Ok hier poging nummer 2.. sorry als het een beetje crú overkomt, maar ik probeer een punt te maken.
Dit is een taak voor:
Tickerrrrquote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:15 schreef Lindangel het volgende:Beste dames en heren op dit forum,
Ik geloof er allemaal geen ene biet van. Nu heb je aan mij ook compleet de verkeerde. Ik geloof namelijk nergens in, alleen in de wetenschap. Helaas pindakaas voor rtl4 en de hele mallemolen van de kwakzalverij.
Die Robbert van den Broeke loopt de hele boel op te lichten. Ik zeg niet eens dat hij het met opzet doet, ik denk dat het voor hem een soort overlevingsmechanisme is geworden. Uit zijn levensverhaal blijkt dat die jongen in een inrichting heeft gezeten en voor gek werd verklaard totdat een psycholoog (die zouden ze uit de beroepsvereniging moeten zetten!) aangaf dat hij wel eens over hogere gaven zou kunnen beschikken.
Zoiets kan je niet serieus nemen?! Dat je het niet helemaal geloof kan ik dan misschien nog wel begrijpen, maar hem dan ook nog uitmaken voor oplichter? Kijk dan nou iets niet wetenschappelijk bewezen is, heeft niet te betekenen dat je met een zak over je kop rond hoeft te lopen, en blind te zijn voor het onverklaarbare (of in jouw geval, is zelfs dat met verwijten(het welbekende vingertje) te verklaren). Die vrouw is waarschijnlijk zijn redding geweest of hij had daar gezeten en zijn toestand zal er nooit beter op zijn geworden.
quote:
Een en een is twee en Robbert moet natuurlijk gedacht hebben: dat is het: ik buit het eens lekker uit.
What the fok! zeg jij nou? Dus je beweerd echt dat hij een spelletje speelt, en dit allemaal doet om jou op een dwaalspoor te zetten, of gewoon omdat hij echt dingen ziet die er niet en nooit zullen zijn? Je gaat wel heel ver nu hoor!
quote:
Sinds de uitzending gisteravond (bij Jensen) ben ik er bovendien meer van overtuigd dat hij ten eerste alleen maar met zichzelf bezig is. Ieder ander die niet naar een ander luistert als die een verhaal vertelt, vinden wij immers maar asociaal en egoistisch, maar Robbert niet, want die heeft bijzondere gaven. Hij is echter gewend dat ie dat kan doen. Ik ben dan ook (in tegenstelling tot ticker) helemaal niet overtuigd dat ie wat zag.
Kom op zeg nou zelf, wat is dan de redenatie erachter dat hij "doet" alsof? Word hij nu miljonair ofzo? Word eens wakker, deze jongen heeft zelf een aanbieding gehad om t.v. te gaan maken over de dingen die hij zag, dit omdat hij foto's kan maken en dingen zag, die mensen buiten zijn woonwijk ook wel bijzonder zouden vinden. Zo kwam hij al op jongeren leeftijd in sommige t.v. programma;s, zoals bij Catherine als ik het goed gezien heb.
Ik begrijp dat je een oogklep heb voor detail, wan iemand die constant in de picture wil staan, is camera geil. Robbert is dit zeker niet, ik moet zelf zeggen dat vooral de eerste keren ik hem zeg, ik hem echt een nerd vond. En zeker geen zelf verzekerd mannetje, maar iemand die duidelijk voor de camera (of jou gezicht, want de camera is in dit geval vervanging voor jou) ingetogen, maar op zijn manier laat zien wat hij kan, en ziet.
quote:
Ik kan dat ook doen, geloof me en iedereen kan het. Ten tweede is hij verschrikkelijk goed ingeleid in de cold reading technieken. Hij komt met allemaal algemeenheden die op iedereen van toepassing zijn. Iedereen is zijn sleutels kwijt, iedereen heeft last van zijn rug en we kennen allemaal een jan en een anne. Is het trouwens niemand opgevallen dat hij helemaal niet over een overleden kind begon, maar over een bevalling en dat die vrouw zelf heeft verteld dat haar kind overleden is? Een rondgang op een kerkhof leert bovendien snel dat kindergraven veel overeenkomsten hebben: hartjes, vlinders, engeltjes, enz.
Wow.. jij durft. Beweer je nou dat Robbert even voor de uitzending langs een paar verse kinder grafjes is geweest, (dan natuurlijk wel zonder dat Irene dat wist he), en eens lekker is gaan streunen om te zien wat je zoal op een kinderkerkhof vind. Of is dit vooral iets wat jij blijkbaar in fatasie bewandelt?
Namen als Anne en Jan zullen heus veel vorkomende namen zijn (tenminste jan dan wel), maar jij kan echt niet tegen een willekeurige televisiepresentator zulke beweringen maken en ermee wegkomen. Ik ken geen een Anne, Anna of Annemiek, toch klopte dit in Jensen's geval wel. Toeval? nee ik denk het niet, ook de lichten niet. Of was dat carlo die achter meedeed, en elke keer aan de knopjes zat?
Als je de gehele wereld via deze invalshoek bekijkt is dus alles een samenzwering, en is dus niets echt. Heb je er eigenlijk weleens over na gedacht dat het zou kunnen zijn dat hij dit echt niet wist? Ik denk het niet want, in dat geval kan jij niet verklaren wat er is, en stort jouw wetenschappelijk wereld (welke uit op elkaar gestapelde kaarten bestaat) zo in. Want hoe kan zoiets nou? Is toch onmogelijk zolang dit niet bewezen is (door de wetenschap).
quote:
Gewoon een kwestie van de statistieken en kennen en goed naar iemands reactie kijken. Ik ben benieuwd of Robbert deze geintjes ook kan flikken als hij zijn subject niet kan zien (omdat deze achter een schot zit) en geen reactie kan peilen. Types als Robbert kunnen trouwens opeens ook niks meer als ze het trucje over de telefoon moeten toepassen.
Oh, ik begrijp dat je regelmatig steek proeven doet, met het medium op de hoek. Je speelt blind date e.d. met haar. Vast gezellig.
Heeft alleen niets te maken met wat je op t.v. ziet. (oh wacht je ziet het op t.v., t.v. staat gelijk aan fictie toch?). Fout, je ziet toch dat hij geen grepen uit de lucht doet. Het is geen gebakken lucht wat deze jongen verkondigt. Het is net alsof je expres de realiteit niet wil inzien, het liefst zou je willen dat deze jongen liegt, zodat het gewoon weer in de normale wetenschappelijk wereld past. Maar niet alles past in die wereld, en daarom is de wetenschap "so last decade".
quote:
Dan de vraag: zijn al die mensen die erin geloven, dan gek? Dus half Nederland? Hoe graag ik ook ja zou zeggen, dat is niet het geval. Mensen zijn van nature egoisten; op zichzelf gericht. We betrekken alles graag op ons zelf en geloven daar graag in. Iedereen wil belangrijker zijn dan ie is en hoe geweldig is het wel niet als er geesten om ons heen zwermen die er alleen maar voor ons zijn? Of als er gewoon iemand is die alleen maar naar ons luistert?
Graag zou ik zien dat Robbert eens echt getest wordt in het programma, maar dat zal wel niet gebeuren. Dan is RTL zijn kijkcijferkanon kwijt en dat kan natuurlijk niet.
Ik denk dat je eens serieus contact moet maken met Robbert, en vertellen hoe jij de wereld ziet. Misschien word je eens een item in de show. Maar wat daarna, wat als jij nou zo van je stoel afvalt omdat er dingen worden gezegd die alleen een overleden dierbare kon weten. Ga je dan de rest van de wereld met een visie zoals jij, proberen te overtuigen? T'is gewoon zo jammer, dat te veel mensen, door de eeuwen heen oogkappen hebben ontwikkelt.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no..""Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)