voordat de reading plaatsvond had Irene al met die vrouw gebabbeld. ze had o.a. al gezegd dat het haar moeder en haar overleden dochtertje Sanne betreft. zulke dingen kunnen eenvoudig via een zendertje en een 'oortje' doorgegeven worden (in het meest sceptische geval dan). en wie weet wat die vriendin van die vrouw allemaal al niet in de brief had geschreven, misschien heeft Robbert die ook wel gelezen. ook is het niet moeilijk om ff langs de begraafplaats te gaan en te zoeken naar een kindergrafje met de naam Sanne erop, als dat al in de brief werd vermeld.quote:Op maandag 5 december 2005 21:04 schreef lady-wrb het volgende:
dat gedoe in dat kasteel oke, maar die reading dan? daar zei hij toch dingen die hij volgens mij niet kon weten
Ik weet echt niet wat ik daarvan moet denken, maar ze komen op mij onecht over helaas.quote:Op maandag 5 december 2005 23:26 schreef Sh0g het volgende:
hij had ook weer een ET'tje gefotografeerd in de gangen van de studio. toch moet 'ie ze eens vragen of ze eens met armen en benen (als ze die hebben) op de foto willen.
Dit zijn zinvolle experimenten.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:03 schreef Sh0g het volgende:
op mij ook.
ik ben trouwens bezig met een hugo fake en het lukt niet zo heel best.
maar wat me wel gelukt is, is om het portret van hugo te spiegelen en doorzichtig te maken, om het vervolgens over de "geest" te leggen en zo op te rekken dat hij perfect pastdas ook nog wel het simpelste wat je kan doen, maar ik raak er haast van overtuigd dat het inderdaad hetzelfde portret is, maar dan in spiegelbeeld.
Ik denk dat het van die weggooi plastic lepeltjes waren die hij even voor z'n camera zwaaide.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:13 schreef sweetgirly het volgende:
Net van die alienopblaasballonnetjes
Vond Jensen trouwens cool reageren erop (alleen dat gezicht van hem, geweldig!quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:25 schreef Netflier het volgende:
.. of hem voor de camera voor schut willen zetten.
Volgens mij waren het toch ballonnetjes hoorquote:Op dinsdag 6 december 2005 01:27 schreef LostFormat het volgende:
Ik denk dat het van die weggooi plastic lepeltjes waren die hij even voor z'n camera zwaaide.
Ik krijg bijna zelf ook de neiging om te gaan fotoshoppen, ik werk met Fireworks. Misschien doe ik het wel.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:21 schreef Sh0g het volgende:
ok dit is aan de ene kant wel grappig, maar aan de andere kant is het ook wel jammer dat het zo goed overeenkomt![]()
ik heb de capture van ene user genaamd Mender van http://www.psibron.nl als uitgangspositie gebruikt.
[afbeelding]
daar heb ik de geest afgeknipt
[afbeelding]
vervolgens het portret van hugo uitgeknipt, gespiegeld en uitgerekt tot het paste
[afbeelding]
voor de duidelijkheid ff de helft weer eraf gehaald, zodat je ziet hoe mooi het overloopt (nog niet helemaal perfect, maar ik heb het ff snel snel gedaan)
[afbeelding]
en de andere kant...
[afbeelding]
alleen nog wat blurren en doorzichtig maken en voilá
hopelijk was het de bedoeling van geest hugo om op het portret te lijken
ik had liever gezien dat 'ie er frontaal op stond.
Ook ik heb deze dubbele inslag: sceptisch, maar toch ook weer open en zien dat hij iets losmaakt.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:13 schreef sweetgirly het volgende:Shog!
Ja, dat met die foto's, vond die alienfoto's altijd al iets te alien-achtig. Net van die alienopblaasballonnetjes, maar dan op foto. De uitzending heb ik ook gezien, vond het weer zo'n zalig programma om te kijken qua interessant. Die orbs, energieën heb ik zoiets van 'ja, kan'. Die foto's + reading, laat ik open.
Bij die reading met die vriendinnen had ik ook zoiets van: 'ja, das makkelijk'. Zei hij op een gegeven moment: 'jullie zijn zusjes in een vorig leven geweest', lekker cliché. Echter kwam hij toch, na een tijdje, met de naam Sanne, waar het toch wel om ging, en later bij Jensen, ja heb ik ook gedeeltelijk gezien, ook na een tijdje met de naam Anna.
En tja, die knipperende lampen, dat was dan toch wel weer geweldig!
En toeval of niet, ik was op dat moment, tijdens de uitzending, aan de tel. (vandaar dat ik wist dat hij in de uitzending zat, mijn private telefoongids), en diegene aan de andere kant had het constant over: 'ik heb het zo koud, voel koude vlaag' (kan ook zijn omdat diegene het eigenlijk alllemaal misschien toch wat eng vindt, cute!) en ik zag 2 x een witte vlek, best groot, één opzij en één achter mij toen ik plotsklaps, don't ask me why, achter mij keek. Ging snel, maar was toch wel wittig enzo.
Naja * insert Robert van den Broeke twilight zone tune
Ja, deze gedachte is ook in mijn hoofd opgekomen. Ik zou hem er goed van bewust kunnen maken hoe hij overkomt. Ik heb natuurlijk best veel gemeen met hem, dus ik zou hem zeker in zijn waarde kunnen laten. Maar ik zou niet weten hoe hem te bereiken, hij kent mij waarschijnlijk niet. Volgens mij is hij niet zo'n internet 'nerd' als ik.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:25 schreef Netflier het volgende:
Mijn grote vraag is:
Waarom moet Robbert als medium fungeren?
Hij legde tijdens de uitzending uit dat de geesten hem vertelden dat hij als medium zijnde ons moet overtuigen dat ze bestaan. Waarom? Wat is het nut ervan? En waarom moet het persé op foto's worden vastgelegd. Wat schieten wij ermee op als we weten dat er 'een andere wereld' is? Maken wij dan geen oorlog meer?
Die Robbert lijkt me trouwens inderdaad geen stabiel persoon. Nogal beïnvloedbaar en daar kunnen programmamakers in hun sensatiezucht misbruik van maken. Dus Sten, wat let je om contact met hem proberen te zoeken? Jij lijkt me wat sterker en ik heb het idee dat je je niet uit het veld laat slaan door mensen die jouw uittredingsverhalen belachelijk maken. Jij zou Robbert in ieder geval tips kunnen geven hoe hij zich moet wapenen tegen mensen die misbruik van hem willen maken of hem voor de camera voor schut willen zetten.
Ja, en daar was ik nou nooit opgekomen. Blijft een feit dat er voor gezorgd moet worden dat hij niet zijn eigen camera gebruikt, want dat zal dan nooit overtuigen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:27 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik denk dat het van die weggooi plastic lepeltjes waren die hij even voor z'n camera zwaaide.
Ik vind Jensen net een heel groot blij kind, dat raakt bij mij wel een gevoelige snaar.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:32 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Vond Jensen trouwens cool reageren erop (alleen dat gezicht van hem, geweldig!), was ook vrij serieus en vertelde idd dat dit de eerste keer was dat die lichten zo knipperden. Maar het schijnt dat hij (Jensen), hoorde ik ook weer, ook een keer wat had meegemaakt in een huis ofzo, waar hij het heel erg koud en al kreeg, het voelde niet goed. Dus wat Robert of Robbert v.d B. zei, toekomstvoorspeller Jensen ipv sarcastisch etc. Zit of zat dus al wat in, gezien hij bij dat huisgebeuren opeens heel erg serieus werd, hoorde ik althans.
En Jensen was oprecht dankbaar voor het interview, wat ook wel pleit of wat zegt (spiritual Jensen) over hem.
Heel fijn dat je het zo voor Robbert opneemt.quote:
Maar het is toch zo, Nok, die Jensen is gewoon een heel groot blij kind.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:06 schreef nokwanda het volgende:
Op de een of andere manier is dit een echt vrouwentopic geworden waarin sentimentele emobundeltjes, zelfs door al het sceptisisme heen, zich laten raken en inpakken door onschuldig ogende en overkomende heerschappen![]()
Heb verdomme hier een kwartier aan argumenten neer gezet, en wat doet fok!, die vertyft het, en krijg een fout van de forum, pff heb er al geen zin meer in.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:15 schreef Lindangel het volgende:
Beste dames en heren op dit forum,
Ik geloof er allemaal geen ene biet van. Nu heb je aan mij ook compleet de verkeerde. Ik geloof namelijk nergens in, alleen in de wetenschap. Helaas pindakaas voor rtl4 en de hele mallemolen van de kwakzalverij.
Die Robbert van den Broeke loopt de hele boel op te lichten. Ik zeg niet eens dat hij het met opzet doet, ik denk dat het voor hem een soort overlevingsmechanisme is geworden. Uit zijn levensverhaal blijkt dat die jongen in een inrichting heeft gezeten en voor gek werd verklaard totdat een psycholoog (die zouden ze uit de beroepsvereniging moeten zetten!) aangaf dat hij wel eens over hogere gaven zou kunnen beschikken. Een en een is twee en Robbert moet natuurlijk gedacht hebben: dat is het: ik buit het eens lekker uit. Sinds de uitzending gisteravond (bij Jensen) ben ik er bovendien meer van overtuigd dat hij ten eerste alleen maar met zichzelf bezig is. Ieder ander die niet naar een ander luistert als die een verhaal vertelt, vinden wij immers maar asociaal en egoistisch, maar Robbert niet, want die heeft bijzondere gaven. Hij is echter gewend dat ie dat kan doen. Ik ben dan ook (in tegenstelling tot ticker) helemaal niet overtuigd dat ie wat zag. Ik kan dat ook doen, geloof me en iedereen kan het. Ten tweede is hij verschrikkelijk goed ingeleid in de cold reading technieken. Hij komt met allemaal algemeenheden die op iedereen van toepassing zijn. Iedereen is zijn sleutels kwijt, iedereen heeft last van zijn rug en we kennen allemaal een jan en een anne. Is het trouwens niemand opgevallen dat hij helemaal niet over een overleden kind begon, maar over een bevalling en dat die vrouw zelf heeft verteld dat haar kind overleden is? Een rondgang op een kerkhof leert bovendien snel dat kindergraven veel overeenkomsten hebben: hartjes, vlinders, engeltjes, enz. Gewoon een kwestie van de statistieken en kennen en goed naar iemands reactie kijken. Ik ben benieuwd of Robbert deze geintjes ook kan flikken als hij zijn subject niet kan zien (omdat deze achter een schot zit) en geen reactie kan peilen. Types als Robbert kunnen trouwens opeens ook niks meer als ze het trucje over de telefoon moeten toepassen.
Dan de vraag: zijn al die mensen die erin geloven, dan gek? Dus half Nederland? Hoe graag ik ook ja zou zeggen, dat is niet het geval. Mensen zijn van nature egoisten; op zichzelf gericht. We betrekken alles graag op ons zelf en geloven daar graag in. Iedereen wil belangrijker zijn dan ie is en hoe geweldig is het wel niet als er geesten om ons heen zwermen die er alleen maar voor ons zijn? Of als er gewoon iemand is die alleen maar naar ons luistert?
Graag zou ik zien dat Robbert eens echt getest wordt in het programma, maar dat zal wel niet gebeuren. Dan is RTL zijn kijkcijferkanon kwijt en dat kan natuurlijk niet.
Hè! Dat is inderdaad klote, kun je het niet kort samenvatten, dan weten we in ieder geval wat voor punt je wilde maken?quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:16 schreef Ticker het volgende:
[..]
Heb verdomme hier een kwartier aan argumenten neer gezet, en wat doet fok!, die vertyft het, en krijg een fout van de forum, pff heb er al geen zin meer in.
Dat is het beroerde... meestal als je overnieuw tikt raak je halverwege het verhaal je punt kwijt en heeft het helemaal geen zin meer voor je gevoel. (bij mij iig)quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:24 schreef Stenny het volgende:
[..]
Hè! Dat is inderdaad klote, kun je het niet kort samenvatten, dan weten we in ieder geval wat voor punt je wilde maken?
Waarom, denk je, dat mensen toch zo bang zijn voor geesten? Wij zijn zelf toch ook geesten (in een jasje)?quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:31 schreef Peekaboo het volgende:
wat betreft mijn eigen ervaringen.....tsja, das een lang verhaal...maar ik heb vroeger ook vaak verschijningen naast mijn bed zien staan, en heb ze ook gehoord.
daarnaast voel ik veel dingen aan, maar ben er soms ook heel bang voor, waardoor ik het weer afsluit.
daardoor vind ik dit soort programmas heel intressant, omdat het voor mijzelf ook een hoop verklaard, en duidelijk maakt.
Bang voor het onbekende.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:47 schreef Stenny het volgende:
[..]
Waarom, denk je, dat mensen toch zo bang zijn voor geesten? Wij zijn zelf toch ook geesten (in een jasje)?
Ik denk dat jij de 2 posts nog eens moet lezen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:57 schreef Lindangel het volgende:
Krokodillen onder het bed begrijp ik ook niet, dat betekent nog niet dat ze er wel zijn...
Stenny vroeg waarom mensen toch zo bang zijn voor geestenquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:02 schreef Lindangel het volgende:
Ok, dan zijn we het daar over eens. Het zit immers in de aard van het beestje bang te zijn voor het onbekende. Daar komt racisme bijvoorbeeld ook vandaan; angst voor het vreemde en vertrouwen in het bekende. Maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met paranormale zaken...
Zoiets kan je niet serieus nemen?! Dat je het niet helemaal geloof kan ik dan misschien nog wel begrijpen, maar hem dan ook nog uitmaken voor oplichter? Kijk dan nou iets niet wetenschappelijk bewezen is, heeft niet te betekenen dat je met een zak over je kop rond hoeft te lopen, en blind te zijn voor het onverklaarbare (of in jouw geval, is zelfs dat met verwijten(het welbekende vingertje) te verklaren). Die vrouw is waarschijnlijk zijn redding geweest of hij had daar gezeten en zijn toestand zal er nooit beter op zijn geworden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:15 schreef Lindangel het volgende:
Ik geloof er allemaal geen ene biet van. Nu heb je aan mij ook compleet de verkeerde. Ik geloof namelijk nergens in, alleen in de wetenschap. Helaas pindakaas voor rtl4 en de hele mallemolen van de kwakzalverij.
Die Robbert van den Broeke loopt de hele boel op te lichten. Ik zeg niet eens dat hij het met opzet doet, ik denk dat het voor hem een soort overlevingsmechanisme is geworden. Uit zijn levensverhaal blijkt dat die jongen in een inrichting heeft gezeten en voor gek werd verklaard totdat een psycholoog (die zouden ze uit de beroepsvereniging moeten zetten!) aangaf dat hij wel eens over hogere gaven zou kunnen beschikken.
What the fok! zeg jij nou? Dus je beweerd echt dat hij een spelletje speelt, en dit allemaal doet om jou op een dwaalspoor te zetten, of gewoon omdat hij echt dingen ziet die er niet en nooit zullen zijn? Je gaat wel heel ver nu hoor!quote:Een en een is twee en Robbert moet natuurlijk gedacht hebben: dat is het: ik buit het eens lekker uit.
quote:Sinds de uitzending gisteravond (bij Jensen) ben ik er bovendien meer van overtuigd dat hij ten eerste alleen maar met zichzelf bezig is. Ieder ander die niet naar een ander luistert als die een verhaal vertelt, vinden wij immers maar asociaal en egoistisch, maar Robbert niet, want die heeft bijzondere gaven. Hij is echter gewend dat ie dat kan doen. Ik ben dan ook (in tegenstelling tot ticker) helemaal niet overtuigd dat ie wat zag.
quote:Ik kan dat ook doen, geloof me en iedereen kan het. Ten tweede is hij verschrikkelijk goed ingeleid in de cold reading technieken. Hij komt met allemaal algemeenheden die op iedereen van toepassing zijn. Iedereen is zijn sleutels kwijt, iedereen heeft last van zijn rug en we kennen allemaal een jan en een anne. Is het trouwens niemand opgevallen dat hij helemaal niet over een overleden kind begon, maar over een bevalling en dat die vrouw zelf heeft verteld dat haar kind overleden is? Een rondgang op een kerkhof leert bovendien snel dat kindergraven veel overeenkomsten hebben: hartjes, vlinders, engeltjes, enz.
Oh, ik begrijp dat je regelmatig steek proeven doet, met het medium op de hoek. Je speelt blind date e.d. met haar. Vast gezellig.quote:Gewoon een kwestie van de statistieken en kennen en goed naar iemands reactie kijken. Ik ben benieuwd of Robbert deze geintjes ook kan flikken als hij zijn subject niet kan zien (omdat deze achter een schot zit) en geen reactie kan peilen. Types als Robbert kunnen trouwens opeens ook niks meer als ze het trucje over de telefoon moeten toepassen.
Ik denk dat je eens serieus contact moet maken met Robbert, en vertellen hoe jij de wereld ziet. Misschien word je eens een item in de show. Maar wat daarna, wat als jij nou zo van je stoel afvalt omdat er dingen worden gezegd die alleen een overleden dierbare kon weten. Ga je dan de rest van de wereld met een visie zoals jij, proberen te overtuigen? T'is gewoon zo jammer, dat te veel mensen, door de eeuwen heen oogkappen hebben ontwikkelt.quote:Dan de vraag: zijn al die mensen die erin geloven, dan gek? Dus half Nederland? Hoe graag ik ook ja zou zeggen, dat is niet het geval. Mensen zijn van nature egoisten; op zichzelf gericht. We betrekken alles graag op ons zelf en geloven daar graag in. Iedereen wil belangrijker zijn dan ie is en hoe geweldig is het wel niet als er geesten om ons heen zwermen die er alleen maar voor ons zijn? Of als er gewoon iemand is die alleen maar naar ons luistert?
Graag zou ik zien dat Robbert eens echt getest wordt in het programma, maar dat zal wel niet gebeuren. Dan is RTL zijn kijkcijferkanon kwijt en dat kan natuurlijk niet.
Ik ken ook iemand die in een kliniek heeft gezeten, maar die iemand presteert uitermate goed op school etc. Te intelligent, hoe groter de geest, hoe gekker het beest. Gek, nee, zo intelligent, dat diegene er zelf gek van werd en wat wrs voor wat problemen heeft gezorgd.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:15 schreef Lindangel het volgende:
... even ingekort.
Uit zijn levensverhaal blijkt dat die jongen in een inrichting heeft gezeten en voor gek werd verklaard
Dat is ook wel weer zwart/wit, dus omdat hij in jouw ogen niet goed genoeg luisterde, is hij met zichzelf (ook een speculatie) bezig, en vergeven anderen mensen hem dat omdat hij gaven heeft (ook een speculatie).quote:Sinds de uitzending gisteravond (bij Jensen) ben ik er bovendien meer van overtuigd dat hij ten eerste alleen maar met zichzelf bezig is. Ieder ander die niet naar een ander luistert als die een verhaal vertelt, vinden wij immers maar asociaal en egoistisch, maar Robbert niet, want die heeft bijzondere gaven.
Door wie?quote:Ten tweede is hij verschrikkelijk goed ingeleid in de cold reading technieken.
Is mij opgevallen idd.quote:Is het trouwens niemand opgevallen dat hij helemaal niet over een overleden kind begon, maar over een bevalling en dat die vrouw zelf heeft verteld dat haar kind overleden is?
Hm, hier ben ik niet zo zeker van.quote:Een rondgang op een kerkhof leert bovendien snel dat kindergraven veel overeenkomsten hebben: hartjes, vlinders, engeltjes, enz. Gewoon een kwestie van de statistieken en kennen en goed naar iemands reactie kijken.
Die cruheid is dus echt totaal overbodig. Leuk voor je dat je met passie in iets geloofd. Maar zo zijn er dus ook anderen die wat anders geloven. Daar volgen leuke discussies uit mits er op een normale manier gediscussieerd wordt. Kom voortaan eens met normale goede argumenten ipv iemand zo aan te vallen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:35 schreef Ticker het volgende:
Ok hier poging nummer 2.. sorry als het een beetje crú overkomt, maar ik probeer een punt te maken.
quote:we kennen allemaal een jan en een anne.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:25 schreef Diaz het volgende:
PS zie ook weer James Randi's site. Ik zag net met Google dat hij op z'n site hierover ook uitleg geeft:
http://www.randi.org/library/coldreading/index.html
http://www.ongelovige_sceptici.com/hebben_ook_altijd_wat/index.htmlquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:06 schreef sweetgirly het volgende:
En dat woord (coldreading) moet voor sceptici wel een mekka opzich zijn, lijkt mij.
T'is nou natuurlijk ook niet echt normaal om iets wat je pet te boven gaat, zo af te branden. Ik vind de argumenten die je geeft ronduit komisch. De verklaringen vind ik veelal schandalig. Iemand afvallen die hier niet komt mag wel? Maar als ik je dan persoonlijk op aanspreek, kan je het niet hebben?quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:44 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Die cruheid is dus echt totaal overbodig. Leuk voor je dat je met passie in iets geloofd. Maar zo zijn er dus ook anderen die wat anders geloven. Daar volgen leuke discussies uit mits er op een normale manier gediscussieerd wordt. Kom voortaan eens met normale goede argumenten ipv iemand zo aan te vallen.
Nou, ik wil mezelf nergens mee bemoeien hoor, maar ivm valt hij of zij niemand aan.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:44 schreef LostFormat het volgende:
Die cruheid is dus echt totaal overbodig. Leuk voor je dat je met passie in iets geloofd. Maar zo zijn er dus ook anderen die wat anders geloven. Daar volgen leuke discussies uit mits er op een normale manier gediscussieerd wordt. Kom voortaan eens met normale goede argumenten ipv iemand zo aan te vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |