Idd, en hij bewerkt die foto's voor de camera niet. Al blijft het natuurlijk altijd televisie. Ik geloof hem pas helemaal, als ik m'n eigen camera aan hem geeft, hij maakt hier een aantal foto's en hij geeft de camera weer terug zodat ik de foto's kan afdrukken. Als er dan ook van die figuren opstaan, ben ik overtuigd.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:24 schreef Ticker het volgende:
Waarom zou je nep uitziende foto's, met lepeltjes (muhaha) maken, om het daarna echt te verklaren. We weten toch inmiddels al dat hij dit VOOR de camera heeft gedaan, ook bij life een cooking, etc..
De kunst is niet om een enge foto te maken met rare dingen erop, met de computer kan alles, dat weten we al. De kunst is om rare foto's te maken, zonder dat je zelf ook maar iets eraan hebt gedaan!
Niet eens, hij is al eens 'ontmaskerd', tenminste, waarschijnlijk bij een tv show, zie de link in het desbetreffende item. Uri Geller 'ontmaskerd'?quote:Op woensdag 7 december 2005 15:02 schreef M_Schtoppel het volgende:
Uri is niet nep. Als hij werkelijk nep zou zijn dan was hij al lang ontmaskerd.
Ik vind dit een heel erg enge uitspraak.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:49 schreef Diaz het volgende:
Dit aanschouwend (op tv) is er werkelijk geen twijfel over dat Robbert een behoorlijk heftige psychose heeft. En ik KEN mensen die dit hebben en (weliswaar niet zich voordoend als iemand met paranormale krachten) typisch de
eigenschappen vertonen van deze jongen: Heel correct, rustig en schijnbaar van binnen heel beheerst en integer. Maar waar een 'monster' in zit, van binnen. Iemand die van binne behoorlijk kapot is en op deze manier alleen nog zin in leven kan vinden.
Ik weet dat mensen met deze ziekte (want het is wel een ziekte, dus ik zeg niet dat hij per definitie het doordachte plan 100% bij z'n verstand gemaakt heeft, om mensen zo bij de poot te nemen), heel extreem ver kunnen gaan en in die zin totaal geen normen en waarden kennen. Het is een 'psychologisch overleven' voor ze geworden. Een manier van leven waarbij ze DIE dingen 'wegdoen' (psychisch, in hun hoofd) die ze niet onder ogen willen zien. Dat verklaart waarom hij dat soort onzin uithaalt en ons vertelt dat dat foto's van geesten zijn !! dwz: hij kan dan ook zo ver gaan als WIJ hem LATEN gaan (op tv dus etc.)
Ik weet heel veel van psychologie, heb veel gevallen bestudeerd, dus weet waar ik over praat.
PS men kan die Randi braak vinden of niet (die foto's van hem interesseert mij overigens ook niets, het gaat me om de
inhoud van wat ie DOET), maar hij is een van de weinigen ter wereld die hier serieus mee bezig is het te onderzoeken
sinds al heel lange tijd.
groeten
Diaz
Hier heb ik ook aan gedacht, maar ik denk nu vooral ook aan Jensen RTL 5. Ik ben toch eigenlijk erg teleurgesteld in Jensen, dat hij er niet een stokje voor stak toen Geller zijn eigen lepels tussen die van hem gooide (?). Ik denk inderdaad dat de kijkcijfers zwaarder wegen dan de wetenschappelijke inzet, ik ben er bang voor dat Jensen niet kritisch is geweest. Als hij Geller wél had ontmaskerd, had Geller hem misschien niet laten uitzenden. Ook met de tekening is er iets mis gegaan, ik vind Geller echt totaal niet geloofwaardig.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:00 schreef el_hombre het volgende:
RTL4 is een commerciele zender
Commerciele zenders willen geld verdienen.
Er is een publiek voor panaromale dingen.
RTL4 speelt daarop in. En zal daarbij waarschijnlijk weinig problemen hebben met het gebruiken van zelf gefrabiceerd "bewijsmateriaal" om de zogenaamd spirituele medemens elke week weer te laten kijken. Ook met slim gebruik van diverse montage technieken kan heel veel.
Nou, de nepperige zooi die daar getoond werd kan ik niet zien als slim gebruik van montagetechnieken.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:00 schreef el_hombre het volgende:
RTL4 is een commerciele zender
Commerciele zenders willen geld verdienen.
Er is een publiek voor panaromale dingen.
RTL4 speelt daarop in. En zal daarbij waarschijnlijk weinig problemen hebben met het gebruiken van zelf gefrabiceerd "bewijsmateriaal" om de zogenaamd spirituele medemens elke week weer te laten kijken. Ook met slim gebruik van diverse montage technieken kan heel veel.
ieh !quote:Op woensdag 7 december 2005 15:49 schreef Diaz het volgende:
Dit aanschouwend (op tv) is er werkelijk geen twijfel over dat Robbert een behoorlijk heftige psychose heeft. En ik KEN mensen die dit hebben en (weliswaar niet zich voordoend als iemand met paranormale krachten) typisch de
eigenschappen vertonen van deze jongen: Heel correct, rustig en schijnbaar van binnen heel beheerst en integer. Maar waar een 'monster' in zit, van binnen. Iemand die van binne behoorlijk kapot is en op deze manier alleen nog zin in leven kan vinden.
Ik weet dat mensen met deze ziekte (want het is wel een ziekte, dus ik zeg niet dat hij per definitie het doordachte plan 100% bij z'n verstand gemaakt heeft, om mensen zo bij de poot te nemen), heel extreem ver kunnen gaan en in die zin totaal geen normen en waarden kennen. Het is een 'psychologisch overleven' voor ze geworden. Een manier van leven waarbij ze DIE dingen 'wegdoen' (psychisch, in hun hoofd) die ze niet onder ogen willen zien. Dat verklaart waarom hij dat soort onzin uithaalt en ons vertelt dat dat foto's van geesten zijn !! dwz: hij kan dan ook zo ver gaan als WIJ hem LATEN gaan (op tv dus etc.)
Ik weet heel veel van psychologie, heb veel gevallen bestudeerd, dus weet waar ik over praat.
PS men kan die Randi braak vinden of niet (die foto's van hem interesseert mij overigens ook niets, het gaat me om de
inhoud van wat ie DOET), maar hij is een van de weinigen ter wereld die hier serieus mee bezig is het te onderzoeken
groeten
Diaz
Tuurlijk kan dat heel goed.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:15 schreef Netflier het volgende:
Ik weet niet of hij psychotisch is, maar stabiel lijkt hij mij zéker níet! Ik vind die conclusie van Diaz nog niet eens zo raar. Waarom zou het niet kunnen dat hij de illusie claimt om over paranormale gaven te beschikken om zodoende zijn 'echte' problemen niet onder ogen te hoeven komen? Als dat waar is belandt hij - of dat is al reeds gebeurd - in een neerwaartse spiraal omdat hij verstrikt raakt in zijn eigen leugens. Maar ik denk zeker dat programmamakers hem gebruiken of misbruiken puur om kijkcijfers te trekken. En hoewel ik me eerst positief uitliet over Irene Moors vond ik dat zij bij Jensen nogal domme dingen uitkraamde; zij is duidelijk niet oprecht geïnteresseerd in het paranormale.
Wat al eerder werd beweerd vind ik het aannemelijk dat hij in het geniep een uitgeknipt papieren poppetje voor zijn lens houdt voordat hij een foto schiet. Als je kan fotograferen weet je precies hoe je de lens moet instellen om zo'n 'alien' transparant maar duidelijk te krijgen. Photoshop heb je dus niet persé nodig.
Het boek is geschreven in de ik-vorm, maar staat boordevol quotes van zijn moeder, vader, zusjes, maar ook van Nancy Talbott, directeur van de non-profitorganisatie BLT het Research Team in Cambridge, Massachusetts (VS).quote:Het medium Robbert van den Broeke (1980) beschrijft in Robbert - Van zorgenkind tot medium hoe moeilijk zijn jeugd was, toen niemand zijn paranormale gaven herkende en welke bijzondere ervaringen hij sindsdien heeft gehad. Zijn bijzondere mediamieke talenten zijn nog altijd in ontwikkeling en geven ons een inzicht in 'de andere wereld' waar Robbert zelf inmiddels heel vertrouwd mee is.
Het boek is gebaseerd op de notities die zijn vader jarenlang maakte van Robberts ervaringen en bevat uniek beeldmateriaal van alle bijzondere verschijnselen die zich in zijn directe omgeving voordeden, onder andere graancirkels, lichtfenomenen en buitenruimtelijke wezens
ik weet niet of je wel eens in het lampje van de afstandsbediening van je TV hebt gekeken. als je op een knopje drukt zie je namelijk niks, dat is logisch, het is infra rood. als je nu de afstandsbediening voor een digitale camera houdt en je kijkt op het lcd schermpje, dan zie je wel een lampje knipperen als je op het knopje drukt. men zegt ook wel dat geesten zich in het infrarode gebied kunnen begeven. wij zien ze daarom niet, de digitale cam wel.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:20 schreef LedZep het volgende:
Waarom moeten die geesten op foto's verschijnen? Die fotocamera ziet *exact* wat wij ook zien. Robbert vraag die geesten om zich op de foto te laten zetten. Dus moeten ze gedurende korte tijd ook voor ons zichtbaar zijn. Waarom vraagt Robbert ze niet om volledig zichtbaar te worden? Hij moest toch zo nodig die boodschap verspreiden?
Ja, ik had vandaag al het plan opgevat het te gaan kopen. Morgen dan. Ik zie ook wel dat Robbert een heel sterke vibratie heeft (om het zo te noemen), maar er is iets meer aan de hand, denk ik dan, dan 'alleen' het werk van buitenaardsen. Ik houd het voor mogelijk dat hij op een bepaald energie niveau zit, vergelijkbaar met een sopraan die een spiegel laat barsten (kan dat?quote:Op woensdag 7 december 2005 21:11 schreef Sh0g het volgende:
Stenny, jij koopt het toch wel hè?Volgens mij is het echt iets voor jou, als ik zo jou meningen hierover lees. In ieder geval leuk voor de verzameling
![]()
Om me maar weer eens in de discussie te mengen: wel eens van een aansteker gehoord?quote:Op woensdag 7 december 2005 21:11 schreef Sh0g het volgende:
Ook een erg interessant stukje, dat nog niet op TV is verteld, gaat over de keren dat Robbert depressief was en van de psychiater medicijnen kreeg voorgeschreven. Deze bewaarde hij op de bovenste plank van het keukenkastje tussen wat huismiddelen. Toen zijn vader eens de medicijnen wilde pakken, bleken deze doosjes allemaal verbrand, de strips waren gesmolten en de pillen verpulverd... En dat gebeurde keer op keer dat Robbert medicijnen kreeg voorgeschreven, alsof hij ze niet mocht innemen van een hogere macht, behalve de Bach Bloesem remedies dan, die bleven gespaard. Er staan foto's in van de verbrande medicijnen en een keukenkastje met brandvlekken, terwijl de omliggende huismiddelen onaangetast bleken.
Ook erg bizar zijn de foto's van patiënten die hij behandeld in zijn praktijk. Sinds hij eens een verschijning had op z'n kamer, bleken de foto's brandplekken te hebben, specifiek op de plaatsen waar die mensen klachten hadden. Ook een foto van zijn hond bleek een brandplek te hebben op de plaats waar ze gesteriliseerd was en dus pijn zou hebben (deze staat in het boek). Zelfs foto's die tussen ander papier lagen kregen brandplekken, terwijl het andere papier dus onaangetast bleek. Zijn vader werd daardoor wel bang dat het huis eens zou afbranden.
Ik heb het boek nog niet gelezen (ga zo naar de winkel), maar het gaat wel héél ver: objecten die in de fik hebben gestaan...Er is toch ook een andere methode van de geesten/... om duidelijk te maken dat hij iets niet moet slikken? Ik ben benieuwd wat mijn indruk ná het boek is, ik laat het jullie het weten.quote:Op donderdag 8 december 2005 01:52 schreef Sh0g het volgende:
Linda, in het boek wordt niet gerept over menselijk handelen. Dat is ook wel logisch, aangezien alle voorkomende personages, inclusief de psychiater en amerikaans onderzoekster in Robberts gaven geloofd. Omdat de meesten zelf de lichtbollen hebben waargenomen, geloven ze Robbert op zijn woord natuurlijk.
Maar je kan uit het boek ook niet opmaken wie de boel in de fik heeft kunnen steken. Het zou iedereen in het huis geweest kunnen zijn.
Als je echt zo spiritueel bent als je aangeeft, moet je weten dat zulke dingen in regelmaat voorkomen.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:20 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik heb het boek nog niet gelezen (ga zo naar de winkel), maar het gaat wel héél ver: objecten die in de fik hebben gestaan...Er is toch ook een andere methode van de geesten/... om duidelijk te maken dat hij iets niet moet slikken? Ik ben benieuwd wat mijn indruk ná het boek is, ik laat het jullie het weten.
Dat is natuurlijk heel begrijpelijk.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja inderdaad. En wat mij een beetje irriteert is dat ze vrij kritisch naar Robbert is terwijl ze haar uittredingen (die vele, vele malen vager zijn omdat er geen fysiek iets van zichtbaars is) wel als waar presenteert.
Waarmee ik dus niet zeg dat ze geen uittredingen heeft.
Dit vroeg me ook al af in deel 1 van dit onderwerp. Robbert pretendeert uitverkoren te zijn als medium om een bepaalde boodschap te verspreiden, maar wát die boodschap mag zijn is mij volstrekt onduidelijk. Wat mij opvalt is dat hij en ook Char een kunstje vertonen waarover iedereen over discussiert of het wel of niet waar is, maar de rest wat ze verkondigen is oppervlakkig geleuter. Het is nogal voor de hand liggend als beweerd wordt dat het goed gaat met je overleden opa en zo ook als die opa het medium doorgeeft dat hij trots op je is.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:20 schreef LedZep het volgende:
Waarom moeten die geesten op foto's verschijnen? Waarom vraagt Robbert ze niet om volledig zichtbaar te worden? Hij moest toch zo nodig die boodschap verspreiden?
Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 8 december 2005 13:00 schreef Stenny het volgende:
Zo ik heb het boek gelezen, in ruim twee uur. Ik ben mijn vraagtekens niet kwijt, er zijn er alleen maar meer bij gekomen. Mijn reactie zal ik in vragen opschrijven (zet het ook op mijn eigen website...)
quote:Op donderdag 8 december 2005 11:54 schreef Netflier het volgende:
[..]
Dit vroeg me ook al af in deel 1 van dit onderwerp. Robbert pretendeert uitverkoren te zijn als medium om een bepaalde boodschap te verspreiden, maar wát die boodschap mag zijn is mij volstrekt onduidelijk. Wat mij opvalt is dat hij en ook Char een kunstje vertonen waarover iedereen over discussiert of het wel of niet waar is, maar de rest wat ze verkondigen is oppervlakkig geleuter. Het is nogal voor de hand liggend als beweerd wordt dat het goed gaat met je overleden opa en zo ook als die opa het medium doorgeeft dat hij trots op je is.
Misschien ben ik een lul dat ik de 'gaves' van Robbert in diskrediet breng, maar anderen zijn absoluut niet beter als ze hem aanmoedigen om in de waan van zijn leugens te blijven. Hij moet hulp krijgen om in te zien dat hij zonder paranormale gaves ook een volwaardig mens is. Dan wordt hij sterk genoeg om zich niet meer te laten gebruiken door televisiemakers.
Óf hij is een heel goed toneelspeler. Mensen die beweren over paranormale gaves te beschikken komen áltijd sympathiek over. Zo winnen ze het vertrouwen van anderen. Wat slim zijn ze in ieder geval wel. Dus laat de uitstraling van zo'n iemand absoluut geen rol spelen in jouw beoordeling.
quote:Op woensdag 7 december 2005 15:49 schreef Diaz het volgende:
groeten
Diaz
dus volgens jouw had jezelf ook last van een Psychose ??? is bij jouw ook het "monster"naar buiten gekomen ?quote:Nogmaals : ik weet ZEER goed waar ik over praat, ben jaaaaaren bezig geweest met spirituele zaken, reincarnatie, Tarot, paranormale waarneming etc.
Ik geloofde er echt in.
Pas de laatste jaren is dat alles ingestort en weet ik wat er aan ten grondslag ligt (TIP....: lees mijn onderschrift :-))
Zijn die verhalen van Robbert dan aannemelijker? Iedereen heeft recht om zijn eigen gedachten erover te hebben, zeker als Robbert ermee op TV komt. Respecteer dat!quote:Op donderdag 8 december 2005 15:12 schreef merlin693 het volgende:
Diaz schreef
dus volgens jouw had jezelf ook last van een Psychose ??? is bij jouw ook het "monster"naar buiten gekomen ?
moeten we jouw nog serieus nemen dan ?
en daarna kom jij met deze reactie op mij :quote:dus volgens jouw had jezelf ook last van een Psychose ??? is bij jouw ook het "monster"naar buiten gekomen ?
moeten we jouw nog serieus nemen dan ?
volgens mij begrijp je mn reactie op diaz niet helemaal..lees mijn geplaatse quotes van hem en mijn reactie erop nog eens terugquote:Zijn die verhalen van Robbert dan aannemelijker? Iedereen heeft recht om zijn eigen gedachten erover te hebben, zeker als Robbert ermee op TV komt. Respecteer dat!
In al je sarcasme is dit een ontzettend flauwe discussiedodende reply.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:08 schreef Mirage het volgende:
Nou Stenny... nu heb je het gedaan !
Je hebt de boel opgelicht. Vanzelfsprekend ben je nu je volledige geloofwaardigheid kwijt...
spoel je boek maar door de wc, zeg je interviews maar af.. druk je website onder de grote DELETE knop... het komt nu nooit meer goed. Ëén ding fake = alles fake![]()
Volgens mij kwam dat wel ten sprake in het gesprek bij Jensen. Zijn opdracht is om mensen te laten weten dat er meer is na dit leven. Hij noemde zich een tussenschakelaar tussen de ene en de andere wereld.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:07 schreef Netflier het volgende:
Robbert zal eerst moeten aangeven wat zijn 'opdracht' is en wat hij ermee opschiet en wat anderen ermee kunnen opschieten.
Fokradio?quote:Op donderdag 8 december 2005 16:39 schreef Mirage het volgende:
nou Sten, nodig jezelf ergens uit en vraag of ze je tegenover Robbert zetten.
Kan jij eens iemand anders interviewen
Vergeet fok niet te noemen !
Of neem contact op met Fok!radio, vraag wat tijd aan... bel R op en neem een telefonisch live interview af.
Behalve een heleboel met name positieve aandacht en een flinke hoeveelheid geld schiet hij er idd weinig mee op. Allebei hele vervelende zaken waar mensen in het algemeen niet op staan te wachten.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:19 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Volgens mij kwam dat wel ten sprake in het gesprek bij Jensen. Zijn opdracht is om mensen te laten weten dat er meer is na dit leven. Hij noemde zich een tussenschakelaar tussen de ene en de andere wereld.
Dit kan troost bieden aan veel mensen, dat is wat de "anderen" ermee opschieten. En hijzelf schiet er weinig mee op, omdat hij die gave nu eenmaal heeft.
Zo kwam dat volgens mij ongeveer naar voren in het gesprek.
http://www.actionradio.nl/listen.plsquote:Op donderdag 8 december 2005 16:46 schreef Stenny het volgende:
[..]
Fokradio?![]()
Nog nooit naar geluisterd.
![]()
Het zou wel leuk zijn, een keer de rollen omgedraaid.![]()
Maar wat schieten wij ermee op? Wordt de mens gelukkiger en/of minder haatdragend als het bestaan van geestenwereld een feit is?quote:Op donderdag 8 december 2005 16:19 schreef ThomasBerge het volgende:
Volgens mij kwam dat wel ten sprake in het gesprek bij Jensen. Zijn opdracht is om mensen te laten weten dat er meer is na dit leven. Hij noemde zich een tussenschakelaar tussen de ene en de andere wereld.
Dit kan troost bieden aan veel mensen, dat is wat de "anderen" ermee opschieten. En hijzelf schiet er weinig mee op, omdat hij die gave nu eenmaal heeft.
Zo kwam dat volgens mij ongeveer naar voren in het gesprek.
Is goed Mirage, ik zal Fok wel een mailtje sturen, maar kan Fok me ook helpen Robbert te bereiken, of moet ik zelf heel erg gaan kwispelen en mijn pootje ophouden bij RTL4?quote:Op donderdag 8 december 2005 16:51 schreef Mirage het volgende:
[..]
http://www.actionradio.nl/listen.pls
Ik geloof niet dat ze nu uitzenden.
Email is volgens mij radio@fok.nl
push push
nu Robbert nog overhalen![]()
Ik zal even wat navragenquote:Op donderdag 8 december 2005 17:02 schreef Stenny het volgende:
[..]
Is goed Mirage, ik zal Fok wel een mailtje sturen, maar kan Fok me ook helpen Robbert te bereiken, of moet ik zelf heel erg gaan kwispelen en mijn pootje ophouden bij RTL4?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |