Het gaat niet alleen om individuen het gaat om een cultuurverschil.quote:Op zondag 4 december 2005 16:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ga toch weg man.
Ik ga me niet eens mengen in de discussie omdat de Gehele discussie irrelevant is.
Er wordt onnodig angst gecreeerd.
Kijk.
Het probleem is individu'en, die er agressieve gedachtengangen op nahouden, en lelijke acties uitvoeren. Wanneer men dat probleem benadert in de juiste proporties, is het als overheid heel simpel om voor een paar ambtenaren te zorgen die op scholen en in wijken jongeren te begeleiden die "buiten" de maatschappij dreigen te belanden .
Ik ken rob niet, maar ik kan me in het geheel niet aansluiten bij jouw post. Ook deze uitspraak komt bij mij nogal onder het tapijt-schuiferig over. Volgens mij wordt er eerder een reeel beeld geschetst aan de hand van realiteit dan dat er onnodig angst wordt gecreeerd.quote:Op zondag 4 december 2005 16:02 schreef Salvad0R het volgende:
Nee hoor, met de meeste moslims hebben de Nederlanders geen problemen. Alleen met de extremisten en dat zijn voornamelijk Marokkanen.quote:Op zondag 4 december 2005 16:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Kijk.
Het probleem is individu'en, die er agressieve gedachtengangen op nahouden, en lelijke acties uitvoeren. Wanneer men dat probleem benadert in de juiste proporties, is het als overheid heel simpel om voor een paar ambtenaren te zorgen die op scholen en in wijken jongeren te begeleiden die "buiten" de maatschappij dreigen te belanden .
In plaats daarvan, wordt het budget van de AIVD vertienvoudigd, en hebben we identificatieplicht, preventieve fouilleringen, bewaarplichten voor al het internetverkeer en ga zo maar door .
De media in NL verschuift het probleem, van individuen, naar mensen die één bepaalde religie aanhangen.
Ik ben het hiermee deels eens. Vanzelfsprekend gaat het om keuzes van individuen, maar de moslimgemeenschap is een hechte gemeenschap-tenminste, ik ga ervan uit dat je je voelt aangesproken door deze topic en je wilt opkomen voor de moslims in zijn algemeen-die haar eigen individuen kan/moet aanspreken over bepaald gedrag. Misschien gebeurt dit al, maar het is voor mij zonneklaar, dat zulk gedrag -we praten over fatsoen- schade aan de hele gemeenschap berokkent.quote:Op zondag 4 december 2005 16:09 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het gaat niet om cultuurverschil, het gaat om keuzes van individuen .
In een toeristengebied ja.quote:Op zondag 4 december 2005 16:15 schreef Re het volgende:
gek genoeg kan je als westerse vrouw geheel onbedekt en gewoon jezelf in Marokkaanse steden lopen zonder te worden uitgescholden.
Pretendieus om welke reden? Het is niet waar? De Brusselse vrouwen liegen erover? Jij hebt andere ervaringen in die allochtonenwijken daar?quote:verder beeetje pretendieus stukje
En nu weer terug naar de OP. Bestaat het probleem niet volgens jou? Wordt het overdreven? Of moeten de autochtonen zich maar aanpassen en moeten in die wijken gewoon alle vrouwen met een hoofddoek over straat?quote:Op zondag 4 december 2005 16:21 schreef Re het volgende:
dit heeft naar mijn mening weinig met islam te maken trouwens, deze kankergezwelletjes waar we hier over praten gebruiken het als handvat en R@b en consorten maken daar echt mooi gebruik van natuurlijk om dat even naar het extreme te generaliseren
Tsja, of het nu als handvat wordt gebruikt of niet, het is een basis.quote:Op zondag 4 december 2005 16:21 schreef Re het volgende:
dit heeft naar mijn mening weinig met islam te maken trouwens, deze kankergezwelletjes waar we hier over praten gebruiken het als handvat
Vind je het gek dat ik gefrustreerd ben ?quote:Op zondag 4 december 2005 16:19 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Met de manier waarop jij post kom je eerder gefrustreerd over dan dat je een goed punt maakt.
het stukje gaat over marokkanen vandaar... je sleept graag alles erbij om je punt weer door te drukkenquote:Op zondag 4 december 2005 16:20 schreef R@b het volgende:
[..]
In een toeristengebied ja.
Probeer het overigens eens in Tunesië, dat andere Noord-Afrikaanse moslimland. Je komt niet ver. Maar dat speelt in Brussel ook al schijnbaar
pretendieus is jouw interpretatie van het bericht en het ongegeneerd doortrekken van dit probleem naar culturele en religieuze problemen. Er zitten veel meer aspecten aan dit probleem maar door jouw blindheid en crusade wil je dat maar al te graag vergetenquote:Pretendieus om welke reden? Het is niet waar? De Brusselse vrouwen liegen erover? Jij hebt andere ervaringen in die allochtonenwijken daar?
Het heeft niets met de islam te maken? Waar heeft het dan mee te maken, dat autochtone niet-moslimmeiden een hoofddoek moeten dragen om niet uitgescholden te worden.quote:Op zondag 4 december 2005 16:21 schreef Re het volgende:
dit heeft naar mijn mening weinig met islam te maken trouwens, deze kankergezwelletjes waar we hier over praten gebruiken het als handvat en R@b en consorten maken daar echt mooi gebruik van natuurlijk om dat even naar het extreme te generaliseren
die kutmarokkaantjes moeten gewoon aangepakt worden, wat is daar moeilijk aan? Of wil je dit maar al te graag zien met je eigen visionaire tunnelvisie?quote:Op zondag 4 december 2005 16:22 schreef Tarak het volgende:
[..]
En nu weer terug naar de OP. Bestaat het probleem niet volgens jou? Wordt het overdreven? Of moeten de autochtonen zich maar aanpassen en moeten in die wijken gewoon alle vrouwen met een hoofddoek over straat?
Oh ga je zo redeneren?!quote:Op zondag 4 december 2005 16:20 schreef R@b het volgende:
[..]
In een toeristengebied ja.
Probeer het overigens eens in Tunesië, dat andere Noord-Afrikaanse moslimland. Je komt niet ver. Maar dat speelt in Brussel ook al schijnbaar
[..]
Kun je ze eens noemen?quote:Op zondag 4 december 2005 16:24 schreef Re het volgende:
Er zitten veel meer aspecten aan dit probleem
Reageer eens inhoudelijk in plaats van al die opmerkingen hoe jij de posts van andere users interpreteert.quote:Op zondag 4 december 2005 16:24 schreef Re het volgende:
pretendieus is jouw interpretatie van het bericht en het ongegeneerd doortrekken van dit probleem naar culturele en religieuze problemen. Er zitten veel meer aspecten aan dit probleem maar door jouw blindheid en crusade wil je dat maar al te graag vergeten
je bent verblindt door je eigen haat... mag best hoor maar als je niet meer kunt differentieren en alles eenzijdig ziet is het makkelijk discussieren voor je zoals blijktquote:Op zondag 4 december 2005 16:25 schreef R@b het volgende:
[..]
Het heeft niets met de islam te maken? Waar heeft het dan mee te maken, dat autochtone niet-moslimmeiden een hoofddoek moeten dragen om niet uitgescholden te worden.
Het is wellicht een duistere kant van de islamitische opvoeding, maar het hoort er zeker bij.
Erg makkelijk. Alles wat niet deugt niet-islamitisch noemen.
reageer jij eens inhoudelijk op mijn reactie dan... praten we hier over kutmarokkaantjes of over alle islamieten over de hele wereld die in Brussel autochtone vrouwen uitschelden voor hoer en hun kutjes willen likken?quote:Op zondag 4 december 2005 16:28 schreef Tarak het volgende:
[..]
Reageer eens inhoudelijk in plaats van al die opmerkingen hoe jij de posts van andere users interpreteert.
Visionair: Ja!quote:Op zondag 4 december 2005 16:26 schreef Re het volgende:
[..]
die kutmarokkaantjes moeten gewoon aangepakt worden, wat is daar moeilijk aan? Of wil je dit maar al te graag zien met je eigen visionaire tunnelvisie?
Het zou juist van tunnelvisie getuigen, wanneer dit alleen door de repressieve hand van de sterke arm zou moeten gebeuren.quote:Op zondag 4 december 2005 16:26 schreef Re het volgende:
[..]
die kutmarokkaantjes moeten gewoon aangepakt worden, wat is daar moeilijk aan? Of wil je dit maar al te graag zien met je eigen visionaire tunnelvisie?
vanavond weer, ik ga nu lekker draadjevlees en patat eten bij moedersquote:
Ik hou je eraan!!quote:Op zondag 4 december 2005 16:30 schreef Re het volgende:
[..]
vanavond weer, ik ga nu lekker draadjevlees en patat eten bij moeders
Hoe dan?quote:Op zondag 4 december 2005 16:26 schreef Re het volgende:
die kutmarokkaantjes moeten gewoon aangepakt worden, wat is daar moeilijk aan?
We praten alleen over berbers denk ik. En het zijn niet alleen individuen, die individuen maken deel uit van een cultuur waarin de man-vrouw superieur is aan de vrouw. Een cultuur waarin moslims veruit superieur zijn aan alle andere mensen. Daarom hebben moslimmannen ook meer rechten dan anderen, en hun omgeving zal hun gedrag ook goedpraten en legitimeren. Tevens is er sprake van een eer-oneer cultuur waarin het niet draait om wat je doet, maar wie er van het gedrag op de hoogte is.quote:Op zondag 4 december 2005 16:29 schreef Re het volgende:
[..]
reageer jij eens inhoudelijk op mijn reactie dan... praten we hier over kutmarokkaantjes of over alle islamieten over de hele wereld die in Brussel autochtone vrouwen uitschelden voor hoer en hun kutjes willen likken?
Berbers worden ook in landen als Marokko en Tunesie niet voor vol aangekeken. Het is gewoon een enorme fout geweest om deze mensen naar Europa te halen. De gemiddelde inwoner van Tunis of Rabat is een stuk moderner dan deze primitieve mensen.quote:Op zondag 4 december 2005 16:34 schreef Tarak het volgende:
[..]
We praten alleen over berbers denk ik.
Hoorde laatst nog een heerlijke complottheorie dat Frankrijk er voor ijverde dat er zo veel mogelijk mensen uit haar voormalige koloniën als gastarbeider voor West Europa werden gerecruiteerd. Frankrijk hoopte zo haar invloedssfeer te vergroten.quote:Op zondag 4 december 2005 16:41 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Berbers worden ook in landen als Marokko en Tunesie niet voor vol aangekeken. Het is gewoon een enorme fout geweest om deze mensen naar Europa te halen. De gemiddelde inwoner van Tunis of Rabat is een stuk moderner dan deze primitieve mensen.
Het aardige is zelfs dat de Berbers vroeger een koningin hadden. Later hebben de Arabieren van de Berbers een tweederangs vrouwonvriendelijk moslim-volk gemaakt.
Frankrijk zal de komende decenia gigantisch aan invloed inboeten. Dat land heeft enorme hoeveelheden kansarmen, veel onrendabele landbouw (subsidies gaan ooit verdwijnen) en ze spreken slecht Engelsquote:Op zondag 4 december 2005 16:50 schreef Tarak het volgende:
[..]
Frankrijk hoopte zo haar invloedssfeer te vergroten.
Het probleem met jou is dat jij de problemen - want die zijn er inderdaad - moedwillig islamiseert, omdat dit islamitische vijanddenken precies in jouw kader valt. In het bericht wordt nergens melding gemaakt van islamitisch gemotiveerde handelingen, sterker nog er staat dat ook moslimmeisjes worden lastiggevallen. Maar op de een of andere manier zie jij meteen een link met streng islamitische landen en hun zeden, terwijl 9 v/d 10 etters gewoon in Belgie (of Nederland) geboren en opgegroeid zijn, en hun vaderland waarschijnlijk alleen van de familievakanties kennen. Toch meen jij islamitische motieven te zien in het bericht, erg knap. Bovendien er zijn naast rellende Marokkanen ook andere moslims die van huis uit moslims zijn, die niet Marokkaans zijn en nooit het nieuws halen. Er zijn ook een hoop Turken in Nederland ( en vast ook in Belgie), een hoop Surinamers (20% is moslim), Pakistanen, Nigerianen, Bosniers, Indiers, Afghanen, Iraniers etc. Waarom zit jij deze mensen te stigmatiseren door de verwerpelijke handelingen van deze Marokkaanse etters al bij voorbaat als islamitisch aangesuurde daden te betitelen?quote:Op zondag 4 december 2005 15:40 schreef R@b het volgende:
[..]
Het aanvallen van de boodschapper gaat je nog immer goed af. Wezenlijk op problemen ingaan is te hoog gegrepen voor je schijnbaar.
Anti-islam propaganda. Hilarisch. Daar hoef je echt geen propaganda voor te voeren lieverd. Dat doen bepaalde moslims zelf wel.
Wat ik doe is misstanden constateren (of lezen), en daar zoals iederen kan doen in het forum in FOK!Nieuws een bericht over posten. Staat jou ook vrij om een topique te openen met jou aandachtspunten en daar een discussie over te gaan voeren. Veel succes.
Duidelijk mee eens!quote:Op zondag 4 december 2005 16:57 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het probleem met jou is dat jij de problemen - want die zijn er inderdaad - moedwillig islamiseert, omdat dit islamitische vijanddenken precies in jouw kader valt. In het bericht wordt nergens melding gemaakt van islamitisch gemotiveerde handelingen, sterker nog er staat dat ook moslimmeisjes worden lastiggevallen. Maar op de een of andere manier zie jij meteen een link met streng islamitische landen en hun zeden, terwijl 9 v/d 10 etters gewoon in Belgie (of Nederland) geboren en opgegroeid zijn, en hun vaderland waarschijnlijk alleen van de familievakanties kennen. Toch meen jij islamitische motieven te zien in het bericht, erg knap. Bovendien er zijn naast rellende Marokkanen ook andere moslims die van huis uit moslims zijn, die niet Marokkaans zijn en nooit het nieuws halen. Er zijn ook een hoop Turken in Nederland ( en vast ook in Belgie), een hoop Surinamers (20% is moslim), Pakistanen, Nigerianen, Bosniers, Indiers, Afghanen, Iraniers etc. Waarom zit jij deze mensen te stigmatiseren door de verwerpelijke handelingen van deze Marokkaanse etters al bij voorbaat als islamitisch aangesuurde daden te betitelen?
Als jij niet zo wereldvreemd was en in het land van Ooit woonde, zou je overigens geweten hebben dat Marokkaanse hangjongeren iedereen lastig vallen. Vrouwen, moslims/moslimsmeisjes. bejaarden, autochtonen. allochtonen ( zo he, er gaat een wereld voor je open), homo's, lesbo's, etc
Wat dacht je van Turkije, die gaan nog veel verder in anti-moslim wetgeving als alle westeuropese landen.quote:Op zondag 4 december 2005 16:15 schreef Re het volgende:
gek genoeg kan je als westerse vrouw geheel onbedekt en gewoon jezelf in Marokkaanse steden lopen zonder te worden uitgescholden.
verder beeetje pretendieus stukje
kom met feiten niet met je onzinquote:Op zondag 4 december 2005 17:17 schreef rashudo het volgende:
[..]
Wat dacht je van Turkije, die gaan nog veel verder in anti-moslim wetgeving als alle westeuropese landen.
Bepaalde stromen die door een iemand is opgericht binnen de Islam is verkeerdquote:Op zondag 4 december 2005 17:44 schreef DennisMoore het volgende:
Tja, bepaalde interpretaties van de islam zíjn gewoon gevaarlijk.
Een aantal andere interpretaties van de islam zijn maatschappelijk onwenselijk.
De vraag is nu welke interpretatie van de islam er nog overblijft....
Mooie vraag, simpel antwoord: de correcte !quote:Op zondag 4 december 2005 17:44 schreef DennisMoore het volgende:
De vraag is nu welke interpretatie van de islam er nog overblijft....
Fijn dat je me woorden in de mond legt. Ik noem nergens 'islamieten gevaarlijk en onwenselijk'.quote:Op zondag 4 december 2005 17:48 schreef Salvad0R het volgende:.
Ok Dennis.
Jij vindt islamieten gevaarlijk & onwenselijk . Bedankt voor je openminded, begripvolle, menselijke en objectieve visie ..
Verdiep je er zelf maar eens in. Volgens jou is turkije een moslimland? Heb je wel opgelet tijdens de geschiedenislessen? Turkije is mischien wel een van de meest seculiere staten ter wereld.quote:Op zondag 4 december 2005 17:27 schreef Meki het volgende:
[..]
kom met feiten niet met je onzin
Turkije is Moslimland dus dan gaan ze anti-mosim doen
![]()
Vooral die radicale christenen maken het bont. Kan zo 8 grote aanslagen, waarbij veel onschuldige burgers omkwamen, opnoemen die gepleegd waren door radicale christenen. Om over de joden nog maar te zwijgen.quote:Op zondag 4 december 2005 17:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Bepaalde stromen die door een iemand is opgericht binnen de Islam is verkeerd
Maar vergeet niet dat 99 % mensen die in de Islaam geloven gewoon nette burgers zijn
je hebt radicale Joden , Christenen en Moslims
Ben ik ook mee eens..quote:Op zondag 4 december 2005 17:51 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik vind het zwak dat de Belgische vrouwen zich niet laten kennen. Er moet eens goed opgetreden worden tegen dit probleem. De kern van het probleem ligt in de cultuurkloof waar deze jongeren in leven. Thuis worden ze opgevoed op een slechte manier en waarbij de Islam een grote rol kan spelen en als ze de voordeur uitgaan komen ze midden in de westerse wereld.
Door deze kloof verdwijnen denk ik bepaalde morele normen en waarden. Het probleem ligt niet bij de Islam of iets dergelijks. Het is gewoon een feit dat het nog steeds een grote minderheid is die zich extremistisch gedraagt.
Bepaalde mensen willen het laten voorkomen dat het probleem wel bij de Islam ligt. Dit stokende gedrag zet bepaalde bevolkingsgroepen tegen elkaar op. Tegenwoordig gebeurt dat in grote mate, maar niet zo duidelijk als in de rassentijd in Amerika. Het is geen vergelijking, maar een voorbeeld.
Door selectieve berichtgeving wordt er een stemming gecreëerd. Deze richt zich tot mensen met een Arabisch uiterlijk, moslim of niet. Bij mannen wordt vooral gelet op een eventuele baar, of misschien wel Arabische klederdracht. Want dan wordt het immers wel erg gevaarlijk.
Probleem is, dat wij hier in Nederland vooral zitten opgescheept met ongeschoolde berbers en mensen van het platte land uit die gebieden. Het spreekt vanzelf dat deze arbeiders in de jaren 60/70 niet echt intelligent waren. Anders hadden zij wel een goede scholing in land van herkomst genoten en een goede baan gekregen. Deze arbeiders hebben hun kinderen opgevoed, zoals wij deden rond 1900. De man was de baas in huis, vrouw maakt schoon etc.
We zitten inderdaad met een probleem opgescheept. En dat zijn nogal veel Nederlandse probleemjongeren met een andere etnische afkomst. De media doet ons geloven dat het een moslimprobleem is.
Waarom heb je wel last van Marokkanen en niet van Chinezen? Koreanen? Japanners?quote:Op zondag 4 december 2005 17:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vooral die radicale christenen maken het bont. Kan zo 8 grote aanslagen, waarbij veel onschuldige burgers omkwamen, opnoemen die gepleegd waren door radicale christenen. Om over de joden nog maar te zwijgen.
Pas werd mijn vriendin in de diamantbuurt in Antwerpen nog uitgescholden voor vuile-kut Gojim-hoer omdat ze geen keppeltje droeg.![]()
Bovenstaande is natuurlijk ironie.
Wat ik wil zeggen is: van die radicale joden en christenen heb ik, of de rest van de wereld, nooit last. Voor de moslims is dit even een heel ander verhaal (Madrid, New York, Beslan, Bali, Londen etc. etc. etc.)
Denk je dat de Aanslagen alleen in Westerse landen zijnquote:Op zondag 4 december 2005 17:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vooral die radicale christenen maken het bont. Kan zo 8 grote aanslagen, waarbij veel onschuldige burgers omkwamen, opnoemen die gepleegd waren door radicale christenen. Om over de joden nog maar te zwijgen.
Pas werd mijn vriendin in de diamantbuurt in Antwerpen nog uitgescholden voor vuile-kut Gojim-hoer omdat ze geen keppeltje droeg.![]()
Bovenstaande is natuurlijk ironie.
Wat ik wil zeggen is: van die radicale joden en christenen heb ik, of de rest van de wereld, nooit last. Voor de moslims is dit even een heel ander verhaal (Madrid, New York, Beslan, Bali, Londen etc. etc. etc.)
Wellicht omdat Chinezen en Japanners geen aanhanger zijn van een op wereld-dominantie uit zijnde religie zijn, die in haar heilig boek anders-gelovigen als waardeloze stront ziet.quote:Op zondag 4 december 2005 17:54 schreef Wuder het volgende:
[..]
Waarom heb je wel last van Marokkanen en niet van Chinezen? Koreanen? Japanners?
Ik zie het idd genuanceerder. Het feit dat mensen dit als volwaardig nieuwsbericht beschouwen vind ik uitermate gevaarlijk, omdat er zoveel incidenten zijn wat betreft het uitschelden van vrouwen, in elke sociale omgeving, bij elke bevolkingsgroep, overal .quote:Op zondag 4 december 2005 17:47 schreef LXIV het volgende:
@SalvadOR
Wist niet dat er nog mensen zoals jij bestonden..![]()
Even resumeren....
In Brussel durven autochtonen vrouwen niet meer in hun eigen stad te lopen omdat ze geterroriseerd worden door allochtone jongeren, met name Marokkanen. Hier wordt over bericht en dit wordt door R@b als topic gepost in POL.
In plaats van inhoudelijk in te gaan op het fenomeen zoals geschetst in het artikel begin je meteen met "racist" en "nationaal-socialist" te schelden, dreig je met gevangenisstraf en roep je "wacht maar tot over tien jaar". De ultieme linkse reflex op alles wat niet in je linkse straatje van pas komt.
Kun je niet eens inhoudelijk op het artikel ingaan? Wat vind je nu ervan dat deze vrouwen niet meer, of tenminste niet meer zonder hoofddoekje, over straat kunnen?
En wat bedoel je met "wacht maar tot over 10 jaar"? Heeft dan de radicale islam de macht in Nederland en heb jij als lid van de 5e kolonne een hoge positie, waarop je iedereen die het nog ooit voor Nederland heeft opgenomen laat liquideren? (Verzamel je de IP-nummers?).![]()
Hoe meer de multikulturele samenleving een mislukking blijkt, hoe krampachtiger links wordt in het verdedigen hiervan. Je vecht een verloren strijd SalvadOR. Of het nu de islam wordt of iets heel anders, multikultureel is het hier over 30 jaar in ieder geval niet..
Meki heeft een helder momentquote:Op zondag 4 december 2005 17:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Denk je dat de Aanslagen alleen in Westerse landen zijn
Wie herkent nog de grote aanslag in USA 1991 wie zat daar achter ? Al qaida ??
Wie herkent nog de Vele aanslagen in Turkije ??
In Tunesie of in Marokkaanse stad Casablanca
of Indonesie of Egypte . de Moslimlanden zijn nu het ergst getrovven met aanslagen
Denk je dat de Moslims dat leuk vinden dat er een aanslag gepleegt wordt ??
En over Israel daar worden dagelijks aanslagen gepleegd op de Palestijnen hun huizen worden vernield de kinderen worden vermoord etc.
Vergeet je niet de aanslagen op de Moskeeen /moslimscholen in Nederland
En de IRA en de ETA en in Colombia en Nigeria en de apartheid in Zuid-afrika en de aanslagen in USA 1991 etc. dat allen worden gepleegd door geen MOSLIMS
Jullie zien terrorisme voor Moslims . Daar gaat de fout in we moeten gezamenlijk tegen de aanslagen zijn
Ik zal niet ontkennen dat ook, en zelfs vooral, moslim-landen getroffen worden door aanslagen. Maar door wie worden die aanslagen gepleegd? Juist door moslims zelf.quote:Op zondag 4 december 2005 17:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Denk je dat de Aanslagen alleen in Westerse landen zijn
Wie herkent nog de grote aanslag in USA 1991 wie zat daar achter ? Al qaida ??
Wie herkent nog de Vele aanslagen in Turkije ??
In Tunesie of in Marokkaanse stad Casablanca
of Indonesie of Egypte . de Moslimlanden zijn nu het ergst getrovven met aanslagen
Denk je dat de Moslims dat leuk vinden dat er een aanslag gepleegt wordt ??
Altijd als reactie op terreur vanuit moslim-zijde.quote:En over Israel daar worden dagelijks aanslagen gepleegd op de Palestijnen hun huizen worden vernield de kinderen worden vermoord etc.
Gelukkig ben ik die inderdaad niet vergeten. Was in meer als 50% van de gevallen opgezet door moslims om sympathie/subsidie of woede te wekken.quote:Vergeet je niet de aanslagen op de Moskeeen /moslimscholen in Nederland
Correct. Maar percentueel gezien zijn, en zeker tegenwoordig, de moslims oververtegenwoordigd wanneer het over terrorisme gaat. (En bijna alle andere vormen van geweld)quote:En de IRA en de ETA en in Colombia en Nigeria en de apartheid in Zuid-afrika en de aanslagen in USA 1991 etc. dat allen worden gepleegd door geen MOSLIMS
Mee eens. Als alle moslimorganisaties nu eens de aanslagen zouden veroordelen..quote:Jullie zien terrorisme voor Moslims . Daar gaat de fout in we moeten gezamenlijk tegen de aanslagen zijn
quote:Op zondag 4 december 2005 18:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat ook, en zelfs vooral, moslim-landen getroffen worden door aanslagen. Maar door wie worden die aanslagen gepleegd? Juist door moslims zelf.
[..]
Altijd als reactie op terreur vanuit moslim-zijde.
[..]
Gelukkig ben ik die inderdaad niet vergeten. Was in meer als 50% van de gevallen opgezet door moslims om sympathie/subsidie of woede te wekken.
[..]
Correct. Maar percentueel gezien zijn, en zeker tegenwoordig, de moslims oververtegenwoordigd wanneer het over terrorisme gaat. (En bijna alle andere vormen van geweld)
[..]
Mee eens. Als alle moslimorganisaties nu eens de aanslagen zouden veroordelen..
Of "War on Terroristic Islam"?quote:Op zondag 4 december 2005 18:06 schreef Salvad0R het volgende:
Luister.
Het moment dat Bush verklaarde dat terrorisme een islamtisch probleem is, is de War on Terror verandert in een War on Islam .
Zelfde als met Joden in WW2, andere tijd, andere gebeurtenissen, maar toch.
90 % van de mensen gebruikt het verleden niet om er van te leren .
Ik kan me anders nog herinneren dat Bush enkele weken na de aanslagen op bezoek is geweest in een moskee om daar met de moslims te praten.quote:Op zondag 4 december 2005 18:06 schreef Salvad0R het volgende:
Luister.
Het moment dat Bush verklaarde dat terrorisme een islamtisch probleem is, is de War on Terror verandert in een War on Islam .
Zelfde als met Joden in WW2, andere tijd, andere gebeurtenissen, maar toch.
90 % van de mensen gebruikt het verleden niet om er van te leren .
Waar staat dat in de Bijbel?quote:Op zondag 4 december 2005 17:53 schreef Wuder het volgende:
[..]
Ben ik ook mee eens..
Probleem ligt niet bij Islam zelf, maar wel bij de mensen die te hard vasthouden aan de Islam..
Als ik ook letterlijk de bijbel volg, moet ik iedereen die op zondag werkt doodmaken...
Het zijn gewoon de minder capabele idioten die het verpesten voor iedereen..
Ik geloof dat we die tijd nu wel gehad hebben. Laten die zogenaamde 'probleem-aankaarters' nu eens hun troefen uitspelen en daadwerkelijk met een oplossing komen.quote:Op zondag 4 december 2005 18:45 schreef DennisMoore het volgende:
Soms is het nodig om te overdrijven en keer op keer hetzelfde te herhalen, om zo door de dikke borden te breken die veel 'opiniemakers' en politici nog altijd voor hun koppen hebben.
Ik denk dat we die tijd nog lang niet gehad hebben. Het begint nu héél langzaam te komen.quote:Op zondag 4 december 2005 18:49 schreef knowall het volgende:
Ik geloof dat we die tijd nu wel gehad hebben. Laten die zogenaamde mensen 'probleem-aankaarters' nu eens hun troefen uitspelen en daadwerkelijk met een oplossing komen.]
Ik geloof dat de nadelen van continue smaad die bepaalde mensen uiten zwaarder gaat wegen dan de 'voordelen' hiervan. De polarisatie neemt alleen maar verder toe. En wat krijgen we daar voor terug, behalve een hoop ellende? De zogenaamde "je moet de onderkant van de put bereikt hebben om weer naar boven te kunnen klimmen"-mentaliteit maakt veelal meer kapot dan de vreedzame burger lief is.quote:Op zondag 4 december 2005 18:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik denk dat we die tijd nog lang niet gehad hebben. Het begint nu héél langzaam te komen.
Gelukkig is er nu idd een no-nonsense mentaliteit aan het ontstaan bij een aantal bestuurders.
Ik geloof dat niet zo.quote:Op zondag 4 december 2005 18:54 schreef knowall het volgende:
Ik geloof dat de nadelen van continue smaad die bepaalde mensen uiten zwaarder gaan wegen dan de 'voordelen' hiervan. De polarisatie neemt alleen maar verder toe. En wat krijgen we daar voor terug, behalve een hoop ellende? De zogenaamde "je moet de onderkant van de put bereikt hebben om weer naar boven te kunnen klimmen"-mentaliteit maakt veelal meer kapot dan de vreedzame burger lief is.
In Turkije is 95 % Moslimsquote:Op zondag 4 december 2005 17:51 schreef rashudo het volgende:
[..]
Verdiep je er zelf maar eens in. Volgens jou is turkije een moslimland? Heb je wel opgelet tijdens de geschiedenislessen? Turkije is mischien wel een van de meest seculiere staten ter wereld.
quote:Op zondag 4 december 2005 15:30 schreef R@b het volgende:
Uit angst lastig
Elsevier
==
Actieplan Vrouwen weerbaarder maken? Heeft mevrouw Grouwels nog nooit gezien hoe het er aan toe gaat in streng islamitische landen met bloot geklede vrouwen.? En ja, bepaalde wijken in Brussel (en ook Antwerpen) worden orthodox islamitisch. Was laatst nog een reportage over. Wellicht kan ze beter vanuit overheidswege burka's gaan verstrekken.
Zum kotsen weer zo'n bericht, waaruit wederom blijkt dat het nog een lange weg is voor bepaalde groepen zijn geïntegreerd. Op dit moment lijkt het eerder zelfs omgekeerd: de autochtone Belgische vrouw gaan zich maar aanpassen.
In Brussel is het in sommige wijken verre van *gezellig* en heeft R@b gewoon wél gelijk..quote:Op maandag 5 december 2005 01:03 schreef xman het volgende:
*Zucht* weer nr. 12234343 van de eindeloze moslim topic reeks. Waar is de tijd gebleven waar mensen alleenmaar op Marokkanen en Surinamers zat te kankeren. En zeurden dat ze hier alleen maar kwamen voor de uitkering. Sinds 9/11 is alles nog verder versimpeld. Nu heb je de Moslims.
.
heel antwerpen, of 'bepaalde' gedeeltes?quote:Op maandag 5 december 2005 01:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
In Brussel is het in sommige wijken verre van *gezellig* en heeft R@b gewoon wél gelijk..
Sedert 9/11 zijn er ook nog eens een berg vrouwen getrouwd en extremistisch in hun gedragingen en levenstijl ( ook zeer veel autonchtone dames die nu over straat gaan in jruken met hoofddoekjes en eruit zien als een vetgemest varken...)
Alleen m.b.t. Antwerpen heeft R@b gewoon nog geen gelijk (gelukkig)
Gewoon alle criminelen in kampen stoppen en niet zeiken van: ze leven in een sociale kut situatie..quote:Op maandag 5 december 2005 01:15 schreef zoalshetis het volgende:
slechte zaak. wat gaan we er aan doen? inbinden, her-opvoeden, stemmen op een ultra rechtse partij die de oplossing ook niet heeft, uitzetten als voorbeeld functie, vrouwen met hoofddoekjes hoeren noemen, nationaal debat, betere inzage in de werkelijkheid, samenscholingsverbod, ouders keihard aanspreken, publiekelijke de familie ten schande maken bij irritant gedrag van hun kroost, avond klok? wie het weet mag het zeggen, maar verwacht niet dat de volgende generatie marokkanen beter gaat zijn dan de huidige. (we hebben het hier natuurlijk wel over de mannetjes die met overdreven machogedrag hun eigen tekortkomingen proberen recht te zetten)
Wat ?quote:Op maandag 5 december 2005 01:31 schreef zoalshetis het volgende:
heel antwerpen, of 'bepaalde' gedeeltes?
Dat zou eigenlijk niet uit moeten maken.quote:Op maandag 5 december 2005 01:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of r@b geen gelijk had met bepaalde gedeeltes in antwerpen. zoals dat inmiddels geldt voor bijna alle grote steden in europa.quote:
echt zo ziekelijk ! ik maak R@b verbaal af met onderbouwde kritiek dat ie in feite gewoon discrimineert enzo... halen ze het weg.quote:
Bepaalde gedeeltes zijn net zoals Brussel.quote:Op maandag 5 december 2005 01:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent aan het doordraven en snapt niet (of wil het niet snappen) dat er in vrijwel elke grote stad in europa nogal wat problemen zijn met de garde van 'boefjes' en het nauwelijks meer incidenteel te noemen is. gelukkig heeft stadsdeel de baarsjes nu een meldpunt discriminatie voor moslims...quote:Op maandag 5 december 2005 03:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
echt zo ziekelijk ! ik maak R@b verbaal af met onderbouwde kritiek dat ie in feite gewoon discrimineert enzo... halen ze het weg.kutbeleid hiero
En hoe gaan we bepalen wat de correcte Islam is?quote:Op zondag 4 december 2005 17:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Mooie vraag, simpel antwoord: de correcte !²
mijn kritiek op hem is gewoon blijven staanquote:Op maandag 5 december 2005 03:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
echt zo ziekelijk ! ik maak R@b verbaal af met onderbouwde kritiek dat ie in feite gewoon discrimineert enzo... halen ze het weg.kutbeleid hiero
Yoehoe!quote:Op maandag 5 december 2005 08:56 schreef Re het volgende:
[..]
mijn kritiek op hem is gewoon blijven staan
Kun je ze eens noemen?quote:Op zondag 4 december 2005 16:24 schreef Re het volgende:
Er zitten veel meer aspecten aan dit probleem
dat zal de politie van amsterdam leuk vindenquote:Op maandag 5 december 2005 09:42 schreef DennisMoore het volgende:
Lik-op-stuk-beleid voeren, met straffen die bij herhaling flink oplopen.
Het hinderlijk volgen, uitschelden en naroepen op straat strafbaar stellen.
In bepaalde gedeelten van de stad extra surveilleren.
'k Zou hier het woord 'moslim' willen vervangen door 'hangjongere' of iets dergelijks.quote:Op maandag 5 december 2005 09:56 schreef dewd het volgende:
Lekkere vrouwelijke agenten inzetten. Gewoon in burger rond laten lopen voor een jaar en elke moslim die wat probeert 500 Euro boete geven. Als je dit een jaartje volhoudt dan is het over.
Allochtone jongere, zoals het bericht ook aangeeft, is nog beter.quote:Op maandag 5 december 2005 09:57 schreef DennisMoore het volgende:
'k Zou hier het woord 'moslim' willen vervangen door 'hangjongere' of iets dergelijks.
Erg slim plan, dan steken ze een week daarna alle auto's in de hens omdat ze geen geld meer hebben.quote:Op maandag 5 december 2005 09:56 schreef dewd het volgende:
Lekkere vrouwelijke agenten inzetten. Gewoon in burger rond laten lopen voor een jaar en elke moslim die wat probeert 500 Euro boete geven. Als je dit een jaartje volhoudt dan is het over.
Want? Het zijn in deze toch moslim jongeren die de problemen veroorzaken ?quote:Op maandag 5 december 2005 09:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Zou hier het woord 'moslim' willen vervangen door 'hangjongere' of iets dergelijks.
Nou ze zullen toch niet meteen allemaal een boete krijgenquote:Op maandag 5 december 2005 10:02 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Erg slim plan, dan steken ze een week daarna alle auto's in de hens omdat ze geen geld meer hebben.
boehoe huil huil
nou met jouw plan zou ik me als criminele moslim laten omscholen tot christen, kun je tenminste nog gewoon die rotzooi blijven trappen zonder hoge boete.quote:Op maandag 5 december 2005 10:04 schreef dewd het volgende:
[..]
Nou ze zullen toch niet meteen allemaal een boete krijgen
DIE rotzooi trappen cristenen niet.quote:Op maandag 5 december 2005 10:08 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
nou met jouw plan zou ik me als criminele moslim laten omscholen tot christen, kun je tenminste nog gewoon die rotzooi blijven trappen zonder hoge boete.
quote:Op maandag 5 december 2005 10:08 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
DIE rotzooi trappen cristenen niet.
quote:Op maandag 5 december 2005 09:58 schreef natte-flamoes het volgende:
Allochtone jongere, zoals het bericht ook aangeeft, is nog beter.
Daar zal het in de praktijk wel vaak op neer komen, denk ik.quote:Op maandag 5 december 2005 10:02 schreef Speed-Addicted het volgende:
Want? Het zijn in deze toch moslim jongeren die de problemen veroorzaken ?
En onder sommige bevolkingsgroepen meer dan onder andere bevolkingsgroepen.quote:Op maandag 5 december 2005 10:09 schreef DionysuZ het volgende:
schorriemorrie heb je onder iedere bevolkingsgroep
Ik moet de eerste christenen nog tegen komen die vrouwe terroriseerd als ze geen hoofddoek om hebbenquote:Op maandag 5 december 2005 10:09 schreef DionysuZ het volgende:
[..]schorriemorrie heb je onder iedere bevolkingsgroep
jah dat zien we wel bij de SGPquote:Op maandag 5 december 2005 10:12 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Ik moet de eerste christenen nog tegen komen die vrouwe terroriseerd als ze geen hoofddoek om hebben.
Christenen hebben inverhouding met moslims WEL respect voor de vrouw.
Nouja het feit dat ze hoofddoekjes met rust laten stuurt wel een bepaalde richting op zeg maarquote:Op maandag 5 december 2005 10:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[..]
Daar zal het in de praktijk wel vaak op neer komen, denk ik.
Je hoeft er echter niet al meteen vanuit te gaan.
Alleen zijn er meer tasjes stelende moslimsquote:Op maandag 5 december 2005 10:15 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Een tassenstelende moslim is imho net zo erg als een tassenstelende katholiek of atheist.
ik zou daar wel eens een bron van willen zien. Moslim staat niet gelijk aan marokkaan of welke andere nationaliteit je er ook in wilt vullen. De islam is een geloof, en het cbs heeft voor zover ik weet geen statistieken voor het aantal geweldsdelicten per geloof.quote:Op maandag 5 december 2005 10:18 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Alleen zijn er meer tasjes stelende moslims![]()
Dan moeten ze die statistiekjes maar eens snel gaan maken.quote:Op maandag 5 december 2005 10:19 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik zou daar wel eens een bron van willen zien. Moslim staat niet gelijk aan marokkaan of welke andere nationaliteit je er ook in wilt vullen. De islam is een geloof, en het cbs heeft voor zover ik weet geen statistieken voor het aantal geweldsdelicten per geloof.
ik denk dat als je statistiekjes gaat bekijken die het aantal delicten afzetten tegen sociale toestand je een veel beter beeld krijgt dan wanneer je het tegen geloof af gaat zettenquote:Op maandag 5 december 2005 10:22 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Dan moeten ze die statistiekjes maar eens snel gaan maken.
Als je overigens kijkt naar het aantal delicten per bevolkingsgroep dan is het wel heel toevallig dat bij bevolkingsgroepen waar de islam hoog vertegenwoordigt deze erg "goed" scoren.
jaquote:Op maandag 5 december 2005 09:17 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Yoehoe!
[..]
Kun je ze eens noemen?
Bijna alle?quote:Op maandag 5 december 2005 01:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of r@b geen gelijk had met bepaalde gedeeltes in antwerpen. zoals dat inmiddels geldt voor bijna alle grote steden in europa.
Vandaar dat de SGP de vrouwen niet in de 2e kamer wil hebben en ze netjes correct vertellen dat ze immers bij het aanrecht dienen te blijven. Vandaar dat men op de veluwe een hele duidelijke taakverdeling heeft en vrouwen maar moeten doen wat de mannen ( o néé, god !!) wil.quote:Op maandag 5 december 2005 10:12 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Ik moet de eerste christenen nog tegen komen die vrouwe terroriseerd als ze geen hoofddoek om hebben.
Christenen hebben inverhouding met moslims WEL respect voor de vrouw.
Honderd keer liever een 'extremistisch christen' in Nederland dan een 'extremistisch moslim'.quote:Op maandag 5 december 2005 10:38 schreef Loedertje het volgende:
Vandaar dat de SGP de vrouwen niet in de 2e kamer wil hebben en ze netjes correct vertellen dat ze immers bij het aanrecht dienen te blijven. Vandaar dat men op de veluwe een hele duidelijke taakverdeling heeft en vrouwen maar moeten doen wat de mannen ( o néé, god !!) wil.
beiden extremistisch.quote:Op maandag 5 december 2005 10:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Honderd keer liever een 'extremistisch christen' in Nederland dan een 'extremistisch moslim'.
De eerste loopt bij mijn weten namelijk niet te moorden.
Maargoed, dit is offtopic.
ik zou niet inzien waarom een extremistische moslim eerder geneigd is tot moorden dan een extremistische katholiek..quote:Op maandag 5 december 2005 10:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, leuk woord, en dus?.
Het gaat om de gevolgen van dat extremisme.
In Nederland? Pluis de nieuws-archieven maar na van de afgelopen jaren.quote:Op maandag 5 december 2005 11:01 schreef DionysuZ het volgende:
ik zou niet inzien waarom een extreme moslim eerder geneigd is tot moorden dan een extreem katholiek..
in nederland hebben we geen/amper extremistische katholiekenquote:Op maandag 5 december 2005 11:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
In Nederland? Pluis de nieuws-archieven maar na van de afgelopen jaren.
En alleen op de Veluwe nog wat relatief ongevaarlijke zwartekousen.quote:Op maandag 5 december 2005 11:04 schreef DionysuZ het volgende:
in nederland hebben we geen/amper extremistische katholieken
Ten eerste, apologie is helemaal niet straafbaar. Hoe kom je erbij?!quote:Op zondag 4 december 2005 16:23 schreef Salvad0R het volgende:
Nu hebben ze zelfs het "begrip tonen" voor aanslagen strafbaar besteld. Dus als jij zegt van "Ik snap dat die irakees Hassan die bom plaatste, er zitten Westerse militairen in zijn geboortedorp zijn nichtjes te rapen en dingen op te blazen", dan kan je voor het gerecht worden gesleept en voor je het weet zit je in zo'n concentratieka... ik bedoel Geheime Gevangenis in Polen of Roemenie.
zie ik anders nog steeds niet hoe een extremistisch moslim eerder geneigd tot moorden zal zijn dan een extremistisch katholiek.quote:Op maandag 5 december 2005 11:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En alleen op de Veluwe nog wat relatief ongevaarlijke zwartekousen.
Nuff said.
Wanneer je, trouwens, over de SGP praat, zijn dat gereformeerden en geen katholieken.quote:Op maandag 5 december 2005 11:08 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
zie ik anders nog steeds niet hoe een extremistisch moslim eerder geneigd tot moorden zal zijn dan een extremistisch katholiek.
nope, heeft weinig met de OP te makenquote:Op maandag 5 december 2005 11:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wanneer je, trouwens, over de SGP praat, zijn dat gereformeerden en geen katholieken.
Ieder individu kan een potentiële moordenaar zijn. Ik begrijp alleen, wanneer je deze conclusie zou trekken, dat verband houdt met de OP.
Zondebokje zoeken uit hoofde van een ideologie is niets nieuws. Mensen zullen zelden alleen naar zichzelf wijzen als ze in de shit zitten. En terecht.quote:Op maandag 5 december 2005 11:31 schreef IntroV het volgende:
Natuurlijk is het een probleem dat veroorzaakt wordt door moslims. Niet door alle moslims natuurlijk, want er zijn ook goede moslims.
Jammergenoeg zijn er tussen de moslims ook een hoop klootzakken. Net zoals er tussen autochtonen een hoop klootzakken zitten. En die gaan dan rotzooi lopen schoppen.
Maar het echte probleem zit 'm erin dat de rotzooi schoppende moslims het gemunt lijken te hebben op bepaalde groepen die vanuit hun geloof afgekeurd moeten worden: homo's, vrouwen die in een kort rokje lopen, vrouwen die geen hoofddoek dragen, vrouwen die niet in een burka lopen, mensen die Allah beledigen, mensen die niet in Allah geloven etc.
Precies, het wetboek als handvat.quote:De politie kan optreden tegen mensen die crimineel gedrag vertonen, of ze nou autochtoon, allochtoon, christen of moslim zijn. Dat doet er niet toe.
Ik ga niet ontkennen dat er bepaalde nieuwe aspecten zijn aan de rotzooi die deze bevolkingsgroep (de onderlaag in deze context) trapt. Sommige onprettige en zelfs gevaarlijke aspecten aan een cultuur komen in slechte omstandigheden naar boven.quote:Maar het lijkt er steeds meer op dat er een dominante cultuur is (begint te) ontstaan in sommige delen van Europa, die vrouwen als minderwaardig ziet, andersdenkenden verwerpelijk vind en homo's met het hoofd naar beneden van een flat wil gooien.
Deze ontwikkeling is alleen te stoppen met zéér rigoreuze maatregelen.
Dat geloof ik niet.quote:Op maandag 5 december 2005 12:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
Een multiculturele samenleving kán niet werken als de culturen onverenigbaar zijn, dat heeft niets met genen te maken maar met keiharde logica.
Lekker belangrijk. Op de wereld leefden oorspronkelijk niet eens mensen.quote:Op maandag 5 december 2005 12:10 schreef DionysuZ het volgende:
Nederland is van oorsprong een MCS.
Hmmm...ik heb nogal moeite met mensen alleen als kostenposten te zien, en al helemaal als het per etnische achtergrond gaat.quote:Op maandag 5 december 2005 12:04 schreef McCarthy het volgende:
@ Mwanatabu
je kan toch niet ontkennen dat er aan de MCS alleen maar nadelen zitten? Ik ga echt niet nog 100 jaar met die shit opgescheept zitten hoor. We hebben onconventionele maatregelen nodig.
dat is de fabel die voorstanders ons graag doen geloven maar uiteraard de grootste B U L L S H I T. Hugenoten/vlamingen/duitsers/vikingen. Dat noem ik geen multicultuur. Dat zijn groepen die zowel ethnisch als cultureel dicht bij ons staan. Bovendien moesten ze hun eigen boontjes doppen. Het is nu vooral graaien.quote:Op maandag 5 december 2005 12:10 schreef DionysuZ het volgende:
Nederland is van oorsprong een MCS.
Als je 5 man allochtonen op duizend autochtonen hebt heb je ook geen multiculturele samenleving. Verder is het maar zeer de vraag of die vijf allochtonen hun eigen cultuur aanhouden als ze met zo weinig zijn, nog iets dat nodig is om van een multiculturele samenleving te spreken.quote:Op maandag 5 december 2005 12:10 schreef IntroV het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet.
Je ziet in Diever (of hoe heet dat plaatsje waar Wiegel woont) dat 't wel kan.
Daar lukt de integratie wel omdat je er 5 allochtonen hebt en 1000 autochtonen. (De precieze cijfers weet ik niet).
Een spons kan ook maar een bepaalde hoeveelheid water opnemen voordat hij verzadigd is.
Wacht nog een generatie of 2 en het hele inburgeringsprobleem is opgelost.. als de migranten tenminste niet als oud vuil behandeld blijven worden, zoals de zwarten in de vs na afschaffing van de slavernij nog decennia lang als vuil behandeld zijn geworden (en op veel plaatsen nu nog).quote:Op maandag 5 december 2005 12:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hmmm...ik heb nogal moeite met mensen alleen als kostenposten te zien, en al helemaal als het per etnische achtergrond gaat.
Maar om op je post in te gaan: ze kwamen hiernaartoe om te werken. We hebben ze zelf gehaald. Daar hoort ook een bepaalde verantwoordelijkheid bij. De praktijk leert immers dat de meerderheid van een grote minderheid (volgt u mij nog?) niet spontaan inburgert als het verblijf tijdelijk is. Dat is dus al verloren tijd, aangezien vooral de taalverwerving in die eerste periode van vitaal belang is.
Toen bleek dat de gastarbeiders ipv terug te keren hun familie hiernaartoe haalden, had er actie ondernomen moeten worden, om de praktijk voor te zijn. Dus om nu nog eens met inburgeringscursussen aan te komen zetten, is gewoon 30 jaar te laat.
En dit is nog maar 1 kant van het verhaal. Behalve de verantwoordelijkheid van de immigranten zelf, zijn er nog 45 aspecten aan dit verhaal...
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 5 december 2005 12:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
Als je 5 man allochtonen op duizend autochtonen hebt heb je ook geen multiculturele samenleving. Verder is het maar zeer de vraag of die vijf allochtonen hun eigen cultuur aanhouden als ze met zo weinig zijn, nog iets dat nodig is om van een multiculturele samenleving te spreken.
Daar zeg je zeker iets zinnigs.quote:Op maandag 5 december 2005 12:10 schreef IntroV het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet.
Je ziet in Diever (of hoe heet dat plaatsje waar Wiegel woont) dat 't wel kan.
Daar lukt de integratie wel omdat je er 5 allochtonen hebt en 1000 autochtonen. (De precieze cijfers weet ik niet).
Een spons kan ook maar een bepaalde hoeveelheid water opnemen voordat hij verzadigd is.
Dan moet de huwelijksmigratie wel aan banden gelegd worden, want als er steeds nieuwe vreemde impulsen komen, dan vertraagt dat de inburgering wel natuurlijk.quote:Op maandag 5 december 2005 12:18 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Wacht nog een generatie of 2 en het hele inburgeringsprobleem is opgelost.. als de migranten tenminste niet als oud vuil behandeld blijven worden, zoals de zwarten in de vs na afschaffing van de slavernij nog decennia lang als vuil behandeld zijn geworden (en op veel plaatsen nu nog).
Lieve schetebol, het aantal asielzoekers is al jaren dalende (ik heb er werk door verlorenquote:Op maandag 5 december 2005 12:18 schreef IntroV het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
De conclusie is dus:
Immigratie werkt alleen als het absorberend vermogen van de samenleving groot genoeg is. Met andere woorden, er moet een quotum op het aantal asielzoekers komen.
Asielzoekers en huwelijksimmigranten zijn niet het grote probleem. Het grote probleem zijn immigranten met een Islamitische achtergrond.quote:Op maandag 5 december 2005 12:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Lieve schetebol, het aantal asielzoekers is al jaren dalende (ik heb er werk door verloren) en staat in geen verhouding tot het aantal huwelijksimmigranten en reeds aanwezige nakomelingen van de voormalige gastarbeiders.
Een quotum op het aantal asielzoekers is echt niet nodig.
Nou, vooral met de Vikingen ging het lekkerquote:Op maandag 5 december 2005 12:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat is de fabel die voorstanders ons graag doen geloven maar uiteraard de grootste B U L L S H I T. Hugenoten/vlamingen/duitsers/vikingen. Dat noem ik geen multicultuur. Dat zijn groepen die zowel ethnisch als cultureel dicht bij ons staan. Bovendien moesten ze hun eigen boontjes doppen. Het is nu vooral graaien.
of verkeerd benoemd...quote:Op maandag 5 december 2005 12:47 schreef nikk het volgende:
Ach, een voorbode wat ons te wachten staat wanneer problemen te lang onbenoemd blijven...
Ik denk dat in het politiek correcte Belgie de probleembenoemingen waar jij naar refereert allen veelvuldig aan bod zijn gekomen...quote:
Amen!quote:Op maandag 5 december 2005 12:18 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Wacht nog een generatie of 2 en het hele inburgeringsprobleem is opgelost.. als de migranten tenminste niet als oud vuil behandeld blijven worden, zoals de zwarten in de vs na afschaffing van de slavernij nog decennia lang als vuil behandeld zijn geworden (en op veel plaatsen nu nog).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |