quote:Op dinsdag 20 december 2005 13:14 schreef LadyS het volgende:
De echo was
Ik kon gewoon zijn vingertjes zien
En zijn armpjes
En zijn kinnetje
De scanner staat niet aangeslotenen met die bundels kabels hier weet ik ook niet hoe ik dat wel moet doen
Oh ja, volgens deze echo was ik uitgerekend op 6 juli. Aangezien de vorige echo 4 juli aangaf, houdt de gyn het op 5 juliDus misschien kan het aangepast worden in de OP?
Verders geen aanleiding om geen vaginale bevalling te doen
En nu is het tijd voor verse beebjes
ben nu 32 weken en een beetje..quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:10 schreef Randa_v het volgende:
Misschien dat de kleine in gaat dalen, hoeveel weken ben je nu?
JA he ben ook helemala verliefd op de echo haha. Ik ben nu alweer 26 weken, dus inmiddels is ze alweer veel groter (hoop ik).quote:
Ik ben in een maand tijd ook 3,5 kilo aangekomen. daarvoor nks, maar schrok me ook rot, maar toch ergens maar goed. Kindje meot wel groeien natuurlijk.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:07 schreef pinquit het volgende:
ik ben net bij de vk geweest, lekker kort bezoekje en geeneens uitlopers dus kon gelijk gaan zitten
ben in de laatste weekjes opeens 3 kilo aangekomen, jeetje toch wel schrikken hoor![]()
ben nu officieel zwaarder dan mn vent
verder was mn bloeddruk nogsteeds netjes, en beebje groeit nog goed.
weer heerlijk het hartje beluisterd en gevraagd wat mn menstruatie"pijn" dit weekend was en inderdaad randa, de beeb is aan het indalen
ben nu 33 weken dus wat aan de vroege kant, maar het hoeft niet te betekenen dat de bevalling eerder gaat beginnen.
voor de vk is het juist fijn als het al gebeurd is vertelde ze
verder heb ik nog even gevraagd hoe hoog die baarkruk eigenlijk is en toen heb ik hem even gezien, maar hij is op zo'n hoogte dat zelfs ik er gehurkt op kan![]()
Fijn, en het kan natuurlijk toch even duren voor de baby echt ingedaald is. Ik had ongeveer dezelfde klachten rond die tijd.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:07 schreef pinquit het volgende:
verder was mn bloeddruk nogsteeds netjes, en beebje groeit nog goed.
weer heerlijk het hartje beluisterd en gevraagd wat mn menstruatie"pijn" dit weekend was en inderdaad randa, de beeb is aan het indalen
Als dat zo is he.quote:Op woensdag 21 december 2005 13:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Randawat balen weer meisje.. ik hoop voor je dat het strippen zijn werk doet en jij en magneet een mooi kindje vast mogen houden..
Mijn datum die ikzelf dcaht was de 21e maar hier gaat er weinig spannends gebeuren.. misschien kwam die datum wel bij me op en ga jij nog op de 21e bevallen dat zou wel rgappig wezen![]()
straks weer op controle.. maar denk weinig nieuws te horen krijg![]()
Ik had het met mijn pols. Telkens met opnemen te hoog. Moest ik mijn bloedgehalte testen, urine, schilklier prikken, hartfilmpje laten maken. Was allemaal niks. MAar toen ik gerookte zalm had gegeten en ik neit wist dat dat niet mocht en aan de schijt raakte toen was he tniet nodig om bloed te prikken. Heel krom eigenlijk :S.quote:Op woensdag 21 december 2005 13:28 schreef Randa_v het volgende:
Nou ja, ik maak me niet echt druk. Maar het is zo een hels karwei om iedere keer naar het ziekenhuis te moeten. Moet a.s. zaterdag weer, maar dan kan mijn man mee. Zoals vandaag heb ik eigenlijk geen vervoer en ben ik gewoon 3 kwartier kwijt om met de bus bij het ziekenhuis te komen. En als je niet gemakkelijk kunt lopen werkt het niet echt.En men staat nog steeds niet op voor zwangere vrouwen.
![]()
Mijn bloeddruk is gewoon goed!!! Dus de controles in het ziekenhuis gaan eigenlijk nergens over. Maar ja, de gyn wilde me toch even zien. Ik heb van m'n eigen geen hoge bloeddruk maar door de spanningis deze toch af en toe te hoog, terwijl die nog geen 10 minuten later weer lekker laag is zoals dat het hoort te zijn. Ik hoefde daardoor ook niet op consult bij de gyn.
Nu ben ik toch wel benieuwd wat het strippen gaat brengen.
Toch is het goed dat ze voorzichtig zijn.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:01 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb wel een uur aan de CTG en bloeddrukmeter gelegen, ben wel blij dat er niks mis was. Mijn man vond het onzin dat ik weer naar het ziekenhuis moest van de gyn. Er is toch niks aan de hand.
Da's niet handig dan. Staan ze ook niet op als je het vraagt? Daar zijn mensen vaak wel gevoelig voor.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/793099/1/50#33272590]woensdag 21 december 2005 Zoals vandaag heb ik eigenlijk geen vervoer en ben ik gewoon 3 kwartier kwijt om met de bus bij het ziekenhuis te komen. En als je niet gemakkelijk kunt lopen werkt het niet echt.En men staat nog steeds niet op voor zwangere vrouwen.
![]()
Nou dat is zo. Ik heb het zelfs een keer gehad dat ik hoogzwanger in de bus zat (gelukkig nog een zitplaats, maar het was wel druk) en er een oud grijs vrouwtje voor m'n neus ging staan en vroeg of 'de jeugd van tegenwoordig niet meer wist dat je op moest staan voor ouderen'quote:Op woensdag 21 december 2005 13:28 schreef Randa_v het volgende:
En men staat nog steeds niet op voor zwangere vrouwen.![]()
Onbeschoft oud vrouwtje in elk geval.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:00 schreef TearSong het volgende:
[..]
Nou dat is zo. Ik heb het zelfs een keer gehad dat ik hoogzwanger in de bus zat (gelukkig nog een zitplaats, maar het was wel druk) en er een oud grijs vrouwtje voor m'n neus ging staan en vroeg of 'de jeugd van tegenwoordig niet meer wist dat je op moest staan voor ouderen'
Nou, dan moet je last hebben van je hormonen...Ik heb haar (luid, zodat de hele bus het kon horen) gezegd dat ze dat maar moest vragen aan alle mensen in de bus die niet 41 weken zwanger waren en dat ik niet op ging staan omdat de mevrouw in kwestie beter liep dan ik. Als ik eraan terugdenk word ik nog kwaad![]()
Ik hoop dat het strippen helpt voor je. Hier hielp het wel in ieder geval. Vond je het niet pijnlijk?
quote:Op donderdag 22 december 2005 06:46 schreef Randa_v het volgende:
Ik ging wel net naar de wc, waar ik een heleboel bloederig slijm verloor. Bah, dat ziet er goor uit.
quote:Op donderdag 22 december 2005 08:29 schreef Belana het volgende:
Ik moet straks ook eindelijk voor het eerst naar de vk
quote:Op donderdag 22 december 2005 11:08 schreef Randa_v het volgende:
Mijn man drinkt ( heel erg zelden) niet.
BEn ej al zenuwachtig of voe lje je juist ontspannen?quote:Op donderdag 22 december 2005 10:56 schreef Randa_v het volgende:
Heb net weer ruim een uur in bad gelegen. Het is nog rustig, want zoveel slijm wil niet persé iets zeggen he. Magneet heeft vanavond een feestje, maar hij laat zich verrassen mocht het doorzetten, want dan komt ie natuurlijk meteen naar huis. Vanmiddag komt mijn moeder weer op de thee. Dus alleen ben ik niet.
Partychickie, ik had en heb er ook moeite mee om te onderscheiden wat nu een harde buik is of de baby. Omdat de baby met het ruggetje tegen mijn buik aanligt is het daar toch al heel erg hard.
Belanan spannend hoor.
Ik vroeg het me al af.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:23 schreef Githa het volgende:
Onrustige darmen is ook een voorteken![]()
Spannend hoor Randaik hoop dat het doorzet....
quote:Op donderdag 22 december 2005 14:42 schreef Belana het volgende:
Ik voel me goed, ik voel me zwanger, ik maak me geen zorgen, het zit wel goed.
Mooi zoquote:Op donderdag 22 december 2005 14:42 schreef Belana het volgende:
Ik voel me goed, ik voel me zwanger, ik maak me geen zorgen, het zit wel goed.
nou weet je, van de zomer met die miskraam heb ik dus met bijna 9 weken een echo gehad en een hartje gezien en toch ging het mis, dus nu heb ik steeds zoiets gehad van, ik wacht wel...quote:Op donderdag 22 december 2005 14:53 schreef bixister het volgende:
allebei vond ik nóg leuker.maar je klinkt vol vertrouwen en dat is erg fijn. (ik had in dat vroege stadium nog wel even wat bevestiging nodig).
quote:Op donderdag 22 december 2005 13:32 schreef _evenstar_ het volgende:
oeh randaspannend
![]()
En partychickie
Bij mij zijn de harde buiken er constant..
Je kunt dta het beste voelen aan de bovenkant van de buik.. en dan met je vinger toppen een beetje durk uitoefenen op je buik.. als het het kindje is dan voel je er nl ook zachte plekken door.. en bij een harde buik is het echt steenhard, althans dat is het hier![]()
Bij mij geeft het een zeurderig kramp en zeurderige steken..
belanamee nagelbijt
![]()
Ik heb dus geen krampen en steken. Ik moet de volgende keer maar eens drukken met die vingertoppen.
Ik heb trouwens een echo met 13,5 week gehad (de eerste). HEt is wel leuk om al een iniminie kindje te zien met alles erop en eraan. MAar ja een echo van je eigen kindje is altijd bijzonder.
Haar paard dan he.quote:Op donderdag 22 december 2005 19:29 schreef partychickie het volgende:
HAha maar hoe ver ben je dna?
ja, het zwanger zijn vreet al zoveel energie.... En dan het werk ooknog!quote:Op vrijdag 23 december 2005 07:37 schreef sjak het volgende:
Goedemorgen, vandaag mijn laatste dagje werken gelukkig! Dan lekker twee weken uitrusten, pfff. Het vallt me best zwaar 40 uur werken en zwanger zijn. Ik houd me vast aan wat iedereen tegen me zegt dat het over een week of 3 minder rot is allemaal. Ik hoop alleen dat Schanul me dan nog wel een beetje lief vindt
Ga je stiekum toch voor een kerstkindje?quote:
Niet echt lekker geslapen, maar wel behoorlijk vast. Maar ik slaap zo nog even verder.quote:Op vrijdag 23 december 2005 07:38 schreef sjak het volgende:
[..]
Heb je wel weer net zo lekker geslapen als gisteren?
Ik reageer me vooral op hem af. Hij kan maar weinig goed doen op het moment...quote:Op vrijdag 23 december 2005 08:16 schreef vamperotica het volgende:
[..]
En hoezo zou ie je niet lief meer vinden?
Haha ohw dat weet ik niet. Ik weet neit eens wat web log is :$quote:Op donderdag 22 december 2005 19:39 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Haar paard dan he.Staat in de web-log. Mooi, kleintje.
Onder de tekst in haar signature staan twee linkjes, het bovenste linkje is de weblog van het paard.quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:56 schreef partychickie het volgende:
[..]
Haha ohw dat weet ik niet. Ik weet neit eens wat web log is :$
Dutchie, ik heb we werkelijk geen moment super gevoeld tijdens m'n zwangerschap en ik ben tot 30 weken echt ontzettend moe geweest, dussuh.. boekjesquote:Op dinsdag 20 december 2005 16:10 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ben al een paar dagen zo vreselijk moe. Lig iedere vrije middag te slapen. Zo gauw Léon in bed ligt, lig ik in de kamer ernaast voor pampus. Ben toch bijna 16 weken en zou me volgens 'de boekjes' juist superfit moeten voelen. Nou.. verre van hoor boekjes!
Op mijn werk zit ook al de hele tijd te gapen, ben blij als ik vanavond weer thuis ben.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:09 schreef Fuente het volgende:
Jooow Evenstar, ga eens bevallen ofzowTrek je het allemaal nog?
Neuh hooguit wat gekneust.. maar ons maffekindje is een draaikont.. en ligt dus ook telkens met zijn/haar kontje te draaien en beweegt dus nogal hardhandig het rugje van links naar rechts en weer terug..quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:57 schreef dutchie het volgende:
Evenstar, toch geen blauwe ribben hoop ik?
Ow, wat gaaf, dutchie.quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:17 schreef dutchie het volgende:
Maarrrrrrr.... aan de andere kant: van de week heb ik voor het eerst het kaboutertje gevoeld.
Ben vandaag 16 weken, maar ik herkende het meteen. Onmiskenbaar. Nu ook weer.
Dat roep ik al dagen maar beebje heeft echt nog geen zin.quote:Op zaterdag 24 december 2005 01:34 schreef Tamea het volgende:
Enne, laatste loodjes dames, er mogen wel weer wat verse babies bijkomen hoor, dus kom maar op met die weeën.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:17 schreef dutchie het volgende:
Maarrrrrrr.... aan de andere kant: van de week heb ik voor het eerst het kaboutertje gevoeld.
Ben vandaag 16 weken, maar ik herkende het meteen. Onmiskenbaar. Nu ook weer.
Ja dat zat ik me ook te bedenken.quote:Op zaterdag 24 december 2005 09:29 schreef Belana het volgende:
[..]wat leuk!!!
sjees, 16 weken alweer! ik alweer 11 vandaag. Wat gaat het hard man
Ik zal eens kijken of ik dat kan, hoe doe ik datquote:Op zaterdag 24 december 2005 09:47 schreef Belana het volgende:
sjak, kan je niet ff zo'n banner maken in je sigdan weet ik hoe ver je bent want mijn geheugen werkt niet mee momenteel
wat verevelend dat je nog steeds zo misselijk bent
Leuk! Op huizen/buurten jacht
quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:12 schreef Randa_v het volgende:
Als de bloeddruk hoog blijft, zoals die nou is wordt het pas woensdag/donderdag dat ze gaan inleiden. Dus op zich valt het wel mee. Het is dan wel jammer dat ik niet thuis meer zou kunnen bevallen, maar ergens is het ook helemaal niet erg. We hebben al met 2 gyns kennisgemaakt die allebei zijn heel aardigHet enige wat flink tegenvalt zijn een paar limburgse verpleegsters die geen Nederlands schijnen te kunnen.
Nou hadden we vandaag een verpleegster waar we ons gruwelijk aan hebben zitten ergeren met haar dialect hoor.quote:
wees blij da je nie naar maastricht hoeftquote:Op zaterdag 24 december 2005 14:15 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Nou hadden we vandaag een verpleegster waar we ons gruwelijk aan hebben zitten ergeren met haar dialect hoor.
nou hier mag er best wel wat komen hoor, vinden wij helemaal niet ergquote:Op maandag 26 december 2005 03:04 schreef Maggie het volgende:
Kom op met die babies! Ik verveel me
grapje hoor! heel veel sterkte met de laatste loodjes jullie!
Nou ik benoem het officieel als een buikgriepje, het kerstdiner is al het goed is nu helemaal uit mijn lichaam.quote:Op maandag 26 december 2005 02:18 schreef Randa_v het volgende:
Alleen begint het niet zo goed. Na een heerlijk kerstdiner gistermiddag ben ik de hele avond wel een beetje misselijk geweest. Mijn maag zat nogal vol. Vannacht, een uur geleden werd ik wakker door de katten die mijn spuugemmer hadden omgegooid, er zat alleen water in maar toch, wel alles nat en ik voelde me zo beroerd. Meteen daarna voelde ik mijn darmen, diarree en fijn bedankt. Hoe komt dat nu weer? Nu voel ik me nog steeds een beetje misselijk. Raar begin van een tweede kerstdag.
Jaah, het heeft te maken met die bloeddruk omdat ik telkens weer naar het ziekenhuis moet. Verder is het binnenin het er toch echt klaar voor, dus laat maar komen.quote:Op maandag 26 december 2005 13:24 schreef renzell het volgende:
He Randa, ik heb je verhaal geloof ik een beetje gemist, maar waarom word je eigenlijk morgen al ingeleid? Je bent toch 'pas' 40 weken zwanger? Of heeft het te maken met het feit dat je bloeddruk steeds wat aan de hoge kant was? Wel spannend joh! Sterkte deze dagen nog. En Evenstar, jij ook! Laat die prul van jou ook maar snel komen!![]()
Ik verlies nu wat bloed en ik heb veel buikpijn. Verder wordt het wel extra zwaar voor mij omdat ik eigenlijk nog niet meer dan 1,5 bekertje water binnen heb kunnen houden. Ik ga proberen tussen het slapen door zoveel mogelijk te drinken.quote:Op maandag 26 december 2005 14:36 schreef sjak het volgende:
Nou spannend hoor Randa, heeft het strippen al geholpen?
als het vanavond/vannacht gebeurd dan mag het nog thuis anders word het idd zkhquote:Op maandag 26 december 2005 13:33 schreef renzell het volgende:
Nou fijn hoor! Anders had je misschien nog wel twee weken met die buik gelopen. Maar ook gek en spannend lijkt het me, dat je ineens zomaar weet wanneer het gaat beginnen allemaal. Enne.... ik neem aan dat het dus nu sowieso een ziekenhuisbevalling wordt? Niks mis mee trouwens hoor. Ik wilde zelf heel graag thuis bevallen, maar toen ik na tig uur weeen ben ik toch in het ziekenhuis beland en ik moet zeggen dat ik het op dat moment alleen maar heel erg fijn vond, al die 'profs' om me heen en al die mogelijkheden tot pijnbestrijding etc. Succes morgen!![]()
hebben we in huisquote:Op maandag 26 december 2005 15:14 schreef _evenstar_ het volgende:
Randa is er nie een tankstation in de buurt dat die ff wat druivesuikers haalt ?
Snap eigenlijk niet dat ze dan nu al hebben gestript. Als jij je zo slecht voelt hadden ze toch beter een dagje kunnen wachten?quote:Op maandag 26 december 2005 14:42 schreef Randa_v het volgende:
Verder wordt het wel extra zwaar voor mij omdat ik eigenlijk nog niet meer dan 1,5 bekertje water binnen heb kunnen houden.
gezien de lange reistijd om in het zkh te komen gok ik...quote:Op maandag 26 december 2005 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Snap eigenlijk niet dat ze dan nu al hebben gestript. Als jij je zo slecht voelt hadden ze toch beter een dagje kunnen wachten?
gyn heeft ook zoiets van als het thuis kan dan kan het. Ze deed eerst een inwendig onderzoek en heeft meteen maar gestript.quote:Op maandag 26 december 2005 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Snap eigenlijk niet dat ze dan nu al hebben gestript. Als jij je zo slecht voelt hadden ze toch beter een dagje kunnen wachten?
15-20 min dus dat valt meequote:Op maandag 26 december 2005 15:21 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
gezien de lange reistijd om in het zkh te komen gok ik...
Op zich gaat het nog wel hoor. De buikpijn die ik heb is vooral van het strippen. Verder ben ik nog niet echt slapjes, gelukkig. Wel kan ik zelfs water nog niet echt binnenhouden, maar wel een paar uurtjes dus eigenlijk valt het me ook wel mee. Ik was ook toen ze me deed strippen aan de betere hand omdat ik alles kwijt was wat ik in me had. Ik had ook zelf die keuze wel, en eigenlijk vind ik het wel prima zo.quote:Op maandag 26 december 2005 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
evenstar, jouw nachten klinken mij vreselijk bekend in de oren. Dat had ik ook met Liam, de laatste 2 maanden... ik kan je 1 lichtpuntje geven, als straks je beebje er is, dan zal je geen last ervan hebben dat je gebroken nachten hebt vanwege het voeden, je zult het de hemel op aarde vinden dat je eindelijk weer eens 2 uur achter elkaar kunt slapen! Ik weet dat ik toen helemaal bij kwam en dat helemaal niet als zwaar beschouwdequote:Op maandag 26 december 2005 15:14 schreef _evenstar_ het volgende:
sjak kon ik dat maar dan had het me allemaal geen reet uit gemaakt maar zelfs dat zit er niet in .. het is liggen ogen dicht.. en ben je net in slaap wortd je weer wakker van de pijn.. of je moet naar de wc.. en dan zo gemiddeld 3 a 4 keer per uur... dat breekt gewoon opparacetamol oid helpt er niet tegen het verzacht het iets, net zoals me kruikje..
Voorals nog mag ik nog gewoon thuis bevallen omdat het al wel in de bekken gelegen heeft en de vlos het idee heeft dat de weg nog wel terug gevonden wordt. de krampen die ik heb zijn de krampen die meneer/mevrouw veroorzaakt door nogal hardhandig overal tegen de bekken aan te frotten om maar weer terug te gaan. en meneer/mevrouw is niet te groot of iets. dus willen ze het nog even aankijken, maar wle op zo een manier dat ik niet uitgeput raak. ben nog maar net 40 weken dus heb nog wel ffquote:Op maandag 26 december 2005 18:51 schreef Belana het volgende:
met recht een mafkeesje! Maar als jullie mafkeesje zo blijft dan lijkt het me dat je geen normale bevalling kunt hebben?
Bij mij deden ze eerst gel, en als je dan een beetje ontsluiting hebt breken ze de vliezen en krijg je daarna evt infuus (ik heb geen infuus gehad)quote:Op maandag 26 december 2005 16:13 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Het inleiden zal mogen ook eerst gebeuren doordat ze de vliezen breken, volgens mij doen ze als het dan niet opgang komt gel en daarna pas infuus.
sorry schatquote:Op dinsdag 27 december 2005 05:47 schreef Maggie het volgende:
Haha, ik dacht jaaa Darkmanta, er is vast wat gaande daar!!weer niet
Niet meer doen hoor Evenstar!!!
heb wel op bed gelegen en alles ben er nu wel ff uit over uurtje de verloskundige bellenquote:Op dinsdag 27 december 2005 06:56 schreef Belana het volgende:
Randa, succes vandaag, ik hoop dat alles voorspoedig gaat
Evenstar, probeer zo veel mogelijk rust te krijgen meid
quote:Op dinsdag 27 december 2005 07:59 schreef texelonia het volgende:
Randa (en magneet) succes en zet hem op!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is jullie geraden ookquote:Op dinsdag 27 december 2005 06:28 schreef Randa_v het volgende:
Jullie worden wel op de hoogte gehouden.
Ik lurk hier al jarenquote:Op maandag 26 december 2005 13:27 schreef dutchie het volgende:
Slaapmeisje, ben je je vast aan het inlezen hier?
meeroeptquote:Op dinsdag 27 december 2005 14:00 schreef Belana het volgende:
Sugar.... komt u maar!!!
quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:12 schreef Nuongirl het volgende:
Gefelicteerd Randa en Magneet en veel geluk met Merlijn
quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:12 schreef Nuongirl het volgende:
Gefelicteerd Randa en Magneet en veel geluk met Merlijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |