© FC-Utrecht.nlquote:In Memoriam David di Tommaso
In zijn debuutjaar werd hij door de supporters uitgeroepen tot Speler van het jaar. David di Tommaso maakte zich na zijn komst bij FC Utrecht in de zomer van 2004 snel zeer geliefd. Van aanpassingsproblemen had hij geen moment last. Ondanks de taalbarrière en de cultuurverschillen vond hij direct zijn plaats bij de club, zowel binnen als buiten de lijnen.
In korte tijd was de kopsterke centrumverdediger niet meer weg te denken uit het team van Foeke Booy. Het grootste compliment voor zijn prestaties was misschien wel, dat de club na de uitstekende ervaringen met hem afgelopen zomer nog twee Franse spelers naar Utrecht haalde.
Di Tommaso werd als voetballer gevormd in de jeugdopleiding van AS Monaco. Hij bracht het tot een optreden in de Champions League, maakte als reserve het kampioenschap van 2000 mee en dwong een plaats af in de selectie van Jong Frankrijk. Door de enorme concurrentie bij de Franse topclub speelde hij in drie seizoenen echter slechts veertien competitieduels.
Op 20-jarige leeftijd koos hij voor Sedan, een club uit de Franse eerste divisie. Hij ontwikkelde zich er in drie jaar tot een betrouwbare kracht en trok onder meer de aandacht van de scouts van FC Utrecht. Vijf keer bekeken zij de verrichtingen van Di Tommaso en waren ervan overtuigd dat hij de ideale opvolger zou zijn voor Patrick Zwaanswijk, die zijn afscheid bij de club had aangekondigd.
Di Tommaso kende eigenlijk alleen de traditionele Nederlandse topdrie, zo gaf hij eerlijk toe. FC Utrecht was voor hem nog een onbekende naam. Maar dat veranderde snel. De eerste indrukken waren positief en bij de eerste contacten was hij ervan overtuigd dat FC Utrecht een club was die bij hem paste. Hoewel meerdere clubs belangstelling toonden, koos hij met zijn vrouw Audrey en hun dochtertje Noah voor het avontuur in Utrecht, waar hij bezig was aan zijn tweede seizoen.
Afgelopen zondag had hij nog een belangrijk aandeel in de 1-0 winst van FC Utrecht op Ajax. Een overwinning die hij op uitbundige wijze vierde met zijn teamgenoten en de aanhang. Aan zijn leven is in de nacht van maandag op dinsdag abrupt een einde gekomen. De verdediger werd slechts 26 jaar.
© VI.nlquote:FC Utrecht-verdediger Di Tommaso (26) overleden
David Di Tommaso is de nacht van maandag op dinsdag in zijn woonplaats De Meern in zijn slaap overleden. De Franse verdediger van FC Utrecht kwam aan zijn einde door een hartstilstand en werd 26 jaar.
Zondag was Di Tommaso in het met 1-0 gewonnen duel met Ajax nog de hele wedstrijd van de partij. Met een zeven als rapportcijfer was hij de hoogst gewaardeerde speler op het veld in De Galgenwaard.
Di Tomasso kwam in de zomer van 2004 van Sedan naar FC Utrecht. Hij groeide direct uit tot een vaste waarde en werd vorig seizoen door de supporters van FC Utrecht uitgeroepen tot speler van het jaar.
De linksbenige Fransman speelde voordat hij naar Utrecht kwam zeven jaar in eigen land. Hij begon bij AS Monaco, waar hij bijna drie seizoenen meemaakte en verkaste tijdens het seizoen 2000/01 naar Sedan, waar hij uitgroeide tot een gewaardeerde kracht.
© Voetbalzone.nlquote:De Fransman David Di Tommaso is in de nacht van maandag op dinsdag overleden. De verdediger die in 2004 overkwam van Sedan overleed aan de gevolgen van een hartstilstand. Di Tommaso werd 26 jaar.
© Ajax Foto Side.nlquote:Utrechtspeler David di Tommaso plotseling overleden
Vannacht is Utrechtspeler David di Tommaso plotseling overleden. Wij condoleren FC Utrecht, familie en vrienden van Di Tommaso met dit verlies. Ondanks de grote rivaliteit tussen de beide clubs, roepen wij iedereen op om uit respect voor de nabestaanden zich waardig te gedragen.
Supportersvereniging Ajax en Onafhankelijke Fanclub Ajax (en de AFS sluit zich daar uiteraard bij aan).
© Sedan, zijn vroegere clubquote:Dernière minute :
Décès de David DI TOMMASO
Une information terrible nous est parvenue ce mardi en fin de matinée. Le décès subit de David Di Tommaso, victime semble-t-il d'une crise cardiaque durant la nuit.
David, né à Grenoble le 6 octobre 1979 était arrivé à Sedan en janvier 2000, alors international espoir dans l'équipe de Raymond Domenech après avoir évolué à Echirolles,le club de ses débuts, puis à Monaco. Il avait quitté le CSSA la saison dernière pour signer aux Pays-Bas, à Utrecht plus précisément.
Défenseur côté gauche, mais sachant être polyvalent, David Di Tommaso était un joueur de classe, de surcroit travailleur infatigable sur un terrain.
A sa famille, à tous ses supporters, le CSSA présente ses plus vives condoléances.
© Met veel dank aan Methodmichquote:EVEN STILTE AUB
Eigenlijk had ik op deze plaats best iets willen zeggen over Salomon Kalou, misschien wel de eerste Afrikaan in Nederland die we bijna smeken om te blijven. Over het feit dat bondscoach Marco van Basten hem al min of meer een plaats in de selectie voor het wereldkampioenschap heeft beloofd en of dat wel zo logisch is. Maar de zin en de noodzaak ontbreekt me even.
Wellicht had ik kunnen verhalen over de vreemde situatie in Roosendaal, waar trainer Dolf Roks in de ochtenduren werd ontslagen. In de loop van de dag stond hij echter nog weer als oefenmeester op het veld, omdat de spelers de voorzitter hier om gevraagd hadden en deze overstag ging. Merkwaardig, maar eigenlijk kan ik er momenteel alleen mijn schouders maar over ophalen.
Hoe verdiend het ook was geweest als Vitesse, dat ook het vertrouwen in de trainer uitsprak na een tegenvallende start van het seizoen en nu ineens weer hoog geklasseerd is, onderwerp was geweest van een column; ik voel de behoefte even niet. Zoals ik ook geen heil zie in schrijven over de teloorgang van Ajax. Het zal wel.
Hier had misschien ook een lyrisch verhaal over Zoro moeten staan. Zoro, een Ivoriaanse verdediger van Messina, die te maken kreeg met racistische bejegeningen van fans van Internazionale. Hij stapte met bal en al van het veld en stelde zo eindelijk eens een daad. Dat er uiteindelijk verder werd gevoetbald was bijzaak, maar er werd tenminste eens lef getoond door een speler. Hoe mooi en belangrijk ook, zou het zinnig zijn?
Want de noodzaak van een mooi verhaal over voetbal ontgaat me op dit moment even. Dat heeft te maken met het overlijden van David Di Tommaso, verdediger van FC Utrecht. Di Tommaso werd geboren in Frankrijk en had een achternaam die een bepaalde kunstzinnigheid verraadt. Die zat ook in hem, in zijn linkerbeen. Gezegend met een fraaie trap, jeugdinternational geweest voor Frankrijk en neergestreken in Utrecht. Daar speelde hij wel wat onder zijn niveau, maar dat was aan zijn spel nooit zichtbaar. Nooit maakte hij misbaar over onvolkomenheden van teammaats. Hij ging voorop in de strijd en werd in razend tempo populair in Utrecht.
Hij is nu niet meer. Een jonge man van zesentwintig, net een jaar ouder dan ikzelf. Ging ’s morgens naar zijn werk, zoals altijd. Hij trainde bij Utrecht, was vast nog opgetogen over de knappe zege op Ajax van een dag eerder. In de avonduren bezocht hij nog een restaurant en dacht bij thuiskomst dat hij iets verkeerds had gegeten. Ging vroeger slapen, om nooit meer wakker te worden. Gewoon, zomaar, van het ene op het andere moment.
Natuurlijk, ik begrijp heel goed dat dit nooit het nieuws gehaald had, was hij geen voetballer geweest. Was hij een stratenmaker of een buschauffeur, dan had niemand iets geweten. Maar maakt dat het minder erg? Of de andere gevallen erger? Bovenal was Di Tommaso namelijk echtgenoot en vader. Hij laat een jong kind achter en een jonge vrouw, in een vreemd land. Diep tragisch.
Want, zoiets komt bij mij altijd hard aan. Zeker omdat ik, en velen met mij, van al die voetbalzaken nog wel eens een hoofdzaak wil maken. Bij een gebeurtenis als deze besef je dan ineens weer hoe betrekkelijk dat allemaal is. Wat maakt het al dan niet behalen van Europees voetbal dan uit? Zal men er in Utrecht om malen of ze negende of tiende worden op moment, om maar wat te noemen? Nee, natuurlijk niet.
Desondanks draait de voetbalwereld gewoon door. Niet onlogisch, zo gaan die dingen. Maar vreemd is het wel. Ik weet dat ik me dit weekend ook wel weer druk zal gaan maken over de bijzaken op de groene mat, maar neem me wel voor om een momentje stil te staan bij David Di Tommaso. Bij de man die ik op 19 november nog zag voetballen in Breda, toen zijn club bij NAC op bezoek was. Tien dagen later was hij er niet meer. Gewoon even stilte, heel even maar. Opdat we hem nooit vergeten. David, rust zacht.
Zie mijn edit!quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:20 schreef M0NTANA het volgende:
Voetbalzone.nl heeft een condoleance-register geopend, wellicht een idee om in de OP de verschillende condoleance-registers te vermelden?
Huh inderdaad. Vaagquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:23 schreef DrDentz het volgende:
raar, ik zou toch zweren dat ik het net op vi ook had gelezen
bericht helemaal weggehaald ofzo
tja, de wereld draait doorquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:26 schreef Klingon het volgende:
Staat er nog wel, alleen nu iets verder onderaan. Blijkbaar is het wel/niet-ontslag van de RBC-trainer belangrijker.
Onbegrijpelijk ditquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:26 schreef Klingon het volgende:
Staat er nog wel, alleen nu iets verder onderaan. Blijkbaar is het wel/niet-ontslag van de RBC-trainer belangrijker.
Staat toch echt een heel pagina vol.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:31 schreef Doekes het volgende:
Wel vreemd dat er nog niets op www.fc-utrecht.nl staat.
Lijkt mij logisch dat de spelers nu even niet aan voetballen denken. Verplaats die pot tegen Willem II gewoon.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:30 schreef brighton het volgende:
Utrecht heeft ook contact met de KNVB (RTV Utrecht deze middag nog van Dop info te krijgen hierover) over het wel of niet doorgaan van Willem II-Utrecht. Het verhaal gaat dat DiTo in Frankrijk begraven zal worden en aangezien veel spelers kapot zijn willen ze niet spelen als DiTo nog niet begraven is.
Ik heb hem toegevoegt in de OP.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:33 schreef Klingon het volgende:
Hier live op Radio M Utrecht via Windows Media Player: klik. Persconferentie begint zo.
Ze schakelen over zodra het begint.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:37 schreef _moder8or_ het volgende:
Persconferentie: Hoe laat is dat gepland?
Ok. Ik blijf even luisteren, en bedankt nog voor de link.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:38 schreef Klingon het volgende:
[..]
Ze schakelen over zodra het begint.
het zal na werktijd wel een stuk drukker worden want je zal niet de enige zijn die moet werken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:39 schreef zatoichi het volgende:
Nee ik zou daar ook graag willen zijn, maar het gaat echt niet (deze week begonnen op mijn nieuwe werk...) Ik ga proberen iets eerder weg te zijn vanavond, zodat ik om 18:00 bij het stadion kan zijn.
Site is ook down door de druktequote:Op dinsdag 29 november 2005 14:31 schreef Doekes het volgende:
Wel vreemd dat er nog niets op www.fc-utrecht.nl staat.
quote:Utrecht's Di Tommaso dies in sleep
Tuesday, November 29, 2005 Posted: 1204 GMT (2004 HKT)
Di Tommaso (red shirt) attracted the interest of Portsmouth last summerAMSTERDAM, Netherlands (Reuters) -- Utrecht defender David di Tommaso, voted the team's player of the year last season by fans, has died in his sleep at the age of 26, the Dutch first division club said on Tuesday.
According to media reports, the French defender suffered a heart attack at home.
He had a wife and one child.
The club doctor was holding a news conference later on Tuesday
"One thing we know for sure - Tommaso was not taking doping products," a club spokesman told the ANP news agency.
He was a member of the Monaco side which won the French title in 2000 but was not a regular, playing seven matches that season.
In July 2004, he joined Utrecht from Sedan and played 31 times last season.
He had appeared in 13 matches this season, including last Sunday's 1-0 home league win over Ajax Amsterdam.
In July English Premier League club Portsmouth made inquiries about signing him.
quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:41 schreef _moder8or_ het volgende:
Mijn formule 1 site is nu ook op zwart gegaan!
Je kunt het ook overdrijven natuurlijkquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:41 schreef _moder8or_ het volgende:
Mijn formule 1 site is nu ook op zwart gegaan!
Hij is nog niet officieel geopend.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik wil niet weten wat er gebeurd wanneer een naaste van jou overlijdt. Jezus, je hebt medeleven en je hebt kansloos overdrijven en alsof de wereld vergaat.
Ik denk dat niemand er gesteund door wordt wanneer jouw F1-site op zwart gaat. Ik zou het eerder het belachelijk maken vinden
Ga je nou alles letterlijk overnemen van de radio? Doe's chillquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:46 schreef _moder8or_ het volgende:
Wedstrijden gaan niet door voor FC Utrecht.
Yup. Althans Dopquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:47 schreef Againzender het volgende:
Willem II - Utrecht ligt er ook uit?
Toch vreemd, je zou bijna denken dat ie vergiftigd is...quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:47 schreef Klingon het volgende:
Clubarts: David mankeerde niks. Gisteren heeft hij nog uitlooptraining gedaan, en uit eten geweest. Hij vertelde nog wel dat hij iets teveel gegeten had, is daarom eerder weggegaan. Over de precieze oorzaak is nog niets bekend.
nee.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:59 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Toch vreemd, je zou bijna denken dat ie vergiftigd is...
quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:10 schreef tha_dark het volgende:
Iemand misschien de persconferrentie opgenomen? want ik kom net pas thuis.
quote:Op de persconferentie van FC Utrecht noemde voorzitter Jan Willem van Dop David di Tommaso een goede voetballer, aardige kerel en een goede collega voor zijn medespelers. Van Dop prees hem voor het goede voorbeeld dat hij was voor de jonge spelers en het feit dat hij al snel goed Nederlands sprak.
Op maandag was aan David niet te merken geweest dat de verdediger iets zou mankeren. Zo heeft hij gewoon deelgenomen aan de uitlooptraining. 's Avonds was hij uit eten geweest en omdat hij dacht te veel gegeten te hebben, ging hij vroeg naar bed. Verder is over de doodsoorzaak nog niets bekend.
FC Utrecht bevestigde dat de wedstrijd van het weekend tegen Willem II niet zal doorgaan. Ook zal Jong Utrecht vanavond niet in actie komen.
Misschien dat er wat beelden zijn in het journaal na het vragenuurtje op NL 2.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:10 schreef tha_dark het volgende:
Iemand misschien de persconferrentie opgenomen? want ik kom net pas thuis.
Daar wíl ik niet eens aan denken, you mind?quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:59 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
...quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:16 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Daar wíl ik niet eens aan denken, you mind?
dank je had het ook gemist.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:19 schreef cultheld het volgende:
http://www.bunnikside.nl/afbeeldingen2/01.mp3
R.I.P.
Maar toch wel raar. Als een wielrenner zoiets zou zijn overkomen had je meteen ophef over EPO en zulksquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:16 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Daar wíl ik niet eens aan denken, you mind?
Inderdaad, hier heb ik geen/nauwelijks woorden voorquote:
Dankje.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:19 schreef cultheld het volgende:
http://www.bunnikside.nl/afbeeldingen2/01.mp3
R.I.P.
Tja je wordt met de neus weer eens op de feiten gedrukt ook.. T kan ieder moment afgelopen zijnquote:
Dat lijkt mij sterk, maar een voedselvergifteging kan dodelijk zijn. Bedorven voedsel of zoiets.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:59 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk nieuws.quote:Décès de David Di Tommaso
David Di Tommaso, le défenseur d'Utrecht, est décédé dans son sommeil dans la nuit de lundi à mardi, à l'âge de 26 ans. D'après la presse néerlandaise, il aurait succombé à une attaque cardiaque. Di Tommaso est décédé «de façon tout à fait inattendue» et «les circonstances qui expliqueraient» son décès sont «manquantes» précise toutefois son club. «Nous ignorons absolument tout des causes du décès. Mais nous sommes sûrs d'une chose : il ne se dopait pas», a précisé un porte-parole d'Utrecht, précisant que «le club perd un de ses meilleurs éléments». Frank van Hellemondt, le médecin du club, participe actuellement à l'autopsie du corps. Il devrait donner mardi après-midi plus d'informations.
Le joueur avait été formé à Monaco avant de partir pour Sedan. Il avait ensuite rejoint les Pays-Bas et le FC Utrecht en juin 2004 pour y disputer 31 matches l'an passé et encore 13 cette saison. L'an dernier, les supporteurs l'avaient élu «joueur de l'année à Utrecht». Il a en outre été international espoirs à sept reprises.
Les réactions :
Pascal Urano (président de Sedan) : «Je suis effaré et stupéfait, vraiment triste. Il était resté trois ans et demi avec nous avant de partir à Utrecht. Il avait une forte notion de la famille, je me rappelle que lorsqu'il avait signé son contrat chez nous, il était accompagné de son père. C'était un garçon d'une éducation extraordinaire. Je suis d'autant plus surpris de ce décès brutal que c'était un monstre physique. Il avait rarement été blessé chez nous. Il est évident que le club va honorer sa mémoire».
Stéphane Noro (milieu de terrain de Sedan) : «J'ai appris la triste nouvelle par Hamada Jambay. Je suis un peu interloqué d'autant que ce décès arrive alors qu'il était en pleine force de l'âge et qu'il jouait tous les week-ends. C'est triste et difficile à croire. Je garde l'image d'un mec super, cool et agréable».
Patrick Regnault (gardien de Sedan) : «Je n'y crois pas, ce n'est pas possible. Je suis tellement secoué que je ne peux rien dire sur le coup. C'était un super pote».
Zou iemand het willen of kunnen vertalen?Een samenvatting is genoeg. Mijn frans is net zo goed als mijn Chinees...quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:44 schreef Chiel-Montagne het volgende:
Van Francefootball:
[..]
Verschrikkelijk nieuws.![]()
Edit: beetje respect voor mensen die het hier dus echt moeilijk mee hebben graag.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:52 schreef C4D het volgende:
Ik ben er kapot van! Straks met zijn allen naar het Home toe om bij elkaar wat steun te zoeken in deze diep trieste periode. David, je bent en blijft onze held.
Een trouwe Bunniksider...
Di Tomassi is dood, 26 jaar oud speler van fc Utrecht oorzaak onbekend.quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:03 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Zou iemand het willen of kunnen vertalen?Een samenvatting is genoeg. Mijn frans is net zo goed als mijn Chinees...
misschien wel ,aar het blijven toch gevallen die opduiken als er een andee voetballer komt te overlijden.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:16 schreef Zwansen het volgende:
En het erge is, over een tijdje begint iedereen hem langzaam te vergeten...
Eeh, er staan ook reacties van Franse spelers in het artikel. Dus wel iets meer dan wat jij zegt...quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:17 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Di Tomassi is dood, 26 jaar oud speler van fc Utrecht oorzaak onbekend.
kon je dat zelf niet bedenken![]()
Engelse vertaling van Babelfish:quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:03 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Zou iemand het willen of kunnen vertalen?Een samenvatting is genoeg. Mijn frans is net zo goed als mijn Chinees...
quote:David Di Tommaso, the defender of Utrecht, is deceased in his sleep in the night of Monday to Tuesday, at the 26 years age. According to the Dutch press, it would have succumbed to a cardiac attack. Di Tommaso is deceased "in a completely unexpected way" and "the circumstances which would explain" its death are "missing" precise however its club. "We are unaware of absolutely all the causes of the death. But we are sure of a thing: it was not doped ", specified a spokesman of Utrecht, specifying that" the club loses one of its best elements ". Frank van Hellemondt, the doctor of the club, currently takes part in the autopsy of the body. It should give Tuesday afternoon more information.
The player had been trained in Monaco before leaving for Sedan. He had then joined the Netherlands and the FC Utrecht in June 2004 to dispute 31 matches there the last year and still 13 this season. Last year, the supporteurs had elected it "player of the year in Utrecht". He moreover was international hopes with seven recoveries
Reactions: Pascal Urano (president de Sedan): "I am frightened and amazed, really sad. There had remained three years and half with us before leaving to Utrecht. It had a strong notion of the family, I remember that when it had signed its contract on our premises, it was accompanied by his father. It was a boy of an extraordinary education. I am all the more surprised EC sudden death that it was a physical monster. It had been seldom wounded on our premises. It is obvious that the club will honour its memory ".
Stephan Noro (medium of ground of Sedan): "I learned the sad news by Hamada Jambay. I am disconcerted a little the more so as this death arrives whereas it was in full force of the age and that it played every weekend. It is sad and difficult to believe. I keep the image of a super, cool and pleasant guy ".
Patrick Regnault (guard of Sedan): "I do not believe in it, it is not possible. I am shaken so much that I can nothing say on the blow. It was a super pal ".
quote:Di Tommaso zou weer vader worden
UTRECHT - De plotselinge dood van David di Tommaso krijgt een extra tragisch accent; zijn vrouw Audrey is zwanger van hun tweede kindje. Een buurtbewoonster aan de Molenpolder in De Meern zag hoe ze vanochtend werd opgehaald. ,,Ze was totaal in de war. Begrijpelijk, zwanger van hun tweede kindje en dan dit. Heel triest.’’
Ook bij tabakszaak Vivant aan de Molenpolder is het ’t gesprek van de dag. ,,Al die voetballers komen hier geregeld. Grandel, Fortuné van FC Utrecht en Sneijder van Ajax.
David di Tommaso woonde pal boven het Julius Gezondheidscentrum in Veldhuizen. Op één hoog. Bij de brievenbussen van de flat geen naambordjes. Ook het moderne zoeksysteem bij de deur levert geen naam op. Collega-voetballers staan niet vermeld.
,,Mensen wonen hier vrij anoniem,’’ weet de bloemist van het winkelcentrum onder de flat te vertellen. Er zullen volgens hem derhalve weinig FC-supporters zijn die weten dat Di Tommaso hier woonde, een patatje at bij snackbar De Vork en z’n boodschappen deed in de Plus.
Daarom ook geen bloemen bij de entree van de flat, waar twee bewoonsters net naar buiten komen. Ze hebben de onheilstijding op de radio gehoord. Vanochtend zagen ze twee ambulances voor het appartementencomplex. Of ze de voetballer kenden? Gewone, verder onopvallende man, zegt een van hen. Zei gewoon goeiedag in de lift. ,,Verschrikkelijk is het.’'
Dat is best een goede vertaling, hoef ik ook geen moeite meer te doen om het te vertalen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:25 schreef brighton het volgende:
[..]
Engelse vertaling van Babelfish:
[..]
Godverdegodverdomme. Dit maakt het nog eens extra oneerlijk. Mocht er idd meer zijn na de dood dan ben ik daar zojuist echt ontzettend boos op gewordenquote:
quote:
quote:
Verdomd zegquote:Op dinsdag 29 november 2005 16:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij NAC een minuut stilte in ieder geval.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:10 schreef _moder8or_ het volgende:
Het mooie zal nu zijn, als iedere club die thuis (zowel uit) speelt in hun komende wedstrijd iets te organiseren. Dus spandoeken et cetera... Zal wel een heel mooi gebaar zijn.
Had het gelezen, en ik zag dat bij PSV ook iets zit aan te komen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:14 schreef Thieske het volgende:
[..]
Bij NAC een minuut stilte in ieder geval.
quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:18 schreef xboxps2 het volgende:
weet je wat pas mooi zou zijn
bij alle wedstrijden in de eredivisie komend weekend in de 26e minuut you never walk alone te zingen
Vanwege zijn leeftijd?quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:18 schreef xboxps2 het volgende:
weet je wat pas mooi zou zijn
bij alle wedstrijden in de eredivisie komend weekend in de 26e minuut you never walk alone te zingen
quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:19 schreef Clint_Eastwood het volgende:
[..]
Dat zou compleet belachelijk zijn
Wat belachelijk?quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:33 schreef xboxps2 het volgende:
[..]
]
ja waarom zegt er 1 weer belachelijk ?
Post van Baklap (verder gewoon niet op reageren)quote:
Ik hoop dat er geen spandoeken hangen bij NAC, en dat heeft niks met Di Tommaso te maken maar met bepaalde supporters van die club. Een minuut stilte is genoeg.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:10 schreef _moder8or_ het volgende:
Het mooie zal nu zijn, als iedere club die thuis (zowel uit) speelt in hun komende wedstrijd iets te organiseren. Dus spandoeken et cetera... Zal wel een heel mooi gebaar zijn.
Die ene andere gast heeft nu een maand banquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:41 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Post van Baklap (verder gewoon niet op reageren)
Ik zou zeggen, ga nu naar het stadion van FC Utrecht en zeg dat tegen de mensen van de Bunnikside.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:42 schreef Baklap het volgende:
Belachelijk idee om dat elke wedstrijd te zingen de hele competitie in de 26e minuut.
Over een paar dagen is voor jou de nieuwswaarde geilheid er weer vanaf en boeit het niemand meer behalve de mensen die dicht bij hem stonden. Dus hou a.u.b op met die poppekast en gespeeld verdriet.
Die mensen hebben er nog enigzins band mee dus dat verdriet kan ik begrijpen. Ook al staan ze er minder dichtbij dan familie of vrienden. Maar de velen mensen die gewoon een ripje plaatsen zonder er bij stil te staan of het echt erg te vinden, daar kan ik slecht tegen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga nu naar het stadion van FC Utrecht en zeg dat tegen de mensen van de Bunnikside.
Jou zouden ze eens op je gezicht moeten slaan.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:47 schreef Baklap het volgende:
Ik zeg gewoon wat ik vind. Nogmaals is het verschrikkelijk wat er gebeurd is. Maar bijna niemand hier zit er ECHT mee en strooien met ripjes alsof het pepernoten zijn. Dat vind ik alleen maar afdoen aan respect voor desbetreffende persoon.
Heel mooi gebaar aan de kant van NAC. Wie gaan er eigenlijk vanavond allemaal naar het stadion?quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:46 schreef Superheld het volgende:
Diba zou overigens bloemen hebben neergelegd namens NAC.
Ook klasse van NAC, maar zeker ook van diba die daar voor alles en nog wat werd uitgemaakt.
Nee jij komt intelligent over. ander kom je gewoon met argumenten.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jou zouden ze eens op je gezicht moeten slaan.
Hersenloos figuur.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:47 schreef Baklap het volgende:
Ik zeg gewoon wat ik vind. Nogmaals is het verschrikkelijk wat er gebeurd is. Maar bijna niemand hier zit er ECHT mee en strooien met ripjes alsof het pepernoten zijn. Dat vind ik alleen maar afdoen aan respect voor desbetreffende persoon.
Hou maar gewoon, en post normaal. Liever, post helemaal nietsquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:50 schreef Baklap het volgende:
[..]
Nee jij komt intelligent over. ander kom je gewoon met argumenten.
Ach flikker opquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:49 schreef Baklap het volgende:
[..]
Die mensen hebben er nog enigzins band mee dus dat verdriet kan ik begrijpen. Ook al staan ze er minder dichtbij dan familie of vrienden. Maar de velen mensen die gewoon een ripje plaatsen zonder er bij stil te staan of het echt erg te vinden, daar kan ik slecht tegen.
Misschien zijn er mensen hier die er wel dicht bij stonden en aangezien ik wel respect wil hebben voor wat er helaas gebeurd is zal ik ophouden met mijn 'gezeik'
Inderdaad!quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Laat Baklap z'n mening houden.
Ik vind het anders wel heel ergquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:47 schreef Baklap het volgende:
Open er een topic over, maar ga er in elk geval niet hier over lopen mekkeren.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:58 schreef Baklap het volgende:
Tuurlijk, gewoon verzwijgen, vrijheid van meningsuiting
Voor de laatste keer, het is heel erg wat er gebeurd is, maar er gebeuren ook dingen in bijvoorbeeld Afrika, maar dat is de ver van je bed show natuurlijk.
Fijn dat je hier geen mening meer mag hebben omdat mensen anders beginnen over 'op je bek slaan'.
Ik provoceer niets en vind het vreselijk wat er gebeurd is, maar denk er wel rationeel over na.
Goedeavond.
quote:
Ok, daarin heb jij gelijk.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Alleen of z'n mening wel helemaal gepast is, is een tweede. Je kwetst er kennelijk mensen mee Baklap, wees dus verstandig en houd je mening hier voor gezien.
Huile, hij heeft gelijk. Compleet belachelijk om spontaan in de 26e minuut wat te gaan zingen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jou zouden ze eens op je gezicht moeten slaan.
Ja, netjes van hem.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:59 schreef fanneke het volgende:
Wesley Sneijder die bloemen komt leggen bij Nieuw Galgenwaard. Schitterend gebaar.![]()
Meerdere dus.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:59 schreef fanneke het volgende:
Wesley Sneijder die bloemen komt leggen bij Nieuw Galgenwaard. Schitterend gebaar.![]()
Hij woonde volgens mij ook in de buurt van Di Tomasso misschien kenden ze elkaar wel heel goedquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:04 schreef MrDoegewoon het volgende:
Sneijder, vorige week nog tot op het bot beledigd daaro en dan alsnog bloemen leggen.
en ééntje op komstquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:04 schreef lucienne2 het volgende:
erg hoor.... pas 26 en een vrouw en kind...
Heeft niets met de persoon Di Tommaso te maken. Gelukkig leeft dat besef ook bij Wesley. Voorbeeldige, volkomen menselijke reactie.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:04 schreef MrDoegewoon het volgende:
Sneijder, vorige week nog tot op het bot beledigd daaro en dan alsnog bloemen leggen.
Ik ken die voetballers vaak geen eens tuurlijk ben ik meer geshockeerd Di Tomassi dan van een afrikaan die ik 0 of 1 keer heb zien spelen is dat niet meer dan logisch?quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:58 schreef Baklap het volgende:
Tuurlijk, gewoon verzwijgen, vrijheid van meningsuiting
Voor de laatste keer, het is heel erg wat er gebeurd is, maar er gebeuren ook dingen in bijvoorbeeld Afrika, maar dat is de ver van je bed show natuurlijk.
Fijn dat je hier geen mening meer mag hebben omdat mensen anders beginnen over 'op je bek slaan'.
Ik provoceer niets en vind het vreselijk wat er gebeurd is, maar denk er wel rationeel over na.
Goedeavond.
Klasse van hem. Geld ook voor Diba die heeft (als het goed is) vanmiddag ook bloemen gelegd namens de NAC selectie, terwijl hij daar ook flink beledigd is. (tasjesdief e.d)quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:04 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ook het applaus dat ie kreeg van de daar aanwezige Utrecht supporters was mooi.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Heeft niets met de persoon Di Tommaso te maken. Gelukkig leeft dat besef ook bij Wesley. Voorbeeldige, volkomen menselijke reactie.
Of ie er in de buurt woonde weet ik niet, wel dat ie vaak bij een winkel ofzo kwam waar Di tomasso en veel andere Utrecht spelers ook kwamenquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:05 schreef Clint_Eastwood het volgende:
[..]
Hij woonde volgens mij ook in de buurt van Di Tomasso misschien kenden ze elkaar wel heel goed
Is waar, maar het mag best gemeld wordenquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Heeft niets met de persoon Di Tommaso te maken. Gelukkig leeft dat besef ook bij Wesley. Voorbeeldige, volkomen menselijke reactie.
quote:« Nous venons d’apprendre avec infiniment de tristesse que David nous avait quittés. Arrivé au club en 1995, il avait poursuivi ses études en seconde, première et terminale avant de signer un contrat professionnel en 1999...
A l’AS Monaco FC chacun garde de lui le souvenir d’un jeune dynamique, déterminé, poli et toujours souriant. Il se caractérisait par une extrême gentillesse, beaucoup d’humour et un mental au-dessus de la moyenne. Clair et solide dans sa tête, David était un exemple de joie de vivre.»
Les dirigeants, l’entraîneur, les joueurs et tout le personnel se joignent au Président Michel PASTOR pour transmettre à sa famille leurs plus sincères condoléances.
Goed gezegt. En laat dat nou ook eens doordringen tegenover andere debielen die zulke miszooi uberhaupt durven te plaatsenquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:16 schreef Suijk het volgende:
Kom op mensen, dit topic gaat over de dood van een speler. De een raakt het meer dan de ander maar respecteer dat ook gewoon...
Erg dat dat moet...quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:12 schreef Suijk het volgende:
Opruimslotje...
Helemaal mee eens. Ongelooflijk dat mensen nog persoonlijk gaan doen in dit topic.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:16 schreef Suijk het volgende:
Kom op mensen, dit topic gaat over de dood van een speler. De een raakt het meer dan de ander maar respecteer dat ook gewoon...
Vind het sowiezo raar dat er mensen in dit topic nodig vinden om zinloze discusie aangaan over of het nu wel erg is of niet, en of dingen wel of niet belachelijk zijn......quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ongelooflijk dat mensen nog persoonlijk gaan doen in dit topic.
Kap eens en lazer op uit dit topic als je er verder niets zinnigs over toe te voegen hebt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:21 schreef Baklap het volgende:
Als jij het klieren en zeiken wil noemen...vind ik niet.
Dat bedoel ik ook. Ik vraag me af hoe men vanavond Vitesse - RKC gaat beleven.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Vind het sowiezo raar dat er mensen in dit topic nodig vinden om zinloze discusie aangaan over of het nu wel erg is of niet, en of dingen wel of niet belachelijk zijn......
Juist.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Vind het sowiezo raar dat er mensen in dit topic nodig vinden om zinloze discusie aangaan over of het nu wel erg is of niet, en of dingen wel of niet belachelijk zijn......
Heb je misschien foto's gemaaktquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:01 schreef dribbel79 het volgende:
Ben net bij het stadion geweest, indrukwekkende stilte, veel bloemen en emoties...nog niet echt te bevatten dit...
WESLEY SNEIJDER RESPECT ! ! !!
ANOUAR DIBA RESPECT ! ! ! !! ! !! !
ADO DEN HAAG RESPECT ! ! ! ! !!! ! ! ! !
Bedankt ! ! !
Staan er ergens foto's van Sneijder ??? Machtig gebaar dit !!!quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:01 schreef dribbel79 het volgende:
Ben net bij het stadion geweest, indrukwekkende stilte, veel bloemen en emoties...nog niet echt te bevatten dit...
WESLEY SNEIJDER RESPECT ! ! !!
ANOUAR DIBA RESPECT ! ! ! !! ! !! !
ADO DEN HAAG RESPECT ! ! ! ! !!! ! ! ! !
Bedankt ! ! !
Zeker na zondagquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:59 schreef fanneke het volgende:
Het was ook om even voor zevenen op NOS-sportjournaal. Misschien straks om 22.30u nog een keer?quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:55 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Staan er ergens foto's van Sneijder ??? Machtig gebaar dit !!!
Mooi applausje erbijquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:59 schreef tha_dark het volgende:
Net even het stukje gekeken.
Hier staat het stukje van Sneijder ( http://www.nos.nl/nosstud(...)omassooverleden.html )
Goed gedaan Sneijder, en ook een mooi applaus van de Utregt aanhang.![]()
Idd, ben niet zo snel emotioneel. Maar bij dit soort dingen ben ik altijd stil....quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:46 schreef Noca het volgende:
Idd indrukwekkende beelden allemaal...wordt er helemaal stil van hiero.
Dat deed me toch 100x minder dan alleen maar het horen van dit nieuws. Wat geforceerd klappen...quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:55 schreef MrDoegewoon het volgende:
Net zoals dat aplaudiseren voor West Ham United vs Manchester United
Het komt er in het kort op neer dat men bedroefd is bij AS Monaco en David di Tommaso herinnert als een beschaafd iemand die vastberaden in het leven stond, van humor hield en in het bezit was van een bovengemiddelde mentaliteit.quote:David DI TOMMASO - le 29-11-2005
« Nous venons d’apprendre avec infiniment de tristesse que David nous avait quittés. Arrivé au club en 1995, il avait poursuivi ses études en seconde, première et terminale avant de signer un contrat professionnel en 1999...
A l’AS Monaco FC chacun garde de lui le souvenir d’un jeune dynamique, déterminé, poli et toujours souriant. Il se caractérisait par une extrême gentillesse, beaucoup d’humour et un mental au-dessus de la moyenne. Clair et solide dans sa tête, David était un exemple de joie de vivre.»
Les dirigeants, l’entraîneur, les joueurs et tout le personnel se joignent au Président Michel PASTOR pour transmettre à sa famille leurs plus sincères condoléances.
Dat geloof ik graag met zo'n signaturequote:Op dinsdag 29 november 2005 22:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Van dit soort berichten wordt ik ook altijd even stil (heel even maar hoor) . Een 26-jarige vent in de bloei van zijn leven, het mooiste beroep ter wereld, vrouw, kinderen, en in één keer, zonder waarschuwing, pats, boem....
![]()
Echt mooi hoe de supporters er8er staan!quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:19 schreef Klingon het volgende:
Ben net terug van Vitesse - RKC. Minuut stilte was indrukwekkend. Het was al zeker 15 sec. stil voordat Braamhaar floot voor het begin van de minuut. Bij Vitesse hing er op de Noord-tribune een groot spandoek, ook te zien op televisie. Bij het uitvak van RKC hing ook een spandoek met daarop de tekst: RKC steunt Utreg en familie Di Tomasso.
Dat verdwijnt nooit de rivaliteit tussen Utrecht en Ajaxquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:35 schreef Gollemrulez het volgende:
Nu maar hopen dat een deel van het Utrecht publiek die anders meedoen aan spreekkoren richting spelers als Diba en Sneijder nu ook de ogen worden geopend wat respect daadwerkelijk inhoudt.
Rivaliteit is nooit een excuus voor respectloos omgaan met spelers en foute spreekkoren.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:56 schreef Clint_Eastwood het volgende:
Dat verdwijnt nooit de rivaliteit tussen Utrecht en Ajax
En dat is maar goed ook... Maargoed daar gaat dit topic niet over.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:56 schreef Clint_Eastwood het volgende:
[..]
Dat verdwijnt nooit de rivaliteit tussen Utrecht en Ajax
Als we alle oude koeien nu uit de sloot gaan takelen, idd.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:59 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
En dat is maar goed ook... Maargoed daar gaat dit topic niet over.
Ik zou je sig. even veranderen in "Tommaso" met 2 m'en dus....quote:Op woensdag 30 november 2005 00:05 schreef Clint_Eastwood het volgende:
Volgens mij wordt het een mooie herdenking a.s wedstrijd
David ik ga je zo missen he
quote:Op woensdag 30 november 2005 00:46 schreef Greetings het volgende:
Ik zou je sig. even veranderen in "Tommaso" met 2 m'en dus....![]()
oepsquote:Op woensdag 30 november 2005 00:46 schreef Greetings het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 november 2005 00:46 schreef Greetings het volgende:
[..]
"op zo'n moment moet je even prof zijn"??quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Hans van der Haar ook met mooie woorden
nee, heeft met gevoelens te maken niet met het prof zijn, tis menselijke trekjes vertonenquote:Op woensdag 30 november 2005 08:47 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
"op zo'n moment moet je even prof zijn"??
Het was een quote, waarmee ik gelijk de tamelijk gevoelloze houding van Van der Haar aankaartte...quote:Op woensdag 30 november 2005 10:37 schreef maril het volgende:
[..]
nee, heeft met gevoelens te maken niet met het prof zijn, tis menselijke trekjes vertonen
Wat een onzin, van der Haar is naar Utrecht gekomen voordat hij met RKC naar Arnhem ging. Hij heeft gelijk toen hij zei dat het weinig verschil maakt of hij nu wel of niet speelt, het gaat er puur om of hij zich 100% kan concentreren op de wedstrijd. Zijn respect heeft ie zeker wel getoond.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:28 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Het was een quote, waarmee ik gelijk de tamelijk gevoelloze houding van Van der Haar aankaartte...
Ik doelde meer op de qoute na afloop van de wedstrijd. Verder was z'n houding veelzeggend.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:28 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Het was een quote, waarmee ik gelijk de tamelijk gevoelloze houding van Van der Haar aankaartte...
quote:Op woensdag 30 november 2005 12:27 schreef C4D het volgende:
Zoals in mijn eerdere post op pagina 2 ben ik er nog steeds kapot van, maar heb net als vele anderen gisteren heel veel steun gevonden bij mijn vrienden die er net zo kapot van zijn als ik.
Het was echt prachtig gisteren in het Home. De staande ovatie, de petten die af gingen, de telefoons die uit gingen. Een minuut lang met tranen in mijn ogen staan klappen. Een ongelofelijk gevoel van onmacht, respect en verdriet gaan dan door je heen kan ik je zeggen. Gecombineerd met de beelden die volgden (Mike, respect hiervoor) en de muziek die na de ovatie gestart werd, was het een begin van een waardig afscheid.
Natuurlijk hebben we er om een uurtje of half 6 een mooie bos bloemen neer gelegd en zeker nog een half uur stil gestaan bij de hoofdingang. Onbegrijpelijk, een sportieve jonge jongen, een vrouw en kind, het is echt vreselijk.
Na het tekenen van het condoleanceregister zijn we op een gegeven moment weer naar buiten gegaan, nog een keer stilstaan bij de hoofdingang en geloof me dan hou je het niet droog. Een klein meisje dat haar FC Utrecht shirtje uit doet en deze liefdevol naast het hart van kaarsjes neerlegd. Een kerel uit Den Haag waar ik nog een tijdje mee heb staan praten legt zijn ADO sjaal neer en een feyenoorder komt in zijn Feyenoord shirt het Home binnen lopen om zijn respect te betuigen. Dat doet je echt wat.
Hier wil ik het voor nu bij laten, maar laten we doen wat van ons verlangt wordt en laten we allemaal in het zwart naar de wedstrijd tegen Groningen toe gaan. Fakkels in overvloed om het geheel nog extra kracht bij te zetten.
David, je bent pas echt dood als niemand meer aan je denkt, en wij, wij zullen je nooit vergeten.
R.
Ik krijg kippenvel als ik jouw verhaal leesquote:Op woensdag 30 november 2005 12:27 schreef C4D het volgende:
Zoals in mijn eerdere post op pagina 2 ben ik er nog steeds kapot van, maar heb net als vele anderen gisteren heel veel steun gevonden bij mijn vrienden die er net zo kapot van zijn als ik.
Het was echt prachtig gisteren in het Home. De staande ovatie, de petten die af gingen, de telefoons die uit gingen. Een minuut lang met tranen in mijn ogen staan klappen. Een ongelofelijk gevoel van onmacht, respect en verdriet gaan dan door je heen kan ik je zeggen. Gecombineerd met de beelden die volgden (Mike, respect hiervoor) en de muziek die na de ovatie gestart werd, was het een begin van een waardig afscheid.
Natuurlijk hebben we er om een uurtje of half 6 een mooie bos bloemen neer gelegd en zeker nog een half uur stil gestaan bij de hoofdingang. Onbegrijpelijk, een sportieve jonge jongen, een vrouw en kind, het is echt vreselijk.
Na het tekenen van het condoleanceregister zijn we op een gegeven moment weer naar buiten gegaan, nog een keer stilstaan bij de hoofdingang en geloof me dan hou je het niet droog. Een klein meisje dat haar FC Utrecht shirtje uit doet en deze liefdevol naast het hart van kaarsjes neerlegd. Een kerel uit Den Haag waar ik nog een tijdje mee heb staan praten legt zijn ADO sjaal neer en een feyenoorder komt in zijn Feyenoord shirt het Home binnen lopen om zijn respect te betuigen. Dat doet je echt wat.
Hier wil ik het voor nu bij laten, maar laten we doen wat van ons verlangt wordt en laten we allemaal in het zwart naar de wedstrijd tegen Groningen toe gaan. Fakkels in overvloed om het geheel nog extra kracht bij te zetten.
David, je bent pas echt dood als niemand meer aan je denkt, en wij, wij zullen je nooit vergeten.
R.
Zag het net ook ja ... ookquote:Op woensdag 30 november 2005 13:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Net interview met Booy gezien bij het sportjournaal. Krijg je toch ook weer kippenvel.
Echt bizar.
Voetballen doe je tegen elkaar, rouwen doe je met elkaar. Toch mooi dat zo veel mensen steun betuigen.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:27 schreef C4D het volgende:
R.
slikquote:Op woensdag 30 november 2005 12:27 schreef C4D het volgende:
R.
Waren aangrijpende beelden.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Net interview met Booy gezien bij het sportjournaal. Krijg je toch ook weer kippenvel.
He pik mooier had ik het niet kunnen verwoordenquote:Op woensdag 30 november 2005 12:27 schreef C4D het volgende:
R.
Bedankt Do, en bedankt voor de steun van gister maat.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:53 schreef Druppel het volgende:
[..]
He pik mooier had ik het niet kunnen verwoorden![]()
![]()
quote:Op woensdag 30 november 2005 13:42 schreef C4D het volgende:
Ik heb nog slechts 1 toevoeging aan mijn betoog: http://www.kicken.com/audio/david-fcutrecht-tribute.mp3
geen dank ook jij bedanktquote:Op woensdag 30 november 2005 13:54 schreef C4D het volgende:
[..]
Bedankt Do, en bedankt voor de steun van gister maat.
Klasse!quote:Op woensdag 30 november 2005 15:12 schreef methodmich het volgende:
Echt verschrikkelijk.
Heb er dan ook over geschreven: Het VBL-columnhoekje deel 7
Heel mooi!quote:Op woensdag 30 november 2005 15:12 schreef methodmich het volgende:
Echt verschrikkelijk.
Heb er dan ook over geschreven: Het VBL-columnhoekje deel 7
quote:In mijn leven bezocht ik ondanks mijn liefde voor Ajax, meer dan 50 wedstrijden van FC Utrecht. Grote namen heb ik zien spelen, zoals bijvoorbeeld Michael Mols, Dirk Kuijt en Stijn Vreven. Ook maakte ik belangrijke wedstrijden mee, zoals de 1-1 op een dinsdagavond tegen Go Ahead Eagles en de 6-0 overwinning op FC Groningen, zeer belangrijke wedstrijden die indruk maakte. Maar afgelopen week heeft meer indruk gemaakt, een achteraf dramatische week.
David di Tommaso heb ik meerde malen van dichtbij aan het werk gezien en hij imponeerde, ik vond hem zelfs beter dat Ajacied Julien Escudé. Op zondag 27 november 2005 was ik als Ajax-supporter aanwezig bij de wedstrijd tegen FC Utrecht, ook in die wedstrijd imponeerde David di Tommaso. Er gebeurde veel tijdens deze wedstrijd, de gehele maandag was deze wedstrijd het gesprek van de dag. Maar een dag later heeft niemand het meer over FC Utrecht - Ajax en terecht.
Dinsdagochtend wordt bekend dat de verdediger van FC Utrecht in zijn slaap is overleden, David di Tommaso was nog maar 26 jaar. Vol ongeloof verwerk ik dit bericht, maar het is moeilijk. Zelf ben ik 23 jaar, maar leeftijd zegt dus helemaal niets. Een gezonde conditie al helemaal niet, David di Tommaso was namelijk een sportman en hartstikke fit.
De hele rivaliteit tussen FC Utrecht en Ajax wordt even vergeten, want dit is niet balengrijk. Wesley Sneijder doet zijn plicht en legt bloemen neer bij Nieuw Galgenwaard, de supporters van FC Utrecht tonen hun respect en iedereen rouwt. De wedstrijd tussen FC Utrecht en Ajax van twee dagen eerder is helemaal niet belangrijk meer, eigenlijk is het achteraf zelf mooi dat David di Tommaso zijn laatste wedstrijd winnend heeft mogen afsluiten. En dat zeg ik als Ajacied, maar dat maakt op dit moment helemaal niet uit.
Hierbij wil ik de familie en vrienden van David di Tommaso condoleren met het verlies van hun dierbare, ook alle medewerkers en supporters van FC Utrecht wil ik hierbij sterkte wensen de komende tijd.
Uiteraard.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:27 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Heel mooi!
Mag ik jouw column in de OP van dit topic zetten?
Denk dat meer mensen dat wel weten toch bij utrecht? Ik heb wel een adres in amsterdamquote:Op woensdag 30 november 2005 15:59 schreef C4D het volgende:
Iemand adresje in de buurt van Utrecht om fakkels te kopen? PM please!
FC Utrecht topic lijkt me handigquote:Op woensdag 30 november 2005 15:59 schreef C4D het volgende:
Iemand adresje in de buurt van Utrecht om fakkels te kopen? PM please!
Beginnen met een piano stuk van Yann Tierssen en dan overgaan in een van de mooiste Fransje liedjes ooit. Indrukwekkend mooi dit. Kippenvel.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:42 schreef C4D het volgende:
Ik heb nog slechts 1 toevoeging aan mijn betoog: http://www.kicken.com/audio/david-fcutrecht-tribute.mp3
Patrick Bruel - Casser La Voix (kunnen spelfouten in zitten)quote:Op woensdag 30 november 2005 18:59 schreef JaWi het volgende:
Welk nummer is dat eigenlijk?
Even downloaden.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:00 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Patrick Bruel - Casser La Voix (kunnen spelfouten in zitten)
Je kunt het ook van deze kant bekijken. Dat deuntje van Amelie nemen wat onderhand al zo is uitgemolken in reclames/TV-programma's en dan zo'n voorspelbaar nummer van Patrick Bruel erachter.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Beginnen met een piano stuk van Yann Tierssen en dan overgaan in een van de mooiste Fransje liedjes ooit. Indrukwekkend mooi dit. Kippenvel.
Waarom moet jij op alles wat los en vast zit reageren? Vooral in een topic als dit stoort dat een hoop mensen...quote:
Het is niet dát deuntje van Amelie. Daar gebruiken ze La Valse D'Amelie voor en niet deze. Bruel vind ik niet voorspelbaar te noemen eigenlijk.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:03 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Je kunt het ook van deze kant bekijken. Dat deuntje van Amelie nemen wat onderhand al zo is uitgemolken in reclames/TV-programma's en dan zo'n voorspelbaar nummer van Patrick Bruel erachter.![]()
We hadden het er net over. Ik versta er geen hol van maar het is inderdaad ontroerend.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:09 schreef sr_firewire het volgende:
Weet niet of hij er al ergens stond: KIPPENVEL !
http://www.kicken.com/audio/david-fcutrecht-tribute.mp3
Begint irritant te worden inderdaad...quote:Op woensdag 30 november 2005 19:03 schreef JaWi het volgende:
[..]
Waarom moet jij op alles wat los en vast zit reageren? Vooral in een topic als dit stoort dat een hoop mensen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |