Maar Frentsjer sels netquote:Op zaterdag 10 december 2005 14:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Jo bin it Coopmanshus, it Plantetarium, de Bogt fen Gune en it Sjukelan yn Frjentsjert verjitten!
Google maar op Hotel restaurant E10.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:09 schreef skiczukie het volgende:
Zeg, hoe kom ik in dat bos van Ypej (ofsuh)?
Naar hardegarijp fietsen of rijden, bij het otterpark (Aqua Zoo) langs, en dan niet richting E10, maar bij de E10 Tytsjrek in, daar is het meteen rechts, vanuit Leeuwarden gezienquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:09 schreef skiczukie het volgende:
Zeg, hoe kom ik in dat bos van Ypej (ofsuh)?
Doe eens Ctrl F5?quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:09 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik zie anders niks fries aan het rode kruisje.
ik zie hem welquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:09 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik zie anders niks fries aan het rode kruisje.
quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:10 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Google maar op Hotel restaurant E10.
Dan zit je aardig in de buurt.
Damn, dat is een pokke-eind fietsen. Een vriend van me woont in Hurdegariep. Het terug naar huis fietsen 's nachts is altijd een hel. Ik heb éen keer een uurtje in zo'n slootje naast het fietspad gelegen. De Groene Ster zomers is ook ver.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Naar hardegarijp fietsen of rijden, bij het otterpark (Aqua Zoo) langs, en dan niet richting E10, maar bij de E10 Tytsjrek in, daar is het meteen rechts, vanuit Leeuwarden gezien
's Nachts in een slootje naast de Groene ster is ook wel enigszins link.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:14 schreef skiczukie het volgende:
[..]
[..]
Damn, dat is een pokke-eind fietsen. Een vriend van me woont in Hurdegariep. Het terug naar huis fietsen 's nachts is altijd een hel. Ik heb éen keer een uurtje in zo'n slootje naast het fietspad gelegen. De Groene Ster zomers is ook ver.
![]()
even naam gewijzigd en opnieuw geuptquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:14 schreef Christine het volgende:
oh het komt door die â in de url... als je deze url gebruikt dan gaat het wel goed:
http://forum.fok.nl/usericons/71721/nivatar%20frysl%e2n.gif
quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:15 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
's Nachts in een slootje naast de Groene ster is ook wel enigszins link.
Werd je met een vreemd gevoel wakker?![]()
Niet zeuren, toen ik de foto's maakte ben ik vanuit Sint Jacobiparochie er naar toe gefietst.. Bovendien woon je aan de geod ekant van de stad.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:14 schreef skiczukie het volgende:
[..]
[..]
Damn, dat is een pokke-eind fietsen. Een vriend van me woont in Hurdegariep. Het terug naar huis fietsen 's nachts is altijd een hel. Ik heb éen keer een uurtje in zo'n slootje naast het fietspad gelegen. De Groene Ster zomers is ook ver.
![]()
Nu werkt het welquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
even naam gewijzigd en opnieuw geupt
Het pontje, dat is toch richting Lekkum?quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niet zeuren, toen ik de foto's maakte ben ik vanuit Sint Jacobiparochie er naar toe gefietst.. Bovendien woon je aan de geod ekant van de stad.
Als je in de zomer gaat, kun je via het pontje van Wyns weer terug![]()
[afbeelding]
Maar mail me dan eerst even, dan zetten we een flesje bier voor je in de koelkast
Wel aan de kant van Lekkum jaquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Het pontje, dat is toch richting Lekkum?![]()
Dat water is dan ook fakequote:Op zaterdag 10 december 2005 17:21 schreef skiczukie het volgende:
Dat water is niet te zuipen trouwens.
omdat het stiekem een aanloop is naar een stadig-eamel-tried, maar die mogen niet emeerquote:
Mag ik even refereren naar de songtext helemaal in het begin van de OP?quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:37 schreef mcDavid het volgende:
"Stichting Prikkeldraad Om Friesland" (SPOF)
fryslan
als je die eerst vertaald naar een niet-uitgestorven-achterlijke taal wel jaquote:Op zaterdag 10 december 2005 17:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mag ik even refereren naar de songtext helemaal in het begin van de OP?dank u
[afbeelding]
als jij voortaan gewoon even alle Fryslân topics leest voor je er in 1 postquote:Op zaterdag 10 december 2005 17:46 schreef mcDavid het volgende:
[..]
als je die eerst vertaald naar een niet-uitgestorven-achterlijke taal wel ja
Eigenlijk moeten we dat beeld slopen, er een eik neer plaatsen met een machtig standbeeld van Thunrer ernaast!quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Dokkum
[afbeelding]
En meteen maar even wat misverstanden over deze kerel uit de weg ruimen.
Dit is Bonifacius. Bonifacius was in zijn tijd een erg gewardeerde geestelijke.. overal waar hij kwam bekeerde hij de mensen tot het christendom, en tussendoor bedacht hij het celibaat(kan zelf niemadn krijgen en gunde sex blijkbaar ook niet aan andere mensen). Maar 1 plek kreeg hij het niet voor elkaar de mensen te bekeren.. Op een gegeven moment voelt hij zn einbde naderen. Dikek shit natuurlijk, want hij wilde na zn dood wle heilig verklaard worden. Wat doe je dan: je lokt ene moord uit. Hij dus naar Fryslân, en een heilige eik omkappen. Friesen die vermoorden hem niet. Integendeel. Hij werd eerst gevangen gezet, en kreeg vervolgens een eerlik proces. En net als bij de christenen, stond ook bij de heidenen op het vernielen van heiligdommen de doodstraf. Dus hij is na de rechtzaak geëxecuteerd. Zn christelijke maatjes vonden dat helemaal niet zo leuk, die hadden wat meer spektakel verwacht, dus die verzonnen het verhala met de moord en het beschermen met de bijbel en zo
bedankt christenenen
En die bron is dus ook niet heilig omdat Boni daar is vermoord.. hij si 4 kilometer verderop terechtegsteld.... die bron was al eeuwen heilig lang voor er ook maar christenenen in Fryslân waren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |