abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32937951
Ik ga dit toestel morgen halen met een knp 30 abbo.. heeft iemand een idee wat kpn rekent voor het internet gebruik?
pi_32937970
Veel!
pi_32982243
Weet iemand
pi_32982292
Hey aan alle M3000 gebruikers! kunnen jullie op msn via WiFi?

Ik kom er alleen maar op als ik verbonden ben met gprs, als ik het met WiFi probeer geeft hij weer dat msn servers momenteel niet beschikbaar zijn!..

Zou vet stom zijn als t niet zou werken!
pi_32982434
dubbel
pi_33026090
Ik heb een probleem met het toeset. mischien kunnen jullie mij helpen?

Wanneer ik de knop bovenop het toestel gebruik om het beeldscherm uit te schakelen, gebeurt het regelmatig dat bij het weer inschakelen er alleen maar een wit scherm verschijnt, en lijkt het vast te lopen. niks reageert meer dan.

Iemand hier ervaring mee?
pi_33137818
kun je met de vario ook toegang krijgen tot de newerklocaties via wifi....bijv. mp3's afpselen die op de pc staan?
it's better to burn out than to fade away...
pi_33137889
niet dat ik weet.
pi_33137950
Jawel dat kan ff opzoeken
pi_33137982
Dit haal ik zo van tweakers af:
quote:
Hebben jullie ook zulke problemen met streaming video op je MDA? Kies je op pocketpcmedia.nl De low quality stream, dan is het beeld en geluid bagger, maar als je de hoge kwaliteit kiest, dan schokt alles en is ie constant aan het bufferen.
Hier een howto om op hoge kwaliteit te streamen naar je MDA mbv ORB.
Deze methode is vooral geschikt voor media die altijd op hetzelfde adres uitzenden, zoals Journaal 24 van de NOS, RTL-7, CNN news channel en Talpa TV. Het idee is dat ORB een HIGH quality stream downsampled naar een stream die de MDA nog precies wel aankan.

00. Lees het eerst eventjes helemaal door, dan weet je wat er allemaal bij komt kijken.
01. Installeer de nieuwste VLC MediaPlayer
02. Installeer ORB op je desktop pc (WinXP SP2 aanbevolen!).
3a. Optioneel: Installeer het WMV3 codec pack van MS
3b: Optioneel: Installeer DScaler, bevat enige Encoders/Decoders. Ik betwijvel of het essentieel is, maar misschien heeft ORB ze nodig. (EDIT: Orb heeft ze niet nodig)
04. Creeër een accountje bij orb via het programma.
05. Ga naar http://www.pocketpcmedia.nl/ en zoek een stream op die je wil hebben.
06. Klik op de HIGH stream zodat deze in Windows Media Player opent.
07. In WMP, klik rechts op het playlist item en kies properties.
08. Copieeer de location door deze te selecteren en dan Control+C in te drukken.
09. Start VideoLan Player op.
10. View->Playlist
11. Manage->Add MRL
12. In het text vak bij "File": control+V de URL.-->Enter
13. Dubbelklik op het toegevoegde item. Als het goed is zie je nu 2 à 3 streams ontstaan (met mms:// ervoor).
14. klik rechts op de tweede stream (de eerste stream is reclame) en kies Info.
15. Kopieer de URL naar het klembord met Control+C.
16. Open een nieuwe internetbrowser (nog gewoon op je pc) en ga naar http://my.orb.com/.
17. Log in en klik onderin op Change Speed. Voer de snelheid in (250-300Kbps is het maximale wat mijn MDA aan kan, ik kies in ieder geval voor 280Kbps). Vink Remember Speed aan en klik op Change Speed.
18. Klik in de werkblak op TV.
19. Klik op Setup.
20. Klik op Custom Channels
21. Voer ChannelName in en plak de URL op het klembord in het vak "Stream URL".
22. Laat de rest maar onveranderd, want als ik daar aan lig te pielen, dan krijg ik een foutmelding tijdens het opslaan van het nieuwe TV station. Ook het editen van een kanaal resulteert in een foutmelding.
23. Klik op Save Changes.
24. Klik op Exit setup.
25. Kies My Custom Channels onder het tabblad TV, klik op je net toegevoegde stream en klik op de playbutton.
26. De eerste keer kan resulteren in een foutmelding dat het bestand niet kan worden gevonden. Schakel eventjes je Firewall uit en probeer het nog een keertje, bij mij kostte het bij sommige TV zenders twee pogingen voordat WMP ging bufferen. Ook het opnieuw opstarten van ORB kan nuttig zijn. Merk op dat het bufferen langer duurt dan normaal. ORB is namelijk on the fly bezig met het re-encoden van de HIGH quality stream.
27. Werkt het naar behoren? Hang dan je MDA in het WIFI netwerk of hang'm aan de ActiveSync (Via AS kan je namelijk internetten op je MDA).
28. Log op je MDA in op my.orb.com, stel voor je MDA ook de snelheid in op iets van 280Kbps, en zoek je net toegevoegde TV zender op. Klik op de playbutton en als het goed is werkt je stream. Nu kan je bijvoorbeeld het NOS journaal Fullscreen bekijken op goede kwaliteit! (Werkt het niet in 1 x, probeer het dan nog een tweede keer, WMP is wat wispelturig).
29. Klaar!

Noot 1:
Stottert het allemaal wat teveel op je MDA? Zet alle andere achtergrondprogramma's uit.
Verder heb ik in WMP op m'n MDA het volgende ingesteld:
1. Videobestand op volledig scherm: Altijd
2. Snelheid ineternet verbinding: Mobiele telefoon, 384kbps. (Zou ook hoger moeten kunnen, maar geen zin om te proberen:P)
3. Verbindingssnelheid detecteren: Uit.
In het begin, als ik net zit te kijken, heb ik soms last van "lage stemmen", vrouwen klinken als mannen. Ook loopt het geluid eventjes niet in-sync. Bij mij verdwijnt dit echter na ongeveer een halve minuut kijken.
[EDIT]Ik moest opnieuw mijn XVID decoder installeren om ORB weer XVIDs te laten streamen die al lokaal op de PC staan.

Noot 2:
Hierbij enige streams, zodat je de stappen 5 tot en met 14 kan overslaan:
1. CNN News: mms://wmlive.bbc.net.uk/wms/news/heads_bb_s1
2. NOS Journaal 24: mms://livemedia.omroep.nl/vpro5-bb
3. RTL-7: mms://217.118.160.41:80/rtlzbroad/
4. Talpa TV: mms://streamers.at.sara.garnierprojects.com/talpastream1

Gaarne feedback op de tutorial, heb zo volledig mogelijk geprobeerd te zijn, maar er kan een foutje in zijn geslopen.
Eggy, zodra iemand dit ook heeft geprobeerd en heeft bevestigd dat het werkt, is dit misschien ook iets voor de OP?
pi_33138433
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:37 schreef tonks het volgende:
Dit haal ik zo van tweakers af:
[..]
Dat heeft absoluut niks te maken met wat hij bedoelt
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:44:28 #62
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_33246578
Ik heb 'm
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:49:33 #63
134676 The_Eggman
Goo goo g'joob
pi_33646380
Ik kreeg nogal wat vragen (ook per mail) van mensen die vroegen of ze de ROM van andere HTC Wizard varianten op bijvoorbeeld hun T-Mobile MDA Vario konden plaatsen. Dit in verband met de T-Mobile branding die zo compleet verdwijnt.

Om deze reden heb ik zojuist mijn HTML pagina ge-update (oorspronkelijk een topic-start op GoT). Je kunt dus met behulp van deze tutorial bijvoorbeeld een Nederlandse Qtek ROM op je MDA Vario plaatsen.

Bekijk de ROM flash/update tutorial hier

Note: Je verliest natuurlijk wel al je data wanneer je je ROM probeert te updaten. Maak daarom eerst van alle data die je wilt behouden een back-up!
Smarter Phones - Want an even smarter Smartphone?
pi_33651044
Maar is het ook illegaal, en is je garantie ook weg?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:28:51 #65
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_33652115
Geen idee, wat ik wel weet is dat mijn vario nu vliegt met de qtek rom, ipv de t-mobile variant.

Scheelt echt heel erg veel in performance.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_33652896
En welke rom had jij? (de nieuwe dan)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:14:52 #67
134676 The_Eggman
Goo goo g'joob
pi_33654698
Voordelen zijn minder bugs (en dus vastlopers) en inderdaad een snellere performance. Veel mensen, die voorheen een Vario ROM hadden, zeggen dat zij nu veel minder soft resets hoeven uit te voeren.

Volgens benchmarks die ik laatst tegen kwam was de i-mate ROM dacht ik net iets sneller dan de Qtek ROM, dit scheelde echter praktisch niets. Er zijn al twee i-mate ROMs beschikbaar. Deze zijn echter gelijkwaardig op het Anti Virus programma en Skype na. Deze twee applications zitten namelijk alleen op de oudste ROM en vertraagden in deze versie ook de boel. Mocht je dus de oudere ROM downloaden moet je deze twee nog wel even verwijderen uit de Extended ROM, hiervoor staat ook een tutorial op de site.

Het flashen van je ROM is niet illegaal nee. Je kunt echter altijd je Vario opnieuw flashen met je oorspronkelijke ROM, mocht je bang zijn voor het verlies van je garantie. In het HTC Magician topic op GoT waren er echter wel genoeg mensen die hun Magicians opstuurden ter reparatie terwijl deze een andere ROM geinstalleerd hadden dan de oorspronkelijke, dit zorgde verder niet voor problemen.
pi_33655410
Okee bedankt, zoek ik zo ff iemand met een windows pc om hem te flashen
pi_33655451
Hoe zit het schuifmechanisme van de Vario in elkaar? Bewegende onderdelen zijn vaak onderhevig aan slijtage, en dat lijkt mij niet echt geweldig voor deze prijs.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:01:11 #70
134676 The_Eggman
Goo goo g'joob
pi_33656236
@tonks

Succes
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:13:05 #71
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_33684794
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:06 schreef tonks het volgende:
En welke rom had jij? (de nieuwe dan)
Ik heb nu de RUU_Prodigy_1030710_110_10410_Qtek_NLD_Ship erin zitten.
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:38 schreef vw_caddy het volgende:
Hoe zit het schuifmechanisme van de Vario in elkaar? Bewegende onderdelen zijn vaak onderhevig aan slijtage, en dat lijkt mij niet echt geweldig voor deze prijs.
Ik ben wat dat betreft inderdaad niet kapot van mijn vario. Het sluiten van het schuifmechanisme gaat, maar is inmiddels vrij losjes. De 'klik' bij het sluiten is wat softer. Heb niet het idee dat het erg is, maar ik vraag me af of dit apparaat het een jaar in goede staat gaat uithouden. Verder zit er inmiddels een stukje tape om m'n stylus heen, omdat ie anders nogal eens spontaan uit z'n vakje valt.
pi_33684869
Ik heb ook die qtek rom erop
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:44:13 #73
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_33685000
Iemand hier al fatsoenlijke performance met een snes emu trouwens? Zonder geluid loopt het super (mario world, zelda III en Illusion of gaia) Maar als ik geluid meepak, loopt de performance gigantisch terug...
pi_33685023
ToMaSZ had jij eerst de vario software erop? en hoe kreeg jij je gprs instellingen terug? en kun je ze eventueel uploaden ofzo?
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:39:10 #75
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_33685690
We zijn lekker aan het cross-forumposten zeg

Instellingen heb ik op GoT neergegooid.
pi_33685726
Ja had het al gezien bedankt.
pi_33688138
IVM verkeerde posting daarnet:

Hallo...
Weet iemand goede sites met updates/software voor de mda vario?
Waar bijvoorbeeld een flash player voor de vario te downloaden is. Ik heb alleen maar sites gevonden met trial games, of games waar je voor moet betalen.

Ook heb ik een probleempje. Als ik een foto maak met de hoogste resolutie en met flitser aan, slaat mijn telefoon vaak vast. Toen mijn telefoon één week oud was heb ik deze om deze rede geruild bij Belcompany, maar mijn nieuwe telefoon doet precies hetzelfde. Als ik foto's ga maken sluit ik altijd alle programma's af, dus hier kan het niet aan liggen.

Gr. Steven
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:33:32 #78
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_33688375
Sluit je je programma's ook echt af? Normaliter minimaliseert WM5 alleen. Je kan met wisbar/spb wel echt afsluiten.

Wat software betreft, wat voor software zoek je? Er staat wel wat in de OP op GoT in het topic over de wizard: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1095070/0

Flah player vind je hier, maar ik weet niet of die WM5 compatible is.
pi_33688825
Ik sluit ze echt af bij instellingen-geheugen-actieve programma's.. bedankt voor flash, ga ik zeker eens proberen.. Met de link kan ik voorlopig wel even door ..
pi_33871475
hey vario ga ik volgende week halen is wel goede telli zo te lezen
pi_33872468
ik heb hem nu een week en hij is echt goed!

hij is zeker wel de moeite waard, ik heb zelf de MDA Vario. Mijn broer heeft de Qtek9100. Ik heb tot nu toe nog geen snelheidsverschil gemerkt alleen met tomtom was mn broer iets sneller.

Is er al een skype versie uit die goed werkt op windows mobile 5?
Don't take life too serious or you'll never get out of life.
pi_33874094
Ik wil de M3000 gaan halen.

Iemand een idee of Orange er moeilijk over doet om een abbo af te sluiten met een 17 jarige? Nee, ik heb nog niks bij Orange.nl gekeken, moet zo weg namelijk.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_33884622
quote:
# Voor het afsluiten van een Orange abonnement dien je 18 jaar of ouder te zijn.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_33884829
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:20 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Laat je ouders tekenen, maar betaal zelf de abo.kosten. Opgelost.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 15:23:30 #85
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_33904717
Even baggerspuien over m'n vario.
Ik zou de vario niet nog een keer kopen. Teveel gezeik met het ding. Batterijlevensduur is ongeveer een dag als ik oplaad via de usb, 3 dagen bij opladen via stopcontact (vrij intensief gebruik, dus das redelijk acceptabel, alleen belachelijk dat ie kut oplaadt via de usb)

Stylus flikkerde er steed suit, door beroerd ontwerp van het klemmetje in de schacht. Heb er nu een tape-je omheen gedraaid, maar dat gaat geheid ook de soep in draaien. De nokjes van de batterijklep liggen eraf... binnen 2 maanden is het een gaar kutapparaat. Functies ok, duurzaamheid zwaar onvoldoende.
pi_33911911
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:23 schreef ToMaSZ het volgende:
Even baggerspuien over m'n vario.
Ik zou de vario niet nog een keer kopen. Teveel gezeik met het ding. Batterijlevensduur is ongeveer een dag als ik oplaad via de usb, 3 dagen bij opladen via stopcontact (vrij intensief gebruik, dus das redelijk acceptabel, alleen belachelijk dat ie kut oplaadt via de usb)

Stylus flikkerde er steed suit, door beroerd ontwerp van het klemmetje in de schacht. Heb er nu een tape-je omheen gedraaid, maar dat gaat geheid ook de soep in draaien. De nokjes van de batterijklep liggen eraf... binnen 2 maanden is het een gaar kutapparaat. Functies ok, duurzaamheid zwaar onvoldoende.
Eerste negatieve reactie die ik lees over de MDA Vario, verder alleen maar positieve reacties gelezen op verschillende sites.

Heb hem gister ook besteld trouwens, hoop hem binnen 2 weken in huis te hebben
pi_33914009
Stylus is een bekende en een hele vervelende klacht. Lijkt een constructiefout te zijn.
  woensdag 11 januari 2006 @ 08:09:02 #88
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_33929847
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:50 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Eerste negatieve reactie die ik lees over de MDA Vario, verder alleen maar positieve reacties gelezen op verschillende sites.

Heb hem gister ook besteld trouwens, hoop hem binnen 2 weken in huis te hebben
Kan nog wel even doorgaan hoor, maar das iets minder gefundeerd. Er is weinig software voor WM5 geoptimaliseerd en voor de omap850 in het byzonder. Hoewel de cpu goed uit de benchmarks komt, is ie in de praktijk niet heel snel, simpelweg omdat de applicaties er niet op geschreven zijn. De 64MB geheugen zijn ook aan de zuinige kant.

Kwaliteit van de foto's van het apparaat is, zoals bekend, matig. (Slechte witbalans) Heb nu nieuwe rom van t-mobile, dus ben benieuwd of er wat wordt opgelost.
pi_33946381
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 08:09 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Kan nog wel even doorgaan hoor, maar das iets minder gefundeerd. Er is weinig software voor WM5 geoptimaliseerd en voor de omap850 in het byzonder. Hoewel de cpu goed uit de benchmarks komt, is ie in de praktijk niet heel snel, simpelweg omdat de applicaties er niet op geschreven zijn. De 64MB geheugen zijn ook aan de zuinige kant.

Kwaliteit van de foto's van het apparaat is, zoals bekend, matig. (Slechte witbalans) Heb nu nieuwe rom van t-mobile, dus ben benieuwd of er wat wordt opgelost.
Mja, de software.. kun je er niet Mobile 2003 op installeren? In dat geval zou ik dan ook direct F-secure op kunnen installeren zodat ik geen probleem heb met het draadloze netwerk op school. Nu moet ik wachten totdat F-secure zelf met een update komt..

Ben me er ook van bewust dat de foto's niet erg goed zullen zijn, voor mij is dat ook geen probleem. Is ook niet meer dan een 'extra leukigheidje'.
pi_33971688
Weet iemand trouwens hoe lang het duurt voordat je hem binnenkrijgt, bij bestellen via internet? (Website T-Mobile bijv.)
pi_33971822
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:23 schreef Fulcrum_X het volgende:
Weet iemand trouwens hoe lang het duurt voordat je hem binnenkrijgt, bij bestellen via internet? (Website T-Mobile bijv.)
Ligt eraan hoe de voorraad is. Vaak bel ik even, voordat ik bij TM online iets bestel.
pi_33972418
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:27 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe de voorraad is. Vaak bel ik even, voordat ik bij TM online iets bestel.
Heb ook even gebeld net, zou 2 weken duren voordat ik de bevestigingsbrief krijg en daarna binnen 5 dagen het pakket/mobiel. Duurt nog wel ff dus, maar komt wel goed uit aangezien ik nog 8 tentamens heb deze maand
pi_34001023
tvp,
van de week mda vario binnen gekregen, ik had afgelopen jaar sda, maarja mun abbo was afgelopen, dus maar vario genomen, super geil... en ook gelijk maar ff hele zooi progies en games van internet gehaald weet iemand beetje welke programma's / games echt aan te bevelen zijn !? resco explorer 2005 zoiezo
PS4 online: micro_nl
  vrijdag 13 januari 2006 @ 08:00:28 #94
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_34003450
SPB Pocket Plus .
2000 light years from home
  vrijdag 13 januari 2006 @ 08:20:27 #95
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_34003621
vergeet TCPMP niet, icm Orb!
pi_34035866
Morgen ga ik ook richting de Orange shop voor een M-3000. Kan niet wachten eerlijk gezegd. Geweldig mooi ding. Stond er laatst even mee in m'n handen, en mên. Dit is serieus de mooiste mobiele telefoon tot nu toe! De mogelijkheiden zijn eindeloos.

*Hebben, hebben, hebben!*

..tevens tvp..
pi_34043986
...en hij was op voorraad! Nu lekker de hele zaterdag rustig prutsen met m'n nieuwe speeltje!

pi_34044090
Haha jeeej
pi_34051392
Inmiddels is de telefoon helemaal gesynchroniseerd met m'n Outlook contacts. Enige nadeel hiervan is, dat ik nummers schrijf met +31. Alleen Outlook wist de + automatisch lijkt wel, waardoor alle nummers in m'n telefoon als 31etc geschreven staan. Hiermee is het onmogelijk om te bellen.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Handmatig overal een + voor de 31 neerzetten?
pi_34077574
Inmiddels maar handmatig gedaan. Blijft nu goed, ook bij synchroniseren.

Voor de Ipaq heb ik een screen protector-film gebruikt. Dit plak je op je beeldscherm, wat krassen tegen gaat. Kost ¤7,- bij GPSplaza.nl (zit hier in Almere, dus rijd er wel eventjes langs.) Je ziet het echt niet zitten, en verlengt de krasvrije levensduur van je scherm aanzienlijk. Is een aanrader. Brando levert de Screen Protectors voor de MDA Vario, dus voor algemeen gebruik neem ik aan.

Kijk op GPS Plaza.nl voor meer informatie.

...zo, en nu eens de WiFi instellen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')