abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 26 december 2005 @ 09:18:50 #1
81992 Githa
pi_33408938
Hoe gaat het met de moeders? (deel 20)
quote:
Op maandag 26 december 2005 09:17 schreef Githa het volgende:
Gaat helemaal goed komen Wennie en een traantje laten, omdat je hem moet missen is toch helemaal niet erg, het zou pas moeilijk worden als je hem dan ook niet achter liet.

Ohw, wat bij mij overigens goed helpt, is niet bellen! Als ik bel en ik hoor hem huilen dat bevestigd dat alleen mijn gevoel van 'zie je wel' dus wat niet weet wat niet deert en een beetje vertrouwen dat ze me wel bellen als er iets is.

Maar dat Robin 2 dagen naar familie kan, is natuurlijk erg fijn.
  maandag 26 december 2005 @ 09:23:05 #2
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33408960
Ik had maar 2x gebeld, vond ik toch best wel meevallen Maar ik weet idd niet wat ik had gedaan als ik 'm had horen huilen, dus bedankt voor de tip

Ja, kan ik eerst nog 1,5 maand wennen voordat ik 'm bij vreemden achterlaat
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_33409031
prima
  maandag 26 december 2005 @ 10:45:34 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33409711
Wennie, dat wennen zal best even lastig zijn ja. Ondanks dat ze dan bij familie zijn of zo.
pi_33421803
ik vond 't in 't begin juist heel fijn om regelmatig even te bellen. nou hoorde ik Piet ook nooit huilen dan dus misschien dat 't anders minder fijn geweest was. bij anna heb ik nooit gebeld, die had het vanaf 't begin (maar dat was ook pas met 7 maanden, een stuk later dan Piet destijds) zo overduidelijk naar haar zin bij 't kdv, daar had ik veel minder zorgen om.

succes hoor wennie, hopelijk doe je je naam geen eer aan en went 't snel.
pi_33443877
Nog even over die 5-10-15 minuten methode. De momenten dat je naar hem toe gaat, hoe lang blijf je dan bij hem?
Noah wil de laatste tijd overdag slecht slapen. Maar als ik naar hem toe ga krijg ik hem alleen stil door hem eruit te halen. Maar zodra ik hem weer in bed leg is het huilen. En als ik weg ga wordt ie echt driftig. Met alleen over zn bolletje aaien en sussen of liedjes zingen ofzow, wordt ie niet stil.
En als ie zo driftig wordt houdt ie juist zichzelf wakker. Vaak gaat ie dan ook nog op zn buik draaien of zitten, staan, etc.
Meestal is het zn 2e middagslaapje, en als het drama te lang duurt haal ik hem er toch maar uit omdat het dan inmiddels etenstijd is
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:39:01 #7
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33446902
Tex, ik blijf nooit langer dan een minuut en dat is al langer dan de gemiddelde keer dat ik langskom. Het gaat er echt om dat je laat zien dat je er bent en dat je terugkomt, niet om het stil of zelfs in slaap krijgen in die tijd dat je er bent. Maria wordt ook altijd juíst weer kwaaier als we weer weggaan, maar dat is dan maar zo, denk ik altijd. En gelukkig werkt het ook steeds wel echt; na een tijdje valt ze toch in slaap. Succes!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:43:39 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33447055
Tex, is het niet gewoon verstandiger/handiger om een beetje te schuiven in Noah's overdag slaaptijden? Misschien is hij er wel gewoon aan toe om een slaapje te laten vallen overdag en dn een beetje schuiven met de andere tijden. (misschien 's morgens wat later naar bed en 's avonds wat eerder in bed bijv.)

Dat zou ik eerder doen dan de 5-10-15 minuten methode bij een overdag slaapje.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:46:19 #9
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33447136
Ja, dat is trouwens wel iets, ET! Ik heb het ook nooit bij middagslaapjes gedaan. Als Maria heel soms niet blijkt te kunnen of willen slapen overdag, zie ik het in bed leggen als een foute inschatting van mij. Zo haal ik haar er dan ook uit ("Oh, zat ik ernaast? Was je nog niet moe?") Dan is er meestal ook meteen geen probleem en kan ze nog lekker spelen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:49:40 #10
3011 E.T.
pi_33447251
Idd Sug
Ik heb hier ook altijd gewoon op Saskia gelet qua slapen en nooit op de klok, maar soms dacht ik wel eens dat ze moe was en dan bleek ze toch (nog) niet te willen slapen. Dan heb ik 'r altijd maar gewoon weer uitgehaald; als je weer moe bent proberen we 't nog een keer OF we houden je wakker tot avondbedtijd (is hier trouwens al om 18.30 dus dat rekt misschien wat makkelijker)

's avonds en 's nachts gingen we wel aan de 'slaaptraining', maar overdag dus duidelijk niet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 27 december 2005 @ 19:05:08 #11
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33447743
Ik doe hier idd hetzelfde met Juul Tex, maar goed, jij kunt natuurlijk het beste inschatten of Noah echt echt echt moe is of dat ie het nog wel even redt. Succes!
pi_33447798
Hier ook weer uiit bed als het middagslaapje niet wil lukken. Soms neem ik d'r dan even lekker op schoot, hangt ze lekker tegen me aan en rust ze toch een beetje uit. Boekje lezen of teletubbies kijken ofzo. En soms valt ze dan alsnog in slaap en kijk ik een uur lang naar een lief slapend meisje in mijn armen
pi_33448071
Ik had ook al het idee dat hij zo langzamerhand aan één middagslaapje toe is. Maar op de dagen dat ie naar de creche gaat is dat een bertje een probleem. Hij gaat alleen middagen naar de creche en dan zou ie dus precies liggen te slapen als ik hem moet brengen....

En hij is wel echt moe als ik hem in bed wil leggen voor dat 2e slaapje. Als ie 's ochtends slaapt dan redt ie het daarmee gewoon echt niet totdat ie 's avonds naar bed gaat. En als ik hem er toch maar uithaal omdat het slapen niet wil lukken, dan is ie vaak ook niet echt te genieten. Huilen om alles, etc.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 27 december 2005 @ 19:31:33 #14
3011 E.T.
pi_33448662
Dat is idd een rottijdje Tex, maar volgens mij hebben alle kleintjes dat wel; een keer slapen duurt de dag net ff te lang voor maar 2x slapen willen ze niet meer.
En kan het met het kdv niet zo dat Noah meteen daar in bed gaat zodra hij gebracht is?
En anders gewoon beetje schuiven, het een een beetje later, het ander beetje vroeger..
pi_33450146
Bedenk me net dat Noah de laatste toch bijna nooit meer slaapt op het kdv, dus daarvoor hoeven we het idd niet te laten eigenlijk..
©Dumbo
pi_33454867
Hier ook problemen met 1 of 2 slaapjes hoor Tex. Meestal slaapt ze s ochtends nog wel een uurtje maar soms slaat ze die over en doet ze een vroege middagslaap. Maar dan duurt het eigenlijk weer te lang tussen de middagslaap en het 's avonds naar bed gaan, dan wordt ze hangerig. Dus hier is het ook puzzelen af en toe. Scheelt wel dat ze niet naar het KDV gaat dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.
pi_33456982
Renzell hoe gaat het met jou?

Hier een minder leuke update. Gezien het verlopp van herstel kunnen we nu na ruim 4 weken zeggen dat de operatie niet geslaagd is. Of de cyste toch groter is geworden ondanks de drain of dat er een zenuw beschadigt is dat weten we nog niet. Dat word allemaal 23 januari pas duidelijk wanneer dat uit gezocht kan worden. Ik kan nu nog minder dan voor de operatie. Toen kon ik nog redelijk met veel medicijnen de dag zittend door brengen. Momenteel is dat onmogelijk. Het is een behoorlijke klap en wat de toekomst hier brengt moeten we afwachten.
Wel wil ik iedereen bedanken voor de steun, tijdens en na de operatie!!!
  FOK!fossiel dinsdag 27 december 2005 @ 23:36:52 #18
2628 Karin
pi_33457021
Wat ontzettend klote Anitra
pi_33457360
oh wat erg anitra... maar hoe zat het dan met dat er pas na 6 weken echt een conclusie kon worden getrokken?
pi_33457536
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 23:47 schreef bixister het volgende:
oh wat erg anitra... maar hoe zat het dan met dat er pas na 6 weken echt een conclusie kon worden getrokken?
Na 4 weken moet er al een bepaalde verbetering zijn om al meer mobiliteit te krijgen/hebben. Dan gaat de oefentherapie al licht van start en mag je de 1 kilo naar de 2 kilo opvoeren. Gezien het feit dat ik net een half uur kan zitten en dan vervolgens 2 uur moet liggen om weer een beetje naar de wc te kunnen waggelen en gezien de stijging van de pijn is de conclusie dus dat het niet geslaagd is. Ik had dus al veel meer moeten kunnen doen omdat de wond genezen is voor het grootste deel en in het begin zeiden ze dat de pijn dus van de wond af kwam als ik wees waar het zat. Die pijn is dus uit gaan breiden en erger geworden ipv minder.
pi_33457654
Anitra
Wat ongeloofelijk erg!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_33457741
ja, ik vind 't echt heel ellendig nieuws zeg. heel veel sterkte en ik hoop nog steeds voor je dat dit toch een verkeerde conclusie is.
  woensdag 28 december 2005 @ 06:06:34 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_33461537
anitra, dat is wel ernstig! zat dat risico erin? pfff... sterkte meid!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 28 december 2005 @ 07:33:44 #24
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33461776
Sterkte Anitra!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 28 december 2005 @ 07:49:39 #25
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33461814
Anitra jeetje, wat erg. Onderga je daarvoor een operatie... Ik hoop met de rest mee dat het toch nog verbetert, véél verbetert.
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2005 @ 09:07:12 #26
81992 Githa
pi_33462207
jeeee Anitra, heeel heeeel veel sterkte
pi_33462446
Heel veel sterkte Anitra! Heb je trouwens wel hulp thuis? Lijkt me erg zwaar met 2 kinderen......
  woensdag 28 december 2005 @ 10:41:07 #28
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33463650
tssk Anitra wat sneu, had toch gehoopt dat het wel goed zou aanslaan eigenlijk ik hoop dat er toch nog verbetering komt voor je, t moet natuurlijk wel draaglijk zijn en knuf

ook ik haal maxim er weer uit overdag als hij niet wil slapen. onzin om hem te laten liggen als hij niet moe genoeg is.
s' avonds gaat het hier altijd prima!! we doen pyjama aan, tandjes poetsen, alles welterusten zeggen in zijn kamertje, slaapzak aan en welterustenknuf en kus van mama. ik leg hem neer en zeg nog eens welterusten, doe nachtlampje aan en het grote licht uit en trek zijn deur dicht. maxim draait zich om, doet zn duim in zn mond en gaat slapen ik ben zo trots op hem, hij huilt echt nooit als ik hem in zn bedje leg.
pi_33463841
Thanks! Hier zijn we al een paar dagen ermee bezig om het door te laten dringen en nog blijf ik zeggen, nee joh komt allemaal goed. Zo van als ik het maar vaak genoeg zeg dan is het zo.
Het risico zat er in, de operatie had een kans van 35% op papier. Het is een afwijking die niet veel voor komt en al helemaal niet veel geopereerd word want operatie word gezien als laatste redmiddel die vaak niet helpt, maar bij sommige juist wel de oplossing is.
Momenteel hebben we geen hulp omdat we het aardig gered hebben dankzij mijn moeder, Rick zijn baas die hem veel thuis heeft laten werken afgelopen week en Djen die nu helpt. Maar we gaan toch proberen om wat hulp te krijgen met name voor Djulian.
pi_33466590
Goh Anitra... Wat een tegenvaller, ondanks het slagingspercentage. Hopelijk vinden jullie snel wat hulp. Die zekerheid zal je vast een beetje goeddoen. Succes hoor!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Jubileum moderator woensdag 28 december 2005 @ 20:18:14 #31
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33480879
Anitra wat een onvoorstelbare tegenvaller. Ik ga zo ontzettend hopen dat het toch nog gaat verbeteren, dan wordt je gewoon ons persoonlijke wondertje ofzo. Ik gun het je zo!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_33485030
Och Anitra, wat erg voor je/jullie Ik had zo gehoopt voor je dat dit de oplossing was, het klonk zo goed vlak na de operatie. Heel heel veel sterkte en we blijven doorduimen dat er toch verbetering komt of dat er iets anders nog aan gedaan kan worden.
pi_33486997
Ouch Anitra dat is heel erg balen zeg. Dat lijkt me toch wel een ontzettende domper na zo'n zware operatie. Ik hoop alsnog dat er betere berichten komen 23 januari. Sterkte in ieder geval.

Zow hier even uitblazen, het is toch wel hard werken met 2 kinderen. De laatste tijd is het heel druk geweest en ben nu echt moe

Toch is het me wel meegevallen het werken en de kinderen naar het kdv. Ze doen het daar allebei heel goed. En het voeden tijdens het werk gaat ook prima. Dus ik ben daar wel heel tevreden mee
pi_33631856
Ik kom me hier nu ook maar even melden.

Morgen komt de kraamhulp alweer voor de laatste keer, gelukkig valt het, op de borstvoeding na, niet tegen en ben ik ook weer wat mobieler en minder moe. Wel zie ik op tegen de hoeveelheid bezoek wat er nog komen gaat.
Afgelopen zaterdag had ik de eerste kraamtraantjes na een vermoeiende nacht met stuwing, pijnlijk bloedende tepels en een wakkere Merlijn. Gelukkig zag ik het door de kraamhulp ook al gauw weer een stuk positiever in.

Ben benieuwd hoe het komende dagen zal zijn als de kraamhulp weg is.
pi_33647110
Geloof dat ik hier nu voor eht eerste post, en ik ben sjaggo
Vandaag 'kraambezoek' gehad. Meestal is dat wel leuk, maar van deze mensen (schoonfamilie) hadden we vrijwel nog niets gehoord, vandaag kwamen we erachter waarom dan niet.
Ergens tijdens het gesprek heeft mijn vriend het over zijn studie die in september aanvangt, waarop mevrouw zegt: "Ja, FoN, jouw plannen zijn nu zeker drastisch veranderd?" Fon snapt de opmerking niet en vraagt waarom ze dat dan denkt? "Nuja, Lucas zat toch zeker niet in de planning dus je gaat zeker niet meer studeren?"
Mja, we zijn beiden 21, jonge ouders voor deze tijd dus, maar om er dan maar vanuit te gaan dat Lucas een ongelukje is... Ik baal daar soms zo erg van, met de nek aangekeken worden omdat we jong zijn, terwijl we alles juist erg goed voor elkaar hebben en zo graag een kindje wilden, balen dat mensen dan soms zo raar reageren...

Verder gaat het wel lekker hier, het wordt tijd om mijn bevallingsverhaal eens uit te tikken denk ik.
Een paar laaaaaange nachten gehad de afgelopen nachten, Lucas sliep een weekje erg goed, 's nachts stukken van 4,5 a 5 uur achtereen, maar nu is dat teruggevallen naar stukkies van zo'n 1,5 a 2 uur met veeeeel gehuil ertussendoor... Doet mama's humeur ook niet veel goed
  dinsdag 3 januari 2006 @ 08:55:43 #36
62233 Jelief
ikke lief!
pi_33650852
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:59 schreef Randa_v het volgende:
Ik kom me hier nu ook maar even melden.

Morgen komt de kraamhulp alweer voor de laatste keer, gelukkig valt het, op de borstvoeding na, niet tegen en ben ik ook weer wat mobieler en minder moe. Wel zie ik op tegen de hoeveelheid bezoek wat er nog komen gaat.
Afgelopen zaterdag had ik de eerste kraamtraantjes na een vermoeiende nacht met stuwing, pijnlijk bloedende tepels en een wakkere Merlijn. Gelukkig zag ik het door de kraamhulp ook al gauw weer een stuk positiever in.

Ben benieuwd hoe het komende dagen zal zijn als de kraamhulp weg is.
Randa, ga echt op je strepen staan wat betreft het kraambezoek. Ik dacht dat wij het goed verdeeld hadden maar het was me alsnog soms teveel. En als jij moe bent gooi het bezoek dan gewoon zonder pardon de deur weer uit. En als er veel mensen tegelijk komen is het voor Merlijn rustiger om even een show-rondje te doen en dan lekker apart te slapen. (ik heb Emma een keer beneden gehad toen de kamer vol bezoek zat ze werd daar zo onrustig van dat ik met haar mee ging huilen.

Hier gaat het best lekker al heb ik nog steeds dagen dat ik hondsmoe ben. Vanmiddag komt mijn moeder voor Emma zorgen, om te oefenen zeg maar. Ik ga dan een paar uurtjes naar mijn werk, ook om te oefenen. Vrijdag gaat ze de ochtend voor het eerst naar het kdv, dan moet ik nog even verzinnen wat ik ga doen. En dan is maandag mijn eerste werkdag alweer! Ik heb erg zin om 'mijn' kindjes weer te zien en met mijn collega's te kletsen, waar ik geen zin in heb is om niet bij Emma te zijn. Dat zal op den duur vast wel wennen maar toch...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 08:57:53 #37
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33650876
Jelief, naar de kapper op de eerste KDV oefendag! Dan weet je zeker dat je niet weg kunt!
Fon, wat een nare reactie van je schoonfamilie. Het is jullie keuze, dus jullie doen het lekker op je eigen manier!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:18:23 #38
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33654810
FoN Al die opmerkingen en goedbedoelde adviezen, daar heb je op een gegeven moment je buik wel van vol!

Randa, succes zonder kraamhulp. Al ging het hier ontzettend goed. Vergeet alleen niet zelf nog lekker wat rust te nemen

Jelief, maandag alweer werken Ik heb gelukkig nog twee weekjes en Robin kan pas vanaf 2 maart bij het kdv terecht. Kan ik eerst wennen om hem achter te laten bij mijn (schoon)ouders en daarna pas bij "vreemden".
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:22:51 #39
62233 Jelief
ikke lief!
pi_33654950
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 08:57 schreef Lishe het volgende:
Jelief, naar de kapper op de eerste KDV oefendag! Dan weet je zeker dat je niet weg kunt!
Dat was ook wel mijn plan ja, mijn haar gaat nu elke morgen standaard in een paardestaart en dan nog ziet het het er niet echt leuk uit Ik denk dat ik het aan de kapster overlaat wat er moet gebeuren.
pi_33661368
Morgen krijgen we nog 6 uur extra aan kraamzorguren. Dit vooral om met de borstvoeding nog hulp te kunnen geven. Dadelijk ga ik even proberen om een stukje te wandelen buiten. Merlijn ligt al klaar in de wandelwagen, ben benieuwd.
pi_33663280
Anitra veel sterkte
en nieuwe moeders, nog gefeliciteerd met jullie kinderen!
pi_33702253
Vandaag was dus echt de laatste dag met de kraamhulp. Jeeh, toen ze weg was kwamen de tranen, nu moeten we het alleen doen. En vanavond is dan ook de eerste avond dat ik echt alleen ben, al is dat maar voor 3 uurtjes. Raar hoor die hormonen.

Verder vind ik het echt moeilijk me als ziek te moeten gedragen, terwijl ik me op de pijn onderin na, eigenlijk super voel.
pi_33703337
Jelief, moet je maandag al weer werken! Het lijkt nog maar net dat je bevallen bent

Anitra, wat ontzettend rot voor je dat de operatie niet gelukt is...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33704644
Het is mij allemaal veels te snel, ik ben net een beetje hersteld en gewend aan Emma. Maar aan de andere kant heb ik er ook wel zin in. Het ging gister heel goed, ik miste Emma wel maar het was ook erg lekker om even alleen te zijn. Het leukste van weg gaan is toch wel het thuiskomen en dat mijn moeder bij Emma was voelde alleen maar veilig, ik hoefde niets uit te leggen zeg maar.

Randa,voel je dan maar moe(der)
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:16:24 #45
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33721374
Randa, je bent ook niet ziek. Je bent moeder geworden en Merlijn lag niet ineens naast je, daar heb je voor moeten werken en daar moet je gewoon even van herstellen. Geniet lekker van Merlijn, laat de boel de boel, de weken gaan zo snel voorbij. En bedenk dat de kraamzorg en 's avonds en 's nachts ook niet bij was, dan doe je het ook alleen en dat ging toch prima?

Jelief Ik begrijp precies wat je bedoeld. Je bent net gewend aan elkaar en je hebt een ritme gevonden en dan moet je die alweer overhoop gaan gooien. De beste optie zou toch zijn je kindje meenemen naar je werk (vind ik dan) En wat goed dat je Emma gerust kon achterlaten. Ben ik nou zo'n mietje? Ik heb blijkbaar nog een hoop te leren...

Gister was hier echt een rotdag. Robin hield zijn voeding 's ochtends (om half 7) niet binnen door een hoestbui en spuugde de hele boel onder. Schoonmaken, Robin in bad. De rest van de dag heeft hij ook erg slecht gedronken, dus ik maakte me bestwel zorgen Gelukkig hield ik het vol doordat meneer nog wel wat plas en snotpoepluiers kon produceren en wakker en alert was en gewoon kon lachen. Van mij mag die verkoudheid nou wel eens over zijn
Mijn afvalstrijd!
pi_33721761
Randa, je bent idd ook niet ziek hoor, je bent MOEDER!! Wat Wennie zegt, je hebt keihard moeten werken en daarvan moet je weer lekker gaan herstellen en dat kost wat tijd.

Jelief, ik snap je ook hoor!! Je bent tot nu toe toch bijna 24 uur per dag met je hummeltje bezig...

Wennie, balen zeg die verkoudheid van Robin. Werkt de spray een beetje? Vervelend dattie alles eruit gooide..

Michel is een beetje ziek. Als ie thuiskomt gaat ie eten, even op de bank zitten, geeft ie Amber een flesje en om 9 uur verdwijnt ie zijn bed in om te gaan slapen en wie mag dan het huishouden doen.. MOI.. baal ik wel een beetje van, maar ja, als ik ziek ben is het omgekeerd...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_33725088
Vicky, even over je vraag in het babytopic,
Je kunt met de pil beginnen op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je vanaf dat moment 'beschermd'. Maar aangezien je niet weet wanneer die menstruatie is ben je daarvoor wel vruchtbaar want je hebt eerst een eisprong.Je zou ook voor de eerste menstruatie kunnen beginnen met de pil maar dan ben je pas beschermd vanf de tweede strip dacht ik.
pi_33725132
oke, maar als ik nu aan de pil begin en de strip is leeg en ben nog niet ongesteld, moet ik dan aan de 2e beginnen? of moet ik er een stopweek inlassen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_33725476
Gewoon een stopweek inlassen...
ik zoek nog eveneen site met info voor je
edit:
Ik heb wat gevonden bij de nvsh, ik had het fout, wat betreft de periode dat je nog niet beschermd bent , zie: http://www.nvsh.nl/anticonceptie/pil.htm

[ Bericht 60% gewijzigd door Jelief op 05-01-2006 13:17:03 ]
pi_33739465
Vicky, ik ben 4 weken na de bevalling begonnen met de pil (ik was nog niet ongesteld geweest). Je bent dan de eerste 7 dagen nog niet beschermd en erna wel (zei m'n HA). In de stopweek werd ik gewoon ongesteld (overigens ben ik nu veel minder heftig ongesteld dan voor mijn zwangerschap!).

Wennie, ben jij ook alweer aan het werk? Wat gaat alles vlug!

Ik vond het eerst ook moeilijk om Sara op het KDV te laten of bij opa en oma. Maar aan de andere kant ook wel heerlijk om er even uit te zijn. Ik werk nu 32 uur per week. Sara gaat 2 middagen van 12:30 tot 17:30 naar het kdv en 1 dag naar opa en oma, de andere dagen is 1 van ons thuis. Mannetje en ik werken bij hetzelfde bedrijf, zijn geopend van 8 tot 22:00 en op zaterdag en zondag dus we kunnen goed schuiven, wel fijn met Sara hoor! Aan de andere kant ook zwaar want maandaf t/m donderdag zien we elkaar amper (komt de 1 thuis, gaat de ander weg).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:17:18 #51
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33779684
Fuente, ik begin de 23ste weer. Ik heb tot 4 weken voor m'n bevalling doorgewerkt.

Ik ben wel al ongesteld geweest (weet alleen niet meer wanneer ), maar nog niet aan de pil. Weet ook niet of ik dat nog wel wil...

A.s. woensdag heb ik een etentje van m'n werk, dus dan laat ik Robin weer achter. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:23:55 #52
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_33781883
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 23:35 schreef Anitra het volgende:
Renzell hoe gaat het met jou?

Hier een minder leuke update. Gezien het verlopp van herstel kunnen we nu na ruim 4 weken zeggen dat de operatie niet geslaagd is. Of de cyste toch groter is geworden ondanks de drain of dat er een zenuw beschadigt is dat weten we nog niet. Dat word allemaal 23 januari pas duidelijk wanneer dat uit gezocht kan worden. Ik kan nu nog minder dan voor de operatie. Toen kon ik nog redelijk met veel medicijnen de dag zittend door brengen. Momenteel is dat onmogelijk. Het is een behoorlijke klap en wat de toekomst hier brengt moeten we afwachten.
Wel wil ik iedereen bedanken voor de steun, tijdens en na de operatie!!!
arme jij. wat ontzettend Naar. met een hoofdletter ja. Knuf dame...
..en laat gaan...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 00:30:18 #53
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33786340
Jdee hoe gaat het nu eigenlijk met je moeder?
©Dumbo
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:01:26 #54
63367 Jdee
pi_33806888
niet al te best. chemo nr 4 deed meer kwaad dan goed (dus moeite voor niets, eigenlijk, en hoop gehad voor niets, maar ook dubbel want ze IS er tochimmers nog dus waar zeiken we over...) en chemo nr 5 waar ze nu net mee begonnen is slaat op haar vaten: alle extremiteiten doen zeer en ook de armen en benen. Even aanzien hoe dat de komende week gaat, dan rustweek en evaluatie. Maar zo hoeft het voor haar niet. en dat is het dan. en dan? welke weg dan? moeilijk allemaal, maar toch o zo simpel; de balans kwaliteit vs kwantiteit begint door te slaan naar kwaliteit. en dat is maar een heftig keerpunt als patient, maar toch ook als liefhebbende. |Maar vooralsnog ben ik erg dankbaar dat ze er nog is. En zo gelovig ben ik echt niet, maar ergens is het gewoon geweldig dat ze er zeker nog een maand is. En dan door naar de volgende mijlpaal (30jarig huwelijk in maart). Kijken hoe dat gaat.

dat je niet weet of het karretje waarin je zit een duikvlucht gaat maken of nog even lekker doorkart rechtdoor, dat maakt het zo moeilijk allemaal. En ik ben nu eenmaal toch zelf ook een muts die toch het liefste alles in de handheeft, dus dat helpt ook niet. ach. We hebben toch een geweldig intens jaar achter de rug, een jaar waarin ik toch mijn moeder beter heb leren kennen. en dat is echt ook wat waard.

thnx for asking
(hoe bevalt het in het dreumustopic?)
..en laat gaan...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:27:42 #55
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33817208
Wat ontzettend heftig en dubbel allemaal lijkt me. Wat een tegenvaller dat ze zo'n last heeft van de chemo's. Aan de andere kant inderdaad geweldig dat ze er nog is! En dat ze Ela's 1e verjaardag nog mee zal maken! Daar hadden jullie toen jullie er net achter kwamen -als ik het me goed herinner- niet op durven hopen... Hopelijk zullen er nog (veel) meer mijlpalen komen!

Ik voel me nog niet heel erg thuis in het dreumestopic eigenlijk Ik lees ook altijd eerst het babietjes topic bij en dan pas het dreumestopic Maar goed, Maxim en Luuke komen ons nu al gezelschap houden, en als er nog meer babietjes tot dreumes gepromoveerd worden zal het allemaal wel weer wat vertrouwder worden
©Dumbo
pi_33825763
Ik moet deze week nog op controle bij mijn huisarts voor mijn bloeddruk. Zal maar alvast beginnen met een waslijst van klachten te maken omdat ik van verschillende dingen last heb.

Zo heb ik door de bevalling last van aambeien, zo erg dat ik eigenlijk niet eens meer naar de wc durf. Ook heb ik wat last van mijn bekken volgens mij, wil eigenlijk toch wel graag weten waar ik op moet letten. Zal meteen ook maar naar anticonceptie vragen, hoop dat ik toch weer aan de implanon mag ook al geef ik borstvoeding. De pil is een te groot risico voor mij, omdat ik die altijd vergeet. Verder heb ik een allergie rond mijn tepels, jeukt zo lekker. Jeeh, ben benieuwd of ik een afspraak kan krijgen van een half uur.

Een paar dagen na de bevalling zat ik al onder het gewicht dat ik had voor mijn zwangerschap, alleen mijn heupen zijn (nog) zo breed dat mijn oude broeken mij toch niet passen. De aankomende week kan Magneet mij nog lekker verwennen en als hij volgende week weer aan het werk gaat komt mijn moeder twee weken op bezoek om tijd door te brengen met haar kleinzoon.
  Jubileum moderator zondag 8 januari 2006 @ 20:04:02 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33841873
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:08 schreef Randa_v het volgende:

Zo heb ik door de bevalling last van aambeien, zo erg dat ik eigenlijk niet eens meer naar de wc durf. Ook heb ik wat last van mijn bekken volgens mij, wil eigenlijk toch wel graag weten waar ik op moet letten. Zal meteen ook maar naar anticonceptie vragen, hoop dat ik toch weer aan de implanon mag ook al geef ik borstvoeding. De pil is een te groot risico voor mij, omdat ik die altijd vergeet. Verder heb ik een allergie rond mijn tepels, jeukt zo lekker. Jeeh, ben benieuwd of ik een afspraak kan krijgen van een half uur.
Randa ik kan je sperti aanraden. Werkte hier binnen 2 dagen al, echt een superoplossing tegen aambeien.
Allergie rond je tepels, zou het geen spruw kunnen zijn?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_33843143
Randa, last van je heupen kan je 4 maanden na bevalling nog hebben. Je bekken heeft heel wat te verduren gehad tijdens en na zwangerschap. Dat gaat niet zomaar over.
Aambeien inderdaad sperti

Zo deze moeder en vader naast me zijn even helemaal uitgeblust. Het valt allemaal even heel zwaar op het moment. Drukke periode achter de rug en dan wil je wel even rust hebben. Maar integendeel is Joshua ziek van de doorkomende hoektanden. En Chantel wordt ook nog weleens wakker s'avonds. Weinig tijd voor jezelf dus. Gewoon even teveel allemaal
  zondag 8 januari 2006 @ 20:41:06 #59
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33843625
he bah randa blij dat ik jou niet ben..

Hier gaat het goed
In een week tijd 10 kilo lichter al !! gaat hard.
Verders geen kwaaltjes of dingetjes alleen nog wat stuwing maar he is al een heeeel stuk minder

wel een vraagje gewoon uit nieuwschierigheid.. ik slik nu ferronogwattes en foliumzuur..
dat ferro snap ik.. maar waarvoor de foliumzuur? iemand die me dat even uit wil leggen ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 8 januari 2006 @ 20:41:55 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33843668
lewis sterkte hopenlijk gaat het snel beter
  zondag 8 januari 2006 @ 20:49:12 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_33844048
Lewis, sterkte meid! Ik hoop dat jullie snel aan een beetje rust toekomen!
Kunnen de kids misschien niet eens uit logeren zodat jullie samen wat kunnen doen?
stormy waters...
sailin'
  zondag 8 januari 2006 @ 20:49:16 #62
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33844053
Foliumzuur is alleen voor de eerste 3 mnd zwangerschap

Foliumzuur is een belangrijke B-vitamine, die een rol speelt bij de aanmaak van DNA.
pi_33844262
Oké Sperti, ga ik onthouden.

Trouwens mijn lijstje voor de huisarts is niet eens compleet. De pijn in mijn bekken, zijn de bekkenbodem spieren, want ik ben dus ook nog hartstikke incontinent.
pi_33844414
Oh nu ik Randa's lijstje zie, ik heb ook nog een vraagje! Ik heb nog steeds bij fietsen (en ik fiets veel, 13 km een, en weer 13 km terug naar werk) dat het na een tijdje pijn gaat doen waar ik gehecht ben geweest (maar 1 hechting). Hoe lang bleef dit bij jullie? En ook heb ik als ik hurk dat ik dan een nogal onaangename druk van onderen voel, echt een rotgevoel, klinkt dit bekend?
Sara
Merel
Ukje
  zondag 8 januari 2006 @ 21:03:07 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33844691
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:49 schreef Rottdog het volgende:
Foliumzuur is alleen voor de eerste 3 mnd zwangerschap

Foliumzuur is een belangrijke B-vitamine, die een rol speelt bij de aanmaak van DNA.
ik heb dta nooit gelikt maar nu dus op recept van de arts in het zkh.. ik vind het zo raar maar niemand weet waarom
pi_33844857
Evenstar ik kon alleen maar dit vinden
quote:
In een recent advies noemt de American Dietetic Association foliumzuursupplementen niet alleen nodig voor zwangere vrouwen, maar ook voor ouderen, strikte veganisten en iedereen die onvoldoende groenten en fruit eet. Foliumzuur zou namelijk ook een belangrijke rol spelen in de preventie van hart- en vaatziekten.
Lijkt me dus niet echt van toepassing op jou toch?
Fijn dat het verder zo goed met je gaat. Lekker genieten dus.

Alle moeie mama's heel veel sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_33844878
Fuente dat drukgevoel klinkt een beetje als een verzakking, ik heb dat ook. Ook als ik lang gestaan heb trouwens. Het is op te lossen met bekkenbodemspier oefeningen.
pi_33844928
evenstar ik kreeg foliumzuur omdat dat de opname van ijzer zou bevorderen geloof ik. Misschien jij ook ?
  zondag 8 januari 2006 @ 21:11:59 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33845131
dat zou best wel eens kunnen najah ik slik het maar braaf de arts ook nog maar eens vragen
als ik op nacontrole moet
pi_33846361
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:06 schreef Ladybos het volgende:
Fuente dat drukgevoel klinkt een beetje als een verzakking, ik heb dat ook. Ook als ik lang gestaan heb trouwens. Het is op te lossen met bekkenbodemspier oefeningen.
Wat voor soort oefeningen doe je dan? en kan het kwaad zo'n verzakking?
Sara
Merel
Ukje
  zondag 8 januari 2006 @ 21:41:25 #71
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33846429
Foliumzuur ondersteunt idd de opname van ijzer.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_33846659
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:40 schreef Fuente het volgende:

[..]

Wat voor soort oefeningen doe je dan? en kan het kwaad zo'n verzakking?
Het aanspannen van de kringspieren van de blaas, anus en vagina is zo een oefening, dit moet je verschillende keren achterelkaar doen. Heb ik op de yoga gehad. Een verzakking kan oa incontinentie tot gevolg hebben volgens mij. Ik ga in iedergeval beginnen met deze oefeningen. Als het niet helpt, laat ik me doorverzijzen naar de fysio.

Een linkje naar de tena-site met oefeningen, zo zijn er wel meer sites, waar je oefeningen kunt vinden.
  zondag 8 januari 2006 @ 21:59:25 #73
105888 renzell
pi_33847149
Hmmmm, die druk naar onderen die voel ik ook nog regelmatig, zeker als ik lang gestaan heb. Toch meer bekkenbodemspier-oefeningen dus... (ik dacht dat ik de enige was )
pi_33847984
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:53 schreef Randa_v het volgende:
Oké Sperti, ga ik onthouden.

Trouwens mijn lijstje voor de huisarts is niet eens compleet. De pijn in mijn bekken, zijn de bekkenbodem spieren, want ik ben dus ook nog hartstikke incontinent.
Tja ik heb daar ook last van en Chantel is nu al 8 maanden oud. Ik had dit probleem ook na de geboorte van Joshua. Het schijnt een verschijnsel te zijn dat komt van als je een bevalling gehad met zo'n zuignap of verlostang. Enige wat je hieraan kan doen is je bekkenbodemspier oefeningen doen. De dokter heeft daar helaas geen andere alternatief voor. Jij bent nog niet zo lang geleden bevallen. Doe je wel je oefeningen om al je spieren weer in werking te krijgen zoals buikspier oefeningen.
pi_33848279
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:46 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Het aanspannen van de kringspieren van de blaas, anus en vagina is zo een oefening, dit moet je verschillende keren achterelkaar doen. Heb ik op de yoga gehad. Een verzakking kan oa incontinentie tot gevolg hebben volgens mij. Ik ga in iedergeval beginnen met deze oefeningen.
Die oefeningen schijn je je hele leven elke dag te moeten doen, en dat is me verteld door een exper die ik had geraadpleegd. Ik schaamde me namelijk rot af en toe. Even in een deuk liggen eindigde dan in tranen bij mij, want ik moest hard naar boven lopen en de rest kan je wel raden. Het was niet zo heel erg hoor. Maar erg genoeg voor mijzelf.
pi_33857237
Thnx allemaal! Ga die oefeningen dus ook zeker doen! Incontinentie heb ik gelukkig geen last (meer) van, maar dat gevoel is gewoon erg rottig..
Dus dank jullie wel!
Sara
Merel
Ukje
pi_33857459
Je kan ook blaastraining doen dmv tijdens het plassen iedere keer even te stoppen. Wel zorgen dat je goed uitplast. Tenminste het werkte bij mij.
Randa die klachten die je hebt zijn vrij normaal na een vacuum. En met die bekken klachten kan je nog wel een tijdje lopen. Maar gelukkig word het wel steeds minder. Tis erg lastig inderdaad en je word er doodmoe van.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  dinsdag 10 januari 2006 @ 07:29:31 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_33893374
Ik heb na de (vaccuum pomp)bevalling van Liam ook veel last gehad van mijn bekken bodemspier Dat duurde vrij lang maar is wel weer over gegaan.
stormy waters...
sailin'
pi_33895419
quote:
Op maandag 9 januari 2006 08:47 schreef Quinny het volgende:
Je kan ook blaastraining doen dmv tijdens het plassen iedere keer even te stoppen. Wel zorgen dat je goed uitplast. Tenminste het werkte bij mij.
Dat werd mij toen bij zwangerschapsmensendieck juist afgeraden. Gewoon plassen en dat aanspannen beter op andere momenten oefenen. Ik weet niet meer precies waarom maar goed was het iig niet.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 10:25:32 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33895447
Zoiets heb ik ook ooit gehoord snoopy.
Het schijnt juist heel slecht te zijn als je gaat plassen om dan steeds te stoppen. Als ik het me goed herinner krijg je dan nooit je blaas helemaal geleegd wat weer risico's mee brengt. Beter is om dat aanspannen gewoon te doen als je even TV zit te kijken of zo.
pi_33895910
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 10:24 schreef snoopy het volgende:

[..]

Dat werd mij toen bij zwangerschapsmensendieck juist afgeraden. Gewoon plassen en dat aanspannen beter op andere momenten oefenen. Ik weet niet meer precies waarom maar goed was het iig niet.
Oh dat wist ik niet. Nouja niet meer doen dus
Wij leerde dat namelijk vroeger aan de kraamvrouwen. Dus het is een prehistorische oefening.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
pi_33898988
tijdens yoga leerde ik "de lift". Bekkenbodemspieren in fases aanspannen. Eerst heel licht (de 1e etage), dan iets steviger (de 2e etage) en dan volledig aanspannen (de 3e etage) en dan langzaam los, van 3e naar 2e, naar 1e etage en dan los.

Ik heb de laatste dagen zo'n last van mijn rug, niet normaal meer. Vriendje blijft smeren met midalgan. Mag straks weer naar de fysio voor nek en schouders maar kaart rug nogmaals aan. Verleden week ook gedaan en toen kwam de manueeltherapeut ook even langs m te kraken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33899628
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:35 schreef Vicky het volgende:
tijdens yoga leerde ik "de lift". Bekkenbodemspieren in fases aanspannen. Eerst heel licht (de 1e etage), dan iets steviger (de 2e etage) en dan volledig aanspannen (de 3e etage) en dan langzaam los, van 3e naar 2e, naar 1e etage en dan los.
Ja, die oefening heb ik ook gehad, alleen gebruikte wij 6 verdiepingen en hadden we ook nog een kelder. Gelukkig heb ik de incontinentie goed onder controle, alleen het gevoel van mijn blaas nog niet echt. Maar dat komt nog wel goed.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:24:48 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33920846
Hier is vandaag het navelstompje afgevallen en uiteraard net op de dag dat mannetje er niet was
Al met al viel het me toch reuze mee nachtmerries gehad voor niks
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:34:38 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33921302
Aggos Evenstar! Heb jij weer!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:41:09 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33921584
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:34 schreef Brighteyes het volgende:
Aggos Evenstar! Heb jij weer!
mijn gedcahte was dan ook: heb ik dat Ach ik leef nog steeds

zo maar eens poging doen tot me bevallingsverhaal te typen
pi_33929890
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier is vandaag het navelstompje afgevallen en uiteraard net op de dag dat mannetje er niet was
Al met al viel het me toch reuze mee nachtmerries gehad voor niks
Whahaha Ik weet nog dat ik Sara verschoonde, en mannetje zat beneden. En ik naar beneden brullen dat 't stompje eraf was We hebben er zelfs nog foto;s van gemaakt hahahaha
Sara
Merel
Ukje
pi_33930316
Hier was het navelstompje er in één keer vanaf. We zagen dat het er niet meer aan zat. Waarschijnlijk is het in een luier terecht gekomen, maar Magneet heeft het compleet gemist. Erg hoor er pas achteraf achterkomen dat het eraf is.
  † In Memoriam † woensdag 11 januari 2006 @ 09:09:56 #89
81992 Githa
pi_33930334
Zat er bij jullie niet zo'n klem aan dan Randa ? die lijkt me namelijk moeilijk te missen
pi_33930488
Nee, de klem is na 48 uur verwijderd, is hier standaard. De rest valt er dan rond dag 8 of 9 vanzelf af. En dat moment en het hele stompje hebben wij dus gemist.
pi_33937019
Ik heb maandag voor het eerst weer gewekt!!!! Raar hoor na zo ongeveer een half jaar thuis zitten.
Ik heb zo ongeveer elke vijf minuten aan Emma gedacht en maar een keer naar huis gebeld hoe het ging. Het was wel heel erg gezellig om weer met mijn collega's te kletsen en al die lieve kindjes te knuffelen. Ik had het er met een collega over dat er nu wel weinig verschil zit tussen thuis en werk. Ik had ook al bedacht dat ik toch langzaam naar ander werk ga uitkijken al heb ik geen idee wat ik dan wil doen. Eerst maar weer eens goed in een werkritme komen.
  zondag 15 januari 2006 @ 10:19:16 #92
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34076543
Jelief, fijn dat het zo bevallen is en wat goed dat je maar 1x hebt gebeld

Ik ben zo moe Vriendje is al 2 weken thuis in afwachting van een nieuwe opdracht en ik ben daardoor zo uit m'n ritme (we gaan veel later naar bed en staan veel later op), dat ik gewoon doodmoe ben
Donderdagavond had ik een etentje van m'n werk. Ik heb even gehuild, omdat Robin zo ontzettend aan het huilen was toen ik wegging, maar verder was het een geslaagde avond. Gisteravond zijn vriendje en ik de schouwburg geweest en was Robin bij mijn schoonouders. Ik heb geen traan gelaten Ik miste Robin wel en dacht ook wel af en toe aan hem, maar liet er niet m'n avond door beïnvloeden. Robin had toen we hem ophaalden een mooie nieuwe pyjama aan met rendiervoetjes Nog één weekje te gaan en dan eens kijken hoe het gaat als ik weer ga werken.
Mijn afvalstrijd!
pi_34126235
Vandaag mijn eerste dag "alleen" thuis gehad. Althans, mijn schoonzusje en mijn neefje van 5 hebben Merlijn nog in bad gedaan. Maar de rest van de dag was ik alleen.

Vandaag is de huisarts op kraamvisite geweest om Merlijn te bewonderen en voor mij anticonceptie voor te schrijven. Volgende week kan ik de implanon laten zetten, hoef ik er daar na niet meer over na te denken. Gelukkig kon die in combinatie met de borstvoeding geven. De huisarts zei dat er vanaf week 5 na de bevalling weer een eisprong kon komen en dat ik dan helemaal veilig zou zijn als ik hem volgende week krijg.

Ik vloei eigenlijk (nu al) bijna niet meer. Erg prettig. Morgen komt mijn moeder, dus vanaf morgen zal ik verplicht meer de deur uit moeten. Op zich ook wel fijn om dan samen stukjes te gaan wandelen met Merlijn. Misschien dat ik vrijdag nog even ga stadten in Eindhoven als ik me goed voel, maar ja, het kan zijn dat het daar toch nog te vroeg voor is.
  maandag 16 januari 2006 @ 20:59:11 #94
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34136020
Randa, woon je ook in Eindhoven? Hihi.
pi_34136560
Nee, naar het zuiden toe, in Budel Schoot. Kom oorspronkelijk uit Weert!!
  maandag 16 januari 2006 @ 21:10:15 #96
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34136595
Ha, daar werkt mijn man. Zink enzo.
pi_34136623
Ah ja, die rookpluim hier vlakbij
pi_34138832
Deze mama is geen kleinkind meer... Mijn oma is vanmorgen overleden (die van die lieve foto met Emma) Ik ben zo ontzettend dankbaar dat we nog met Emma bij haar zijn geweest... Raar hoor dat opschuiven in de generatieladder.
En verder? Het werken valt mij lichamelijk zwaar, ik ben echt op na een dag werken. Gelukkig is er dan een lief klein meisje dat thuis op mij wacht
pi_34141750
gecondoleerd jelief, wat verdrietig. was het erg onverwacht?
en hoeveel dagen per week werk je? ik heb 't gevoel dat het ook pas heel kort geleden is dat emma geboren is, al heb ik in de fototopics wel gezien dat ze al echt niet meer dat pasgeboren bolletje is. succes ermee, het is vast ook even weer opbouwen van een soort werk-conditie. je dagen zien er dan ineens weer zo anders uit. en je werkt toch op een kdv, niet? lijkt me ook heel gek om dan wel de hele dag met kindjes van andere mensen bezig te zijn, en niet met je eigen emma.
  maandag 16 januari 2006 @ 23:43:01 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34143603
jelief gecondoleerd

vraag je aan de KS mama's vanaf wanneer mag je fietsen althans kleine stukjes dan..
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:25:02 #101
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34149613
Jelief gecondoleerd
Is ook niet vreemd dat het werken je zwaar valt. Ik had vorige week een etentje en was compleet kapot daarna, gewoon omdat het zo buiten je ritme is van de laatste maanden. Gelukkig doet Emma al het leed verzachten
Mijn afvalstrijd!
pi_34149685
Ik vind Merlijn eigenlijk erg rustig af en toe. Omdat ik nog niet zo mobiel ben, heb ik me gistermiddag alleen thuis, heel erg zitten vervelen. Merlijn lag rustig te slapen. Ik had verwacht dat ik het veel drukker zou hebben, maar het is me de dag alleen zo mee gevallen.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:47:20 #103
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34149840
Randa, geniet ervan! Een druk kindje is ook niet alles en zo heb je lekker nog wat tijd voor jezelf!
Mijn afvalstrijd!
pi_34149927
Jelief, gecondoleerd

Mijn omaatje heeft Amber helaas niet meer mee kunnen maken, ze overleed afgelopen maart. Heb haar nog wel op tijd kunnen vertellen dat ze een 5e achterkleinkind kreeg

[ Bericht 48% gewijzigd door Vicky op 17-01-2006 09:36:07 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:04:35 #105
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34150101
Jelief, gecondoleerd. Fijn dat je toch nog mooie momenten met oma en achterkleinkind hebt gehad. Sterkte.....
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2006 @ 09:32:40 #106
81992 Githa
pi_34150628
Jelief, gecondoleerd !
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:43:54 #107
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34150844
Jelief gecondoleerd, lijkt me verschrikkelijk om mee te maken en hoop t niet mee te maken, maar dat kan natuurlijk niet ik heb dan ook een moeder dochter relatie zo ong met mijn oma

en Evenstar, ze zeggen dat je 6 weken echt rustig aan moet doen na een ks, maar anders probeer je het gewoon even, ik denk dat je snel genoeg merkt of je het wel of niet aan kan. nu niet gelijk 5 km gaan fietsen he
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:54:04 #108
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34151062
ja ik weet dat ik niet mag stofzuigen e.d. maar ik voel me hartstikke fit en rust eigenlijk ook niet meer heb het gevoel dat ik alles wle gewoon were kan.. maar het is nog maar een goeie 2 weken terug.. vind het dus een beetje lastig.. want nu voel ik me wel fit.. maar wat voor gevolgen kan het hebben als ik teveel doe lastig hoor
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:57:40 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_34151147
ik zou nog maar even voorzichtig doen evenstar...
stormy waters...
sailin'
pi_34151183
JeLief gecondoleert
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:16:38 #111
62233 Jelief
ikke lief!
pi_34154978
@o.a. Bix: Ik werk nu twee dagen per week, maandag en vrijdag op een kdv idd. En het is heel raar om andere kindjes te verzorgen ipv Emma, af en toe druist het echt helemaal tegen mijn gevoel in, ik bedenk mij dan maar dat ik wel geld in het laatje breng om weer aan haar te kunnen besteden.

Mijn oma is heel plotseling overleden 88 jaar oud en eigenlijk alleen maar wat stijf en warrig verder behoorlijk gezond. Ze hebben haar gevonden dat ze op haar bed zat met de rollator voor zich, waarschijnlijk is haar hart er gewoon mee opgehouden.

Evenstar, alle huidlagen (en ik dacht ook spieren) die gehecht zijn moeten weer goed herstellen, Dat gaat het beste als je je buikspieren niet te veel belast.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:18:59 #112
24188 Belana
kloon van belana
pi_34155062
Jelief, gecondoleerd. Wel fijn dat je toch nog foto's van haar hebt met Emma.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:47:45 #113
3011 E.T.
pi_34155964
Jelief, gecondoleerd
pi_34156045
Jelief sterkte
pi_34156135
Jelfief gecondoleerd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 17 januari 2006 @ 13:11:56 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34156785
Jelief, gecondoleerd...
  dinsdag 17 januari 2006 @ 13:25:07 #117
62233 Jelief
ikke lief!
pi_34157181
Dank allemaal, ben nu niet zo verdrietig eigenlijk, de echte tranen zullen met de uitvaart wel komen denk ik zo.
pi_34157473
Jelief, gecondoleerd Fijn dat ze toch je kindje nog heel even heeft mogen meemaken.
pi_34200707
Jelief gecondoleerd

Werk je op het kdv ook met zulke kleine kindjes ? Kan je Emma niet meenemen ?
pi_34208039
Jelief gecondoleerd met het verlies van je oma.

Evenstar ik zou het toch nog even rustig aan doen hoor.
pi_34212741
Jelief, gecondoleerd en een *knuf* meis.. sterkte...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 22 januari 2006 @ 11:27:22 #122
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34337561
Morgen werken

Kan je mentruatie trouwens in het begin wat onregelmatig zijn na je bevalling?
Mijn afvalstrijd!
pi_34339809
* Vicky moet morgen ook weer werken

ik ben nog steeds niet ongesteld geworden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34340256
Wennie, je cyclus kan inderdaad van slag zijn een tijdje!

En Wennie en Vicky, jullie allebei veel succes morgen
Sara
Merel
Ukje
  zondag 22 januari 2006 @ 14:52:02 #125
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_34343921
Jelief !

Vicky en Wennie werkse meiden!!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 22 januari 2006 @ 14:55:06 #126
62233 Jelief
ikke lief!
pi_34344029
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:37 schreef Ladybos het volgende:
Jelief gecondoleerd

Werk je op het kdv ook met zulke kleine kindjes ? Kan je Emma niet meenemen ?
Op mijn groep is de jongste een maand of vijf. Emma had mee gekund maar ik denk dat ik het niet aan zou kunnen als ik op de ene groep werk en Emma huilt op de andere. Daarnaast heb ik niet zo'n vertrouwen in de collega's van de groepen waar ze eventueel zou komen en staat het voedingsbeleid mij niet aan. Het kdv waar ze nu heen gaat is bij ons aan de overkant dus makkelijk met halen en brengen. Het voedingsbeleid sluit beter aan bij wat ik voor Emma wil, geen tot weinig suiker en o.a. geen varkensvlees (dusook geen smeerworst )

oja, vrijdag was een mooie dag, afscheid van oma was goed en het was erg fijn om al die familie te zien.
  maandag 23 januari 2006 @ 07:44:31 #127
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34368592
Ik ga naar m'n werk
Mijn afvalstrijd!
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 08:52:08 #128
43556 miss_dynastie
pi_34369096
Werk ze Wennie, 't komt vast goed
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 08:53:37 #129
81992 Githa
pi_34369109
Wennie werkse, komt allemaal goed

Vicky, moest jij ook niet vandaag ? ....jij ook werkse !
  maandag 23 januari 2006 @ 09:09:35 #130
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_34369280
Werkze dames! Ik had destijds hetzelfde gevoel en ging na mijn verlof echt met superveel tegenzin terug naar mijn werk. Het was even wennen, maar het is ook wel erg lekker om even niet "mama" te zijn.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 23 januari 2006 @ 19:39:25 #131
62233 Jelief
ikke lief!
pi_34388240
Vicky en Wennie, goede eerste werkdag gehad?
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 20:20:56 #132
81992 Githa
pi_34389888
Wennie is het je erg tegengevallen vandaag , of viel het allemaal wel mee
en hoe deed Robin het op het KDV ?

Vicky ook jij hebt je eerste werkdag erop zitten alles goed gegaan ? ...en met Amber ook

Jelief, de slaapzakjes zijn met LadyS mee
  maandag 23 januari 2006 @ 21:31:08 #133
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34393017
Jeej, we werken weer
Een collega van me was superlief en probeerde me op te beuren, maar desondanks miste ik Robin superveel. Ik vond m'n werk maar erg onïnteressant en onbelangrijk en kon me moeilijk concentreren. Het scheelde wel dat m'n vriend vandaag nog thuis was en voor Robin zorgde i.p.v. dat hij bij m'n schoonouders was. Woensdag gaat m'n vriend weer werken en gaat Robin voor het eerst een hele dag naar m'n moeder.
Githa, Robin gaat pas vanaf 2 maart naar het kdv.

Vicky, hoe was het bij jou?
Mijn afvalstrijd!
  maandag 23 januari 2006 @ 22:44:32 #134
63367 Jdee
pi_34396181
Jelief gecondoleerd en sterkte... gek inderdaad als je opschuift in de generatieladder, dat voelt inderdaad een beetje onherroepelijk-speciaal. terwijl het ook leuk is en geweldig dat t zo werkt, op andere momenten dan deze.

Wennie> kopop, je hebt de eerste dag overleefd! Well done...
..en laat gaan...
pi_34403778
Wennie, het is ontzettend wennen he? Gelukkig kun je nog even wennen voordat Robin echt naar het kdv gaat

Vikcy, hoe ging het bij jou?
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:48:24 #136
62233 Jelief
ikke lief!
pi_34405075
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:20 schreef Githa het volgende:
Jelief, de slaapzakjes zijn met LadyS mee
Fijn! dankjewel, ik kijk uit naar bezoek van Amber en LadyS
pi_34406427
Zondagavond kwamen we terug van het zh.. migraine..

Gister mocht ik weer gezellig aan het werk. Het duurde eerst 2 uur voordat ik eindelijk een computer had. Verder heb ik gewoon mijn ding gedaan en om half 5 ging ik weer naar huis

Vanmorgen werd ik wakker en ja hoor... weer migraine.. AARRGGHH. Gelijk de huisarts gebeld en mocht er om 9.50 zijn. Ben die migraine zooo zat. Gelukkig heb ik een medicijn dat ik in mag nemen op het moment dat ik migraine op voel komen en dan is de uitwerking niet zo heftig, maar toch... die kopijn word je echt gestoord van. Hij heeft nu iets extra's voor geschreven dat ik 2 weken moet gaan proberen. Is iets profylactisch (meot de aanval voor zijn zeg maar). Moet over 2 weken terug om bloeddruk te controleren... ben benieuwd, want dit is ook geen doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34437404
Vicky, jeetje wat rot van die migraine.. Heb je ook last van een hoge bloeddruk dan?
Sara
Merel
Ukje
pi_34437414

[ Bericht 100% gewijzigd door Fuente op 25-01-2006 09:18:39 ]
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:02:02 #140
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34438365
Vicky, gaat het alweer wat beter met je migraine?

Ik ben gelukkig weer ongesteld geworden. En voor het eerst weer gefietst en dat ging goed, nergens last van

Ik zit nu op me werk. Ben vanaf 8 uur bezig en ik heb eigenlijk nog niks gedaan. Ik weet het allemaal niet meer zo goed
Mijn afvalstrijd!
pi_34438533
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:02 schreef Wennie het volgende:

Ik zit nu op me werk. Ben vanaf 8 uur bezig en ik heb eigenlijk nog niks gedaan. Ik weet het allemaal niet meer zo goed
Dat had ik ook de eerste paar weken.. en tevens de gedachte.. "waar ben ik mee bezig, wat doe ik hier?!"

Vicky succes met je migraine!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 10:17:20 #142
81992 Githa
pi_34438735
Komt omdat je gedachtens nog helemaal niet bij je werk zijn Wennie.
Helemaal niet gek hoor en komt vanzelf goed

Renegate, alles goed met jou en de kleine Aron? Ben wel benieuwd hoe het je vergaat, zeker omdat je nu tijdelijk alleen voor hem moet zorgen.
en fotoooooooos willen we
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:32:37 #143
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34444846
Daan precies dat gevoel. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik me er voor m'n zwangerschapsverlof zo druk over heb gemaakt Het is allemaal zo onbelangrijk nu Robin in mijn leven is

Githa, dat ik zit te fokken helpt natuurlijk ook niet
Mijn afvalstrijd!
pi_34445576
met de migraine is het helemaal bagger. Vanmorgen weer een aanval terwijl ik op mijn werk zat. Collega's hebben met thuisgebracht. Het is nu wel iets minder maar ga zo weer me bed in.. dit is geen leven zo
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:34:34 #145
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34446792
Jeetje Vicky Wat k*t joh!
Mijn afvalstrijd!
pi_34452223
Ik heb vandaag Merlijn voor het eerst bij iemand anders dan Magneet achtergelaten. Namelijk bij schoonmoeder. Erg hoor. Ik moest naar de dokter om de implanon te laten zetten en ik zat maar op die klok te kijken. Ik wilde weer naar Merlijn.

De implanon zit weer voor drie jaar op zijn plaats. En mag er januari 2009 weer uit misschien eerder als hier een tweede komt. Verder meteen ook even naar de opgezette schildklier laten kijken. Deze is tijdens de zwangerschap groter geworden. Ik moet dus binnenkort naar het ziekenhuis voor een echo en bloedprikken. Ben ik toch benieuwd wat daar uit komt.
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:26:20 #147
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34454683
Het was een vruchtbaar dagje op mijn werk.. heb welgeteld 1 contract, 1 brief en een lijstje reiskostenvergoedingen nagekeken in 8 uur tijd
Hoop wel dat dit snel verandert, anders kan ik m'n baantje dagdag zeggen
Mijn afvalstrijd!
pi_34455043
Lijkt me ook heel moeilijk om weer te gaan werken.

Ik moet nog verzinnen wat ik wil doen na mijn verlof. Ik moet tegen het eind van mijn verlof weer mijn ww aanvragen. Ik denk dat ik voor maar 24 uur ww aanvraag omdat ik geen baan meer zou willen van 32 uur. Ik bekijk dan het komende halfjaar of ik werk kan vinden. Mocht dit namelijk niet zo zijn of niet rendabel genoeg, wil ik misschien er voor kiezen om thuis te blijven. Maar dat wil ik niet direct na mijn verlof beslissen, ik wil eerst weten wat ik zou kunnen.
  Jubileum moderator woensdag 25 januari 2006 @ 19:44:08 #149
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34457255
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:26 schreef Wennie het volgende:
Het was een vruchtbaar dagje op mijn werk.. heb welgeteld 1 contract, 1 brief en een lijstje reiskostenvergoedingen nagekeken in 8 uur tijd
Ow Wennie het is zo herkenbaar! Echt de eerste week weer op mijn werk heb ik als een wezeloos vrouwtje voor me uit zitten staren, beetje mailbox lezen en wat rondlopen. Er kwam echt geen jota uit mijn handen.
Het word beter hoor, echt waar.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34462064
brrr als ik dit zo lees, denk ik waar ben ik aan begonnen nu ik terug ga werken

Nee ik heb er dus echt onwijs veel zin in, beetje terug onder de mensen komen, terug het geen doen waar ik altijd zo dol op was
Alleen wat minder uurtjes, want thuis wacht dan een lieve kleine grote vent op me

de muren kwamen op het laatst echt op me af, werd echt gek van het aldoor thuis zitten en alleen maar huishouden doen, ik heb er geen hekel aan, maar niet dagelijks idere keer weer het zelfde
dan is het hier niet groot en snel klaar dus dan he....

Maar alle mama's die er moeite mee hebben sterkte het word echt wel weer fijn lijkt me
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_34462383
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:26 schreef Wennie het volgende:
Gaat wel weer over hoor Wennie, ik heb de eerste 2 weken nodig gehad om alleen maar m'n mailbox door te worstelen en alle nieuwsbrieven te lezen, dus ik vind nog dat je aardig wat gedaan hebt . En zelfs nu na 3 maanden heb ik weleens van die momenten (lees dagen) dat ik met m'n hoofd thuis zit. Vooral als ze ziek is ofzo.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:49:55 #152
105888 renzell
pi_34477498
Alle dames die net weer aan het werk zijn: (Het wordt beter, echt waar!!!)
Ik vond het overigens juist heerlijk om weer te gaan werken! Voor mijn gevoel was ik zo lang 'uit de roulatie' geweest. Ik vond dat maar niks.

Hiero gister ellende troef. Ikke ziek, Juul ziek en nu (tot overmaat van ramp) ook Sander ziek! Heb gister de hele dag boven de pot gehangen en Juul heeft wel 20 luiers volgespoten. Toch een virusje mee naar huis genomen van de meet denk ik. Man o man.... het is lang geleden dat ik me zo veerschrikkelijk slecht heb gevoeld zeg! Gelukkig gaat het alweer ietsje beter.
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:40:32 #153
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34481464
O, ooo, nog een zieke na de meet. Snel beter worden hoor, het is zo'n beroerde buikgriep!

Werkende mama's, het komt helemaal goed. Soms een dagje niet hoor, maar dat geeft lekker niks. Het wordt vanzelf weer gewoon, en dan is het heerlijk ook weer eens iets anders te doen dan te zorgen. Succes!
pi_34481640
Bij jullie ook het hele huis aan gestoken Renzell?
Het is een hele beroerde buikgriep, gemeen zelfs!
Ik heb de visite voor morgen afgebeld, de taart komt wel op, die geef ik wel aan de buuv ofzo
iemand trouwens enig idee hoelang deze griep ongeveer duurt?
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:56:13 #155
105888 renzell
pi_34482076
Volgens LadyBos 1 dag! En ik moet zeggen.... al voel ik me nog behoorlijk slap, het gaat inderdaad al weer een stuk beter dan gisteren. Jij dus ook Anitra? Dat had ik ff gemist. wat klote zeg! Ja, het is echt een zeer gemeen en geniepig virus. Beterschap!
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:57:40 #156
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34484400
Hier ook 1 dag bij mij en vriendje. Luuke heeft er een stuk langer last van gehad... Beterschap
pi_34487228
Ik begin me al beter te voelen! dus idd die ene dag klopt! Djulian is al vanaf maandag bezig.
Mijn moeder heeft door haar lage imuunsysteem precies wat Djulian heeft, dus die ligt nog wel ff plat.
Rick is inmiddels begonnen met rennen naar de wc, die heeft de dunne. Dan hebben we alles gehad hier in huis geloof ik
Alleen die pijn in de gewrichten en spieren willen niet weg na 1 dag
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:34:14 #158
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_34487684
Allemaal beterschap! Wat een ellende zeg, als ik het zo lees.
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:38:31 #159
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34487805
Nou, inderdaad beterschap allemaal
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:04:16 #160
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34488644
Ik heb ook buikgriep En Noah nu ook denk ik. Ik had gisteren steeds buikpijn en voelde het al aankomen, hele avond op de wc gezeten... Micha had Loperamide voor me gehaald waar ik even nog beroerder van werd, heb daarna één keer flink moeten spugen en vandaag al bijna nergens last meer van.
Noah heeft vandaag ook al een paar diarreebroeken gehad.
©Dumbo
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:17:06 #161
105888 renzell
pi_34492973
Jezus, we hebben het echt allemaal! wat kut zeg. Die pijn in spieren en gewrichten wil hier ook niet echt weg. En vriendje ligt momenteel kotsmisselijk op de bank met 41 graden koorts.
Tex en Noah; ook een dikke kus voor jullie. He bah zeg! K-griep!
pi_34510287
Jippie, ik pas mijn oude broeken weer Kan ik de zwangerschapskleding gaan opruimen.

Beterschap aan alle zieken.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:06:02 #163
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_34516329
Beterschap allemaal!

Voor wie het interesseert: hier gaat alles zo als het moet. De kindjes slapen op het moment zowaar eens allebei , ik heb plezier in mijn werk, voor het schoonmaken heb ik een schoonmaakster gevonden, de dagen dat ik thuis ben doe ik leuke dingen met de kinderen, de zon schijnt..... Ja, ik ben tevreden.

Voor mij werkt de combinatie werk-thuis dus heel goed. Drie dagen fijn werken zorgt ervoor dat ik van de 4 dagen thuis echt kan genieten. Voor mij is dit het perfecte evenwicht.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:14:45 #164
3142 m@x
pi_34516610
Beterschap zieken!

Fijn om te lezen dat het zo lekker gaat Tink. Ik schrok een beetje van je stukje in het hormonen en depressie-topic. Ik heb me nooit gerealiseerd dat het zo heftig was. Gelukkig gaat het nu beter
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:30:20 #165
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_34517047
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:14 schreef m@x het volgende:
Beterschap zieken!

Fijn om te lezen dat het zo lekker gaat Tink. Ik schrok een beetje van je stukje in het hormonen en depressie-topic. Ik heb me nooit gerealiseerd dat het zo heftig was. Gelukkig gaat het nu beter
Dankjewel voor je zorgen, lief van je. Depressief ben ik gelukkig alleen als ik zwanger ben (en hoogst waarschijnlijk ook in de overgang straks). Normaal ben ik het zonnetje in huis
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:34:57 #166
63367 Jdee
pi_34542795
tjemig, ik begin een beetje minder spijt te hebben dat we er niet bij konden zijn bij de meet :S. Arme jullie! en ook allemaal he? gemeen griepje zeg. beterschap!

Tink> wat eeng eweldig idee, een schoonmaakster is dat duur eigenlijk?

ik zat er gisteravond even een beetje oorheen, alhoewel, nou nee, het was gewoon allemaal vreselijk emo allemaal. goede film gezien (bin jip) met Neelix op de bank, was toch wat later geworden dan gewenst, en hup, dan melodramatiseert Jdee erop los hoor. pfff... ik had een reply gemaakt voor een nietsvermoedende 'hee hoe gaat het met je'-vriendin, en toen ik dat terug las dacht ik "hoe overleef ik dit allemaal?!". maar vandaag is mn glas weer halfvol, zo ff taart bakken, en dan morgen verjaardag vieren met vriendjes en vriendinnetjes van en voor Ela.

stemmingswisselingen zijn stom.
..en laat gaan...
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:37:29 #167
24188 Belana
kloon van belana
pi_34542837
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:06 schreef Tinkepink het volgende:
Beterschap allemaal!

Voor wie het interesseert: hier gaat alles zo als het moet. De kindjes slapen op het moment zowaar eens allebei , ik heb plezier in mijn werk, voor het schoonmaken heb ik een schoonmaakster gevonden, de dagen dat ik thuis ben doe ik leuke dingen met de kinderen, de zon schijnt..... Ja, ik ben tevreden.

Voor mij werkt de combinatie werk-thuis dus heel goed. Drie dagen fijn werken zorgt ervoor dat ik van de 4 dagen thuis echt kan genieten. Voor mij is dit het perfecte evenwicht.
Haai tink, fijn dat alles goed gaat met je! Klinkt idd als een fijn evenwicht zo, precies zoals ik het ook hebben wil Toevallig krijg ik binnenkort ook een schoonmaakster voor een paar uurtjes... heerlijk!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:58:05 #168
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34543168
tot nu toe zijn wij ook de dans ontsprongen misschien een net iets betere weerstand gehad maxim is alleen verkouden, en ik begin nu een klein beetje te snotteren. verder hebben wij (nog) nergens geen last van *afklopt*
  zondag 29 januari 2006 @ 21:13:32 #169
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_34593677
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:34 schreef Jdee het volgende:Tink> wat eeng eweldig idee, een schoonmaakster is dat duur eigenlijk?
Duur is relatief Wij betalen 8 euro per uur en ze heeft 3-4 uur nodig om het huis door te werken (we wonen groot, dat heb je namelijk al snel als je in Duitsland woont). Voor een normaal Nederlands huis heb je aan 2,5 uur wel genoeg. Samen met de kinderopvang gaat op deze manier wel mijn hele salaris op, maar daarvoor ben ik gelukkig en heb ik een schoon huis dat ik niet zelf hoef te schoonmaken. Ik vind het dus een koopje
pi_34594551
Tink, fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat

Gewoon even een vraagje voor de moeders met 2 of meerdere kinderen. Hoe vinden jullie het nou om er nog eens een parttime baan bij te hebben met de zorg voor de kinderen en het huishouden bij. Ik kan er mijn draai niet echt in vinden eigenlijk.
  maandag 30 januari 2006 @ 08:26:47 #171
3142 m@x
pi_34604556
Oh, een schoonmaakster *droom*. Ik wil er ook zo graag eentje maar degenen die ik via via ken zitten allemaal vol en ik durf niet zo goed een vreemde binnen te laten. Mocht iemand er eentje in de regio Den Haag kennen.........

Goede vraag Lewis. Ik weet het niet. Wel weet ik dat ik met één kleintje mezelf helemaal voorbij aan het rennen ben. Ik zie mijn huis langzaam verstoffen maar zou gewoon niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om alles goed bij te houden. Momenteel is het glas hier trouwens behoorlijk halfleeg. Ik heb vandaag maar een dagje vrij genomen zodat ik even bij kan tanken/schoon kan maken/ tijd voor mezelf heb.
  maandag 30 januari 2006 @ 10:05:29 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34605991
Mag ik hem inkoppen?
Waar zijn jullie echtgenoten dan in het schoonmaakverhaal?
  maandag 30 januari 2006 @ 10:10:25 #173
3142 m@x
pi_34606085
Kop maar door hoor Manlief werkt fulltime en volgt daarnaast nog een studie. Hij doet zijn best en steekt regelmatig de handen uit de mouwen maar op de een of andere manier lijkt het gewoon niet bij te benen.
  maandag 30 januari 2006 @ 10:12:24 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34606130
Ah ok.
Ik vind het namelijk wat unfair klinken dat jij een dag vrij moet nemen van je werk om te gaan schoonmaken.
Maar goed, daar maak je natuurlijk ook zelf afspraken over met elkaar.
Ik vond alleen de verhalen van jou en Lewis zo op jezelf gericht 'ik krijg het niet voor elkaar' en dan denk ik gelijk 'er loopt nog iemand rond'.
  maandag 30 januari 2006 @ 10:15:31 #175
3142 m@x
pi_34606200
Die vrije dag is voornamelijk bedoeld om wat tijd voor mezelf te hebben. Dat het huis niet schoon is is vervelend, maar wat me momenteel het meeste opbreekt is het gebrek aan 'eigen tijd' en een 'eigen plek'. Vandaag kan ik lekker doen waar ik zin in heb en dat is wel een heel lekker idee.
pi_34606375
Hier ook dat probleem...... Wij hebben de "afspraak" dat vriend de beneden verdieping doet. Maar aan alleen de was heb ik een week taak
Mijn vriend werkt ook zich de drie slagen in de rondte voor een carriere. Vind het daarom ook niet fair om hem nog meer te laten doen. Maar ja... soms moet ik dan maar niet zo pietluttig doen en wat "makkelijker" worden.
  maandag 30 januari 2006 @ 10:52:10 #177
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_34606982
Waar mijn man is in het schoonmaakverhaal? We doen het samen. Hij werkt fulltime en 10 weken per jaar is hij niet thuis. Maar zodra hij uit zijn werk komt zijn de kinderen voor hem zodat ik in alle rust kan koken (vind ik leuk en koken zonder kinderen om je heen is echt ontspannend). Hij stofzuigt meestal (ookal hebben we hulp, er moet nog steed gezuigd worden helaas). De was doen we samen. We strijken allebei onze eigen kleding. Opruimen doen we een keer per week en ik probeer iedereen aan te wennen de spullen weer op zijn plaats te leggen (lukt niet). De tuin is voor mij (heel veel gras helaas) en hij doet de 'grote' klussen. Ik doe wel iets meer dan mijn man, maar dat is logisch omdat ik ook iets meer thuis ben. Máár, het gebeurt ook vaak dat ik nog werk heb liggen in het weekend. DAn ga ik naar onze vakantiewoning in Nederland en 'doet' hij de kinderen en het huishouden. Met heftig carriere maken moet hij maar even wachten tot de kinderen wat groter zijn. Doe ik ook.
pi_34610771
Bah, vandaag dus naar het ziekenhuis. Bloedprikken en echo laten maken van de schildklier. Heeft iemand daar al ooit last van gehad? Ik heb waarschijnlijk een vergrote schildklier door de zwangerschap, niet echt prettig en ik hoop dat er ook niet iets ernstigs uitkomt. Gelukkig heb ik nergens last van. Maar toch.
  maandag 30 januari 2006 @ 13:24:37 #179
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34611049
succes en ik meen dat leah dat had maar durf k niet zeker te zeggen

hier een baal ochtend..
s ochtends vroeg kleine meldt zich om te eten dus ik haal der uit bedje en ga naar beneden en leg haar in de box
kook het water voor de voeding en giet het in het flesje.. wil de waterkoker terug zetten.. bats.. kokend heet water over me voet heen en wat doet deze taart.. eerst even wate ropdoen en niet even koelen .. totdat het ineens heel pijn ging doen en mannetje maar uit bed geroepen heb..
wil k daarna de kruik maken.. vergeet ik dat dus de kruikenzak helemaal opgeblazen.. dus wil hem ontluchten draai heeeel voorzichtig plok schiet die dop ineens weg weer heet water over me heen ditmaal mijn hand .. toen maar wel gelijk gekoeld.. man wat een shitdag
pi_34611224
Ja ik betrek het ook op mijzelf, dat besef ik me ook wel. En nou moet ik zeggen dat Paul ook een behoorlijke hand uitsteekt hoor. Daar hebben we een tijdje geleden wel even over moeten praten. Maar als ik nu dingen vraag voor hem om te doen, dan doet hij ze ook.

Ik denk dat het op het moment veel meer aan mij ligt. Ik ben best wel chaotisch en zodra het een troep wordt in huis of ik moet dingen laten, lijkt het wel alsof ik mijzelf verlies. Ik werk dus 3 dagen achter elkaar en zodra we dan dus op de donderdag zitten is er zoveel te doen, dat ik het dan soms even helemaal niet zie zitten. Ik wil dan graag met mijn kinderen bezig zijn en leuke dingen doen, maar om die troep te laten liggen steekt me dan ook weer. En een overdosis vermoeidheid van een dochter die momenteel s'nachts tig keer per nacht wakker word, maakt het dan nog net even wat erger allemaal.

Maar zo te lezen, ben ik dus geen mietje. Zo voel ik me namelijk op het moment. Ik eis veel van mezelf en wil het ook allemaal kunnen redden, en als dat dan niet lukt dan baal ik van mijzelf.
  maandag 30 januari 2006 @ 13:33:01 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34611278
je bent nooit ene miejte.. je doet wat je kan.. en mensen vergissen zich vaak erin dat er bij kindjes behoorlijk wat werk komt kijken.. misschien af en toe iemand van de familie vragen die eens kan inspringen wara nodig is ? een lekker stukje gebak voor bij de thee erbij doet al snel wonderen..
pi_34611302
En om het dan nog aan te vullen. Ik heb wel mijn kappersopleiding af inmiddels, *toch ook wel een beetje trots is opzichzelf*. Dat was wel even hard aanpoten omdat dat dus op een dinsdagavond was terwijl ik overdag werkte. Dat zal ook wel een stukje lichter voelen denk ik als dit helemaal over is.

Het was beslist niet de bedoeling om te klagen hoor, wilde gewoon graag andere ervaringen horen zodat ik mijn eigen ervaring kan relativeren
  maandag 30 januari 2006 @ 13:34:47 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34611334
al zou je wle klagen.. mama's mogen soms best even klagen en papa's ook wel
t scheelt vaak al een hele hoop als mensen zich begrepen voelen..
pi_34611340
Mijn schoonmoeder staat in het weekend altijd klaar om op te passen op de kinderen. Dus wat dat betreft hebben we daar al helemaal geen klagen over.
pi_34611436
Joh Lewis, het is toch ook best zwaar soms? Is een druk leven, werken met kids. Kan me je gevoelens wel indenken. Ik werk 32 uur, manlief 40 uur en soms weet ik niet meer waar ik het moet zoeken. Mannetje volgt op een opleiding op zaterdag, we zijn nooit een dag samen thuis want op zondag werk ik, en vaak voel ik me ontzettend rot dat ik het niet netjes kan houden, niet genoeg tijd voor alles heb.
Ik heb 1 kindje, dus wil er nog niet eens aan denken hoe het is met 2 kindjes . Al hoop ik wel dat wij dan financieel wat beter zitten en ik dus 24 uur kan werken ipv 32. Maar denk dat het dan nog ontzettend schipperen is met het huishouden en tijd voor de kindjes.
Fijn dat je zo'n lieve schoonmoeder hebt!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 30 januari 2006 @ 14:40:57 #186
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34613257
Klopt, ik heb schildklier problemen gehad. Wat wil je weten Randa?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_34624644
Tja, ik weet nu nog niet echt wat ik wil vragen. De huisarts krijgt as vrijdag de uitslag. Maar ik heb wel de echo gezien wat ze gemaakt hebben. Zoals de echografiste zag zit er een vergroting in de schildklier wat op de echo wel lijkt alsof het hetzelfde weefsel is. Dus eigenlijk alleen een vergrote schildklier. Denk dat ik maar eens ga googlelen misschien dat de vragen wel een keer komen, maar nu maak ik me nog niet echt zorgen.
pi_34674696
Ik heb mijn eerste menstruatie na de zwangerschap te pakken. Ik vind het nog redelijk vroeg, maar eigenlijk ben ik ook wel blij. Vorige week nog heb ik de implanon laten zetten en nu mijn eerste menstruatie. Mijn lichaam herstelt zich goed. Het vloeien was ook al zo snel afgelopen bij mij. Fijn.
pi_34674774
dat is zeker snel Randa.

ik zit nog steeds te wachten op de mijne
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:42:12 #190
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34682290
Randa Wat snel! Ik was toen nog aan het nabloeden van de bevalling
Hier nog steeds geen besluit over de anti-conceptie Ik wil niet aan de pil, omdat ik dan veel klachten heb, maar ik wil ook niet ongi zijn als ik ga trouwen en dat kun je met de pil natuurlijk beïnvloeden.. Dilemma's

Verder ben ik doodmoe M'n werkritme heb ik nog niet teruggevonden en het heen en weer brengen van Robin hakt er behoorlijk in. Ook werk erg fijn dat m'n vervangster een berg werk voor me heeft achtergelaten Kan morgen niet eens fatsoenlijk vrij nemen om in ondertrouw te gaan

Vicky nog niet? Misschien eens naar de huisarts?

[ Bericht 8% gewijzigd door Wennie op 01-02-2006 15:51:15 ]
Mijn afvalstrijd!
pi_34792665
Hoe gaat het nou Wennie?

Ik ben aan het solliciteren voor ander werk. Heb een superleuke baan gevonden maar ben zooo zenuwachtig! Het heeft op zich allemaal helemaal geen haast, ben mijn huidige werk alleen zo ontzettend zat (helpdeskmedewerkster voor een internetprovider). En de baan die ik gevonden heb lijkt me zo ontzettend leuk!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 februari 2006 @ 13:52:31 #192
105888 renzell
pi_34792889
Idd snel Randa... ik ben ook pas net weer ongesteld geworden. Maar wel fijn dat je lichaam zich blijkbaar zo snel weer heeft 'hersteld' van de zwangerschap.

Oeh, spannend Fuente!!! Wat voor baan is het?
pi_34793807
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:52 schreef renzell het volgende:
Idd snel Randa... ik ben ook pas net weer ongesteld geworden. Maar wel fijn dat je lichaam zich blijkbaar zo snel weer heeft 'hersteld' van de zwangerschap.

Oeh, spannend Fuente!!! Wat voor baan is het?
Is voor een stichting die bemiddeld in kinderopvang, als consulente. Lekker flexibel, je gaat bij mensen thuis langs. Lijkt me dus echt helemaal geweldig. Ik ben met de brief bezig (zit 'm telkens rond te sturen voor feedback) en ben gewoon nu al zenuwachtig
Sara
Merel
Ukje
pi_34793838
dubbel
Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 februari 2006 @ 14:29:58 #195
105888 renzell
pi_34793925
Klinkt heel leuk!!! Ik hoop echt dat het je lukt! Succes.
pi_34799845
Je kunt merken dat ik niet volledige borstvoeding heb gegeven in het begin, gelukkig is de menstruatie al bijna voorbij. Al met al heeft het dadelijk een week geduurd, net als vorig jaar voor de zwangerschap, alleen dit keer met veel minder pijn. Ik hoop dat de implanon nu goed zijn werk kan gaan doen zodat ik niet meer ongesteld wordt de komende drie jaar.
  maandag 6 februari 2006 @ 23:23:23 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34814047
Hier ook gemenstrueerd maar vloeide in die vijf dagen 10 keer zoveel als de afgelopen 10 jaar bij elkaar

Mannetje en ik zijn nogal ziek geweest, frieten verkeerd gevallen vier mand beroerd van de frieten ons meisje is naar opa vanaf vanmiddag en blijft daar slapen zodat wij wat uit kunnen zieken en aan kunnen sterken..
Maar mijn god was mis ik mijn meissie

Fuente Succes!!!!

ik dacht dat het trouwens met bv geven veel langer duurde voor je menstrueerde of ligt dat er aan omdat je niet volledig bv gegeven hebt in den beginne?
  maandag 6 februari 2006 @ 23:33:27 #198
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_34814423
Randa, ik ben sinds de Implanon niet meer ongesteld geweest, dus dat is in ieder geval hoopvol.

Evenstar, succes zo alleen. Ik kan me voorstellen dat jullie haar missen. Hopelijk kan ze snel weer terugkomen. Ik geloof trouwens niet dat mijn vader zo'n klein babietje aan zou durven voor een logeerpartij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_34819490
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:23 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier ook gemenstrueerd maar vloeide in die vijf dagen 10 keer zoveel als de afgelopen 10 jaar bij elkaar

Mannetje en ik zijn nogal ziek geweest, frieten verkeerd gevallen vier mand beroerd van de frieten ons meisje is naar opa vanaf vanmiddag en blijft daar slapen zodat wij wat uit kunnen zieken en aan kunnen sterken..
Maar mijn god was mis ik mijn meissie

Fuente Succes!!!!

ik dacht dat het trouwens met bv geven veel langer duurde voor je menstrueerde of ligt dat er aan omdat je niet volledig bv gegeven hebt in den beginne?
Dat is kl*te!
Hopenlijk zijn jullie snel beter!
pi_34820017
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:23 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja, als je volledige borstvoeding geeft is de kans heel groot dat het een half jaar duurt voor je menstrueerd. Maar ik heb in de eerste weken geen vlledige borstvoeding gegeven. De keren dat ik kolfde waren er maar 5 op een dag, terwijl volledige borstvoeding in beginsel zelfs om de 2 a 3 uur is. Maar ik ben blij dat ik het heb gehad.
Evenstar, Wel raar dat het bij jou zo erg is de menstruatie? Beterschap.

Livelink dit is voor mij al de derde keer dat ik implanon heb dus ik verheug me echt op die bijwerking, geen bloedingen.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:38:17 #201
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34826744
whoei straks ons kleine meissie weer zien
dat je zo een inimini mensje wat nog maar zo kort in je leven is , al zo gigantisch kunt missen

randa wellicht ligt het er aan dat ik na stoppen met de pil direct zwanger was en dus geen niet pil menstruatie heb meegemaakt.. was vrij vlot al nadat ik voor het eerst menstrueerde al aan de pil omdat ik 11 dagen kleine beetjes vloeide en met de pil was het net 2 en ene halve dag en dan ook erg minimaal..
pi_34827015
Ik heb Merlijn nog niet zo lang hoeven missen, maar dat het moeilijk is kan ik me wel wat bijvoorstellen. Bij de dokter zat ik een paar weken terug de klok echt vooruit te kijken tot ik weer naar huis mocht, naar Merlijn. Moet wel zeggen dat als Merlijn bij Magneet is, ik daar niet zo last van heb, wel als hij ergens anders naar toe gaat.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:51:11 #203
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34827134
ja gek is dat he.. ik vertrouw schoonvaders voor de wolle 200 % maar toch
pi_34831537
Is niet gek hoor evenstar dat heet nu moederschap
En Arwen is zo'n lief moppie, ik heb genoten van haar tegen me aan en dat ze dan in slaap viel, die mooie lachjes van haar en die heldere mooie ogen
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:39:33 #205
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34832557
Fuente, ik ben nog steeds doodmoe, maar het gaat wel al beter
Op m'n werk heb ik m'n draai al een beetje weer gevonden, ik doe in ieder geval steeds meer
Het ondertrouw hebben we vandeweek ff snel tussendoor gedaan. Op zich niet zo erg, want het stelde niet zoveel voor. Vind het nu wel zwaar om en het werken en het wegbrengen van Robin en het zorgen voor Robin en een deel van het huishouden en het regelen van een bruiloft en het contact houden met familie en vrienden te combineren. Maar ik heb een bruidsjurk weer een zorg minder
Wat spannend dat je bezig bent met een nieuwe baan! Veel succes

Evenstar, wat kan je je kindje missen hè! Geniet maar lekker van de tijd die je samen met haar hebt!
Mijn afvalstrijd!
pi_34854363
Wennie, fijn dat je je draai een beetje kan vinden . Dat moe zijn, ik heb het nog steeds zo af en toe, het is ook gewoon een druk leven zo

Evenstar, fijn dat je meiske weer terug is!

Helaas heb ik de baan niet gekregen, ik woonde in de verkeerde regio (lees, 1 woonplaats ernaast). Vind het erg jammer, maar goed, we houden moed en solliciteren vrolijk verder
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 8 februari 2006 @ 08:40:56 #207
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34854604
Een druk leven is het zeker Fuente Een dagje op de bank hangen en luieren is er niet meer bij, maar ik zou het voor geen goud willen ruilen
Jammer dat je de baan niet hebt gekregen
Mijn afvalstrijd!
pi_34863953
Pfff, lekkere drukke dag gehad vandaag. Vanmorgen eerst naar de dokter geweest voor de schildklier. Ik blijk een meerknobbellige struma te hebben. Gelukkig geen te snel of langzaam werkende schildklier. Wel heb ik meer onderzoek nodig en moet ik dus naar de internist. Dadelijk maar eens gaan bellen voor een afspraak. Gelukkig is het niet erg, maar waarschijnlijk alleen lastig omdat het goed in de gaten moet worden gehouden.

Daarna met Merlijn naar Olleke Bolleke en daarna met hem naar bureau voor een afspraak. Gelukkig kon ik daarna uitrusten en lekker eten bij mijn schoonmoeder voor ik weer naar huis liep. Omdat ik alles te voet doe. Verste punt is 35 minuten lopen in mijn hoge tempo, probeer ik zoveel mogelijk in een dag/ochtwend te proppen. Maar vermoeiend is het wel.
pi_34898111
Vandaag naar de nacontrole geweest bij de Gynaecoloog. Stelde niet veel voor gelukkig, wel kreeg te horen dat ik volgende keer misschien weer diezelfde problemen zou kunnen krijgen met het bochtje omgaan van de baby. Maar ik mag wel gewoon naar de vlos dan. Ook kreeg ik te horen dat ze drie keer hebben getrokken aan Merlijn met de vacuum en ik dus een zware bevalling heb gehad. Dat laatste heb ik goddank niet als zodanig ervaren.
pi_34898589
hopen dat merlijn het ook niet al te heftig heeft ervaren
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_34900488
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:44 schreef pinquit het volgende:
hopen dat merlijn het ook niet al te heftig heeft ervaren
Als het goed is niet. De bult van de vacuum wat rond 18.00 ( ben om 13.39 bevallen) alweer zo goed als verdwenen, alsof ze helemaal niet zo hard hebben hoeven trekken.
pi_34954674
Ik ben dus boos amdat Emma geen schone luier heeft gehad op het kdv. Ik weet dat het kan gebeuren maar netjes is het niet. Het wakkert mijn gevoel dat Emma bij mij beter af is alleen maar aan. Ik moet al zo mijn best doen elke keer dat ik naar mijn werk ga en dan dit ook nog eens. Gatver, ik ga wel in een klein huisje wonen en droog brood eten, dan kan ik tenminste gewoon thuis blijven. (ja ik weet het, is ook geen oplossing)
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:24:41 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34954849
jelief ben blij dat ik voorlopig nog niet met die gevoelens hoef te worstelen
pi_34955144
Bereid je er maar op voor, het is te zot voor woorden. Ook zo'n kleine lettertjes geval...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:33:41 #215
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34955200
mijn sitiatie ligt gecompliceerder en niet fok bestendig maar ik weet wel hoe erg ik ons meisje miste toen wij ziek waren en ze naar opa ging logeren
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:01:47 #216
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35118218
Randa 30 minuten wandelen is voor jou nog erg zwaar.. is het beneden daar nog zo'n rommeltje dan? of is het meer een angst voor eventuele pijn.
Misschien een beetje lomp/raar maar ik zou toch verwachten dat je nu wel langer als 30 minuten kon wandelen.
Argh hoop dat dit niet verkeerd overkomt.. en beetje me vraag duidelijk is.. tis iig niet geen aanval of kritiek ofzo
pi_35119080
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Randa 30 minuten wandelen is voor jou nog erg zwaar.. is het beneden daar nog zo'n rommeltje dan? of is het meer een angst voor eventuele pijn.
Misschien een beetje lomp/raar maar ik zou toch verwachten dat je nu wel langer als 30 minuten kon wandelen.
Argh hoop dat dit niet verkeerd overkomt.. en beetje me vraag duidelijk is.. tis iig niet geen aanval of kritiek ofzo
Oh nee, dat is het niet. Het lopen gaat prima. Alleen met dit regenweer en Merlijn langs de akkers moeten lopen van het ene dorp naar het andere is niet alles. Een paraplu houdt het dan niet en overal zeiknat aankomen, niet echt prettig.
Dit is eerder het probleem.
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:21:05 #218
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35121248
ah oke dan had ik het verkeerd negrepen oops
pi_35121296
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:21 schreef _evenstar_ het volgende:
ah oke dan had ik het verkeerd negrepen oops
Maakt niet uit, maar ik woon dus echt buiten. En langs die akkers is te voet of op de fiets eigenlijk echt geen pretje bij vies weer.
pi_35123360
Randa dat in een dorp wonen is heel herkenbaar. Je kan echt geen kant op
pi_35128099
Hier gaat het lekker, ben wel moe maar komt door de eerste werkdag en de nacht ervoor Thijs die niet lekker kon slapen ivm verkoudheid.
pi_35132973
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:54 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Hier gaat het lekker, ben wel moe maar komt door de eerste werkdag en de nacht ervoor Thijs die niet lekker kon slapen ivm verkoudheid.
En hoe beviel de eerste werkdag. Lijkt me wel moeilijk om juist na zo een nacht voor het eerst aan het werk te gaan.
pi_35133132
Ikzelf ga morgen weer naar het CWI om mezelf opnieuw in te schrijven. Ben heel benieuwd wat ik mag gaan verwachten en welke begeleiding ik ga krijgen van het UWV omdat ik het reïntegratietraject inga. Ik zie er erg tegenop om me weer te gaan bewijzen als ik een baan vind, ws omdat ik bij de laatste baan zo verschrikkelijk onderuit ben gehaald en mijn zelfvertrouwen qua werk nul is. Ik hoop dat het toch snel wat beter wordt en er een leuke baan op mijn weg komt en/of een leuke opleiding.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:15:53 #224
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35190208
Hoe was het gegaan randa?

Bar leuk dt je werk zo bevalt

en Anitra een durrupke is niet altijd slecht dit dorp heeft hier van alles en dat op loop afstand

Vandaag de nacontrole gehad, was binnen 2 minuten weer weg stelt ook geen reet voor

Wel heel trots op mezelf, ik ben snel iemand die geen nee durft te zeggen en over zich heen laat walsen, met heel dat geziekenhuis e.d. rondom ons meissie laat ik dus niet over me heen walsen ook toen de arts niet zelf begon over de heupfoto vroeg ik daar zelf om ioets wat ik voorheen echt nooit durfde de komst van de kleine heeft mij al heel wat zekerder gemaakt en dan mag ik toch best wel eens trots op mezelf zijn
pi_35192943
Super he Evenstar, hoe je moedergevoel je aanzet tot dingen die je eerst echt niet zou durven

Ik ben een beetje moe, na een dag rondsjouwen met Sara op de arm. Ze slaapt nu eindelijk dus ikke relax even Vanavond gaan mannetje en ik naar het theater, mijn schoonouders komen hier thuis oppassen.
Sara
Merel
Ukje
pi_35193075
Ah oke, nog even melden ja hoe het is gegaan. Ik moest bij het CWI heel lang wachten. Mijn WW is meteen weer aangevraagd maar nu voor 24 uur ipv 32 uur. Ik wil als ik weer ga werken maar max. 24 uur werken. Verder blijf ik in de fase 2 zitten, wat betekent dat ik op zich wel kan werken maar de kansen liggen niet erg hoog en ik zal via het UWV een reïntegratiebureau krijgen toegewezen. Gelukkig waren ze bij het CWI wel heel behulpzaam aangezien ik verschillende papieren van het UWV nog niet binnen heb. Ik weet bijvoorbeeld nog niet wanneer officiëel mijn zwangerschapsverlof afloopt. Hebben ze me nog niet laten weten en normalerwijze stuurt het CWI de mensen dan naar huis.

Doordat ik me verschrikkelijk druk had zitten maken op niets geisteren ben ik ook als een blok in slaap gevallen 's avonds, echt lekker zat ik niet in mijn vel.
pi_35195362
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Hoe was het gegaan randa?

Bar leuk dt je werk zo bevalt

en Anitra een durrupke is niet altijd slecht dit dorp heeft hier van alles en dat op loop afstand

Vandaag de nacontrole gehad, was binnen 2 minuten weer weg stelt ook geen reet voor

Wel heel trots op mezelf, ik ben snel iemand die geen nee durft te zeggen en over zich heen laat walsen, met heel dat geziekenhuis e.d. rondom ons meissie laat ik dus niet over me heen walsen ook toen de arts niet zelf begon over de heupfoto vroeg ik daar zelf om ioets wat ik voorheen echt nooit durfde de komst van de kleine heeft mij al heel wat zekerder gemaakt en dan mag ik toch best wel eens trots op mezelf zijn
Ja maar jij woont in groot durup vergeleken bij mij
Als je 1 straat verder loopt sta je buiten het dorp
En evenstar je bent zo'n stuk omhoog geklommen sinds die kleine er is, ik vind het echt super en je bent zoveel sterker

Randa lekker dat ze je goed helpen bij het CWI, want het UWV kan er een aardig zooitje van maken.

Ik ben 23 januari al terug geweest bij de neurochirurg, maar het was zo heftig dat ik er niks over verteld heb. Het kan zijn dat de pijn minder gaat worden maar dan moet er over termijnen van ongeveer een jaar gedacht worden. De kans dat de pijn minder word is heel klein iig. Sinds vandaag hogere medicatie gekregen en dat moeten we een week aan kijken. Doordat ik die nierstuwing tijdens de zwangerschap van Djulian heb gehad is het oppassen met mijn nieren en daarom durft de arts de medicatie ook niet zomaar te verhogen.
Wel druk bezig met cesartherapie om toch voor Djulian te kunnen zorgen en deze week gaat mij dat redelijk af
pi_35196662
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Hehe, dat alles op loopafstand is ook in het dorp hier naast, maar daar woon ik niet
pi_35196707
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:21 schreef Anitra het volgende:
Ik ben 23 januari al terug geweest bij de neurochirurg, maar het was zo heftig dat ik er niks over verteld heb. Het kan zijn dat de pijn minder gaat worden maar dan moet er over termijnen van ongeveer een jaar gedacht worden. De kans dat de pijn minder word is heel klein iig. Sinds vandaag hogere medicatie gekregen en dat moeten we een week aan kijken. Doordat ik die nierstuwing tijdens de zwangerschap van Djulian heb gehad is het oppassen met mijn nieren en daarom durft de arts de medicatie ook niet zomaar te verhogen.
Wel druk bezig met cesartherapie om toch voor Djulian te kunnen zorgen en deze week gaat mij dat redelijk af
Heftig Anitra, hoop dat het snel iets beter gaat.
  zondag 26 februari 2006 @ 13:35:05 #230
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35507925
Ons meisje is uit logeren ze is nu een dagje weg al en ze komt morgen weer thuis.
Maar mijn god wat mis ik haar;(
ik mis haar lieve glimlach als je haar uit bedje haalt, haar lieve kleine stinkluiertjes, haar peinzende blikken als ze drinkt, haar luide boertjes, haar kleine handjes om mijn vingers heen geklemd.
haar stampen in de box, haar kreuntjes in haar slaap, haar geur...

gelukkig is het snel morgen
pi_35510525
Ik denk dat het hier wel even zal duren voor Merlijn een nachtje weggaat. Het zal voorlopig nog bij avondjes blijven. Ik moet namelijk eerst maar eens met kolven een voorrraadje opbouwen in de diepvries voor ik hem uit logeren kan sturen.
pi_35538266
Ik merk hier dat het niet echt goed met mij gaat. Komt vooral omdat Merlijn geen regelmaat heeft en zoals vandaag als hij bijvoorbeel krampjes heeft en veel huilt, kom ik niet aan de regelmaat toe die ikzelf zo nodig heb. Ik kom eigenlijk niet aan de rust toe om te eten. Hierdoor heb ik het de laatste veel koud, dus verbruik te veel energie. Zal ook wel aan de borstvoeding liggen, want daarbij verbruik je veel energie. Ook keert mijn PDS langzaam terug, ik krijg weer last van mijn darmen en moet dan juist de rust en regelmaat hebben om te zorgen dat eten er niet bij inschiet. Ik zit nu door de borstvoeding ook onder mijn wandel-gewicht. Als ik veel wandel blijft mijn gewicht rond de 58,5, nu zit ik een kilo lager. Kan in mijn geval ook niet echt goed zijn. Is veels te weing, heb de laatste jaren nooit meer op dat gewicht gezeten. Het is nu ook de vraag in hoeverre mijn schildklier hier ook nog schuld aan heeft.

Ik voel me dan egoïstisch om Merlijn soms dan toch maar te laten huilen, maar aan een moeder die de energie niet heeft om goed te zorgen heeft hij weinig. Ik baal er wel van maar moet ook eten, als ik dat niet doe krijg ik toch al zo een vicieuze cirkel want voor de borstvoeding is het natuurlijk ook niet goed en dus voor Merlijn ook niet. Moelijk hoor.
pi_35540490
wat is PDS randa? sterkte ermee, hopelijk snel wat meer ritme & rust voor jullie!

anitra, gaat 't met de nieuwe medicatie?

evenstar, oeh moeilijk een paar dagen zonder je lieve kleine meisje, is ze inmiddels weer lekker thuis?
pi_35540783
Prikkelbare darm syndroom. Moet zeer vezelrijk eten en als het kan met regelmaat, dat is voor mij het beste. Dat Merlijn geen regelmaat heeft is niet erg op zich, maar dat ik geen regelmaat kan vinden is onhandig. De PDS komt bij mij vooral door stress, bewust al dan onbewust. Tijdens de zwangerschap geen last gehad, maar alles wat tijdens mijn zwangerschap was verdwenen is eigenlijk weer terug.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:56:57 #235
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35540832
Ja ons hummeltje is weer thuis sinds vanochtend al, ze licht prinsessen heerlijk in de box te slapen in de maxi.. ze had flink last van het zuur
Maar wat ben ik blij dat ze weer thuis is al hebben mannetje en ik wel even lekker van elkaar kunnen genieten, en ondanks alle zorgen weer eens heeerlijk kunnen lachen

Randa het is een ramp om merlijntje even te laten huilen, je bent echt geen ontaarde moeder.
Merlijn en jij hebben er niets aan als jij niet in je hum zit..
misschien kun je iemand vragen om eens een paar uurtjes op merlijn te passen bij jullie in huis, kan jij ff bijslapen
pi_35544688
Met rust bedoel ik meer de rust van het even de tijd te kunnen nemen om te eten. Slapen gaat hier erg goed. Een paar keer per week slaap ik lekker uit samen met Merlijn.
  maandag 27 februari 2006 @ 16:12:17 #237
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35545103
eten kan ook ipv slapen.. t gaat er om dat je even je handen vrij hebt dan
pi_35545158
Randa borstvoeding kan inderdaad heel veel energie vragen, ik dronk altijd grote glazen (echte !) chocomelk tijdens het voeden, wat had ik dan een trek zeg !
pi_35561288
ahzo randa. vervelend. komt bij mij niet vaak voor dat ik geen tijd weet te maken om te eten trouwens. ik verstouw heel wat op een dag. (en tijdens BV/kolven MOET ik ook altijd minstens 1 groot glas water want krijg echt acuut vreselijke dorst).
pi_35565939
Drinken heb ik wel altijd in de buurt staan. Naast de bank staat een mand gevuld met sultana's, snoepjes en kitkat chunky's, zodat ik altijd wat kan eten. Maar iets te vaak schiet het ontbijt of de lunch erbij in, terwijl het echt nodig is. Ik ben altijd al een slechte eter geweest als ik geen vaste indeling kan aanhouden. De grootste problemen op het moment zijn nu dat ik het dus de hele tijd koud heb ookal staat de verwarming hoog. (Dan te bedenken dat ik tijdens en vlak na de zwangerschap met topje aan door het huis liep. ) Verder heb ik nu dus een hele slechte stoelgang, mag blij zijn als het lukt om om de dag naar de wc te gaan. En dat zou bij mij dus echt iedere dag moeten zijn. Nu het zo gaat levert het veel krampen op. Als het zo doorgaat toch maar weer bij de dokter aan de bel trekken.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:04:41 #241
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_35570340
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 09:49 schreef Randa_v het volgende:
Drinken heb ik wel altijd in de buurt staan. Naast de bank staat een mand gevuld met sultana's, snoepjes en kitkat chunky's, zodat ik altijd wat kan eten. Maar iets te vaak schiet het ontbijt of de lunch erbij in, terwijl het echt nodig is. ...........KNIP ........ Verder heb ik nu dus een hele slechte stoelgang, mag blij zijn als het lukt om om de dag naar de wc te gaan. En dat zou bij mij dus echt iedere dag moeten zijn. Nu het zo gaat levert het veel krampen op. Als het zo doorgaat toch maar weer bij de dokter aan de bel trekken.
Randa: ik denk dat die slechte stoelgang juist voortkomt uit jouw eetpatroon. Als ik bovenstaande zo lees krijg je te weinig vezels binnen. Als je die kitkat's nu eens vervangt door fruit, de snoepjes door kleine pakjes musli (die je ook zonder melk kunt eten), 's morgens brood (volkoren) smeert voor de hele dag zodat je altijd brood kunt eten zonder dat je het extra tijd kost en ervoor zorgt dat je goed drinkt en beweegt, dan is een verstopping ook zo verdwenen.

edit: lees net pas dat je PDS hebt. Een verstopping is in dat geval dan niet zo snel verholpen natuurlijk, maar in ieder geval hoeft gezond eten helemaal geen extra tijd te kosten. En juist in jouw situatie is gezond, vezelrijk eten erg belangrijk!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:33:01 #242
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35574879
Vervelend Randa, dat je geen ritme kunt vinden. Heb ik ook een hele tijd last van gehad...maar bij mij heeft het wel geholpen dat ik wel een ritme MOET krijgen doordat Noa op tijd moet eten, slapen etc. ... Ik heb voor haar nu een heel 'schema' op een dag waarin ze speelt, slaapt, eet, drinkt en tussendoortjes krijgt op 'vaste tijden' (sort of). Dat hielp mij ook erg om een ritme te krijgen, ook al heeft Emma een hele tijd helemaal geen ritme gehad.
Bij Emma begint het trouwens ook te komen...ze drinkt nu om de drie/vier uur en slaapt steeds beter! Echt super is dat. Ik voel me daardoor veel beter, krijg veel meer gedaan op een dag en dat is echt heerlijk. Ik hoop dat jij dat ook snel krijgt...ik weet hoe je je voelt, ik heb een hele tijd dit ook gehad.

Over het koud hebben - dat heb ik ook vaak - zou het idd aan de borstvoeding liggen? Voor de rest heb ik niet het idee dat de borstvoeding lusteloosheid of vermoeidheid veroorzaakt, volgens mij is dat gewoon 'het moederschap' dat het doet. Je moet ook nog helemaal ontzwangeren joh! het duurt nog wel eventjes voor je 'de oude' bent.

Ook eten is idd belangrijk...ik eet zelf de hele dag door, heb constant trek. Daarom zorg ik maar dat ik niet teveel snoep en genoeg 'lekkere voedzame dingen' in huis heb, maar dat helpt niet altijd. Ik denk dat het juist niet slim is dat je snoep etc. naast de bank hebt staan, want ALS je dan trek hebt, ga je dat eten ipv 'echt eten'. Ben benieuwd wat je van deze theorie vindt, misschien klopt mijn beeld wel helemaal niet!

In ieder geval sterkte, en ik hoop voor je dat je snel in een ritme komt en meer energie krijgt. Je bent wel veel afgevallen zeg, lijkt me idd niet zo gezond! Ik denk wel dat het aan je eetpatroon ligt, maar daarin ben ik natuurlijk wel spuit elf ...
pi_35577300
Die mand staat er echt voor tijdens de borstvoeding voor als ik een dipje krijg. De snoep die erin zit zijn yoghurtdrups het enig snoepje dat ik regelmatig eet. De kitkat is niet goed dat weet ik, maar ik eet die dingen nooit in plaats van maaltijd, daar begin ik niet aan. I

k wil fatsoenlijke maaltijden kunnen eten en daar ook de tijd voor uit kunnen trekken. Dat betekend voor mij 's ochtend 4 donkerbruine boterhammen waarvan twee met pindakaas en de rest met kaas of jam en een paar stukke peperkoek. 's middags soep, opkikker, 4 donkerbruine boterhammen, waarvan 2 met pindakaas, en twee met vlees of kaas. Ik moet rustig kunnen eten, dus absoluut niet gehaast. Ik zou er een half uur vooruit moeten kunnen trekken.

Nou is die tip van van tevoren smeren wel slim, maar de kans dat het gehaast wordt opgegeten is best groot omdat ik Merlijn niet durf te laten huilen. Vandaag ging het goed met eten. Lekker 8 boterhammen gehad en door de dag heen niet gesnoept op een paar koekjes bij de thee na. Merlijn kwam vandaag wel om de twee uur, was ook nodig was ik had gisteren van een verstopt melkkanaaltje. Gelukkig ging het vanmorgen weer beter.
J
ammer genoeg zijn fruit en mueslirepen (meestal zitten er noten in) niet echt goed voor mij, ik heb daar regelmatig allergische reacties op. Ben daar dus altijd voorzichtig mee en vermijdt het soms liever.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:51:13 #244
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35577422
Maar Randa, je kunt toch wel 2 keer op een dag een half uur vinden om te eten? Lukt zelfs dát niet? Desnoods tijdens het voeden dus? Of als Merlijn net slaapt?
pi_35577549
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:51 schreef Sugar het volgende:
Maar Randa, je kunt toch wel 2 keer op een dag een half uur vinden om te eten? Lukt zelfs dát niet? Desnoods tijdens het voeden dus? Of als Merlijn net slaapt?
Het zou eigenlijk wel moeten kunnen ja en dat is gewoon een ritme dat ik niet kan vinden en ik dus verschrikkelijk van baal. Tijdens het voeden eet ik liever niet want dan zit Merlijn onder de kruimels en ik moet mijn handen vrij hebben om hem opnieuw aan te kunnen leggen omdat hij veel loslaat. Eens zal ik de rust wel kunnen vinden, maar voorlopig zal het nog wel een beetje lastig zijn.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:58:41 #246
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35577679
ik vergeet het ook soms gewoon. gelukkig werkt mijn maag goed en hoor ik hem na een tijdje hard rammelen en ik merk ook wel dat max in bad doen zonder eerst gegeten te hebben misschien niet zo slim is
pi_35577695
Randa, Merlijn ligt toch ook wel eens in de box? Hem heeeeel even laten huilen is ook geen ramp toch? Ik zorg 's ochtends eerst dat ik zelf brood en melk heb en dan is Amber aan de beurt. Brood leg ik in de koelkast zodat ik het alleen maar hoef te smeren, dat is nog geen 5 minuten wek..

Je moet goed aan jezelf denken. Ik ben soms zo met Amber bezig dat ik er om 16.00 uur achter kom dat ik nog moet lunchen... ook niet echt goed...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:02:31 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35577800
ik vind het eerlijk gezegd ook wel "raar" dat je niet twee keer een half uurtje kunt nemen .. misschien heel onlogisch gedacht, maar kan het niet zijn dat merlijn zovaak komt en huilt omdat hij niet genoeg voedingsstoffen binnekrijgt doordat jij die ook niet altijd genoeg krijgt?
dus er minder goede voedingsstoffen in de melk zitten.
Plus kindjes merken volgens mij best veel ervan als de ouders niet goed in hun vel zitten, geeft toch een bepaalde soort spanning/frustratie...

maar dat is gewoon een spinsel van mij, niet verkeerd bedoeld wil er alleen mee aangeven dat je echt die tijd moet nemen voor jezelf, want als je niet goed voor jezelf zorgt kun je ook niet goed voor een ander zorgen ( klinkt botter als bedoeld, hoop dat je mijn punt begrijpt )
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:04:16 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35577843
pinquit hoe beval het moederschap jou intussen ? en hoe is het met max
pi_35578150
Het is zo dat Merlijn de vorige week nog regeldagen had en vaak een dagdeel krampjes. En dan de dagen dat hij niet in kan slapen waarvoor we niet echt een reden hebben dan alleen zijn houding. Bij krampjes ligt hij als het even kan de hele tijd aan de borst voor zo lang als het duurt. In de box liggen heeft hij tot een paar dagen terug niet gepikt, nu kan ik hem wel laten spelen en lukt het al beter om een ritme te krijgen. Zoals vandaag en gisteren ben ik om de twee uur aan het aanleggen. Hij vraagt gewoon om eten, maar dat wil niet zeggen dat hij ook echt eet. Maar ben ik er wel mee bezig. Vandaag is het nog nodig dat hij om de twee uur even eraan komt door het verstopt melk kanaaltje al is de pijn nu weg, maar toch voor de zekerheid. Vergeet ook niet dat we nog steeds min of meer aan het opbouwen zijn en ik pas bijna 4 weken volledige borstvoeding geef, live.
pi_35578346
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:59 schreef Vicky het volgende:
Je moet goed aan jezelf denken. Ik ben soms zo met Amber bezig dat ik er om 16.00 uur achter kom dat ik nog moet lunchen... ook niet echt goed...
Ja maar dat is het dus, ik dacht al dat ik raar was. En dan moet ik mij verdedigen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:20:24 #252
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35578350
je bent aan het opbouwen, maar bouw jezelf ook op lieverd, niet alleen merlijn, je moet doen waar je je goed bij voelt maar lieve schat probeer ook te begrijpen dat het voor een ander een beetje vreemd is voor te stellen dat je niet eventjes de tijd kan nemen voor jezelf...
pi_35578404
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:20 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Ja maar dat is het dus, ik dacht al dat ik raar was. En dan moet ik mij verdedigen.
ik zeg neit dat je je moet verdedigen, maar ik heb geen darmproblemen...
no offence
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35578491
Was ook niet tegen jou bedoeld, maar om wat dat je zei, want dat heb ik juist ook en het lijkt alsof niemand daar last van heeft.

En nu hou ik er over op, want ik ga teveel stressen van de reacties, en dat is niet goed voor mijn darmen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:27:28 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35578550
niet doen randa anders kom je ik je persoonlijk onder je achterwerk schoppen
pi_35584849
Pfffff even spuien!
In mijn zwangerschap bleek uit de bloedtesten dat ik geen antistoffen voor rode hond had. Bij enig navragen bleek dat ik er nooit voor inge-ent ben omdat mijn moeder dacht 'dat het slecht was voor meisjes'. Ik heb dus alle andere prikken wel gehad, maar die niet.
Nou daar was dus niets aan te doen, nu moet ik hem alsnog hebben voor als ik ooit weer zwanger wordt. Maar het is zo'n gedoe! De HA heeft er nog nooit van gehoord en kost hem veel moeite om een ent-schema te verkrijgen voor volwassenen. Ik kan in ieder geval morgen het vaccin ophalen bij de apotheek, en moet het waarsch, ook zelf betalen, lekker dan. Soms kan ik m'n moeder wel wat doen... Al zal ze toen wel gedacht hebben dat het 't beste was zo
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 28 februari 2006 @ 20:28:18 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35585154
Ze heeft het vanuit een goed hart bedoeld fuente , maar de consequenties zijn nu voor jou en dat is gewoon k*t.
Ik zou toch eens navraag doen of je zorgverzekeraar dit niet gewoon vergoed.
komt goed gewoon ff tot 10 tellen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:23:47 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35589477
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:04 schreef _evenstar_ het volgende:
pinquit hoe beval het moederschap jou intussen ? en hoe is het met max
tis geweldig ik kan er echt geen genoeg van krijgen van mn ventje, ik kan er de hele dag wel naar kijken en knuffelen enz.
en met max ook alles perfect!! er is niet echt iets dat tegenvalt eigenlijk max heeft alleen last van darmkrampjes maar hij vind het dan heerlijk om op zn buikje te liggen en dat ik m dan kleine klopjes op zn bips geef sja tis uitproberen he
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:25:44 #259
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35589561
randa, elke keer als je achter de PC zit, ook wat te snacken erbij
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:30:57 #260
105888 renzell
pi_35589796
Wat heerlijk dat het zo goed gaat met jou en je kleine ventje Pinquit!
pi_35596075
Pinquit, lekker genieten Heerlijk zo'n klein humpie!

Evenstar, je hebt gelijk hoor, ze bedoelde het goed , is alleen nu zo'n uitzoekwerk voor me
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:11:52 #262
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35641263
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:02 schreef _evenstar_ het volgende:
ik vind het eerlijk gezegd ook wel "raar" dat je niet twee keer een half uurtje kunt nemen .. misschien heel onlogisch gedacht, maar kan het niet zijn dat merlijn zovaak komt en huilt omdat hij niet genoeg voedingsstoffen binnekrijgt doordat jij die ook niet altijd genoeg krijgt?
dus er minder goede voedingsstoffen in de melk zitten.
Dat komt bijna niet voor, Evenstar (dat er niet genoeg voedingsstoffen in de melk zitten) dus dat kan het eigenlijk niet zijn...ik denk dat het heel normaal is dat Randa nog niet in een ritme is, dat komt echt vaak voor. Was bij mij ook zo toen ik Noa kreeg, ik kwam bijna niet aan slaap toe, was voor m'n gevoel constant met haar bezig en at ook heel weinig toen. Dat komt vanzelf wel goed, denk ik persoonlijk!

Randa, goed dat je niet 'snackt' in plaats van een maaltijd, daar dacht ik aan en dat leek me zeker voor jou niet verstandig. Maar dat doe je dus ook niet
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:04:52 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35643046
oh ik heb er geen verstand van was gewoon een overpeinzing
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:51:22 #264
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35647010
Dacht ik al hoor! Je vond het toch hopelijk niet erg dat ik je verbeterde? Het is namelijk iets wat wel vaak gedacht wordt door onzekere moeders, 'mijn melk is niet goed' terwijl dat eigenlijk helemaal niet kan. Zelfs in de derdewereld krijgen de baby's nog de stoffen die ze nodig hebben, heb ik gelezen.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 07:42:39 #265
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_35668081
Dat vergeten te eten vind ik heel herkenbaar. Ik heb er ook last van op de dagen dat ik alleen thuis ben met Robin. Hij krijgt om 13 uur de fles. Ervoor vergeet ik vaak te eten en erna vind ik het altijd weer te laat. En ik heb ook darmproblemen (mede door spastische darmen), soms ga ik maar 1x per week

Robin is gister voor het eerst naar het KDV geweest. Afgelopen vrijdag moest hij wennen, maar ik ben niet geweest Ik kon mezelf er niet toe brengen om MIJN kindje bij vreemden achter te laten. M'n vriend had dinsdag vrijgenomen en toen is Robin wel wezen wennen en zijn wij even naar de Boogaard geweest. Op zich ging het goed, tot we in een winkel stonden waar ze het nummer Slaap Maar van Marco Borsato draaiden, wat ik nogal vaak gedraaid heb tijdens m'n zwangerschap en toen stond ik dus midden in die winkel te janken Gisteren ging het gelukkig veel beter en ik heb maar 1x gebeld Ben toch wel een beetje trots op mezelf

Verder ben ik nog steeds zo ongelovelijk moe Ik weet niet meer wat ik ermee aanmoet eigenlijk. Het liefst zou ik de hele dag in bed gaan liggen..
Daarnaast was ik een week overtijd dus ik zat stiekem toch een beetje te stressen (ben maar meteen weer aan de pil gegaan ) en m'n neefje (9 maanden) is opgenomen in het ziekenhuis met een oorontsteking en voorhoofdholte-ontsteking (kwam zelfs bloed uit z'n oogjes) en ze hebben gister een CT-scan gemaakt bij 'm.. bweh ik ben gewoon een beetje een emotioneel wrak deze week
Ik hoop dat ik nu eindelijk een goed ritme te pakken krijg nu ik gewoon weer elke week 3 dagen werk.
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 08:36:34 #266
105850 Fuente
mamamuts
pi_35668452
Oh Wennie, wat wennen is dat he! Als je ukje naar het kdv gaat. Ging het wennen goed?
Weet je ook waarom je zo moe bent? Slaap je niet goed/genoeg? Misschien wat aanvullende vitaminen enzo slikken, of even naar de ha?
Sterkte met je neefje, hopelijk knapt hij snel op!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 3 maart 2006 @ 10:30:51 #267
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35670714
wennie misschien je ijzer eens laten controleren, en je mag trots op je zijn. Het is volgens mij bets moeilijk om je kindje bij vreemden te laten.
sterkte met je neefj

en suzanne nee hoor vond ik niet erg
  zaterdag 4 maart 2006 @ 01:12:39 #268
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35699468
Ik ga hier even asociaal, zonder de rest te lezen, binnenvallen. Ik geloof dat ik deze week dan toch van mijn roze wolk gedonderd ben. Of misschien; weinig roze momenten gezien heb. Voor het eerst sinds mijn zwangerschap en de geboorte van Luuke is het 'is dit het nou' gevoel weer terug. Ik voel me niet meer alsof ik de wereld aankan, niet meer blij bij alles wat ze doet (wel vaak, maar niet meer altijd). Een beetje of ik wakker ben geworden en het echte leven weer is begonnen. Ik ben deze week alweer 3 keer zomaar in huilen uitgebarsten om veel te weinig. Terwijl ik daar sinds mijn zwangerschap geen last meer van scheen te hebben. Blehg. Het is vast een fase ofzo, of een rotweek, maar het voelt helemaal niet leuk. Nu heb ik me ook nog in mijn hoofd gehaald dat ik nu een tweede wil, alsof dat een oplossing is. Dan moet ik dus blijven baren tot ik oud en tevreden ben. Pffff.... Nja, morgen weer en dag maar ik moest een spuien. (Ehm: Ik ben wel gelukkig hoor, alleen knaagt er soms wat)
  zaterdag 4 maart 2006 @ 09:17:18 #269
105888 renzell
pi_35703109
Oe Lishe meisje, niet fijn! Dikke voor jou!
Zoals je zegt; het zal wel een fase zijn..... sja, vast, maar daar heb je nu weinig aan. Dus sterkte en ik hoop dat de wolken voor je zonnetje snel weer netjes roze worden.
Hier dus een jomepeltje ter versterking van al het roze in je leven.
pi_35703151
Lishe Hopelijk voel je je snel beter!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 4 maart 2006 @ 09:41:12 #271
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35703314
Lishe dikke knuf en zomaar ineens die roze wolk weg, ben je nu pas echt ontzwangert misschien? ik hoop dat de fase van korte duur is en je lekker verder kunt op een mooie wolk dan maar ipv de roze
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:17:00 #272
3142 m@x
pi_35703727
Heel herkenbaar hoor Lishe. Ik heb ook al een hele tijd last van dat gevoel. Ik probeer mijn gedachten te verzetten door allerlei dingen erbij te doen die ik leuk vind, maar op de een of andere manier blijft er in mijn hoofd een stemmetje roepen dat dit niet is wat ik mezelf de rest van mijn leven zie doen.
  † In Memoriam † zaterdag 4 maart 2006 @ 11:03:16 #273
81992 Githa
pi_35704545
Ohw Lishe Ook hier heel herkenbaar, al schuif ik het een beetje op alle gebeurtenissen van de afgelopen weken.
Het zal best een fase zijn, maar zoals Renzell zegt, daar heb je nu wat aan!
Een hele dikke knuffel voor jou en als je ff van je af wil praten dan mail je maar of bellen mag ook

Niet te streng zijn voor jezelf hoor
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:29:48 #274
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35711685
Lishe
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 16:21:49 #275
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35713044
Lishe en M@x, wat rot! Ik heb die buien ook weleens en soms denk ik: jeetje, ik ben gewoon 5 van de 7 dagen alléén maar (nou ja, vooral) met Maria bezig, met een kindje. Maar gisteren sprak ik mijn zus en die herinnerde me eraan dat als je kind straks naar school gaat, je weer veel meer tijd hebt voor carriere, voor jezelf, voor iets anders dan luiers, entertainen en voedingsschema's. Ineens was ik juist blij met die tijd die ik nu zo met haar doorbreng. Als ze 4 is (over 2,5 jaar!) is dat al minder. Ik vind het een fijne gedachte (en tegelijkertijd ook meteen jammer, ze wordt best snel groot). Misschien voor jullie ook een fijn idee?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 17:10:01 #276
24188 Belana
kloon van belana
pi_35714281
Ik heb hetzelfde gevoel wel eens lishe en m@x maar net wat Sugar zegt eigenlijk besef ik ook dat ze als ze 4 zijn alweer naar school gaan en de tijd gaat best hard. Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk voor mezelf te blijven doen om mezelf niet kwijt te raken en daardoor kan ik dan onwijs genieten van de tijd met Liam samen.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 4 maart 2006 @ 20:17:57 #277
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35719283
Ooo, wat een fijne, lieve reacties... dank. Ook fijn (niet voor jullie) dat het herkenbaar is. Ik geniet meestal wel van mijn dame, misschien is het wel angst, iets van; dit komt nooit meer terug. Maar het constante zorgen valt me inderdaad soms zwaar.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 21:13:23 #278
62233 Jelief
ikke lief!
pi_35721167
Deze moeder is ook moe. Ik vind het nog steeds verschrikkelijk moeilijk dat ik moet werken. Emma drinkt nog steeds niet goed genoeg uit een fles. Gisteren belde ik naar het kdv hoe het met Emma ging en toen had ze om 15.00 pas 100 ml op. Toen ik opgehangen had even zitten grienen. Van mijn collega mocht ik wel naar huis (en van de baas ook) maar ik ben niet gegaan. Emma moet uit de fles drinken onder de knie krijgen en haar elke keer eerder ophalen helpt dan ook niet. Daarbij komt ook nog dat mijn vrije uren dan wel erg snel op zijn.
Ik heb besloten dat ik ander werk wil, maar ben nog niet zo ver dat ik heel actief aan het zoeken ben. Mijn huidige werk vraagt teveel van mijn lichaam en het lijkt mij ook wel wat om halve dagen te werken.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 21:17:29 #279
24188 Belana
kloon van belana
pi_35721308
en dan vraagt "men" zich wel eens af waarom veel vrouwen geen carriere hebben of willen... het is gewoon ten eerste een baan op zich en daarnaast nog eens zowel lichamelijk als geestelijk vermoeiend. jelief, doen wat je gevoel je ingeeft
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 4 maart 2006 @ 21:29:16 #280
37150 livelink
pi_35721690
Ik blijf de combinatie werken/zorgen ook nog altijd moeilijk vinden en speel soms wel eens met de gedachte om daar een topic over te openen, maar ik heb geen zin in de discussie werken/niet werken die altijd zo fel is.

Jelief, veel sterkte. Hopelijk gaat het snel beter en komen jullie allebei in een ritme waar zowel jij als Emma zich goed bij voelt.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 21:32:58 #281
24188 Belana
kloon van belana
pi_35721796
ik snap precies wat je bedoelt livelink, krijg je allemaal van die pubers met een mening...
terwijl het een serieus probleem kan zijn idd. en meestal is het een probleem van de moeder.
stormy waters...
sailin'
pi_35721886
Ik begrijp wat je zegt livelink, en in die combinaite werken/zorgen komt ook nog druk die er vanuit je werk op je gelegd wordt om toch maar zoveel mogelijk aan je carriere te (blijven) werken. Maar idd die discussie die er ws van zal komen heeft ook niet zoveel zin
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_35721927
Lishe, M@x, Githa en anderen die de roze wolk even kwijt zijn Hier ook een moeilijke periode, gewoon veel te druk, en dan gaat Myrthe om aandacht zeuren (logisch) en dat kan ik dan even echt niet hebben. Soms MOET er gewoon even iets gedaan worden (belastingaangifte bijvoorbeeld) en dan baal ik wel eventjes dat ik 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor haar zorg. MrBos is heel erg druk met het opzetten van zijn eigen bedrijf (per 1 april stopt hij bij zijn werkgever) dus het komt gewoon even voornamelijk op mij neer, en als moeder heb je nooit vrijaf. En da's soms best wel gewoon heel zwaar, ook al is het ook heel leuk en lief en fijn als ze dan zo met je knuffelt of naar je lacht, of als alleen jij haar mag troosten als haar neusje verstopt zit en ze niet kan slapen. Maar soms Maar ik hou me ook maar vast aan wat Sugar schreef, dit zijn gewoon een paar heel intensieve jaren, straks gaat ze naar school en komt er vast weer meer tijd voor mij (of de belastingaangifte
  zaterdag 4 maart 2006 @ 21:47:07 #284
24188 Belana
kloon van belana
pi_35722201
het is goed om de balans te zoeken denk ik. We hebben er allemaal wel eens zat van, kinderen zijn soms niet leuk, laten we eerlijk zijn. Maar toch zijn ze geweldig en geniet je je suf. Ik probeer zelf altijd om niet in het 1 of het ander door te schieten en ik probeer dus ook werk en zorg zo gebalanceerd mogelijk te houden.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 4 maart 2006 @ 22:00:02 #285
63367 Jdee
pi_35722628
* Jdee komt even neus laten zien.
Waren een paar verschrikkelijk heftige weken. moeder begin feb uitbehandeld, 2 weken later met spoed naar ziekenhuis en wonder boven wonder het weekend gehaald, en sterker nog, ze mocht naar huis. Om te sterven, dat wel, maar toch . Dat is nu anderhalve week geleden, waarin ik (de eerste week met Ela) bij mn ouders bleef. Ela helemaal van slag, sliep niet meer, at niet goed meer, wilde alleen nog maar bij mij op schoot zitten. dat ging dus niet, dus zij weer naar huis toe, overdag kdv en ik overdag mantelzorgen, mijn moeder verzorgen (ze moet nu met alles geholpen worden, zit onder de morfine, maar is als ze wakker is nog wel goed bij gelukkig), en weer een beetje boven water komen na 2 weken paniekvoetbal. Vooralsnog gaat het eigenlijk nog wel ok. ze gaat wel achteruit, maar we doen t per dag. En we krijgen dus elke keer weer meer tijd, om bijvoorbeeld ook eens samen sudoko's te maken, of over de belastingaangifte en de wereld te praten. En dat is echt super. Ik heb geen idee hoelang het nog duurt, ik heb in ieder geval zorgverlof opgenomen, en ben nu dochter bij mijn ouders, moeder thuis en, gelukkig, lukt het me ook nog af en toe Jdee te zijn. En ik wilde jullie allemaal nog even bedanken voor de steun die ik de afgelopen tijd van jullie heb mogen ervaren... We gaan nog even deze laatste rit beleven en uitzitten en het is naar dat t zal eindigen maar ik tel mn zegeningen en ben blij met dat ik nu met haar dit mag en kan doormaken.

Dank dus, en nu duik ik weer effe in de lurkstand. heb nog een boel te doen vanavond (nachtwaakdienst vanacht).
..en laat gaan...
  zaterdag 4 maart 2006 @ 22:01:41 #286
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35722679
Jdee, een heel dikke kus voor jou!
  Jubileum moderator zaterdag 4 maart 2006 @ 22:02:39 #287
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35722707
Jdee heel veel sterkte voor jou en je familie
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 4 maart 2006 @ 22:02:57 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_35722718
sterkte Jdee
stormy waters...
sailin'
pi_35722779
Nou ik vind het ook heel herkenbaar hoor dat werken en zorgen toch heel moeilijk lijkt te zijn als je eenmaal je kinderen hebt. Ik loop momenteel tegen een dikke muur op en weet niet waar de uitweg is. Het zorgen en werken wil gewoon niet tegelijk!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 22:09:54 #290
62233 Jelief
ikke lief!
pi_35722947
Jdee, sterkte gewenst in deze moeilijke en bijzondere tijd.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 22:11:22 #291
37150 livelink
pi_35722993
Jdee, veel sterkte in deze moeilijke periode. Ik wens jullie nog veel bijzondere momenten toe.

Lewis, nadat Joshua geboren was werkte jij toch ook? Is het nu moeilijker geworden?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 22:17:25 #292
105888 renzell
pi_35723202
Jdee, goed om van je te horen! Dappere vrouw. Hele dikke kussen van ons!!!

Ik was nog een heel verhaal aan het typen.... maar nee, toch niet. Heb het weg gehaald. Wat valt er te zeggen.
Pfffff! Nee, gewoon alleen een dikke kus.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 22:18:39 #293
3011 E.T.
pi_35723252
Jdee, heel veel sterkte in deze moeilijke (en herkenbare) tijd!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 22:28:06 #294
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35723575
Jdee, ook vanuit hier een dikke zoen en heel veel sterkte... ! Knuffel voor je Ela.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 22:34:10 #295
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35723780
Jdee hele dikke knuffel for jou en je gezinnetje en veel sterkte, en geniet nog maar even van de mooie momenten met je moeder!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:16:01 #296
62233 Jelief
ikke lief!
pi_35725326
Jemig wat moeilijk, Mike geeft Emma een flesje boven, en ik hoor haar huilen...
Ik wil eigenlijk naar boven rennen en haar lekkerde borst geven maarja ze moet het leren hè
  † In Memoriam † zaterdag 4 maart 2006 @ 23:22:54 #297
81992 Githa
pi_35725556
Jdee meis, wat ben jij geweldig sterk!
Genieten van de mooie momenten die je samen nog hebt.
Het is een vreselijk moeilijke periode maar vast ook met de mooiste momenten.
Ik wens je heel heel veel sterkte
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:56:24 #298
63367 Jdee
pi_35726672
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 22:17 schreef renzell het volgende:
Ik was nog een heel verhaal aan het typen.... maar nee, toch niet. Heb het weg gehaald. Wat valt er te zeggen.
Pfffff! Nee, gewoon alleen een dikke kus.
en die smiley reeks dat geeft nou precies weer hoe ik me voel. dankbaar, blij, triest, ongelukkig... alles tegelijk. Vermoeiend, maar wel ok. En ik schaam me er niet echt voor, maar toch een beetje: i mis Ela niet nu. het is goed dat ze in goede handen is maar ik ben blij dat ik niet ook haar nu heb om voor te zorgen. Die roze wolk heb ik niet lang gehad, maar ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt Lishe, ik donderde er na haar geboorte van af. Sterkte en inderdaad: neem de dag hoe ie is en kijk naar je dametje als ze leuke dingen doet, dat doet goed. En de tijd gaat vanzelf voorbij.

Dankjulliewel voor de sterktes... dat helpt zeker weten.
Gisternacht was t druk werken, mijn moeder moest om t uur op de po, of drinken, etc. hoop dat ze een rustiger nacht heeft vanacht. vooralsnog neem ik nog maar even wat
..en laat gaan...
  zondag 5 maart 2006 @ 00:01:06 #299
63367 Jdee
pi_35726799
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:16 schreef Jelief het volgende:
Jemig wat moeilijk, Mike geeft Emma een flesje boven, en ik hoor haar huilen...
Ik wil eigenlijk naar boven rennen en haar lekkerde borst geven maarja ze moet het leren hè
Je kan het, Emma kan het ook, en Mike ook. Jullie doen t geweldig nu, en volhouden betekent ook jezelf toestaan af en toe toe te geven. Dat mag. Hup hup!

vast al gemeld, wellicht ten overvloede dus, vergeef me: probeer het eens uit de dop van een aventfles (oid), of uit een tuitbeker-met-of-zonder ventiel. wellicht lukt dat wel

t komt allemaal goed. echt.
..en laat gaan...
  zondag 5 maart 2006 @ 00:37:17 #300
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35727893
jelief ik vind je heel dapper

jdee alles is al gezegd, ik sluit me er bij aan..
  zondag 5 maart 2006 @ 09:41:28 #301
640 snoopy
peanuts
pi_35733063
Jdee
  zondag 5 maart 2006 @ 09:45:04 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35733088
Jdee, ik krijg kippevel van je verhaal.