Maar Frentsjer sels netquote:Op zaterdag 10 december 2005 14:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Jo bin it Coopmanshus, it Plantetarium, de Bogt fen Gune en it Sjukelan yn Frjentsjert verjitten!
Google maar op Hotel restaurant E10.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:09 schreef skiczukie het volgende:
Zeg, hoe kom ik in dat bos van Ypej (ofsuh)?
Naar hardegarijp fietsen of rijden, bij het otterpark (Aqua Zoo) langs, en dan niet richting E10, maar bij de E10 Tytsjrek in, daar is het meteen rechts, vanuit Leeuwarden gezienquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:09 schreef skiczukie het volgende:
Zeg, hoe kom ik in dat bos van Ypej (ofsuh)?
Doe eens Ctrl F5?quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:09 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik zie anders niks fries aan het rode kruisje.
ik zie hem welquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:09 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik zie anders niks fries aan het rode kruisje.
quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:10 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Google maar op Hotel restaurant E10.
Dan zit je aardig in de buurt.
Damn, dat is een pokke-eind fietsen. Een vriend van me woont in Hurdegariep. Het terug naar huis fietsen 's nachts is altijd een hel. Ik heb éen keer een uurtje in zo'n slootje naast het fietspad gelegen. De Groene Ster zomers is ook ver.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Naar hardegarijp fietsen of rijden, bij het otterpark (Aqua Zoo) langs, en dan niet richting E10, maar bij de E10 Tytsjrek in, daar is het meteen rechts, vanuit Leeuwarden gezien
's Nachts in een slootje naast de Groene ster is ook wel enigszins link.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:14 schreef skiczukie het volgende:
[..]
[..]
Damn, dat is een pokke-eind fietsen. Een vriend van me woont in Hurdegariep. Het terug naar huis fietsen 's nachts is altijd een hel. Ik heb éen keer een uurtje in zo'n slootje naast het fietspad gelegen. De Groene Ster zomers is ook ver.
![]()
even naam gewijzigd en opnieuw geuptquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:14 schreef Christine het volgende:
oh het komt door die â in de url... als je deze url gebruikt dan gaat het wel goed:
http://forum.fok.nl/usericons/71721/nivatar%20frysl%e2n.gif
quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:15 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
's Nachts in een slootje naast de Groene ster is ook wel enigszins link.
Werd je met een vreemd gevoel wakker?![]()
Niet zeuren, toen ik de foto's maakte ben ik vanuit Sint Jacobiparochie er naar toe gefietst.. Bovendien woon je aan de geod ekant van de stad.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:14 schreef skiczukie het volgende:
[..]
[..]
Damn, dat is een pokke-eind fietsen. Een vriend van me woont in Hurdegariep. Het terug naar huis fietsen 's nachts is altijd een hel. Ik heb éen keer een uurtje in zo'n slootje naast het fietspad gelegen. De Groene Ster zomers is ook ver.
![]()
Nu werkt het welquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
even naam gewijzigd en opnieuw geupt
Het pontje, dat is toch richting Lekkum?quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niet zeuren, toen ik de foto's maakte ben ik vanuit Sint Jacobiparochie er naar toe gefietst.. Bovendien woon je aan de geod ekant van de stad.
Als je in de zomer gaat, kun je via het pontje van Wyns weer terug![]()
[afbeelding]
Maar mail me dan eerst even, dan zetten we een flesje bier voor je in de koelkast
Wel aan de kant van Lekkum jaquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Het pontje, dat is toch richting Lekkum?![]()
Dat water is dan ook fakequote:Op zaterdag 10 december 2005 17:21 schreef skiczukie het volgende:
Dat water is niet te zuipen trouwens.
omdat het stiekem een aanloop is naar een stadig-eamel-tried, maar die mogen niet emeerquote:
Mag ik even refereren naar de songtext helemaal in het begin van de OP?quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:37 schreef mcDavid het volgende:
"Stichting Prikkeldraad Om Friesland" (SPOF)
fryslan
als je die eerst vertaald naar een niet-uitgestorven-achterlijke taal wel jaquote:Op zaterdag 10 december 2005 17:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mag ik even refereren naar de songtext helemaal in het begin van de OP?dank u
[afbeelding]
als jij voortaan gewoon even alle Fryslân topics leest voor je er in 1 postquote:Op zaterdag 10 december 2005 17:46 schreef mcDavid het volgende:
[..]
als je die eerst vertaald naar een niet-uitgestorven-achterlijke taal wel ja
Eigenlijk moeten we dat beeld slopen, er een eik neer plaatsen met een machtig standbeeld van Thunrer ernaast!quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Dokkum
[afbeelding]
En meteen maar even wat misverstanden over deze kerel uit de weg ruimen.
Dit is Bonifacius. Bonifacius was in zijn tijd een erg gewardeerde geestelijke.. overal waar hij kwam bekeerde hij de mensen tot het christendom, en tussendoor bedacht hij het celibaat(kan zelf niemadn krijgen en gunde sex blijkbaar ook niet aan andere mensen). Maar 1 plek kreeg hij het niet voor elkaar de mensen te bekeren.. Op een gegeven moment voelt hij zn einbde naderen. Dikek shit natuurlijk, want hij wilde na zn dood wle heilig verklaard worden. Wat doe je dan: je lokt ene moord uit. Hij dus naar Fryslân, en een heilige eik omkappen. Friesen die vermoorden hem niet. Integendeel. Hij werd eerst gevangen gezet, en kreeg vervolgens een eerlik proces. En net als bij de christenen, stond ook bij de heidenen op het vernielen van heiligdommen de doodstraf. Dus hij is na de rechtzaak geëxecuteerd. Zn christelijke maatjes vonden dat helemaal niet zo leuk, die hadden wat meer spektakel verwacht, dus die verzonnen het verhala met de moord en het beschermen met de bijbel en zo
bedankt christenenen
En die bron is dus ook niet heilig omdat Boni daar is vermoord.. hij si 4 kilometer verderop terechtegsteld.... die bron was al eeuwen heilig lang voor er ook maar christenenen in Fryslân waren
Staan er tenminste nog een paar mooie gebouwenquote:Op zaterdag 10 december 2005 18:27 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
moskeeën schieten als paddestoelen uit de grond!
Ik ook! En dankzij de vele Fryslan topics word het gevoel alleen maar gesterkt.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:34 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Ik bin der wol grutsk op da'k in Fryslân wenje
Fryske Fok Front!quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:37 schreef Mr.Dre het volgende:
Ben alleen bang dat ik ga radicaliseren.
Nee! net mn banden met de groep van Auwerk doorgesneden omdat ik ineens een AIVD-er voor de deur hadquote:Op zaterdag 10 december 2005 18:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Fryske Fok Front!
Ha we dat hjirbei oprjochten?
Hahaha okquote:Op zaterdag 10 december 2005 18:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Fryske Fok Front!
Ha we dat hjirbei oprjochten?
Tweetalige topictitels!quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:54 schreef Mr.Dre het volgende:
[..]
Hahaha okWat word ons eerste doel?
![]()
Van een of andere mod..quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:04 schreef SCH het volgende:
Mag een Fryske SC niet dan?
Van wie niet?
er mogen geen nieuwe slowchatdraden komenquote:Op zaterdag 10 december 2005 19:04 schreef SCH het volgende:
Mag een Fryske SC niet dan?
Van wie niet?
Laat hem mij maar openenquote:Op zaterdag 10 december 2005 19:07 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben er van overtuigd dat er een stadig-eamel-tried twa komt..... maar ik ben er ook van overtuigd dat daar een slotje op komt
"Grins"quote:
ik zal de OP van dit topic vermaken tot een heuse echte OP, die ook voor volgende delen te gebruiken isquote:
ggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggquote:
Tis dat je een toffe usercombinatie hebtquote:Op zaterdag 10 december 2005 19:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
knauw knauw grauww
hingj hingj gwnwnw
Ja tsssquote:Op zaterdag 10 december 2005 19:20 schreef SCH het volgende:
[..]
gggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg
gggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg
ggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg
ggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg
ggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg
Daarom woon jij er ook zekerquote:Op zaterdag 10 december 2005 19:40 schreef Frikandel_B. het volgende:
Hey vrind, je bent Harlingen vergeten ( Harns )
de mooiste stad van Friesland, de stad met meeste drugs import van 't noorden van het land misschien ook wel heel Nederland, en IK ben er trots op.
quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
knauw knauw grauww
hingj hingj gwnwnw
Jawel hoor, maar een graantje mee pikken is toch niet zo erg?quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:46 schreef Mr.Dre het volgende:
[..]
Dat maak ik op uit je post. Zonder die drugs had jij niet in Harns gewoond volgens mij.
Nee hoor! Je moet roeien met de riemen die je hebt is mij altijd geleerdquote:Op zaterdag 10 december 2005 19:49 schreef Frikandel_B. het volgende:
[..]
maar een graantje mee pikken is toch niet zo erg?
Als ik in Harlingen was, moets ik altijd naar het ziekenhuis.. Dus mn kop ergens anders...maar nog wel een foto gemaakt van de snackkar bij het stationquote:Op zaterdag 10 december 2005 19:40 schreef Frikandel_B. het volgende:
Hey vrind, je bent Harlingen vergeten ( Harns )
de mooiste stad van Friesland, de stad met meeste drugs import van 't noorden van het land misschien ook wel heel Nederland, en IK ben er trots op.
quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
meldt
![]()
Oorspronkelijk een Dokkumse, en dêr bin ik ferrekte grutsk op!![]()
Enneuh, wanneer is die meet ook alweer Alexxxx?
naast het politie bureau god wat ken ik die plek toch zo goed, en vlak daar naast is een kanaaltje.quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als ik in Harlingen was, moets ik altijd naar het ziekenhuis.. Dus mn kop ergens anders...maar nog wel een foto gemaakt van de snackkar bij het station
[afbeelding]
Zwarte Haan is ook een groot drugsknooppunt hoormet het naar mij genoemde gemaal
quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:12 schreef Alexxxxx het volgende:
is dat de vlag van Menameradiel? (Menaldumadeel)
quote:Eens kwamen vijf sterke mannen hem opzoeken om met hem te vechten, omdat ze van hem hadden gehoord en wilden weten of hij echt zo sterk was. Dus vroegen ze aan een boer die aan het ploegen was, of hij wist waar Grote Pier woonde. De boer pakte de ploeg bij het handvat, tilde hem op en wees naar een boerderij. "Daar woont hij, en hier staat hij", want het was Grote Pier zelf die daar ploegde. De vijf sterke mannen waren zo verbaasd, dat Pier de ploegstok pakte en ze tegen de grond sloeg. Tegen iedere man zei hij: "Val" en daarom heet deze plek nog steeds: Fivefal (vijfval).
Niks van gehoord.quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Er is laatst toch ook een wonder gebeurt op het kerkhof van Kimswerd, dat er ineens botten van Grutte Pier opdoken of zo?
De Oldehove is trouwens scheef gezakt door het gewicht van de trap. Er loopt een enorme massief stenen wenteltrap aan een zijde van de Oldehovequote:Op zaterdag 10 december 2005 21:57 schreef Alexxxxx het volgende:
ja sorry, ik heb zo achtelrijk veel foto's dat ik niet ales kan posten
[afbeelding]
De Oldehove
Het naam hoe de Oldehove aan zn naam is gekomen:
een oud vrouwtje zat te vissen op de plek waar nu de prinsentuin is.. ineens kwam er een hoge, scheve toren aangedreven. "Olde Hove!"schreeuwde de vrouw verbbaasd. En zo is de toren aan haar naam gekomen.
Ik ben gek op Fryske volksverhalen
Prachtig inderdaad.quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het bos van Ypey.![]()
![]()
Ik woon er vlakbij.
Geweeeeeeeeeeeeeeeeeeldig!quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:51 schreef Maethor het volgende:
No, lit ik dan de grafyske kant fan dit triedsje efkes op my nimme.
[afbeelding] en [afbeelding]
Wees welkomquote:Op zondag 11 december 2005 00:04 schreef BoJo het volgende:
Nah laat ik als halve maar eens reageren hier [afbeelding]
sweetquote:Op zondag 11 december 2005 01:10 schreef Alexxxxx het volgende:
West-Fryslân! Jim binne ek wolkom hjer
Heerlijk geslapen!quote:Op zondag 11 december 2005 14:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lekker koest allegeare?
Doe't ik dy seach lang ferlynquote:Op zondag 11 december 2005 14:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Moet dit nou zo vroeg op de zondagochtend?
We doen net alsof we gaan meetenquote:Op zondag 11 december 2005 15:21 schreef SCH het volgende:
Alexxx, de SC is nu toch gelukt? Gewoon op naar deel 2 - lekker in ONZ,daar doen de homo's het ook al jaren en Friezen zijn toch een soort homo's
Volgens mij zijn de grootste bietenvervoerders Wigchers uit Schoonoord en Post & Haveman uit Dronten.Hoeveel auto's Post en Haveman in de vaart heeft weet ik niet,maar Wigchers rijdt met ongeveer 50 auto's in de campagne.(zowel voor de Suiker Unie als CSM)quote:Op zondag 11 december 2005 15:16 schreef Alexxxxx het volgende:
De suikerfabrieken staan in Grunn... En wie is de grootste vervoerder? Juist AlthuisiusMaar deze specifieke suikerbieten kwam uit de Bildtse klei
Terschelling ben ik nooit geweest.. staat nog in de planning. De Fryske blondine met rode wangen mag zelf haar foto posten, als ze wil
TDF:')
En er zijn meer Fryske negers an je denktBij ons integreren ze namelijk WEL
NHL Bouhofquote:Op zondag 11 december 2005 22:02 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
waar dan?
kutpandquote:
Kijk, dat is wel grappig.quote:Op zondag 11 december 2005 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En dan met Fryske vlaggen mensen van hun fiets meppen, net als de broer van Pieter Weening
De eerste Fryske etappewinnar van de Tour de France.quote:Op zondag 11 december 2005 22:43 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
wie is Pieter Weening?
logiesch dat ik hem niet ken,ben nooit een Tour de france & wielren fan geweestquote:Op zondag 11 december 2005 22:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De eerste Fryske etappewinnar van de Tour de France.
en een harekiet
bouhof is beter dan dat ding aan de julianalaan van FC.quote:Op zondag 11 december 2005 22:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
kutpanddan bij de kinderboerderij
![]()
Maar de aperots is humorlekker tussen de alto's/junk's/anitllianen/hoerenlopers/nietsvermoedende toeristen zitten
Aah ok wist niet dat het die bijnaam hadquote:Op zondag 11 december 2005 22:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat is inderdaad de aperots
FC is kut, heb drie jaar op een concentratiekamp.. euh.. school van hun gezeten in HeerenveenMaar de Bouhof is ook niet alles hoor
ik verdwaalde er meteen de ene keer dat ik er was
(diploma uitreiking van mn zus)
quote:Op zondag 11 december 2005 23:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Zolang je maar niet iemand uit Threeality kent![]()
Kun jij meer informatie over die twee vinden?quote:Novell is ook niet geheel mijn smaak btw, maar ze hebben wel talent (beetje)
Oehhh spannend!!!quote:Op maandag 12 december 2005 11:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een meet in Leeuwarden? Jaaaaaaa!
Great expectations? Zal dat even gaan tegenvallen zeg...quote:
neequote:Op zondag 11 december 2005 23:50 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Kun jij meer informatie over die twee vinden?
Waarom heb je niet geslapen?quote:Op maandag 12 december 2005 12:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Goeiemoarn minsken
[..]
neeik heb ze alleen bij No Nynke gezien
vandaag toch maar niet weer naar het werk gegaanvannacht niet geslapen
Wat mooiquote:Op maandag 12 december 2005 12:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
[afbeelding]
Hier wil ik ooit gaan trouwen![]()
Ik wil niet gaan trouwen, maar mooi is het oude gemeentehuis welquote:Op maandag 12 december 2005 12:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
[afbeelding]
Hier wil ik ooit gaan trouwen![]()
In Leeuwarden willen ze het Vliet weer openbreken heb ik laatst ergens opgevangen.quote:Op maandag 12 december 2005 12:23 schreef Viking84 het volgende:
[afbeelding]
Drachten vroeger toen er nog een vaart was en Drachten straks als ze de vaart die ze voor miljoenen hebben dichtgegooid weer open gaan gooien(ja we zijn een beetje wispelturig
)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 | Voortgekomen uit het http://forum.fok.nl/topic/789201 : De Fryske Fok Meet :) [b]Waar gaan we meeten? [/b] Ljouwert, op een nader te bepalen lokatie. [b]Wanneer gaan we meeten?[/b] Euhm... dat moeten we nog even uitzoeken. [b]Wie komen er?[/b] Iedereen die zin heeft :) [b]Ja, en dan gaan julie zeker alleen maar Fries met elkaar praten, versta ik er niks van :N [/b] Nou, er zullen heus Friese woorden vallen, maar de import-Fries die dit denkt zou toch moeten weten dat alle Friezen ook Nederlands kunnen. Je kunt dus gewoon meekletsen. Voor de Hollanders die in dit topic lopen te zeiken op ons mooie land de volgende text: Jitiizer - Fryslân Boppe Fryslân 500 jier, wat is dat foar flauwekul Nee, al 500 jier binne wy hjir de lul Sa lang besette de Hollanders ús al Ja, wy sitte by de tsiiskoppen yn'e fal En dy nep-Friezen, dy't dit allegearre fiere Dy sille wy siede en yn'e kop om riere Dus oprjochte Friezen, stek oan dy lont Want de echte Friezen, dy skoppe kont! Fryslân boppe, Fryslân boppe! Lit ús Fryslân net weirotte! Fryslân boppe, Fryslân boppe! Hollân yn'e groppe!! Dus stek dy Fryske flagge yn top En sla dy Hollanders foar de kop En mei al dy nep-Fryske miten Der hie Grutte Pier wol rie mei witten No kylhelje en rap dy hap Oars ferdwynt ´s Fryslân fan'e map In echte Fries dy is net braaf Dy's noch leaver dea as slaaf! Fryslân boppe, Fryslân boppe! Lit dy net ûnder de bealch skoppe! Fryslân boppe, Fryslân boppe! Hollân yn'e groppe!! Dy ferrieders dy't gjin Frysk mear prate wolle Dy krije hjoed as moarn in bile yn'e holle Harren bern moatte fan hun ABN prate Nee, sokke Friezen kinst allinne mar hate Fries, werje dy ezels by de grins Want in Hollander is in beast, dat is gjin mins Dus Fries, fjil dy oprjocht en frij En sjong út folle boarst mei my mei: Fryslân boppe, Fryslân boppe! Fries, lit net mei dy spotte! Fryslân boppe, Fryslân boppe! Hollân yn'e groppe!! Eerst maar eens even genieten van ons mooie land :) [sub]Foto's gemaakt door [url=http://buzzybee.kratjebierhosting.nl/index.php]Alexxxxx[/url][/sub] [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwDdAmoV4f0gM5vW27cCIdW9*L5tQCXfEBhSkYzILlNqaCDYHHQB*gDgkg9sR9l30Fv!Vn48jh3pshMtxJb61mxQvY5pKYW0ilIfnmF1GwA/Dok-Molen.jpg?dc=4675397830728180842[/img] Dokkum O+ [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RADXAtwUatZFn6TaYH26HoJj!Hrql2ggNyoNa39!Iw3uApOop1T95i!JAZPjWlyFcpuYd4wRn!f82z!0OZn3yht2yGRuDmCNFz8HN1A7tfg/BoomHart.jpg?dc=4675424090315440296[/img] [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RAAjYyUT5Gsr3FcndW7HIqZXjVfKninuV*twDNHPi8nMPCpHW*S5L35vhgFs1Y3Pp38j186e9E8dSheQF7aGMuYuc8FYFC*u887IEvxqQUc/P9030100.JPG?dc=4675487578446975099[/img] [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RAAjYycTWmwr3FcndW7HIsax93CwOKFHdv7faWGyNsQj2gun6nHZfzb0CiSUvxHufNSYRJijRoZ!riPGJTq4EFiGSFgDGSiIivkPM5t48D0/P9030102.JPG?dc=4675487578456619686[/img] Bos van Ypey O+ [img]http://groups.msn.com/_Secure/0SwDABKUXHZ31uJdWQvZgwOdLJ9FpPbSf7HYfzFdVruofPkcgiB*D4TZpnDjPdcKcoBRZUnzRnch3g3xM05hqipKx9DJ80Clxs9DvyD*FbhNFYPH13Gof0w/PalenZwarteHaan.jpg?dc=4675424862917398046[/img] Zwarte Haan O+ [img]http://groups.msn.com/_Secure/0SwDLAoMW4FUcXD6VR0xy04X*xsUp81mIKG5Yv*OI*MJ1CxxXq0k2twULPnM39BPz5zP2L1lhAoLxmtwWGWiUKJQF4IN6o2l9ltOViCqZs6gkIkBe7rJf4Q/dode_haas%20(C).jpg?dc=4675430919799810986[/img] De dood hoort bij het leven, ook in Cornjum [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RADvAicTAGw9BdcF2k4eTrBQ3g9BJffgmFN5TLBAxGaU9tXnyjkHHAjGcEjUOaxONHJfjCBJen7YhKHgc0vGiOjtYtcIMAKEiC6Cd5Kcp9M/P7220004.JPG?dc=4675481651733656735[/img] Firdgum O+ [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RADvAiwTJ209BdcF2k4eTl9k5ZekMkNP74w3u9FM1KSXcUpc2XKR!T!9ssPGG6b4ozkkSWmGTz4RA9*BsN0hFRdZjgDwgyRl7WO!bOE8nRc/P7220009.JPG?dc=4675481651753695143[/img] De grens van Het Bildt aan de kant van Barradeel [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RAD3AiwTKG09BdcF2k4eToQdwju5VJF*XONDVpMtrC4rMspT!FHi1UXpGiVRGi6UG8T6xx!84rXu!nJjmw*DaIzkKLkyG5pdJr7BwAnGtSg/P7220018.JPG?dc=4675481651802610048[/img] Oude Bildtdijk O+ foto is genomen tegenover het huis van Edwin Rutte (Ome Willem), op nog geen 100 meter van het huis van Anita Andriessen [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RAD*AioTDW0r3FcndW7HIlRfR0DUz*eM0QoCVGiMFNXre4*j!V15bpnfuVVPDDH3CZpsCLOpJSC2HvykPpAER9CcOLulwo6uIH!ccPEvM00/P9030123.JPG?dc=4675487578557928420[/img] Elfstedenbruggetje O+ in Tytjerksteradeel [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RADvAhoTz2tjtVywLZDKfasggIYGyMK!5C8uNmSphByiwrwK3!n14qQWCIhX0DakZKMNuLeDeHIZI1ibS2uJS9cPLC1T91jFHk!MtHFptfs/P9240251.JPG?dc=4675490579879972490[/img] [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RADfAhwTOGz*xxuvw*bsVm6sV70KIQt5QOoqf7KH8*K7gDE*Sem8OkeqTZsP2XHFit0vekj1S7lCRO6TILMbPm1jB*QqWZrkA4P*buAfMZc/P9300238.JPG?dc=4675491292301446602[/img] Berlikum O+ [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RACkHB0TjGzs1eRXK9z*XPc6LEPmjN6f0KO9jmym7fW8E0oFNLy6V!zxX4pFFtruixOY7oF2tRBqsLSUuPgc82sE6*cvOwZtdm0aDw6zl!8/P9270170.JPG?dc=4675490998439111332[/img] Westhoek O+ [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RAARAwQTGGia4XGiEdxqRcoK1uBc1O0v3SZQ*A3xRnhC*05MSWa86QVP61wlQwACL3LBGje*p3IAaWJQhmwGYaBGvrzeCkjbJCEi4EVFCM4/P2201009.JPG?dc=4675519848219128805[/img] Moddergat O+ [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQDcAloT33*f5HtTjvcdxij26YGPURfGUymjZYXWyl7cFVoUwL7LYqatLCwvpVIdZpNHGpz0mgLlEkTj1Ngf4*y39HeEmMEbRaVaxqHnIAo/IM000159.JPG?dc=4675441527328329716[/img] Kaatsen O+ [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQDhAlITAH7f5HtTjvcdxtKxfEQcMJm6iozl2XVuyh87X0xFmaEB9lB8kqly1q7wQN5cwzYyiQkTDAv7!006troGR2sy1za1YwgvHw4uYvE/IM000160.JPG?dc=4675441527368522656[/img] Bietencampagne O+ [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RADSAhATgGq3ywyXG16d88oPXYbdbQE7qx0eEm40gnKgZvZhG*sEPffqz89tg8QN3Yhy8UG9gpAppJUgreaxqPtalnnOE6uxweOs7fHRhXo/P8011118.JPG?dc=4675533296286073323[/img] Ameland O+ [img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQAAAFkTJH9P*eFDVh2jjp1kp8FZ5h7n8xzqCi2aatsxBLcvCvD*DZ6coaHeYuP1i*LumgThO2WnahlKU7L3faXHcAJW8VBaf3Jptm!VJLo/IM000354.JPG?dc=4675455687470729874[/img] Vlieland O+ Zoals het hoort, zingen we nu eerst even allemaal het volkslied (en tegensteling tot de Nederlanders, kunnen Friezen hun volkslied vaak [i]wel[/i] meezingen) [img]http://www.drf.nl/kunst/volkslied/folk.gif[/img] [url=http://www.drf.nl/kunst/volkslied/fryskfolksliet.mid]hier even klikken voor de melodie[/url] Enne.. al die hollanders die ons nu afzeiken he.. die staan vooraan als er een elfstedentocht is [img]http://www.nordicskater.com/wooden/fryslan.jpg[/img] [sub]De code voor de OP kun je [url=http://forum.fok.nl/topic/789201/8/25#33011299]hier[/url] vinden[/url[/sub] |
Tofquote:Op maandag 12 december 2005 12:26 schreef skiczukie het volgende:
[..]
In Leeuwarden willen ze het Vliet weer openbreken heb ik laatst ergens opgevangen.
Zeker tof! Hopelijk ruimen ze die paupers die de hele dag voor hun garages vol met tweedehands rotzooi zitten, ook op.quote:
Rommy!quote:Op maandag 12 december 2005 12:30 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zeker tof! Hopelijk ruimen ze die paupers die de hele dag voor hun garages vol met tweedehands rotzooi zitten, ook op.
Opzich heb je daar wel gelijk in. Dokkum is dan ook wel een geval apart. Te klein voor een stad maar te groot voor een dorp. Ik vind het namelijk ook weer geen dorp omdat er geen 'ons-kent-ons' mentalititeit heerst. De echte Dokkumers zijn in principe niet eens zo onvriendelijk, kijk maar naar mij (quote:Op maandag 12 december 2005 12:29 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb het toch niet zo op Dokkum. Met een bootje door de grachtjes is leuk, maar verder vind ik het maar een dorp, met onvriendelijke inwoners. Geef mij Leeuwarden; hier heb je nog een béetje een stadsgevoel.
Vet tofquote:Op maandag 12 december 2005 12:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Rommy!
http://www.rommy-online.com/
Ach, de Pon is toch super!quote:Op maandag 12 december 2005 12:36 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Opzich heb je daar wel gelijk in. Dokkum is dan ook wel een geval apart. Te klein voor een stad maar te groot voor een dorp. Ik vind het namelijk ook weer geen dorp omdat er geen 'ons-kent-ons' mentalititeit heerst. De echte Dokkumers zijn in principe niet eens zo onvriendelijk, kijk maar naar mij (). Het zijn vaak juist de mensen uit de dorpen rondom Dokkum die voor een kutsfeer zorgen. Denk aan Damwoude, Anjum, Holwerd en meer van dat soort gehuchten.
Maar goed, omdat Dokkum verder een saaie plaats is ben ik maar verhuisd naar Ljouwert, hier vermaak ik me in ieder geval prima.
Precies, kutdorpen, kutvolkquote:Op maandag 12 december 2005 12:39 schreef skiczukie het volgende:
Niawier, Metslawier, Anjum, Morra, Lioessens ..Kutdorpen.
Ik ben ook bijna een keer in Dokkum in elkaar gehost.quote:Op maandag 12 december 2005 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Veel geweld op koopavonden in Dokkum hoor ik....
Oh en waar iedereen bang is voor Hells Angels, in Fryslân niet. Onze harlinger Angels zijn tofdie organiseren zo nu en dan een feest en zo
Tja, zulke donkere mensen als jij worden daar niet geaccepteerd hè. Stenen gooien naar asielzoekers is dan ook een vaak beoefende volkssport daarquote:Op maandag 12 december 2005 12:41 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik ben ook bijna een keer in Dokkum in elkaar gehost.
Inderdaadquote:Op maandag 12 december 2005 12:43 schreef skiczukie het volgende:
[..]
En dat kutvolk noemen de Dokkumers dan de stêdtsjes (ofzo?).
Wheheh.quote:Op maandag 12 december 2005 12:43 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Tja, zulke donkere mensen als jij worden daar niet geaccepteerd hè. Stenen gooien naar asielzoekers is dan ook een vaak beoefende volkssport daar.
Het staat er nog wel, ik geloof dat het of in 2006, of in 2007 gesloten gaat worden.quote:Op maandag 12 december 2005 12:45 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Wheheh.Staat het AZC er nog? Of is het toch gelukt om het af te laten fikken?
Zwaagwesteinde.quote:Op maandag 12 december 2005 12:50 schreef Faceoff het volgende:
Mja dokkum heb ik niet zoveel mee
Ben zelf een echte waldpyk
0-19 In zwaagwesteinde gewoond
19 tot heden in Liwwadden!
Als dr een meet komt ben ik van de partij!
Ik wil er zelfs over nadenken om mijn huisje (wat ik over een aantal maanden heb) tijdelijk ter beschikking te stellen
En jij dan? Waar liggen jouw Fryske woartels?quote:Op maandag 12 december 2005 12:51 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zwaagwesteinde.Dat is ook wel erg.
Anjum.quote:Op maandag 12 december 2005 12:52 schreef Tristessa het volgende:
[..]
En jij dan? Waar liggen jouw Fryske woartels?
Anjum, dat is ook niet bestquote:Op maandag 12 december 2005 12:54 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Anjum.Mijn moeder komt uit Amsterdam, mijn vader is een Yugo. Ik ben geboren, twee kilometer buiten Anjum, meer richting Oostmahorn. Woon nu 5 jaar opmezelf in Leeuwarden.
Die verhalen heb ik wel vaker gehoord, trieste lui daarquote:Op maandag 12 december 2005 12:55 schreef skiczukie het volgende:
Mijn vader woont nu trouwens ook in Leeuwarden, en mijn moeder in Zwolle. Ik heb dus niks meer met dat pokkedorp te maken gelukkig. Import werd niet geaccepteerd, weet je wel.
Ik woonde dus niet in dat dorp. Gelukkig.quote:Op maandag 12 december 2005 12:55 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Anjum, dat is ook niet best. Maar goed dat je naar Leeuwarden bent gekomen!
Nee goed, maar het feit dat je er zo dichtbij woonde is al erg genoeg, toch?quote:Op maandag 12 december 2005 12:56 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik woonde dus niet in dat dorp. Gelukkig.
En niet in de Vrijheidswijkquote:Op maandag 12 december 2005 13:00 schreef Tristessa het volgende:
Oh, als iemand een appartement te huur heeft in Leeuwarden, breng me maar even op de hoogte. Niet te duur uiteraard, ben maar een arme student.
probeer het in een klein dorpje er omheen.. twe eonder één kap huis voor de prijs van een 1kamerflatje in leeuwarden hierquote:Op maandag 12 december 2005 13:00 schreef Tristessa het volgende:
Oh, als iemand een appartement te huur heeft in Leeuwarden, breng me maar even op de hoogte. Niet te duur uiteraard, ben maar een arme student.
Ja maar ik wil echt graag nog in Leeuwarden wonen, later als ik oud ben is een dorp wel goedquote:Op maandag 12 december 2005 13:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
probeer het in een klein dorpje er omheen.. twe eonder één kap huis voor de prijs van een 1kamerflatje in leeuwarden hieren dat met gelijke fietsafstand van het centrum
Ik wil wel even voor je opletten. En de Vrijheidswijk is best leuk hoor. Heb er een jaar gezeten.quote:Op maandag 12 december 2005 13:00 schreef Tristessa het volgende:
quote:Op maandag 12 december 2005 13:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Mn zus heeft boven Eriton gewoond, een autogarage in Bilgaard!
Bilgaard lijkt me nou juist niks. En trouwens, de hele Vrijheidswijk vertrekt daarheen. Ik hoorde vorige week van een oudhuisgneoot van toen dat in 2007 de AnnieWestland-flat plat gaat.quote:Op maandag 12 december 2005 13:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Mn zus heeft boven Eriton gewoond, een autogarage in Bilgaard!
Tof. Ach, opzich is de Vrijheidswijk niet zo erg, mijn vriend woont er ook, alleen heb ik niet zo'n zin om daar voor een lange tijd te gaan wonen.quote:Op maandag 12 december 2005 13:07 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik wil wel even voor je opletten. En de Vrijheidswijk is best leuk hoor. Heb er een jaar gezeten.
Oh dat is echt zonde, waar moeten al die studenten dan naar toe?quote:Op maandag 12 december 2005 13:08 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Bilgaard lijkt me nou juist niks. En trouwens, de hele Vrijheidswijk vertrekt daarheen. Ik hoorde vorige week van een oudhuisgneoot van toen dat in 2007 de AnnieWestland-flat plat gaat.
De hoofdbewoners krijgen iets toegewezen geloof ik, en de rest moet zelf maar zoeken. Ik weet niet precies hoe dat zit.quote:Op maandag 12 december 2005 13:09 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Oh dat is echt zonde, waar moeten al die studenten dan naar toe?
Ik moet aan mijn huiswerk!quote:Op maandag 12 december 2005 13:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Tiid foar in stikje bôleoant drekst
neem eerst maar eens een MP3tje op waar je 'bûter, brea en griine tsiis, wa at dat net sizze kin is gjin oprjocht Frysk' zegtquote:Op maandag 12 december 2005 13:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik weet nog een leuk mopje over friezen, zal ik um vertellen?
hmmm, is het in die opstandige provincie nog steeds niet verplicht om nederlands te praten?quote:Op maandag 12 december 2005 13:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
neem eerst maar eens een MP3tje op waar je 'bûter, brea en griine tsiis, wa at dat net sizze kin is gjin oprjocht Frysk' zegt
quote:Op maandag 12 december 2005 13:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hmmm, is het in die opstandige provincie nog steeds niet verplicht om nederlands te praten?
aah kijk, zo kom ik erbij dusquote:Op maandag 12 december 2005 13:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Fludizz is een vriend van meDie tevens mn website host
Alleen hij heeft een schrufthekel aan fok
is gebeurdquote:Op maandag 12 december 2005 13:35 schreef Faceoff het volgende:
[..]
aah kijk, zo kom ik erbij dus
Naja doe maar een een 'message to rudy', met een groet van mij (ookal zal die niet weten wie ik ben)
Okee.quote:Op maandag 12 december 2005 17:11 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Volgens mij als je leeuwarden binnenkomt, nog net buiten de stad, tenminste als dat nog de Groningerstraatweg is.
edit: Oh noes, het is tegen over die renault dealer
Nee, klopt, is een Shell.quote:Op maandag 12 december 2005 17:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Das toch een Shell? Of zijn ze omgevlagd?
Zeker.quote:Op maandag 12 december 2005 17:20 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[afbeelding]
Buiten leeuwarden dus
Deze?quote:Op maandag 12 december 2005 17:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Ach, als het maar niet de Jelsumer Poort is
Ja, inderdaad. Dat restaurant met Schniszels ter grote van Hamburgers en Aldisoep-uit-blik als tomatensoepquote:
nee dat hoeft niet, heb alleen een boedelbakgeval nodig waar mn bed enzo in pastquote:Op maandag 12 december 2005 18:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Bakker is erg okwel zo snel mogelijk bestellen, want je wilt de bus met laadbak en laadklep
[afbeelding] deze dus
Wijzelf hadden de andere besteller met bakwat een wrak is dat
![]()
Een IVECO waar de letters afgevaleln waren en vol met deueknquote:Op maandag 12 december 2005 19:27 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
nee dat hoeft niet, heb alleen een boedelbakgeval nodig waar mn bed enzo in past
We hebben zelf een opel zafira (volgens mij schrijf je het zo) en daar past ook al het nodige in!
Moest een keer vanuit Utrecht naar Stiens verhuizen alleen het waaide nogal dus mochten we geen boedelbak mee maar wel een busje, als het die was heb ik medelijden met jullie![]()
Lijkt me een prima klusje voor mn vader danquote:Op maandag 12 december 2005 19:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Het is een eng mannetje, maar wel erg OK
Toen Sandra en ik bij hem waren, ging hij bijna tegen mn been aan rijden, terwijl hij Sandra compleet negeerdequote:Op maandag 12 december 2005 19:59 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Lijkt me een prima klusje voor mn vader dan![]()
![]()
maar wederom niet echt centraal.. arme Fokkers uit Appelschaquote:Op maandag 12 december 2005 20:10 schreef Frikandel_B. het volgende:
Ik vind de hofnar in Harlingen ook wel een potentionele meeting plek
in leeuwarden dan?quote:Op maandag 12 december 2005 20:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
maar wederom niet echt centraal.. arme Fokkers uit Appelscha
Oh hehe dan ga ik mee en laat ik mn vader het woord doen, kan ik ff lachenquote:Op maandag 12 december 2005 20:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toen Sandra en ik bij hem waren, ging hij bijna tegen mn been aan rijden, terwijl hij Sandra compleet negeerdeDus jij bent veiliger
Arthur gaat ook mee naar de meet uiteraard
Mocht ik er niet meer zijn als we aan deel 2 toe zijn: de OP staat als code een stukje terug
Zeker wetenquote:Op maandag 12 december 2005 21:10 schreef blaaatkipje het volgende:
Aah woensdag ook naar Heerenveen?
Ja hoor ik zit weer lekker in vak 13quote:
OMG moet dat?quote:Op maandag 12 december 2005 21:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Control F maar even in mn postgeschiednis naar Arthurop bed
Oant moarn minsken
Of NAPquote:Op maandag 12 december 2005 20:10 schreef Frikandel_B. het volgende:
Ik vind de hofnar in Harlingen ook wel een potentionele meeting plek
Vak 27quote:Op maandag 12 december 2005 21:31 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Ja hoor ik zit weer lekker in vak 13
En wel wat meer geluid produceren daar aan de overkant hequote:Op dinsdag 13 december 2005 08:12 schreef Kriebbel het volgende:
[..]
Vak 27![]()
* Kriebbel zwaait naar de overkant![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2005 03:07 schreef -Jay-20- het volgende:
[afbeelding]
Momenteel woonachtig in Leeuwarden.
[afbeelding]
Vak 15quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:12 schreef Kriebbel het volgende:
[..]
Vak 27![]()
* Kriebbel zwaait naar de overkant![]()
Wij maken opzich wel lawaai (10 man ofzo?) alleen de rest wil nooit meedoenquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:13 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
En wel wat meer geluid produceren daar aan de overkant he![]()
![]()
Pfft ga dan voor de tv zitten ofzoquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:20 schreef Kriebbel het volgende:
[..]
Wij maken opzich wel lawaai (10 man ofzo?) alleen de rest wil nooit meedoen![]()
![]()
Hee das vlakbijquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |