abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:02:17 #201
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36861525
Ik ben een tijdje op zoek naar een goede PDA en kwam deze MDA Vario
Alles ziet er goed uit, alleen wil ik graag weten of TomTom Navigator een beetje goed te zien is in de Auto ('s nachts en overdag). Kan je nog iets zien als de zon er op schijnt? En is het beeld groot genoeg om te zien hoe de wegen (in 3D) lopen?
Bedankt!
pi_37150460
jowww mensen, ik heb een vraag je over (mn nieuwe) vario!

Weet iemand of ik mn T-Mobile 1.6.2.2 NL ROM kan updaten naar de 1.6.2.4 WWE ROM, of moet ik daarvoor CID unlocken?

Ik ben zeker geen complete PC n00b, maar dit is mn eerste PPC (altijd palmOS gehad), en ik wil em meteen goed instellen voordat ik al mn progjes etc erop zet. Op XDA developers vond ik een goeie vario update tutorial, heeft iemand deze al geprobeerd?

http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=43705
pi_37150857
van t-mobile naar t-mobile kan wel,
ik heb nu qtec rom 2.18.7.6 er op staan
PS4 online: micro_nl
pi_37151697
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 02:46 schreef guitarist.nl het volgende:
ja maar waaróm dan? omdat de smartdialer roze is? verder zijn er toch slechts kleine verschillen die je zo met een tweak kunt verhelpen?
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:36:50 #205
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_37154028
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 08:13 schreef belikewater het volgende:

[..]

ja maar waaróm dan? omdat de smartdialer roze is? verder zijn er toch slechts kleine verschillen die je zo met een tweak kunt verhelpen?
Kleine verschillen? Het is of je een golf 1 met een gloednieuwe bmw vergelijkt.

T-Mobile heeft nog geen AKU2 rom, dus geen push mail, een 2 keer zo korte standby tijd, een brakke radio-rom, geen mogleijkheid om een BT GPS en Carkit tegelijk te gebruiken,stabiliteit van windows95 op een 386, gprs verbinding die wegvalt na een telefoongesprek, onnodige troep in de ext. rom.

Hoeveel redenen wil je hebben? Als je een mda wil die snel, stabiel werkt en waarmee je de volledige functies kunt benutten, moet je je garantie gedag zeggen en een i-mate of qtek 2.xx rom erop gooien.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_37154082
Vind de Qtek s200 persoonlijk tig keer beter...
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:39:54 #207
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_37154113
Over pushmail gesproken... mail2web.com biedt gratis exchange service... werkt superdeluxe!
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:41:02 #208
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_37154149
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:39 schreef Developersrus het volgende:
Vind de Qtek s200 persoonlijk tig keer beter...
Identiek, op het toetsenbord na. Ik zou nu om die reden misschien ook de s200 nemen, omdat ik het toetsenbord minder gebruik dan ik had verwacht, maar om nou te zeggen dat de S200 veel beter is? Lijkt me sterk, het is namelijk technisch exact hetzelfde apparaat verder.
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:41:05 #209
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_37157618

[ Bericht 100% gewijzigd door nlboy op 21-04-2006 12:42:23 (-niet goed gelezen-) ]
pi_37159429
Sorry voor de domme vragen. Ik heb al op smater-phones.com, GoT en XDA gezocht, maar het is gewoon veel te veel info en ik kom er slecht uit.
Wat ik wil is gewoon een stabiel, snel, engelstalig systeem zonder rare extra's die ik toch nooit gebruik. Bovendien wil ik niet nog twee dagen in het register hoeven kutten om alles fatsoenlijk in orde te krijgen (IE cache op SD, 802.11g ondersteuning etc) Ik ga het volgende doen:

* unlocken mbv Lokiwiz02b volgens smarter-phones.com tutorial
* RUU_Prodigy_2170702_21707102_20710_QTEK_WWE_Ship.exe installeren (van XDA geplukt)
* OMAP overclock volgens XDA tutorial
* overige aanpassingen volgens GoT tutorial

hoe zit het dan met de extended ROM van T-Mobile, die is dan toch ook (hopelijk weg) en vervangen met die van QTEK of niet? Of moet ik nog hard-soft resetten?

Voor de vario waren nog erg veel regteaks te vinden, moet ik sommige daarvan toch écht nog uitvoeren? Wat zijn de essential tweaks voor de QTEK ROM?

thanks!
pi_37159527
heb ook begrepen dat Magic Button, MemMaid, CheckNotifications en Resco Explorer DE essentiele progs zijn

heb k dat goed begrepen?
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:58:19 #212
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_37159755
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:46 schreef belikewater het volgende:
Sorry voor de domme vragen. Ik heb al op smater-phones.com, GoT en XDA gezocht, maar het is gewoon veel te veel info en ik kom er slecht uit.
Wat ik wil is gewoon een stabiel, snel, engelstalig systeem zonder rare extra's die ik toch nooit gebruik. Bovendien wil ik niet nog twee dagen in het register hoeven kutten om alles fatsoenlijk in orde te krijgen (IE cache op SD, 802.11g ondersteuning etc) Ik ga het volgende doen:

* RUU_Prodigy_2170702_21707102_20710_QTEK_WWE_Ship.exe installeren (van XDA geplukt)

hoe zit het dan met de extended ROM van T-Mobile, die is dan toch ook (hopelijk weg) en vervangen met die van QTEK of niet? Of moet ik nog hard-soft resetten?

Voor de vario waren nog erg veel regteaks te vinden, moet ik sommige daarvan toch écht nog uitvoeren? Wat zijn de essential tweaks voor de QTEK ROM?

thanks!
Domme vragen bestaan niet. Als je een snel, stabiel, engelstalige ppc met garantie wil, moet je een i-mate of qtek nemen. Een vario is voordeliger en makkelijk te flashen naar de nieuwere i-mate of qtek roms. Je moet daarvoor wel je cid-lock verwijderen, wat je garantie in gevaar brengt.

Als je de Qtek rom gebruikt, zoals je aangeeft, is de t-mobile ext. rom weg. De overclock is gewoon een tooltje, ik gebruik hem als ik het nodig heb, dmv een shortcut op mijn today screen. Continu op 240MHz is voor mijn vario teveel van het goede als ik niet elke 2 dagen wil soft-resetten.
De overige tweaks kun je via het register doen, je kunt ook even op xda-developers kijken naar een tooltje waarin je al dit soort zaken met vinkje kunt instellen.

Wat mij betreft zijn er maar weinig echte essentiele tweaks. Hooguit de 802.11g, de shift-indicator en de cache naar SD. Misschien nog 1 of 2 performance tweaks die zinnig zijn, maar dan heb je het wel gehad. Ik heb nog wel gprs op always on gezet, voor pushmail en gps-tracking doeleinden.
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:50 schreef belikewater het volgende:
heb ook begrepen dat Magic Button, MemMaid, CheckNotifications en Resco Explorer DE essentiele progs zijn

heb k dat goed begrepen?
Ik heb ze alledrie niet. Magic button is leuk voor het afsluiten van programma's, maar daar wordt je wizard niet per definitie sneller van. En een bijwerking is dat als je gaat sluiten je elke keer je dialer voor je neus krijgt ipv todayscreen. Ik gooi ze handmatig uit als er iets begint te laggen. Memmaid draai ik eens per paar maanden en gooi het dan weer weg. Checknotifications zelfde verhaal. Resco is een aardig ding, maar total commander is een gratis file manager die ook alles- en meer kan wat de Resco Explorer ook kan. Voor de todayscreen heb ik pocketbreeze en ilauncher gekocht en geintegreerd. Is sneller en minder log dan SPB, maar veel meer te customizen.

Todayscreen met pocketbreeze en ilauncher:

Tabs links zijn in volgorde: agenda, snelkoppelingen, taken, notes, mail/sms/mms en verjaardagen/events. Alles compleet.

[ Bericht 12% gewijzigd door ToMaSZ op 21-04-2006 14:08:09 ]
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:59:09 #213
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_37159786
Ik heb hem ook standaard op 240Mhz draaien hoor. Hoef vrijwel nooit te resetten. heel af en toe ja, maar das vaker een memoryleak ofzo...

Het is trouwens opvallend hoevaak je dit toestel ziet itt andere smartphones....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:03:38 #214
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_37159932
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:59 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb hem ook standaard op 240Mhz draaien hoor. Hoef vrijwel nooit te resetten. heel af en toe ja, maar das vaker een memoryleak ofzo...

Het is trouwens opvallend hoevaak je dit toestel ziet itt andere smartphones....
Het schijnt van toestel tot toestel te verschillen idd. Sommige exemplaren draaien bij 240 per direct de soep in, anderen hebben op 276 haast nooit problemen.

Dat je deze zo vaak ziet is denk ik omdat het ontbreken van een toetsenbord voor veel mensen een drempel was om een ppc phone te kopen... En hij is natuurlijk op een goed moment in de markt gezet. Eerste betaalbare toestel met WM5, waardoor de S100 werd afgetroefd.
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:05:13 #215
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_37159978
Ja, dat had ik ook al gelezen. Ik heb gewoon de meest veilige waarde van 240Mhz genomen, dan loopt hij net lekker .

Ja, het is ook gewoon een stoer apparaat. Maar je "bling bling" factor is toch minder als er 4 man met dat ding in de trein zitten .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:07:12 #216
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37160028
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:02 schreef nlboy het volgende:
Ik ben een tijdje op zoek naar een goede PDA en kwam deze MDA Vario
Alles ziet er goed uit, alleen wil ik graag weten of TomTom Navigator een beetje goed te zien is in de Auto ('s nachts en overdag). Kan je nog iets zien als de zon er op schijnt? En is het beeld groot genoeg om te zien hoe de wegen (in 3D) lopen?
Bedankt!
Afgelopen dinsdag als passagier bij m'n huisgenoot in de auto gezeten, we hebben de TomTom eens goed getest (Utrecht-Amsterdam-Tilburg, zónder snelwegen ). Ik vond 'm goed bevallen, behoorlijk duidelijk geluid en het scherm is goed afleesbaar. Alleen in drukke stadscentra met veel zijstraatjes lijkt de M3000 af en toe net iets te traag.
pi_37160056
ik lees net op XDA dat de nieuwe vario niet eens meer CID geunlocked kan worden
quote:
I ordered the same phone (MDA Vario) from Netherlands a few days ago, still waiting for it to come.
It seems that what i feared the most happened: t-mobile upgraded Vario ROM to the latest release (>= 2.16 if i'm not wrong) and so it is no more possible to CID-unlock (or SIM-unlock) the device. Damn!!!
het lijkt er dus op dat ik de engelstalige t-mobile rom moet nemen dus

bedankt voor je commentaar op de progjes, zelf heb ik al Pocket Informant en SPB Pocket Plus. Misschien neem ik nog SPB Diary erbij, maar ik ben er nog niet uit wat de toegevoegde waarde is.
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:11:03 #218
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_37160151
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:07 schreef JDude het volgende:

[..]

Afgelopen dinsdag als passagier bij m'n huisgenoot in de auto gezeten, we hebben de TomTom eens goed getest (Utrecht-Amsterdam-Tilburg, zónder snelwegen ). Ik vond 'm goed bevallen, behoorlijk duidelijk geluid en het scherm is goed afleesbaar. Alleen in drukke stadscentra met veel zijstraatjes lijkt de M3000 af en toe net iets te traag.
En dan is OmapClock naar 240MHz net dat beetje extra wat je nodig hebt. Gewoon vloeiend ipv 1 update/seconde
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:15:01 #219
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_37160277
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:07 schreef belikewater het volgende:
ik lees net op XDA dat de nieuwe vario niet eens meer CID geunlocked kan worden
[..]

het lijkt er dus op dat ik de engelstalige t-mobile rom moet nemen dus

bedankt voor je commentaar op de progjes, zelf heb ik al Pocket Informant en SPB Pocket Plus. Misschien neem ik nog SPB Diary erbij, maar ik ben er nog niet uit wat de toegevoegde waarde is.
Er is al een workaround.

Wizard Upgrading -> SOLUTION FOUND -CID UNLOCKING FOR WIZARD WITH AKU2 ROMS..

Volgens mij heeft T-Mobile nog helemaal geen NL 2.16 rom trouwens?
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:44:29 #220
134676 The_Eggman
Goo goo g'joob
pi_37161120
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 02:46 schreef guitarist.nl het volgende:
Voor de WWE ROM moet je de CID lock helaas ook verwijderen.
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:46 schreef belikewater het volgende:
Die had je ook gewoon allemaal in het Nederlands kunnen vinden hoor

Tutorial voor het flashen

De officiele ROMs

Het overclocken van de processor (op 2 manieren, oa met Smartskey)

Wat betreft de registry hacks, dit hangt allemaal van je eigen voorkeur af. Ik zou ze gewoon even op je gemak doorlezen. Ik heb er hier een aantal verzameld (staan er wat meer dan op GoT) maar ook op XDA-Developers staan er genoeg. De Vario specifieke tweaks kun je natuurlijk overslaan.

Smartskey verwijderd overigens ook je dubbele sddaemon events.
Smarter Phones - Want an even smarter Smartphone?
pi_37161298
thanks!

welke ROM kan ik het betse nemen volgens jou eggman? Ik hoef geen rare dingen, maar pushmail lijkt me wel handig, mits dat te combineren is met MS Web Access
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:59:27 #222
134676 The_Eggman
Goo goo g'joob
pi_37161561
Maakt vrij weinig uit, de twee meest recente Qtek en i-mate ROMs zijn zo goed als identiek wat het core operating system betreft. Ik gebruik zelf de i-mate ROM maar ik heb dan ook een echt i-mate toestel

Wanneer je de Extended ROM installatie niet wilt overslaan zou ik denk ik voor de Qtek ROM gaan.
Smarter Phones - Want an even smarter Smartphone?
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:24:58 #223
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_37164114
ik heb een probleempje met wifi
ik wou hitchhiker installeren

maar die had net cf 2.0 nodig
dus ik download at van internet unpack het en vind wat cab pakketjes
welke heb ik nodig?
ik dacht deze :
C:\Program Files\Microsoft.NET\SDK\CompactFramework\v2.0\WindowsCE\wce500\armv4i
en dan 1 van deze 2: NETCFv2.wce5.armv4i.cab of NETCFv2.wm.armv4i.cab
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:19:29 #224
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_37165577
Ey Eggy, ik kom jou echt overal tegen hè?!

Ik heb mijn MDA Vario ook net besteld, ben zeer benieuwd.
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:21:55 #225
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37165629
Ik wil geen 30 euro per maand uitgeven aan een abonnement en ook niet 400 ofzo los neerleggen voor het toestel.

Dus ik zit voorlopig nog zonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')