van alle paragnosten die ik heb meegemaakt/over gelezen heb, etc. sta ik nog het positiefst tegenover Char en Robbert, maar ik bekijk ze zeker kritisch en zie ook wel dat je vraagtekens kunt plaatsen bij dingen die ze laten zien. Ze moeten gewoon met iets onvoorstelbaars komen, waardoor je pas echt overtuigd raakt van hun kunnen. Het is meer door eigen ervaring dat ik er open voor sta.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:21 schreef LedZep het volgende:
Sh0g en ik denken er hetzelfde over volgens mij. Afijn, het *bewijs* wat ik zou willen hebben is niets anders dan het zelf meemaken, dus zelf naar een medium en kijken wat ie me kan vertellen. Aangezien ik niet zo positief tegenover Robbert en ook Char sta, zou ik hun "kwaliteiten" weleens persoonlijk en kritisch willen onderzoeken.
Jeetje, take it easy, take a sisi.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:24 schreef Lindangel het volgende:
Kijk, dat noem ik nou respectloos... Het is weer overduidelijk dat jij geen weet hebt van intellectueel eigendom, ook al is het zo'n kleine opmerking als hierboven. Ik heb geen zin om te schelden, maar dit maakt mij nou echt laaiend! Ik gok dat jij geen wetenschappelijke opleiding hebt genoten, anders zou je wel iets meer respect hebben voor quotes...
Het zoontje welk op school niet lekker mee ging, en pasgeleden van klas was veranderd.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:27 schreef Lindangel het volgende:
Beste M_Schtoppel,
Welke zaken die Robbert tot nu toe in die cold readings heeft gezegd zie jij dan als bewijs en had een cold reader niet kunnen verzinnen? Ik heb niks gehoord namelijk, misschien heb ik bananen in mijn oren of zo...
En leg nog eens uit waarom jij die voorspelling van mijn broer niet sterk vindt? Of ben jij van mening dat het normaal is dat elke medewerker van de luchtmacht een vliegritje in een F-16 krijgt aangeboden? Weet je wel hoe uniek dat is als niet-vlieger?quote:Waarom kiezen die mediums dan altijd voor veelvoorkomende namen? En veelvoorkomende letters? Johan (of Jan zeggen ze dan he) of 'iets met een m'? Ze zullen nooit zeggen: is het iets van kaneesha? of shanaia? of kathelijne? Nee, het zijn altijd veelvoorkomende namen en letters... Kijk, als je bij mij zegt 'iemand met een m', dan heb je drie van de vier belangrijkste overleden familieleden te pakken, maar tegelijkertijd ook 50% van de nederlanders...
net als met horoscopen: als ze uitkomen onthou je het en denk je van: hoe konden ze dat wetenquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:41 schreef Lindangel het volgende:
Ten eerste geloof ik er gewoon niet in. Dat is heel makkelijk. Ten tweede vind ik het een stuk waarschijnlijker dat je als medewerker van de luchtmacht een ritje in een F16 mag maken dan als niet-medewerker. Lijkt me een kwestie van kansberekening (trouwens het hele eiereneten van toekomstvoorspellen en readings). Dat geldt ook voor de andere voorspellingen die gemaakt zijn. En ten derde is het volgens mij ook zo dat subjecten zelf willen dat de voorspelling bewaarheid gaat worden en er daarom - waarschijnlijk onbewust - op aansturen.
Dat is nu precies wat ik bedoel; je kan mensen alles wijsmaken. Geloven in het bovennatuurlijke is dan natuurlijk nog betrekkelijk onschuldig. Maar het is maar het begin. Er zijn mensen die na een bezoekje aan een paragnost opeens geloven dat ze te maken hebben gehad met incest, terwijl dat helemaal niet zo is. Sla er de artikelen maar eens op na.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:47 schreef cognito_1987 het volgende:
Ik kan wel vertellen dat er met je perceptie veel gespeeld kan worden. Het is mogelijk om de wereld binnen korte tijd compleet anders te bekijken, anders dan je is kenbaar gemaakt. Alles indoctrineert, al hebben mensen daar geen besef van. Hoezo zou je je ook anders dan de groep gedragen, ben je gek ..
Het is een leeg bestaan, en dat is het.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:51 schreef sweetgirly het volgende:
Hm ja, wat ik zelf eigenlijk ook niet snap, en dan neem ik de topictitel als uitgangspunt, geloven sceptici nergens in?
Want spiritualiteit is een breed gebied, ik noem: telepathie, dromen, energie, wonderen, engelen, entiteiten, natuurwezens, etc etc.
Dan zie je idd wat je wilt zien, namelijk niks.
Lijkt me ook niet veel.
1. Je werd helemaal niet uitgekafferd, zien wat je wilt zien toch, jou of u manier van posten is soortgelijk.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:57 schreef Lindangel het volgende:
Dat is nu precies wat ik bedoel; je kan mensen alles wijsmaken. Geloven in het bovennatuurlijke is dan natuurlijk nog betrekkelijk onschuldig. Maar het is maar het begin. Er zijn mensen die na een bezoekje aan een paragnost opeens geloven dat ze te maken hebben gehad met incest, terwijl dat helemaal niet zo is. Sla er de artikelen maar eens op na.
De reden dat ik hier ben is heel simpel. Ik wil een discussie op gang brengen, probeerde dat heel netjes, maar werd door een aantal mensen hier uitgekafferd. Ik geef toe: ik wil jullie overtuigen, mij overtuig je namelijk niet. In andere gevallen ben ik altijd bereid mijn mening aan te passen, maar dit is een kwestie van geloof en ik geloof er niet in, dat is simpel. Zoals ik al eerder zei: ik zie niet in waarom ik iemand op zijn woord zou gaan geloven, zonder kritische vragen te stellen. En als ik kritisch ben, dan geloof ik dit dus niet.
Maar daarom juist zo volquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:58 schreef Lindangel het volgende:
Het is een leeg bestaan, en dat is het.
Tja, wat doe je dan hier eigenlijk? Niet dat je hier niet mag zijn, maar ik heb het idee dat je net zolang door probeert te gaan met je wetenschappelijke bewijzen, totdat wij de truth sluiten? Met "bewijzen" kunnen wij niet komen, tenminste niet meer dan de waarheid die je op t.v. zag. Ik denk dat het beter is als je kapt met je sceptici en een topic over deze onzin (in jouw ogen dan) opent in het wetenschappelijk forum waar je denk ik meer aanhangers dan hier zult vinden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:57 schreef Lindangel het volgende:
[..]
Ik geef toe: ik wil jullie overtuigen, mij overtuig je namelijk niet. In andere gevallen ben ik altijd bereid mijn mening aan te passen, maar dit is een kwestie van geloof en ik geloof er niet in, dat is simpel. Zoals ik al eerder zei: ik zie niet in waarom ik iemand op zijn woord zou gaan geloven, zonder kritische vragen te stellen. En als ik kritisch ben, dan geloof ik dit dus niet.
Ik vind je eigenlijk heel goed kritisch, maar houd er rekening mee dat ook Robbert maar een menselijk kanaal is; fouten maken is onoverkomelijk, ook voor iemand die geesten ziet. Maar ik vind het toe te juichen dat je er zo bewust mee omgaat! Misschien echter dat een sceptische houding en blik in de ogen Robbert blokkeert, hij is immers al hypersensitief.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:07 schreef Sh0g het volgende:
D
quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:51 schreef sweetgirly het volgende:
Hm ja, wat ik zelf eigenlijk ook niet snap, en dan neem ik de topictitel als uitgangspunt, geloven sceptici nergens in?
Want spiritualiteit is een breed gebied, ik noem: telepathie, dromen, energie, wonderen, engelen, entiteiten, natuurwezens, etc etc.
Dan zie je idd wat je wilt zien, namelijk niks.
Lijkt me ook niet veel.
Ja, en je zou toch zeggen dat we juist energie te over kunnen hebbenquote:Op woensdag 7 december 2005 00:17 schreef Stenny het volgende:
Haha, ja, zo'n scepticus heeft een zwaar leven. Al dat niets, daar word je godsvergeten moe van.
![]()
Dit vroeg Irene ook al. Hij legde het uit als "energie kanaliseren". Hij is een soort van ontvanger en op deze manier krijgt hij alles duidelijker binnen (in het gehoor) of voor ogen (in de vorm van entiteiten).quote:Op woensdag 7 december 2005 00:41 schreef zhe-devilll het volgende:
Waarom beweegt hij zo met zijn handen voor hij een foto maakt?
Bedoel als je nogal veel energie bezit..soms zonder dit zelf te weten zou je zo eventueel vanuit je aura en gedachtenbeelden een figuur kunnen creeren?
Ja tis een gedachte die zo in me opkomt..maar vond het gewoon opvallend
Jaaaaa, dit bedoelde ik eerder ook (in het vorige topic). Of via energieen van andere mensen. En zonder het te weten. Maar omdat het zo weird is ervanuit gaan dat het geesten en aliens betreft.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:41 schreef zhe-devilll het volgende:
Waarom beweegt hij zo met zijn handen voor hij een foto maakt?
Bedoel als je nogal veel energie bezit..soms zonder dit zelf te weten zou je zo eventueel vanuit je aura en gedachtenbeelden een figuur kunnen creeren?
Ja tis een gedachte die zo in me opkomt..maar vond het gewoon opvallend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |