Godallejezus, Gajus!!quote:
Neeeeh.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:50 schreef Vivi het volgende:
Zou Kim ook zuchten en schreeuwen op dat jacht?
Dan is het goed:quote:Sorry Nadine, ik sta aan jouw kant hoor![]()
Hier zie ik dan nog wel iets in.quote:Op woensdag 28 december 2005 01:24 schreef dvr het volgende:
Maar nu we toch het domein der bestialiteiten betreden wil ik jullie dit meesterwerkje van Joost Veerkamp niet onthouden. Een verrukte parelduikster -die wel iets weg lijkt te hebben van onze heldin!- in de glibberige maar souvereine greep van een aziatische befkoning uit de orde der Octopi:
quote:
Een parelduikster is een bloedmooie jongedame uit tropische streken die, wanneer zij niet heupwiegend in een cocosrokje vadsige toeristen het hoofd op hol jaagt, onbevreesd de diepten van de Stille Oceaan induikt op zoek naar pareloesters. Ze kan met gemak 2 of 3 minuten onder water blijven. Ze wordt er niet rijk van. Meestal worden parelduiksters ook al ver voor de pensioengerechtigde leeftijd door een murene, haai of sidderaal verslonden.quote:Is het heel raar dat ik niet weet wat een parelduikster is...?
Géén dirty talk van mijnentwege, maar blijkbaar wel een dirty mind van jouwentwege.quote:
Het gevolg van andere persoonlijke records die de afgelopen dagen zijn gesneuveld.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:25 schreef Nadine26 het volgende:
... mijn slaapmarathon van zestien uur, waarmee ik al mijn eerdere records heb verpulverd ...
Niet ondankbaar, maar gretigquote:Op donderdag 29 december 2005 03:11 schreef Maggie het volgende:
Haha, dat wilde ik ook net posten, kom op met dat vervolg, maar ik vond het zo ondankbaar overkomen![]()
Maargoed, nu we toch bezig zijn: Kom op met dat vervolg!
Ik gok op een vervolg met subtitel:quote:Op donderdag 29 december 2005 02:53 schreef Nadine26 het volgende:
-- wordt vervolgd --
De betreffende tekst van het beroemde duet waarin Leila bezongen wordt door Zurga en Nadir:quote:
Ofwel, zij licht haar sluier op en de menigte gaat door de knieën ... dat waren nog eens tijden!quote:Oui, c'est elle!
C'est la déesse
plus charmante
et plus belle!
Oui, c'est elle!
C'est la déesse
qui descend parmi nous!
Son voile se soulève
et la foule est à genoux!
Kan je het ook vertalen in het Latijn? Dat is nog opwindender.der.der.derder.quote:Op donderdag 29 december 2005 02:05 schreef Gajus het volgende:
[..]
Géén dirty talk van mijnentwege, maar blijkbaar wel een dirty mind van jouwentwege.![]()
a dirty mind is a joy forever
Zo gaat dat als je het doet met een proleet.quote:Op donderdag 29 december 2005 03:21 schreef cioran63 het volgende:
Het wordt wel een beetje erg ordinair allemaal met witte badjassen en bontjassen.
Die ligt naar ik vermoed vol zaad- en jusvlekken in het depot van het Huis van Bewaring te 's Gravenhage.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:45 schreef Revolverheld het volgende:
En hoe zit 't nou met die bontjas...?![]()
quote:Op donderdag 29 december 2005 12:14 schreef dvr het volgende:
Die ligt naar ik vermoed vol zaad- en jusvlekken in het depot van het Huis van Bewaring te 's Gravenhage.
[afbeelding]
Hoe hoger de toppen, hoe dieper de dalen.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef Nadine26 het volgende:
Oh, ik ben vandaag niet in zo'n beste bui. ... Dat je het blijft relativeren.
Misschien moest je es een tijdje een algehele D.-pauze inlassen.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef Nadine26 het volgende:
Oh, ik ben vandaag niet in zo'n beste bui. Beetje somber. Waar ben ik mee bezig, jongens? Waar gaat dit allemaal naartoe? Wat doet D. precies op dat jacht in Monaco? Waarom maak ik me daar druk om?
Waar is de lichtvoetigheid gebleven...? Hoe vrijblijvend is het allemaal? Ja, avontuur... dat willen we allemaal wel, avontuur. Punt is dat je avontuur en avontuurlijke mannen op afstand moet houden, gevoelsmatig. Dat is het hele punt. Dat je het blijft relativeren.
Kun je alweer een beetje zitten meid..?quote:Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef Nadine26 het volgende:
Waar ben ik mee bezig, jongens? Waar gaat dit allemaal naartoe?
Ah, zie ik daar een vleugje bezinning?quote:Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
![]()
Oh, ik ben vandaag niet in zo'n beste bui. Beetje somber. Waar ben ik mee bezig, jongens? Waar gaat dit allemaal naartoe? Wat doet D. precies op dat jacht in Monaco? Waarom maak ik me daar druk om?
Waar is de lichtvoetigheid gebleven...? Hoe vrijblijvend is het allemaal? Ja, avontuur... dat willen we allemaal wel, avontuur. Punt is dat je avontuur en avontuurlijke mannen op afstand moet houden, gevoelsmatig. Dat is het hele punt. Dat je het blijft relativeren.
Ik weet niet hoe fair het is om open kaart te spelen. Fair voor Madame, misschien. Maar niet zo fair voor D. Dat moet ik aan hem overlaten. Ik wil hem niet voor het blok zetten; het is zijn huwelijk, zíjn keuze. En ik geloof niet dat hij staat te popelen om het haar te vertellen. Wel aan Kim. Maar met zijn vrouw ligt het ingewikkelder; het komt erop neer dat zij het absoluut niet mag weten. Dat heeft hij me de laatste keer nog op het hart gedrukt. Het heeft te maken met de kinderen, met mijn compromitterende dubbelrol, zeg maar. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik kan me wel voorstellen dat het bij Madame als een mokerslag moet aankomen. Die mokerslag heb ik dan wel - deels - zelf veroorzaakt, het lijkt me de taak van D. om dat nieuws bij haar te breken (of niet). Het zou anders liggen als hij er niet zo'n punt van maakte om het geheim te houden, maar het is nu eenmaal zoals het is, en dus houd ik mijn mond.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:54 schreef Shakermaker het volgende:
Wordt het niet eens tijd om open kaart te spelen? Als een soort reinigingsritueel voordat het nieuwe jaar begint opbiechten wat er aan de hand is. Het is fair en het dwingt je bovendien tot nadenken.
Hoe ik verder wil met hem, daar denk ik niet over na. Dat heeft te maken met die scheidingsplannen - dat eindeloze getraineer en geneuzel, advocaat hier, formulier daar... ik zie het er in elk geval niet SNEL van komen. Ik weet hoe het gaat; mijn eigen ouders hebben er vier jaar over gedaan om hun huwelijk te laten ontbinden. Hoewel we mijn moeder inmiddels hebben begraven, is de boedelscheiding nog steeds niet rond. Nu krijgen we dus het gedonder met de erfenis; ik heb me er allang mee verzoend dat ik geen cent of huis of schilderij of antiek meubelstuk of wat dan ook te zien krijg, tenminste niet vóórdat we ook mijn vader hebben begraven. Wel zo overzichtelijk.quote:Op wat voor manier wil je met Madame's man verder? Geloof je dat die scheiding er daadwerkelijk van komt? En zou je dan echt met hem verder willen? Op het moment dat jij zijn vrouw/vriendin bent, ontstaat dan niet het gevaar van 'nieuwe' Nadines?
Nadine, doe toch niet zo naïef ten aanzien van Madame. De hele gang van zaken is bekokstoofd door Madame, vanaf het moment dat zij jou als kinderoppas/minnares heeft uitverkoren. En wat zij logischerwijze kan concluderen wordt ook nog eens bevestigd door haar informanten, zoals haar vriendin uit Sevilla en haar au-pair-meisje Ute.quote:Op vrijdag 30 december 2005 01:50 schreef Nadine26 het volgende:
Ik weet niet hoe fair het is om open kaart te spelen. Fair voor Madame, misschien. Maar niet zo fair voor D. Dat moet ik aan hem overlaten. Ik wil hem niet voor het blok zetten; het is zijn huwelijk, zíjn keuze. En ik geloof niet dat hij staat te popelen om het haar te vertellen. Wel aan Kim. Maar met zijn vrouw ligt het ingewikkelder; het komt erop neer dat zij het absoluut niet mag weten. Dat heeft hij me de laatste keer nog op het hart gedrukt. Het heeft te maken met de kinderen, met mijn compromitterende dubbelrol, zeg maar. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik kan me wel voorstellen dat het bij Madame als een mokerslag moet aankomen. Die mokerslag heb ik dan wel - deels - zelf veroorzaakt, het lijkt me de taak van D. om dat nieuws bij haar te breken (of niet). Het zou anders liggen als hij er niet zo'n punt van maakte om het geheim te houden, maar het is nu eenmaal zoals het is, en dus houd ik mijn mond.
Van 5 keer per week spinnen pluk je in alle opzichten de vruchten, zeg ik altijd maarquote:Op donderdag 29 december 2005 21:55 schreef dvr het volgende:
Kun je alweer een beetje zitten meid..?
Ik geef toe dat ik alle adviezen in de wind heb geslagen, maar misschien moet ik me vasthouden aan de wetenschap dat ik dat bij mijn volle bewustzijn heb gedaan. Ik bedoel: ik voel me geen slachtoffer (niet eens van de verliefdheid). Voor mij moet er zo nodig iets op het spel staan, dat is cruciaal, dus dan moet ik ook niet zeiken.quote:Je kreeg doorleefde adviezen en welgemeende steunbetuigingen die je er niet van mochten weerhouden de vergetelheid te zoeken en als een blok te vallen voor een onweerstaanbare geweldenaar, een intoxicerende hedonist die in de 5e versnelling leeft en je graag deel- en lotgenoot maakt in zijn nakende ondergang..
Hmmm...quote:En zo tekent zich het begin af van een tragedie die ons, machteloze bewonderaars, nog lang dreigt te verdrieten. Wat kon dat kind schrijven, zullen we nog menigmaal verzuchten, en wanneer uitgeverij Rothschild & Bach postuum je dagboek uitbrengt (met op de backcover heel triest de enige van jou bekende foto, met alleen je buik erop) zal heel literair Nederland diep met ons meezuchten..
Dát dusquote:Of je maakt je los van die maniakale dwingeland en gaat nieuwe dingen doen..
Snuifje..? Talking to me?quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:33 schreef NoSigar het volgende:
Ach, Snuifje, wat zou het toch allemaal.
Het lijkt mij anders best leuk. Misschien wel 'alles'... stil gaan leven in Zuid-Frankrijk... ach, waarom niet?quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:39 schreef Gajus het volgende:
Dát dus is ook niet alles, maar toch ...![]()
Ik snuif niet. De krachtige mansfiguur snuift af en toe, hij is dus een van die zeldzame en beheerste 'gelegenheidssnuivers', maar daar is hij dan ook een krachtige mansfiguur voor. Voor Snuifje durf ik mijn hand niet in het vuur te steken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:50 schreef NoSigar het volgende:
Welnee, wat heb jij er ook allemaal mee te maken, met al die gekkigheid, sorry kind ik haal wat mensen door elkaar, zaten bij hetzelfde dispuut of zo denk ik. Bij jou het waren het een soort speedpillen,maar toch niet echt. Ach! Die onbetrouwbare oosterlingen.
Wie zal het zeggen, en waar gaat het heen, gelukkig is er een krachtige mansfiguur die de weg wijst .
Snuifje, snuifje, hoe duf ik jou eigelijk de naam van de officiele vriendin van de grote wijnkenner te geven.
Nee, dat kan Nadine niet doen, dat zou karaktervervalsing zijn! Ook voor haar geldt namelijk: Quod me nutrit, me destruit. Of vice versa, zo je wilt.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:55 schreef dvr het volgende:
....Of je maakt je los van die maniakale dwingeland en gaat nieuwe dingen doen..[/sub]
Je biologische klok is boos he?quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee, dat kan Nadine niet doen, dat zou karaktervervalsing zijn! Ook voor haar geldt namelijk: Quod me nutrit, me destruit. Of vice versa, zo je wilt.
Zeg Nadine, even iets anders... heb je nog tips aangaande romantische plekjes in la douce France alwaar de aanschaf van een romantische antieke open haard verenigd kan worden met stomende liefdesscenes en als het niet teveel gevraagd is, legio romantische boerderijtjes te koop staan die lijken te schreeuwen: "koop mij, en laat hier hordes kinderen door de wijngaard dartelen, "? Je weet wel, het Ilja Gort-gevoel, maar dan Ilja Gort met een grote voorraad Veet he, zonder snor!![]()
Waarom moet jij toch overal zo verzuurd op reageren?quote:
Cioran zou een dergelijk presentje resoluut afslaan ...quote:Op donderdag 29 december 2005 03:21 schreef cioran63 het volgende:
Het wordt wel een beetje erg ordinair allemaal met witte badjassen en bontjassen.
Ik ben de realistische/rationele tegenhanger van lichtvoetigheidquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:01 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waarom moet jij toch overal zo verzuurd op reageren?
Jij gaat nog eens een nieuwe betekenis geven aan de uitdrukking 'an old spinster'..quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:28 schreef Nadine26 het volgende:
Van 5 keer per week spinnen pluk je in alle opzichten de vruchten, zeg ik altijd maar![]()
Ja, precies. Dat is ook geen kwestie van 'toegeven' - ik vind het zelfs wel bewonderenswaardig hoe je bewust roekeloze keuzes maakt. Sterk, karaktervol. Je maakt zo een enorme hoop mee en zolang je je goed staande weet te houden, je je niet te ver door anderen laat meeslepen ben je eigenlijk wel goed bezig. Moreel natuurlijk niet (t.o.v. Thijs, Madame e.d.) maar de moraal was eigenlijk al bij de eerste episodes de deur uit.quote:Ik geef toe dat ik alle adviezen in de wind heb geslagen, maar misschien moet ik me vasthouden aan de wetenschap dat ik dat bij mijn volle bewustzijn heb gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |