Twéé weken! Allemachtig, dat zal frustrerend zijn, om zolang zonder reden geband te zijn.. Ik was grotendeels afwezig, dus ik had geheel niet in de gaten dat je zo lang weg was. Nou ja, fijn dat je d'r weer bent.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:07 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja het is idd apart. Met dan aan Lucille ben ik na bijna 2 weken gerehabilisateert.
Maar MOD's en users kunnen niet bannen, dus er moet toch ook ergens een onhandige of wrokkige FA zijn. Of je bent in een hickupje verzeild geweest.quote:Ik verdenk sommige MOD's (of users die tot hun schouder in een MOD bevinden) enige wrok tegen mij te koesteren door mijn sarcastische buien en aanvaringen met linkse mods zoals L_V en Verbal.
Je vervelende donderdagvak?quote:Op donderdag 17 november 2005 11:03 schreef du_ke het volgende:moge heb een moeilijk tentamen gehaald
![]()
.
waar ging het over?quote:Op donderdag 17 november 2005 11:03 schreef du_ke het volgende:moge heb een moeilijk tentamen gehaald
![]()
.
[ bron ]quote:A new reality TV show is aiming to pull off the biggest hoax in TV history - by persuading a group of Britons that they have been blasted into space
The new Channel 4 series Space Cadets has been under wraps since the idea first came about 18-months ago.
Nine people will be told they are set to visit the final frontier as space tourists and that in preparation they will undergo intensive training in Russia courtesy of the Space Tourism Agency of Russia, but in reality the groups will be "trained" for space in a disused airbase in a secret location in the UK.
quote:Turks wangedrag na missen WK-kwalificatie onderzocht
VoetbalVoorzitter Joseph Blatter van wereldvoetbalbond FIFA is woedend over de gang van zaken in Turkije na de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Zwitserland. Direct na de door Zwitserland met 4-2 verloren wedstrijd, wat genoeg was voor de Zwitsers om zich te kwalificeren, moesten de Zwitserse spelers naar de kleedkamers om te ontkomen aan de gefrustreerde Turken. Volgens een woordvoerder van de Zwitserse bond zijn spelers daar alsnog afgerost.
Blatter: ''Ik ben razend, ik sluit een langdurige schorsing van de Turken niet uit.'' Hij heeft een diepgaand onderzoek aangekondigd naar de incidenten. Volgens een woordvoerder van Zwitserland drongen reserves en begeleiders van de Turken na de wedstrijd de kleedkamer binnen en zijn daar gaan schoppen en slaan. De Zwitserse-speler Stéphane Grichting kreeg een harde trap in zijn edele delen en moest met een interne bloeding naar het ziekenhuis worden afgevoerd. Ook Johann Vogel en Benjamin Huggel liepen volgens de woordvoerder klappen op.
Bij aankomst afgelopen maandag op de Atatürk-luchthaven in Istanbul werden de Zwitsers overigens al zeer vijandig ontvangen. Luchthavenpersoneel 'verwelkomde' de Zwitsers met het bord 'Welcome to Hell 5-0', terwijl luidruchtige Turkse fans de verbijsterde spelers verrot scholden. Om de psychologische oorlogsvoering compleet te maken, doorzochten snuffelhonden twee uur lang de bagage van de Zwitsers en werden hun paspoorten uitvoerig gecontroleerd.
Hoe zou Turkije reageren als ze uit de Europese poel (lees : EU) gezet wordenquote:AUSSCHREITUNGEN IN ISTANBUL
Türkische Zeitungen geben Schweizern die Schuld
Nach ihrem K.o. in der WM-Qualifikation schlugen die Türken mit Fäusten zurück. Heute hatten die hässlichen Szenen im Stadion ein bemerkenswertes Nachspiel in der türkischen Presse: Die Zeitungen in Istanbul machen einen Schweizer Kicker für die Tumulte verantwortlich - er habe die Gastgeber provoziert.![]()
ANZEIGE
Hamburg - HSV-Profi Wicky sprach auf der Internetseite des Fußball-Bundesligisten von "untragbaren" Zuständen. "Es war unfassbar. Türkische Spieler und Ordnungskräfte haben auf uns eingeprügelt. Ich habe Schläge gegen den Kopf und in den Rücken bekommen", berichtet der Mittelfeldspieler. Hamit und Halil Altintop, die türkischen Spieler von Schalke 04 und dem 1. FC Kaiserslautern, hätten ihn in die Mitte genommen und gegen Mitspieler verteidigt. "Wenn die beiden nicht gewesen wären, dann Gute Nacht...", erklärte der Schweizer.
Gelukkig beseft Bush meestal niet wat uit zijn mond komt...eigenlijk wel triest als je er over nadenkt dat deze man een van de machtigste ter wereld is.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:04 schreef Monidique het volgende:
"What bothers me is when people are irresponsibly using their positions and playing politics," Bush added. "That's exactly what is taking place in America."
Het is eigenlijk ongelooflijk.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gelukkig beseft Bush meestal niet wat uit zijn mond komt...eigenlijk wel triest als je er over nadenkt dat deze man een van de machtigste ter wereld is.
Vroeger hadden we Reagan op die positie zitten. Ik vind het geheel niet ongelooflijk dat Amerikaanse presidenten geen erudiete persoonlijkheden zijn.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is eigenlijk ongelooflijk.
Ik denk dan dat je het over het team 'GWB' hebt in dat geval.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Vroeger hadden we Reagan op die positie zitten. Ik vind het geheel niet ongelooflijk dat Amerikaanse presidenten geen erudiete persoonlijkheden zijn.
Overigens kunnen in mijn visie noch RR noch GWB politieke onbenullen zijn.
Was ook geen idee van hemzelf, als voormalig acteur kon hij echter wel heel goed een lesje opzeggen.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:41 schreef Tafkahs het volgende:
Reagan had nog wel iets cools met z'n starwars.
Geen persoon komt op die positie als 'ie niet de politieke vaardigheid bezit een team om zich heen te vormen. Of de persoon vormend is voor het team of het team de kopman vormt maakt uiteindelijk niet veel verschil, denk je wel?quote:Op donderdag 17 november 2005 13:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dan dat je het over het team 'GWB' hebt in dat geval.
is waar, maar anders had je ook geen 'land of confusion' gehad of andere spitting image achtige taferelen.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was ook geen idee van hemzelf, als voormalig acteur kon hij echter wel heel goed een lesje opzeggen.
Jawel, in het ene geval heeft de persoon politieke kwaliteiten in het andere geval wordt-ie gebruikt door zijn team (wie zegt dat hij dat team samenstelt?).quote:Op donderdag 17 november 2005 13:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Geen persoon komt op die positie als 'ie niet de politieke vaardigheid bezit een team om zich heen te vormen. Of de persoon vormend is voor het team of het team de kopman vormt maakt uiteindelijk niet veel verschil, denk je wel?
"My fellow Americans, I am pleased to tell you that I have signed legislation to outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes."quote:Op donderdag 17 november 2005 13:41 schreef Tafkahs het volgende:
Reagan had nog wel iets cools met z'n starwars.
Ik zeg niet dat de kopman het team samenstelt, maar dat de kopman voor de rol geschikt moet zijn. Doordat hij óf de kwaliteit heeft een team met voldoende (politieke) macht om zich heen te verzamelen óf omdat hij geschikt is door een team met voldoende politieke macht als kopman gebruikt te worden.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jawel, in het ene geval heeft de persoon politieke kwaliteiten in het andere geval wordt-ie gebruikt door zijn team (wie zegt dat hij dat team samenstelt?).
Ach, het positieve is dat het maximaal 8 jaar duurt tegenwoordigquote:Op donderdag 17 november 2005 13:55 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, dat is volgens mij helemaal niet zo belangrijk. Belangrijk is dat het onetische, corrupte maniakken zijn die aan het hoofd staan van het machtigste land ter wereld en door middel van typisch rechts-conservatieve middelen proberen de realiteit, of de perceptie daarvan althans, te veranderen.
Zionize this!quote:Op donderdag 17 november 2005 13:55 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, dat is volgens mij helemaal niet zo belangrijk. Belangrijk is dat het onetische, corrupte maniakken zijn die aan het hoofd staan van het machtigste land ter wereld en door middel van typisch rechts-conservatieve middelen proberen de realiteit, of de perceptie daarvan althans, te veranderen.
Ik zou zoiets kunnen maken, ja. Maar vooralsnog kan ik slechts bold, italic en underline veranderen. subscript en superscript moet ook nog wel te doen zijn, strike vast ook wel. Even kijken welke tags er allemaal zijn. Plaatjes zijn in ieder geval niet mogelijk, nu niet en ik vermoed straks ook niet.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:59 schreef sigme het volgende:
M, kan je die macro van jou ook zo gek krijgen dat 'ie posticoontjes meeneemt?
Interessant. Ik heb nooit wat gedaan met VBA in Word, maar ik ben autodidact in VBA-bij-Excel. Ik ben wel geïnteresseert in de code, zéker als je die posticoontjes erin frummelt. Ben je genegen je code te delen?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zou zoiets kunnen maken, ja. Maar vooralsnog kan ik slechts bold, italic en underline veranderen. subscript en superscript moet ook nog wel te doen zijn, strike vast ook wel. Even kijken welke tags er allemaal zijn. Plaatjes zijn in ieder geval niet mogelijk, nu niet en ik vermoed straks ook niet.
Bush was right! (geluidsversterker hiervoor nodig)quote:Op donderdag 17 november 2005 13:04 schreef Monidique het volgende:
"What bothers me is when people are irresponsibly using their positions and playing politics," Bush added. "That's exactly what is taking place in America."
Uiteraard. Maar het is geen goede code, hoor, ik ken geen VB(A), dus probeer ik maar wat. Zo kijk ik per karakter of het vetgedrukt bijvoorbeeld is en heb ik geen soortement regexp.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Interessant. Ik heb nooit wat gedaan met VBA in Word, maar ik ben autodidact in VBA-bij-Excel. Ik ben wel geïnteresseert in de code, zéker als je die posticoontjes erin frummelt. Ben je genegen je code te delen?
Juist daaromquote:Op donderdag 17 november 2005 14:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar het is geen goede code, hoor, ik ken geen VB(A), dus probeer ik maar wat. Zo kijk ik per karakter of het vetgedrukt bijvoorbeeld is en heb ik geen soortement regexp.
Perl-voorbeeld:quote:Op donderdag 17 november 2005 14:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Juist daaromIk ben een doe-het-zelf-frummelaar, van andere doe het zelvers kan ik iets opsteken, niet van iemand die gewoon weet hoe het moet
Wat is een regexp in zeusnaam?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 | CommandButton1.Enabled = False TextBox2.Text = "Laden van pagina " + "http://forum.fok.nl/fok/post_reply/" + TextBox1.Value + "..." WebBrowser1.Navigate ("http://forum.fok.nl/fok/post_reply/" + TextBox1.Value) While (WebBrowser1.ReadyState <> READYSTATE_COMPLETE) DoEvents Wend TextBox2.Text = TextBox2.Text + vbNewLine + "Klaar met laden. Bericht omzetten naar UBB-code..." BoldOn = False ItalicOn = False UnderlineOn = False msg = "" Set Characters = ActiveDocument.Content.Characters For C = 1 To Characters.Count If Characters(C).Bold And Not BoldOn Then msg = msg + "[b]" BoldOn = True ElseIf Not Characters(C).Bold And BoldOn Then BoldOn = False msg = msg + "[/b]" End If If Characters(C).Italic And Not ItalicOn Then msg = msg + "[i]" ItalicOn = True ElseIf Not Characters(C).Italic And ItalicOn Then ItalicOn = False msg = msg + "[/i]" End If If Characters(C).Underline <> 0 And Not UnderlineOn Then msg = msg + "[u]" UnderlineOn = True ElseIf Characters(C).Underline = 0 And UnderlineOn Then UnderlineOn = False msg = msg + "[/u]" End If Ctmp = C + 1 If Ctmp < Characters.Count Then If Characters(C).Underline = 0 And UnderlineOn Then msg = msg + "[/u]" UnderlineOn = False End If End If If Ctmp < Characters.Count Then If Characters(C).Italic = 0 And ItalicOn Then msg = msg + "[/i]" ItalicOn = False End If End If If Ctmp < Characters.Count Then If Characters(C).Bold = 0 And BoldOn Then msg = msg + "[/b]" BoldOn = False End If End If msg = msg + Characters(C) Next If UnderlineOn Then msg = msg + "[/u]" End If If ItalicOn Then msg = msg + "[/i]" End If If BoldOn Then msg = msg + "[/b]" End If 'TextBox2.Value = msg TextBox2.Text = TextBox2.Text + vbNewLine + "Plaatsen van bericht op Fok!..." WebBrowser1.Document.Reply.Message.Value = msg WebBrowser1.Document.Reply.Submit.Click While (WebBrowser1.ReadyState <> READYSTATE_COMPLETE) DoEvents Wend TextBox2.Text = TextBox2.Text + vbNewLine + "Bericht geplaatst..." CommandButton1.Enabled = True End Sub |
Perl, foo, Foo en FOO klinken mij als Chinees in de oren. Oftewel, daarvan begrijp ik geen ene hout.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Perl-voorbeeld:
s/foo/bar/gi;
replaces any occurrence of foo case-insensitively in the "current string" by the character sequence bar (e.g. Foo and FOO get replaced by bar too)
quote:Op maandag 14 november 2005 18:33 schreef Monidique het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15If Characters(C).Italic And Not ItalicOn Then
msg = msg + "[i]"
ItalicOn = True
ElseIf Not Characters(C).Italic And ItalicOn Then
ItalicOn = False
msg = msg + "[/i]"
End If
If Characters(C).Underline And Not UnderlineOn Then
msg = msg + "[u]"
UnderlineOn = True
ElseIf Not Characters(C).Underline And UnderlineOn Then
UnderlineOn = False
msg = msg + "[/u]"
End If
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | .ClearFormatting .Font.Bold = 1 .Replacement.ClearFormatting .Replacement.Font.Bold = 0 .Text = "*" .Execute FindText:="", _ ReplaceWith:="[b]^&[/b]", _ Format:=True, _ Replace:=Word.WdReplace.wdReplaceAll End With |
On Error Resume Nextquote:Op donderdag 17 november 2005 14:29 schreef Monidique het volgende:
[ code verwijderd ]
Geen mooie code, absoluut niet, maar het werkt redelijk. Code direct onder OnClick is natuurlijk lelijk. Maar goed, whatever. Ik wil nu in ieder geval een betere manier vinden, doormiddel van Find.Replace, of zoiets, om de tags te maken.
Dank!quote:Op donderdag 17 november 2005 14:29 schreef Monidique het volgende:
[ code verwijderd ]
Geen mooie code, absoluut niet, maar het werkt redelijk. Code direct onder OnClick is natuurlijk lelijk. Maar goed, whatever. Ik wil nu in ieder geval een betere manier vinden, doormiddel van Find.Replace, of zoiets, om de tags te maken.
http://www.limburgsdagbla(...)865-1248--%2C00.htmlquote:'Een wonderlijke ontboezeming van bisschop Wiertz'
Roermond -
?Wiertz schetst een karikatuur'', maar ook: ?Wiertz slaat de spijker op zijn kop''. Uiteenlopende reacties op de felle kritiek die de Roermondse bisschop uitte op de toetreding van Turkije tot de Europese Unie en op de islam.
,,Een wonderlijke ontboezeming.'' Zo kwalificeert Tweede-Kamerlid Frans Weekers (VVD) de uitlatingen van bisschop Wiertz in het interview met Chapeau!, waarover deze krant gisteren publiceerde. Hij zegt het niet met zoveel woorden, maar eigenlijk vindt Weekers dat de bisschop beter zijn mond had kunnen houden.
,,De kerk moet zich niet met de politiek bemoeien. De politiek bemoeit zich ook niet met de kerk.'' Volgens het Kamerlid is de bisschop bovendien niet op al te veel kennis van zaken te betrappen. ,,Turkije 100 miljoen inwoners? Dan zit hij er toch minstens 20 miljoen naast. En als er ergens een rabiate scheiding tussen kerk en staat bestaat, dan is het daar wel. Wiertz schetst een soort karikatuur en dat past een kerkvorst niet.'' Ook voor PvdA-Tweede-Kamerlid Frans Timmermans staat het buiten kijf: de bisschop is bijzonder slecht geïnformeerd. ,,Wiertz ziet Europa kennelijk als een exclusief christelijk of zelfs katholiek project. Ik ben ervan overtuigd dat we er beter van worden als Turkije bij Europa komt.''
Bij CDA-parlementariër Jos Hessels kan de bisschop op meer begrip rekenen. Hessels zegt zich de bedenkingen van Wiertz deels te kunnen voorstellen. ,,Ik vraag me zelf ook wel eens af wat de gevolgen zijn als straks een islamitisch land bij het christelijke Europa komt. Maar dat laat onverlet dat ik vind dat Turkije bij de EU hoort.'' Tweede-Kamerlid Geert Wilders, zelf ook een verklaard tegenstander van toetreding van Turkije, is ,,heel erg blij'' met de uitspraken van bisschop Wiertz. ,,Hij slaat de spijker op zijn kop. Ik ben het roerend met zijn opvattingen eens, zowel wat betreft het gebrek aan democratie als de gevaren van de islam. Ik hoop dat deze boodschap ook doordringt tot de geestverwanten van de bisschop en de politiek.''
In islamitische kringen vallen de uitlatingen van Wiertz niet goed. Leyla Cakir is zegt 'verontwaardigd' te zijn. Als voorzitter van de Turkse moskee in Geleen heeft ze juist afgelopen weekend nog samen met de katholieke kerken in Sittard-Geleen een moskee-kerkenpad georganiseerd. ,,We proberen juist mensen bij elkaar te brengen, en zulke uitspraken helpen daar niet bij. Het is erg jammer dat iemand in deze positie dit zegt.'' Provinciale-Statenlid Selçuk Öztürk had deze felle uithaal van Wiertz niet verwacht. ,,Ik wil hem vragen de aardse zaken aan de gekozen politici over te laten. Ik kan zijn zorgen en angsten delen, maar dit is niet de manier dit op te lossen.''
In katholieke kringen kan Wiertz wél op bijval rekenen. Pastoor Gerard Hover van de Sint Matthiasparochie in Maastricht zegt in de uitlatingen van de bisschop ,,niets denigrerends'' te bespeuren. De zielenherder, die zelf regelmatig de publiciteit haalde met ferme uitspraken, onderstreept de visie van Wiertz.
Bij het bisdom Roermond kwamen gisteren slechts drie reacties binnen op de uitlatingen van Wiertz. Woordvoerder M.Bemelmans: ,,Twee adhesiebetuigingen en een derde persoon vroeg om meer uitleg.''
Kun je niet iets maken met een Like operator, en een strPos (weet niet meer exact). ? , volgens mij gaat dat een stuk sneller.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:29 schreef Monidique het volgende:
[ code verwijderd ]
Zoals ik al zei: ik heb er geen verstand van.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kun je niet iets maken met een Like operator, en een strPos (weet niet meer exact). ? , volgens mij gaat dat een stuk sneller.
http://radio.about.com/library/reagan_bomb.mp3quote:Op donderdag 17 november 2005 13:56 schreef Drugshond het volgende:
"My fellow Americans, I am pleased to tell you that I have signed legislation to outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes."
Neem deze dan ook even mee:quote:Op donderdag 17 november 2005 14:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Dank!![]()
Dit soort code kan ik goed volgen, ik ga er morgenochtend even voor zitten.
quote:Op donderdag 17 november 2005 14:47 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Neem deze dan ook even mee:
awk '{gsub(/^_|\r/,""); printf " -G %s", $0 }' unix_keep_symbols.txt
Het is ook best wel kut om te lezen als je er niet in zit. Dit is wat het doetquote:Op donderdag 17 november 2005 14:49 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding] Dat ziet er niet uit als iets wat ik begrijp..
quote:Op donderdag 17 november 2005 14:56 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Het is ook best wel kut om te lezen als je er niet in zit. Dit is wat het doet
As a part of my makefile I have to do the following:
1. read a text file which contains one token at each line.
2. remove the leading underscore '_'
3. make the output as: "-G <line1> -G <line2>" etc.
Assuming we have file unix_keep_symbol.txt containing:
_A
_B
_C
Heeft u ook een op maat gesneden Nederlandse uitleg van de bedoeling van die printopdracht?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat ik niet met dat potjes-engels van tutorials voor programeren overweg kan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |