quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:38 schreef Asskicker14 het volgende:
146.903 kinderen kunnen bij hun ouders teruggebracht worden met dit bedrag!
quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:38 schreef Asskicker14 het volgende:
146.903 kinderen kunnen bij hun ouders teruggebracht worden met dit bedrag!
ja, de komma moet weg, is er een mod ergens?quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:38 schreef Twisted_Logic het volgende:
Sun, het is ¤2.203.549 miljoen euro.
Het geld gaat iig naar het Rode kruisquote:Op zaterdag 24 december 2005 16:41 schreef devv05 het volgende:
Mooie actie hoor, maarja op naar de volgende bodemloze put. Ellende, armoede en oorlog zal toch altijd blijven.
Je moet ergens beginnen, en met een negatieve instelling kom je sowiezo nergens.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:41 schreef devv05 het volgende:
Mooie actie hoor, maarja op naar de volgende bodemloze put. Ellende, armoede en oorlog zal toch altijd blijven.
dat gebeurt 'm niet vaakquote:Op zaterdag 24 december 2005 16:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
En Giel staat er enigszins beduusd bij.
Dat doen ze toch?quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:41 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik wil dat ze eens kunnen aantonen, wat er nu werkelijk met élke cent gebeurd.
Met inefficiente hulporganisaties kom je ook nergens.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:42 schreef Pinpas het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen, en met een negatieve instelling kom je sowiezo nergens.
Superactie![]()
En laat een camera-crew met desnoods Eric Corton maar meegaan om te kijken wat er allemaal met de centen gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het geld gaat iig naar het Rode kruis
Nou dan ga jij toch lekker al die hulporganisaties managenquote:Op zaterdag 24 december 2005 16:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Met inefficiente hulporganisaties kom je ook nergens.
Kun je mijn bankrekening zo ook ff aanpassenquote:Op zaterdag 24 december 2005 16:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
TT aangepast.
Ik heb wel wat beters te doen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:45 schreef Pinpas het volgende:
[..]
Nou dan ga jij toch lekker al die hulporganisaties managen![]()
28 ctquote:Op zaterdag 24 december 2005 16:42 schreef Asskicker14 het volgende:
0,000013% heb ik bijgedragen aan het eindbedrag. En dat voelt toch goed.
quote:
idd waarom zou je andere mensen gaan helpenquote:Op zaterdag 24 december 2005 16:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen.
Dan reken ik fout.quote:
17% komt uiteindelijk techt op de plek van bestemming, de rest wordt verspild aan vanalles en nog wat. Van die 17% is dan ook nog bv het eten wat op Indonesische vliegvelden stond weg te rotten betaald.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:46 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat 10% van al het verzamelde geld van goede doelen in de eigen zakken gaan van de directeuren en consorten.
Alsof je er ooit tussenkomt in hun netwerk van baantjesjagers.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:48 schreef snellejelle het volgende:
[..]
idd waarom zou je andere mensen gaan helpen
zeg dat dan ipv "ik heb wel wat beters te doen".quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Alsof je er ooit tussenkomt in hun netwerk van baantjesjagers.Je begrijpt er duidelijk weinig van.
Ik heb ook wel wat beters te doen, dan te werken voor 'n inefficient bedrijf dat vooral draait om de eer en glorie van enkele baantjeszieke figuren.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:53 schreef snellejelle het volgende:
[..]
zeg dat dan ipv "ik heb wel wat beters te doen".
Of niet natuurlijkquote:
Schuif die komma dan maar 2 plaatsjes naar rechts.quote:
quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:56 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Schuif die komma dan maar 2 plaatsjes naar rechts.![]()
quote:3FM-actie haalt ruim 2 miljoen op voor Congo
UTRECHT - „Ik sta te trillen op mijn benen”, zei 3FM-dj Giel Beelen toen hij en zijn collega's Wouter van der Goes en Gerard Ekdom zaterdag na zes dagen het Glazen Huis op het Neude in Utrecht mochten verlaten. De heren mochten niet eten en waren onafgebroken op de radio voor het goede doel: Red een kind in Congo. De actie was niet voor niks, want in totaal werd meer dan 2 miljoen euro opgehaald.
De luisteraars van 3FM brachten 1.203.549 euro op voor de actie van het Rode Kruis in Congo en de Nederlandse regering doneerde ook een miljoen euro aan de actie. Het bedrag gaat nog hoger worden, want nog niet alle donaties van de luisteraars waren zaterdagmiddag verwerkt.
De drie dj's mochten zaterdagmiddag om iets voor 16.00 uur het huis verlaten, onder grote belangstelling op het Neude. Op het podium kregen ze alledrie een appel. Hun eerste vaste voedsel sinds maandagochtend 9.00 uur. „Wat gaat er nu door je heen?”, werd aan Ekdom gevraagd. „Een appel”, antwoordde hij genietend.
Met de actie werd geld opgehaald door middel van het aanvragen van plaatjes, sms-boodschappen en er werden diensten en producten geveild. Het meeste geld leverde de eigen billboardactie op: ruim 6 ton.
Het Glazen Huis werd vorig jaar ook bewoond door drie dj's van 3FM, toen 'woonde' Claudia de Breij in plaats Gerard Ekdom in het huis. In 2004 werd ruim negen ton opgehaald voor Darfur. Het Rode Kruis hoopt dat het huis volgend jaar weer bewoond wordt. „Er zijn nog zo veel meer stille rampen zoals in Congo, waar weinig tot geen aandacht voor is”, aldus Julie Verhaar van het Rode Kruis.
De dj's gingen maandag het huis in. De hele week is er veel bezoek geweest van bekende mensen zoals Marco Borsato, Youp van 't Hek, Emile Ratelband en zaterdagmiddag kwam Gerard Jolink de heren nog een steuntje in de rug geven. Imca Marina was ook present, zij trouwde mensen in het huis. De opa van Giel Beelen kwam ook langs om geld op te halen.
In totaal werden er 25.271 plaatjes aangevraagd. Multiply van Jamie Lidell werd het meest aangevraagd, 236 keer. Op nummer twee kwam U2 met One, deze plaat stond vorig jaar op nummer een. Het aantal verstuurde sms-berichten kwam uit op 52.000. Een bedrijf doneerde 15.000 euro om het nummer Mama van Genesis te horen.
De actie was erg zwaar. Vrijdagavond zaten de dj's er goed doorheen. „Als je zo lang niet eet, word je duizelig, krijg je hoofdpijn en kan je je niet meer concentreren”, zegt Verhaar. „Je moet ook niet meteen flink gaan eten. Giel Beelen had dat vorig jaar wel gedaan en heeft daar flink last van gehad.”
precies, ik werk liever bij een bedrijf wat gewoon eerlijk is over winst maken.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb ook wel wat beters te doen, dan te werken voor 'n inefficient bedrijf dat vooral draait om de eer en glorie van enkele baantjeszieke figuren.
betekend nog een hele lange tijd leuke muziek op de radioquote:Op zaterdag 24 december 2005 16:59 schreef -Hans- het volgende:
Zometeen de Top Serious Request!(tot aan volgende week zaterdag 16:00)
ge-ne-ra-li-se-renquote:Op zaterdag 24 december 2005 16:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb ook wel wat beters te doen, dan te werken voor 'n inefficient bedrijf dat vooral draait om de eer en glorie van enkele baantjeszieke figuren.
Zeker weten!quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:09 schreef borisz het volgende:
[..]
betekend nog een hele lange tijd leuke muziek op de radio![]()
quote:De familie moest het zien vanaf de straat (een rare ervaring) want aangezien Imca Marina de plechtigheid voltrok was het huis snel vol ;-)
Vreet jij je nou maar vol pauperquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:10 schreef raptorix het volgende:
Is er weer een bedelactie geweest?
Ach guuuuuuuuuut, probeer je me nou een schuldgevoel aan te praten?quote:
En ondertussen vreet jij je gewoon vol zonder iets te doen. Ik kots op die types langs de zijlijn met hun grote waffel en hun merkkleren.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ach guuuuuuuuuut, probeer je me nou een schuldgevoel aan te praten?
Je kan dit soort landen alleen helpen als er een structurele oplossing wordt aangedragen, het heeft weinig zin om 10 miljoen voor arme kindjes in te zamelen, en vervolgens allerlei handelsembargos te handhaven.
Je moet ergens beginnen ja, het probleem is alleen dat het nergens eindigt. Je kunt wel aan de gang blijven zo, dat is het trieste.quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:42 schreef Pinpas het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen, en met een negatieve instelling kom je sowiezo nergens.
Superactie![]()
Intussen zit jij gewoon te internetten. Dat geld had je ook op kunnen sturen naar Congo.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:22 schreef SCH het volgende:
[..]
En ondertussen vreet jij je gewoon vol zonder iets te doen. Ik kots op die types langs de zijlijn met hun grote waffel en hun merkkleren.![]()
Jij eet niks deze kerst begrijp ik hieruit?quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:22 schreef SCH het volgende:
[..]
En ondertussen vreet jij je gewoon vol zonder iets te doen. Ik kots op die types langs de zijlijn met hun grote waffel en hun merkkleren.![]()
Dit geld word niet zomaar op de rekening van één of andere overheid gestort ofzo...quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:07 schreef pieter_pontiac het volgende:
Tof, kunnen ze weer wapens kopen voor de volgende oorlog.
Je kankert anders altijd op linkse partijen, de PvdA, voorop. De rechtse partijen staan nou niet echt voorop als het gaat om ontwikkelingshulp.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:24 schreef raptorix het volgende:
Bovendien ben ik heel graag bereid 10 procent meer belasting te betalen om achtergestelde landen een kans te geven, dit soort goed bedoelde initiatieven zijn goed bedoeld, maar dragen weinig bij aan een structurele oplossing van het probleem.
Wat ben jij een...quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
17% van dat geld wordt effectief besteed. Lekker nuttig dit.![]()
Wat is nu de plaat die het meest heeft opgeleverd?
quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:30 schreef raptorix het volgende:
En dat is een journalist, van iemand die dat vak uitoefend zou je een iets helderder wereldbeeld verwachten.
Zeiksnol nummero 2.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:30 schreef raptorix het volgende:
SCH koopt gewoon zijn geweten af
Voor de duidelijkheid ben ik niet rechts, ik ben Libertarisch.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kankert anders altijd op linkse partijen, de PvdA, voorop. De rechtse partijen staan nou niet echt voorop als het gaat om ontwikkelingshulp.
Ook dit soort hulp is hard nodig. Naast de structurele hulp. Het is geen of maar en.
Iedereen moet doen wat ie goed dunkt, maar ga mij niet aanvallen dat ik niets geef.quote:
En mensen aanvallen die wel wat geven? Nee, dat is tof!quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Iedereen moet doen wat ie goed dunkt, maar ga mij niet aanvallen dat ik niets geef.
Oh ja, da's zon hip modeverschijnsel tegenwoordig. Dat zeggen al die post-Fortuynisten die in een crisis zijn geraakt. Pim was ook tegen de ontwikkelingshulp trouwens.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid ben ik niet rechts, ik ben Libertarisch.
Tijd voor je pilletje volgens mij.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:30 schreef kippenek het volgende:
[..]
Wat ben jij een...
ongelooflijk verschrikkelijk klootzakkerige tering mongoloide achterlijke klote ZEIKSNOL.
Voel je je nu weer lekker he? Even zeiken op wat mensen die geld weggeven? Even weer aan je FOK! act werken? Zodat iedereen toch weer kan zien hoe verschrikkelijk kritisch en rechtsliberaal CMT toch ook weer is? Dat -ie even vanachter zijn PC de wereld ordent en beoordeelt en veroordeelt?
Vieze rat die je er bent.
Dat zei je dus net niet.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Iedereen moet doen wat ie goed dunkt
Ik val niemand aan, ik stel slechts feiten vast.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:32 schreef kippenek het volgende:
[..]
En mensen aanvallen die wel wat geven? Nee, dat is tof!
Hey. Fuck you.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Tijd voor je pilletje volgens mij.
Je begrijpt het echt niet he? Kijk eens verder dan je neus lang is, patient.
Er wordt een kritische noot geplaatst. Vervolgens ga jij als een doorgedraaide misbruikte puber reageren....quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:32 schreef kippenek het volgende:
[..]
En mensen aanvallen die wel wat geven? Nee, dat is tof!
Idd.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gelukkig is 't weer heel gezellig, zo rond Kerst.
Wat doe jij?quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gewoon er maar wat geld inpompen heeft ook geen zin, dat is inmiddels wel duidelijk voor iedereen die beschikt over gezond verstand.
Je kunt het ook niet doen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er wordt een kritische noot geplaatst.
Het leven moet makkelijk zijn met een plaat voor je hoofd en een lege bovenkamer.quote:
Nee hoor - je hangt de zure cynicus uit.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik val niemand aan, ik stel slechts feiten vast.
Ach, alles beter dan een zolderkamer-facist.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het leven moet makkelijk zijn met een plaat voor je hoofd en een lege bovenkamer.
Klopt, hij was voor eerlijke handelsbetrekkingen zodat mensen zich zelf kunnen bedruipen, dat biedt meer mogelijkheden als het eindeloos pompen van geld naar ontwikkelingslanden.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, da's zon hip modeverschijnsel tegenwoordig. Dat zeggen al die post-Fortuynisten die in een crisis zijn geraakt. Pim was ook tegen de ontwikkelingshulp trouwens.
Dat zou kunnen, maar er is niets mis met het plaatsen van een kritische noot, dus doe ik het gewoon. Het interesseert me ook niets dat dan jouw gedragsproblemen en verstandelijke beperkingen naar boven komen.quote:
quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, hij was voor eerlijke handelsbetrekkingen zodat mensen zich zelf kunnen bedruipen, dat biedt meer mogelijkheden als het eindeloos pompen van geld naar ontwikkelingslanden.
Het geld van je internetabonnementje had je ook aan Congo kunnen besteden, dus niet zo zeuren.quote:
quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef kippenek het volgende:
[..]
Ach, alles beter dan een zolderkamer-facist.
Is het verboden om cynisch te zijn? Zoals ik al zei is het geen questie van niet willen geven, mijn mening is dat wereldproblematiek op een systematische manier moet worden aangepakt, met pappen en nat houden kom je nooit ergens, en ja ik ben bereid daar grote offers voor te brengen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor - je hangt de zure cynicus uit.
Zegt veel over je.Ik moet altijd wel lachen om dat soort types, heb ook wel een beetje medelijden met ze.
jawel. het is vrij offtopic en zeer nutteloos om hier te komen beweren dat maar 17% van het geld op de plaats van bestemming komt.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat zou kunnen, maar er is niets mis met het plaatsen van een kritische noot, dus doe ik het gewoon.
Wat doe jij?quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het geld van je internetabonnementje had je ook aan Congo kunnen besteden, dus niet zo zeuren.
quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gelukkig is 't weer heel gezellig, zo rond Kerst.
Hoe hypocriet, normaal keur je dit soort termen altijd af, en nu vind je het geweldig, minderwaardig persoon ben je SCH.quote:
Het haakt gewoon in op een discussie over een goed doel.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:36 schreef calvobbes het volgende:
[..]
jawel. het is vrij offtopic en zeer nutteloos om hier te komen beweren dat maar 17% van het geld op de plaats van bestemming komt.
Dat dat eerder gebeurd is, wil nog niet zeggen dat het nu ook gebeurd.
Is toch al jaren bekend dat SCH een zielig, gefrustreerd en hypocriet mannetje is?quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe hypocriet, normaal keur je dit soort termen altijd af, en nu vind je het geweldig, minderwaardig persoon ben je SCH.
Er wod hier geen discussie gevoerd over een goed doel, er word hier gepost over de 3FM acties.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het haakt gewoon in op een discussie over een goed doel.
Ja, dat is lekker makkelijk praten zo. Ondertussen doe je dat mooi niet en gaan er kinderen dood. Het is mij iets te gemakkelijk. Al blijft er nu 1 kind in leven, dan heeft de actie zin gehad.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is het verboden om cynisch te zijn? Zoals ik al zei is het geen questie van niet willen geven, mijn mening is dat wereldproblematiek op een systematische manier moet worden aangepakt, met pappen en nat houden kom je nooit ergens, en ja ik ben bereid daar grote offers voor te brengen.
Er wordt gepost over het geld dat is opgehaald voor een goed doel: Congo. Of mankeer je wat aan je ogen?quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:38 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Er wod hier geen discussie gevoerd over een goed doel, er word hier gepost over de 3FM acties.
Als jij goede doelen niet vertrouwd, dan moet je maar een apart topic openen ofzo.
Achja, wij untermenschen snappen het allemaal niet zo goed he. Nou, gaan jullie even fijn even de libertarische Endlösung bestuderen, toedels!quote:
Afkeuren als het om CMT gaat? Nee man, dat is reuzegrappig. Iemand die voorstander is van de apartheid kan niet hard genoeg aangepakt worden.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe hypocriet, normaal keur je dit soort termen altijd af, en nu vind je het geweldig, minderwaardig persoon ben je SCH.
Intussen hang jij de gefrustreerde patient uit op internet, terwijl ze daar uithongeren....quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat is lekker makkelijk praten zo. Ondertussen doe je dat mooi niet en gaan er kinderen dood. Het is mij iets te gemakkelijk. Al blijft er nu 1 kind in leven, dan heeft de actie zin gehad.
Het is niet verboden om cynisch te zijn maar het is wel verreweg het gemakkelijkst. Een beetje dat GeenStijl-maniertje.
Ja, toffe actie he! Hoeveel heb je gegeven?quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er wordt gepost over het geld dat is opgehaald voor een goed doel: Congo.
Is er een reden dat je zo agressief moet postenquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er wordt gepost over het geld dat is opgehaald voor een goed doel: Congo. Of mankeer je wat aan je ogen?
Hypocriet mannetje ben je, gefrustreerd ook en enorm zielig ook.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Afkeuren als het om CMT gaat? Nee man, dat is reuzegrappig. Iemand die voorstander is van de apartheid kan niet hard genoeg aangepakt worden.
Ja hoor, die Pimvolgers hadden echt heel veel op met de derde wereldquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:40 schreef raptorix het volgende:
Het feit dat er niets gebeurd is omdat de traditionele partijen geen zin hebben om het probleem structureel aan te pakken, ik keur dat af. Als er mensen zijn zoals Pim, dan worden ze belachelijk gemaakt, omdat men liever goede sier maakt met mensen als Jan Pronk die als een Sugardaddy willen opereren.
Niks, maar ik had best wat willen geven hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:40 schreef kippenek het volgende:
[..]
Ja, toffe actie he! Hoeveel heb je gegeven?
Klopt. Maar ik heb wel gelijkquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hypocriet mannetje ben je, gefrustreerd ook en enorm zielig ook.
Ja, het chronische slecht lezen van sommige figuren.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:40 schreef N.icka het volgende:
[..]
Is er een reden dat je zo agressief moet posten![]()
Ik mankeer niks aan mijn ogen. Ik zie dat jouw opmerkingen hier alleen maar gezeur en gezeik veroorzaken.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er wordt gepost over het geld dat is opgehaald voor een goed doel: Congo. Of mankeer je wat aan je ogen?
Hoe kom je daar trouwens bij? Er wordt structureel enorm veel gedaan, dit is van die gemakkelijke kletspraat om maar vooral niets te doen. Verheven libertarisch geneuzel.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:40 schreef raptorix het volgende:
Het feit dat er niets gebeurd is omdat de traditionele partijen geen zin hebben om het probleem structureel aan te pakken, ik keur dat af.
Nee, dat heb je niet. Dat heb je nooit eigenlijk.quote:
Och, ik ken dat ja. Druk druk druk he. De kerstinkopen moesten gebeuren, op de zaak was het een gekkenhuis, en dan begint dat gepeupel met een actie voor de zwartjes in Afrika. Ja, reeeeeuze sympathiek natuurlijk he, maarja, ik heb daar allemaal geen tijd voor he.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Niks, maar ik had best wat willen geven hoor.
Het was wel de eerste partij die echt populair was onder allochtonen, en allochtonen op een hoge plaats op de kieslijst te zetten. Plus dat het de eerste partij was met een allochtone staatssecretaris. Nu jij weer.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor, die Pimvolgers hadden echt heel veel op met de derde wereld![]()
![]()
![]()
![]()
Kijk eens wat beter, dan zie je dat er vooral achterlijk wordt gereageerd op mijn opmerkingen door wat gefrustreerde patientjes. Ze hadden ook normaal kunnen reageren op gewoon een normale opmerking.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik mankeer niks aan mijn ogen. Ik zie dat jouw opmerkingen hier alleen maar gezeur en gezeik veroorzaken.
En dat is toch wel een beetje zonde he....
Tuurlijk, we zien het resultaat van 40 jaar linkse politiek dagelijks op het journaal, wat heeft de steun aan de "3e wereldlanden" nou daadwerkelijk verbeterd?quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kom je daar trouwens bij? Er wordt structureel enorm veel gedaan, dit is van die gemakkelijke kletspraat om maar vooral niets te doen. Verheven libertarisch geneuzel.
Het is gewoon een teringtroll die hoopt dat er flink gehapt wordt op zijn zogenaamd kritische opmerkingen (quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik mankeer niks aan mijn ogen. Ik zie dat jouw opmerkingen hier alleen maar gezeur en gezeik veroorzaken.
En dat is toch wel een beetje zonde he....
quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet. Dat heb je nooit eigenlijk.
We hebben het over kinderen die weer herenigt gaan worden met hun ouders , niet over pimquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het was wel de eerste partij die echt populair was onder allochtonen, en allochtonen op een hoge plaats op de kieslijst te zetten. Plus dat het de eerste partij was met een allochtone staatssecretaris. Nu jij weer.
Ik ben het niet die Pim er bij haalt hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:44 schreef N.icka het volgende:
[..]
We hebben het over kinderen die weer herenigt gaan worden met hun ouders , niet over pim
En al is er maar 1 die met deze actie geholpen is, dan is het niet voor niks geweest!quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:44 schreef N.icka het volgende:
[..]
We hebben het over kinderen die weer herenigt gaan worden met hun ouders , niet over pim
Wat doe je hier op internet, moraalridder? In Congo hongeren kindjes uit en jij zit hier wat te blaten en gaat je dadelijk volproppen met het kerstdiner....quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:43 schreef kippenek het volgende:
[..]
Och, ik ken dat ja. Druk druk druk he. De kerstinkopen moesten gebeuren, op de zaak was het een gekkenhuis, en dan begint dat gepeupel met een actie voor de zwartjes in Afrika. Ja, reeeeeuze sympathiek natuurlijk he, maarja, ik heb daar allemaal geen tijd voor he.
Jij reageert anders ook net zo gefrustreerd hoorquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kijk eens wat beter, dan zie je dat er vooral achterlijk wordt gereageerd op mijn opmerkingen door wat gefrustreerde patientjes.
Meen je dit nou echt? 40 jaar linkse politiek?quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tuurlijk, we zien het resultaat van 40 jaar linkse politiek dagelijks op het journaal, wat heeft de steun aan de "3e wereldlanden" nou daadwerkelijk verbeterd?
Dan is het vooral heel erg inefficient geweest.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:45 schreef kippenek het volgende:
[..]
En al is er maar 1 die met deze actie geholpen is, dan is het niet voor niks geweest!.
Het gaat helemaal niet over hongerende kindertjesquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat doe je hier op internet, moraalridder? In Congo hongeren kindjes uit en jij zit hier wat te blaten en gaat je dadelijk volproppen met het kerstdiner....
Als het nut had gehad, dan had ik best wat willen geven. Dat is echter niet het geval.
quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:46 schreef N.icka het volgende:
Het gaat helemaal niet over hongerende kindertjes![]()
Kijk, dit is wel leuk hoe dat probeert. Als ik zeg dat ik 100 euro gedoneerd heb, dan ben ik linkse etterbak die niet snapt hoe de wereld in elkaar zit en bla bla bla. Als ik zeg dat ik niks gegeven heb, dan ben ik een moraalridder die z'n hele eindejaarsuitkering had moeten storten en bla bla bla.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat doe je hier op internet, moraalridder? In Congo hongeren kindjes uit en jij zit hier wat te blaten en gaat je dadelijk volproppen met het kerstdiner....
Als het nut had gehad, dan had ik best wat willen geven. Dat is echter niet het geval.
SCH is weer eens uitgeluld en gaat dan op de man spelen. Rot gewoon op, Japie.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Meen je dit nou echt? 40 jaar linkse politiek?![]()
![]()
![]()
Je bent echt niet zo slim raptorix. Ik neem het altijd nog een beetje voor je op omdat ik je in het echt heb gezien en ik weet dat je niet echt rijkelijk bedeeld bent met hersencellen maar nu maak je het wel heel bont. Wat een dom geneuzel, het is wel goed met je. Prettige kerst hoor![]()
Je bent een moraalridder inderdaad en 'n computerschermhero.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:46 schreef kippenek het volgende:
[..]
Kijk, dit is wel leuk hoe dat probeert. Als ik zeg dat ik 100 euro gedoneerd heb, dan ben ik linkse etterbak die niet snapt hoe de wereld in elkaar zit en bla bla bla. Als ik zeg dat ik niks gegeven heb, dan ben ik een moraalridder die z'n hele eindejaarsuitkering had moeten storten en bla bla bla.
Je bent voorspelbaar, lullo.
O echt?!quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan is het vooral heel erg inefficient geweest.
quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
SCH is weer eens uitgeluld en gaat dan op de man spelen. Rot gewoon op, Japie.
Wat jij wilt, Adolf.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je bent een moraalridder inderdaad en 'n computerschermhero.
Het is best wel sneu dat enkele gefrustreerde patientjes zo debiel moeten reageren op een gewone opmerking. Dat lokt dan weer reactie uit ja.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:45 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jij reageert anders ook net zo gefrustreerd hoor
En daarmee draag je ook totaal niks nuttigs bij aan dit topic. Het lijkt erop alsof je alleen maar reacties aan het uitlokken bent. En dat is best wel sneu.
Als Congo je toch niets boeit, dan hoef je hier niet de moraalridder uit te hangen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:47 schreef kippenek het volgende:
[..]
O echt?!
Moment, ik wacht even totdat dat me gaat boeien...
.
Ga even gespeeld kritisch zitten wezen op Sesamstraat.nl ofzo vent, misschien dat er daar nog iemand intrapt.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is best wel sneu dat enkele gefrustreerde patientjes zo debiel moeten reageren op een gewone opmerking. Dat lokt dan weer reactie uit ja.
Het boeit me dat er in ieder geval MINSTENS 375.000 euro (=17%) op de plaats van bestemming aankomt.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als Congo je toch niets boeit, dan hoef je hier niet de moraalridder uit te hangen.
Triest mannetje ben je.quote:
Wees jij dan de slimste om daar niet op te reageren.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is best wel sneu dat enkele gefrustreerde patientjes zo debiel moeten reageren op een gewone opmerking. Dat lokt dan weer reactie uit ja.
Ook hier is de boeibaarheidsfactor weer bijzonder laag.quote:
CherrymoonTraxx: Verantwoording Darfur 2004 Ook voor de actie van dit jaar (de besteding van het geld) zal verantwoording worden afgelegd. Misschien naďef van mijn kant om alleen maar af te gaan op wat foto's, echter denk ik wel dat het geld wat vorig jaar is opgehaald tijdens de Darfur 2004 actie op een goede manier is besteed.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iemand voor Adolf uitmaken is erg nuttig. Doe even niet zo triest en hypocriet, Calvobbes. Een kritische noot is niets mis mee, daar wordt dan debiel op gereageerd... Daar reageer ik dan op ja.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:50 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wees jij dan de slimste om daar niet op te reageren.
Aan de ene kant wel klagen dat anderen fel op jou reageren, maar aan de anderen kant net zo hard mee doen en waar mogelijk het vuurtje opstoken
Trouwens ook een tip voor de anderen. Laat je niet uitlokken en negeer die opmerkingen gewoon.
Joh, al sturen ze alle originele bankafschriften, bonnen en bewijzen regelrecht naar die flip toe, dan zal -ie nog de zure zeikerd uithangen. Face it. Al wordt in een onafhankelijk tribunaal bewezen dat het geld voor de volle 100% eerlijk is verdeeld en op de plaats van bestemming is aangekomen, dan nog zal -ie zeggen dat de boel opgelicht is en weet ik veel wat. Dit is zeiken om het zeiken, niks meer en niks minder.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:51 schreef -Hans- het volgende:
[..]
CherrymoonTraxx: Verantwoording Darfur 2004 Ook voor de actie van dit jaar (de besteding van het geld) zal verantwoording worden afgelegd. Misschien naďef van mijn kant om alleen maar af te gaan op wat foto's, echter denk ik wel dat het geld wat vorig jaar is opgehaald tijdens de Darfur 2004 actie op een goede manier is besteed.
Dat bedoel ik, op de man spelen. Prima als je het zo wilt.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Meen je dit nou echt? 40 jaar linkse politiek?![]()
![]()
![]()
Je bent echt niet zo slim raptorix. Ik neem het altijd nog een beetje voor je op omdat ik je in het echt heb gezien en ik weet dat je niet echt rijkelijk bedeeld bent met hersencellen maar nu maak je het wel heel bont. Wat een dom geneuzel, het is wel goed met je. Prettige kerst hoor![]()
Echt super dat dit soort dingen gebeuren.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:52 schreef N.icka het volgende:
Ze hebben 2 miljoen opgehaald , ben benieuwd hoveel gezinnen ze daarmee weer bij elkaar kunnen brengen. Mooi werk![]()
http://www.zqcentral.com/index/colomn/show/15quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:51 schreef -Hans- het volgende:
[..]
CherrymoonTraxx: Verantwoording Darfur 2004 Ook voor de actie van dit jaar (de besteding van het geld) zal verantwoording worden afgelegd. Misschien naďef van mijn kant om alleen maar af te gaan op wat foto's, echter denk ik wel dat het geld wat vorig jaar is opgehaald tijdens de Darfur 2004 actie op een goede manier is besteed.
Amen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:52 schreef N.icka het volgende:
Ze hebben 2 miljoen opgehaald , ben benieuwd hoveel gezinnen ze daarmee weer bij elkaar kunnen brengen. Mooi werk![]()
quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iemand voor Adolf uitmaken is erg nuttig.
40 jaar linkse politiek, dat is gewoon een domme leugen, wil je nou echt dat ik daarop reageer? Liever naief dan zo cynisch en zuur en dom.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, op de man spelen. Prima als je het zo wilt.
Ik stel je een vraag, maar antwoord geven doe je niet. Prima, geeft idd aan dat je geen antwoord hebt.
En och, ik ben inderdaad niet zo slim, maar ben in ieder geval niet naieef.
Hetgeet dat blijkt is dat begrijpend lezen niet jouw ding is.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]Zeg ik dat ergens...
Nouja, het blijkt maar weer dat je alleen maar loopt te trollen hier en niet voor rede vatbaar wilt zijnCMT
jep, mooie score hoor!quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:52 schreef N.icka het volgende:
Een antwoord heeft SCH nooit. Alleen wat getroll en wat op de man spelen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, op de man spelen. Prima als je het zo wilt.
Ik stel je een vraag, maar antwoord geven doe je niet. Prima, geeft idd aan dat je geen antwoord hebt.
En och, ik ben inderdaad niet zo slim, maar ben in ieder geval niet naieef.
* tha_dark zucht iets met pot en ketel....quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hetgeet dat blijkt is dat begrijpend lezen niet jouw ding is.
Met mijn vermogen tot begrijpend lezen is niks aan de hand hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hetgeet dat blijkt is dat begrijpend lezen niet jouw ding is.
Je bent er toch mee eens dat het armoede beleid compleet mislukt is?quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:54 schreef SCH het volgende:
[..]
40 jaar linkse politiek, dat is gewoon een domme leugen, wil je nou echt dat ik daarop reageer? Liever naief dan zo cynisch en zuur en dom.
Kennelijk toch wel, je slaat de plank namelijk finaal mis.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:55 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Met mijn vermogen tot begrijpend lezen is niks aan de hand hoor.
Maar ga maar lekker door zo hoor. Je zet jezelf alleen maar meer voor schut door niks anders dan getroll en gezuig bij te dragen aan dit topic
Geweldige rechtse site waarin de PvdA-voorzitter zo wordt voorgesteld:quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
http://www.zqcentral.com/index/colomn/show/15
Nee, niet compleet en al zeker niet door de linkse politiek. Die hebben tenminste nog enige compassie itt de liberale selfkickers.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je bent er toch mee eens dat het armoede beleid compleet mislukt is?
Klink dan ook op de link in die column, daar gaat het om, niet om de site, niet om de column.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Geweldige rechtse site waarin de PvdA-voorzitter zo wordt voorgesteld:
Harrie de Geitenneuker
Kartonnen Doos 11
5611 AA EINDHOVEN
Nee, dan heb je echt een bron te pakken hoor![]()
Het probleem van links is dat men in plaats van een structurele oplossing liever wat geld toestop aan derde wereldlanden, en dan roept: KIJK ONS EENS GEWELDIG ZIJN.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, niet compleet en al zeker niet door de linkse politiek. Die hebben tenminste nog enige compassie itt de liberale selfkickers.
Ga ik zo even lezen!quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Welke linkse kabinetten man. We hebben nog NOOIT een links kabinet gehad.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem van links is dat men in plaats van een structurele oplossing liever wat geld toestop aan derde wereldlanden, en dan roept: KIJK ONS EENS GEWELDIG ZIJN.
Als er dan partijen zijn, die vinden dat dit geen oplossing biedt, dan zijn het egoisten en cynische lui.
Goed, ik zal je de vraag zo stellen: wat hebben de linkse kabinetten structureel bijgedragen aan het armoede probleem?
Er worden steeds vaker projecten georgniseerd waarbij de hulp in goederen of hulp ter plaats word gestoken. Er word geen geld naar een overheid overgemaakt.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:58 schreef raptorix het volgende:
Het probleem van links is dat men in plaats van een structurele oplossing liever wat geld toestop aan derde wereldlanden, en dan roept: KIJK ONS EENS GEWELDIG ZIJN.
Dat lijkt me een goede vraag voor een apart topic ipv dat hier uit te gaan vechtten....quote:Goed, ik zal je de vraag zo stellen: wat hebben de linkse kabinetten structureel bijgedragen aan het armoede probleem?
End of message, ik ga dit topic niet verder vervuilen met politieke discussies, kan een moderator misschien alle politiek meuk verwijderen?quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Welke linkse kabinetten man. We hebben nog NOOIT een links kabinet gehad.
Dat gebeurt eigenlijk voornamelijk. Er wordt nauwelijks nog zomaar wat gegeven, alleen bij acute nood.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:01 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Er worden steeds vaker projecten georgniseerd waarbij de hulp in goederen of hulp ter plaats word gestoken. Er word geen geld naar een overheid overgemaakt.
Daarbij word ook nog gekeken naar structurele oplossingen. Opleiding geven, helpen met opzetten bedrijf e.d.
Je bent echt een klein kind, mijn god je niveau is nog lager als ik al dacht.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja je moet wel he, je ziet ook wel in dat het onzin was![]()
Je hebt gewoon ongelijk - je weet niet waar deze actie over gaat en je kunt geen links kabinet opnoemen. Over niveau gesprokenquote:Op zaterdag 24 december 2005 18:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je bent echt een klein kind, mijn god je niveau is nog lager als ik al dacht.
http://www.3fm.nl/page/darfur_nieuws/59373/ neem daarnaast de foto's en de verslagen op locatie die zijn gedaan door Eric Corton en dan ben ik voldoende overtuigd. Al vrees ik ook wel dat in het door jouw geplaatste artikel zeker een kern van waarheid in zit.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Niet alleen dom, ook nog blind.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt gewoon ongelijk - je weet niet waar deze actie over gaat en je kunt geen links kabinet opnoemen. Over niveau gesproken![]()
Lekker inhoudelijk weerquote:Op zaterdag 24 december 2005 18:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet alleen dom, ook nog blind.
Mag ik je erop wijzen dat jij begon met een cynische kutopmerking.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:26 schreef raptorix het volgende:
Wel degelijk. Nogmaals gaf ik aan dat ik hier stop met reageren om het topic niet verder te vervuilen, kennelijk zie jij dat als zwaktebod. Prima
De organisatie (het rode kruis) die dit werk doet, blijft gewoon dit werk in het zelfde tempo voorzetten hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:52 schreef N.icka het volgende:
De afgelopen week waren er verschillende reportages te zien op TV over deze actie.quote:Op zaterdag 24 december 2005 19:46 schreef Martijn_fijn het volgende:
Helaas jongens er verandert 0,0 hoe spijtig ik dat zelf ook vind.
Calvobbes, je hebt helemaal gelijk deze keerquote:Op zaterdag 24 december 2005 19:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
De afgelopen week waren er verschillende reportages te zien op TV over deze actie.
Daarin was een 3FM DJ er getuige van dat verschillende kinderen met hun families werden herenigd.
Maar dat zal volgens azijnzeikers zoals jij dan wel in scene zijn gezet ofzo.
Het geld wat ingezameld is word voor nog meer van dit soort herenigingen worden gebruikt. Dus het lijkt me dat er wel degelijk wat veranderd.
En 15% van 2 miljoen is nog altijd beter dan niks.
Leer eens begrijpend lezend lezen. Ik zeg dat er helemaal niet, dat er iets in scene is gezet, maar je geeft mij nu al zelf gelijk door te zeggen dat er nu ook al kinderen worden herenigd. Natuurlijk is dat geen scené.quote:Op zaterdag 24 december 2005 19:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
De afgelopen week waren er verschillende reportages te zien op TV over deze actie.
Daarin was een 3FM DJ er getuige van dat verschillende kinderen met hun families werden herenigd.
Maar dat zal volgens azijnzeikers zoals jij dan wel in scene zijn gezet ofzo.
Het geld wat ingezameld is word voor nog meer van dit soort herenigingen worden gebruikt. Dus het lijkt me dat er wel degelijk wat veranderd.
En 15% van 2 miljoen is nog altijd beter dan niks.
Uiteraard is dat natte vinger werk. Maar als jij gelooft dat al het geld, daadwerkelijk besteed wordt aan Congo.. leer jij dan nog maar eens de harde zakelijke kant van Hulporganisaties kennen. (je wil niet weten hoeveel de topbestuurders van het rode kruis verdienen)quote:Op zaterdag 24 december 2005 20:03 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Waar is die 15% op gebaseerd? of is het natte vinger werk?
Dat wil ik inderdaad niet weten. In dit topic heb ik al eerder laten weten (reactie op CherrymoonTraxx) dat ik ook vrees dat niet al het geld op de juiste plek terecht komt. Ik vind alleen dat je niet percentages moet gaan noemen die nergens op gebaseerd zijn..quote:Op zaterdag 24 december 2005 20:06 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Uiteraard is dat natte vinger werk. Maar als jij gelooft dat al het geld, daadwerkelijk besteed wordt aan Congo.. leer jij dan nog maar eens de harde zakelijke kant van Hulporganisaties kennen. (je wil niet weten hoeveel de topbestuurders van het rode kruis verdienen)
Het is logisch dat het niet voor de volle 100% aankomt op de plek van bestemming, maar in het geval van hulporganisaties blijft er wel erg veel aan de strijkstok hangen. Daar gaat het om.quote:Op zaterdag 24 december 2005 19:56 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Calvobbes, je hebt helemaal gelijk deze keer
dat niet de volle 100% op de goede plek aankomt is logisch, alle kleine beetjes helpen, één kind dat zijn ouders weer terug heeft is voor mij al voldoende.
Hoorde net op het journaal dat het Rode Kruis al meer dan 800 kinderen weer in contact met de ouders heeft weten te brengen. (dat was voor de 3FM actie)quote:Op zaterdag 24 december 2005 19:56 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Calvobbes, je hebt helemaal gelijk deze keer
dat niet de volle 100% op de goede plek aankomt is logisch, alle kleine beetjes helpen, één kind dat zijn ouders weer terug heeft is voor mij al voldoende.
bron: telegraaf (lekker betrouwbaar btwquote:Salaris directeur Rode Kruis 158.000 euro
DEN HAAG - Algemeen-directeur J. Post van het Nederlandse Rode Kruis verdient per jaar 158.000 euro. Dat heeft het Rode Kruis donderdag bekendgemaakt.
De organisatie brengt het salaris van topman Post naar buiten na de onrust die ontstond rond het salaris van de directeur van de Nederlandse Hartstichting. Onlangs werd bekend dat die 170.000 euro ontvangt. Dat wekte beroering bij de achterban van die stichting.
Het Rode Kruis heeft de salarissen van zijn directie nooit in de openheid willen brengen. "Het Rode Kruis was en is van mening dat het op grond van privacy-redenen niet gepast is om individuele salarisbedragen te noemen. De huidige media-aandacht voor directiesalarissen bij goede doelen heeft het bestuur doen besluiten nu openheid te geven", aldus de organisatie.
verklaar je naderquote:Op zaterdag 24 december 2005 20:32 schreef Fok! het volgende:
... en dan heb je ineens een oranje bank ...
okee rielekst joh!quote:Op zaterdag 24 december 2005 20:36 schreef Fok! het volgende:
Sja... Freek de Jonge vond dat ik 'm voor ¤290,- mocht hebben. Ik had gedacht dat er nog hogere bieders zouden zijn, maar nee... Hij is nu van mij
leuk joh gefeliciteerd ermeequote:Op zaterdag 24 december 2005 20:37 schreef Fok! het volgende:
Ik heb alleen een (gesigneerd) kussen thuis. De rest van de bank volgt na kerst. Ik kon hem nu niet direct in mijn Golf kwijt....
Mja, ik kan niet zeggen dat ik exact op de hoogte ben van wat het Rode Kruis gaat doen. En ik kan ook niet controleren of ze daadwerkelijk al die kinderen gaan herenigen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 20:03 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat ik aangeef, is dat sommige mensen geloven dat er nu daadwerkelijk veel meer kinderen met hun ouders worden herenigd (wat ik van harte hoop), maar je bent niet realistisch als je denkt dat het Rode Kruis nu nóg sneller en nog méér kinderen gaat helpen. Die blijven gewoon het huidige werk continueren in het huidige systeem. Maar mischien kopen ze van het beetje geld, dat daarwerkelijk ter plekke naar Congo gaat, wel iets van speeldgoed voor de kids.![]()
Wat leuk! Ik heb je nog op tv gezienquote:Op zaterdag 24 december 2005 20:36 schreef Fok! het volgende:
Sja... Freek de Jonge vond dat ik 'm voor ¤290,- mocht hebben. Ik had gedacht dat er nog hogere bieders zouden zijn, maar nee... Hij is nu van mij
van de darfuractie kun je op de 3fm site het van iedere euro nalezen hoor!quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:41 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik wil dat ze eens kunnen aantonen, wat er nu werkelijk met élke cent gebeurd.
sch, szabo van de vvd kwam met het voorstel om regeringsbijdrage te vragen voor specifiek deze actie...quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, niet compleet en al zeker niet door de linkse politiek. Die hebben tenminste nog enige compassie itt de liberale selfkickers.
Ja, het heeft wel wat zo'n glazen huis. Ik luister normaal nooit 3FM, maar dit vond ik toch wel leuk.quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:11 schreef -Hans- het volgende:
Aardige liedjes nu op 3FM.. maar ik mis het gebeuren in het glazen huis nu wel. Het was, en blijft toch wel bijzondere radio. Als ze volgend jaar weer in het glazenhuis gaan zitten dan hoop ik dat in elk geval Giel en Gerard van de partij zijn, en ook Wout. Eddie Zoey lijkt mij ook niet verkeerd.
Tegen die tijd dat ik dat verdien ga ik zelf wel wat geld brengen naar goede doelen, of ik begin er zelf 1.quote:Op zaterdag 24 december 2005 20:22 schreef snellejelle het volgende:
Directeur Rode Kruis verdient:
[..]
bron: telegraaf (lekker betrouwbaar btw)
als ik eerlijk ben vind ik dat meevallen. je kunt niet van die mensen verwachten dat ze een hongerloon verdienen. anders krijg je nooit de juiste man op de juiste plek.
Paar jaar geleden was het rode kruis nog in het nieuws dat meer dan 90% van het geld aan de eigen organisatie wordt besteed.quote:Op zaterdag 24 december 2005 21:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mja, ik kan niet zeggen dat ik exact op de hoogte ben van wat het Rode Kruis gaat doen.
Ja, dus? 1.2 Miljoen bij elkaar brengen in 6 dagen is nog steeds een ongeloofelijk hoog aantal.quote:Op zondag 25 december 2005 11:19 schreef indahnesia.com het volgende:
haha.. 2.2 miljoen, waarvan 1 miljoen door de staat is bijgelegd.
jep, maar een klein deel wordt daadwerkelijk goed besteed uiteindelijk naar het schijnt.quote:Op zondag 25 december 2005 12:04 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Ja, dus? 1.2 Miljoen bij elkaar brengen in 6 dagen is nog steeds een ongeloofelijk hoog aantal.
Dat praten mensen elkaar na inderdaad.quote:Op zondag 25 december 2005 12:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jep, maar een klein deel wordt daadwerkelijk goed besteed uiteindelijk naar het schijnt.
Ik zag dat je ook nog geinterviewd werd door het NOS Journaal.quote:Op zaterdag 24 december 2005 20:37 schreef Fok! het volgende:
Ik heb alleen een (gesigneerd) kussen thuis. De rest van de bank volgt na kerst. Ik kon hem nu niet direct in mijn Golf kwijt....
Zolang er 150 miljoen op de rekening staat voor de Tsunami, terwijl er nog zo'n 50.000 géén huis hebben, dan hoef ik niemand na te praten. Ik kan beter zelf er heen gaan om een huis te gaan timmeren. Dat gaat sneller en kost minder.quote:Op zondag 25 december 2005 13:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat praten mensen elkaar na inderdaad.
Bron?quote:Op zondag 25 december 2005 13:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat praten mensen elkaar na inderdaad.
Het is de vraag of het infrastructureel allemaal mogelijk is. Ik bedoel: je kunt daar 1 miljoen werklui met 100 miljoen ton materiaal naartoe sturen, maar het is de vraag of 't dan goed geregeld wordt ... Ik denk dat de planningsfactor in dit geheel niet onbelangrijk is.quote:Op zondag 25 december 2005 14:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Zolang er 150 miljoen op de rekening staat voor de Tsunami, terwijl er nog zo'n 50.000 géén huis hebben, dan hoef ik niemand na te praten. Ik kan beter zelf er heen gaan om een huis te gaan timmeren. Dat gaat sneller en kost minder.
Dat weten we eind deze weekquote:Op zaterdag 24 december 2005 23:25 schreef Juweel het volgende:
[..]
Wat leuk! Ik heb je nog op tv gezienpast die bank wel bij je interieur?
![]()
Desnoods begin je met de aanleg van een nieuwe doorgaande weg. Ook goed wat mij betreft...quote:Op zondag 25 december 2005 14:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het is de vraag of het infrastructureel allemaal mogelijk is. Ik bedoel: je kunt daar 1 miljoen werklui met 100 miljoen ton materiaal naartoe sturen, maar het is de vraag of 't dan goed geregeld wordt ... Ik denk dat de planningsfactor in dit geheel niet onbelangrijk is.
Doet me denken aan het gebeuren rond de Tsunami, daar stond ook voor miljoenen aan voedsel weg te rotten op het vliegveld omdat het infrastructureel gezien niet naar de plek van bestemming kon.quote:Op zondag 25 december 2005 14:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het is de vraag of het infrastructureel allemaal mogelijk is. Ik bedoel: je kunt daar 1 miljoen werklui met 100 miljoen ton materiaal naartoe sturen, maar het is de vraag of 't dan goed geregeld wordt ... Ik denk dat de planningsfactor in dit geheel niet onbelangrijk is.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:
Dat was procedureel, verkeerde papieren, de vrachtwagens stonden gewoon klaar, met benzine en chauffeur.quote:Op maandag 26 december 2005 09:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Doet me denken aan het gebeuren rond de Tsunami, daar stond ook voor miljoenen aan voedsel weg te rotten op het vliegveld omdat het infrastructureel gezien niet naar de plek van bestemming kon.
er is mijn inziens tijdens alle requesttopic niet over gefokt, maar nu er een topic met bedrag staat .....quote:Op maandag 26 december 2005 11:48 schreef kwakveense het volgende:
al die zeiksnorren hier: het geld van de serious request actie wordt niet gebruikt voor voedselhulp, maar voor acties om ouders en kinderen te herenigen. nee, het is dus geen structurele oplossing en dat pretendeert het ook niet te zijn. dus wat zeiken jullie nou!
Ik nietquote:Op maandag 26 december 2005 13:12 schreef Fatality het volgende:
Ik vind dat volgend jaar Egbert-Jan Weber en Bente met z'n tweetjes in het huis moeten!
Er kunnen ook vier mensen dat huis in. Die shifts van 6 uur zijn misschien iets teveel van t goede.quote:Op maandag 26 december 2005 13:15 schreef calvobbes het volgende:
Zoey, Ekdom en Claudia lijkt mij wel een goed trio.
lijkt mij errug leuk zelfsquote:Op maandag 26 december 2005 13:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zoey, Ekdom en Claudia lijkt mij wel een goed trio.
quote:Op maandag 26 december 2005 16:55 schreef Fatality het volgende:
Claudia is wel neerlands dieptepunt qua radio
Over cabaret maar te zwijgen
Domme vraag, die heeft hij toch niet of een rechterduim moet beschouwd worden als 'n bron.quote:
Ooooh, jaaaa! Maar dan wel zonder radio-apparatuur. En de deur mag pas na 6 decennia open. En niks eten hč.quote:Op maandag 26 december 2005 13:12 schreef Fatality het volgende:
Ik vind dat volgend jaar Egbert-Jan Weber en Bente met z'n tweetjes in het huis moeten!
dat lijkt me inderdaad een passende straf voor de tijd dat ze SPAM gemaakt hebben.quote:Op maandag 26 december 2005 18:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Ooooh, jaaaa! Maar dan wel zonder radio-apparatuur. En de deur mag pas na 6 decennia open. En niks eten hč.
't Blijft sws opvallend dat mensen die 'goed' kunnen acteren of op het podium staan menen ook een dj-microfoon te moeten gaan gebruiken. Nee,quote:Op maandag 26 december 2005 20:07 schreef Dandelion het volgende:
[..]
dat lijkt me inderdaad een passende straf voor de tijd dat ze SPAM gemaakt hebben.
SPAMquote:Op maandag 26 december 2005 20:07 schreef Dandelion het volgende:
[..]
dat lijkt me inderdaad een passende straf voor de tijd dat ze SPAM gemaakt hebben.
claudia vind ik dan wel weer leuk, das gewoon een lekker lompe muts en zo doet ze ook.quote:Op maandag 26 december 2005 20:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
't Blijft sws opvallend dat mensen die 'goed' kunnen acteren of op het podium staan menen ook een dj-microfoon te moeten gaan gebruiken. Nee,Claudia
, je bent niet om aan te horen (ook buiten een radio-uitzending overigens). En nee, E-J Weber, ga maar lekker weet-ik-veel-wat-voor-film maken, maar blijf weg uit een radiostudio
.
[editwhateverquote:Op dinsdag 27 december 2005 02:28 schreef Dandelion het volgende:
[..]
claudia vind ik dan wel weer leuk, das gewoon een lekker lompe muts en zo doet ze ook.
Maar die E-J...
quote:3FM Serious Request: 7,5 miljoen luisteraars en kijkers
7,5 miljoen Nederlanders hebben in de week voor kerst naar '3FM Serious Request' gekeken en geluisterd. Dit blijkt uit telefonisch onderzoek dat is uitgevoerd door de afdeling Kijk- en Luisteronderzoek van de Publieke Omroep. In totaal waren 10,3 miljoen mensen waren op de hoogte van de actie.
Van maandag 19 tot en met zaterdag 24 december zonden Giel Beelen, Gerard Ekdom en Wouter van der Goes 6 dagen lang 24 uur per dag uit vanuit het Glazen Huis op de Neude in Utrecht om samen met het Rode Kruis geld in te zamelen voor Congo. Deze marathonuitzending is door 3,2 miljoen mensen beluisterd. 6,2 miljoen mensen hebben de uitzending gevolgd via Nederland 2. De website van 3FM werd tijdens de actieweek bezocht door 344.840 mensen, zij waren samen goed voor 2,7 miljoen page-views.
Luisteraars waardeerden de radio-uitzendingen van '3FM Serious Request' met gemiddeld een 7,7, de tv-uitzendingen werden zelfs gewaardeerd met een 8,0. Ook het doel: ‘Red een kind in Congo’ viel in goede aarde. 94 procent van de ondervraagden vond dit een goed tot zeer goed doel. 82 procent had een goede tot zeer goede waardering over voor de gedraaide muziek, deze werd tegen betaling aangevraagd door de luisteraars.
Florent Luyckx, zendercoördinator van 3FM : “Iedereen bij 3FM is geraakt door de betrokkenheid van onze luisteraars. Het doel van de actie werd hartelijk omarmd en het niveau van de requests was fantastisch. De energie vanuit het hele land was voelbaar in het Glazen Huis en hielp de DJ´s Giel, Gerard en Wout over de eindstreep. De unanieme steun van de Tweede Kamer voor een bijdrage aan onze actie heeft ons ook aangenaam verrast. Ik ben trots op het eindresultaat waarmee het Nederlandse Rode Kruis enorm veel kinderen in Congo kan herenigen met hun familie en kan voorzien van de noodzakelijke medische hulp.”
Tijdens '3FM Serious Request' werd tot op heden ¤2.203.549,-opgehaald. Omdat er nog steeds machtigingskaarten binnenkomen, mwordt eind januari het eindbedrag bekend gemaakt.
die cijfers kloppen niet helemaal , tenzij ze de kijkcijfers die ze per uur neerzetten bij SKO(stichting kijk onderzoek) bij elkaar optellen, maar meestal zijn dat dezelfde kijkersquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |