Ik zou best in het Grand Hyatt Shanghai willen wonen, voor de rest van mijn leven. Met Daniël, die dan ook niet meer hoeft te werken, aangezien hij tegen die tijd zijn grote slag wel zal hebben geslagen, als het goed is slaat hij die deze week nog, dus dan kunnen wij samen rosé drinken op de tennisbaan en aan de rand van het zwembad, terwijl wij vanaf onze ligstoelen toekijken hoe onze zeven kinderen zich vermaken met de 60-jarige au pair - lichte handicap geen bezwaar - want het blijft natuurlijk wel een beetje opassen met mijn teerbeminde D.quote:Op woensdag 14 december 2005 05:27 schreef cioran63 het volgende:
Ok, tijd voor een balans, inderdaad.
Want wat nu. U zit met een proleet waarmee u wilt trouwen/ samenleven in een hotel.
Hoe nu met uw eigen leven? Wilt u beroemd worden? Wetenschapper? Of gewoon moeder en verder niks, dan wel rosédrinkster zonder kinderen op een tennisbaan, ergens, wherever.
Ik bedoel, wat wilt later worden, als u groot bent?
Ja, ja, goedenmiddag... half drie alweer.quote:Op woensdag 14 december 2005 07:27 schreef Oblivion het volgende:
Goedemorgen Nadine!
Veel erger... het lijkt op de Chinese vogelpest, of misschien zijn het de eerste tekenen van computer-SARS. Gisteren heb ik de halve middag doorgebracht met Kevin, de hotel-computerdeskundige die er uiteindelijk, rond de avond, vandoor ging met mijn laptop, om rond middernacht hysterisch op te bellen met de mededeling: " A worm! It's a worm!" en daarna: "I found the solution!"quote:Op woensdag 14 december 2005 07:49 schreef avotar het volgende:
toch geen chinese flu mag ik hopen?
Als het gaat om een prachtig uitzicht op Shanghai (incl. een groot reclamebord van Philips):quote:Op woensdag 14 december 2005 07:36 schreef Nadine26 het volgende:
... en overdag heb ik een prachtig uitzicht vanaf de 77e verdieping, ...
Ik zit volgens mij in de toren helemaal rechts voor de kijker, dus mijn uitzicht is net iets anders, maar het zijn precies die pastelkleuren die ik al beschreef. Toch wel mooi... En de stad is ook mooi; het lijkt ... sorry, ik kom zo terug: bezoek van Kevin!quote:Op donderdag 15 december 2005 03:04 schreef Gajus het volgende:
Als het gaat om een prachtig uitzicht op Shanghai (incl. een groot reclamebord van Philips):
[afbeelding]
Jouw oude laptop is niet overleden maar ontregeld. Een kwestie van reanimeren.quote:Op donderdag 15 december 2005 03:04 schreef Nadine26 het volgende:
... De laptop is zachtjes overleden onder de handen van Kevin.
Ontregeld is hij zeker! Damn, ik weet niet wat Kevin (alle Chinese jongens noemen zich Kevin, en de meisjes heten Michelle of Linda) ermee heeft uitgespookt, maar de helft van de knoppen werkt niet meer. Ik heb de overambitieuze Kevin toch maar weggestuurd. Hij was zo blij met z'n firewall dat hij het liefst de rest van de dag was blijven checken of alle virussen & wormen écht-écht-écht waren uitgeschakeld.quote:Op donderdag 15 december 2005 03:29 schreef Gajus het volgende:
Jouw oude laptop is niet overleden maar ontregeld. Een kwestie van reanimeren.![]()
dus niet weggooien maar terugbrengen naar Nederland ... dat voorkomt een nieuw 'Tonino' schandaal![]()
Ze heette Rainbow. Wil je meer weten..?quote:Op donderdag 15 december 2005 04:31 schreef cioran63 het volgende:
Maar dan die ontmoetingen.
Okay. Dat gaat even duren, want er zat een verhaal aan Rainbow vast.quote:Op donderdag 15 december 2005 04:35 schreef cioran63 het volgende:
Ja, eigenlijk best wel.
Hang in there, JAM.. ik blijf hier nog even!quote:Op donderdag 15 december 2005 05:16 schreef JAM het volgende:
Nadine, als ik na tien pagina's China nog niets van massa-executies, orgaanroven of funky Chinamen choppin' them up and choppin' them down (-ooh yeah), heb gehoord, houd ik het voor gezien, hoor!
... ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van seksuele vrijheid... als je met iemand samen bent, bedoel ik.quote:Op donderdag 15 december 2005 09:17 schreef Xennia het volgende:
Hoe gaan totale vrijheid en een relatie met exclusiviteit, die jij lijkt na te streven, samen?
En D.? Hebben jullie hierover gesproken?quote:Op donderdag 15 december 2005 09:24 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
... ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van seksuele vrijheid... als je met iemand samen bent, bedoel ik.![]()
Nog niet. Niet écht. Gaan we nog wel doen. In elk geval ga IK het doen! Maar ik geloof dat hij er net zo over denkt als ik. Al heeft hij de schijn tegen.quote:Op donderdag 15 december 2005 09:26 schreef Xennia het volgende:
En D.? Hebben jullie hierover gesproken?
Faschismus!!!quote:Op donderdag 15 december 2005 09:24 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
... ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van seksuele vrijheid... als je met iemand samen bent, bedoel ik.![]()
Zijn promiscue gedrag is geen schijn maar realiteit.quote:Op donderdag 15 december 2005 09:30 schreef Nadine26 het volgende:
Nog niet. Niet écht. Gaan we nog wel doen. In elk geval ga IK het doen! Maar ik geloof dat hij er net zo over denkt als ik. Al heeft hij de schijn tegen.![]()
De waarde van Nadine's schrijven even buiten beschouwing gelaten, vraag ik wat is dan wél TTK-waarde, Ollie?quote:Op vrijdag 16 december 2005 02:31 schreef OllieA het volgende:
Tja, de moderatie in TTK doet maar wat. Dit maffe dagboek zeurt maar door. Ik heb er al eerder iets over gezegd. Doe dit gedoe naar R&P of verwijs de heren-fans naar de reguliere contact-sites. Mw Nadine heeft geen enkele TTK-waarde.
Als iemand besluit om een boek te schrijven in TTK heeft dat toch waarde voor het forum? Zeker als ze het in een goede stijl doet.quote:Op vrijdag 16 december 2005 02:31 schreef OllieA het volgende:
Mw Nadine heeft geen enkele TTK-waarde.
Ga klagen in het feedbacktopic of zoquote:Op vrijdag 16 december 2005 02:31 schreef OllieA het volgende:
Tja, de moderatie in TTK doet maar wat. Dit maffe dagboek zeurt maar door. Ik heb er al eerder iets over gezegd. Doe dit gedoe naar R&P of verwijs de heren-fans naar de reguliere contact-sites. Mw Nadine heeft geen enkele TTK-waarde.
Last time I checked had ik nog geen plasser tussen m'n benen hoor, en ik heb zo'n vermoeden dat dat ook niet het geval is bij Vivi, Xennia en vele andere lurksters. 'De heren-fans' gaat hier dus niet op.quote:Op vrijdag 16 december 2005 02:31 schreef OllieA het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een man wasquote:Op vrijdag 16 december 2005 02:52 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Last time I checked had ik nog geen plasser tussen m'n benen hoor, en ik heb zo'n vermoeden dat dat ook niet het geval is bij Vivi, Xennia en vele andere lurksters. 'De heren-fans' gaat hier dus niet op.
En je hoéft natuurlijk niet op een topic te klikken hè? Daar al 's aan gedacht?
De laatste keer dat ik het deed ook niet...oh! Oh! Ik had m'n onderbroek nog aan! Foutje! Ik heb er toch eentje hangen!quote:Op vrijdag 16 december 2005 02:52 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Last time I checked had ik nog geen plasser tussen m'n benen hoor, en ik heb zo'n vermoeden dat dat ook niet het geval is bij Vivi, Xennia en vele andere lurksters. 'De heren-fans' gaat hier dus niet op.
En je hoéft natuurlijk niet op een topic te klikken hè? Daar al 's aan gedacht?
Quelle horreur, quelle ordure , ces chinois!quote:Op vrijdag 16 december 2005 02:19 schreef Nadine26 het volgende:
... "Spie, Nadine! Spie wench! ...
quote:Op zondag 20 november 2005 12:49 schreef Nadine26 het volgende:
... Mijn geit ligt op zijn rug, met zijn pootjes omhoog.
De tweede danquote:Op vrijdag 16 december 2005 01:50 schreef Gajus het volgende:
[..]
Zijn promiscue gedrag is geen schijn maar realiteit.![]()
een verliefde vrouw denkt steevast haar minnaar te kunnen 'bekeren' ... misschien ben jij de eerste die daarin slaagt
Leuke posting! Goed onderbouwd ookquote:Op vrijdag 16 december 2005 02:31 schreef OllieA het volgende:
Ollie, ouwe brombeerquote:Op vrijdag 16 december 2005 02:31 schreef OllieA het volgende:
Ok ok, ik ben niet de méést vrouwelijke die rondhuppelt, maar ik heb toch écht een baarmoeder en al die rommel.quote:Op vrijdag 16 december 2005 02:54 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat jij een man was
Vivi, ik heb nooit aan jou getwijfeld ... hooguit aan de objectiviteit van jouw berichtgeving.quote:
Last time I checked...quote:Op vrijdag 16 december 2005 02:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat denken we ervan...?quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:10 schreef Revolverheld het volgende:
Voor hetzelfde geld is Nadine in 't echt een vent van 50 met een plasser tussen z'n benen![]()
Als Nadine een vent is, dan word ik heaumeau ...quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:10 schreef Revolverheld het volgende:
Voor hetzelfde geld is Nadine in 't echt een vent van 50 met een plasser tussen z'n benen![]()
Ook zouden ze me dan absoluut niet toelaten op de damesafdeling van Club Oasis.quote:Op zaterdag 17 december 2005 01:21 schreef Gajus het volgende:
Als Nadine een vent is, dan word ik heaumeau ...![]()
Leg eens uit JAM, wat is daar fascistisch aan...?quote:
Ik wil geen kind! Wel over een tijdje... ooit, als ik een verstandige & uitgebalanceerde dertiger ben of zo... maar NU nog niet!quote:
Dat is Frans voor homoquote:Op zaterdag 17 december 2005 01:51 schreef Nadine26 het volgende:
Wat is een heaumeau...?
'Nadine26' is een project van Ronald Giphart!quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:26 schreef Revolverheld het volgende:
Wat denken we ervan...?
Mais oui, Hihat!quote:Op zaterdag 17 december 2005 02:37 schreef Hihat het volgende:
Dat is Frans voor 'Oh?'
Cioran, je maakt me bang... met al die woorden... die zo nagalmen...quote:Op zaterdag 17 december 2005 02:44 schreef cioran63 het volgende:
Prediker 4
1 Daarna wende ik mij, en zag aan al de onderdrukkingen, die onder de zon geschieden; en ziet, er waren de tranen der verdrukten, en dergenen, die geen trooster hadden; en aan de zijde hunner verdrukkers was macht, zij daarentegen hadden geen vertrooster.
2 Dies prees ik de doden, die alrede gestorven waren, boven de levenden, die tot nog toe levend zijn.
3 Ja, hij is beter dan die beiden, die nog niet geweest is, die niet gezien heeft het boze werk, dat onder de zon geschiedt.
Het is gewoon hetzelfde als Houellebecq hierboven zegt, dat is ook niet mis.quote:Op zaterdag 17 december 2005 02:52 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Cioran, je maakt me bang... met al die woorden... die zo nagalmen...
Zou het tenenkrommend slecht geschreven zijn als ik de doorgaans zo fantastisch schrijvende Ronald Giphart was? Of ís het tenenkrommend slecht geschreven en kan ik daarom niet Ronald Giphart zijn?quote:Op zaterdag 17 december 2005 02:49 schreef broer het volgende:
'Nadine26' is een project van Ronald Giphart!
Hoewel... Nee. Dan zou het wel tenenkrommend slecht geschreven zijn...
Nee, dat is zeker ook niet mis. Ook om bang van te worden. Ik lees af en toe in 'Mogelijkheid van een eiland' en het is zo'n boek dat mensen kan aanzetten zich voor de trein te werpen. Waarom niet?quote:Op zaterdag 17 december 2005 02:56 schreef cioran63 het volgende:
Het is gewoon hetzelfde als Houellebecq hierboven zegt, dat is ook niet mis.
Dat meen je niet. Zég dat je dit niet meent!quote:Op zaterdag 17 december 2005 02:57 schreef Nadine26 het volgende:
de doorgaans zo fantastisch schrijvende Ronald Giphart
Oh, okay.quote:Op zaterdag 17 december 2005 03:12 schreef broer het volgende:
Dat meen je niet. Zég dat je dit niet meent!
Ronald Giphart is het slechtste wat Nederland ooit heeft voortgebracht, en dan hou ik rekening met ons koloniale verleden.
Nee, als jij een project van RG was, dan was het onderwerp hetzelfde geweest, maar de stijl verschrikkelijk. Dat is nu niet het geval.
En mocht je onverhoopt zijn zusje zijn dan wens ik je veel sterkte.
Mijn nachtelijke telefoongesprek:quote:Op zaterdag 17 december 2005 01:48 schreef Nadine26 het volgende:
... mijn vader: "Waar ben je?" ... "In Shanghai," antwoordde ik luchtig ...
Geen idee. Ik lees het nooit.quote:Op zaterdag 17 december 2005 03:22 schreef Nadine26 het volgende:
al gaat het dan nergens over - maar: dat geldt voor mijn dagboek ook, waar of niet?!
En daar kom je NU mee...!quote:Op zaterdag 17 december 2005 03:38 schreef broer het volgende:
Geen idee. Ik lees het nooit.
quote:Op zaterdag 17 december 2005 03:35 schreef Gajus het volgende:
Mijn nachtelijke telefoongesprek:
[zij] "Hoi ... met mij ..."
[ik] "Hoi ... hoe is het?"
[zij] "Lekker ... net klaar met ontbijten ... ik ga dadelijk shoppen."
[ik] "Hoe kan dat? ... het is nu avond in New York ..."
[zij] "Oh ... op Schiphol kreeg ik een ander reisschema ... ik sta nu in Singapore ... "
tja ... de wereld wordt steeds kleiner
Wie zei dat ik ging slapen? Of wilde je dat alleen maar? Helaas. Fok! is niet zoals het echte leven, waar alles maar gebeurt zoals je het wilt.quote:Op zaterdag 17 december 2005 03:49 schreef Nadine26 het volgende:
En daar kom je NU mee...!Nét nu je gaat slapen!
Heel goed. Dat zijn zonder twijfel de belangrijkste onderwerpen op aarde. Met name de liefde.quote:Toevallig - en jij ligt toch te slapen dus jij hoort het allemaal niet - snijd ik in mijn dagboek diverse thema's & onderwerpen van universeel belang aan, zoals daar zijn: de dood, de liefde & het sterrenstelsel.
In het echte leven gebeurt ook niet alles zoals ik het wil... Maar ik werk eraan. Uiteindelijk zal alles natuurlijk wél gebeuren zoals ik het wil - dat is het doel, het streven, de opdracht die ik mezelf heb gesteld.quote:Op zaterdag 17 december 2005 03:52 schreef broer het volgende:
Wie zei dat ik ging slapen? Of wilde je dat alleen maar? Helaas. Fok! is niet zoals het echte leven, waar alles maar gebeurt zoals je het wilt.
Ja, met name de liefde. Verder is er niet zo veel.quote:Heel goed. Dat zijn zonder twijfel de belangrijkste onderwerpen op aarde. Met name de liefde.
Ik denk dat 'het boek' niet uitkomt, tenminste: niet het dagboek. Misschien een ander boek? Ik heb nu connecties...quote:Misschien moet ik het geheel dan toch eens lezen. Voor de derde keer, dan maar: wanneer komt het boek uit? (Ik las hierboven iets over een uitgever.)
Knap hoor. En wat doe je eraan om dat te bereiken?quote:Op zaterdag 17 december 2005 04:00 schreef Nadine26 het volgende:
In het echte leven gebeurt ook niet alles zoals ik het wil... Maar ik werk eraan. Uiteindelijk zal alles natuurlijk wél gebeuren zoals ik het wil - dat is het doel, het streven, de opdracht die ik mezelf heb gesteld.![]()
Nee. Hoogstens de dood en het sterrenstelsel.quote:Ja, met name de liefde. Verder is er niet zo veel.
Netwerken. Dat is oud-Grieks voor 'een boek gepubliceerd krijgen', heb ik me laten vertellen. Waar gaat dat andere boek over?quote:Ik denk dat 'het boek' niet uitkomt, tenminste: niet het dagboek. Misschien een ander boek? Ik heb nu connecties...![]()
Ah. Om dát te achterhalen zul je je eerst door een groot & stoffig archief 'Dagboeken' (8 delen inmiddels, als ik me niet vergis) moeten worstelen. Een tipje van de sluier: het heeft met geld te maken, en met liefde.quote:Op zaterdag 17 december 2005 04:06 schreef broer het volgende:
Knap hoor. En wat doe je eraan om dat te bereiken?
En geld, dus. Die waren we nog vergeten.quote:Nee. Hoogstens de dood en het sterrenstelsel.
Geen idee. Over mezelf, schat ikquote:Netwerken. Dat is oud-Grieks voor 'een boek gepubliceerd krijgen', heb ik me laten vertellen. Waar gaat dat andere boek over?
Seks. Seks en sterven. Dat doet 't altijd goed. En dat valt ook trouwens prima te combineren met -jezelf-. We hebben allemaal seks en het sterven, niet waar?quote:Op zaterdag 17 december 2005 04:13 schreef Nadine26 het volgende:
Geen idee. Over mezelf, schat ik. Ik heb niet zoveel fantasie. Maar het zal in elk geval níet gaan over mensen die ik ken, of tenminste niet zo letterlijk & herkenbaar. En ik moet eerst afstuderen.
Weet iemand wat 'ampersand' betekent? Is dat ook Oud Grieks?quote:Op zaterdag 17 december 2005 04:16 schreef broer het volgende:
Waarom toch de hele tijd die ellendige ampersand?
Ik vind seks & sterven prima. Je kunt er alle kanten mee uit.quote:Op zaterdag 17 december 2005 04:17 schreef JAM het volgende:
Seks. Seks en sterven. Dat doet 't altijd goed. En dat valt ook trouwens prima te combineren met -jezelf-. We hebben allemaal seks en het sterven, niet waar?
Schrijf over het seksuele van het sterven, Nadine26. Daar kan je werkelijk prachtige dingen over schrijven.quote:Op zaterdag 17 december 2005 04:20 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik vind seks & sterven prima. Je kunt er alle kanten mee uit.![]()
Ook de verkeerde kant.quote:Op zaterdag 17 december 2005 04:20 schreef Nadine26 het volgende:
Ik vind seks & sterven prima. Je kunt er alle kanten mee uit.![]()
En wat, lieve onschuldige Nadine, is dan precies 't verschil tussen jou en je Chinese vriendinnetje Rainbow..?quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:11 schreef Nadine26 het volgende:
Daniël kan tevreden zijn, alweer. Dat geldt ook voor de winkels Baby Jane, FCUK, Dot 28, Vivienne Tam en Strawberry-Field, die dankzij een injectie met Daniëls creditcard weer even vooruit kunnen.
![]()
Met de creditcard...?quote:Op dinsdag 20 december 2005 00:16 schreef cioran63 het volgende:
Maar hoe komt ze nou ineens in Singapore? Dat is wel wonderlijk. Vraagt u zich dat niet af?
Dit noem ik nu een jezuïetenstreek.quote:Op dinsdag 20 december 2005 00:03 schreef dvr het volgende:
Het was een test. Daniël is stiekem een heel spiritueel persoon en hij wilde weten of Nadine zijn creditcard kon laten liggen. Helaas. Ze doolt nu, slechts gehuld in een natgeregend cocktailjurkje, eenzaam en verlaten tussen de opiumschuivers en scharrelvarkens van de modderige achterafstraatjes van Singapore. Daniël werpt misnoegd een laatste blik op het stadstaatje dat langzaam onder de wolken verdwijnt en troost zich met een glaasje van de weduwe Cliquot. Nooit eerder stemde het feestelijke bruisen van de belletjes hem zo triest.
Niet heel slecht, hooguit een beetje slecht.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:20 schreef Hihat het volgende:
- Hoe voelt het om uitsluitend andermans geld uit te geven?
Nee.quote:- Praten jij en Daniël wel eens over je moeder?
Nee.quote:- Of over de band tussen jou en je vader?
Dat heeft hij dus uitgelegd (zie boven). Ik weet niet of hij 'oprecht' verliefd is; wel verliefd. Is verliefdheid ooit oprecht? Het is een vorm van verstandsbeneveling - oprecht verliefd zijn is volgens mij hetzelfde als oprecht dronken zijn.quote:- Hoe rijm je zijn 'oprechte' verliefdheid met de aanwezigheid van een vaste partner en zelfs nóg een bijvrouw aan zijn kant?
Dat ik (oprecht) verliefd ben...?quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:23 schreef Revolverheld het volgende:
En wat, lieve onschuldige Nadine, is dan precies 't verschil tussen jou en je Chinese vriendinnetje Rainbow..?![]()
Nou... ik schreef dat hij wil imponeren: "Je ziet van kilometers afstand dat hij wil imponeren", ik bedoel: dat hij een uitslover is, een egotripper. Zijn levenswandel op zich imponeert me niet. Maar ik kan het wel begrijpen. Hij is niet de enige op deze wereld die een puinhoop van zijn huwelijk heeft gemaaktquote:Op woensdag 21 december 2005 00:40 schreef Gajus het volgende:
Tjonge, tjonge ... wat maakt D. een puinhoop van zijn leven ... dat zoiets jou imponeert ...![]()
Wil hij imponeren door een hotelkamer te verbouwen, door zich in een chantabele positie te manoeuvreren enz.?quote:Op woensdag 21 december 2005 00:58 schreef Nadine26 het volgende:
Nou... ik schreef dat hij wil imponeren: "Je ziet van kilometers afstand dat hij wil imponeren", ik bedoel: dat hij een uitslover is, een egotripper. ...
Ik vind het niet meelijwekkend maar beklagenswaardig.quote:Op woensdag 21 december 2005 01:34 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wil hij imponeren door een hotelkamer te verbouwen, door zich in een chantabele positie te manoeuvreren enz.?
Ik vind dat niet imponerend maar meelijwekkend.![]()
Zeer quote-waardig.quote:Op woensdag 21 december 2005 00:51 schreef Nadine26 het volgende:
Is verliefdheid ooit oprecht? Het is een vorm van verstandsbeneveling - oprecht verliefd zijn is volgens mij hetzelfde als oprecht dronken zijn.![]()
Vrouwen... meisjes... daar geilen ze op: woeste, gevaarlijke gekken.quote:Op woensdag 21 december 2005 01:34 schreef Gajus het volgende:
Wil hij imponeren door een hotelkamer te verbouwen, door zich in een chantabele positie te manoeuvreren enz.?
Ik vind dat niet imponerend maar meelijwekkend.![]()
Herkende jij jezelf ook in deze beschrijving?quote:Op woensdag 21 december 2005 02:53 schreef cioran63 het volgende:
En knieen in je corduroy pantalon.
Ja, man. Ik ben er nog kapot van. Ook die buik.quote:Op woensdag 21 december 2005 03:08 schreef Gajus het volgende:
[..]
Herkende jij jezelf ook in deze beschrijving?![]()
M.u.v. het roze poloshirt, zie ik een rake typering. Is hier sprake van een persiflage?quote:Op woensdag 21 december 2005 03:19 schreef cioran63 het volgende:
Ja, man. Ik ben er nog kapot van. Ook die buik.
Hoewel ik een nette man ben, met een vaste betrekking moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ook ik nog niet eens zo heel lang geleden in een dronken bui het verlaagde plafond van een hotelkamer in Nice zodanig verlaagd heb dat je er over kon lopen. Groot was ook mijn onsteltenis toen ik 's ochtends weer wakker tussen de kalkresten in mijn bed.quote:Op woensdag 21 december 2005 02:37 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Vrouwen... meisjes... daar geilen ze op: woeste, gevaarlijke gekken.![]()
Nadine is geen uitzondering.
Hotelkamers verbouwen is niet voor niets een hobby van over 't paard getilde filmsterren en drugsverslaafde rockers. Gevaarlijk leven, over 't randje,sex en rock 'n roll. Daar sta je dan, als man met een nette vaste betrekking.![]()
Ik kan het niet geweest zijn (zie boven). Er is dus nog hoop voor mij.quote:Op woensdag 21 december 2005 03:42 schreef Gajus het volgende:
[..]
M.u.v. het roze poloshirt, zie ik een rake typering. Is hier sprake van een persiflage?
maar wie is dan de vierde man in gezelschap van cioran, dvr en gajus?
Ik geef 't niet graag toe, maar ik bezit een roze poloshirtquote:Op woensdag 21 december 2005 03:42 schreef Gajus het volgende:
[..]
M.u.v. het roze poloshirt, zie ik een rake typering. Is hier sprake van een persiflage?
maar wie is dan de vierde man in gezelschap van cioran, dvr en gajus?
Het was niet persoonlijk bedoeld (zeg je dan, in zo'n geval)quote:Op woensdag 21 december 2005 03:19 schreef cioran63 het volgende:
Ja, man. Ik ben er nog kapot van. Ook die buik.
quote:Op woensdag 21 december 2005 10:07 schreef Hihat het volgende:
Hoewel ik een nette man ben, met een vaste betrekking moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ook ik nog niet eens zo heel lang geleden in een dronken bui het verlaagde plafond van een hotelkamer in Nice zodanig verlaagd heb dat je er over kon lopen. Groot was ook mijn onsteltenis toen ik 's ochtends weer wakker tussen de kalkresten in mijn bed.
Ik ook. Tegen mijn vriendinnen zeg ik dat D. een nette man is met een vaste betrekking en een spaarrekening en gladgeschoren wangen en een golfvaardigheidsbewijsquote:Eigenlijk schaam ik me kapot voor deze actie, maar in deze anonieme omgeving durf ik het wel toe te geven.![]()
Ja, dat mis ik ook wel bij hem, die zorgzaamheid. Dat heeft Thijs veel meer, die is zorgzaam en beschermend...quote:Op woensdag 21 december 2005 17:03 schreef Francesca het volgende:
Hij geeft je maar liefst twee pillen, vervolgens verdwijnt hij urenlang met die Rambo in een of ander privékamertje, zonder zich om jou te bekommeren. Er had ik weet niet wat kunnen gebeuren. Fijne vent, die Daniel, en zo zorgzaam, dát vooral...
![]()
Precies. Technisch gezien kunnen jullie best allemaal Kitty heten.quote:Op donderdag 22 december 2005 00:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Tsja, technisch gezien is het forum jouw Kitty, dus valt het niet in de verkeerde handen. Je hebt immers niet gezegd dat het een schriftelijk dagboek was.
Maar ja ... van een minnaar werkgever mag jij zoiets niet verwachten.quote:Op woensdag 21 december 2005 19:25 schreef Nadine26 het volgende:
Maar ja... Thijs zette wel altijd kopjes thee voor mij![]()
quote:Misschien, dacht ik bij mezelf, verander ik straks ook in goud.
Het zou me niet eens verbazen.
Mooi gevonden! Deze zinnen blijven echt hangen bij mij.quote:Dat heeft hij dus uitgelegd (zie boven). Ik weet niet of hij 'oprecht' verliefd is; wel verliefd. Is verliefdheid ooit oprecht? Het is een vorm van verstandsbeneveling - oprecht verliefd zijn is volgens mij hetzelfde als oprecht dronken zijn.
Nee, ik weet het niet zeker. Hij beweerde dat hij mensen kent die er 12 per dag slikken, dat lijkt me wat véél voor speed. Maar goed, ik ben niet thuis in het onderwerp. Ik vond het effect trouwens ook niet echt overweldigend.quote:Op donderdag 22 december 2005 01:06 schreef Xennia het volgende:
Weet je zeker dat die pillen speed waren? Ik vind het vreemd dat je nog gewoon kon slapen, dat Daniel gewoon kon eten en dat hij tot seks in staat was.
Niet zo handig van hem dat hij je aan je lot overlaat terwijl je voor het eerst van je leven aan de speed zit. Hij had je zeker ook niet verteld dat je veel moet drinken (geen alcohol)?
Ik dacht altijd dat 't een fabeltje was.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:06 schreef Francesca het volgende:
Het zullen de oesters wel geweest zijn....![]()
Koning Midas, wel eens van gehoord?quote:Op woensdag 21 december 2005 00:15 schreef Nadine26 het volgende:
Alles wat Daniël aanraakt, verandert in goud. Misschien, dacht ik bij mezelf, verander ik straks ook in goud.
Het zou me niet eens verbazen.
Met een vrijwillig verkrachtinkje op zijn tijd is toch ook niks mis?quote:Op donderdag 22 december 2005 06:01 schreef JAM het volgende:
En verkrachtingen! Waar zijn die verkrachtingen nu toch! Laat eindelijk iemand eens een flinke partij verkracht worden!.
Oh, dat is waar ook! Midas, de dwaze Midas die zichzelf tot de hongerdood veroordeelde toen hij wenste dat alles wat hij aanraakte... enzovoort. Hebzucht wordt in sprookjes, mythes en legenden altijd zwaar afgestraft.quote:
Ja, misselijkmakende prietpraat allemaal.quote:Op donderdag 22 december 2005 18:32 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Oh, dat is waar ook! Midas, de dwaze Midas die zichzelf tot de hongerdood veroordeelde toen hij wenste dat alles wat hij aanraakte... enzovoort. Hebzucht wordt in sprookjes, mythes en legenden altijd zwaar afgestraft.![]()
Verkrachting of verkrachtinkje, om aan de definitie te voldoen moet het in ieder geval tegen de zin van degene die het ondergaat gebeuren. In jouw geval lijkt me dat niet aan de orde en heet het gewoon 'een beurt krijgen'quote:Op donderdag 22 december 2005 18:15 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Met een vrijwillig verkrachtinkje op zijn tijd is toch ook niks mis?![]()
Of je kut laten volkotsen door de kale bisschop, om het nog platter uit te drukken!quote:Op donderdag 22 december 2005 22:40 schreef Hihat het volgende:
[..]
Verkrachting of verkrachtinkje, om aan de definitie te voldoen moet het in ieder geval tegen de zin van degene die het ondergaat gebeuren. In jouw geval lijkt me dat niet aan de orde en heet het gewoon 'een beurt krijgen'om het maar eens plat uit te drukken...
![]()
Ja, druk je maar plat uit...quote:Op donderdag 22 december 2005 22:40 schreef Hihat het volgende:
Verkrachting of verkrachtinkje, om aan de definitie te voldoen moet het in ieder geval tegen de zin van degene die het ondergaat gebeuren. In jouw geval lijkt me dat niet aan de orde en heet het gewoon 'een beurt krijgen'om het maar eens plat uit te drukken...
![]()
Is dat een oud-Hollandsche uitdrukking, van die kale bisschop, of ben jij gewoon weer on a roll, JAM?quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:20 schreef JAM het volgende:
Of je kut laten volkotsen door de kale bisschop, om het nog platter uit te drukken!!
Ik ga nietquote:Op vrijdag 23 december 2005 00:46 schreef Xennia het volgende:
Een kerstdiner met Ute (getuige van seks op de keukentafel tussen jou en D.), Kim, de ex van D. die nog niet weet dat ze is ingeruild voor een jonger exemplaar en Madame, de ex van D. die nog niet weet dat hij het met het kindermeisje doet. Dit voorspelt niet veel goeds.
Ík hoop niet dat je overweegt te gaan en mocht je wel gaan, drink dan geen alcohol
Ja, nee: wacht. Die witte glitterrozen zijn nep, maar de lelies en de rode bessentakken zijn wel degelijk echt, vandaar dat het me niet eerder was opgevallen. Het is dus een soort combinatieboeket, ik denk dat de bloemist het zo verkoopt, als een 'combinatieboeket' of zelfs als een 'combinatiekerstboeket'.quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Meneer geeft bloemen aan mevrouw,
die pas tijdens het schrijven -over hoe romantisch en lief het toch is van meneer dat ze bloemen heeft gekregen- tot de ontdekking komt dat het hier nepbloemen betreft.
Ok.
Tot zover de romantiek.
Er mag weer gewoon geneukt worden.
Heel verstandig !!!quote:
Toch wel jammer. Ik had mijn videocamera mee kunnen nemen... en dan stoïcijns door blijven filmen tijdens de shoot-out, waarbij Daniël en Madame hysterisch krijsend over de kerstdis rollen... terwijl Kim op de achtergrond naar het vleesmes grijpt... en Ute zich in een vlaag van waanzin aan de kroonluchter probeert te verhangen...quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:49 schreef dvr het volgende:
Ik voorspel Festen-achtige taferelen aan de kersttafel..
![]()
En jij dan, jij vervult toch ook wel een hoofdrol in het geheelquote:Op vrijdag 23 december 2005 01:12 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Toch wel jammer. Ik had mijn videocamera mee kunnen nemen... en dan stoïcijns door blijven filmen tijdens de shoot-out, waarbij Daniël en Madame hysterisch krijsend over de kerstdis rollen... terwijl Kim op de achtergrond naar het vleesmes grijpt... en Ute zich in een vlaag van waanzin aan de kroonluchter probeert te verhangen...![]()
Ik sta achter de camera. Mijn Dogma-camera.quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:17 schreef Xennia het volgende:
En jij dan, jij vervult toch ook wel een hoofdrol in het geheel
Toen ik die post las had ik even de neiging om 'wedden dat JAM dit straks net een tikje platter uit weet te drukken?' te posten. Om de een of andere reden niet gedaan, maar u stelt niet teleurquote:Op vrijdag 23 december 2005 00:20 schreef JAM het volgende:
[..]
Of je kut laten volkotsen door de kale bisschop, om het nog platter uit te drukken!!
Een tikje? Ik denk dat 't eerder een homerun was.quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Toen ik die post las had ik even de neiging om 'wedden dat JAM dit straks net een tikje platter uit weet te drukken?' te posten. Om de een of andere reden niet gedaan, maar u stelt niet teleur [afbeelding].
Verder een goed besluit om niet te gaan, maar dat lijkt me duidelijk.
Scherp, heel scherp.quote:Op vrijdag 23 december 2005 05:04 schreef Maggie het volgende:
hoe neuk je een (al dan niet nieuw) toetsenbord?
Ik vind het echt kut voor je Nadine. Je kunt je troosten met de gedachte dat je in ieder geval een tijdje zijn creditcard hebt mogen lenen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:59 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik ga niet.
Ik heb vanavond tegen Madame gezegd: "Heel erg bedankt voor de uitnodiging, Anne-Sophie. Maar ik ben bij mijn zus uitgenodigd."
Een keiharde leugen. Mijn zus zit in Italië.
Nu valt het hele dineetje in duigen, aangezien Ute opnieuw is geveld door de mysterieuze tropenkolder, en Kim is uitgenodigd op het jacht van haar vader in Monaco. (Samen met D.??)
Ik ben dus vrij met kerstmis!
En alleen. Maar ik heb het romantische kerstboeket om me gezelschap te houden.
Inderdaad. Die lelies, zijn ze wit? Dan is het geen combinatie -, maar een grafboeket. Ik zou maar uitkijken als ik jou was.quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:05 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, nee: wacht. Die witte glitterrozen zijn nep, maar de lelies en de rode bessentakken zijn wel degelijk echt, vandaar dat het me niet eerder was opgevallen. Het is dus een soort combinatieboeket, ik denk dat de bloemist het zo verkoopt, als een 'combinatieboeket' of zelfs als een 'combinatiekerstboeket'.![]()
Okay, van bloemen heeft hij geen verstand...
Change of plans!quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:54 schreef Francesca het volgende:
Inderdaad. Die lelies, zijn ze wit? Dan is het geen combinatie -, maar een grafboeket. Ik zou maar uitkijken als ik jou was.
[quote] En je dagboek (of laptop, whatever) heel goed verstoppen
Gewoon meenemen die laptop. Duinpannen genoeg aan de Nederlandse kust.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:27 schreef Nadine26 het volgende:
Dat met die laptop wordt ingewikkeld. Kan ik die meenemen...?
Maar hoeveel duinpannen en strandhuisjes met een internetaansluiting herbergt Nederland?quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:59 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Gewoon meenemen die laptop. Duinpannen genoeg aan de Nederlandse kust.
Schrijven kan je! Maar kun je ook zwemmen?quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:27 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Change of plans!
Daniël en ik gaan samen weg! Hij stond hier net voor de deur. Hij zei: "We gaan proefdraaien aan de kust. Voor straks, als we gaan onderduiken in ons strandhuis."
Ergens in Nederland. Meer weet ik niet. Hij komt me straks ophalen!
quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:45 schreef Francesca het volgende:
[..]
Schrijven kan je! Maar kun je ook zwemmen?![]()
Dat meen je niet! Dus Daniel brengt sinterklaas noch kerstmis met zijn kinderen door? Wat een puinhoop.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:27 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Change of plans!
Daniël en ik gaan samen weg! Hij stond hier net voor de deur. Hij zei: "We gaan proefdraaien aan de kust. Voor straks, als we gaan onderduiken in ons strandhuis."
Ergens in Nederland. Meer weet ik niet. Hij komt me straks ophalen!![]()
quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:32 schreef Hihat het volgende:
[..]
Da's een goeie. Begint trouwens wel een beetje op de nieuwe Nederlandse serie 'Vuurzee' te lijken. Allerlei intriges. Ook dit verhaal verplaatst zich nu naar zee. Enige wat nog ontbreekt is een 'vermist persoon'. Als het aan Fransesca ligt zal dat niet lang meer duren, begrijp ik?
Bijna net zo aandoenlijk als de stal van Jozef en Maria.quote:Ik wil terug naar de kust, heel ongerust
Zoek ik de weg naar de kust
Bijna niet bewust van de dreiging
Dat daar m'n jeugd voorbij ging
Oh, hoe kom ik hier vandaan
Was ik maar niet weggegaan
'k Hoor de branding in m'n hoofd
Had ik eerder maar geloofd
Wat die stem toen heeft voorspeld
Dat geluk verdwijnt voor geld
Mist en regen, westenwind
Zeg mij of ik 't ooit weer vind
Oh, maar ik begreep je niet verkeerd hoor. Ook ik heb het beste met Nadine voor, trouwens. Maar jij vertrouwt die D. niet met zijn speed-hersenen? Die Kim gaat hij toch niet dumpen. Dat is voor hem net zo iets als een werkeloze die zijn uitkering stop laat zetten. Financieel afhankelijk. Dom, dom, dom, valkuil numero uno. Vriendjes worden met iemand waar je geld van nodig hebt, allah. Maar nooit zijn dochter neuken. Uit zakelijk oogpunt gezien natuurlijk. En Nadine doet hetzelfde bij Baas B. ehhhh...D. En zo zit iedereen voor de rest van zijn/haar leven aan elkaar vast, tot het moment dat één persoon uit deze schakel de ban doorbreekt en dan ontstaat er een domino-effect. Domino D-day.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:53 schreef Francesca het volgende:
[..]
Begrijp me aub niet verkeerd. Ik heb het beste met Nadien voor. Ik hoop dat ze nog lang door zal gaan, met schrijven, in haar dagboek, bedoel ik.
quote:vuurzee, goeie serie overigens...
Dat was ook Madame Anne-Sophie's intentie met haar kerstdiner in gezelschap van alle betrokkenen (een slotscenario à la Hercule Poirot). Maar Daniël was zich bewust van haar hinderlaag en vertrok met onbekende bestemming, in gezelschap van de zwakste schakel.quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:45 schreef Hihat het volgende:
... tot het moment dat één persoon uit deze schakel de ban doorbreekt en dan ontstaat er een domino-effect. Domino D-day.
Geen vermiste personen, vooralsnogquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:32 schreef Hihat het volgende:
Enige wat nog ontbreekt is een 'vermist persoon'.
Oeh, Martel... ik word helemaal nostalgisch van die fotoquote:
Ze is er weer. Leuke samenvatting. Wanneer krijgen we het hele verhaal?quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:48 schreef Nadine26 het volgende:
txt
Als ze lichamelijk wat hersteld is...quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:17 schreef Shakermaker het volgende:
Ze is er weer. Leuke samenvatting. Wanneer krijgen we het hele verhaal?![]()
Tuurlijk, daarbij aangemoedigd door de vader van Kim: ''Hup Daniel, goed zo geef mijn dochter ervan langs''quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:50 schreef Vivi het volgende:
Zou Kim ook zuchten en schreeuwen op dat jacht?
Wie anders dan onze protagoniste!quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:36 schreef Francesca het volgende:
Wie?
quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:58 schreef dvr het volgende:
Gajus!! Ik dacht even dat Cioran had toegeslagen... :-)
Het is géén Cioran-schets ... maar het had een Cioran-schets kunnen zijn ...quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:02 schreef cioran63 het volgende:
Ja, ho eens even zeg. Daar heb ik niks mee van doen hoor.
Arme Nadine... een hond, een octopus... alsof 't meiske de afgelopen dagen niet alle hoeken heeft gezien... (Waar eigenlijk? Is N*** toevallig Noordwijk aan Zee?)quote:Op woensdag 28 december 2005 01:24 schreef dvr het volgende:
Een verrukte parelduikster -die wel iets weg lijkt te hebben van onze heldin!- in de glibberige maar souvereine greep van een aziatische befkoning uit de orde der Octopi:
Hi, hi ... BdT 29: Hoezo Schone Kunsten? ... leidend tot (typisch vrouwelijke) reactie ...quote:Op woensdag 28 december 2005 01:24 schreef dvr het volgende:
... in de glibberige maar souvereine greep van een aziatische befkoning uit de orde der Octopi:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:56 schreef ALTER-EGO het volgende:
Grrrrrrrrrrrrrruwell.
Bij nader inzien moet ik met hangende schouders bekennen dat ik deze niet kan handle.
Voor dit soort afbeeldingen, die tentakels... lijkend op... die enge beesten waarvan ik de naam niet eens uit wil spreken ... ben ik nogal fobisch.![]()
Inderdaad! Denk ik eens een fascinerende seksuele deviatie te introduceren, blijkt mijnheer alweer geheel op de hoogte!quote:
海牛. Kaigyuu. (Zeekoe.)quote:Op woensdag 28 december 2005 04:00 schreef dvr het volgende:
[..]
Inderdaad! Denk ik eens een fascinerende seksuele deviatie te introduceren, blijkt mijnheer alweer geheel op de hoogte!![]()
Die octopussen (-pi?) roepen natuurlijk wel de vraag op of er in heel God's wonderbare zeedierenrijk ook geen creatuurtje is, dat meer aan de mannelijke behoeften appelleert. Daar is natuurlijk de zeekoe, maar mijn gedachten gingen ook uit naar de zeekomkommer. Hoe heet die in het Japans?
Al met al blijft het voorwerp van onze adoratie weer verdacht afwezig vannacht!![]()
Ik zag dit ergens op een site...quote:Op woensdag 28 december 2005 04:19 schreef dvr het volgende:
Jam, je beschikt weer over onvermoede talenten! (5 jaar Japankunde gedaan of gewoon een Prisma in de kast?)
Helaas levert Google bij 'gikun' slechts culinair getinte afbeeldingen van zeekomkommers. Misschien is hun toepassingsgebied toch beperkter dan ik dacht..
Maar hoe komt de Japanse parelvisser dan toch aan zijn gerief? Ach de vragen die mij op dit uur kwellen!
Welk een voldoening geeft het om een oester te ontsluiten en vervolgens de stralende parel binnen het sappige oestervlees te bemachtigen ...quote:Op woensdag 28 december 2005 04:19 schreef dvr het volgende:
Maar hoe komt de Japanse parelvisser dan toch aan zijn gerief? Ach de vragen die mij op dit uur kwellen!
Dirty talkquote:Op woensdag 28 december 2005 04:39 schreef Gajus het volgende:
[..]
Welk een voldoening geeft het om een oester te ontsluiten en vervolgens de stralende parel binnen het sappige oestervlees te bemachtigen ...![]()
Godallejezus, Gajus!!quote:
Neeeeh.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:50 schreef Vivi het volgende:
Zou Kim ook zuchten en schreeuwen op dat jacht?
Dan is het goed:quote:Sorry Nadine, ik sta aan jouw kant hoor![]()
Hier zie ik dan nog wel iets in.quote:Op woensdag 28 december 2005 01:24 schreef dvr het volgende:
Maar nu we toch het domein der bestialiteiten betreden wil ik jullie dit meesterwerkje van Joost Veerkamp niet onthouden. Een verrukte parelduikster -die wel iets weg lijkt te hebben van onze heldin!- in de glibberige maar souvereine greep van een aziatische befkoning uit de orde der Octopi:
quote:
Een parelduikster is een bloedmooie jongedame uit tropische streken die, wanneer zij niet heupwiegend in een cocosrokje vadsige toeristen het hoofd op hol jaagt, onbevreesd de diepten van de Stille Oceaan induikt op zoek naar pareloesters. Ze kan met gemak 2 of 3 minuten onder water blijven. Ze wordt er niet rijk van. Meestal worden parelduiksters ook al ver voor de pensioengerechtigde leeftijd door een murene, haai of sidderaal verslonden.quote:Is het heel raar dat ik niet weet wat een parelduikster is...?
Géén dirty talk van mijnentwege, maar blijkbaar wel een dirty mind van jouwentwege.quote:
Het gevolg van andere persoonlijke records die de afgelopen dagen zijn gesneuveld.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:25 schreef Nadine26 het volgende:
... mijn slaapmarathon van zestien uur, waarmee ik al mijn eerdere records heb verpulverd ...
Niet ondankbaar, maar gretigquote:Op donderdag 29 december 2005 03:11 schreef Maggie het volgende:
Haha, dat wilde ik ook net posten, kom op met dat vervolg, maar ik vond het zo ondankbaar overkomen![]()
Maargoed, nu we toch bezig zijn: Kom op met dat vervolg!
Ik gok op een vervolg met subtitel:quote:Op donderdag 29 december 2005 02:53 schreef Nadine26 het volgende:
-- wordt vervolgd --
De betreffende tekst van het beroemde duet waarin Leila bezongen wordt door Zurga en Nadir:quote:
Ofwel, zij licht haar sluier op en de menigte gaat door de knieën ... dat waren nog eens tijden!quote:Oui, c'est elle!
C'est la déesse
plus charmante
et plus belle!
Oui, c'est elle!
C'est la déesse
qui descend parmi nous!
Son voile se soulève
et la foule est à genoux!
Kan je het ook vertalen in het Latijn? Dat is nog opwindender.der.der.derder.quote:Op donderdag 29 december 2005 02:05 schreef Gajus het volgende:
[..]
Géén dirty talk van mijnentwege, maar blijkbaar wel een dirty mind van jouwentwege.![]()
a dirty mind is a joy forever
Zo gaat dat als je het doet met een proleet.quote:Op donderdag 29 december 2005 03:21 schreef cioran63 het volgende:
Het wordt wel een beetje erg ordinair allemaal met witte badjassen en bontjassen.
Die ligt naar ik vermoed vol zaad- en jusvlekken in het depot van het Huis van Bewaring te 's Gravenhage.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:45 schreef Revolverheld het volgende:
En hoe zit 't nou met die bontjas...?![]()
quote:Op donderdag 29 december 2005 12:14 schreef dvr het volgende:
Die ligt naar ik vermoed vol zaad- en jusvlekken in het depot van het Huis van Bewaring te 's Gravenhage.
[afbeelding]
Hoe hoger de toppen, hoe dieper de dalen.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef Nadine26 het volgende:
Oh, ik ben vandaag niet in zo'n beste bui. ... Dat je het blijft relativeren.
Misschien moest je es een tijdje een algehele D.-pauze inlassen.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef Nadine26 het volgende:
Oh, ik ben vandaag niet in zo'n beste bui. Beetje somber. Waar ben ik mee bezig, jongens? Waar gaat dit allemaal naartoe? Wat doet D. precies op dat jacht in Monaco? Waarom maak ik me daar druk om?
Waar is de lichtvoetigheid gebleven...? Hoe vrijblijvend is het allemaal? Ja, avontuur... dat willen we allemaal wel, avontuur. Punt is dat je avontuur en avontuurlijke mannen op afstand moet houden, gevoelsmatig. Dat is het hele punt. Dat je het blijft relativeren.
Kun je alweer een beetje zitten meid..?quote:Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef Nadine26 het volgende:
Waar ben ik mee bezig, jongens? Waar gaat dit allemaal naartoe?
Ah, zie ik daar een vleugje bezinning?quote:Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
![]()
Oh, ik ben vandaag niet in zo'n beste bui. Beetje somber. Waar ben ik mee bezig, jongens? Waar gaat dit allemaal naartoe? Wat doet D. precies op dat jacht in Monaco? Waarom maak ik me daar druk om?
Waar is de lichtvoetigheid gebleven...? Hoe vrijblijvend is het allemaal? Ja, avontuur... dat willen we allemaal wel, avontuur. Punt is dat je avontuur en avontuurlijke mannen op afstand moet houden, gevoelsmatig. Dat is het hele punt. Dat je het blijft relativeren.
Ik weet niet hoe fair het is om open kaart te spelen. Fair voor Madame, misschien. Maar niet zo fair voor D. Dat moet ik aan hem overlaten. Ik wil hem niet voor het blok zetten; het is zijn huwelijk, zíjn keuze. En ik geloof niet dat hij staat te popelen om het haar te vertellen. Wel aan Kim. Maar met zijn vrouw ligt het ingewikkelder; het komt erop neer dat zij het absoluut niet mag weten. Dat heeft hij me de laatste keer nog op het hart gedrukt. Het heeft te maken met de kinderen, met mijn compromitterende dubbelrol, zeg maar. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik kan me wel voorstellen dat het bij Madame als een mokerslag moet aankomen. Die mokerslag heb ik dan wel - deels - zelf veroorzaakt, het lijkt me de taak van D. om dat nieuws bij haar te breken (of niet). Het zou anders liggen als hij er niet zo'n punt van maakte om het geheim te houden, maar het is nu eenmaal zoals het is, en dus houd ik mijn mond.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:54 schreef Shakermaker het volgende:
Wordt het niet eens tijd om open kaart te spelen? Als een soort reinigingsritueel voordat het nieuwe jaar begint opbiechten wat er aan de hand is. Het is fair en het dwingt je bovendien tot nadenken.
Hoe ik verder wil met hem, daar denk ik niet over na. Dat heeft te maken met die scheidingsplannen - dat eindeloze getraineer en geneuzel, advocaat hier, formulier daar... ik zie het er in elk geval niet SNEL van komen. Ik weet hoe het gaat; mijn eigen ouders hebben er vier jaar over gedaan om hun huwelijk te laten ontbinden. Hoewel we mijn moeder inmiddels hebben begraven, is de boedelscheiding nog steeds niet rond. Nu krijgen we dus het gedonder met de erfenis; ik heb me er allang mee verzoend dat ik geen cent of huis of schilderij of antiek meubelstuk of wat dan ook te zien krijg, tenminste niet vóórdat we ook mijn vader hebben begraven. Wel zo overzichtelijk.quote:Op wat voor manier wil je met Madame's man verder? Geloof je dat die scheiding er daadwerkelijk van komt? En zou je dan echt met hem verder willen? Op het moment dat jij zijn vrouw/vriendin bent, ontstaat dan niet het gevaar van 'nieuwe' Nadines?
Nadine, doe toch niet zo naïef ten aanzien van Madame. De hele gang van zaken is bekokstoofd door Madame, vanaf het moment dat zij jou als kinderoppas/minnares heeft uitverkoren. En wat zij logischerwijze kan concluderen wordt ook nog eens bevestigd door haar informanten, zoals haar vriendin uit Sevilla en haar au-pair-meisje Ute.quote:Op vrijdag 30 december 2005 01:50 schreef Nadine26 het volgende:
Ik weet niet hoe fair het is om open kaart te spelen. Fair voor Madame, misschien. Maar niet zo fair voor D. Dat moet ik aan hem overlaten. Ik wil hem niet voor het blok zetten; het is zijn huwelijk, zíjn keuze. En ik geloof niet dat hij staat te popelen om het haar te vertellen. Wel aan Kim. Maar met zijn vrouw ligt het ingewikkelder; het komt erop neer dat zij het absoluut niet mag weten. Dat heeft hij me de laatste keer nog op het hart gedrukt. Het heeft te maken met de kinderen, met mijn compromitterende dubbelrol, zeg maar. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik kan me wel voorstellen dat het bij Madame als een mokerslag moet aankomen. Die mokerslag heb ik dan wel - deels - zelf veroorzaakt, het lijkt me de taak van D. om dat nieuws bij haar te breken (of niet). Het zou anders liggen als hij er niet zo'n punt van maakte om het geheim te houden, maar het is nu eenmaal zoals het is, en dus houd ik mijn mond.
Van 5 keer per week spinnen pluk je in alle opzichten de vruchten, zeg ik altijd maarquote:Op donderdag 29 december 2005 21:55 schreef dvr het volgende:
Kun je alweer een beetje zitten meid..?
Ik geef toe dat ik alle adviezen in de wind heb geslagen, maar misschien moet ik me vasthouden aan de wetenschap dat ik dat bij mijn volle bewustzijn heb gedaan. Ik bedoel: ik voel me geen slachtoffer (niet eens van de verliefdheid). Voor mij moet er zo nodig iets op het spel staan, dat is cruciaal, dus dan moet ik ook niet zeiken.quote:Je kreeg doorleefde adviezen en welgemeende steunbetuigingen die je er niet van mochten weerhouden de vergetelheid te zoeken en als een blok te vallen voor een onweerstaanbare geweldenaar, een intoxicerende hedonist die in de 5e versnelling leeft en je graag deel- en lotgenoot maakt in zijn nakende ondergang..
Hmmm...quote:En zo tekent zich het begin af van een tragedie die ons, machteloze bewonderaars, nog lang dreigt te verdrieten. Wat kon dat kind schrijven, zullen we nog menigmaal verzuchten, en wanneer uitgeverij Rothschild & Bach postuum je dagboek uitbrengt (met op de backcover heel triest de enige van jou bekende foto, met alleen je buik erop) zal heel literair Nederland diep met ons meezuchten..
Dát dusquote:Of je maakt je los van die maniakale dwingeland en gaat nieuwe dingen doen..
Snuifje..? Talking to me?quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:33 schreef NoSigar het volgende:
Ach, Snuifje, wat zou het toch allemaal.
Het lijkt mij anders best leuk. Misschien wel 'alles'... stil gaan leven in Zuid-Frankrijk... ach, waarom niet?quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:39 schreef Gajus het volgende:
Dát dus is ook niet alles, maar toch ...![]()
Ik snuif niet. De krachtige mansfiguur snuift af en toe, hij is dus een van die zeldzame en beheerste 'gelegenheidssnuivers', maar daar is hij dan ook een krachtige mansfiguur voor. Voor Snuifje durf ik mijn hand niet in het vuur te steken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:50 schreef NoSigar het volgende:
Welnee, wat heb jij er ook allemaal mee te maken, met al die gekkigheid, sorry kind ik haal wat mensen door elkaar, zaten bij hetzelfde dispuut of zo denk ik. Bij jou het waren het een soort speedpillen,maar toch niet echt. Ach! Die onbetrouwbare oosterlingen.
Wie zal het zeggen, en waar gaat het heen, gelukkig is er een krachtige mansfiguur die de weg wijst .
Snuifje, snuifje, hoe duf ik jou eigelijk de naam van de officiele vriendin van de grote wijnkenner te geven.
Nee, dat kan Nadine niet doen, dat zou karaktervervalsing zijn! Ook voor haar geldt namelijk: Quod me nutrit, me destruit. Of vice versa, zo je wilt.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:55 schreef dvr het volgende:
....Of je maakt je los van die maniakale dwingeland en gaat nieuwe dingen doen..[/sub]
Je biologische klok is boos he?quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee, dat kan Nadine niet doen, dat zou karaktervervalsing zijn! Ook voor haar geldt namelijk: Quod me nutrit, me destruit. Of vice versa, zo je wilt.
Zeg Nadine, even iets anders... heb je nog tips aangaande romantische plekjes in la douce France alwaar de aanschaf van een romantische antieke open haard verenigd kan worden met stomende liefdesscenes en als het niet teveel gevraagd is, legio romantische boerderijtjes te koop staan die lijken te schreeuwen: "koop mij, en laat hier hordes kinderen door de wijngaard dartelen, "? Je weet wel, het Ilja Gort-gevoel, maar dan Ilja Gort met een grote voorraad Veet he, zonder snor!![]()
Waarom moet jij toch overal zo verzuurd op reageren?quote:
Cioran zou een dergelijk presentje resoluut afslaan ...quote:Op donderdag 29 december 2005 03:21 schreef cioran63 het volgende:
Het wordt wel een beetje erg ordinair allemaal met witte badjassen en bontjassen.
Ik ben de realistische/rationele tegenhanger van lichtvoetigheidquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:01 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waarom moet jij toch overal zo verzuurd op reageren?
Jij gaat nog eens een nieuwe betekenis geven aan de uitdrukking 'an old spinster'..quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:28 schreef Nadine26 het volgende:
Van 5 keer per week spinnen pluk je in alle opzichten de vruchten, zeg ik altijd maar![]()
Ja, precies. Dat is ook geen kwestie van 'toegeven' - ik vind het zelfs wel bewonderenswaardig hoe je bewust roekeloze keuzes maakt. Sterk, karaktervol. Je maakt zo een enorme hoop mee en zolang je je goed staande weet te houden, je je niet te ver door anderen laat meeslepen ben je eigenlijk wel goed bezig. Moreel natuurlijk niet (t.o.v. Thijs, Madame e.d.) maar de moraal was eigenlijk al bij de eerste episodes de deur uit.quote:Ik geef toe dat ik alle adviezen in de wind heb geslagen, maar misschien moet ik me vasthouden aan de wetenschap dat ik dat bij mijn volle bewustzijn heb gedaan.
Wie twee mantels heeft, deelt met wie er geen heeft (Lucas 3:11) ... that's all.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wie is dat trouwens, Gajus?
Noch Nadine, noch Daniël is de baas. Beiden worden geknecht door de sexuele drift.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:31 schreef cioran63 het volgende:
... Maar Nadine heeft niks meer te vertellen. D. is de baas.
Het was bovenal een mooie kerstgratificatie.quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, da's een mooie kerstgedachte.
Romantische plekjes in Frankrijk... eh... Monaco, misschien..?quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:57 schreef Vivi het volgende:
Zeg Nadine, even iets anders... heb je nog tips aangaande romantische plekjes in la douce France alwaar de aanschaf van een romantische antieke open haard verenigd kan worden met stomende liefdesscenes en als het niet teveel gevraagd is, legio romantische boerderijtjes te koop staan die lijken te schreeuwen: "koop mij, en laat hier hordes kinderen door de wijngaard dartelen, "? Je weet wel, het Ilja Gort-gevoel, maar dan Ilja Gort met een grote voorraad Veet he, zonder snor!![]()
Naïef? Ik...? Ik ben in mijn leven van veel dingen beschuldigd, maar over mijn naïviteit heb ik nog nooit iemand horen klagenquote:Op vrijdag 30 december 2005 02:45 schreef Gajus het volgende:
Nadine, doe toch niet zo naïef ten aanzien van Madame.
Noem mij naïef, maar we spelen niet mee in de Commedia dell'Arte... denk ik dan... we zijn hier bezig met een felrealistisch & waargebeurd en toch ook alledaags & banaal liefdesdrama in ettelijke bedrijven, en in het echte leven verzinnen mensen dat soort complexe intriges niet. Of denk jij serieus dat Madame haar kaken al bijna vier maanden lang stijf op elkaar geklemd houdt, terwijl ze het allang weet? Zodat ze die grote troef straks, over weer een paar maanden, uit haar toverhoed kan halen? Deus ex machina!quote:De hele gang van zaken is bekokstoofd door Madame, vanaf het moment dat zij jou als kinderoppas/minnares heeft uitverkoren. En wat zij logischerwijze kan concluderen wordt ook nog eens bevestigd door haar informanten, zoals haar vriendin uit Sevilla en haar au-pair-meisje Ute.
Dan zeg ik: "Joh, stel je niet zo aan. Dat wist je toch allang?"quote:Trouwens, wat doe jij als Madame jou confronteert met haar kennis over jullie affaire?![]()
Mij hoor je niet klagen over naïeve meisjes. Integendeel, naïeve meisjes zijn verrukkeluk.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:21 schreef Nadine26 het volgende:
Naïef? Ik...? Ik ben in mijn leven van veel dingen beschuldigd, maar over mijn naïviteit heb ik nog nooit iemand horen klagen. Grapje
.
Madame is niet geobsedeerd door jouw liefdesaffaire met Daniël, maar wel door de dreigende teloorgang van haar familiekapitaal door de fratsen van Daniël. Voor haar is jullie liefdesaffaire een nuttige bijlage in het dossier dat haar advocaten momenteel samenstellen.quote:Noem mij naïef, maar we spelen niet mee in de Commedia dell'Arte... denk ik dan... we zijn hier bezig met een felrealistisch & waargebeurd en toch ook alledaags & banaal liefdesdrama in ettelijke bedrijven, en in het echte leven verzinnen mensen dat soort complexe intriges niet. Of denk jij serieus dat Madame haar kaken al bijna vier maanden lang stijf op elkaar geklemd houdt, terwijl ze het allang weet? Zodat ze die grote troef straks, over weer een paar maanden, uit haar toverhoed kan halen? Deus ex machina!![]()
... met een wij-begrijpen-elkaar glimlach en een wij-zijn-onverbeterlijke-trutten sniktraantje.quote:Dan zeg ik: "Joh, stel je niet zo aan. Dat wist je toch allang?"![]()
Andermaal krijg ik de bevestiging dat Daniël geen business man maar een gold digger is. Elke rijke vrouw, zelfs hoogbejaard, heeft zijn amoureuze aandacht. Vermoedelijk speculeert hij ook op een riante nalatenschap voor Nadine.quote:Op zaterdag 31 december 2005 13:27 schreef Nadine26 het volgende:
EEN WINDERIGE BADPLAATS (II) ...
De deconfiture van de liefde tussen D. en N.? Die deconfiture is imo al wat langer geleden begonnen, zeg maar in deel 1 van 't Dagboekquote:Op zondag 1 januari 2006 16:56 schreef Shakermaker het volgende:
Is de deconfiture dan toch begonnen? Ik ben een beetje verward.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:31 schreef cioran63 het volgende:
Van mij mag het hoor, van mij mag bijna alles, ik ben zelfs een liefhebber van al de cliché's waar Nadine mee strooit. Je zou het als een commentaar op diezelfde cliché's kunnen opvatten.
quote:Maar het benauwende van witte badfjassen en champagne in een Hollands hotel, en dan dat kinderachtige spelletje met die bontjas, dat is net een stap te ver. Dat is pas spruitjesliteratuur. dat is de fantasie van de gemiddelde manager. Zo typisch Hollands.
Dat is het probleem. Als ik verliefd ben, heb ik sowieso niks meer te vertellen. Ik word altijd verliefd op jongens (of mannen) die de zaak van me overnemen. Waarom kan het nou nooit eens een lieve, meegaande schat van een jongen zijn waarop ik verliefd word?quote:Sinds Nadine echt verliefd is heeft ze een probleem. Ze schrijft nog steeds uitmuntend, maar ze heeft de regie niet meer in handen. Dat kan ze zelf leuk vinden, good for her, voor ons is het saai. Want wij willen relativerende inzichten, macht, ironie en nog meer humor. Maar Nadine heeft niks meer te vertellen. D. is de baas.
OPRECHTE SPIJTBETUIGING:quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:58 schreef dvr het volgende:
De slachtoffers moet je t.z.t. nog maar eens in het voorwoord van je gedrukte uitgave met spijtbetuigingen overladen.
Ik snap het eigenlijk ook niet. Maar hij zegt het. We zullen zien...quote:nb: Ik snap niet waarom Daniël Kim zou inlichten. Dan krijgt hij gedonder met haar pa, en de kans dat Madame er lucht van krijgt wordt daarmee ook groter.
Jij bent verliefd. Dat bewijst dat jij van vlees & bloed bent ... het tegendeel van nep. Dat weet Thijs maar al te goed, want ooit heeft ook hij zich mogen laven aan jouw gewillige vlees & bloed. Thijs' kwalificatie maakt wel duidelijk dat hij nog geen afstand heeft genomen van jullie passionele verleden.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:01 schreef Nadine26 het volgende:
"Fysiek ben je een wrak en psychisch ben je ook totaal van het pad. Daar is niks zieligs of interessants aan, je hebt het zelf gedaan en je hebt niet eens in de gaten hoe nep het allemaal is. Jij. Hoe nep jij bent."
Dat vind jij te saai. Je zou het er hoogstens een jaar mee uit houden vrees ik. Daarna verwikkel je jezelf vanzelf weer in één of andere affaire denk ikquote:Op maandag 2 januari 2006 15:01 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dat is het probleem. Als ik verliefd ben, heb ik sowieso niks meer te vertellen. Ik word altijd verliefd op jongens (of mannen) die de zaak van me overnemen. Waarom kan het nou nooit eens een lieve, meegaande schat van een jongen zijn waarop ik verliefd word?
Of je met deze leefwijze uiteindelijk gelukkig wordt weet ik niet. Niet dit jaar waarschijnlijk. Maar ik wens het je wel!quote:GELUKKIG NIEUWJAAR![]()
Maar hoe dan ook doe je een uitspraak bij het publiceren van het geheel. Je wilt het anderen laten lezen en weten, dus daar zeg je iets mee. Ook al wil je zeggen dat je niks wilt zeggen, of dat het leven zinloos is en je maar beter kunt verdrinken in ordinair vermaak, of dat je live fast, die young principes wilt promoten, je zegt iets, en geeft daarmee commentaar op iets. Al is dat dus dat je geen commentaar wilt leveren.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:01 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik zou dat wel mooi vinden, een commentaar op iets, al was het maar omwille van de suggestie van diepzinnigheid & artisticiteit, maar helaas... ik ben niet zo van de commentaren en het postmodernisme en het literair sampelen en zo; ik begrijp er toch allemaal niks van. Nee, dat is niet waar, dat is koketteren - ik WIL het niet begrijpen, dat is het.
[..]
Ja, dus, tsja. Wat nu?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:01 schreef Nadine26 het volgende:
Alles opschrijven, dat begint ook een beetje te schuren en te wrikken. Soms. Ik voel me eigenlijk volslagen belachelijk. Waar gaat het nou eigenlijk om? Wat is het hogere doel? Ik ben alleen maar bezig met mezelf te verdedigen en uit te leggen, het is banaal, je kunt ervoor naar de psychiater en die vindt het ook banaal, maar vooruit, laten we met hem geen medelijden hebben; dan had hij maar niet zo stom moeten zijn om er zijn beroep van te maken.![]()
[..]
Okay.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:47 schreef Hihat het volgende:
Of je met deze leefwijze uiteindelijk gelukkig wordt weet ik niet. Niet dit jaar waarschijnlijk. Maar ik wens het je wel!
Als je dan ook maar tot 2007 hier blijft schrijvenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:09 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Okay.![]()
Ik richt mijn pijlen wel op 2007.
Nee, als het alleen maar therapeutisch was, zou ik er niet zo'n werk van maken. Dan zou het een 'woordensoep' zijn - die term verzin ik niet zelf, dat heeft het Poëziemeisje een keer tegen me gezegd, dat ze tijdens het schrijven alles lekker liet lopen & stromen, met als resultaat dus een amorfe woordensoep.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:38 schreef cioran63 het volgende:
Maar hoe dan ook doe je een uitspraak bij het publiceren van het geheel. Je wilt het anderen laten lezen en weten, dus daar zeg je iets mee. Ook al wil je zeggen dat je niks wilt zeggen, of dat het leven zinloos is en je maar beter kunt verdrinken in ordinair vermaak, of dat je live fast, die young principes wilt promoten, je zegt iets, en geeft daarmee commentaar op iets. Al is dat dus dat je geen commentaar wilt leveren.
Of het moet alleen maar therapeutisch zijn:
"Mama, ik trek mij van jou niets aan ... het leidt tot niets"quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:55 schreef Nadine26 het volgende:
... het nieuwe, versgebakken inzicht - dat ik geen zin meer heb, totáál geen zin, om me van iemand iets aan te trekken. Het is zinloos. Het hoeft niet. Het leidt tot niets. ...
Nee, ik bedoel er eigenlijk mee dat ik me niets aantrek van anderen - van hun oordeel, wat ze ervan vinden, van mij of mijn leven of wat dan ook - omdat ik mezelf daarmee te belangrijk maak. Doe niet zo belangrijk. Doe niet zo interessant. Alsof die mensen er ook maar een seconde van wakker liggen, van wat ik doe. Daar gaat het helemaal niet om. Dat is de fout die veel mensen maken, denk ik. Dat ze teveel leven in de slagschaduw van anderen - maar die anderen zitten ondertussen in hun neus te peuteren en aan heel andere dingen te denken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Trek je je van jezelf wel iets aan?
Of juist vooral?
None of the above. Ik wéét het ook niet, ik denk het alleen. Het is een hypothese, zogezegd.quote:En hoe weet je of iets wel of geen zin heeft?
Als je je er beter of slechter door gaat voelen?
Nee, 'zin' lijkt me niet meetbaar, het is voor iedereen anders. Volgens mij heeft het geen zin om je altijd goed te voelen - tenzij je Prozac slikt, dan heeft het wél zin, anders werken de pilletjes niet en moet je een klacht indienen bij de farmaceutische fabriek.quote:En heeft het eigenlijk zin om je altijd goed te voelen?
Is 'zin' uberhaupt meetbaar?
Ik kan me eigenlijk best voorstellen dat ik zoiets zou zeggen. Tegen mijn moeder, of tegen mijn vader. Om precies te zijn zeg ik het al, anders zou ik mijn vader niet op deze ontluisterende manier te kijk zetten & beschrijven op een openbaar forum. Dat is toch feitelijk niets anders dan zeggen: "Papa, ik trek me van jou niets aan... "?quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:23 schreef Gajus het volgende:
"Mama, ik trek mij van jou niets aan ... het leidt tot niets"
Veronderstel dat jouw moeder nog zou leven, kun jij je voorstellen dat jij zoiets tegen haar zou zeggen?
Veronderstel dat jij later een dochter hebt, kun jij je voorstellen dat zij zoiets tegen jou zou zeggen?
Dat is al 6 delen lang de vraag volgens mij.quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:50 schreef Pracissor het volgende:
Ik kom eigenlijk nu net dit topic inrollen en heb het gedurende een half uur doorgenomen, jouw posts dan. Alleen is het mij nog niet helemaal duidelijk wat de verhouding fictie/non-fictie is. Is het toch volledig non-fictie of zijn er zaken aangepast om het 'op te leuken'?
Het feit dat details van een dag op het eind van de dag al vaak compleet vergeten zijn doet toch vermoeden dat er op z'n minst sprake is van een fantasievolle opleuking van haar 'dagboek'.quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:53 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat is al 6 delen lang de vraag volgens mij.
Oh..? Zo had ik het nog nooit bekeken. Je bedoelt dat bepaalde voorvallen niet eindeloos worden herkauwd, zoals in een 'echt' dagboek? Ja, in een 'echt' dagboek doe ik dat ook. Dan kan ik zo veertien bladzijden volpennen over één cryptische opmerking, ik noem maar wat. Maar zoals ik hierboven al schreef: ik probeer wel een verhaal te vertellen. Het is mijn verhaal, niet zo zeer fantasievol opgeleukt als wel schrijftechnisch opgeleukt. Ik wil niemand lastigvallen met 14 pagina's geouwehoer over één lullig voorvalletje.quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:58 schreef Pracissor het volgende:
Het feit dat details van een dag op het eind van de dag al vaak compleet vergeten zijn doet toch vermoeden dat er op z'n minst sprake is van een fantasievolle opleuking van haar 'dagboek'.
Nee, dat moet zijn: Daarnaast maak jij gewoon te weinig meequote:Daarnaast gebeurt er gewoon 'teveel'.
Tja, voor sommigen is drie wippen per dag al te veel, voor anderen is het nog te weinig.quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:58 schreef Pracissor het volgende:
... gebeurt er gewoon 'teveel'.
Ik neem aan dat ik (wij, opmakende uit clumsyclown's post) je dan maar op je woord moeten geloven dat het allemaal 'waargebeurd' is. Het was overigens niet achterdochtig bedoeld, ik vroeg het me eigenlijk gewoon af.quote:Op woensdag 4 januari 2006 03:08 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Oh..? Zo had ik het nog nooit bekeken. Je bedoelt dat bepaalde voorvallen niet eindeloos worden herkauwd, zoals in een 'echt' dagboek? Ja, in een 'echt' dagboek doe ik dat ook. Dan kan ik zo veertien bladzijden volpennen over één cryptische opmerking, ik noem maar wat. Maar zoals ik hierboven al schreef: ik probeer wel een verhaal te vertellen. Het is mijn verhaal, niet zo zeer fantasievol opgeleukt als wel schrijftechnisch opgeleukt. Ik wil niemand lastigvallen met 14 pagina's geouwehoer over één lullig voorvalletje.
[..]
Nee, dat moet zijn: Daarnaast maak jij gewoon te weinig mee.
Ik vermoed dat hij er veeleer nog mee zou zitten hoe je je van hem verwijderd hebt. Dat had hij waarschijnlijk niet aan zien komen.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:55 schreef Nadine26 het volgende:
[..] Mijn ex-vriendje Thijs, die zelf ook wel weet dat het niet mijn bedoeling was om hem op deze misselijke manier te kijk te zetten voor al zijn vrienden, familieleden en kennissen, maar ondertussen zit hij mooi met de gebakken peren... Sorry, Thijs. Maar je beweert zelf dat boontje altijd om zijn loontje komt, dus houd je daar maar aan vast.
Goh!? Dat is interessantquote:Op woensdag 4 januari 2006 03:24 schreef clumsy_clown het volgende:
Even opmerken dat ik vrijwel geen twijfels heb bij het waarheidsgehalte hiervan. Juist omdat het topic in R&P is begonnen en Nadine nooit had kunnen weten dat hier een uitgever op af zou kunnen komen. Trouwens, bij deze ook een bedankje in de richting van de R&P-mods. Zonder hun slotje had dit dagboek er niet in deze borm geweest.
Is jouw versgebakken inzicht wellicht voortgekomen uit jouw onvrede met de recente ontwikkelingen in jouw liefdesaffaire?quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:38 schreef Nadine26 het volgende:
... Dat is de fout die veel mensen maken, denk ik. Dat ze teveel leven in de slagschaduw van anderen - maar die anderen zitten ondertussen in hun neus te peuteren en aan heel andere dingen te denken.
Enig opportunisme is u niet vreemd..quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:48 schreef Nadine26 het volgende:
Dat heeft allemaal niks met liefde te maken. Ik hou niet minder van mijn vader, alleen omdat ik mijn eigen gang ga. Misschien houdt hij straks minder van mij, dat zou kunnen, dat mogen we niet uitsluiten. Maar daar geloof ik niks van.![]()
You're welcome!quote:Op woensdag 4 januari 2006 03:24 schreef clumsy_clown het volgende:
Trouwens, bij deze ook een bedankje in de richting van de R&P-mods. Zonder hun slotje had dit dagboek er niet in deze borm geweest.
Dat jij nog eens zou degraderen tot lurker....quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
You're welcome!
Ja, ik lees (nog steeds) mee.
D. is terug.quote:Op woensdag 4 januari 2006 04:43 schreef Xennia het volgende:
Wanneer komt D. eigenlijk weer terug?
Binnenkort zal dat kind antwoorden: "Puh, de politie heeft het te druk met zichzelf."quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:26 schreef Nadine26 het volgende:
... en toen hoorde ik een moeder tegen haar krijsende zoontje (3 jaar) zeggen: "Pas jij maar op... je wéét dat het politiebureau vlak bij is." ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |