abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33432801
Ik heb een probleem, waar ik eigenlijk al op kerstavond mee zat.
Ik weet me er geen raad mee en op dit moment heb ik een baas die zo ontzettend kwaad op me is.

Ik heb last van een hartritmestoornis, en op momenten van stress en drukte merk ik dit extra veel. Ik doe een voltijd studie, maar daarnaast heb ik ook een bijbaantje in een winkel. De laatste tijd is het erg druk geweest vanwege de feestdagen en heb ik mij extra ingezet, wat inhield dat ik naast mijn studie ook nog makkelijk 30 uur in een week maakte.

Afgelopen zaterdagavond, kerstavond, is het uit de hand gelopen. Een half jaar geleden heb ik hetzelfde meegemaakt, en nu weer. Ik ging helemaal 'out'. Ik kreeg last van mijn op mijn borst en vertelde dit ook tegne mijn vriend. Een kwartier later moest ik naar de wc en op de badkamer ben ik toen flauwgevallen. Mijn vriend was in paniek en heeft toen contact opgenomen met de eerste hulp. Zij vroegen hem of er iemand moest komen of dat hij zelf in staat was om met mij naar het ziekenhuis te komen. In de tussentijd was ik weer bijgekomen, maar ik ben wel bijna een kwartier buiten westen geweest. In het ziekenhuis hebben ze mijn hartfuncties en bloeddruk nauwkeurig in de gaten gehouden en me bloeddrukremmers gegeven.. want het ging echt buiten alle proporties. Het zat er bijna in dat ik kerst moest vieren in het ziekenhuis omdat ze me ter observatie daar wilden houden. Uiteindelijk mocht ik zaterdagavond rond 11 uur toch naar huis gelukkig. De dokter heeft mij toen op het hart gedrukt dat ik echt rust moest nemen, dat het gewoon teveel voor me was als ik nu doorging met het schema van de afgelopen paar weken.

Vanwege de kerstdagen heb ik er toen voor gekozen om mijn collega's niet met mijn problemen lastig te vallen. Vandaag moest ik werken en ik heb ervoor gekozen om extra vroeg naar mijn werk te gaan en daar het verhaal uit te leggen. Mijn baas was vandaag niet aanweizg, dus moest ik via de telefoon uitleggen wat er was gebuerd. Een onwijze rotsituatie.

Hij was behoorlijk boos en vroeg me waarom ik niet eerder had gebeld. Nu zat hij met zijn handen in het haar en het kwam erop neer dat het alllemaal mijn schuld was. Hij zei dat ik vanmiddag alsnog moest gaan werken, onder welke omstandigheden dan ook.

Ik ben nu net even naar huis gegaan want ik ben behoorlijk geschrokken door dit alles. Ik sta voor iedereen klaar bij ons op het werk. Als er wat is, dan hoef je me maar te bellen en dan kom ik. nu is er wat met mij aan de hand.. en nu krijg ik de schuld van alles. En nu moet ik er zelf maar voor zorgen dat het 'gat' wordt opgevangen.

Hij stelt mij voor de keuze... of ik zorg dat er iemnad anders is die kan komen werken.. of ik moet daar zelf vandaag gaan staan.
Lichamelijk lujkt me dat dus totaal niet. Ik ben al 3 dagen compleet van slag en enorm aan het trillen door alles wat er gebeurd is. Ik zie mijzelf daar over een paar uur gewoon niet in de winkel staan. Toch 'dwingt' hij me en ik ben serieus bang dat ik dadelijk de zak krijg als ik niet naar mijn werk ga (ik ben namelijk een oproepkracht.. wel vast contract maar wat stelt dat tegenwoordig nog voor?)

Mijn verstand zegt dat ik gewoon voet bij stuk moet houden. Ik voel me lichamelijk niet in orde dus ik kan gewoon niet.

Mijn hart zegt: doe het nu wel.. anders kun je je bijbaantje dadelijk wel vaarwel zeggen.

Kan ik het maken door, dadelijk als hij tegen me zegt dat ik toch nmoet gaan werken, te zeggen dat ik niet kom.. omdat ik daar niet tot toe in staat ben?
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 december 2005 @ 10:01:49 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_33432841

Well duh. wat gaat er voor? Je werk, of je gezondheid?
Als je een vast contract hebt, heb je zelfs een poot om op te staan. Je mag hierom niet ontslagen worden. Ziek is ziek.
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:02:12 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33432848
Simpel. Je gaat naar je huisarts en laat hem een verklaring schrijven dat je niet kunt werken,. Die fax je naar je baas met de opmerking dat je bereid bent vandaag nog naar de Arbo-arts / bedrijfsarts te gaan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:04:45 #4
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_33432878
hij staat totaal in zijn onrecht. Hij moet zorgen voor vervanging niet jij! En als jij je ziek meld heeft hij gewoon pech. Je moet natuurlijk wel thuis zijn bij controle. Maar nhij kan en mag je absoluut niet ontslaan.
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_33432887
Thuis blijven, lijkt me geen moeilijke keuze toch. toegegeven je had het wat eerder aan kunnen geven maar als je zoiets hebt en de artsen adviseren je met klem om rust te nemen dan zou je wel gek zijn om te gaan werken. Ik verklaar je al voor gek dat je gisteren bent gaan werken.
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:05:39 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_33432889
Verder kan je baas je hoogstens een controle op je dak sturen als jij je ziek meldt. Verder kan hij er heel weinig aan doen, behalve je contract uiteindelijk niet verlengen.
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:05:48 #7
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_33432891
of laat em dit topic lezen
pi_33432963
Volgens mij kun je ook wel een assertiviteitscursus gebruiken. Jemig wat laat jij over je heen lopen.
Tuurlijk gaat je gezondheid voor. Als lijk heb je ook niet zo gek veel meer aan dat bijbaantje of wel? En die baas van je lijkt me het type dat je uit zou beginnen te schelden op het moment dat je een hartstilstand krijgt om vervolgens over het lijk te gaan pissen omdat het niet doorwerkt.
pi_33432969
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:04 schreef zwartedoos het volgende:
hij staat totaal in zijn onrecht. Hij moet zorgen voor vervanging niet jij! En als jij je ziek meld heeft hij gewoon pech. Je moet natuurlijk wel thuis zijn bij controle. Maar nhij kan en mag je absoluut niet ontslaan.
Naja, in de praktijk gaat dat niet altijd zo he. Een oproepkracht of iemand in proeftijd kun je altijd wegsturen met de meest belachelijke smoes, zonder dus de echte reden te geven. Ik denk dat je je baas nog maar eens moet opbellen en hem proberen duidelijk te maken dat je het nu gewoon echt niet aan kan. Je gezondheid moet je toch nog je hele leven meedragen.

Kun je overigens een vervanger regelen? Anders zou ik dat eerst doen, en vervolgens je baas bellen.
pi_33432970
Thuis blijven natuurlijk. Hij kan wel zoveel willen Hij kan wel willen dat je op je kop gaat staan en een rondje draait...

Beterschap
pi_33432978
Ik heb een vast contract voor onbepaalde tijd.. dus ik weet niet precies hoe sterk ik in mijn schoenen sta. Ik heb de papiermolen hier net nog eens door zitten lezen maar wordt er niet veel wijzer van. Hij heeft nog niet teruggebeld.
Ik snap gewoon niet hoe hij nu zo lomp tegen me kan doen terwijl ik (vind ik zelf) behoorlijk loyaal ben. Ik heb hem zoooo vaak uit de brand geholpen.. en nou had ik wel een beetje loyaliteit terugverwacht maar in plaats daarvan krijg ik een scheldserenade over me heen ... ben gewoon helemaal van slag nu.

Ik wacht zijn telefoontje af en ik ga hem vertellen dat het me met de grootste wil van de wereld nog niet gaat lukken om daar de komende tijd te gaan staan.
Maar ik ben echt heel huiverig voor zijn reactie.. :S
Maar als jullie denken dat ik sterk in me schoenen sta.. tja wat kan hij me dan nog maken. Ik wacht zijn telefoontje af..
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:13:11 #12
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_33432993
Ik zou me ziek melden wegens verstoord hartritme, en ziek blijven vanwege een verstoorde werkrelatie ...
Speak only if it improves upon the silence....
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:13:25 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_33432995
Niks afwachten. Gewoon zelf actie ondernemen. Zeker met een vast contract sta je uiterst sterk. Bel je huisarts en zorg dat je een verklaring hebt. Bel de Vakbond en vraag advies. Als hij dan belt schop je hem aan alle kanten onderuit.
pi_33433007
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:11 schreef boyv het volgende:

[..]

Naja, in de praktijk gaat dat niet altijd zo he. Een oproepkracht of iemand in proeftijd kun je altijd wegsturen met de meest belachelijke smoes, zonder dus de echte reden te geven. Ik denk dat je je baas nog maar eens moet opbellen en hem proberen duidelijk te maken dat je het nu gewoon echt niet aan kan. Je gezondheid moet je toch nog je hele leven meedragen.

Kun je overigens een vervanger regelen? Anders zou ik dat eerst doen, en vervolgens je baas bellen.
Ik ben net op mijn werk geweest en een tijdje rondgebeld naar alle mensen en filialen die ik ken.. in de hoop dat ze daar iemand konden missen. Tevergeefs. Dus ik hoop dat mijn baas alsnog iemand kan vinden, hij heeft ook zo zijn contacten.

En ja.. assertief zijn. Dat is inderdaad wel een punt. Altijd maar toegeven toegeven toegeven, totdat ik er zelf op een gegeven moment aan onderdoor ga. Ik vind het gewoon zo verdomde moeilijk om NEE! te zeggen.. wil het mensen altijd naar de zin maken omdat ik dan ook loyaliteit van hen terug kan vewrachten.. maar helaas zit niet iedereen zo in elkaar.
pi_33433026
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik snap gewoon niet hoe hij nu zo lomp tegen me kan doen terwijl ik (vind ik zelf) behoorlijk loyaal ben. Ik heb hem zoooo vaak uit de brand geholpen.. en nou had ik wel een beetje loyaliteit terugverwacht maar in plaats daarvan krijg ik een scheldserenade over me heen ... ben gewoon helemaal van slag nu.
Daarom moet je je baas altijd zoveel mogelijk zien te rippen zonder ontslagen te worden Dan voel je je tenminste niet zo lullig als je zelf geript wordt door die gast.
Jupiler is goed
pi_33433119
Ziek melden en die man lekker in zijn sop gaar laten koken.
Wat een ongelofelijke mongool.
Als het zo belangrijk is dat er iemand is, dat gaat hij zelf maar naar het werk.
een beetje vrij nemen de eerste dag na kerst, wie denkt hij wel dat hij is . . .

En ik zou me niet druk maken om je bijbaantje, je moet je afvragen of je wel voor zo iemand wilt werken! En er zijn zat andere bijbaantjes te vinden hoor.
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:22:35 #17
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_33433124
Laat ik het zo zeggen, wat heb je aan je bijbaantje als je in een kist onder de grond ligt?? Misschien had je het hem eerder moeten melden ja, maar misschien had je op dat moment even wat anders aan je hoofd. Verder blijft het een lomperik. Dus gewoon thuis blijven. Als je een vast contract hebt kan hij je nix maken. Moet je wel een verklaring van de huisarts hebben natuurlijk.
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:26:48 #18
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_33433196
Je had hem zondag moeten bellen.

Hij mag niet van jou eisen dat je komt werken als je ziek bent, maar ik kan me wel voorstellen dat hij pissig is dat je hem niet gebeld heeft. Toen had hij misschien nog vervanging kunnen regelen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_33433208
Kut voor je baas maar jij bent ziek.
Niet gaan dus.
pi_33433223
Als ik jou was zou ik lekker zelf ontslag nemen. Fuck je baas, voor zo iemand wil je toch niet werken?
Big dick.
pi_33433230
Wat voor werk doe je overigens? Als het werk is dat niet veel oefening of ervaring vereist, zou je altijd nog wat vrienden kunnen vragen of ze je willen helpen (tegen vergoeding uiteraard).

Het zal namelijk ongetwijfeld helemaal correct zijn dat jij echt niet kan werken, maar je baas is nu pissig en, zoals ik hoor, niet voor rede vatbaar. Dan lijkt het mij beter als je toch ergens die vervanger kunt ronselen om zo nog even een wit voetje te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door boyv op 27-12-2005 10:34:52 ]
pi_33433271
Als ondernemer komt het altijd klote uit als er iemand ziek is, daar moet hij maar mee leren omgaan.
JJ72 - Heat
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:31:45 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33433272
Je eigen huisarts zal geen verklaring afgeven. Het is aan de arbo-arts om te beoordelen of jij wel of niet kunt werken. Dus je meldt je ziek en wacht op een oproep om met de arbo-arts te gaan praten.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:32:22 #24
33418 bromaster
Dat zeg ik ...
pi_33433275
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:26 schreef _Flash_ het volgende:

Hij mag niet van jou eisen dat je komt werken als je ziek bent, maar ik kan me wel voorstellen dat hij pissig is dat je hem niet gebeld heeft. Toen had hij misschien nog vervanging kunnen regelen.
En wat nu als je pas vanochtend ziek wakker werd ? Dan had je ook niet gister kunnen bellen. Die baas is gewoon een arrogante pisvlek. Ik zou niet eens voor zo'n mongool willen werken.
dus...
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:34:13 #25
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_33433296
Het is natuurlijk onzin dat jij zelf vervanging moet regelen; dat moet je baas doen.
Wel had je natuurlijk gelijk zondag je baas moeten bellen dat je ziek was.
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_33433305
als je gaat werken ben je niet goed bezig.
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_33433323
Je had het hem misschien iets eerder kunnen vertellen, maar het is ook niet onbegrijpelijk dat dat er bij ingeschoten is. In ieder geval niet werken, je gezondheid gaat voor. Hij kan je om deze reden niet ontslaan, maar hooguit je contract niet verlengen.

Eventueel zou je nog je huisarts een verklaring kunnen laten sturen, maar ook dat is eigenlijk al overkill..
pi_33433327
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:34 schreef doeka het volgende:
Het is natuurlijk onzin dat jij zelf vervanging moet regelen; dat moet je baas doen.
Heb je wel gelijk in, maar zijn baas mag ook wel even wat medeleven tonen in zijn situatie hoor. Het is niet iets dat je elke dag mee wilt maken.

Enne, als jij al een oproepkracht bent, heeft ie dan niet nog zo'n gast op standby staan?
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:36:20 #29
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33433337
Heb je geen vriend / ouders die hem kunnen uitleggen dat ie enorm dom bezig is? Als mij zoiets zou overkomen en mijn baas doet ook zo dom dan zou mijn pa hem in harde woorden toespreken dat dit zo niet kan. En geloof me. dan gaan ze wel over stag.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_33433341
Mensen die in de proeftijd van hun contract zitten en voor een langere periode ziek worden krijgen vaak te horen dat het contract niet zal worden verlengd. Voor mensen met een tijdelijk contract geldt hetzelfde. Hier valt niks aan te doen. Heb je daarentegen een arbeidscontract voor onbepaalde tijd, dan ben je de eerste twee jaar van je ziekte beschermd tegen een ontslag. Dit dankzij het besluit Bijzondere Ontslagbescherming.
Bron, lees daar verder.
Wat te zeggen bij ziekmelding.
Thuis blijven en het hem laten uitzoeken.

Beterschap

[ Bericht 7% gewijzigd door 2QT2BSTR8 op 27-12-2005 10:41:39 ]
pi_33433402
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:26 schreef _Flash_ het volgende:

Ja, op zondag, nota bene eerste kerstdag, is er vast wel iemand te bereiken op de zaak.
pi_33433418
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb een vast contract voor onbepaalde tijd..
Hij kan niets anders doen dan je ziekmelding accepteren. Je ontslaan omdat je je ziek meldt is absoluut niet mogelijk.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_33433425
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:34 schreef doeka het volgende:
Op eerste kerstdag?
Het is normaal om op een werkdag voor 9 uur s'ochtends te bellen hoor.
In mijn ogen heeft hij/zij alles goed gedaan.
pi_33433437
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heb je geen vriend / ouders die hem kunnen uitleggen dat ie enorm dom bezig is? Als mij zoiets zou overkomen en mijn baas doet ook zo dom dan zou mijn pa hem in harde woorden toespreken dat dit zo niet kan. En geloof me. dan gaan ze wel over stag.

Lijkt me ook niet helemaal de juiste methode.

Ga naar de huisarts, als die zegt dat je niet moet gaan werken schrijft hij een briefje voor je en dat kan je dan aan je baas geven (of een copy, anders begint ie er straks nog over dat hij nooit iets gezien heeft).
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:42:51 #35
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_33433470
Indien jij ziek bent ben jij ziek. PUNT.

- Laat hem in zijn sop gaar koken en zoek in hemelsnaam een andere baan.
- Indien jij een oproepkracht bent zullen er zekere andere oproepkrachten zijn!?
- Staat er ergens vermeld dat jij voor vervanging moet zorgen!?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_33433508
Ik werk in een winkel met een team van 6 mensen. Hij is de 7e persoon, maar hij is op papier bedrijfsleider bij nog 4 andere winkels (van dezelfde keten). Dus infeite werken we met zijn 6en. Daarvan heeft 1 iemand een contract van 28 uur maar zit nu overspannen thuis, twee hebben een contract van 24 uur en 1 een contract van 20 uur.

Mijn beste vriendin en ik hebben allebei een 0-urencontract maar zij kan op dit moment ook absoluut niet werken vanwege andere afspraken. Ik had haar al meteen als eerste gebeld.

Tis werk waar je wel enige kennis van zaken voor nodig hebt. De kassa, bestellen, weten wat waar ligt en hoe alles werkt. Op dit moment ben ik 1 van de weinigen met veel ervaring en die al die dingen dus ook weet. Samen met nog iemand anders. De rest van de werknemers is er nog niet zo lang en worden eigenlijk nog half ingewerkt. Dus het is egwoon een onordelijk zooitje en ik voel me verantwoordleijk voor hen omdat ik zoveel weet.

En de reden waarom ik niet meteen zondag had gebeld was de kerst. Ik vond (voor mijn gevoel) dat ik met kerst niemand lastig kon vallen met dit soort dingen...Dat is de reden waarom ik het vandaag pas verteld heb.

Ik heb hem net aan de lijn gehad.. hij is zooo ongeloofelijk boos. Zo... ik was helemaal overdonderd. En ik heb hem gezegd dat ik het belachelijk vind dat hij nu niet voor mij klaar kan staan... dat hij mij de schuld in de schoenen schuift.

Punt is dat ik op mezelf woon en het geld hard kan gebruiken wat ik daar verdien. Gezien mijn leeftijd (bijna 21) is het ook niet zo gemakkelijk om bijvoorbeeld ind e supermakrt te beginnen ofzo modat ze daar alleen mensen van 16 willen. En op dit moment heb ik ook geen zin om voor hem te werken, maar ik zal toch wat moeten anders kan ik het hier ook allemaal niet meer opbrengen. Echt een kutsituatie gewoon.

Hij zei dat hij wil dat ik vandaag werk van 1 tot 6, en dan word ik voor de komende tijd uitgeplanned totdat ik zelf aangeef dat het weer gaat.

Zo stom .. Ik snap niks meer van mezelf. Ben gewoon even helemaal de draad kwijt. Ik heb tegen hem gezegd dat ik vandaag van 1 tot 6 aanwezig ben .. en dan bedoel ik ook echt alleen maar aanwezig (dus niet in de winkel, gewoon achter beetje administratie doen ofzo.. zittend werk, dat lukt me wel). Want er staat vandaag een collega in de winkel die een manad geleden is aangenomen, die weet nog niet veel.. dt ik er in ieder geval ben voor als ze vragen heeft. Maar ik heb tegen mij nbaas gezegd dat ik alleen zit en niet in de winkel. Zo stom.. ik voel me zo verantwoordelijk, zo erg dat ik niet tegen mezelf kan zeggen: Nee Monique ..je gaat te ver.

Voor jullie zal het wel heel raar en dom klinken denk ik ... pffff weet het echt niet meer. Het antwoord ligt zo voor de hand maar infeite moet ik eigenlijk nog aan de hand worden meegenomen door iemand die heel wat assertiever is dan mij
Maar na vandaag ga ik het echt heel anders doen. Maar na vandaag heb ik wel zoiets van... ik hoef geenrekening meer te houden met mijn collega's enzo.. want dat doen zij ook niet voor mij. Nu is de maat echt vol voor me.
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:47:29 #37
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_33433567
Niet gaan werken natuurlijk, is je baas nou helemaal geschift?

[ Bericht 3% gewijzigd door sungaMsunitraM op 27-12-2005 10:53:33 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_33433629
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Voor jullie zal het wel heel raar en dom klinken denk ik ... pffff weet het echt niet meer. Het antwoord ligt zo voor de hand maar infeite moet ik eigenlijk nog aan de hand worden meegenomen door iemand die heel wat assertiever is dan mij
Maar na vandaag ga ik het echt heel anders doen. Maar na vandaag heb ik wel zoiets van... ik hoef geenrekening meer te houden met mijn collega's enzo.. want dat doen zij ook niet voor mij. Nu is de maat echt vol voor me.
Ik zou niet zo zeer m'n collega's de schuld geven hoor. Misschien hebben zij ook wel echt afspraken zoals je vriendin. Het is nou eenmaal een drukke week met kerst, familie bezoeken, feestmaaltijden maken, kerk en weet ik veel wat. Dat je niet goed kunt rekenen op je baas lijkt mij nog het ergst.
pi_33433662
quote:
Ik werk in een winkel met een team van 6 mensen. Hij is de 7e persoon, maar hij is op papier bedrijfsleider bij nog 4 andere winkels (van dezelfde keten). Dus infeite werken we met zijn 6en. Daarvan heeft 1 iemand een contract van 28 uur maar zit nu overspannen thuis, twee hebben een contract van 24 uur en 1 een contract van 20 uur.

Mijn beste vriendin en ik hebben allebei een 0-urencontract maar zij kan op dit moment ook absoluut niet werken vanwege andere afspraken. Ik had haar al meteen als eerste gebeld.

Tis werk waar je wel enige kennis van zaken voor nodig hebt. De kassa, bestellen, weten wat waar ligt en hoe alles werkt. Op dit moment ben ik 1 van de weinigen met veel ervaring en die al die dingen dus ook weet. Samen met nog iemand anders. De rest van de werknemers is er nog niet zo lang en worden eigenlijk nog half ingewerkt. Dus het is egwoon een onordelijk zooitje en ik voel me verantwoordleijk voor hen omdat ik zoveel weet.

En de reden waarom ik niet meteen zondag had gebeld was de kerst. Ik vond (voor mijn gevoel) dat ik met kerst niemand lastig kon vallen met dit soort dingen...Dat is de reden waarom ik het vandaag pas verteld heb.

Ik heb hem net aan de lijn gehad.. hij is zooo ongeloofelijk boos. Zo... ik was helemaal overdonderd. En ik heb hem gezegd dat ik het belachelijk vind dat hij nu niet voor mij klaar kan staan... dat hij mij de schuld in de schoenen schuift.

Punt is dat ik op mezelf woon en het geld hard kan gebruiken wat ik daar verdien. Gezien mijn leeftijd (bijna 21) is het ook niet zo gemakkelijk om bijvoorbeeld ind e supermakrt te beginnen ofzo modat ze daar alleen mensen van 16 willen. En op dit moment heb ik ook geen zin om voor hem te werken, maar ik zal toch wat moeten anders kan ik het hier ook allemaal niet meer opbrengen. Echt een kutsituatie gewoon.

Hij zei dat hij wil dat ik vandaag werk van 1 tot 6, en dan word ik voor de komende tijd uitgeplanned totdat ik zelf aangeef dat het weer gaat.

Zo stom .. Ik snap niks meer van mezelf. Ben gewoon even helemaal de draad kwijt. Ik heb tegen hem gezegd dat ik vandaag van 1 tot 6 aanwezig ben .. en dan bedoel ik ook echt alleen maar aanwezig (dus niet in de winkel, gewoon achter beetje administratie doen ofzo.. zittend werk, dat lukt me wel). Want er staat vandaag een collega in de winkel die een manad geleden is aangenomen, die weet nog niet veel.. dt ik er in ieder geval ben voor als ze vragen heeft. Maar ik heb tegen mij nbaas gezegd dat ik alleen zit en niet in de winkel. Zo stom.. ik voel me zo verantwoordelijk, zo erg dat ik niet tegen mezelf kan zeggen: Nee Monique ..je gaat te ver.

Hee, dat je tegen hem hebt gezegd dat je het belacheljik vindt dat hij jou nu de schuld in de schoenen schuift is in elk geval al een pluspuntje voor jou..

Ik was vroeger net zoals jij. Ik durfde ook nooit nee te zeggen, vooral niet tegen mensen met zo´n positie (managers enzo). Ik was er snel door geintimideerd. Maar gaat het al een stuk beter, je moet gewoon meer aan jezelf denken ipv aan een ander... de wereld zit nu eenmaal egoistisch in elkaar: hoe meer je een ander een plezier doet, des te rotter behandelen ze jou. Klinkt krom, maar zo is het vaak wel.

Ik vind nog steeds dat je straks gewoon thuis moet blijven en misschien wel gewoon ontslag moet nemen. En dan natuurlijk zo snel mogelijk op zoek naar een nieuw baantje!

Succes in elk geval.
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:52:38 #40
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_33433673
Als hij bedreifsleider is heeft hij dus iemand boven zich, van het hoofdkantoor ofzo; bel die op, en leg het probleem voor; jij hebt in het ziekenhuis nadrukkeijk te horen gekregen dat je niet mag werken, dat kan dit dus niet.
Laat je niet manipuleren!
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:52:44 #41
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_33433674
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:11 schreef boyv het volgende:

[..]

ze zegt toch dat ze een vast contract heeft
pi_33433683
quote:

Dit is denk ik toch iets waar je aan moet werken. Een kwestie van prioriteiten stellen is het ook. Ik heb zelf op sommige vlakken ook een gebrek aan assertiviteit, maar gezondheid is iets wat je niet er bij kunt kopen. Wat heeft je werkgever trouwens liever.. Dat je een tijdje uit de running bent, of dat je door gaat, en dat het dan een keer echt verkeerd gaat zodat je maanden of jaren weg bent?
pi_33433702
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:52 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

ze zegt toch dat ze een vast contract heeft
quote:

Mijn beste vriendin en ik hebben allebei een 0-urencontract
pi_33433723
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:54 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

[..]
Dat is dus een vast contract, alleen het aantal uren is variabel.
pi_33433737
Bij mij niet in elk geval. Ik ben oproepkracht bij een computerbedrijf en heb ook een nul-uren contract... alles behalve vast contract lijkt me
pi_33433744
Advies, neem ook een rechtsbijstand verzekering, of word lid van een vakbond.

Die ondersteunen je in dit soort gevallen. Ik heb zelf een rechtbijstandsverzekering en heb er al diverse malen gebruik van gemaakt. Mijn mening is dat je als je gaat werken je niet zonder een rechtsbijstandverzekering kunt. Kost maar een paar euro per maand.
pi_33433749
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Bij mij niet in elk geval. Ik ben oproepkracht bij een computerbedrijf en heb ook een nul-uren contract... alles behalve vast contract lijkt me
Je hebt een tijdelijk contract of een vast contract.
pi_33433802
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dit is denk ik toch iets waar je aan moet werken. Een kwestie van prioriteiten stellen is het ook. Ik heb zelf op sommige vlakken ook een gebrek aan assertiviteit, maar gezondheid is iets wat je niet er bij kunt kopen. Wat heeft je werkgever trouwens liever.. Dat je een tijdje uit de running bent, of dat je door gaat, en dat het dan een keer echt verkeerd gaat zodat je maanden of jaren weg bent?
Bij hartproblemen kan het ook nog slechter aflopen.
pi_33433814
Als je dan toch gaat werken, zorg dan dat je flauwvalt, het liefst midden in de zaak.

Wat een fucker is die baas van jou, ik zou het wel weten in jouw geval.
Big dick.
pi_33433828
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Als er in je contract een einddatum staat heb je een tijdelijk contract. Staat er geen einddatum dan is het een vast contract. Lijkt me niet zo heel lastig
pi_33433852
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Advies, neem ook een rechtsbijstand verzekering, of word lid van een vakbond.

Die ondersteunen je in dit soort gevallen. Ik heb zelf een rechtbijstandsverzekering en heb er al diverse malen gebruik van gemaakt. Mijn mening is dat je als je gaat werken je niet zonder een rechtsbijstandverzekering kunt. Kost maar een paar euro per maand.
Voor dit specifieke geval ben je te laat als je nu een rechtsbijstandverzekering gaat afsluiten. Maar voor in de toekomst kan het wel handig zijn
pi_33433870
Voor de duidelijkheid: Ik ben een oproepkracht/heb een 0-urencontract. Maar wel voor onbepaalde tijd omdat ik daar al meer als anderhalf jaar werk. Ze mogen je maximaal 3 keer een halfjaarcontract geven en daarna zijn ze verplicht om je een vast contract te geven. Eigenlijk had ik er meteen bij kunnen eisen dat ik dan een urencontract wilde, heb ik toen ook een punt van gemaakt maar de leidinggevende van toen (dit was een ander persoon dan nu) heeft daar nooit echt werk van gemaakt ... nu is het bijna 1 januari en dan heeft het (voor bijvoorbeeld de ziekenfondsverzekering) in mijn ogen ook niet veel nut om er een urencontract van te maken. Enige voordeel wat eraan vast zit is dat ik dan elke maand een vast aantal uren krijg uitbetaald, ook al heb ik ze niet gewerkt. En overuren worden bij ons omgezet in verlofuren, dus die krijg ik niet extra uitbetaald.

Ik heb net nog een tijdje met mijn beste vriendin aan de telefoon gezeten (die ook daar werkt). En ze zei ook tegen me: Monique jij blijft thuis en je doet niks meer!! Dus nou komt ze hierheen.. samen gaan we de baas bellen en laten merken dat dit niet kan hoe hij nuj doet. Samen gaan we hier werk van maken. In mijn eentje durf ik dit niet .. ben zo bang voor hem en wat hij gaat zeggen.

En ook gaan we zo het hoofdkantoor opbellen en hier melding van maken, wat hier ergens al als tip is gegeven. Hopen dat ze er wat mee doen want hoe hij nu doet tegen me.. dat kan hij gewoon niet maken!!
pi_33433871
Ik zou in jouw geval vandaag niet gaan werken, dan kun je de volgende keer als je ziek bent ook weer opdraven.
JJ72 - Heat
pi_33433893
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:59 schreef Light het volgende:

[..]

Bij hartproblemen kan het ook nog slechter aflopen.
Inderdaad, maar dat is niet per definitie voor rekening van de werkgever. Problemen in kosten uitdrukken is iets wat het beste werkt tegen dat soort managers.
pi_33433914
Ik zou ook idd niet gaan werken, voet bij stuk houden. Ontslaat hij je? Dan ga je ermee naar de rechter, vecht je het daar uit.
  dinsdag 27 december 2005 @ 11:05:34 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33433918
Ik vind op zich dat je wel slim bent geweest door iig te zeggen dat je niet in de winkel zelf gaat staan vanmiddag.

En ik kan me ook wel voorstellen dat je niet zomaar thuis blijft zitten als hij zo boos is. Zeker als je het geld gewoon nodig hebt.

Heb je eventueel een briefje van de huisarts/ziekenhuis met wat er dit weekend gebeurd is? Dat zou ik hem ook even geven.

En dat je niet eerder gebeld hebt... de meeste mensen hebben niet eens het prive telefoonnummer van hun baas en dan nog... het is kerst etc. etc.

Vanmiddag daar dus echt niet meer doen dan aanwezig zijn (desnoods gooi je de PC aan, ga je lekker zitten Fok!ken en doe je verder niets dan wat advies geven aan die collega )
pi_33433926
Je vriendin heeft groot gelijk, dit kan echt niet door de beugel. Je baas wordt ervoor betaald om dit soort zaken op te lossen, daar is hij de baas voor. Absoluut voet bij stuk houden hoor, wat denkt hij wel niet! Veel sterkte met je gezondheid trouwens; en denk aan je toekomst, je wil je gezondheid toch niet op het spel zetten voor dit bijbaantje?
pi_33433938
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:02 schreef Twinkle20 het volgende:

ben zo bang voor hem en wat hij gaat zeggen.
Wat zou hij kunnen zeggen waar je zo bang voor bent?
pi_33433940
Nogmaals, niet gaan werken inderdaad. Getuigt tenminste van een ruggengraat. Don't fuck with Monique!
pi_33433953
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:05 schreef Scorpie het volgende:
Ontslaat hij je? Dan ga je ermee naar de rechter, vecht je het daar uit.
Lijkt me niet meer echt fijn werken dan, daarna..
pi_33433956
Overigens niet vergeten je excuus aan te bieden dat je niet wat eerder hebt gebeld, dan wordt hij misschien zelf ook wat makkelijker en medelevender
pi_33434003
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:05 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou ook idd niet gaan werken, voet bij stuk houden. Ontslaat hij je? Dan ga je ermee naar de rechter, vecht je het daar uit.
De werkgever zal naar de rechter moeten wanneer hij haar wil ontslaan.
pi_33434027
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is dus een vast contract, alleen het aantal uren is variabel.
Probleem is dan alleen dat die bedrijfsleider haar ook gewoon lekker niet op kan roepen.
Dan krijg je dus ook helemaal niets!
Voor haar zal dat als ontslag voelen . . .
pi_33434065
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:07 schreef boyv het volgende:
Overigens niet vergeten je excuus aan te bieden dat je niet wat eerder hebt gebeld, dan wordt hij misschien zelf ook wat makkelijker en medelevender
Precies. Kerst is niet echt de meest gunstige tijd van het jaar om met dit soort dingen geconfronteerd te worden als 35 jarige middelmatig betaalde kantoorpikkie.
pi_33434066
Weet je als je vandaag zou gaan werken en je houd het vol.
Wijs hij ook nog eens met het vingertje van ''zo ziek ben je dus niet''
Want zie hem daar ook nog toe in staat

Je moet je wel ziek melden en je huisarts bellen voor een afspraak en geef daar aan hoe het zit met je baas..en je correct ziekmelden bij je baas..

En ja als hij moeilijk gaat doen , je bent nu toch thuis
Informeer inderdaad even bij rechtsbijstand daar kan je de situatie uit leggen en die zegge je hoe en wat..
Salsa Española
pi_33434079
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dat is niet per definitie voor rekening van de werkgever. Problemen in kosten uitdrukken is iets wat het beste werkt tegen dat soort managers.
Klinkt logisch
pi_33434081
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:10 schreef Robar het volgende:

[..]

Probleem is dan alleen dat die bedrijfsleider haar ook gewoon lekker niet op kan roepen.
Dan krijg je dus ook helemaal niets!
Voor haar zal dat als ontslag voelen . . .
Het hangt er ook van af hoeveel uren zij de afgelopen maanden heeft gewerkt. Op een gegeven moment wordt een 0-urencontract nl. een urencontract..
pi_33434106
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het hangt er ook van af hoeveel uren zij de afgelopen maanden heeft gewerkt. Op een gegeven moment wordt een 0-urencontract nl. een urencontract..
Mijn baas heeft me op die manier weggepest; ik had een 0-12 uren contract, en heb 3 jaar lang > 12 uur gewerkt zonder problemen, laatste jaar kreeg ik 3.5 uur per week, van zaterdag 3 uur tot 7 uur s`avonds...heel je zaterdag naar de klote. Echt, wegpesten kunnen ze je ...
pi_33434128
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mijn baas heeft me op die manier weggepest; ik had een 0-12 uren contract, en heb 3 jaar lang > 12 uur gewerkt zonder problemen, laatste jaar kreeg ik 3.5 uur per week, van zaterdag 3 uur tot 7 uur s`avonds...heel je zaterdag naar de klote. Echt, wegpesten kunnen ze je ...
Natuurlijk kunnen ze dat. Dat is ook vaak de manier die dan gebruikt wordt. Maar daar zijn meer middelen voor dan alleen met uren rommelen..
pi_33434151
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat zou hij kunnen zeggen waar je zo bang voor bent?
Nou ja waar ik bang voor ben is dat ie zo boos wordt als ik alsnog afbel en dat dat de werkrelatie niet echt bevordert. Dat we voortaan met een grote bocht om elkaar heen lopen, elkaar negeren etc. En dat is niet echt fijn werken.. dan voel je je niet erg gewaardeerd en welkom.

Ik heb dit een paar jaar geleden ook meegemaakt. Was ik oproepkracht in een andere keten (ook voor onbepaalde tijd) en toen had ik net de pech dat ik mijn rechterpols op 3 plaatsen had gebroken en dat betekende 12 weken gips... Was ik net uit het gips, lag het openbaar vervoer en het gewone verkeer helemaal plat door de sneeuw ... Daarna nog een paar weken daar gewerkt maar de relatie was helemaal verstoord ... Na die tijd zelf ontslag genomen want ik voelde me niet meer welkom want ik kreeg overal de schuld van.

Ik ben bang dat dit een soortgelijke situatie gaat worden en daar zit ik niet op te wachten.
+ Dat het behoorlijk aan mijn zelfvertrouwen gaat knagen .. dit is de tweede keer al dat het me overkomt.

Daarom ben ik ook blij dat mijn vriendin hier zo is..
Pff maar echt bedankt voor de tips tot nu toe hoor! Zelf had ik een paar uur geleden al deze dingen niet kunne nbedenken en wist ik niet dat ik eigenlijk best sterk in mijn schoenen stond.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 december 2005 @ 11:16:46 #71
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33434157
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Juist, er wordt dan namelijk gekeken naar het arbeidspatroon van de afgelopen drie maanden. Dat geldt als basis voor de doorbetaling bij ziekte of leegloop. Zomaar niet meer oproepen zal niet gaan...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_33434199
quote:

[..]

3 jaar lang >12 uur per week? Dan is je contract dus officieel wel aangepast, naar het gemiddelde aantal gewerkte uren. Da's in principe al het geval na 3 maanden. Alleen werkgevers willen het niet weten, en werknemers weten het lang niet altijd, dan komt een werkgever er makkelijker mee weg.
pi_33434202
quote:

[..]

Daar ben ik dus ook huiverig voor.. dat als ik neit naar zijn pijpen ga dansen, hij me dan wel op de een of andere manier 'wegwerkt'.

Maar ja.. aan de andere kant. Op dit moment zijn er maar 2 krachten die van het reilen en zeilen van de winkel af weten buiten hem. Als ik nu wegval (in de zin van ontslag), dan kan hij die toko wel sluiten denk ik....
pi_33434211
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb net nog een tijdje met mijn beste vriendin aan de telefoon gezeten (die ook daar werkt). En ze zei ook tegen me: Monique jij blijft thuis en je doet niks meer!! Dus nou komt ze hierheen.. samen gaan we de baas bellen en laten merken dat dit niet kan hoe hij nuj doet. Samen gaan we hier werk van maken. In mijn eentje durf ik dit niet .. ben zo bang voor hem en wat hij gaat zeggen.
Whehehe. Hij heeft je in zijn broekzak
pi_33434240
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Juist, er wordt dan namelijk gekeken naar het arbeidspatroon van de afgelopen drie maanden. Dat geldt als basis voor de doorbetaling bij ziekte of leegloop. Zomaar niet meer oproepen zal niet gaan...
Nou ik heb even mijn loonstrookjes erbij gepakt. Vanaf september heb ik eigenlijk iedere maand wel gemiddled 100 uur gemaakt.. dus een gemiddelde van 25 uur per week. Dus daar ga ik ook zeker werk van maken dat ze me doorbetalen in de periode dat ik ziek ben..
Maar ik ben vanmiddag dus op het werk en dan ga ik op kantoor even het een en ander regelen
pi_33434250
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Daar ben ik dus ook huiverig voor.. dat als ik neit naar zijn pijpen ga dansen, hij me dan wel op de een of andere manier 'wegwerkt'.

Maar ja.. aan de andere kant. Op dit moment zijn er maar 2 krachten die van het reilen en zeilen van de winkel af weten buiten hem. Als ik nu wegval (in de zin van ontslag), dan kan hij die toko wel sluiten denk ik....
Laat hem dat maar weten, en zo niet, laat je hem in de stront zakken en ga je op zoek naar beter werk Ik ben uiteindelijk een stuk beter terecht gekomen!
pi_33434271
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar ik ben vanmiddag dus op het werk en dan ga ik op kantoor even het een en ander regelen
Ga je nu weer wel?
pi_33434317
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En die andere kracht is je vriendin? Dan kan die baas z'n plannen voor de komende maanden alvast gaan maken, nieuw personeel inwerken en dus gewoon gedurende de openingsuren aanwezig zijn.
pi_33434320
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:16 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nou ja waar ik bang voor ben is dat ie zo boos wordt als ik alsnog afbel en dat dat de werkrelatie niet echt bevordert. Dat we voortaan met een grote bocht om elkaar heen lopen, elkaar negeren etc. En dat is niet echt fijn werken.. dan voel je je niet erg gewaardeerd en welkom.

Ik heb dit een paar jaar geleden ook meegemaakt. Was ik oproepkracht in een andere keten (ook voor onbepaalde tijd) en toen had ik net de pech dat ik mijn rechterpols op 3 plaatsen had gebroken en dat betekende 12 weken gips... Was ik net uit het gips, lag het openbaar vervoer en het gewone verkeer helemaal plat door de sneeuw ... Daarna nog een paar weken daar gewerkt maar de relatie was helemaal verstoord ... Na die tijd zelf ontslag genomen want ik voelde me niet meer welkom want ik kreeg overal de schuld van.
Hij heeft je op deze manier nu dus te pakken, want reken maar dat dat heerschap op deze gedachtengang inspeelt. Ik denk echter dat je daar weinig aan kunt veranderen. Door niet te bellen wordt het hetzelfde verhaal uiteindelijk.
quote:
Ik ben bang dat dit een soortgelijke situatie gaat worden en daar zit ik niet op te wachten.
+ Dat het behoorlijk aan mijn zelfvertrouwen gaat knagen .. dit is de tweede keer al dat het me overkomt.
Als dit nu zou gebeuren dan lijkt het mij aantoonbaar dat de verstoorde arbeidsrelatie het gevolg is van ziekte en de achterlijke opstelling van de werkgever. Kan hem wat gaan kosten bij ontslag.
quote:
Daarom ben ik ook blij dat mijn vriendin hier zo is..
Pff maar echt bedankt voor de tips tot nu toe hoor! Zelf had ik een paar uur geleden al deze dingen niet kunne nbedenken en wist ik niet dat ik eigenlijk best sterk in mijn schoenen stond.
Dat laatste maakt je manager misbruik van. Zorg dan ook dat je altijd weet hoe je positie is. Met de juiste kennis ben je al een stuk minder gevoelig voor manipulatie.
pi_33434336
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:12 schreef Salsagirl het volgende:
Weet je als je vandaag zou gaan werken en je houd het vol.
Wijs hij ook nog eens met het vingertje van ''zo ziek ben je dus niet''
Want zie hem daar ook nog toe in staat
Dus ergens hoop ik dat ik vanmiddag ook een keer 'out' ga als ik op het werk ben..
Ziek ben ik niet in de zin van grieperig, hoofdpijn..
Ziek ben ik in de zin van dat mijn hart nog altijd als een idioot tekeer gaat en mijn bloeddruk te hoog gaat. En dat gaat alleen met rust... veeel rust weg.

Dus straks op het kantoor even wat dingen regelen en de middag volmaken door de Prive te lezen enzo

Bij mij komt nu ook eindelijk een beetje het besef dat mijn baas gewoon fout bezig is. Dankzij jullie want vanochtend had ik het even niet meer...Pff
pi_33434407
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:23 schreef Twinkle20 het volgende:

Dus straks op het kantoor even wat dingen regelen
Je ging toch thuis blijven?
pi_33434425
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:21 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ga je nu weer wel?
Ik ben 'aanwezig' in de zin van dat ik de middag op het kantoor rondbreng met een stapel tijdschriften en dat ik het hoofdkantoor kan bellen, sitautie uitleggen en het finanicieel een beetje probeer te regelen.

+ melding maken van deze hufterige actie
En daarna voorlopig niet meer terugkomen en bedenken of ik op deze weg verder wil of misschien beter iets anders kan gaan zoeken waar ze het WEL waarderen dat ik voor ze klaarsta en waar ik me WEL durf ziek te melden als mijn rikketik het bijna wil begeven
pi_33434468
Je gaat daar dus zo'n beetje doen wat je thuis ook zou doen? Prima toch als de dokter zegt dat je echt niet meer mag en kunt doen. Zo denkt die baas ook gewoon dat je werkt, want dat ie een stakker is die hard genaaid mag worden is zo onderhand wel duidelijk geworden denk ik
pi_33434486
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:22 schreef Light het volgende:

[..]

En die andere kracht is je vriendin? Dan kan die baas z'n plannen voor de komende maanden alvast gaan maken, nieuw personeel inwerken en dus gewoon gedurende de openingsuren aanwezig zijn.
Neej mijn vriendin is nu net 4 maanden werkzaam. Ze weet wel wat, maar niet voldoende om de winkel draaiende te houdne. Die capaciteiten hebben ik en een andere collega wel. Nog een andere collega heeft dat ook, maar zit nu overspannen thuis dus die zien we voorlopig niet meer. En mijn baas dan, maar die is er dus 1 keer in de week omdat ie van 5 winkels bedrijfsleider is.
Dus daarom zeg ik al.. tis zo'n ongeordend zooitje daar. Als je half dood bent durf je je nog niet eens ziek te melden omdat je je zo verantwoordleijk voelt voor de rest (althans, dat had ik vanochtend dan).

Daarom maakte ik vanochtend in paniek dit topic aan. Wist echt niet meer hoe ik het had en wat mijn rechten en plichten waren.
Maar na vandaag is het echt voorbij.. echt voorbij.
Want dit alles hier.. heeft me goed met de neus op de feiten gedrukt. En ik denk dat ik dat even nodig had. Mijn vriendin is nu hier.. dus we gaan even bellen
Ik laat jullie weten hoe het is afgelopen
pi_33434578
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:27 schreef boyv het volgende:
Je gaat daar dus zo'n beetje doen wat je thuis ook zou doen? Prima toch als de dokter zegt dat je echt niet meer mag en kunt doen. Zo denkt die baas ook gewoon dat je werkt, want dat ie een stakker is die hard genaaid mag worden is zo onderhand wel duidelijk geworden denk ik
Precies..
pi_33434624
Als je straks wel naar je werk gaat dan heeft je baas je precies waar ie je wilt hebben. Eigenlijk geef je dan een beetje toe dat je eigenlijk niet zo ziek bent als je zegt...
pi_33434728
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Als je straks wel naar je werk gaat dan heeft je baas je precies waar ie je wilt hebben. Eigenlijk geef je dan een beetje toe dat je eigenlijk niet zo ziek bent als je zegt...
ja dat gaf ik al eerder aan: dat hij met het vingertje zal wijzen van ..ach zo ziek was je dus helemaal niet,en de next time geloofd hij haar al helemaal niet meer
Salsa Española
pi_33434796
Hallo... ik lees dit topic met verbazing...

Ga in vredesnaam niet naar je werk!! Echt, dan zal je echt genaaid worden.

1. je was dus toch niet zo ziek
2. je ziekdagen beginnen pas vandaag ipv voor kerst
3. nu je er toch bent, kan je even.... (werkzaamheden verrichten)

Lieve meid, er zijn zát andere baantjes, ook voor 21 jarigen, je moet je hele leven nog met je hartje.
Je baas is een vervelende vent die je beter uit je omgeving kan bannen. Financieel is er altijd wel een mouw aan te passen. Ja het zal misschien krap zijn, maar beter financieel krap dan fysiek krap in je dodenkistje!

Dít is het punt dat je NU voor jezelf moet opkomen.... waar denk je dat je stoornissen vandaan komen?!

Succes!!
pi_33434804
Ik heb nog een klein vraagje over ontslag aanvragen.
Hoe vertel je zoiets? OF.. hoe pak je dat aan?
Stel dat ik tot het besluit kom om dat toch te doen..
pi_33434831
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:31 schreef KoudeVrouw het volgende:
Als ondernemer komt het altijd klote uit als er iemand ziek is, daar moet hij maar mee leren omgaan.
Of gewoon voor genoeg personeel zorgen.
Als ik hier ziek ben hebben ze ook een heel groot probleem.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 27 december 2005 @ 11:43:15 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33434840
Jij moet helemaal geen ontslag aanvragen!
Sowieso eerst ander werk zoeken.

En als je dat wel wil doen moet je even uitzoeken hoeveel opzeg termijn je hebt hoewel dat niet veel uitmaakt vanwege je 0-uren contract.
En dan ga je gewoon naar je baas en zeg je 'ik zeg per 1 Januari mijn baan op'.
pi_33434848
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:41 schreef Twinkle20 het volgende:
In dat geval kun je het beste specifiek advies inwinnen. Het hangt er van af waarom je ontslag neemt. Als het is om een onwerkbare situatie dan kan het bijv. beter zijn om het via de kantonrechter te spelen, waar het feit dat je een nieuwe baan hebt simpelweg een "ik zeg per xx/xx/xxxx op" het gaat doen.
pi_33434856
quote:
Geen ontslag aanvragen op dit moment!
Gewoon ziek melden en tijd voor je lichaam nemen.
Zodra je hersteld bent, kun je gaan solliciteren (en je ook beter melden natuurlijk)

Mocht je baas je toch ontslaan dan heb je in ieder geval een uitkering.
pi_33434877
quote:
Gewoon aan je baas vragen Maar je moet zelf geen ontslag aanvragen, dan krijg je geen uitkering. Laat hij jou maar ontslaan.

Lieverd.. je baas is toch niet 1 of andere boeman? Hij poept in hetzelfde gat als jij hoor Wat ook schijnt te helpen, is om je baas in babykleertjes te denken
pi_33434942
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:44 schreef Rietvaerder het volgende:

Wat ook schijnt te helpen, is om je baas in babykleertjes te denken
LOL Ik krijg nu een bepaalde mental image voor me.
pi_33434981
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:44 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Lieverd.. je baas is toch niet 1 of andere boeman?
Nee, maar zo te horen wel een hééll vervelende vent.
pi_33434999
Ik volg de rest trouwens met de adviezen: bel hem op en zeg dat je niet gaat werken. Ziek = ziek.
Pech voor hem, moet ie zijn planning maar in orde hebben.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_33435005
Okay, nou in mijn contract staat dat er een opzegtermijn van 4 weken is. Of ja hoe noemen ze dat.. een uitwerkperiode. Okay geen ontslag zelf aanvragen.. maar je laten ontslaan als het zover komt! Goed.. bedankt voor de tip want anders had ik mezelf msischien og wel verder de nesten in gewerkt.

We hebben net mijn werk weer opgebeld (waar mijn baas niet aanwezig is, hij staat in een ander filiaal). Ik heb gezegd dat ik vanmiddag echt niet kan .. kreeg een collega aan de telefoon en ze gaan nog eens rondbellen. Word zo teruggebeld.

En ik heb gezegd dat ik echt niet kom .. echt niet. Al komt ie me hier persoonlijk opzoeken (waar ik hem echt wel voor aan zie..) ik kom NIET.
En dat komt allemaal door jullie dat ik dit zo durf te zeggen .. want vanochtend had ik dat dus echt nog niet gedurfd. Maar wat jullie al zeggen..

Door mijn vaste contract sta ik toch best sterk in me schoenen. Wat kan hij me nou maken als ik niet kom??! Helemaal niks ..
Dus ik kom NIET!!

PFf jullie willen niet weten hoe moeilijk dit is voor mij!! Maar ook weer .. wat voor een goede les dit is! Ik heb echt heel veel aan jullie hulp
pi_33435015
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:49 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Dat lijkt me zijn probleem.. daar sta je toch boven?

Ja, ik weet wel hoe het is. Ik was vroeger (en nu heel soms nog steeds) ook zo... kan wel moeilijk zijn ja om jezelf niet je kop te laten zitten door zo iemand.
pi_33435037
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:49 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ja dit is echt een hele misselijke.
Vanochtend zei hij aan de telefoon: Monique, we zeggen zooo vaak dat als het teveel voor je is, dat je dit dan moet aangeven.

Vervolgens geef ik aan dat het teveel is, en krijg ik te horen dat ik alsnog moet komen werken omdat ik het niet kan flikken om hen in de steek te laten?:?
Snap je .. hij spreekt zichzelf ZO tegen. Hij zegt dat ik het moet aangeven, maar zodra ik het aangeef dan wordt er meteen met van alles en nog wat gedreigd.. zo gemeen!
  dinsdag 27 december 2005 @ 11:51:37 #101
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33435045
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:

Door mijn vaste contract sta ik toch best sterk in me schoenen. Wat kan hij me nou maken als ik niet kom??! Helemaal niks ..
Dus ik kom NIET!!
Hij kan je hooguit door een bedrijfsarts of arbodienst laten opzoeken (Hij kan je niet verplichten om medische gegevens aan hem te sturen!!), om hen vast te laten stellen of je in staat bent te werken.
pi_33435048
quote:
Okay, nou in mijn contract staat dat er een opzegtermijn van 4 weken is. Of ja hoe noemen ze dat.. een uitwerkperiode. Okay geen ontslag zelf aanvragen.. maar je laten ontslaan als het zover komt! Goed.. bedankt voor de tip want anders had ik mezelf msischien og wel verder de nesten in gewerkt.

We hebben net mijn werk weer opgebeld (waar mijn baas niet aanwezig is, hij staat in een ander filiaal). Ik heb gezegd dat ik vanmiddag echt niet kan .. kreeg een collega aan de telefoon en ze gaan nog eens rondbellen. Word zo teruggebeld.

En ik heb gezegd dat ik echt niet kom .. echt niet. Al komt ie me hier persoonlijk opzoeken (waar ik hem echt wel voor aan zie..) ik kom NIET.
En dat komt allemaal door jullie dat ik dit zo durf te zeggen .. want vanochtend had ik dat dus echt nog niet gedurfd. Maar wat jullie al zeggen..

Dus ik kom NIET!!

PFf jullie willen niet weten hoe moeilijk dit is voor mij!! Maar ook weer .. wat voor een goede les dit is! Ik heb echt heel veel aan jullie hulp

Maar zou je in het vervolg ook zo'n situatie kunnen oplossen zonder Fok!?

Je moet echt wat meer pit in je donder krijgen hoor
  dinsdag 27 december 2005 @ 11:53:42 #103
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_33435097
Goedzo Twinkle! Ziek = ziek, en je hebt ook geen lousy verkoudheidje ofzo.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_33435102
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:51 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Vanochtend zei hij aan de telefoon: Monique, we zeggen zooo vaak dat als het teveel voor je is, dat je dit dan moet aangeven.

Vervolgens geef ik aan dat het teveel is, en krijg ik te horen dat ik alsnog moet komen werken omdat ik het niet kan flikken om hen in de steek te laten?:?
Snap je .. hij spreekt zichzelf ZO tegen. Hij zegt dat ik het moet aangeven, maar zodra ik het aangeef dan wordt er meteen met van alles en nog wat gedreigd.. zo gemeen!
Hee, misschien trek je je dit veeeel teveel aan. Laat die vent toch lekker verrekken! Niet zo druk om maken, er zijn ZAT andere baantjes. Jezelf misschien niet zo afhankelijk opstellen

Ik weet hoe moeilijk het is, was vroeger zelf ook zo, zoals ik eerder zei. Maar je moet gewoon de eer aan jezelf houden en jezelf niet tekort doen.... dat doen andere mensen wel voor je
pi_33435119
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hij kan je hooguit door een bedrijfsarts of arbodienst laten opzoeken (Hij kan je niet verplichten om medische gegevens aan hem te sturen!!), om hen vast te laten stellen of je in staat bent te werken.
Maar dat zit ook wel goed want ze heeft ook ECHT iets.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 december 2005 @ 11:55:06 #106
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33435142
quote:

Dus ik kom NIET!!

Juist, je bent écht ziek! Het is niet zo dat je een na-Kerstdipje wilt uitkateren ofzo.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 27 december 2005 @ 11:58:27 #107
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33435232
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:54 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Maar dat zit ook wel goed want ze heeft ook ECHT iets.
Inderdaad, maar de werkgever heeft die mogelijkheden dus. Het is niet zo dat hij lijdzaam hoeft toe te zien wanneer hij het niet vertrouwt.
pi_33435235
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:51 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Maar zou je in het vervolg ook zo'n situatie kunnen oplossen zonder Fok!?

Je moet echt wat meer pit in je donder krijgen hoor
Ja haha daar heb je helemaal gelijk in. Ik uhm, ik denk dat dat ook wel een beetje
te wijten is aan mijn verleden. Ben zelf heel vroeg volwassen moeten worden door mijn problematische thuissituatie en in deze gevallen krijg ik totaal geen steun van thuis en moet het zelf uitzoeken. En nu loop ik tegen iets aan waar ik echt totaal geen raad mee weet. Maar in veel andere gevallen weet ik vaak wel wat ik moet doen.

+ dat ik zo overdonderd ben dat mensen me dit gewoon flikken. Zo gemeen enzo...
Over een uur zou ik eigenlijk gewoon moeten beginnen met werken en ik heb net dus mijn eigen filiaal opgebeld, collega gesproken en gezeg dat ik niet zou komen. Ik denk dat ik binnen nu en een uur een telefoontje krijg van mijn baas.. en ik heb nu denk ik ook wel de power om tegen hem te zeggen: Je zoekt het je maar uit.

Pff... kan wel zeggen dat dit niet echt bevorderend is voor me hart;)
Die gaat efcht heel hard tekeer.. stomme lul dat het is. Laat me niet gek maken!
pi_33435240
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Inderdaad, maar de werkgever heeft die mogelijkheden dus. Het is niet zo dat hij lijdzaam hoeft toe te zien wanneer hij het niet vertrouwt.
Klopt.

dinsdag 27 december 2005 @ 11:59:59 #110
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_33435272
Goed dat je niet bent gaan werken; heb je nu het hoofdkantoor ook gebeld? Die hebben waarschijnlijk geen idee dat de bedrijfsleider zijn personeel zo onder druk zet.
Waarom vindt hij eigenlijk dat je toch moet komen werken, ik bedoel personeelsgebrek, ok, maar om dan iemand in te roosteren die 2 dagen geleden nog met een hartkwaal in het ziekenhuis lag, is dan weer een heel ander verhaal.
pi_33435367
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:58 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja haha daar heb je helemaal gelijk in. Ik uhm, ik denk dat dat ook wel een beetje
te wijten is aan mijn verleden. Ben zelf heel vroeg volwassen moeten worden door mijn problematische thuissituatie en in deze gevallen krijg ik totaal geen steun van thuis en moet het zelf uitzoeken. En nu loop ik tegen iets aan waar ik echt totaal geen raad mee weet. Maar in veel andere gevallen weet ik vaak wel wat ik moet doen.

+ dat ik zo overdonderd ben dat mensen me dit gewoon flikken. Zo gemeen enzo...
Over een uur zou ik eigenlijk gewoon moeten beginnen met werken en ik heb net dus mijn eigen filiaal opgebeld, collega gesproken en gezeg dat ik niet zou komen. Ik denk dat ik binnen nu en een uur een telefoontje krijg van mijn baas.. en ik heb nu denk ik ook wel de power om tegen hem te zeggen: Je zoekt het je maar uit.

Pff... kan wel zeggen dat dit niet echt bevorderend is voor me hart;)
Die gaat efcht heel hard tekeer.. stomme lul dat het is. Laat me niet gek maken!
Ja joh. Als ie belt zeg je gewoon dat je je gezondheid belangrijker vindt dan hem!
pi_33435432
Heel goed dat je niet gaat, en als je baas belt probeer dan rustig en beleefd te blijven zodat hij je niets kan maken. En zodat je boven hem staat, en ook dat gevoel hebt. Jij staat in je recht.
(Gebeurt niet vaak dat ik iets post, maar hier moest ik even zeg )
pi_33435499
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:59 schreef doeka het volgende:
Goed dat je niet bent gaan werken; heb je nu het hoofdkantoor ook gebeld? Die hebben waarschijnlijk geen idee dat de bedrijfsleider zijn personeel zo onder druk zet.
Waarom vindt hij eigenlijk dat je toch moet komen werken, ik bedoel personeelsgebrek, ok, maar om dan iemand in te roosteren die 2 dagen geleden nog met een hartkwaal in het ziekenhuis lag, is dan weer een heel ander verhaal.
Hij heeft te weinig personeel op dit moment dat capaciteiten heeft omd e winkel draaiende te kunnen. Dat is voor hem lastig, want hij werkt naast ons filiaal in nog 4 andere filialen wara ij de boel draaiende moet houden.

Dus als k nu ook nog eens wegval.. dan zit hij enorm vast. Maja.. zijn probleem!! Echt.. echt fijn dat jullie me steunen
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:10:50 #114
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33435527
quote:

Dus ik kom NIET!!

Als je zelf ontslag neemt heb je geen recht op uitkering.
pi_33435602
Daarom, rust gewoon lekker uit (dat heb je namelijk echt nodig, daarom waarschuwt je lichaam je)
Neem de tijd, laat het allemaal bezinken. Het is nu even NIET jouw probleem.
Zodra je je beter voelt, meld je dat weer en ga lekker op zoek naar een leuke baan met leuke collega's en bazen en begin je lekker ergens anders!
pi_33435609
Ik zou trouwens wel zorgen dat je iets op papier hebt, een verklaring van je ziekenhuisopname of van je huisarts o.i.d. Mocht het tot een ontslagzaak komen via het CWI of via de kantonrechter, dan kan je werkgever er geen ander verhaal van maken.
pi_33435730
Pff net mijn baas aan de lijn gehad en hij was opvallend kalm en rustig. Hij zei rustig tegen me dat ik het eerder aan moet geven en ook al is het kerst.. gewoon bellen. Nou ja dat is allemaal achteraf gelul natuurlijk. Maar wel een les voor de volkgende keer.
En dat ik meer voor mezelf moet opkomen!
Voor nu, 2 weken totale rust en niet werken. Na die twee weken alleen in het weekend.

En hij wou me niet kwijt en hij wil gewoon met me door 1 deur kunnen
Dus het gesprek viel wel mee.
Ik heb er in ieder geval meer vertrouwen in dat het goed gaast komen.
pi_33435755
Ah, hij moest even afkoelen.
JJ72 - Heat
pi_33435778
Contracten zijn er niet voor niets, die zijn er om je te beschermen. Als jij een vast contract hebt, heb je echt helemaal niets te vrezen, dan moet er echt iets heel ernstigs aan de hand zijn wil een werkgever je zomaar mogen ontslaan. En wat heb jij gedaan? Je hebt een dringend medisch advies van een arts om rust te nemen, je hebt je meteen 's ochtends vroeg op de eerste werkdag na kerst ziekgemeld, je hebt helemaal NIETS verkeerds gedaan!

Dat neemt niet weet dat het natuurlijk gewoon hartstikke akelig is om ruzie te hebben op je werk en dan ook nog eens met je baas (wat doet zo'n incapabele man eigenlijk op die funktie??). En ik kan ook heel goed begrijpen dat je van slag raakt door zulk gemeen en onredelijk gedrag, zeker als je zelf altijd zo loyaal bent geweest. Maar laat je niet omver bluffen, hoor! Sta op je rechten en in het uiterste geval heb jij volgens mij de capaciteiten genoeg om weer een nieuwe bijbaan te vinden.

Sterkte ermee en beterschap ook! Deze situatie is op deze manier ook niet goed voor je hart, dus probeer het toch een beetje van je af te zetten.
pi_33435787
wat ben ik toch blij dat ik niet zomaar over me heen laat lopen door managers, veel mensen zijn bang voor ontslag, maar als ze al krap in de mensen zitten zullen ze je niet zomaar ontslaan. daarbij heb je ook een vast contract dus wat heb je te vrezen? helemaal niets

EDIT: F5 voordat je reageert is soms ook wel handig
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_33435811
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Pff net mijn baas aan de lijn gehad en hij was opvallend kalm en rustig. Hij zei rustig tegen me dat ik het eerder aan moet geven en ook al is het kerst.. gewoon bellen. Nou ja dat is allemaal achteraf gelul natuurlijk. Maar wel een les voor de volkgende keer.
Voor nu, 2 weken totale rust en niet werken. Na die twee weken alleen in het weekend.

O gelukkig. Misschien was het van hem ook alleen maar paniekgedrag (aangezien het nogal een probleem is als jij niet kan werken). Maar goed, dat is geen excuus, hij hoort gewoon professioneel met zoiets om te gaan en hij heeft jou een hele ochtend een hoop extra stress bezorgd terwijl je dat nou juist moest zien te vermijden!

Maar jij kunt in ieder geval trots op jezelf zijn, want je bent goed voor jezelf opgekomen, terwijl je toch al die tijd netjes bent gebleven.

[ Bericht 9% gewijzigd door _Floddertje_ op 27-12-2005 12:44:22 ]
pi_33435893
Gefeliciteerd! En nu relaxen!
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:31:20 #123
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_33435929
Goed zo, Twinkle! Voor jezelf opgekomen, en je poot stijfgehouden!
pi_33436026
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:24 schreef Leipo666 het volgende:
wat ben ik toch blij dat ik niet zomaar over me heen laat lopen door managers, veel mensen zijn bang voor ontslag, maar als ze al krap in de mensen zitten zullen ze je niet zomaar ontslaan. daarbij heb je ook een vast contract dus wat heb je te vrezen? helemaal niets

EDIT: F5 voordat je reageert is soms ook wel handig
Zo veel managers zal iemand als jij niet zijn tegen gekomen.
JJ72 - Heat
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:44:32 #125
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_33436251
hij zal wel op zn donder hebben gekregen van iemand van het hoofdkantoor en nu trekt ie de keutel in(jaja kweet t)
pi_33436304
Pff vrouwen en werk, het is moeilijk allemaal. 20 urige contractjes en dan nog niet vol kunnen houden.
Ik snap het probleem van TS wel, maar in een winkel met 6 vrouwen zijn er altijd minstens 2 ziek.
Trouwens dat "gebruik" maken van een vast contract zou men ook niet moeten doen. Daarmee verpest je het voor een ander en jezelf. Tegenwoordig worden er door veel winkels al helemaal geen vaste contracten meer gegeven door sommige winkels en worden menser er na 2 jaar uitgebonjoerd
pi_33436404
Uhh ik weet niet of je het hele topic door hebt gelezen maar ik werk naast een voltijd hbo-studie nog gemiddeld 25 uur per week bij.
En dat is soms best zwaar. En onder normale omstandigheden kan ik dat wel aan maar nu met de feestdagen, de druk die van alle kanten aan komt zetten + dat ik dus infeite hartpatient ben.. dat is dan gewoon een kwestie van tijd totdat mijn lichaam zegt: Stop en niet verder.

Dus tis niet zo dat ik gewoon 20 uur in de week werk en de rest van mijn tijd op de bank bij de buurvrouw koffie zit te drinken ofzo.
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:51:47 #128
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_33436444
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:50 schreef Twinkle20 het volgende:

Dus tis niet zo dat ik gewoon 20 uur in de week werk en de rest van mijn tijd op de bank bij de buurvrouw koffie zit te drinken ofzo.
Je gaat dus ook nog vreemd met de buurvrouw???
weg
pi_33436616
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Uhh ik weet niet of je het hele topic door hebt gelezen maar ik werk naast een voltijd hbo-studie nog gemiddeld 25 uur per week bij.
En dat is soms best zwaar. En onder normale omstandigheden kan ik dat wel aan maar nu met de feestdagen, de druk die van alle kanten aan komt zetten + dat ik dus infeite hartpatient ben.. dat is dan gewoon een kwestie van tijd totdat mijn lichaam zegt: Stop en niet verder.

Ja ik heb het gelezen, maar eik moet je het ook eens van een andere kant bekijken.
Jouw 'baas' heeft toch niet gekozen voor een HBO-studie voor jou. Jouw 'baas' heeft gezegd tijdig aan te geven als je het niet aankon, dit heb je verzuimd. Wat had je dan gedacht dat ie blij zou zijn??
wel nog beterschap trouwens
pi_33436720
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:58 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Ja ik heb het gelezen, maar eik moet je het ook eens van een andere kant bekijken.
Jouw 'baas' heeft toch niet gekozen voor een HBO-studie voor jou. Jouw 'baas' heeft gezegd tijdig aan te geven als je het niet aankon, dit heb je verzuimd. Wat had je dan gedacht dat ie blij zou zijn??
wel nog beterschap trouwens
Ze moet het helemaal niet van een andere kant bekijken. Wat een kolder zeg. Die HBO-studie is ook het probleem helemaal niet, lees je eens in.

Risico van ondernemerschap/verantwoordelijkheid nemen.
JJ72 - Heat
pi_33436778
En de gemiddelde werknemer heeft geen verantwoordelijkheden?
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:06:12 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33436819
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:04 schreef Wojworshebn het volgende:
De werkgever heeft haar toch aangenomen wetende dat dit een bijbaan naast een studie is?
Dus het is dan op z'n minst een gezamelijke verantwoordelijkheid...

Maar goed, dat is niet de issue hier.
Issue was dat TS gewoon hardstikke ziek is, niet mag werken van artsen en dat haar baas een hufter is door de druk op haar te leggen voor het zoeken van vervanging.
Maar goed, hij heeft al ingebonden.
pi_33436825
quote:
Dat beweert niemand in dit topic.
JJ72 - Heat
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:06:34 #134
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_33436831
quote:
Ja, (zeker in TS haar geval) een verantwoordelijkheid voor je eigen gezondheid...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_33436893
quote:
Natuurlijk wel En als de werknemer ziek is (en dan bedoel ik niet een kater omdat'ie de vorige avond teveel gezopen heeft) dan is het de verantwoordelijkheid van de werknemer om er alles aan te doen zo snel mogelijk weer aan het werk te kunnen. En als dat betekent dat werknemer twee weken rust moet houden dan is dat zo. Het opvangen van ziekte is de verantwoordelijkheid van de werkgever.
pi_33436933
Okay, dit verhaal is misschien een uitzondering, maar als ik het zo lees gelooft die baas niet dat ze echt zo ziek is, maar dat is vaak de oorzaak van het misbruik van de ziektewet enz in het verleden. Dat wou ik alleen even benadrukken.
pi_33437029
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:58 schreef Wojworshebn het volgende:
Jouw 'baas' heeft gezegd tijdig aan te geven als je het niet aankon, dit heb je verzuimd.
Man, schei nou toch uit. Onder 'tijdig aangeven dat je het niet meer aan kunt' versta ik dat je niet wekenlang moet doorwerken als het eigenlijk niet meer gaat. Daaronder versta ik niet dat je onmiddellijk nadat je een kwartier buiten bewustzijn op de grond hebt gelegen op kerstavond je baas thuis moet bellen. Ik ben eerste kerstdag ook ziek geweest (wat relatief snel is overgegaan, maar wat net zo makkelijk een week had kunnen duren), het zou werkelijk niet in m'n hoofd opgekomen zijn om daar op eerste kerstdag m'n baas thuis voor te gaan bellen, ze had me zien aankomen, zeg.

Waar slaat het nou op om te vragen of haar baas er dan blij mee had moeten zijn? Dat verwacht ze toch ook helemaal niet? Het is een erg vervelende situatie, zowel voor haarzelf als voor haar werkgever. Maar hij is wel haar baas, hij hoort de gezondheid van zijn werknemers wel in acht te nemen en het gaat hier duidelijk niet om een verkoudheidje.
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:13:04 #138
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33437040
Die baas van je is echt gestoord
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_33437080
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:10 schreef Wojworshebn het volgende:
Okay, dit verhaal is misschien een uitzondering, maar als ik het zo lees gelooft die baas niet dat ze echt zo ziek is, maar dat is vaak de oorzaak van het misbruik van de ziektewet enz in het verleden. Dat wou ik alleen even benadrukken.
Tja, misschien heeft die baas wel slechte ervaringen met 'zieke' werknemers. Kan TS hier iets over vertellen?
JJ72 - Heat
pi_33437196
Werknemers verplicht op draf door kantoor

Dit is natuurlijk nog treuriger.
JJ72 - Heat
pi_33437535
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:35 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Zo veel managers zal iemand als jij niet zijn tegen gekomen.
dat valt inderdaad wel mee...
een stuk of 15 pas
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_33437613
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:29 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat valt inderdaad wel mee...
een stuk of 15 pas
Precies.
JJ72 - Heat
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:39:58 #143
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33437854
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:14 schreef Tirulaiter het volgende:
Ik zou trouwens wel zorgen dat je iets op papier hebt, een verklaring van je ziekenhuisopname of van je huisarts o.i.d. Mocht het tot een ontslagzaak komen via het CWI of via de kantonrechter, dan kan je werkgever er geen ander verhaal van maken.
Zoiets blijft minimaal 10 jaar in je medisch dossier bewaard, dus er is geen haast bij om die informatie op te vragen.
pi_33437950
quote:

Gelukkig maar.

Waarschijnlijk zit hij ook diep in de stress, dat praat het niet goed maar het maakt het wel een stuk makkelijker voor je.
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:44:59 #145
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33437992
quote:
Een werknemer heeft bijvoorbeeld de verantwoordelijkheid om langdurige ziekte of dood te voorkomen.
pi_33438007
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:51 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

De klassieke "psychopaat" manager, gadverdamme. Bij mijn vorige werkgever had ik ook zo'n manager. Het is erg lastig, zeker in het begin, maar denk aan jezelf. De klassieke trucs/nare dingen die ik hieruit herken zijn de volgende:
- Hij (mis)/(ge)bruikt je verantwoordelijkheidsgevoel en dat van je collega's.
- Hij probeert altijd de schuld bij jou te leggen, terwijl het meestal juist om zijn verantwoordelijkheden gaat. Trap daar niet in! Wees trouwens wel subtiel als je dat soort gel*l terugkaatst, daar kunnen dat soort types niet goed mee omgaan.
- Als je steeds overal mee instemt wordt dat als normaal en de nieuwe maatstaf gezien. Als iemand extra uren draait wordt desbetreffend persoon "de man/vrouw". Iedereen die normaal werkt is dan ineens te min. Denk trouwens niet dat je als "de man/vrouw" extra waardering krijgt, alleen als het de manager uitkomt.
- Het werkt allemaal in 1 richting; doet hij nog iets terug? Een beetje waardering zou geen kwaad kunnen bijvoorbeeld.
- Hij is er maar 1 dag/week, met andere woorden jij en je collega's draaien feitelijk de tent. Misschien voelt hij zich ook enigszins bedreigd of afhankelijk (daar kunnen dat soort types niet zo goed mee omgaan).
- Hoe komt dat je ene collega overspannen is geraakt? Is daar wel eens serieus over gesproken? Waarom wordt daar niets van geleerd?

Zoals anderen aangeven zou ik kijken naar iets anders, of proberen een serieus gesprek met de bedrijfsleider aan te gaan. Of kijken of je niet op hoger niveau wat kan bereiken. Sowieso heb ik de indruk dat deze situatie volledig aan de werkwijze van het management ligt, niet aan de werknemers. Nul-uren contracten en dergelijke zijn mijns inziens in dit soort situaties erg dom. Juist als je van mensen (en hun kennis/ervaring) afhankelijk bent geef je ze op zijn minst een bepaalde zekerheid.

Het voornaamste minpunt aan dit soort situaties is dat je zo ontzettend cynisch wordt ten opzichte van managers en dergelijke. Ik heb zowel goede als slechte ervaringen gehad en het is pijnlijk om te moeten constateren dat je daardoor eerst de kat uit de boom kijkt en erg berekenend omgaat met je werkbenadering/werkhouding.

[Edit - vervolgpost niet gezien] Het is goed om te zien dat jullie er gezamenlijk toch zijn uitgekomen. Desondanks blijft dit toch knagen. Ik zou dit wel als breekpunt zien om te proberen om de randvoorwaarden beter geregeld te krijgen; met name het nul-uren contract aspect vind ik niet zo elegant.
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:46:24 #147
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33438043
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:46 schreef Wojworshebn het volgende:
Pff vrouwen en werk, het is moeilijk allemaal. 20 urige contractjes en dan nog niet vol kunnen houden.
Ik snap het probleem van TS wel, maar in een winkel met 6 vrouwen zijn er altijd minstens 2 ziek.
Wat gebeurt er in winkels wat in andere sectoren niet gebeurt?
pi_33438201
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat gebeurt er in winkels wat in andere sectoren niet gebeurt?
Weet ik veel, maar mijn zusje probeert ook een kledingwinkel te runnen, en ze zei dat dat zo is, en ook bij andere filialen. Dus..
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:53:56 #149
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_33438266
Je hebt er goed aan gedaan dat je niet bent gegaan.
Overigens heeft je baas op 1 punt wel gelijk, en dat is dat je je gelijk had moeten ziek melden. Wat voor dag het dan ook is. En dit is niet om jou te pesten maar eerder voor jouw bestwil. Ik werk in het onderwijs, en stel dat dit mij was overkomen en dat ik me pas ná de vakantie had ziekgemeld, kan ik in de problemen komen met mijn ziekte-uitkering. Dus je hebt er zelf ook baat bij om je gelijk ziek te melden.
Verder wil ik tegen je zeggen; meisje het is jouw zaak niet. Ben jij ziek, dat is dan pech voor je baas, zoekt hij het zelf maar uit, hoef jij je echt geen zorgen om te maken.
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:54:05 #150
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33438271
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:51 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Weet ik veel, maar mijn zusje probeert ook een kledingwinkel te runnen, en ze zei dat dat zo is, en ook bij andere filialen. Dus..
Het lijkt me wel waard om na te gaan wat de oorzaak er van is. In omgevingen waar ik heb gewerkt is het nl. volstrekt niet normaal..
pi_33438464
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:16 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Met alle respect denk ik niet dat dit je elke keer overkomt. Je speelt er een actieve rol in. Aangezien jij enorm aan jezelf twijfelt gaan je leidinggevenden nog meer aan jou twijfelen waardoor jij nog onzekerder wordt. In principe veroorzaak jij zelf de problemen.
Je zit in een rot situatie maar in feite heeft je baas gewoon gelijk, je hebt je veel te laat ziek gemeld en dan zadel je hem op met problemen omdat jij hem niet eerder durfde te bellen.
Nogal wiedes dat hij dat dan even laat weten dat hij daar niet blij mee is.

De enige manier om dit soort situaties te vermijden (wat uiteindelijk je levensduur ten goede komt) is je aanpak van zaken veranderen. Je moet duidelijk werken aan je communicatieve vaardigheden alswel je assertiviteit.

Sterkte en succes!!
pi_33438575
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het lijkt me wel waard om na te gaan wat de oorzaak er van is. In omgevingen waar ik heb gewerkt is het nl. volstrekt niet normaal..
Nou ik kom veel in contact met kleine zelfstandige ondernemers ivm mijn werk. Maar men klaagt steen en been, de inzet en motivatie is ineens nul zo gauw mensen (van de lagere sociale ladder vooral) een vast contract krijgen. Maar goed dat is een beetje offtopic. Maar men mag wmb wel iets meer rechten gaan creeeren voor werkgevers op dat gebied.
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:04:08 #153
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33438600
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:13 schreef MMaRsu het volgende:
Die baas van je is echt gestoord
Daar ben ik het volledig mee eens!

En tegen de TS wil ik zeggen denk alleerst aan je gezondheid dat is het allerbelangrijkste de rest is echt maar bijzaak!

Als je namelijk zo iets ernstigs negeerd kan dat gewoon je dood worden en dat is het absoluut niet waard!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:04:53 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33438629
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:03 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Nou ik kom veel in contact met kleine zelfstandige ondernemers ivm mijn werk. Maar men klaagt steen en been, de inzet en motivatie is ineens nul zo gauw mensen (van de lagere sociale ladder vooral) een vast contract krijgen. Maar goed dat is een beetje offtopic. Maar men mag wmb wel iets meer rechten gaan creeeren voor werkgevers op dat gebied.
idd off-topic... Ik ben wel benieuwd over wat voor soort rechten je het nu hebt, en welk resultaat je er mee beoogt. Misschien een apart topic over openen?
pi_33438877
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

idd off-topic... Ik ben wel benieuwd over wat voor soort rechten je het nu hebt, en welk resultaat je er mee beoogt. Misschien een apart topic over openen?
Moet ik me er eerst weer eens in verdiepen. En dat doe ik nu ff niet
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:18:21 #156
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_33439048
quote:

Klinkt als het prototype van nietsontziende winkelchef.
heb ik ook ervaring mee
Je hebt je prima gehouden en dus zo door gaan, kom voor jezelf op want zo'n man maakt anders misbruik van je aardige karakter.

Lekker rustig aan doen de komende weken en weer gezond worden
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_33439139
Misschien was je al de derde van al die filialen die zich ziek meldde.
En ja misschien had je moeten bellen op 1e kerstdag, maar misschien
had ie het ook helemaal niet gewaardeerd als je tijdens het kerstdiner had
gebeld.
Ga effe rustig een stukje wandelen, want 4 topics vol schrijven is ook
niet voldoende om je stress kwijt te raken van vanochtend
Hell To The Liars
pi_33440320
Heb niet het hele topic gelezen, maar kan je wel dit vertellen, het bedrijf kan een arbo arts sturen, en als die jou in staat acht om te werken, dan kan je daar weinig tegen inbrengen, zelfs een verklaring van een specialist, of je eigen arts is GEEN reden. Mocht dit je overkomen, ga naar je werk, en meld je binnen 5 minuten weer ziek. Mijn vriend heeft iets soort gelijks gehad, en heb het toen uitgezocht hoe het juridisch zit, het is inderdaad een belachelijke regeling.

Wat je kan doen is de ARBO arts een verklaring laten ondertekenen, waarin hij zichzelf verantwoordelijk stelt in het geval dat jou iets overkomt door toedoen van zijn constatering, dan zijn ze meestal vrij voorzichtig
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_33440595
Ik heb mijn baas straks aan de telfoon gehad en hij zei dat hij wel een doktersverklaring wilde. Maar toen ik ging informeren bij mijn eigen huisarts, zei deze dat zij helemaal geen doktersverklaring mogen/willen geven aan mijn werkgever, en dat ik daarvoor naar de ARBO-arts moet.

Maar omdat ik een 0-urencontract heb zei mijn huisarts dat ik me daar niet zo druk om hoefde te maken. Ach we zien wel. En ik ga inderadad zo even een stukje wandelen.. effe frisse neus halen na alles wat er is gebeurd.
pi_33440634
Hebben ze een afdeling personeelszaken daar? Zoja bel hun op en vraag wat je moet doen.
  dinsdag 27 december 2005 @ 15:18:29 #161
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33440797
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 15:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb mijn baas straks aan de telfoon gehad en hij zei dat hij wel een doktersverklaring wilde. Maar toen ik ging informeren bij mijn eigen huisarts, zei deze dat zij helemaal geen doktersverklaring mogen/willen geven aan mijn werkgever, en dat ik daarvoor naar de ARBO-arts moet.
Klopt. Je werkgever heeft geen recht op medische gegevens. Hij mag hooguit een ARBO-arts of bedrijfsarts onderzoek laten verrichten, en die mag vervolgens slechts aan de werkgever vertellen of je in staat bent te werken of niet.
quote:
Maar omdat ik een 0-urencontract heb zei mijn huisarts dat ik me daar niet zo druk om hoefde te maken. Ach we zien wel. En ik ga inderadad zo even een stukje wandelen.. effe frisse neus halen na alles wat er is gebeurd.
Frisse neus doet het altijd goed.
pi_33440949
Het kan ook nog eens zijn dat je baas aangepast werkt verschaft, dit in overleg met de arbo arts.
  dinsdag 27 december 2005 @ 15:27:20 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33441022
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 15:10 schreef Twinkle20 het volgende:
(...)
Dat schreef ik vanochtend al:
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:31 schreef Lienekien het volgende:
Je eigen huisarts zal geen verklaring afgeven. Het is aan de arbo-arts om te beoordelen of jij wel of niet kunt werken. Dus je meldt je ziek en wacht op een oproep om met de arbo-arts te gaan praten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_33442012
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:51 schreef Wojworshebn het volgende:

Hoezo "Dus.."? Dus niks. Dat dat de ervaring van jouw zusje is, wil nog niet zeggen dat je dit meteen als algemene waarheid over vrouwen kunt zeggen. Wij zijn op mijn werk met 34 vrouwen en 1 man (die ongeveer dezelfde funktie heeft als ik), variërend van oproepkrachten in dienst van een uitzendbureau, oproepkrachten met een vast contract op basis van nul uren, mensen met een MBO-opleiding en mensen met een HBO-opleiding en de enige overspannen collega die ik de afgelopen jaren heb gehad was die ene man. Dus..
pi_33442110
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:04 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Hoezo "Dus.."? Dus niks. Dat dat de ervaring van jouw zusje is, wil nog niet zeggen dat je dit meteen als algemene waarheid over vrouwen kunt zeggen. Wij zijn op mijn werk met 34 vrouwen en 1 man (die ongeveer dezelfde funktie heeft als ik), variërend van oproepkrachten in dienst van een uitzendbureau, oproepkrachten met een vast contract op basis van nul uren, mensen met een MBO-opleiding en mensen met een HBO-opleiding en de enige overspannen collega die ik de afgelopen jaren heb gehad was die ene man. Dus..
Vind je het gek?
pi_33443851
Wij zijn allemaal heel lief voor hem, hoor.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:21:55 #167
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_33450636
ja ga vooral een stukje wandelen zal de arbocontrole leuk vinden als je niet thuis bent terwijl je je ziek hebt gemeld...
pi_33454296
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:21 schreef zwartedoos het volgende:
ja ga vooral een stukje wandelen zal de arbocontrole leuk vinden als je niet thuis bent terwijl je je ziek hebt gemeld...
Ik heb een persoon gesproken dat een jaar geleden binnen hetzelfde bedrijf mijn bedrijfsleidster was en zij is me zelfs op komen halen hiervoor!
En zij heeft me verzekerd dat het geen kwaad kon (ook niet voor arboarts) als ik even frisse neus ging halen buiten. En zij zal het wel weten want ze zit al een aantal maanden met een burn out thuis

Anders was ik ook echt niet gegaan en voor de rest van de komende tijd blijf ik gewoon netjes thuis en ga ik nie ineens winkelen ofzo omdat ik nu ineens wel vrije tijd heb ofoz.
pi_33480036
Naar de arbo bellen!
pi_33481128
heb je veel aan zeg, een vast contract op basis van nul uren.... Dan wordt je dus gewoon niet meer opgeroepen.....

In principe sta je behoorlijk sterk hoor, je bent in het ziekenhuis geweest. Hebt daar een onderzoek gehad en een dringend advies.
Je maakt de zaak mi. enkel zwakker door toch maar te gaan werken. Mijn advies, NIEt doen, mocht j edaadwerkelijk willen weten waar je staat, bel de rechtwinkel....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_33496518
je eigen arts zal idd nooit een verklaring geven of tekenen met wat je precies hebt,dit heet met een mooi woord Belangenverstrengeling,heb een keer hetzelfde met mn huisarts meegemaakt.

en zo moet je het ook tegen je werkgever zeggen.

begrijp me niet verkeerd,maar als ik een hartritmestoornis had en het lichtje ging zelfs al even uit bij mij dan had ik het per direct al rustiger aan gedaan,gewoon ziek melden en basta.
geloof me,je werk is het niet waard om het loodje te leggen.
en als hij met die waanzin komt met dat je toch maar moet komen of je moet zelf een vervanger zoeken op een hele vriendelijke manier vertellen dat hij in de stront kan zakken,gewoon je poot stijf houden dat je op dát moment ziek bent en een potentieel levensbedreigend iets hebt.

je moet met dit soort dingen assertiever en ook wat onverschilliger zijn
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_33496753
Mijn vriendin moest gisteren mijn dienst draaien omdat ik dus weggevallen was en ze belde me gisteravond op met de mededeling dat er een advertentie hing in de etalage, dat ze op zoek zijn naar een nieuwe weekendhulp + dat ik in heel januari niet ingeroosterd sta.

Nu weet ik niet wat ik ervan moet denken. Of ze zoeken gewoon iemand die tijdelijk de ruimte opvult die dankzij mij wegvalt.. of ze zetten mij aan de kant. Mijn vriendin zou het in de gaten houden voor me.

Ik ben benieuwd. Want als ik hierom wordt weggebonjourd dan zou ik dat wel een hele lage actie vinden. Kan er verdomme ook niks aan doen
  donderdag 29 december 2005 @ 09:32:29 #173
66444 Lord_Vetinari
pi_33496776
Twinkle, ben je vakbondslid? Zo niet, zou ik dat maar alvast worden.
pi_33497574
Ze kunnen je echt niet zomaar wegsturen... Mocht je baas dat toch doen, wel heeeeeel laag, zorg dan dat je je NIET laat wegsturen zonder je ontslag op papier, en neem direct contact op met je vakbond of een goede (pro-deo) advocaat. Als je niet dingen op papier hebt kunnen ze dit later ontkennen. Succes!!!
pi_33497601
Je hoeft er niet persé wat achter te zoeken. Feit is dat er te weinig mensen zijn en feit is dat jij met je baas hebt afgesproken dat je er eventjes uit bent. Ergo: ze hebben wel iemand nodig.

Niet te druk over maken, dat gaat ook niet ten goede van je gezondheid
Variety is the spice of life
pi_33501531
quote:
Op donderdag 29 december 2005 09:30 schreef Twinkle20 het volgende:

Ik ben benieuwd. Want als ik hierom wordt weggebonjourd dan zou ik dat wel een hele lage actie vinden.
Je blijft daar maar bang voor, maar voor de zoveelste keer, je hebt een contract, je werkgever mág jou helemaal niet wegens ziekte ontslaan. En zolang jij dat contract hebt moet hij, zelfs als jij nul uur werkt, allemaal premies voor jou als werknemer afdragen. Hij gaat dus echt echt niet opeens iemand anders aannemen en jou nooit meer oproepen. Jij bent een goede kracht voor hem, waarschijnlijk is bij hem het kwartje ook wel gevallen dat hij beter jou die rust kan laten nemen die je nu nodig hebt, zodat je daarna straks weer gewoon aan het werk kan. Maar ondertussen moet de tent NU wel draaien, dus is het toch niet zo raar dat hij voor nu op zoek is naar een extra kracht.
  donderdag 29 december 2005 @ 13:47:32 #177
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_33503535
Hierbij een leuk linkje voor je, daar staat wel het een en ander over een nul uren contract.
http://www.personeelsnet.nl/recht/homeaannemen.php

In de Wet Flexibiliteit en Zekerheid is de rechtspositie van oproepkrachten beschermd:

Een werknemer die over een periode van drie maanden wekelijks heeft gewerkt of meer dan 20 uur per maand, kan aanspraak maken op een arbeidsovereenkomst voor het aantal uren dat hij gemiddeld in de afgelopen drie maanden heeft gewerkt.

Oftewel, ook al staat er nul uur op je contract, je baas moet je nu, dat je thuis zit, gewoon betalen voor de uren die je normaal zou werken.....ook al sta je niet op het rooster. Op dit moment zit je gewoon, als werknemer ziek thuis en is je werk verplicht om je voor een uurtje of 20-25 per week uit te betalen. Let wel op: dit is geen gunst van het bedrijf, dit zijn ze verplicht!

Wijs je baas maar even op de wet en als ik het zo lees is hij of de eigenaar of een bedrijfsleider. Is hij de bedrijfsleider, dan zou ik dit hele geval ook maar even aan personeelszaken en zijn baas duidelijk maken. Is hij zelf de baas, zoek dan per direkt contact met rechtshulp, al is het maar voor een gedegen advies wat je nu niet moet na-laten. Sommige communicatie kan soms maar beter formeel worden vastgelegd in dit geval.

Je laat hem er toch niet mee wegkomen..... Laat tie maar proberen je te ontslaan, want dat mag dus niet. En wat betreft die verstoorde arbeidverhoudingen, wie is daar de schuld aan. Gewoon effe goed voor jezelf opkomen, anders hebben de hufters in deze wereld weer gewonnen, en dat willen we toch niet?
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_33532707
Vandaag ben ik inderdaad naar de ARBO-arts gemoeten en daarna ben ik nog even langs mijn werk gegaan om een gesprek aan te gaan met mijn werkgever. Had van tevoren netjes gebeld of hij daar vandaag tijd voor had en hij zei dat ik welkom was. Dus dat scheelt

Dus ik ben naar mijn werk gegaan en hij was heel kalm. Hij gaf toe iets (nou ja iets.. in mijn ogen wel heeeel erg) minder cru had moeten reageren, maar hij zag de ernst van de situatie niet in en hij zat met zijn handen in het haar.

Later vroeg ik nog wat de bedoeling was van het briefje bij de deur dat er gevraagd werd om een weekendhulp en waarom hij mij in januari niet heeft ingepland. Dat briefje met 'weekendhulp' is veranderd naar 'oproepkracht' omdat hij deze nieuwe persoon voornamelijk doordeweeks in wil zetten nu ik zeker doordeweeks weg zal vallen.

Ik heb hem verteld dat ik naar de cardioloog wordt doorverwezen vanwege een ruis in mijn hart en de hoge bloeddruk en hartslag maar aanbleven. Daar kan ik dinsdag terecht dus da's best snel. Tot die tijd moet ik in ieder geval thuis blijven en daarna krijg ik nieuw advies van de cardioloog hoe het nu verder met me moet.

Hij zei me dat hij me gaat helpen om vaker 'nee' te durven zeggen en hij heeft gezegd dat hij me, wanneer ik weer aan het werk ga, echt voorlopig alleen in het weekend in gaat plannen en me niet meer lastig val met telefoontjes doordeweeks of ik alsjeblieft toch wat uren bij kan komen werken omdat hij met zijn handen in het haar zit.

Dus al met al, heeft ie erg heftig gereageerd maar zich ook gerealiseerd dat dit niet de normale weg is. Excuses aanvaard, dus nu kan ik me ook veel meer gaan richten op mijn gezondheid en ben veel meer gerustgesteld.

Op de vraag of hij me nu weg wil werken zei hij: Nee meid, we kunnen jou helemaal niet missen.

Dus al met al is het gelukkig goed afgelopen, na alles wat ie tegen me gezegd heeft. Dus nu maar hopen dat het met mijzelf ook snel weer stukken beter zal gaan

Echt heel erg bedankt voor alle adviezen, ik heb er echt heel veel van gehad en hier hopelijk ook zo mijn lessen uit gehaald!
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:24:53 #179
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33533120
Lijkt er op dat alles wel goed zit, Twinkle20!

Hoewel je van een manager imo mag verwachten dat hij ook bij stress en onplezante situaties zich niet laat meeslepen door zijn emoties, blijft het ook maar een mens natuurlijk.
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:29:23 #180
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_33533257

Mooi zo, dus nu maar rustig ff afwachten wat de cardioloog zegt

Fijn dat je er met je baas toch nog uitgekomen bent. Dat heb je dan toch maar lekker goed geregeld.

De volgende keer dat zich zo'n vervelende situatie voordoet ben je er beter op voorbereid door deze ervaring van nu en dan sla je je er vast prima doorheen.

Ik wens je alvast beterschap met je gezondheid en een fijne en vooral rustige jaarwisseling
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_33533744
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:24 schreef Alicey het volgende:

Hoewel je van een manager imo mag verwachten dat hij ook bij stress en onplezante situaties zich niet laat meeslepen door zijn emoties, blijft het ook maar een mens natuurlijk.
Ach, zo is dat, het is goed van hem dat hij heeft toegegeven dat-ie fout zat. Gelukkig komt alles op z'n pootjes terecht, maar het is wel goed dat je voet bij stuk hebt gehouden dat je echt niet wilde gaan werken.

Succes ermee verder en sterkte dinsdag als je naar het ziekenhuis moet.
pi_33546793

En succes dinsdag!
Variety is the spice of life
pi_33562506
Heel veel succes met je afspraak dinsdag en fijn dat je een beetje tot rust kan komen nu. Goed gedaan met je manager!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')