Hij kan je hooguit door een bedrijfsarts of arbodienst laten opzoeken (Hij kan je niet verplichten om medische gegevens aan hem te sturen!!), om hen vast te laten stellen of je in staat bent te werken.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Door mijn vaste contract sta ik toch best sterk in me schoenen. Wat kan hij me nou maken als ik niet kom??! Helemaal niks ..
Dus ik kom NIET!!
quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay, nou in mijn contract staat dat er een opzegtermijn van 4 weken is. Of ja hoe noemen ze dat.. een uitwerkperiode. Okay geen ontslag zelf aanvragen.. maar je laten ontslaan als het zover komt! Goed.. bedankt voor de tip want anders had ik mezelf msischien og wel verder de nesten in gewerkt.
We hebben net mijn werk weer opgebeld (waar mijn baas niet aanwezig is, hij staat in een ander filiaal). Ik heb gezegd dat ik vanmiddag echt niet kan .. kreeg een collega aan de telefoon en ze gaan nog eens rondbellen. Word zo teruggebeld.
En ik heb gezegd dat ik echt niet kom .. echt niet. Al komt ie me hier persoonlijk opzoeken (waar ik hem echt wel voor aan zie..) ik kom NIET.
En dat komt allemaal door jullie dat ik dit zo durf te zeggen .. want vanochtend had ik dat dus echt nog niet gedurfd. Maar wat jullie al zeggen..
Door mijn vaste contract sta ik toch best sterk in me schoenen. Wat kan hij me nou maken als ik niet kom??! Helemaal niks ..
Dus ik kom NIET!!
PFf jullie willen niet weten hoe moeilijk dit is voor mij!! Maar ook weer .. wat voor een goede les dit is! Ik heb echt heel veel aan jullie hulp
Hee, misschien trek je je dit veeeel teveel aan. Laat die vent toch lekker verrekken! Niet zo druk om maken, er zijn ZAT andere baantjes. Jezelf misschien niet zo afhankelijk opstellenquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja dit is echt een hele misselijke.
Vanochtend zei hij aan de telefoon: Monique, we zeggen zooo vaak dat als het teveel voor je is, dat je dit dan moet aangeven.
Vervolgens geef ik aan dat het teveel is, en krijg ik te horen dat ik alsnog moet komen werken omdat ik het niet kan flikken om hen in de steek te laten?:?
Snap je .. hij spreekt zichzelf ZO tegen. Hij zegt dat ik het moet aangeven, maar zodra ik het aangeef dan wordt er meteen met van alles en nog wat gedreigd.. zo gemeen!
Maar dat zit ook wel goed want ze heeft ook ECHT iets.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hij kan je hooguit door een bedrijfsarts of arbodienst laten opzoeken (Hij kan je niet verplichten om medische gegevens aan hem te sturen!!), om hen vast te laten stellen of je in staat bent te werken.
Juist, je bent écht ziek! Het is niet zo dat je een na-Kerstdipje wilt uitkateren ofzo.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay, nou in mijn contract staat dat er een opzegtermijn van 4 weken is. Of ja hoe noemen ze dat.. een uitwerkperiode. Okay geen ontslag zelf aanvragen.. maar je laten ontslaan als het zover komt! Goed.. bedankt voor de tip want anders had ik mezelf msischien og wel verder de nesten in gewerkt.
We hebben net mijn werk weer opgebeld (waar mijn baas niet aanwezig is, hij staat in een ander filiaal). Ik heb gezegd dat ik vanmiddag echt niet kan .. kreeg een collega aan de telefoon en ze gaan nog eens rondbellen. Word zo teruggebeld.
En ik heb gezegd dat ik echt niet kom .. echt niet. Al komt ie me hier persoonlijk opzoeken (waar ik hem echt wel voor aan zie..) ik kom NIET.
En dat komt allemaal door jullie dat ik dit zo durf te zeggen .. want vanochtend had ik dat dus echt nog niet gedurfd. Maar wat jullie al zeggen..
Dus ik kom NIET!!
PFf jullie willen niet weten hoe moeilijk dit is voor mij!! Maar ook weer .. wat voor een goede les dit is! Ik heb echt heel veel aan jullie hulp
Inderdaad, maar de werkgever heeft die mogelijkheden dus. Het is niet zo dat hij lijdzaam hoeft toe te zien wanneer hij het niet vertrouwt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:54 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Maar dat zit ook wel goed want ze heeft ook ECHT iets.
Ja haha daar heb je helemaal gelijk in. Ik uhm, ik denk dat dat ook wel een beetjequote:Op dinsdag 27 december 2005 11:51 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Maar zou je in het vervolg ook zo'n situatie kunnen oplossen zonder Fok!?
Je moet echt wat meer pit in je donder krijgen hoor
Klopt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Inderdaad, maar de werkgever heeft die mogelijkheden dus. Het is niet zo dat hij lijdzaam hoeft toe te zien wanneer hij het niet vertrouwt.
Ja joh. Als ie belt zeg je gewoon dat je je gezondheid belangrijker vindt dan hem!quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:58 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja haha daar heb je helemaal gelijk in. Ik uhm, ik denk dat dat ook wel een beetje
te wijten is aan mijn verleden. Ben zelf heel vroeg volwassen moeten worden door mijn problematische thuissituatie en in deze gevallen krijg ik totaal geen steun van thuis en moet het zelf uitzoeken. En nu loop ik tegen iets aan waar ik echt totaal geen raad mee weet. Maar in veel andere gevallen weet ik vaak wel wat ik moet doen.
+ dat ik zo overdonderd ben dat mensen me dit gewoon flikken. Zo gemeen enzo...
Over een uur zou ik eigenlijk gewoon moeten beginnen met werken en ik heb net dus mijn eigen filiaal opgebeld, collega gesproken en gezeg dat ik niet zou komen. Ik denk dat ik binnen nu en een uur een telefoontje krijg van mijn baas.. en ik heb nu denk ik ook wel de power om tegen hem te zeggen: Je zoekt het je maar uit.
Pff... kan wel zeggen dat dit niet echt bevorderend is voor me hart;)
Die gaat efcht heel hard tekeer.. stomme lul dat het is. Laat me niet gek maken!
Hij heeft te weinig personeel op dit moment dat capaciteiten heeft omd e winkel draaiende te kunnen. Dat is voor hem lastig, want hij werkt naast ons filiaal in nog 4 andere filialen wara ij de boel draaiende moet houden.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:59 schreef doeka het volgende:
Goed dat je niet bent gaan werken; heb je nu het hoofdkantoor ook gebeld? Die hebben waarschijnlijk geen idee dat de bedrijfsleider zijn personeel zo onder druk zet.
Waarom vindt hij eigenlijk dat je toch moet komen werken, ik bedoel personeelsgebrek, ok, maar om dan iemand in te roosteren die 2 dagen geleden nog met een hartkwaal in het ziekenhuis lag, is dan weer een heel ander verhaal.
Als je zelf ontslag neemt heb je geen recht op uitkering.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Dus ik kom NIET!!
O gelukkig. Misschien was het van hem ook alleen maar paniekgedrag (aangezien het nogal een probleem is als jij niet kan werken). Maar goed, dat is geen excuus, hij hoort gewoon professioneel met zoiets om te gaan en hij heeft jou een hele ochtend een hoop extra stress bezorgd terwijl je dat nou juist moest zien te vermijden!quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Pff net mijn baas aan de lijn gehad en hij was opvallend kalm en rustig. Hij zei rustig tegen me dat ik het eerder aan moet geven en ook al is het kerst.. gewoon bellen. Nou ja dat is allemaal achteraf gelul natuurlijk. Maar wel een les voor de volkgende keer.
En dat ik meer voor mezelf moet opkomen!
Voor nu, 2 weken totale rust en niet werken. Na die twee weken alleen in het weekend.
En hij wou me niet kwijt en hij wil gewoon met me door 1 deur kunnen
Dus het gesprek viel wel mee.
Ik heb er in ieder geval meer vertrouwen in dat het goed gaast komen.
Zo veel managers zal iemand als jij niet zijn tegen gekomen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:24 schreef Leipo666 het volgende:
wat ben ik toch blij dat ik niet zomaar over me heen laat lopen door managers, veel mensen zijn bang voor ontslag, maar als ze al krap in de mensen zitten zullen ze je niet zomaar ontslaan. daarbij heb je ook een vast contract dus wat heb je te vrezen? helemaal niets
EDIT: F5 voordat je reageert is soms ook wel handig![]()
![]()
Je gaat dus ook nog vreemd met de buurvrouw???quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Dus tis niet zo dat ik gewoon 20 uur in de week werk en de rest van mijn tijd op de bank bij de buurvrouw koffie zit te drinken ofzo.
Ja ik heb het gelezen, maar eik moet je het ook eens van een andere kant bekijken.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Uhh ik weet niet of je het hele topic door hebt gelezen maar ik werk naast een voltijd hbo-studie nog gemiddeld 25 uur per week bij.
En dat is soms best zwaar. En onder normale omstandigheden kan ik dat wel aan maar nu met de feestdagen, de druk die van alle kanten aan komt zetten + dat ik dus infeite hartpatient ben.. dat is dan gewoon een kwestie van tijd totdat mijn lichaam zegt: Stop en niet verder.
Dus tis niet zo dat ik gewoon 20 uur in de week werk en de rest van mijn tijd op de bank bij de buurvrouw koffie zit te drinken ofzo.
Ze moet het helemaal niet van een andere kant bekijken. Wat een kolder zeg. Die HBO-studie is ook het probleem helemaal niet, lees je eens in.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:58 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Ja ik heb het gelezen, maar eik moet je het ook eens van een andere kant bekijken.
Jouw 'baas' heeft toch niet gekozen voor een HBO-studie voor jou. Jouw 'baas' heeft gezegd tijdig aan te geven als je het niet aankon, dit heb je verzuimd. Wat had je dan gedacht dat ie blij zou zijn??
wel nog beterschap trouwens
De werkgever heeft haar toch aangenomen wetende dat dit een bijbaan naast een studie is?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:04 schreef Wojworshebn het volgende:
En de gemiddelde werknemer heeft geen verantwoordelijkheden?
Dat beweert niemand in dit topic.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:04 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja, (zeker in TS haar geval) een verantwoordelijkheid voor je eigen gezondheid...quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:04 schreef Wojworshebn het volgende:
Natuurlijk welquote:Op dinsdag 27 december 2005 13:04 schreef Wojworshebn het volgende:
Man, schei nou toch uit. Onder 'tijdig aangeven dat je het niet meer aan kunt' versta ik dat je niet wekenlang moet doorwerken als het eigenlijk niet meer gaat. Daaronder versta ik niet dat je onmiddellijk nadat je een kwartier buiten bewustzijn op de grond hebt gelegen op kerstavond je baas thuis moet bellen. Ik ben eerste kerstdag ook ziek geweest (wat relatief snel is overgegaan, maar wat net zo makkelijk een week had kunnen duren), het zou werkelijk niet in m'n hoofd opgekomen zijn om daar op eerste kerstdag m'n baas thuis voor te gaan bellen, ze had me zien aankomen, zeg.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:58 schreef Wojworshebn het volgende:
Jouw 'baas' heeft gezegd tijdig aan te geven als je het niet aankon, dit heb je verzuimd.
Tja, misschien heeft die baas wel slechte ervaringen met 'zieke' werknemers. Kan TS hier iets over vertellen?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:10 schreef Wojworshebn het volgende:
Okay, dit verhaal is misschien een uitzondering, maar als ik het zo lees gelooft die baas niet dat ze echt zo ziek is, maar dat is vaak de oorzaak van het misbruik van de ziektewet enz in het verleden. Dat wou ik alleen even benadrukken.
dat valt inderdaad wel mee...quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:35 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Zo veel managers zal iemand als jij niet zijn tegen gekomen.
Precies.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:29 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat valt inderdaad wel mee...
een stuk of 15 pas
Zoiets blijft minimaal 10 jaar in je medisch dossier bewaard, dus er is geen haast bij om die informatie op te vragen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:14 schreef Tirulaiter het volgende:
Ik zou trouwens wel zorgen dat je iets op papier hebt, een verklaring van je ziekenhuisopname of van je huisarts o.i.d. Mocht het tot een ontslagzaak komen via het CWI of via de kantonrechter, dan kan je werkgever er geen ander verhaal van maken.
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Pff net mijn baas aan de lijn gehad en hij was opvallend kalm en rustig. Hij zei rustig tegen me dat ik het eerder aan moet geven en ook al is het kerst.. gewoon bellen. Nou ja dat is allemaal achteraf gelul natuurlijk. Maar wel een les voor de volkgende keer.
Voor nu, 2 weken totale rust en niet werken. Na die twee weken alleen in het weekend.
Een werknemer heeft bijvoorbeeld de verantwoordelijkheid om langdurige ziekte of dood te voorkomen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:04 schreef Wojworshebn het volgende:
De klassieke "psychopaat" manager, gadverdamme. Bij mijn vorige werkgever had ik ook zo'n manager. Het is erg lastig, zeker in het begin, maar denk aan jezelf. De klassieke trucs/nare dingen die ik hieruit herken zijn de volgende:quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja dit is echt een hele misselijke.
Vanochtend zei hij aan de telefoon: Monique, we zeggen zooo vaak dat als het teveel voor je is, dat je dit dan moet aangeven.
Vervolgens geef ik aan dat het teveel is, en krijg ik te horen dat ik alsnog moet komen werken omdat ik het niet kan flikken om hen in de steek te laten?:?
Snap je .. hij spreekt zichzelf ZO tegen. Hij zegt dat ik het moet aangeven, maar zodra ik het aangeef dan wordt er meteen met van alles en nog wat gedreigd.. zo gemeen!
Wat gebeurt er in winkels wat in andere sectoren niet gebeurt?quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:46 schreef Wojworshebn het volgende:
Pff vrouwen en werk, het is moeilijk allemaal. 20 urige contractjes en dan nog niet vol kunnen houden.
Ik snap het probleem van TS wel, maar in een winkel met 6 vrouwen zijn er altijd minstens 2 ziek.
Weet ik veel, maar mijn zusje probeert ook een kledingwinkel te runnen, en ze zei dat dat zo is, en ook bij andere filialen. Dus..quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat gebeurt er in winkels wat in andere sectoren niet gebeurt?
Het lijkt me wel waard om na te gaan wat de oorzaak er van is. In omgevingen waar ik heb gewerkt is het nl. volstrekt niet normaal..quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:51 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Weet ik veel, maar mijn zusje probeert ook een kledingwinkel te runnen, en ze zei dat dat zo is, en ook bij andere filialen. Dus..
Met alle respect denk ik niet dat dit je elke keer overkomt. Je speelt er een actieve rol in. Aangezien jij enorm aan jezelf twijfelt gaan je leidinggevenden nog meer aan jou twijfelen waardoor jij nog onzekerder wordt. In principe veroorzaak jij zelf de problemen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:16 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit een soortgelijke situatie gaat worden en daar zit ik niet op te wachten.
+ Dat het behoorlijk aan mijn zelfvertrouwen gaat knagen .. dit is de tweede keer al dat het me overkomt.
Nou ik kom veel in contact met kleine zelfstandige ondernemers ivm mijn werk. Maar men klaagt steen en been, de inzet en motivatie is ineens nul zo gauw mensen (van de lagere sociale ladder vooral) een vast contract krijgen. Maar goed dat is een beetje offtopic. Maar men mag wmb wel iets meer rechten gaan creeeren voor werkgevers op dat gebied.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het lijkt me wel waard om na te gaan wat de oorzaak er van is. In omgevingen waar ik heb gewerkt is het nl. volstrekt niet normaal..
Daar ben ik het volledig mee eens!quote:
idd off-topic... Ik ben wel benieuwd over wat voor soort rechten je het nu hebt, en welk resultaat je er mee beoogt. Misschien een apart topic over openen?quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:03 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Nou ik kom veel in contact met kleine zelfstandige ondernemers ivm mijn werk. Maar men klaagt steen en been, de inzet en motivatie is ineens nul zo gauw mensen (van de lagere sociale ladder vooral) een vast contract krijgen. Maar goed dat is een beetje offtopic. Maar men mag wmb wel iets meer rechten gaan creeeren voor werkgevers op dat gebied.
Moet ik me er eerst weer eens in verdiepen. En dat doe ik nu ff nietquote:Op dinsdag 27 december 2005 14:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
idd off-topic... Ik ben wel benieuwd over wat voor soort rechten je het nu hebt, en welk resultaat je er mee beoogt. Misschien een apart topic over openen?
Klinkt als het prototype van nietsontziende winkelchef.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Klopt. Je werkgever heeft geen recht op medische gegevens. Hij mag hooguit een ARBO-arts of bedrijfsarts onderzoek laten verrichten, en die mag vervolgens slechts aan de werkgever vertellen of je in staat bent te werken of niet.quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb mijn baas straks aan de telfoon gehad en hij zei dat hij wel een doktersverklaring wilde. Maar toen ik ging informeren bij mijn eigen huisarts, zei deze dat zij helemaal geen doktersverklaring mogen/willen geven aan mijn werkgever, en dat ik daarvoor naar de ARBO-arts moet.
Frisse neus doet het altijd goed.quote:Maar omdat ik een 0-urencontract heb zei mijn huisarts dat ik me daar niet zo druk om hoefde te maken. Ach we zien wel. En ik ga inderadad zo even een stukje wandelen.. effe frisse neus halen na alles wat er is gebeurd.
Dat schreef ik vanochtend al:quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb mijn baas straks aan de telfoon gehad en hij zei dat hij wel een doktersverklaring wilde. Maar toen ik ging informeren bij mijn eigen huisarts, zei deze dat zij helemaal geen doktersverklaring mogen/willen geven aan mijn werkgever, en dat ik daarvoor naar de ARBO-arts moet.
(...)
quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:31 schreef Lienekien het volgende:
Je eigen huisarts zal geen verklaring afgeven. Het is aan de arbo-arts om te beoordelen of jij wel of niet kunt werken. Dus je meldt je ziek en wacht op een oproep om met de arbo-arts te gaan praten.
Hoezo "Dus.."? Dus niks. Dat dat de ervaring van jouw zusje is, wil nog niet zeggen dat je dit meteen als algemene waarheid over vrouwen kunt zeggen. Wij zijn op mijn werk met 34 vrouwen en 1 man (die ongeveer dezelfde funktie heeft als ik), variërend van oproepkrachten in dienst van een uitzendbureau, oproepkrachten met een vast contract op basis van nul uren, mensen met een MBO-opleiding en mensen met een HBO-opleiding en de enige overspannen collega die ik de afgelopen jaren heb gehad was die ene man. Dus..quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:51 schreef Wojworshebn het volgende:
Weet ik veel, maar mijn zusje probeert ook een kledingwinkel te runnen, en ze zei dat dat zo is, en ook bij andere filialen. Dus..
Vind je het gek?quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:04 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Hoezo "Dus.."? Dus niks. Dat dat de ervaring van jouw zusje is, wil nog niet zeggen dat je dit meteen als algemene waarheid over vrouwen kunt zeggen. Wij zijn op mijn werk met 34 vrouwen en 1 man (die ongeveer dezelfde funktie heeft als ik), variërend van oproepkrachten in dienst van een uitzendbureau, oproepkrachten met een vast contract op basis van nul uren, mensen met een MBO-opleiding en mensen met een HBO-opleiding en de enige overspannen collega die ik de afgelopen jaren heb gehad was die ene man. Dus..
Ik heb een persoon gesproken dat een jaar geleden binnen hetzelfde bedrijf mijn bedrijfsleidster was en zij is me zelfs op komen halen hiervoor!quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:21 schreef zwartedoos het volgende:
ja ga vooral een stukje wandelenzal de arbocontrole leuk vinden als je niet thuis bent terwijl je je ziek hebt gemeld...
Je blijft daar maar bang voor, maar voor de zoveelste keer, je hebt een contract, je werkgever mág jou helemaal niet wegens ziekte ontslaan. En zolang jij dat contract hebt moet hij, zelfs als jij nul uur werkt, allemaal premies voor jou als werknemer afdragen. Hij gaat dus echt echt niet opeens iemand anders aannemen en jou nooit meer oproepen. Jij bent een goede kracht voor hem, waarschijnlijk is bij hem het kwartje ook wel gevallen dat hij beter jou die rust kan laten nemen die je nu nodig hebt, zodat je daarna straks weer gewoon aan het werk kan. Maar ondertussen moet de tent NU wel draaien, dus is het toch niet zo raar dat hij voor nu op zoek is naar een extra kracht.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben benieuwd. Want als ik hierom wordt weggebonjourd dan zou ik dat wel een hele lage actie vinden.
Ach, zo is dat, het is goed van hem dat hij heeft toegegeven dat-ie fout zat. Gelukkig komt alles op z'n pootjes terecht, maar het is wel goed dat je voet bij stuk hebt gehouden dat je echt niet wilde gaan werken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:24 schreef Alicey het volgende:
Hoewel je van een manager imo mag verwachten dat hij ook bij stress en onplezante situaties zich niet laat meeslepen door zijn emoties, blijft het ook maar een mens natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |