abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 07:21:38 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32305562
quote:

Activist doodgeschoten in Nijmegen
In Nijmegen is de plaatselijk bekende politieke activist Louis Seveke (41) doodgeschoten.

Twee schoten
De man werd in de Van Welderenstraat in het centrum met twee schoten om het leven gebracht. Over de toedracht van de schietpartij is nog niets bekend. Hij liep rond half tien door de straat toen plotseling een schutter tevoorschijn kwam. Het is niet duidelijk of het om moord met voorbedachte rade gaat.

Linkse activist
Het slachtoffer was een linkse activist die al geruime tijd bekendheid genoot in Nijmegen als strijder tegen onrecht dat met name door de politie zou zijn aangedaan.

Werkgroep
Seveke richtte de werkgroep Steunpunt Informatiedienst Politie Nijmegen (SIP Nijmegen) op. Deze werkgroep heeft met succes talloze processen gevoerd tegen het onnodig bijhouden van dossiers van politiek actieve mensen door wat toen nog de Binnenlandse Veiligheids Dienst (BVD) heette.

BVD
Onder meer door inspanningen van SIP Nijmegen hebben in de jaren negentig veel mensen inzage gekregen in gegevens die de BVD over hen had bijgehouden en die hen parten speelden bij sollicitaties.

Klachten
Seveke leidde ook de Werkgroep Klachten Politieoptreden (WKP). Deze werkgroep bestreed de wettelijk onjuiste behandeling van arrestanten. De werkgroep kwam onlangs nog in het landelijke nieuws door een klacht over het tijdens protestacties aanhouden van mensen die geen identiteitsbewijs bij zich hadden.

Verdonk
Seveke onderhield veel contacten met andere activisten in Nijmegen. Hij kwam geregeld in woonwerkpand De Grote Broek. De politie viel de afgelopen dagen enkele keren bij dit gebouw en andere actiepanden in Nijmegen binnen wegens het tonen van posters tegen het beleid van minister Verdonk (Integratie).

Geschokt
Vrienden van het slachtoffer hebben geschokt gereageerd op de gebeurtenis. Zij zijn volgens zegslieden kort na de schietpartij bijeen gekomen op drie verschillende plaatsen in Nijmegen waar de man vaak kwam, onder andere bij Seveke's woning in de Nijmeegse wijk Bottendaal.

Bekijk ook:
Meer politienieuws

Bron @ RTL Nieuws.nl
Damn Wat erg.
Je zou er haast een samenzwering achter gaan zoeken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 07:44:38 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32305634
quote:
Op woensdag 16 november 2005 07:21 schreef Yildiz het volgende:

liep rond half tien door de straat toen plotseling een schutter tevoorschijn kwam. Het is niet duidelijk of het om moord met voorbedachte rade gaat.

Mjah, afgezien van de theoretische kans dat iemand 'zomaar op straat een willekeurige voorbijganger opwacht en neerschiet' lijkt me dit toch een liquidatie.

Niet ondenkbeeldig dat het met zijn activisme te maken heeft denk ik, maar ik weet verder niks van deze Louis Seveke.
pi_32305671
Hmmmja, bij klaarblijkelijk zo'n bekende linkse activist (ik had er nog nooit van gehoord ) denk ik ook meteen dat hij vast niet is neergeknald als 'willekeurige voorbijganger'....dus dan denk je aan rechtse lui als daders of je denkt aan een AIVDgerelateerde toestand.....maar gezien het feit dat het kennelijk in de van Welderenstraat (dat meldt iemand in het Nijmegentopic) was kan het net zo goed een drugs- of gokgerelateerde ruzie zijn geweest (ik ken de man dus niet he, dus ik weet niet of hij zich in die kringen begaf...je kunt natuurlijk ook de pech hebben dat je toevallig (na een bezoekje aan de Bijstand ) voorbijloopt op het moment dat twee figuren, verwikkeld in een gok- of drugsruzie, elkaar proberen af te knallen
pi_32305678
Louis
Wat doen ze?
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
  woensdag 16 november 2005 @ 08:00:18 #5
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32305710
Ik denk in ieder geval niet dat overheidsdiensten zich schuldig zouden maken aan het liquideren van linkse elementen. Ieder persoon waarvan enigszins dreiging uit gaat is waardevoller als hij in leven is. Zijn opvolger zou immers weer zonder enige dossiervorming vrij kunnen bewegen. Los daarvan denk ik dat als overheidsdiensten zich bezig zouden gaan houden met liquideren we in een heel snel tempo politici en/of leden van het Koninklijk Huis zouden gaan verliezen.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 16 november 2005 @ 08:11:27 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32305764
Mag ik het roepen? Ja? Ja?

De kogel kwam van rechts!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_32305765
Kwam de kogel van rechts?

In ieder geval een macaber verhaal zeg - als het toeval is dan is het wel weer heel toevallig dat het net om deze man gaat. In ieder geval sterkte voor nabestaanden.
pi_32305772
Ik had hem van de week nog gesproken. Hij woont letterlijk 3 deuren verder...
pi_32305779
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:12 schreef Johan-Derksen het volgende:
Ik had hem van de week nog gesproken. Hij woont letterlijk 3 deuren verder...
Jeemig

Vertel eens wat over hem als je wilt.
  woensdag 16 november 2005 @ 08:19:37 #10
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_32305802
Erg actief en bekend... paste goed in een linkse stad. Redelijk goed geliefd bij de politiek gerichtte studenten.
Manusje van alles, onder andere:
Onderzoeksbureau Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten
Nijmeegse vereniging Steunpunt Inzage PID (SIP)
juridisch adviseur van de krakers

Later meer, eerst werken...
pi_32305805
Misschien zit de politie er wel achter.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32305807
Echte linkse rakkers worden dus ook met uitsterven bedreigd nu.
  woensdag 16 november 2005 @ 08:21:49 #13
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_32305809
De kans dat hij een willekeurig slachtoffer is lijkt mij klein als ik het zo lees.
Maar ik ken die gast helemaal niet, geen idee hoeveel vijanden hij had.

[ Bericht 51% gewijzigd door Againzender op 16-11-2005 08:23:39 (antwoord stond er al) ]
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_32305815
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:21 schreef Againzender het volgende:
De kans dat hij een willekeurig slachtoffer is lijkt mij klein als ik het zo lees.
Maar ik ken die gast helemaal niet, geen idee hoeveel vijanden hij had.
[..]

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.....
Je hoeft maar 1 vijand te hebben die gek genoeg is. Ik kende hem tot vanochtend dus ook niet eens van naam verder.
  woensdag 16 november 2005 @ 08:31:57 #15
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_32305877
-edit: achterlijke doodsverwensing-

[ Bericht 88% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 11:19:42 ]
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 16 november 2005 @ 08:37:04 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32305908
ik denk dat het nog een beetje voorbarig is om te zeggen dat de kogel van rechts kwam.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32305918
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat het nog een beetje voorbarig is om te zeggen dat de kogel van rechts kwam.
de kogel kwam uit een geweer naar het schijnt
  woensdag 16 november 2005 @ 08:42:13 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32305943
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:38 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

geen pistool of revolver?
pi_32305972
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

geen pistool of revolver?
ah joh, ik zeg ook maar wat hoor, zie mijn PI.
pi_32305985
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:19 schreef Johan-Derksen het volgende:

juridisch adviseur van de krakers
Dan ben je wel een zielo, net als die krakers zelf...
  woensdag 16 november 2005 @ 08:47:53 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32305992
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:45 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

ah joh, ik zeg ook maar wat hoor, zie mijn PI.
pi_32306176
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:38 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

En aangezien wel 90% van de mensen rechtshandig zijn , kunnen we dan wel stellen dat de kogel van rechts kwam.
pi_32306226
-edit: doe normaal-

[ Bericht 48% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 11:24:14 ]
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  woensdag 16 november 2005 @ 09:14:23 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32306255
Zou Volkert een dagje verlof hebben gehad?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32306883
De vraag moet luiden: ''met wíe belde Louis Seveke ?''
pi_32307399
Mischien wel aardig om ook hier het linkje naar het gerelateerde topic op het naar traditie streng gecensureerde Indymedia te geven: http://www.indymedia.nl/nl/2005/11/32277.shtml
  woensdag 16 november 2005 @ 10:17:52 #27
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_32307436
Kan er ook nog wel bij .
Aangezien ik in een huurhuis woon kan ik echter geen naam noemen.
Kost de voordeur..
Zullen er nog wel meer volgen.
Als er 1 activist door de hemelpoort is....
Klaar?
Ik niet!
pi_32307585
Mijn op niets gebaseerde vooroordeel: Hij zal wel de verkeerde boom geknuffeld hebben. Deze misdaad ligt vermoedelijk in de relationele sfeer.
Als je als oprecht anti-goelag aktivist nu iemand omlegt, dan toch tenminste iemand die wat bekender is dan deze Louis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Godslasteraar op 16-11-2005 10:44:00 ]
pi_32307631
Ik kan me ook maar moeilijk voorstellen dat dit met z'n activisme te maken heeft ja. Wie zou voor zo'n relatief onbekende figuur zo ver gaan?
Geldruzie, relatiekwestie, of gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek.
pi_32307683
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:27 schreef thaleia het volgende:
Ik kan me ook maar moeilijk voorstellen dat dit met z'n activisme te maken heeft ja. Wie zou voor zo'n relatief onbekende figuur zo ver gaan?
Geldruzie, relatiekwestie, of gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek.
Dat denk ik ook ja.
Jammer dat hier mensen zijn die deze moord, om wat voor reden die ook gepleegd is, goedkeuren omdat die persoon extreem-links was.
Dan hoor je wat mij betrefd in hetzelfde rijtje thuis als degenen die stonden te juichen toen van Gogh en Fortuyn waren vermoord.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:31:08 #31
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32307713
ik denk dat het toeval is.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 16 november 2005 @ 10:31:52 #32
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32307732
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja.
Jammer dat hier mensen zijn die deze moord, om wat voor reden die ook gepleegd is, goedkeuren omdat die persoon extreem-links was.
Dan hoor je wat mij betrefd in hetzelfde rijtje thuis als degenen die stonden te juichen toen van Gogh en Fortuyn waren vermoord.
extreem-links?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32307773
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:31 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

extreem-links?
Ja. Dat was ie toch, of niet?
pi_32307799
-edit: quote verwijderde reactie verwijderd-

Extremen? Die gast is al sinds de jaren '80 actief en voor zover ik uit de berichten kan opmaken nooit op gewelddadige wijze, dus staat bij de AIVD vermoedelijk al 20 jaar bekend als 'irritant, maar ongevaarlijk'

[ Bericht 49% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 11:30:53 ]
  woensdag 16 november 2005 @ 10:36:30 #35
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32307862
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja. Dat was ie toch, of niet?
ik lees links en activist. Ik lees nergens extreem
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32307921
Wat een vreemde reacties weer zeg. Er wordt gesproken alsof deze man een of andere gevaarlijke extreem linkse kerel was die de verkeerde dingen heeft gedaan/gezegd en daarom is doodgeschoten. En dat het om dezelfde reden ook niet uit zou maken dat hij iets doodgeschoten is toch wel erg bizar.
Ten eerste omdat hij NIET extreem was, hij was links maar zeker niet extreem links. Ten tweede als hij is doodgeschoten om zijn standpunten het alsnog een afschuwelijke moord is? Dat zou betekenen dat er weer een moord is gepleegd om iemand zijn mening. Ik snap niet echt waarom mensen hier bij om kunnen zijn..
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_32307976
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:38 schreef EvilFaith het volgende:
Wat een vreemde reacties weer zeg. Er wordt gesproken alsof deze man een of andere gevaarlijke extreem linkse kerel was die de verkeerde dingen heeft gedaan/gezegd en daarom is doodgeschoten. En dat het om dezelfde reden ook niet uit zou maken dat hij iets doodgeschoten is toch wel erg bizar.
Ten eerste omdat hij NIET extreem was, hij was links maar zeker niet extreem links. Ten tweede als hij is doodgeschoten om zijn standpunten het alsnog een afschuwelijke moord is? Dat zou betekenen dat er weer een moord is gepleegd om iemand zijn mening. Ik snap niet echt waarom mensen hier bij om kunnen zijn..
En diezelfde mensen stonden wel op hun kop toen van Gogh vorig jaar werd vermoord. Bizar gewoon, die haat tegen alles wat een beetje naar links ruikt. Het neemt steeds meer nazi-achtige trekjes aan.
pi_32308023
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:34 schreef thaleia het volgende:
Extremen?
Mja, Volkert was sinds de middelbare school al activist.
pi_32308135
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:42 schreef What het volgende:
Top-redenering! Mijn complimenten.
pi_32308186
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja.
Het lijkt er alleen een beetje op dat nogal wat ''linksen'' hopen dat het hier om een ''kogel van rechts'' gaat. Het wereldbeeld van links lijkt na de moorden op Fortuyn en Van Gogh, en de islamitische terreur, enigzins uit het lood gebracht, en een politieke moord door een ''rechtse'' zou naar het lijkt welkom zijn om het gemoed tot rust te brengen, en het gekoesterde wereldbeeld weer in evenwicht te brengen.
pi_32308212
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:42 schreef What het volgende:

[..]

Dan was volgens jou PRins Bernhard ook een extreemlinkse activist, want die heeft zich tientallen jaren ingezet voor het Wereldnatuurfonds. Die smerige bomenknuffelaar! :A
pi_32308250
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:47 schreef Godslasteraar het volgende:
en het gekoesterde wereldbeeld weer in evenwicht te brengen.
en het erge is dat dat waarschijnlijk ook nodig is / was om alles weer in evenwicht te brengen qua stemming...
pi_32308287
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dan was volgens jou PRins Bernhard ook een extreemlinkse activist, want die heeft zich tientallen jaren ingezet voor het Wereldnatuurfonds. Die smerige bomenknuffelaar! :A
Hartstikke leuk en zo, maar ik ben er niet op tegen dit soort schuim vanuit de schoolbanken in de gaten te houden.
pi_32308298
De dader was vast weer een albino.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:51:16 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32308303
die kerel die in het bos is geexecuteerd was toch ook een linkse man die vermoord was door links?
  woensdag 16 november 2005 @ 10:51:30 #46
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32308310
Dit is gewoon een liqiudatie.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:52:57 #47
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32308347
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:50 schreef What het volgende:

[..]

Hartstikke leuk en zo, maar ik ben er niet op tegen dit soort schuim vanuit de schoolbanken in de gaten te houden.
Activisme is slecht?
pi_32308355
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:47 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het lijkt er alleen een beetje op dat nogal wat ''linksen'' hopen dat het hier om een ''kogel van rechts'' gaat. Het wereldbeeld van links lijkt na de moorden op Fortuyn en Van Gogh, en de islamitische terreur, enigzins uit het lood gebracht, en een politieke moord door een ''rechtse'' zou naar het lijkt welkom zijn om het gemoed tot rust te brengen, en het gekoesterde wereldbeeld weer in evenwicht te brengen.
Ten eerste ben ik niet eens links, al vind ik zelf. Veel mensen hier zullen zelf vinden van wel, maar ja.
Het gaat hier gewoon om moord, ik denk zelf dat het misschien in de relationele sfeer ligt en niks met de politiek of iets dergelijks te maken heeft omdat deze meneer helemaal niet zo bekend was, en hopen dat de kogel van rechts komt doe ik al helemaal niet.
Iemand erop betrapt dit te hebben gezegd? Geloof het niet, alleen de 'rechtsen' die het wel cool zouden vinden.
Zo, en nu ben ik dit geouwehoer zat.
pi_32308376
quote:

[..]

En ik zou dat als overdreven aandacht beschouwen.
pi_32308405
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik ben ook lid van het Wereld Natuur Fonds!

pi_32308481
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En ik zou dat als overdreven aandacht beschouwen.
Ja, en daarom blijven activisten niks meer dan activisten.
Het gaat namelijk om rellen, zeiken en zeuren. Dat mag in deze maatschappij, maar dan ook niet janken als er iemand ergens tegen een kogel oploopt.
pi_32308550
quote:
Werkgroep
Seveke richtte de werkgroep Steunpunt Informatiedienst Politie Nijmegen (SIP Nijmegen) op. Deze werkgroep heeft met succes talloze processen gevoerd tegen het onnodig bijhouden van dossiers van politiek actieve mensen door wat toen nog de Binnenlandse Veiligheids Dienst (BVD) heette.
Nou als ie geslaagd is kunnen we hetr dosiertje op de dader wel vergeten

[ Bericht 10% gewijzigd door desiredbard op 16-11-2005 11:05:27 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_32308581
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:57 schreef What het volgende:

[..]

Het gaat namelijk om rellen, zeiken en zeuren. Dat mag in deze maatschappij, maar dan ook niet janken als er iemand ergens tegen een kogel oploopt.
Kijk, dat is nu zo grappig he. Het rechtse kamp kent ook wat rellertjes, zeikerdjes en zeurpietjes en toen dat mis ging mocht er wel worden gejankt.
Dat is meten met 2 maten, Whatje.

Wie brulden het hardste dat vrijheid van meningsuiting het grootste goed is?
pi_32308607
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik niet eens links..........
Was ook niet op jou gericht.

trouwens, zou Balkenende, of Cohen gezien zijn expertise, in het geval dat de ''kogel inderdaad van rechts kwam'' bij Stormfront op de koffie gaan?
  woensdag 16 november 2005 @ 11:01:42 #55
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32308618
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Van mij mag je het roepen, het lijkt me echter nog al voorbarig. Gezien de handel en wandel van dit heerschap lijkt het mij net zo waarschijnlijk dat ie door iemand anders omgelegd is dan de rechtse politiek. Vijanden genoeg lijkt me. Denk bijvoorbeeld eens aan de onroerend goed wereld.

En zelfs als de moordenaar "toevallig" van een rechtse signatuur was, lijkt het me overtrokken om te brallen dat de kogel van rechts kwam. Tenzij dat dit louter het motief zou zijn natuurlijk. Anders krijg je een beetje hetzelfde verhaal als het verhaal Horst Wessel - Albrecht Höhler.
pi_32308620
quote:

[..]

Dus als iemand relt of zeikt of zeurt is het terecht, of in elk geval verdient, dat deze een kogel krijgt? Want dan heeft hij of zij er zelf omgevraagd ofzo? Goh, zou leuk zijn als de samenleving zo in elkaar zou zitten,.. Gelukkig is het nog niet zover.
pi_32308648
quote:
Theo was nou nioet echt een standaardactivist hoor, maar toch is ook hij doodgeschoten omdat hij relde, zeikte en zeurde.

godzijdank wordt dat nog niet als normaal gezien, ondanks wat jij zegt.
pi_32308707
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:01 schreef Godslasteraar het volgende:
trouwens, zou Balkenende, of Cohen gezien zijn expertise, in het geval dat de ''kogel inderdaad van rechts kwam'' bij Stormfront op de koffie gaan?
Nee, want SF is een haatdragende organisatie. De gemiddelde allochtoon is niet haatdragend.
pi_32308988
-edit: onzinnige reactie-

[ Bericht 89% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 11:39:42 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32308990
Misschien moeten we ff op SF rondsnuffelen. Of op linkse-extremistische splintergroeperingen.
Most of the change we think we see in life is due to truths being in and out of favor.
pi_32308991
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Nee, want SF is een haatdragende organisatie. De gemiddelde allochtoon is niet haatdragend.
Als Balkje en Cohen nu op de koffie gingen met de gemiddelde allochtoon was er niets aan de hand, het zou je zelfs zomaar een tweede koekje!!! kunnen opleveren . Of mischien zelfs een koektrommel die open blijft
Er is wel iets aan de hand als Balkje en Cohen op de koffie gaan bij moskeeën en vergelijkbare onfrisse clubhuisjes als leden en geestverwanten van die clubjes aanslagen en moorden plegen.
pi_32309029
Strijdend ten onder gegaan

Ik vermoed een aanslag van de AIVD.

Hijj zal zich wel hebben bezig gehouden met minder koosjer zaken.
pi_32309161
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:15 schreef Godslasteraar het volgende:
Er is wel iets aan de hand als Balkje en Cohen op de koffie gaan bij moskeeën en vergelijkbare onfrisse clubhuisjes als leden en geestverwanten van die clubjes aanslagen en moorden plegen.
Godzijdank weten Balkje en Cohen wel beter; di ezien prima in dat de overgrote meerderheid van de moskees wel gewoon normaal is. Of misschien hadden ze gewoon trek in wat Baklava ofzo en kwam het Hollandia Bier hun neus uit.

Maar dit is teveel offtopic gezeur
pi_32309197
Even opschonen
pi_32309993
En weer open.

De volgende die hier komt vertellen hoe geweldig het wel niet is wanneer mensen op straat worden afgeschoten kan direct uit NWS vertrekken. Wat een walgelijke reacties. .
  woensdag 16 november 2005 @ 11:48:16 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32310059
riv (linkse) activist
pi_32310108
-edit: weg dus-

[ Bericht 87% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 11:56:30 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 11:57:57 #68
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32310386
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:49 schreef Abdul-Jabbar van de Ven het volgende:
-edit: weg dus-
Goh, jij hier ook?
pi_32310421
Ik vind het behoorlijk angstaanjagend dit! En het was niet eens zo laat....
Lijkt me sterk dat het een junk is geweest. Dit is gewoon een koelbloedige afrekening.
Ik geloof er niks van dat de politie erachter zit, dit vind ik een typische drugsafrekening, zeker gezien de buurt waar het is gebeurd. Thaleia zei het al zag ik
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 16 november 2005 @ 11:59:56 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32310455
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:57 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Goh, jij hier ook?
grinnek. sorry kon het niet laten...
pi_32310597
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:51 schreef Croupouque het volgende:
De dader was vast weer een albino.
Een SUV-rijder denk ik.
pi_32310666
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:58 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind het behoorlijk angstaanjagend dit! En het was niet eens zo laat....
Lijkt me sterk dat het een junk is geweest. Dit is gewoon een koelbloedige afrekening.
Ik geloof er niks van dat de politie erachter zit, dit vind ik een typische drugsafrekening, zeker gezien de buurt waar het is gebeurd. Thaleia zei het al zag ik
Haha gezien de buurt waar het is gebeurt? Van welderstraat is gewoon middenin het centrum en toch niet ech een criminele buurt vind ik. Er zit van alles, boekenwinkels, cafe;s, restaurants, een normale straat middenin het centrum. Drugsafrekening lijkt me sterk zeker omdat hij hier in Nijmegen ook niet bekend stond als iemand die veel in de drugsscene deed.
pi_32310708
Gatsie. En dat in mijn stadje...

Sowieso geen fijne straat trouwens, die van Welderenstraat. Hij zal wel 'bepaalde vijanden' hebben gehad die hem de mond wilden snoeren en tegenwoordig gebeurt dat in Nederland uiteraard door middel van een kogel.

Triest.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32310758
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:07 schreef EvilFaith het volgende:

[..]

Haha gezien de buurt waar het is gebeurt? Van welderstraat is gewoon middenin het centrum en toch niet ech een criminele buurt vind ik. Er zit van alles, boekenwinkels, cafe;s, restaurants, een normale straat middenin het centrum. Drugsafrekening lijkt me sterk zeker omdat hij hier in Nijmegen ook niet bekend stond als iemand die veel in de drugsscene deed.
Er hangt daar 's avonds altijd een boel onguur en bedenkelijk volk rond.
pi_32310822
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:07 schreef EvilFaith het volgende:

[..]

Een straat erachter zitten de coffeeshops, vandaaruit kan iemand hem wel achtervolgd zijn.
Ook bij het postkantoor is het ' s avonds niet prettig vertoeven met die junks daar.
Maar goed, dat is allemaal speculatie, laten we hopen dat de dader wordt gepakt!
  woensdag 16 november 2005 @ 12:16:52 #76
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32310961
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:14 schreef Unlike het volgende:
Misschien moeten we ff op SF rondsnuffelen. Of op linkse-extremistische splintergroeperingen.
Ik denk niet dat deze man echt een vijand was van extreem-rechts ofzo. Zijn speerpunten lagen bij het aanvechten van politie en betrokken instanties.

Als er nou iemand omgebracht was die zich voortdurend bezig hield met anti-facistische demonstraties of het aanpakken van extreem-rechts, leek met het een reeëlere optie dat er nazi's achter zaten.

Ik kan me haast niet voorstellen dat er overheidsgerelateerd instanties achter zitten, maar je weet maar nooit tegenwoordig.

RIP in ieder geval, en sterkte voor de nabestaanden.
  woensdag 16 november 2005 @ 12:22:40 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32311150
ik hoop niet voor de nabestaanden dat ze net zoveel mensen op deze zaak zetten als ze hebben gedaan bij de moordaanslag op wijlen janmaat.
pi_32311295
Ik hoorde net op het nieuws dat de geditineerden-organisatie waar hij was bij aangesloten al werd bedreigd na het pleiten voor betere voorzieningen in de cel van Mohammed B.
Most of the change we think we see in life is due to truths being in and out of favor.
pi_32311378
quote:
Politie hoopt op foto's schietpartij Nijmegen

NIJMEGEN - De politie hoopt dat getuigen dinsdagavond foto's hebben gemaakt van de schietpartij in de Van Welderenstraat in Nijmegen, waarbij de 41-jarige politieke activist Louis Seveke om het leven kwam. Diverse buurtbewoners zeggen dat zij gezien hebben dat mensen foto's maakten met hun mobiele telefoon.

De politie heeft, aldus een woordvoerster woensdag, een speciaal telefoonnummer (024 - 3276000) geopend waar getuigen zich kunnen melden. Ook zijn 25 rechercheurs woensdagmorgen begonnen met een uitgebreid buurtonderzoek in het centrum van Nijmegen.

Volgens de zegsvrouw van de politie is het nog volstrekt onduidelijk of er sprake is geweest van een gerichte aanslag op de activist of een liquidatie. In het onderzoek wordt voorlopig niets uitgesloten, zegt zij.
  woensdag 16 november 2005 @ 12:33:32 #80
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32311546
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:29 schreef kLowJow het volgende:

[..]
Uit de oogverslagen blijkt toch wel degelijk dat het om een koelbloedige gerichte aanslag gaat. Verkeerde plaats, verkeerde tijd lijkt me dus onzin.

Het zal dus ongetwijfeld om een gerichte aanslag gaan. Zoals gezegd kunnen er vele daders/motieven zijn.
pi_32311686
Hij is dus doodgeschoten in het bijzijn van getuigen?
pi_32311837
Ja maar depolitie had niets meer in het archief over de mogenlijke daders
  woensdag 16 november 2005 @ 12:43:10 #83
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32311907
http://wakkerworden.blogspot.com/

Hier een oogetuigenverslag op internet.
pi_32311916
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:10 schreef nozem het volgende:

[..]

Er hangt daar 's avonds altijd een boel onguur en bedenkelijk volk rond.
Nouja ik woon al 20jaar in Nmgn en heb me daar echt nooit begreid gevoeld. Ook niet 's nachts om 2.00, er zijn andere plekken in Nijmegen waar ik dan liever niet alleen als meisje loop.
Maargoed ook al zit de Vlaamse gas (de coffeeshop steeg van Nijmegen) er niet ver vandaan dan nog lijkt het me sterk dat het hier om een drugsafrekening gaat.
  woensdag 16 november 2005 @ 12:46:37 #85
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32312027
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:41 schreef desiredbard het volgende:
Ja maar depolitie had niets meer in het archief over de mogenlijke daders
pi_32312098
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:46 schreef Guns_n_Roses het volgende:

[..]

Zie OT
quote:
Werkgroep
pi_32312222
de nos kan weer niet inspelen opzoiets he.. er zou om 12.45 een persconferentie komen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 16 november 2005 @ 12:52:54 #88
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32312227
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:48 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Zie OT
[..]
Ah, en nu vind je het "net goed" voor de overledene als de dader niet gepakt wordt ofzo? Of vind je het slechts ironisch?
pi_32312334
Ik vind het Ironisch......
Ik ken de man niet...uit de ot blijkt het een bijdehand lulletje, maar ik weet niet of hij Volkert materiaal was.
Indien hij volkert materiaal was zal mijn glimlach overgaan naar schaterlachen
  woensdag 16 november 2005 @ 12:57:45 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32312348
Hij is waarschijnlijk omgelegd door andere linksen.
Nederland heeft tenslotte een rijke geschiedenis van links terrorisme en deze man wist waarschijnlijk teveel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 november 2005 @ 13:00:01 #91
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32312405
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:57 schreef SeLang het volgende:
Nederland heeft tenslotte een rijke geschiedenis van links terrorisme en deze man wist waarschijnlijk teveel.
Motieven?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:02:29 #92
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32312454
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:57 schreef desiredbard het volgende:
Ik vind het Ironisch......
Ik ken de man niet...uit de ot blijkt het een bijdehand lulletje, maar ik weet niet of hij Volkert materiaal was.
Indien hij volkert materiaal was zal mijn glimlach overgaan naar schaterlachen
Hoezo bijdehand lulletje? Wat is dat nu weer voor achterlijke opmerking .

Hie kom je aan de vergelijking met Vokert

M.a.w. wat zit je te zwetsen als een infantiel mannetje?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32312456
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:57 schreef SeLang het volgende:
Ja hoor, jij weet het wel even.
pi_32312538
Nou, nu weten we nog niets. " Men tast in het duister "

dit is 'm
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:07:01 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32312560
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:00 schreef Guns_n_Roses het volgende:

[..]

Motieven?
Wist waarschijnlijk teveel over andere linksen.
Hij publiceerde regelmatig negatieve dingen over de AIVD. De andere zijde van die medaille is natuurlijk dat je dan zelf kennelijk contacten onderhoudt met de AIVD, hoe kom je anders aan die info? Ik kan me voorstellen dat linksen zich daardoor bedreigd voelen - er zijn tenslotte diverse linkse aanslagen nooit opgehelderd (aanslag op Kosto, Shell, Macro, etc )
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 november 2005 @ 13:12:37 #96
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32312715
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:48 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Zie OT
[..]
Anders lees je even wat je wilt lezen?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:15:31 #97
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32312789
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wist waarschijnlijk teveel over andere linksen.
Hij publiceerde regelmatig negatieve dingen over de AIVD. De andere zijde van die medaille is natuurlijk dat je dan zelf kennelijk contacten onderhoudt met de AIVD, hoe kom je anders aan die info?
Het is leuk plot voor een film, maar het lijkt me nog onwaarschijnlijker dan wanneer de AIVD of gerelateerde instantie er zelf achter zouden zitten.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:16:43 #98
133952 sarkasper
en zijn arrogasme
pi_32312821
kutzooi, kom er net achter dat het ws een kennis van mij en veel vrienden van me is.
[Second-Opinion] maar kijk ook op metalmeeting.nl
pi_32312925
Welkom op FOK! hoor, mensen mensen, wat kúnnen jullie toch ouwehoeren over rechts - links. On-ge-loof-lijk. Als de papegaai van Vanessa van z'n stok flikkert vraagt men zich nog af of het een links dan wel rechts complot was, want,complotten zijn het altijd. En voor de gemiddelde VVD puber hier (die zelf meestal nog door paps en mams onderhouden wordt) zijn de GroenLinksen de vertegenwoordiging van Satan. En de SP'ers hier (die gelijkheid bepleiten maar er zelf gigantisch in falen) halen weer uit naar alles wat met geld te maken heeft, en zo katten we door.

Hebben jullie nou zelf niet door hoe verschrikkelijk zielig je bezig bent hier af en toe?
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:22:01 #100
45206 Pietverdriet
pi_32312962
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:00 schreef Guns_n_Roses het volgende:

[..]

Motieven?
Ik ken de krakerswereld al een jaar of 25, daar lopen veel paranoide gekken rond.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:29:04 #101
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32313142
Triest dit,

en dan de reacties hier.

Volgens mij was de man een ongevaarlijke linkse activist.
Beetje in de gaten houden ok, maar omleggen
Dit land is echt veranderd de laatste 10 jaar en niet te goede.
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 16 november 2005 @ 13:29:54 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32313174
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:15 schreef Guns_n_Roses het volgende:

[..]

Het is leuk plot voor een film, maar het lijkt me nog onwaarschijnlijker dan wanneer de AIVD of gerelateerde instantie er zelf achter zouden zitten.
Zo onwaarschijnlijk is het toch niet hoor.

Ten eerste: welk belang zou de AIVD hebben bij het liquideren van een activist? Helemaal niets. Het lijkt me uitgesloten dat een activist waardevolle informatie over de AIVD zou hebben.
Daarentegen is het omgekeerde goed voorstelbaar. Het eerste dat in mij opkwam toen ik over deze aanslag las is dat de AIVD misschien informatie aan deze activist onttrok. Want de activist publiceerde regelmatig allerlei info over de AIVD. Hoe kwam hij daaraan? Waarschijnlijk had hij contacten binnen de AIVD. Nu is het een hele gebruikelijke taktiek van inlichtingendiensten om mensen te laten denken dat ze info aan de dienst onttrekken terwijl ze in werkelijkheid zelf bespioneerd worden en als inlichtingenbron dienen. Als het om dit soort tactieken gaat dan schat ik de AIVD toch een stuk hoger in dan zo'n activist. Dus als er contacten bestonden (en dat lijkt zo te zijn) dan is het meer waarschijnlijk dat de AIVD daarvan proviteerde dan omgekeerd.

Hieruit volgt dan al snel dat de activist als een gevaar kan worden gezien door andere extreem linksen en dan is een liquidatie door linksen zeker niet uitgesloten.
Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario.
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 november 2005 @ 13:35:21 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32313308
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ken de krakerswereld al een jaar of 25, daar lopen veel paranoide gekken rond.
Mee eens, ik heb er ook een aantal gekend.
Het percentage geestelijk zeer labiele mensen is ontzettend hoog in die kringen.
Ik gok dan ook dat de kogels uit die hoek komen.
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 november 2005 @ 13:36:55 #104
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32313355
krakers zijn niet per definitie links. Dat is al heel lang niet meer het geval.

En het is toch weer ongelooflijk hoe men hier met links-rechts tegenstellingen begint. Wacht nou toch gewoon op de bevindingen van de politie.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:37:46 #105
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32313384
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mee eens, ik heb er ook een aantal gekend.
Het percentage geestelijk zeer labiele mensen is ontzettend hoog in die kringen.
Ja, en op Stormfront lopen allemaal super stabiele geestjes rond. Wat een nikszeggend verhaal zeg. Misschien moet je eens in TRU gaan kijken.

NATUURLIJK lopen er labiele mensen rond in extreme kringen, of dit nou extreem links of rechts is. .
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:38:40 #106
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32313412
quote:
Dat lijkt me inderdaad een goed idee, dat jij weer terug gaat naar de schoolbanken.

Overigens vind ik het onzin om te zeggen dat de Van Welderenstraat 'niet zo'n fijne buurt' is. Ja, de Vlaamse Gas is dichtbij en daar lopen niet altijd de friste lui rond, maar om nou te suggereren dat het een plek is 'waar je niet zomaar 's avonds alleen over straat gaat' - zoals om 13 uur in het 3FM Nieuws gebeurde - is echt volstrekt idioot. Dat doet me dan ook denken dat het hier gaat om meer dan alleen toeval. Of het een 'links/rechts'-, relationeel of drugsverhaal is, zullen we moeten afwachten.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:39:39 #107
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_32313435
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:16 schreef sarkasper het volgende:
kutzooi, kom er net achter dat het ws een kennis van mij en veel vrienden van me is.
Begrijp de 'waarschijnlijk' niet zo goed. Je weet toch wel of je deze man kent, ja of nee?

Zo ja, gecondoleerd.

Zo nee, gecondoleerd.

Ben zelf van rechtse huize, maar vindt het absoluut onacceptabel dat iemand (likns/rechts/zwevend/zwalkend) om het leven wordt gebracht. Al helemaal als dat zou zijn gegaan om zijn mening/standpunten.

Enno
  woensdag 16 november 2005 @ 13:40:19 #108
45206 Pietverdriet
pi_32313449
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zo onwaarschijnlijk is het toch niet hoor.
knip
Hieruit volgt dan al snel dat de activist als een gevaar kan worden gezien door andere extreem linksen en dan is een liquidatie door linksen zeker niet uitgesloten.
Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario.
Ik denk dat je gelijk hebt, zeker in een wereldtje waar een beschuldiging een waarheid is en een schuldigverklaring. De kraakscene wordt al sinds de jaren 80 bevolkt door types die er niets te zoeken hebben, drugs, paranoide gekken, politieke extremisten. Ik kan me een paar dingen herinneren die in Vrankrijk hebben gespeeld, en wat basken die ineens in de gracht dreven met hun gezicht naar beneden.
De AIVD hou ik er niet toe in staat, maar gekken genoeg in de kraakscene. Verder zouden buitenlandse veiligheidsdiensten een optie kunnen zijn, maar de man was nederlander, geen Bask of Irakees, of kurdistaan (zou niet in het vizier van de turkse inlichtendienst willen komen, dat zijn geen frisse jongens.)
  woensdag 16 november 2005 @ 13:41:53 #109
45206 Pietverdriet
pi_32313480
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:37 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ja, en op Stormfront lopen allemaal super stabiele geestjes rond. Wat een nikszeggend verhaal zeg. Misschien moet je eens in TRU gaan kijken.

NATUURLIJK lopen er labiele mensen rond in extreme kringen, of dit nou extreem links of rechts is. .
Zegt hij dat het exclusief een links extreem fenomees is dan?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:43:22 #110
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32313515
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zegt hij dat het exclusief een links extreem fenomees is dan?
Zeg ik dat dan dat hij dat zegt?

(en hopla, het miereneuken is weer begonnen, wederom welkom op FOK!)
pi_32313534
quote:

Mag ik dan roepen dat hij het over zichzelf afgeroepen heeft?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 16 november 2005 @ 13:45:45 #112
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32313576
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:29 schreef SeLang het volgende:
Hieruit volgt dan al snel ...
Uit een zelfverzonnen alinea die bol staat van de vage speculaties en aannames volgt helemaal niets snel. Hoogstens de conclusie dat je flink op de zaken vooruit loopt.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:46:14 #113
45206 Pietverdriet
pi_32313595
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:36 schreef DionysuZ het volgende:
krakers zijn niet per definitie links. Dat is al heel lang niet meer het geval.
Zijn er neo nazi krakers dan? Das nieuw voor mij, maar verder heb je wel gelijk. Zeker de doorgedraaide gekken in de krakerswereld zijn vaak niet politiek maar eerder gewoon paranoide en als zo iemand zijn medicatie niet neemt....
quote:
En het is toch weer ongelooflijk hoe men hier met links-rechts tegenstellingen begint. Wacht nou toch gewoon op de bevindingen van de politie.
Jep, die is erg goed in het oplossen van liquidaties in Nederland, daar hebben ze een toonaangevend succes mee neergezet in de wereld...

Maar dat natuurlijk alleen als ze hem direct op heterdaad kunnen pakken, als ze onderzoek moeten doen....
pi_32313798
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:37 schreef zoalshetis het volgende:
Dat lijkt mij ook. Als je gisteren Andere Tijden gezien hebt, weet je dat je moet oppassen met beschuldingen. Het kan net zo goed een kraker zijn geweest niet goed bemiddeld is of zo.
pi_32313820
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zijn er neo nazi krakers dan?
Had die loser van een Nordcore destijds niet met zijn groepje kaalkoppen niet een oude kazerne gekraakt?
pi_32313880
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:22 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop niet voor de nabestaanden dat ze net zoveel mensen op deze zaak zetten als ze hebben gedaan bij de moordaanslag op wijlen janmaat.
Zit die moordaanslag op dat stuk onbenul je nog steeds dwars?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:59:49 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32313927
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Als je gisteren Andere Tijden gezien hebt, weet je dat je moet oppassen met beschuldingen. Het kan net zo goed een kraker zijn geweest niet goed bemiddeld is of zo.
precies, het kan zoveel zijn. we wachten af en ondertussen riv (linkse) activist.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:02:52 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32314007
Onlangs nog een flink artikel gelezenvan een advocaat, die in een krant een paginagroot artikel had, over hoe krakers wel niet veranderd zijn, van ongeschoren politiek linkse bierblinkgooiers tot nette studenten, die goed georganiseerd en geweldloos te werk gaan.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:07:22 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314122
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:02 schreef Yildiz het volgende:
Onlangs nog een flink artikel gelezenvan een advocaat, die in een krant een paginagroot artikel had, over hoe krakers wel niet veranderd zijn, van ongeschoren politiek linkse bierblinkgooiers tot nette studenten, die goed georganiseerd en geweldloos te werk gaan.
welke krant was dat? want die mogen die journalist wel ontslaan. de krakers die ik zie zijn vies, spreken zelden nederlands, hebben spandoeken buiten hangen waar de honden geen brood van lusten, zorgen voor gevaarlijke situaties en brand vanwege hun gasstelletjes en zijn gewoon parasieten van deze maatschappij. ik vraag me trouwens af of kraken alleen iets nederlands is.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:13:33 #120
45206 Pietverdriet
pi_32314294
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welke krant was dat? want die mogen die journalist wel ontslaan. de krakers die ik zie zijn vies, spreken zelden nederlands, hebben spandoeken buiten hangen waar de honden geen brood van lusten, zorgen voor gevaarlijke situaties en brand vanwege hun gasstelletjes en zijn gewoon parasieten van deze maatschappij.
Goh, zo ken ik ze ook, maar ik ken ook krakers die via een woningbouwconstructie het pand waarin ze wonen, opknappen, en huur gaan betalen om de financiering te betalen.
quote:
ik vraag me trouwens af of kraken alleen iets nederlands is.
In Duitsland heb je ze ook, heftige lui waren dat, daarbij vergeleken zijn de meeste Nederlandse krakers vriendelijk en welbespraakt.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:14:32 #121
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32314318
Dus als een advocaat in vastgoed iets zegt wat niet in je straatje past, moet de desbetreffende interviewer ontslagen worden, want jij hebt er een beter beeld van?

Leg uit. (overigens wel offtopic, maargoed)
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goh, zo ken ik ze ook, maar ik ken ook krakers die via een woningbouwconstructie het pand waarin ze wonen, opknappen, en huur gaan betalen om de financiering te betalen.
Precies, die zijn er ook nog.
Dat stond ook in dat artikel, dat ze het huis flink opgeknapt hadden, etc.
quote:
[..]

In Duitsland heb je ze ook, heftige lui waren dat, daarbij vergeleken zijn de meeste Nederlandse krakers vriendelijk en welbespraakt.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:16:19 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314357
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:14 schreef Yildiz het volgende:
Dus als een advocaat in vastgoed iets zegt wat niet in je straatje past, moet de desbetreffende interviewer ontslagen worden, want jij hebt er een beter beeld van?

Leg uit. (overigens wel offtopic, maargoed)
welke krant?
  woensdag 16 november 2005 @ 14:17:04 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314375
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

noemen we het dan nog krakers?
  woensdag 16 november 2005 @ 14:17:21 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32314384
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welke krant?
een nationale, is het relevant?
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Volgens mij wel, want ze wonen er volgens mij dan nog steeds zonder toestemming van de eigenaar.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:19:34 #125
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314446
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

een nationale, is het relevant?
[..]

Volgens mij wel, want ze wonen er volgens mij dan nog steeds zonder toestemming van de eigenaar.
ja dat is zeker relevant.

ik vind mensen die je huis opknappen en daarnaast nog huur betalen ook geen echte krakers.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:24:41 #126
45206 Pietverdriet
pi_32314612
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Daarna niet meer eigenlijk, maar het geeft aan dat je krakers en krakers hebt, het zijn niet allemaal extreem links spandoek ophangende ongewassen tuig dat hun schizofrenie met grote hoeveelheden drugs onderdrukt (hoewel die er in grote getalen zijn, zeker in Amsterdam en Nijmegen)
  woensdag 16 november 2005 @ 14:27:35 #127
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314683
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daarna niet meer eigenlijk, maar het geeft aan dat je krakers en krakers hebt, het zijn niet allemaal extreem links spandoek ophangende ongewassen tuig dat hun schizofrenie met grote hoeveelheden drugs onderdrukt (hoewel die er in grote getalen zijn, zeker in Amsterdam en Nijmegen)
ik ken idd vooral de groep lakse stinkende nietsnutten. die anderen zijn alleen maar goed voor de 'verhuurder'. ik zie die meer als een soort anti-krakers eigenlijk.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:27:57 #128
45206 Pietverdriet
pi_32314691
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:

Nee, want het eigendom ligt dan bij een stichting die het pand exploiteerd.
Het werkt ongeveer zo, een pand staat al jaren leeg en wordt gekraakt, eigenaar boos.
Krakers doen eigenaar een aanbod om pand te kopen, richten een stichting op, zoeken een financiering.
Eigenaar verkoopt, Krakers knappen het pand op zoals ze dat willen en betalen huur aan de stichting die de financiering afbetaald.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:56:17 #129
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32315402
Moord is per definitie fout. Laten we hopen dat de schuldigen worden berecht en gestrafd.
Say your prayers
pi_32315641
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:56 schreef Sickie het volgende:
Moord is per definitie fout. Laten we hopen dat de schuldigen worden berecht en gestrafd.
Daar gaat het om.
pi_32315980
Waarom trekt men de moord gelijk in politieke sferen?
  woensdag 16 november 2005 @ 15:18:36 #132
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32315981
Ben ik de enige die de optie van een moord in de relationele sfeer serieus open houdt ?

Deze mijnheer werkte hard als activist voor de zaken die hij belangrijk vond. Het is dus voor zijn kornuiten helemaal niet nuttig hem om te brengen.
Zoals ik al zei houden onze overheidsdiensten zich niet bezig met het liquideren van mensen. Ze hebben eerder gemak van iemand die zij al in kaart hebben kunnen brengen.
Een extreem rechtse malloot is een mogelijkheid maar waarom zou die juist een linkse werker in plaats van een kopstuk ombrengen. Als je een statement wilt maken vermoord je niet iemand die over een week vergeten is.

Ik acht het helemaal niet onwaarschijnlijk dat deze mijnheer in het relationele vlak, los van alle politieke beslommeringen, een zodanige vijand had dat die besloot hem te liquideren of ouderwetsch op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats was.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 16 november 2005 @ 15:19:17 #133
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_32316004
Deze regel stond in een tekstbericht van het condoleanceregister:

"De onderste steen moest boven van Louis en moet nu ook boven. Want de oplossing van deze moord komt vanuit het motief; Louis kaartte de rol van een infiltrant aan in de Hofstadgroep; is dit hem fataal geworden; wist hij nog meer?"

Maar goed, misschien horen we daar nog wat van.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_32316018
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:18 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ben ik de enige die de optie van een moord in de relationele sfeer serieus open houdt ?
Nee, 80 % van de moorden heeft een relationele achtergrond dus ik zie dat juist als een zeer serieuze optie.

En voor de mensen die aan samenzweringen denken, jullie zijn gestoord.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:19:52 #135
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32316020
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:56 schreef Sickie het volgende:
Berecht komt vaak nog wel goed.

Bij 'bestraft' gaat het nogal eens verkeerd in Nederland.

Maar dat is een ander verhaal.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 16 november 2005 @ 15:27:30 #136
45206 Pietverdriet
pi_32316224
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:18 schreef Captain_Chaos het volgende:
Nee hoor, maar relationele moord op straat met een vuurwapen lijkt me niet een standaard relationele moord, das toch eerder in huis na een ruzie.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:28:09 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32316243
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor, maar relationele moord op straat met een vuurwapen lijkt me niet een standaard relationele moord, das toch eerder in huis na een ruzie.
lijkt mij ook.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:32:36 #138
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32316373
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mmmmmwahhhhh.....

Dat is meer wanneer dat soort zaken tijdens een ruzie of in een opwelling gebeuren.

Er rollen op jaarbasis behoorlijk wat mensen achterover die een oude vijand tegen het lijf lopen die zich goed voorbereid heeft op hun treffen. Er wordt zelfs af en toe nog wel eens iemand op pad gestuurd met de opdracht zo'n klus te klaren. Geschillen in relaties zijn veel vaker grimmiger dan men denkt.

Maargoed.

Het blijft maar een optie. Als ik het zeker zou weten ging ik lekker de hele dag moorden oplossen en lottoformulieren invullen natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat een moord met twijfelachtig motief me meer boeit dan een voordehandliggende liquidatie.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_32317192
Voor liefhebbers van complottheorieen: er staan er twee op http://www.ans-online.nl

Misschien handig als ik ze gewoon even naar hier kopieer:

"Louis schreef onlangs een artikel in de NRC waarin hij beweert dat de AIVD granaten heeft geleverd aan de Hofstadgroep. Ziet u de complottheorie? Minister Remkes heeft hier zelfs nog op gereageerd op de AIVD-pagina.
Hier het artikel in de Gelderlander ('t Is feest, er staat een partytent').

en we hebben complottheorie nummertje 2: "Seveke (...) was the juridical adviser of a very active group of people - which are critical towards the society and city they live in - occupying a large house called 'The Orphanage' in the historical center of the city of Nijmegen (...). 'We are working day and night to save the city from 'greedy developers' the group says. But last 30 October a local judge ordered the group out by November 30th. (...) Seveke as juridical advisor was a big 'stumbling block' which now is gone. When money millions are involved, people do not count in Holland either."

[ Bericht 78% gewijzigd door thaleia op 16-11-2005 16:11:25 ]
  woensdag 16 november 2005 @ 16:19:04 #140
45206 Pietverdriet
pi_32317670
Het lijstje van verdiensten waarmee deze man nu bij Petrus staat.
quote:
Van BVD-dossiers tot veganistische maaltijd

Door MARTIJN VAN BEEK

NIJMEGEN - De dinsdagavond vermoorde activist Louis Sévèke (41) was een bekende naam in Nijmegen en daarbuiten. Met zijn dossierkennis en volhardendheid won hij tal van processen.

Iedere kraker en activist in Nijmegen moet zijn nummer gekoesterd hebben. Louis Sévèke trad namens hen op in tal van processen. En vaak met succes.

Zijn dossierkennis en doorzettingsvermogen maakten dat rechters hem vaak gelijk gaven in zijn links-princiëpele standpunten. Al gingen er soms jaren overheen: zo oordeelde de Raad van State in 2004 dat oud-korpsbeheerder en burgemeester van Nijmegen Ed d’Hondt in 2000 ten onrechte politiedocumenten geheim had gehouden. Het betrof informatie over milieuactivisten die protesteerden tegen de aanleg van de Betuwelijn.

De Nijmegenaar deed ontelbaar veel van dit soort zaken. Zo hielp hij mensen om inzage te krijgen in hun eigen BVD-dossiers, hij kreeg het voor elkaar dat de gemeente Nijmegen de gebiedsverboden-verordening moest aanpassen en de politie zette voortaan slippers en veganistische maaltijden klaar in het cellencomplex als er weer eens een kraakpand ontruimd moest worden.

Sévèke bood steun en juridisch advies vanuit bureautjes met namen als Onderzoeksburo Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, Werkgroep Klachten Politieoptreden en Steunpunt Inzage PID. Steevast droeg hij een spijkerbroek, zwarte trui, Palestinasjaal en donker jack. De laatste jaren was hij wat kalend en iets gezet geworden.

In 1986 kraakte hij met studievrienden zijn eerste pand. De kraakbeweging was toen al over het hoogtepunt heen, maar beleefde volgens hem eind jaren negentig een kleine opleving. Een tegenreactie op de verrechtsing van de samenleving, vermoedde hij. „De nieuwe krakers zijn andere mensen in een andere tijd, maar met dezelfde idealen”, zei hij in een interview in 2004 met de Gelderlander.

Lange tijd woonde Sévèke in de Grote Broek in de Van Broekhuysenstraat, het oudste en meest bekende kraakpand in Nijmegen. In 1998 publiceerde hij het boek ‘Operatie Homerus’; over de ontmaskering van een BVD-agent die undercoveroperaties deed, ondermeer om te achterhalen wie wie was in het kraakpand. Operatie Homerus leest als een minutieuse ‘tegen-operatie’.

Toen de gemeente in 2002 aankondigde de Grote Broek te willen kopen om het te kunnen legaliseren, stak een storm van protest op. Ondermeer bij de ondernemers in de Van Broekhuysenstraat en omliggende straten.

Sévèke, die zelf al niet meer in de Grote Broek woonde, ontpopte zich toen als een betrokken organisator op de achtergrond. Hij was dé gesprekspartner voor de gemeente, voor de woningcorporatie die het pand zou overnemen. Met verve verdedigde hij de waarde van de Grote Broek als culturele broedplaats. In het pand zijn ondermeer een boekwinkel en restaurant gevestigd. Er zijn regelmatig optredens, filmavonden en discussiebijeenkomsten.

Op het moment dat hij werd vermoord was hij betrokken bij meerdere lopende zaken. De afgelopen weken had hij namens cliënten tweemaal aangifte gedaan tegen politieagenten. De ene beschuligde een agent van meineed, de ander zei dat hij na zijn arrestatie was mishandeld. Ook stond hij krakers bij die hun woning moesten verlaten omdat de gemeente het pand te brandgevaarlijk vond.
pi_32317745
Hij's toch wel echt dood he? Zou het wellicht een cover-up zijn? Volgens mij zit die gast nu lekker in het vliegtuig naar Brazilië om een nieuw leven op te bouwen.
pi_32318212
Waarom deze ophef...........omdat dit type zg politiek actief was?
Er zijn geloof ik nu al 191 mensen vermoord in 2005. Weten we
van alle 191 hun achtergronden cq politieke voorkeur?
Bezopen reactie van de media op deze moord.
Och gutte gut een van ons is vermoord ......... bah.
pi_32318288
"Sévèke kwam net van een vergadering in kraakpand De Grote Broek toen hij in de Van Welderenstraat in het centrum werd neergeschoten. Hij zou door een man zijn beschoten die in een portiek op hem stond te wachten."

(van dezelfde bron als daarnet)
pi_32318403
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:21 schreef indahnesia.com het volgende:
Hij's toch wel echt dood he? Zou het wellicht een cover-up zijn? Volgens mij zit die gast nu lekker in het vliegtuig naar Brazilië om een nieuw leven op te bouwen.
Hebben ze geen lijk dan?
  woensdag 16 november 2005 @ 16:54:44 #145
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32318648
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:44 schreef Steijn het volgende:

[..]

Hebben ze geen lijk dan?
Stel je voor dat je niet alleen doodgeschoten wordt maar dat ook je lijk nog gejat wordt na de daad.
Ik denk dat er gewoon een heel grote verregende PD is in Nijnmegen. Als ik de verrichtingen van deze mijnheer lees dan heeft hij niet stilgezeten als het om het verzamelen van vijanden gaat.

Hoe droevig en verwerpelijk het ook allemaal is; het wordt een mooie zaak om aan te werken.
Helemaal als de dader langdurig achter de tralies verdwijnt.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 16 november 2005 @ 17:03:26 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32318906
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:40 schreef thaleia het volgende:
"Sévèke kwam net van een vergadering in kraakpand De Grote Broek toen hij in de Van Welderenstraat in het centrum werd neergeschoten. Hij zou door een man zijn beschoten die in een portiek op hem stond te wachten."

(van dezelfde bron als daarnet)
dat het een afrekening was is duidelijk. dat het wellicht van een persoon was die veel onroerendgoed heeft en de kleibreier dupe is geworden van deze moge straks ook geen 'oehs' en 'aahs' opleveren.
pi_32319997
Statistisch gezien worden de meeste moorden in Nederland in de relationele sfeer gepleegd. Op de tweede plaats staan de moorden in het criminele circuit. Meestal worden mensen die omkomen door een "crime passionel" niet doodgeschoten, maar eerder gewurgd of doodgestoken.
In het criminele circuit schiet men elkaar het liefst overhoop.
Daarom denk ik zelf dat dit eerder met louche zaakjes te maken heeft dan met "relationele problemen". Deze man is verdomme voor het oog van meerdere getuigen door zijn hoofd geschoten! Met al die liquidaties de afgelopen tijd in het criminele circuit zou het heel goed kunnen dat deze moord in het "plaatje" past... Bij die liquidaties werd ook niet gemaald om het al of niet aanwezig zijn van getuigen.
Nogmaals: er waren meerdere getuigen, maar de moordenaar is nog niet gepakt? Een professional, of gewoon puur toeval?
pi_32320113
quote:
Op de tweede plaats staan de moorden in het criminele circuit. Meestal worden mensen die omkomen door een "crime passionel" niet doodgeschoten, maar eerder gewurgd of doodgestoken.
In het criminele circuit schiet men elkaar het liefst overhoop.
Tja, zou goed kunnen dat die kerel zich toch met onfrisse zaakjes bezighield.
pi_32320309
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tja, zou goed kunnen dat die kerel zich toch met onfrisse zaakjes bezighield.
Dat hoeft nog niet eens. Misschien heeft het net de verkeerde vijanden gemaakt.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:23:21 #150
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32321012
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:54 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Dat hoeft nog niet eens. Misschien heeft het net de verkeerde vijanden gemaakt.
dat denk ik ook. zijn 'strijd voor recht' en zijn krakersbemoeienissen zijn hem denk ik fataal geworden. mensen pikken het niet langer dat er gekraakt kan worden in nederland. gelukkig buigt de politiek zich straks nog meer over het recht van kraken en het onrecht van krakers.

maar ja dit is maar een losseflodder gedachte.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:28:44 #151
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32321119
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:42 schreef Thisbe het volgende:
Statistisch gezien worden de meeste moorden in Nederland in de relationele sfeer gepleegd. Op de tweede plaats staan de moorden in het criminele circuit.
Het is andersom, maar goed. Van de moorden buiten het criminele circuit staat het inderdaad op een.

Ik wacht wel af met uitspraken. RIP in elk geval.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  woensdag 16 november 2005 @ 18:30:09 #152
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32321142
Zolang er leegstand is en woningnood vind ik de kraakwetten goede wetten.
  FOK!fotograaf woensdag 16 november 2005 @ 18:32:39 #153
73911 ultra_ivo
pi_32321209
Een aantal Fok-users heeft in dit topic zijn/haar masker laten vallen.
pi_32321212
Dubbel
  woensdag 16 november 2005 @ 18:32:49 #155
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32321213
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:30 schreef DionysuZ het volgende:
Zeker weten. Maar dat neemt niet weg dat veel krakers rellend tuig is. Ik ken ook een paar zeer fatsoenlijke mensen die kraken, maar het overgrote gedeelte vind ik vervelend, achterlijk en extreem links.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_32321218
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:30 schreef DionysuZ het volgende:
Totdat jij een leegstaand pand bezit en ze daarin gaan zitten stinken.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:35:12 #157
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32321267
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:33 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Totdat jij een leegstaand pand bezit en ze daarin gaan zitten stinken.
Dan moet ik dat pand maar niet langer dan een jaar zonder bestemmingsplan leeg laten staan. Eigen schuld dikke bult.
pi_32321334
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Waarom zo cryptisch, zo begrijpt niemand je.
pi_32321384
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:35 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Dan moet ik dat pand maar niet langer dan een jaar zonder bestemmingsplan leeg laten staan. Eigen schuld dikke bult.
Ik vind dat je die TV bij je thuis niet voldoende gebruikt, ik kan er wel een gebruiken, kom hem straks halen.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:41:34 #160
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32321418
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik vind dat je die TV bij je thuis niet voldoende gebruikt, ik kan er wel een gebruiken, kom hem straks halen.
Dat is geen vergelijking. TV's zat te krijgen hoor, is ook geen primaire levensbehoefte. Er is ook niet echt een TV-nood
  woensdag 16 november 2005 @ 18:41:41 #161
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32321423
Niet voldoende is iets anders dan niet. Al helemaal zonder bestemmingsplan.
pi_32321474
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:41 schreef DionysuZ het volgende:
Dat is geen vergelijking. TV's zat te krijgen hoor, is ook geen primaire levensbehoefte. Er is ook niet echt een TV-nood
Woningnood ontstaat niet door dat handjevol vastgoedhandelaars dat hun panden leeg laten staan. Woningnood ontstaat door een falend ro-beleid, er zijn gewoon te weinig woningen gebouwd omdat men een woud van regelgeving heeft opgezet.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:44:02 #163
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32321484
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Mooi hé? Dat transparante zicht.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:44:26 #164
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32321495
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:43 schreef Steijn het volgende:

[..]

Woningnood ontstaat niet door dat handjevol vastgoedhandelaars dat hun panden leeg laten staan. Woningnood ontstaat door een falend ro-beleid.
kan goed zijn. is er nog steeds woningnood
pi_32321511
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:44 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

kan goed zijn. is er nog steeds woningnood
Ja klopt, maar dan is kraken toch maar een schijnoplossing?
  woensdag 16 november 2005 @ 18:45:14 #166
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32321515
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:43 schreef Steijn het volgende:

[..]

Woningnood ontstaat niet door dat handjevol vastgoedhandelaars dat hun panden leeg laten staan. Woningnood ontstaat door een falend ro-beleid, er zijn gewoon te weinig woningen gebouwd omdat men een woud van regelgeving heeft opgezet.
Daar hadden we het pas nog over, precies
  woensdag 16 november 2005 @ 18:46:51 #167
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32321565
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:45 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ja klopt, maar dan is kraken toch maar een schijnoplossing?
Dan is kraken toch een mooie manier om speculatie tegen te gaan waardoor mensen NOG duurder uit zijn voor hun huizen en er NOG minder huizen beschikbaar zijn?
pi_32321627
Allemaal leuk en aardig dat gebabbel over kraken, maar mag ik er even op wijzen dat dit topic gaat over een moord?
  woensdag 16 november 2005 @ 18:54:45 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32321766
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:49 schreef Thisbe het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat gebabbel over kraken, maar mag ik er even op wijzen dat dit topic gaat over een moord?
joh, je zou bijna denken dat dat maar bijzaak is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!fotograaf woensdag 16 november 2005 @ 19:06:35 #170
73911 ultra_ivo
pi_32322152
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:44 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Mooi hé? Dat transparante zicht.
Kunnen we eindelijk zien dat vrijheid van meningsuiting alleen voor hun van toepassing is.
pi_32323092
En dat nog wel in de buurt van 'mijn' coffeeshop!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_32323194
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:39 schreef mrcool het volgende:
En dat nog wel in de buurt van 'mijn' coffeeshop!
En MIJN leatherbar. Verdomme.
pi_32324140
Vervelend voor de man. Maar als je als links extremist in allerlei zaakjes zit te roeren die je niets aangaat moet je natuurlijk niet vreemd opkijken als je een keer tegen de lamp loopt.
Ik het criminele circuit vallen ze ook bij bosjes nadat ze zich met de zaakjes van een paar Joegoslaven hebben bemoeid. Dat hoort niet, maar niemand kijkt er raar van op.
In het links extremistische circuit zijn bedreigingen, geweld en moord ook goed ingeburgerd.
Het criminele circuit en het links extremistische circuit verschillen dan ook vast niet zoveel van elkaar..
  woensdag 16 november 2005 @ 20:20:04 #174
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32324251
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:17 schreef 1.000.000 het volgende:
Vervelend voor de man. Maar als je als links extremist in allerlei zaakjes zit te roeren die je niets aangaat moet je natuurlijk niet vreemd opkijken als je een keer tegen de lamp loopt.
Hij is geen links extremist en hij roert niet in zaakjes die hem niet aangaan.

Tenzij je het van elke journalist of advocaat logisch zou vinden als ie op straat werd neergeschoten .
  woensdag 16 november 2005 @ 20:20:47 #175
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_32324282
-edit: Nog maar een keer in de herhaling dan:
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:46 schreef kLowJow het volgende:
De volgende die hier komt vertellen hoe geweldig het wel niet is wanneer mensen op straat worden afgeschoten kan direct uit NWS vertrekken.
Dus.-

[ Bericht 81% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 20:32:57 ]
  woensdag 16 november 2005 @ 20:21:30 #176
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32324300
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:17 schreef 1.000.000 het volgende:
Ik het criminele circuit vallen ze ook bij bosjes nadat ze zich met de zaakjes van een paar Joegoslaven hebben bemoeid. Dat hoort niet, maar niemand kijkt er raar van op.
In het links extremistische circuit zijn bedreigingen, geweld en moord ook goed ingeburgerd.
Het criminele circuit en het links extremistische circuit verschillen dan ook vast niet zoveel van elkaar..
Wederom is nog nergens gebleken dat hij extremistisch was, sinds wanneer is de politie vragen om opheldering 'niet zo slim' of zoals jij het stelt zelfs 'logisch dat je omgelegd' wordt?
Want deze persoon had volgens mij niet zoveel tegen rechtse organisaties.
Ook niet tegen grote bedrijven. Klaar.

Hij is nog steeds vermoord, en dat is nog steeds strafbaar, ongeacht of ie dossiers opvraagde, of dat ie met spanning op de uitzending van domino d-day wachtte.
pi_32324961
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Het lijstje van verdiensten waarmee deze man nu bij Petrus staat.
[Van BVD-dossiers tot veganistische maaltijd

Door MARTIJN VAN BEEK

NIJMEGEN - De dinsdagavond vermoorde activist Louis Sévèke (41) was een bekende naam in Nijmegen en daarbuiten. Met zijn dossierkennis en volhardendheid won hij tal van processen.

Iedere kraker en activist in Nijmegen moet zijn nummer gekoesterd hebben. Louis Sévèke trad namens hen op in tal van processen. En vaak met succes.

Zijn dossierkennis en doorzettingsvermogen maakten dat rechters hem vaak gelijk gaven in zijn links-princiëpele standpunten. Al gingen er soms jaren overheen: zo oordeelde de Raad van State in 2004 dat oud-korpsbeheerder en burgemeester van Nijmegen Ed d’Hondt in 2000 ten onrechte politiedocumenten geheim had gehouden. Het betrof informatie over milieuactivisten die protesteerden tegen de aanleg van de Betuwelijn.

De Nijmegenaar deed ontelbaar veel van dit soort zaken. Zo hielp hij mensen om inzage te krijgen in hun eigen BVD-dossiers, hij kreeg het voor elkaar dat de gemeente Nijmegen de gebiedsverboden-verordening moest aanpassen en de politie zette voortaan slippers en veganistische maaltijden klaar in het cellencomplex als er weer eens een kraakpand ontruimd moest worden.

Sévèke bood steun en juridisch advies vanuit bureautjes met namen als Onderzoeksburo Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, Werkgroep Klachten Politieoptreden en Steunpunt Inzage PID. Steevast droeg hij een spijkerbroek, zwarte trui, Palestinasjaal en donker jack. De laatste jaren was hij wat kalend en iets gezet geworden.

In 1986 kraakte hij met studievrienden zijn eerste pand. De kraakbeweging was toen al over het hoogtepunt heen, maar beleefde volgens hem eind jaren negentig een kleine opleving. Een tegenreactie op de verrechtsing van de samenleving, vermoedde hij. „De nieuwe krakers zijn andere mensen in een andere tijd, maar met dezelfde idealen”, zei hij in een interview in 2004 met de Gelderlander.

Lange tijd woonde Sévèke in de Grote Broek in de Van Broekhuysenstraat, het oudste en meest bekende kraakpand in Nijmegen. In 1998 publiceerde hij het boek ‘Operatie Homerus’; over de ontmaskering van een BVD-agent die undercoveroperaties deed, ondermeer om te achterhalen wie wie was in het kraakpand. Operatie Homerus leest als een minutieuse ‘tegen-operatie’.

Toen de gemeente in 2002 aankondigde de Grote Broek te willen kopen om het te kunnen legaliseren, stak een storm van protest op. Ondermeer bij de ondernemers in de Van Broekhuysenstraat en omliggende straten.

Sévèke, die zelf al niet meer in de Grote Broek woonde, ontpopte zich toen als een betrokken organisator op de achtergrond. Hij was dé gesprekspartner voor de gemeente, voor de woningcorporatie die het pand zou overnemen. Met verve verdedigde hij de waarde van de Grote Broek als culturele broedplaats. In het pand zijn ondermeer een boekwinkel en restaurant gevestigd. Er zijn regelmatig optredens, filmavonden en discussiebijeenkomsten.

Op het moment dat hij werd vermoord was hij betrokken bij meerdere lopende zaken. De afgelopen weken had hij namens cliënten tweemaal aangifte gedaan tegen politieagenten. De ene beschuligde een agent van meineed, de ander zei dat hij na zijn arrestatie was mishandeld. Ook stond hij krakers bij die hun woning moesten verlaten omdat de gemeente het pand te brandgevaarlijk vond. ]
Een zeer goede vent dus, jammer dat we hem moeten missen juist nu de burgervrijheden meer dan ooit onder druk staan. R.i.v. en sterkte aan de nabestaanden.
pi_32326591
Volgens mij gaat het hier om een rip-deal. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat onze veiligheidsdiensten mensen op straat doodschieten, dan hadden ze hem ook kunnen oppakken en daarna laten 'verdwijnen'.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  woensdag 16 november 2005 @ 21:40:42 #179
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32326728
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Volgens mij gaat het hier om een rip-deal. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat onze veiligheidsdiensten mensen op straat doodschieten, dan hadden ze hem ook kunnen oppakken en daarna laten 'verdwijnen'.
Al zou het door de overheid gebeurt zijn, is dit wel dé manier om een voorbeeld te stellen in het wereldje.
Maar ik ga er inderdaad niet van uit dat het iets met de AIVD te maken heeft.
pi_32326975
-edit: troll-

[ Bericht 97% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 22:36:59 ]
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  woensdag 16 november 2005 @ 21:49:57 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32327011
ik denk dat het weinig met drugs te maken heeft, maar ja dat is mijn gevoel.
pi_32330997
Ik denk dat deze Severe op een of andere manier zich bezighield met zaken die het daglicht niet konden verdragen.

Deze manier van liquideren lijkt erg op de manier waarop een aantal "collega's" van hem in Amsterdam zijn vermoord. Bij criminelen mag je zeggen opgeruimd staat netjes waarom nu niet?
pi_32331094
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

een klein succesje moet het toch wel zijn om te zien dat alle ongenuanceerde users vandaag ff kalt gesteld zijn?
Ik heb het niet gevolgd vandaag maar ik weet wel dat in de periodes die jij aanhaalt ook diverse users zijn geband.
pi_32331108
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:53 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat deze Severe op een of andere manier zich bezighield met zaken die het daglicht niet konden verdragen.

Deze manier van liquideren lijkt erg op de manier waarop een aantal "collega's" van hem in Amsterdam zijn vermoord. Bij criminelen mag je zeggen opgeruimd staat netjes waarom nu niet?
Iemand die zojuist vermoord is zonder enige aanwijzing hieromtrent als crimineel omschrijven (vaak zuiver op basis van zijn politieke overtuiging) en dan ook nog eens het gebeurde als iets 'positiefs' omschrijven gaat gewoon te ver. Lijkt me duidelijk.
pi_32331322
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:11 schreef SCH het volgende:
Kwam de kogel van rechts?

In ieder geval een macaber verhaal zeg - als het toeval is dan is het wel weer heel toevallig dat het net om deze man gaat. In ieder geval sterkte voor nabestaanden.
Natuurlijk mag je dat roepen. Alleen het lijkt mij nogal voorbarig. Voor hetzelfde geld is hij door iemand uit zijn 'eigen kring' doodgeschoten. Bijzonder triest overigens dat deze man is doodgeschoten.
pi_32331490
Ik denk niet dat de AIVD hier achter zit. Totaal onrealistisch. Dat is een organisatie die Arabische vertalers inhuurt die vervolgens gegevens doorspelen naar moslim fundi's. Die vermoorden echt geen mensen. Bovendien, waarom zou je onnodig de aandacht willen trekken? Je weet dan dat je belachelijke complottheorieën krijgt.

Het is, als ik op de verhalen afga, wel gewoon een liquidatie. Iemand zomaar twee keer door het hoofd schieten geeft aan dat het een geoefende schutter is. Dat sommige nog durven te beweren dat hij gewoon op de verkeerde plek op de verkeerde tijd was, tuurlijk...
Ik denk dat hij mij al zijn geprocedeer een of andere crimineel die in de vastgoed zit behoorlijk kwaad heeft gemaakt.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_32331668
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:14 schreef Monidique het volgende:
Je zegt dat-ie crimineel is. Je antwoordt op kLowJow dat hij kennelijk kwaad bloed gezet had - wat me vrij logisch lijkt, ja - en dat is kennelijk je enige uitleg. In dat geval zijn Pim Fortuyn en Theo van Gogh ook criminelen, en zouden we het toe moeten juichen dat ze vermoord/geliquideerd zijn.
Ik speculeer enkel met de liquidaties in de Amsterdamse onderwereld in het achterhoofd dat is iets anders.
quote:
Omdat ze criminele banden hadden, ja. Is er daar nu sprake van?
Het feit dat je wordt doodgeschoten door iemand die blijkbaar weet hoe het moet en meteen verdwenen is doet je wel in die richting denken ja.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:20:07 #188
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32331707
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:56 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Iemand die zojuist vermoord is zonder enige aanwijzing hieromtrent als crimineel omschrijven (vaak zuiver op basis van zijn politieke overtuiging) en dan ook nog eens het gebeurde als iets 'positiefs' omschrijven gaat gewoon te ver. Lijkt me duidelijk.
Ik weet niet of dat te ver gaat. De krakerscene is een goed georganiseerd netwerk. Net zomin als ik een georganiseerde club van motorliefhebbers als de Hells Angels uitsluit van criminele activiteiten, sluit ik ook de krakerscene (uiteraard delen daarvan) hiervan niet uit. Zeker gezien de nauwe banden die zogenaamde autonome groepen onderhouden met bijvoorbeeld de ETA en Koerdische afscheidingsbewegingen. Deze onafhankelijkheidsbewegingen zitten tot aan hun nek in de wapen- en drugshandel. Een crimineel ziet alleen een groot, vrij afgesloten netwerk, die ruikt z'n kans om daar gebruik van te maken.

De kans dat hij op de verkeerde plek op de verkeerde tijd is of een extreme vorm van Happy Slapping, acht ik heel klein. Het lijkt meer op een doelbewuste moord.

De kans dat de kogel van rechts kwam (moord door een rechts radicaal) lijkt mij niet zo groot. WIe kende deze man immers? Als ik rechts radicaal en gewelddadig was, dan had ik een aansprekender iemand om willen leggen dan één of andere lokalo. Met alle respect natuurlijk. Iemand moet door z'n symboolwerking wel voldoende agressie oproepen om hem om te willen leggen uit een ideologische gedrevenheid.

Andere mogelijkheden cq complottheorieen:

- een moord door iemand in de relationele sfeer (kan ook een voormalig juridisch tegenstander zijn);
- iemand die zijn juridische kennis wilde gebruiken voor stinkende zaken wat hij geweigerd heeft, en toen wist hij te veel;
- een liquidatie in opdracht van de AIVD; (wellicht is hij zelfs ooit informant geweest in navolging van Mohammed B.);
- Seveke was in het verleden betrokken bij minder prettige links radicale activiteiten (RaRa, proefdierencentrum Rijswijk, doorsnijden benzineleidingen, vernielen proefvelden) en had hier een conflict met een voormalig medestanderover;

Bovenstaande allemaal uiteraard met de vermelding dat ik hem niet kende, dus niet op de hoogte ben van zijn persoonlijke moraal versus ideologische gedrevenheid. En die verhouding sluit bepaalde genoemde mogelijkheden bij voorbaat uit.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_32331715
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:18 schreef MrX1982 het volgende:

Het feit dat je wordt doodgeschoten door iemand die blijkbaar weet hoe het moet en meteen verdwenen is doet je wel in die richting denken ja.
Nee. Het is mogelijk. Maar als je kundig wordt neergeschoten - waar ik dan even van uitga -, impliceert dat nog steeds geen criminele banden. Vooralsnog heb je geen bewijzen, je hebt zelfs geen aanwijzingen. Ik sluit het overigens niet uit, uiteraard.
pi_32331789
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef Monidique het volgende:
Nee. Het is mogelijk. Maar als je kundig wordt neergeschoten - waar ik dan even van uitga -, impliceert dat nog steeds geen criminele banden. Vooralsnog heb je geen bewijzen, je hebt zelfs geen aanwijzingen. Ik sluit het overigens niet uit, uiteraard.
Het komt in me op door de recente gebeurtenissen in Amsterdam maar we zullen wel zien mocht het ooit opgehelderd worden en er een dader gepakt wordt.
pi_32331855
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat te ver gaat.
Ik heb nergens gezegd dat speculeren over de mogelijkheid dat hij banden met criminelen had, dan wel zelf crimineel was, an sich niet zou kunnen.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:28:36 #192
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32331955
gezien de schutters nederlandstalig waren denk ik vooralsnog niet dat hij bij de groep bruinsma hoorde. ik denk eerder een groep die eigenlijk wel genoeg had van deze man die het krakers heel gemakkelijk maakte en zij hun eigendommen verloren zagen gaan aan mensen die stinken en in het bezit zijn van een onverzorgde herdershond. maar dit is dus puur speculatie aangezien dit het juiste tijdstip is om te maken.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:30:08 #193
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32331996
ik heb nog niets anders dan speculatie gehoord
  donderdag 17 november 2005 @ 00:31:27 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332033
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:30 schreef DionysuZ het volgende:
ik heb nog niets anders dan speculatie gehoord
dat begon vooral met de mod die in het begin al riep dat de kogel van rechts kwam. waarna enkele zeer intelligente users hem vermaande met de woorden "dat lijkt me nogal voorbarig".
  donderdag 17 november 2005 @ 00:34:41 #195
94405 Tarak
pi_32332135
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:28 schreef zoalshetis het volgende:
gezien de schutters nederlandstalig waren denk ik vooralsnog niet dat hij bij de groep bruinsma hoorde. ik denk eerder een groep die eigenlijk wel genoeg had van deze man die het krakers heel gemakkelijk maakte en zij hun eigendommen verloren zagen gaan aan mensen die stinken en in het bezit zijn van een onverzorgde herdershond. maar dit is dus puur speculatie aangezien dit het juiste tijdstip is om te maken.
Schutters? Dat heb ik gemist. Waren er meer dan één?

Ik denk niet dat het vastgoedhandelaren waren. Die durven dat niet. Of het zou een kleintje moeten zijn die failliet ging doordat z'n pand gekraakt was en hij er niets mee kon.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_32332262
Wel amusant dat er nogal wat mensen zijn die geloven dat de AIVD betrokken is. Soms krijg ik het gevoel dat er mensen zij die eigenlijk een beetje jaloers zijn op geheime diensten zoals we die kennen uit Zuid-Amerikaanse bananen republieken. Of eigenlijk kennen uit Hollywood films over Zuid-Amerikaanse bananen republieken.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:39:06 #197
94405 Tarak
pi_32332265
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat begon vooral met de mod die in het begin al riep dat de kogel van rechts kwam. waarna enkele zeer intelligente users hem vermaande met de woorden "dat lijkt me nogal voorbarig".
Die kogel van ..... , is meer een running gag.

"De kogel komt (weer) van links" was mijn post in het Verdonk en de buts in het raam topic, waarna ik gelijk door Verbal Lord_Vetinari gecorrigeerd werd dat ik dat toch echt niet kon concluderen. Hij zal me er wel een note voor gegeven hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tarak op 17-11-2005 00:43:39 (sorry Verbal) ]
  donderdag 17 november 2005 @ 00:40:03 #198
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332291
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:39 schreef Tarak het volgende:

[..]

Die kogel van ..... , is meer een running gag.

"De kogel komt (weer) van links" was mijn post in het Verdonk en de buts in het raam topic, waarna ik gelijk door Verbal gecorrigeerd werd dat ik dat toch echt niet kon concluderen. Hij zal me er wel een note voor gegeven hebben.
lol ach die negatieve notes worden toch wel weer rechtgetrokken met je positieve?
  donderdag 17 november 2005 @ 00:41:14 #199
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332322
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Wel amusant dat er nogal wat mensen zijn die geloven dat de AIVD betrokken is. Soms krijg ik het gevoel dat er mensen zij die eigenlijk een beetje jaloers zijn op geheime diensten zoals we die kennen uit Zuid-Amerikaanse bananen republieken. Of eigenlijk kennen uit Hollywood films over Zuid-Amerikaanse bananen republieken.
en dat terwijl de aivd de meer mensen natrekt en afluistert dan welk willekeurig land ter wereld.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:41:51 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332338
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:34 schreef Tarak het volgende:

[..]

Schutters? Dat heb ik gemist. Waren er meer dan één?

Ik denk niet dat het vastgoedhandelaren waren. Die durven dat niet. Of het zou een kleintje moeten zijn die failliet ging doordat z'n pand gekraakt was en hij er niets mee kon.
ik kan het ook verkeerd gelezen hebben
  donderdag 17 november 2005 @ 00:42:35 #201
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32332360
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Nederland is toch ook een bananenrepubliek aant worden?
pi_32332412
De kogel kwam uit een vuurwapen, lijkt me de enige juiste conclusie
pi_32332430
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en dat terwijl de aivd de meer mensen natrekt en afluistert dan welk willekeurig land ter wereld.
Is dat zo?
In ieder geval is Nederland een soort van vrijplaats voor allerlei gespuis, crimineel, extremistisch, of beiden. Dan mag je blij zijn dat in ieder geval de AIVD een oogje in het zeil houdt.

En laten we wel wezen, wáár heb je tegenwoordig buiten Nederland nog krakers? Of beter; buiten Amsterdam? Krakers zijn wel zo jaren 80.
pi_32332456
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:42 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Nederland is toch ook een bananenrepubliek aant worden?
een bananenmonarchie
  donderdag 17 november 2005 @ 00:48:02 #205
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332502
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:45 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Is dat zo?
In ieder geval is Nederland een soort van vrijplaats voor allerlei gespuis, crimineel, extremistisch, of beiden. Dan mag je blij zijn dat in ieder geval de AIVD een oogje in het zeil houdt.

En laten we wel wezen, wáár heb je tegenwoordig buiten Nederland nog krakers? Of beter; buiten Amsterdam? Krakers zijn wel zo jaren 80.
ja dat is zo als ik andere tijden mag geloven.

tuurlijk moet nederland zijn ogen wagenwijd openhouden om de vrijheid te waarborgen. pluim voor de aivd en hoop dat hun bevoegdheden ook bij die vreemde rechters straks wat meer waarde zal hebben. dat laatste vroeg ik me ook al af. gelukkig is cda bezig met een krakersverbod.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:49:03 #206
94405 Tarak
pi_32332533
quote:

[..]

Is dat zo?

Helaas zijn er nog veel te veel. Ben weleens bij zo'n inval aanwezig geweest, zou een simpele ontruiming zijn, krakers moesten weg. Molotov cocktail gegooid, politie valt in, politiehonden erbij, vier man opgepakt, er stonden nog een stuk of zes molotov cocktails klaar op de tafel om gegooid te worden. Alles voor een klein kutpandje. En dat soort dingen haalt de krant niet eens.
Volgens mij is buiten Nederland kraken verboden.

Anarchistische groepen hebben in andere europese landen veel meer aanhang dan dan in Nederland.
pi_32332718
Gaat lekker zo met Nederland .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:58:16 #208
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332729
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:57 schreef du_ke het volgende:
Gaat lekker zo met Nederland .
idd.
pi_32332769
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

idd.
van de week ook al iemand in Groningen op straat neergeschoten (wsl afrekening i/h crimineel milieu). Zou het een soort van 'mode' verschijnsel zijn om op straat mensen neer te schieten?
  donderdag 17 november 2005 @ 01:06:49 #210
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332926
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

van de week ook al iemand in Groningen op straat neergeschoten (wsl afrekening i/h crimineel milieu). Zou het een soort van 'mode' verschijnsel zijn om op straat mensen neer te schieten?
vraag dat maar aan 'mink'
pi_32332985
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vraag dat maar aan 'mink'
Geen connecties in die richting .
  donderdag 17 november 2005 @ 01:10:59 #212
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32333002
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Geen connecties in die richting .
houwen zo!
pi_32333113
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

houwen zo!
Dat moet lukken inderdaad .

Nu maar hopen dat ze de daders hiervan snel pakken en goed straffen (dus geen gekut met vormfouten enzo ).
  donderdag 17 november 2005 @ 01:17:13 #214
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32333139
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat moet lukken inderdaad .

Nu maar hopen dat ze de daders hiervan snel pakken en goed straffen (dus geen gekut met vormfouten enzo ).
als het idd een afrekening die door minkie is georganiseerd dan is de kans miniem.

[ Bericht 2% gewijzigd door zoalshetis op 17-11-2005 01:35:48 ]
pi_32333309
wel opvallend dat de burgermeester van nijmegen, en groenlinks, uitgebreid stil staan bij zijn dood ("hij was een goed mens", "zette zich in voor rechtvaardigheid", etc)

als de vvd een extreem-rechts persoon zou herdenken zou het land te klein zijn...
  donderdag 17 november 2005 @ 01:28:50 #216
94405 Tarak
pi_32333341
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:27 schreef Esc het volgende:
wel opvallend dat de burgermeester van nijmegen, en groenlinks, uitgebreid stil staan bij zijn dood ("hij was een goed mens", "zette zich in voor rechtvaardigheid", etc)

als de vvd een extreem-rechts persoon zou herdenken zou het land te klein zijn...
Dat de burgemeester dat doet, vind ik niet zo raar. Dat is een vorm van damage control en simpelweg haar taak.
  donderdag 17 november 2005 @ 01:28:55 #217
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32333343
quote:

het is al vaker gezegd in dit topic: hij was niet extreem.
  donderdag 17 november 2005 @ 01:33:53 #218
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32333429
quote:

Dat komt dan vooral omdat extreem-rechts zich niet inzet voor rechtvaardigheid.
  donderdag 17 november 2005 @ 01:38:47 #219
35048 WokMaster
De maat-schap-pij dat ben jij
pi_32333492
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:21 schreef Metro2005 het volgende:
Misschien zit de politie er wel achter.
Nee joh daar is de politie in nederland niet professioneel genoeg voor!
aahh durka durka durka
pi_32333499
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:33 schreef broer het volgende:
Doet extreem-links net zo goed niet. Maar goed meneer was niet extremistisch.
pi_32333673
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:33 schreef broer het volgende:

als je onder 'rechtvaardigheid' verstaat bomaanslagen plegen, of de daders van dat soort praktijken helpen, is het maar goed dat extreem rechts zich niet zo erg inzet voor rechtvaardigheid
pi_32333702
Ik kan er geen seconde om rouwen
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 17 november 2005 @ 02:00:52 #223
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32333705
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:57 schreef Esc het volgende:

[..]

als je onder 'rechtvaardigheid' verstaat bomaanslagen plegen, of de daders van dat soort praktijken helpen, is het maar goed dat extreem rechts zich niet zo erg inzet voor rechtvaardigheid
daar heb je wel een punt. een goed punt. extreem links schijnt alles te kunnen veroorloven na de tweede wereldoorlog. beetje off topic maar er is nauwelijks onderzoek gedaan naar de aanslag op janmaat.
  donderdag 17 november 2005 @ 02:03:13 #224
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32333719
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:39 schreef Steijn het volgende:
Doet extreem-links net zo goed niet. Maar goed meneer was niet extremistisch.
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:57 schreef Esc het volgende:
Deze man maakte er - wat ik uit de nieuwsberichten opmaak - een sport van om de overheid en de politie op juridische wijze het leven zuur te maken. Hij kreeg daarin vaak gelijk van de rechter. Dat zegt dat hij volgens de Nederlandse wet zijn gelijk haalde. Ik ben nog zo naïef dat ik dat graag onder het kopje 'rechtvaardigheid' schaar. Dat heeft dus niets met extremisme of - god betere - bomaanslagen te maken.
  donderdag 17 november 2005 @ 02:04:00 #225
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32333724
quote:
Op donderdag 17 november 2005 02:00 schreef zoalshetis het volgende:
daar heb je wel een punt. een goed punt. extreem links schijnt alles te kunnen veroorloven na de tweede wereldoorlog. beetje off topic maar er is nauwelijks onderzoek gedaan naar de aanslag op janmaat.
Béétje offtopic?
  donderdag 17 november 2005 @ 02:05:12 #226
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_32333740
dit topic

Hij is uit de weg geruimd da's wel duidelijk, en ik ben heel benieuwd door wie.
Dit verhaal krijgt een staartje

Als iemand een voorbeeld en toeverlaat was voor de activistenscene, was hij het wel.
Dit heeft grote consequenties voor de Nijmeegse scene en ver daarbuiten

Respect voor wat hij allemaal bereikt heeft.
Het is eigenlijk onvoorstelbaar
| | @ | Overal zanikt bagger...
  donderdag 17 november 2005 @ 02:06:16 #227
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32333754
quote:
Op donderdag 17 november 2005 02:04 schreef broer het volgende:

[..]

Béétje offtopic?
ja een beetje. gaf het zelf al aan.
pi_32334010
quote:
Op donderdag 17 november 2005 02:03 schreef broer het volgende:

Deze man maakte er - wat ik uit de nieuwsberichten opmaak - een sport van om de overheid en de politie op juridische wijze het leven zuur te maken. Hij kreeg daarin vaak gelijk van de rechter. Dat zegt dat hij volgens de Nederlandse wet zijn gelijk haalde. Ik ben nog zo naïef dat ik dat graag onder het kopje 'rechtvaardigheid' schaar. Dat heeft dus niets met extremisme of - god betere - bomaanslagen te maken.
Vroeger was hij zelf betrokken bij de kraker onderwereld, onder andere bij bureau Jansen en Janssen, dit bureau hield zich bezig met het illegaal (inbraken) vergaren van informatie van politie en inlichtingen om zo onderzoek naar krakers te bemoeilijken. Later ging hij zich bezig houden met het vrijpleiten en helpen van -vaak gewelddadige- krakers.

echt een zuiver figuur is het niet..
  donderdag 17 november 2005 @ 02:45:21 #229
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32334045
Ik ga er zo even heen kaarsje branden op de plaats des onheils
  donderdag 17 november 2005 @ 02:57:31 #230
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32334108
quote:
Op donderdag 17 november 2005 02:41 schreef Esc het volgende:
Vroeger was hij zelf betrokken bij de kraker onderwereld, onder andere bij bureau Jansen en Janssen, dit bureau hield zich bezig met het illegaal (inbraken) vergaren van informatie van politie en inlichtingen om zo onderzoek naar krakers te bemoeilijken.
Dat is mogelijk. Ik heb dat nergens gelezen, maar ik neem aan dat je je ergens op baseert. Maar je geeft aan dat dat 'vroeger' was:
quote:
Later ging hij zich bezig houden met het vrijpleiten en helpen van -vaak gewelddadige- krakers.
Of die krakers gewelddadig waren, weet ik niet. Dat kan. Zodra krakers politie tegenover zich hebben, is de vriendelijkheid vaak ver te zoeken. Dat geldt overigens voor beide kanten. Punt is dat hij ze - wat ik tenminste hoor - probeerde vrij te pleiten op juridische wijze. Wie aantoonbaar een gewelddadige kraker is, wordt door geen rechter vrijgesproken. Maar wie aantoonbaar slecht behandeld is door politie of overheid verdient ook verdediging. Dat is een eerlijke en rechtvaardige zaak om voor te strijden.
  donderdag 17 november 2005 @ 03:07:54 #231
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32334151
quote:
Hier bijvoorbeeld.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 17 november 2005 @ 03:10:19 #232
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_32334167
... of hier.

donderdag 17 november 2005 @ 08:02:24 #233
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32334848
quote:

[..]

Is dat zo?

Nieuw Zeeland is meer een vrijplaats hoor, daar worden maandelijks mensen opgepakt die Israelische spionnen blijken te zijn tot en met braziliaanse drugsbarons die allemaal even een maand of wat er tussenuit willen...
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:49 schreef Tarak het volgende:

[..]

Helaas zijn er nog veel te veel. Ben weleens bij zo'n inval aanwezig geweest, zou een simpele ontruiming zijn, krakers moesten weg. Molotov cocktail gegooid, politie valt in, politiehonden erbij, vier man opgepakt, er stonden nog een stuk of zes molotov cocktails klaar op de tafel om gegooid te worden. Alles voor een klein kutpandje. En dat soort dingen haalt de krant niet eens.
Volgens mij is buiten Nederland kraken verboden.

Anarchistische groepen hebben in andere europese landen veel meer aanhang dan dan in Nederland.
2 pagina's terug postte Pietverdriet nog dat krakers in Duitsland een stuk agressiever waren dan de Nederlandse. Denk je nou écht dat Nederland de enigste is? Denk je ook dat Nederland het enige land is waar soft-drugs legaal is?
quote:
Op donderdag 17 november 2005 02:05 schreef la-nina het volgende:
dit topic

Hij is uit de weg geruimd da's wel duidelijk, en ik ben heel benieuwd door wie.
Dit verhaal krijgt een staartje
Zo'n gevoel had ik ook toen ik het op het nieuws hoorde.
quote:
Als iemand een voorbeeld en toeverlaat was voor de activistenscene, was hij het wel.
Dit heeft grote consequenties voor de Nijmeegse scene en ver daarbuiten

Respect voor wat hij allemaal bereikt heeft.
Het is eigenlijk onvoorstelbaar
Zoals eerder geplaatst, hij had een lijst van verdiensten waar menig burger jaloers op mag zijn. Jammer dat nou nét zo iemand eraan moet geloven...

Nog steeds gaat het om een moord, en nog steeds kunnen we niet meer dan speculeren, we kunnen nog absoluut níks uitsluiten.

[ Bericht 24% gewijzigd door Yildiz op 17-11-2005 08:08:02 ]
pi_32335482
quote:
En laten we wel wezen, wáár heb je tegenwoordig buiten Nederland nog krakers? Of beter; buiten Amsterdam?
Hier verderop in de straat woonden tot voor 3 weken geleden een grote groep krakers in een prachtig pand dat al bijna 15 jaar stond te verloederen. Notabene naast het huis van de burgemeester, die volgens mij goed met ze op konden schieten.

En als je een rondleidinkje langs de Utrechtse kraakpanden wil, dan zijn we volgens mij wel een dagje bezig. Ook omdat ik even wat research moet doen omdat ik, in tegenstelling tot wat nogal fokkertjes denken, niet bepaald kind aan huis bij ze ben
pi_32335499
Ter Horst is bang voor opgeklopte speculaties
Van onze verslaggever

NIJMEGEN - Burgemeester Guusje ter Horst van Nijmegen heeft woensdag gewaarschuwd voor opgeklopte speculaties over de aanslag op de linkse activist Louis Sévèke. Omdat er door vrienden en familie beheerst is gereageerd, verwacht ze geen onrust in de stad.

Dinsdagavond rond 21.00 uur werd Sévèke (41) in de Van Welderenstraat twee keer beschoten, de tweede keer toen hij al op de grond lag. Daarbij werd hij in het hoofd getroffen. Sévèke was op slag dood. Buurtbewoners zagen een man weglopen. De dader is nog voortvluchtig..

Sévèke was al decennia actief bij de kraakbeweging in Nijmegen. Samen met zijn vriend en huisgenoot runde hij vanuit de eigen woning een bureau dat ten strijde trok tegen aanmatigend gedrag van de politie. Ook voerde hij met succes processen tegen het onnodig bijhouden van dossiers door de toenmalige BVD.

In een verklaring schrijven familie en vrienden dat ze geen zicht hebben op de toedracht van Sévèkes dood, het motief of de dader. ‘Wij wensen daarover ook niet te speculeren.’

Volgens de partner van Sévèke had hij geen onderwerp onder handen dat tot repercussies zou kunnen leiden. Ook zijn er geen bedreigingen binnengekomen. Wel was Sévèke op de achtergrond betrokken bij een actie om de gevangenschap in afzondering van de moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., aan de kaak te stellen. De initiatiefnemer van die actie is wel bedreigd.

Burgemeester Ter Horst noemde Sévèke woensdag een ‘kritisch volger van het rechtssysteem, die altijd bescheiden bleef en nooit uit was op eigen gewin’. Hoewel hij daarbij vaak de politie in Nijmegen op de korrel nam, ziet hoofdofficier van justitie Van Tooren geen reden, een ander korps het onderzoek te laten uitvoeren.

‘Er zijn 25 rechercheurs op de zaak gezet’, aldus Van Tooren. ‘Een normaal aantal bij een dergelijk afschuwelijk misdrijf. Dit is een ernstige strafzaak, die een enorme impact heeft binnen en buiten Nijmegen’, aldus de hoofdofficier.

(volkskrant)
pi_32335508
Achter volhardend activist Sévèke ging zachtaardig mens schuil

De actiewereld in Nijmegen is sprakeloos en geschokt door de moord op de politieke activist en publicist Louis Sévèke. Waarom werd zo’n aimabel persoon doodgeschoten? Aan speculaties durft niemand zich te wagen.

Louis Sévèke was een echte actievoerder. Hij was principieel, integer en zeer vasthoudend. Als Louis beet had, liet hij niet meer los. Maar wie hem kende, wist ook dat hij vooral een aardig mens was. Zo gedreven als hij was als activist, zo zachtaardig en betrokken was hij in zijn persoonlijke contacten.

Sévèke was een begrip in actievoerend Nijmegen. Van krakers, studenten en antimilitaristen uit de jaren tachtig tot de demonstranten tegen de Betuwelijn in recenter jaren, iedereen die de afgelopen twintig jaar heeft gedemonstreerd, moet hem tegen het lijf zijn gelopen.

Sévèke kwam halverwege de jaren tachtig als student geschiedenis naar Nijmegen, destijds een actiebolwerk. Een van eerste grote acties waarbij hij betrokken raakte, was de kraak en de ontruiming van kantorencomplex de Mariënburg in 1987, die uitmondden in rellen.

De krakers werden hard aanpakt. Een groepje, onder wie Sévèke, werd door justitie aangewezen als organisator en veroordeeld op grond van lidmaatschap van een criminele vereniging, een primeur destijds. Sévèke kreeg negen maanden cel, een ongehoord hoge straf in die tijd.

De Mariënburg-krakers bleken te zijn geïnfiltreerd door politie-informanten. Na zijn veroordeling verlegde Sévèke zijn werkterrein naar het bestrijden van hun werkgever, de inlichtingendiensten. ‘Ze wisten alles over ons. Het werd tijd dat wij ook wat over hen te weten kwamen’, zegt een van zijn vrienden.

Sévèke sloot zich aan bij het SIP, het steunpunt inzage politiedossiers, en was medeoprichter van het OBIV, het Onderzoeksbureau Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten. Sindsdien voerde hij vooral actie in de rechtszaal.

Vaak met succes, want al was Sévèke nog bezig met een studie rechten, hij kende de wet en pleitte als een volleerd advocaat. Hij procedeerde tot aan het Europees Hof voor actievoerders die inzage eisten (en deels kregen) in hun dossier bij de Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD, de voorloper van de AIVD).

Sévèke bestreed het machtsmisbruik van autoriteiten op alle fronten. Hij stond activisten, jongeren en daklozen bij die klaagden over politieoptreden. Twee jaar geleden daagde hij de gemeente die demonstranten een centrumverbod had opgelegd. Burgemeester Guusje ter Horst verloor, Sévèke won.

Achter de schermen stelde hij het werk van de BVD aan de kaak. In 1990 was Sévèke een van de auteurs van De tragiek van een geheime dienst, waarin BVD-informanten in de Nijmeegse actiescène werden ontmaskerd. Eind 1998 verscheen Operatie Homerus, waarin werd onthuld hoe de BVD een informant runde die wapens probeerde te slijten aan radicalen bij de Nijmeegse actiebeweging.

De laatste jaren deed hij van zich spreken als criticus van de AIVD. In ingezonden stukken in landelijke kranten laakte Sévèke het gebrek aan democratische controle op de AIVD en het inzetten van infiltranten. Recente berichten dat een AIVD-infiltrant de Hofstadgroep een granaat had toegespeeld, achtte hij niet uit de lucht gegrepen, met verwijzing naar Operatie Homerus.

In Nijmegen zette hij zich in voor legalisering van kraakpand de Grote Broek, waar hij jarenlang woonde. Dinsdagavond had hij daar weer een vergadering. Om 21.00 uur verliet Sévèke het pand, omdat hij thuis een afspraak had. Daar kwam hij nooit aan. Op 150 meter van de Grote Broek werd hij neergeschoten.

De Nijmeegse actiebeweging, die woensdagmiddag in groten getale bijeenkwam in de Grote Broek, reageerde geschokt. Velen waren te aangedaan voor woorden. Volgens zijn directe omgeving was Sévèke met niets bezig dat zo’n verschrikkelijke daad zou kunnen uitlokken.

Aan speculaties over het motief van de moordenaar durft niemand zich te wagen, misschien nog het meest uit angst dat het verschrikkelijkste waar is: dat Sévèke is vermoord vanwege zijn politieke activiteiten.
pi_32335524
Nijmegen rouwt om vredelievende Louis

(volkskrant)

NIJMEGEN - In het zand voor een leegstaande winkel is een breekijzer gezet, er liggen bossen bloemen, losse gerbera’s. ‘Dit is een groot verlies voor Nijmegen.’

‘Het is géén goede dag’, zegt de eigenaar van de bloemenshop ’t Hoekje in het centrum van Nijmegen. ‘De omzet is inderdaad hoger dan normaal op een woensdagmorgen, maar dat had ik eigenlijk liever niet gehad.’

Veel bloemen die over de toonbank gaan, dienen als eerbetoon voor Louis Sévèke (41), die dinsdagavond even na negen uur ’s avonds ruim honderd meter verderop werd doodgeschoten, op de hoek van de Van Welderenstraat en de Eilbrachtstraat.

Op de plek van de moord is woensdag rond het middaguur een kleine gedenkplaats ontstaan. Voor een leegstaande winkel zijn door vrienden van het slachtoffer bakstenen uit de grond gehaald en is in het vrijgekomen zand een breekijzer gepoot. Daar omheen liggen bossen bloemen, losse gerbera’s en een heidestruikje.

De meeste passanten hebben er weinig oog voor, maar twee jonge vrouwen leggen ieder een bloem bij de pui. ‘We kenden hem niet persoonlijk’, zegt een van hen aangedaan. ‘Ik dacht dinsdagavond dat het een liquidatie was van een crimineel. We hebben er zelfs nog grapjes over gemaakt. Daar voel ik me nu ontzettend schuldig over.’

Een man en een vrouw die even later een bosje bloemen komen neerleggen bij het geïmproviseerde monument kenden het slachtoffer wel. Ook zij zijn geschokt door de moord. ‘Over het motief kunnen we alleen speculeren, maar dat heeft weing zin’, zegt de man. ‘Het is bizar. Louis was heel actief, maar hij was zeker geen extreme activist, hoewel dat wel wordt gesuggereerd. Hij was juist zeer vredelievend. Dit is een heel groot verlies voor Nijmegen.’

Studente Anke Rosmalen, die een kamer huurt aan de andere kant van de Van Welderenstraat hoorde de schoten. Haar vriend die tijdens de schietpartij net thuiskwam, zag de dader eerst rustig weglopen en vervolgens gaan rennen, een sporttas in de hand, richting Vlaamsegas.

Haar vriend was ook als eerste bij het slachtoffer, aldus Van Rosmalen. ‘Hij heeft aan zijn hals gevoeld of hij nog leefde, maar dat was niet het geval. Ik heb 112 gebeld. Je zag het bloed op zijn hoofd. Heel kort daarna kwam er een motoragent. Die hield het slachtoffer op een haast beschermende, vaderlijke manier vast; toen hoopte ik even dat hij toch nog leefde.’

Het onderzoek dat na de moord op Sévèke volgde, duurde tot diep in de nacht. ‘Toen we om kwart voor vier naar bed gingen, lag hij er nog. Het was hier net Crime Scène Investigation’, zegt studente Anke Rosmalen. ‘Morgen heb ik twee tentamens, eentje over posttraumatische stressstoornis. Nou daar weet ik nu alles van.’

Krakersbolwerk, woonwerkpand De Grote Broek, tweehonderd meter verderop, waar Sévèke dinsdagavond vergaderde, is ‘wegens omstandigheden gesloten’, staat op de voordeur. Wel komt er een bewoonster even aan de deur. ‘We geven nu geen commentaar, we zijn bijeen om te rouwen.’

Achter het raam hangt het spandoek: ‘Rita, nog steeds geen bloed aan je handen?’ Over het spandoek ontstond dinsdag een rel toen bleek dat fractieleider Wouter van Eck van GroenLinks, de grootste partij in de gemeenteraad, de eigen fractiekamer in het gemeentehuis van Nijmegen met dergelijke verwijten aan minister Verdonk had opgesierd. De oppositie probeerde daarop in de gemeenteraadsvergadering van dinsdagavond, tevergeefs, Van Eck uit zijn ambt als vice-voorzitter van de raad te zetten.

‘Ik hoop van ganser harte dat die mallotige actie van Van Eck hiermee niks te maken heeft’, zegt een raadslid, dat liever anoniem blijft.

‘Als je ziet op de website van De Telegraaf wat een haat dat oproept, dan houd ik mijn hart vast. Stel je voor dat de moord een politieke afrekening is? Dan loopt het vandaag misschien wel uit de hand bij de geplande fakkeloptocht om de slachtoffers van de brand op Schiphol te herdenken. Ik ben blij dat ik dan de stad uit ben’, aldus het raadslid. De fakkeltocht werd mede door Sévèke georganiseerd.

Burgemeester Guusje ter Horst van Nijmegen zei woensdag er geen moment over gedacht te hebben de fakkeltocht voor de slachtoffers van de brand op Schiphol te verbieden. ‘Daar is absoluut geen enkele aanleiding voor. Ik heb contact met de familie en vrienden van Louis Sévèke. Er is geen aanleiding te denken dat die de gelegenheid zullen aangrijpen voor rumoer.’
pi_32335539
De website van het kraakpand Grote Broek www.grotebroek.nl is alleen maar zwart.

Hulde voor vrienden en familie dat ze er zo discreet en rustig mee omgaan en niet in de hysterie en beschuldigingen schieten tot nu toe.
pi_32337133
Politie zwijgt over onderzoek dood activist

NIJMEGEN (ANP) - De politie doet in afwachting van de eerste resultaten van het onderzoek naar de dood van politiek activist Louis Sévèke geen mededelingen meer over de zaak. Dat zei een woordvoerster van de politie donderdag.

De 41-jarige Nijmegenaar werd dinsdagavond in zijn woonplaats op straat doodgeschoten. De man werd door twee kogels in het hoofd getroffen.

In de hoop dat getuigen met mobiele telefoons foto's van de schietpartij hadden gemaakt, deed de politie woensdag een oproep aan getuigen zich te melden. Er werd een speciaal telefoonnummer geopend waarop mensen zich konden melden. Een team van 25 rechercheurs deed woensdag uitgebreid buurtonderzoek in de omgeving van de plek van het misdrijf.

Over de resultaten hiervan wilde de politie donderdagochtend nog niets naar buiten brengen. ,,Zodra we iets hebben, laten we dat via onze website weten'', aldus de woordvoerster.
pi_32337144
Weet je wat ik nog wel het aller-smerigste vind? Het feit dat de dader nog eens een keer door zijn hoofd schoot toen hij al op de grond lag....
Daar moet je wel HEEL berekenend voor zijn
Daarom ben ik ervan overtuigd dat hij door iemand uit het criminele circuit is omgelegd. Ik denk ook niet dat de dader ooit gevonden gaat worden
  donderdag 17 november 2005 @ 10:53:09 #241
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32337279
quote:
Op donderdag 17 november 2005 02:41 schreef Esc het volgende:

[..]

Vroeger was hij zelf betrokken bij de kraker onderwereld, onder andere bij bureau Jansen en Janssen, dit bureau hield zich bezig met het illegaal (inbraken) vergaren van informatie van politie en inlichtingen om zo onderzoek naar krakers te bemoeilijken. Later ging hij zich bezig houden met het vrijpleiten en helpen van -vaak gewelddadige- krakers.

echt een zuiver figuur is het niet..
Wat een gelul.

Is er iemand die op volledig juridisch legale wijze en rustige manier zonder ook maar iemand een smerige streek te leveren danwel naar geweld te grijpen, zijn werk uitvoert, precies zoals we allemaal willen in dit land dus, is het nog een zogenaamde linkse -extremist .

Deze mensen hebben echt geen zak te maken met bommen en aanslagen en dergelijke en het getuigt niet van al teveel intelligentie als je hen per se wel zo wil afschilderen.

Want je hebt het simpelweg niet goed.
pi_32337310
Jansen en Jansen is allesbehalve illegaal bezig - ze vechten nou juist tegen dat soort dingen.
pi_32337395
Louis Sévèke had bij BVD zeker één vijand
Door RONALD VAN GEENEN

ROTTERDAM - De vermoorde activist Louis Sévèke maakte in ieder geval één grote vijand. Hij brak de ‘carrière’ van geheim agent Cees van Lieshout, alias Rob Kamphuis, alias (codenaam) Homerus.

Van Lieshout infiltreerde in de jaren tachtig als BVD-informant, voorloper van de huidige veiligheidsdienst AIVD, in de extreemlinkse actiegroep Rood Verzetsfront. De beweging sympathiseerde onder meer met de gewelddadige RAF in Duitsland.

In een lijvig boek van Sévèke dat in 1990 verscheen, werd de handel en wandel van Van Lieshout uitgebreid uit de doeken gedaan, compleet met foto’s van de BVD-agent. Het boek deed zoveel stof opwaaien dat Van Lieshout zich gedwongen zag naar Kreta te verhuizen.

De ex-agent kreeg daar een uitkering, maar die werd ineens stopgezet. Van Lieshout keerde in 1992 terug om verhaal te halen bij zijn voormalige werkgever. Omdat die geen sjoege gaf, pleegde Van Lieshout twee overvallen op pompstations. Vrijwel meteen daarna werd hij gearresteerd en tot anderhalf jaar cel veroordeeld.

In de gevangenis benaderde hij een journalist van dagblad De Gelderlander om zijn verhaal te doen. Snel daarna deed Van Lieshout er het zwijgen toe. Hij zou – in ruil voor verdere geheimhouding – alsnog een deal hebben gesloten met de Nederlandse staat. Na zijn vrijlating vertrok hij weer naar Kreta, waar hij nu nog verblijft.

Pikant is dat Sévèke de affaire nog geen twee weken geleden opnieuw aanhaalde in een opiniestuk in NRC Handelsblad. Daarin beschrijft de Nijmeegse activist dat Van Lieshout bij zijn infiltraties allesbehalve op de achtergrond bleef. Hij zou betrokken zijn geweest bij verschillende aanslagen en zette daar ook toe aan in de tijd dat hij actief was binnen het Rood Verzetsfront. Ook zou hij meermalen hebben geprobeerd wapens en explosieven te bemachtigen of te maken.

De AIVD ziet geen verband tussen de recente publicatie van Sévèke en diens gewelddadige dood. ,,Wij geloven niet zo in complottheorieën”, zegt een woordvoerder van de dienst. De inlichtingendienst, die veel informatie in huis heeft over Sévèke, wil ook niet zeggen of de AIVD een rol speelt in het politieonderzoek naar de moord op de Nijmegenaar. ,,Dat kunnen wij bevestigen noch ontkennen.’’

(bron: Algemeen Dagblad
pi_32337512
Kijk, nu wordt het interessant. Van Lieshout heeft een deal gesloten met de Nederlandse staat en daar poen voor ontvangen, vervolgens huurt hij van dat geld een huurmoordenaar in om Sévèke om te leggen omdat laatstgenoemde nog veel meer smeuiige informatie over hem in huis heeft en ook bereid is deze bekend te maken. Zou kunnen toch?
  donderdag 17 november 2005 @ 11:06:10 #245
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_32337609
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:02 schreef nozem het volgende:
Kijk, nu wordt het interessant. Van Lieshout heeft een deal gesloten met de Nederlandse staat en daar poen voor ontvangen, vervolgens huurt hij van dat geld een huurmoordenaar in om Sévèke om te leggen. Zou kunnen toch?
dat zou wel heel doorzichtig zijn
pi_32337638
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:06 schreef Againzender het volgende:

[..]

Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen. Maar och, wellicht ben ik niet geschikt voor een functie als rechercheur.
pi_32337680
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:07 schreef nozem het volgende:

[..]

Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen. Maar och, wellicht ben ik niet geschikt voor een functie als rechercheur.
Zie de ontvoering van Claudia Melchers.
  donderdag 17 november 2005 @ 11:10:31 #248
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_32337737
quote:

[..]

dat klopt, niet elke afrekening hoeft even professioneel opgezet te zijn natuurlijk.

Maar goed, ik wacht maar af, speculeren ben ik niet zo goed in
pi_32337867
Toch een boeiend figuur, die Louis Sévèke, althans wat ik zo over hem lees. Ik heb wel respect voor dat soort mensen, ook al ben ik het dan vaak niet met hun (te linkse) standpunten eens.
pi_32337898
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:06 schreef Againzender het volgende:

[..]

In het echte leven zijn er doorgaans geen verheven en ingewikkelde motieven voor een moord. Criminelen zijn ook geen subtiele verfijnde mensen.
Deze Louis moest dood waarschijnlijk omdat hij te diep gewroet heeft in de verkeerde zaken. Een "normaal" mens beschikt niet over een vuurwapen, een doorsnee burger pleegt niet op koele wijze een moord in het bijzijn van meerdere getuigen, of is in staat meteen raak te schieten.
pi_32337921
quote:

[..]

Een kat die dus al zo'n 11 jaar een luizen levendje leidt op Kreta, om vervolgens 11 jaar na dato alsnog zijn vrijheid op het spel te zetten door een moord.
Nee, onzinnig verhaal.
pi_32337951
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:15 schreef Thisbe het volgende:

[..]

In het echte leven zijn er doorgaans geen verheven en ingewikkelde motieven voor een moord. Criminelen zijn ook geen subtiele verfijnde mensen.
Deze Louis moest dood waarschijnlijk omdat hij te diep gewroet heeft in de verkeerde zaken. Een "normaal" mens beschikt niet over een vuurwapen, een doorsnee burger pleegt niet op koele wijze een moord in het bijzijn van meerdere getuigen, of is in staat meteen raak te schieten.
En daarom klopt mijn vermoeden. Ik zal maar meteen de politie verwittigen.
pi_32337990
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:16 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Een kat die dus al zo'n 11 jaar een luizen levendje leidt op Kreta, om vervolgens 11 jaar na dato alsnog zijn vrijheid op het spel te zetten door een moord.
Nee, onzinnig verhaal.
Je weet niet wat voor informatie Sévèke nog meer over hem had, misschien was zijn publicatie in 1990 slechts het topje van de ijsberg.
  donderdag 17 november 2005 @ 11:21:41 #254
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32338059
Het is in ieder geval geloofwaardiger dan dat vastgoedhandelaren er achter zouden zitten.

Van wat ik begrijp gaat het vooral om vastgoed in Nijmegen en de bekende vastgoedmensen hier zoals Theo hendriks e.d. zijn niet bepaald de types die overgaan tot dit soort opdrachten. Het is hier geen Amsterdam.
pi_32338197
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Hier verderop in de straat woonden tot voor 3 weken geleden een grote groep krakers in een prachtig pand dat al bijna 15 jaar stond te verloederen. Notabene naast het huis van de burgemeester, die volgens mij goed met ze op konden schieten.

En als je een rondleidinkje langs de Utrechtse kraakpanden wil, dan zijn we volgens mij wel een dagje bezig. Ook omdat ik even wat research moet doen omdat ik, in tegenstelling tot wat nogal fokkertjes denken, niet bepaald kind aan huis bij ze ben
Ik heb toch aardig wat rondgereist door Europa, en ik kan me eigenlijk geen krakers herinneren. Behalve dan in Italië.
Utrecht, o.k. Daar kom ik zeer zelden. Ik ben denk ik vaker in Rome geweest
In A'dam kom ik zeer regelmatig, en daar loop krakers gegarandeerd tegen het lijf.
Ik had overigens ook niet verwacht dat jij daar kind aan huis zou zijn, een onwaarschijnlijke combinatie. Voor zover ik dat kan beoordelen.

Ik heb trouwens die link bekeken van Dagonet, dus er zijn wel degelijk krakers buiten Nederland.
Mischien dat in andere landen stadscentra beter onderhouden, en beter gecontroleerd worden dan bv Amsterdam. Ik weet het eigenlijk wel zeker.
  donderdag 17 november 2005 @ 11:31:09 #256
45206 Pietverdriet
pi_32338292
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:27 schreef Godslasteraar het volgende:

Mischien dat in andere landen stadscentra beter onderhouden, en beter gecontroleerd worden dan bv Amsterdam. Ik weet het eigenlijk wel zeker.
Je vindt ergens nergens ter wereld zoveel sociale woningsbouw in het centrum van de hoofdstad als in Amsterdam, en nog is het niet goed volgens de krakers aldaar.
pi_32338313
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:27 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk wel zeker van niet. Ga eens in Brussel kijken, of in Luik of desnoods Marseille en zeg dat dan nog eens een keer.

Dat kraken desondanks een typisch Nederlandse activiteit is valt niet te ontkennen, maar dat ligt in ieder geval niet aan de slecht onderhouden stadscentra in Nederland.
pi_32338318
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:19 schreef nozem het volgende:

[..]

Je weet niet wat voor informatie Sévèke nog meer over hem had, misschien was zijn publicatie in 1990 slechts het topje van de ijsberg.
11 jaar is een hele tijd. De reden waarom Sévèke dan nog comprimerend materiaal zou achterhouden is voor chantage, dat zou je tenminste kunnen denken. Ze zouden die man op Kreta wel even kunnen nagaan natuurlijk.
Maar mischien is er al een spoor, en die krijgen wij dan voorlopig zeker niet te horen.
pi_32338358
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:32 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

11 jaar is een hele tijd. De reden waarom Sévèke dan nog comprimerend materiaal zou achterhouden is voor chantage, dat zou je tenminste kunnen denken. Ze zouden die man op Kreta wel even kunnen nagaan natuurlijk.
Maar mischien is er al een spoor, en die krijgen wij dan voorlopig zeker niet te horen.
Amateur-rechercheurtje spelen is ook leuk, dus och..
  donderdag 17 november 2005 @ 11:34:22 #260
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_32338385
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:19 schreef nozem het volgende:

Dit was echt wel een van z'n levenswerken.
Ik geloof nooit dat die hele zaak hier direct iets mee te maken heeft.

Iemand als Seveke kweekt gaandeweg meer vijanden dan je/hij zou kunnen vermoeden.

Meer
pi_32338723
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

Je vindt ergens nergens ter wereld zoveel sociale woningsbouw in het centrum van de hoofdstad als in Amsterdam, en nog is het niet goed volgens de krakers aldaar.
Ja. Ik vind Amsterdam sowieso een merkwaardige stad wat dat betreft. Het lijkt me een erg verarmde stad.
En een eiland opspuiten om er vervolgens onbetaalbare woningen op te bouwen is ook niet erg bervorderlijk. Ik zie genoeg braakliggende weilandjes rondom A'dam. laat ze daar maar bouwen. Jammer voor dat kleine beetje natuur, maar dat komt ervan in een land zo dicht bevolkt als Nederland.
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:31 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk wel zeker van niet. Ga eens in Brussel kijken, of in Luik of desnoods Marseille en zeg dat dan nog eens een keer.

Dat kraken desondanks een typisch Nederlandse activiteit is valt niet te ontkennen, maar dat ligt in ieder geval niet aan de slecht onderhouden stadscentra in Nederland.
Nou ja, ik wil ook zeker niet beweren dat Nederland nu zo slecht is. Moet je eens in Engeland gaan kijken, je schrikt je de pleuris. En er is in Nederland een hoop verbeterd de afgelopen 20 jaar. Zeker in A'dam.

En Amateur-rechercheurtje spelen is inderdaad leuk
  donderdag 17 november 2005 @ 13:11:16 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32340988
Bijna iedereen hier kijkt de verkeerde kant op!
Gezien zijn veelvuldige bemoeienis met de AIVD ligt het voor de hand dat de AIVD juist informatie aan deze activist onttrok (wellicht zonder dat hij dat in de gaten had).
Hierdoor kunnen extreem linkse terroristen zich bedreigd gevoeld hebben en hem daarom hebben geliquideerd.
Dit is gewoon het meest voor de hand liggende scenario. Ik begrijp niet waarom dat bij zo weinig mensen opkomt.
Mijn reisverslagen
  donderdag 17 november 2005 @ 13:14:31 #263
45206 Pietverdriet
pi_32341069
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:46 schreef Godslasteraar het volgende:

Nou ja, ik wil ook zeker niet beweren dat Nederland nu zo slecht is. Moet je eens in Engeland gaan kijken, je schrikt je de pleuris. En er is in Nederland een hoop verbeterd de afgelopen 20 jaar. Zeker in A'dam.
je moet eens weten hoe Engeland de afgelopen 20 jaar is opgeknapt.
pi_32341490
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hoezo bijdehand lulletje? Wat is dat nu weer voor achterlijke opmerking .

Hie kom je aan de vergelijking met Vokert

M.a.w. wat zit je te zwetsen als een infantiel mannetje?
Naar wat ik van hem lees in de OT en de info die er te vinden is op zijn groepje was deze ex-pygmee : een bijdehand lulletje

Volkert extreem links, dit figuur erg links, je kan natuurlijk geen appelen met peren vergelijken maar appelen natuurlijk wel met elkaar
  donderdag 17 november 2005 @ 13:30:06 #265
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32341533
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:28 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Naar wat ik van hem lees in de OT en de info die er te vinden is op zijn groepje was deze ex-pygmee : een bijdehand lulletje

Volkert extreem links, dit figuur erg links, je kan natuurlijk geen appelen met peren vergelijken maar appelen natuurlijk wel met elkaar
Oke, ik begrijp al op welk niveau dit zit. laat maar.
  donderdag 17 november 2005 @ 13:40:01 #266
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_32341853
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:11 schreef SeLang het volgende:
Gezien zijn veelvuldige bemoeienis met de AIVD ligt het voor de hand dat de AIVD juist informatie aan deze activist onttrok (wellicht zonder dat hij dat in de gaten had).
Hierdoor kunnen extreem linkse terroristen zich bedreigd gevoeld hebben en hem daarom hebben geliquideerd.
Flikker toch op man!

Lekker hypen, om te janken is 't
pi_32342534
Gisternacht er ongepland toch even langsgelopen.

Al die kaarsjes brandend op zo'n onschuldi ogend hoekje van deze verder zo mooie stad.
Deed me toch wel wat .
  donderdag 17 november 2005 @ 14:11:14 #268
45206 Pietverdriet
pi_32342760
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:03 schreef InsertCredit het volgende:

deze verder zo mooie stad.
We hebben het hier wel over Nijmegen schat, Nijmegen is lelijk want platgebombardeerd, crimineel en agressief. Heb in de tijd dat ik er woonde meerdere schietpartijen meegemaakt (waarvan 1 op plein 44)
  donderdag 17 november 2005 @ 14:12:31 #269
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32342806
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We hebben het hier wel over Nijmegen schat, Nijmegen is lelijk want platgebombardeerd, crimineel en agressief. Heb in de tijd dat ik er woonde meerdere schietpartijen meegemaakt (waarvan 1 op plein 44)
Het is een linkse stad. Dat alleen al maakt het mooi
pi_32342866
quote:

[..]

haha nouja zeg, nijmegen heeft lelijke kanten (de broerstraat met de v&d en natuurlijk de o zo lelijke hema) maar gelukkig ook nog veel mooie kanten, de grote markt met de Waag als trots, de waalkade, het kronenburgerpark, het valkhof. En crimineel en agressief? Misschien heb je toevallig zelf wat nare dingen meegemaakt maar uit onderzoeken komt Nijmegen er toch altijd goed uit als het om agressie en criminaliteit gaat.
  donderdag 17 november 2005 @ 14:17:18 #271
45206 Pietverdriet
pi_32342967
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:14 schreef EvilFaith het volgende:

Misschien heb je toevallig zelf wat nare dingen meegemaakt maar uit onderzoeken komt Nijmegen er toch altijd goed uit als het om agressie en criminaliteit gaat.
De onderzoeken ik me herinner was Nijmegen een van de crimineelste steden van Nederland, maar das ook al weer enige tijd terug.
  donderdag 17 november 2005 @ 14:18:21 #272
45206 Pietverdriet
pi_32342995
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:12 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Waarom?
pi_32344221
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De onderzoeken ik me herinner was Nijmegen een van de crimineelste steden van Nederland, maar das ook al weer enige tijd terug.
Dat heb je goed gelezen, Nijmegen staat op de vijfde plaats van crimineelste plaatsen in Nederland!
Nijmegen is inderdaad niet erg mooi (op een paar stukken na), maar toch woon ik er graag. Leuke kroegen, leuke restaurantjes, de Vierdaagse, de rechtenfaculteit
  donderdag 17 november 2005 @ 15:01:12 #274
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_32344242
quote:
Nijmegen is lelijk want platgebombardeerd
Platgebombardeerd? Dat valt ook wel mee...
Het station tot aan de markt, c'est tout.
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
  donderdag 17 november 2005 @ 15:03:01 #275
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_32344294
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:00 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Dat heb je goed gelezen, Nijmegen staat op de vijfde plaats van crimineelste plaatsen in Nederland!
Nijmegen is inderdaad niet erg mooi (op een paar stukken na), maar toch woon ik er graag. Leuke kroegen, leuke restaurantjes, de Vierdaagse, de rechtenfaculteit
...NEC
  donderdag 17 november 2005 @ 15:09:45 #276
45206 Pietverdriet
pi_32344473
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:03 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

...NEC
NEC of Ehn Euhj Say?
  donderdag 17 november 2005 @ 15:10:58 #277
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32344516
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

NEC of Ehn Euhj Say?
Eniesee.
  donderdag 17 november 2005 @ 15:12:35 #278
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32344568
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:03 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

...NEC
Kijk eens aan een echte bosjesman
  donderdag 17 november 2005 @ 15:34:57 #279
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_32345236
Nee hoor, gewoon een trouwe supporter
pi_32345709
Deze moord lijkt wel een uitzondering op de overige liquidties van de afgelopen tijd. Ik tenminste neem aan dat een activist geen bekende is in de vastgoedwereld en geen strafrechtadvocaat is. Of had John van de Heuvel ook een afspraak met hem?
pi_32345901
tvp
Hand in Hand.
"He who does'nt understand history is doomed to repeat it."
  donderdag 17 november 2005 @ 16:03:03 #282
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_32346142
quote:

[..]

laten we het op 'speciaal' houden.
pi_32346192
quote:

[..]

Kut niet genoeg gebombardeerd dus
pi_32346583
quote:

[..]

Wat nou lelijk? Nijmegen is helemaal niet lelijk. De binnenstad is inderdaad voor een groot deel platgegooid in de oorlog (door een stupide Engelse piloot zelfs) maar er is nog genoeg historie over. Daarnaast denk ik dat Nijmegen een van de steden is met de meeste statige herenhuizen uit laat 19e eeuw, heel oost staat er vol mee. Nijmegen moest rond die tijd een stad worden waar het aangenaam toeven was voor de welgestelde mensch. Dat de stad op nummer 5 van de meest criminele steden van Nederland staat verbaast me enigszins. Dat zou betekenen dat na Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht Nijmegen de meest criminele stad is. Nog voor Heerlen, Eindhoven, Tilburg en Breda. Veel merk ik er niet van in het dagelijks leven en ik heb in de slechtste wijk van de stad gewoond maar dat zegt misschien ook weer niet veel.

Verder is het natuurlijk een bruisende studentenstad waar altijd wat te doen is.

Tot zover mijn promotiepraatje over Nijmegen.
Hebben ze de dader inmiddels al gepakt?

[ Bericht 0% gewijzigd door nozem op 17-11-2005 17:42:07 ]
pi_32347562
Nee, nog niet, dus laten we verder gaan met Nijmegenpromotie, da's net zo min offtopic als dat gehakketak over of krakers al dan niet tuig zijn.

De aanblik van de Waalkade met de Waalbrug, en op de achtergrond de Stevenskerk als je per trein over de spoorbrug vanuit richting Arnhem aankomt, is ongeevenaard
  donderdag 17 november 2005 @ 16:55:52 #286
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_32347641
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:53 schreef thaleia het volgende:

De aanblik van de Waalkade met de Waalbrug, en op de achtergrond de Stevenskerk als je per trein over de spoorbrug vanuit richting Arnhem aankomt, is ongeevenaard
Het feit dat je Arnhem uitrijdt maakt het natuurlijk nog mooier
pi_32347672
  donderdag 17 november 2005 @ 17:15:49 #288
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
  donderdag 17 november 2005 @ 17:30:06 #289
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32348662
quote:
Als je trein dáár rijdt, ben je flink ontspoord.

Waarmee we weer ontopic zijn...

(Vanavond in Bureau Misdaad (RTL5, 21.30 uur) aandacht voor deze moord. Geen beelden uit de bewakingscamera's, geen reconstructie, waarschijnlijk ook geen reden om te kijken, dus.)
  donderdag 17 november 2005 @ 17:40:12 #290
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_32349018
Ja idd, ik kon geen foto vinden met en de waalbrug en de stevenstoren vanuit die hoek (spoorbrug)
pi_32349540
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:11 schreef SeLang het volgende:
Dit is gewoon het meest voor de hand liggende scenario. Ik begrijp niet waarom dat bij zo weinig mensen opkomt.
Als in linkse kring duidelijk wordt dat iemand een infiltrant/geheim agent is dan wordt deze informatie gewoon publiek gemaakt. Daarmee kan die persoon dan geen informatie meer verzamelen en is zijn/haar rol uitgespeeld. Dit is in het verleden meerdere keren zo gegaan, een van die keren heb ik persoonlijk meegemaakt meneer de infiltrant dook later op bij Nedelrand Mobiel. Jouw lage manier om linkse bewegingen zwart te maken is totaal niet op kennis of ervaring gebaseerd.
  donderdag 17 november 2005 @ 18:01:23 #292
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32349622
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:58 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Als in linkse kring duidelijk wordt dat iemand een infiltrant/geheim agent is dan wordt deze informatie gewoon publiek gemaakt. Daarmee kan die persoon dan geen informatie meer verzamelen en is zijn/haar rol uitgespeeld. Dit is in het verleden meerdere keren zo gegaan, een van die keren heb ik persoonlijk meegemaakt meneer de infiltrant dook later op bij Nedelrand Mobiel. Jouw lage manier om linkse bewegingen zwart te maken is totaal niet op kennis of ervaring gebaseerd.

Ik denk ook dat het een infiltrant is die m heeft omgelegd
pi_32350361

[ Bericht 46% gewijzigd door kLowJow op 17-11-2005 18:29:23 ]
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_32350394
Klowjow, Ik meen wat ik zeg!!!!
Hij heeft een gevangenisverleden!!!!
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_32350544
Er zijn inmiddels 45 mensen verhoord.
Vanavond komt het bij Bureau Misdaad op RTL5 - de politie heeft haar ziel aan de commercielen verkocht
pi_32350698
Om een ziel te verkopen moet je er eerst een hebben
pi_32350781
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:41 schreef desiredbard het volgende:
Om een ziel te verkopen moet je er eerst een hebben
Ga even ergens ander spelen joh, relnicht
pi_32350836
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Ga even ergens ander spelen joh, relnicht
Hij laat zich op eenzelfde wijze laatdunkend over de politie uit als jij, en dan noem je hem een relnicht?
pi_32350872
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:47 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Hij laat zich op eenzelfde wijze laatdunkend over de politie uit als jij, en dan noem je hem een relnicht?
Noem het maar hetzelfde
pi_32350995
quote:

boos rechts kaal mannetje is de dader denk ik.

(ik ben zo links als het maar kan btw)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 17 november 2005 @ 18:58:22 #301
125643 GREED
GREED = GOOD
pi_32351139

[ Bericht 91% gewijzigd door kLowJow op 17-11-2005 19:07:27 ]
SOCIALISTEN TERRORISTEN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')