Heb sommige dagen wel 2 keer moeten krabben. laatst was echt te erg. Kreeg het zelfs met mijn mega power krabber er nouwelijks af. Dan maar motor aan en verwarming op 3.quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:02 schreef kree het volgende:
Hier geen sneeuw, het waait wel lekker en 3,3oC.
Ik begin me af te vragen of dit wel een koude winter wordt.
Ik heb pas één keer de ruit van de auto hoeven te krabben en het is al bijna kerst![]()
Zoveel zal hier wel niet vallenquote:Zware sneeuwval in Zwitserse Alpen
In de nacht van vrijdag op zaterdag is in de Zwitserse alpen 45 centimeter sneeuw gevallen. Volgens de Zwitserse meteorologische dienst blijft het de hele zaterdag ook nog sneeuwen. In een deel van het Alpengebied ligt al meer dan een meter sneeuw en die laag zal dus nog dikker worden.
Dat is goed nieuws voor de wintersporters, maar niet voor de spoorwegen. Die moesten de lijn tussen Andermatt en Disentis sluiten als gevolg van de zware sneeuwval.
In het zuiden van Duitsland sneeuwt het ook flink. De weg tussen München en Garmisch-Partenkirchen moest sneeuwvrij worden gemaakt.
Ook in Noord-Italië sneeuwt het flink. In Val Gardena in Zuid-Tirol moest het begin van de afdaling voor de skiërs voor de Weltcup vele uren uitgesteld wegens de zware sneeuwval.
quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:49 schreef Pumatje het volgende:
damn jullie hebben echt geen Ruk te doen he, 131 topics met deze crap
wil je weten hoe het weer is, zet de tv aan ofzo..
nerds
gelukkig praat meneertje zelf nooit over het weerquote:Op zaterdag 17 december 2005 15:49 schreef Pumatje het volgende:
nerds
Post wat nuttigs of post niksquote:Op zaterdag 17 december 2005 15:49 schreef Pumatje het volgende:
nerds
Sterf!quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:49 schreef Pumatje het volgende:
nerds
Die onderste foto... daar heeft mijn camera ook wel eens last van: als je gebrek aan licht een foto naar buiten maakt dat de witbalans naar blauw uitslaat.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:02 schreef Mikkel het volgende:
Kort maar hevig:
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar had de bovenste ook last van, maar die heb ik met de auto color optie van Photoshop een beetje normaal gekregen. De onderste was nog een stuk blauwer, maar beter dan dit krijg ik hem niet zo snel.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die onderste foto... daar heeft mijn camera ook wel eens last van: als je gebrek aan licht een foto naar buiten maakt dat de witbalans naar blauw uitslaat.
* DemonRage wacht trouwens op de volgende sneeuwbui... bij de afgelopen sneeuwbui viel het er iig goed uit.
Vooral korrelhagel is
ik heb er geen 131 topics over wel ?quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:54 schreef FRaGMaN het volgende:
[..]
gelukkig praat meneertje zelf nooit over het weer
Internet tough guyquote:
ja en die sneeuw is ook weer wegquote:Op zaterdag 17 december 2005 14:48 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven ligt er inmiddels een laagje sneeuw. (uit 1 bui)
Ook meteen de zwaarste bui die op het moment in het land viel:
[afbeelding]
![]()
ja maar jij hebt vannacht al een sneeuwstorm gehadquote:Op zaterdag 17 december 2005 16:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier ligt niksmaar goed maakt ook niet uit
Voor de duidelijkheid: Neerbeek ligt in Zuid-Limburg.quote:Aantal huizen in Neerbeek beschadigd door windhoos
Neerbeek is aan het einde van de middag getroffen door een windhoos.
Een aantal huizen is hierdoor ernstig beschadigd. Van 1 huis is in ieder geval het dak weggewaaid. De bewoners van de huizen worden elders opgevangen. Meer informatie ontbreekt nog.
Grote kans op sneeuw en (dus) gladheid.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:53 schreef paultjuhhh het volgende:
Iemand enig idee wat het weer verder wordt aankomende nacht in het midden van het land?
Als of dat bleef liggenquote:Op zaterdag 17 december 2005 18:40 schreef it_was_me het volgende:
[..]
ja maar jij hebt vannacht al een sneeuwstorm gehad
28 dakenquote:Veel schade door windhoos in Neerbeek
NEERBEEK - Het Limburgse Neerbeek is zaterdagmiddag rond half vijf getroffen door een windhoos. Volgens de brandweer heeft de windhoos zeker 28 daken van woningen vernield.
Met name huizen aan de Aldenhofstraat en de Neerbeekerstraat zijn door de storm beschadigd, aldus de Regionale Alarmcentrale in Maastricht. Nadere bijzonderheden ontbreken nog.
weet gij dat ckerquote:Op zaterdag 17 december 2005 18:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Grote kans op sneeuw en (dus) gladheid.
Neequote:Op zaterdag 17 december 2005 20:42 schreef Ymke het volgende:
Komt er nog een dik pak sneeuw in utrecht vannacht?
Echt niet in de prov Utrecht ?quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nee er komt geen sneeuw meer..
quote:Gewonde en schade door windhoos in Neerbeek
NEERBEEK - Een windhoos heeft zaterdagmiddag rond half vier grote schade aangericht in het Limburgse Neerbeek. Een vrouw raakte gewond door rondvliegende dakpannen. Zij is in een ziekenhuis opgenomen. In vier straten raakten 28 daken zwaar beschadigd, werden bomen ontworteld en waaiden schuttingen om, zei locoburgemeester C. Henssen van de gemeente Beek zaterdagavond.
De geschrokken bewoners van de getroffen huizen zijn opgevangen in het gemeenschapshuis in Neerbeek. Wie niet terug kan naar huis, krijgt opvang aangeboden.
De brandweer is al uren bezig met het weghalen van bomen en dakpannen. De gemeente heeft aannemers en dakdekkers ingeschakeld om gaten in daken te dichten, zodat de mensen zoveel mogelijk thuis kunnen blijven. Zij werken de hele nacht door, aldus Henssen.
De brandweer kreeg tot half acht zaterdagavond in totaal 35 ernstige schademeldingen binnen. Het zwaarst beschadigd raakte een twee-onder-een-kapwoning: de windhoos blies het hele voorfront van het dak af. Om 22.00 uur kunnen bewoners ook later aan het licht gekomen schades melden in het gemeenschapshuis.
De politie heeft de getroffen straten afgezet. De brandweer klaagt over ramptoeristen die hun auto's kriskras neerzetten, zodat de brandweerwagens er moeilijk langs kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |