Grappig. Die kon ik nog nietquote:Op zondag 4 december 2005 15:40 schreef super-muffin het volgende:
Ik denkt het wel Anthraxx:
De Apple Pippin:
http://www.theapplecollection.com/design/macproto/Pippin.html
Lelijk.quote:Op zondag 4 december 2005 15:40 schreef super-muffin het volgende:
Ik denkt het wel Anthraxx:
De Apple Pippin:
http://www.theapplecollection.com/design/macproto/Pippin.html
Ja, dat kan. Maar alleen herenshirts.quote:Op zondag 4 december 2005 16:02 schreef Anthraxx het volgende:
Weet iemand eigenlijk of je een Think Different t-shirt kan kopen?
quote:Op zondag 4 december 2005 16:06 schreef nietzman het volgende:
Oh, newsflash.
Aperture is een vrij zware applicatie.
Daar ben ik modjequote:Op zondag 4 december 2005 15:43 schreef super-muffin het volgende:
Ja wel, het is alleen geflopt
Er was pas nog een stuk over de Pippin in een podcast van Macosx.nl aflevering 19 geloof ik.
Ik ben toch ook een man? Waar kan je die kopen?quote:Op zondag 4 december 2005 16:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Maar alleen herenshirts.
Realplayer 10 gold gewoon?quote:Op zondag 4 december 2005 15:39 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Waarom streamen .rm bestanden zo langzaam op m'n iMac'je?![]()
Ik ben geen man.quote:Op zondag 4 december 2005 16:10 schreef Anthraxx het volgende:
Ik ben toch ook een man? Waar kan je die kopen?
Ook met een Powerbookje is het soms nog behelpen.quote:Op zondag 4 december 2005 16:08 schreef Furious het volgende:![]()
Alleen weggelegt voor fotografen met een Powerbook op zak. Een PowerMac neemt niet zo handig mee.![]()
"Realplayer 10 for Mac OS X"quote:
Ik zou een wandelingetje maken door een garage. Vraag maar aan Hughster.quote:
Anders pimp je even met je cash.quote:Op zondag 4 december 2005 16:45 schreef Hugster het volgende:
en is dit de andere helft?
[afbeelding]
quote:Op zondag 4 december 2005 16:45 schreef Hugster het volgende:
en is dit de andere helft?
[afbeelding]
Smakelijk eten.quote:Op zondag 4 december 2005 17:10 schreef super-muffin het volgende:
[afbeelding]
Mijn kamer waar die ACD dus komt
quote:Op zondag 4 december 2005 17:11 schreef Furious het volgende:
Aan je muur is mooi.
Ik ga mijn 20" in mijn nieuwe kamer ook aan de muur hangen.
Alleen een kabelgoot frezen gaat een drama worden.![]()
Nee, gewoon latex verf, maar de stof gaat een drama worden. Deur dicht zal niet gaan helpen en het hele huis zal wit zien.quote:Op zondag 4 december 2005 17:14 schreef Hugster het volgende:
[..]![]()
Wat heb je op je muur zitten nu? Behang?
quote:Op zondag 4 december 2005 17:17 schreef Furious het volgende:
[..]
Nee, gewoon latex verf, maar de stof gaat een drama worden. Deur dicht zal niet gaan helpen en het hele huis zal wit zien.![]()
Die dingen werken toch niet.quote:Op zondag 4 december 2005 17:19 schreef Hugster het volgende:
[..]![]()
![]()
Ook bij een frees met stofzuiger aansluiting denk je?
Ach, we zullen er toch pas over een jaar aan toe komen. Aangezien de verbouwing tot nu toe (en we hebben geen kont uitgevoerdquote:
Hetzelfde probleem heb ik met Flash-applicaties. Ik heb gewoon het idee dat 'ie 't niet aankan, in spelletjes als deze zit er gewoon zo'n vertraging in dat het mijn aanslagen niet bij kan houden. Kan dat niet aan m'n verbinding liggen? Of (processor-)instellingen?quote:Op zondag 4 december 2005 16:26 schreef Hugster het volgende:
Ik heb WMVplayer van flip4mac geinstalleerd en draai sindsdien wmv, asf en varianten allemaal in Quicktime. Gaat stukken sneller en de kwaliteit bij wmv is gewoon schrikbarend verbeterd.
Probeer de demo eens
Een vreemd probleem wat ik ook opmerk. Het kan al schelen wat voor browser je gebruikt. In firefox is hij bij mij nog iets erger dan in Safari.quote:Op zondag 4 december 2005 17:46 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Hetzelfde probleem heb ik met Flash-applicaties. Ik heb gewoon het idee dat 'ie 't niet aankan, in spelletjes als deze zit er gewoon zo'n vertraging in dat het mijn aanslagen niet bij kan houden. Kan dat niet aan m'n verbinding liggen? Of (processor-)instellingen?
Stats: iMac G5, 1,6 GHz, 1GB RAM
Werkt lekker hoorquote:Op zondag 4 december 2005 17:17 schreef Hugster het volgende:
Ik heb nog een stofhappend Apple wireless keyboard, ik vind hem zo zwaar typen in vergelijking tot m'n powerbook
Vinden jullie hem wel lekker? Het Apple keyboard in het algemeen?
Ik heb er mischien in 2 jaar 2 uur achter gezeten.![]()
Worden ze veel lekkerder nadat ze een beetje ingewerkt zijn of is dat niet het geval?
Mensen met ervaring met het normale Apple keyboard hoor ik ook graag, want die toetsen zijn hetzelfde.
Dat vind ik dus ook. Ik krijg trouwens het resultaat met 8 decimalen, terwijl Windows-gebruikers er maar 3 zien. Andere Flash-engine..?quote:Op zondag 4 december 2005 17:49 schreef Hugster het volgende:
[..]
Een vreemd probleem wat ik ook opmerk. Het kan al schelen wat voor browser je gebruikt. In firefox is hij bij mij nog iets erger dan in Safari.
Ik snap het ook niet, jouw iMac zou dit qua specificaties in vergelijking met een pc natuurlijk MAKKELIJK moeten kunnen!
Jammer is dat idd
Ik probeer mezelf er steeds overheen te zetten en vind dat ik hem moet gaan gebruiken omdat hij vast lekkerder gaat worden want ik vind het zo zondequote:
beter dan zo'n pauper stickje van de Blokker natuurlijkquote:Op zondag 4 december 2005 17:51 schreef Dark_Killah het volgende:
Hey, ik denk dat ik in het nieuwe jaar maar ga sparen voor de shuffle.
Heb nieuwste versie van Flash Player gedownload, scheelt weer wat!quote:Op zondag 4 december 2005 17:55 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook. Ik krijg trouwens het resultaat met 8 decimalen, terwijl Windows-gebruikers er maar 3 zien. Andere Flash-engine..?
Import winkels. Zijn er meerdere van in Nederland.quote:Op zondag 4 december 2005 21:56 schreef super-muffin het volgende:
een witte DS? Is die ook in nederland te koop?
Heb je een pic en misschien een linkje waar die te koop zijn?quote:Op zondag 4 december 2005 22:00 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Import winkels. Zijn er meerdere van in Nederland.
En heb dan te snel gereageerd over de specs? Sorry
Ik kan me niet voorstellen dat ze geen Windows kunnen draaien. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat je het ooit zou opstarten. Ik heb laatst ook Virtual PC eraf gegooid, omdat ik het gewoon nooit nodig heb.quote:Op zondag 4 december 2005 21:20 schreef Geqxon het volgende:
Ik hoop overigens wel dat ik op de mogelijke X86 iBookjes ook Windows kan draaien, emuleren zuigt
Oh? Apart. Ik ben in de 2 jaar dat ik een iBook heb nooit tegen het probleem aangelopen dat ik geen software kon vinden voor iets wat ik wilde doen op m'n Mac.quote:Op zondag 4 december 2005 22:57 schreef Geqxon het volgende:
Laat ik nu net windows heel hard nodig hebbenIk draai gewoon een hele zooi Windows-only apps.
Ik voelde me zojuist net een OSX-userIk zocht een stukje software, en het was alleen beschikbaar voor andere besturing-systemen
quote:Op zondag 4 december 2005 23:00 schreef nietzman het volgende:
Ga jij nog een Windows slowchattopic openen of blijf je liever hier de bietenboer en knollenfokker met paard en wagen die leuk mee denkt te kunnen praten op een Porsche-fandag?
Ik vind het hier gezellig, en ik wil binnenkort een Apple-product aanschaffenquote:Op zondag 4 december 2005 23:00 schreef nietzman het volgende:
Ga jij nog een Windows slowchattopic openen of blijf je liever hier de bietenboer en knollenfokker met paard en wagen die leuk mee denkt te kunnen praten op een Porsche-fandag?
Visual Studio 2005quote:Op zondag 4 december 2005 23:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh? Apart. Ik ben in de 2 jaar dat ik een iBook heb nooit tegen het probleem aangelopen dat ik geen software kon vinden voor iets wat ik wilde doen op m'n Mac.
JE LIEGT dat je barstquote:Op zondag 4 december 2005 23:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik vind het hier gezellig, en ik wil binnenkort een Apple-product aanschaffenWat is daar mis mee?
Ik heb niks tegens mac hoorquote:Op zondag 4 december 2005 23:24 schreef tonks het volgende:
Ja kwekzon, je hebt toch altijd wat tegen macs ofniet. of kom je hier alleen om te bewijzen dat je windows beter is
oke oke, dan is dat je reden, Leuk om dat te horen, maar zoals ik al vaker heb gezegt, net als bij die ipod topics, je valt alsmaar in de herhaling....quote:Op zondag 4 december 2005 23:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb niks tegens mac hoorDe enige rede dat ik onder Windows werk is omdat het voor mij beter is
Nee, maar wel stiekem van die kleine opmerkingkjes plaatsen waarmee je bewijst dat je windows beter isquote:Op zondag 4 december 2005 23:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb niks tegens mac hoorDe enige rede dat ik onder Windows werk is omdat het voor mij beter is
Wat er mis mee is, is dat je een nimmer aflatende stroom aan stupiditeit in dit topic injecteert. Je ongefundeerde en compleet onwetende opmerkingen zijn tenenkrommender dan Jan Peters imitatie van een minister-president.quote:Op zondag 4 december 2005 23:23 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind het hier gezellig, en ik wil binnenkort een Apple-product aanschaffenWat is daar mis mee?
mja, en iedere keer verkondigt hij niets tegen de mac te hebben, maar alle argumenten die hij steeds geeft bij elkaar, daaruit blijkt toch volgens hem dat het niet zijn product is.quote:Op zondag 4 december 2005 23:29 schreef tonks het volgende:
[..]
Nee, maar wel stiekem van die kleine opmerkingkjes plaatsen waarmee je bewijst dat je windows beter is.
Tof taalgebruik.quote:Op zondag 4 december 2005 23:32 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wat er mis mee is, is dat je een nimmer aflatende stroom aan stupiditeit in dit topic injecteert. Je ongefundeerde en compleet onwetende opmerkingen zijn tenenkrommender dan Jan Peters imitatie van een minister-president.
Je onwetendheid veroorzaakt plaatsvervangende schaamte, en niet zo'n beetje ook, knulletje.
Je aanwezigheid.quote:Op zondag 4 december 2005 23:35 schreef Geqxon het volgende:
En wat bedoel je precies met mijn stupiditeit in dit topic?
Voor software ontwikkeling zou ik sowieso het native platform kiezen. Maak je software voor Windows, dan is het logisch dat ook binnen Windows te doen. Al was het maar omdat je toch Windows nodig hebt om je programma te testen. Maar hetzelfde geldt voor een programma voor de Mac. Dat ga je ook niet maken vanuit Visual Studio, daar pak je lekker Xcode voor.quote:Op zondag 4 december 2005 23:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Visual Studio 2005FTDv3
Newsleecher
Nogal fucking logisch in een Apple topic. Ik mag toch ook niets zeggen over Linux in een Windows topicquote:Op maandag 5 december 2005 00:05 schreef Geqxon het volgende:
Het zit nou eenmaal vrij simpel in elkaar, als je ergens aan gewend raakt (wat bij mij de functies in newsleecher zijn, zoals de speedcap, filemanager, en nog veel meer) kun je niet meer zonder.
Maar hey, ik mag hier niks tegen OSX posten he
Het missen van functies, dat went niet hoorquote:Op maandag 5 december 2005 00:14 schreef Tijn het volgende:
Je mag van mij posten wat je wil. Ik vind het alleen een beetje duf om voor specifieke software te gaan in plaats van functionaliteit. Gewenning is ook maar iets wat een week stand houdt, daarna wen je aan iets anders.
Waar het om ging is dat ik in elk geval niet op een x86 iBook naar Windows zou rebooten vanwege een applicatie die in andere vorm ook voor OSX beschikbaar is. Tenzij je OSX niet als main OS zou gebruiken, maar dan zou je je moeten afvragen waarom je een Mac koopt.
Jammer dat een opleiding je bepaalde software door je strot duwt in plaats van je overkoepelende principes te leren die op elk platform van toepassing zijn.quote:Op maandag 5 december 2005 01:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Anyhow, zolang ik mijn schoolprojecten in Visual Studio vorm moet inleveren zal ik nog geen macje kopen.
Leuke omwoording, maar er zitten in mijn "klas" van 60 man ongeveer 3 OSX-users, waarbij er maar 1 een *Book heeft. Ik denk niet dat school het ook maar iets boeit, want bij de opleidings-eisen staat duidelijk dat je een X86 laptop nodig hebt om mee te mogen doenquote:Op maandag 5 december 2005 01:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jammer dat een opleiding je bepaalde software door je strot duwt in plaats van je overkoepelende principes te leren die op elk platform van toepassing zijn.
Dat verandert niets aan wat ik hierboven zei. Ik vind het jammer dat een opleiding zich richt op specifieke software (Windows en Visual Studio) in plaats van algemene principes en technieken die binnen elke ontwikkelomgeving op elk platform van toepassing zijn. Dan ben je na je opleiding ook veel breder inzetbaar en gaat je opgedane kennis een levenlang mee in plaats van de levensduur van de software die je hebt geleerd.quote:Op maandag 5 december 2005 01:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Leuke omwoording, maar er zitten in mijn "klas" van 60 man ongeveer 3 OSX-users, waarbij er maar 1 een *Book heeft. Ik denk niet dat school het ook maar iets boeit, want bij de opleidings-eisen staat duidelijk dat je een X86 laptop nodig hebt om mee te mogen doen
gebruik je de Keune en Nagel tracking? of die op de Apple website?quote:Op maandag 5 december 2005 10:32 schreef LudoSanders het volgende:
De status van mijn PowerBook is al sinds 1dec 14:00 niet veranderd. Hij staat nog steeds op "Shipment Picked Up". Heb ook nog geen verzendaankondiging gehad of iets!
Het hoort geen versus topic te zijn want we hebben allemaal een mac, kwekzon niet.quote:Op maandag 5 december 2005 10:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jongens! Het was hier zo gezellig.En we zouden er geen versus-topic van maken.
Ophouden dus.
Nep Nep Nep!quote:Op maandag 5 december 2005 10:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik op een HP bak. Maar ik werk toch met OSX...
Ik type dit onder Safariquote:Op maandag 5 december 2005 10:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik op een HP bak. Maar ik werk toch met OSX...
Mooi, nu ik jullie aandacht heb (plaatje dankzij Lupa); Love peace and joy! En nu kappen en verder SC-en zoals Lupa zei.quote:Op zondag 4 december 2005 23:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Heren, heren!
Beetje lief zijn voor elkaar.
En dan knuffel ik jou nog even extra hardquote:Op maandag 5 december 2005 11:32 schreef tonks het volgende:
Ieuw!
Hey! Ik heb ook nog een echte PowerMac en Powerbook (resp. G3 en G4) hoor. Maar pionieren met Mactel OSX is ook best leuk.quote:
Die van Apple klopt meestal niet. Dat was tenminsten bij m'n Nano. Je kan beter bij www.tnt.nl checken.quote:Op maandag 5 december 2005 10:46 schreef LudoSanders het volgende:
Keune en Nagel vindt niets, dus via Apple.
Vanmiddag eens ff bellen, eerst ff stage lopen
RIP.quote:Op maandag 5 december 2005 17:04 schreef LudoSanders het volgende:
Net even met Apple gebeld. 9dec wordt hij pas in Nederland verwacht, dus waarschijnlijk heb ik hem maandag de 12e pas. Ze wist nog niet of hij via TNT of UPS werd gebracht.
Nog een hele week wachten.
Er zijn ook mooie Dell's hoorquote:Op maandag 5 december 2005 18:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mactellen gaat me hier ook prima af, maar de Dell blijft een lelijk ding: staat lekker onder het bureau verstopt
Gaat om het principe.quote:Op maandag 5 december 2005 20:09 schreef Geqxon het volgende:
Zet ik er expliciet bij dat de Powermac mooier is, is het nog niet goed
Beetje rustig he, mijn Dell 2005FPW is wel lief.quote:Op maandag 5 december 2005 20:14 schreef Dementor het volgende:
Dell(nee dit licht ik verder niet toe).
Pff Dell die dingen moeten in 4 minuten af zijn wat resulteert in een zwakke afwerking in de kast.quote:Op maandag 5 december 2005 20:15 schreef Furious het volgende:
[..]
Beetje rustig he, mijn Dell 2005FPW is wel lief.
Duidelijk dat je niet weet wat de 2005FPW is.quote:Op maandag 5 december 2005 20:21 schreef Dementor het volgende:
[..]
Pff Dell die dingen moeten in 4 minuten af zijn wat resulteert in een zwakke afwerking in de kast.
Nee geef mij maar de zelfbouw pc's waar je meer tijd aan kunt besteden en zelf de componenten uit kan kiezen.
Laatst kreeg ik nog een Dell laptop binnen bleek het ding steeds vast te lopen, open ik het kapje voor de geheugenbankjes achterop blijkt er DDR1 in plaats van DDR2 in te zitten terwijl er met grote letters in staat DDR2 ONLY.
Dell
Oh ik zie het nu het is zo'n schermpje.quote:Op maandag 5 december 2005 20:23 schreef Furious het volgende:
[..]
Duidelijk dat je niet weet wat de 2005FPW is.![]()
[afbeelding]
Ze krijgen korting bij de inkoop als ze die stickertjes plakken op hun producten.quote:Op maandag 5 december 2005 20:23 schreef Hugster het volgende:
Ik heb die stickertjes op pc's nog nooit begrepen
Ja ik WEET dat ik er Windows XP op kan draaien en ja ik WEET dat er een P4 cpu inzit, hoef ik niet alle dagen dat ik die pc heb aan herrinerd te worden![]()
wat een Apple topic vervuiling weer trouwens
In de Dell 2005FPW zit exact dezelfde panel als in de CD van Apple, alleen de backlighting verschilt.quote:Op maandag 5 december 2005 20:25 schreef Dementor het volgende:
[..]
Oh ik zie het nu het is zo'n schermpje.
Sorry ik ben niet zo thuis in de product range van dell (gelukkig niet:).
Ik houd het bij zelfbouw pc's en Macs.
Now let's get back on topic
rechtsklikken --> revert to original werkt niet?quote:Op maandag 5 december 2005 20:52 schreef E.T. het volgende:
Topic is helemaal niet gezellig![]()
Waarom zou ik hier een tvp willen zetten?
Heb trouwens vanavond een foutje gemaakt met een foto in iPhoto. Stukje uit een foto uitsnijden, even in een ander mapje kijken.. slaat ie meteen de wijzigingen op!Nou ben ik m'n origineel kwijt! Ik had ws eerst een duplicaat moeten maken ofzo. Maar had ook niet verwacht dat ie meeteen zonder waarschuwing zou overschrijven
quote:Op maandag 5 december 2005 21:13 schreef Hugster het volgende:
[..]
rechtsklikken --> revert to original werkt niet?
iPhoto slaat alles dubbel op.
Dacht ik al!quote:Op maandag 5 december 2005 21:17 schreef E.T. het volgende:
[..]
jahaaaaaaa!!!!
zeg nou zelf, een foto als deze kan je toch niet verloren laten gaan
[afbeelding]
quote:Op maandag 5 december 2005 21:56 schreef tonks het volgende:
Silmarwen. maarja ik moet mijn sig sowieso eens veranderen doe dat binnekort eens
Dolle dwaze ronddraaiende negers.quote:Op maandag 5 december 2005 22:40 schreef tonks het volgende:
[..]
Mijn upload icoontje. theyspinnin.com
Die lijkt op dat ding waar op ik dit nu zo aan het typen ben.quote:Op maandag 5 december 2005 22:44 schreef Furious het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat is-ie toch mooi.
En daar ben ik nu op ah typenquote:Op maandag 5 december 2005 23:21 schreef super-muffin het volgende:
Die middelste is trouwens van een 15 inch Powerbook.
Maar die is net zo geil.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:30 schreef tonks het volgende:
Ah man ik zag net iemand een nano open maken met een mes!!
En wat vind jullie god daarvan?quote:Op maandag 5 december 2005 23:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En daar ben ik nu op ah typen
Wel met de stekker in het contact want de batterij houdt het nog welgeteld 5 minuten vol.![]()
dunner dus geilerquote:Op maandag 5 december 2005 23:21 schreef super-muffin het volgende:
Die middelste is trouwens van een 15 inch Powerbook.
Maar die is net zo geil.
Ik zie een verband:quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:30 schreef tonks het volgende:
Ah man ik zag net iemand een nano open maken met een mes!!
Wat een sukkel zeg...quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:54 schreef Gerard56 het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1092967
Daar zijn ook zat websites voor te vinden waar dat ding uitelkaar getrokken wordt met HQ foto's.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:12 schreef Gerard56 het volgende:
Om te kijken hoe alles in elkaar zit neem ik aan?
Als je technisch aangelegd bent, dan kan dat best leuk zijn!
Ongetwijfeld minder dan hij oorpsronkelijk voor zijn Nano betaald heeftquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:19 schreef Gerard56 het volgende:
Ik neem aan dat dát niet de bedoeling is nee.
Maar och, ik zie het probleem niet. Misschien krijgt hij er nu nog wel meer geld voor in onderdelen!
Ik heb thuis nog een computer staan die ik al wel 3 keer opgengeschroefd heb maar die ik nooit aan heb gezet en nog niet geinstalleerd is (nog niet aan toegekomen). Ik moest toch ff zien wat er nu in zatquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:06 schreef tonks het volgende:
Waarom willen die kut tweakers alles open maken. waarom?!
quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:39 schreef Furious het volgende:
Moeten wij eens bij die Tweakers proberen. Ze zomaar uit elkaar halen.
1 iPod 60 Gig dusquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:39 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Mijn wishlist aan Applegerelateerde zooi kost een dikke 660 euroNou maar hopen dat ik wordt aangenomen bij de zaak waar ik gisteren gesolliciteerd heb
Die van mij 2000, 12" Powerbook met veel geheugen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:39 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Mijn wishlist aan Applegerelateerde zooi kost een dikke 660 euroNou maar hopen dat ik wordt aangenomen bij de zaak waar ik gisteren gesolliciteerd heb
Doe maar duur.quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:07 schreef Rock-shocker het volgende:
Woohoo ik ben uitgenodigd voor een gesprek. Met een beetje geluk zijn die Belkin USB 2.0 hub, iPod Video, Lacie DVD Brander en Lacie Porsche HDD en in-ear dopjes over twee maanden bereikbaar
Dat wat ik wil 965 euro, en er staat nog ¤30 euro op mn rekeningquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:39 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Je gaat toch ook geen geheugen bij Apple bestellen? Als je een beetje technisch bent bespaart je dat honderden euro'squote:Op dinsdag 6 december 2005 18:04 schreef Furious het volgende:
[..]
Die van mij 2000, 12" Powerbook met veel geheugen.![]()
Mag ik mee?quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Precies...als je dan toch dat geld wil weggooien: doe het dan aan een weekendje Yab Yum
quote:Op woensdag 7 december 2005 01:52 schreef Tijn het volgende:
Ik heb m'n Atari 1040 STfm er weer eens aangesloten. Lekker op m'n TVTis geen Mac, maar wel vet
[afbeelding]
Ze zijn er bij MIT in geslaagd een laptop voor 100 dollar te creëren (die mogelijk commercieel voor 200 dollar verkocht gaat worden), maar hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar een laptop voor 200 dollar te creeren die Tiger draait?quote:Op woensdag 7 december 2005 13:34 schreef Hugster het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de mogelijke $200 laptops van Apple
Dat zou nog eens een boost voor Tiger zijn onder studenten
Ik snap ook niet hoe ze het doen, maar ThinkSecret (hebben het ernstig vaak bij het rechte eind) heeft weer eens een mooie insider bron gevonden. Er zal een Intel in zitten, en uiteraard Tiger op draaien.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:54 schreef Gerard56 het volgende:
[..]
Ze zijn er bij MIT in geslaagd een laptop voor 100 dollar te creëren (die mogelijk commercieel voor 200 dollar verkocht gaat worden), maar hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar een laptop voor 200 dollar te creeren die Tiger draait?
512mb DDR kost hoe dan ook minsten 30 euro, het scherm minstens 100 euro. Dan heb je nog het mainboard, de HDD en meer.
Dat is lekker snelquote:Op woensdag 7 december 2005 14:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo..nieuwe batterij is binnen: gisteren gebeld en zojuist afgegeven door UPS.
Er staat overigens helemaal geen $200. Er staat dat ze misschien iBook's gaan maken die $200 onder de huidige prijs zitten ($1000) en dus ongeveer $800 of minder moeten gaan kosten.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:34 schreef Hugster het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de mogelijke $200 laptops van Apple
Dat zou nog eens een boost voor Tiger zijn onder studenten
jawel hoor, dat heeft de huidige PowerBook 15 ook, alleen mijn 15 heeft nog 1280x854quote:Op woensdag 7 december 2005 14:23 schreef Gerard56 het volgende:
1400*1050 (1440*900) resolutie, hebben ze die nog niet dan?
Dat verbaast me.
even voor de duidelijkheid, op die P4 3.0 draai je ook Tiger?quote:Op woensdag 7 december 2005 14:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik twijfelde eerst ook of ik zou moeten w88 op de Intel Macs maar ik ben dolblij met mijn iMac G5 en PB G4. Ik vermoed dat de meeste Appleprogramma's zoals iTunes, iPhoto e.d. al wel zullen draaien maar een groot aantal programma's nog niet. Of i.i.g niet goed genoeg. De G4 en G5 werken net zo snel, en soms nog sneller, dan mijn P4 3.0 Ghz.
Ik wacht nog rustig een jaartje of anderhalf af voordat ik een Intel Mac ga kopen.
Voel je je niet opgelicht? Je betaalt rond de 2000 euro voor een laptop, met zo'n lage resolutie!quote:Op woensdag 7 december 2005 14:26 schreef Hugster het volgende:
[..]
jawel hoor, dat heeft de huidige PowerBook 15 ook, alleen mijn 15 heeft nog 1280x854
Opgelicht voelen met een PB 15 is wat heftig hoorquote:Op woensdag 7 december 2005 14:28 schreef Gerard56 het volgende:
[..]
Voel je je niet opgelicht? Je betaalt rond de 2000 euro voor een laptop, met zo'n lage resolutie!
Ik werk al anderhalf jaar op een huismerk-laptop die een resolutie van 1400*1050 heeft (15.1" 4:3 verhouding)
Balen he dat dat ding altijd opvalt, ook in de trein enzo.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:31 schreef Hugster het volgende:
[..]
Opgelicht voelen met een PB 15 is wat heftig hoor
Ik moet mijn klasgenoten echt rond mijn laptop vandaan knuppelen dus waarschijnlijk ben ik niet de enigste met die gedachte.
De afwerking, de detais, die zijn echt ongeevenaard, en dat ding werkt ook gewoon echt ALTIJD.
Voordat ik deze post type, wil ik één ding duidelijk maken: Ik ben bekend met de mHZ-mythe.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik twijfelde eerst ook of ik zou moeten w88 op de Intel Macs maar ik ben dolblij met mijn iMac G5 en PB G4. Ik vermoed dat de meeste Appleprogramma's zoals iTunes, iPhoto e.d. al wel zullen draaien maar een groot aantal programma's nog niet. Of i.i.g niet goed genoeg. De G4 en G5 werken net zo snel, en soms nog sneller, dan mijn P4 3.0 Ghz.
Ik wacht nog rustig een jaartje of anderhalf af voordat ik een Intel Mac ga kopen.
Ik zit er niet zo mee, en laat me er ook niet door belemmeren, ik werk er overal op, station, trein, busquote:Op woensdag 7 december 2005 14:33 schreef Furious het volgende:
[..]
Balen he dat dat ding altijd opvalt, ook in de trein enzo.![]()
Opgelicht is een groot woord, maar dat je voor 2000 euro niet het beste van het beste krijgt lijkt me best... minder.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:31 schreef Hugster het volgende:
[..]
Opgelicht voelen met een PB 15 is wat heftig hoor
Ik moet mijn klasgenoten echt rond mijn laptop vandaan knuppelen dus waarschijnlijk ben ik niet de enigste met die gedachte.
De afwerking, de detais, die zijn echt ongeevenaard, en dat ding werkt ook gewoon echt ALTIJD.
Draag je 'em dan om een Keningston lock om je arm?quote:Op woensdag 7 december 2005 14:35 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ik zit er niet zo mee, en laat me er ook niet door belemmeren, ik werk er overal op, station, trein, bus
In een bijna lege treincoupe (eerste klas) werk ik ook nog wel eens met mijn laptop, maar in de tram door het kanalen-eiland blijft hij toch echt lekker in mijn laptoptasje.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:35 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ik zit er niet zo mee, en laat me er ook niet door belemmeren, ik werk er overal op, station, trein, bus
Wie zegt dat ik voor het beste van het beste ben gegaan? Ik kende de PowerBook en zijn specificaties en vond dat gewoon zijn geld waardquote:Op woensdag 7 december 2005 14:36 schreef Gerard56 het volgende:
[..]
Opgelicht is een groot woord, maar dat je voor 2000 euro niet het beste van het beste krijgt lijkt me best... minder.
Nee gewoon los, ik weet niet, ben er niet zo bang voor gewoon. Je ziet de mensen toch wel aankomen, soms grijp ik hem even wat steviger vast als ik de naderende mensen niet helmaaal vertrouw. Maar echt zorgen? Neequote:Op woensdag 7 december 2005 14:36 schreef Furious het volgende:
[..]
Draag je 'em dan om een Keningston lock om je arm?
Ik zou me best zorgen maken met zo'n ding.
Zelf heb ik alleen maar een eMac (als jukebox), maar als ik dermate veel geld uit zou geven, dan zou ik op zijn minste het beste van het beste willen. Ik zou er dan redelijk van balen als een huismerk laptopje al een betere resolutie heeft.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:41 schreef Hugster het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik voor het beste van het beste ben gegaan? Ik kende de PowerBook en zijn specificaties en vond dat gewoon zijn geld waard
Kanaleneiland is ook niet echt een prettige buurt, "die lappiequote:Op woensdag 7 december 2005 14:38 schreef Gerard56 het volgende:
[..]
In een bijna lege treincoupe (eerste klas) werk ik ook nog wel eens met mijn laptop, maar in de tram door het kanalen-eiland blijft hij toch echt lekker in mijn laptoptasje.
Veel gebruikers kopen niet een apple omdat deze sneller is met applicaties maar omdat het besturingssysteem sneller aanvoelt een intiutiever werkt voor velen.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:34 schreef Gerard56 het volgende:
[..]
Voordat ik deze post type, wil ik één ding duidelijk maken: Ik ben bekend met de mHZ-mythe.
Maar als ze op Intel-processor over gaan, kunnen er 2 dingen gebeuren:
-Klanten gaan domweg mHZ-en vergelijken, en Apple's verkoopcijfers dalen keihard. Apple heeft nou eenmaal minder mHZ-en nodig voor Tiger.
-Er gebeurd bijna niks, doordat de mHZ-en gelijk zijn aan Wintel varianten
-Er worden meer macs verkocht, omdat ze er 3.8-4.0ghz processoren instoppen voor bedragen als 1200 euro.
Laten we hopen op het laatste.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik niet door kanaleneiland ga, maar er in transwijk al uitstap. Maar ook dat is geen fijne wijk, er rijden een heleboel negers met Mercedes 190Ds rond. Om van te walgen.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:46 schreef Hugster het volgende:
[..]
Kanaleneiland is ook niet echt een prettige buurt, "die lappie" hebben de locale bewoners het vaak over, en dat zijn niet de meeste betrouwbare mensen die ik ken. (heb er 4 jaar op school gezeten)
Maar ik gebruik hem gewoon op Utrecht CS, Duivendrecht, Amstel of heb em op m'n schoot als we op Bijlmer arriveren. Ik let gewoon een beetje op
Heb ik geen last van, sorry. Dat het een Apple is vind ik VEEL belangrijker. Ik heb ook met opzet niet de 17" genomen omdat dat direct zo'n dienblad is.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:45 schreef Gerard56 het volgende:
[..]
Zelf heb ik alleen maar een eMac (als jukebox), maar als ik dermate veel geld uit zou geven, dan zou ik op zijn minste het beste van het beste willen. Ik zou er dan redelijk van balen als een huismerk laptopje al een betere resolutie heeft.
Je hebt het hier over veel gebruikers, maar dat valt wel mee. Minimaal 90% van alle consumenten vergelijkt computers doormiddel van de specificaties en prijs, het design komt op een mooie 2e plaats. Dat er OSX op staat, dat boeit de meeste mensen niet.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:47 schreef slashme het volgende:
[..]
Veel gebruikers kopen niet een apple omdat deze sneller is met applicaties maar omdat het besturingssysteem sneller aanvoelt een intiutiever werkt voor velen.
Daarom kopen de meeste mensen ook een PC met windows. Diegene die nu een apple hebben zullen straks niet op PC overstappen omdat de PC-shop op de hoek veel goedkoper per Mhz. is. Apple is nog altijd een totaalplaatje en niet alleen een snelle computer.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:52 schreef Gerard56 het volgende:
[..]
Je hebt het hier over veel gebruikers, maar dat valt wel mee. Minimaal 90% van alle consumenten vergelijkt computers doormiddel van de specificaties en prijs, het design komt op een mooie 2e plaats. Dat er OSX op staat, dat boeit de meeste mensen niet.
Dat hoeft van mij helemaal niet zo. Wat is het grote voordeel van veel apple gebruikers? Ik zie alleen nadelen, virussen, spyware, etc.quote:Ik hoop overigens wel dat Apple computers ook wat beter beschikbaar zijn, veel mensen vertrouwen kopen via het internet nog niet, en zo zou ik ongeveer 20 kilometer moeten reizen om een Apple computer te zien (Ik woon in winkel)
Och, gewoon je mond houden. Ik programmeer dagelijks switches en routers door het hele land, maar als ik op een verjaardag ben zeg ik dat ik het meer als hobby doe. Waarbij ik dan vertel dat ik gisteren mijn eerste computer opengeschroefd heb, en dat hij daarna niet meer aan wou gaan.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:01 schreef Hugster het volgende:
Ik voorzie dan minder geklaag en meer Apple euforie op verjaardagen
Nog niet, maar als dit platform door, laten we zeggen 30 a 40%, gepenetreerd is zal dat wel veranderen. Wil niet zeggen dat de algemene structuur van OSX beter in elkaar zit dan MS-Windows XP.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:01 schreef Gerard56 het volgende:
Hoezo, met OSX heb je toch geen virussen en spyware? Of loop ik achter?
Daarom wordt apple ook vaak door professionals gebruikt. Mensen die geen kaas van computers gegeten hebben zullen ook niet vooraan staan om veel geld voor een computer uit te geven.quote:Ik moet overigens zeggen dat het niet zo heel raar is dat mensen van Apple naar PC overswitchen. Voor simpel internetgebruik is een PC vaak iets voordeliger, en dan is de keuze voor veel mensen gemaakt. Of ze nou in de dock op Safari klikken, of op het bureaublad op Internet Explorer, ik zie het verschil niet.
Daarnaast zien mensen Apple als design, en denken ze niet meteen aan OSX of concept en het totaalplaatje. Ze zien het als een mooie computer, en gaan vervolgens de prijs en specificaties bekijken (zoals ik hierboven dus ook al zei)
Bij bedoeld dat als er veel meer Apple gebruikers bijkomen het steeds interessanter wordt om een goed virus voor Apple te ontwikkelen, nu is de "doelgroep" simpelweg te klein. Of het lukt ze niet goedquote:Op woensdag 7 december 2005 15:01 schreef Gerard56 het volgende:
Hoezo, met OSX heb je toch geen virussen en spyware? Of loop ik achter?
Ik moet overigens zeggen dat het niet zo heel raar is dat mensen van Apple naar PC overswitchen. Voor simpel internetgebruik is een PC vaak iets voordeliger, en dan is de keuze voor veel mensen gemaakt. Of ze nou in de dock op Safari klikken, of op het bureaublad op Internet Explorer, ik zie het verschil niet.
Een Spotlight achtig iets, maar dan veel sneller + meer opties voor pluginsquote:Op woensdag 7 december 2005 15:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is Quicksilver voor iets?
Hmkay, ik zal het eens proberen.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:13 schreef Hugster het volgende:
Een Spotlight achtig iets, maar dan veel sneller + meer opties voor plugins
Uitleggen is VEEL meer werk dan het gewoon even downloaden en het ervaren.
Het is freeware, downloaden en op ctrl + spatie rammen
iSlut kent Quicksilver niet? Ga je diep schamen meid!quote:Op woensdag 7 december 2005 15:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hmkay, ik zal het eens proberen.
quote:Op woensdag 7 december 2005 15:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
iSlut kent Quicksilver niet? Ga je diep schamen meid!
quote:Maar hier alvast een QS Tutorial voor je
MS Word geopend in PB G4 1.67 Ghz 1Gig; iMac G5 2.0 Ghz 1Gig en Dell P4 3.0 Ghz 1 Gigquote:Op woensdag 7 december 2005 15:15 schreef Gerard56 het volgende:
Ik heb dus een eMac als jukebox (met iTunes, binnenkort ga ik even met Frontrow klooien), standaard-model met 250GB IDE-disk, en een Wintel laptop met als enige specialiteit 2gb geheugen. Deze gebruik ik om door het hele land servers, routers, switches en ander zut in te programmeren. Doordat ik redelijk wat dev-tools zelf heb gemaakt, voor het windows platform, is een powerbook of ibook totaal niet interresant. Daarnaast werk ik bijna alleen maar met CLIs, waardoor vensters futile worden.
De snelheid van het openen van venster... met mijn Windows XP Professional open ik een applicatie in 15ms. Met OSX zal dit waarschijnlijk instant zijn, maar weet je ook hoe dat komt? Doordat hij programma's niet echt sluit, maar het in je geheugen bewaard. En dat kost bakken vol geheugen, waardoor je minimaal 512mb in je computer moet hebben (en dan als het even kan 1GB, want met 512mb gaat het alsnog niet vloeiend). Sja, met zoveel geheugen kan ook Windows alles supersnel openen.
Windows heeft niet eens een echte CLIquote:Op woensdag 7 december 2005 15:15 schreef Gerard56 het volgende:
Daarnaast werk ik bijna alleen maar met CLIs, waardoor vensters futile worden.
Daar is het geheugen toch ook voor ? En apps die je echt niet gebruikt swappen lekker naar disk, met als voordeel dat een al gestarte app uit de swap trekken sneller is dan de app opnieuw starten.quote:De snelheid van het openen van venster... met mijn Windows XP Professional open ik een applicatie in 15ms. Met OSX zal dit waarschijnlijk instant zijn, maar weet je ook hoe dat komt? Doordat hij programma's niet echt sluit, maar het in je geheugen bewaard. En dat kost bakken vol geheugen, waardoor je minimaal 512mb in je computer moet hebben (en dan als het even kan 1GB, want met 512mb gaat het alsnog niet vloeiend). Sja, met zoveel geheugen kan ook Windows alles supersnel openen.
50,41 honderste seconden.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
ff voor de duidelijkheid: 00(uur):00(minuten);50(seconden); 41(honderdste seconden)??
Ik lees het af met een simpele stopwatch.
Precies hetzelfde doet Windows XP ook, en nog erger zelfs, want applicaties als Internet Explorer worden alvast maar in het geheugen geladen bij het starten van de computer om zo de indruk te kunnen wekken dat IE sneller start als alternatieve browsers...quote:Op woensdag 7 december 2005 15:15 schreef Gerard56 het volgende:
De snelheid van het openen van venster... met mijn Windows XP Professional open ik een applicatie in 15ms. Met OSX zal dit waarschijnlijk instant zijn, maar weet je ook hoe dat komt? Doordat hij programma's niet echt sluit, maar het in je geheugen bewaard.
Nou, ik heb hier een alweer "oude" PowerBook G4 (867 MHz) met 640 MB RAM en een Windows PC (P4 2,8 GHz) met 1 GB RAM en wat betreft het openen van applicaties heb ik bepaald niet het gevoel dat de op papier veel snellere Windows machine zoveel sneller is als mijn PowerBook, in tegendeel zelfs.quote:En dat kost bakken vol geheugen, waardoor je minimaal 512mb in je computer moet hebben (en dan als het even kan 1GB, want met 512mb gaat het alsnog niet vloeiend). Sja, met zoveel geheugen kan ook Windows alles supersnel openen.
OS X gaat alleen (officieel) draaien op door Apple geleverde hardware, en reken er maar op dat dat zeer lekker gaat lopen.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:58 schreef Gerard56 het volgende:
En dat gaat leuk worden als OSX op Intel over gaat stappen. Ik wil wel eens zien of OSX X86 gaat draaien op een pentium-processor die vergelijkbaar is met een G4 400mhz, want met een P4 2.8ghz is het zo nu en dan al te traag.
OSX gaat niet draaien op zo'n oude PII of PIII. Waarom zou Apple? Tenslotte gaan ze in ieder geval officieel alleen hun eigen systemen ondersteunen, en vereist OSX/x86 nu al minimaal een CPU met SSE3 support.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:58 schreef Gerard56 het volgende:
Het grote punt dat we hier misschien ook een beetje vergeten is dat Apple zich op 1 stuk hardware richt.
Kijk eens naar de consoles. De Xbox 1 heeft een processor van rond de 700mzh, en een soortgelijke GPU. Doordat de games puur op deze CPU-structuur zijn geschreven, draaien ze evengoed als op een P4 2.8ghz met 6600GT. En dat gaat leuk worden als OSX op Intel over gaat stappen. Ik wil wel eens zien of OSX X86 gaat draaien op een pentium-processor die vergelijkbaar is met een G4 400mhz, want met een P4 2.8ghz is het zo nu en dan al te traag.
Appels met peren vergelijken.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
MS Word geopend in PB G4 1.67 Ghz 1Gig; iMac G5 2.0 Ghz 1Gig en Dell P4 3.0 Ghz 1 Gig
De PB opent Word in 4.5 seconde, de G5 in 4.1 seconde en de Dell in 6.3 seconde.
In OSX stond Word afgesloten en op XP ook. We hebben het dan over de meest gebruikte Windows applicatie die door een PPC sneller wordt geopend dan een X86. Zo supersnel is Windows dus echt niet.
Dat is een big urban myth. Het lukt ze dus niet.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:07 schreef Hugster het volgende:
[..]
Bij bedoeld dat als er veel meer Apple gebruikers bijkomen het steeds interessanter wordt om een goed virus voor Apple te ontwikkelen, nu is de "doelgroep" simpelweg te klein. Of het lukt ze niet goed![]()
Gelukkig is Apple lekker snel met zijn security fixes.quote:Op woensdag 7 december 2005 19:47 schreef nietzman het volgende:
Als dat hele *nix écht net zo lek als een mandje als Windows zou zijn waren er nu echt al wat virussen voor Linux geweest.
Wanneer zie je nou 'es in dat je de sfeer verziekt?quote:Op woensdag 7 december 2005 21:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Gelukkig is Apple lekker snel met zijn security fixes.
Eensch.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:06 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Wanneer zie je nou 'es in dat je de sfeer verziekt?
hij heeft een stoornis in de hersens, snap dat dan, ze hebben hem 2 maanden mod gemaakt omdat ze ook zwakke mensen in de crew wouden. zodat de buitenwereld ziet dat mensen ook zonder leven een kans krijgen.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:06 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Flikker. Op. Exmod. To. Be.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:05 schreef Geqxon het volgende:
Gelukkig is Apple lekker snel met zijn security fixes.
Was het niet voor de "Make a wish foundation?"quote:Op woensdag 7 december 2005 21:09 schreef iDex het volgende:
hij heeft een stoornis in de hersens, snap dat dan, ze hebben hem 2 maanden mod gemaakt omdat ze ook zwakke mensen in de crew wouden. zodat de buitenwereld ziet dat mensen ook zonder leven een kans krijgen.
je ziet toch dat hij zuigtquote:Op woensdag 7 december 2005 21:11 schreef Furious het volgende:
Hoe ben jij eigenlijk ooit mod geworden Geqxon? Kun je zo goed zuigen?
Ik meen hetquote:Op woensdag 7 december 2005 21:06 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
quote:
Het wordt tijd dat jij eens definitief uit dit topic vertrok. Tenzij je gezellig kan meepraten over Apple.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik meen het![]()
Microsoft is hier stronttraag mee
Eigenlijk heb je al bewezen dat je dat niet kunt.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:43 schreef Furious het volgende:
[..]
Tenzij je gezellig kan meepraten over Apple.
Valt heel erg mee! is niet zo groot!quote:Op woensdag 7 december 2005 21:42 schreef Furious het volgende:
[..]
![]()
Wel een beetje groot of valt dat mee? Ik mag over 5 maanden ook weer een nieuwe kiezen bij m'n abbonement.
Maaruhm, ik zie wel een Windows logootje linksboven.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:53 schreef tonks het volgende:
[..]
Valt heel erg mee! is niet zo groot!
Ik geef toe dat OSX kwa security beter in elkaar zit dan windows waar iedereen standaard als administrator inlogt. Maar die contests slaat ook nergens op. Een systeem is zo veilig als de eigenaar hem instelt. Ok, een apple uit de doos is veiliger dan een ongepatchte windows XP machine maar beide nog steeds kwetsbaar.quote:Op woensdag 7 december 2005 19:41 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dat is een big urban myth. Het lukt ze dus niet.
er was een tijd geleden nog een soort van 'contest' waar ze 3 PowerMac's G5 hadden neer gezet en die moesten gehackt worden of iets in die trand. Het is niemand geluktmede omdat het vroegtijdig werd afgekapt
quote:Weren't you there during the discussions when IBM convinced Apple to adopt the G5?
Mayer: In my previous job, I ran IBM's semiconductor business. So I've seen both sides of the Apple story, because I sold the G5 to Steve (Jobs) the first time he wanted to move to Intel.
Five years ago?
Mayer: Yeah, that's about right. So I sold the G5. First I told IBM that we needed to do it, and then I sold it to Apple that the G5 was good and it was going to be the follow-on of the PowerPC road map for the desktop. It worked pretty well. And then IBM decided not to take the G5 into the laptop and decided to really focus its chip business on the game consoles.
Ach, je typt snel je programma in klaar. Als je niet lui bent hecht je niet zoveel waarde aan dat progje.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:07 schreef E.T. het volgende:
Ik heb QuickSilver gedownload...
heb nog steeds 't nut niet ontdekt
Dat kan toch ook gewoon met spotlight, dat doe ik iig wel altijd.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:10 schreef Furious het volgende:
[..]
Ach, je typt snel je programma in klaar.
me toquote:Op donderdag 8 december 2005 14:29 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dat kan toch ook gewoon met spotlight, dat doe ik iig wel altijd.
Dan laat je het lekker links liggen, we verplichten het je niet om het te gebruikenquote:Op donderdag 8 december 2005 14:48 schreef E.T. het volgende:
spotlight gebruik ik ook nooit![]()
en als ik een programma nodig heb dat niet in m'n dock staat klik ik gewoon Finder open..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |