abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35193075
Ah oke, nog even melden ja hoe het is gegaan. Ik moest bij het CWI heel lang wachten. Mijn WW is meteen weer aangevraagd maar nu voor 24 uur ipv 32 uur. Ik wil als ik weer ga werken maar max. 24 uur werken. Verder blijf ik in de fase 2 zitten, wat betekent dat ik op zich wel kan werken maar de kansen liggen niet erg hoog en ik zal via het UWV een reïntegratiebureau krijgen toegewezen. Gelukkig waren ze bij het CWI wel heel behulpzaam aangezien ik verschillende papieren van het UWV nog niet binnen heb. Ik weet bijvoorbeeld nog niet wanneer officiëel mijn zwangerschapsverlof afloopt. Hebben ze me nog niet laten weten en normalerwijze stuurt het CWI de mensen dan naar huis.

Doordat ik me verschrikkelijk druk had zitten maken op niets geisteren ben ik ook als een blok in slaap gevallen 's avonds, echt lekker zat ik niet in mijn vel.
pi_35195362
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Hoe was het gegaan randa?

Bar leuk dt je werk zo bevalt

en Anitra een durrupke is niet altijd slecht dit dorp heeft hier van alles en dat op loop afstand

Vandaag de nacontrole gehad, was binnen 2 minuten weer weg stelt ook geen reet voor

Wel heel trots op mezelf, ik ben snel iemand die geen nee durft te zeggen en over zich heen laat walsen, met heel dat geziekenhuis e.d. rondom ons meissie laat ik dus niet over me heen walsen ook toen de arts niet zelf begon over de heupfoto vroeg ik daar zelf om ioets wat ik voorheen echt nooit durfde de komst van de kleine heeft mij al heel wat zekerder gemaakt en dan mag ik toch best wel eens trots op mezelf zijn
Ja maar jij woont in groot durup vergeleken bij mij
Als je 1 straat verder loopt sta je buiten het dorp
En evenstar je bent zo'n stuk omhoog geklommen sinds die kleine er is, ik vind het echt super en je bent zoveel sterker

Randa lekker dat ze je goed helpen bij het CWI, want het UWV kan er een aardig zooitje van maken.

Ik ben 23 januari al terug geweest bij de neurochirurg, maar het was zo heftig dat ik er niks over verteld heb. Het kan zijn dat de pijn minder gaat worden maar dan moet er over termijnen van ongeveer een jaar gedacht worden. De kans dat de pijn minder word is heel klein iig. Sinds vandaag hogere medicatie gekregen en dat moeten we een week aan kijken. Doordat ik die nierstuwing tijdens de zwangerschap van Djulian heb gehad is het oppassen met mijn nieren en daarom durft de arts de medicatie ook niet zomaar te verhogen.
Wel druk bezig met cesartherapie om toch voor Djulian te kunnen zorgen en deze week gaat mij dat redelijk af
pi_35196662
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:15 schreef _evenstar_ het volgende:
en Anitra een durrupke is niet altijd slecht dit dorp heeft hier van alles en dat op loop afstand
Hehe, dat alles op loopafstand is ook in het dorp hier naast, maar daar woon ik niet
pi_35196707
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:21 schreef Anitra het volgende:
Ik ben 23 januari al terug geweest bij de neurochirurg, maar het was zo heftig dat ik er niks over verteld heb. Het kan zijn dat de pijn minder gaat worden maar dan moet er over termijnen van ongeveer een jaar gedacht worden. De kans dat de pijn minder word is heel klein iig. Sinds vandaag hogere medicatie gekregen en dat moeten we een week aan kijken. Doordat ik die nierstuwing tijdens de zwangerschap van Djulian heb gehad is het oppassen met mijn nieren en daarom durft de arts de medicatie ook niet zomaar te verhogen.
Wel druk bezig met cesartherapie om toch voor Djulian te kunnen zorgen en deze week gaat mij dat redelijk af
Heftig Anitra, hoop dat het snel iets beter gaat.
  zondag 26 februari 2006 @ 13:35:05 #230
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35507925
Ons meisje is uit logeren ze is nu een dagje weg al en ze komt morgen weer thuis.
Maar mijn god wat mis ik haar;(
ik mis haar lieve glimlach als je haar uit bedje haalt, haar lieve kleine stinkluiertjes, haar peinzende blikken als ze drinkt, haar luide boertjes, haar kleine handjes om mijn vingers heen geklemd.
haar stampen in de box, haar kreuntjes in haar slaap, haar geur...

gelukkig is het snel morgen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35510525
Ik denk dat het hier wel even zal duren voor Merlijn een nachtje weggaat. Het zal voorlopig nog bij avondjes blijven. Ik moet namelijk eerst maar eens met kolven een voorrraadje opbouwen in de diepvries voor ik hem uit logeren kan sturen.
pi_35538266
Ik merk hier dat het niet echt goed met mij gaat. Komt vooral omdat Merlijn geen regelmaat heeft en zoals vandaag als hij bijvoorbeel krampjes heeft en veel huilt, kom ik niet aan de regelmaat toe die ikzelf zo nodig heb. Ik kom eigenlijk niet aan de rust toe om te eten. Hierdoor heb ik het de laatste veel koud, dus verbruik te veel energie. Zal ook wel aan de borstvoeding liggen, want daarbij verbruik je veel energie. Ook keert mijn PDS langzaam terug, ik krijg weer last van mijn darmen en moet dan juist de rust en regelmaat hebben om te zorgen dat eten er niet bij inschiet. Ik zit nu door de borstvoeding ook onder mijn wandel-gewicht. Als ik veel wandel blijft mijn gewicht rond de 58,5, nu zit ik een kilo lager. Kan in mijn geval ook niet echt goed zijn. Is veels te weing, heb de laatste jaren nooit meer op dat gewicht gezeten. Het is nu ook de vraag in hoeverre mijn schildklier hier ook nog schuld aan heeft.

Ik voel me dan egoïstisch om Merlijn soms dan toch maar te laten huilen, maar aan een moeder die de energie niet heeft om goed te zorgen heeft hij weinig. Ik baal er wel van maar moet ook eten, als ik dat niet doe krijg ik toch al zo een vicieuze cirkel want voor de borstvoeding is het natuurlijk ook niet goed en dus voor Merlijn ook niet. Moelijk hoor.
pi_35540490
wat is PDS randa? sterkte ermee, hopelijk snel wat meer ritme & rust voor jullie!

anitra, gaat 't met de nieuwe medicatie?

evenstar, oeh moeilijk een paar dagen zonder je lieve kleine meisje, is ze inmiddels weer lekker thuis?
pi_35540783
Prikkelbare darm syndroom. Moet zeer vezelrijk eten en als het kan met regelmaat, dat is voor mij het beste. Dat Merlijn geen regelmaat heeft is niet erg op zich, maar dat ik geen regelmaat kan vinden is onhandig. De PDS komt bij mij vooral door stress, bewust al dan onbewust. Tijdens de zwangerschap geen last gehad, maar alles wat tijdens mijn zwangerschap was verdwenen is eigenlijk weer terug.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:56:57 #235
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35540832
Ja ons hummeltje is weer thuis sinds vanochtend al, ze licht prinsessen heerlijk in de box te slapen in de maxi.. ze had flink last van het zuur
Maar wat ben ik blij dat ze weer thuis is al hebben mannetje en ik wel even lekker van elkaar kunnen genieten, en ondanks alle zorgen weer eens heeerlijk kunnen lachen

Randa het is een ramp om merlijntje even te laten huilen, je bent echt geen ontaarde moeder.
Merlijn en jij hebben er niets aan als jij niet in je hum zit..
misschien kun je iemand vragen om eens een paar uurtjes op merlijn te passen bij jullie in huis, kan jij ff bijslapen
pi_35544688
Met rust bedoel ik meer de rust van het even de tijd te kunnen nemen om te eten. Slapen gaat hier erg goed. Een paar keer per week slaap ik lekker uit samen met Merlijn.
  maandag 27 februari 2006 @ 16:12:17 #237
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35545103
eten kan ook ipv slapen.. t gaat er om dat je even je handen vrij hebt dan
pi_35545158
Randa borstvoeding kan inderdaad heel veel energie vragen, ik dronk altijd grote glazen (echte !) chocomelk tijdens het voeden, wat had ik dan een trek zeg !
pi_35561288
ahzo randa. vervelend. komt bij mij niet vaak voor dat ik geen tijd weet te maken om te eten trouwens. ik verstouw heel wat op een dag. (en tijdens BV/kolven MOET ik ook altijd minstens 1 groot glas water want krijg echt acuut vreselijke dorst).
pi_35565939
Drinken heb ik wel altijd in de buurt staan. Naast de bank staat een mand gevuld met sultana's, snoepjes en kitkat chunky's, zodat ik altijd wat kan eten. Maar iets te vaak schiet het ontbijt of de lunch erbij in, terwijl het echt nodig is. Ik ben altijd al een slechte eter geweest als ik geen vaste indeling kan aanhouden. De grootste problemen op het moment zijn nu dat ik het dus de hele tijd koud heb ookal staat de verwarming hoog. (Dan te bedenken dat ik tijdens en vlak na de zwangerschap met topje aan door het huis liep. ) Verder heb ik nu dus een hele slechte stoelgang, mag blij zijn als het lukt om om de dag naar de wc te gaan. En dat zou bij mij dus echt iedere dag moeten zijn. Nu het zo gaat levert het veel krampen op. Als het zo doorgaat toch maar weer bij de dokter aan de bel trekken.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:04:41 #241
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_35570340
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 09:49 schreef Randa_v het volgende:
Drinken heb ik wel altijd in de buurt staan. Naast de bank staat een mand gevuld met sultana's, snoepjes en kitkat chunky's, zodat ik altijd wat kan eten. Maar iets te vaak schiet het ontbijt of de lunch erbij in, terwijl het echt nodig is. ...........KNIP ........ Verder heb ik nu dus een hele slechte stoelgang, mag blij zijn als het lukt om om de dag naar de wc te gaan. En dat zou bij mij dus echt iedere dag moeten zijn. Nu het zo gaat levert het veel krampen op. Als het zo doorgaat toch maar weer bij de dokter aan de bel trekken.
Randa: ik denk dat die slechte stoelgang juist voortkomt uit jouw eetpatroon. Als ik bovenstaande zo lees krijg je te weinig vezels binnen. Als je die kitkat's nu eens vervangt door fruit, de snoepjes door kleine pakjes musli (die je ook zonder melk kunt eten), 's morgens brood (volkoren) smeert voor de hele dag zodat je altijd brood kunt eten zonder dat je het extra tijd kost en ervoor zorgt dat je goed drinkt en beweegt, dan is een verstopping ook zo verdwenen.

edit: lees net pas dat je PDS hebt. Een verstopping is in dat geval dan niet zo snel verholpen natuurlijk, maar in ieder geval hoeft gezond eten helemaal geen extra tijd te kosten. En juist in jouw situatie is gezond, vezelrijk eten erg belangrijk!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:33:01 #242
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35574879
Vervelend Randa, dat je geen ritme kunt vinden. Heb ik ook een hele tijd last van gehad...maar bij mij heeft het wel geholpen dat ik wel een ritme MOET krijgen doordat Noa op tijd moet eten, slapen etc. ... Ik heb voor haar nu een heel 'schema' op een dag waarin ze speelt, slaapt, eet, drinkt en tussendoortjes krijgt op 'vaste tijden' (sort of). Dat hielp mij ook erg om een ritme te krijgen, ook al heeft Emma een hele tijd helemaal geen ritme gehad.
Bij Emma begint het trouwens ook te komen...ze drinkt nu om de drie/vier uur en slaapt steeds beter! Echt super is dat. Ik voel me daardoor veel beter, krijg veel meer gedaan op een dag en dat is echt heerlijk. Ik hoop dat jij dat ook snel krijgt...ik weet hoe je je voelt, ik heb een hele tijd dit ook gehad.

Over het koud hebben - dat heb ik ook vaak - zou het idd aan de borstvoeding liggen? Voor de rest heb ik niet het idee dat de borstvoeding lusteloosheid of vermoeidheid veroorzaakt, volgens mij is dat gewoon 'het moederschap' dat het doet. Je moet ook nog helemaal ontzwangeren joh! het duurt nog wel eventjes voor je 'de oude' bent.

Ook eten is idd belangrijk...ik eet zelf de hele dag door, heb constant trek. Daarom zorg ik maar dat ik niet teveel snoep en genoeg 'lekkere voedzame dingen' in huis heb, maar dat helpt niet altijd. Ik denk dat het juist niet slim is dat je snoep etc. naast de bank hebt staan, want ALS je dan trek hebt, ga je dat eten ipv 'echt eten'. Ben benieuwd wat je van deze theorie vindt, misschien klopt mijn beeld wel helemaal niet!

In ieder geval sterkte, en ik hoop voor je dat je snel in een ritme komt en meer energie krijgt. Je bent wel veel afgevallen zeg, lijkt me idd niet zo gezond! Ik denk wel dat het aan je eetpatroon ligt, maar daarin ben ik natuurlijk wel spuit elf ...
pi_35577300
Die mand staat er echt voor tijdens de borstvoeding voor als ik een dipje krijg. De snoep die erin zit zijn yoghurtdrups het enig snoepje dat ik regelmatig eet. De kitkat is niet goed dat weet ik, maar ik eet die dingen nooit in plaats van maaltijd, daar begin ik niet aan. I

k wil fatsoenlijke maaltijden kunnen eten en daar ook de tijd voor uit kunnen trekken. Dat betekend voor mij 's ochtend 4 donkerbruine boterhammen waarvan twee met pindakaas en de rest met kaas of jam en een paar stukke peperkoek. 's middags soep, opkikker, 4 donkerbruine boterhammen, waarvan 2 met pindakaas, en twee met vlees of kaas. Ik moet rustig kunnen eten, dus absoluut niet gehaast. Ik zou er een half uur vooruit moeten kunnen trekken.

Nou is die tip van van tevoren smeren wel slim, maar de kans dat het gehaast wordt opgegeten is best groot omdat ik Merlijn niet durf te laten huilen. Vandaag ging het goed met eten. Lekker 8 boterhammen gehad en door de dag heen niet gesnoept op een paar koekjes bij de thee na. Merlijn kwam vandaag wel om de twee uur, was ook nodig was ik had gisteren van een verstopt melkkanaaltje. Gelukkig ging het vanmorgen weer beter.
J
ammer genoeg zijn fruit en mueslirepen (meestal zitten er noten in) niet echt goed voor mij, ik heb daar regelmatig allergische reacties op. Ben daar dus altijd voorzichtig mee en vermijdt het soms liever.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:51:13 #244
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35577422
Maar Randa, je kunt toch wel 2 keer op een dag een half uur vinden om te eten? Lukt zelfs dát niet? Desnoods tijdens het voeden dus? Of als Merlijn net slaapt?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_35577549
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:51 schreef Sugar het volgende:
Maar Randa, je kunt toch wel 2 keer op een dag een half uur vinden om te eten? Lukt zelfs dát niet? Desnoods tijdens het voeden dus? Of als Merlijn net slaapt?
Het zou eigenlijk wel moeten kunnen ja en dat is gewoon een ritme dat ik niet kan vinden en ik dus verschrikkelijk van baal. Tijdens het voeden eet ik liever niet want dan zit Merlijn onder de kruimels en ik moet mijn handen vrij hebben om hem opnieuw aan te kunnen leggen omdat hij veel loslaat. Eens zal ik de rust wel kunnen vinden, maar voorlopig zal het nog wel een beetje lastig zijn.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:58:41 #246
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35577679
ik vergeet het ook soms gewoon. gelukkig werkt mijn maag goed en hoor ik hem na een tijdje hard rammelen en ik merk ook wel dat max in bad doen zonder eerst gegeten te hebben misschien niet zo slim is
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_35577695
Randa, Merlijn ligt toch ook wel eens in de box? Hem heeeeel even laten huilen is ook geen ramp toch? Ik zorg 's ochtends eerst dat ik zelf brood en melk heb en dan is Amber aan de beurt. Brood leg ik in de koelkast zodat ik het alleen maar hoef te smeren, dat is nog geen 5 minuten wek..

Je moet goed aan jezelf denken. Ik ben soms zo met Amber bezig dat ik er om 16.00 uur achter kom dat ik nog moet lunchen... ook niet echt goed...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:02:31 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35577800
ik vind het eerlijk gezegd ook wel "raar" dat je niet twee keer een half uurtje kunt nemen .. misschien heel onlogisch gedacht, maar kan het niet zijn dat merlijn zovaak komt en huilt omdat hij niet genoeg voedingsstoffen binnekrijgt doordat jij die ook niet altijd genoeg krijgt?
dus er minder goede voedingsstoffen in de melk zitten.
Plus kindjes merken volgens mij best veel ervan als de ouders niet goed in hun vel zitten, geeft toch een bepaalde soort spanning/frustratie...

maar dat is gewoon een spinsel van mij, niet verkeerd bedoeld wil er alleen mee aangeven dat je echt die tijd moet nemen voor jezelf, want als je niet goed voor jezelf zorgt kun je ook niet goed voor een ander zorgen ( klinkt botter als bedoeld, hoop dat je mijn punt begrijpt )
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:04:16 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35577843
pinquit hoe beval het moederschap jou intussen ? en hoe is het met max
pi_35578150
Het is zo dat Merlijn de vorige week nog regeldagen had en vaak een dagdeel krampjes. En dan de dagen dat hij niet in kan slapen waarvoor we niet echt een reden hebben dan alleen zijn houding. Bij krampjes ligt hij als het even kan de hele tijd aan de borst voor zo lang als het duurt. In de box liggen heeft hij tot een paar dagen terug niet gepikt, nu kan ik hem wel laten spelen en lukt het al beter om een ritme te krijgen. Zoals vandaag en gisteren ben ik om de twee uur aan het aanleggen. Hij vraagt gewoon om eten, maar dat wil niet zeggen dat hij ook echt eet. Maar ben ik er wel mee bezig. Vandaag is het nog nodig dat hij om de twee uur even eraan komt door het verstopt melk kanaaltje al is de pijn nu weg, maar toch voor de zekerheid. Vergeet ook niet dat we nog steeds min of meer aan het opbouwen zijn en ik pas bijna 4 weken volledige borstvoeding geef, live.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')