quote:Op maandag 21 november 2005 22:43 schreef The_Eggman het volgende:
Ik zat nog te overwegen m'n Tweakers topic start hier te posten maar dat bleek nogal veel werk te zijn aangezien veel codes hier niet werken. Kwam er net ook nog eens achter dat ik hem daar niet meer kan editen omdat hij ondertussen te lang is geworden
Blijkbaar ben ik toch wat the enthousiast geweest met het schrijven van informatie
Toestel is al besteld en papierwerk ingevuld, 20 dec. kan ik 'm ophalenquote:Op dinsdag 22 november 2005 13:47 schreef JDude het volgende:
Mooi stukje info! Net even langs Orangeshop geweest... over een maand kan ik weer mijn abo verlengen + nieuw toestel, vrijwel zeker dat het dan de M3000 wordt.
Op gebied van specs is de MDA Vario simpelweg vele malen beter. De Hiptop is oud en is sowieso naar mijn mening nooit al te geweldig geweest. Ik heb genoeg negatieve commentaren over dit toestel gelezen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:03 schreef Goodfellas het volgende:
ik zit trouwens te twijfelen tussen een MDA vario of een Hiptop
@ts: is ie aan te raden?
Tom Tom mobile niet, wel tom tom navigatorquote:Op zaterdag 26 november 2005 09:14 schreef Tovaho het volgende:
het lijkt erop dat dit mijn nieuwe foon gaat worden. Kan Tom Tom mobile erop gezet worden, dat is wel essentieel voor mij, voor mijn keuze....
Heb datzelfde probleem ook. Met de M3000 werkt activesynk vaakt niet, terwijl ik met mijn C500 geen problemen heb. Firewall truuk werkt ook niet.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:09 schreef Tovaho het volgende:
Nee, de vuurmuur is het niet. Excuus voor het niet zorgvuldig kijken/lezen overigens....
Als het nog niet gedaan is, doe ik het morgen. Mijn dig cam ligt nog op de zaak....quote:Op zondag 4 december 2005 17:34 schreef tonks het volgende:
Kan iemand een foto maken van hoe een website eruit ziet op de telefoon bijvoorbeeld fok.nl
quote:Om je laptop of PDA handmatig in te stellen voor T-Mobile GPRS Internet, heb je de volgende gegevens nodig. Deze instellingen gelden voor alle Abonnee prijsplannen.
APN: internet (Let op kleine letters)
IP-adres: Door server toegewezen IP-adres
DNS: Door server toegewezen DNS-adres
In geval dat DNS-adressen toch nodig blijken te zijn
Primair DNS: 193.79.237.39
Secundair DNS: 193.79.242.39
Advanced connection settings: +CGDCONT=1,"IP", "internet","",0,0
(Voor Motorola telefoons:+CGDCONT=1,"IP","internet")
Inbelnummer voor GPRS
Voor Siemens en Motorola telefoons: *99***1#
Voor Samsung telefoons: *99**1*1#
Alle andere telefoons: *99#
Niet gemaakt met een Vario, maar wel met een PDA (dus hetzelfde resultaatquote:Op zondag 4 december 2005 17:34 schreef tonks het volgende:
Kan iemand een foto maken van hoe een website eruit ziet op de telefoon bijvoorbeeld fok.nl
Alleen T-Mobile (als MDA Vario) en Orange (als SPV M3000) leveren 'm volgens mij.quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:26 schreef mikey2k3 het volgende:
te stoer apparaat, aankomende donderdag avond is die van mij. weet iemand of hij te verkrijgen is via vodafone? heb namelijk momenteel vodafone en erg tevreden. als het niet kan ga ik naar t mobile.
Dan zou je 'm dus met elk sim-only abo kunnen gebruiken?quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:29 schreef tonks het volgende:
Nee want belcompany kan hem als qtek en i-mate leveren dacht ik
Ik denk omdat T-mobile het apparaat denkt terug te verdienen uit je abonnementskosten...quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:34 schreef mikey2k3 het volgende:
waarom is het, wanneer ik bij belcompany op de website dit product wil bestellen met een t mobile 2 jaar 200 abbo. dat je nog 250 euro voor het toestel moet betalen terwijk je hem dan bij t mobile zelf gratis krijgt?
quote:Hebben jullie ook zulke problemen met streaming video op je MDA? Kies je op pocketpcmedia.nl De low quality stream, dan is het beeld en geluid bagger, maar als je de hoge kwaliteit kiest, dan schokt alles en is ie constant aan het bufferen.
Hier een howto om op hoge kwaliteit te streamen naar je MDA mbv ORB.
Deze methode is vooral geschikt voor media die altijd op hetzelfde adres uitzenden, zoals Journaal 24 van de NOS, RTL-7, CNN news channel en Talpa TV. Het idee is dat ORB een HIGH quality stream downsampled naar een stream die de MDA nog precies wel aankan.
00. Lees het eerst eventjes helemaal door, dan weet je wat er allemaal bij komt kijken.
01. Installeer de nieuwste VLC MediaPlayer
02. Installeer ORB op je desktop pc (WinXP SP2 aanbevolen!).
3a. Optioneel: Installeer het WMV3 codec pack van MS
3b: Optioneel: Installeer DScaler, bevat enige Encoders/Decoders. Ik betwijvel of het essentieel is, maar misschien heeft ORB ze nodig. (EDIT: Orb heeft ze niet nodig)
04. Creeër een accountje bij orb via het programma.
05. Ga naar http://www.pocketpcmedia.nl/ en zoek een stream op die je wil hebben.
06. Klik op de HIGH stream zodat deze in Windows Media Player opent.
07. In WMP, klik rechts op het playlist item en kies properties.
08. Copieeer de location door deze te selecteren en dan Control+C in te drukken.
09. Start VideoLan Player op.
10. View->Playlist
11. Manage->Add MRL
12. In het text vak bij "File": control+V de URL.-->Enter
13. Dubbelklik op het toegevoegde item. Als het goed is zie je nu 2 ā 3 streams ontstaan (met mms:// ervoor).
14. klik rechts op de tweede stream (de eerste stream is reclame) en kies Info.
15. Kopieer de URL naar het klembord met Control+C.
16. Open een nieuwe internetbrowser (nog gewoon op je pc) en ga naar http://my.orb.com/.
17. Log in en klik onderin op Change Speed. Voer de snelheid in (250-300Kbps is het maximale wat mijn MDA aan kan, ik kies in ieder geval voor 280Kbps). Vink Remember Speed aan en klik op Change Speed.
18. Klik in de werkblak op TV.
19. Klik op Setup.
20. Klik op Custom Channels
21. Voer ChannelName in en plak de URL op het klembord in het vak "Stream URL".
22. Laat de rest maar onveranderd, want als ik daar aan lig te pielen, dan krijg ik een foutmelding tijdens het opslaan van het nieuwe TV station. Ook het editen van een kanaal resulteert in een foutmelding.
23. Klik op Save Changes.
24. Klik op Exit setup.
25. Kies My Custom Channels onder het tabblad TV, klik op je net toegevoegde stream en klik op de playbutton.
26. De eerste keer kan resulteren in een foutmelding dat het bestand niet kan worden gevonden. Schakel eventjes je Firewall uit en probeer het nog een keertje, bij mij kostte het bij sommige TV zenders twee pogingen voordat WMP ging bufferen. Ook het opnieuw opstarten van ORB kan nuttig zijn. Merk op dat het bufferen langer duurt dan normaal. ORB is namelijk on the fly bezig met het re-encoden van de HIGH quality stream.
27. Werkt het naar behoren? Hang dan je MDA in het WIFI netwerk of hang'm aan de ActiveSync (Via AS kan je namelijk internetten op je MDA).
28. Log op je MDA in op my.orb.com, stel voor je MDA ook de snelheid in op iets van 280Kbps, en zoek je net toegevoegde TV zender op. Klik op de playbutton en als het goed is werkt je stream. Nu kan je bijvoorbeeld het NOS journaal Fullscreen bekijken op goede kwaliteit! (Werkt het niet in 1 x, probeer het dan nog een tweede keer, WMP is wat wispelturig).
29. Klaar!
Noot 1:
Stottert het allemaal wat teveel op je MDA? Zet alle andere achtergrondprogramma's uit.
Verder heb ik in WMP op m'n MDA het volgende ingesteld:
1. Videobestand op volledig scherm: Altijd
2. Snelheid ineternet verbinding: Mobiele telefoon, 384kbps. (Zou ook hoger moeten kunnen, maar geen zin om te proberen:P)
3. Verbindingssnelheid detecteren: Uit.
In het begin, als ik net zit te kijken, heb ik soms last van "lage stemmen", vrouwen klinken als mannen. Ook loopt het geluid eventjes niet in-sync. Bij mij verdwijnt dit echter na ongeveer een halve minuut kijken.
[EDIT]Ik moest opnieuw mijn XVID decoder installeren om ORB weer XVIDs te laten streamen die al lokaal op de PC staan.
Noot 2:
Hierbij enige streams, zodat je de stappen 5 tot en met 14 kan overslaan:
1. CNN News: mms://wmlive.bbc.net.uk/wms/news/heads_bb_s1
2. NOS Journaal 24: mms://livemedia.omroep.nl/vpro5-bb
3. RTL-7: mms://217.118.160.41:80/rtlzbroad/
4. Talpa TV: mms://streamers.at.sara.garnierprojects.com/talpastream1
Gaarne feedback op de tutorial, heb zo volledig mogelijk geprobeerd te zijn, maar er kan een foutje in zijn geslopen.
Eggy, zodra iemand dit ook heeft geprobeerd en heeft bevestigd dat het werkt, is dit misschien ook iets voor de OP?
Ik heb nu de RUU_Prodigy_1030710_110_10410_Qtek_NLD_Ship erin zitten.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:06 schreef tonks het volgende:
En welke rom had jij? (de nieuwe dan)
Ik ben wat dat betreft inderdaad niet kapot van mijn vario. Het sluiten van het schuifmechanisme gaat, maar is inmiddels vrij losjes. De 'klik' bij het sluiten is wat softer. Heb niet het idee dat het erg is, maar ik vraag me af of dit apparaat het een jaar in goede staat gaat uithouden. Verder zit er inmiddels een stukje tape om m'n stylus heen, omdat ie anders nogal eens spontaan uit z'n vakje valt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:38 schreef vw_caddy het volgende:
Hoe zit het schuifmechanisme van de Vario in elkaar? Bewegende onderdelen zijn vaak onderhevig aan slijtage, en dat lijkt mij niet echt geweldig voor deze prijs.
quote:# Voor het afsluiten van een Orange abonnement dien je 18 jaar of ouder te zijn.
Laat je ouders tekenen, maar betaal zelf de abo.kosten. Opgelost.quote:
Eerste negatieve reactie die ik lees over de MDA Vario, verder alleen maar positieve reacties gelezen op verschillende sites.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:23 schreef ToMaSZ het volgende:
Even baggerspuien over m'n vario.
Ik zou de vario niet nog een keer kopen. Teveel gezeik met het ding. Batterijlevensduur is ongeveer een dag als ik oplaad via de usb, 3 dagen bij opladen via stopcontact (vrij intensief gebruik, dus das redelijk acceptabel, alleen belachelijk dat ie kut oplaadt via de usb)
Stylus flikkerde er steed suit, door beroerd ontwerp van het klemmetje in de schacht. Heb er nu een tape-je omheen gedraaid, maar dat gaat geheid ook de soep in draaien. De nokjes van de batterijklep liggen eraf... binnen 2 maanden is het een gaar kutapparaat. Functies ok, duurzaamheid zwaar onvoldoende.
Kan nog wel even doorgaan hoor, maar das iets minder gefundeerd. Er is weinig software voor WM5 geoptimaliseerd en voor de omap850 in het byzonder. Hoewel de cpu goed uit de benchmarks komt, is ie in de praktijk niet heel snel, simpelweg omdat de applicaties er niet op geschreven zijn. De 64MB geheugen zijn ook aan de zuinige kant.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:50 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Eerste negatieve reactie die ik lees over de MDA Vario, verder alleen maar positieve reacties gelezen op verschillende sites.
Heb hem gister ook besteld trouwens, hoop hem binnen 2 weken in huis te hebben![]()
Mja, de software.. kun je er niet Mobile 2003 op installeren? In dat geval zou ik dan ook direct F-secure op kunnen installeren zodat ik geen probleem heb met het draadloze netwerk op school. Nu moet ik wachten totdat F-secure zelf met een update komt..quote:Op woensdag 11 januari 2006 08:09 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Kan nog wel even doorgaan hoor, maar das iets minder gefundeerd. Er is weinig software voor WM5 geoptimaliseerd en voor de omap850 in het byzonder. Hoewel de cpu goed uit de benchmarks komt, is ie in de praktijk niet heel snel, simpelweg omdat de applicaties er niet op geschreven zijn. De 64MB geheugen zijn ook aan de zuinige kant.
Kwaliteit van de foto's van het apparaat is, zoals bekend, matig. (Slechte witbalans) Heb nu nieuwe rom van t-mobile, dus ben benieuwd of er wat wordt opgelost.
Ligt eraan hoe de voorraad is. Vaak bel ik even, voordat ik bij TM online iets bestel.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:23 schreef Fulcrum_X het volgende:
Weet iemand trouwens hoe lang het duurt voordat je hem binnenkrijgt, bij bestellen via internet? (Website T-Mobile bijv.)
Heb ook even gebeld net, zou 2 weken duren voordat ik de bevestigingsbrief krijg en daarna binnen 5 dagen het pakket/mobiel. Duurt nog wel ff dus, maar komt wel goed uit aangezien ik nog 8 tentamens heb deze maandquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:27 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe de voorraad is. Vaak bel ik even, voordat ik bij TM online iets bestel.
Argh ik wil er ook mee spelenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:37 schreef j0rrit het volgende:
...en hij was op voorraad! Nu lekker de hele zaterdag rustig prutsen met m'n nieuwe speeltje!
[afbeelding]
* guitarist.nlquote:Op maandag 23 januari 2006 22:38 schreef Hoogbevaegd het volgende:
Zijn er al mensen die problemen ondervinden met de MDA Vario? Ik zit er over te denken om een retention aan te vragen bij T-Mobile en daarbij zat ik te denken aan de MDA Vario (is dan nml gratis)
Problemen zoals stof achter je display, zwakke accu, vul zelf maar in.
Of zijn jullie allemaal vol lof over dit toestel?
quote:Op zondag 22 januari 2006 16:20 schreef guitarist.nl het volgende:
ehm, iets waar ik al een tijdje mee zit met windows mobile,
ik wil mijn sms'jes op mijn computer hebben!!
met mun vorige telefoon had ik +1700 smsjes in een jaar (inbox & outbox)
iemand een oplossing??
Accu voldoet tot nu toe prima, zelfs als ik 'm als MP3- en/of videoplayer gebruik.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:38 schreef Hoogbevaegd het volgende:
Zijn er al mensen die problemen ondervinden met de MDA Vario? Ik zit er over te denken om een retention aan te vragen bij T-Mobile en daarbij zat ik te denken aan de MDA Vario (is dan nml gratis)
Uiteraard is het mogelijk om *.mp3 te gebruiken als ringtone. WMA if you like. Zelfs WMV en MPEG etc behoren tot de mogelijkheden om als beltoon in te stellen. Trilfunctie is een beetje overdone vind ik persoonlijk. Dit is een serieuze vibrator, die toevallig ook kan bellen. Dus dames...quote:Op maandag 23 januari 2006 23:01 schreef Hoogbevaegd het volgende:
Kan je trouwens met dit toestel ook *.mp3 gebruiken als ringtone? En hoe zit het met de trilfunctie, is dat nog wat (qua kracht dan)?
Even azijnpissenquote:Op maandag 23 januari 2006 22:38 schreef Hoogbevaegd het volgende:
Updaten naar 5.21.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:02 schreef patrickvg het volgende:
heeft er iemand al tom tom navigator 5 op de MDA Vario weten te krijgen? Mij lukt het niet, heb al veel posts gelezen, maar kom er niet uit! Wie kan mij verder helpen?
De update is een installer op zich en installeert gewoon tomtom 5.21quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:26 schreef patrickvg het volgende:
ik krijg alleen de updat 5.21 geinstalleerd op de mda vario, en dan lukt het me niet om kaarten te installeren, maar ik moet de uiteindelijke tom tom 5 toch eerst installeren lijkt me, maar dit werkt niet..
ben al 4 dagen bezig, maar niets werkt..
ja als ik 5.21 heb geinstalleerd start tom tom navigator gewoon op, maar krijg dan een melding dat er geen kaarten gevonden zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:41 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
De update is een installer op zich en installeert gewoon tomtom 5.21
Kun je tomtom starten na installatie van de 5.21 update?
Een 'oplossing' is er zeker, maar daar is dit forum niet voor. Check de huisregels.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:12 schreef patrickvg het volgende:
aha op die manier, misschien kan ik op het internet nog een code vinden
weet iemand misschien wat? anders probeer ik het wel via de persoon de code te krijgen
bedankt in ieder geval!
Ik heb 'm op het station na aanschaf al uit de doos gehaald en ben er vrolijk mee gaan klooien. Opladen deed ik thuis wel. Als je de eerste paar keer de batterij helemaal leegtrekt voor je 'm oplaadt komt het best goed met dat ding.quote:Op maandag 13 februari 2006 11:33 schreef kletskop het volgende:
ff een kickje. heb net dit toestel gekocht en vroeg me af hoe lang het duurt voordat hij helemaal opgeladen is? Kan ik hem al wel gebruiken als ik aan het laden ben of is het verstandiger van niet?
Antwoord 1: Je buffer zit vol geladen met een groot stuk film waardoor hij niet soepel afspeelt. Ga naar geheugen -> systeem en beëindig alle overbodige applicaties.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:10 schreef jp84 het volgende:
als ik een groot film bestand wil kijken op m'n foon dan gaat het beeld heel schokkerig..
gebruik gewoon een WMV, waar kan het aan liggen?
en met die ringtones, ik kan er maar uit 10 kiezen ofzo uit dat lijstje, weet iemand hie je zelf ringtones errop kan zetten?
Bedoel je dan legaal of illigaalquote:Op zondag 19 februari 2006 21:46 schreef luciferist het volgende:
zijn er toevallig nog gratis games voor de vario?
Er is een programmaatje op internet te vinden... Pocket DivX Encoder...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:33 schreef dady het volgende:
Ik ben bar slecht in bubble breaker.
Heeft iemand een idee hoelang de accu meegaat als je full-time film kijkt? Nog verschil per programma? Ga vanavond richting Zwitserland heb ik iig iets te doen
Loopt stormquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:18 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
welkom bij de m3000 / mda vario elite
Die van m'n huisgenoot is terug naar de fabriek.quote:
Wanneer gebeurt dit je? en heb je de originele firmware nog?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:15 schreef guitarist.nl het volgende:
wie heeft er nog meer regelmatig last van vastlopers
ja orgineel, nah ik doe wel heel veel dingen tergelijketijd, en heb ook alweer veel shit er op gehad en verwijderd..quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:19 schreef tonks het volgende:
[..]
Wanneer gebeurt dit je? en heb je de originele firmware nog?
Via een tweakers linkje (Topic) heb ik gelezen hoe het moest, het is heel simpel het is simpelweg een setup bestand wat je draait op je computer dan doet je computer je telefoon flashen ofzo (Wel ff goed de instructies lezen) en dan heb je nieuwe firmware.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:30 schreef guitarist.nl het volgende:
ik heb mijna altijd aan
maar je kon de t-mobile shit toch niet zomaar upgraden ??
wat een onoverzichtelijke kut sitequote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:49 schreef tonks het volgende:
Kijk nou gewoon op die link, het is zo makkelijk.
Ik ben er blij meequote:
Ik had al een 1 gig in mijn SDA zitten, dus die is nu over in de Wizardquote:Op maandag 13 maart 2006 11:42 schreef guitarist.nl het volgende:
ik wil binnenkort ook ff 1 gig mini sd halen, niet dat 512 te weinig is, maar toch
Je hebt voor de mac Missing Sync en Pocketmac, maar die werken beide nog niet voor windows 2005.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:15 schreef guitarist.nl het volgende:
ik dacht dat er ook een active sync voor mac was
Ik heb ook nog een Mpx200 liggen, en de SDA is ook gewoon een c500 natuurlijkquote:Op maandag 13 maart 2006 12:12 schreef tonks het volgende:
Ik heb hiervoor 2 smartphone's gehad met windows (Mpx200, en een spv c500) was ik ook wel blij mee. jammer dat ik niet kan syncen met mijn mac.
Ik heb het mijn MDA Vario net te koop gezet, ik heb ook MAC's en hij wil nog niet syncen. Er zijn 2 apps die binnenkort updates krijgen, The Missing Sync en Pocket Mac pro.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:15 schreef guitarist.nl het volgende:
ik dacht dat er ook een active sync voor mac was
quote:Op maandag 13 maart 2006 12:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een Mpx200 liggen, en de SDA is ook gewoon een c500 natuurlijk.
Tja, wat kan er WEL met een mac?.
p910 is ook erg gaaf!!quote:Op maandag 13 maart 2006 12:20 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Geef mij m'n P910i maar, geen toetsenbord en Wifi, maar dar kan ik mee leven.
hoesje ?quote:Op maandag 13 maart 2006 12:20 schreef tonks het volgende:
Dat hoesje heeft trouwens 4 van mijn pinpasjes gesloopt, en 2 van mijn vader..
Ik zou er idd ook moe van worden als alle leuke dingen er niet zijn voor mijn OSquote:
Die werkt met magneten he? Idd niet zo handig voor je pinpassen...quote:
Ligt aan je voorkeurquote:Op maandag 13 maart 2006 12:28 schreef guitarist.nl het volgende:
wat is btw het spel wat ik echt geinstalleerd moet hebben ??
ik heb ben wel verslaafd aan jawbreaker speltype 4
Een vette PSP, als het goed is is vanavond al de deal rond.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:28 schreef tonks het volgende:
Jana, Wat verwacht je voor je Vario? begin zelf ook te twijfelen, nu ik zie hoe makkelijk en fijn syncen is.
Het is van de beste Smartphones die ik ooit heb gehad.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:23 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
p910 is ook erg gaaf!!
nooit gehad maar wel gaaf !!
oe, doet ze het beter dan mij: 2542 topscore, gemiddeld 946, en 547 spelletjes gespeeld (sinds 10 januari)quote:Op maandag 13 maart 2006 12:46 schreef luciferist het volgende:
[..]
neej ik was dat en mijn vriendin is dat, ik ben afgekickt doordat mijn vriendin het ging spelen
2590 topscore
tonks als doorgewinterde fokker zou je toch wel moeten weten dat dat een schaamteloze tvp isquote:
Kijk ff naar ScummVM. Als je ergens nog oude lucasarts/revolution spelletjes hebt liggen, kun je ze op je ppc spelenquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:12 schreef j0rrit het volgende:
Laatst wilde ik wat old skool spelletjes op m'n M3000 zetten, denk hierbij aan the Lost Vikings en T.I.M. (The Incredible Machine). Dit zijn allebei programma's die gebruik maken van Dos.Nu ving ik laatst iets op over hoe je een soort van Dos-OS op je Wizzard kunt draaien ter ondersteuning van applicaties. Wie weet hier meer vanaf, en beschikt over de nodige websites waar e.e.a. te vinden is?
Ze vragen gewoon grof geld voor oude spelletjes als dit overigens.
Sowieso is elke site met gratis Pocket PC games welkom.Je blijft immers Nederlander of niet.
ja maar waarķm dan? omdat de smartdialer roze is? verder zijn er toch slechts kleine verschillen die je zo met een tweak kunt verhelpen?quote:Op vrijdag 21 april 2006 02:46 schreef guitarist.nl het volgende:
van t-mobile naar t-mobile kan wel,
ik heb nu qtec rom 2.18.7.6 er op staan![]()
Kleine verschillen? Het is of je een golf 1 met een gloednieuwe bmw vergelijkt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:13 schreef belikewater het volgende:
[..]
ja maar waarķm dan? omdat de smartdialer roze is? verder zijn er toch slechts kleine verschillen die je zo met een tweak kunt verhelpen?
Identiek, op het toetsenbord na. Ik zou nu om die reden misschien ook de s200 nemen, omdat ik het toetsenbord minder gebruik dan ik had verwacht, maar om nou te zeggen dat de S200 veel beter is? Lijkt me sterk, het is namelijk technisch exact hetzelfde apparaat verder.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:39 schreef Developersrus het volgende:
Vind de Qtek s200 persoonlijk tig keer beter...
Domme vragen bestaan niet. Als je een snel, stabiel, engelstalige ppc met garantie wil, moet je een i-mate of qtek nemen. Een vario is voordeliger en makkelijk te flashen naar de nieuwere i-mate of qtek roms. Je moet daarvoor wel je cid-lock verwijderen, wat je garantie in gevaar brengt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:46 schreef belikewater het volgende:
Sorry voor de domme vragen. Ik heb al op smater-phones.com, GoT en XDA gezocht, maar het is gewoon veel te veel info en ik kom er slecht uit.
Wat ik wil is gewoon een stabiel, snel, engelstalig systeem zonder rare extra's die ik toch nooit gebruik. Bovendien wil ik niet nog twee dagen in het register hoeven kutten om alles fatsoenlijk in orde te krijgen (IE cache op SD, 802.11g ondersteuning etc) Ik ga het volgende doen:
* unlocken mbv Lokiwiz02b volgens smarter-phones.com tutorial
* RUU_Prodigy_2170702_21707102_20710_QTEK_WWE_Ship.exe installeren (van XDA geplukt)
* OMAP overclock volgens XDA tutorial
* overige aanpassingen volgens GoT tutorial
hoe zit het dan met de extended ROM van T-Mobile, die is dan toch ook (hopelijk weg) en vervangen met die van QTEK of niet? Of moet ik nog hard-soft resetten?
Voor de vario waren nog erg veel regteaks te vinden, moet ik sommige daarvan toch écht nog uitvoeren? Wat zijn de essential tweaks voor de QTEK ROM?
thanks!
Ik heb ze alledrie niet. Magic button is leuk voor het afsluiten van programma's, maar daar wordt je wizard niet per definitie sneller van. En een bijwerking is dat als je gaat sluiten je elke keer je dialer voor je neus krijgt ipv todayscreen. Ik gooi ze handmatig uit als er iets begint te laggen. Memmaid draai ik eens per paar maanden en gooi het dan weer weg. Checknotifications zelfde verhaal. Resco is een aardig ding, maar total commander is een gratis file manager die ook alles- en meer kan wat de Resco Explorer ook kan. Voor de todayscreen heb ik pocketbreeze en ilauncher gekocht en geintegreerd. Is sneller en minder log dan SPB, maar veel meer te customizen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:50 schreef belikewater het volgende:
heb ook begrepen dat Magic Button, MemMaid, CheckNotifications en Resco Explorer DE essentiele progs zijn
heb k dat goed begrepen?![]()
Het schijnt van toestel tot toestel te verschillen idd. Sommige exemplaren draaien bij 240 per direct de soep in, anderen hebben op 276 haast nooit problemen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:59 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb hem ook standaard op 240Mhz draaien hoor. Hoef vrijwel nooit te resetten. heel af en toe ja, maar das vaker een memoryleak ofzo...
Het is trouwens opvallend hoevaak je dit toestel ziet itt andere smartphones....
Afgelopen dinsdag als passagier bij m'n huisgenoot in de auto gezeten, we hebben de TomTom eens goed getest (Utrecht-Amsterdam-Tilburg, zķnder snelwegenquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:02 schreef nlboy het volgende:
Ik ben een tijdje op zoek naar een goede PDA en kwam deze MDA Vario
Alles ziet er goed uit, alleen wil ik graag weten of TomTom Navigator een beetje goed te zien is in de Auto ('s nachts en overdag). Kan je nog iets zien als de zon er op schijnt? En is het beeld groot genoeg om te zien hoe de wegen (in 3D) lopen?
Bedankt!
het lijkt er dus op dat ik de engelstalige t-mobile rom moet nemen dusquote:I ordered the same phone (MDA Vario) from Netherlands a few days ago, still waiting for it to come.
It seems that what i feared the most happened: t-mobile upgraded Vario ROM to the latest release (>= 2.16 if i'm not wrong) and so it is no more possible to CID-unlock (or SIM-unlock) the device. Damn!!!
En dan is OmapClock naar 240MHz net dat beetje extra wat je nodig hebt. Gewoon vloeiend ipv 1 update/secondequote:Op vrijdag 21 april 2006 14:07 schreef JDude het volgende:
[..]
Afgelopen dinsdag als passagier bij m'n huisgenoot in de auto gezeten, we hebben de TomTom eens goed getest (Utrecht-Amsterdam-Tilburg, zķnder snelwegen). Ik vond 'm goed bevallen, behoorlijk duidelijk geluid en het scherm is goed afleesbaar. Alleen in drukke stadscentra met veel zijstraatjes lijkt de M3000 af en toe net iets te traag.
Er is al een workaround.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:07 schreef belikewater het volgende:
ik lees net op XDA dat de nieuwe vario niet eens meer CID geunlocked kan worden
[..]
het lijkt er dus op dat ik de engelstalige t-mobile rom moet nemen dus
bedankt voor je commentaar op de progjes, zelf heb ik al Pocket Informant en SPB Pocket Plus. Misschien neem ik nog SPB Diary erbij, maar ik ben er nog niet uit wat de toegevoegde waarde is.
Voor de WWE ROM moet je de CID lock helaas ook verwijderen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 02:46 schreef guitarist.nl het volgende:
van t-mobile naar t-mobile kan wel,
ik heb nu qtec rom 2.18.7.6 er op staan![]()
Die had je ook gewoon allemaal in het Nederlands kunnen vinden hoorquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:46 schreef belikewater het volgende:
* unlocken mbv Lokiwiz02b volgens smarter-phones.com tutorial
* RUU_Prodigy_2170702_21707102_20710_QTEK_WWE_Ship.exe installeren (van XDA geplukt)
* OMAP overclock volgens XDA tutorial
* overige aanpassingen volgens GoT tutorial
heb net verlengd bij t-mobile, betaal nu ¤ 16,nogiets per maand, Vario gratis. Ga alleen nog een GPRS flat fee abbo erbij nemen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:21 schreef PLAE@ het volgende:
Ik wil geen 30 euro per maand uitgeven aan een abonnement en ook niet 400 ofzo los neerleggen voor het toestel.
Dus ik zit voorlopig nog zonder![]()
Dat valt toch wel mee? :pquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:19 schreef nlboy het volgende:
Ey Eggy, ik kom jou echt overal tegen hč?!
Deze draait goed ja.quote:Op vrijdag 21 april 2006 22:41 schreef belikewater het volgende:
weet iemand of wififofum goed draait op de vario?
Tonks, wtf doe je!quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:03 schreef tonks het volgende:
Iemand de mijne kopen?
Ja, dat is wel zo opzich. Maar de aanwezige gadget factor compenseert dat ruimschoots.quote:
Dan ben je echt handig...quote:Op zondag 28 mei 2006 16:32 schreef BrauN het volgende:
Wie van jullie heeft er trouwens zo'n screenprotector op geplakt? Ik heb nu al twee van die protectors verneukt, omdat ik ze er niet fatsoenlijk op kreeg.
Bubbels, scheef, etc.
Tevens RTFM, Brando levert een duidelijke gebruiksaanwijzing mee voorzien van de nodige illustraties.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:07 schreef j0rrit het volgende:
Ik heb een Brando screenprotector gebruikt, kost ¤7,-. Die werken echt ideaal. Zit ook een gebruiksaanwijzing bij, dus RTFM.
Heb het in de badkamer gedaan na het douchen, dan is al het stof van je lichaam/haar en uit de lucht. Goed het scherm schoonmaken met een doekje en alcohol/Glassex. Ik heb een alcohol doekje voor TFT schermen gebruikt. Beschermlaagje verwijderen van de plakkant van de protector, netjes over de lengte van het scherm uitlijnen met de rand. Daarna gewoon netjes erop laten zakken en vervolgens wrijf je hem licht aan. Bovenkant van de protector eraf en klaar ben je.
je hebt geen brando?quote:Op zondag 28 mei 2006 16:32 schreef BrauN het volgende:
Wie van jullie heeft er trouwens zo'n screenprotector op geplakt? Ik heb nu al twee van die protectors verneukt, omdat ik ze er niet fatsoenlijk op kreeg.
Bubbels, scheef, etc.
dat klopt, is echt een aanraderquote:
Dat klopt, maar daar heb ik volgens mij met die SMS Sender van Microsoft nog niet zoveel aan...quote:Op maandag 29 mei 2006 20:21 schreef guitarist.nl het volgende:
waarom je telefoonboek overtypen, je hele telefoon boek wordt door active sync automatisch gesynchroniseerd met outlook
Dat is dan wel weer verleidelijkquote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:04 schreef PLAE@ het volgende:
t-mobile.
Maarja inclusief onbeperkt internet wordt t 30.
Kijk eens aan!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:11 schreef ID-Tweak het volgende:
Ik heb een Bordit Horizontale Autohouder besteld, samen met een Bluetooth GPS Ontvanger
[afbeelding]
[afbeelding]
dus nog even en dan kan ik ook mooi navigeren![]()
Ik heb voor de horizontale gekozen, omdat hij er dan toch enigzins apart uitziet, en de toetsenbord functionaliteit is volledig te gebruiken met tomtomquote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:43 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Kijk eens aan!Waarom heb je voor de horizontale Brodit houder gekozen?
Ikzelf gebruik naar volle tevredenheid de verticale Brodit houder en Emtac Crux S3 GPS ontvanger.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoeveel voor de Bordit en de GPS ontvanger trouwens?quote:Op zondag 4 juni 2006 17:03 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
Ik heb voor de horizontale gekozen, omdat hij er dan toch enigzins apart uitziet, en de toetsenbord functionaliteit is volledig te gebruiken met tomtomDe GPS ontvanger heb ik gekozen omdat hij zo goedkoop was op ebay, komt ergens deze week binnen hoop ik
![]()
brodit 30 en gps 36quote:Op zondag 4 juni 2006 17:34 schreef Stretto het volgende:
[..]
Hoeveel voor de Bordit en de GPS ontvanger trouwens?
Heb je de GPS ontvanger gekocht van star-navigation op ebay.nl?quote:
gps bij actronix op ebayquote:Op zondag 4 juni 2006 21:39 schreef Stretto het volgende:
[..]
Heb je de GPS ontvanger gekocht van star-navigation op ebay.nl?
En waar heb je de Bordit gekocht?
Want zo'n klein bedrag kan ik wel missen![]()
Bedankt!quote:Op zondag 4 juni 2006 22:45 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
gps bij actronix op ebay
en de brodit bij digitalsonline.nl
zal deze week ergens binnen moeten komen
Dat is zo'n beetje de beste feature van dit ding man!quote:Op maandag 26 juni 2006 14:01 schreef Barcelona het volgende:
Jammer dat er zo'n lomp toetsenbord zit op deze foon.![]()
Inderdaad, dat toetsenbord is zo tering geil dat ik er bijna een harde van krijg als ik eraan denk hoeveel gemak en plezier het mij heeft gebracht in de afgelopen tijdquote:Op maandag 26 juni 2006 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje de beste feature van dit ding man!!.
Klote dat die van mij nog steeds defect is...
Ohw oke.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje de beste feature van dit ding man!!.
Klote dat die van mij nog steeds defect is...
In de praktijk gebruik je dat toetsenbord alleen maar......echt super prettig in gebruik.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:18 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Ohw oke.Dus het toetsenbord is wel prettig in gebruik? Ik heb namelijk van een paar mensen gelezen dat ze het toetsenbord maar weinig gebruikten in de praktijk.
Als je met dat ding op internet zit, hoe klik je dan links aan? Met het touchscreen?
naah die aanbieding kan ik nergens terugvinden op de site, daar zie ik ´m alleen voor 30,50 p/m staan icm 2jarig abo.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:09 schreef bonfie het volgende:
Ik heb de Vario voor 2 jaar 12,5 per maand en 40 aanbetaling, dus 340 euro. Gewoon via www.t-mobile.nl
Wat krijg jij een hoop bagger in 1 post zeg.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:09 schreef bonfie het volgende:
Ik heb de Vario voor 2 jaar 12,5 per maand en 40 aanbetaling, dus 340 euro. Gewoon via www.t-mobile.nl
Die 2.x rom van t-mobile in het nederlands is lekker snel voor de mensen die de garantie nog willen houden. Ook dit gewoon via de t-mobile site. Deze rom ondersteund volgens mij ook de 54Mbit wifi variant IEEE802.11g geloof ik.
Het grote nadeel is bij t-mobile dat je 24 cent betaald per sms, in plaats dat dit van het belminuten gedoe afgaat. Daarom sms ik niet meer voor twee jaar, daarna heb ik weer gewoon prepaid
Je kan trouwens wel gratis internetten met je belminuten, dan moet je ff gprs uitzetten, en een inbelverbinding instellen naar een standaard nummer. Of via Wifi als je thuis bent.
Als je de cid-lock er afgooit is dat geen probleem.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:38 schreef Sgele het volgende:
Kan je dan de Qtek rom ook gewoon op je T-Mobile toestel jassen?
Is het niet verstandiger om 2 maanden te wachten op de Vario2?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:40 schreef Batman2k het volgende:
ik ga hem woensdag halen (m3000) hopen dat zem wel op voorraad hebben
Als het 2 maanden is, we wonen immers wel in Nederlandquote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:37 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Is het niet verstandiger om 2 maanden te wachten op de Vario2?
Ja die is wel goed. Ik had 2 dode pixels en mijn Vario werd toen binnen 2 dagen omgeruild door een koerier.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:50 schreef WinkelKar het volgende:
Nog niemand ervaring met de Tmobile service? ...
quote:Op maandag 3 juli 2006 23:27 schreef nlboy het volgende:
[TK] T-Mobile MDA Vario (splinternieuw/ongebruikt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |