Geachte Fokkers,
is Robbert toch nog één dagtaak geworden (vandaag).
![]()
Ik ben net klaar met mijn reactie op Robbert's boek.
Ik heb het ook op mijn eigen site gezet, en ik probeer het ook nog elders geplaatst te krijgen, want ik hoop natuurlijk stiekem écht op een antwoord van Robbert.
![]()
Hier komt het, je moet er wel even voor gaan zitten, want is het niet heel kort.
----
Robbert, van zorgenkind tot medium Brief met vragen aan Robbert van den Broeke:
Beste Robbert,
ik heb je boek vandaag (8 december 2005) in ongeveer 2,5 uur gelezen en ik heb met potlood aantekeningen gemaakt. Ik wil je complimenteren. Het boek ligt prettig in de hand en is door de bladspiegel aangenaam om te lezen. De taal is helder, iedereen zou dit moeten kunnen lezen. De interessante afbeeldingen verrijken en verduidelijken de tekst.
Ik heb veel respect voor je durf en je getoonde kwetsbaarheid.
Robbert, ik ben zelf ook al sinds mijn 18e actief met het spirituele bezig. Vanaf dat moment kreeg ik spontane uittredingen en verwante ervaringen. Ik ben, net als jij, overtuigd van het bestaan van geesten die ik regelmatig zie en voel tijdens uittredingen. Voor mij hoef je dus het bestaan van geesten niet aan te tonen.
Mijn ludieke spreuk is: een zaterdagskind zal geesten zien. Ben jij ook een zaterdagskind, Robbert?
Het lezen van jouw boek heeft wel vragen opgeroepen. Je zei al in je boek: “Het hogere is onnoembaar, het heeft niet alleen met liefde of het kwaad te maken. Als het zich laat zien, is het in liefde. Het hogere is veel groter dan we denken. Het is niet menselijk en het heeft meer aspecten dan wij kunnen zien. Het is een liefde die ook pijn kan doen, omdat ook lijden een functie kan hebben.”(Bladzijde 56) Zie deze vragen aan jou als een uitdaging om je verhaal aan te vullen, Robbert. Ze worden vanuit liefde gesteld.
15 vragen aan Robbert van den Broeke naar aanleiding van zijn boek ‘Robbert’.
1.
Robbert, zie jij jezelf als een uitverkoren mens? 2. Uit je boek mag geconcludeerd worden dat de reguliere geneeskunde heeft gefaald toen jij depressief werd en de situatie onhoudbaar werd. De pillen die je slikte, werkten niet. Later werden ze door een ongeziene kracht verpulverd, verbrand (zoals ook de foto’s in je boek tonen). Dit vind ik trouwens zelf nogal een agressieve manier om jou iets duidelijk te maken. Iemand wilde niet dat jij die anti depressiva zou slikken. De Bach Bloesem remedies werden gespaard.
Hebben de Bach Bloesem remedies jou wel kunnen helpen? 3. Je beschrijft in je boek op meerdere plaatsen dat de lichtbollen, graancirkels en entiteiten je een groot gevoel van geluk en vrede geven. Je werd echter meerdere keren langdurig depressief en je had een “minderwaardigheidsgevoel” (bladzijde 29).
Waarom wogen jouw mooie ervaringen niet op tegen de moeilijkheden die jouw gave jou bezorgden? 4. Op bladzijde 31 schrijf je: “Mijn talent is een groot cadeau van het hogere, het goddelijke, noem het wat je wilt. Ik weet ook niet waar ik het aan verdiend heb. Het zit echt niet in de familie, al vertelde mijn grootmoeder wel eens dat een overleden neefje aan haar bed verscheen en dat duidt toch op een paranormale begaafdheid.”
Denk jij dat aanleg voor het ‘paranormale’, ‘spirituele’ in de genen, zit? 5. De bladzijde erna schrijf je dat sommige boeken door een onzichtbare hand van je schoot worden geduwd, omdat “het informatie is die door de bril van een ander wordt gezien.” Ook op andere plaatsen in je boek (bijvoorbeeld bladzijde 54 bovenaan), lijken de ‘hogere machten’ te kiezen wat goed voor jou is.
Laat jij 'hogere machten' bepalen wat jij leest? 6. Je schrijft op bladzijde 89: “Ik schrijf bijna nooit iets op […]” Je schrijft dat je op school rekenkundig achterbleef, maar je was talig gezien toch wel sterk. Je ervaringen opschrijven biedt de kans alles heel mooi te ordenen en tevens heb je gelegenheid je te uiten.
Waarom houd je geen dagboeken bij? 7. Vraag Rens Hendriks
Je noemt psycholoog en ‘ziener’ Rens Hendriks meerdere keren in je boek: hij redde je toch min of meer het leven toen je in het instituut zat.
7a) Is hij nog steeds actief als psycholoog?
7b) Waarom noemt hij zichzelf een ziener (of noem jij hem zo)?
7c) Hoe heb jij zijn leven beïnvloed? 8. Je hebt het meerdere keren over ‘buitenruimtelijk’ leven. Dit definieer je op bladzijde 103 met “Het zijn wezens buiten ruimte en tijd en bij gebrek aan een beter woord noem ik ze nu dus buitenruimtelijke wezens.” Dit begrijp ik niet helemaal, wel dat iets tijdloos kan zijn.
Wat bedoel je met ‘buitenruimte(lijk)’? 9. Vraag planeten
Je vertelt dat je (fysiek) naar de planeet Bovisa bent gereisd, dat toch als een soort hemel gezien kan worden, maar aardse kenmerken als besneeuwde bergen, watervallen en bloemen heeft. Deze planeet zou zich in de vierde kosmische graad bevinden. De aarde bevindt zich volgens jou in de derde kosmische graad. Ik begrijp niet waarom de maan volgens jou (en je helpers) in de eerste kosmische graad ligt (de ‘laagste’) en Mars en de bijplaneten in de tweede.
9a) Waarom worden de maan en Mars als ‘lager’ ingeschaald?
9b) Hoe zit met met de graden van planeten als Jupiter en Venus?
9c) Ken je de naam ‘Niburu’ van een nog relatief onbekende planeet (mythe of waarheid?) 10. In je boek vertel je over Nancy Talbott van de non-profitorganisatie BLT die jou graancirkel meldingen heel serieus nam en ook meermaals naar Nederland vertrok om materiaal voor onderzoek te verzamelen. Zij verbleef ook meerdere keren in jouw ouderlijk huis. Tijdens zulke bezoeken gebeurden er zaken zoals jij die vaak meemaakt: jullie zagen bijvoorbeeld een hele lichtshow. Wat mij erg verbaast, is dat dit niet met de camera is opgenomen, zeker omdat er herhaaldelijk zaken in haar aanwezigheid gebeurden.
Waarom heeft Nancy Talbott niet (?) gefilmd tijdens deze bijzondere gebeurtenissen? 11. Je presenteert regelmatig foto’s waar naar jouw zeggen geesten opstaan. Wat ik zie, zijn ‘orbs’, lichtvlekken die mogelijk ontstaan door ‘fouten’ in de camera. Ik heb ze zelf ook regelmatig op de camera staan. Ze verschenen bijvoorbeeld ook toen ik de promovering van Victor Spoormaker (de wetenschapper die zich met lucide dromen bezig houdt) vastlegde. Ik zou bijna zeggen: vrijwel iedereen heeft dergelijke lichtbolletjes op de camera staan.
Heb je nooit overwogen dat de lichtbolletjes op je foto's op een technische kwestie terug te voeren zijn? 12. Je beschrijft dat je een paar keer met een kletsnatte broek en modder op je schoenen wakker werd, en zeker wist dat je niet weg was geweest (bladzijde 90). Er bleken deze dagen weer graancirkels gemaakt te zijn, en je vraagt je af of je gedematerialiseerd en daarna weer gematerialiseerd bent geweest.
Heb jij ooit overwogen of jij in een andere staat van zijn de graancirkels zelf gemaakt respectievelijk veroorzaakt hebt (denk bijvoorbeeld ook aan slaapwandelen)? 13.
Zie jij jezelf als gelovig mens? 14.
Hoe kunnen jouw ervaringen deze wereld beter maken? 15.
Waar en hoe denk je dat je over 10 jaar bent? Robbert, ik wens je veel succes op je aardse en spirituele weg.
Liefs,
Sten Oomen
[ Bericht 0% gewijzigd door Stenny op 08-12-2005 20:47:46 ]