Heb sommige dagen wel 2 keer moeten krabben. laatst was echt te erg. Kreeg het zelfs met mijn mega power krabber er nouwelijks af. Dan maar motor aan en verwarming op 3.quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:02 schreef kree het volgende:
Hier geen sneeuw, het waait wel lekker en 3,3oC.
Ik begin me af te vragen of dit wel een koude winter wordt.
Ik heb pas één keer de ruit van de auto hoeven te krabben en het is al bijna kerst![]()
Zoveel zal hier wel niet vallenquote:Zware sneeuwval in Zwitserse Alpen
In de nacht van vrijdag op zaterdag is in de Zwitserse alpen 45 centimeter sneeuw gevallen. Volgens de Zwitserse meteorologische dienst blijft het de hele zaterdag ook nog sneeuwen. In een deel van het Alpengebied ligt al meer dan een meter sneeuw en die laag zal dus nog dikker worden.
Dat is goed nieuws voor de wintersporters, maar niet voor de spoorwegen. Die moesten de lijn tussen Andermatt en Disentis sluiten als gevolg van de zware sneeuwval.
In het zuiden van Duitsland sneeuwt het ook flink. De weg tussen München en Garmisch-Partenkirchen moest sneeuwvrij worden gemaakt.
Ook in Noord-Italië sneeuwt het flink. In Val Gardena in Zuid-Tirol moest het begin van de afdaling voor de skiërs voor de Weltcup vele uren uitgesteld wegens de zware sneeuwval.
quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:49 schreef Pumatje het volgende:
damn jullie hebben echt geen Ruk te doen he, 131 topics met deze crap
wil je weten hoe het weer is, zet de tv aan ofzo..
nerds
gelukkig praat meneertje zelf nooit over het weerquote:Op zaterdag 17 december 2005 15:49 schreef Pumatje het volgende:
nerds
Post wat nuttigs of post niksquote:Op zaterdag 17 december 2005 15:49 schreef Pumatje het volgende:
nerds
Sterf!quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:49 schreef Pumatje het volgende:
nerds
Die onderste foto... daar heeft mijn camera ook wel eens last van: als je gebrek aan licht een foto naar buiten maakt dat de witbalans naar blauw uitslaat.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:02 schreef Mikkel het volgende:
Kort maar hevig:
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar had de bovenste ook last van, maar die heb ik met de auto color optie van Photoshop een beetje normaal gekregen. De onderste was nog een stuk blauwer, maar beter dan dit krijg ik hem niet zo snel.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die onderste foto... daar heeft mijn camera ook wel eens last van: als je gebrek aan licht een foto naar buiten maakt dat de witbalans naar blauw uitslaat.
* DemonRage wacht trouwens op de volgende sneeuwbui... bij de afgelopen sneeuwbui viel het er iig goed uit.
Vooral korrelhagel is
ik heb er geen 131 topics over wel ?quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:54 schreef FRaGMaN het volgende:
[..]
gelukkig praat meneertje zelf nooit over het weer
Internet tough guyquote:
ja en die sneeuw is ook weer wegquote:Op zaterdag 17 december 2005 14:48 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven ligt er inmiddels een laagje sneeuw. (uit 1 bui)
Ook meteen de zwaarste bui die op het moment in het land viel:
[afbeelding]
![]()
ja maar jij hebt vannacht al een sneeuwstorm gehadquote:Op zaterdag 17 december 2005 16:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier ligt niksmaar goed maakt ook niet uit
Voor de duidelijkheid: Neerbeek ligt in Zuid-Limburg.quote:Aantal huizen in Neerbeek beschadigd door windhoos
Neerbeek is aan het einde van de middag getroffen door een windhoos.
Een aantal huizen is hierdoor ernstig beschadigd. Van 1 huis is in ieder geval het dak weggewaaid. De bewoners van de huizen worden elders opgevangen. Meer informatie ontbreekt nog.
Grote kans op sneeuw en (dus) gladheid.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:53 schreef paultjuhhh het volgende:
Iemand enig idee wat het weer verder wordt aankomende nacht in het midden van het land?
Als of dat bleef liggenquote:Op zaterdag 17 december 2005 18:40 schreef it_was_me het volgende:
[..]
ja maar jij hebt vannacht al een sneeuwstorm gehad
28 dakenquote:Veel schade door windhoos in Neerbeek
NEERBEEK - Het Limburgse Neerbeek is zaterdagmiddag rond half vijf getroffen door een windhoos. Volgens de brandweer heeft de windhoos zeker 28 daken van woningen vernield.
Met name huizen aan de Aldenhofstraat en de Neerbeekerstraat zijn door de storm beschadigd, aldus de Regionale Alarmcentrale in Maastricht. Nadere bijzonderheden ontbreken nog.
weet gij dat ckerquote:Op zaterdag 17 december 2005 18:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Grote kans op sneeuw en (dus) gladheid.
Neequote:Op zaterdag 17 december 2005 20:42 schreef Ymke het volgende:
Komt er nog een dik pak sneeuw in utrecht vannacht?
Echt niet in de prov Utrecht ?quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nee er komt geen sneeuw meer..
quote:Gewonde en schade door windhoos in Neerbeek
NEERBEEK - Een windhoos heeft zaterdagmiddag rond half vier grote schade aangericht in het Limburgse Neerbeek. Een vrouw raakte gewond door rondvliegende dakpannen. Zij is in een ziekenhuis opgenomen. In vier straten raakten 28 daken zwaar beschadigd, werden bomen ontworteld en waaiden schuttingen om, zei locoburgemeester C. Henssen van de gemeente Beek zaterdagavond.
De geschrokken bewoners van de getroffen huizen zijn opgevangen in het gemeenschapshuis in Neerbeek. Wie niet terug kan naar huis, krijgt opvang aangeboden.
De brandweer is al uren bezig met het weghalen van bomen en dakpannen. De gemeente heeft aannemers en dakdekkers ingeschakeld om gaten in daken te dichten, zodat de mensen zoveel mogelijk thuis kunnen blijven. Zij werken de hele nacht door, aldus Henssen.
De brandweer kreeg tot half acht zaterdagavond in totaal 35 ernstige schademeldingen binnen. Het zwaarst beschadigd raakte een twee-onder-een-kapwoning: de windhoos blies het hele voorfront van het dak af. Om 22.00 uur kunnen bewoners ook later aan het licht gekomen schades melden in het gemeenschapshuis.
De politie heeft de getroffen straten afgezet. De brandweer klaagt over ramptoeristen die hun auto's kriskras neerzetten, zodat de brandweerwagens er moeilijk langs kunnen.
Yup. Het woord ijzel hoorde ik al op de radio, dus dat kan 'gezellig' worden tijdens de ochtendspits.quote:Op zondag 18 december 2005 14:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanacht sneeuw sneeuw nog eens sneeuw, en later in het westen gevolgt door regen, morgen vroeg kan het dus spek glad worden! let hier even goed op.
en een maandagochtend spits.. Leuk!quote:Op zondag 18 december 2005 14:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup. Het woord ijzel hoorde ik al op de radio, dus dat kan 'gezellig' worden tijdens de ochendspits.
voordeel is wel dat veel mensen al eens flink wat sneeuw gehad hebben in het afgelopen jaar, jij in Maart, de meesten vorige maand nog. Hopelijk denken ze daar aan.quote:Op zondag 18 december 2005 14:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Idd, dit gaat gevaarlijk worden, ik verwacht zeker ongelukken en flink drukke ochtendspits!
Dat laat ik de buurman wel doenquote:Op zondag 18 december 2005 14:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Idd, dat is het beste wat je kunt doen, ga iig even de straat op om te kijken of het glad is
Noord Eindhoven was hopeloos vannacht om 12 uur. Zelfs op de snelweg (A58) ging het stapvoets.quote:Op zondag 18 december 2005 09:32 schreef indahnesia.com het volgende:
afgelopen nacht is er nog wat sneeuw gevallen in Eindhoven. Een laagje.
super lokaal dusquote:Op zondag 18 december 2005 16:48 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Noord Eindhoven was hopeloos vannacht om 12 uur. Zelfs op de snelweg (A58) ging het stapvoets.
Dat zegt niks. Ik kan me meerdere sneeuwsituaties herinneren die begonnen bij positieve temperaturen en waarbij men dacht: "Dit wordt helemaal niks, het is veel te warm"quote:Op zondag 18 december 2005 19:29 schreef indahnesia.com het volgende:
Sneeuwt 't al bij iemand? Hier is het nog boven nul, dus volgens mij krijgen we niet echt veel
Voor alle Nijmegenaren: Zet om 3 uur de wekker en aanschouw de sneeuw.quote:Op zondag 18 december 2005 22:27 schreef -chefke- het volgende:
tempratuur in 1 uur gedaalt van 1.9 naar 1.0 dus nog aan het zakken en het is niet helder dus der komt nog wel wat zooi uit de lucht vallen waarschijnlijk hier in Nijmegen en omgeving.
Ik moet pas om 12 uur naar Nijmegenquote:Op zondag 18 december 2005 22:33 schreef nozem het volgende:
[..]
Voor alle Nijmegenaren: Zet om 3 uur de wekker en aanschouw de sneeuw.
Dan is het droog bij +4.quote:Op zondag 18 december 2005 23:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik moet pas om 12 uur naar Nijmegen![]()
Woei! Ik moet morgen van gorinchem naar utrecht, dan weer naar gorinchem, en in de avond weer naar utrecht, om de dag af te sluiten met een ritje naar gorinchem. Ik neem me dekens, thermoskan koffie en een jerrycan benzine mee.quote:Op maandag 19 december 2005 01:06 schreef kree het volgende:
Voor de nog wakkere fokkers, hier een laatste radarplaatje.
hier in ZH is het op het moment nog 2.3 graden dus ik denk niet dat er hier morgenochtend nog sneeuw zal liggen.
[afbeelding]
50/50 wil gewoon zeggen dat ze het gewoon niet weten.quote:Op maandag 19 december 2005 07:15 schreef indahnesia.com het volgende:
nah, ik zie alleen dat er 50% kans is op warm weer en 50% koud weer. Gisteren was dit 30%, eergisteren 20%, dus het lijkt kouder te worden, maar dat is afwachten natuurlijk.
precies..quote:Op maandag 19 december 2005 23:32 schreef DemonRage het volgende:
[..]
50/50 wil gewoon zeggen dat ze het gewoon niet weten.(ofwel het is niet te voorspellen)
LOL gewoon een zware windstoot zegt hij. Ik was ongeveer een kilometer verderop en geloof me maar dat dat een flinke windhoos was! Echt heftige shit.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:40 schreef Weerman het volgende:
Ik geloof niet in die windhoos. Is gewoon een zware windstoot geweest.
er zijn kansen inderdaad.... beetje koudeinval zou wel eens leuk zijnquote:Op woensdag 21 december 2005 13:08 schreef FRaGMaN het volgende:
De kans dat het op 2de kerstdag gaat sneeuwen en de winter inzet is toch behoorlijk aanwezig
Als er in mijn straat sneeuw ligt is het voor mij een witte kerst. Wat er in De Bilt gebeurd zal me een worst wezen.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:15 schreef Eveli het volgende:
Maar een witte kerst is het alleen als er op beide kerstdagen een gesloten sneeuwdek in De Bilt ligt. Dus ook al gaat het sneeuwen op 2e Kerstdag, dan is het alsnog geen witte kerst.
Helaas moet ik me hier zeker bij aansluitenquote:Op woensdag 21 december 2005 15:50 schreef FRaGMaN het volgende:
[..]
Als er in mijn straat sneeuw ligt is het voor mij een witte kerst. Wat er in De Bilt gebeurd zal me een worst wezen.
Dit jaar is mijn laatste kans, vanaf volgend jaar hoop ik toch niet meer in een dergelijke koude omgeving te wonen.quote:Op woensdag 21 december 2005 08:09 schreef Evil-Cherry het volgende:
Hou op over die witte Kerst, want die komt nooit van mijn leven meer!
Als het maar goed koud is, dan vind ik het ok.
Yep volgend jaar is het helemaal wit met kerst en dan gaan wij sneeuwballen gooien of niet speedy?quote:Op woensdag 21 december 2005 20:05 schreef SpeedyGJ het volgende:volgens jaar hier compleet winter en dan maak jij het allemaal niet meer mee
![]()
!!!!!
Zeker weten, en het kom overal in het nieuws: Zware Sneeuw en Zeer Zware storm legt Nederland plat.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:28 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Yep volgend jaar is het helemaal wit met kerst en dan gaan wij sneeuwballen gooien of niet speedy?
Prima vind ik dat. 1 jaar geleden had ik ook een Kerst in korte broek en shirt met 33 graden. Een biertje erbij en een paar kilo verse vis.. Dát was pas een goede Kerst.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:05 schreef SpeedyGJ het volgende:volgens jaar hier compleet winter en dan maak jij het allemaal niet meer mee
![]()
!!!!!
geen ideequote:Op donderdag 22 december 2005 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgende week eindelijk weer winter?
Absoluut. en volgend jaar weer. Of bedoelde je winter weer ipv weer winter?quote:Op donderdag 22 december 2005 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgende week eindelijk weer winter?
Dat is wel heel extreem, zal wel enorm gaan stormen met zulke luchtdruk verschillenquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Hoeze extreem lage druk102 hpa
![]()
quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:44 schreef FRaGMaN het volgende:
[..]
Absoluut. en volgend jaar weer. Of bedoelde je winter weer ipv weer winter?
leuk, ik moet donderdag het halve land door met de autoquote:Op zaterdag 24 december 2005 09:49 schreef Oom_Agent het volgende:
woensdag en donderdag komt er met maximum temperaturen van -2 graden een actief neerslaggebied vanuit Duitsland ons land binnen zetten. En dat is alleen maar sneeuw sneeuw en nog eens sneeuw.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat wordt vasthouden... Ik weet alleen even niet waaraan...quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nope die kans is klein mospos...
Idd dan zou het wel heel hard moeten stormen......pardon?? ik denk niet eens dat ik het hier overleef, 820 geeft al 300 km/h aan.... of zowdan zou de windsnelheden in dat gebied dus 2400 km/h zijn wat eigelijk onmogelijk is
quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:43 schreef MissHobje het volgende:
Ach het westen krijgt geen sneeuw... no problemos
tering, wat veelquote:Op zaterdag 24 december 2005 09:49 schreef Oom_Agent het volgende:
woensdag en donderdag komt er met maximum temperaturen van -2 graden een actief neerslaggebied vanuit Duitsland ons land binnen zetten. En dat is alleen maar sneeuw sneeuw en nog eens sneeuw.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet niet of je het bovenstaande plaatje hebt gezien. Maar daar zie ik 2 sneeuwvlokken staan. En 3 langs de kust waar ik woon.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:43 schreef MissHobje het volgende:
Ach het westen krijgt geen sneeuw... no problemos
Met een traktor naar de kroeg gaan ?quote:Op zondag 25 december 2005 01:46 schreef pekel het volgende:
Het kan dus voorkomen dat ik de nacht van maandag op dinsdag niet meer fietsend thuiskom omdat de kroeg is ingesneeuwd?
Da's het andere uiterstequote:Op zondag 25 december 2005 12:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Doden door zware sneeuwval in Japan
In Japan hebben ze in elk geval een witte kerst.
quote:Weet je, dit is FUN!!!!![]()
Geldig tot woensdag 28 december 2005, 00 UTC.
Opgesteld door het KNMI op maandag 26 december 2005 om 11.30 uur.
MODELLEN BEOORDELING:
De Hir06 run ziet er betrouwbaar uit en is consistent met de UKMO en de
ECMWF run.
Een koud lagedrukgebied boven de Oostzee trekt zuidwestwaarts en ligt
dinsdag 00 UTC boven het Ruhrgebied. Het hoogtelaag trekt in de nacht
langs onze oostgrens naar het zuiden met boven Nederland een sterke
cyclonale kromming. De meeste buiigheid/neerslagactiviteit zien we in
het verlengde van de luchtstroming over de zuidwestelijke Oostzee en
Duitse Bocht en daar waar stuwing optreedt. (Duitse middelgebergten en
Ardennen en ook het zuiden van Limburg). Maandagmiddag en -avond
passeert een occlusie vanuit het noordoosten. Daarbij valt wat neerslag
(1-2 mm). Na passage van de occlusie valt de neerslag in de vorm van
sneeuw, daar voor als regen of natte sneeuw. In de avond en nacht
beperken de sneeuwbuien zich voornamelijk tot het noordwesten en
noordelijke kustgebieden. Wanneer zich een buienstraat vormt die
nauwelijks van plaats verandert kan in een smalle strook een
significante hoeveelheid sneeuw vallen, de Wadden, de provincie
Friesland en de kop van Noord-Holland maakt de meeste kans op een wit
plaatje. In de Hir06 velden, maar ook in de UKMO velden zien we een
dergelijke band komende nacht boven het noorden en noordwesten van het
land. UKMO (net als ECMWF heeft de maxima boven zee maar Hirlam heeft
die eerst boven west Friesland en Noord Holland, later boven de Wadden).
De neerslaghoeveelheden zijn in alle modellen vergelijkbaar en tussen de
4 en de 6 mm/6 uur. Tussen het lagedrukgebied en een opbouwend hoog
boven Scandinavië komt een windveld tot ontwikkeling, met boven het
midden van de Noordzee maandagavond NO 7, mogelijk 8 Bft. Deze 8 komt
ook in kustdistrict Texel te staan. Wat de kans op een weeralarm voor
winterse neerslag betreft, zit ik net onder de 50% omdat ECMWF en UKMO
het niet aangeven terwijl Hirlam dat wel doet. In het geval dat Hirlam
gelijk krijgt wordt het een weeralarm voor sneeuwjacht op de Wadden en
in Noord Holland, zelfs Hirlam haalt de criteria voor de hoeveelheid
sneeuw niet. Vanavond en vannacht kan het in het hele land door
sneeuwval of bevriezing van natte weggedeelten vooral op lokale wegen
glad worden.
Dinsdagochtend passeert er noord van het lagedrukgebied de occlusie voor
de tweede keer Nederland. In dit geval trekt die van oost naar west over
het land.
AANDACHTSPUNTEN:
TEMPERATUUR:
KTG en DMO geven goede representatie van de binnenvallende koude
lucht.
Komende nacht koud en hier en daar gladheid door bevriezing van vocht of
in het noordwesten door een sneeuwbui.
Neerslag:
Eerst in het zuiden nog de neerslag op de occlusie, met een
mengvorm van regen en natte sneeuw en in het zuidoosten gewoon als
sneeuw. Erachter vanaf de vroege avond van het noordoosten uit en op de
noord en noordwestkust enkele sneeuwbuien. Duidelijk signaal van een
actieve band met sneeuwbuien in de modellen (Hirlam en UKMO). Iets om in
de gaten te houden vwb de waarschuwingen, waarschijnlijk te kleinschalig
voor een Weeralarm (ook in combinatie met 6 Beaufort). De sneeuw begint
vanaf 17 uur in de vroege avond te spelen.
Het is meer van die regensneeuw zie ik nu.quote:Op maandag 26 december 2005 11:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
Blijft het bij jullie wel (al) goed liggen?
De wind staat in jullie richting, misschien zo dus de dikke vlokken.quote:Op maandag 26 december 2005 11:58 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
Het is meer van die regensneeuw zie ik nu.![]()
Niet echt dus.
Hier ook een stralend blauwe lucht...quote:
* junkiexp *insert "this topic is worthless without pics.jpg''quote:Op maandag 26 december 2005 12:12 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Tering man, echt geweldig dit, helemaal wit en het blijft liggen.
Waar zit je in de buurt?quote:Op maandag 26 december 2005 12:27 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Waar blijven die sneeuwschuivers nou? Komen ze gewoon laat op gang of houden ze het voor gezien op 2e kerstdag?
idd.. alsof het écht sneeuwt daargindsquote:Op maandag 26 december 2005 12:27 schreef junkiexp het volgende:
[..]
* junkiexp *insert "this topic is worthless without pics.jpg''![]()
Vriezenveen (Twente) Iets onder Almelo.quote:Op maandag 26 december 2005 12:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Waar zit je in de buurt?
Hier in Rotterdam strak blauwe lucht
uitverkocht, zodadelijk valt ook de stroom en de verwarming uit. T was fijn je gekend te hebbenquote:Op maandag 26 december 2005 12:27 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Waar blijven die sneeuwschuivers nou? Komen ze gewoon laat op gang of houden ze het voor gezien op 2e kerstdag?
Julie zijn gewoon jaloers.quote:Op maandag 26 december 2005 12:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
idd.. alsof het écht sneeuwt daarginds![]()
aah, cool!quote:Op maandag 26 december 2005 13:03 schreef i2Them2 het volgende:
Hier nog geen sneeuw maar wel hagel gehad. Voor de bui uit nog een rolwolk en na de bui nog mammatus. Kom maar op met die winterse buien, ben er wel aan toe
![]()
Hier nu bewolkt en 2,7 graden.
Live vanuit Almelo:
[afbeelding]
Bron: weerwoord.be
Ik kijk nu even naar het zuiden van Rotterdam en zie toch bewolking aan komen.quote:Op maandag 26 december 2005 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga m'n korte broek even opzoeken hier in Rotterdam.
Stralend blauw, en zeer zonnig.
check.. mooi he..quote:Op maandag 26 december 2005 13:38 schreef Barb het volgende:
Eindhoven: mooi blauwe hemel met af en toe een wit wolkje.
je kijkt de verkeerde kant uitquote:Op maandag 26 december 2005 13:37 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik kijk nu even naar het zuiden van Rotterdam en zie toch bewolking aan komen.
Mischien ben je iets te voorbarig.
Maar je had wel gelijk,vanmorgen was het lekker weer,heb zelfs even de balkondeuren op een kiertje gezet om een beetje te luchten![]()
't Ziet er superwarm uit vanachter glas,quote:
vanachter glas is het prima te hebben inderdaad.quote:Op maandag 26 december 2005 13:40 schreef Barb het volgende:
[..]
't Ziet er superwarm uit vanachter glas,.
Maar ik moet dadelijk met de auto naar Amsterdam toe. Heb natuurlijk geen zin in sneeuw onderweg.
okay, NO, in ieder geval NIET zuidquote:Op maandag 26 december 2005 13:42 schreef Evil-Cherry het volgende:
Noordoosten, inda. Hier wel tenminste dus in R'dam vast ook![]()
Jullie hebben gelijk,ik moet nog een beetje orientatie krijgen in me nieuwe woningquote:Op maandag 26 december 2005 13:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
okay, NO, in ieder geval NIET zuid![]()
dan kijk je er toch niet?quote:Op maandag 26 december 2005 13:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik wordt een beetje zat van dat gezeur daarzo op weerwoord![]()
hm, dat wordt nog leuk met het voetballen straksquote:Op maandag 26 december 2005 14:09 schreef -chefke- het volgende:
zow nijmegen meld hagel en natte sneeuw. het ging der even flink op maar nu is het weer droog maar de tempratuur is omlaag gevallen van 4.4 naar 2.0 graden in een paar min tijd nu maar hopen op nog meer nattigheid.
Kan niet missenquote:Op maandag 26 december 2005 15:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
Als ik hier vanuit Maastricht richting het noorden kijk, zie ik nogal donkergrijzen wolken deze kant op komen. Zijn die van jou, indahnesia?
Zou best kunnen.quote:Op maandag 26 december 2005 15:12 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik denk dat het front nu zo'n 15 KM ten Z van Eindhoven ligt.
Het was een beetje grillig toen het hier over trok, ten W en ten O leek het al verder weggezakt dan rond Eindhoven.quote:Op maandag 26 december 2005 15:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zou best kunnen.
En 't lijkt richting ZO te trekken (en niet recht naar het Z).
De radarbeelden op een niet nader met naam te noemen site bevestigen het vermoeden van een enigszins zuidoostelijke bewegingquote:Op maandag 26 december 2005 15:17 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het was een beetje grillig toen het hier over trok, ten W en ten O leek het al verder weggezakt dan rond Eindhoven.
Ik kijk ook af en toe op den Duitschen variant..quote:Op maandag 26 december 2005 15:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De radarbeelden op een niet nader met naam te noemen site bevestigen het vermoeden van een enigszins zuidoostelijke beweging.
Dat was de winter voor dit seizoen. heb je ervan genoten?quote:Op maandag 26 december 2005 15:19 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik snap niets meer van het weer hier. Nu stijgt de temp. weer en de luchtdruk ook. Is ineens ook weer zonnig...![]()
Het is hier wel even wit geweest. Dus....quote:Op maandag 26 december 2005 15:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat was de winter voor dit seizoen. heb je ervan genoten?![]()
koudjesquote:Op maandag 26 december 2005 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Geen sneeuw hiero .. zien de vooruitzichten voor deze week er nog steeds goed uit ?
Schijnt de zon nog? Dan heb je vast mooie luchten inderdaadquote:Op maandag 26 december 2005 16:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
Een geel/beige gekleurde lucht komt langzaam deze kant op. Met wat donkerdere wolken in de verte.
Yup, vandaar de mooie kleurenquote:Op maandag 26 december 2005 16:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Schijnt de zon nog? Dan heb je vast mooie luchten inderdaad![]()
Dat heb ik hier eigenlijk niet gehad. helaas.quote:Op maandag 26 december 2005 16:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup, vandaar de mooie kleuren.
Hier was er niets van te maken, een rommelige hoop bewolking. En nu is het donkergrijs.quote:Op maandag 26 december 2005 16:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
DAMN! Wat een mooie lucht. Heb wat foto's gemaakt. Hoop dat dat iets geworden is
.
En 't is al witquote:Op maandag 26 december 2005 16:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier HAGEL!
Dat is een mooie hagelbuiquote:Op maandag 26 december 2005 18:36 schreef stumbleupon het volgende:
Om 16.00 uur begon de lucht hier flink te betrekken (zie foto's)
Ik stond op de galerij om wat foto's te nemen maar een flinke donderklap maakte daar snel een einde aan. Heb ook snel even een filmpje gemaakt... Niet bijzonder maar geeft wel een beetje weer hoe hard het hagelde. Al met al was het binnen 10 minuten weer voorbij.
[afbeelding]
[afbeelding]
1024 formaat
hagelbui filmpje
Temperatuur: 3.1 graden (18:36 uur)
Mooi voor een bannerquote:Op maandag 26 december 2005 18:36 schreef stumbleupon het volgende:
Om 16.00 uur begon de lucht hier flink te betrekken (zie foto's)
Ik stond op de galerij om wat foto's te nemen maar een flinke donderklap maakte daar snel een einde aan. Heb ook snel even een filmpje gemaakt... Niet bijzonder maar geeft wel een beetje weer hoe hard het hagelde. Al met al was het binnen 10 minuten weer voorbij.
[afbeelding]
[afbeelding]
1024 formaat
hagelbui filmpje
Temperatuur: 3.1 graden (18:36 uur)
Die Engelsen wedden ook echt op állesquote:England braced for heavy snowfall
Parts of England are set to be hit by heavy snow showers and disruption on the roads, forecasters have warned.
The Met Office has issued an early warning of severe weather, predicting several centimetres of snow for Kent and East Anglia by Tuesday morning.
A spokesman for the Met Office warned that icy roads would be a hazard and some travel disruption was expected.
The Highways Agency has advised drivers only to venture out in bad weather if it is "absolutely necessary".
Flake
Bookmakers had earlier shortened odds on a white Christmas, although no snow has yet been recorded.
A single flake must fall on one of the nominated cities' weather centres for it to be declared a white Christmas.
The BBC Weather Centre said a "real change" would begin on Monday evening with snow in the Midlands as well as east, south east and the north east of England.
Presenter Alex Deakin said the night of 26 December would see a "snowfall event of some significance".
He said several centimetres of lying snow would be seen over parts of Kent and East Anglia.
The Met Office issued an early warning of severe weather over the expected snowfall, saying some areas could receive a 15cm-deep covering.
Earlier, Ladbrokes cut its odds to 8-1 for London to receive a dusting of snow, while rival William Hill 5-2.
"weer"quote:Op maandag 26 december 2005 21:09 schreef Jor_Dii het volgende:
radarbeelden? Alles onder de rivieren heeft weer pech volgens mij
Sorryquote:
Wat te bedenken van afgelopen 3 week, euhhh, of was dat er ook bovenquote:Op maandag 26 december 2005 21:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
SorryVerdomme nu hebben wij eens pech zeg!! zo beter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |