Damnquote:
Activist doodgeschoten in Nijmegen
In Nijmegen is de plaatselijk bekende politieke activist Louis Seveke (41) doodgeschoten.
Twee schoten
De man werd in de Van Welderenstraat in het centrum met twee schoten om het leven gebracht. Over de toedracht van de schietpartij is nog niets bekend. Hij liep rond half tien door de straat toen plotseling een schutter tevoorschijn kwam. Het is niet duidelijk of het om moord met voorbedachte rade gaat.
Linkse activist
Het slachtoffer was een linkse activist die al geruime tijd bekendheid genoot in Nijmegen als strijder tegen onrecht dat met name door de politie zou zijn aangedaan.
Werkgroep
Seveke richtte de werkgroep Steunpunt Informatiedienst Politie Nijmegen (SIP Nijmegen) op. Deze werkgroep heeft met succes talloze processen gevoerd tegen het onnodig bijhouden van dossiers van politiek actieve mensen door wat toen nog de Binnenlandse Veiligheids Dienst (BVD) heette.
BVD
Onder meer door inspanningen van SIP Nijmegen hebben in de jaren negentig veel mensen inzage gekregen in gegevens die de BVD over hen had bijgehouden en die hen parten speelden bij sollicitaties.
Klachten
Seveke leidde ook de Werkgroep Klachten Politieoptreden (WKP). Deze werkgroep bestreed de wettelijk onjuiste behandeling van arrestanten. De werkgroep kwam onlangs nog in het landelijke nieuws door een klacht over het tijdens protestacties aanhouden van mensen die geen identiteitsbewijs bij zich hadden.
Verdonk
Seveke onderhield veel contacten met andere activisten in Nijmegen. Hij kwam geregeld in woonwerkpand De Grote Broek. De politie viel de afgelopen dagen enkele keren bij dit gebouw en andere actiepanden in Nijmegen binnen wegens het tonen van posters tegen het beleid van minister Verdonk (Integratie).
Geschokt
Vrienden van het slachtoffer hebben geschokt gereageerd op de gebeurtenis. Zij zijn volgens zegslieden kort na de schietpartij bijeen gekomen op drie verschillende plaatsen in Nijmegen waar de man vaak kwam, onder andere bij Seveke's woning in de Nijmeegse wijk Bottendaal.
Bekijk ook:
Meer politienieuws
Bron @ RTL Nieuws.nl
Mjah, afgezien van de theoretische kans dat iemand 'zomaar op straat een willekeurige voorbijganger opwacht en neerschiet' lijkt me dit toch een liquidatie.quote:Op woensdag 16 november 2005 07:21 schreef Yildiz het volgende:
liep rond half tien door de straat toen plotseling een schutter tevoorschijn kwam. Het is niet duidelijk of het om moord met voorbedachte rade gaat.
Jeemigquote:Op woensdag 16 november 2005 08:12 schreef Johan-Derksen het volgende:
Ik had hem van de week nog gesproken. Hij woont letterlijk 3 deuren verder...
Je hoeft maar 1 vijand te hebben die gek genoeg is. Ik kende hem tot vanochtend dus ook niet eens van naam verder.quote:Op woensdag 16 november 2005 08:21 schreef Againzender het volgende:
De kans dat hij een willekeurig slachtoffer is lijkt mij klein als ik het zo lees.
Maar ik ken die gast helemaal niet, geen idee hoeveel vijanden hij had.
[..]
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.....
de kogel kwam uit een geweer naar het schijntquote:Op woensdag 16 november 2005 08:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat het nog een beetje voorbarig is om te zeggen dat de kogel van rechts kwam.
geen pistool of revolver?quote:Op woensdag 16 november 2005 08:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
de kogel kwam uit een geweer naar het schijnt
Dan ben je wel een zielo, net als die krakers zelf...quote:Op woensdag 16 november 2005 08:19 schreef Johan-Derksen het volgende:
juridisch adviseur van de krakers
quote:Op woensdag 16 november 2005 08:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ah joh, ik zeg ook maar wat hoor, zie mijn PI.![]()
En aangezien wel 90% van de mensen rechtshandig zijn , kunnen we dan wel stellen dat de kogel van rechts kwam.quote:Op woensdag 16 november 2005 08:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
de kogel kwam uit een geweer naar het schijnt
Dat denk ik ook ja.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:27 schreef thaleia het volgende:
Ik kan me ook maar moeilijk voorstellen dat dit met z'n activisme te maken heeft ja. Wie zou voor zo'n relatief onbekende figuur zo ver gaan?
Geldruzie, relatiekwestie, of gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek.
extreem-links?quote:Op woensdag 16 november 2005 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja.
Jammer dat hier mensen zijn die deze moord, om wat voor reden die ook gepleegd is, goedkeuren omdat die persoon extreem-links was.
Dan hoor je wat mij betrefd in hetzelfde rijtje thuis als degenen die stonden te juichen toen van Gogh en Fortuyn waren vermoord.![]()
ik lees links en activist. Ik lees nergens extreemquote:Op woensdag 16 november 2005 10:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja. Dat was ie toch, of niet?
En diezelfde mensen stonden wel op hun kop toen van Gogh vorig jaar werd vermoord. Bizar gewoon, die haat tegen alles wat een beetje naar links ruikt. Het neemt steeds meer nazi-achtige trekjes aan.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:38 schreef EvilFaith het volgende:
Wat een vreemde reacties weer zeg. Er wordt gesproken alsof deze man een of andere gevaarlijke extreem linkse kerel was die de verkeerde dingen heeft gedaan/gezegd en daarom is doodgeschoten. En dat het om dezelfde reden ook niet uit zou maken dat hij iets doodgeschoten is toch wel erg bizar.
Ten eerste omdat hij NIET extreem was, hij was links maar zeker niet extreem links. Ten tweede als hij is doodgeschoten om zijn standpunten het alsnog een afschuwelijke moord is? Dat zou betekenen dat er weer een moord is gepleegd om iemand zijn mening. Ik snap niet echt waarom mensen hier bij om kunnen zijn..
Mja, Volkert was sinds de middelbare school al activist.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:34 schreef thaleia het volgende:
Extremen?
Top-redenering! Mijn complimenten.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:42 schreef What het volgende:
Mja, Volkert was sinds de middelbare school al activist.
Het lijkt er alleen een beetje op dat nogal wat ''linksen'' hopen dat het hier om een ''kogel van rechts'' gaat. Het wereldbeeld van links lijkt na de moorden op Fortuyn en Van Gogh, en de islamitische terreur, enigzins uit het lood gebracht, en een politieke moord door een ''rechtse'' zou naar het lijkt welkom zijn om het gemoed tot rust te brengen, en het gekoesterde wereldbeeld weer in evenwicht te brengen.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja.
Jammer dat hier mensen zijn die deze moord, om wat voor reden die ook gepleegd is, goedkeuren omdat die persoon extreem-links was.
Dan hoor je wat mij betrefd in hetzelfde rijtje thuis als degenen die stonden te juichen toen van Gogh en Fortuyn waren vermoord.![]()
Dan was volgens jou PRins Bernhard ook een extreemlinkse activist, want die heeft zich tientallen jaren ingezet voor het Wereldnatuurfonds. Die smerige bomenknuffelaar! :Aquote:Op woensdag 16 november 2005 10:42 schreef What het volgende:
[..]
Mja, Volkert was sinds de middelbare school al activist.
en het erge is dat dat waarschijnlijk ook nodig is / was om alles weer in evenwicht te brengen qua stemming...quote:Op woensdag 16 november 2005 10:47 schreef Godslasteraar het volgende:
en het gekoesterde wereldbeeld weer in evenwicht te brengen.
Hartstikke leuk en zo, maar ik ben er niet op tegen dit soort schuim vanuit de schoolbanken in de gaten te houden.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dan was volgens jou PRins Bernhard ook een extreemlinkse activist, want die heeft zich tientallen jaren ingezet voor het Wereldnatuurfonds. Die smerige bomenknuffelaar! :A
Activisme is slecht?quote:Op woensdag 16 november 2005 10:50 schreef What het volgende:
[..]
Hartstikke leuk en zo, maar ik ben er niet op tegen dit soort schuim vanuit de schoolbanken in de gaten te houden.
Ten eerste ben ik niet eens links, al vind ik zelf. Veel mensen hier zullen zelf vinden van wel, maar ja.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:47 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het lijkt er alleen een beetje op dat nogal wat ''linksen'' hopen dat het hier om een ''kogel van rechts'' gaat. Het wereldbeeld van links lijkt na de moorden op Fortuyn en Van Gogh, en de islamitische terreur, enigzins uit het lood gebracht, en een politieke moord door een ''rechtse'' zou naar het lijkt welkom zijn om het gemoed tot rust te brengen, en het gekoesterde wereldbeeld weer in evenwicht te brengen.
En ik zou dat als overdreven aandacht beschouwen.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:50 schreef What het volgende:
[..]
Hartstikke leuk en zo, maar ik ben er niet op tegen dit soort schuim vanuit de schoolbanken in de gaten te houden.
Ik ben ook lid van het Wereld Natuur Fonds!quote:Op woensdag 16 november 2005 10:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan was volgens jou PRins Bernhard ook een extreemlinkse activist, want die heeft zich tientallen jaren ingezet voor het Wereldnatuurfonds. Die smerige bomenknuffelaar! :A
Ja, en daarom blijven activisten niks meer dan activisten.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En ik zou dat als overdreven aandacht beschouwen.
Nou als ie geslaagd is kunnen we hetr dosiertje op de dader wel vergetenquote:Werkgroep
Seveke richtte de werkgroep Steunpunt Informatiedienst Politie Nijmegen (SIP Nijmegen) op. Deze werkgroep heeft met succes talloze processen gevoerd tegen het onnodig bijhouden van dossiers van politiek actieve mensen door wat toen nog de Binnenlandse Veiligheids Dienst (BVD) heette.
Kijk, dat is nu zo grappig he. Het rechtse kamp kent ook wat rellertjes, zeikerdjes en zeurpietjes en toen dat mis ging mocht er wel worden gejankt.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:57 schreef What het volgende:
[..]
Ja, en daarom blijven activisten niks meer dan activisten.
Het gaat namelijk om rellen, zeiken en zeuren. Dat mag in deze maatschappij, maar dan ook niet janken als er iemand ergens tegen een kogel oploopt.
Was ook niet op jou gericht.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik niet eens links..........
Van mij mag je het roepen, het lijkt me echter nog al voorbarig. Gezien de handel en wandel van dit heerschap lijkt het mij net zo waarschijnlijk dat ie door iemand anders omgelegd is dan de rechtse politiek. Vijanden genoeg lijkt me. Denk bijvoorbeeld eens aan de onroerend goed wereld.quote:Op woensdag 16 november 2005 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mag ik het roepen? Ja? Ja?
De kogel kwam van rechts!
Dus als iemand relt of zeikt of zeurt is het terecht, of in elk geval verdient, dat deze een kogel krijgt? Want dan heeft hij of zij er zelf omgevraagd ofzo? Goh, zou leuk zijn als de samenleving zo in elkaar zou zitten,.. Gelukkig is het nog niet zover.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:57 schreef What het volgende:
[..]
Het gaat namelijk om rellen, zeiken en zeuren. Dat mag in deze maatschappij, maar dan ook niet janken als er iemand ergens tegen een kogel oploopt.
Theo was nou nioet echt een standaardactivist hoor, maar toch is ook hij doodgeschoten omdat hij relde, zeikte en zeurde.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:57 schreef What het volgende:
Nee, want SF is een haatdragende organisatie. De gemiddelde allochtoon is niet haatdragend.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:01 schreef Godslasteraar het volgende:
trouwens, zou Balkenende, of Cohen gezien zijn expertise, in het geval dat de ''kogel inderdaad van rechts kwam'' bij Stormfront op de koffie gaan?
Als Balkje en Cohen nu op de koffie gingen met de gemiddelde allochtoon was er niets aan de hand, het zou je zelfs zomaar een tweede koekje!!! kunnen opleverenquote:Op woensdag 16 november 2005 11:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nee, want SF is een haatdragende organisatie. De gemiddelde allochtoon is niet haatdragend.
Godzijdank weten Balkje en Cohen wel beter; di ezien prima in dat de overgrote meerderheid van de moskees wel gewoon normaal is. Of misschien hadden ze gewoon trek in wat Baklava ofzo en kwam het Hollandia Bier hun neus uit.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:15 schreef Godslasteraar het volgende:
Er is wel iets aan de hand als Balkje en Cohen op de koffie gaan bij moskeeën en vergelijkbare onfrisse clubhuisjes als leden en geestverwanten van die clubjes aanslagen en moorden plegen.
grinnek. sorry kon het niet laten...quote:
Een SUV-rijder denk ik.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:51 schreef Croupouque het volgende:
De dader was vast weer een albino.
Haha gezien de buurt waar het is gebeurt? Van welderstraat is gewoon middenin het centrum en toch niet ech een criminele buurt vind ik. Er zit van alles, boekenwinkels, cafe;s, restaurants, een normale straat middenin het centrum. Drugsafrekening lijkt me sterk zeker omdat hij hier in Nijmegen ook niet bekend stond als iemand die veel in de drugsscene deed.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:58 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind het behoorlijk angstaanjagend dit! En het was niet eens zo laat....
Lijkt me sterk dat het een junk is geweest. Dit is gewoon een koelbloedige afrekening.![]()
Ik geloof er niks van dat de politie erachter zit, dit vind ik een typische drugsafrekening, zeker gezien de buurt waar het is gebeurd. Thaleia zei het al zag ik
Er hangt daar 's avonds altijd een boel onguur en bedenkelijk volk rond.quote:Op woensdag 16 november 2005 12:07 schreef EvilFaith het volgende:
[..]
Haha gezien de buurt waar het is gebeurt? Van welderstraat is gewoon middenin het centrum en toch niet ech een criminele buurt vind ik. Er zit van alles, boekenwinkels, cafe;s, restaurants, een normale straat middenin het centrum. Drugsafrekening lijkt me sterk zeker omdat hij hier in Nijmegen ook niet bekend stond als iemand die veel in de drugsscene deed.
Een straat erachter zitten de coffeeshops, vandaaruit kan iemand hem wel achtervolgd zijn.quote:Op woensdag 16 november 2005 12:07 schreef EvilFaith het volgende:
[..]
Haha gezien de buurt waar het is gebeurt? Van welderstraat is gewoon middenin het centrum en toch niet ech een criminele buurt vind ik. Er zit van alles, boekenwinkels, cafe;s, restaurants, een normale straat middenin het centrum. Drugsafrekening lijkt me sterk zeker omdat hij hier in Nijmegen ook niet bekend stond als iemand die veel in de drugsscene deed.
Ik denk niet dat deze man echt een vijand was van extreem-rechts ofzo. Zijn speerpunten lagen bij het aanvechten van politie en betrokken instanties.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:14 schreef Unlike het volgende:
Misschien moeten we ff op SF rondsnuffelen.Of op linkse-extremistische splintergroeperingen.
quote:Politie hoopt op foto's schietpartij Nijmegen
NIJMEGEN - De politie hoopt dat getuigen dinsdagavond foto's hebben gemaakt van de schietpartij in de Van Welderenstraat in Nijmegen, waarbij de 41-jarige politieke activist Louis Seveke om het leven kwam. Diverse buurtbewoners zeggen dat zij gezien hebben dat mensen foto's maakten met hun mobiele telefoon.
De politie heeft, aldus een woordvoerster woensdag, een speciaal telefoonnummer (024 - 3276000) geopend waar getuigen zich kunnen melden. Ook zijn 25 rechercheurs woensdagmorgen begonnen met een uitgebreid buurtonderzoek in het centrum van Nijmegen.
Volgens de zegsvrouw van de politie is het nog volstrekt onduidelijk of er sprake is geweest van een gerichte aanslag op de activist of een liquidatie. In het onderzoek wordt voorlopig niets uitgesloten, zegt zij.
Uit de oogverslagen blijkt toch wel degelijk dat het om een koelbloedige gerichte aanslag gaat. Verkeerde plaats, verkeerde tijd lijkt me dus onzin.quote:
Nouja ik woon al 20jaar in Nmgn en heb me daar echt nooit begreid gevoeld. Ook niet 's nachts om 2.00, er zijn andere plekken in Nijmegen waar ik dan liever niet alleen als meisje loop.quote:Op woensdag 16 november 2005 12:10 schreef nozem het volgende:
[..]
Er hangt daar 's avonds altijd een boel onguur en bedenkelijk volk rond.
quote:Op woensdag 16 november 2005 12:41 schreef desiredbard het volgende:
Ja maar depolitie had niets meer in het archief over de mogenlijke daders
Zie OTquote:
quote:Werkgroep
Ah, en nu vind je het "net goed" voor de overledene als de dader niet gepakt wordt ofzo?quote:
Motieven?quote:Op woensdag 16 november 2005 12:57 schreef SeLang het volgende:
Hij is waarschijnlijk omgelegd door andere linksen.
Nederland heeft tenslotte een rijke geschiedenis van links terrorisme en deze man wist waarschijnlijk teveel.
Hoezo bijdehand lulletje? Wat is dat nu weer voor achterlijke opmerkingquote:Op woensdag 16 november 2005 12:57 schreef desiredbard het volgende:
Ik vind het Ironisch......
Ik ken de man niet...uit de ot blijkt het een bijdehand lulletje, maar ik weet niet of hij Volkert materiaal was.
Indien hij volkert materiaal was zal mijn glimlach overgaan naar schaterlachen
Ja hoor, jij weet het wel even.quote:Op woensdag 16 november 2005 12:57 schreef SeLang het volgende:
Hij is waarschijnlijk omgelegd door andere linksen.
Nederland heeft tenslotte een rijke geschiedenis van links terrorisme en deze man wist waarschijnlijk teveel.
Wist waarschijnlijk teveel over andere linksen.quote:
Anders lees je even wat je wilt lezen?quote:
Het is leuk plot voor een film, maar het lijkt me nog onwaarschijnlijker dan wanneer de AIVD of gerelateerde instantie er zelf achter zouden zitten.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wist waarschijnlijk teveel over andere linksen.
Hij publiceerde regelmatig negatieve dingen over de AIVD. De andere zijde van die medaille is natuurlijk dat je dan zelf kennelijk contacten onderhoudt met de AIVD, hoe kom je anders aan die info?
Ik ken de krakerswereld al een jaar of 25, daar lopen veel paranoide gekken rond.quote:
Zo onwaarschijnlijk is het toch niet hoor.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:15 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Het is leuk plot voor een film, maar het lijkt me nog onwaarschijnlijker dan wanneer de AIVD of gerelateerde instantie er zelf achter zouden zitten.
Mee eens, ik heb er ook een aantal gekend.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ken de krakerswereld al een jaar of 25, daar lopen veel paranoide gekken rond.
Ja, en op Stormfront lopen allemaal super stabiele geestjes rond. Wat een nikszeggend verhaal zeg. Misschien moet je eens in TRU gaan kijken.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mee eens, ik heb er ook een aantal gekend.
Het percentage geestelijk zeer labiele mensen is ontzettend hoog in die kringen.
Dat lijkt me inderdaad een goed idee, dat jij weer terug gaat naar de schoolbanken.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:50 schreef What het volgende:
Begrijp de 'waarschijnlijk' niet zo goed. Je weet toch wel of je deze man kent, ja of nee?quote:Op woensdag 16 november 2005 13:16 schreef sarkasper het volgende:
kutzooi, kom er net achter dat het ws een kennis van mij en veel vrienden van me is.
Ik denk dat je gelijk hebt, zeker in een wereldtje waar een beschuldiging een waarheid is en een schuldigverklaring. De kraakscene wordt al sinds de jaren 80 bevolkt door types die er niets te zoeken hebben, drugs, paranoide gekken, politieke extremisten. Ik kan me een paar dingen herinneren die in Vrankrijk hebben gespeeld, en wat basken die ineens in de gracht dreven met hun gezicht naar beneden.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo onwaarschijnlijk is het toch niet hoor.
knip
Hieruit volgt dan al snel dat de activist als een gevaar kan worden gezien door andere extreem linksen en dan is een liquidatie door linksen zeker niet uitgesloten.
Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario.
Zegt hij dat het exclusief een links extreem fenomees is dan?quote:Op woensdag 16 november 2005 13:37 schreef kippenek het volgende:
[..]
Ja, en op Stormfront lopen allemaal super stabiele geestjes rond. Wat een nikszeggend verhaal zeg. Misschien moet je eens in TRU gaan kijken.
NATUURLIJK lopen er labiele mensen rond in extreme kringen, of dit nou extreem links of rechts is..
Zeg ik dat dan dat hij dat zegt?quote:Op woensdag 16 november 2005 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zegt hij dat het exclusief een links extreem fenomees is dan?
Mag ik dan roepen dat hij het over zichzelf afgeroepen heeft?quote:Op woensdag 16 november 2005 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Uit een zelfverzonnen alinea die bol staat van de vage speculaties en aannames volgt helemaal niets snel. Hoogstens de conclusie dat je flink op de zaken vooruit loopt.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:29 schreef SeLang het volgende:
Hieruit volgt dan al snel ...
Zijn er neo nazi krakers dan? Das nieuw voor mij, maar verder heb je wel gelijk. Zeker de doorgedraaide gekken in de krakerswereld zijn vaak niet politiek maar eerder gewoon paranoide en als zo iemand zijn medicatie niet neemt....quote:Op woensdag 16 november 2005 13:36 schreef DionysuZ het volgende:
krakers zijn niet per definitie links. Dat is al heel lang niet meer het geval.
Jep, die is erg goed in het oplossen van liquidaties in Nederland, daar hebben ze een toonaangevend succes mee neergezet in de wereld...quote:En het is toch weer ongelooflijk hoe men hier met links-rechts tegenstellingen begint. Wacht nou toch gewoon op de bevindingen van de politie.
Dat lijkt mij ook. Als je gisteren Andere Tijden gezien hebt, weet je dat je moet oppassen met beschuldingen. Het kan net zo goed een kraker zijn geweest niet goed bemiddeld is of zo.quote:Op woensdag 16 november 2005 08:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat het nog een beetje voorbarig is om te zeggen dat de kogel van rechts kwam.
Had die loser van een Nordcore destijds niet met zijn groepje kaalkoppen niet een oude kazerne gekraakt?quote:Op woensdag 16 november 2005 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn er neo nazi krakers dan?
Zit die moordaanslag op dat stuk onbenul je nog steeds dwars?quote:Op woensdag 16 november 2005 12:22 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop niet voor de nabestaanden dat ze net zoveel mensen op deze zaak zetten als ze hebben gedaan bij de moordaanslag op wijlen janmaat.
precies, het kan zoveel zijn. we wachten af en ondertussen riv (linkse) activist.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Als je gisteren Andere Tijden gezien hebt, weet je dat je moet oppassen met beschuldingen. Het kan net zo goed een kraker zijn geweest niet goed bemiddeld is of zo.
welke krant was dat? want die mogen die journalist wel ontslaan. de krakers die ik zie zijn vies, spreken zelden nederlands, hebben spandoeken buiten hangen waar de honden geen brood van lusten, zorgen voor gevaarlijke situaties en brand vanwege hun gasstelletjes en zijn gewoon parasieten van deze maatschappij. ik vraag me trouwens af of kraken alleen iets nederlands is.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:02 schreef Yildiz het volgende:
Onlangs nog een flink artikel gelezenvan een advocaat, die in een krant een paginagroot artikel had, over hoe krakers wel niet veranderd zijn, van ongeschoren politiek linkse bierblinkgooiers tot nette studenten, die goed georganiseerd en geweldloos te werk gaan.
Goh, zo ken ik ze ook, maar ik ken ook krakers die via een woningbouwconstructie het pand waarin ze wonen, opknappen, en huur gaan betalen om de financiering te betalen.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke krant was dat? want die mogen die journalist wel ontslaan. de krakers die ik zie zijn vies, spreken zelden nederlands, hebben spandoeken buiten hangen waar de honden geen brood van lusten, zorgen voor gevaarlijke situaties en brand vanwege hun gasstelletjes en zijn gewoon parasieten van deze maatschappij.
In Duitsland heb je ze ook, heftige lui waren dat, daarbij vergeleken zijn de meeste Nederlandse krakers vriendelijk en welbespraakt.quote:ik vraag me trouwens af of kraken alleen iets nederlands is.
Precies, die zijn er ook nog.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goh, zo ken ik ze ook, maar ik ken ook krakers die via een woningbouwconstructie het pand waarin ze wonen, opknappen, en huur gaan betalen om de financiering te betalen.
quote:[..]
In Duitsland heb je ze ook, heftige lui waren dat, daarbij vergeleken zijn de meeste Nederlandse krakers vriendelijk en welbespraakt.
welke krant?quote:Op woensdag 16 november 2005 14:14 schreef Yildiz het volgende:
Dus als een advocaat in vastgoed iets zegt wat niet in je straatje past, moet de desbetreffende interviewer ontslagen worden, want jij hebt er een beter beeld van?
Leg uit. (overigens wel offtopic, maargoed)
noemen we het dan nog krakers?quote:Op woensdag 16 november 2005 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Goh, zo ken ik ze ook, maar ik ken ook krakers die via een woningbouwconstructie het pand waarin ze wonen, opknappen, en huur gaan betalen om de financiering te betalen.
een nationale, is het relevant?quote:
Volgens mij wel, want ze wonen er volgens mij dan nog steeds zonder toestemming van de eigenaar.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
noemen we het dan nog krakers?
ja dat is zeker relevant.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
een nationale, is het relevant?
[..]
Volgens mij wel, want ze wonen er volgens mij dan nog steeds zonder toestemming van de eigenaar.
Daarna niet meer eigenlijk, maar het geeft aan dat je krakers en krakers hebt, het zijn niet allemaal extreem links spandoek ophangende ongewassen tuig dat hun schizofrenie met grote hoeveelheden drugs onderdrukt (hoewel die er in grote getalen zijn, zeker in Amsterdam en Nijmegen)quote:Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
noemen we het dan nog krakers?
ik ken idd vooral de groep lakse stinkende nietsnutten. die anderen zijn alleen maar goed voor de 'verhuurder'. ik zie die meer als een soort anti-krakers eigenlijk.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarna niet meer eigenlijk, maar het geeft aan dat je krakers en krakers hebt, het zijn niet allemaal extreem links spandoek ophangende ongewassen tuig dat hun schizofrenie met grote hoeveelheden drugs onderdrukt (hoewel die er in grote getalen zijn, zeker in Amsterdam en Nijmegen)
Nee, want het eigendom ligt dan bij een stichting die het pand exploiteerd.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:
Volgens mij wel, want ze wonen er volgens mij dan nog steeds zonder toestemming van de eigenaar.
Daar gaat het om.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:56 schreef Sickie het volgende:
Moord is per definitie fout. Laten we hopen dat de schuldigen worden berecht en gestrafd.
Nee, 80 % van de moorden heeft een relationele achtergrond dus ik zie dat juist als een zeer serieuze optie.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:18 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ben ik de enige die de optie van een moord in de relationele sfeer serieus open houdt ?
Berecht komt vaak nog wel goed.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:56 schreef Sickie het volgende:
Moord is per definitie fout. Laten we hopen dat de schuldigen worden berecht en gestrafd.
Nee hoor, maar relationele moord op straat met een vuurwapen lijkt me niet een standaard relationele moord, das toch eerder in huis na een ruzie.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:18 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ben ik de enige die de optie van een moord in de relationele sfeer serieus open houdt ?
lijkt mij ook.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, maar relationele moord op straat met een vuurwapen lijkt me niet een standaard relationele moord, das toch eerder in huis na een ruzie.
Mmmmmwahhhhh.....quote:Op woensdag 16 november 2005 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, maar relationele moord op straat met een vuurwapen lijkt me niet een standaard relationele moord, das toch eerder in huis na een ruzie.
quote:Van BVD-dossiers tot veganistische maaltijd
Door MARTIJN VAN BEEK
NIJMEGEN - De dinsdagavond vermoorde activist Louis Sévèke (41) was een bekende naam in Nijmegen en daarbuiten. Met zijn dossierkennis en volhardendheid won hij tal van processen.
Iedere kraker en activist in Nijmegen moet zijn nummer gekoesterd hebben. Louis Sévèke trad namens hen op in tal van processen. En vaak met succes.
Zijn dossierkennis en doorzettingsvermogen maakten dat rechters hem vaak gelijk gaven in zijn links-princiëpele standpunten. Al gingen er soms jaren overheen: zo oordeelde de Raad van State in 2004 dat oud-korpsbeheerder en burgemeester van Nijmegen Ed d’Hondt in 2000 ten onrechte politiedocumenten geheim had gehouden. Het betrof informatie over milieuactivisten die protesteerden tegen de aanleg van de Betuwelijn.
De Nijmegenaar deed ontelbaar veel van dit soort zaken. Zo hielp hij mensen om inzage te krijgen in hun eigen BVD-dossiers, hij kreeg het voor elkaar dat de gemeente Nijmegen de gebiedsverboden-verordening moest aanpassen en de politie zette voortaan slippers en veganistische maaltijden klaar in het cellencomplex als er weer eens een kraakpand ontruimd moest worden.
Sévèke bood steun en juridisch advies vanuit bureautjes met namen als Onderzoeksburo Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, Werkgroep Klachten Politieoptreden en Steunpunt Inzage PID. Steevast droeg hij een spijkerbroek, zwarte trui, Palestinasjaal en donker jack. De laatste jaren was hij wat kalend en iets gezet geworden.
In 1986 kraakte hij met studievrienden zijn eerste pand. De kraakbeweging was toen al over het hoogtepunt heen, maar beleefde volgens hem eind jaren negentig een kleine opleving. Een tegenreactie op de verrechtsing van de samenleving, vermoedde hij. „De nieuwe krakers zijn andere mensen in een andere tijd, maar met dezelfde idealen”, zei hij in een interview in 2004 met de Gelderlander.
Lange tijd woonde Sévèke in de Grote Broek in de Van Broekhuysenstraat, het oudste en meest bekende kraakpand in Nijmegen. In 1998 publiceerde hij het boek ‘Operatie Homerus’; over de ontmaskering van een BVD-agent die undercoveroperaties deed, ondermeer om te achterhalen wie wie was in het kraakpand. Operatie Homerus leest als een minutieuse ‘tegen-operatie’.
Toen de gemeente in 2002 aankondigde de Grote Broek te willen kopen om het te kunnen legaliseren, stak een storm van protest op. Ondermeer bij de ondernemers in de Van Broekhuysenstraat en omliggende straten.
Sévèke, die zelf al niet meer in de Grote Broek woonde, ontpopte zich toen als een betrokken organisator op de achtergrond. Hij was dé gesprekspartner voor de gemeente, voor de woningcorporatie die het pand zou overnemen. Met verve verdedigde hij de waarde van de Grote Broek als culturele broedplaats. In het pand zijn ondermeer een boekwinkel en restaurant gevestigd. Er zijn regelmatig optredens, filmavonden en discussiebijeenkomsten.
Op het moment dat hij werd vermoord was hij betrokken bij meerdere lopende zaken. De afgelopen weken had hij namens cliënten tweemaal aangifte gedaan tegen politieagenten. De ene beschuligde een agent van meineed, de ander zei dat hij na zijn arrestatie was mishandeld. Ook stond hij krakers bij die hun woning moesten verlaten omdat de gemeente het pand te brandgevaarlijk vond.
Hebben ze geen lijk dan?quote:Op woensdag 16 november 2005 16:21 schreef indahnesia.com het volgende:
Hij's toch wel echt dood he? Zou het wellicht een cover-up zijn? Volgens mij zit die gast nu lekker in het vliegtuig naar Brazilië om een nieuw leven op te bouwen.
Stel je voor dat je niet alleen doodgeschoten wordt maar dat ook je lijk nog gejat wordt na de daad.quote:
dat het een afrekening was is duidelijk. dat het wellicht van een persoon was die veel onroerendgoed heeft en de kleibreier dupe is geworden van deze moge straks ook geen 'oehs' en 'aahs' opleveren.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:40 schreef thaleia het volgende:
"Sévèke kwam net van een vergadering in kraakpand De Grote Broek toen hij in de Van Welderenstraat in het centrum werd neergeschoten. Hij zou door een man zijn beschoten die in een portiek op hem stond te wachten."
(van dezelfde bron als daarnet)
Tja, zou goed kunnen dat die kerel zich toch met onfrisse zaakjes bezighield.quote:Op de tweede plaats staan de moorden in het criminele circuit. Meestal worden mensen die omkomen door een "crime passionel" niet doodgeschoten, maar eerder gewurgd of doodgestoken.
In het criminele circuit schiet men elkaar het liefst overhoop.
Dat hoeft nog niet eens. Misschien heeft het net de verkeerde vijanden gemaakt.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, zou goed kunnen dat die kerel zich toch met onfrisse zaakjes bezighield.
dat denk ik ook. zijn 'strijd voor recht' en zijn krakersbemoeienissen zijn hem denk ik fataal geworden. mensen pikken het niet langer dat er gekraakt kan worden in nederland. gelukkig buigt de politiek zich straks nog meer over het recht van kraken en het onrecht van krakers.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:54 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Dat hoeft nog niet eens. Misschien heeft het net de verkeerde vijanden gemaakt.
Het is andersom, maar goed. Van de moorden buiten het criminele circuit staat het inderdaad op een.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:42 schreef Thisbe het volgende:
Statistisch gezien worden de meeste moorden in Nederland in de relationele sfeer gepleegd. Op de tweede plaats staan de moorden in het criminele circuit.
Zeker weten. Maar dat neemt niet weg dat veel krakers rellend tuig is. Ik ken ook een paar zeer fatsoenlijke mensen die kraken, maar het overgrote gedeelte vind ik vervelend, achterlijk en extreem links.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:30 schreef DionysuZ het volgende:
Zolang er leegstand is en woningnood vind ik de kraakwetten goede wetten.
Totdat jij een leegstaand pand bezit en ze daarin gaan zitten stinken.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:30 schreef DionysuZ het volgende:
Zolang er leegstand is en woningnood vind ik de kraakwetten goede wetten.
Dan moet ik dat pand maar niet langer dan een jaar zonder bestemmingsplan leeg laten staan. Eigen schuld dikke bult.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:33 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Totdat jij een leegstaand pand bezit en ze daarin gaan zitten stinken.
Waarom zo cryptisch, zo begrijpt niemand je.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Een aantal Fok-users heeft in dit topic zijn/haar masker laten vallen.
Ik vind dat je die TV bij je thuis niet voldoende gebruikt, ik kan er wel een gebruiken, kom hem straks halen.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:35 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Dan moet ik dat pand maar niet langer dan een jaar zonder bestemmingsplan leeg laten staan. Eigen schuld dikke bult.![]()
Dat is geen vergelijking. TV's zat te krijgen hoor, is ook geen primaire levensbehoefte. Er is ook niet echt een TV-noodquote:Op woensdag 16 november 2005 18:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik vind dat je die TV bij je thuis niet voldoende gebruikt, ik kan er wel een gebruiken, kom hem straks halen.
Woningnood ontstaat niet door dat handjevol vastgoedhandelaars dat hun panden leeg laten staan. Woningnood ontstaat door een falend ro-beleid, er zijn gewoon te weinig woningen gebouwd omdat men een woud van regelgeving heeft opgezet.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:41 schreef DionysuZ het volgende:
Dat is geen vergelijking. TV's zat te krijgen hoor, is ook geen primaire levensbehoefte. Er is ook niet echt een TV-nood
Mooi hé? Dat transparante zicht.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Een aantal Fok-users heeft in dit topic zijn/haar masker laten vallen.
kan goed zijn. is er nog steeds woningnoodquote:Op woensdag 16 november 2005 18:43 schreef Steijn het volgende:
[..]
Woningnood ontstaat niet door dat handjevol vastgoedhandelaars dat hun panden leeg laten staan. Woningnood ontstaat door een falend ro-beleid.
Ja klopt, maar dan is kraken toch maar een schijnoplossing?quote:Op woensdag 16 november 2005 18:44 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
kan goed zijn. is er nog steeds woningnood![]()
Daar hadden we het pas nog over, preciesquote:Op woensdag 16 november 2005 18:43 schreef Steijn het volgende:
[..]
Woningnood ontstaat niet door dat handjevol vastgoedhandelaars dat hun panden leeg laten staan. Woningnood ontstaat door een falend ro-beleid, er zijn gewoon te weinig woningen gebouwd omdat men een woud van regelgeving heeft opgezet.
Dan is kraken toch een mooie manier om speculatie tegen te gaan waardoor mensen NOG duurder uit zijn voor hun huizen en er NOG minder huizen beschikbaar zijn?quote:Op woensdag 16 november 2005 18:45 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dan is kraken toch maar een schijnoplossing?
joh, je zou bijna denken dat dat maar bijzaak isquote:Op woensdag 16 november 2005 18:49 schreef Thisbe het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat gebabbel over kraken, maar mag ik er even op wijzen dat dit topic gaat over een moord?![]()
En MIJN leatherbar. Verdomme.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:39 schreef mrcool het volgende:
En dat nog wel in de buurt van 'mijn' coffeeshop!
Hij is geen links extremist en hij roert niet in zaakjes die hem niet aangaan.quote:Op woensdag 16 november 2005 20:17 schreef 1.000.000 het volgende:
Vervelend voor de man. Maar als je als links extremist in allerlei zaakjes zit te roeren die je niets aangaat moet je natuurlijk niet vreemd opkijken als je een keer tegen de lamp loopt.
Dus.-quote:Op woensdag 16 november 2005 11:46 schreef kLowJow het volgende:
De volgende die hier komt vertellen hoe geweldig het wel niet is wanneer mensen op straat worden afgeschoten kan direct uit NWS vertrekken.
Wederom is nog nergens gebleken dat hij extremistisch was, sinds wanneer is de politie vragen om opheldering 'niet zo slim' of zoals jij het stelt zelfs 'logisch dat je omgelegd' wordt?quote:Op woensdag 16 november 2005 20:17 schreef 1.000.000 het volgende:
Vervelend voor de man. Maar als je als links extremist in allerlei zaakjes zit te roeren die je niets aangaat moet je natuurlijk niet vreemd opkijken als je een keer tegen de lamp loopt.
Ik het criminele circuit vallen ze ook bij bosjes nadat ze zich met de zaakjes van een paar Joegoslaven hebben bemoeid. Dat hoort niet, maar niemand kijkt er raar van op.
In het links extremistische circuit zijn bedreigingen, geweld en moord ook goed ingeburgerd.
Het criminele circuit en het links extremistische circuit verschillen dan ook vast niet zoveel van elkaar..
Een zeer goede vent dus, jammer dat we hem moeten missen juist nu de burgervrijheden meer dan ooit onder druk staan. R.i.v. en sterkte aan de nabestaanden.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Het lijstje van verdiensten waarmee deze man nu bij Petrus staat.
[Van BVD-dossiers tot veganistische maaltijd
Door MARTIJN VAN BEEK
NIJMEGEN - De dinsdagavond vermoorde activist Louis Sévèke (41) was een bekende naam in Nijmegen en daarbuiten. Met zijn dossierkennis en volhardendheid won hij tal van processen.
Iedere kraker en activist in Nijmegen moet zijn nummer gekoesterd hebben. Louis Sévèke trad namens hen op in tal van processen. En vaak met succes.
Zijn dossierkennis en doorzettingsvermogen maakten dat rechters hem vaak gelijk gaven in zijn links-princiëpele standpunten. Al gingen er soms jaren overheen: zo oordeelde de Raad van State in 2004 dat oud-korpsbeheerder en burgemeester van Nijmegen Ed d’Hondt in 2000 ten onrechte politiedocumenten geheim had gehouden. Het betrof informatie over milieuactivisten die protesteerden tegen de aanleg van de Betuwelijn.
De Nijmegenaar deed ontelbaar veel van dit soort zaken. Zo hielp hij mensen om inzage te krijgen in hun eigen BVD-dossiers, hij kreeg het voor elkaar dat de gemeente Nijmegen de gebiedsverboden-verordening moest aanpassen en de politie zette voortaan slippers en veganistische maaltijden klaar in het cellencomplex als er weer eens een kraakpand ontruimd moest worden.
Sévèke bood steun en juridisch advies vanuit bureautjes met namen als Onderzoeksburo Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, Werkgroep Klachten Politieoptreden en Steunpunt Inzage PID. Steevast droeg hij een spijkerbroek, zwarte trui, Palestinasjaal en donker jack. De laatste jaren was hij wat kalend en iets gezet geworden.
In 1986 kraakte hij met studievrienden zijn eerste pand. De kraakbeweging was toen al over het hoogtepunt heen, maar beleefde volgens hem eind jaren negentig een kleine opleving. Een tegenreactie op de verrechtsing van de samenleving, vermoedde hij. „De nieuwe krakers zijn andere mensen in een andere tijd, maar met dezelfde idealen”, zei hij in een interview in 2004 met de Gelderlander.
Lange tijd woonde Sévèke in de Grote Broek in de Van Broekhuysenstraat, het oudste en meest bekende kraakpand in Nijmegen. In 1998 publiceerde hij het boek ‘Operatie Homerus’; over de ontmaskering van een BVD-agent die undercoveroperaties deed, ondermeer om te achterhalen wie wie was in het kraakpand. Operatie Homerus leest als een minutieuse ‘tegen-operatie’.
Toen de gemeente in 2002 aankondigde de Grote Broek te willen kopen om het te kunnen legaliseren, stak een storm van protest op. Ondermeer bij de ondernemers in de Van Broekhuysenstraat en omliggende straten.
Sévèke, die zelf al niet meer in de Grote Broek woonde, ontpopte zich toen als een betrokken organisator op de achtergrond. Hij was dé gesprekspartner voor de gemeente, voor de woningcorporatie die het pand zou overnemen. Met verve verdedigde hij de waarde van de Grote Broek als culturele broedplaats. In het pand zijn ondermeer een boekwinkel en restaurant gevestigd. Er zijn regelmatig optredens, filmavonden en discussiebijeenkomsten.
Op het moment dat hij werd vermoord was hij betrokken bij meerdere lopende zaken. De afgelopen weken had hij namens cliënten tweemaal aangifte gedaan tegen politieagenten. De ene beschuligde een agent van meineed, de ander zei dat hij na zijn arrestatie was mishandeld. Ook stond hij krakers bij die hun woning moesten verlaten omdat de gemeente het pand te brandgevaarlijk vond. ]
Al zou het door de overheid gebeurt zijn, is dit wel dé manier om een voorbeeld te stellen in het wereldje.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Volgens mij gaat het hier om een rip-deal. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat onze veiligheidsdiensten mensen op straat doodschieten, dan hadden ze hem ook kunnen oppakken en daarna laten 'verdwijnen'.
Ik heb het niet gevolgd vandaag maar ik weet wel dat in de periodes die jij aanhaalt ook diverse users zijn geband.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een klein succesje moet het toch wel zijn om te zien dat alle ongenuanceerde users vandaag ff kalt gesteld zijn?
Iemand die zojuist vermoord is zonder enige aanwijzing hieromtrent als crimineel omschrijven (vaak zuiver op basis van zijn politieke overtuiging) en dan ook nog eens het gebeurde als iets 'positiefs' omschrijven gaat gewoon te ver. Lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:53 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat deze Severe op een of andere manier zich bezighield met zaken die het daglicht niet konden verdragen.
Deze manier van liquideren lijkt erg op de manier waarop een aantal "collega's" van hem in Amsterdam zijn vermoord. Bij criminelen mag je zeggen opgeruimd staat netjes waarom nu niet?
Natuurlijk mag je dat roepen. Alleen het lijkt mij nogal voorbarig. Voor hetzelfde geld is hij door iemand uit zijn 'eigen kring' doodgeschoten. Bijzonder triest overigens dat deze man is doodgeschoten.quote:Op woensdag 16 november 2005 08:11 schreef SCH het volgende:
Kwam de kogel van rechts?
In ieder geval een macaber verhaal zeg - als het toeval is dan is het wel weer heel toevallig dat het net om deze man gaat. In ieder geval sterkte voor nabestaanden.
Ik speculeer enkel met de liquidaties in de Amsterdamse onderwereld in het achterhoofd dat is iets anders.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:14 schreef Monidique het volgende:
Je zegt dat-ie crimineel is. Je antwoordt op kLowJow dat hij kennelijk kwaad bloed gezet had - wat me vrij logisch lijkt, ja - en dat is kennelijk je enige uitleg. In dat geval zijn Pim Fortuyn en Theo van Gogh ook criminelen, en zouden we het toe moeten juichen dat ze vermoord/geliquideerd zijn.
Het feit dat je wordt doodgeschoten door iemand die blijkbaar weet hoe het moet en meteen verdwenen is doet je wel in die richting denken ja.quote:Omdat ze criminele banden hadden, ja. Is er daar nu sprake van?
Ik weet niet of dat te ver gaat. De krakerscene is een goed georganiseerd netwerk. Net zomin als ik een georganiseerde club van motorliefhebbers als de Hells Angels uitsluit van criminele activiteiten, sluit ik ook de krakerscene (uiteraard delen daarvan) hiervan niet uit. Zeker gezien de nauwe banden die zogenaamde autonome groepen onderhouden met bijvoorbeeld de ETA en Koerdische afscheidingsbewegingen. Deze onafhankelijkheidsbewegingen zitten tot aan hun nek in de wapen- en drugshandel. Een crimineel ziet alleen een groot, vrij afgesloten netwerk, die ruikt z'n kans om daar gebruik van te maken.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:56 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Iemand die zojuist vermoord is zonder enige aanwijzing hieromtrent als crimineel omschrijven (vaak zuiver op basis van zijn politieke overtuiging) en dan ook nog eens het gebeurde als iets 'positiefs' omschrijven gaat gewoon te ver. Lijkt me duidelijk.
Nee. Het is mogelijk. Maar als je kundig wordt neergeschoten - waar ik dan even van uitga -, impliceert dat nog steeds geen criminele banden. Vooralsnog heb je geen bewijzen, je hebt zelfs geen aanwijzingen. Ik sluit het overigens niet uit, uiteraard.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:18 schreef MrX1982 het volgende:
Het feit dat je wordt doodgeschoten door iemand die blijkbaar weet hoe het moet en meteen verdwenen is doet je wel in die richting denken ja.
Het komt in me op door de recente gebeurtenissen in Amsterdam maar we zullen wel zien mocht het ooit opgehelderd worden en er een dader gepakt wordt.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef Monidique het volgende:
Nee. Het is mogelijk. Maar als je kundig wordt neergeschoten - waar ik dan even van uitga -, impliceert dat nog steeds geen criminele banden. Vooralsnog heb je geen bewijzen, je hebt zelfs geen aanwijzingen. Ik sluit het overigens niet uit, uiteraard.
Ik heb nergens gezegd dat speculeren over de mogelijkheid dat hij banden met criminelen had, dan wel zelf crimineel was, an sich niet zou kunnen.quote:
dat begon vooral met de mod die in het begin al riep dat de kogel van rechts kwam. waarna enkele zeer intelligente users hem vermaande met de woorden "dat lijkt me nogal voorbarig".quote:Op donderdag 17 november 2005 00:30 schreef DionysuZ het volgende:
ik heb nog niets anders dan speculatie gehoord
Schutters? Dat heb ik gemist. Waren er meer dan één?quote:Op donderdag 17 november 2005 00:28 schreef zoalshetis het volgende:
gezien de schutters nederlandstalig waren denk ik vooralsnog niet dat hij bij de groep bruinsma hoorde. ik denk eerder een groep die eigenlijk wel genoeg had van deze man die het krakers heel gemakkelijk maakte en zij hun eigendommen verloren zagen gaan aan mensen die stinken en in het bezit zijn van een onverzorgde herdershond. maar dit is dus puur speculatie aangezien dit het juiste tijdstip is om te maken.
Die kogel van ..... , is meer een running gag.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat begon vooral met de mod die in het begin al riep dat de kogel van rechts kwam. waarna enkele zeer intelligente users hem vermaande met de woorden "dat lijkt me nogal voorbarig".
lolquote:Op donderdag 17 november 2005 00:39 schreef Tarak het volgende:
[..]
Die kogel van ..... , is meer een running gag.
"De kogel komt (weer) van links" was mijn post in het Verdonk en de buts in het raam topic, waarna ik gelijk door Verbal gecorrigeerd werd dat ik dat toch echt niet kon concluderen. Hij zal me er wel een note voor gegeven hebben.
en dat terwijl de aivd de meer mensen natrekt en afluistert dan welk willekeurig land ter wereld.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Wel amusant dat er nogal wat mensen zijn die geloven dat de AIVD betrokken is. Soms krijg ik het gevoel dat er mensen zij die eigenlijk een beetje jaloers zijn op geheime diensten zoals we die kennen uit Zuid-Amerikaanse bananen republieken. Of eigenlijk kennen uit Hollywood films over Zuid-Amerikaanse bananen republieken.
ik kan het ook verkeerd gelezen hebbenquote:Op donderdag 17 november 2005 00:34 schreef Tarak het volgende:
[..]
Schutters? Dat heb ik gemist. Waren er meer dan één?
Ik denk niet dat het vastgoedhandelaren waren. Die durven dat niet. Of het zou een kleintje moeten zijn die failliet ging doordat z'n pand gekraakt was en hij er niets mee kon.
Nederland is toch ook een bananenrepubliek aant worden?quote:Op donderdag 17 november 2005 00:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Wel amusant dat er nogal wat mensen zijn die geloven dat de AIVD betrokken is. Soms krijg ik het gevoel dat er mensen zij die eigenlijk een beetje jaloers zijn op geheime diensten zoals we die kennen uit Zuid-Amerikaanse bananen republieken. Of eigenlijk kennen uit Hollywood films over Zuid-Amerikaanse bananen republieken.
Is dat zo?quote:Op donderdag 17 november 2005 00:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dat terwijl de aivd de meer mensen natrekt en afluistert dan welk willekeurig land ter wereld.
Héquote:Op donderdag 17 november 2005 00:42 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Nederland is toch ook een bananenrepubliek aant worden?
ja dat is zo als ik andere tijden mag geloven.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:45 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Is dat zo?
In ieder geval is Nederland een soort van vrijplaats voor allerlei gespuis, crimineel, extremistisch, of beiden. Dan mag je blij zijn dat in ieder geval de AIVD een oogje in het zeil houdt.
En laten we wel wezen, wáár heb je tegenwoordig buiten Nederland nog krakers? Of beter; buiten Amsterdam? Krakers zijn wel zo jaren 80.![]()
quote:Op donderdag 17 november 2005 00:45 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Is dat zo?
In ieder geval is Nederland een soort van vrijplaats voor allerlei gespuis, crimineel, extremistisch, of beiden. Dan mag je blij zijn dat in ieder geval de AIVD een oogje in het zeil houdt.
En laten we wel wezen, wáár heb je tegenwoordig buiten Nederland nog krakers? Of beter; buiten Amsterdam? Krakers zijn wel zo jaren 80.![]()
idd.quote:
van de week ook al iemand in Groningen op straat neergeschoten (wsl afrekening i/h crimineel milieu). Zou het een soort van 'mode' verschijnsel zijn om op straat mensen neer te schieten?quote:
vraag dat maar aan 'mink'quote:Op donderdag 17 november 2005 01:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
van de week ook al iemand in Groningen op straat neergeschoten (wsl afrekening i/h crimineel milieu). Zou het een soort van 'mode' verschijnsel zijn om op straat mensen neer te schieten?
houwen zo!quote:Op donderdag 17 november 2005 01:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geen connecties in die richting.
Dat moet lukken inderdaadquote:
als het idd een afrekening die door minkie is georganiseerd dan is de kans miniem.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat moet lukken inderdaad.
Nu maar hopen dat ze de daders hiervan snel pakken en goed straffen (dus geen gekut met vormfouten enzo).
Dat de burgemeester dat doet, vind ik niet zo raar. Dat is een vorm van damage control en simpelweg haar taak.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:27 schreef Esc het volgende:
wel opvallend dat de burgermeester van nijmegen, en groenlinks, uitgebreid stil staan bij zijn dood ("hij was een goed mens", "zette zich in voor rechtvaardigheid", etc)
als de vvd een extreem-rechts persoon zou herdenken zou het land te klein zijn...
het is al vaker gezegd in dit topic: hij was niet extreem.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:27 schreef Esc het volgende:
wel opvallend dat de burgermeester van nijmegen, en groenlinks, uitgebreid stil staan bij zijn dood ("hij was een goed mens", "zette zich in voor rechtvaardigheid", etc)
als de vvd een extreem-rechts persoon zou herdenken zou het land te klein zijn...
Dat komt dan vooral omdat extreem-rechts zich niet inzet voor rechtvaardigheid.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:27 schreef Esc het volgende:
Nee joh daar is de politie in nederland niet professioneel genoeg voor!quote:Op woensdag 16 november 2005 08:21 schreef Metro2005 het volgende:
Misschien zit de politie er wel achter.
Doet extreem-links net zo goed niet.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:33 schreef broer het volgende:
Dat komt dan vooral omdat extreem-rechts zich niet inzet voor rechtvaardigheid.
als je onder 'rechtvaardigheid' verstaat bomaanslagen plegen, of de daders van dat soort praktijken helpen, is het maar goed dat extreem rechts zich niet zo erg inzet voor rechtvaardigheidquote:Op donderdag 17 november 2005 01:33 schreef broer het volgende:
Dat komt dan vooral omdat extreem-rechts zich niet inzet voor rechtvaardigheid.
daar heb je wel een punt. een goed punt. extreem links schijnt alles te kunnen veroorloven na de tweede wereldoorlog. beetje off topic maar er is nauwelijks onderzoek gedaan naar de aanslag op janmaat.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:57 schreef Esc het volgende:
[..]
als je onder 'rechtvaardigheid' verstaat bomaanslagen plegen, of de daders van dat soort praktijken helpen, is het maar goed dat extreem rechts zich niet zo erg inzet voor rechtvaardigheid
quote:Op donderdag 17 november 2005 01:39 schreef Steijn het volgende:
Doet extreem-links net zo goed niet.Maar goed meneer was niet extremistisch.
Deze man maakte er - wat ik uit de nieuwsberichten opmaak - een sport van om de overheid en de politie op juridische wijze het leven zuur te maken. Hij kreeg daarin vaak gelijk van de rechter. Dat zegt dat hij volgens de Nederlandse wet zijn gelijk haalde. Ik ben nog zo naïef dat ik dat graag onder het kopje 'rechtvaardigheid' schaar. Dat heeft dus niets met extremisme of - god betere - bomaanslagen te maken.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:57 schreef Esc het volgende:
als je onder 'rechtvaardigheid' verstaat bomaanslagen plegen, of de daders van dat soort praktijken helpen, is het maar goed dat extreem rechts zich niet zo erg inzet voor rechtvaardigheid
Béétje offtopic?quote:Op donderdag 17 november 2005 02:00 schreef zoalshetis het volgende:
daar heb je wel een punt. een goed punt. extreem links schijnt alles te kunnen veroorloven na de tweede wereldoorlog. beetje off topic maar er is nauwelijks onderzoek gedaan naar de aanslag op janmaat.
ja een beetje. gaf het zelf al aan.quote:
Vroeger was hij zelf betrokken bij de kraker onderwereld, onder andere bij bureau Jansen en Janssen, dit bureau hield zich bezig met het illegaal (inbraken) vergaren van informatie van politie en inlichtingen om zo onderzoek naar krakers te bemoeilijken. Later ging hij zich bezig houden met het vrijpleiten en helpen van -vaak gewelddadige- krakers.quote:Op donderdag 17 november 2005 02:03 schreef broer het volgende:
Deze man maakte er - wat ik uit de nieuwsberichten opmaak - een sport van om de overheid en de politie op juridische wijze het leven zuur te maken. Hij kreeg daarin vaak gelijk van de rechter. Dat zegt dat hij volgens de Nederlandse wet zijn gelijk haalde. Ik ben nog zo naïef dat ik dat graag onder het kopje 'rechtvaardigheid' schaar. Dat heeft dus niets met extremisme of - god betere - bomaanslagen te maken.
Dat is mogelijk. Ik heb dat nergens gelezen, maar ik neem aan dat je je ergens op baseert. Maar je geeft aan dat dat 'vroeger' was:quote:Op donderdag 17 november 2005 02:41 schreef Esc het volgende:
Vroeger was hij zelf betrokken bij de kraker onderwereld, onder andere bij bureau Jansen en Janssen, dit bureau hield zich bezig met het illegaal (inbraken) vergaren van informatie van politie en inlichtingen om zo onderzoek naar krakers te bemoeilijken.
Of die krakers gewelddadig waren, weet ik niet. Dat kan. Zodra krakers politie tegenover zich hebben, is de vriendelijkheid vaak ver te zoeken. Dat geldt overigens voor beide kanten. Punt is dat hij ze - wat ik tenminste hoor - probeerde vrij te pleiten op juridische wijze. Wie aantoonbaar een gewelddadige kraker is, wordt door geen rechter vrijgesproken. Maar wie aantoonbaar slecht behandeld is door politie of overheid verdient ook verdediging. Dat is een eerlijke en rechtvaardige zaak om voor te strijden.quote:Later ging hij zich bezig houden met het vrijpleiten en helpen van -vaak gewelddadige- krakers.
Hier bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:45 schreef Godslasteraar het volgende:
Nieuw Zeeland is meer een vrijplaats hoor, daar worden maandelijks mensen opgepakt die Israelische spionnen blijken te zijn tot en met braziliaanse drugsbarons die allemaal even een maand of wat er tussenuit willen...quote:Op donderdag 17 november 2005 00:45 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Is dat zo?
2 pagina's terug postte Pietverdriet nog dat krakers in Duitsland een stuk agressiever waren dan de Nederlandse. Denk je nou écht dat Nederland de enigste is? Denk je ook dat Nederland het enige land is waar soft-drugs legaal is?quote:Op donderdag 17 november 2005 00:49 schreef Tarak het volgende:
[..]Helaas zijn er nog veel te veel. Ben weleens bij zo'n inval aanwezig geweest, zou een simpele ontruiming zijn, krakers moesten weg. Molotov cocktail gegooid, politie valt in, politiehonden erbij, vier man opgepakt, er stonden nog een stuk of zes molotov cocktails klaar op de tafel om gegooid te worden. Alles voor een klein kutpandje. En dat soort dingen haalt de krant niet eens.
Volgens mij is buiten Nederland kraken verboden.
Anarchistische groepen hebben in andere europese landen veel meer aanhang dan dan in Nederland.
Zo'n gevoel had ik ook toen ik het op het nieuws hoorde.quote:Op donderdag 17 november 2005 02:05 schreef la-nina het volgende:
dit topic![]()
Hij is uit de weg geruimd da's wel duidelijk, en ik ben heel benieuwd door wie.
Dit verhaal krijgt een staartje![]()
Zoals eerder geplaatst, hij had een lijst van verdiensten waar menig burger jaloers op mag zijn. Jammer dat nou nét zo iemand eraan moet geloven...quote:Als iemand een voorbeeld en toeverlaat was voor de activistenscene, was hij het wel.
Dit heeft grote consequenties voor de Nijmeegse scene en ver daarbuiten
Respect voor wat hij allemaal bereikt heeft.
Het is eigenlijk onvoorstelbaar![]()
Hier verderop in de straat woonden tot voor 3 weken geleden een grote groep krakers in een prachtig pand dat al bijna 15 jaar stond te verloederen. Notabene naast het huis van de burgemeester, die volgens mij goed met ze op konden schieten.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:45 schreef Godslasteraar het volgende:
En laten we wel wezen, wáár heb je tegenwoordig buiten Nederland nog krakers? Of beter; buiten Amsterdam?
Wat een gelul.quote:Op donderdag 17 november 2005 02:41 schreef Esc het volgende:
[..]
Vroeger was hij zelf betrokken bij de kraker onderwereld, onder andere bij bureau Jansen en Janssen, dit bureau hield zich bezig met het illegaal (inbraken) vergaren van informatie van politie en inlichtingen om zo onderzoek naar krakers te bemoeilijken. Later ging hij zich bezig houden met het vrijpleiten en helpen van -vaak gewelddadige- krakers.
echt een zuiver figuur is het niet..
dat zou wel heel doorzichtig zijnquote:Op donderdag 17 november 2005 11:02 schreef nozem het volgende:
Kijk, nu wordt het interessant. Van Lieshout heeft een deal gesloten met de Nederlandse staat en daar poen voor ontvangen, vervolgens huurt hij van dat geld een huurmoordenaar in om Sévèke om te leggen. Zou kunnen toch?
Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen. Maar och, wellicht ben ik niet geschikt voor een functie als rechercheur.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:06 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat zou wel heel doorzichtig zijn
Zie de ontvoering van Claudia Melchers.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:07 schreef nozem het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen. Maar och, wellicht ben ik niet geschikt voor een functie als rechercheur.![]()
dat klopt, niet elke afrekening hoeft even professioneel opgezet te zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:07 schreef nozem het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen. Maar och, wellicht ben ik niet geschikt voor een functie als rechercheur.![]()
In het echte leven zijn er doorgaans geen verheven en ingewikkelde motieven voor een moord. Criminelen zijn ook geen subtiele verfijnde mensen.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:06 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat zou wel heel doorzichtig zijn
Een kat die dus al zo'n 11 jaar een luizen levendje leidt op Kreta, om vervolgens 11 jaar na dato alsnog zijn vrijheid op het spel te zetten door een moord.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:07 schreef nozem het volgende:
[..]
En daarom klopt mijn vermoeden. Ik zal maar meteen de politie verwittigen.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:15 schreef Thisbe het volgende:
[..]
In het echte leven zijn er doorgaans geen verheven en ingewikkelde motieven voor een moord. Criminelen zijn ook geen subtiele verfijnde mensen.![]()
Deze Louis moest dood waarschijnlijk omdat hij te diep gewroet heeft in de verkeerde zaken. Een "normaal" mens beschikt niet over een vuurwapen, een doorsnee burger pleegt niet op koele wijze een moord in het bijzijn van meerdere getuigen, of is in staat meteen raak te schieten.
Je weet niet wat voor informatie Sévèke nog meer over hem had, misschien was zijn publicatie in 1990 slechts het topje van de ijsberg.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:16 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Een kat die dus al zo'n 11 jaar een luizen levendje leidt op Kreta, om vervolgens 11 jaar na dato alsnog zijn vrijheid op het spel te zetten door een moord.
Nee, onzinnig verhaal.
Ik heb toch aardig wat rondgereist door Europa, en ik kan me eigenlijk geen krakers herinneren. Behalve dan in Italië.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Hier verderop in de straat woonden tot voor 3 weken geleden een grote groep krakers in een prachtig pand dat al bijna 15 jaar stond te verloederen. Notabene naast het huis van de burgemeester, die volgens mij goed met ze op konden schieten.
En als je een rondleidinkje langs de Utrechtse kraakpanden wil, dan zijn we volgens mij wel een dagje bezig. Ook omdat ik even wat research moet doen omdat ik, in tegenstelling tot wat nogal fokkertjes denken, niet bepaald kind aan huis bij ze ben
Je vindt ergens nergens ter wereld zoveel sociale woningsbouw in het centrum van de hoofdstad als in Amsterdam, en nog is het niet goed volgens de krakers aldaar.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:27 schreef Godslasteraar het volgende:
Mischien dat in andere landen stadscentra beter onderhouden, en beter gecontroleerd worden dan bv Amsterdam. Ik weet het eigenlijk wel zeker.
Ik weet eigenlijk wel zeker van niet. Ga eens in Brussel kijken, of in Luik of desnoods Marseille en zeg dat dan nog eens een keer.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Mischien dat in andere landen stadscentra beter onderhouden, en beter gecontroleerd worden dan bv Amsterdam. Ik weet het eigenlijk wel zeker.
11 jaar is een hele tijd. De reden waarom Sévèke dan nog comprimerend materiaal zou achterhouden is voor chantage, dat zou je tenminste kunnen denken. Ze zouden die man op Kreta wel even kunnen nagaan natuurlijk.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:19 schreef nozem het volgende:
[..]
Je weet niet wat voor informatie Sévèke nog meer over hem had, misschien was zijn publicatie in 1990 slechts het topje van de ijsberg.
Amateur-rechercheurtje spelen is ook leuk, dus och..quote:Op donderdag 17 november 2005 11:32 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
11 jaar is een hele tijd. De reden waarom Sévèke dan nog comprimerend materiaal zou achterhouden is voor chantage, dat zou je tenminste kunnen denken. Ze zouden die man op Kreta wel even kunnen nagaan natuurlijk.
Maar mischien is er al een spoor, en die krijgen wij dan voorlopig zeker niet te horen.
Dit was echt wel een van z'n levenswerken.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:19 schreef nozem het volgende:
Je weet niet wat voor informatie Sévèke nog meer over hem had, misschien was zijn publicatie in 1990 slechts het topje van de ijsberg.
Ja. Ik vind Amsterdam sowieso een merkwaardige stad wat dat betreft. Het lijkt me een erg verarmde stad.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Je vindt ergens nergens ter wereld zoveel sociale woningsbouw in het centrum van de hoofdstad als in Amsterdam, en nog is het niet goed volgens de krakers aldaar.
Nou ja, ik wil ook zeker niet beweren dat Nederland nu zo slecht is. Moet je eens in Engeland gaan kijken, je schrikt je de pleuris. En er is in Nederland een hoop verbeterd de afgelopen 20 jaar. Zeker in A'dam.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:31 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk wel zeker van niet. Ga eens in Brussel kijken, of in Luik of desnoods Marseille en zeg dat dan nog eens een keer.
Dat kraken desondanks een typisch Nederlandse activiteit is valt niet te ontkennen, maar dat ligt in ieder geval niet aan de slecht onderhouden stadscentra in Nederland.
je moet eens weten hoe Engeland de afgelopen 20 jaar is opgeknapt.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:46 schreef Godslasteraar het volgende:
Nou ja, ik wil ook zeker niet beweren dat Nederland nu zo slecht is. Moet je eens in Engeland gaan kijken, je schrikt je de pleuris. En er is in Nederland een hoop verbeterd de afgelopen 20 jaar. Zeker in A'dam.
Naar wat ik van hem lees in de OT en de info die er te vinden is op zijn groepje was deze ex-pygmee : een bijdehand lulletjequote:Op woensdag 16 november 2005 13:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo bijdehand lulletje? Wat is dat nu weer voor achterlijke opmerking.
Hie kom je aan de vergelijking met Vokert![]()
M.a.w. wat zit je te zwetsen als een infantiel mannetje?
Oke, ik begrijp al op welk niveau dit zit. laat maar.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:28 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Naar wat ik van hem lees in de OT en de info die er te vinden is op zijn groepje was deze ex-pygmee : een bijdehand lulletje
Volkert extreem links, dit figuur erg links, je kan natuurlijk geen appelen met peren vergelijken maar appelen natuurlijk wel met elkaar
Flikker toch op man!quote:Op donderdag 17 november 2005 13:11 schreef SeLang het volgende:
Bijna iedereen hier kijkt de verkeerde kant op!
Gezien zijn veelvuldige bemoeienis met de AIVD ligt het voor de hand dat de AIVD juist informatie aan deze activist onttrok (wellicht zonder dat hij dat in de gaten had).
Hierdoor kunnen extreem linkse terroristen zich bedreigd gevoeld hebben en hem daarom hebben geliquideerd.
We hebben het hier wel over Nijmegen schat, Nijmegen is lelijk want platgebombardeerd, crimineel en agressief. Heb in de tijd dat ik er woonde meerdere schietpartijen meegemaakt (waarvan 1 op plein 44)quote:
Het is een linkse stad. Dat alleen al maakt het mooiquote:Op donderdag 17 november 2005 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
We hebben het hier wel over Nijmegen schat, Nijmegen is lelijk want platgebombardeerd, crimineel en agressief. Heb in de tijd dat ik er woonde meerdere schietpartijen meegemaakt (waarvan 1 op plein 44)
haha nouja zeg, nijmegen heeft lelijke kanten (de broerstraat met de v&d en natuurlijk de o zo lelijke hema) maar gelukkig ook nog veel mooie kanten, de grote markt met de Waag als trots, de waalkade, het kronenburgerpark, het valkhof. En crimineel en agressief? Misschien heb je toevallig zelf wat nare dingen meegemaakt maar uit onderzoeken komt Nijmegen er toch altijd goed uit als het om agressie en criminaliteit gaat.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
We hebben het hier wel over Nijmegen schat, Nijmegen is lelijk want platgebombardeerd, crimineel en agressief. Heb in de tijd dat ik er woonde meerdere schietpartijen meegemaakt (waarvan 1 op plein 44)
De onderzoeken ik me herinner was Nijmegen een van de crimineelste steden van Nederland, maar das ook al weer enige tijd terug.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:14 schreef EvilFaith het volgende:
Misschien heb je toevallig zelf wat nare dingen meegemaakt maar uit onderzoeken komt Nijmegen er toch altijd goed uit als het om agressie en criminaliteit gaat.
Waarom?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:12 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Het is een linkse stad. Dat alleen al maakt het mooi![]()
Dat heb je goed gelezen, Nijmegen staat op de vijfde plaats van crimineelste plaatsen in Nederland!quote:Op donderdag 17 november 2005 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De onderzoeken ik me herinner was Nijmegen een van de crimineelste steden van Nederland, maar das ook al weer enige tijd terug.
Platgebombardeerd? Dat valt ook wel mee...quote:Nijmegen is lelijk want platgebombardeerd
...NECquote:Op donderdag 17 november 2005 15:00 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Dat heb je goed gelezen, Nijmegen staat op de vijfde plaats van crimineelste plaatsen in Nederland!
Nijmegen is inderdaad niet erg mooi (op een paar stukken na), maar toch woon ik er graag. Leuke kroegen, leuke restaurantjes, de Vierdaagse, de rechtenfaculteit![]()
laten we het op 'speciaal' houden.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:12 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Kut niet genoeg gebombardeerd dusquote:Op donderdag 17 november 2005 14:12 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Wat nou lelijk? Nijmegen is helemaal niet lelijk. De binnenstad is inderdaad voor een groot deel platgegooid in de oorlog (door een stupide Engelse piloot zelfs) maar er is nog genoeg historie over. Daarnaast denk ik dat Nijmegen een van de steden is met de meeste statige herenhuizen uit laat 19e eeuw, heel oost staat er vol mee. Nijmegen moest rond die tijd een stad worden waar het aangenaam toeven was voor de welgestelde mensch. Dat de stad op nummer 5 van de meest criminele steden van Nederland staat verbaast me enigszins. Dat zou betekenen dat na Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht Nijmegen de meest criminele stad is. Nog voor Heerlen, Eindhoven, Tilburg en Breda. Veel merk ik er niet van in het dagelijks leven en ik heb in de slechtste wijk van de stad gewoond maar dat zegt misschien ook weer niet veel.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het feit dat je Arnhem uitrijdt maakt het natuurlijk nog mooierquote:Op donderdag 17 november 2005 16:53 schreef thaleia het volgende:
De aanblik van de Waalkade met de Waalbrug, en op de achtergrond de Stevenskerk als je per trein over de spoorbrug vanuit richting Arnhem aankomt, is ongeevenaard
Als je trein dáár rijdt, ben je flink ontspoord.quote:
Als in linkse kring duidelijk wordt dat iemand een infiltrant/geheim agent is dan wordt deze informatie gewoon publiek gemaakt. Daarmee kan die persoon dan geen informatie meer verzamelen en is zijn/haar rol uitgespeeld. Dit is in het verleden meerdere keren zo gegaan, een van die keren heb ik persoonlijk meegemaakt meneer de infiltrant dook later op bij Nedelrand Mobiel. Jouw lage manier om linkse bewegingen zwart te maken is totaal niet op kennis of ervaring gebaseerd.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:11 schreef SeLang het volgende:
Bijna iedereen hier kijkt de verkeerde kant op!
Gezien zijn veelvuldige bemoeienis met de AIVD ligt het voor de hand dat de AIVD juist informatie aan deze activist onttrok (wellicht zonder dat hij dat in de gaten had).
Hierdoor kunnen extreem linkse terroristen zich bedreigd gevoeld hebben en hem daarom hebben geliquideerd.
Dit is gewoon het meest voor de hand liggende scenario. Ik begrijp niet waarom dat bij zo weinig mensen opkomt.
quote:Op donderdag 17 november 2005 17:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als in linkse kring duidelijk wordt dat iemand een infiltrant/geheim agent is dan wordt deze informatie gewoon publiek gemaakt. Daarmee kan die persoon dan geen informatie meer verzamelen en is zijn/haar rol uitgespeeld. Dit is in het verleden meerdere keren zo gegaan, een van die keren heb ik persoonlijk meegemaakt meneer de infiltrant dook later op bij Nedelrand Mobiel. Jouw lage manier om linkse bewegingen zwart te maken is totaal niet op kennis of ervaring gebaseerd.
Ga even ergens ander spelen joh, relnichtquote:Op donderdag 17 november 2005 18:41 schreef desiredbard het volgende:
Om een ziel te verkopen moet je er eerst een hebben
Hij laat zich op eenzelfde wijze laatdunkend over de politie uit als jij, en dan noem je hem een relnicht?quote:Op donderdag 17 november 2005 18:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga even ergens ander spelen joh, relnicht![]()
![]()
Noem het maar hetzelfdequote:Op donderdag 17 november 2005 18:47 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hij laat zich op eenzelfde wijze laatdunkend over de politie uit als jij, en dan noem je hem een relnicht?
quote:Op woensdag 16 november 2005 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |