abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32460344
Ik ben ook al moe! Ik ga even douchen en dan... weet ik veel...
  maandag 21 november 2005 @ 19:40:25 #252
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32460376
douche ze!
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32463187
quote:
Aangifte tegen Verdonk na cellenbrand

ROTTERDAM, 21 NOV. De stichting Een Royaal Gebaar wil de regering aanklagen wegens 'dood door nalatigheid', in verband met de elf doden van de Schipholbrand. De actie is een initiatief van schrijfster Marion Bloem.

Op de internetpagina www.eenroyaalgebaar.nl hebben bijna 15.000 mensen steun betuigd voor een strafrechtelijke aangifte tegen minister Donner (Justitie, CDA) en minister Verdonk (Vreemdelingenzaken, VVD). Volgens de tekst van de 'aanklacht' op de website wil de organisatie dat de ministers 'hun fouten erkennen' en aftreden. Onder anderen Freek de Jonge, Geert Mak en Jan Pronk steunen de actie.

De aanklacht volgt op aangiftes over en weer over spandoeken met leuzen tegen Verdonk die de afgelopen weken aan gevels van kraakpanden waren opgehangen.

Verdonk maakte 11 november bekend dat zij aangifte heeft gedaan tegen actievoerders die spandoeken hadden opgehangen. Verdonk voelt zich door teksten als 'Rita Verdonk Moordenaar' op de spandoeken in haar eer aangetast. ,,Ik ben hierdoor persoonlijk geraakt en niet zozeer het beleid dat ik uitvoer. Wil je hier iets aan doen dan rest maar een ding en dat is aangifte doen'', zei de minister zondag voor het Radio 1-Journaal.

Minister Verdonk deed deze week aangifte wegens smaad tegen de actievoerders die de spandoeken hadden opgehangen. De politie had een week eerder vier spandoeken verwijderd van kraakpanden in Amsterdam. Daarna zijn nieuwe spandoeken opgehangen.

Het OM laat de beslissing om de spandoek-ophangers te vervolgen voor smaad, afhangen van de uitkomst van een ander kort geding dat afgelopen vrijdag werd aangespannen door vier activisten uit Nijmegen, Den Bosch en Amsterdam. Zij eisen een verbod op het verwijderen van de nieuwe spandoeken aan de gevel van woningen in de Amsterdamse Bilderdijkstraat en de Van Broeckhuysenstraat in Nijmegen. Het gaat om doeken met teksten: 'Elf levend verbrand, Rita bedankt' en 'Verdonk, nog steeds geen bloed aan je handen?'.

De eisen zijn gericht tegen de staat en de burgemeesters van Nijmegen en Amsterdam. De landsadvocaat liet vrijdag op de zitting weten dat er geen reden is om de spandoeken te laten weghalen.
De stichting Een Royaal Gebaar is de weg een beetje kwijt. Of gaan ze Peijs nu ook aanklagen omdat er afgelopen weekend vijf automobilisten zijn omgekomen?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 21 november 2005 @ 21:23:03 #254
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32463327
.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32463364
Kwart minder importbruiden, sterke daling aantal naturalisaties. Rechts heeft het zo gewild!
Allah Al Watan Al Malik
pi_32463598
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:18 schreef sizzler het volgende:

[..]

De stichting Een Royaal Gebaar is de weg een beetje kwijt. Of gaan ze Peijs nu ook aanklagen omdat er afgelopen weekend vijf automobilisten zijn omgekomen?
Het voordeel hiervan is dat een onafhankelijk rechter een oordeel uit zal spreken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 21 november 2005 @ 21:38:45 #257
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32463806
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:24 schreef Mutant01 het volgende:
Kwart minder importbruiden, sterke daling aantal naturalisaties. Rechts heeft het zo gewild!
Voor het beperken van verdere secularisatie is het niet slecht.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32463910
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:38 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Voor het beperken van verdere secularisatie is het niet slecht.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 november 2005 @ 21:50:17 #260
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32464137
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

ik bedoel eigenlijk verzuiling.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32464290
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:48 schreef pberends het volgende:
Kaasmoslims
quote:
Volgens Karin van Nieuwkerk van de Radboud Universiteit Nijmegen zijn er drie redenen te onderscheiden waarom Nederlandse vrouwen moslim worden. Een eerste is dat de islam houvast geeft na een persoonlijke crisis. [...] Een tweede motief is dat sommige vrouwen zich onprettig voelen bij de man-vrouwverhouding in Nederland. De derde reden kan zijn dat vrouwen persoonlijke ruimte willen creëren. Van Nieuwkerk meent dat vrouwen zich willen losmaken van hun familie of zich afzetten tegen de Nederlandse individualistische samenleving.
Liefde voor een moslimman is geen reden? Ik ken alleen voorbeelden van vrouwen die getrouwd zijn met een moslim en zich daarom hebben bekeerd.
pi_32464337
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:55 schreef sizzler het volgende:

[..]

[..]

Liefde voor een moslimman is geen reden? Ik ken alleen voorbeelden van vrouwen die getrouwd zijn met een moslim en zich daarom hebben bekeerd.
Ja, ik dacht dat ook nummer 1 reden was. Klopt geen reet van dit onderzoek. Hieruit blijkt trouwens wel dat ze niet voor islam kiezen omdat het 't ware geloof is ofzo, maar om persoonlijke egoistische redenen . Zullen de "echte moslims" blij mee zijn .
pi_32464392
Islamieten in Nederland, 1 januari

Aandeel islamieten per gebied, 1 januari 2004
pi_32464453
Romeinse hoge pieten kijken,
  maandag 21 november 2005 @ 22:11:16 #265
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32464754
Ze mogen ook weleens aandacht geven aan de moslims die zich willen bekeren tot het christendom maar dan moeten onderduiken, zelfs hier in Nederland.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_32464904
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:11 schreef Pracissor het volgende:
Ze mogen ook weleens aandacht geven aan de moslims die zich willen bekeren tot het christendom maar dan moeten onderduiken, zelfs hier in Nederland.
Of tot het homodom.
  maandag 21 november 2005 @ 22:18:47 #267
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32464977
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:16 schreef sizzler het volgende:

[..]

Of tot het homodom.
Mag ook, met de presentatie in handen van onze SCH.

Lijkt mij wel mooi om te zien hoe hij zich uit de voeten kan maken wanneer hij moslim-jongeren probeert te interviewen over hun visie op homoseksuelen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_32465009
Een goedenavond!
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:11 schreef Pracissor het volgende:
-
Bijdrage van ingewijde verwacht:
Vraag aan Christenen...
Conservatisme versus Liberalisme
pi_32465088
Ik zeg: ouwe nepzigeunerdom!
quote:
Bart staart glazig in de camera. Biertje in de hand. Met zijn stoppelbaardje en zwarte paardenstaart mag hij zich de nepzigeuner van de wijk noemen.
pi_32465252
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:20 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[...]

Vraag aan Christenen...
Klinkt masochistisch...
pi_32465305
quote:
Tongschroef van doopsgezinde martelaar teruggevonden

De twee ijzeren staafjes waarmee de jonge Hans Bret in 1577 het zwijgen werd opgelegd zijn terecht. De Amsterdamse hoogleraar doopsgezinde kerkgeschiedenis Piet Visser vond Brets tongschroef in Genève.

door Jan Dirk Snel
Hans Bret was doopsgezind en ongeveer eenentwintig jaar oud toen hij in januari 1577 in Antwerpen op de brandstapel belandde. Zelfs tijdens zijn gevangenschap probeerde Bret zijn medegevangenen nog te bekeren tot het doperdom. De autoriteiten vreesden dat hij bij het betreden van de brandstapel luid psalmen zou zingen. Dat zou weleens opschudding kunnen veroorzaken, dus daarom brachten ze een tongschroef bij hem aan. Dit instrument bestond uit twee ijzeren staafjes om de tong van het slachtoffer.

De tongschroef werd na afloop door een vriend van Bret, Hans de Ries, opgedolven uit de as. De Ries werd een belangrijk dopers voorman en tijdens zijn preken liet hij de relikwie vaak zien. Het martelwerktuig werd berucht in doopsgezinde kringen. In 1638 liet De Ries de tongschroef na aan zijn nicht Trijntje Symons, die er een briefje bij deed: 'Dit vyseltien heeft een martelaar de mondt meede toe geschroeft gewest die omt geloof gebrandt worden omdat hij geen salmen soude singen.'

In 1866 kreeg doopsgezind kerkhistoricus J.G. de Hoop de schroef in handen, maar na diens dood leek het voorwerp te zijn verdwenen. Totdat VU-hoogleraar Piet de Visser een uitnodiging kreeg van De Hoops achterachterkleinzoon Boudewijn de Hoop Scheffer, de broer van de bekende CDA-politicus. De Visser mocht in Genève het familiearchief komen bekijken. Boudewijn de Hoop Scheffer had het familiearchief overgenomen van zijn oom, oud-ambassadeur in Irak J.G.N. de Hoop Scheffer, die het zelfs had meegesleept naar zijn standplaats in Bagdad.

De tongschroeven van de familie De Hoop Scheffer, mag je zelf de titel bedenken.
pi_32465334
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:18 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Mag ook, met de presentatie in handen van onze SCH.

Lijkt mij wel mooi om te zien hoe hij zich uit de voeten kan maken wanneer hij moslim-jongeren probeert te interviewen over hun visie op homoseksuelen.
Hij zal zich er ongeveer net zo uit moeten redden als met een interview met zware grefo-jongeren. Ze keuren het af maar daardoor is de persoon zelf nog niet fout. (althans dat maken mijn collega's er van en die zitten echt redelijk zwaar in de kerk).
Wel zondig uiteraard en er zal gebeden worden voor genezing.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32465410
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:26 schreef sizzler het volgende:
Klinkt masochistisch...
Het kan toch heel prettig voelen om naar die waarden te leven, althans dat geldt in elk geval voor mij dan.
pi_32465499
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:32 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Het kan toch heel prettig voelen om naar die waarden te leven, althans dat geldt in elk geval voor mij dan.
Ja, maar als iemand mijn vriendin aanrandt zeg ik niet "hier heb je mijn zus er ook bij".
  maandag 21 november 2005 @ 22:38:55 #275
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32465601
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:22 schreef sigme het volgende:
Ik ben moe. Vandaag de tweede lichting lammeren van de slager gehaald.
Door wat ongelukkig manoevreren van mij liep ik nog langs een verzameling gestoopte huiden & gesnelde koppen.

En dan daarna een uur schaapjes schoon aan de haak (letterlijk dus) staan versnijden tot diepvriespakketjes.

MrX, je houdt m'n reactie ( Autochtone elite zullen Tokkies en allochtonen isoleren ) tegoed
Arme lammetjes.........

Say your prayers
pi_32465610
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:35 schreef sizzler het volgende:
Ja, maar als iemand mijn vriendin aanrandt zeg ik niet "hier heb je mijn zus er ook bij".
Nee, dan zou ik ém neerslaan...

Je mag jezelf en een ander ook wel verdedigen, daar zijn weer andere verzen voor..
pi_32465736
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:39 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

daar zijn weer andere verzen voor..
Oh, gelukkig.
pi_32465965
Raad de quote:
quote:
"Is it not for the benefit of the people of that country that it should be governed so as to enable them to develop this land which has been withered and shrivelled up by oppression? What would happen if we withdrew?"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 21 november 2005 @ 23:05:01 #279
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32466374
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:20 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Een goedenavond!

[..]

Bijdrage van ingewijde verwacht:
Vraag aan Christenen...
Conservatisme versus Liberalisme
k, ik hop wel ff langs.
pi_32466409
Senator GroenLinks moet opstappen:
quote:
GroenLinks-senator Pormes moet opstappen. Het partijbestuur heeft het vertrouwen in hem opgezegd en hem gevraagd zijn zetel in de Eerste Kamer op te geven.

Volgens het partijbestuur heeft Pormes de partij onjuist ingelicht over zijn verleden. De senator heeft in de jaren zeventig contact gehad met extremistische groepen.

Uit onderzoek van GroenLinks blijkt dat hij in Jemen heeft deelgenomen aan guerrilla-trainingen. Zelf heeft hij dat altijd ontkend. Pormes, die van Molukse afkomst is, zou ook betrokken zijn geweest bij de Molukse gijzelingen in de jaren zeventig.

Onderzoek
De 51-jarige Pormes zit sinds 2001 in de Eerste Kamer. GroenLinks steekt ook de hand in eigen boezem. Het partijbestuur zegt dat het te goed van vertrouwen is geweest en dat het eerder onderzoek had moeten doen naar het verleden van Pormes.

Het is nog onduidelijk of Pormes zijn zetel in de Eerste Kamer teruggeeft aan GroenLinks, of dat hij als eenmansfractie verder gaat.
bron:http://www.nos.nl/nosjour(...)1/211105_pormes.html

Wat je ook kunt zeggen over GroenLinks, een goed personeelsbeleid kennen ze niet, nooit gehad ook.
pi_32466477
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:39 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

Nee, dan zou ik ém neerslaan...
Nee, dan moet je hem de andere wang toekeren
quote:
Je mag jezelf en een ander ook wel verdedigen, daar zijn weer andere verzen voor..
Oh, het is dus selectief? Als het uitkomt pak je gewoon een ander vers en klaar...goh nou, da's wel handig. Maar goed dat we voor onze rechtspraak daar niet meer van afhankelijk zijn dan.
  maandag 21 november 2005 @ 23:13:11 #282
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32466614
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

onzin, er staat nergens in de Bijbel dat je je als een mak lammetje moet gedragen.
De andere wang toekeren slaat op 1op1 en andere persoonlijke relaties, iedereen die geweld wordt aangedaan mag zich verdedigen.
pi_32466622
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:08 schreef Tijger_m het volgende:
Zelfbehoud mag wel degelijk hoor wees gerust.
quote:
Oh, het is dus selectief? Als het uitkomt pak je gewoon een ander vers en klaar...goh nou, da's wel handig. Maar goed dat we voor onze rechtspraak daar niet meer van afhankelijk zijn dan.
In de rechtspraak worden ogenschijnlijk tegenstrijdige wetten ook tegen elkaar afgewogen en uiteindelijk zal de rechter via zijn ervaring en fingerspitzengefuhl moeten proberen het recht op een juiste manier uit te voeren.
pi_32466800
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:13 schreef Pracissor het volgende:

[..]

onzin, er staat nergens in de Bijbel dat je je als een mak lammetje moet gedragen.
De andere wang toekeren slaat op 1op1 en andere persoonlijke relaties, iedereen die geweld wordt aangedaan mag zich verdedigen.
Sorry?
quote:
En ziet! een van degenen, die met Jezus waren, die hand uitstekende, trok zijn zwaard uit, en slaande de dienstknecht des Hogenpriesters, hieuw zijn oor af. Toen zei Jezus tot hem: keer uw zwaard weer in zijn plaats! want allen, die het zwaard nemen, zullen door het zwaard vergaan. Of meent gij, dat ik mijn Vader nu niet kan bidden, en Hij zal mij meer dan twaalf legioenen Engelen bijzetten? Hoe zouden dan de sehriften vervuld worden, die zeggen, dat het alzo geschieden moet?

Die les wordt gehaald en afgeleid uit de wonderbare genezing, die de Heere JEZUS hier deed aan het afgeslagen en gekwetste oor van de dienstknecht van de Hogepriester; want daarmee leert Hij ons, dat wij ook onze allerbitterste vijanden moeten goed doen en liefhebben met voor hun welvaart en behoudenis naar ziel en lichaam altijd te zorgen.

Een ieder, van onze, die vroom voor de Heere wil leven, volge dan hierin ook steeds de voetstappen van zijn Heer en Meester, altijd met zachtmoedigheid weldoende aan degenen die ons haten; voor onze vijanden biddende, en hun zo steeds gelijk als vurige kolen op het hoofd werpende. Door het een en ander altijd in het geloof te betrachten, zal een kind van God, niet alleen meer onbesmet van de zonde voor de Heere wandelen; maar ook eens komen tot het einde van zijn geloof, namelijk de zaligheid van zijn ziel. Amen.
Bijbellessen een beetje vergeten zeker?
  maandag 21 november 2005 @ 23:35:38 #285
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32467328
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sorry?
[..]

Bijbellessen een beetje vergeten zeker?
Het voorbeeld brengt naar voren dat Jezus zelf geen 'menselijke' verdediging behoeft.

Op een moment eerder toen een woedende menigte hem probeerde te pakken, was hij onkwetsbaar voor de menigte. Dit geeft al aan dat Jezus net als hier wat in het stuk staat, zijn profetie wil vervullen, daarom moest hij die keer ook mee.

Lees Augustinus er maar op na, die beschrijft de voorwaarden van het geweld en oorlog binnen een Christelijke context.
pi_32467340
quote:
2 Kor 5,12
We bevelen onszelf niet opnieuw aan, maar geven u de mogelijkheid trots op ons te zijn, zodat u zich kunt verdedigen tegen wie zich op uiterlijke zaken laat voorstaan in plaats van op innerlijke.
2 Kor 6,7
door de verkondiging van de waarheid en de kracht van God. We vallen aan en verdedigen ons met de wapens van de gerechtigheid,
Zomaar twee verzen waaruit blijkt dat het wel mag, het gaat ook om de geest die ervan uitspreekt.
pi_32467403
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:06 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Senator GroenLinks moet opstappen:
[..]

bron:http://www.nos.nl/nosjour(...)1/211105_pormes.html

Wat je ook kunt zeggen over GroenLinks, een goed personeelsbeleid kennen ze niet, nooit gehad ook.
GL trekt wel het foute volk aan.

Het gaat sowieso niet goed met GL, de peilingen stellen erg teleur wat mij natuurlijk blij maakt.
  maandag 21 november 2005 @ 23:39:43 #288
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32467462
Het begrip bellum iustum (rechtvaardige oorlog) werd ontwikkeld door Thomas van Aquino (1224/25-1275): een staat moet voldoende autoriteit hebben, er moet een rechtvaardige aanleiding (zaak) zijn en de oorlog moet uitsluitend worden gevoerd met het oog op het bewerkstelligen van vrede, steun aan het goede en onderdrukking van het kwade.
pi_32467683
God bestaat niet.
  maandag 21 november 2005 @ 23:47:31 #290
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32467688
Af en toe heb ik het idee dat er in Nederland sprake is van een doorgeslagen fundamenteel atheistische beweging waar het grootste gedeelte van de bevolking deel van uitmaakt. Vooroordelen, leugens en allerlei suggestieve 'feiten' vliegen me om de oren zelfs bij een universitaire studie, men zou dan toch wel enige nuance kunnen verwachten.
  maandag 21 november 2005 @ 23:47:57 #291
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32467698
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:47 schreef sizzler het volgende:
God bestaat niet.
Je komt er nog wel achter.
pi_32467732
Thomas v. Aquino en Augistinus' theologie kunnen een goed hulpmiddel zijn, maar uiteindelijk gaat het om de 'imitatione Christi’, proberen zo goed mogelijk Jezus na te volgen, maar dat is bij uitstek een zaak van het geweten, per definitie lukt het ook nooit helemaal.
quote:
1 Tess 5,21
Onderzoek alles, behoud het goede
pi_32467741
Ik geloof wel dat er een God bestaat. Maar persoonlijk koppel ik dat geloof niet aan een religie.
pi_32467758

Question: “Is there a God?”

Answer: “No.”
  maandag 21 november 2005 @ 23:50:38 #295
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32467778
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:49 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Thomas v. Aquino en Augistinus' theologie kunnen een goed hulpmiddel zijn, maar uiteindelijk gaat het om de 'imitatione Christi’, proberen zo goed mogelijk Jezus na te volgen, maar dat is bij uitstek een zaak van het geweten, per definitie lukt het ook nooit helemaal.
[..]
Precies, het blijft bij onze gelimiteerde interpretatie van het Ongelimiteerde.
pi_32467790
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:47 schreef sizzler het volgende:
God bestaat niet.
Dat is een niet bewezen these.
  maandag 21 november 2005 @ 23:53:59 #297
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32467870
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:46 schreef Godslasteraar het volgende:
In .mpc zowaar , beter dan mp3, dat wordt me nu weer eens duidelijk
Zolang je VAS maar meeneemt in de vergelijking.
Die meid is een van de grootste zangtalenten die er op dit dit moment op deze aardkloot rondloopt
Ik ken die band van een VPRO uitzending van "Reiziger in de muziek". 6-7 jaar terug. Met een life optreden. En was gelijk verkocht. Zoveer geluid uit zo'n klein meiske.
pi_32467881
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:51 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

Dat is een niet bewezen these.
Ik geloof er in
  maandag 21 november 2005 @ 23:54:39 #299
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32467897
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik geloof er in
Bah weer zo'n gelovige.
pi_32467905
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:49 schreef MrX1982 het volgende:
Ik geloof wel dat er een God bestaat. Maar persoonlijk koppel ik dat geloof niet aan een religie.
Ik denk dat het van een diepe eerlijkheid en een gezonde nederigheid betuigt om op moeilijke vragen een antwoord open te laten.

Ik persoonlijk heb ook geen middelaar als b.v. een kerk nodig, ik hou meer van 1 op 1 contact. Een kerk kan overigens best nuttig zijn, maar het blijft mensenwerk natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')