precies..quote:Op maandag 19 december 2005 23:32 schreef DemonRage het volgende:
[..]
50/50 wil gewoon zeggen dat ze het gewoon niet weten.(ofwel het is niet te voorspellen)
LOL gewoon een zware windstoot zegt hij. Ik was ongeveer een kilometer verderop en geloof me maar dat dat een flinke windhoos was! Echt heftige shit.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:40 schreef Weerman het volgende:
Ik geloof niet in die windhoos. Is gewoon een zware windstoot geweest.
er zijn kansen inderdaad.... beetje koudeinval zou wel eens leuk zijnquote:Op woensdag 21 december 2005 13:08 schreef FRaGMaN het volgende:
De kans dat het op 2de kerstdag gaat sneeuwen en de winter inzet is toch behoorlijk aanwezig
Als er in mijn straat sneeuw ligt is het voor mij een witte kerst. Wat er in De Bilt gebeurd zal me een worst wezen.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:15 schreef Eveli het volgende:
Maar een witte kerst is het alleen als er op beide kerstdagen een gesloten sneeuwdek in De Bilt ligt. Dus ook al gaat het sneeuwen op 2e Kerstdag, dan is het alsnog geen witte kerst.
Helaas moet ik me hier zeker bij aansluitenquote:Op woensdag 21 december 2005 15:50 schreef FRaGMaN het volgende:
[..]
Als er in mijn straat sneeuw ligt is het voor mij een witte kerst. Wat er in De Bilt gebeurd zal me een worst wezen.
Dit jaar is mijn laatste kans, vanaf volgend jaar hoop ik toch niet meer in een dergelijke koude omgeving te wonen.quote:Op woensdag 21 december 2005 08:09 schreef Evil-Cherry het volgende:
Hou op over die witte Kerst, want die komt nooit van mijn leven meer!
Als het maar goed koud is, dan vind ik het ok.
Yep volgend jaar is het helemaal wit met kerst en dan gaan wij sneeuwballen gooien of niet speedy?quote:Op woensdag 21 december 2005 20:05 schreef SpeedyGJ het volgende:volgens jaar hier compleet winter en dan maak jij het allemaal niet meer mee
![]()
!!!!!
Zeker weten, en het kom overal in het nieuws: Zware Sneeuw en Zeer Zware storm legt Nederland plat.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:28 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Yep volgend jaar is het helemaal wit met kerst en dan gaan wij sneeuwballen gooien of niet speedy?
Prima vind ik dat. 1 jaar geleden had ik ook een Kerst in korte broek en shirt met 33 graden. Een biertje erbij en een paar kilo verse vis.. Dát was pas een goede Kerst.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:05 schreef SpeedyGJ het volgende:volgens jaar hier compleet winter en dan maak jij het allemaal niet meer mee
![]()
!!!!!
geen ideequote:Op donderdag 22 december 2005 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgende week eindelijk weer winter?
Absoluut. en volgend jaar weer. Of bedoelde je winter weer ipv weer winter?quote:Op donderdag 22 december 2005 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgende week eindelijk weer winter?
Dat is wel heel extreem, zal wel enorm gaan stormen met zulke luchtdruk verschillenquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Hoeze extreem lage druk102 hpa
![]()
quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:44 schreef FRaGMaN het volgende:
[..]
Absoluut. en volgend jaar weer. Of bedoelde je winter weer ipv weer winter?
leuk, ik moet donderdag het halve land door met de autoquote:Op zaterdag 24 december 2005 09:49 schreef Oom_Agent het volgende:
woensdag en donderdag komt er met maximum temperaturen van -2 graden een actief neerslaggebied vanuit Duitsland ons land binnen zetten. En dat is alleen maar sneeuw sneeuw en nog eens sneeuw.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat wordt vasthouden... Ik weet alleen even niet waaraan...quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nope die kans is klein mospos...
Idd dan zou het wel heel hard moeten stormen......pardon?? ik denk niet eens dat ik het hier overleef, 820 geeft al 300 km/h aan.... of zowdan zou de windsnelheden in dat gebied dus 2400 km/h zijn wat eigelijk onmogelijk is
quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:43 schreef MissHobje het volgende:
Ach het westen krijgt geen sneeuw... no problemos
tering, wat veelquote:Op zaterdag 24 december 2005 09:49 schreef Oom_Agent het volgende:
woensdag en donderdag komt er met maximum temperaturen van -2 graden een actief neerslaggebied vanuit Duitsland ons land binnen zetten. En dat is alleen maar sneeuw sneeuw en nog eens sneeuw.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet niet of je het bovenstaande plaatje hebt gezien. Maar daar zie ik 2 sneeuwvlokken staan. En 3 langs de kust waar ik woon.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:43 schreef MissHobje het volgende:
Ach het westen krijgt geen sneeuw... no problemos
Met een traktor naar de kroeg gaan ?quote:Op zondag 25 december 2005 01:46 schreef pekel het volgende:
Het kan dus voorkomen dat ik de nacht van maandag op dinsdag niet meer fietsend thuiskom omdat de kroeg is ingesneeuwd?
Da's het andere uiterstequote:Op zondag 25 december 2005 12:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Doden door zware sneeuwval in Japan
In Japan hebben ze in elk geval een witte kerst.
quote:Weet je, dit is FUN!!!!![]()
Geldig tot woensdag 28 december 2005, 00 UTC.
Opgesteld door het KNMI op maandag 26 december 2005 om 11.30 uur.
MODELLEN BEOORDELING:
De Hir06 run ziet er betrouwbaar uit en is consistent met de UKMO en de
ECMWF run.
Een koud lagedrukgebied boven de Oostzee trekt zuidwestwaarts en ligt
dinsdag 00 UTC boven het Ruhrgebied. Het hoogtelaag trekt in de nacht
langs onze oostgrens naar het zuiden met boven Nederland een sterke
cyclonale kromming. De meeste buiigheid/neerslagactiviteit zien we in
het verlengde van de luchtstroming over de zuidwestelijke Oostzee en
Duitse Bocht en daar waar stuwing optreedt. (Duitse middelgebergten en
Ardennen en ook het zuiden van Limburg). Maandagmiddag en -avond
passeert een occlusie vanuit het noordoosten. Daarbij valt wat neerslag
(1-2 mm). Na passage van de occlusie valt de neerslag in de vorm van
sneeuw, daar voor als regen of natte sneeuw. In de avond en nacht
beperken de sneeuwbuien zich voornamelijk tot het noordwesten en
noordelijke kustgebieden. Wanneer zich een buienstraat vormt die
nauwelijks van plaats verandert kan in een smalle strook een
significante hoeveelheid sneeuw vallen, de Wadden, de provincie
Friesland en de kop van Noord-Holland maakt de meeste kans op een wit
plaatje. In de Hir06 velden, maar ook in de UKMO velden zien we een
dergelijke band komende nacht boven het noorden en noordwesten van het
land. UKMO (net als ECMWF heeft de maxima boven zee maar Hirlam heeft
die eerst boven west Friesland en Noord Holland, later boven de Wadden).
De neerslaghoeveelheden zijn in alle modellen vergelijkbaar en tussen de
4 en de 6 mm/6 uur. Tussen het lagedrukgebied en een opbouwend hoog
boven Scandinavië komt een windveld tot ontwikkeling, met boven het
midden van de Noordzee maandagavond NO 7, mogelijk 8 Bft. Deze 8 komt
ook in kustdistrict Texel te staan. Wat de kans op een weeralarm voor
winterse neerslag betreft, zit ik net onder de 50% omdat ECMWF en UKMO
het niet aangeven terwijl Hirlam dat wel doet. In het geval dat Hirlam
gelijk krijgt wordt het een weeralarm voor sneeuwjacht op de Wadden en
in Noord Holland, zelfs Hirlam haalt de criteria voor de hoeveelheid
sneeuw niet. Vanavond en vannacht kan het in het hele land door
sneeuwval of bevriezing van natte weggedeelten vooral op lokale wegen
glad worden.
Dinsdagochtend passeert er noord van het lagedrukgebied de occlusie voor
de tweede keer Nederland. In dit geval trekt die van oost naar west over
het land.
AANDACHTSPUNTEN:
TEMPERATUUR:
KTG en DMO geven goede representatie van de binnenvallende koude
lucht.
Komende nacht koud en hier en daar gladheid door bevriezing van vocht of
in het noordwesten door een sneeuwbui.
Neerslag:
Eerst in het zuiden nog de neerslag op de occlusie, met een
mengvorm van regen en natte sneeuw en in het zuidoosten gewoon als
sneeuw. Erachter vanaf de vroege avond van het noordoosten uit en op de
noord en noordwestkust enkele sneeuwbuien. Duidelijk signaal van een
actieve band met sneeuwbuien in de modellen (Hirlam en UKMO). Iets om in
de gaten te houden vwb de waarschuwingen, waarschijnlijk te kleinschalig
voor een Weeralarm (ook in combinatie met 6 Beaufort). De sneeuw begint
vanaf 17 uur in de vroege avond te spelen.
Het is meer van die regensneeuw zie ik nu.quote:Op maandag 26 december 2005 11:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
Blijft het bij jullie wel (al) goed liggen?
De wind staat in jullie richting, misschien zo dus de dikke vlokken.quote:Op maandag 26 december 2005 11:58 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
Het is meer van die regensneeuw zie ik nu.![]()
Niet echt dus.
Hier ook een stralend blauwe lucht...quote:
* junkiexp *insert "this topic is worthless without pics.jpg''quote:Op maandag 26 december 2005 12:12 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Tering man, echt geweldig dit, helemaal wit en het blijft liggen.
Waar zit je in de buurt?quote:Op maandag 26 december 2005 12:27 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Waar blijven die sneeuwschuivers nou? Komen ze gewoon laat op gang of houden ze het voor gezien op 2e kerstdag?
idd.. alsof het écht sneeuwt daargindsquote:Op maandag 26 december 2005 12:27 schreef junkiexp het volgende:
[..]
* junkiexp *insert "this topic is worthless without pics.jpg''![]()
Vriezenveen (Twente) Iets onder Almelo.quote:Op maandag 26 december 2005 12:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Waar zit je in de buurt?
Hier in Rotterdam strak blauwe lucht
uitverkocht, zodadelijk valt ook de stroom en de verwarming uit. T was fijn je gekend te hebbenquote:Op maandag 26 december 2005 12:27 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Waar blijven die sneeuwschuivers nou? Komen ze gewoon laat op gang of houden ze het voor gezien op 2e kerstdag?
Julie zijn gewoon jaloers.quote:Op maandag 26 december 2005 12:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
idd.. alsof het écht sneeuwt daarginds![]()
aah, cool!quote:Op maandag 26 december 2005 13:03 schreef i2Them2 het volgende:
Hier nog geen sneeuw maar wel hagel gehad. Voor de bui uit nog een rolwolk en na de bui nog mammatus. Kom maar op met die winterse buien, ben er wel aan toe
![]()
Hier nu bewolkt en 2,7 graden.
Live vanuit Almelo:
[afbeelding]
Bron: weerwoord.be
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |