abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33049127
,,Ik vraag mij af of Wouter [Bos, red.] zich realiseert dat je als minister-president wel eens een mening moet hebben'' - Jozias van Aartsen

Quote van de dag!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_33049153
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:19 schreef sizzler het volgende:
,,Ik vraag mij af of Wouter [Bos, red.] zich realiseert dat je als minister-president wel eens een mening moet hebben'' - Jozias van Aartsen

Quote van de dag!
Van Aartsen is ook een keer leuk, maar wel goedkoop. Geen mening kennen we van D66 al .
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:28:34 #104
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33049298
DEN HAAG In het weekblad Vrij Nederland
levert de Belgische vice-premier Van
den Bossche felle kritiek op het
kabinet van premier Balkenende.

Volgens haar lijkt het erop dat je in
Nederland alleen minister kunt worden
als je stijf,truttig en kleinburgerlijk
bent.Verder zegt Van den Bossche dat
Nederland niet genoeg mensen aan het
werk helpt.Ze vraagt zich af of premier
Balkenende wel herkozen wil worden.

De Rijksvoorlichtingsdienst wil niet
op de kritiek reageren.In juni leidden
uitspraken van de Belgische minister
van Buitenlandse Zaken De Gucht tot een
diplomatieke rel,gevolgd door excuses.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33049587
quote:
Raad van Europa: geheime CIA–vluchten geloofwaardig

PARIJS (ANP/AFP/DPA) – Meldingen over luchtvervoer van terreurverdachten van en naar geheime gevangenissen in Europa zijn geloofwaardig. Dat stelt de Raad van Europa dinsdag na eigen onderzoek.

„De aanwijzingen die wij hebben verzameld neigen naar een sterkere geloofwaardigheid van de beschuldigingen over transport en detentie van gevangenen, buiten alle juridische procedures, in Europese landen", aldus rapporteur Dick Marty na een bijeenkomst van de mensenrechtenorganisatie. Het Franse persbureau AFP heeft een kopie van het rapport te pakken gekregen.

Brussel gaat via de Europese luchtverkeersleiding Eurocontrol onderzoeken of er geheime vluchten van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA hebben plaatsgevonden boven het luchtruim van EU–lidstaten. Dat heeft Europees commissaris Frattini (justitie en binnenlandse zaken) maandagavond meegedeeld in het Europees Parlement.

De voormalige directeur van de Poolse geheime dienst, Zbigniew Siemiatkowski, heeft ontkend dat er geheime CIA–gevangenissen in zijn land bestaan. Ook die geruchten gingen. Een Turkse advocaat meldde dinsdag het bestaan van zo’n geheim cellencomplex in Turkije, aldus de Turkse nieuwszender NTV dinsdag.
http://www.refdag.nl/arti(...)n+geloofwaardig.html

pi_33049758
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:38 schreef Tafkahs het volgende:
Huh? Laten we het over studententuig hebben, ik weet het nu zeker, alle studenten die zeggen een bestuursbaantje te hebben, zijn eigenlijk nog te dom om zelf iets te bedenken.
Vanwaar deze ongefundeerde rancune, bootwerker?
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:06:09 #107
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33050168
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:41 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik weet ook niet waarom ze dit jaar zo massaal bekeren.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:06:46 #108
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33050188
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:38 schreef Tafkahs het volgende:
Huh? Laten we het over studententuig hebben, ik weet het nu zeker, alle studenten die zeggen een bestuursbaantje te hebben, zijn eigenlijk nog te dom om zelf iets te bedenken.
ik speur een lichte wrok jegens studenten?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:15:57 #109
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33050439
105 mothafucking euro's
Terwijl ik vorig jaar voor 60 euro per maand (zonder wat voor verdere verzekering dan ook) wereldwijd verzekerd was tegen van alles, rechtsbijstand, tand, alle blabla

En nu, de helft, maar wel 105 euro, mothafuckers.

(moet je eens kijken hoe dik die boekwerken zijn, alsof ik niks te doen heb)

(ja ik kan wel basis nemen voor een 'schamele' 80.)
Maar, leuk, ofzo
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:17:17 #110
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33050472
En ik ga pitten, later!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:21:53 #111
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33050593
Is het 'geoffereerde' of 'geoffreerde'?
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:22:46 #112
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33050612
Ja ik ben ook me aan het inlezen. Ze hebben het iig zo ingewikkeld mogelijk gemaakt. Good job!
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33050645
quote:
In Moskou groeit steun voor xenofobe partijen

Moskovieten keren zich steeds openlijker tegen vreemdelingen. Tegelijk kan de economie niet zonder hen draaien.

Door onze correspondent Coen van Zwol

MOSKOU, 10 DEC. Een Russische blondine duwt stuurs haar kinderwagen over meloenschillen die een groep vies smakkende moslims op straat smijt. Van de andere kant komen haar redders aanwandelen, de bekende politicus Dmitri Rogozin en diens sidekick Joeri Popov. ,,Ruim dat vuilnis van straat'', blaffen zij de 'zwartkonten' toe. ,,Verstaat u soms geen Russisch?''

De partij Rodina (Moederland) had onlangs veel succes met de slogan 'Ruim dat vuilnis van straat', waarbij bepaald niet op meloenschillen werd gedoeld. Na protesten voorzag de partij het tv-spotje vilein van de woorden 'Parijs, Frankrijk', want de opstand in de banlieues veroorzaakte een schokgolf. 79 procent van de Moskovieten verwacht dit ook in Moskou.

Rodina zou volgens peilingen de tweede partij in de stadsdoema van Moskou zijn geworden. Zou, want in de aanloop tot de Moskouse verkiezingen, vorige week zondag, schrapte de rechtbank de partij van de kieslijst wegens aanzetten tot rassenhaat, nota bene na een klacht van haar al even xenofobe rivaal, de ultranationalistische LDPR van Zjirinovski. Die haalde op haar beurt de kiesdrempel van 10 procent niet. Zo blijft de Moskouse politiek gevrijwaard van al te openlijk racisme.

Wel is nu duidelijk dat een kwart van de Moskovieten partijen steunt die zich uitsluitend tegen buitenlanders richten. Xenofobie is in. Begin november betoogden drieduizend patriotten en skinheads voor een Moskou zonder buitenlanders; een antifascistische tegenbetoging trok tweehonderd man. Afrikaanse studenten worden met regelmaat gemolesteerd en vermoord, een Russin die een Kaukasische aanrander doodstak, is uitgegroeid tot een volksheldin.

Peilingen bevestigen de trend. Zo steeg het aantal Russen dat een totaal verbod op immigratie eist in drie jaar van 45 tot 59 procent, en de aanhang van de slogan 'Rusland voor de Russen' in zeven jaar van 33 tot 53 procent. In de steden is die trend markanter: 63 procent van de Moskovieten acht vooral buitenlanders verantwoordelijk voor misdaad en corruptie en 82 procent meent dat immigranten de beste banen inpikken.

Arkadi Masjirov ziet dat anders. ,,Moskovieten? Die willen een mooie auto, drinken en plezier maken. Ik heb al maanden een vacature voor een monteur. Geen Rus voor te vinden.'' De gepensioneerde ingenieur organiseert de vuilnisdienst in mijn straat. Zijn vuilruimers zijn 21 schuwe mannen en vrouwen, afkomstig uit een bergdorp van het straatarme Kirgizië. ,,Vroeger vond ik soms een Oekraïener of Wit-Rus, nu doen alleen Centraal-Aziaten dit werk'', zegt Masjirov.

,,Ze komen allemaal uit één dorp, dan begrijpen ze elkaar tenminste.''

De Kirgiezen legen containers, scheppen sneeuw en bikken het ijs van straat voor 90 euro per maand. Ze slapen in de schemerige keldergewelven onder mijn gebouw, met als enige luxe een theeketel. Hun dieet vullen ze aan met vuilnis, wat soms conflicten oplevert met lokale zwervers en alcoholisten. ,,U bent een generaal'', zegt hun voorman Noerlat, die denkt dat in ons gebouw louter generaals wonen. ,,U wilt zo niet leven, maar wij verdienen geld voor thuis.''

Zonder Kirgiezen, Tadzjieken en Turkmenen wordt er in Moskou geen vuilnis van straat geruimd. Rusland staat voor een demografische crisis: de bevolking slinkt al een decennium met ruim een half miljoen zielen per jaar. In het huidige tempo zijn er van de 144 miljoen inwoners in 2050 nog maar 119 miljoen over. De actieve beroepsbevolking slinkt door slechte leefgewoonten, geweld, ongelukken op weg en werk en oprukkende aids- en tbc-epidemieën dubbel zo snel. Verhoging van de pensioenleeftijd heeft geen effect in een land waar mannen gemiddeld de zestig niet eens halen. Rusland heeft behoefte aan immigranten: volgens de Wereldbank jaarlijks een miljoen.

Maar in plaats van immigratie te bevorderen, heeft het Kremlin een razend complex quotasysteem voor werkvergunningen ingevoerd. Bovendien straft Rusland ongehoorzame buurlanden - Georgië, Moldavië - met het opleggen van een visumplicht voor gastarbeiders. Om een buitenlander in te huren, moet de werkgever nu toestemming vragen van het ministerie van Arbeid, dat per geval vaststelt of er geen Rus beschikbaar is.

,,Het is een nachtmerrie'', zucht vuilnisbaas Masjirov. ,,Ik mag mijn Kirgiezen maar voor een half jaar inhuren en heb het nu al druk met de papierwinkel voor april. Bovendien betaal ik 400.000 roebel (11.500 euro) belasting over ze.'' Dat zegt Masjirov althans: vaak vermijden zelfs overheidsorganen de rompslomp en huren illegale arbeid.

Moskou, goed voor eenvijfde van de Russische economie, wapent zich zelfs tegen immigratie uit Rusland. Alleen houders van een propiska, een speciaal stempel in het paspoort, mogen in de hoofdstad wonen en werken. In de praktijk leidt dit tot een leger illegalen, soms op ruim twee miljoen man geschat. Ze zijn volstrekt rechteloos, worden uitgeperst door politieagenten, opgelicht door koppelbazen en als slaven behandeld door hun werkgevers. Elke Moskoviet kan een illegaal huren: langs de Jaroslavski Sjossee staan er overdag honderden in de kou te trappelen, wachtend op een klusje. 's Avonds maken zij plaats voor niet minder illegale prostituees.

Wel domineren etnische groepen hele sectoren van de Moskouse economie: Centraal-Aziaten het vuile, slechtbetaalde werk, Oekraïeners en Wit-Russen de bouw, Kaukasiërs de markten. Moskou lijkt zo volstrekt niet niet op Parijs, waar een werkloze, rancuneuze en door status geobsedeerde tweede generatie immigranten in opstand kwam. In Moskou passen Russische skinheads eerder in dat profiel; immigranten werken.

,,Zonder buitenlanders dondert onze economie in elkaar'', denkt vuilnisbaas Masjirov. Ook president Poetin erkent dat. ,,We moeten onze migratiepolitiek snel aanpassen om mensen te trekken die positief bijdragen aan de economie,'' verklaarde hij eerder dit jaar. Die aansporing heeft de bureaucratie echter nog niet in beweging gezet.

Uiteindelijk werd Rodina, de partij die nu even verboden is, in 2003 door de spindoctors van het Kremlin opgericht om met een formule van sociaal revanchisme en Russisch chauvinisme stemmen bij de communisten weg te kapen. En Rodina blijft nuttig om het Westen te tonen dat het enige alternatief voor Poetin fascisme is. In zo'n zelfgeschapen troebel klimaat ligt een actieve immigratiepolitiek niet voor de hand.
http://www.nrc.nl//buitenland/artikel/1134108436001.html
pi_33050773
Heeft iemand die ''interviews'' met Antillianen in VN gelezen? (Of is het; ''Antilianen''?)
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:31:10 #115
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33050825
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Heeft iemand die ''interviews'' met Antillianen in VN gelezen? (Of is het; ''Antilianen''?)
nee?

Jij wel?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:32:22 #116
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33050859
Raad het Citaat:
quote:
Ja 35 % noemde zich katholiek en 20 % zich protestants, 7 % zich moslim. En dan werden de katholieken toch de grootste religieuze groep genoemd ! ATHEISTEN BLIJKEN DUS NIET MEE TE TELLEN .
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:33:50 #117
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33050892
Lezen is voor proletariers.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33050901
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:32 schreef Sidekick het volgende:
Raad het Citaat:
[..]
A. , zegt M. Maar geen B.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:37:03 #119
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33050984
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:06 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik speur een lichte wrok jegens studenten?
I weep for the future....

Met die lui kun je gewoon geen afspraken maken, het zijn allemaal managers en niemand is medewerker als je eens iets gedaan wilt hebben en je gewoon je aan afspraken dreigt te houden

t's easier to train a monkey
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33051024
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:37 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]
.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:41:43 #121
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33051125
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:38 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

.
Mensen die na 5 zinnen wisselen al iets dergelijks weten uit te kramen als : "het is jouw woord tegen het onze", zou ik niet graag in een belangrijke positie zien, jij wel?
pi_33051143
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:41 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Mensen die na 5 zinnen wisselen al iets dergelijks weten uit te kramen als : "het is jouw woord tegen het onze", zou ik niet graag in een belangrijke positie zien, jij wel?
''Belangrijke positie'' is zo vaag, Harry. Omschrijf het eens wat duidelijker.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:44:20 #123
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33051199
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:42 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

''Belangrijke positie'' is zo vaag, Harry. Omschrijf het eens wat duidelijker.
op de wcbril tijdens het plassen, Johan

Het is eerlijk waar, ik wist niet wat ik hoorde..
Om je nog een tipje van de sluier te gunnen, "Ik ben maar algemeen bestuur, we hebben er wel over vergaderd"..
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:45:04 #124
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33051219
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:37 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

I weep for the future....

Met die lui kun je gewoon geen afspraken maken, het zijn allemaal managers en niemand is medewerker als je eens iets gedaan wilt hebben en je gewoon je aan afspraken dreigt te houden

[afbeelding]
Je hebt zeker 1 keer iets negatiefs meegemaakt en nu generaliseer je iedereen met een havo+ opleiding.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:47:42 #125
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33051285
quote:
[Op dinsdag 13 december 2005 19:45 schreef George-Butters het volgende:[/b]

[..]

Je hebt zeker 1 keer iets negatiefs meegemaakt en nu generaliseer je iedereen met een havo+ opleiding.
nee George, iedere havo+ student die een bestuursfunctie zegt te bemannen (zo'n kruiwagenfiguur), die zo duidelijk uitstraalt dat er alleen maar bestuur is en geen medewerkers..

En ja, ik was behoorlijk boos vanmiddag. paria
pi_33051477
quote:
Vergrijzing / ’Ooit gaan we langer werken’
door Gijs Moes
De pensioenleeftijd moet omhoog, vindt een commissie van Tweede-Kamerleden. Nederland kan een voorbeeld nemen aan Duitsland en Engeland, zegt de Tilburgse econoom Lans Bovenberg. Maar dan moet wel een taboe doorbroken worden.

Vindt u dat de pensioenleeftijd naar 67 jaar moet?

„Ja, dat ligt wel voor de hand. Critici relativeren de langere levensverwachting, omdat die vooral zou zitten in een lagere babysterfte. Bovendien zijn mensen veelal ziek in de jaren die ze langer leven.

„Dat klopt niet, We leven langer na ons vijfenzestigste jaar. En we zijn op die leeftijd gemiddeld ook gezonder dan vroeger. Dus kunnen mensen ook langer werken. Het pensioen wordt steeds duurder en vanwege de lage rente moeten we meer opzij leggen. Dus moet de samenleving mensen langer aan het werk houden. Dat gebeurt nu ook in Duitsland en Engeland.”

Hoe gaan we dat aanpakken?

„We moeten de pensioenleeftijd niet in een klap verhogen, maar koppelen aan de levensverwachting. Iedereen voelt wel aan dat dat logisch is. Mensen worden per tien jaar ongeveer een jaar ouder, daarvan zouden we steeds een half jaar langer kunnen werken. Ook in Duitsland gaat de invoering heel geleidelijk, vanaf 2012 in 24 jaar. Ik hoop overigens dat we in Nederland toch iets sneller kunnen beginnen met de verhoging.”

Waarom gebeurt dat nog niet?

„Hier is het gevoel dat we eerst meer mensen tussen 55 en 65 jaar aan het werk moeten krijgen. Zeker na de protestbijeenkomst van de vakbonden op het Museumplein, tegen de beperking van het prepensioen, is dat vooral de discussie. Verhoging van de pensioenleeftijd is geen populair onderwerp, maar we moeten ook in Nederland toch echt die kant op.”

Durven politici wel een verhoging van de pensioenleeftijd voor te stellen?

„Het is moeilijk om een politicus te vinden die zijn handen hieraan wil branden. Na het gedoe over het prepensioen is het in Den Haag een soort taboe. Maar ze begrijpen ook wel dat het nodig is, als we de gezondheidszorg en een goed pensioen overeind willen houden. Ik verwacht dat het onderwerp terugkomt bij de volgende kabinetsformatie, of die daarna.”

Waarom is het in Duitsland en Engeland wel gelukt?

„De weerstanden zijn overal groot. Maar de Duitsers staan er nog slechter voor dan wij omdat ze minder sparen voor hun pensioen en de Engelsen hebben hun stelsel uitgehold. In de Verenigde Staten is al lang geleden besloten om de pensioenleeftijd te verhogen naar 67. In Angelsaksische landen is de cultuur toch meer dat je gewoon moet werken. In Nederland bestaat een grote voorkeur voor vrije tijd.”

Critici relativeren de langere levensverwachting, omdat die vooral zou zitten in een lagere babysterfte. Bovendien zijn mensen veelal ziek in de jaren die ze langer leven.

„Dat klopt niet, we leven wel degelijk langer na ons vijfenzestigste jaar. En we zijn op die leeftijd gemiddeld ook gezonder dan vroeger. Dus kunnen mensen ook langer werken. Als we de AOW op een goed niveau willen handhaven, moeten we zorgen dat die gaat naar mensen die het echt nodig hebben.”

Dreigt een conflict tussen de generaties?

„Jongeren willen best solidair zijn met ouderen, als ze echt niet meer kúnnen werken –niet als ze dat niet meer willen. Eigenlijk moeten we de definitie van ouderdom aanpassen. Fysiek komt de ouderdom steeds later, maar sociaal alleen maar vroeger. Dat klopt niet.”

Hoe ziet u het conflict bij de brandweer, die met 55 jaar met pensioen wilde blijven gaan?

„Ook daar was de overgang het probleem. De brandweerlieden zijn nu niet voorbereid op langer doorwerken. We moeten eerder zorgen dat mensen zich tijdig omscholen. Werkgevers moeten ook creatiever worden met het inzetten van ouderen. De cultuur is nu dat werken topsport voor jongeren is.”

Hoe valt de weerstand bij het publiek te doorbreken?

„Mensen bedenken zich wel als ze meer zelf gaan betalen voor hun pensioen, zoals nu al steeds meer gebeurt. Dan zien ze ook dat een jaar langer werken 7 procent meer pensioen oplevert. Werkgevers zullen ook steeds meer mensen langer nodig hebben. Ik ben optimistisch, de markt gaat dit afdwingen.”
http://www.trouw.nl/hetni(...)er+werken%26rsquo%3B
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:55:49 #127
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33051516
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:47 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

nee George, iedere havo+ student die een bestuursfunctie zegt te bemannen (zo'n kruiwagenfiguur), die zo duidelijk uitstraalt dat er alleen maar bestuur is en geen medewerkers..

En ja, ik was behoorlijk boos vanmiddag. paria
Tjah, je moet ook niet afhankelijk zijn van dat soort marginale randzaken. Met een wijde boog omheen. Het zijn bijna altijd 2 typen die het doen: 1) corporale studenten 2) enorme suffe strebers.
Normale mensen kom je er niet tegen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:56:39 #128
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33051549
quote:
Vice-premier België haalt uit naar Nederlands kabinet

AMSTERDAM - Tussen Nederland en België dreigt een nieuwe diplomatieke rel. De Belgische vice-premier Van den Bossche hekelt in het kerstnummer van het weekblad Vrij Nederland de kleinburgerlijkheid van de Nederlandse bewindslieden.

"Hebben jullie in jullie kranten soms personeelsadvertenties staan met: als je niet stijf, truttig en kleinburgerlijk bent, kom je niet in aanmerking voor een ministerspost?", vraagt de SP.A-politica zich hardop af.

Eerder ontstond ruzie tussen de buurlanden nadat de Belgische minister De Gucht (Buitenlandse Zaken) premier Balkenende in een interview "een mix van Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid" had genoemd. Balkenende accepteerde dat niet. Hij eiste schriftelijke excuses, die er ook kwamen, en liet de ambassadeur op het matje roepen.

Van den Bossche laat zich nu in Vrij Nederland, dat woensdag verschijnt, weinig vleiend uit over een aantal Nederlandse collega's. Zoals: "Is Gerrit Zalm pas 53 jaar? Hij ziet er veel ouder uit." Of: "Balkenende is 49? Zou je niet zeggen. Die droeg op zijn negentiende waarschijnlijk al zo'n gestreept pak."

'Belgenmop'

Minister Zalm (Financiën) kreeg de berichten over het interview dinsdag tijdens een debat in de Eerste Kamer voorgelegd en "heeft er hartelijk om gelachen", aldus een woordvoerster van Zalm. "Hij vindt het een goede Belgenmop en kijkt er naar uit om het gehele interview te lezen."

De Belgische vice-premier gebruikt ook stevige taal wanneer ze het Nederlandse kabinetsbeleid beschouwt. Ze betitelt het als "hardvochtig". "Er ontstaat een maatschappij van winnaars waarbij anderen uit de boot vallen. Zo'n tweedeling van de samenleving wijzen wij in België af", aldus Van den Bossche. "Ik begrijp niet dat Balkenende het zo doet. Die man wil zeker niet worden herkozen als minister-president."

Kritiek bezuinigingen

Ze vindt dat Nederland te veel bezuinigt. "Het is een verkeerd soort zuinigheid, die consumenten ertoe aanzet hun geld op te potten in plaats van uit te geven. Daardoor komen winkeliers in de problemen", zegt Van den Bossche, die behalve vice-premier ook minister van Begroting en Consumentenzaken is. "Wat ik bij jullie zie is dat WAO'ers naar de bijstand worden overgeheveld in plaats van dat ze werk krijgen aangeboden. Zo los je het probleem van het financieringstekort nooit op. Dat los je alleen op als meer mensen aan de slag gaan."

Freya van den Bossche is met haar dertig jaar de jongste minister van de Belgische regering. De bewust ongehuwde moeder staat bekend om haar linkse en vrijzinnige standpunten. Haar partij is dol op gezelligheid. Het had recent de slogan "het socialisme zal gezellig zijn, of het zal niet zijn". Van den Bossche gaf zaterdag nog een feestje. Met 6000 bezoekers, onder wie veel bekende Vlamingen, was de zaal in Gent compleet uitverkocht.

Van den Bossche is sinds oktober vice-premier en minister voor Begroting en Overheidsbedrijven. Ze volgde Johan Vande Lanotte op, die partijvoorzitter is geworden. Voordien was ze minister van Werk.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:57:38 #129
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33051580
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:55 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Tjah, je moet ook niet afhankelijk zijn van dat soort marginale randzaken. Met een wijde boog omheen. Het zijn bijna altijd 2 typen die het doen: 1) corporale studenten 2) enorme suffe strebers.
Normale mensen kom je er niet tegen.
My thoughts exactly
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:06:35 #130
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33051886
Toespraak van Donner op 5 december: Click.
Zowaar, eindelijk wat grappigs van deze man.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:09:02 #131
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33051963

[ Bericht 13% gewijzigd door George-Butters op 13-12-2005 20:14:43 ]
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33052513
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:32 schreef Sidekick het volgende:
Raad het Citaat:
[..]
Mijn eerste spontane ingeving was: Akkersloot.
Dat bleek juist. Zie GC
Ik vond ook nog dit van hem, let op de datum en de andere %
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 09:21 schreef Akkersloot het volgende:
Stel in een land wonen 5 % moslims en 95 % atheisten. Ik weet zeker dat heel veel mensen durven te beweren dat dat land dan islamitisch is. Atheisten worden als gevolg van indoctrinatie door religieuzen in de geloofsstatistieken gewoon niet meegeteld.

Zo verschenen er onlangs weer statistieken. Van de bevolking van 18 jaar en ouder was 41 % kerkelijk ongebondenen, 31 % katholieken, 11 % hervormden, 7 % gereformeerden en 5 % moslims. De katholieken werd de "grootste geloofsgemeenschap" genoemd en de moslims de vierde grootste. Kerkelijk ongebondenen werden gewoon niet meegerekend.

Edit: Nog erger. De katholieken werden de grootste LEVENSBESCHOUWELIJKE groep genoemd. Er wordt dus ronduit gezegd dat kerkelijke ongebonden geen levenschouwing hebben.
pi_33052819
Ik vind dat er wel wat voor te zeggen valt. ''Katholieken'' is toch een coherentere term dan ''atheisten'' of ''ongelovigen.''
pi_33053105
Kloppen de % wel van Akkersloot wbt Nederland. ?
Akkersloot is toch vlaming ?
pi_33053255
P.S.:
quote:
Volgens de gegevens, verzameld door het KASKI op grond van opgaven door de bisdommen en parochies, waren er eind 2002 waren er in Nederland ruim 5 miljoen rooms-katholieken op een bevolking van bijna 16,2 miljoen mensen. Dat is een percentage van 31%1. Mogelijk is dit aantal van ruim 5 miljoen aan de hoge kant

------------knip--

Volgens hetzelfde onderzoek is het aantal zichzelf rooms-katholiek noemende Nederlanders bijna even groot als het aantal dat zich tot de kerken van de Reformatie rekent (22% in 1996). In het afgelopen decennium is het percentage buitenkerkelijken in Nederland een kleine meerderheid geworden (53% in 1996). Naar verwachting zet deze trend zich door.
http://www.bisdomhaarlem.nl/docs.php?doc=2004/adliminarapport
pi_33054378
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:19 schreef sizzler het volgende:

Quote van de dag!
Waar wordt deze suggestie trouwens altijd vandaan gehaald? Omdat hij geen proefballonnetjes oplaat?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33054526
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:14 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Waar wordt deze suggestie trouwens altijd vandaan gehaald? Omdat hij geen proefballonnetjes oplaat?
http://www.leidenuniv.nl/mare/2005/03/commentaar.html

(Als zelfs de slechtste columnist van Nederland een treffend stuk over Bos weet te schrijven, moet er wel iets mis zijn met hem.)
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:20:18 #139
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33054586
Laat Bos maar MP worden, prima hoor. Ik zie het Jozias van Aartsen niet doen in elk geval en zo'n Balkenende wil echt niemand nog eens 4 jaar voor z'n kiezen krijgen.
pi_33054623
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:18 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

http://www.leidenuniv.nl/mare/2005/03/commentaar.html

(Als zelfs de slechtste columnist van Nederland een treffend stuk over Bos weet te schrijven, moet er wel iets mis zijn met hem.)
Treffend? Bos is niet mijn man, maar dit is niet treffend.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33054628
Verhagen moet het doen.
pi_33054642
G-B, jij hebt definitief je Erica Terpstra trofee nominatie door mij voor volgend jaar verspeeld. Sorry.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:21:52 #143
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33054651
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:14 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als zeggen dat ze je realtisch bent. Daarmee suggereer je dat de tegenpartij dat niet is. (rechts-links discussie)
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33054660
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:21 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Treffend? Bos is niet mijn man, maar dit is niet treffend.
Je had het toch over proefballonnen? Daar stikt het van.
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:22:36 #145
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33054677
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:21 schreef sigme het volgende:
G-B, jij hebt definitief je Erica Terpstra trofee nominatie door mij voor volgend jaar verspeeld. Sorry.
Je bedoelt in het inefficientie verhaal?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:24:09 #146
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33054724
Uit de koker van Verhagen komt nooit een proefballon, dat is gelijk zo'n Lindenbergh zeppelin
pi_33054815
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:24 schreef Tafkahs het volgende:
Uit de koker van Verhagen komt nooit een proefballon, dat is gelijk zo'n Lindenbergh zeppelin
Hindenburg, Barfly. Of Lindbergh.
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:27:21 #148
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33054841
precies, bedankt voor de bevestiging, Johan
pi_33054874
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:27 schreef Tafkahs het volgende:
precies, bedankt voor de bevestiging, Johan
Geen dank, iedere kans om mijn superioriteit te etaleren is mij aangenaam.
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:29:27 #150
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_33054907
zucht, ik ga wel de doodgewaande Eminem kijken dan, hij had een moeilijke jeugd, schijnt. - De stakker..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')