abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32704623
quote:
In Memoriam David di Tommaso

In zijn debuutjaar werd hij door de supporters uitgeroepen tot Speler van het jaar. David di Tommaso maakte zich na zijn komst bij FC Utrecht in de zomer van 2004 snel zeer geliefd. Van aanpassingsproblemen had hij geen moment last. Ondanks de taalbarrière en de cultuurverschillen vond hij direct zijn plaats bij de club, zowel binnen als buiten de lijnen.

In korte tijd was de kopsterke centrumverdediger niet meer weg te denken uit het team van Foeke Booy. Het grootste compliment voor zijn prestaties was misschien wel, dat de club na de uitstekende ervaringen met hem afgelopen zomer nog twee Franse spelers naar Utrecht haalde.

Di Tommaso werd als voetballer gevormd in de jeugdopleiding van AS Monaco. Hij bracht het tot een optreden in de Champions League, maakte als reserve het kampioenschap van 2000 mee en dwong een plaats af in de selectie van Jong Frankrijk. Door de enorme concurrentie bij de Franse topclub speelde hij in drie seizoenen echter slechts veertien competitieduels.

Op 20-jarige leeftijd koos hij voor Sedan, een club uit de Franse eerste divisie. Hij ontwikkelde zich er in drie jaar tot een betrouwbare kracht en trok onder meer de aandacht van de scouts van FC Utrecht. Vijf keer bekeken zij de verrichtingen van Di Tommaso en waren ervan overtuigd dat hij de ideale opvolger zou zijn voor Patrick Zwaanswijk, die zijn afscheid bij de club had aangekondigd.

Di Tommaso kende eigenlijk alleen de traditionele Nederlandse topdrie, zo gaf hij eerlijk toe. FC Utrecht was voor hem nog een onbekende naam. Maar dat veranderde snel. De eerste indrukken waren positief en bij de eerste contacten was hij ervan overtuigd dat FC Utrecht een club was die bij hem paste. Hoewel meerdere clubs belangstelling toonden, koos hij met zijn vrouw Audrey en hun dochtertje Noah voor het avontuur in Utrecht, waar hij bezig was aan zijn tweede seizoen.

Afgelopen zondag had hij nog een belangrijk aandeel in de 1-0 winst van FC Utrecht op Ajax. Een overwinning die hij op uitbundige wijze vierde met zijn teamgenoten en de aanhang. Aan zijn leven is in de nacht van maandag op dinsdag abrupt een einde gekomen. De verdediger werd slechts 26 jaar.
© FC-Utrecht.nl
quote:
FC Utrecht-verdediger Di Tommaso (26) overleden

David Di Tommaso is de nacht van maandag op dinsdag in zijn woonplaats De Meern in zijn slaap overleden. De Franse verdediger van FC Utrecht kwam aan zijn einde door een hartstilstand en werd 26 jaar.

Zondag was Di Tommaso in het met 1-0 gewonnen duel met Ajax nog de hele wedstrijd van de partij. Met een zeven als rapportcijfer was hij de hoogst gewaardeerde speler op het veld in De Galgenwaard.

Di Tomasso kwam in de zomer van 2004 van Sedan naar FC Utrecht. Hij groeide direct uit tot een vaste waarde en werd vorig seizoen door de supporters van FC Utrecht uitgeroepen tot speler van het jaar.

De linksbenige Fransman speelde voordat hij naar Utrecht kwam zeven jaar in eigen land. Hij begon bij AS Monaco, waar hij bijna drie seizoenen meemaakte en verkaste tijdens het seizoen 2000/01 naar Sedan, waar hij uitgroeide tot een gewaardeerde kracht.
© VI.nl
quote:
De Fransman David Di Tommaso is in de nacht van maandag op dinsdag overleden. De verdediger die in 2004 overkwam van Sedan overleed aan de gevolgen van een hartstilstand. Di Tommaso werd 26 jaar.
© Voetbalzone.nl
quote:
Utrechtspeler David di Tommaso plotseling overleden

Vannacht is Utrechtspeler David di Tommaso plotseling overleden. Wij condoleren FC Utrecht, familie en vrienden van Di Tommaso met dit verlies. Ondanks de grote rivaliteit tussen de beide clubs, roepen wij iedereen op om uit respect voor de nabestaanden zich waardig te gedragen.

Supportersvereniging Ajax en Onafhankelijke Fanclub Ajax (en de AFS sluit zich daar uiteraard bij aan).
© Ajax Foto Side.nl
quote:
Dernière minute :

Décès de David DI TOMMASO

Une information terrible nous est parvenue ce mardi en fin de matinée. Le décès subit de David Di Tommaso, victime semble-t-il d'une crise cardiaque durant la nuit.
David, né à Grenoble le 6 octobre 1979 était arrivé à Sedan en janvier 2000, alors international espoir dans l'équipe de Raymond Domenech après avoir évolué à Echirolles,le club de ses débuts, puis à Monaco. Il avait quitté le CSSA la saison dernière pour signer aux Pays-Bas, à Utrecht plus précisément.
Défenseur côté gauche, mais sachant être polyvalent, David Di Tommaso était un joueur de classe, de surcroit travailleur infatigable sur un terrain.
A sa famille, à tous ses supporters, le CSSA présente ses plus vives condoléances.
© Sedan, zijn vroegere club
quote:
EVEN STILTE AUB

Eigenlijk had ik op deze plaats best iets willen zeggen over Salomon Kalou, misschien wel de eerste Afrikaan in Nederland die we bijna smeken om te blijven. Over het feit dat bondscoach Marco van Basten hem al min of meer een plaats in de selectie voor het wereldkampioenschap heeft beloofd en of dat wel zo logisch is. Maar de zin en de noodzaak ontbreekt me even.

Wellicht had ik kunnen verhalen over de vreemde situatie in Roosendaal, waar trainer Dolf Roks in de ochtenduren werd ontslagen. In de loop van de dag stond hij echter nog weer als oefenmeester op het veld, omdat de spelers de voorzitter hier om gevraagd hadden en deze overstag ging. Merkwaardig, maar eigenlijk kan ik er momenteel alleen mijn schouders maar over ophalen.

Hoe verdiend het ook was geweest als Vitesse, dat ook het vertrouwen in de trainer uitsprak na een tegenvallende start van het seizoen en nu ineens weer hoog geklasseerd is, onderwerp was geweest van een column; ik voel de behoefte even niet. Zoals ik ook geen heil zie in schrijven over de teloorgang van Ajax. Het zal wel.

Hier had misschien ook een lyrisch verhaal over Zoro moeten staan. Zoro, een Ivoriaanse verdediger van Messina, die te maken kreeg met racistische bejegeningen van fans van Internazionale. Hij stapte met bal en al van het veld en stelde zo eindelijk eens een daad. Dat er uiteindelijk verder werd gevoetbald was bijzaak, maar er werd tenminste eens lef getoond door een speler. Hoe mooi en belangrijk ook, zou het zinnig zijn?

Want de noodzaak van een mooi verhaal over voetbal ontgaat me op dit moment even. Dat heeft te maken met het overlijden van David Di Tommaso, verdediger van FC Utrecht. Di Tommaso werd geboren in Frankrijk en had een achternaam die een bepaalde kunstzinnigheid verraadt. Die zat ook in hem, in zijn linkerbeen. Gezegend met een fraaie trap, jeugdinternational geweest voor Frankrijk en neergestreken in Utrecht. Daar speelde hij wel wat onder zijn niveau, maar dat was aan zijn spel nooit zichtbaar. Nooit maakte hij misbaar over onvolkomenheden van teammaats. Hij ging voorop in de strijd en werd in razend tempo populair in Utrecht.

Hij is nu niet meer. Een jonge man van zesentwintig, net een jaar ouder dan ikzelf. Ging ’s morgens naar zijn werk, zoals altijd. Hij trainde bij Utrecht, was vast nog opgetogen over de knappe zege op Ajax van een dag eerder. In de avonduren bezocht hij nog een restaurant en dacht bij thuiskomst dat hij iets verkeerds had gegeten. Ging vroeger slapen, om nooit meer wakker te worden. Gewoon, zomaar, van het ene op het andere moment.

Natuurlijk, ik begrijp heel goed dat dit nooit het nieuws gehaald had, was hij geen voetballer geweest. Was hij een stratenmaker of een buschauffeur, dan had niemand iets geweten. Maar maakt dat het minder erg? Of de andere gevallen erger? Bovenal was Di Tommaso namelijk echtgenoot en vader. Hij laat een jong kind achter en een jonge vrouw, in een vreemd land. Diep tragisch.

Want, zoiets komt bij mij altijd hard aan. Zeker omdat ik, en velen met mij, van al die voetbalzaken nog wel eens een hoofdzaak wil maken. Bij een gebeurtenis als deze besef je dan ineens weer hoe betrekkelijk dat allemaal is. Wat maakt het al dan niet behalen van Europees voetbal dan uit? Zal men er in Utrecht om malen of ze negende of tiende worden op moment, om maar wat te noemen? Nee, natuurlijk niet.

Desondanks draait de voetbalwereld gewoon door. Niet onlogisch, zo gaan die dingen. Maar vreemd is het wel. Ik weet dat ik me dit weekend ook wel weer druk zal gaan maken over de bijzaken op de groene mat, maar neem me wel voor om een momentje stil te staan bij David Di Tommaso. Bij de man die ik op 19 november nog zag voetballen in Breda, toen zijn club bij NAC op bezoek was. Tien dagen later was hij er niet meer. Gewoon even stilte, heel even maar. Opdat we hem nooit vergeten. David, rust zacht.
© Met veel dank aan Methodmich

Het condeolance-register is hier en hier te vinden.

David di Tommaso is 26 jaar oud geworden

Luister hier naar een persconferentie op Radio M Utrecht!

Meer informatie volgt zo spoedig mogelijk!

Vorige topic van Di Tommaso

01 | 02
pi_32704815
Beetje vroeg.. die andere is nog niet eens vol
  woensdag 30 november 2005 @ 19:21:45 #3
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_32704953
Je lijkt wel obsessed, ga hier verder ook niet op in...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_32705030
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Die gast doet het er gewoon om. Raar trekje.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32705104
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:17 schreef TerroRobbie het volgende:
Bij 297 vindt ik het niet vroeg hoor.
Maargoed ontopic.
pi_32705282
Ben er net geweest:

Mijn kaartje

[ Bericht 13% gewijzigd door Suijk op 30-11-2005 20:49:57 ]
Punk !
pi_32705302
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:21 schreef DarkShine het volgende:
Je lijkt wel obsessed, ga hier verder ook niet op in...
Eens, ga er ook niet meer op in, want heb m'n mening al gegeven.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32705647
Zijn er meer sites als deze hieronder die, terwijl geen FCU-site, er toch aandacht aan besteden?

www.hafc.nl

Dit soort gebaren zijn zo mooi, vrijdag in het stadion schijnt er ook wat te gebeuren...

[ Bericht 7% gewijzigd door Zapper op 30-11-2005 19:55:48 ]
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_32705785
Ja... de formule 1 site van _moder8or_
pi_32706059
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:47 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja... de formule 1 site van _moder8or_
Punk !
  Trouwste user 2022 woensdag 30 november 2005 @ 20:02:07 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_32706301
Modderator ik begrijp je wel hoor.Maar reageer niet op alle posts die er worden geplaatst. Iedereen vind het erg. Sommigen ergeren zich aan het feit dat je zo aanwezig bent in het topic. Snap je hoop ik zelf ook wel. Maar wel een mooie OP.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_32707965
Netjes verwoord tong.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 november 2005 @ 21:12:02 #13
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32708703
indrukwekkende bloemenzee voor het stadion
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32710032
Lukt het iemand om DEZE twee filmpjes op te slaan? Ze staan rechts, ik wil ze heel graag hebben.

Ben bezig om wat herinneringen van de afgelopen dagen te verzamelen, het heeft diepe indruk op me gemaakt. Gisteren het één en ander van Radio M opgenomen en ben nu op zoek naar filmpjes.
pi_32710663
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:48 schreef Stampie22 het volgende:
Lukt het iemand om DEZE twee filmpjes op te slaan? Ze staan rechts, ik wil ze heel graag hebben.

Ben bezig om wat herinneringen van de afgelopen dagen te verzamelen, het heeft diepe indruk op me gemaakt. Gisteren het één en ander van Radio M opgenomen en ben nu op zoek naar filmpjes.
Ben bezig met opslaan. Even geduld.
  woensdag 30 november 2005 @ 23:10:46 #16
15600 BB-King
Long live the King!
pi_32713046
Foeke Booy was er nog erg geëmotioneerd onder, zo net tijdens het NOS interview.

Logisch natuurlijk...
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_32713784
Mijn excuses voor het 'spammen' in deze 'reeks'..
  donderdag 1 december 2005 @ 00:30:08 #18
135584 H.Finkers
Leefde is ampart
pi_32715489
Weet iemand of het morgen live op tv komt?
pi_32715522
Ja dat weet ik, komt niet.
  donderdag 1 december 2005 @ 00:32:44 #20
135584 H.Finkers
Leefde is ampart
pi_32715549
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja dat weet ik, komt niet.
Weet je ook waarom niet? Het lijkt me enorm mooi zo'n eerbetoon, maar ik vind het hypocriet als door mij ras-utrechters wellicht niet naar binnen kunnen..
pi_32718600
Zoe die bloemenzee is al groot geworden! Mooi man....

Vanavond zal wellicht door RTV Utrecht live worden uitgezonden, maar het lijkt me niet dat andere kanalen dat gaan doen. Waarschijnlijk komt er een item over; maar eigenlijk kan me dat niks schelen.
  donderdag 1 december 2005 @ 09:41:23 #22
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32719639
quote:
Tienduizenden reacties na overlijden Di Tommaso

UTRECHT - In het condeolanceregister op internet voor de overleden voetballer David Di Tommaso van FC Utrecht zijn al tienduizenden reacties binnengekomen. Tot half drie woensdagmiddag tekenden al meer dan 31.000 mensen het register om hun steun te betuigen aan de nabestaanden van de verdediger en aan zijn club.

FC Utrecht houdt donderdagavond om half negen een herdenkingsbijeenkomst. Die vindt plaats in Stadion Galgenwaard. Om zeven uur 's avonds opent het stadion zijn deuren voor de belangstellenden.

Het overlijden van de populaire speler heeft een diepe wond geslagen bij zijn medespelers en trainers van FC Utrecht. „Het is vreselijk moeilijk, maar het is nog veel moeilijker voor de familie van David”, zei trainer Foeke Booy.

„Het is een grote klap voor de selectie en het begeleidingsteam. Iedereen moet dit verlies een plekje geven. Wat de familie en iedereen binnen FC Utrecht steun geeft, zijn alle blijken van medeleven die ons uit alle hoeken van de samenleving bereiken. Dan zie je wat een speler, die toch nog maar anderhalf jaar bij ons voetbalt, kan bewerkstelligen.”

Bij FC Utrecht is er één keer eerder een actieve speler overleden en ook toen was Foeke Booy trainer. Adem Kök, speler van Jong Utrecht, overleed in 1998 op 19-jarige leeftijd aan de gevolgen van een auto-ongeluk. „Ook dat was vreselijk en ik heb toen gemerkt wat dat met de spelersgroep deed”, herinnert Booy zich.

„Voor dergelijke tragedies zijn geen draaiboeken. Wat dit verlies met de groep doet, kan ik nu ook niet inschatten. Voetbal staat nu even op de tweede plaats. Iedereen moet het op zijn manier kunnen verwerken. Het leven gaat door, maar ergens is geen echtgenoot en vader meer”, aldus Booy.

Op initiatief van voetbalclub Sedan, Di Tommaso's vorige werkgever, wordt in de Franse plaats vrijdagochtend een herdenkingsdienst gehouden. Ter nagedachtenis aan hun voormalig ploeggenoot dragen de spelers van Sedan zondag in het duel tegen Valenciennes rouwbanden.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 1 december 2005 @ 10:13:43 #23
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_32720295
Ik baal er zo vreselijk van dat ik er vanavcond niet kan zijn
Het wordt heel indrukwekkend vanavond, weet ik zeker...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 1 december 2005 @ 10:37:07 #24
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32720768
quote:
'Nummer 29 eeuwig voor Di Tommaso'

Als laatste eerbetoon aan David di Tommaso heeft zijn oude club Sedan besloten om nooit meer nummer 29 op de spelerslijst te zetten.

Op de officiële website meldt de Franse club: "De clubleiding heeft besloten om nummer 29 voor eeuwig aan David di Tommaso te laten, het nummer dat hij droeg in de tijd dat hij voor ons speelde."

Dit seizoen droeg Morgan Amalfitano nog altijd het nummer, maar hij zal dit jaar voortzetten onder nummer 18.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 1 december 2005 @ 10:47:41 #25
67174 Dos37
Come on Twente
pi_32720965
zal wel indrukwekkend worden.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: