Maar dit is nog het leukste, later in het interviewquote:TV: Maar wat vond je er nou zelf van dat je er zo snel al uitgestuurd was
Torres: Ik kwam net het veld in, was gretig en ging vol op de bal, ik had niet eens gevoeld dat ik hem geraakt had, maar hij gaf me al gelijk geel...
Ik dus naar Temmink toe om verhaal te halen en hij zei dat ik terecht geel had. Ik vertellen dat ik gretig was omdat ik net het veld in kwam etc. Dus ik noem hem een dikke kneus... vraagt hij zo van wat zeg je? ik zo je bent toch niet doof of wel...
Ik hoop dat hier echt nog sancties op staan, wat een idiootquote:Maar ach ik heb wel respect, als je goed oplet zie je wel dat hij een beetje het syndroom van down heeft dus ach
En ook het bloedserieuze "Ja, dat meen ik echt hoor" er achteraan.quote:Maar ach ik heb wel respect, als je goed oplet zie je wel dat hij een beetje het syndroom van down heeft dus ach
Dat interview was tijdens de wedstrijd. Je hoorde Heracles nog scoren tussendoor.quote:Op zondag 20 november 2005 20:15 schreef jimjim1983 het volgende:
maar het is inderdaad niet echt slim van hem, denk ook wel dat ie geschorst wordt. zou ook terecht zijn, maarja aan de andere kant, de wedstrijd is al afgelopen is het dan nog strafbaar?
De wedstrijd was voor 'Torres' (quote:Op zondag 20 november 2005 20:15 schreef jimjim1983 het volgende:
maar het is inderdaad niet echt slim van hem, denk ook wel dat ie geschorst wordt. zou ook terecht zijn, maarja aan de andere kant, de wedstrijd is al afgelopen is het dan nog strafbaar?
Het was een leuke vertyping.quote:
Wel even de gehele achternaam erin zetten dan he.quote:Op zondag 20 november 2005 20:19 schreef golfer het volgende:
Naam van de speler in TT even verbeterd.
Vaduz was je voor.Je wordt oud.quote:Op zondag 20 november 2005 20:19 schreef golfer het volgende:
Naam van de speler in TT even verbeterd.
Zou 'ie hetzelfde tegen Co gezegd hebben? Die ziet er namelijk euhhhh....quote:Op zondag 20 november 2005 20:19 schreef Timmehhh het volgende:
Wordt nu wel duidelijk waarom die destijds bij AZ is weggestuurd...
heeft hij met Ellemieke Vermolen?quote:Op zondag 20 november 2005 20:34 schreef Radegast het volgende:
Ik snap niet wat Ellemieke Vermolen zo leuk aan hem vind...rare vent.
gelukkig maar dat Van Gaal hem niet meer getraind heeftquote:Op zondag 20 november 2005 20:35 schreef twi het volgende:
[..]
Zou 'ie hetzelfde tegen Co gezegd hebben? Die ziet er namelijk euhhhh....![]()
Hij is inderdaad iets te fel/agressief in duels.quote:Op zondag 20 november 2005 20:31 schreef Ambrosius het volgende:
Er zit volgens mij echt een draadje los, als je z'n overtreding soms ziet..
Die heeft het helemaal ver geschoptquote:Op zondag 20 november 2005 20:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
gelukkig maar dat Van Gaal hem niet meer getraind heeft
Van biologie heeft ie ook niet veel gesnopen. Een beetje een extra chromosoom...quote:Op zondag 20 november 2005 20:09 schreef ILCILA het volgende:
[qoute]Maar ach ik heb wel respect, als je goed oplet zie je wel dat hij een beetje het syndroom van down heeft dus ach[/qoute]
Nee, het was niet echt gepast om op de televisie te melden...quote:Op zondag 20 november 2005 21:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
Maar of je dat ook hardop hoort te zeggen op tv?
Totaal verkeerd wereldbeeld heeft die gast...
heb je em ooit zien spelen?quote:Op zondag 20 november 2005 20:19 schreef Timmehhh het volgende:
who cares, hij is pure baggerquote:Op zondag 20 november 2005 22:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar daarom is ie niet weggestuurd!
quote:Permban voor Fortes Rodriguez, je leert jezelf maar normaal uit te drukken. Mailen hoeft niet.
Fel? Erg dom en onnodig, sinds ie bij RBC zit heeft ie volgens mij 3 rode kaarten gehad, en allemaal volstrekt onnodig.quote:Op zondag 20 november 2005 20:37 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Hij is inderdaad iets te fel/agressief in duels.
Maar wat hij vandaag zei, was natuurlijk wel erg dom
Die hoef ik niet als tegenstander te hebben.quote:Op zondag 20 november 2005 22:02 schreef Messenga het volgende:
Laat hem maar bij 6e klasse amateurs zaterdag spelen ofzo, wat een kneus is dat.
Eerder lange kneusquote:Op zondag 20 november 2005 22:55 schreef DrDentz het volgende:
straks zegt ie dikke kneus tegen je
Dat bedoelde ik eigenlijk ook, drukte me verkeerd uitquote:Op zondag 20 november 2005 22:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Fel? Erg dom en onnodig, sinds ie bij RBC zit heeft ie volgens mij 3 rode kaarten gehad, en allemaal volstrekt onnodig.
Hij kwam voor zijn gele kaart in ieder geval al lekker invliegen. En wat betreft zijn opmerking, het is wel leuk om eens wat controversieels te horen van een voetballer. Jammer alleen dat het een voetballer betreft die weggestuurd is bij zijn oude club en nu (vele) fouten maakt met de als los zand aan elkaar hangende verdediging. Dat maakt zijn opmerking meer een uit frustratie.quote:Op zondag 20 november 2005 20:31 schreef Ambrosius het volgende:
Er zit volgens mij echt een draadje los, als je z'n overtreding soms ziet..
En als je vriendelijk informeert naar de gesteldheid van de oren van de scheidsrechter wordt dat ook al als ongewenst ervaren, rare wereld.quote:Op zondag 20 november 2005 23:10 schreef zijle het volgende:
Wel gek dat je geel krijgt als je de scheidsrechter een kneus noemt
voetbal van tegenwoordig, ja mag ook niks meer.....
quote:Op maandag 21 november 2005 00:01 schreef cultheld het volgende:Fortes Rodriguez
- Hij neukte met Ellemieke Vermolen
- Hij heeft schijt aan media
- Hij heeft z'n zakken gevuld bij AZ en is financieel onafhankelijk geworden als minder dan middelmatige verdediger
- Hij heeft humor
Wie opent er een fantopic?
Ik zie jou het nog niet zo 1,2, 3 doenquote:Op maandag 21 november 2005 00:07 schreef Archie. het volgende:
[..]
Ja, als nummertje zesenveertig of zo, dus zo'n prestatie vind ik dat niet.
Ik ben gelukkig getrouwd en ik hoef geen Gooise hoer.quote:Op maandag 21 november 2005 00:08 schreef endr0me het volgende:
[..]
Ik zie jou het nog niet zo 1,2, 3 doen
Er zijn zoveel mensen die aan criteria 1, 2 en 4 voldoen... Maar krijgen die allemaal een fantopic?quote:Op maandag 21 november 2005 00:01 schreef cultheld het volgende:Fortes Rodriguez
- Hij neukte met Ellemieke Vermolen
- Hij heeft schijt aan media
- Hij heeft z'n zakken gevuld bij AZ en is financieel onafhankelijk geworden als minder dan middelmatige verdediger
- Hij heeft humor
Wie opent er een fantopic?
Het gaat om de optelsom die hem zo bijzonder maakt.quote:Op maandag 21 november 2005 00:18 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Er zijn zoveel mensen die aan criteria 1, 2 en 4 voldoen... Maar krijgen die allemaal een fantopic?![]()
Het woord mongool wordt te pas en te onpas gebruikt en niemand die er een probleem van maakt.quote:Op zondag 20 november 2005 23:59 schreef Incolumis het volgende:
dat van die dikke kneus is nog niet zo erg, maar dat ie em uitscheldt voor iemand die het syndroom van down heeft vind ik toch best wel ernstig. hoe moet ie zich verklaren tegenover al die gehandicapten die constant langs de voetbalvelden zitten en vaak een gesprekje met de spelers hebben?
Dus in feite zegt Fortes dat hij Temmink een mongool vindt en dat je dat aan hem kan zien, alleen in andere bewoording (als welbespraakte buitenlander).quote:[inf.] persoon met het downsyndroom
Loran viel geblesseerd uit, hij moest wel.quote:Op maandag 21 november 2005 00:38 schreef Erwtensoep het volgende:
Flink schorsen die gast, doe je RBC alleen maar een plezier mee
En die Roks is ook een drol dat hij hem nog steeds opstelt
Het gaat erom dat hij zijn opmerkingen met een serieuse intonatie brengt; hij meent het, en gelooft erzelf ook in. Hij moet wel beseffen dat hij dit voor een miljoen kijkers (tsja Talpa he) zegt en ermee een hoop mensen kwetst/ beledigd. Hij brengt het alsof mensen met het downsyndroom minderwaardig zijn, terwijl zij die ermee te maken hebben (ouders familie etc) er juist een mooi en respectvol leven van proberen te maken. Daarnaast is hij geen onbeschreven blad waarbij hij al zoveel onnozele incidenten op zijn naam heeft.quote:Op maandag 21 november 2005 00:28 schreef Toewan het volgende:
[..]
Het woord mongool wordt te pas en te onpas gebruikt en niemand die er een probleem van maakt.
De dikke van Dale geeft de volgende beschrijving van mongool.
[..]
Dus in feite zegt Fortes dat hij Temmink een mongool vindt en dat je dat aan hem kan zien, alleen in andere bewoording (als welbespraakte buitenlander).
mooie reactie ook van Vakkie-zhquote:Op maandag 21 november 2005 00:42 schreef cultheld het volgende:
http://www.rbcroosendaal.nl/?pagina=artikel&id=253
quote:Op maandag 21 november 2005 00:45 schreef Erwtensoep het volgende:
mooie reactie ook van Vakkie-zh
Daar doelde ik idd opquote:Op maandag 21 november 2005 00:45 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
mooie reactie ook van Vakkie-zh
Zijn laatste match bij AZ was AZ 1-5 Roda. Fortes is die match compleet weggespeeld door Koné en was de wedstrijd erop ineens tribuneklant ipv. aanvoerder.quote:Op zondag 20 november 2005 20:19 schreef Timmehhh het volgende:
Yeah right, hij gelooft dat hij de diagnose heeft gesteld dat Temmink een mongool is doordat je dat aan hem kan zien.quote:Op maandag 21 november 2005 00:42 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
Het gaat erom dat hij zijn opmerkingen met een serieuse intonatie brengt; hij meent het, en gelooft erzelf ook in.
Heeft hij het dan over minderwaardig zijn gehad ?quote:Op maandag 21 november 2005 00:42 schreef Gollemrulez het volgende:
Hij moet wel beseffen dat hij dit voor een miljoen kijkers (tsja Talpa he) zegt en ermee een hoop mensen kwetst/ beledigd. Hij brengt het alsof mensen met het downsyndroom minderwaardig zijn, terwijl zij die ermee te maken hebben (ouders familie etc) er juist een mooi en respectvol leven van proberen te maken. Daarnaast is hij geen onbeschreven blad waarbij hij al zoveel onnozele incidenten op zijn naam heeft.
Wat heeft ie gezegd. Heb het gemist SVquote:Op maandag 21 november 2005 01:02 schreef -Vaduz- het volgende:
Rake woorden van Hugo Borst in Studio Voetbal. En terecht.
1. ik bedoel dat je bepaalde toewensingen op verscheidene manieren kan brengen. de serieusheid in zijn verhaal maakt het alleen maar minder sympathiek.quote:Op maandag 21 november 2005 01:01 schreef Toewan het volgende:
[..]
Yeah right, hij gelooft dat hij de diagnose heeft gesteld dat Temmink een mongool is doordat je dat aan hem kan zien.
[..]
Heeft hij het dan over minderwaardig zijn gehad ?
Dat hij een reeks van incidenten op zijn naam heeft geeft alleen maar aan dat hij gefrustreerd is en dat het eigenlijk jammer is dat het juist uit zijn mond moet komen.
quote:Op zondag 20 november 2005 23:41 schreef pascalheister het volgende:
die hersens zijn duidelijk aangetast van al dat verdedigen bij RBC![]()
Als je een visvergunning hebt ben je daar welkomquote:Op zondag 20 november 2005 23:41 schreef pascalheister het volgende:
die hersens zijn duidelijk aangetast van al dat verdedigen bij RBC![]()
quote:Op maandag 21 november 2005 08:17 schreef matthijst het volgende:
Hoop gejank om weinig...
Sjongejonge, die gast wilde gewoon de scheids op een originele manier afkankeren...
quote:Op zondag 20 november 2005 22:02 schreef Messenga het volgende:
Laat hem maar bij 6e klasse amateurs zaterdag spelen ofzo, wat een kneus is dat.
Zal best, maar Temmink gaat daar niet openlijk over vertellen op TVquote:Op maandag 21 november 2005 08:52 schreef Backhander het volgende:
fortes had gewoon gelijk die temmink is ook gewoon een kneus
Zeg maar niks, er is al te veel aandacht aan die gast gegeven.quote:Op maandag 21 november 2005 08:46 schreef Dylan Dog het volgende:
Wat zal ik er er eens over zeggen?
Waarom is ie destijds bij AZ ook al weer vertrokken?quote:Op maandag 21 november 2005 09:08 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zeg maar niks, er is al te veel aandacht aan die gast gegeven.
Jij begrijpt wat ik bedoel...quote:Op maandag 21 november 2005 09:08 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zeg maar niks, er is al te veel aandacht aan die gast gegeven.
Jeu, lekker bij elkaar uithuilen...quote:
Hugo Borstquote:Op maandag 21 november 2005 01:07 schreef Erwtensoep het volgende:
Iets met dat hij zelf ook een gehandicapt kind heeft en dat er heel mensen kijken die ook een gehandicapt kind hebben, en dat hij zijn excuses aan moet bieden en moet meedoen met een of andere open dag voor sportende gehandicapten.
En hij eindigde met: godverdomme, klootzak
dit is inderdaad zat !quote:Op maandag 21 november 2005 08:46 schreef Dylan Dog het volgende:
Wat zal ik er er eens over zeggen?
hij is gewoon dom.quote:Op maandag 21 november 2005 08:17 schreef matthijst het volgende:
Hoop gejank om weinig...
Sjongejonge, die gast wilde gewoon de scheids op een originele manier afkankeren...
Ja, hij heeft er ff goed over nagedacht... Hij had ook kunnen zeggen "wat is die scheids voor kutmongool".... Vond dit wel origineel.....quote:Op maandag 21 november 2005 11:43 schreef Bjoro het volgende:
Maar hij ging er ff lekker voor zitten...en dan zeg je zoiets....wat een loser zeg![]()
![]()
op tv kan je zoiets gewoon niet zeggen. hij leek het zelfs te menen.quote:Op maandag 21 november 2005 11:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, hij heeft er ff goed over nagedacht... Hij had ook kunnen zeggen "wat is die scheids voor kutmongool".... Vond dit wel origineel.....
Maar ja, humor en mongooltjes is blijkbaar taboe....
Opeens kent iedereen een mongool, of heeft er 1 in zijn familie...
"Nee, ik heb geen hekel aan mongooltjes, sommigen van mijn beste vrienden zijn mongolen"...
Of waren dat nou negers![]()
meestal niet op tv nee.quote:Op maandag 21 november 2005 11:56 schreef Jajong het volgende:
Hoop heisa om niks weer, hij noemt hem een mongool, POEH POEH dat dan jullie nooit zeker
en ik maar denken dat alleen Fortez dom is.....quote:Op maandag 21 november 2005 11:45 schreef matthijst het volgende:
Ja, hij heeft er ff goed over nagedacht... Hij had ook kunnen zeggen "wat is die scheids voor kutmongool".... Vond dit wel origineel.....
Maar ja, humor en mongooltjes is blijkbaar taboe....
Opeens kent iedereen een mongool, of heeft er 1 in zijn familie...
"Nee, ik heb geen hekel aan mongooltjes, sommigen van mijn beste vrienden zijn mongolen"...
Of waren dat nou negers![]()
als je op tv met bijna een miljoen kijkers zoiets op een serieuze toon gaat vertellen en je heet geen Hans Teeuwen, getuigt het van heeeel weinig klasse !quote:Op maandag 21 november 2005 11:56 schreef Jajong het volgende:
Hoop heisa om niks weer, hij noemt hem een mongool, POEH POEH dat dan jullie nooit zeker
Dat is het juist: hij noemt hem juist geen mongool, hij noemt hem 'iemand die sterke gelijkenis heeft met iemand met Down Syndroom'. Dat is het verschil.quote:Op maandag 21 november 2005 11:56 schreef Jajong het volgende:
Die kerel was net 2 minuten geleden t veld uitgestuurd, nadat ie evenlang op t veld heeft gestaan.. vet onlogisch dat ie dat boos is op Temmink. Tuurlijk kan je t niet maken om dat te zeggen, maar jezus dit is zo tekenend.. net als dat gezeik om die tering mus bij die steentjes, komt gewoon omdat er nooit wat te beleven valt in nederland daarom gaan we altijd maar huilen om kleine dingetjes waar eigenlijk niemand om geeft.quote:Op maandag 21 november 2005 12:05 schreef Bjoro het volgende:
[..]
als je op tv met bijna een miljoen kijkers zoiets op een serieuze toon gaat vertellen en je heet geen Hans Teeuwen, getuigt het van heeeel weinig klasse !
In zijn hoofd dacht ie waarschijnlijk dat t zo verwoorden minder erg was dan iemand een mongool te noemen.. maarja daarom is t ook een ( slechte ) voetballer geworden en niet een wetenschapper.quote:Op maandag 21 november 2005 12:06 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Dat is het juist: hij noemt hem juist geen mongool, hij noemt hem 'iemand die sterke gelijkenis heeft met iemand met Down Syndroom'. Dat is het verschil.
Tsja, smaken verschillen...quote:Op maandag 21 november 2005 12:03 schreef Bjoro het volgende:
tis toch gewoon triest en heeft in de verste verte niets met humor te maken, eerder een gebrek eraan (en aan respect natuurlijk !)
Nee. Fortes zegt het weloverwogen, als ie kutmongool had gezegd was het heel iets anders geweest. Had hij geroepen: "Die Temmink is maar een mongool dat ie me rood geeft" dan was het een heel ander verhaal geweest. Het woord "mongool" is inmiddels verworden tot een scheldwoord, iemand die Down Syndroom heeft niet. Wezenlijk verschil.quote:Op maandag 21 november 2005 12:07 schreef Jajong het volgende:
[..]
Die kerel was net 2 minuten geleden t veld uitgestuurd, nadat ie evenlang op t veld heeft gestaan.. vet onlogisch dat ie dat boos is op Temmink. Tuurlijk kan je t niet maken om dat te zeggen, maar jezus dit is zo tekenend.. net als dat gezeik om die tering mus bij die steentjes, komt gewoon omdat er nooit wat te beleven valt in nederland daarom gaan we altijd maar huilen om kleine dingetjes waar eigenlijk niemand om geeft.
Denk dat ie het gewoon grappig vond...quote:Op maandag 21 november 2005 12:09 schreef Jajong het volgende:
[..]
In zijn hoofd dacht ie waarschijnlijk dat t zo verwoorden minder erg was dan iemand een mongool te noemen.. maarja daarom is t ook een ( slechte ) voetballer geworden en niet een wetenschapper.
het was een half uur daarna, aldus Talpa.quote:Op maandag 21 november 2005 12:07 schreef Jajong het volgende:
[..]
Die kerel was net 2 minuten geleden t veld uitgestuurd, nadat ie evenlang op t veld heeft gestaan.. vet onlogisch dat ie dat boos is op Temmink. Tuurlijk kan je t niet maken om dat te zeggen, maar jezus dit is zo tekenend.. net als dat gezeik om die tering mus bij die steentjes, komt gewoon omdat er nooit wat te beleven valt in nederland daarom gaan we altijd maar huilen om kleine dingetjes waar eigenlijk niemand om geeft.
hij zei het niet als grap maar om hem te kwetsen.quote:Op maandag 21 november 2005 12:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Denk dat ie het gewoon grappig vond...
Laat die die vriendin van 'm ff bellen. 't zou me verbazen als hij dit soort grappen thuis niet vaker heeft verteld....
Maar ja, wat thuis grappig is kan op tv blijkbaar niet...
Tere zieltjes.
Kwetsende grap.quote:Op maandag 21 november 2005 12:13 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij zei het niet als grap maar om hem te kwetsen.
maar hij kwetst de verkeerde mensen ermeequote:Op maandag 21 november 2005 12:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kwetsende grap.
Gelukt lijkt me.
als je na een half uur nog zo geirriteerd bent en het dan zo verwoord dan ben je gewoon dom.quote:Op maandag 21 november 2005 12:17 schreef Jajong het volgende:
2 minuten, half uur.. Hij was in ieder geval nog zichtbaar geirriteerd ( understatement ) erover. Talpa heeft zijn uitspraak natuurlijk ook lang en breed in beeld gebracht want dit is geweldige TV natuurlijk
De manier waarop ze dit in beeld brachten was natuurlijk weer Talpa ten top, ben ik met je eens!quote:Op maandag 21 november 2005 12:17 schreef Jajong het volgende:
2 minuten, half uur.. Hij was in ieder geval nog zichtbaar geirriteerd ( understatement ) erover. Talpa heeft zijn uitspraak natuurlijk ook lang en breed in beeld gebracht want dit is geweldige TV natuurlijk
Da's maar de vraag, voorbeeld: als ik tegen een willekeurig persoon 'lelijke teringhond' zeg voel jij je toch ook niet gekwetst omdat je toevallig ook lelijk bent?quote:Op maandag 21 november 2005 12:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar hij kwetst de verkeerde mensen ermee![]()
quote:Crisisberaad RBC over Fortes Rodriguez
Vandaag houdt voorzitter Jan Pollemans een crisis-vergadering bij RBC, tijdens dat crisisberaad zal er gesproken worden over het eventuele ontslag van Fortes Rodriguez. Na de wedstrijd had hij zeer beledigende uitspraken richting scheidsrechter Temmink, volgens de speler zou Temmink het syndroom van Down hebben.
Ook de supporters zouden zich na de wedstrijd tegen Heracles misdragen hebben, woedende fans blokkeerden de weg naar het stadion van RBC voor de bus met de spelers vanwege de wel zeer slechte competitiestart van hun club RBC. RBC is tot nu toe de enige vereniging in de eredivisie zonder overwinning.
Bron: Soccernews.nl
quote:Temmink: 'gedrag Fortes Rodrigues niet te tolereren'
Gepost op 21-11-2005 10:20 door Dave van Kooten
Een nieuwe rel lijkt geboren. Jose Fortes Rodrigues haalde gisteren fel uit naar scheidsrechter Temmink nadat deze hem binnen twee minuten van het veld stuurde, maar de arbiter laat het hier niet bij zitten. "Dit is niet te tolereren", zo vindt Temmink.
De charge van Temmink was overigens buitengewoon opmerkelijk. Fortes Rodrigues, koud twee minuten in het veld, pleegde een sliding op één van de spelers van Heracles Almelo die hij overigens amper raakte. De lange arbiter gaf de invaller echter onverbiddelijk de gele kaart waarna deze zo nodig het één en ander moest zeggen tegen Temmink.
Temmink was hier echter niet van gediend en stuurde de verdediger met een tweede gele kaart, en dus rood van het veld af. Voor de camera's van Talpa liet Fortes Rodrigues er zeker geen gras over groeien en deed hij de ene na de andere boude uitspraak. Zo noemde hij de scheidsrechter iemand die wel erg veel wegheeft van iemand met een 'down-syndroom'.
De arbiter laat het hier niet bij zitten en reageerde hoogst verontwaardigt op Radio 1 gisteravond. "Miljoenen mensen zitten te kijken, onder wie veel kinderen en families die misschien iemand hebben met dit ziektebeeld. Daar ben ik nog het meest kwaad over. Je hebt een voorbeeldfunctie en moet je realiseren wat voor een schade je kunt aanrichten met dergelijke uitlatingen."
Volgens Temmink kan hij het hier niet bij laten en zal hij zeker een aanklacht indienen. "Dit is niet te tolereren. Ik zal er melding van maken bij het bureau scheidsrechterzaken van de KNVB en de aanklager", aldus de ervaren scheidsrechter die wel wat gewend is.
Vooral de manier waarop Fortes Rodriguez zijn uitlatingen deed spraken tot de verbazing bij Temmink. De verdediger van RBC was al ruim een half uur beneden in de kleedkamer geweest, waarna hij rustig een interview aflegde voor de camera's van Talpa.
"Dat was minuten later. Buiten mij heeft hij heel veel mensen geraakt, beschadigd. Hij zou eens een dag mee moeten lopen in een tehuis waar mensen met dit ziektebeeld worden verzorgd", vindt Temmink.
Het is overigens niet de eerste keer dat Fortes Rodriguez negatief in beeld komt. De verdediger gooide bij AZ zijn eigen glazen in door tegen toenmalig trainer Co Adriaanse enkele opmerkingen over zijn vrouw te maken, waarna hij mocht vertrekken. Afgelopen seizoen liep de verdediger tegen een buitengewoon domme rode kaart aan, waarna hij de nacompetitie misliep na een schorsing van maar liefst zes wedstrijden.
Bron: Soccernews.nl
oh hij doet dus eigenlijk iets heel goedsquote:Op maandag 21 november 2005 12:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Da's maar de vraag, voorbeeld: als ik tegen een willekeurig persoon 'lelijke teringhond' zeg voel jij je toch ook niet gekwetst omdat je toevallig ook lelijk bent?
Waarom zou dat met ziektes opeens wel zo moeten werken![]()
Hij laat down-mensen (?) zien dat ze zelfs nog scheidsrechter kunnen worden als ze hun best doen![]()
denk je nou echt dat als hij op tv een racistische opmerking had gemaakt dat je er dan niemand over zou horen?quote:Op maandag 21 november 2005 12:21 schreef Jajong het volgende:
Ik lag helemaal strak btw toen ie dat zei.. Als je hierover boos gaat worden kan je beter een cursus angermanagement gaan volgen, als ik boos moest worden iedere keer als ik iets lees over racistische opmerkingen kon ik bezig blijven. Daar hoor je niemand over, maarja dat is schijnbaar veel minder erg
Zeker over die smiley heengelezen:quote:Op maandag 21 november 2005 12:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh hij doet dus eigenlijk iets heel goedshou toch op man
je snapt serieus niet dat het kwetsend kan zijn voor mensen met bijv. een dochtertje met het down syndroom?quote:Op maandag 21 november 2005 12:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zeker over die smiley heengelezen:![]()
Kan me er wat bij voorstellen, maar zo'n rel als dit vind ik een beetje overdreven...quote:Op maandag 21 november 2005 12:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je snapt serieus niet dat het kwetsend kan zijn voor mensen met bijv. een dochtertje met het down syndroom?
zo'n rel is het toch niet.quote:Op maandag 21 november 2005 12:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kan me er wat bij voorstellen, maar zo'n rel als dit vind ik een beetje overdreven...
Hoe wil je het dan in godsnaam anders in beeld brengen?quote:Op maandag 21 november 2005 12:19 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
De manier waarop ze dit in beeld brachten was natuurlijk weer Talpa ten top, ben ik met je eens!
gaf ie 'm geen rood dan?quote:Op maandag 21 november 2005 12:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Die Temmink is ook een halfgare. Wie laat zich nu beledigen door een RBC-speler
Zoek de betekenis van mongool eens op in het woordenboek. "kankerlijer" is ook verworden tot een scheldwoord en toch vallen heel veel mensen die familieleden hebben die aan kanker lijden/leden er een gruwelijke hekel aan wanneer iemand dat woord gebruikt.quote:Op maandag 21 november 2005 12:11 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Nee. Fortes zegt het weloverwogen, als ie kutmongool had gezegd was het heel iets anders geweest. Had hij geroepen: "Die Temmink is maar een mongool dat ie me rood geeft" dan was het een heel ander verhaal geweest. Het woord "mongool" is inmiddels verworden tot een scheldwoord, iemand die Down Syndroom heeft niet. Wezenlijk verschil.
Nu beledig je mittquote:Op maandag 21 november 2005 12:44 schreef zjroentje het volgende:
Achterlijk figuur overigens, die Jose.
Precies. Dat zei ik ook in HOOLS.quote:Op maandag 21 november 2005 13:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zoek de betekenis van mongool eens op in het woordenboek. "kankerlijer" is ook verworden tot een scheldwoord en toch vallen heel veel mensen die familieleden hebben die aan kanker lijden/leden er een gruwelijke hekel aan wanneer iemand dat woord gebruikt.
quote:Het is gewoon een lastig verhaal. Ik hoor te pas en te onpas mensen praten over 'wat een mongool' en zich dan pas beseffen dat ik er ook naast sta. Het is inmiddels een bekend scheldwoord geworden dat eigenlijk niet eens zoveel met Down Syndroom-mensen te maken heeft.
Het scheldwoord 'kutmongool' wordt ook pas kwetsend of komt pas heel dichtbij op het moment dat je er zelf mee te maken heeft. Geldt min of meer ook voor 'kankerlijer' of 'crackhoer'.
De opmerking van Fortes maakt het daarom wel triest. Hij gebruikt niet het veel gebezigde 'mongool' maar spreekt specifiek over 'iemand met Down Syndroom'. Dan is het dus een weloverwogen en gewoon domme opmerking.
Helaas is het ook ontzettend rolbevestigend: de domme, wereldvreemde voetballer die denkt welbespraakt te zijn maar niet weet wat er speelt (net als Van Basten aan wie ooit werd gevraagd of hij wist wat het gemiddelde jaarinkomen in Nederland was en hij doodleuk "100.000 gulden?" zei).
Ik kan me er niet echt druk om maken, al is het misschien voor de acceptatie een goede stap. Misschien dat de vriendin van Fortes nu wat vaker op tv te zien is.
Was net op Studio Sportquote:Op maandag 21 november 2005 13:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar het is dus nu zeker dat ie ontslagen is?
Lees het nergens terug
Ik dacht idd dat ik in het Maaskant topic zat.quote:Op maandag 21 november 2005 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Waar dan?
Hebben we het wel over Fortes toch en niet over Maaskant :S
Ze zijn allebei vandaag ontslagen.quote:Op maandag 21 november 2005 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Waar dan?
Hebben we het wel over Fortes toch en niet over Maaskant :S
TT 804quote:Op maandag 21 november 2005 13:23 schreef fanneke het volgende:
idd NOS teletekst pagina 804. "RBC ontslaat Fortes Rodriguez"
Zo kun je Talpa altijd wel bashenquote:Op maandag 21 november 2005 13:44 schreef Cruoninga het volgende:
Je kan je natuurlijk afvragen of Talpa dan ook blaam treft, gezien zij de beelden hebben uitgezonden die als kwetsend zouden worden ervaren.
Lees en denk nog eens even over wat je hier nou zegt.quote:Op maandag 21 november 2005 13:44 schreef Cruoninga het volgende:
Je kan je natuurlijk afvragen of Talpa dan ook blaam treft, gezien zij de beelden hebben uitgezonden die als kwetsend zouden worden ervaren.
het was na afloop, temmink was er zelf niet bij toen hij het zei.quote:Op maandag 21 november 2005 13:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Na, hij had m op z'n bakkes moeten slaan![]()
Of jij legt je bedoelingen gewoon direct uit. Dan kan je losse flodders als deze gewoon weglaten. Zo kan je elke reactie al in een bepaalde sfeer neerzetten zonder dat je zelf ook maar iets zegt.quote:Op maandag 21 november 2005 13:46 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Lees en denk nog eens even over wat je hier nou zegt.
Talpa vond het natuurlijk maar wat mooi dat ie dit zei.quote:Op maandag 21 november 2005 13:46 schreef TerroRobbie het volgende:
Lees en denk nog eens even over wat je hier nou zegt.
dat zou censuur zijn geweestquote:Op maandag 21 november 2005 13:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
Talpa vond het natuurlijk maar wat mooi dat ie dit zei.
Als ze het echt zo schokkend vonden hadden ze het ook gewoon niet kunnen uitzenden...
Oh, dacht dat het een opgenomen interview was... Hadden ze er ook voor kunnen kiezen dit stuk niet te laten zien...quote:
Kreeg ie de 2de gele kaart niet voor een of andere typering?quote:Op maandag 21 november 2005 13:47 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
het was na afloop, temmink was er zelf niet bij toen hij het zei.
Ik had mijn post inmiddels al aangewezen en verwezen naar Artikel 7 van onze grondwet. Tuurlijk had Talpa kunnen overwegen om dit niet uit te zenden. Maar hun treft geen enkele blaam en ze bedrijven gewoon journalistiek.quote:Op maandag 21 november 2005 13:50 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Of jij legt je bedoelingen gewoon direct uit. Dan kan je losse flodders als deze gewoon weglaten. Zo kan je elke reactie al in een bepaalde sfeer neerzetten zonder dat je zelf ook maar iets zegt.
natuurlijk zouden ze daarvoor kunnen kiezen, maar het is toch een spraakmakend interview, dat laat je dan toch zien?quote:Op maandag 21 november 2005 13:53 schreef matthijst het volgende:
[..]
Oh, dacht dat het een opgenomen interview was... Hadden ze er ook voor kunnen kiezen dit stuk niet te laten zien...
hij kreeg eerst geel voor een overtreding en daarna omdat hij Temmink een dikke kneus of iets dergelijks noemdequote:Op maandag 21 november 2005 13:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Kreeg ie de 2de gele kaart niet voor een of andere typering?
en hij vond het nog heel beleefd van hem zelf dat hij het niet herhaaldequote:Op maandag 21 november 2005 14:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij kreeg eerst geel voor een overtreding en daarna omdat hij Temmink een dikke kneus of iets dergelijks noemde
dat doet ie dan wel weer goed.quote:Op maandag 21 november 2005 14:05 schreef matthijst het volgende:
Ontslagen? Kut voor 'm, moet ie weer de hele dag proberen zelf mongooltjes te verwekken bij:
[afbeelding]
Wie niet???.. Zou best kunnen ...quote:Op maandag 21 november 2005 14:07 schreef Stansfield het volgende:
Heeft hij ook niet ooit eens met sylvie meis gehad??
hij had al een half uur om af te koelen en dan nog zegt ie dit. bovendien komt het dagelijks leven niet op de televisie.quote:Op maandag 21 november 2005 14:12 schreef Duiveltja het volgende:
Het valt me op dat Nederland steeds meer en meer doordruipt is van hypocrisie. Mekkeren over een dooie mus, maar geen woord over vermoorde mensen in A'dam. En dan dit....ok het was niet zo slim, maar om hem nu meteen een zondebok te maken is overdreven. Je moet ook kijken naar de situatie. Hij was net het veld uitgestuurd en zit dan nog vol met ergernis. Ik denk dat er in het dagelijks leven heel wat meer dan alleen dit word geuit.
Dus hij heeft met Sylvie Meis gehad en dan vind hij temming een mongool???????quote:Op maandag 21 november 2005 14:12 schreef Cruoninga het volgende:
Maarten Atmodikoro, Fortes Rodriquez en Van der Vaart is volgens mij haar bescheiden lijstje voetballers. Dus ja
Over die vermoorde mensen in Amsterdam zou ik niet mee inzitten, die zitten allemaal in dat drugswereldje en dan loop je dat risico. Maar je hebt gelijk het is een hype waarin veel mensen meelopen, met die dode mus als tragisch dieptepunt. Ik vond persoonlijk het verhaal van het opgeknoopte hondje van een gehandicapte vrouw door een groepje tuig ietsjes erger.quote:Op maandag 21 november 2005 14:12 schreef Duiveltja het volgende:
Het valt me op dat Nederland steeds meer en meer doordruipt is van hypocrisie. Mekkeren over een dooie mus, maar geen woord over vermoorde mensen in A'dam. En dan dit....ok het was niet zo slim, maar om hem nu meteen een zondebok te maken is overdreven. Je moet ook kijken naar de situatie. Hij was net het veld uitgestuurd en zit dan nog vol met ergernis. Ik denk dat er in het dagelijks leven heel wat meer dan alleen dit word geuit.
Wie neuk jij liever?quote:Op maandag 21 november 2005 14:15 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dus hij heeft met Sylvie Meis gehad en dan vind hij temming een mongool???????
Hoge bomen vangen veel wind. Het is een soort van risico. Soms sta je positief in het nieuws en vang je er dik poen voor (fotoshoot met je kindje of je promoot nieuwe aftershave a la Beckham) en soms sta je negatief in het nieuws na een slippertje (a la Beckham).quote:Op maandag 21 november 2005 14:12 schreef Duiveltja het volgende:
Jij hebt iemand nog nooit een mongool genoemd? En tv of niet, dat maakt niet uit het gaat om het hetzelfde. Alleen zijn er bij tv natuurlijk wat meer toeschouwersquote:Op maandag 21 november 2005 14:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij had al een half uur om af te koelen en dan nog zegt ie dit. bovendien komt het dagelijks leven niet op de televisie.
en dit gaat niet over mussen of dode amsterdammers.
ik heb het zo vaak gedaan en die toeschouwers zijn nou juist het punt pipo! zoiets zeg je niet voor miljoenen mensen.quote:Op maandag 21 november 2005 14:21 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Jij hebt iemand nog nooit een mongool genoemd? En tv of niet, dat maakt niet uit het gaat om het hetzelfde. Alleen zijn er bij tv natuurlijk wat meer toeschouwers
Wat is het verschil om het nou in privesfeer te doen en niet voor miljoenen mensen. Dat heet nou hypocrietquote:Op maandag 21 november 2005 14:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb het zo vaak gedaan en die toeschouwers zijn nou juist het punt pipo! zoiets zeg je niet voor miljoenen mensen.
quote:Op maandag 21 november 2005 14:38 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wat is het verschil om het nou in privesfeer te doen en niet voor miljoenen mensen. Dat heet nou hypocriet
Appels en perenquote:Op maandag 21 november 2005 14:42 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jij zou je dus ook rukken op nationale televisie?
Absoluut een verschil. Ik denk ook niet dat er een probleem was geweest als hij in de vluchtigheid, bij het aflopen van het veld had gezegd "Wat een mongool zeg!". Maar dit was een zinloos betoog van hem waarin hij op een serieuze en, schijnbaar weloverwogen, manier ingaat over het Down Syndroom van Temmink. Dat maakt echt wel een verschil in hoe het overkomt.quote:Op maandag 21 november 2005 14:29 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik vind wel dat er een verschil zit tussen
Wat een mongool!
of
Maar ik heb wel respect voor hem. Als je goed kijkt dan lijkt het net of hij het syndroom van down heeft.
Helemaal mee eens. wat een zielepietquote:Op maandag 21 november 2005 14:47 schreef Cheiron het volgende:
Overigens vind ik Borst in deze wel een enorme zeikerd. Nu raakt iets hem een keer en is het allemaal te vreselijk voor woorden. bah
Ik hoop voor jou dat jij geen kind met een handicap krijgt. Dan zou je wel anders praten.quote:Op maandag 21 november 2005 14:53 schreef DrDentz het volgende:
ik had hugo ook eens in een of ander debat programma zien janken over hoe slecht de verschillende instanties met zn zoontje omgaan
"hij wordt heen en weer geslingerd van school naar school boehoehoe"
supergefrustreerd ook
Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Weet je zelf hoe het is? Kom je zelf in contact met dergelijke instanties? Ik hoop het niet voor je, althans niet als vader/voogd of andere betrokkene van een hulpbehoevende.quote:Op maandag 21 november 2005 14:53 schreef DrDentz het volgende:
ik had hugo ook eens in een of ander debat programma zien janken over hoe slecht de verschillende instanties met zn zoontje omgaan
"hij wordt heen en weer geslingerd van school naar school boehoehoe"
supergefrustreerd ook
misschien zou het wel beter zijn als moeder natuur dit stuk ellende helemaal geen kinderen gunt !quote:Op maandag 21 november 2005 14:56 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ik hoop voor jou dat jij geen kind met een handicap krijgt. Dan zou je wel anders praten.
Hij moet een dag helpen omdat meneer Borst dat vindt?quote:Op maandag 21 november 2005 15:08 schreef Stansfield het volgende:
Hij moet gewoon zijn excuses aanbieden en volgend jaar bij die G voetbal dag in barendrecht de hele dag helpen. Zo niet dan moet hij ontslagen worden en moet hij gewoon de hele dag zijn geld tellen en zijn blonde sletje neuken.
Je verhaaltjes kloppen niet met elkaarquote:Op maandag 21 november 2005 15:03 schreef DrDentz het volgende:
dat ie daardoor altijd meteen op zn pik getrapt is als het woord mongool valt, maar wel geinig.. komt ie weer met godverdomme.. klootzak!
Niet omdat meneer borst dat vindt. Omdat dat niet verkeerd zou staan na zo'n actie. Het is idd wel de vraag of die spelers van de G-teams hem wel willen als coach.quote:Op maandag 21 november 2005 15:10 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Hij moet een dag helpen omdat meneer Borst dat vindt?
Als Borst dat niet zei had je nooit op t idee gekomen mongoolquote:Op maandag 21 november 2005 15:17 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Niet omdat meneer borst dat vindt. Omdat dat niet verkeerd zou staan na zo'n actie. Het is idd wel de vraag of die spelers van de G-teams hem wel willen als coach.
Dus omdat hij op het idee komt mag ik het niet een goed idee vinden en zeg ik het alleen maar omdat hij dat wil?????quote:Op maandag 21 november 2005 15:19 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Als Borst dat niet zei had je nooit op t idee gekomen mongool![]()
Als je als taakstraaf 240 uur dienstverlening krijgt en bijvorbeeld moet afwassen in een gaarkeuken, dan heb je dat maar te doen. De betrokkene wordt daar niet naar gevraagd.quote:Op maandag 21 november 2005 15:14 schreef DrDentz het volgende:
maar zouden jullie hem daar wel bij willen hebben dan? als ik last had van het down syndroom [ geen grapjes dat ik het wel heb] zou ik zn hulp niet eens accepteren.. eerst mij een beetje vergelijken met temmink en dan weer schijnheilig op komen draven om te helpen.. oprotten met die vent!
![]()
Ik denk dat hij zowieso niet zo heel veel weet.quote:Op maandag 21 november 2005 15:26 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
En weet je eigenlijk wel wat het Down Syndroom is? Gezien je uitspraak 'Als ik last had van het Down Syndroom'?
Ik bedoel het serieus.quote:Op maandag 21 november 2005 15:29 schreef DrDentz het volgende:
duh, dat je een mongooltje bent natuurlijk
ben je zo'n agressieve voetbal hooligan met je kwade reacties ofzo? doe es rustig![]()
Mensen kunnen toch ook rekening houden met de context waarin Fortes het zei? Het is natuurlijk niet erg snugger maar hij heeft nooit de bedoeling gehad om mensen met down syndroom te beledigen. Beetje overgevoelig van Hugo om zich hierdoor gekwetst te voelen imo...quote:Op maandag 21 november 2005 14:47 schreef Cheiron het volgende:
Overigens vind ik Borst in deze wel een enorme zeikerd. Nu raakt iets hem een keer en is het allemaal te vreselijk voor woorden.
Hier doel ik niet op wat Drentz hieronder zegt. Dat het moeilijk is voor ouders met een handicap geloof ik best.
Ach ja journalisten zijn per definitie hypocriet.quote:Op maandag 21 november 2005 15:40 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Mensen kunnen toch ook rekening houden met de context waarin Fortes het zei? Het is natuurlijk niet erg snugger maar hij heeft nooit de bedoeling gehad om mensen met down syndroom te beledigen. Beetje overgevoelig van Hugo om zich hierdoor gekwetst te voelen imo...
Onzin.quote:Op maandag 21 november 2005 15:44 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ach ja journalisten zijn per definitie hypocriet.
Juist op de manier waarop hij dit zei, echt belachelijk. Heel nadenkend en rustig zo'n opmerking eruit gooien. Als je in kwaadheid roept "wat een mongool die Temmink" is heel anders dan hoe hij het nu bracht.quote:Op maandag 21 november 2005 15:40 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Mensen kunnen toch ook rekening houden met de context waarin Fortes het zei?
Dit begrijp ik dus niet. Het was tegen Temmink en niet tegen mensen met Down syndroom gericht, dus snap niet dat mensen zich dan persoonlijk gekwetst voelenquote:Op maandag 21 november 2005 16:19 schreef Noca het volgende:
Naast dat het misschien kwetsend voor bepaalde mensen zou zijn
Hier heb je helemaal gelijk in. Temmink is dan ook degene die zich gekwetst mag voelen.quote:is het natuurlijk een enorme minachting tov Temmink op het moment dat de wedstrijd nog gespeeld werd.
Ik snap ook niet waarom joodse mensen zo'n moeite hebben met "Hamas, hamas, alle joden aan het gas" dat is toch ook gewoon tegen ajacieden gericht.quote:Op maandag 21 november 2005 16:45 schreef aldostuta het volgende:
Dit begrijp ik dus niet. Het was tegen Temmink en niet tegen mensen met Down syndroom gericht, dus snap niet dat mensen zich dan persoonlijk gekwetst voelen
Is dat tegen ons gericht!?!quote:Op maandag 21 november 2005 16:57 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom joodse mensen zo'n moeite hebben met "Hamas, hamas, alle joden aan het gas" dat is toch ook gewoon tegen ajacieden gericht.
Is net iets andersquote:Op maandag 21 november 2005 16:57 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom joodse mensen zo'n moeite hebben met "Hamas, hamas, alle joden aan het gas" dat is toch ook gewoon tegen ajacieden gericht.
Het gaat ook om de minachting, JFR gebruikt het om de scheidsrechter als minderwaardig mens neer te zetten en gebruikt daar een bepaald deel van de bevolking voor.quote:Op maandag 21 november 2005 17:02 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Is net iets anders
Maar ik voel mijzelf ook niet aangesproken als men boukhari uitmaakt voor geitenneuker... En zo zouden kennelijk meer mensen moeten denken.
Dan zou temming zich dus ook niet aangesproken of beledigt moeten voelen, omdat hij van zichzelf weet dat hij niet het syndroom van down heeft?quote:Op maandag 21 november 2005 18:53 schreef DrDentz het volgende:
hoezo zou je je aangesproken voelen als je van jezelf weet dat je niet regelmatig de liefde met een geit bedrijft
Ik denk dat dat het hele punt is!quote:Op maandag 21 november 2005 17:43 schreef Terreros85 het volgende:
''wat een mongool'' was minder erg geweest dan dat wat hij nu gezegd heeft.
Je kan je toch wel inleven in andere mensen? Dat jij je niet aangesproken voelt, hoeft niet te betekenen dat iemand anders die er veel meer een band er mee heeft, zich ook maar niet aangesproken hoeft te voelen. Je kan toch niet voor iemand anders gaan bepalen wat hij wel of niet aanstotend mag vinden en waar hij zich wel of niet prettig bij voelt?quote:Op maandag 21 november 2005 19:00 schreef DrDentz het volgende:
nou als temmink uitgescholden wordt voor hoer van psv dan voel ik me niet aangesproken
Dat is een van de grote problemen van deze tijd, veel mensen kunnen dat dus niet.quote:Op maandag 21 november 2005 19:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je kan je toch wel inleven in andere mensen?
Terwijl de bedoeling exact hetzelfde was geweest......quote:Op maandag 21 november 2005 17:43 schreef Terreros85 het volgende:
''wat een mongool'' was minder erg geweest dan dat wat hij nu gezegd heeft.
En terecht.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:41 schreef matthijst het volgende:
Ook mooi: half Nederland valt over die opmerking, maar degenen waar het echt om gaat interesseert het vrij weinig: Stichging Voor Donw-syndroom blabla's vond het allemaal maar overdreven dat ie op non-actief was gesteld
oh okquote:Op dinsdag 22 november 2005 18:43 schreef ILCILA het volgende:
overdrevendie jongen moet gewoon een maandje of 2 uit de eredivisie geknikkerd worden, laat maar even op een wat lager niveau zich bewijsen dat hij normaal kan doen
nu dusquote:Op maandag 21 november 2005 23:42 schreef Ambrosius het volgende:
Hij zit morgenavond bij Barend en Van Dorp. Rond 22.30 op Talpa.
* Dos37 eens is.quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:57 schreef aldostuta het volgende:
[..]
En terecht.
Die schijnheilige collectieve verontwaardiging kan mij gestolen worden.
Zou wat zijn als die zijn ontslag dan krijgtquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:57 schreef Ambrosius het volgende:
Fortes meldt dat voorzitter Pollemans hem morgen waarschijnlijk weer terug 'in dienst neemt' bij RBC.
quote:Op maandag 27 februari 2006 00:38 schreef Stansfield het volgende:
Echt een onmogelijke domme idioot. Iedereen blij dat ze een keer gewonnen hebben komt hij weer met zo'n domme reactie. Hij is echt net zo dom als dat hij eruit ziet.
Terwijl hij toch behoorlijk matig is. Zeker toen hij net naar RBC ging, tering alleen maar schoppen deed hij toen.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:16 schreef Suijk het volgende:
Fortes vindt zichzelf eigenlijk duidelijk te goed voor RBC.
Ze passen heel goed bij elkaar.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:14 schreef 9christensen het volgende:
hij heeft wel een mooie vriendin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |