als je op tv met bijna een miljoen kijkers zoiets op een serieuze toon gaat vertellen en je heet geen Hans Teeuwen, getuigt het van heeeel weinig klasse !quote:Op maandag 21 november 2005 11:56 schreef Jajong het volgende:
Hoop heisa om niks weer, hij noemt hem een mongool, POEH POEH dat dan jullie nooit zeker
Dat is het juist: hij noemt hem juist geen mongool, hij noemt hem 'iemand die sterke gelijkenis heeft met iemand met Down Syndroom'. Dat is het verschil.quote:Op maandag 21 november 2005 11:56 schreef Jajong het volgende:
Hoop heisa om niks weer, hij noemt hem een mongool, POEH POEH dat dan jullie nooit zeker
Die kerel was net 2 minuten geleden t veld uitgestuurd, nadat ie evenlang op t veld heeft gestaan.. vet onlogisch dat ie dat boos is op Temmink. Tuurlijk kan je t niet maken om dat te zeggen, maar jezus dit is zo tekenend.. net als dat gezeik om die tering mus bij die steentjes, komt gewoon omdat er nooit wat te beleven valt in nederland daarom gaan we altijd maar huilen om kleine dingetjes waar eigenlijk niemand om geeft.quote:Op maandag 21 november 2005 12:05 schreef Bjoro het volgende:
[..]
als je op tv met bijna een miljoen kijkers zoiets op een serieuze toon gaat vertellen en je heet geen Hans Teeuwen, getuigt het van heeeel weinig klasse !
In zijn hoofd dacht ie waarschijnlijk dat t zo verwoorden minder erg was dan iemand een mongool te noemen.. maarja daarom is t ook een ( slechte ) voetballer geworden en niet een wetenschapper.quote:Op maandag 21 november 2005 12:06 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Dat is het juist: hij noemt hem juist geen mongool, hij noemt hem 'iemand die sterke gelijkenis heeft met iemand met Down Syndroom'. Dat is het verschil.
Tsja, smaken verschillen...quote:Op maandag 21 november 2005 12:03 schreef Bjoro het volgende:
tis toch gewoon triest en heeft in de verste verte niets met humor te maken, eerder een gebrek eraan (en aan respect natuurlijk !)
Nee. Fortes zegt het weloverwogen, als ie kutmongool had gezegd was het heel iets anders geweest. Had hij geroepen: "Die Temmink is maar een mongool dat ie me rood geeft" dan was het een heel ander verhaal geweest. Het woord "mongool" is inmiddels verworden tot een scheldwoord, iemand die Down Syndroom heeft niet. Wezenlijk verschil.quote:Op maandag 21 november 2005 12:07 schreef Jajong het volgende:
[..]
Die kerel was net 2 minuten geleden t veld uitgestuurd, nadat ie evenlang op t veld heeft gestaan.. vet onlogisch dat ie dat boos is op Temmink. Tuurlijk kan je t niet maken om dat te zeggen, maar jezus dit is zo tekenend.. net als dat gezeik om die tering mus bij die steentjes, komt gewoon omdat er nooit wat te beleven valt in nederland daarom gaan we altijd maar huilen om kleine dingetjes waar eigenlijk niemand om geeft.
Denk dat ie het gewoon grappig vond...quote:Op maandag 21 november 2005 12:09 schreef Jajong het volgende:
[..]
In zijn hoofd dacht ie waarschijnlijk dat t zo verwoorden minder erg was dan iemand een mongool te noemen.. maarja daarom is t ook een ( slechte ) voetballer geworden en niet een wetenschapper.
het was een half uur daarna, aldus Talpa.quote:Op maandag 21 november 2005 12:07 schreef Jajong het volgende:
[..]
Die kerel was net 2 minuten geleden t veld uitgestuurd, nadat ie evenlang op t veld heeft gestaan.. vet onlogisch dat ie dat boos is op Temmink. Tuurlijk kan je t niet maken om dat te zeggen, maar jezus dit is zo tekenend.. net als dat gezeik om die tering mus bij die steentjes, komt gewoon omdat er nooit wat te beleven valt in nederland daarom gaan we altijd maar huilen om kleine dingetjes waar eigenlijk niemand om geeft.
hij zei het niet als grap maar om hem te kwetsen.quote:Op maandag 21 november 2005 12:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Denk dat ie het gewoon grappig vond...
Laat die die vriendin van 'm ff bellen. 't zou me verbazen als hij dit soort grappen thuis niet vaker heeft verteld....
Maar ja, wat thuis grappig is kan op tv blijkbaar niet...
Tere zieltjes.
Kwetsende grap.quote:Op maandag 21 november 2005 12:13 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij zei het niet als grap maar om hem te kwetsen.
maar hij kwetst de verkeerde mensen ermeequote:Op maandag 21 november 2005 12:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kwetsende grap.
Gelukt lijkt me.
als je na een half uur nog zo geirriteerd bent en het dan zo verwoord dan ben je gewoon dom.quote:Op maandag 21 november 2005 12:17 schreef Jajong het volgende:
2 minuten, half uur.. Hij was in ieder geval nog zichtbaar geirriteerd ( understatement ) erover. Talpa heeft zijn uitspraak natuurlijk ook lang en breed in beeld gebracht want dit is geweldige TV natuurlijk
De manier waarop ze dit in beeld brachten was natuurlijk weer Talpa ten top, ben ik met je eens!quote:Op maandag 21 november 2005 12:17 schreef Jajong het volgende:
2 minuten, half uur.. Hij was in ieder geval nog zichtbaar geirriteerd ( understatement ) erover. Talpa heeft zijn uitspraak natuurlijk ook lang en breed in beeld gebracht want dit is geweldige TV natuurlijk
Da's maar de vraag, voorbeeld: als ik tegen een willekeurig persoon 'lelijke teringhond' zeg voel jij je toch ook niet gekwetst omdat je toevallig ook lelijk bent?quote:Op maandag 21 november 2005 12:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar hij kwetst de verkeerde mensen ermee![]()
quote:Crisisberaad RBC over Fortes Rodriguez
Vandaag houdt voorzitter Jan Pollemans een crisis-vergadering bij RBC, tijdens dat crisisberaad zal er gesproken worden over het eventuele ontslag van Fortes Rodriguez. Na de wedstrijd had hij zeer beledigende uitspraken richting scheidsrechter Temmink, volgens de speler zou Temmink het syndroom van Down hebben.
Ook de supporters zouden zich na de wedstrijd tegen Heracles misdragen hebben, woedende fans blokkeerden de weg naar het stadion van RBC voor de bus met de spelers vanwege de wel zeer slechte competitiestart van hun club RBC. RBC is tot nu toe de enige vereniging in de eredivisie zonder overwinning.
Bron: Soccernews.nl
quote:Temmink: 'gedrag Fortes Rodrigues niet te tolereren'
Gepost op 21-11-2005 10:20 door Dave van Kooten
Een nieuwe rel lijkt geboren. Jose Fortes Rodrigues haalde gisteren fel uit naar scheidsrechter Temmink nadat deze hem binnen twee minuten van het veld stuurde, maar de arbiter laat het hier niet bij zitten. "Dit is niet te tolereren", zo vindt Temmink.
De charge van Temmink was overigens buitengewoon opmerkelijk. Fortes Rodrigues, koud twee minuten in het veld, pleegde een sliding op één van de spelers van Heracles Almelo die hij overigens amper raakte. De lange arbiter gaf de invaller echter onverbiddelijk de gele kaart waarna deze zo nodig het één en ander moest zeggen tegen Temmink.
Temmink was hier echter niet van gediend en stuurde de verdediger met een tweede gele kaart, en dus rood van het veld af. Voor de camera's van Talpa liet Fortes Rodrigues er zeker geen gras over groeien en deed hij de ene na de andere boude uitspraak. Zo noemde hij de scheidsrechter iemand die wel erg veel wegheeft van iemand met een 'down-syndroom'.
De arbiter laat het hier niet bij zitten en reageerde hoogst verontwaardigt op Radio 1 gisteravond. "Miljoenen mensen zitten te kijken, onder wie veel kinderen en families die misschien iemand hebben met dit ziektebeeld. Daar ben ik nog het meest kwaad over. Je hebt een voorbeeldfunctie en moet je realiseren wat voor een schade je kunt aanrichten met dergelijke uitlatingen."
Volgens Temmink kan hij het hier niet bij laten en zal hij zeker een aanklacht indienen. "Dit is niet te tolereren. Ik zal er melding van maken bij het bureau scheidsrechterzaken van de KNVB en de aanklager", aldus de ervaren scheidsrechter die wel wat gewend is.
Vooral de manier waarop Fortes Rodriguez zijn uitlatingen deed spraken tot de verbazing bij Temmink. De verdediger van RBC was al ruim een half uur beneden in de kleedkamer geweest, waarna hij rustig een interview aflegde voor de camera's van Talpa.
"Dat was minuten later. Buiten mij heeft hij heel veel mensen geraakt, beschadigd. Hij zou eens een dag mee moeten lopen in een tehuis waar mensen met dit ziektebeeld worden verzorgd", vindt Temmink.
Het is overigens niet de eerste keer dat Fortes Rodriguez negatief in beeld komt. De verdediger gooide bij AZ zijn eigen glazen in door tegen toenmalig trainer Co Adriaanse enkele opmerkingen over zijn vrouw te maken, waarna hij mocht vertrekken. Afgelopen seizoen liep de verdediger tegen een buitengewoon domme rode kaart aan, waarna hij de nacompetitie misliep na een schorsing van maar liefst zes wedstrijden.
Bron: Soccernews.nl
oh hij doet dus eigenlijk iets heel goedsquote:Op maandag 21 november 2005 12:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Da's maar de vraag, voorbeeld: als ik tegen een willekeurig persoon 'lelijke teringhond' zeg voel jij je toch ook niet gekwetst omdat je toevallig ook lelijk bent?
Waarom zou dat met ziektes opeens wel zo moeten werken![]()
Hij laat down-mensen (?) zien dat ze zelfs nog scheidsrechter kunnen worden als ze hun best doen![]()
denk je nou echt dat als hij op tv een racistische opmerking had gemaakt dat je er dan niemand over zou horen?quote:Op maandag 21 november 2005 12:21 schreef Jajong het volgende:
Ik lag helemaal strak btw toen ie dat zei.. Als je hierover boos gaat worden kan je beter een cursus angermanagement gaan volgen, als ik boos moest worden iedere keer als ik iets lees over racistische opmerkingen kon ik bezig blijven. Daar hoor je niemand over, maarja dat is schijnbaar veel minder erg
Zeker over die smiley heengelezen:quote:Op maandag 21 november 2005 12:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh hij doet dus eigenlijk iets heel goedshou toch op man
je snapt serieus niet dat het kwetsend kan zijn voor mensen met bijv. een dochtertje met het down syndroom?quote:Op maandag 21 november 2005 12:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zeker over die smiley heengelezen:![]()
Kan me er wat bij voorstellen, maar zo'n rel als dit vind ik een beetje overdreven...quote:Op maandag 21 november 2005 12:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je snapt serieus niet dat het kwetsend kan zijn voor mensen met bijv. een dochtertje met het down syndroom?
zo'n rel is het toch niet.quote:Op maandag 21 november 2005 12:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kan me er wat bij voorstellen, maar zo'n rel als dit vind ik een beetje overdreven...
Hoe wil je het dan in godsnaam anders in beeld brengen?quote:Op maandag 21 november 2005 12:19 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
De manier waarop ze dit in beeld brachten was natuurlijk weer Talpa ten top, ben ik met je eens!
gaf ie 'm geen rood dan?quote:Op maandag 21 november 2005 12:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Die Temmink is ook een halfgare. Wie laat zich nu beledigen door een RBC-speler
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |