quote:Op maandag 21 november 2005 08:17 schreef matthijst het volgende:
Hoop gejank om weinig...
Sjongejonge, die gast wilde gewoon de scheids op een originele manier afkankeren...

quote:Op zondag 20 november 2005 22:02 schreef Messenga het volgende:
Laat hem maar bij 6e klasse amateurs zaterdag spelen ofzo, wat een kneus is dat.

Zal best, maar Temmink gaat daar niet openlijk over vertellen op TVquote:Op maandag 21 november 2005 08:52 schreef Backhander het volgende:
fortes had gewoon gelijk die temmink is ook gewoon een kneus

Zeg maar niks, er is al te veel aandacht aan die gast gegeven.quote:Op maandag 21 november 2005 08:46 schreef Dylan Dog het volgende:
Wat zal ik er er eens over zeggen?

Waarom is ie destijds bij AZ ook al weer vertrokken?quote:Op maandag 21 november 2005 09:08 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zeg maar niks, er is al te veel aandacht aan die gast gegeven.

Jij begrijpt wat ik bedoel...quote:Op maandag 21 november 2005 09:08 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zeg maar niks, er is al te veel aandacht aan die gast gegeven.

Jeu, lekker bij elkaar uithuilen...quote:

Hugo Borstquote:Op maandag 21 november 2005 01:07 schreef Erwtensoep het volgende:
Iets met dat hij zelf ook een gehandicapt kind heeft en dat er heel mensen kijken die ook een gehandicapt kind hebben, en dat hij zijn excuses aan moet bieden en moet meedoen met een of andere open dag voor sportende gehandicapten.
En hij eindigde met: godverdomme, klootzak

dit is inderdaad zat !quote:Op maandag 21 november 2005 08:46 schreef Dylan Dog het volgende:
Wat zal ik er er eens over zeggen?

hij is gewoon dom.quote:Op maandag 21 november 2005 08:17 schreef matthijst het volgende:
Hoop gejank om weinig...
Sjongejonge, die gast wilde gewoon de scheids op een originele manier afkankeren...

Ja, hij heeft er ff goed over nagedacht... Hij had ook kunnen zeggen "wat is die scheids voor kutmongool".... Vond dit wel origineel.....quote:Op maandag 21 november 2005 11:43 schreef Bjoro het volgende:
Maar hij ging er ff lekker voor zitten...en dan zeg je zoiets....wat een loser zeg![]()
![]()

op tv kan je zoiets gewoon niet zeggen. hij leek het zelfs te menen.quote:Op maandag 21 november 2005 11:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, hij heeft er ff goed over nagedacht... Hij had ook kunnen zeggen "wat is die scheids voor kutmongool".... Vond dit wel origineel.....
Maar ja, humor en mongooltjes is blijkbaar taboe....
Opeens kent iedereen een mongool, of heeft er 1 in zijn familie...
"Nee, ik heb geen hekel aan mongooltjes, sommigen van mijn beste vrienden zijn mongolen"...
Of waren dat nou negers![]()

meestal niet op tv nee.quote:Op maandag 21 november 2005 11:56 schreef Jajong het volgende:
Hoop heisa om niks weer, hij noemt hem een mongool, POEH POEH dat dan jullie nooit zeker

en ik maar denken dat alleen Fortez dom is.....quote:Op maandag 21 november 2005 11:45 schreef matthijst het volgende:
Ja, hij heeft er ff goed over nagedacht... Hij had ook kunnen zeggen "wat is die scheids voor kutmongool".... Vond dit wel origineel.....
Maar ja, humor en mongooltjes is blijkbaar taboe....
Opeens kent iedereen een mongool, of heeft er 1 in zijn familie...
"Nee, ik heb geen hekel aan mongooltjes, sommigen van mijn beste vrienden zijn mongolen"...
Of waren dat nou negers![]()

als je op tv met bijna een miljoen kijkers zoiets op een serieuze toon gaat vertellen en je heet geen Hans Teeuwen, getuigt het van heeeel weinig klasse !quote:Op maandag 21 november 2005 11:56 schreef Jajong het volgende:
Hoop heisa om niks weer, hij noemt hem een mongool, POEH POEH dat dan jullie nooit zeker

Dat is het juist: hij noemt hem juist geen mongool, hij noemt hem 'iemand die sterke gelijkenis heeft met iemand met Down Syndroom'. Dat is het verschil.quote:Op maandag 21 november 2005 11:56 schreef Jajong het volgende:

Die kerel was net 2 minuten geleden t veld uitgestuurd, nadat ie evenlang op t veld heeft gestaan.. vet onlogisch dat ie dat boos is op Temmink. Tuurlijk kan je t niet maken om dat te zeggen, maar jezus dit is zo tekenend.. net als dat gezeik om die tering mus bij die steentjes, komt gewoon omdat er nooit wat te beleven valt in nederland daarom gaan we altijd maar huilen om kleine dingetjes waar eigenlijk niemand om geeft.quote:Op maandag 21 november 2005 12:05 schreef Bjoro het volgende:
[..]
als je op tv met bijna een miljoen kijkers zoiets op een serieuze toon gaat vertellen en je heet geen Hans Teeuwen, getuigt het van heeeel weinig klasse !

In zijn hoofd dacht ie waarschijnlijk dat t zo verwoorden minder erg was dan iemand een mongool te noemen.. maarja daarom is t ook een ( slechte ) voetballer geworden en niet een wetenschapper.quote:Op maandag 21 november 2005 12:06 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Dat is het juist: hij noemt hem juist geen mongool, hij noemt hem 'iemand die sterke gelijkenis heeft met iemand met Down Syndroom'. Dat is het verschil.

Tsja, smaken verschillen...quote:Op maandag 21 november 2005 12:03 schreef Bjoro het volgende:
tis toch gewoon triest en heeft in de verste verte niets met humor te maken, eerder een gebrek eraan (en aan respect natuurlijk !)

Nee. Fortes zegt het weloverwogen, als ie kutmongool had gezegd was het heel iets anders geweest. Had hij geroepen: "Die Temmink is maar een mongool dat ie me rood geeft" dan was het een heel ander verhaal geweest. Het woord "mongool" is inmiddels verworden tot een scheldwoord, iemand die Down Syndroom heeft niet. Wezenlijk verschil.quote:Op maandag 21 november 2005 12:07 schreef Jajong het volgende:
[..]
Die kerel was net 2 minuten geleden t veld uitgestuurd, nadat ie evenlang op t veld heeft gestaan.. vet onlogisch dat ie dat boos is op Temmink. Tuurlijk kan je t niet maken om dat te zeggen, maar jezus dit is zo tekenend.. net als dat gezeik om die tering mus bij die steentjes, komt gewoon omdat er nooit wat te beleven valt in nederland daarom gaan we altijd maar huilen om kleine dingetjes waar eigenlijk niemand om geeft.

Denk dat ie het gewoon grappig vond...quote:Op maandag 21 november 2005 12:09 schreef Jajong het volgende:
[..]
In zijn hoofd dacht ie waarschijnlijk dat t zo verwoorden minder erg was dan iemand een mongool te noemen.. maarja daarom is t ook een ( slechte ) voetballer geworden en niet een wetenschapper.

het was een half uur daarna, aldus Talpa.quote:Op maandag 21 november 2005 12:07 schreef Jajong het volgende:
[..]
Die kerel was net 2 minuten geleden t veld uitgestuurd, nadat ie evenlang op t veld heeft gestaan.. vet onlogisch dat ie dat boos is op Temmink. Tuurlijk kan je t niet maken om dat te zeggen, maar jezus dit is zo tekenend.. net als dat gezeik om die tering mus bij die steentjes, komt gewoon omdat er nooit wat te beleven valt in nederland daarom gaan we altijd maar huilen om kleine dingetjes waar eigenlijk niemand om geeft.

hij zei het niet als grap maar om hem te kwetsen.quote:Op maandag 21 november 2005 12:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Denk dat ie het gewoon grappig vond...
Laat die die vriendin van 'm ff bellen. 't zou me verbazen als hij dit soort grappen thuis niet vaker heeft verteld....
Maar ja, wat thuis grappig is kan op tv blijkbaar niet...
Tere zieltjes.

Kwetsende grap.quote:Op maandag 21 november 2005 12:13 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij zei het niet als grap maar om hem te kwetsen.

maar hij kwetst de verkeerde mensen ermeequote:Op maandag 21 november 2005 12:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kwetsende grap.
Gelukt lijkt me.

als je na een half uur nog zo geirriteerd bent en het dan zo verwoord dan ben je gewoon dom.quote:Op maandag 21 november 2005 12:17 schreef Jajong het volgende:
2 minuten, half uur.. Hij was in ieder geval nog zichtbaar geirriteerd ( understatement ) erover. Talpa heeft zijn uitspraak natuurlijk ook lang en breed in beeld gebracht want dit is geweldige TV natuurlijk

De manier waarop ze dit in beeld brachten was natuurlijk weer Talpa ten top, ben ik met je eens!quote:Op maandag 21 november 2005 12:17 schreef Jajong het volgende:
2 minuten, half uur.. Hij was in ieder geval nog zichtbaar geirriteerd ( understatement ) erover. Talpa heeft zijn uitspraak natuurlijk ook lang en breed in beeld gebracht want dit is geweldige TV natuurlijk

Da's maar de vraag, voorbeeld: als ik tegen een willekeurig persoon 'lelijke teringhond' zeg voel jij je toch ook niet gekwetst omdat je toevallig ook lelijk bent?quote:Op maandag 21 november 2005 12:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar hij kwetst de verkeerde mensen ermee![]()

quote:Crisisberaad RBC over Fortes Rodriguez
Vandaag houdt voorzitter Jan Pollemans een crisis-vergadering bij RBC, tijdens dat crisisberaad zal er gesproken worden over het eventuele ontslag van Fortes Rodriguez. Na de wedstrijd had hij zeer beledigende uitspraken richting scheidsrechter Temmink, volgens de speler zou Temmink het syndroom van Down hebben.
Ook de supporters zouden zich na de wedstrijd tegen Heracles misdragen hebben, woedende fans blokkeerden de weg naar het stadion van RBC voor de bus met de spelers vanwege de wel zeer slechte competitiestart van hun club RBC. RBC is tot nu toe de enige vereniging in de eredivisie zonder overwinning.
Bron: Soccernews.nl
quote:Temmink: 'gedrag Fortes Rodrigues niet te tolereren'
Gepost op 21-11-2005 10:20 door Dave van Kooten
Een nieuwe rel lijkt geboren. Jose Fortes Rodrigues haalde gisteren fel uit naar scheidsrechter Temmink nadat deze hem binnen twee minuten van het veld stuurde, maar de arbiter laat het hier niet bij zitten. "Dit is niet te tolereren", zo vindt Temmink.
De charge van Temmink was overigens buitengewoon opmerkelijk. Fortes Rodrigues, koud twee minuten in het veld, pleegde een sliding op één van de spelers van Heracles Almelo die hij overigens amper raakte. De lange arbiter gaf de invaller echter onverbiddelijk de gele kaart waarna deze zo nodig het één en ander moest zeggen tegen Temmink.
Temmink was hier echter niet van gediend en stuurde de verdediger met een tweede gele kaart, en dus rood van het veld af. Voor de camera's van Talpa liet Fortes Rodrigues er zeker geen gras over groeien en deed hij de ene na de andere boude uitspraak. Zo noemde hij de scheidsrechter iemand die wel erg veel wegheeft van iemand met een 'down-syndroom'.
De arbiter laat het hier niet bij zitten en reageerde hoogst verontwaardigt op Radio 1 gisteravond. "Miljoenen mensen zitten te kijken, onder wie veel kinderen en families die misschien iemand hebben met dit ziektebeeld. Daar ben ik nog het meest kwaad over. Je hebt een voorbeeldfunctie en moet je realiseren wat voor een schade je kunt aanrichten met dergelijke uitlatingen."
Volgens Temmink kan hij het hier niet bij laten en zal hij zeker een aanklacht indienen. "Dit is niet te tolereren. Ik zal er melding van maken bij het bureau scheidsrechterzaken van de KNVB en de aanklager", aldus de ervaren scheidsrechter die wel wat gewend is.
Vooral de manier waarop Fortes Rodriguez zijn uitlatingen deed spraken tot de verbazing bij Temmink. De verdediger van RBC was al ruim een half uur beneden in de kleedkamer geweest, waarna hij rustig een interview aflegde voor de camera's van Talpa.
"Dat was minuten later. Buiten mij heeft hij heel veel mensen geraakt, beschadigd. Hij zou eens een dag mee moeten lopen in een tehuis waar mensen met dit ziektebeeld worden verzorgd", vindt Temmink.
Het is overigens niet de eerste keer dat Fortes Rodriguez negatief in beeld komt. De verdediger gooide bij AZ zijn eigen glazen in door tegen toenmalig trainer Co Adriaanse enkele opmerkingen over zijn vrouw te maken, waarna hij mocht vertrekken. Afgelopen seizoen liep de verdediger tegen een buitengewoon domme rode kaart aan, waarna hij de nacompetitie misliep na een schorsing van maar liefst zes wedstrijden.
Bron: Soccernews.nl

oh hij doet dus eigenlijk iets heel goedsquote:Op maandag 21 november 2005 12:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Da's maar de vraag, voorbeeld: als ik tegen een willekeurig persoon 'lelijke teringhond' zeg voel jij je toch ook niet gekwetst omdat je toevallig ook lelijk bent?
Waarom zou dat met ziektes opeens wel zo moeten werken![]()
Hij laat down-mensen (?) zien dat ze zelfs nog scheidsrechter kunnen worden als ze hun best doen![]()

denk je nou echt dat als hij op tv een racistische opmerking had gemaakt dat je er dan niemand over zou horen?quote:Op maandag 21 november 2005 12:21 schreef Jajong het volgende:
Ik lag helemaal strak btw toen ie dat zei.. Als je hierover boos gaat worden kan je beter een cursus angermanagement gaan volgen, als ik boos moest worden iedere keer als ik iets lees over racistische opmerkingen kon ik bezig blijven. Daar hoor je niemand over, maarja dat is schijnbaar veel minder erg

Zeker over die smiley heengelezen:quote:Op maandag 21 november 2005 12:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh hij doet dus eigenlijk iets heel goedshou toch op man

je snapt serieus niet dat het kwetsend kan zijn voor mensen met bijv. een dochtertje met het down syndroom?quote:Op maandag 21 november 2005 12:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zeker over die smiley heengelezen:![]()

Kan me er wat bij voorstellen, maar zo'n rel als dit vind ik een beetje overdreven...quote:Op maandag 21 november 2005 12:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je snapt serieus niet dat het kwetsend kan zijn voor mensen met bijv. een dochtertje met het down syndroom?

zo'n rel is het toch niet.quote:Op maandag 21 november 2005 12:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kan me er wat bij voorstellen, maar zo'n rel als dit vind ik een beetje overdreven...

Hoe wil je het dan in godsnaam anders in beeld brengen?quote:Op maandag 21 november 2005 12:19 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
De manier waarop ze dit in beeld brachten was natuurlijk weer Talpa ten top, ben ik met je eens!

gaf ie 'm geen rood dan?quote:Op maandag 21 november 2005 12:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Die Temmink is ook een halfgare. Wie laat zich nu beledigen door een RBC-speler

Zoek de betekenis van mongool eens op in het woordenboek. "kankerlijer" is ook verworden tot een scheldwoord en toch vallen heel veel mensen die familieleden hebben die aan kanker lijden/leden er een gruwelijke hekel aan wanneer iemand dat woord gebruikt.quote:Op maandag 21 november 2005 12:11 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Nee. Fortes zegt het weloverwogen, als ie kutmongool had gezegd was het heel iets anders geweest. Had hij geroepen: "Die Temmink is maar een mongool dat ie me rood geeft" dan was het een heel ander verhaal geweest. Het woord "mongool" is inmiddels verworden tot een scheldwoord, iemand die Down Syndroom heeft niet. Wezenlijk verschil.

Nu beledig je mittquote:Op maandag 21 november 2005 12:44 schreef zjroentje het volgende:
Achterlijk figuur overigens, die Jose.

Precies. Dat zei ik ook in HOOLS.quote:Op maandag 21 november 2005 13:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zoek de betekenis van mongool eens op in het woordenboek. "kankerlijer" is ook verworden tot een scheldwoord en toch vallen heel veel mensen die familieleden hebben die aan kanker lijden/leden er een gruwelijke hekel aan wanneer iemand dat woord gebruikt.
quote:Het is gewoon een lastig verhaal. Ik hoor te pas en te onpas mensen praten over 'wat een mongool' en zich dan pas beseffen dat ik er ook naast sta. Het is inmiddels een bekend scheldwoord geworden dat eigenlijk niet eens zoveel met Down Syndroom-mensen te maken heeft.
Het scheldwoord 'kutmongool' wordt ook pas kwetsend of komt pas heel dichtbij op het moment dat je er zelf mee te maken heeft. Geldt min of meer ook voor 'kankerlijer' of 'crackhoer'.
De opmerking van Fortes maakt het daarom wel triest. Hij gebruikt niet het veel gebezigde 'mongool' maar spreekt specifiek over 'iemand met Down Syndroom'. Dan is het dus een weloverwogen en gewoon domme opmerking.
Helaas is het ook ontzettend rolbevestigend: de domme, wereldvreemde voetballer die denkt welbespraakt te zijn maar niet weet wat er speelt (net als Van Basten aan wie ooit werd gevraagd of hij wist wat het gemiddelde jaarinkomen in Nederland was en hij doodleuk "100.000 gulden?" zei).
Ik kan me er niet echt druk om maken, al is het misschien voor de acceptatie een goede stap. Misschien dat de vriendin van Fortes nu wat vaker op tv te zien is.

Was net op Studio Sportquote:Op maandag 21 november 2005 13:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar het is dus nu zeker dat ie ontslagen is?
Lees het nergens terug

Ik dacht idd dat ik in het Maaskant topic zat.quote:Op maandag 21 november 2005 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Waar dan?
Hebben we het wel over Fortes toch en niet over Maaskant :S

Ze zijn allebei vandaag ontslagen.quote:Op maandag 21 november 2005 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Waar dan?
Hebben we het wel over Fortes toch en niet over Maaskant :S

TT 804quote:Op maandag 21 november 2005 13:23 schreef fanneke het volgende:
idd NOS teletekst pagina 804. "RBC ontslaat Fortes Rodriguez"

Zo kun je Talpa altijd wel bashenquote:Op maandag 21 november 2005 13:44 schreef Cruoninga het volgende:
Je kan je natuurlijk afvragen of Talpa dan ook blaam treft, gezien zij de beelden hebben uitgezonden die als kwetsend zouden worden ervaren.

Lees en denk nog eens even over wat je hier nou zegt.quote:Op maandag 21 november 2005 13:44 schreef Cruoninga het volgende:
Je kan je natuurlijk afvragen of Talpa dan ook blaam treft, gezien zij de beelden hebben uitgezonden die als kwetsend zouden worden ervaren.

het was na afloop, temmink was er zelf niet bij toen hij het zei.quote:Op maandag 21 november 2005 13:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Na, hij had m op z'n bakkes moeten slaan![]()

Of jij legt je bedoelingen gewoon direct uit. Dan kan je losse flodders als deze gewoon weglaten. Zo kan je elke reactie al in een bepaalde sfeer neerzetten zonder dat je zelf ook maar iets zegt.quote:Op maandag 21 november 2005 13:46 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Lees en denk nog eens even over wat je hier nou zegt.

Talpa vond het natuurlijk maar wat mooi dat ie dit zei.quote:Op maandag 21 november 2005 13:46 schreef TerroRobbie het volgende:
Lees en denk nog eens even over wat je hier nou zegt.

dat zou censuur zijn geweestquote:Op maandag 21 november 2005 13:50 schreef matthijst het volgende:
[..]
Talpa vond het natuurlijk maar wat mooi dat ie dit zei.
Als ze het echt zo schokkend vonden hadden ze het ook gewoon niet kunnen uitzenden...

Oh, dacht dat het een opgenomen interview was... Hadden ze er ook voor kunnen kiezen dit stuk niet te laten zien...quote:

Kreeg ie de 2de gele kaart niet voor een of andere typering?quote:Op maandag 21 november 2005 13:47 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
het was na afloop, temmink was er zelf niet bij toen hij het zei.

Ik had mijn post inmiddels al aangewezen en verwezen naar Artikel 7 van onze grondwet. Tuurlijk had Talpa kunnen overwegen om dit niet uit te zenden. Maar hun treft geen enkele blaam en ze bedrijven gewoon journalistiek.quote:Op maandag 21 november 2005 13:50 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Of jij legt je bedoelingen gewoon direct uit. Dan kan je losse flodders als deze gewoon weglaten. Zo kan je elke reactie al in een bepaalde sfeer neerzetten zonder dat je zelf ook maar iets zegt.

natuurlijk zouden ze daarvoor kunnen kiezen, maar het is toch een spraakmakend interview, dat laat je dan toch zien?quote:Op maandag 21 november 2005 13:53 schreef matthijst het volgende:
[..]
Oh, dacht dat het een opgenomen interview was... Hadden ze er ook voor kunnen kiezen dit stuk niet te laten zien...

hij kreeg eerst geel voor een overtreding en daarna omdat hij Temmink een dikke kneus of iets dergelijks noemdequote:Op maandag 21 november 2005 13:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Kreeg ie de 2de gele kaart niet voor een of andere typering?

en hij vond het nog heel beleefd van hem zelf dat hij het niet herhaaldequote:Op maandag 21 november 2005 14:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij kreeg eerst geel voor een overtreding en daarna omdat hij Temmink een dikke kneus of iets dergelijks noemde

dat doet ie dan wel weer goed.quote:Op maandag 21 november 2005 14:05 schreef matthijst het volgende:
Ontslagen? Kut voor 'm, moet ie weer de hele dag proberen zelf mongooltjes te verwekken bij:
[afbeelding]

Wie niet???.. Zou best kunnen ...quote:Op maandag 21 november 2005 14:07 schreef Stansfield het volgende:
Heeft hij ook niet ooit eens met sylvie meis gehad??

hij had al een half uur om af te koelen en dan nog zegt ie dit. bovendien komt het dagelijks leven niet op de televisie.quote:Op maandag 21 november 2005 14:12 schreef Duiveltja het volgende:
Het valt me op dat Nederland steeds meer en meer doordruipt is van hypocrisie. Mekkeren over een dooie mus, maar geen woord over vermoorde mensen in A'dam. En dan dit....ok het was niet zo slim, maar om hem nu meteen een zondebok te maken is overdreven. Je moet ook kijken naar de situatie. Hij was net het veld uitgestuurd en zit dan nog vol met ergernis. Ik denk dat er in het dagelijks leven heel wat meer dan alleen dit word geuit.

Dus hij heeft met Sylvie Meis gehad en dan vind hij temming een mongool???????quote:Op maandag 21 november 2005 14:12 schreef Cruoninga het volgende:
Maarten Atmodikoro, Fortes Rodriquez en Van der Vaart is volgens mij haar bescheiden lijstje voetballers. Dus ja

Over die vermoorde mensen in Amsterdam zou ik niet mee inzitten, die zitten allemaal in dat drugswereldje en dan loop je dat risico. Maar je hebt gelijk het is een hype waarin veel mensen meelopen, met die dode mus als tragisch dieptepunt. Ik vond persoonlijk het verhaal van het opgeknoopte hondje van een gehandicapte vrouw door een groepje tuig ietsjes erger.quote:Op maandag 21 november 2005 14:12 schreef Duiveltja het volgende:
Het valt me op dat Nederland steeds meer en meer doordruipt is van hypocrisie. Mekkeren over een dooie mus, maar geen woord over vermoorde mensen in A'dam. En dan dit....ok het was niet zo slim, maar om hem nu meteen een zondebok te maken is overdreven. Je moet ook kijken naar de situatie. Hij was net het veld uitgestuurd en zit dan nog vol met ergernis. Ik denk dat er in het dagelijks leven heel wat meer dan alleen dit word geuit.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |