abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33373949
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_op_voor_Congo.html :
quote:
3FM-actie haalt ruim 2 miljoen op voor Congo
UTRECHT - „Ik sta te trillen op mijn benen”, zei 3FM-dj Giel Beelen toen hij en zijn collega's Wouter van der Goes en Gerard Ekdom zaterdag na zes dagen het Glazen Huis op het Neude in Utrecht mochten verlaten. De heren mochten niet eten en waren onafgebroken op de radio voor het goede doel: Red een kind in Congo. De actie was niet voor niks, want in totaal werd meer dan 2 miljoen euro opgehaald.

De luisteraars van 3FM brachten 1.203.549 euro op voor de actie van het Rode Kruis in Congo en de Nederlandse regering doneerde ook een miljoen euro aan de actie. Het bedrag gaat nog hoger worden, want nog niet alle donaties van de luisteraars waren zaterdagmiddag verwerkt.

De drie dj's mochten zaterdagmiddag om iets voor 16.00 uur het huis verlaten, onder grote belangstelling op het Neude. Op het podium kregen ze alledrie een appel. Hun eerste vaste voedsel sinds maandagochtend 9.00 uur. „Wat gaat er nu door je heen?”, werd aan Ekdom gevraagd. „Een appel”, antwoordde hij genietend.

Met de actie werd geld opgehaald door middel van het aanvragen van plaatjes, sms-boodschappen en er werden diensten en producten geveild. Het meeste geld leverde de eigen billboardactie op: ruim 6 ton.

Het Glazen Huis werd vorig jaar ook bewoond door drie dj's van 3FM, toen 'woonde' Claudia de Breij in plaats Gerard Ekdom in het huis. In 2004 werd ruim negen ton opgehaald voor Darfur. Het Rode Kruis hoopt dat het huis volgend jaar weer bewoond wordt. „Er zijn nog zo veel meer stille rampen zoals in Congo, waar weinig tot geen aandacht voor is”, aldus Julie Verhaar van het Rode Kruis.

De dj's gingen maandag het huis in. De hele week is er veel bezoek geweest van bekende mensen zoals Marco Borsato, Youp van 't Hek, Emile Ratelband en zaterdagmiddag kwam Gerard Jolink de heren nog een steuntje in de rug geven. Imca Marina was ook present, zij trouwde mensen in het huis. De opa van Giel Beelen kwam ook langs om geld op te halen.

In totaal werden er 25.271 plaatjes aangevraagd. Multiply van Jamie Lidell werd het meest aangevraagd, 236 keer. Op nummer twee kwam U2 met One, deze plaat stond vorig jaar op nummer een. Het aantal verstuurde sms-berichten kwam uit op 52.000. Een bedrijf doneerde 15.000 euro om het nummer Mama van Genesis te horen.

De actie was erg zwaar. Vrijdagavond zaten de dj's er goed doorheen. „Als je zo lang niet eet, word je duizelig, krijg je hoofdpijn en kan je je niet meer concentreren”, zegt Verhaar. „Je moet ook niet meteen flink gaan eten. Giel Beelen had dat vorig jaar wel gedaan en heeft daar flink last van gehad.”
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:07:56 #52
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_33374040
Tof, kunnen ze weer wapens kopen voor de volgende oorlog.

Desalniettemin een goeie actie van Wout, Giel en Gerard.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_33374054
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik heb ook wel wat beters te doen, dan te werken voor 'n inefficient bedrijf dat vooral draait om de eer en glorie van enkele baantjeszieke figuren.
precies, ik werk liever bij een bedrijf wat gewoon eerlijk is over winst maken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 december 2005 @ 17:09:05 #54
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_33374063
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:59 schreef -Hans- het volgende:
Zometeen de Top Serious Request! (tot aan volgende week zaterdag 16:00)
betekend nog een hele lange tijd leuke muziek op de radio
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_33374076
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik heb ook wel wat beters te doen, dan te werken voor 'n inefficient bedrijf dat vooral draait om de eer en glorie van enkele baantjeszieke figuren.
ge-ne-ra-li-se-ren
pi_33374108
Is er weer een bedelactie geweest?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:14:08 #57
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33374215
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:09 schreef borisz het volgende:

[..]

betekend nog een hele lange tijd leuke muziek op de radio
Zeker weten!

http://www.volkskrant.com/weblog/pub/blogs/blog.php?uid=2894 (Weblog Giel Beelen. Vooral bij de weblog van donderdag is te merken dat de concentratie al wat minder was (o.a. typo's))

Abba - Dancing Queen.
quote:
De familie moest het zien vanaf de straat (een rare ervaring) want aangezien Imca Marina de plechtigheid voltrok was het huis snel vol ;-)
pi_33374327
Geweldig
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_33374334
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:10 schreef raptorix het volgende:
Is er weer een bedelactie geweest?
Vreet jij je nou maar vol pauper
pi_33374441
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Vreet jij je nou maar vol pauper
Ach guuuuuuuuuut, probeer je me nou een schuldgevoel aan te praten?
Je kan dit soort landen alleen helpen als er een structurele oplossing wordt aangedragen, het heeft weinig zin om 10 miljoen voor arme kindjes in te zamelen, en vervolgens allerlei handelsembargos te handhaven.
pi_33374462
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ach guuuuuuuuuut, probeer je me nou een schuldgevoel aan te praten?
Je kan dit soort landen alleen helpen als er een structurele oplossing wordt aangedragen, het heeft weinig zin om 10 miljoen voor arme kindjes in te zamelen, en vervolgens allerlei handelsembargos te handhaven.
En ondertussen vreet jij je gewoon vol zonder iets te doen. Ik kots op die types langs de zijlijn met hun grote waffel en hun merkkleren.
pi_33374488
a) ik heb vandaag behalve 1 hamburgertje nog niets gegeten
b) ik draag schoen van 20 euro gekocht in turkije, en geef al helemaal geen geld uit aan merkkleding.
pi_33374510
Bovendien ben ik heel graag bereid 10 procent meer belasting te betalen om achtergestelde landen een kans te geven, dit soort goed bedoelde initiatieven zijn goed bedoeld, maar dragen weinig bij aan een structurele oplossing van het probleem.
pi_33374572
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:42 schreef Pinpas het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen, en met een negatieve instelling kom je sowiezo nergens.

Superactie
Je moet ergens beginnen ja, het probleem is alleen dat het nergens eindigt. Je kunt wel aan de gang blijven zo, dat is het trieste.
pi_33374604
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:22 schreef SCH het volgende:

[..]

En ondertussen vreet jij je gewoon vol zonder iets te doen. Ik kots op die types langs de zijlijn met hun grote waffel en hun merkkleren.
Intussen zit jij gewoon te internetten. Dat geld had je ook op kunnen sturen naar Congo. Ik kots op hypocriete types.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33374630
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij eet niks deze kerst begrijp ik hieruit?
pi_33374676
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:07 schreef pieter_pontiac het volgende:
Tof, kunnen ze weer wapens kopen voor de volgende oorlog.
Dit geld word niet zomaar op de rekening van één of andere overheid gestort ofzo...

Misschien moet de figuren die lopen te klagen over waar het geld terug komt, maar in GC ofzo een topic openen. Hier een discussie voeren of er niet teveel geld aan de strijkstok van anderen blijft hangen is offtopic.
pi_33374677
SCH koopt gewoon zijn geweten af, ik stop een tientje in de pot en nu draag ik bij aan de oplossing van het wereldvraagstuk, net als met pakistan, nederland doneert miljoenen, terwijl de regering vrolijk miljarden spendeerd aan een kernwapenprogramma. En dan roepen: daar red je de mensen niet mee.
Prima als iemand zo naieef is om dan geld te storten, maar ga dan mij geen pauper noemen.
En dat is een journalist, van iemand die dat vak uitoefend zou je een iets helderder wereldbeeld verwachten.
pi_33374682
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:24 schreef raptorix het volgende:
Bovendien ben ik heel graag bereid 10 procent meer belasting te betalen om achtergestelde landen een kans te geven, dit soort goed bedoelde initiatieven zijn goed bedoeld, maar dragen weinig bij aan een structurele oplossing van het probleem.
Je kankert anders altijd op linkse partijen, de PvdA, voorop. De rechtse partijen staan nou niet echt voorop als het gaat om ontwikkelingshulp.

Ook dit soort hulp is hard nodig. Naast de structurele hulp. Het is geen of maar en.
pi_33374694
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
17% van dat geld wordt effectief besteed. Lekker nuttig dit.

Wat is nu de plaat die het meest heeft opgeleverd?
Wat ben jij een...

ongelooflijk verschrikkelijk klootzakkerige tering mongoloide achterlijke klote ZEIKSNOL.

Voel je je nu weer lekker he? Even zeiken op wat mensen die geld weggeven? Even weer aan je FOK! act werken? Zodat iedereen toch weer kan zien hoe verschrikkelijk kritisch en rechtsliberaal CMT toch ook weer is? Dat -ie even vanachter zijn PC de wereld ordent en beoordeelt en veroordeelt?

Vieze rat die je er bent.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_33374698
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:30 schreef raptorix het volgende:
En dat is een journalist, van iemand die dat vak uitoefend zou je een iets helderder wereldbeeld verwachten.

Iedereen is gek behalve jij he.
pi_33374715
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:30 schreef raptorix het volgende:
SCH koopt gewoon zijn geweten af
Zeiksnol nummero 2.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_33374720
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kankert anders altijd op linkse partijen, de PvdA, voorop. De rechtse partijen staan nou niet echt voorop als het gaat om ontwikkelingshulp.

Ook dit soort hulp is hard nodig. Naast de structurele hulp. Het is geen of maar en.
Voor de duidelijkheid ben ik niet rechts, ik ben Libertarisch.
pi_33374725
Gewoon er maar wat geld inpompen heeft ook geen zin, dat is inmiddels wel duidelijk voor iedereen die beschikt over gezond verstand.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33374741
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:31 schreef kippenek het volgende:

[..]

Zeiksnol nummero 2.
Iedereen moet doen wat ie goed dunkt, maar ga mij niet aanvallen dat ik niets geef.
pi_33374752
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Iedereen moet doen wat ie goed dunkt, maar ga mij niet aanvallen dat ik niets geef.
En mensen aanvallen die wel wat geven? Nee, dat is tof!
pi_33374756
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid ben ik niet rechts, ik ben Libertarisch.
Oh ja, da's zon hip modeverschijnsel tegenwoordig. Dat zeggen al die post-Fortuynisten die in een crisis zijn geraakt. Pim was ook tegen de ontwikkelingshulp trouwens.
pi_33374760
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:30 schreef kippenek het volgende:

[..]

Wat ben jij een...

ongelooflijk verschrikkelijk klootzakkerige tering mongoloide achterlijke klote ZEIKSNOL.

Voel je je nu weer lekker he? Even zeiken op wat mensen die geld weggeven? Even weer aan je FOK! act werken? Zodat iedereen toch weer kan zien hoe verschrikkelijk kritisch en rechtsliberaal CMT toch ook weer is? Dat -ie even vanachter zijn PC de wereld ordent en beoordeelt en veroordeelt?

Vieze rat die je er bent.
Tijd voor je pilletje volgens mij.

Je begrijpt het echt niet he? Kijk eens verder dan je neus lang is, patient.
pi_33374763
Gelukkig is 't weer heel gezellig, zo rond Kerst .
pi_33374765
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Iedereen moet doen wat ie goed dunkt
Dat zei je dus net niet.
pi_33374766
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:32 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ik val niemand aan, ik stel slechts feiten vast.
pi_33374773
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zei je dus net niet.
Dan zeg ik het alsnog.
pi_33374774
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Tijd voor je pilletje volgens mij.

Je begrijpt het echt niet he? Kijk eens verder dan je neus lang is, patient.
Hey. Fuck you.
pi_33374784
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:32 schreef kippenek het volgende:

[..]

Er wordt een kritische noot geplaatst. Vervolgens ga jij als een doorgedraaide misbruikte puber reageren....
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:34:08 #85
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33374789
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gelukkig is 't weer heel gezellig, zo rond Kerst .
Idd.
pi_33374791
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gewoon er maar wat geld inpompen heeft ook geen zin, dat is inmiddels wel duidelijk voor iedereen die beschikt over gezond verstand.
Wat doe jij?
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:34:22 #87
92279 N.icka
Windforce 11
pi_33374796
Het was een gezellig topic
pi_33374800
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Er wordt een kritische noot geplaatst.
Je kunt het ook niet doen.
pi_33374802
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:33 schreef kippenek het volgende:

[..]

Hey. Fuck you.
Het leven moet makkelijk zijn met een plaat voor je hoofd en een lege bovenkamer.
pi_33374812
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik val niemand aan, ik stel slechts feiten vast.
Nee hoor - je hangt de zure cynicus uit.
Zegt veel over je.Ik moet altijd wel lachen om dat soort types, heb ook wel een beetje medelijden met ze.
pi_33374817
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het leven moet makkelijk zijn met een plaat voor je hoofd en een lege bovenkamer.
Ach, alles beter dan een zolderkamer-facist.
pi_33374819
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, da's zon hip modeverschijnsel tegenwoordig. Dat zeggen al die post-Fortuynisten die in een crisis zijn geraakt. Pim was ook tegen de ontwikkelingshulp trouwens.
Klopt, hij was voor eerlijke handelsbetrekkingen zodat mensen zich zelf kunnen bedruipen, dat biedt meer mogelijkheden als het eindeloos pompen van geld naar ontwikkelingslanden.
pi_33374840
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:34 schreef kippenek het volgende:

[..]

Je kunt het ook niet doen.
Dat zou kunnen, maar er is niets mis met het plaatsen van een kritische noot, dus doe ik het gewoon. Het interesseert me ook niets dat dan jouw gedragsproblemen en verstandelijke beperkingen naar boven komen.
pi_33374851
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, hij was voor eerlijke handelsbetrekkingen zodat mensen zich zelf kunnen bedruipen, dat biedt meer mogelijkheden als het eindeloos pompen van geld naar ontwikkelingslanden.
Je snapt er echt niks van. Hij was voor het westen. Meer niet.
pi_33374859
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat doe jij?
Het geld van je internetabonnementje had je ook aan Congo kunnen besteden, dus niet zo zeuren.
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:36:40 #96
92279 N.icka
Windforce 11
pi_33374862
Vorig jaar voor Dafur hebben ze geld opgejaald voor een ziekenhuis en dat is er gekomen , nu is het voor de hereniging van kinderen met hun ouders , kunnen jullie ergens anders gaan zeuren over andere acties?
pi_33374865
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ach, alles beter dan een zolderkamer-facist.
pi_33374867
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor - je hangt de zure cynicus uit.
Zegt veel over je.Ik moet altijd wel lachen om dat soort types, heb ook wel een beetje medelijden met ze.
Is het verboden om cynisch te zijn? Zoals ik al zei is het geen questie van niet willen geven, mijn mening is dat wereldproblematiek op een systematische manier moet worden aangepakt, met pappen en nat houden kom je nooit ergens, en ja ik ben bereid daar grote offers voor te brengen.
pi_33374873
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Dat zou kunnen, maar er is niets mis met het plaatsen van een kritische noot, dus doe ik het gewoon.
jawel. het is vrij offtopic en zeer nutteloos om hier te komen beweren dat maar 17% van het geld op de plaats van bestemming komt.
Dat dat eerder gebeurd is, wil nog niet zeggen dat het nu ook gebeurd.
pi_33374886
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het geld van je internetabonnementje had je ook aan Congo kunnen besteden, dus niet zo zeuren.
Wat doe jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')