ja maar waaróm dan? omdat de smartdialer roze is? verder zijn er toch slechts kleine verschillen die je zo met een tweak kunt verhelpen?quote:Op vrijdag 21 april 2006 02:46 schreef guitarist.nl het volgende:
van t-mobile naar t-mobile kan wel,
ik heb nu qtec rom 2.18.7.6 er op staan![]()
Kleine verschillen? Het is of je een golf 1 met een gloednieuwe bmw vergelijkt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:13 schreef belikewater het volgende:
[..]
ja maar waaróm dan? omdat de smartdialer roze is? verder zijn er toch slechts kleine verschillen die je zo met een tweak kunt verhelpen?
Identiek, op het toetsenbord na. Ik zou nu om die reden misschien ook de s200 nemen, omdat ik het toetsenbord minder gebruik dan ik had verwacht, maar om nou te zeggen dat de S200 veel beter is? Lijkt me sterk, het is namelijk technisch exact hetzelfde apparaat verder.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:39 schreef Developersrus het volgende:
Vind de Qtek s200 persoonlijk tig keer beter...
Domme vragen bestaan niet. Als je een snel, stabiel, engelstalige ppc met garantie wil, moet je een i-mate of qtek nemen. Een vario is voordeliger en makkelijk te flashen naar de nieuwere i-mate of qtek roms. Je moet daarvoor wel je cid-lock verwijderen, wat je garantie in gevaar brengt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:46 schreef belikewater het volgende:
Sorry voor de domme vragen. Ik heb al op smater-phones.com, GoT en XDA gezocht, maar het is gewoon veel te veel info en ik kom er slecht uit.
Wat ik wil is gewoon een stabiel, snel, engelstalig systeem zonder rare extra's die ik toch nooit gebruik. Bovendien wil ik niet nog twee dagen in het register hoeven kutten om alles fatsoenlijk in orde te krijgen (IE cache op SD, 802.11g ondersteuning etc) Ik ga het volgende doen:
* unlocken mbv Lokiwiz02b volgens smarter-phones.com tutorial
* RUU_Prodigy_2170702_21707102_20710_QTEK_WWE_Ship.exe installeren (van XDA geplukt)
* OMAP overclock volgens XDA tutorial
* overige aanpassingen volgens GoT tutorial
hoe zit het dan met de extended ROM van T-Mobile, die is dan toch ook (hopelijk weg) en vervangen met die van QTEK of niet? Of moet ik nog hard-soft resetten?
Voor de vario waren nog erg veel regteaks te vinden, moet ik sommige daarvan toch écht nog uitvoeren? Wat zijn de essential tweaks voor de QTEK ROM?
thanks!
Ik heb ze alledrie niet. Magic button is leuk voor het afsluiten van programma's, maar daar wordt je wizard niet per definitie sneller van. En een bijwerking is dat als je gaat sluiten je elke keer je dialer voor je neus krijgt ipv todayscreen. Ik gooi ze handmatig uit als er iets begint te laggen. Memmaid draai ik eens per paar maanden en gooi het dan weer weg. Checknotifications zelfde verhaal. Resco is een aardig ding, maar total commander is een gratis file manager die ook alles- en meer kan wat de Resco Explorer ook kan. Voor de todayscreen heb ik pocketbreeze en ilauncher gekocht en geintegreerd. Is sneller en minder log dan SPB, maar veel meer te customizen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:50 schreef belikewater het volgende:
heb ook begrepen dat Magic Button, MemMaid, CheckNotifications en Resco Explorer DE essentiele progs zijn
heb k dat goed begrepen?![]()
Het schijnt van toestel tot toestel te verschillen idd. Sommige exemplaren draaien bij 240 per direct de soep in, anderen hebben op 276 haast nooit problemen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:59 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb hem ook standaard op 240Mhz draaien hoor. Hoef vrijwel nooit te resetten. heel af en toe ja, maar das vaker een memoryleak ofzo...
Het is trouwens opvallend hoevaak je dit toestel ziet itt andere smartphones....
Afgelopen dinsdag als passagier bij m'n huisgenoot in de auto gezeten, we hebben de TomTom eens goed getest (Utrecht-Amsterdam-Tilburg, zónder snelwegenquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:02 schreef nlboy het volgende:
Ik ben een tijdje op zoek naar een goede PDA en kwam deze MDA Vario
Alles ziet er goed uit, alleen wil ik graag weten of TomTom Navigator een beetje goed te zien is in de Auto ('s nachts en overdag). Kan je nog iets zien als de zon er op schijnt? En is het beeld groot genoeg om te zien hoe de wegen (in 3D) lopen?
Bedankt!
het lijkt er dus op dat ik de engelstalige t-mobile rom moet nemen dusquote:I ordered the same phone (MDA Vario) from Netherlands a few days ago, still waiting for it to come.
It seems that what i feared the most happened: t-mobile upgraded Vario ROM to the latest release (>= 2.16 if i'm not wrong) and so it is no more possible to CID-unlock (or SIM-unlock) the device. Damn!!!
En dan is OmapClock naar 240MHz net dat beetje extra wat je nodig hebt. Gewoon vloeiend ipv 1 update/secondequote:Op vrijdag 21 april 2006 14:07 schreef JDude het volgende:
[..]
Afgelopen dinsdag als passagier bij m'n huisgenoot in de auto gezeten, we hebben de TomTom eens goed getest (Utrecht-Amsterdam-Tilburg, zónder snelwegen). Ik vond 'm goed bevallen, behoorlijk duidelijk geluid en het scherm is goed afleesbaar. Alleen in drukke stadscentra met veel zijstraatjes lijkt de M3000 af en toe net iets te traag.
Er is al een workaround.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:07 schreef belikewater het volgende:
ik lees net op XDA dat de nieuwe vario niet eens meer CID geunlocked kan worden
[..]
het lijkt er dus op dat ik de engelstalige t-mobile rom moet nemen dus
bedankt voor je commentaar op de progjes, zelf heb ik al Pocket Informant en SPB Pocket Plus. Misschien neem ik nog SPB Diary erbij, maar ik ben er nog niet uit wat de toegevoegde waarde is.
Voor de WWE ROM moet je de CID lock helaas ook verwijderen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 02:46 schreef guitarist.nl het volgende:
van t-mobile naar t-mobile kan wel,
ik heb nu qtec rom 2.18.7.6 er op staan![]()
Die had je ook gewoon allemaal in het Nederlands kunnen vinden hoorquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:46 schreef belikewater het volgende:
* unlocken mbv Lokiwiz02b volgens smarter-phones.com tutorial
* RUU_Prodigy_2170702_21707102_20710_QTEK_WWE_Ship.exe installeren (van XDA geplukt)
* OMAP overclock volgens XDA tutorial
* overige aanpassingen volgens GoT tutorial
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |