abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32914629
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:20 schreef LedZep het volgende:
Waarom moeten die geesten op foto's verschijnen? Waarom vraagt Robbert ze niet om volledig zichtbaar te worden? Hij moest toch zo nodig die boodschap verspreiden?
Dit vroeg me ook al af in deel 1 van dit onderwerp. Robbert pretendeert uitverkoren te zijn als medium om een bepaalde boodschap te verspreiden, maar wát die boodschap mag zijn is mij volstrekt onduidelijk. Wat mij opvalt is dat hij en ook Char een kunstje vertonen waarover iedereen over discussiert of het wel of niet waar is, maar de rest wat ze verkondigen is oppervlakkig geleuter. Het is nogal voor de hand liggend als beweerd wordt dat het goed gaat met je overleden opa en zo ook als die opa het medium doorgeeft dat hij trots op je is.

Misschien ben ik een lul dat ik de 'gaves' van Robbert in diskrediet breng, maar anderen zijn absoluut niet beter als ze hem aanmoedigen om in de waan van zijn leugens te blijven. Hij moet hulp krijgen om in te zien dat hij zonder paranormale gaves ook een volwaardig mens is. Dan wordt hij sterk genoeg om zich niet meer te laten gebruiken door televisiemakers.

Óf hij is een heel goed toneelspeler. Mensen die beweren over paranormale gaves te beschikken komen áltijd sympathiek over. Zo winnen ze het vertrouwen van anderen. Wat slim zijn ze in ieder geval wel. Dus laat de uitstraling van zo'n iemand absoluut geen rol spelen in jouw beoordeling.
pi_32915294
By the way, in de 2e alinea van mijn vorige post druk ik me misschien wat agressief uit zie ik nu pas. Maar zo is het niet bedoeld.

Het is geen reactie op de andere posts. Ik geeft slechts mijn bescheiden mening.
pi_32916078
Zo ik heb het boek gelezen, in ruim twee uur. Ik ben mijn vraagtekens niet kwijt, er zijn er alleen maar meer bij gekomen. Mijn reactie zal ik in vragen opschrijven (zet het ook op mijn eigen website...)
  donderdag 8 december 2005 @ 13:08:39 #229
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_32916282
Poeh, wat een meningen en een 'deskundigheid' in dit topic, wat weten veel mensen het toch vrèselijk goed allemaal

Ik vind persoonlijk dat niemand die Robbert en zijn ervaringen persoonlijk kent hier ook maar iets zinnigs over kan zeggen. Het gebash van sceptici naar niet-skeptici en vice versa (niet alleen in dit topic overigens) vind ik behoorlijk irritant.

Laat een ander er toch lekker van denken wat hij of zij wil zonder gelijk iemands verstandelijke vermogens ter discussie te stellen.

Ik denk zelf dat Robbert oprecht is en de boel niet besodemietert, en dat ook nog wel duidelijker zal worden, al kan het voor sommigen natuurlijk nooit duidelijk genoeg zijn
Ik denk dat wij maar een heel klein stukje van de realiteit kunnen waarnemen, en dat Robbert daar meer van kan waarnemen dan de meeste mensen. Ik heb z'n boek gister besteld, ben heel benieuwd.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_32916930
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:00 schreef Stenny het volgende:
Zo ik heb het boek gelezen, in ruim twee uur. Ik ben mijn vraagtekens niet kwijt, er zijn er alleen maar meer bij gekomen. Mijn reactie zal ik in vragen opschrijven (zet het ook op mijn eigen website...)
Ik ben benieuwd
  donderdag 8 december 2005 @ 13:41:57 #231
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32917115
quote:
Op donderdag 8 december 2005 11:54 schreef Netflier het volgende:

[..]

Dit vroeg me ook al af in deel 1 van dit onderwerp. Robbert pretendeert uitverkoren te zijn als medium om een bepaalde boodschap te verspreiden, maar wát die boodschap mag zijn is mij volstrekt onduidelijk. Wat mij opvalt is dat hij en ook Char een kunstje vertonen waarover iedereen over discussiert of het wel of niet waar is, maar de rest wat ze verkondigen is oppervlakkig geleuter. Het is nogal voor de hand liggend als beweerd wordt dat het goed gaat met je overleden opa en zo ook als die opa het medium doorgeeft dat hij trots op je is.

Misschien ben ik een lul dat ik de 'gaves' van Robbert in diskrediet breng, maar anderen zijn absoluut niet beter als ze hem aanmoedigen om in de waan van zijn leugens te blijven. Hij moet hulp krijgen om in te zien dat hij zonder paranormale gaves ook een volwaardig mens is. Dan wordt hij sterk genoeg om zich niet meer te laten gebruiken door televisiemakers.

Óf hij is een heel goed toneelspeler. Mensen die beweren over paranormale gaves te beschikken komen áltijd sympathiek over. Zo winnen ze het vertrouwen van anderen. Wat slim zijn ze in ieder geval wel. Dus laat de uitstraling van zo'n iemand absoluut geen rol spelen in jouw beoordeling.

Jesus, wat doet mij dit aan een paar eeuwen geleden denken. Ik hoor nog net niet de woorden "hij is een heks, verbrand hem".
Godverdomme wat een vreemd persoon ben jij zeg. Is dit een topic aan het worden met een opsomming van mensen die allemaal psychiatrische kennis hebben, of zelfs gediplomeerd? Proficiat als dat zo is, maar het heeft geen ene drol geholpen in dat geval.
Je staat een beetje ver van de realiteit af Netflier, reacties zoals dat kunnen gewoon niet meer anno 2005!
Ik wist echt niet dat er mensen waren die zo bang waren voor alles wat hun "begrijpertje" te boven ging. Ben ik dan zo geniaal dat ik het wel snap? Nee echt niet, ben ook maar een simpele jongen, maar heb in dit geval toch wel even iets meer besef met hoe de wereld in elkaar zit.
Eigenlijk haat ik het ook om zo'n reactie te moeten plaatsen, want this just ain't me! Maar misschien snap je dan dat je fout bezig ben.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_32917247
Op mijn speurtocht, ook nog de link gevonden naar Wonderen Bestaan, 24 aug 2003, waarin hij optreedt, voor de ongeduldigen, doorspoelen naar 2/3 van de uitzending, je ziet ook authentieke (ik moet er een vraagteken bij zetten, ik kan het immers niet controleren) opnamen van bewegende lichtbollen:

Robbert van den Broeke in 'Wonderen bestaan'
pi_32917776
Waar slaat dít nu weer op?!

Zoals ik al zei verwoord ik gewoon wat ik ervan denk - waarvoor dit forum ook is opgericht - dus ik ben net zo min als iedereen hier fout bezig. En al helemaal niet vreemd. Als jij denkt dat die Robbert werkelijk paranormaal begaafd is moet jij dat zelf weten. Ik geloof het niet. Ik denk dat het allemaal doorgestoken kaart is.

Het programma van Char is succesvol. En de laatste tijd proberen de TV-zenders zoveel mogelijk kijkers te trekken, ten koste van elkaars concurenten én - helaas maar waar - ten koste van onschuldige mensen. Daarom heb ik ook een vaag vermoeden dat die Robbert gebruikt wordt en dat het programma absoluut niet oprecht is.

Ik heb Jensen gezien. Die Robbert leek me heel zenuwachtig. En op een bepaald moment zag ik dat hij een soort paniekaanval kreeg. En ik weet in dit geval heel goed waar ik over praat. Jensen viel het ook op, maar hij maakte er een soort verhaal van of Robbert misschien een geest zag. Dus had Robbert een aanleiding om over zijn paranormale gaven te vertellen. Dit denk ik ervan. Ik heb niet de wijsheid in pacht, dus ik beweer niet dat ik gelijk heb.

Robbert zal eerst moeten aangeven wat zijn 'opdracht' is en wat hij ermee opschiet en wat anderen ermee kunnen opschieten.
  donderdag 8 december 2005 @ 15:12:30 #234
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_32919309
Diaz schreef
quote:
Op woensdag 7 december 2005 15:49 schreef Diaz het volgende:
Dit aanschouwend (op tv) is er werkelijk geen twijfel over dat Robbert een behoorlijk heftige psychose heeft. En ik KEN mensen die dit hebben en (weliswaar niet zich voordoend als iemand met paranormale krachten) typisch de

eigenschappen vertonen van deze jongen: Heel correct, rustig en schijnbaar van binnen heel beheerst en integer. Maar waar een 'monster' in zit, van binnen. Iemand die van binne behoorlijk kapot is en op deze manier alleen nog zin in leven kan vinden.
Ik weet dat mensen met deze ziekte (want het is wel een ziekte, dus ik zeg niet dat hij per definitie het doordachte plan 100% bij z'n verstand gemaakt heeft, om mensen zo bij de poot te nemen), heel extreem ver kunnen gaan en in die zin totaal geen normen en waarden kennen. Het is een 'psychologisch overleven' voor ze geworden. Een manier van leven waarbij ze DIE dingen 'wegdoen' (psychisch, in hun hoofd) die ze niet onder ogen willen zien. Dat verklaart waarom hij dat soort onzin uithaalt en ons vertelt dat dat foto's van geesten zijn !! dwz: hij kan dan ook zo ver gaan als WIJ hem LATEN gaan (op tv dus etc.)

Ik weet heel veel van psychologie, heb veel gevallen bestudeerd, dus weet waar ik over praat.

PS men kan die Randi braak vinden of niet (die foto's van hem interesseert mij overigens ook niets, het gaat me om de

inhoud van wat ie DOET), maar hij is een van de weinigen ter wereld die hier serieus mee bezig is het te onderzoeken

sinds al heel lange tijd.

groeten
Diaz
quote:
Nogmaals : ik weet ZEER goed waar ik over praat, ben jaaaaaren bezig geweest met spirituele zaken, reincarnatie, Tarot, paranormale waarneming etc.
Ik geloofde er echt in.

Pas de laatste jaren is dat alles ingestort en weet ik wat er aan ten grondslag ligt (TIP....: lees mijn onderschrift :-))
dus volgens jouw had jezelf ook last van een Psychose ??? is bij jouw ook het "monster"naar buiten gekomen ?

moeten we jouw nog serieus nemen dan ?
pi_32920254
laten we gezamelijk het woord van liefde verspreiden
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32920414
quote:
Op donderdag 8 december 2005 15:12 schreef merlin693 het volgende:
Diaz schreef
dus volgens jouw had jezelf ook last van een Psychose ??? is bij jouw ook het "monster"naar buiten gekomen ?

Zijn die verhalen van Robbert dan aannemelijker? Iedereen heeft recht om zijn eigen gedachten erover te hebben, zeker als Robbert ermee op TV komt. Respecteer dat!
  donderdag 8 december 2005 @ 15:57:33 #237
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_32920440
OK mirage ik doe mee
  donderdag 8 december 2005 @ 16:00:23 #238
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_32920512
ik schreef als antwoord op Diaz (met gebruik making van quotes van de betrekkende stukken geschreven door Diaz)
quote:

en daarna kom jij met deze reactie op mij :
quote:
Zijn die verhalen van Robbert dan aannemelijker? Iedereen heeft recht om zijn eigen gedachten erover te hebben, zeker als Robbert ermee op TV komt. Respecteer dat!
volgens mij begrijp je mn reactie op diaz niet helemaal..lees mijn geplaatse quotes van hem en mijn reactie erop nog eens terug
  donderdag 8 december 2005 @ 16:16:07 #239
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32920936
Ik begrijp het ook niet helemaal. Sommige mensen branden Robbert in kwestie helemaal af, en beschuldigen hem als ware als "gevaar voor de samenleving" en als daar op gereageerd word, is het ineens een onschuldige mening die gerecpecteerd moet worden? Een mening is zoiets als "he bah, ik vind aardappelen vies". Suggeren dat iemand mentaal niet helemaal niet in orde is.. is dat dus niet.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_32920990
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:08 schreef Mirage het volgende:
Nou Stenny... nu heb je het gedaan !
Je hebt de boel opgelicht. Vanzelfsprekend ben je nu je volledige geloofwaardigheid kwijt...
spoel je boek maar door de wc, zeg je interviews maar af.. druk je website onder de grote DELETE knop... het komt nu nooit meer goed. Ëén ding fake = alles fake

In al je sarcasme is dit een ontzettend flauwe discussiedodende reply.
Een Stenny die duidelijk aangeeft dat ze een foto heeft gefaked puur om een 'grap' uit te halen is natuurlijk niet te vergelijken met Robbert van den Broeke die imho overduidelijk de eerder door mij geplaatste foto's heeft gefaked.

Het grote verschil ligt d'r namelijk in dat Robbert deze foto's (impliciet) gebruikt ter ondersteuning van z'n claim dat hij paranormaal begaafd is. Hierdoor verspeelt hij voor mij al z'n geloofwaardigheid. Je eigen leugens gebruiken om te bewijzen dat wat je doet écht is..

Waarom?
pi_32921005
quote:
Op donderdag 8 december 2005 14:07 schreef Netflier het volgende:
Robbert zal eerst moeten aangeven wat zijn 'opdracht' is en wat hij ermee opschiet en wat anderen ermee kunnen opschieten.
Volgens mij kwam dat wel ten sprake in het gesprek bij Jensen. Zijn opdracht is om mensen te laten weten dat er meer is na dit leven. Hij noemde zich een tussenschakelaar tussen de ene en de andere wereld.
Dit kan troost bieden aan veel mensen, dat is wat de "anderen" ermee opschieten. En hijzelf schiet er weinig mee op, omdat hij die gave nu eenmaal heeft.

Zo kwam dat volgens mij ongeveer naar voren in het gesprek.
pi_32921049
Geachte Fokkers,

is Robbert toch nog één dagtaak geworden (vandaag). Ik ben net klaar met mijn reactie op Robbert's boek.

Ik heb het ook op mijn eigen site gezet, en ik probeer het ook nog elders geplaatst te krijgen, want ik hoop natuurlijk stiekem écht op een antwoord van Robbert.

Hier komt het, je moet er wel even voor gaan zitten, want is het niet heel kort.

----

Robbert, van zorgenkind tot medium

Brief met vragen aan Robbert van den Broeke:

Beste Robbert,

ik heb je boek vandaag (8 december 2005) in ongeveer 2,5 uur gelezen en ik heb met potlood aantekeningen gemaakt. Ik wil je complimenteren. Het boek ligt prettig in de hand en is door de bladspiegel aangenaam om te lezen. De taal is helder, iedereen zou dit moeten kunnen lezen. De interessante afbeeldingen verrijken en verduidelijken de tekst.

Ik heb veel respect voor je durf en je getoonde kwetsbaarheid.

Robbert, ik ben zelf ook al sinds mijn 18e actief met het spirituele bezig. Vanaf dat moment kreeg ik spontane uittredingen en verwante ervaringen. Ik ben, net als jij, overtuigd van het bestaan van geesten die ik regelmatig zie en voel tijdens uittredingen. Voor mij hoef je dus het bestaan van geesten niet aan te tonen.

Mijn ludieke spreuk is: een zaterdagskind zal geesten zien. Ben jij ook een zaterdagskind, Robbert?

Het lezen van jouw boek heeft wel vragen opgeroepen. Je zei al in je boek: “Het hogere is onnoembaar, het heeft niet alleen met liefde of het kwaad te maken. Als het zich laat zien, is het in liefde. Het hogere is veel groter dan we denken. Het is niet menselijk en het heeft meer aspecten dan wij kunnen zien. Het is een liefde die ook pijn kan doen, omdat ook lijden een functie kan hebben.”(Bladzijde 56) Zie deze vragen aan jou als een uitdaging om je verhaal aan te vullen, Robbert. Ze worden vanuit liefde gesteld.

15 vragen aan Robbert van den Broeke naar aanleiding van zijn boek ‘Robbert’.

1. Robbert, zie jij jezelf als een uitverkoren mens?

2. Uit je boek mag geconcludeerd worden dat de reguliere geneeskunde heeft gefaald toen jij depressief werd en de situatie onhoudbaar werd. De pillen die je slikte, werkten niet. Later werden ze door een ongeziene kracht verpulverd, verbrand (zoals ook de foto’s in je boek tonen). Dit vind ik trouwens zelf nogal een agressieve manier om jou iets duidelijk te maken. Iemand wilde niet dat jij die anti depressiva zou slikken. De Bach Bloesem remedies werden gespaard.

Hebben de Bach Bloesem remedies jou wel kunnen helpen?

3. Je beschrijft in je boek op meerdere plaatsen dat de lichtbollen, graancirkels en entiteiten je een groot gevoel van geluk en vrede geven. Je werd echter meerdere keren langdurig depressief en je had een “minderwaardigheidsgevoel” (bladzijde 29).

Waarom wogen jouw mooie ervaringen niet op tegen de moeilijkheden die jouw gave jou bezorgden?

4. Op bladzijde 31 schrijf je: “Mijn talent is een groot cadeau van het hogere, het goddelijke, noem het wat je wilt. Ik weet ook niet waar ik het aan verdiend heb. Het zit echt niet in de familie, al vertelde mijn grootmoeder wel eens dat een overleden neefje aan haar bed verscheen en dat duidt toch op een paranormale begaafdheid.”

Denk jij dat aanleg voor het ‘paranormale’, ‘spirituele’ in de genen, zit?

5. De bladzijde erna schrijf je dat sommige boeken door een onzichtbare hand van je schoot worden geduwd, omdat “het informatie is die door de bril van een ander wordt gezien.” Ook op andere plaatsen in je boek (bijvoorbeeld bladzijde 54 bovenaan), lijken de ‘hogere machten’ te kiezen wat goed voor jou is.

Laat jij 'hogere machten' bepalen wat jij leest?

6. Je schrijft op bladzijde 89: “Ik schrijf bijna nooit iets op […]” Je schrijft dat je op school rekenkundig achterbleef, maar je was talig gezien toch wel sterk. Je ervaringen opschrijven biedt de kans alles heel mooi te ordenen en tevens heb je gelegenheid je te uiten.

Waarom houd je geen dagboeken bij?

7. Vraag Rens Hendriks
Je noemt psycholoog en ‘ziener’ Rens Hendriks meerdere keren in je boek: hij redde je toch min of meer het leven toen je in het instituut zat.

7a) Is hij nog steeds actief als psycholoog?
7b) Waarom noemt hij zichzelf een ziener (of noem jij hem zo)?
7c) Hoe heb jij zijn leven beïnvloed?

8. Je hebt het meerdere keren over ‘buitenruimtelijk’ leven. Dit definieer je op bladzijde 103 met “Het zijn wezens buiten ruimte en tijd en bij gebrek aan een beter woord noem ik ze nu dus buitenruimtelijke wezens.” Dit begrijp ik niet helemaal, wel dat iets tijdloos kan zijn.

Wat bedoel je met ‘buitenruimte(lijk)’?

9. Vraag planeten
Je vertelt dat je (fysiek) naar de planeet Bovisa bent gereisd, dat toch als een soort hemel gezien kan worden, maar aardse kenmerken als besneeuwde bergen, watervallen en bloemen heeft. Deze planeet zou zich in de vierde kosmische graad bevinden. De aarde bevindt zich volgens jou in de derde kosmische graad. Ik begrijp niet waarom de maan volgens jou (en je helpers) in de eerste kosmische graad ligt (de ‘laagste’) en Mars en de bijplaneten in de tweede.

9a) Waarom worden de maan en Mars als ‘lager’ ingeschaald?
9b) Hoe zit met met de graden van planeten als Jupiter en Venus?
9c) Ken je de naam ‘Niburu’ van een nog relatief onbekende planeet (mythe of waarheid?)

10. In je boek vertel je over Nancy Talbott van de non-profitorganisatie BLT die jou graancirkel meldingen heel serieus nam en ook meermaals naar Nederland vertrok om materiaal voor onderzoek te verzamelen. Zij verbleef ook meerdere keren in jouw ouderlijk huis. Tijdens zulke bezoeken gebeurden er zaken zoals jij die vaak meemaakt: jullie zagen bijvoorbeeld een hele lichtshow. Wat mij erg verbaast, is dat dit niet met de camera is opgenomen, zeker omdat er herhaaldelijk zaken in haar aanwezigheid gebeurden.

Waarom heeft Nancy Talbott niet (?) gefilmd tijdens deze bijzondere gebeurtenissen?

11. Je presenteert regelmatig foto’s waar naar jouw zeggen geesten opstaan. Wat ik zie, zijn ‘orbs’, lichtvlekken die mogelijk ontstaan door ‘fouten’ in de camera. Ik heb ze zelf ook regelmatig op de camera staan. Ze verschenen bijvoorbeeld ook toen ik de promovering van Victor Spoormaker (de wetenschapper die zich met lucide dromen bezig houdt) vastlegde. Ik zou bijna zeggen: vrijwel iedereen heeft dergelijke lichtbolletjes op de camera staan.

Heb je nooit overwogen dat de lichtbolletjes op je foto's op een technische kwestie terug te voeren zijn?

12. Je beschrijft dat je een paar keer met een kletsnatte broek en modder op je schoenen wakker werd, en zeker wist dat je niet weg was geweest (bladzijde 90). Er bleken deze dagen weer graancirkels gemaakt te zijn, en je vraagt je af of je gedematerialiseerd en daarna weer gematerialiseerd bent geweest.

Heb jij ooit overwogen of jij in een andere staat van zijn de graancirkels zelf gemaakt respectievelijk veroorzaakt hebt (denk bijvoorbeeld ook aan slaapwandelen)?

13. Zie jij jezelf als gelovig mens?

14. Hoe kunnen jouw ervaringen deze wereld beter maken?

15. Waar en hoe denk je dat je over 10 jaar bent?

Robbert, ik wens je veel succes op je aardse en spirituele weg.

Liefs,

Sten Oomen

[ Bericht 0% gewijzigd door Stenny op 08-12-2005 20:47:46 ]
pi_32921469
Vinden jullie mij te kritisch?
pi_32921479
nou Sten, nodig jezelf ergens uit en vraag of ze je tegenover Robbert zetten.
Kan jij eens iemand anders interviewen

Vergeet fok niet te noemen !

Of neem contact op met Fok!radio, vraag wat tijd aan... bel R op en neem een telefonisch live interview af.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32921654
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:39 schreef Mirage het volgende:
nou Sten, nodig jezelf ergens uit en vraag of ze je tegenover Robbert zetten.
Kan jij eens iemand anders interviewen

Vergeet fok niet te noemen !

Of neem contact op met Fok!radio, vraag wat tijd aan... bel R op en neem een telefonisch live interview af.
Fokradio? Nog nooit naar geluisterd.
Het zou wel leuk zijn, een keer de rollen omgedraaid.
pi_32921709
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:19 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Volgens mij kwam dat wel ten sprake in het gesprek bij Jensen. Zijn opdracht is om mensen te laten weten dat er meer is na dit leven. Hij noemde zich een tussenschakelaar tussen de ene en de andere wereld.
Dit kan troost bieden aan veel mensen, dat is wat de "anderen" ermee opschieten. En hijzelf schiet er weinig mee op, omdat hij die gave nu eenmaal heeft.

Behalve een heleboel met name positieve aandacht en een flinke hoeveelheid geld schiet hij er idd weinig mee op. Allebei hele vervelende zaken waar mensen in het algemeen niet op staan te wachten.

pi_32921754
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:46 schreef Stenny het volgende:

[..]

Fokradio? Nog nooit naar geluisterd.
Het zou wel leuk zijn, een keer de rollen omgedraaid.
http://www.actionradio.nl/listen.pls
Ik geloof niet dat ze nu uitzenden.
Email is volgens mij radio@fok.nl

push push

nu Robbert nog overhalen
Sir Winston Churchill
pi_32921954
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:19 schreef ThomasBerge het volgende:

Maar wat schieten wij ermee op? Wordt de mens gelukkiger en/of minder haatdragend als het bestaan van geestenwereld een feit is?

Ik geloof wel dat er een hiernamaals is, maar dat die onder normale omstandigheden onbereikbaar is voor de wereld waarin wij leven. Maar mensen die bijvoorbeeld vertellen dat een dierbaar persoon aan hun verscheen en later bleek dat ze een kwartier daarvoor waren overleden wil ik wel geloven. Of mensen die jarenlang dromen van een huis en het uiteindelijk tegenkomen. Of iemand die een dierbare ring van zijn/haar ouders zaliger na 50 jaar opeens weer vindt op een plek waar je het niet voor mogelijk houdt.

Ik geloof hierin omdat het bovennatuurlijke zich openbaart aan iemand met een bepaald doel, maar nog altijd even mysterieus blijft. En of het überhaupt wel of niet iets bovennatuurlijks is doet dan eigenlijk niet ter zake. Maar Robbert, Char en heel veel andere mediums gissen hoe de bovennatuurlijke wereld in elkaar zit en verkondigen dat als een feit. Ze hebben het over aliens, orbs en weet ik veel allemaal. Ze doen iets wat de meeste mensen niet begrijpen en datgene is tevens het overtuigingsbewijs. Maar tijdens het contact zelf blijft het allemaal heel vaag en onduidelijk, zovan "oma wil je laten weten dat het goed met haar gaat en dat je je niet zoveel zorgen moet maken".

Er was een keer een mevrouw bij Char die wanhopig op zoek was naar haar drugsverslaafde zoon die ze al jaren niet had gezien. Of zoiets. Char zei dat ze contact met hem kreeg, maar niet kon vaststellen of de zoon wel of niet overleden was. Heel opmerkelijk. Dat zou een aanwijzing kunnen zijn dat Char de boel oplicht. Of is dat heel gek gedacht van mij?
pi_32922035
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:51 schreef Mirage het volgende:

[..]

http://www.actionradio.nl/listen.pls
Ik geloof niet dat ze nu uitzenden.
Email is volgens mij radio@fok.nl

push push

nu Robbert nog overhalen
Is goed Mirage, ik zal Fok wel een mailtje sturen, maar kan Fok me ook helpen Robbert te bereiken, of moet ik zelf heel erg gaan kwispelen en mijn pootje ophouden bij RTL4?
pi_32922136
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:02 schreef Stenny het volgende:

[..]

Is goed Mirage, ik zal Fok wel een mailtje sturen, maar kan Fok me ook helpen Robbert te bereiken, of moet ik zelf heel erg gaan kwispelen en mijn pootje ophouden bij RTL4?
Ik zal even wat navragen
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')