abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:51:16 #151
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33375281
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Als het nut had gehad, dan had ik best wat willen geven. Dat is echter niet het geval.
CherrymoonTraxx: Verantwoording Darfur 2004 Ook voor de actie van dit jaar (de besteding van het geld) zal verantwoording worden afgelegd. Misschien naďef van mijn kant om alleen maar af te gaan op wat foto's, echter denk ik wel dat het geld wat vorig jaar is opgehaald tijdens de Darfur 2004 actie op een goede manier is besteed.
pi_33375301
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:50 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wees jij dan de slimste om daar niet op te reageren.
Aan de ene kant wel klagen dat anderen fel op jou reageren, maar aan de anderen kant net zo hard mee doen en waar mogelijk het vuurtje opstoken

Trouwens ook een tip voor de anderen. Laat je niet uitlokken en negeer die opmerkingen gewoon.
Iemand voor Adolf uitmaken is erg nuttig. Doe even niet zo triest en hypocriet, Calvobbes. Een kritische noot is niets mis mee, daar wordt dan debiel op gereageerd... Daar reageer ik dan op ja.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:52:17 #153
92279 N.icka
Windforce 11
pi_33375317
Ze hebben 2 miljoen opgehaald , ben benieuwd hoveel gezinnen ze daarmee weer bij elkaar kunnen brengen. Mooi werk
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:53:20 #154
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33375350
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:51 schreef -Hans- het volgende:

[..]

CherrymoonTraxx: Verantwoording Darfur 2004 Ook voor de actie van dit jaar (de besteding van het geld) zal verantwoording worden afgelegd. Misschien naďef van mijn kant om alleen maar af te gaan op wat foto's, echter denk ik wel dat het geld wat vorig jaar is opgehaald tijdens de Darfur 2004 actie op een goede manier is besteed.
Joh, al sturen ze alle originele bankafschriften, bonnen en bewijzen regelrecht naar die flip toe, dan zal -ie nog de zure zeikerd uithangen. Face it. Al wordt in een onafhankelijk tribunaal bewezen dat het geld voor de volle 100% eerlijk is verdeeld en op de plaats van bestemming is aangekomen, dan nog zal -ie zeggen dat de boel opgelicht is en weet ik veel wat. Dit is zeiken om het zeiken, niks meer en niks minder.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_33375356
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Meen je dit nou echt? 40 jaar linkse politiek?

Je bent echt niet zo slim raptorix. Ik neem het altijd nog een beetje voor je op omdat ik je in het echt heb gezien en ik weet dat je niet echt rijkelijk bedeeld bent met hersencellen maar nu maak je het wel heel bont. Wat een dom geneuzel, het is wel goed met je. Prettige kerst hoor
Dat bedoel ik, op de man spelen. Prima als je het zo wilt.
Ik stel je een vraag, maar antwoord geven doe je niet. Prima, geeft idd aan dat je geen antwoord hebt.
En och, ik ben inderdaad niet zo slim, maar ben in ieder geval niet naieef.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_33375360
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:52 schreef N.icka het volgende:
Ze hebben 2 miljoen opgehaald , ben benieuwd hoveel gezinnen ze daarmee weer bij elkaar kunnen brengen. Mooi werk
Echt super dat dit soort dingen gebeuren.
pi_33375361
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:51 schreef -Hans- het volgende:

[..]

http://www.zqcentral.com/index/colomn/show/15
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:53:46 #158
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33375366
quote:
Amen.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_33375367
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Iemand voor Adolf uitmaken is erg nuttig.
Zeg ik dat ergens...

Nouja, het blijkt maar weer dat je alleen maar loopt te trollen hier en niet voor rede vatbaar wilt zijn CMT
pi_33375389
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik stel je een vraag, maar antwoord geven doe je niet. Prima, geeft idd aan dat je geen antwoord hebt.
40 jaar linkse politiek, dat is gewoon een domme leugen, wil je nou echt dat ik daarop reageer? Liever naief dan zo cynisch en zuur en dom.
pi_33375390
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Zeg ik dat ergens...

Nouja, het blijkt maar weer dat je alleen maar loopt te trollen hier en niet voor rede vatbaar wilt zijn CMT
Hetgeet dat blijkt is dat begrijpend lezen niet jouw ding is.
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:54:52 #162
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33375408
quote:
jep, mooie score hoor!
Het rode kruis heeft al aan gegeven dat ze hopen op weer zo'n actie volgend jaar. Van mij mogen ze, het levert erg mooie radio op & er wordt weer een verborgen probleem onder de aandacht gebracht. Mooi hoor.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_33375415
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een antwoord heeft SCH nooit. Alleen wat getroll en wat op de man spelen.
pi_33375424
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

* tha_dark zucht iets met pot en ketel....
Koning.
pi_33375434
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Met mijn vermogen tot begrijpend lezen is niks aan de hand hoor.
Maar ga maar lekker door zo hoor. Je zet jezelf alleen maar meer voor schut door niks anders dan getroll en gezuig bij te dragen aan dit topic
pi_33375436
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:54 schreef SCH het volgende:

[..]

40 jaar linkse politiek, dat is gewoon een domme leugen, wil je nou echt dat ik daarop reageer? Liever naief dan zo cynisch en zuur en dom.
Je bent er toch mee eens dat het armoede beleid compleet mislukt is?
pi_33375443
We zitten allemaal weer fijn in de kerststemming zo te zien.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_33375451
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:55 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Met mijn vermogen tot begrijpend lezen is niks aan de hand hoor.
Maar ga maar lekker door zo hoor. Je zet jezelf alleen maar meer voor schut door niks anders dan getroll en gezuig bij te dragen aan dit topic
Kennelijk toch wel, je slaat de plank namelijk finaal mis.
pi_33375452
quote:
Geweldige rechtse site waarin de PvdA-voorzitter zo wordt voorgesteld:
Harrie de Geitenneuker
Kartonnen Doos 11
5611 AA EINDHOVEN

Nee, dan heb je echt een bron te pakken hoor
pi_33375472
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je bent er toch mee eens dat het armoede beleid compleet mislukt is?
Nee, niet compleet en al zeker niet door de linkse politiek. Die hebben tenminste nog enige compassie itt de liberale selfkickers.
pi_33375492
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Geweldige rechtse site waarin de PvdA-voorzitter zo wordt voorgesteld:
Harrie de Geitenneuker
Kartonnen Doos 11
5611 AA EINDHOVEN

Nee, dan heb je echt een bron te pakken hoor
Klink dan ook op de link in die column, daar gaat het om, niet om de site, niet om de column.
pi_33375518
Ik ga eens aanschuiven bij het kerstdiner.
pi_33375531
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, niet compleet en al zeker niet door de linkse politiek. Die hebben tenminste nog enige compassie itt de liberale selfkickers.
Het probleem van links is dat men in plaats van een structurele oplossing liever wat geld toestop aan derde wereldlanden, en dan roept: KIJK ONS EENS GEWELDIG ZIJN.
Als er dan partijen zijn, die vinden dat dit geen oplossing biedt, dan zijn het egoisten en cynische lui.
Goed, ik zal je de vraag zo stellen: wat hebben de linkse kabinetten structureel bijgedragen aan het armoede probleem?
  zaterdag 24 december 2005 @ 18:00:04 #174
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33375552
quote:
Ga ik zo even lezen!

Eerst NOS journaal checken voor de beelden.
  zaterdag 24 december 2005 @ 18:00:53 #175
92279 N.icka
Windforce 11
pi_33375570
raptorix heb je eigenlijk een idee waar deze actie over gaat ?
pi_33375574
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem van links is dat men in plaats van een structurele oplossing liever wat geld toestop aan derde wereldlanden, en dan roept: KIJK ONS EENS GEWELDIG ZIJN.
Als er dan partijen zijn, die vinden dat dit geen oplossing biedt, dan zijn het egoisten en cynische lui.
Goed, ik zal je de vraag zo stellen: wat hebben de linkse kabinetten structureel bijgedragen aan het armoede probleem?
Welke linkse kabinetten man. We hebben nog NOOIT een links kabinet gehad.
pi_33375589
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:58 schreef raptorix het volgende:

Er worden steeds vaker projecten georgniseerd waarbij de hulp in goederen of hulp ter plaats word gestoken. Er word geen geld naar een overheid overgemaakt.
Daarbij word ook nog gekeken naar structurele oplossingen. Opleiding geven, helpen met opzetten bedrijf e.d.
quote:
Dat lijkt me een goede vraag voor een apart topic ipv dat hier uit te gaan vechtten....
pi_33375667
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Welke linkse kabinetten man. We hebben nog NOOIT een links kabinet gehad.
End of message, ik ga dit topic niet verder vervuilen met politieke discussies, kan een moderator misschien alle politiek meuk verwijderen?
pi_33375708
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

End of message
Ja je moet wel he, je ziet ook wel in dat het onzin was
pi_33375733
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:01 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Er worden steeds vaker projecten georgniseerd waarbij de hulp in goederen of hulp ter plaats word gestoken. Er word geen geld naar een overheid overgemaakt.
Daarbij word ook nog gekeken naar structurele oplossingen. Opleiding geven, helpen met opzetten bedrijf e.d.
Dat gebeurt eigenlijk voornamelijk. Er wordt nauwelijks nog zomaar wat gegeven, alleen bij acute nood.

Het meeste gaat naar onderwijs en werk en in dit geval naar gezinshereniging.
pi_33375757
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja je moet wel he, je ziet ook wel in dat het onzin was
Je bent echt een klein kind, mijn god je niveau is nog lager als ik al dacht.
pi_33375776
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je bent echt een klein kind, mijn god je niveau is nog lager als ik al dacht.
Je hebt gewoon ongelijk - je weet niet waar deze actie over gaat en je kunt geen links kabinet opnoemen. Over niveau gesproken
pi_33375981
goed topic
  zaterdag 24 december 2005 @ 18:15:58 #184
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33376007
quote:
http://www.3fm.nl/page/darfur_nieuws/59373/ neem daarnaast de foto's en de verslagen op locatie die zijn gedaan door Eric Corton en dan ben ik voldoende overtuigd. Al vrees ik ook wel dat in het door jouw geplaatste artikel zeker een kern van waarheid in zit.
pi_33376145
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt gewoon ongelijk - je weet niet waar deze actie over gaat en je kunt geen links kabinet opnoemen. Over niveau gesproken
Niet alleen dom, ook nog blind.
pi_33376163
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet alleen dom, ook nog blind.
Lekker inhoudelijk weer

Geef nou gewoon toe dat je fout zit. Je wist niet eens waar deze actie over gaat toch?
pi_33376297
Wel degelijk. Nogmaals gaf ik aan dat ik hier stop met reageren om het topic niet verder te vervuilen, kennelijk zie jij dat als zwaktebod. Prima
pi_33376317
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:26 schreef raptorix het volgende:
Wel degelijk. Nogmaals gaf ik aan dat ik hier stop met reageren om het topic niet verder te vervuilen, kennelijk zie jij dat als zwaktebod. Prima
Mag ik je erop wijzen dat jij begon met een cynische kutopmerking.
pi_33376685
Heren Heren
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zaterdag 24 december 2005 @ 19:46:41 #190
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_33378485
quote:
De organisatie (het rode kruis) die dit werk doet, blijft gewoon dit werk in het zelfde tempo voorzetten hoor.

Deze 2 miljoen veranderd daar helemaal niets aan. Straks plaatsen ze foto's (als bewijs van het nut van de actie) van kinderen die zijn herenigd met hun ouders, maar dat was anders ook wel gebeurd.

Nee van deze 2 miljoen gaat er als het meezit, zo'n 15% naar Congo zelf om wat rode kruis gebouwen te onderhouden en wat eten te kopen. Het overige geld gaat in de algemene pot van het rode kruis, voor salarissen en overige kosten.

Conclussie: het is een lovenswaardige actie zo vlak voor de kerst, maar mensen zoals kippenek en SCH die werkelijk denken wereldverbeteraars te zijn door wat geld te storten, dan sta je niet realistisch met beide benen op de grond. Helaas jongens er verandert 0,0 hoe spijtig ik dat zelf ook vind.

pi_33378513
LB.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_33378674
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:46 schreef Martijn_fijn het volgende:

Helaas jongens er verandert 0,0 hoe spijtig ik dat zelf ook vind.
De afgelopen week waren er verschillende reportages te zien op TV over deze actie.
Daarin was een 3FM DJ er getuige van dat verschillende kinderen met hun families werden herenigd.
Maar dat zal volgens azijnzeikers zoals jij dan wel in scene zijn gezet ofzo.

Het geld wat ingezameld is word voor nog meer van dit soort herenigingen worden gebruikt. Dus het lijkt me dat er wel degelijk wat veranderd.
En 15% van 2 miljoen is nog altijd beter dan niks.
pi_33378758
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

De afgelopen week waren er verschillende reportages te zien op TV over deze actie.
Daarin was een 3FM DJ er getuige van dat verschillende kinderen met hun families werden herenigd.

Het geld wat ingezameld is word voor nog meer van dit soort herenigingen worden gebruikt. Dus het lijkt me dat er wel degelijk wat veranderd.
Calvobbes, je hebt helemaal gelijk deze keer
dat niet de volle 100% op de goede plek aankomt is logisch, alle kleine beetjes helpen, één kind dat zijn ouders weer terug heeft is voor mij al voldoende.
  zaterdag 24 december 2005 @ 20:03:23 #194
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_33378937
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Leer eens begrijpend lezend lezen. Ik zeg dat er helemaal niet, dat er iets in scene is gezet, maar je geeft mij nu al zelf gelijk door te zeggen dat er nu ook al kinderen worden herenigd. Natuurlijk is dat geen scené.

Wat ik aangeef, is dat sommige mensen geloven dat er nu daadwerkelijk veel meer kinderen met hun ouders worden herenigd (wat ik van harte hoop), maar je bent niet realistisch als je denkt dat het Rode Kruis nu nóg sneller en nog méér kinderen gaat helpen. Die blijven gewoon het huidige werk continueren in het huidige systeem. Maar mischien kopen ze van het beetje geld, dat daarwerkelijk ter plekke naar Congo gaat, wel iets van speeldgoed voor de kids.
  zaterdag 24 december 2005 @ 20:03:31 #195
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33378941
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:46 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Waar haal je die 15% vandaan?
  zaterdag 24 december 2005 @ 20:06:00 #196
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_33379022
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 20:03 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Waar is die 15% op gebaseerd? of is het natte vinger werk?
Uiteraard is dat natte vinger werk. Maar als jij gelooft dat al het geld, daadwerkelijk besteed wordt aan Congo.. leer jij dan nog maar eens de harde zakelijke kant van Hulporganisaties kennen. (je wil niet weten hoeveel de topbestuurders van het rode kruis verdienen)
  zaterdag 24 december 2005 @ 20:16:49 #197
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33379410
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 20:06 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Uiteraard is dat natte vinger werk. Maar als jij gelooft dat al het geld, daadwerkelijk besteed wordt aan Congo.. leer jij dan nog maar eens de harde zakelijke kant van Hulporganisaties kennen. (je wil niet weten hoeveel de topbestuurders van het rode kruis verdienen)
Dat wil ik inderdaad niet weten. In dit topic heb ik al eerder laten weten (reactie op CherrymoonTraxx) dat ik ook vrees dat niet al het geld op de juiste plek terecht komt. Ik vind alleen dat je niet percentages moet gaan noemen die nergens op gebaseerd zijn..
pi_33379416
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:56 schreef snellejelle het volgende:

[..]

dat niet de volle 100% op de goede plek aankomt is logisch, alle kleine beetjes helpen, één kind dat zijn ouders weer terug heeft is voor mij al voldoende.
Het is logisch dat het niet voor de volle 100% aankomt op de plek van bestemming, maar in het geval van hulporganisaties blijft er wel erg veel aan de strijkstok hangen. Daar gaat het om.
  zaterdag 24 december 2005 @ 20:19:40 #199
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33379499
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:56 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Hoorde net op het journaal dat het Rode Kruis al meer dan 800 kinderen weer in contact met de ouders heeft weten te brengen. (dat was voor de 3FM actie)
pi_33379587
Directeur Rode Kruis verdient:
quote:
Salaris directeur Rode Kruis 158.000 euro
DEN HAAG - Algemeen-directeur J. Post van het Nederlandse Rode Kruis verdient per jaar 158.000 euro. Dat heeft het Rode Kruis donderdag bekendgemaakt.

De organisatie brengt het salaris van topman Post naar buiten na de onrust die ontstond rond het salaris van de directeur van de Nederlandse Hartstichting. Onlangs werd bekend dat die 170.000 euro ontvangt. Dat wekte beroering bij de achterban van die stichting.

Het Rode Kruis heeft de salarissen van zijn directie nooit in de openheid willen brengen. "Het Rode Kruis was en is van mening dat het op grond van privacy-redenen niet gepast is om individuele salarisbedragen te noemen. De huidige media-aandacht voor directiesalarissen bij goede doelen heeft het bestuur doen besluiten nu openheid te geven", aldus de organisatie.
bron: telegraaf (lekker betrouwbaar btw )

als ik eerlijk ben vind ik dat meevallen. je kunt niet van die mensen verwachten dat ze een hongerloon verdienen. anders krijg je nooit de juiste man op de juiste plek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')