abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 26 december 2005 @ 09:18:50 #1
81992 Githa
pi_33408938
Hoe gaat het met de moeders? (deel 20)
quote:
Op maandag 26 december 2005 09:17 schreef Githa het volgende:
Gaat helemaal goed komen Wennie en een traantje laten, omdat je hem moet missen is toch helemaal niet erg, het zou pas moeilijk worden als je hem dan ook niet achter liet.

Ohw, wat bij mij overigens goed helpt, is niet bellen! Als ik bel en ik hoor hem huilen dat bevestigd dat alleen mijn gevoel van 'zie je wel' dus wat niet weet wat niet deert en een beetje vertrouwen dat ze me wel bellen als er iets is.

Maar dat Robin 2 dagen naar familie kan, is natuurlijk erg fijn.
  maandag 26 december 2005 @ 09:23:05 #2
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33408960
Ik had maar 2x gebeld, vond ik toch best wel meevallen Maar ik weet idd niet wat ik had gedaan als ik 'm had horen huilen, dus bedankt voor de tip

Ja, kan ik eerst nog 1,5 maand wennen voordat ik 'm bij vreemden achterlaat
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_33409031
prima
  maandag 26 december 2005 @ 10:45:34 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33409711
Wennie, dat wennen zal best even lastig zijn ja. Ondanks dat ze dan bij familie zijn of zo.
pi_33421803
ik vond 't in 't begin juist heel fijn om regelmatig even te bellen. nou hoorde ik Piet ook nooit huilen dan dus misschien dat 't anders minder fijn geweest was. bij anna heb ik nooit gebeld, die had het vanaf 't begin (maar dat was ook pas met 7 maanden, een stuk later dan Piet destijds) zo overduidelijk naar haar zin bij 't kdv, daar had ik veel minder zorgen om.

succes hoor wennie, hopelijk doe je je naam geen eer aan en went 't snel.
pi_33443877
Nog even over die 5-10-15 minuten methode. De momenten dat je naar hem toe gaat, hoe lang blijf je dan bij hem?
Noah wil de laatste tijd overdag slecht slapen. Maar als ik naar hem toe ga krijg ik hem alleen stil door hem eruit te halen. Maar zodra ik hem weer in bed leg is het huilen. En als ik weg ga wordt ie echt driftig. Met alleen over zn bolletje aaien en sussen of liedjes zingen ofzow, wordt ie niet stil.
En als ie zo driftig wordt houdt ie juist zichzelf wakker. Vaak gaat ie dan ook nog op zn buik draaien of zitten, staan, etc.
Meestal is het zn 2e middagslaapje, en als het drama te lang duurt haal ik hem er toch maar uit omdat het dan inmiddels etenstijd is
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:39:01 #7
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33446902
Tex, ik blijf nooit langer dan een minuut en dat is al langer dan de gemiddelde keer dat ik langskom. Het gaat er echt om dat je laat zien dat je er bent en dat je terugkomt, niet om het stil of zelfs in slaap krijgen in die tijd dat je er bent. Maria wordt ook altijd juíst weer kwaaier als we weer weggaan, maar dat is dan maar zo, denk ik altijd. En gelukkig werkt het ook steeds wel echt; na een tijdje valt ze toch in slaap. Succes!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:43:39 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33447055
Tex, is het niet gewoon verstandiger/handiger om een beetje te schuiven in Noah's overdag slaaptijden? Misschien is hij er wel gewoon aan toe om een slaapje te laten vallen overdag en dn een beetje schuiven met de andere tijden. (misschien 's morgens wat later naar bed en 's avonds wat eerder in bed bijv.)

Dat zou ik eerder doen dan de 5-10-15 minuten methode bij een overdag slaapje.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:46:19 #9
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33447136
Ja, dat is trouwens wel iets, ET! Ik heb het ook nooit bij middagslaapjes gedaan. Als Maria heel soms niet blijkt te kunnen of willen slapen overdag, zie ik het in bed leggen als een foute inschatting van mij. Zo haal ik haar er dan ook uit ("Oh, zat ik ernaast? Was je nog niet moe?") Dan is er meestal ook meteen geen probleem en kan ze nog lekker spelen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:49:40 #10
3011 E.T.
pi_33447251
Idd Sug
Ik heb hier ook altijd gewoon op Saskia gelet qua slapen en nooit op de klok, maar soms dacht ik wel eens dat ze moe was en dan bleek ze toch (nog) niet te willen slapen. Dan heb ik 'r altijd maar gewoon weer uitgehaald; als je weer moe bent proberen we 't nog een keer OF we houden je wakker tot avondbedtijd (is hier trouwens al om 18.30 dus dat rekt misschien wat makkelijker)

's avonds en 's nachts gingen we wel aan de 'slaaptraining', maar overdag dus duidelijk niet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 27 december 2005 @ 19:05:08 #11
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33447743
Ik doe hier idd hetzelfde met Juul Tex, maar goed, jij kunt natuurlijk het beste inschatten of Noah echt echt echt moe is of dat ie het nog wel even redt. Succes!
pi_33447798
Hier ook weer uiit bed als het middagslaapje niet wil lukken. Soms neem ik d'r dan even lekker op schoot, hangt ze lekker tegen me aan en rust ze toch een beetje uit. Boekje lezen of teletubbies kijken ofzo. En soms valt ze dan alsnog in slaap en kijk ik een uur lang naar een lief slapend meisje in mijn armen
pi_33448071
Ik had ook al het idee dat hij zo langzamerhand aan één middagslaapje toe is. Maar op de dagen dat ie naar de creche gaat is dat een bertje een probleem. Hij gaat alleen middagen naar de creche en dan zou ie dus precies liggen te slapen als ik hem moet brengen....

En hij is wel echt moe als ik hem in bed wil leggen voor dat 2e slaapje. Als ie 's ochtends slaapt dan redt ie het daarmee gewoon echt niet totdat ie 's avonds naar bed gaat. En als ik hem er toch maar uithaal omdat het slapen niet wil lukken, dan is ie vaak ook niet echt te genieten. Huilen om alles, etc.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 27 december 2005 @ 19:31:33 #14
3011 E.T.
pi_33448662
Dat is idd een rottijdje Tex, maar volgens mij hebben alle kleintjes dat wel; een keer slapen duurt de dag net ff te lang voor maar 2x slapen willen ze niet meer.
En kan het met het kdv niet zo dat Noah meteen daar in bed gaat zodra hij gebracht is?
En anders gewoon beetje schuiven, het een een beetje later, het ander beetje vroeger..
pi_33450146
Bedenk me net dat Noah de laatste toch bijna nooit meer slaapt op het kdv, dus daarvoor hoeven we het idd niet te laten eigenlijk..
©Dumbo
pi_33454867
Hier ook problemen met 1 of 2 slaapjes hoor Tex. Meestal slaapt ze s ochtends nog wel een uurtje maar soms slaat ze die over en doet ze een vroege middagslaap. Maar dan duurt het eigenlijk weer te lang tussen de middagslaap en het 's avonds naar bed gaan, dan wordt ze hangerig. Dus hier is het ook puzzelen af en toe. Scheelt wel dat ze niet naar het KDV gaat dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.
pi_33456982
Renzell hoe gaat het met jou?

Hier een minder leuke update. Gezien het verlopp van herstel kunnen we nu na ruim 4 weken zeggen dat de operatie niet geslaagd is. Of de cyste toch groter is geworden ondanks de drain of dat er een zenuw beschadigt is dat weten we nog niet. Dat word allemaal 23 januari pas duidelijk wanneer dat uit gezocht kan worden. Ik kan nu nog minder dan voor de operatie. Toen kon ik nog redelijk met veel medicijnen de dag zittend door brengen. Momenteel is dat onmogelijk. Het is een behoorlijke klap en wat de toekomst hier brengt moeten we afwachten.
Wel wil ik iedereen bedanken voor de steun, tijdens en na de operatie!!!
  FOK!fossiel dinsdag 27 december 2005 @ 23:36:52 #18
2628 Karin
pi_33457021
Wat ontzettend klote Anitra
pi_33457360
oh wat erg anitra... maar hoe zat het dan met dat er pas na 6 weken echt een conclusie kon worden getrokken?
pi_33457536
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 23:47 schreef bixister het volgende:
oh wat erg anitra... maar hoe zat het dan met dat er pas na 6 weken echt een conclusie kon worden getrokken?
Na 4 weken moet er al een bepaalde verbetering zijn om al meer mobiliteit te krijgen/hebben. Dan gaat de oefentherapie al licht van start en mag je de 1 kilo naar de 2 kilo opvoeren. Gezien het feit dat ik net een half uur kan zitten en dan vervolgens 2 uur moet liggen om weer een beetje naar de wc te kunnen waggelen en gezien de stijging van de pijn is de conclusie dus dat het niet geslaagd is. Ik had dus al veel meer moeten kunnen doen omdat de wond genezen is voor het grootste deel en in het begin zeiden ze dat de pijn dus van de wond af kwam als ik wees waar het zat. Die pijn is dus uit gaan breiden en erger geworden ipv minder.
pi_33457654
Anitra
Wat ongeloofelijk erg!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_33457741
ja, ik vind 't echt heel ellendig nieuws zeg. heel veel sterkte en ik hoop nog steeds voor je dat dit toch een verkeerde conclusie is.
  woensdag 28 december 2005 @ 06:06:34 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_33461537
anitra, dat is wel ernstig! zat dat risico erin? pfff... sterkte meid!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 28 december 2005 @ 07:33:44 #24
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33461776
Sterkte Anitra!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 28 december 2005 @ 07:49:39 #25
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33461814
Anitra jeetje, wat erg. Onderga je daarvoor een operatie... Ik hoop met de rest mee dat het toch nog verbetert, véél verbetert.
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2005 @ 09:07:12 #26
81992 Githa
pi_33462207
jeeee Anitra, heeel heeeel veel sterkte
pi_33462446
Heel veel sterkte Anitra! Heb je trouwens wel hulp thuis? Lijkt me erg zwaar met 2 kinderen......
  woensdag 28 december 2005 @ 10:41:07 #28
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33463650
tssk Anitra wat sneu, had toch gehoopt dat het wel goed zou aanslaan eigenlijk ik hoop dat er toch nog verbetering komt voor je, t moet natuurlijk wel draaglijk zijn en knuf

ook ik haal maxim er weer uit overdag als hij niet wil slapen. onzin om hem te laten liggen als hij niet moe genoeg is.
s' avonds gaat het hier altijd prima!! we doen pyjama aan, tandjes poetsen, alles welterusten zeggen in zijn kamertje, slaapzak aan en welterustenknuf en kus van mama. ik leg hem neer en zeg nog eens welterusten, doe nachtlampje aan en het grote licht uit en trek zijn deur dicht. maxim draait zich om, doet zn duim in zn mond en gaat slapen ik ben zo trots op hem, hij huilt echt nooit als ik hem in zn bedje leg.
pi_33463841
Thanks! Hier zijn we al een paar dagen ermee bezig om het door te laten dringen en nog blijf ik zeggen, nee joh komt allemaal goed. Zo van als ik het maar vaak genoeg zeg dan is het zo.
Het risico zat er in, de operatie had een kans van 35% op papier. Het is een afwijking die niet veel voor komt en al helemaal niet veel geopereerd word want operatie word gezien als laatste redmiddel die vaak niet helpt, maar bij sommige juist wel de oplossing is.
Momenteel hebben we geen hulp omdat we het aardig gered hebben dankzij mijn moeder, Rick zijn baas die hem veel thuis heeft laten werken afgelopen week en Djen die nu helpt. Maar we gaan toch proberen om wat hulp te krijgen met name voor Djulian.
pi_33466590
Goh Anitra... Wat een tegenvaller, ondanks het slagingspercentage. Hopelijk vinden jullie snel wat hulp. Die zekerheid zal je vast een beetje goeddoen. Succes hoor!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Jubileum moderator woensdag 28 december 2005 @ 20:18:14 #31
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33480879
Anitra wat een onvoorstelbare tegenvaller. Ik ga zo ontzettend hopen dat het toch nog gaat verbeteren, dan wordt je gewoon ons persoonlijke wondertje ofzo. Ik gun het je zo!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_33485030
Och Anitra, wat erg voor je/jullie Ik had zo gehoopt voor je dat dit de oplossing was, het klonk zo goed vlak na de operatie. Heel heel veel sterkte en we blijven doorduimen dat er toch verbetering komt of dat er iets anders nog aan gedaan kan worden.
pi_33486997
Ouch Anitra dat is heel erg balen zeg. Dat lijkt me toch wel een ontzettende domper na zo'n zware operatie. Ik hoop alsnog dat er betere berichten komen 23 januari. Sterkte in ieder geval.

Zow hier even uitblazen, het is toch wel hard werken met 2 kinderen. De laatste tijd is het heel druk geweest en ben nu echt moe

Toch is het me wel meegevallen het werken en de kinderen naar het kdv. Ze doen het daar allebei heel goed. En het voeden tijdens het werk gaat ook prima. Dus ik ben daar wel heel tevreden mee
pi_33631856
Ik kom me hier nu ook maar even melden.

Morgen komt de kraamhulp alweer voor de laatste keer, gelukkig valt het, op de borstvoeding na, niet tegen en ben ik ook weer wat mobieler en minder moe. Wel zie ik op tegen de hoeveelheid bezoek wat er nog komen gaat.
Afgelopen zaterdag had ik de eerste kraamtraantjes na een vermoeiende nacht met stuwing, pijnlijk bloedende tepels en een wakkere Merlijn. Gelukkig zag ik het door de kraamhulp ook al gauw weer een stuk positiever in.

Ben benieuwd hoe het komende dagen zal zijn als de kraamhulp weg is.
pi_33647110
Geloof dat ik hier nu voor eht eerste post, en ik ben sjaggo
Vandaag 'kraambezoek' gehad. Meestal is dat wel leuk, maar van deze mensen (schoonfamilie) hadden we vrijwel nog niets gehoord, vandaag kwamen we erachter waarom dan niet.
Ergens tijdens het gesprek heeft mijn vriend het over zijn studie die in september aanvangt, waarop mevrouw zegt: "Ja, FoN, jouw plannen zijn nu zeker drastisch veranderd?" Fon snapt de opmerking niet en vraagt waarom ze dat dan denkt? "Nuja, Lucas zat toch zeker niet in de planning dus je gaat zeker niet meer studeren?"
Mja, we zijn beiden 21, jonge ouders voor deze tijd dus, maar om er dan maar vanuit te gaan dat Lucas een ongelukje is... Ik baal daar soms zo erg van, met de nek aangekeken worden omdat we jong zijn, terwijl we alles juist erg goed voor elkaar hebben en zo graag een kindje wilden, balen dat mensen dan soms zo raar reageren...

Verder gaat het wel lekker hier, het wordt tijd om mijn bevallingsverhaal eens uit te tikken denk ik.
Een paar laaaaaange nachten gehad de afgelopen nachten, Lucas sliep een weekje erg goed, 's nachts stukken van 4,5 a 5 uur achtereen, maar nu is dat teruggevallen naar stukkies van zo'n 1,5 a 2 uur met veeeeel gehuil ertussendoor... Doet mama's humeur ook niet veel goed
  dinsdag 3 januari 2006 @ 08:55:43 #36
62233 Jelief
ikke lief!
pi_33650852
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:59 schreef Randa_v het volgende:
Ik kom me hier nu ook maar even melden.

Morgen komt de kraamhulp alweer voor de laatste keer, gelukkig valt het, op de borstvoeding na, niet tegen en ben ik ook weer wat mobieler en minder moe. Wel zie ik op tegen de hoeveelheid bezoek wat er nog komen gaat.
Afgelopen zaterdag had ik de eerste kraamtraantjes na een vermoeiende nacht met stuwing, pijnlijk bloedende tepels en een wakkere Merlijn. Gelukkig zag ik het door de kraamhulp ook al gauw weer een stuk positiever in.

Ben benieuwd hoe het komende dagen zal zijn als de kraamhulp weg is.
Randa, ga echt op je strepen staan wat betreft het kraambezoek. Ik dacht dat wij het goed verdeeld hadden maar het was me alsnog soms teveel. En als jij moe bent gooi het bezoek dan gewoon zonder pardon de deur weer uit. En als er veel mensen tegelijk komen is het voor Merlijn rustiger om even een show-rondje te doen en dan lekker apart te slapen. (ik heb Emma een keer beneden gehad toen de kamer vol bezoek zat ze werd daar zo onrustig van dat ik met haar mee ging huilen.

Hier gaat het best lekker al heb ik nog steeds dagen dat ik hondsmoe ben. Vanmiddag komt mijn moeder voor Emma zorgen, om te oefenen zeg maar. Ik ga dan een paar uurtjes naar mijn werk, ook om te oefenen. Vrijdag gaat ze de ochtend voor het eerst naar het kdv, dan moet ik nog even verzinnen wat ik ga doen. En dan is maandag mijn eerste werkdag alweer! Ik heb erg zin om 'mijn' kindjes weer te zien en met mijn collega's te kletsen, waar ik geen zin in heb is om niet bij Emma te zijn. Dat zal op den duur vast wel wennen maar toch...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 08:57:53 #37
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33650876
Jelief, naar de kapper op de eerste KDV oefendag! Dan weet je zeker dat je niet weg kunt!
Fon, wat een nare reactie van je schoonfamilie. Het is jullie keuze, dus jullie doen het lekker op je eigen manier!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:18:23 #38
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33654810
FoN Al die opmerkingen en goedbedoelde adviezen, daar heb je op een gegeven moment je buik wel van vol!

Randa, succes zonder kraamhulp. Al ging het hier ontzettend goed. Vergeet alleen niet zelf nog lekker wat rust te nemen

Jelief, maandag alweer werken Ik heb gelukkig nog twee weekjes en Robin kan pas vanaf 2 maart bij het kdv terecht. Kan ik eerst wennen om hem achter te laten bij mijn (schoon)ouders en daarna pas bij "vreemden".
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:22:51 #39
62233 Jelief
ikke lief!
pi_33654950
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 08:57 schreef Lishe het volgende:
Jelief, naar de kapper op de eerste KDV oefendag! Dan weet je zeker dat je niet weg kunt!
Dat was ook wel mijn plan ja, mijn haar gaat nu elke morgen standaard in een paardestaart en dan nog ziet het het er niet echt leuk uit Ik denk dat ik het aan de kapster overlaat wat er moet gebeuren.
pi_33661368
Morgen krijgen we nog 6 uur extra aan kraamzorguren. Dit vooral om met de borstvoeding nog hulp te kunnen geven. Dadelijk ga ik even proberen om een stukje te wandelen buiten. Merlijn ligt al klaar in de wandelwagen, ben benieuwd.
pi_33663280
Anitra veel sterkte
en nieuwe moeders, nog gefeliciteerd met jullie kinderen!
pi_33702253
Vandaag was dus echt de laatste dag met de kraamhulp. Jeeh, toen ze weg was kwamen de tranen, nu moeten we het alleen doen. En vanavond is dan ook de eerste avond dat ik echt alleen ben, al is dat maar voor 3 uurtjes. Raar hoor die hormonen.

Verder vind ik het echt moeilijk me als ziek te moeten gedragen, terwijl ik me op de pijn onderin na, eigenlijk super voel.
pi_33703337
Jelief, moet je maandag al weer werken! Het lijkt nog maar net dat je bevallen bent

Anitra, wat ontzettend rot voor je dat de operatie niet gelukt is...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33704644
Het is mij allemaal veels te snel, ik ben net een beetje hersteld en gewend aan Emma. Maar aan de andere kant heb ik er ook wel zin in. Het ging gister heel goed, ik miste Emma wel maar het was ook erg lekker om even alleen te zijn. Het leukste van weg gaan is toch wel het thuiskomen en dat mijn moeder bij Emma was voelde alleen maar veilig, ik hoefde niets uit te leggen zeg maar.

Randa,voel je dan maar moe(der)
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:16:24 #45
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33721374
Randa, je bent ook niet ziek. Je bent moeder geworden en Merlijn lag niet ineens naast je, daar heb je voor moeten werken en daar moet je gewoon even van herstellen. Geniet lekker van Merlijn, laat de boel de boel, de weken gaan zo snel voorbij. En bedenk dat de kraamzorg en 's avonds en 's nachts ook niet bij was, dan doe je het ook alleen en dat ging toch prima?

Jelief Ik begrijp precies wat je bedoeld. Je bent net gewend aan elkaar en je hebt een ritme gevonden en dan moet je die alweer overhoop gaan gooien. De beste optie zou toch zijn je kindje meenemen naar je werk (vind ik dan) En wat goed dat je Emma gerust kon achterlaten. Ben ik nou zo'n mietje? Ik heb blijkbaar nog een hoop te leren...

Gister was hier echt een rotdag. Robin hield zijn voeding 's ochtends (om half 7) niet binnen door een hoestbui en spuugde de hele boel onder. Schoonmaken, Robin in bad. De rest van de dag heeft hij ook erg slecht gedronken, dus ik maakte me bestwel zorgen Gelukkig hield ik het vol doordat meneer nog wel wat plas en snotpoepluiers kon produceren en wakker en alert was en gewoon kon lachen. Van mij mag die verkoudheid nou wel eens over zijn
Mijn afvalstrijd!
pi_33721761
Randa, je bent idd ook niet ziek hoor, je bent MOEDER!! Wat Wennie zegt, je hebt keihard moeten werken en daarvan moet je weer lekker gaan herstellen en dat kost wat tijd.

Jelief, ik snap je ook hoor!! Je bent tot nu toe toch bijna 24 uur per dag met je hummeltje bezig...

Wennie, balen zeg die verkoudheid van Robin. Werkt de spray een beetje? Vervelend dattie alles eruit gooide..

Michel is een beetje ziek. Als ie thuiskomt gaat ie eten, even op de bank zitten, geeft ie Amber een flesje en om 9 uur verdwijnt ie zijn bed in om te gaan slapen en wie mag dan het huishouden doen.. MOI.. baal ik wel een beetje van, maar ja, als ik ziek ben is het omgekeerd...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_33725088
Vicky, even over je vraag in het babytopic,
Je kunt met de pil beginnen op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je vanaf dat moment 'beschermd'. Maar aangezien je niet weet wanneer die menstruatie is ben je daarvoor wel vruchtbaar want je hebt eerst een eisprong.Je zou ook voor de eerste menstruatie kunnen beginnen met de pil maar dan ben je pas beschermd vanf de tweede strip dacht ik.
pi_33725132
oke, maar als ik nu aan de pil begin en de strip is leeg en ben nog niet ongesteld, moet ik dan aan de 2e beginnen? of moet ik er een stopweek inlassen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_33725476
Gewoon een stopweek inlassen...
ik zoek nog eveneen site met info voor je
edit:
Ik heb wat gevonden bij de nvsh, ik had het fout, wat betreft de periode dat je nog niet beschermd bent , zie: http://www.nvsh.nl/anticonceptie/pil.htm

[ Bericht 60% gewijzigd door Jelief op 05-01-2006 13:17:03 ]
pi_33739465
Vicky, ik ben 4 weken na de bevalling begonnen met de pil (ik was nog niet ongesteld geweest). Je bent dan de eerste 7 dagen nog niet beschermd en erna wel (zei m'n HA). In de stopweek werd ik gewoon ongesteld (overigens ben ik nu veel minder heftig ongesteld dan voor mijn zwangerschap!).

Wennie, ben jij ook alweer aan het werk? Wat gaat alles vlug!

Ik vond het eerst ook moeilijk om Sara op het KDV te laten of bij opa en oma. Maar aan de andere kant ook wel heerlijk om er even uit te zijn. Ik werk nu 32 uur per week. Sara gaat 2 middagen van 12:30 tot 17:30 naar het kdv en 1 dag naar opa en oma, de andere dagen is 1 van ons thuis. Mannetje en ik werken bij hetzelfde bedrijf, zijn geopend van 8 tot 22:00 en op zaterdag en zondag dus we kunnen goed schuiven, wel fijn met Sara hoor! Aan de andere kant ook zwaar want maandaf t/m donderdag zien we elkaar amper (komt de 1 thuis, gaat de ander weg).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:17:18 #51
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33779684
Fuente, ik begin de 23ste weer. Ik heb tot 4 weken voor m'n bevalling doorgewerkt.

Ik ben wel al ongesteld geweest (weet alleen niet meer wanneer ), maar nog niet aan de pil. Weet ook niet of ik dat nog wel wil...

A.s. woensdag heb ik een etentje van m'n werk, dus dan laat ik Robin weer achter. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:23:55 #52
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_33781883
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 23:35 schreef Anitra het volgende:
Renzell hoe gaat het met jou?

Hier een minder leuke update. Gezien het verlopp van herstel kunnen we nu na ruim 4 weken zeggen dat de operatie niet geslaagd is. Of de cyste toch groter is geworden ondanks de drain of dat er een zenuw beschadigt is dat weten we nog niet. Dat word allemaal 23 januari pas duidelijk wanneer dat uit gezocht kan worden. Ik kan nu nog minder dan voor de operatie. Toen kon ik nog redelijk met veel medicijnen de dag zittend door brengen. Momenteel is dat onmogelijk. Het is een behoorlijke klap en wat de toekomst hier brengt moeten we afwachten.
Wel wil ik iedereen bedanken voor de steun, tijdens en na de operatie!!!
arme jij. wat ontzettend Naar. met een hoofdletter ja. Knuf dame...
..en laat gaan...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 00:30:18 #53
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33786340
Jdee hoe gaat het nu eigenlijk met je moeder?
©Dumbo
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:01:26 #54
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_33806888
niet al te best. chemo nr 4 deed meer kwaad dan goed (dus moeite voor niets, eigenlijk, en hoop gehad voor niets, maar ook dubbel want ze IS er tochimmers nog dus waar zeiken we over...) en chemo nr 5 waar ze nu net mee begonnen is slaat op haar vaten: alle extremiteiten doen zeer en ook de armen en benen. Even aanzien hoe dat de komende week gaat, dan rustweek en evaluatie. Maar zo hoeft het voor haar niet. en dat is het dan. en dan? welke weg dan? moeilijk allemaal, maar toch o zo simpel; de balans kwaliteit vs kwantiteit begint door te slaan naar kwaliteit. en dat is maar een heftig keerpunt als patient, maar toch ook als liefhebbende. |Maar vooralsnog ben ik erg dankbaar dat ze er nog is. En zo gelovig ben ik echt niet, maar ergens is het gewoon geweldig dat ze er zeker nog een maand is. En dan door naar de volgende mijlpaal (30jarig huwelijk in maart). Kijken hoe dat gaat.

dat je niet weet of het karretje waarin je zit een duikvlucht gaat maken of nog even lekker doorkart rechtdoor, dat maakt het zo moeilijk allemaal. En ik ben nu eenmaal toch zelf ook een muts die toch het liefste alles in de handheeft, dus dat helpt ook niet. ach. We hebben toch een geweldig intens jaar achter de rug, een jaar waarin ik toch mijn moeder beter heb leren kennen. en dat is echt ook wat waard.

thnx for asking
(hoe bevalt het in het dreumustopic?)
..en laat gaan...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:27:42 #55
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33817208
Wat ontzettend heftig en dubbel allemaal lijkt me. Wat een tegenvaller dat ze zo'n last heeft van de chemo's. Aan de andere kant inderdaad geweldig dat ze er nog is! En dat ze Ela's 1e verjaardag nog mee zal maken! Daar hadden jullie toen jullie er net achter kwamen -als ik het me goed herinner- niet op durven hopen... Hopelijk zullen er nog (veel) meer mijlpalen komen!

Ik voel me nog niet heel erg thuis in het dreumestopic eigenlijk Ik lees ook altijd eerst het babietjes topic bij en dan pas het dreumestopic Maar goed, Maxim en Luuke komen ons nu al gezelschap houden, en als er nog meer babietjes tot dreumes gepromoveerd worden zal het allemaal wel weer wat vertrouwder worden
©Dumbo
pi_33825763
Ik moet deze week nog op controle bij mijn huisarts voor mijn bloeddruk. Zal maar alvast beginnen met een waslijst van klachten te maken omdat ik van verschillende dingen last heb.

Zo heb ik door de bevalling last van aambeien, zo erg dat ik eigenlijk niet eens meer naar de wc durf. Ook heb ik wat last van mijn bekken volgens mij, wil eigenlijk toch wel graag weten waar ik op moet letten. Zal meteen ook maar naar anticonceptie vragen, hoop dat ik toch weer aan de implanon mag ook al geef ik borstvoeding. De pil is een te groot risico voor mij, omdat ik die altijd vergeet. Verder heb ik een allergie rond mijn tepels, jeukt zo lekker. Jeeh, ben benieuwd of ik een afspraak kan krijgen van een half uur.

Een paar dagen na de bevalling zat ik al onder het gewicht dat ik had voor mijn zwangerschap, alleen mijn heupen zijn (nog) zo breed dat mijn oude broeken mij toch niet passen. De aankomende week kan Magneet mij nog lekker verwennen en als hij volgende week weer aan het werk gaat komt mijn moeder twee weken op bezoek om tijd door te brengen met haar kleinzoon.
  Jubileum moderator zondag 8 januari 2006 @ 20:04:02 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33841873
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:08 schreef Randa_v het volgende:

Zo heb ik door de bevalling last van aambeien, zo erg dat ik eigenlijk niet eens meer naar de wc durf. Ook heb ik wat last van mijn bekken volgens mij, wil eigenlijk toch wel graag weten waar ik op moet letten. Zal meteen ook maar naar anticonceptie vragen, hoop dat ik toch weer aan de implanon mag ook al geef ik borstvoeding. De pil is een te groot risico voor mij, omdat ik die altijd vergeet. Verder heb ik een allergie rond mijn tepels, jeukt zo lekker. Jeeh, ben benieuwd of ik een afspraak kan krijgen van een half uur.
Randa ik kan je sperti aanraden. Werkte hier binnen 2 dagen al, echt een superoplossing tegen aambeien.
Allergie rond je tepels, zou het geen spruw kunnen zijn?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_33843143
Randa, last van je heupen kan je 4 maanden na bevalling nog hebben. Je bekken heeft heel wat te verduren gehad tijdens en na zwangerschap. Dat gaat niet zomaar over.
Aambeien inderdaad sperti

Zo deze moeder en vader naast me zijn even helemaal uitgeblust. Het valt allemaal even heel zwaar op het moment. Drukke periode achter de rug en dan wil je wel even rust hebben. Maar integendeel is Joshua ziek van de doorkomende hoektanden. En Chantel wordt ook nog weleens wakker s'avonds. Weinig tijd voor jezelf dus. Gewoon even teveel allemaal
  zondag 8 januari 2006 @ 20:41:06 #59
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33843625
he bah randa blij dat ik jou niet ben..

Hier gaat het goed
In een week tijd 10 kilo lichter al !! gaat hard.
Verders geen kwaaltjes of dingetjes alleen nog wat stuwing maar he is al een heeeel stuk minder

wel een vraagje gewoon uit nieuwschierigheid.. ik slik nu ferronogwattes en foliumzuur..
dat ferro snap ik.. maar waarvoor de foliumzuur? iemand die me dat even uit wil leggen ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 8 januari 2006 @ 20:41:55 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33843668
lewis sterkte hopenlijk gaat het snel beter
  zondag 8 januari 2006 @ 20:49:12 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_33844048
Lewis, sterkte meid! Ik hoop dat jullie snel aan een beetje rust toekomen!
Kunnen de kids misschien niet eens uit logeren zodat jullie samen wat kunnen doen?
stormy waters...
sailin'
  zondag 8 januari 2006 @ 20:49:16 #62
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33844053
Foliumzuur is alleen voor de eerste 3 mnd zwangerschap

Foliumzuur is een belangrijke B-vitamine, die een rol speelt bij de aanmaak van DNA.
pi_33844262
Oké Sperti, ga ik onthouden.

Trouwens mijn lijstje voor de huisarts is niet eens compleet. De pijn in mijn bekken, zijn de bekkenbodem spieren, want ik ben dus ook nog hartstikke incontinent.
pi_33844414
Oh nu ik Randa's lijstje zie, ik heb ook nog een vraagje! Ik heb nog steeds bij fietsen (en ik fiets veel, 13 km een, en weer 13 km terug naar werk) dat het na een tijdje pijn gaat doen waar ik gehecht ben geweest (maar 1 hechting). Hoe lang bleef dit bij jullie? En ook heb ik als ik hurk dat ik dan een nogal onaangename druk van onderen voel, echt een rotgevoel, klinkt dit bekend?
Sara
Merel
Ukje
  zondag 8 januari 2006 @ 21:03:07 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33844691
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:49 schreef Rottdog het volgende:
Foliumzuur is alleen voor de eerste 3 mnd zwangerschap

Foliumzuur is een belangrijke B-vitamine, die een rol speelt bij de aanmaak van DNA.
ik heb dta nooit gelikt maar nu dus op recept van de arts in het zkh.. ik vind het zo raar maar niemand weet waarom
pi_33844857
Evenstar ik kon alleen maar dit vinden
quote:
In een recent advies noemt de American Dietetic Association foliumzuursupplementen niet alleen nodig voor zwangere vrouwen, maar ook voor ouderen, strikte veganisten en iedereen die onvoldoende groenten en fruit eet. Foliumzuur zou namelijk ook een belangrijke rol spelen in de preventie van hart- en vaatziekten.
Lijkt me dus niet echt van toepassing op jou toch?
Fijn dat het verder zo goed met je gaat. Lekker genieten dus.

Alle moeie mama's heel veel sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_33844878
Fuente dat drukgevoel klinkt een beetje als een verzakking, ik heb dat ook. Ook als ik lang gestaan heb trouwens. Het is op te lossen met bekkenbodemspier oefeningen.
pi_33844928
evenstar ik kreeg foliumzuur omdat dat de opname van ijzer zou bevorderen geloof ik. Misschien jij ook ?
  zondag 8 januari 2006 @ 21:11:59 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33845131
dat zou best wel eens kunnen najah ik slik het maar braaf de arts ook nog maar eens vragen
als ik op nacontrole moet
pi_33846361
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:06 schreef Ladybos het volgende:
Fuente dat drukgevoel klinkt een beetje als een verzakking, ik heb dat ook. Ook als ik lang gestaan heb trouwens. Het is op te lossen met bekkenbodemspier oefeningen.
Wat voor soort oefeningen doe je dan? en kan het kwaad zo'n verzakking?
Sara
Merel
Ukje
  zondag 8 januari 2006 @ 21:41:25 #71
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33846429
Foliumzuur ondersteunt idd de opname van ijzer.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_33846659
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:40 schreef Fuente het volgende:

[..]

Wat voor soort oefeningen doe je dan? en kan het kwaad zo'n verzakking?
Het aanspannen van de kringspieren van de blaas, anus en vagina is zo een oefening, dit moet je verschillende keren achterelkaar doen. Heb ik op de yoga gehad. Een verzakking kan oa incontinentie tot gevolg hebben volgens mij. Ik ga in iedergeval beginnen met deze oefeningen. Als het niet helpt, laat ik me doorverzijzen naar de fysio.

Een linkje naar de tena-site met oefeningen, zo zijn er wel meer sites, waar je oefeningen kunt vinden.
  zondag 8 januari 2006 @ 21:59:25 #73
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33847149
Hmmmm, die druk naar onderen die voel ik ook nog regelmatig, zeker als ik lang gestaan heb. Toch meer bekkenbodemspier-oefeningen dus... (ik dacht dat ik de enige was )
pi_33847984
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:53 schreef Randa_v het volgende:
Oké Sperti, ga ik onthouden.

Trouwens mijn lijstje voor de huisarts is niet eens compleet. De pijn in mijn bekken, zijn de bekkenbodem spieren, want ik ben dus ook nog hartstikke incontinent.
Tja ik heb daar ook last van en Chantel is nu al 8 maanden oud. Ik had dit probleem ook na de geboorte van Joshua. Het schijnt een verschijnsel te zijn dat komt van als je een bevalling gehad met zo'n zuignap of verlostang. Enige wat je hieraan kan doen is je bekkenbodemspier oefeningen doen. De dokter heeft daar helaas geen andere alternatief voor. Jij bent nog niet zo lang geleden bevallen. Doe je wel je oefeningen om al je spieren weer in werking te krijgen zoals buikspier oefeningen.
pi_33848279
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:46 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Het aanspannen van de kringspieren van de blaas, anus en vagina is zo een oefening, dit moet je verschillende keren achterelkaar doen. Heb ik op de yoga gehad. Een verzakking kan oa incontinentie tot gevolg hebben volgens mij. Ik ga in iedergeval beginnen met deze oefeningen.
Die oefeningen schijn je je hele leven elke dag te moeten doen, en dat is me verteld door een exper die ik had geraadpleegd. Ik schaamde me namelijk rot af en toe. Even in een deuk liggen eindigde dan in tranen bij mij, want ik moest hard naar boven lopen en de rest kan je wel raden. Het was niet zo heel erg hoor. Maar erg genoeg voor mijzelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')