Als het een energieafdruk van Hugo is, hoeft het dus niet om de geest Hugo de Groot zelf te gaan. Wel zei Robbert dat hij Hugo om zich heen voelde springen in die kamer op Loevestein. Het lijkt me inderdaad wel een hectisch mannetje.quote:
Ah, nog meer foto's.quote:Op maandag 5 december 2005 14:21 schreef Xalopalyps het volgende:
Klik hier voor echte goede screenshots van het moment, iemand op mijn site Psibron.nl heeft deze screenshots gemaakt
Hij heeft de aflevering opgenomen
Maar staat dan vast dat er nog niets op het toestel stond?quote:Op maandag 5 december 2005 14:21 schreef arnout109 het volgende:
in 30 min zonder een pc in de buurt photoshop je dit niet zomaar.
Inderdaad, die gedachte kwam bij mij ook op, wat als de foto gewoon al gefotoshopt op het toestel stond.quote:Op maandag 5 december 2005 14:23 schreef Stenny het volgende:
[..]
Maar staat dan vast dat er nog niets op het toestel stond?
Wat ik me herinner is dat Robbert en Irene heel lang bezig waren met het proberen Hugo op de foto te krijgen en dat dit niet (!) lukte, behalve een orb achtige verschijning. Daarna was Robbert even afgezonderd (!) bij het venster en maakte zijn toestel klaar voor meer shoots, richtte, nog niet klaar, op de grond en schoot opeens op gevoel, en past boem, daar was hij, dé foto. Ik sluit niet uit dat hij de foto op het toestel had staan (maar ik vind dit wel een rotgedachte van mezelf), als het een digitale camera betreft (en dat was het), kan er heel veel opstaan, ook in mapjes, beveiligd enzo.quote:Op maandag 5 december 2005 14:26 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
Inderdaad, die gedachte kwam bij mij ook op, wat als de foto gewoon al gefotoshopt op het toestel stond.
Toch lijkt mij dat onwaarschijnlijk, want het verscheen direct op het scherm, ik zal het eens op mijn forum posten, even kijken of Mender dat kan checken
idd, hij heeft me hiermee ook nog lang niet overtuigtquote:Op maandag 5 december 2005 14:33 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wat ik me herinner is dat Robbert en Irene heel lang bezig waren met het proberen Hugo op de foto te krijgen en dat dit niet (!) lukte, behalve een orb achtige verschijning. Daarna was Robbert even afgezonderd (!) bij het venster en maakte zijn toestel klaar voor meer shoots, richtte, nog niet klaar, op de grond en schoot opeens op gevoel, en past boem, daar was hij, dé foto. Ik sluit niet uit dat hij de foto op het toestel had staan (maar ik vind dit wel een rotgedachte van mezelf), als het een digitale camera betreft (en dat was het), kan er heel veel opstaan, ook in mapjes, beveiligd enzo.
Ken jij hem, woont hij bij jou in de buurt?quote:Op maandag 5 december 2005 14:38 schreef Xalopalyps het volgende:
Ik stem voor een Fok!Meet in mijn dorp met Robbert van den Broeke!![]()
Ik kan daar alleen maar om lachen. Zoiets verdient de persoon dan echt.quote:Op maandag 5 december 2005 14:39 schreef Stenny het volgende:
Ik zou het heel erg vinden als de foto nep is, echt. Niet omdat daarmee weer iemand 'door de mand' zou vallen, maar voor Robbert zelf. Ik heb er gevoelsmatig erge moeite mee als iemand op heterdaad betrapt wordt (ook al verdient hij/zij het misschien?), zelfs de grootste schoften die door Peter R. de Vries in de val gelokt werden en ontmaskerd, wekten mijn medelijden op.Je ziet ze in al hun kwetsbaarheid, en ze blijken dan opeens zó klein.
Ik denk dat je kansloos bent, RTL 4 is de bodyguard van Robbert geworden. En dat hij zo moeilijk te spotten is, is ook begrijpelijk. Hij wordt steeds dieper ingekapseld, hij zal onmogelijk op alle verzoeken in kunnen gaan. Hij is maar één mens.quote:Op maandag 5 december 2005 14:46 schreef Xalopalyps het volgende:
Was het maar zo
Ik heb in ieder geval wel gisteravond een e-mail weg gedaan naar RTL Nederland.
Die e-mail is bedoelt voor Robbert, er staat een hele uitleg in en dergelijke en de vraag of hij misschien eens op mijn site erover wou praten.
Maar hopelijk komt die e-mail goed aan, het was typhus onduidelijk waar je een e-mail heen kon sturen, eerst had ik paranormaal [ ] rtl4 [ ] nl, toen kreeg ik een mailtje (automatisch) terug waarin stond dat het voor Char bedoelt was
Toen heb ik hem maar naar redactie [ ] rtl4 [ ] nl gedaan
Gaan er dan geen alarmbellen bij je rinkelen?quote:Op maandag 5 december 2005 14:53 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik denk dat je kansloos bent, RTL 4 is de bodyguard van Robbert geworden. En dat hij zo moeilijk te spotten is, is ook begrijpelijk. Hij wordt steeds dieper ingekapseld, hij zal onmogelijk op alle verzoeken in kunnen gaan. Hij is maar één mens.
Jaquote:Op maandag 5 december 2005 14:55 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Gaan er dan geen alarmbellen bij je rinkelen?
Ik denk dat die foto gebaseerd is opquote:Op maandag 5 december 2005 14:00 schreef Peekaboo het volgende:
dan plaats ik de foto's ook nog even een keertje:
(staat wel zo leuk)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij was ook in de strafkamer (of hoe noemde hij dit ook al weer?). Hij voelde iemand gevangen zitten. Toen hij wegliep zei hij: "Ik voel dat er hier nu aan gewerkt gaat worden, ze (ik vermoed dat hij de 'buitenaardsen' bedoelt die hij 'kent') gaan deze persoon hieruit bevrijden." Dan denk ik: hoezo nou opeens wel?quote:Op maandag 5 december 2005 14:57 schreef MarkzMan_X het volgende:
Wat een vertoning. Loopt ie in kerkers: "ik voel hier angst"..
Dat was ook mijn gedachte bij dat stukjequote:Op maandag 5 december 2005 14:57 schreef MarkzMan_X het volgende:
Wat een vertoning. Loopt ie in kerkers: "ik voel hier angst"..
heb je in het vorige deel mijn reactie op een vraag van jou al gespot ?quote:Op maandag 5 december 2005 15:23 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachte bij dat stukjeIk moest echt lachen.
En @Starseed_mayo...... dat zag ik ook, ja.
Kan zijn dat iemand zo´n portret in gedachte had. Of Robbert zelf. En dat dat dan geprojecteerd wordt. Ik denk dat veel helderzienden gedachten van mensen oppikken en die geprojecteerd zien en dat uitspreken, denkende dat het een geest is, of een toekomstvisie, terwijl het eerder een reflectie is.
Of het is echt oplichterij.
En eenmaal verbonden aan RTL 4 zit je toch wel heel erg vast aan de kijkcijfers. En reken maar dat dit een kijkcijferkanon is.
Yep.quote:Op maandag 5 december 2005 15:47 schreef Mirage het volgende:
[..]
heb je in het vorige deel mijn reactie op een vraag van jou al gespot ?
klopt,in een topic over reïncarnatie heb ik het al eerder vanuit een iets andere hoek neergezet. icm herinneringen uit een vorig leven etc.. GEEN reincarnatie?? (boek: 'Geleid door het licht') (linkje toegevoegd)quote:Op maandag 5 december 2005 16:00 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Yep.
Dat idee heb ik zowel van jou als van Iteejer eerder gelezen.
Maar toch kan mijn povere breintje er niet helemaal bij.
Ik kauw daar nu al maanden op.
Vooral ook door mijn eigen ervaringen met stervende mensen.
Van de andere kant: het kán natuurlijk wel dat daar nog steeds slechte energie zit, tja, en als hij die nu voelt?quote:Op maandag 5 december 2005 15:23 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachte bij dat stukjeIk moest echt lachen.
Zelf hou ik zoiets wel degelijk voor serieus.quote:Op maandag 5 december 2005 16:45 schreef Stenny het volgende:
[..]
Van de andere kant: het kán natuurlijk wel dat daar nog steeds slechte energie zit, tja, en als hij die nu voelt?
Halooohooo, hij liep in de kerkers..... tuurlijk zit daar slechte energie. Zo logisch dat zijn constatering lachwekkend was.quote:Op maandag 5 december 2005 16:03 schreef r3dbaron.com het volgende:
Wel leuk dat ze dachten dat hij minderbegaafd was en toen bleek later dat hij juist hoogbegaafd was LOL! Yeah right!
Hij ziet er niet al te snugger uit en hij is zo L--A-ng--Za-am.
Dit topic zou in KLB moeten
De vraag nu is: is Robbert zo naïef dat hij dit 'kijkerseffect' niet in de gaten heeft, of is hij een hele dappere jongeman die desondanks zegt wat hem op zijn hart ligt?quote:Op maandag 5 december 2005 16:57 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Halooohooo, hij liep in de kerkers..... tuurlijk zit daar slechte energie. Zo logisch dat zijn constatering lachwekkend was.
Ja, dat vooral.quote:Op maandag 5 december 2005 16:59 schreef Stenny het volgende:
[..]
De vraag nu is: is Robbert zo naïef dat hij dit 'kijkerseffect' niet in de gaten heeft, of is hij een hele dappere jongeman die desondanks zegt wat hem op zijn hart ligt?
Inderdaad Nokwanda, hoe meer ik erover nadenk, hoe beklemmender het overkomt: misschien wordt hij zo onder druk gezet, dat hij die foto van Hugo als laatste redmiddel bij zich had. Ik hoop zo van niet. Ik kan er niets aan doen, ik ben écht bezorgd, hij heeft het al zo moeilijk gehad, en als hij niet oppast wordt hij aan de ene kant als godheid neergezet en aan de andere kant afgebrand. Geen van beide opties komt op mij aantrekkelijk over. Misschien ben ik teveel een watje, misschien moet ik me niet bezorgd maken, hij kiest hier immers zelf voor. (? zelfs daar twijfel ik aanquote:Op maandag 5 december 2005 17:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ja, dat vooral.
Maar ook...... in hoeverre zit zo´n knul klem in de overweldigende situatie waarin ie beland is en is hij zelf vatbaar voor suggestie van derden? Zonder dat daar van hem uit kwade wil bij zit. Want dat gevoel heb ik helemaal niet bij hem.
Ja, maar, Mirage, is het terecht?quote:Op maandag 5 december 2005 17:10 schreef Mirage het volgende:
ik heb de indruk dat als het joch in ons midden zou staan hij van alle kanten "moedervleugels" aangeboden krijgt.... bezorgde miepen![]()
![]()
Tja.quote:Op maandag 5 december 2005 17:20 schreef LedZep het volgende:
Nog steeds geen overtuiging voor mij helaas. Die lichtbollen zijn natuurlijk allang ontkracht (o.a. programma op National Geographic). Want *waarom* moeten die lichtbollen nou altijd in donkere, vooral stoffige kamers zitten? Omdat, wanneer iemand een foto maakt, en heel vaak stof oplicht door de flits. Dan die Hugo de Groot. Ik lag echt dubbel toen hij net deed of hij van niets weet en zo dat verhaal van die boekenkist vertelde alsof hij het voor het eerst van de geest hoorden. Kom op, iedere Nederlander weet dat die knaap in Loevestein gevangen heeft gezeten. Afijn, dat portret op die foto kwam wel héél erg overeen met die foto die ze lieten zien. Natuurlijk precies een profiel, zoals hier gezegd is, en ook precies in dezelfde houding als op dat plaatje. Zou die geposeerd hebben?
Ik doelde niet eens op de foto bij zich hebben.quote:Op maandag 5 december 2005 17:13 schreef Stenny het volgende:
[..]
Inderdaad Nokwanda, hoe meer ik erover nadenk, hoe beklemmender het overkomt: misschien wordt hij zo onder druk gezet, dat hij die foto van Hugo als laatste redmiddel bij zich had. Ik hoop zo van niet. Ik kan er niets aan doen, ik ben écht bezorgd, hij heeft het al zo moeilijk gehad, en als hij niet oppast wordt hij aan de ene kant als godheid neergezet en aan de andere kant afgebrand. Geen van beide opties komt op mij aantrekkelijk over. Misschien ben ik teveel een watje, misschien moet ik me niet bezorgd maken, hij kiest hier immers zelf voor. (? zelfs daar twijfel ik aan)
Bedankt voor de tip, ik ga kijken.quote:Op maandag 5 december 2005 17:56 schreef ThomasBerge het volgende:
Vanavond zijn Irene en Robbert te gast bij Jensen, om 22:30 uur RTL 5
quote:Op maandag 5 december 2005 17:57 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik doelde niet eens op de foto bij zich hebben.
Eerder op een sublimatie. Iemand heeft hem in een flits het portret laten zien. Hij heeft het vermogen om wat in zijn hoofd zit te projecteren op een camera, en Hoppa..... daar is je geest.
Dan is hij wel eerlijk maar heeft niet in de gaten dat ie beinvloed wordt en waardoor.
Ja en? Zeg het eens in je eigen woorden en hoe staat dit in verband met Irene Moors en Robbert van den Broeke; Is Irene misschien ook psychotisch? En half Nederland dat geboeid toekijkt?quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/787131/1/50#32841926]maandag 5 december 2005 18:48
Nee, maar met een analoge camera kan je aardig wat trucjes maken binnen een handomdraai. Tenminste als je van tevoren 'de geest' hebt gefotografeerd* en pas later een (geschikte) omgeving op dezélfde plaat vastlegt. De geestverschijning is dan tevens mysterieus transparant.quote:Op maandag 5 december 2005 14:21 schreef arnout109 het volgende:
voordat de reading plaatsvond had Irene al met die vrouw gebabbeld. ze had o.a. al gezegd dat het haar moeder en haar overleden dochtertje Sanne betreft. zulke dingen kunnen eenvoudig via een zendertje en een 'oortje' doorgegeven worden (in het meest sceptische geval dan). en wie weet wat die vriendin van die vrouw allemaal al niet in de brief had geschreven, misschien heeft Robbert die ook wel gelezen. ook is het niet moeilijk om ff langs de begraafplaats te gaan en te zoeken naar een kindergrafje met de naam Sanne erop, als dat al in de brief werd vermeld.quote:Op maandag 5 december 2005 21:04 schreef lady-wrb het volgende:
dat gedoe in dat kasteel oke, maar die reading dan? daar zei hij toch dingen die hij volgens mij niet kon weten
Ik weet echt niet wat ik daarvan moet denken, maar ze komen op mij onecht over helaas.quote:Op maandag 5 december 2005 23:26 schreef Sh0g het volgende:
hij had ook weer een ET'tje gefotografeerd in de gangen van de studio. toch moet 'ie ze eens vragen of ze eens met armen en benen (als ze die hebben) op de foto willen.
Dit zijn zinvolle experimenten.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:03 schreef Sh0g het volgende:
op mij ook.
ik ben trouwens bezig met een hugo fake en het lukt niet zo heel best.
maar wat me wel gelukt is, is om het portret van hugo te spiegelen en doorzichtig te maken, om het vervolgens over de "geest" te leggen en zo op te rekken dat hij perfect pastdas ook nog wel het simpelste wat je kan doen, maar ik raak er haast van overtuigd dat het inderdaad hetzelfde portret is, maar dan in spiegelbeeld.
Ik denk dat het van die weggooi plastic lepeltjes waren die hij even voor z'n camera zwaaide.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:13 schreef sweetgirly het volgende:
Net van die alienopblaasballonnetjes
Vond Jensen trouwens cool reageren erop (alleen dat gezicht van hem, geweldig!quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:25 schreef Netflier het volgende:
.. of hem voor de camera voor schut willen zetten.
Volgens mij waren het toch ballonnetjes hoorquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:27 schreef LostFormat het volgende:
Ik denk dat het van die weggooi plastic lepeltjes waren die hij even voor z'n camera zwaaide.
Ik krijg bijna zelf ook de neiging om te gaan fotoshoppen, ik werk met Fireworks. Misschien doe ik het wel.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:21 schreef Sh0g het volgende:
ok dit is aan de ene kant wel grappig, maar aan de andere kant is het ook wel jammer dat het zo goed overeenkomt![]()
ik heb de capture van ene user genaamd Mender van http://www.psibron.nl als uitgangspositie gebruikt.
[afbeelding]
daar heb ik de geest afgeknipt
[afbeelding]
vervolgens het portret van hugo uitgeknipt, gespiegeld en uitgerekt tot het paste
[afbeelding]
voor de duidelijkheid ff de helft weer eraf gehaald, zodat je ziet hoe mooi het overloopt (nog niet helemaal perfect, maar ik heb het ff snel snel gedaan)
[afbeelding]
en de andere kant...
[afbeelding]
alleen nog wat blurren en doorzichtig maken en voilá
hopelijk was het de bedoeling van geest hugo om op het portret te lijken
ik had liever gezien dat 'ie er frontaal op stond.
Ook ik heb deze dubbele inslag: sceptisch, maar toch ook weer open en zien dat hij iets losmaakt.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:13 schreef sweetgirly het volgende:Shog!
Ja, dat met die foto's, vond die alienfoto's altijd al iets te alien-achtig. Net van die alienopblaasballonnetjes, maar dan op foto. De uitzending heb ik ook gezien, vond het weer zo'n zalig programma om te kijken qua interessant. Die orbs, energieën heb ik zoiets van 'ja, kan'. Die foto's + reading, laat ik open.
Bij die reading met die vriendinnen had ik ook zoiets van: 'ja, das makkelijk'. Zei hij op een gegeven moment: 'jullie zijn zusjes in een vorig leven geweest', lekker cliché. Echter kwam hij toch, na een tijdje, met de naam Sanne, waar het toch wel om ging, en later bij Jensen, ja heb ik ook gedeeltelijk gezien, ook na een tijdje met de naam Anna.
En tja, die knipperende lampen, dat was dan toch wel weer geweldig!
En toeval of niet, ik was op dat moment, tijdens de uitzending, aan de tel. (vandaar dat ik wist dat hij in de uitzending zat, mijn private telefoongids), en diegene aan de andere kant had het constant over: 'ik heb het zo koud, voel koude vlaag' (kan ook zijn omdat diegene het eigenlijk alllemaal misschien toch wat eng vindt, cute!) en ik zag 2 x een witte vlek, best groot, één opzij en één achter mij toen ik plotsklaps, don't ask me why, achter mij keek. Ging snel, maar was toch wel wittig enzo.
Naja * insert Robert van den Broeke twilight zone tune
Ja, deze gedachte is ook in mijn hoofd opgekomen. Ik zou hem er goed van bewust kunnen maken hoe hij overkomt. Ik heb natuurlijk best veel gemeen met hem, dus ik zou hem zeker in zijn waarde kunnen laten. Maar ik zou niet weten hoe hem te bereiken, hij kent mij waarschijnlijk niet. Volgens mij is hij niet zo'n internet 'nerd' als ik.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:25 schreef Netflier het volgende:
Mijn grote vraag is:
Waarom moet Robbert als medium fungeren?
Hij legde tijdens de uitzending uit dat de geesten hem vertelden dat hij als medium zijnde ons moet overtuigen dat ze bestaan. Waarom? Wat is het nut ervan? En waarom moet het persé op foto's worden vastgelegd. Wat schieten wij ermee op als we weten dat er 'een andere wereld' is? Maken wij dan geen oorlog meer?
Die Robbert lijkt me trouwens inderdaad geen stabiel persoon. Nogal beïnvloedbaar en daar kunnen programmamakers in hun sensatiezucht misbruik van maken. Dus Sten, wat let je om contact met hem proberen te zoeken? Jij lijkt me wat sterker en ik heb het idee dat je je niet uit het veld laat slaan door mensen die jouw uittredingsverhalen belachelijk maken. Jij zou Robbert in ieder geval tips kunnen geven hoe hij zich moet wapenen tegen mensen die misbruik van hem willen maken of hem voor de camera voor schut willen zetten.
Ja, en daar was ik nou nooit opgekomen. Blijft een feit dat er voor gezorgd moet worden dat hij niet zijn eigen camera gebruikt, want dat zal dan nooit overtuigen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:27 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik denk dat het van die weggooi plastic lepeltjes waren die hij even voor z'n camera zwaaide.
Ik vind Jensen net een heel groot blij kind, dat raakt bij mij wel een gevoelige snaar.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:32 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Vond Jensen trouwens cool reageren erop (alleen dat gezicht van hem, geweldig!), was ook vrij serieus en vertelde idd dat dit de eerste keer was dat die lichten zo knipperden. Maar het schijnt dat hij (Jensen), hoorde ik ook weer, ook een keer wat had meegemaakt in een huis ofzo, waar hij het heel erg koud en al kreeg, het voelde niet goed. Dus wat Robert of Robbert v.d B. zei, toekomstvoorspeller Jensen ipv sarcastisch etc. Zit of zat dus al wat in, gezien hij bij dat huisgebeuren opeens heel erg serieus werd, hoorde ik althans.
En Jensen was oprecht dankbaar voor het interview, wat ook wel pleit of wat zegt (spiritual Jensen) over hem.
Heel fijn dat je het zo voor Robbert opneemt.quote:
Maar het is toch zo, Nok, die Jensen is gewoon een heel groot blij kind.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:06 schreef nokwanda het volgende:
Op de een of andere manier is dit een echt vrouwentopic geworden waarin sentimentele emobundeltjes, zelfs door al het sceptisisme heen, zich laten raken en inpakken door onschuldig ogende en overkomende heerschappen![]()
Heb verdomme hier een kwartier aan argumenten neer gezet, en wat doet fok!, die vertyft het, en krijg een fout van de forum, pff heb er al geen zin meer in.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:15 schreef Lindangel het volgende:
Beste dames en heren op dit forum,
Ik geloof er allemaal geen ene biet van. Nu heb je aan mij ook compleet de verkeerde. Ik geloof namelijk nergens in, alleen in de wetenschap. Helaas pindakaas voor rtl4 en de hele mallemolen van de kwakzalverij.
Die Robbert van den Broeke loopt de hele boel op te lichten. Ik zeg niet eens dat hij het met opzet doet, ik denk dat het voor hem een soort overlevingsmechanisme is geworden. Uit zijn levensverhaal blijkt dat die jongen in een inrichting heeft gezeten en voor gek werd verklaard totdat een psycholoog (die zouden ze uit de beroepsvereniging moeten zetten!) aangaf dat hij wel eens over hogere gaven zou kunnen beschikken. Een en een is twee en Robbert moet natuurlijk gedacht hebben: dat is het: ik buit het eens lekker uit. Sinds de uitzending gisteravond (bij Jensen) ben ik er bovendien meer van overtuigd dat hij ten eerste alleen maar met zichzelf bezig is. Ieder ander die niet naar een ander luistert als die een verhaal vertelt, vinden wij immers maar asociaal en egoistisch, maar Robbert niet, want die heeft bijzondere gaven. Hij is echter gewend dat ie dat kan doen. Ik ben dan ook (in tegenstelling tot ticker) helemaal niet overtuigd dat ie wat zag. Ik kan dat ook doen, geloof me en iedereen kan het. Ten tweede is hij verschrikkelijk goed ingeleid in de cold reading technieken. Hij komt met allemaal algemeenheden die op iedereen van toepassing zijn. Iedereen is zijn sleutels kwijt, iedereen heeft last van zijn rug en we kennen allemaal een jan en een anne. Is het trouwens niemand opgevallen dat hij helemaal niet over een overleden kind begon, maar over een bevalling en dat die vrouw zelf heeft verteld dat haar kind overleden is? Een rondgang op een kerkhof leert bovendien snel dat kindergraven veel overeenkomsten hebben: hartjes, vlinders, engeltjes, enz. Gewoon een kwestie van de statistieken en kennen en goed naar iemands reactie kijken. Ik ben benieuwd of Robbert deze geintjes ook kan flikken als hij zijn subject niet kan zien (omdat deze achter een schot zit) en geen reactie kan peilen. Types als Robbert kunnen trouwens opeens ook niks meer als ze het trucje over de telefoon moeten toepassen.
Dan de vraag: zijn al die mensen die erin geloven, dan gek? Dus half Nederland? Hoe graag ik ook ja zou zeggen, dat is niet het geval. Mensen zijn van nature egoisten; op zichzelf gericht. We betrekken alles graag op ons zelf en geloven daar graag in. Iedereen wil belangrijker zijn dan ie is en hoe geweldig is het wel niet als er geesten om ons heen zwermen die er alleen maar voor ons zijn? Of als er gewoon iemand is die alleen maar naar ons luistert?
Graag zou ik zien dat Robbert eens echt getest wordt in het programma, maar dat zal wel niet gebeuren. Dan is RTL zijn kijkcijferkanon kwijt en dat kan natuurlijk niet.
Hè! Dat is inderdaad klote, kun je het niet kort samenvatten, dan weten we in ieder geval wat voor punt je wilde maken?quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:16 schreef Ticker het volgende:
[..]
Heb verdomme hier een kwartier aan argumenten neer gezet, en wat doet fok!, die vertyft het, en krijg een fout van de forum, pff heb er al geen zin meer in.
Dat is het beroerde... meestal als je overnieuw tikt raak je halverwege het verhaal je punt kwijt en heeft het helemaal geen zin meer voor je gevoel. (bij mij iig)quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:24 schreef Stenny het volgende:
[..]
Hè! Dat is inderdaad klote, kun je het niet kort samenvatten, dan weten we in ieder geval wat voor punt je wilde maken?
Waarom, denk je, dat mensen toch zo bang zijn voor geesten? Wij zijn zelf toch ook geesten (in een jasje)?quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:31 schreef Peekaboo het volgende:
wat betreft mijn eigen ervaringen.....tsja, das een lang verhaal...maar ik heb vroeger ook vaak verschijningen naast mijn bed zien staan, en heb ze ook gehoord.
daarnaast voel ik veel dingen aan, maar ben er soms ook heel bang voor, waardoor ik het weer afsluit.
daardoor vind ik dit soort programmas heel intressant, omdat het voor mijzelf ook een hoop verklaard, en duidelijk maakt.
Bang voor het onbekende.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:47 schreef Stenny het volgende:
[..]
Waarom, denk je, dat mensen toch zo bang zijn voor geesten? Wij zijn zelf toch ook geesten (in een jasje)?
Ik denk dat jij de 2 posts nog eens moet lezen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:57 schreef Lindangel het volgende:
Krokodillen onder het bed begrijp ik ook niet, dat betekent nog niet dat ze er wel zijn...
Stenny vroeg waarom mensen toch zo bang zijn voor geestenquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:02 schreef Lindangel het volgende:
Ok, dan zijn we het daar over eens. Het zit immers in de aard van het beestje bang te zijn voor het onbekende. Daar komt racisme bijvoorbeeld ook vandaan; angst voor het vreemde en vertrouwen in het bekende. Maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met paranormale zaken...
Zoiets kan je niet serieus nemen?! Dat je het niet helemaal geloof kan ik dan misschien nog wel begrijpen, maar hem dan ook nog uitmaken voor oplichter? Kijk dan nou iets niet wetenschappelijk bewezen is, heeft niet te betekenen dat je met een zak over je kop rond hoeft te lopen, en blind te zijn voor het onverklaarbare (of in jouw geval, is zelfs dat met verwijten(het welbekende vingertje) te verklaren). Die vrouw is waarschijnlijk zijn redding geweest of hij had daar gezeten en zijn toestand zal er nooit beter op zijn geworden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:15 schreef Lindangel het volgende:
Ik geloof er allemaal geen ene biet van. Nu heb je aan mij ook compleet de verkeerde. Ik geloof namelijk nergens in, alleen in de wetenschap. Helaas pindakaas voor rtl4 en de hele mallemolen van de kwakzalverij.
Die Robbert van den Broeke loopt de hele boel op te lichten. Ik zeg niet eens dat hij het met opzet doet, ik denk dat het voor hem een soort overlevingsmechanisme is geworden. Uit zijn levensverhaal blijkt dat die jongen in een inrichting heeft gezeten en voor gek werd verklaard totdat een psycholoog (die zouden ze uit de beroepsvereniging moeten zetten!) aangaf dat hij wel eens over hogere gaven zou kunnen beschikken.
What the fok! zeg jij nou? Dus je beweerd echt dat hij een spelletje speelt, en dit allemaal doet om jou op een dwaalspoor te zetten, of gewoon omdat hij echt dingen ziet die er niet en nooit zullen zijn? Je gaat wel heel ver nu hoor!quote:Een en een is twee en Robbert moet natuurlijk gedacht hebben: dat is het: ik buit het eens lekker uit.
quote:Sinds de uitzending gisteravond (bij Jensen) ben ik er bovendien meer van overtuigd dat hij ten eerste alleen maar met zichzelf bezig is. Ieder ander die niet naar een ander luistert als die een verhaal vertelt, vinden wij immers maar asociaal en egoistisch, maar Robbert niet, want die heeft bijzondere gaven. Hij is echter gewend dat ie dat kan doen. Ik ben dan ook (in tegenstelling tot ticker) helemaal niet overtuigd dat ie wat zag.
quote:Ik kan dat ook doen, geloof me en iedereen kan het. Ten tweede is hij verschrikkelijk goed ingeleid in de cold reading technieken. Hij komt met allemaal algemeenheden die op iedereen van toepassing zijn. Iedereen is zijn sleutels kwijt, iedereen heeft last van zijn rug en we kennen allemaal een jan en een anne. Is het trouwens niemand opgevallen dat hij helemaal niet over een overleden kind begon, maar over een bevalling en dat die vrouw zelf heeft verteld dat haar kind overleden is? Een rondgang op een kerkhof leert bovendien snel dat kindergraven veel overeenkomsten hebben: hartjes, vlinders, engeltjes, enz.
Oh, ik begrijp dat je regelmatig steek proeven doet, met het medium op de hoek. Je speelt blind date e.d. met haar. Vast gezellig.quote:Gewoon een kwestie van de statistieken en kennen en goed naar iemands reactie kijken. Ik ben benieuwd of Robbert deze geintjes ook kan flikken als hij zijn subject niet kan zien (omdat deze achter een schot zit) en geen reactie kan peilen. Types als Robbert kunnen trouwens opeens ook niks meer als ze het trucje over de telefoon moeten toepassen.
Ik denk dat je eens serieus contact moet maken met Robbert, en vertellen hoe jij de wereld ziet. Misschien word je eens een item in de show. Maar wat daarna, wat als jij nou zo van je stoel afvalt omdat er dingen worden gezegd die alleen een overleden dierbare kon weten. Ga je dan de rest van de wereld met een visie zoals jij, proberen te overtuigen? T'is gewoon zo jammer, dat te veel mensen, door de eeuwen heen oogkappen hebben ontwikkelt.quote:Dan de vraag: zijn al die mensen die erin geloven, dan gek? Dus half Nederland? Hoe graag ik ook ja zou zeggen, dat is niet het geval. Mensen zijn van nature egoisten; op zichzelf gericht. We betrekken alles graag op ons zelf en geloven daar graag in. Iedereen wil belangrijker zijn dan ie is en hoe geweldig is het wel niet als er geesten om ons heen zwermen die er alleen maar voor ons zijn? Of als er gewoon iemand is die alleen maar naar ons luistert?
Graag zou ik zien dat Robbert eens echt getest wordt in het programma, maar dat zal wel niet gebeuren. Dan is RTL zijn kijkcijferkanon kwijt en dat kan natuurlijk niet.
Ik ken ook iemand die in een kliniek heeft gezeten, maar die iemand presteert uitermate goed op school etc. Te intelligent, hoe groter de geest, hoe gekker het beest. Gek, nee, zo intelligent, dat diegene er zelf gek van werd en wat wrs voor wat problemen heeft gezorgd.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:15 schreef Lindangel het volgende:
... even ingekort.
Uit zijn levensverhaal blijkt dat die jongen in een inrichting heeft gezeten en voor gek werd verklaard
Dat is ook wel weer zwart/wit, dus omdat hij in jouw ogen niet goed genoeg luisterde, is hij met zichzelf (ook een speculatie) bezig, en vergeven anderen mensen hem dat omdat hij gaven heeft (ook een speculatie).quote:Sinds de uitzending gisteravond (bij Jensen) ben ik er bovendien meer van overtuigd dat hij ten eerste alleen maar met zichzelf bezig is. Ieder ander die niet naar een ander luistert als die een verhaal vertelt, vinden wij immers maar asociaal en egoistisch, maar Robbert niet, want die heeft bijzondere gaven.
Door wie?quote:Ten tweede is hij verschrikkelijk goed ingeleid in de cold reading technieken.
Is mij opgevallen idd.quote:Is het trouwens niemand opgevallen dat hij helemaal niet over een overleden kind begon, maar over een bevalling en dat die vrouw zelf heeft verteld dat haar kind overleden is?
Hm, hier ben ik niet zo zeker van.quote:Een rondgang op een kerkhof leert bovendien snel dat kindergraven veel overeenkomsten hebben: hartjes, vlinders, engeltjes, enz. Gewoon een kwestie van de statistieken en kennen en goed naar iemands reactie kijken.
Die cruheid is dus echt totaal overbodig. Leuk voor je dat je met passie in iets geloofd. Maar zo zijn er dus ook anderen die wat anders geloven. Daar volgen leuke discussies uit mits er op een normale manier gediscussieerd wordt. Kom voortaan eens met normale goede argumenten ipv iemand zo aan te vallen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:35 schreef Ticker het volgende:
Ok hier poging nummer 2.. sorry als het een beetje crú overkomt, maar ik probeer een punt te maken.
quote:we kennen allemaal een jan en een anne.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:25 schreef Diaz het volgende:
PS zie ook weer James Randi's site. Ik zag net met Google dat hij op z'n site hierover ook uitleg geeft:
http://www.randi.org/library/coldreading/index.html
http://www.ongelovige_sceptici.com/hebben_ook_altijd_wat/index.htmlquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:06 schreef sweetgirly het volgende:
En dat woord (coldreading) moet voor sceptici wel een mekka opzich zijn, lijkt mij.
T'is nou natuurlijk ook niet echt normaal om iets wat je pet te boven gaat, zo af te branden. Ik vind de argumenten die je geeft ronduit komisch. De verklaringen vind ik veelal schandalig. Iemand afvallen die hier niet komt mag wel? Maar als ik je dan persoonlijk op aanspreek, kan je het niet hebben?quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:44 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Die cruheid is dus echt totaal overbodig. Leuk voor je dat je met passie in iets geloofd. Maar zo zijn er dus ook anderen die wat anders geloven. Daar volgen leuke discussies uit mits er op een normale manier gediscussieerd wordt. Kom voortaan eens met normale goede argumenten ipv iemand zo aan te vallen.
Nou, ik wil mezelf nergens mee bemoeien hoor, maar ivm valt hij of zij niemand aan.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:44 schreef LostFormat het volgende:
Die cruheid is dus echt totaal overbodig. Leuk voor je dat je met passie in iets geloofd. Maar zo zijn er dus ook anderen die wat anders geloven. Daar volgen leuke discussies uit mits er op een normale manier gediscussieerd wordt. Kom voortaan eens met normale goede argumenten ipv iemand zo aan te vallen.
[sarcasm]quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:55 schreef Miss_X het volgende:
http://www.rtl.nl/(/actue(...)_van_den_broecke.xml
Onderaan het artikel kun je een videootje bekijken.
Hier geeft de redactie hem een wegwerpcamera nog in de verpakking..
Ik begrijp ook best wat je bedoelt, en volgens mij heeft hij ook al behoorlijk wat tests doorstaan. Het is trouwens ook regelmatig ook zo dat zulke test met positieve uitslag komt. Maar je hoort er niets van omdat de wetenschap er dus verder ook geen verklaring voor heeft. En zolang er geen verklaring voor is, krijg je voor bijvoorbeeld zijn foto's, een response als "tja die jongen is erg elektrisch geladen", waardoor er zulke blurs op komen. Maargoed, hopelijk zal dit binnekort nog wel in andere uitzendingen aan het licht komen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:58 schreef Lindangel het volgende:
Beste Ticker,
Ten eerste gaat het me helemaal niet boven de pet; alles is wetenschappelijk te verklaren. Helaas ben ik in mijn eerste post iets te cru geweest, mijn excuses daarvoor. Ik had zelf moeten weten dat die tactiek niet al te snugger was.
De reden dat ik mij hier behoorlijk pissig over maak, is het feit dat er in programma's als 'er is zoveel meer' geen concrete vraagtekens worden gesteld. Haal een paar wetenschappers erbij, laat een echt debat ontstaan. Ik zit te wachten op het moment dat Robbert wordt uitgenodig bij het zwarte schaap...
quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:44 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Vind je?quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:05 schreef Mirage het volgende:
[..]
ik had juist iets "cru's verwacht n.a.v. zijn opening en vorige post, maar ik vind het juist heel netjes en zonder persoonlijke aanval of afbrand acties...
![]()
ooit gehoord van een dimmer?quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:10 schreef Miss_X het volgende:
Als iemand aan de lichtknoppen zou zitten, moet het licht toch helemaal aan en uit gaan?
Was er dan niemand in jouw familie- en vriendenkring die in het bestaan van het leven na 'de dood' geloofde?quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:54 schreef Lindangel het volgende:
Ik denk niet dat we hier echt uit gaan komen, Stenny. Ik geloof namelijk helemaal niet dat we geesten in een jasje zijn, maar gewoon een bij elkaar geraapt hoopje moleculen. Bovendien geloof ik niet in de geestenwereld. Als die er onverhoopt toch mocht zijn, denk ik niet dat mijn dierbaren aan de andere kant (?) kwaad op me zullen zijn. Die geloofden tijdens het leven ook al niet dat er wat zou zijn. Als iemand zich kapot geschrokken is, dan zijn zij het wel, haha!
Tja, daar keken ze toch mooi even op hun neus, fris en fruitig aan de andere kant.quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:04 schreef Lindangel het volgende:
Wat betreft mijn overleden familieleden kunnen we daar heel kort over zijn: Nee.
Mag ik je ondertussen even complimenteren met je leuke sitequote:Op dinsdag 6 december 2005 16:07 schreef Stenny het volgende:
[..]
Tja, daar keken ze toch mooi even op hun neus, fris en fruitig aan de andere kant.![]()
Je standpunt ken en begrijp ik, maar houd het liever open, beter: bereid je voor op een reis met vele stations.
Bedankt!quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:12 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Mag ik je ondertussen even complimenteren met je leuke site
Ja, dat schreef ik ook, en definieerde het een beetje plat met 'gekke bekken trekken'. Een gemiddelde Nederlandse 'boer' zou dan wellicht opperen dat Robbert niet helemaal spoort. Maar ik zie het ook zoals je zegt: hij zit tussen twee werelden in, en in tegenstelling tot bij mijzelf, die ook tussen twee wereld zit, is dit bij hem wel erg zichtbaar. Of hij heeft niet in de gaten dat dit voor de gemiddelde Nederlander 'maf' kan overkomen óf (daar heb je hem weer: de of) hij doet het weloverwogen en zelfs expres.quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:18 schreef Ticker het volgende:
Merkte jullie trouwens ook aan het einde van het gesprek de glimps op, van Robbert die echt rare bewegingen zat te maken. Heel erg afzijdig keek hij naar de grond, en een soort van tikkende beweging maakte hij met zijn vingers.
Zoals hij zelf al in een uitzending zij, gebruikt hij zijn handen veel voor het channelen van de "dingen". Als het waren een soort van antenne dus, die ontvangsten krijgt hij door het zelf te sturen.
Het was niet echt duidelijk in beeld omdat Irene toen even in beeld was, maar hij zag er even, erg afwezig uit. Ik was erg benieuwd wat hij op dat moment binnen kreeg, want het zag eruit alsof er 100 stemmen iets riepen, en hij probeerde het allemaal te begrijpen.
Nog nooit iemand gezien die op zo'n manier tussen 2 werelden zit.
Maar het is dan wel opvallend dat die stemmen die hij hoort wel een boodschap hebben met een kern van waarheid.quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:57 schreef Lindangel het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat hij er echt van overtuigd is dat hij stemmen hoort. Misschien hoort hij ze ook wel. Die komen dan alleen volgens mij uit hemzelf en nergens anders vandaan. Net zoals mensen kunnen geloven dat ze Napoleon zijn, kunnen ze ook geloven dat ze paranormaal zijn. Dit bedoel ik echt niet gemeen, maar het is nu eenmaal mijn overtuiging...
Nee ik heb geen litteken op mijn kniequote:Op dinsdag 6 december 2005 17:05 schreef Lindangel het volgende:
Nou, inderdaad! Ahum... Lees eens wat over cold reading: er zit altijd een kern van waarheid in. De dingen die hij zegt die voor geen ene meter kloppen (Jensen kent helemaal geen Jan) worden voor het gemak even vergeten. Zeg eens, Thomas, heb jij toevallig ook een litteken op je knie?
Paragnost nee, uittredingsexpert ja (en dus ook veel met geesten).quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:07 schreef M_Schtoppel het volgende:
Lees ik nou tussen de regels door dat Stenny zelf ook paragnoste is??
En dat geldt dus ook voor jouquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:21 schreef Lindangel het volgende:
Dit bedoel ik dus: je ziet wat je wilt zien...
Waaraan moet het volgens jou dan aan voldoen wil je het geen fake of crap noemen?quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:00 schreef LedZep het volgende:
Ik zou graag een bewijs voor paranormale zaken zien, maar helaas is er niemand die me dat kan geven. Haast alleen maar fakes en crap.
Kan je dat dan nog wel objectief onderzoeken?quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:21 schreef LedZep het volgende:
Aangezien ik niet zo positief tegenover Robbert en ook Char sta, zou ik hun "kwaliteiten" weleens persoonlijk en kritisch willen onderzoeken.
Zie? Precies wat ik dacht, wat een kortzichtigheid zeg, onvoorstelbaar! Hoezo zegt die voorspelling niks? Ik weet zeker dat als we een samenkomst zouden houden van een goed geoefende coldreader en Robbert met mensen die zij beide niet kennen dat de coldreader keihard onderuit gaat.quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:53 schreef Lindangel het volgende:
Nou, M_Schtoppel, ten eerste bedankt voor het uitschelden. Ik dacht dat we het netjes zouden houden?
Ten tweede, ik sluit me compleet bij je vriend aan. Dat zegt inderdaad geen ene bal. Los daarvan, toekomstvoorspellingen kunnen natuurlijk ook uitkomen omdat mensen daarnaar gaan handelen. Of heb je daar nooit aan gedacht?
En wat je zegt over cold reading vind ik helemaal alles slaan; een medium wil bevestiging of ie wel goed zit? Ja hallo, zij hebben toch contact met het bovenaardse! Het moet niet gekker worden, zeg.
Ik ben ervan overtuigd dat het helemaal niet de bedoeling is dat er bewijs voor komt. Anders was dat al lang gebeurd. Deze materie is nou eenmaal niet te bewijzen. En hoe graag de kortzichtigen het ook niet zouden willen, de belangstelling voor deze shit wordt alleen maar meer.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:07 schreef Sh0g het volgende:
Dat van die hernia is een waarschuwing hè. Als Jensen volgende maand wel plat ligt met een hernia, wat is het excuus dan?
A. Tjah, 50% van de mensen heeft last van z'n rug, dus er is een kans van 1 op 2 dat hij het ook krijgt.
B. Puur toeval.
En als je er niks meer van hoort is het:
A. Zie je wel dat het niks was.
B. Omdat hij werd gewaarschuwd gaat 'ie er meer op letten en krijgt er dus geen last van.
Kies zelf maar een mogelijkheid. Sceptici vinden ook altijd wel een antwoord dat wel in hun straatje past. Daardoor zal dit nooit als bewijs kunnen worden opgevoerd.
Ik zou graag eens met Robbert praten. FF zien of er nog overleden familieleden rond mij hangen. Ik zou altijd ja of nee antwoorden, mocht dat nodig zijn, maar ik weet zeker dat hij niks op voorhand over mij te weten kan komen. Ik sta zelf open voor zulke zaken, maarrrr ik ben absoluut niet religieus en heb zo mijn eigen ideeën. Ik prik er zo door heen mocht het allemaal gegis zijn of een soort van cold reading, waar jij het over hebt. Ik zou beter voorbereid zijn bijvoorbeeld. Ik zou zelf vantevoren vragen stellen aan overledenen die ik ken en zou ze ook vragen of ze via Robbert zouden willen antwoorden. Als die Robbert er dan uit zichzelf mee komt ben ik 100% overtuigd, komt hij er niet mee, dan zou ik vragen of hij niet iets moest doorgeven van iemand. Dat zal hem toch aan het denken zetten. Komt hij dan niet met het antwoord, tjah, dan zakt z'n geloofwaardigheid naar het nulpunt.
Volgens hem wordt je altijd omringd door gidsen/overleden dierbaren etc. Dus als ik een vraag zou stellen, dan moet dat ongetwijfeld doorkomen en zou Robbert me er antwoord op kunnen geven.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:08 schreef Lindangel het volgende:
Als je er ook voor openstaat dat er wellicht meer is dan wat we hier om ons heen zien, is dat voldoende bewijs.
En Robbert ook, gok ik... Maar daar wil jij niet aan...quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat als we een samenkomst zouden houden van een goed geoefende coldreader en Robbert met mensen die zij beide niet kennen dat de coldreader keihard onderuit gaat.
Kijk, dat noem ik nou respectloos... Het is weer overduidelijk dat jij geen weet hebt van intellectueel eigendom, ook al is het zo'n kleine opmerking als hierboven. Ik heb geen zin om te schelden, maar dit maakt mij nou echt laaiend! Ik gok dat jij geen wetenschappelijke opleiding hebt genoten, anders zou je wel iets meer respect hebben voor quotes...quote:
van alle paragnosten die ik heb meegemaakt/over gelezen heb, etc. sta ik nog het positiefst tegenover Char en Robbert, maar ik bekijk ze zeker kritisch en zie ook wel dat je vraagtekens kunt plaatsen bij dingen die ze laten zien. Ze moeten gewoon met iets onvoorstelbaars komen, waardoor je pas echt overtuigd raakt van hun kunnen. Het is meer door eigen ervaring dat ik er open voor sta.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:21 schreef LedZep het volgende:
Sh0g en ik denken er hetzelfde over volgens mij. Afijn, het *bewijs* wat ik zou willen hebben is niets anders dan het zelf meemaken, dus zelf naar een medium en kijken wat ie me kan vertellen. Aangezien ik niet zo positief tegenover Robbert en ook Char sta, zou ik hun "kwaliteiten" weleens persoonlijk en kritisch willen onderzoeken.
Jeetje, take it easy, take a sisi.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:24 schreef Lindangel het volgende:
Kijk, dat noem ik nou respectloos... Het is weer overduidelijk dat jij geen weet hebt van intellectueel eigendom, ook al is het zo'n kleine opmerking als hierboven. Ik heb geen zin om te schelden, maar dit maakt mij nou echt laaiend! Ik gok dat jij geen wetenschappelijke opleiding hebt genoten, anders zou je wel iets meer respect hebben voor quotes...
Het zoontje welk op school niet lekker mee ging, en pasgeleden van klas was veranderd.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:27 schreef Lindangel het volgende:
Beste M_Schtoppel,
Welke zaken die Robbert tot nu toe in die cold readings heeft gezegd zie jij dan als bewijs en had een cold reader niet kunnen verzinnen? Ik heb niks gehoord namelijk, misschien heb ik bananen in mijn oren of zo...
En leg nog eens uit waarom jij die voorspelling van mijn broer niet sterk vindt? Of ben jij van mening dat het normaal is dat elke medewerker van de luchtmacht een vliegritje in een F-16 krijgt aangeboden? Weet je wel hoe uniek dat is als niet-vlieger?quote:Waarom kiezen die mediums dan altijd voor veelvoorkomende namen? En veelvoorkomende letters? Johan (of Jan zeggen ze dan he) of 'iets met een m'? Ze zullen nooit zeggen: is het iets van kaneesha? of shanaia? of kathelijne? Nee, het zijn altijd veelvoorkomende namen en letters... Kijk, als je bij mij zegt 'iemand met een m', dan heb je drie van de vier belangrijkste overleden familieleden te pakken, maar tegelijkertijd ook 50% van de nederlanders...
net als met horoscopen: als ze uitkomen onthou je het en denk je van: hoe konden ze dat wetenquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:41 schreef Lindangel het volgende:
Ten eerste geloof ik er gewoon niet in. Dat is heel makkelijk. Ten tweede vind ik het een stuk waarschijnlijker dat je als medewerker van de luchtmacht een ritje in een F16 mag maken dan als niet-medewerker. Lijkt me een kwestie van kansberekening (trouwens het hele eiereneten van toekomstvoorspellen en readings). Dat geldt ook voor de andere voorspellingen die gemaakt zijn. En ten derde is het volgens mij ook zo dat subjecten zelf willen dat de voorspelling bewaarheid gaat worden en er daarom - waarschijnlijk onbewust - op aansturen.
Dat is nu precies wat ik bedoel; je kan mensen alles wijsmaken. Geloven in het bovennatuurlijke is dan natuurlijk nog betrekkelijk onschuldig. Maar het is maar het begin. Er zijn mensen die na een bezoekje aan een paragnost opeens geloven dat ze te maken hebben gehad met incest, terwijl dat helemaal niet zo is. Sla er de artikelen maar eens op na.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:47 schreef cognito_1987 het volgende:
Ik kan wel vertellen dat er met je perceptie veel gespeeld kan worden. Het is mogelijk om de wereld binnen korte tijd compleet anders te bekijken, anders dan je is kenbaar gemaakt. Alles indoctrineert, al hebben mensen daar geen besef van. Hoezo zou je je ook anders dan de groep gedragen, ben je gek ..
Het is een leeg bestaan, en dat is het.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:51 schreef sweetgirly het volgende:
Hm ja, wat ik zelf eigenlijk ook niet snap, en dan neem ik de topictitel als uitgangspunt, geloven sceptici nergens in?
Want spiritualiteit is een breed gebied, ik noem: telepathie, dromen, energie, wonderen, engelen, entiteiten, natuurwezens, etc etc.
Dan zie je idd wat je wilt zien, namelijk niks.
Lijkt me ook niet veel.
1. Je werd helemaal niet uitgekafferd, zien wat je wilt zien toch, jou of u manier van posten is soortgelijk.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:57 schreef Lindangel het volgende:
Dat is nu precies wat ik bedoel; je kan mensen alles wijsmaken. Geloven in het bovennatuurlijke is dan natuurlijk nog betrekkelijk onschuldig. Maar het is maar het begin. Er zijn mensen die na een bezoekje aan een paragnost opeens geloven dat ze te maken hebben gehad met incest, terwijl dat helemaal niet zo is. Sla er de artikelen maar eens op na.
De reden dat ik hier ben is heel simpel. Ik wil een discussie op gang brengen, probeerde dat heel netjes, maar werd door een aantal mensen hier uitgekafferd. Ik geef toe: ik wil jullie overtuigen, mij overtuig je namelijk niet. In andere gevallen ben ik altijd bereid mijn mening aan te passen, maar dit is een kwestie van geloof en ik geloof er niet in, dat is simpel. Zoals ik al eerder zei: ik zie niet in waarom ik iemand op zijn woord zou gaan geloven, zonder kritische vragen te stellen. En als ik kritisch ben, dan geloof ik dit dus niet.
Maar daarom juist zo volquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:58 schreef Lindangel het volgende:
Het is een leeg bestaan, en dat is het.
Tja, wat doe je dan hier eigenlijk? Niet dat je hier niet mag zijn, maar ik heb het idee dat je net zolang door probeert te gaan met je wetenschappelijke bewijzen, totdat wij de truth sluiten? Met "bewijzen" kunnen wij niet komen, tenminste niet meer dan de waarheid die je op t.v. zag. Ik denk dat het beter is als je kapt met je sceptici en een topic over deze onzin (in jouw ogen dan) opent in het wetenschappelijk forum waar je denk ik meer aanhangers dan hier zult vinden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:57 schreef Lindangel het volgende:
[..]
Ik geef toe: ik wil jullie overtuigen, mij overtuig je namelijk niet. In andere gevallen ben ik altijd bereid mijn mening aan te passen, maar dit is een kwestie van geloof en ik geloof er niet in, dat is simpel. Zoals ik al eerder zei: ik zie niet in waarom ik iemand op zijn woord zou gaan geloven, zonder kritische vragen te stellen. En als ik kritisch ben, dan geloof ik dit dus niet.
Ik vind je eigenlijk heel goed kritisch, maar houd er rekening mee dat ook Robbert maar een menselijk kanaal is; fouten maken is onoverkomelijk, ook voor iemand die geesten ziet. Maar ik vind het toe te juichen dat je er zo bewust mee omgaat! Misschien echter dat een sceptische houding en blik in de ogen Robbert blokkeert, hij is immers al hypersensitief.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:07 schreef Sh0g het volgende:
D
quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:51 schreef sweetgirly het volgende:
Hm ja, wat ik zelf eigenlijk ook niet snap, en dan neem ik de topictitel als uitgangspunt, geloven sceptici nergens in?
Want spiritualiteit is een breed gebied, ik noem: telepathie, dromen, energie, wonderen, engelen, entiteiten, natuurwezens, etc etc.
Dan zie je idd wat je wilt zien, namelijk niks.
Lijkt me ook niet veel.
Ja, en je zou toch zeggen dat we juist energie te over kunnen hebbenquote:Op woensdag 7 december 2005 00:17 schreef Stenny het volgende:
Haha, ja, zo'n scepticus heeft een zwaar leven. Al dat niets, daar word je godsvergeten moe van.
![]()
Dit vroeg Irene ook al. Hij legde het uit als "energie kanaliseren". Hij is een soort van ontvanger en op deze manier krijgt hij alles duidelijker binnen (in het gehoor) of voor ogen (in de vorm van entiteiten).quote:Op woensdag 7 december 2005 00:41 schreef zhe-devilll het volgende:
Waarom beweegt hij zo met zijn handen voor hij een foto maakt?
Bedoel als je nogal veel energie bezit..soms zonder dit zelf te weten zou je zo eventueel vanuit je aura en gedachtenbeelden een figuur kunnen creeren?
Ja tis een gedachte die zo in me opkomt..maar vond het gewoon opvallend
Jaaaaa, dit bedoelde ik eerder ook (in het vorige topic). Of via energieen van andere mensen. En zonder het te weten. Maar omdat het zo weird is ervanuit gaan dat het geesten en aliens betreft.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:41 schreef zhe-devilll het volgende:
Waarom beweegt hij zo met zijn handen voor hij een foto maakt?
Bedoel als je nogal veel energie bezit..soms zonder dit zelf te weten zou je zo eventueel vanuit je aura en gedachtenbeelden een figuur kunnen creeren?
Ja tis een gedachte die zo in me opkomt..maar vond het gewoon opvallend
Iemand riep al: een wit plastic lepeltje met oogjes. Daar lijkt het idd wel opquote:Op woensdag 7 december 2005 02:13 schreef HearIt het volgende:
Wat ik me blijf afvragen is waarom je iemand nog serieus neemt als je weet dat ook dit van zijn hand komt.:
[afbeelding]
( en http://home.hetnet.nl/~li(...)ert-alienpics-nl.htm voor meer )
Waarom zou iemand die 'zoveel meer' krachten bezit zich bezig moeten houden met dit soort pure trucage?
En als ik jou nou eens kon bewijzen dat ík die foto's ook kan maken? Ook met een camera die ik aangereikt krijg? Het is overigens geen lepel maar waarschijnlijk een heel klein stukje papier of plastic. En dat valt met een beetje vingervlugheid ook in de nabijheid van andere mensen wel voor een lens langs te zwaaien als je maar even zorgt dat je omgeving een klein beetje afgeleid is. Goochelaars kunnen dat perfect, waarom zou iemand als Robbert (en wie dan ook) zich dat niet kunnen aanleren?quote:Op woensdag 7 december 2005 04:15 schreef Sh0g het volgende:
Ben het gedeeltelijk met je eens HearIt. De foto's zien er inderdaad nep uit, maar ze komen wel van de weggooicamera van RTL4. Ergens kun je wel het filmpje terugvinden van RTL Boulevard, waarop Robbert de weggooicamera uit het plastic haalt en er foto's mee maakt. Vervolgens zie je de gemaakte foto's in beeld.
Laten we aannemen dat RTL4 oprecht is (lol) en dat de cameraploeg heeft opgelet wat Robbert met de fotocamera heeft gedaan. Dan kan hij onmogelijk met een lepel hebben staan zwaaien, dat moet toch te zien zijn geweest. Ik neem aan dat de cameraploeg de fotocamera terug heeft genomen en dat ze zelf de foto's hebben laten ontwikkelen en dus niet dat Robbert er zelf mee naar de hema is gegaan, om ze vervolgens thuis om te ruilen voor een paar fakes, die RTL4 later ophaalt.
Als het inderdaad zo gegaan is dan, tjah, dan is het onvoorstelbare toch enigzins waarheid?
Ja, dat viel mij ook op, hij stond alleen bij het venster. Geen verstorende energie van RTL nodig of de tijd nodig om iets te doen?quote:Op woensdag 7 december 2005 10:09 schreef HearIt het volgende:
[..]
Waarom is juist een wat gecompliceerdere foto (van 'hugo de groot') weer genomen op het moment dat niemand keek en hij de camera naar de grond richtte?
Staat dit nog ergens, nu Ufoplaza weg is?quote:Op woensdag 7 december 2005 11:18 schreef 2NutZ het volgende:
iemand op UFOplaza heeft toen es zelf van die fotos gemaakt van de zogenaamde 'aliens'.
Hij heeft dit dus ook met een zo'n weggooilepeltje gedaan en 2 stipjes opgezet en met een bepaalde hoek en lichtinval kreeg die psies dezelfde foto's als R vd B.
Dat zou ik geen toeval noemen eerlijk gezegd....
Vind je hem dan zo goed, Mirage?quote:Op woensdag 7 december 2005 13:08 schreef Mirage het volgende:
Nou Stenny... nu heb je het gedaan !
Je hebt de boel opgelicht. Vanzelfsprekend ben je nu je volledige geloofwaardigheid kwijt...
spoel je boek maar door de wc, zeg je interviews maar af.. druk je website onder de grote DELETE knop... het komt nu nooit meer goed. Ëén ding fake = alles fake![]()
Verwijs je nu op een sarcastische manier naar dat gesprek van ons over dat één ding fake niet hoeft te betekenen dat alles fake is, maar wellicht enkel bedoeld is om de geloofwaardigheid kracht bij te zettenquote:Op woensdag 7 december 2005 13:08 schreef Mirage het volgende:
Je hebt de boel opgelicht. Vanzelfsprekend ben je nu je volledige geloofwaardigheid kwijt...
spoel je boek maar door de wc, zeg je interviews maar af.. druk je website onder de grote DELETE knop... het komt nu nooit meer goed. Ëén ding fake = alles fake![]()
Ik ben gisteravond voor mezelf ook tot de conclusie gekomen dat Uri Geller de boel gigantisch belazert. Maar dat betekent niet voor mij dat ik denk dat alles fake is. Ik weet wat ik zelf meemaak, en al heb ik het nog nooit met apparatuur of foto's kunnen bewijzen, ik heb de kracht van de woorden om mijn ervaringen neer te pennen in boeken.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:25 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Verwijs je nu op een sarcastische manier naar dat gesprek van ons over dat één ding fake niet hoeft te betekenen dat alles fake is, maar wellicht enkel bedoeld is om de geloofwaardigheid kracht bij te zetten? Zie je het voor je: de geloofwaardigheid kracht bij zetten door een oplichting. Nee, lekker tegenstrijdig zeg. Als serieus blijkt dat die foto van Hugo van Robbert nep is en met voorbedachte rade is gemaakt om de kijker te misleiden verliest hij in mijn ogen al zijn geloofwaardigheid en mag hij van mij oprotten.
Ik ben Sten (en anderenquote:Op woensdag 7 december 2005 13:25 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Verwijs je nu op een sarcastische manier naar dat gesprek van ons over dat één ding fake niet hoeft te betekenen dat alles fake is, maar wellicht enkel bedoeld is om de geloofwaardigheid kracht bij te zetten? Zie je het voor je: de geloofwaardigheid kracht bij zetten door een oplichting. Nee, lekker tegenstrijdig zeg. Als serieus blijkt dat die foto van Hugo van Robbert nep is en met voorbedachte rade is gemaakt om de kijker te misleiden verliest hij in mijn ogen al zijn geloofwaardigheid en mag hij van mij oprotten.
Heel goed, plaag me maar, daar word ik groot van.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:08 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik ben Sten (en anderen) even op sarcastische wijze aan het plagen idd
![]()
Zelf ben ik van mening dat het erg gezond is om af en toe mèt elkaar te lachen![]()
Ik bedoelde niet dat één oplichting betekent dat de gehele 'sector' onzin is. Maar wel dat de geloofwaardigheid van de desbetreffende persoon wordt geschonden. Mirage vond dat wanneer Robbert daadwerkelijk het publiek zat op te lichten met die foto, dat nog geen afbreuk zou doen aan zijn imago als betrouwbare begaafde.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:42 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik ben gisteravond voor mezelf ook tot de conclusie gekomen dat Uri Geller de boel gigantisch belazert. Maar dat betekent niet voor mij dat ik denk dat alles fake is. Ik weet wat ik zelf meemaak, en al heb ik het nog nooit met apparatuur of foto's kunnen bewijzen, ik heb de kracht van de woorden om mijn ervaringen neer te pennen in boeken.
Ik wacht wel op de tijd dat er apparatuur komt om geestactiviteit te meten, naar de normen van wetenschappers.
Tja, ik denk als hij echt 'ontmaskerd' wordt met een van zijn eigen foto's, hij heel wat uit te leggen heeft.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet dat één oplichting betekent dat de gehele 'sector' onzin is. Maar wel dat de geloofwaardigheid van de desbetreffende persoon wordt geschonden. Mirage vond dat wanneer Robbert daadwerkelijk het publiek zat op te lichten met die foto, dat nog geen afbreuk zou doen aan zijn imago als betrouwbare begaafde.
Neem me niet kwalijk hoor maar waarom zijn jouw uittredingen wel echt en het lepelbuigen van Uri niet??quote:Op woensdag 7 december 2005 13:42 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik ben gisteravond voor mezelf ook tot de conclusie gekomen dat Uri Geller de boel gigantisch belazert. Maar dat betekent niet voor mij dat ik denk dat alles fake is. Ik weet wat ik zelf meemaak, en al heb ik het nog nooit met apparatuur of foto's kunnen bewijzen, ik heb de kracht van de woorden om mijn ervaringen neer te pennen in boeken.
Ik wacht wel op de tijd dat er apparatuur komt om geestactiviteit te meten, naar de normen van wetenschappers.
Idd, en hij bewerkt die foto's voor de camera niet. Al blijft het natuurlijk altijd televisie. Ik geloof hem pas helemaal, als ik m'n eigen camera aan hem geeft, hij maakt hier een aantal foto's en hij geeft de camera weer terug zodat ik de foto's kan afdrukken. Als er dan ook van die figuren opstaan, ben ik overtuigd.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:24 schreef Ticker het volgende:
Waarom zou je nep uitziende foto's, met lepeltjes (muhaha) maken, om het daarna echt te verklaren. We weten toch inmiddels al dat hij dit VOOR de camera heeft gedaan, ook bij life een cooking, etc..
De kunst is niet om een enge foto te maken met rare dingen erop, met de computer kan alles, dat weten we al. De kunst is om rare foto's te maken, zonder dat je zelf ook maar iets eraan hebt gedaan!
Niet eens, hij is al eens 'ontmaskerd', tenminste, waarschijnlijk bij een tv show, zie de link in het desbetreffende item. Uri Geller 'ontmaskerd'?quote:Op woensdag 7 december 2005 15:02 schreef M_Schtoppel het volgende:
Uri is niet nep. Als hij werkelijk nep zou zijn dan was hij al lang ontmaskerd.
Ik vind dit een heel erg enge uitspraak.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:49 schreef Diaz het volgende:
Dit aanschouwend (op tv) is er werkelijk geen twijfel over dat Robbert een behoorlijk heftige psychose heeft. En ik KEN mensen die dit hebben en (weliswaar niet zich voordoend als iemand met paranormale krachten) typisch de
eigenschappen vertonen van deze jongen: Heel correct, rustig en schijnbaar van binnen heel beheerst en integer. Maar waar een 'monster' in zit, van binnen. Iemand die van binne behoorlijk kapot is en op deze manier alleen nog zin in leven kan vinden.
Ik weet dat mensen met deze ziekte (want het is wel een ziekte, dus ik zeg niet dat hij per definitie het doordachte plan 100% bij z'n verstand gemaakt heeft, om mensen zo bij de poot te nemen), heel extreem ver kunnen gaan en in die zin totaal geen normen en waarden kennen. Het is een 'psychologisch overleven' voor ze geworden. Een manier van leven waarbij ze DIE dingen 'wegdoen' (psychisch, in hun hoofd) die ze niet onder ogen willen zien. Dat verklaart waarom hij dat soort onzin uithaalt en ons vertelt dat dat foto's van geesten zijn !! dwz: hij kan dan ook zo ver gaan als WIJ hem LATEN gaan (op tv dus etc.)
Ik weet heel veel van psychologie, heb veel gevallen bestudeerd, dus weet waar ik over praat.
PS men kan die Randi braak vinden of niet (die foto's van hem interesseert mij overigens ook niets, het gaat me om de
inhoud van wat ie DOET), maar hij is een van de weinigen ter wereld die hier serieus mee bezig is het te onderzoeken
sinds al heel lange tijd.
groeten
Diaz
Hier heb ik ook aan gedacht, maar ik denk nu vooral ook aan Jensen RTL 5. Ik ben toch eigenlijk erg teleurgesteld in Jensen, dat hij er niet een stokje voor stak toen Geller zijn eigen lepels tussen die van hem gooide (?). Ik denk inderdaad dat de kijkcijfers zwaarder wegen dan de wetenschappelijke inzet, ik ben er bang voor dat Jensen niet kritisch is geweest. Als hij Geller wél had ontmaskerd, had Geller hem misschien niet laten uitzenden. Ook met de tekening is er iets mis gegaan, ik vind Geller echt totaal niet geloofwaardig.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:00 schreef el_hombre het volgende:
RTL4 is een commerciele zender
Commerciele zenders willen geld verdienen.
Er is een publiek voor panaromale dingen.
RTL4 speelt daarop in. En zal daarbij waarschijnlijk weinig problemen hebben met het gebruiken van zelf gefrabiceerd "bewijsmateriaal" om de zogenaamd spirituele medemens elke week weer te laten kijken. Ook met slim gebruik van diverse montage technieken kan heel veel.
Nou, de nepperige zooi die daar getoond werd kan ik niet zien als slim gebruik van montagetechnieken.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:00 schreef el_hombre het volgende:
RTL4 is een commerciele zender
Commerciele zenders willen geld verdienen.
Er is een publiek voor panaromale dingen.
RTL4 speelt daarop in. En zal daarbij waarschijnlijk weinig problemen hebben met het gebruiken van zelf gefrabiceerd "bewijsmateriaal" om de zogenaamd spirituele medemens elke week weer te laten kijken. Ook met slim gebruik van diverse montage technieken kan heel veel.
ieh !quote:Op woensdag 7 december 2005 15:49 schreef Diaz het volgende:
Dit aanschouwend (op tv) is er werkelijk geen twijfel over dat Robbert een behoorlijk heftige psychose heeft. En ik KEN mensen die dit hebben en (weliswaar niet zich voordoend als iemand met paranormale krachten) typisch de
eigenschappen vertonen van deze jongen: Heel correct, rustig en schijnbaar van binnen heel beheerst en integer. Maar waar een 'monster' in zit, van binnen. Iemand die van binne behoorlijk kapot is en op deze manier alleen nog zin in leven kan vinden.
Ik weet dat mensen met deze ziekte (want het is wel een ziekte, dus ik zeg niet dat hij per definitie het doordachte plan 100% bij z'n verstand gemaakt heeft, om mensen zo bij de poot te nemen), heel extreem ver kunnen gaan en in die zin totaal geen normen en waarden kennen. Het is een 'psychologisch overleven' voor ze geworden. Een manier van leven waarbij ze DIE dingen 'wegdoen' (psychisch, in hun hoofd) die ze niet onder ogen willen zien. Dat verklaart waarom hij dat soort onzin uithaalt en ons vertelt dat dat foto's van geesten zijn !! dwz: hij kan dan ook zo ver gaan als WIJ hem LATEN gaan (op tv dus etc.)
Ik weet heel veel van psychologie, heb veel gevallen bestudeerd, dus weet waar ik over praat.
PS men kan die Randi braak vinden of niet (die foto's van hem interesseert mij overigens ook niets, het gaat me om de
inhoud van wat ie DOET), maar hij is een van de weinigen ter wereld die hier serieus mee bezig is het te onderzoeken
groeten
Diaz
Tuurlijk kan dat heel goed.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:15 schreef Netflier het volgende:
Ik weet niet of hij psychotisch is, maar stabiel lijkt hij mij zéker níet! Ik vind die conclusie van Diaz nog niet eens zo raar. Waarom zou het niet kunnen dat hij de illusie claimt om over paranormale gaven te beschikken om zodoende zijn 'echte' problemen niet onder ogen te hoeven komen? Als dat waar is belandt hij - of dat is al reeds gebeurd - in een neerwaartse spiraal omdat hij verstrikt raakt in zijn eigen leugens. Maar ik denk zeker dat programmamakers hem gebruiken of misbruiken puur om kijkcijfers te trekken. En hoewel ik me eerst positief uitliet over Irene Moors vond ik dat zij bij Jensen nogal domme dingen uitkraamde; zij is duidelijk niet oprecht geïnteresseerd in het paranormale.
Wat al eerder werd beweerd vind ik het aannemelijk dat hij in het geniep een uitgeknipt papieren poppetje voor zijn lens houdt voordat hij een foto schiet. Als je kan fotograferen weet je precies hoe je de lens moet instellen om zo'n 'alien' transparant maar duidelijk te krijgen. Photoshop heb je dus niet persé nodig.
Het boek is geschreven in de ik-vorm, maar staat boordevol quotes van zijn moeder, vader, zusjes, maar ook van Nancy Talbott, directeur van de non-profitorganisatie BLT het Research Team in Cambridge, Massachusetts (VS).quote:Het medium Robbert van den Broeke (1980) beschrijft in Robbert - Van zorgenkind tot medium hoe moeilijk zijn jeugd was, toen niemand zijn paranormale gaven herkende en welke bijzondere ervaringen hij sindsdien heeft gehad. Zijn bijzondere mediamieke talenten zijn nog altijd in ontwikkeling en geven ons een inzicht in 'de andere wereld' waar Robbert zelf inmiddels heel vertrouwd mee is.
Het boek is gebaseerd op de notities die zijn vader jarenlang maakte van Robberts ervaringen en bevat uniek beeldmateriaal van alle bijzondere verschijnselen die zich in zijn directe omgeving voordeden, onder andere graancirkels, lichtfenomenen en buitenruimtelijke wezens
ik weet niet of je wel eens in het lampje van de afstandsbediening van je TV hebt gekeken. als je op een knopje drukt zie je namelijk niks, dat is logisch, het is infra rood. als je nu de afstandsbediening voor een digitale camera houdt en je kijkt op het lcd schermpje, dan zie je wel een lampje knipperen als je op het knopje drukt. men zegt ook wel dat geesten zich in het infrarode gebied kunnen begeven. wij zien ze daarom niet, de digitale cam wel.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:20 schreef LedZep het volgende:
Waarom moeten die geesten op foto's verschijnen? Die fotocamera ziet *exact* wat wij ook zien. Robbert vraag die geesten om zich op de foto te laten zetten. Dus moeten ze gedurende korte tijd ook voor ons zichtbaar zijn. Waarom vraagt Robbert ze niet om volledig zichtbaar te worden? Hij moest toch zo nodig die boodschap verspreiden?
Ja, ik had vandaag al het plan opgevat het te gaan kopen. Morgen dan. Ik zie ook wel dat Robbert een heel sterke vibratie heeft (om het zo te noemen), maar er is iets meer aan de hand, denk ik dan, dan 'alleen' het werk van buitenaardsen. Ik houd het voor mogelijk dat hij op een bepaald energie niveau zit, vergelijkbaar met een sopraan die een spiegel laat barsten (kan dat?quote:Op woensdag 7 december 2005 21:11 schreef Sh0g het volgende:
Stenny, jij koopt het toch wel hè?Volgens mij is het echt iets voor jou, als ik zo jou meningen hierover lees. In ieder geval leuk voor de verzameling
![]()
Om me maar weer eens in de discussie te mengen: wel eens van een aansteker gehoord?quote:Op woensdag 7 december 2005 21:11 schreef Sh0g het volgende:
Ook een erg interessant stukje, dat nog niet op TV is verteld, gaat over de keren dat Robbert depressief was en van de psychiater medicijnen kreeg voorgeschreven. Deze bewaarde hij op de bovenste plank van het keukenkastje tussen wat huismiddelen. Toen zijn vader eens de medicijnen wilde pakken, bleken deze doosjes allemaal verbrand, de strips waren gesmolten en de pillen verpulverd... En dat gebeurde keer op keer dat Robbert medicijnen kreeg voorgeschreven, alsof hij ze niet mocht innemen van een hogere macht, behalve de Bach Bloesem remedies dan, die bleven gespaard. Er staan foto's in van de verbrande medicijnen en een keukenkastje met brandvlekken, terwijl de omliggende huismiddelen onaangetast bleken.
Ook erg bizar zijn de foto's van patiënten die hij behandeld in zijn praktijk. Sinds hij eens een verschijning had op z'n kamer, bleken de foto's brandplekken te hebben, specifiek op de plaatsen waar die mensen klachten hadden. Ook een foto van zijn hond bleek een brandplek te hebben op de plaats waar ze gesteriliseerd was en dus pijn zou hebben (deze staat in het boek). Zelfs foto's die tussen ander papier lagen kregen brandplekken, terwijl het andere papier dus onaangetast bleek. Zijn vader werd daardoor wel bang dat het huis eens zou afbranden.
Ik heb het boek nog niet gelezen (ga zo naar de winkel), maar het gaat wel héél ver: objecten die in de fik hebben gestaan...Er is toch ook een andere methode van de geesten/... om duidelijk te maken dat hij iets niet moet slikken? Ik ben benieuwd wat mijn indruk ná het boek is, ik laat het jullie het weten.quote:Op donderdag 8 december 2005 01:52 schreef Sh0g het volgende:
Linda, in het boek wordt niet gerept over menselijk handelen. Dat is ook wel logisch, aangezien alle voorkomende personages, inclusief de psychiater en amerikaans onderzoekster in Robberts gaven geloofd. Omdat de meesten zelf de lichtbollen hebben waargenomen, geloven ze Robbert op zijn woord natuurlijk.
Maar je kan uit het boek ook niet opmaken wie de boel in de fik heeft kunnen steken. Het zou iedereen in het huis geweest kunnen zijn.
Als je echt zo spiritueel bent als je aangeeft, moet je weten dat zulke dingen in regelmaat voorkomen.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:20 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik heb het boek nog niet gelezen (ga zo naar de winkel), maar het gaat wel héél ver: objecten die in de fik hebben gestaan...Er is toch ook een andere methode van de geesten/... om duidelijk te maken dat hij iets niet moet slikken? Ik ben benieuwd wat mijn indruk ná het boek is, ik laat het jullie het weten.
Dat is natuurlijk heel begrijpelijk.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja inderdaad. En wat mij een beetje irriteert is dat ze vrij kritisch naar Robbert is terwijl ze haar uittredingen (die vele, vele malen vager zijn omdat er geen fysiek iets van zichtbaars is) wel als waar presenteert.
Waarmee ik dus niet zeg dat ze geen uittredingen heeft.
Dit vroeg me ook al af in deel 1 van dit onderwerp. Robbert pretendeert uitverkoren te zijn als medium om een bepaalde boodschap te verspreiden, maar wát die boodschap mag zijn is mij volstrekt onduidelijk. Wat mij opvalt is dat hij en ook Char een kunstje vertonen waarover iedereen over discussiert of het wel of niet waar is, maar de rest wat ze verkondigen is oppervlakkig geleuter. Het is nogal voor de hand liggend als beweerd wordt dat het goed gaat met je overleden opa en zo ook als die opa het medium doorgeeft dat hij trots op je is.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:20 schreef LedZep het volgende:
Waarom moeten die geesten op foto's verschijnen? Waarom vraagt Robbert ze niet om volledig zichtbaar te worden? Hij moest toch zo nodig die boodschap verspreiden?
Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 8 december 2005 13:00 schreef Stenny het volgende:
Zo ik heb het boek gelezen, in ruim twee uur. Ik ben mijn vraagtekens niet kwijt, er zijn er alleen maar meer bij gekomen. Mijn reactie zal ik in vragen opschrijven (zet het ook op mijn eigen website...)
quote:Op donderdag 8 december 2005 11:54 schreef Netflier het volgende:
[..]
Dit vroeg me ook al af in deel 1 van dit onderwerp. Robbert pretendeert uitverkoren te zijn als medium om een bepaalde boodschap te verspreiden, maar wát die boodschap mag zijn is mij volstrekt onduidelijk. Wat mij opvalt is dat hij en ook Char een kunstje vertonen waarover iedereen over discussiert of het wel of niet waar is, maar de rest wat ze verkondigen is oppervlakkig geleuter. Het is nogal voor de hand liggend als beweerd wordt dat het goed gaat met je overleden opa en zo ook als die opa het medium doorgeeft dat hij trots op je is.
Misschien ben ik een lul dat ik de 'gaves' van Robbert in diskrediet breng, maar anderen zijn absoluut niet beter als ze hem aanmoedigen om in de waan van zijn leugens te blijven. Hij moet hulp krijgen om in te zien dat hij zonder paranormale gaves ook een volwaardig mens is. Dan wordt hij sterk genoeg om zich niet meer te laten gebruiken door televisiemakers.
Óf hij is een heel goed toneelspeler. Mensen die beweren over paranormale gaves te beschikken komen áltijd sympathiek over. Zo winnen ze het vertrouwen van anderen. Wat slim zijn ze in ieder geval wel. Dus laat de uitstraling van zo'n iemand absoluut geen rol spelen in jouw beoordeling.
quote:Op woensdag 7 december 2005 15:49 schreef Diaz het volgende:
groeten
Diaz
dus volgens jouw had jezelf ook last van een Psychose ??? is bij jouw ook het "monster"naar buiten gekomen ?quote:Nogmaals : ik weet ZEER goed waar ik over praat, ben jaaaaaren bezig geweest met spirituele zaken, reincarnatie, Tarot, paranormale waarneming etc.
Ik geloofde er echt in.
Pas de laatste jaren is dat alles ingestort en weet ik wat er aan ten grondslag ligt (TIP....: lees mijn onderschrift :-))
Zijn die verhalen van Robbert dan aannemelijker? Iedereen heeft recht om zijn eigen gedachten erover te hebben, zeker als Robbert ermee op TV komt. Respecteer dat!quote:Op donderdag 8 december 2005 15:12 schreef merlin693 het volgende:
Diaz schreef
dus volgens jouw had jezelf ook last van een Psychose ??? is bij jouw ook het "monster"naar buiten gekomen ?
moeten we jouw nog serieus nemen dan ?
en daarna kom jij met deze reactie op mij :quote:dus volgens jouw had jezelf ook last van een Psychose ??? is bij jouw ook het "monster"naar buiten gekomen ?
moeten we jouw nog serieus nemen dan ?
volgens mij begrijp je mn reactie op diaz niet helemaal..lees mijn geplaatse quotes van hem en mijn reactie erop nog eens terugquote:Zijn die verhalen van Robbert dan aannemelijker? Iedereen heeft recht om zijn eigen gedachten erover te hebben, zeker als Robbert ermee op TV komt. Respecteer dat!
In al je sarcasme is dit een ontzettend flauwe discussiedodende reply.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:08 schreef Mirage het volgende:
Volgens mij kwam dat wel ten sprake in het gesprek bij Jensen. Zijn opdracht is om mensen te laten weten dat er meer is na dit leven. Hij noemde zich een tussenschakelaar tussen de ene en de andere wereld.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:07 schreef Netflier het volgende:
Robbert zal eerst moeten aangeven wat zijn 'opdracht' is en wat hij ermee opschiet en wat anderen ermee kunnen opschieten.
Fokradio?quote:Op donderdag 8 december 2005 16:39 schreef Mirage het volgende:
nou Sten, nodig jezelf ergens uit en vraag of ze je tegenover Robbert zetten.
Kan jij eens iemand anders interviewen
Vergeet fok niet te noemen !
Of neem contact op met Fok!radio, vraag wat tijd aan... bel R op en neem een telefonisch live interview af.
Behalve een heleboel met name positieve aandacht en een flinke hoeveelheid geld schiet hij er idd weinig mee op. Allebei hele vervelende zaken waar mensen in het algemeen niet op staan te wachten.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:19 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Volgens mij kwam dat wel ten sprake in het gesprek bij Jensen. Zijn opdracht is om mensen te laten weten dat er meer is na dit leven. Hij noemde zich een tussenschakelaar tussen de ene en de andere wereld.
Dit kan troost bieden aan veel mensen, dat is wat de "anderen" ermee opschieten. En hijzelf schiet er weinig mee op, omdat hij die gave nu eenmaal heeft.
Zo kwam dat volgens mij ongeveer naar voren in het gesprek.
http://www.actionradio.nl/listen.plsquote:Op donderdag 8 december 2005 16:46 schreef Stenny het volgende:
[..]
Fokradio?![]()
Nog nooit naar geluisterd.
![]()
Het zou wel leuk zijn, een keer de rollen omgedraaid.![]()
Maar wat schieten wij ermee op? Wordt de mens gelukkiger en/of minder haatdragend als het bestaan van geestenwereld een feit is?quote:Op donderdag 8 december 2005 16:19 schreef ThomasBerge het volgende:
Volgens mij kwam dat wel ten sprake in het gesprek bij Jensen. Zijn opdracht is om mensen te laten weten dat er meer is na dit leven. Hij noemde zich een tussenschakelaar tussen de ene en de andere wereld.
Dit kan troost bieden aan veel mensen, dat is wat de "anderen" ermee opschieten. En hijzelf schiet er weinig mee op, omdat hij die gave nu eenmaal heeft.
Zo kwam dat volgens mij ongeveer naar voren in het gesprek.
Is goed Mirage, ik zal Fok wel een mailtje sturen, maar kan Fok me ook helpen Robbert te bereiken, of moet ik zelf heel erg gaan kwispelen en mijn pootje ophouden bij RTL4?quote:Op donderdag 8 december 2005 16:51 schreef Mirage het volgende:
[..]
http://www.actionradio.nl/listen.pls
Ik geloof niet dat ze nu uitzenden.
Email is volgens mij radio@fok.nl
push push
nu Robbert nog overhalen![]()
Ik zal even wat navragenquote:Op donderdag 8 december 2005 17:02 schreef Stenny het volgende:
[..]
Is goed Mirage, ik zal Fok wel een mailtje sturen, maar kan Fok me ook helpen Robbert te bereiken, of moet ik zelf heel erg gaan kwispelen en mijn pootje ophouden bij RTL4?![]()
Mirage, ik heb al drie mail adressen van Fok radio geprobeerd, maar ze werken allemaal niet, ook niet het e-mail adres dat er bij Fok Radio onderstaan staat (ze kwamen allemaal terug). Jij hebt inmiddels als het goed is, al drie keer een kopie ontvangen, sorry.quote:
quote:Op donderdag 8 december 2005 17:10 schreef HearIt het volgende:
Oh en die bollen. Die linker bol verplaatst geen moment. Die rechter beweegt het hele filmpje lang in een rechte lijn iets naar links. Dooft dan en komt weer tevoorschijn op ongeveer hetzelfde punt als die linker bol. Misschien een verklaring dat het een vliegtuig is dat op een afstandje langsvloog, even achter iets langsging (d'r zit een vage iets lichtere waas op het stuk waar de rechter bol niet zichtbaar is; wolk of een gebouw ofzo?) en weer ongeveer ter hoogte van de linker bol tevoorschijn komt? Dat niet bewegende licht kan natuurlijk alles zijn.
Ja, het komt omdat ik bij de ene vraag ook weer een andere wil stellen, misschien inderdaad ook iets voor een mondeling interview. Misschien pas ik het nog aan (suggesties?)quote:Op donderdag 8 december 2005 19:08 schreef Sh0g het volgende:
Sten, je 14 vragen aan Robbert zijn er 15 (genummerd), eigenlijk wel meer, want je stelt soms 3 vragen in 1 vraag. Maar ik kan me d'r wel in vinden. Alles wat hij schrijft is nooit helemaal sluitend, hoe overtuigend het ook in de oren klinkt. Ik hoop dat Robbert zal antwoorden.
Ik heb wel een fout gevonden bij het planeten verhaal. Hij zegt op blz. 54 in het oranje stukje dat de namen van de planeten van de vierde t/m de zevende kosmische graad niet bekend zijn. Onder dit stukje zegt hij dat zijn gids vertelde dat de planeet waar ze naar toe waren gevlogen(?) Bovisa heet waar wezens van de vierde kosmische graad leven. Dus die naam heeft 'ie wel. Gewoon een foutje of in de war van zijn eigen verhaaltje?
Ik wil verder aan je vragen, wat is jouw mening over:
- de serie van foto's van die ET. echt of photoshop? het is iig geen lepeltje of stukje karton, dat kun je met zekerheid zeggen.
- de foto's van het gouden kruis? ik vind het raar dat er alleen maar delen van het kruis op staan en niet het kruis in zijn geheel.
- het magnesiumcarbonaat (blz 57 en verder)? dit was wetenschappelijk onderzocht en er kon geen verklaring worden gegeven.
- de gegraveerde appels die op de fruitschaal bij zijn oudste zus werden gevonden. ik vind het een vreemd verhaal en weet zelf niet goed wat ik er van moet denken.
(die jongste zus van Robbert is trouwens een leuke meid, maar dat terzijde)
Oeps, sorry, ik had er nog één toegevoegd, maar de titel niet veranderd! Bedankt!quote:Op donderdag 8 december 2005 19:08 schreef Sh0g het volgende:
Sten, je 14 vragen aan Robbert zijn er 15 (genummerd),
PS: ik zal in ieder geval de vragen helemaal aan het eind van elke alinea zetten. Of zelfs vet maken?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:27 schreef Stenny het volgende:
[..]
Oeps, sorry, ik had er nog één toegevoegd, maar de titel niet veranderd! Bedankt!![]()
(heb het aangepast)
Hij reageerde ook zo op mijn reactie. Volgens hem sta ík van de realiteit af omdat ík niet geloof in die verhaaltjes van Robbert en híj wel. Hoe vind je die?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:07 schreef HearIt het volgende:
Dude. Val ik jou aan? Zo nee, reageer dan alsjeblieft niet zo kinderachtig.
Ik geef alleen een van de vele mogelijke rationele verklaringen voor dat licht op die camera dat volgens Robbert een bovennatuurlijk fenomeen is. Ik zeg nergens dat mijn verhaal de absolute waarheid is, maar ik probeer alleen met een voorbeeld aan te geven dat er ook tal van verklaringen voor het fenomeen te verzinnen zijn die niks met bovennatuurlijke verschijningen te maken hebben. Als Robbert claimt dat dat een bewijs is voor het bestaan van energie bollen lijkt het me niet heel onredelijk om daar wat kritisch naar te kijken.
Wat haal ik zoal bij m'n 'ongeloof dat ik naar de rest van het forum probeer over te brengen' ?
Tis in ieder geval mooi dat je mijn subthema 'astrale erotiek' kent.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:55 schreef M_Schtoppel het volgende:
Lieve Stenny, weet je wat IK een vreemd verhaal vind? Dat jij je laat gangbangen door een groepje geile geesten. Misschien is het waar hoor maar dat komt voor mij heel wat weirder over dan het hele gedoe met Robbert.
Bovendien lijken die geesten me niet van een erg hoog niveau dat ze zich op die manier met je bezighouden.....
dat stukje in de penthousequote:Op donderdag 8 december 2005 21:01 schreef Stenny het volgende:
[..]
Tis in ieder geval mooi dat je mijn subthema 'astrale erotiek' kent.
Penthouse: ja, ik had het zelf geschreven, bleek dat ze het 'gevulgariseerd' hadden, ik was wel even pissed, maar toen dacht ik: whatever.quote:Op donderdag 8 december 2005 21:47 schreef Sh0g het volgende:
[..]
dat stukje in de penthousenet ff gelezen. ik mag aannemen dat ze je eigen woorden begrijpelijk hebben gemaakt voor de gemiddelde penthouse lezer? respect voor het toch plaatsen ervan op je website. je hebt aardig wat media ervaring zag ik, zelfs op TV.
![]()
ik heb nog wel een vraag over iets dat misschien te maken heeft met uittredingen (of misschien helemaal niet). misschien niet de beste plek om deze vraag te stellen, maar ik stel hem toch maar:
ik heb redelijk vaak dat ik op het moment dat ik echt in slaap val, ineens weer wakker schrik. soms vlieg ik zelfs half overeind, alsof je wakker schrikt van een nachtmerrie, maar je droomt nog niet eens. het gebeurd altijd op het moment dat je een beetje indommelt en echt in slaap dreigt te vallen. weet jij daar misschien meer van? als dit 'normaal' is en dat bijna iedereen daar wel last van heeft, nouja laat dan maar zitten, dan zal het wel niks wezen. altijd leuk om te weten waar het dan wel aan ligt, maar dan moet dat maar in een ander topic ofzo.
tijd voor
Prima, enlighten me. Ik houd niet van dat geheimzinnige, wie a zegt, zegge ook b.quote:Op donderdag 8 december 2005 21:26 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ha, wat ken ik niet als het om het paranormale gaat. You don't know who you're dealing with here.
Nee, ik ben niet Robbert in disguise
![]()
Ik zal er maar niet over beginnen dat het allemaal in de hersenen zit, maar ik ben wel benieuwd hoe je bij dit bovenstaande verhaal komt... Heb jij net als neurologen baanbrekend onderzoek verricht naar hersenfuncties voor/tijdens de slaap? Oeps, ik kon het toch niet laten.quote:Op donderdag 8 december 2005 21:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja, dat heeft iedereen. Voor mij komt dat omdat je tijdens je slaap met je astrale lichaam "boven" bent. Sterker nog, ik denk zelfs dat het fenomeen slaap onder andere nodig is om je onbewuste (astrale lichaam) intensief contact met "boven" te kunnen laten hebben. Intensiever dan wanneer je wakker bent want dan zit je bewuste mind in de weg als het ware.
Ik denk dat het wakker schrikken het letterlijk terugvallen van dat astrale lichaam is. En voordat skeptici meteen weer beginnen te blaten over dat dat allemaal in de hersenen zit. Ik zeg ook niet dat geestelijke processen zoals dit geen weerslag in de hersenen hebben.
Dat is dus wat ik ook ben gaan denken. Aanwijzingen en indicaties genoeg, maar hard sluitend wetenschappelijk bewijs is niet mogelijk.quote:Op vrijdag 9 december 2005 06:55 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik ben ook van mening dat het paranormale nooit bewezen zal kunnen worden. Daar is het namelijk te vaag voor. Zo vaag zelfs dat sommige ervaringsdeskundigen op dit gebied ervoor gekozen hebben er niet meer mee te werken.
Zo vaag is het niet, het raakt inmiddels al bijna alle mensen in alle takken van hun bestaan. Waarom denk je dat de mensen steeds meer interesse hebben en steeds meer durven te vertellen van hun 'paranormale' ervaringen? Het is als met de biologische voeding: eigenlijk heel logisch. Zo is paranormaal eigenlijk heel normaal.quote:Op vrijdag 9 december 2005 06:55 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee grote vriendin, ik kan het niet onderbouwen. Ik ben ook van mening dat het paranormale nooit bewezen zal kunnen worden. Daar is het namelijk te vaag voor. Zo vaag zelfs dat sommige ervaringsdeskundigen op dit gebied ervoor gekozen hebben er niet meer mee te werken.
Als jij dus echt zo wetenschappelijk redeneerd, moet je toch beseffen dat dit niet allemaal onzin kan zijn. Er bestaan duizenden verhalen en foto's van mensen die contact hebben met geesten. Als je dit allemaal wilt afschuiven als onzin, en verklaren aan iets anders, ben je niet wetenschappelijk meer bezig, want het kan nooit zo zijn dat 100% op een andere manier te verklaren valt.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:10 schreef Lindangel het volgende:
Dat is het nu juist: aanwijzingen en indicaties genoeg, maar die kan je ook op een andere manier uitleggen...
daar ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg zaken die niet verklaard kunnen worden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:10 schreef Lindangel het volgende:
Dat is het nu juist: aanwijzingen en indicaties genoeg, maar die kan je ook op een andere manier uitleggen...
Ben je gek. Er is geen enkele geest, buitenaards wezen, draak, voodoopop, vervloeking, astroloog, waarzegger etc. die mij iets op een afstand doet of kan doen of mijn toekomst correct kan voorspellen. Een 'paranormale ervaring' is een ander woord voor een 'persoonlijke fantasie'. Het raakt slechts je verbeelding, en daoor de verbeelding met de werkelijkheid te verwarren gaan mensen zichzelf allerlei dingen wijsmaken. Nog steeds geloven mensen dat er een draak in Loch Ness leeft of dat cropcirkels buitenaards zijn terwijl degenen die deze mythes de wereld in hebben geholpen allang hebben toegegeven hebben dat het allemaal fake was.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:52 schreef Stenny het volgende:
[..]
Zo vaag is het niet, het raakt inmiddels al bijna alle mensen in alle takken van hun bestaan. Waarom denk je dat de mensen steeds meer interesse hebben en steeds meer durven te vertellen van hun 'paranormale' ervaringen? Het is als met de biologische voeding: eigenlijk heel logisch. Zo is paranormaal eigenlijk heel normaal.
Met een aangepaste digitale camera met de juiste instellingen kan ik dit direct ook fotograferen. Softfocus, filtertje. Geen probleem.quote:Op maandag 5 december 2005 14:21 schreef arnout109 het volgende:
In het geval van Loch Ness is de mythe niet door één persoon de wereld in gebracht. Dat is een opeenstapeling van waarnemingen, die al begon rond 500 na Chr. toen de heilige Sint-Columba het dier waarnam.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:05 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ben je gek. Er is geen enkele geest, buitenaards wezen, draak, voodoopop, vervloeking, astroloog, waarzegger etc. die mij iets op een afstand doet of kan doen of mijn toekomst correct kan voorspellen. Een 'paranormale ervaring' is een ander woord voor een 'persoonlijke fantasie'. Het raakt slechts je verbeelding, en daoor de verbeelding met de werkelijkheid te verwarren gaan mensen zichzelf allerlei dingen wijsmaken. Nog steeds geloven mensen dat er een draak in Loch Ness leeft of dat cropcirkels buitenaards zijn terwijl degenen die deze mythes de wereld in hebben geholpen allang hebben toegegeven hebben dat het allemaal fake was.
Maar het feit dat mensen nog steeds stug in de lijkwade van Turijn, het monster van Loch Ness, UFO's in Roswell en Uri Geller geloven zegt meer over hoe gemakkelijk mensen dingen wijs te maken zijn dan wat over een vierde dimensie.
Lees: Why people believe in weird things van Michael Shermer.
Daar zullen heel veel !!! mensen zijn die daar anders over denken, ter illustratie een ervaring van een bezoekster van mijn site:quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:05 schreef onemangang het volgende:
[..]
Een 'paranormale ervaring' is een ander woord voor een 'persoonlijke fantasie'.
Sorry, maar hier hebben we een duidelijk gevalletje van 'jezelf voor de gek houderij'quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:14 schreef Stenny het volgende:
[..]
Daar zullen heel veel !!! mensen zijn die daar anders over denken, ter illustratie een ervaring van een bezoekster van mijn site:
persoonlijk vind ik het onverantwoord om een puber zich op deze manier in te laten zetten.quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:59 schreef M_Schtoppel het volgende:
Om even uit de kast te komen, want jullie kennen mij toch niet. Ik weet zeer goed wat Robbert doormaakt. Ik heb zelf een stormachtige ervaring op paranormaal gebied doorgemaakt van mijn 14e tot mijn 19e. Ik heb ook persoonlijke sessies en psychometreeravonden gegeven. Daarnaast magnetiseerde ik mensen en zag ik aura's en entiteiten. Ik heb ook een mail naar Robbert gestuurd omdat ik zelf wat vragen heb. En wellicht vindt hij het ook wel interessant om met een "gelijke" te praten.
De reden dat ik er op mijn 19e mee gestopt ben is omdat mijn resultaten achteruit gingen, ik denk mede omdat ik zelf mentaal in de knoop kwam te zitten. Ik had er onder andere grote moeite mee dat ik altijd als die paragnost werd gezien. De mens M_Schtoppel was totaal oninteressant en werd niet gezien. En ik werd het hele paranormale nogal zat omdat ik mij er in de voorgaande jaren enorm intensief mee bezig had gehouden.
Achteraf vraag ik me nu wel eens af waar het goed voor is geweest. Het heeft naar mijn idee veel dingen in mijn leven verknald. Het zal er best nog wel zitten maar ik heb toen de keuze gemaakt het in de ijskast te zetten.
Wellicht dat ik door een gesprek met Robbert, als het hopelijk zover komt, meer inzicht heb in het hoe en waarom.
Nou de volgende zaken "gebeuren" je niet maar gewoon.quote:Op vrijdag 9 december 2005 22:18 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik had niks te willen bij wijze van spreken, het gebeurde gewoon. =
=
Alleen je eerste zin gelezen, de rest schat ik in als te respectloos. Reactie: dit 'gevalletje' redde anders wel haar leven.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:09 schreef onemangang het volgende:
[..]
Sorry, maar hier hebben we een duidelijk gevalletje van 'jezelf voor de gek houderij'
Immers: hoe vaak heeft deze vrouw in haar leven besloten om niet in een auto te stappen? En verongelukte die auto daarna niet? Men is ALTIJD in dit soort gevallen geneigd om al die duizenden gewone gebeurtenissen die plaatsvinden te negeren en ALLEEN in de opvallende, overlappende gevallen 'wonderen' te zien. GEvolg van ons patroonherkennende vermogen, wij hebben de neiging om overal patronen te zien, ook al zijn die er niet. Als je echter alles in een breed perspektief gaat plaatsen (in dit geval: hoe vaak heeft ze besloten om niet te gaan en gebeurde er NIETS? En hoe vaak heeft ze helemaal niets van te voren gevoeld en er gebeurde er WEL iets?) dan blijft er helemaal niets van dit vermeende wonder over. Heb je je dan nooit afgevraagd waarom van al die 6 miljard mensen op deze aardbol er niet door op zijn minst miljoenen mensen (degenen die erdoor geraakt werden) NIET vante voren werd aangevoeld dat 9/11 zou gebeuren, om maar wat te noemen? Dit soort praatjes vinden niet voor niets altijd ACHTERAF plaats. Ik kan je nog een veel sterker verhaal vertellen dat mezelf is overkomen waarbij mijn vrienden het een wonder noemen. Ik zelf ben daar echter heel nuchter over. Kwestie van dingen in perspektief bekijken.
Zonder hard te willen zijn...... Misschien ben je te bitter om de les eruit te begrijpen. Kijk je te veel naar wat je erdoor verloren bent ipv te accepteren dat het zo was en dat dat je maakte tot wie je nu bent.quote:Op vrijdag 9 december 2005 22:32 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oke, maar vergeet niet dat ik er in de begintijd zelf wel degelijk achter stond. En waarom zou je, als je merkt dat je steeds beter informatie doorkrijgt aan de hand van foto's en dergelijke daar niet iets mee doen? Toen is het juist ook sterker geworden en in een stroomversnelling gekomen.
Als die ontwikkeling zo slecht voor mij zou zijn geweest dan hadden "ze" daar toch wel een stokje voor gestoken en het niet zo hard laten gaan?
Wat heeft het voor zin iemand eerst zo sterk te laten ontwikkelen terwijl ik er nu al bijna 18 jaar niets meer mee doe?
Jammer, Stenny... Die jongen / dat meisje heeft namelijk zeker een punt. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Misschien zou je de moeite willen nemen om het te lezen? Ik lees jouw stukjes toch ook en besluit niet aan de hand van de eerste woorden dat het wel onzin zal wezen? Beetje respect graag.quote:Op vrijdag 9 december 2005 22:37 schreef Stenny het volgende:
[..]
Alleen je eerste zin gelezen, de rest schat ik in als te respectloos. Reactie: dit 'gevalletje' redde anders wel haar leven.
Er was ook een serie uit Amerika, 'Miracles and other wonders', daar zijn echt verhalen tussen, prachtig, dat vergeet je nooit meer. Ik heb ze op mijn website staan, ik plaats even de link, ik had ze toen op het prikbord van de new age/paranormaal pagina gezet (toen had ik Fok nog niet ontdektquote:Op zaterdag 10 december 2005 02:28 schreef Sh0g het volgende:
dankzij die link naar die serie "Wonderen Bestaan" waarvan ik ook al een aantal afleveringen had gezien op TV, vermaak ik me nu prima met het bekijken van alle afleveringen van alle seizoenen. en er zitten me toch bizarre verhalen tussen.
zoals die kerel met die eend (2CV) die droomde 's nachts dat hij in z'n eend reed op de snelweg en de motorkap waaide open, waardoor hij niks meer zag. hij heeft toen lang wakker gelegen om te bedenken wat hij zou doen als dat gebeurde.
de volgende dag reed hij op de snelweg en werd hij ingehaald door een vrachtwagen en... de motorkap waaide open. maar omdat hij er toch al de hele nacht over had wakker gelegen wat te doen in zo'n situatie, kon hij goed reageren en gebeurde er geen ongelukken.
ook al geloof je er niet in, toch wel leuk al die verhalen.
Ja, daar kan ik ook absoluut niet tegen! Je ziet nu al dat mensen Robbert als een soort messias beginnen te vereren. Ongeloflijk dat zoiets toch altijd weer gebeurt en dat in een toch wel redelijk ontwikkelde en rationele samenleving.quote:Op zaterdag 10 december 2005 14:53 schreef Stenny het volgende:
Hier vond ik reacties van mensen die wanhopig met Robbert in contact proberen te komen. Jammer dat ze hun kracht niet in zichzelf zoeken.![]()
http://www.lifeandcooking.nl/artikelen/reacties.php?objid=1404355
Ik vind het ook niet leuk voor Robbert, komt daar ook nog eens zo'n Sten Oomen met allemaal moeilijke vragen. Je zou ze toch!quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:06 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, daar kan ik ook absoluut niet tegen! Je ziet nu al dat mensen Robbert als een soort messias beginnen te vereren. Ongeloflijk dat zoiets toch altijd weer gebeurt en dat in een toch wel redelijk ontwikkelde en rationele samenleving.
Ik hoop ook dolgraag dat ie mij eens gaat 'readen'. Kan ik eindelijk die gast zijn trukendoos om zeep helpen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:09 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja, diezelfde reactie kreeg ik ook. Ik hoop net als velen met mij dat ik ooit een sessie met Robbert heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |