abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 07:21:38 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32305562
quote:

Activist doodgeschoten in Nijmegen
In Nijmegen is de plaatselijk bekende politieke activist Louis Seveke (41) doodgeschoten.

Twee schoten
De man werd in de Van Welderenstraat in het centrum met twee schoten om het leven gebracht. Over de toedracht van de schietpartij is nog niets bekend. Hij liep rond half tien door de straat toen plotseling een schutter tevoorschijn kwam. Het is niet duidelijk of het om moord met voorbedachte rade gaat.

Linkse activist
Het slachtoffer was een linkse activist die al geruime tijd bekendheid genoot in Nijmegen als strijder tegen onrecht dat met name door de politie zou zijn aangedaan.

Werkgroep
Seveke richtte de werkgroep Steunpunt Informatiedienst Politie Nijmegen (SIP Nijmegen) op. Deze werkgroep heeft met succes talloze processen gevoerd tegen het onnodig bijhouden van dossiers van politiek actieve mensen door wat toen nog de Binnenlandse Veiligheids Dienst (BVD) heette.

BVD
Onder meer door inspanningen van SIP Nijmegen hebben in de jaren negentig veel mensen inzage gekregen in gegevens die de BVD over hen had bijgehouden en die hen parten speelden bij sollicitaties.

Klachten
Seveke leidde ook de Werkgroep Klachten Politieoptreden (WKP). Deze werkgroep bestreed de wettelijk onjuiste behandeling van arrestanten. De werkgroep kwam onlangs nog in het landelijke nieuws door een klacht over het tijdens protestacties aanhouden van mensen die geen identiteitsbewijs bij zich hadden.

Verdonk
Seveke onderhield veel contacten met andere activisten in Nijmegen. Hij kwam geregeld in woonwerkpand De Grote Broek. De politie viel de afgelopen dagen enkele keren bij dit gebouw en andere actiepanden in Nijmegen binnen wegens het tonen van posters tegen het beleid van minister Verdonk (Integratie).

Geschokt
Vrienden van het slachtoffer hebben geschokt gereageerd op de gebeurtenis. Zij zijn volgens zegslieden kort na de schietpartij bijeen gekomen op drie verschillende plaatsen in Nijmegen waar de man vaak kwam, onder andere bij Seveke's woning in de Nijmeegse wijk Bottendaal.

Bekijk ook:
Meer politienieuws

Bron @ RTL Nieuws.nl
Damn Wat erg.
Je zou er haast een samenzwering achter gaan zoeken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 07:44:38 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32305634
quote:
Op woensdag 16 november 2005 07:21 schreef Yildiz het volgende:

liep rond half tien door de straat toen plotseling een schutter tevoorschijn kwam. Het is niet duidelijk of het om moord met voorbedachte rade gaat.

Mjah, afgezien van de theoretische kans dat iemand 'zomaar op straat een willekeurige voorbijganger opwacht en neerschiet' lijkt me dit toch een liquidatie.

Niet ondenkbeeldig dat het met zijn activisme te maken heeft denk ik, maar ik weet verder niks van deze Louis Seveke.
pi_32305671
Hmmmja, bij klaarblijkelijk zo'n bekende linkse activist (ik had er nog nooit van gehoord ) denk ik ook meteen dat hij vast niet is neergeknald als 'willekeurige voorbijganger'....dus dan denk je aan rechtse lui als daders of je denkt aan een AIVDgerelateerde toestand.....maar gezien het feit dat het kennelijk in de van Welderenstraat (dat meldt iemand in het Nijmegentopic) was kan het net zo goed een drugs- of gokgerelateerde ruzie zijn geweest (ik ken de man dus niet he, dus ik weet niet of hij zich in die kringen begaf...je kunt natuurlijk ook de pech hebben dat je toevallig (na een bezoekje aan de Bijstand ) voorbijloopt op het moment dat twee figuren, verwikkeld in een gok- of drugsruzie, elkaar proberen af te knallen
pi_32305678
Louis
Wat doen ze?
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
  woensdag 16 november 2005 @ 08:00:18 #5
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32305710
Ik denk in ieder geval niet dat overheidsdiensten zich schuldig zouden maken aan het liquideren van linkse elementen. Ieder persoon waarvan enigszins dreiging uit gaat is waardevoller als hij in leven is. Zijn opvolger zou immers weer zonder enige dossiervorming vrij kunnen bewegen. Los daarvan denk ik dat als overheidsdiensten zich bezig zouden gaan houden met liquideren we in een heel snel tempo politici en/of leden van het Koninklijk Huis zouden gaan verliezen.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 16 november 2005 @ 08:11:27 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32305764
Mag ik het roepen? Ja? Ja?

De kogel kwam van rechts!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_32305765
Kwam de kogel van rechts?

In ieder geval een macaber verhaal zeg - als het toeval is dan is het wel weer heel toevallig dat het net om deze man gaat. In ieder geval sterkte voor nabestaanden.
pi_32305772
Ik had hem van de week nog gesproken. Hij woont letterlijk 3 deuren verder...
pi_32305779
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:12 schreef Johan-Derksen het volgende:
Ik had hem van de week nog gesproken. Hij woont letterlijk 3 deuren verder...
Jeemig

Vertel eens wat over hem als je wilt.
  woensdag 16 november 2005 @ 08:19:37 #10
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_32305802
Erg actief en bekend... paste goed in een linkse stad. Redelijk goed geliefd bij de politiek gerichtte studenten.
Manusje van alles, onder andere:
Onderzoeksbureau Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten
Nijmeegse vereniging Steunpunt Inzage PID (SIP)
juridisch adviseur van de krakers

Later meer, eerst werken...
pi_32305805
Misschien zit de politie er wel achter.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32305807
Echte linkse rakkers worden dus ook met uitsterven bedreigd nu.
  woensdag 16 november 2005 @ 08:21:49 #13
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_32305809
De kans dat hij een willekeurig slachtoffer is lijkt mij klein als ik het zo lees.
Maar ik ken die gast helemaal niet, geen idee hoeveel vijanden hij had.

[ Bericht 51% gewijzigd door Againzender op 16-11-2005 08:23:39 (antwoord stond er al) ]
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_32305815
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:21 schreef Againzender het volgende:
De kans dat hij een willekeurig slachtoffer is lijkt mij klein als ik het zo lees.
Maar ik ken die gast helemaal niet, geen idee hoeveel vijanden hij had.
[..]

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.....
Je hoeft maar 1 vijand te hebben die gek genoeg is. Ik kende hem tot vanochtend dus ook niet eens van naam verder.
  woensdag 16 november 2005 @ 08:31:57 #15
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_32305877
-edit: achterlijke doodsverwensing-

[ Bericht 88% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 11:19:42 ]
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 16 november 2005 @ 08:37:04 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32305908
ik denk dat het nog een beetje voorbarig is om te zeggen dat de kogel van rechts kwam.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32305918
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat het nog een beetje voorbarig is om te zeggen dat de kogel van rechts kwam.
de kogel kwam uit een geweer naar het schijnt
  woensdag 16 november 2005 @ 08:42:13 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32305943
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:38 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

geen pistool of revolver?
pi_32305972
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

geen pistool of revolver?
ah joh, ik zeg ook maar wat hoor, zie mijn PI.
pi_32305985
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:19 schreef Johan-Derksen het volgende:

juridisch adviseur van de krakers
Dan ben je wel een zielo, net als die krakers zelf...
  woensdag 16 november 2005 @ 08:47:53 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32305992
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:45 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

ah joh, ik zeg ook maar wat hoor, zie mijn PI.
pi_32306176
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:38 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

En aangezien wel 90% van de mensen rechtshandig zijn , kunnen we dan wel stellen dat de kogel van rechts kwam.
pi_32306226
-edit: doe normaal-

[ Bericht 48% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 11:24:14 ]
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  woensdag 16 november 2005 @ 09:14:23 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32306255
Zou Volkert een dagje verlof hebben gehad?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32306883
De vraag moet luiden: ''met wíe belde Louis Seveke ?''
pi_32307399
Mischien wel aardig om ook hier het linkje naar het gerelateerde topic op het naar traditie streng gecensureerde Indymedia te geven: http://www.indymedia.nl/nl/2005/11/32277.shtml
  woensdag 16 november 2005 @ 10:17:52 #27
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_32307436
Kan er ook nog wel bij .
Aangezien ik in een huurhuis woon kan ik echter geen naam noemen.
Kost de voordeur..
Zullen er nog wel meer volgen.
Als er 1 activist door de hemelpoort is....
Klaar?
Ik niet!
pi_32307585
Mijn op niets gebaseerde vooroordeel: Hij zal wel de verkeerde boom geknuffeld hebben. Deze misdaad ligt vermoedelijk in de relationele sfeer.
Als je als oprecht anti-goelag aktivist nu iemand omlegt, dan toch tenminste iemand die wat bekender is dan deze Louis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Godslasteraar op 16-11-2005 10:44:00 ]
pi_32307631
Ik kan me ook maar moeilijk voorstellen dat dit met z'n activisme te maken heeft ja. Wie zou voor zo'n relatief onbekende figuur zo ver gaan?
Geldruzie, relatiekwestie, of gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek.
pi_32307683
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:27 schreef thaleia het volgende:
Ik kan me ook maar moeilijk voorstellen dat dit met z'n activisme te maken heeft ja. Wie zou voor zo'n relatief onbekende figuur zo ver gaan?
Geldruzie, relatiekwestie, of gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek.
Dat denk ik ook ja.
Jammer dat hier mensen zijn die deze moord, om wat voor reden die ook gepleegd is, goedkeuren omdat die persoon extreem-links was.
Dan hoor je wat mij betrefd in hetzelfde rijtje thuis als degenen die stonden te juichen toen van Gogh en Fortuyn waren vermoord.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:31:08 #31
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32307713
ik denk dat het toeval is.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 16 november 2005 @ 10:31:52 #32
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32307732
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja.
Jammer dat hier mensen zijn die deze moord, om wat voor reden die ook gepleegd is, goedkeuren omdat die persoon extreem-links was.
Dan hoor je wat mij betrefd in hetzelfde rijtje thuis als degenen die stonden te juichen toen van Gogh en Fortuyn waren vermoord.
extreem-links?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32307773
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:31 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

extreem-links?
Ja. Dat was ie toch, of niet?
pi_32307799
-edit: quote verwijderde reactie verwijderd-

Extremen? Die gast is al sinds de jaren '80 actief en voor zover ik uit de berichten kan opmaken nooit op gewelddadige wijze, dus staat bij de AIVD vermoedelijk al 20 jaar bekend als 'irritant, maar ongevaarlijk'

[ Bericht 49% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 11:30:53 ]
  woensdag 16 november 2005 @ 10:36:30 #35
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32307862
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja. Dat was ie toch, of niet?
ik lees links en activist. Ik lees nergens extreem
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32307921
Wat een vreemde reacties weer zeg. Er wordt gesproken alsof deze man een of andere gevaarlijke extreem linkse kerel was die de verkeerde dingen heeft gedaan/gezegd en daarom is doodgeschoten. En dat het om dezelfde reden ook niet uit zou maken dat hij iets doodgeschoten is toch wel erg bizar.
Ten eerste omdat hij NIET extreem was, hij was links maar zeker niet extreem links. Ten tweede als hij is doodgeschoten om zijn standpunten het alsnog een afschuwelijke moord is? Dat zou betekenen dat er weer een moord is gepleegd om iemand zijn mening. Ik snap niet echt waarom mensen hier bij om kunnen zijn..
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_32307976
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:38 schreef EvilFaith het volgende:
Wat een vreemde reacties weer zeg. Er wordt gesproken alsof deze man een of andere gevaarlijke extreem linkse kerel was die de verkeerde dingen heeft gedaan/gezegd en daarom is doodgeschoten. En dat het om dezelfde reden ook niet uit zou maken dat hij iets doodgeschoten is toch wel erg bizar.
Ten eerste omdat hij NIET extreem was, hij was links maar zeker niet extreem links. Ten tweede als hij is doodgeschoten om zijn standpunten het alsnog een afschuwelijke moord is? Dat zou betekenen dat er weer een moord is gepleegd om iemand zijn mening. Ik snap niet echt waarom mensen hier bij om kunnen zijn..
En diezelfde mensen stonden wel op hun kop toen van Gogh vorig jaar werd vermoord. Bizar gewoon, die haat tegen alles wat een beetje naar links ruikt. Het neemt steeds meer nazi-achtige trekjes aan.
pi_32308023
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:34 schreef thaleia het volgende:
Extremen?
Mja, Volkert was sinds de middelbare school al activist.
pi_32308135
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:42 schreef What het volgende:
Top-redenering! Mijn complimenten.
pi_32308186
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja.
Het lijkt er alleen een beetje op dat nogal wat ''linksen'' hopen dat het hier om een ''kogel van rechts'' gaat. Het wereldbeeld van links lijkt na de moorden op Fortuyn en Van Gogh, en de islamitische terreur, enigzins uit het lood gebracht, en een politieke moord door een ''rechtse'' zou naar het lijkt welkom zijn om het gemoed tot rust te brengen, en het gekoesterde wereldbeeld weer in evenwicht te brengen.
pi_32308212
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:42 schreef What het volgende:

[..]

Dan was volgens jou PRins Bernhard ook een extreemlinkse activist, want die heeft zich tientallen jaren ingezet voor het Wereldnatuurfonds. Die smerige bomenknuffelaar! :A
pi_32308250
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:47 schreef Godslasteraar het volgende:
en het gekoesterde wereldbeeld weer in evenwicht te brengen.
en het erge is dat dat waarschijnlijk ook nodig is / was om alles weer in evenwicht te brengen qua stemming...
pi_32308287
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dan was volgens jou PRins Bernhard ook een extreemlinkse activist, want die heeft zich tientallen jaren ingezet voor het Wereldnatuurfonds. Die smerige bomenknuffelaar! :A
Hartstikke leuk en zo, maar ik ben er niet op tegen dit soort schuim vanuit de schoolbanken in de gaten te houden.
pi_32308298
De dader was vast weer een albino.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:51:16 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32308303
die kerel die in het bos is geexecuteerd was toch ook een linkse man die vermoord was door links?
  woensdag 16 november 2005 @ 10:51:30 #46
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32308310
Dit is gewoon een liqiudatie.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:52:57 #47
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32308347
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:50 schreef What het volgende:

[..]

Hartstikke leuk en zo, maar ik ben er niet op tegen dit soort schuim vanuit de schoolbanken in de gaten te houden.
Activisme is slecht?
pi_32308355
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:47 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het lijkt er alleen een beetje op dat nogal wat ''linksen'' hopen dat het hier om een ''kogel van rechts'' gaat. Het wereldbeeld van links lijkt na de moorden op Fortuyn en Van Gogh, en de islamitische terreur, enigzins uit het lood gebracht, en een politieke moord door een ''rechtse'' zou naar het lijkt welkom zijn om het gemoed tot rust te brengen, en het gekoesterde wereldbeeld weer in evenwicht te brengen.
Ten eerste ben ik niet eens links, al vind ik zelf. Veel mensen hier zullen zelf vinden van wel, maar ja.
Het gaat hier gewoon om moord, ik denk zelf dat het misschien in de relationele sfeer ligt en niks met de politiek of iets dergelijks te maken heeft omdat deze meneer helemaal niet zo bekend was, en hopen dat de kogel van rechts komt doe ik al helemaal niet.
Iemand erop betrapt dit te hebben gezegd? Geloof het niet, alleen de 'rechtsen' die het wel cool zouden vinden.
Zo, en nu ben ik dit geouwehoer zat.
pi_32308376
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:50 schreef What het volgende:

[..]

En ik zou dat als overdreven aandacht beschouwen.
pi_32308405
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik ben ook lid van het Wereld Natuur Fonds!

pi_32308481
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En ik zou dat als overdreven aandacht beschouwen.
Ja, en daarom blijven activisten niks meer dan activisten.
Het gaat namelijk om rellen, zeiken en zeuren. Dat mag in deze maatschappij, maar dan ook niet janken als er iemand ergens tegen een kogel oploopt.
pi_32308550
quote:
Werkgroep
Seveke richtte de werkgroep Steunpunt Informatiedienst Politie Nijmegen (SIP Nijmegen) op. Deze werkgroep heeft met succes talloze processen gevoerd tegen het onnodig bijhouden van dossiers van politiek actieve mensen door wat toen nog de Binnenlandse Veiligheids Dienst (BVD) heette.
Nou als ie geslaagd is kunnen we hetr dosiertje op de dader wel vergeten

[ Bericht 10% gewijzigd door desiredbard op 16-11-2005 11:05:27 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_32308581
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:57 schreef What het volgende:

[..]

Het gaat namelijk om rellen, zeiken en zeuren. Dat mag in deze maatschappij, maar dan ook niet janken als er iemand ergens tegen een kogel oploopt.
Kijk, dat is nu zo grappig he. Het rechtse kamp kent ook wat rellertjes, zeikerdjes en zeurpietjes en toen dat mis ging mocht er wel worden gejankt.
Dat is meten met 2 maten, Whatje.

Wie brulden het hardste dat vrijheid van meningsuiting het grootste goed is?
pi_32308607
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik niet eens links..........
Was ook niet op jou gericht.

trouwens, zou Balkenende, of Cohen gezien zijn expertise, in het geval dat de ''kogel inderdaad van rechts kwam'' bij Stormfront op de koffie gaan?
  woensdag 16 november 2005 @ 11:01:42 #55
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32308618
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mag ik het roepen? Ja? Ja?

De kogel kwam van rechts!
Van mij mag je het roepen, het lijkt me echter nog al voorbarig. Gezien de handel en wandel van dit heerschap lijkt het mij net zo waarschijnlijk dat ie door iemand anders omgelegd is dan de rechtse politiek. Vijanden genoeg lijkt me. Denk bijvoorbeeld eens aan de onroerend goed wereld.

En zelfs als de moordenaar "toevallig" van een rechtse signatuur was, lijkt het me overtrokken om te brallen dat de kogel van rechts kwam. Tenzij dat dit louter het motief zou zijn natuurlijk. Anders krijg je een beetje hetzelfde verhaal als het verhaal Horst Wessel - Albrecht Höhler.
pi_32308620
quote:

[..]

Dus als iemand relt of zeikt of zeurt is het terecht, of in elk geval verdient, dat deze een kogel krijgt? Want dan heeft hij of zij er zelf omgevraagd ofzo? Goh, zou leuk zijn als de samenleving zo in elkaar zou zitten,.. Gelukkig is het nog niet zover.
pi_32308648
quote:
Theo was nou nioet echt een standaardactivist hoor, maar toch is ook hij doodgeschoten omdat hij relde, zeikte en zeurde.

godzijdank wordt dat nog niet als normaal gezien, ondanks wat jij zegt.
pi_32308707
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:01 schreef Godslasteraar het volgende:
trouwens, zou Balkenende, of Cohen gezien zijn expertise, in het geval dat de ''kogel inderdaad van rechts kwam'' bij Stormfront op de koffie gaan?
Nee, want SF is een haatdragende organisatie. De gemiddelde allochtoon is niet haatdragend.
pi_32308988
-edit: onzinnige reactie-

[ Bericht 89% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 11:39:42 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32308990
Misschien moeten we ff op SF rondsnuffelen. Of op linkse-extremistische splintergroeperingen.
Most of the change we think we see in life is due to truths being in and out of favor.
pi_32308991
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Nee, want SF is een haatdragende organisatie. De gemiddelde allochtoon is niet haatdragend.
Als Balkje en Cohen nu op de koffie gingen met de gemiddelde allochtoon was er niets aan de hand, het zou je zelfs zomaar een tweede koekje!!! kunnen opleveren . Of mischien zelfs een koektrommel die open blijft
Er is wel iets aan de hand als Balkje en Cohen op de koffie gaan bij moskeeën en vergelijkbare onfrisse clubhuisjes als leden en geestverwanten van die clubjes aanslagen en moorden plegen.
pi_32309029
Strijdend ten onder gegaan

Ik vermoed een aanslag van de AIVD.

Hijj zal zich wel hebben bezig gehouden met minder koosjer zaken.
pi_32309161
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:15 schreef Godslasteraar het volgende:
Er is wel iets aan de hand als Balkje en Cohen op de koffie gaan bij moskeeën en vergelijkbare onfrisse clubhuisjes als leden en geestverwanten van die clubjes aanslagen en moorden plegen.
Godzijdank weten Balkje en Cohen wel beter; di ezien prima in dat de overgrote meerderheid van de moskees wel gewoon normaal is. Of misschien hadden ze gewoon trek in wat Baklava ofzo en kwam het Hollandia Bier hun neus uit.

Maar dit is teveel offtopic gezeur
pi_32309197
Even opschonen
pi_32309993
En weer open.

De volgende die hier komt vertellen hoe geweldig het wel niet is wanneer mensen op straat worden afgeschoten kan direct uit NWS vertrekken. Wat een walgelijke reacties. .
  woensdag 16 november 2005 @ 11:48:16 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32310059
riv (linkse) activist
pi_32310108
-edit: weg dus-

[ Bericht 87% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 11:56:30 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 11:57:57 #68
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32310386
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:49 schreef Abdul-Jabbar van de Ven het volgende:
-edit: weg dus-
Goh, jij hier ook?
pi_32310421
Ik vind het behoorlijk angstaanjagend dit! En het was niet eens zo laat....
Lijkt me sterk dat het een junk is geweest. Dit is gewoon een koelbloedige afrekening.
Ik geloof er niks van dat de politie erachter zit, dit vind ik een typische drugsafrekening, zeker gezien de buurt waar het is gebeurd. Thaleia zei het al zag ik
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 16 november 2005 @ 11:59:56 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32310455
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:57 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Goh, jij hier ook?
grinnek. sorry kon het niet laten...
pi_32310597
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:51 schreef Croupouque het volgende:
De dader was vast weer een albino.
Een SUV-rijder denk ik.
pi_32310666
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:58 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind het behoorlijk angstaanjagend dit! En het was niet eens zo laat....
Lijkt me sterk dat het een junk is geweest. Dit is gewoon een koelbloedige afrekening.
Ik geloof er niks van dat de politie erachter zit, dit vind ik een typische drugsafrekening, zeker gezien de buurt waar het is gebeurd. Thaleia zei het al zag ik
Haha gezien de buurt waar het is gebeurt? Van welderstraat is gewoon middenin het centrum en toch niet ech een criminele buurt vind ik. Er zit van alles, boekenwinkels, cafe;s, restaurants, een normale straat middenin het centrum. Drugsafrekening lijkt me sterk zeker omdat hij hier in Nijmegen ook niet bekend stond als iemand die veel in de drugsscene deed.
pi_32310708
Gatsie. En dat in mijn stadje...

Sowieso geen fijne straat trouwens, die van Welderenstraat. Hij zal wel 'bepaalde vijanden' hebben gehad die hem de mond wilden snoeren en tegenwoordig gebeurt dat in Nederland uiteraard door middel van een kogel.

Triest.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32310758
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:07 schreef EvilFaith het volgende:

[..]

Haha gezien de buurt waar het is gebeurt? Van welderstraat is gewoon middenin het centrum en toch niet ech een criminele buurt vind ik. Er zit van alles, boekenwinkels, cafe;s, restaurants, een normale straat middenin het centrum. Drugsafrekening lijkt me sterk zeker omdat hij hier in Nijmegen ook niet bekend stond als iemand die veel in de drugsscene deed.
Er hangt daar 's avonds altijd een boel onguur en bedenkelijk volk rond.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32310822
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:07 schreef EvilFaith het volgende:

[..]

Een straat erachter zitten de coffeeshops, vandaaruit kan iemand hem wel achtervolgd zijn.
Ook bij het postkantoor is het ' s avonds niet prettig vertoeven met die junks daar.
Maar goed, dat is allemaal speculatie, laten we hopen dat de dader wordt gepakt!
  woensdag 16 november 2005 @ 12:16:52 #76
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32310961
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:14 schreef Unlike het volgende:
Misschien moeten we ff op SF rondsnuffelen. Of op linkse-extremistische splintergroeperingen.
Ik denk niet dat deze man echt een vijand was van extreem-rechts ofzo. Zijn speerpunten lagen bij het aanvechten van politie en betrokken instanties.

Als er nou iemand omgebracht was die zich voortdurend bezig hield met anti-facistische demonstraties of het aanpakken van extreem-rechts, leek met het een reeëlere optie dat er nazi's achter zaten.

Ik kan me haast niet voorstellen dat er overheidsgerelateerd instanties achter zitten, maar je weet maar nooit tegenwoordig.

RIP in ieder geval, en sterkte voor de nabestaanden.
  woensdag 16 november 2005 @ 12:22:40 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32311150
ik hoop niet voor de nabestaanden dat ze net zoveel mensen op deze zaak zetten als ze hebben gedaan bij de moordaanslag op wijlen janmaat.
pi_32311295
Ik hoorde net op het nieuws dat de geditineerden-organisatie waar hij was bij aangesloten al werd bedreigd na het pleiten voor betere voorzieningen in de cel van Mohammed B.
Most of the change we think we see in life is due to truths being in and out of favor.
pi_32311378
quote:
Politie hoopt op foto's schietpartij Nijmegen

NIJMEGEN - De politie hoopt dat getuigen dinsdagavond foto's hebben gemaakt van de schietpartij in de Van Welderenstraat in Nijmegen, waarbij de 41-jarige politieke activist Louis Seveke om het leven kwam. Diverse buurtbewoners zeggen dat zij gezien hebben dat mensen foto's maakten met hun mobiele telefoon.

De politie heeft, aldus een woordvoerster woensdag, een speciaal telefoonnummer (024 - 3276000) geopend waar getuigen zich kunnen melden. Ook zijn 25 rechercheurs woensdagmorgen begonnen met een uitgebreid buurtonderzoek in het centrum van Nijmegen.

Volgens de zegsvrouw van de politie is het nog volstrekt onduidelijk of er sprake is geweest van een gerichte aanslag op de activist of een liquidatie. In het onderzoek wordt voorlopig niets uitgesloten, zegt zij.
  woensdag 16 november 2005 @ 12:33:32 #80
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32311546
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:29 schreef kLowJow het volgende:

[..]
Uit de oogverslagen blijkt toch wel degelijk dat het om een koelbloedige gerichte aanslag gaat. Verkeerde plaats, verkeerde tijd lijkt me dus onzin.

Het zal dus ongetwijfeld om een gerichte aanslag gaan. Zoals gezegd kunnen er vele daders/motieven zijn.
pi_32311686
Hij is dus doodgeschoten in het bijzijn van getuigen?
pi_32311837
Ja maar depolitie had niets meer in het archief over de mogenlijke daders
  woensdag 16 november 2005 @ 12:43:10 #83
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32311907
http://wakkerworden.blogspot.com/

Hier een oogetuigenverslag op internet.
pi_32311916
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:10 schreef nozem het volgende:

[..]

Er hangt daar 's avonds altijd een boel onguur en bedenkelijk volk rond.
Nouja ik woon al 20jaar in Nmgn en heb me daar echt nooit begreid gevoeld. Ook niet 's nachts om 2.00, er zijn andere plekken in Nijmegen waar ik dan liever niet alleen als meisje loop.
Maargoed ook al zit de Vlaamse gas (de coffeeshop steeg van Nijmegen) er niet ver vandaan dan nog lijkt het me sterk dat het hier om een drugsafrekening gaat.
  woensdag 16 november 2005 @ 12:46:37 #85
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32312027
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:41 schreef desiredbard het volgende:
Ja maar depolitie had niets meer in het archief over de mogenlijke daders
pi_32312098
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:46 schreef Guns_n_Roses het volgende:

[..]

Zie OT
quote:
Werkgroep
pi_32312222
de nos kan weer niet inspelen opzoiets he.. er zou om 12.45 een persconferentie komen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 16 november 2005 @ 12:52:54 #88
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32312227
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:48 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Zie OT
[..]
Ah, en nu vind je het "net goed" voor de overledene als de dader niet gepakt wordt ofzo? Of vind je het slechts ironisch?
pi_32312334
Ik vind het Ironisch......
Ik ken de man niet...uit de ot blijkt het een bijdehand lulletje, maar ik weet niet of hij Volkert materiaal was.
Indien hij volkert materiaal was zal mijn glimlach overgaan naar schaterlachen
  woensdag 16 november 2005 @ 12:57:45 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32312348
Hij is waarschijnlijk omgelegd door andere linksen.
Nederland heeft tenslotte een rijke geschiedenis van links terrorisme en deze man wist waarschijnlijk teveel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 november 2005 @ 13:00:01 #91
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32312405
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:57 schreef SeLang het volgende:
Nederland heeft tenslotte een rijke geschiedenis van links terrorisme en deze man wist waarschijnlijk teveel.
Motieven?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:02:29 #92
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32312454
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:57 schreef desiredbard het volgende:
Ik vind het Ironisch......
Ik ken de man niet...uit de ot blijkt het een bijdehand lulletje, maar ik weet niet of hij Volkert materiaal was.
Indien hij volkert materiaal was zal mijn glimlach overgaan naar schaterlachen
Hoezo bijdehand lulletje? Wat is dat nu weer voor achterlijke opmerking .

Hie kom je aan de vergelijking met Vokert

M.a.w. wat zit je te zwetsen als een infantiel mannetje?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32312456
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:57 schreef SeLang het volgende:
Ja hoor, jij weet het wel even.
pi_32312538
Nou, nu weten we nog niets. " Men tast in het duister "

dit is 'm
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:07:01 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32312560
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:00 schreef Guns_n_Roses het volgende:

[..]

Motieven?
Wist waarschijnlijk teveel over andere linksen.
Hij publiceerde regelmatig negatieve dingen over de AIVD. De andere zijde van die medaille is natuurlijk dat je dan zelf kennelijk contacten onderhoudt met de AIVD, hoe kom je anders aan die info? Ik kan me voorstellen dat linksen zich daardoor bedreigd voelen - er zijn tenslotte diverse linkse aanslagen nooit opgehelderd (aanslag op Kosto, Shell, Macro, etc )
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 november 2005 @ 13:12:37 #96
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32312715
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:48 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Zie OT
[..]
Anders lees je even wat je wilt lezen?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:15:31 #97
126614 Guns_n_Roses
Hadj Brahim Khaled.
pi_32312789
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wist waarschijnlijk teveel over andere linksen.
Hij publiceerde regelmatig negatieve dingen over de AIVD. De andere zijde van die medaille is natuurlijk dat je dan zelf kennelijk contacten onderhoudt met de AIVD, hoe kom je anders aan die info?
Het is leuk plot voor een film, maar het lijkt me nog onwaarschijnlijker dan wanneer de AIVD of gerelateerde instantie er zelf achter zouden zitten.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:16:43 #98
133952 sarkasper
en zijn arrogasme
pi_32312821
kutzooi, kom er net achter dat het ws een kennis van mij en veel vrienden van me is.
[Second-Opinion] maar kijk ook op metalmeeting.nl
pi_32312925
Welkom op FOK! hoor, mensen mensen, wat kúnnen jullie toch ouwehoeren over rechts - links. On-ge-loof-lijk. Als de papegaai van Vanessa van z'n stok flikkert vraagt men zich nog af of het een links dan wel rechts complot was, want,complotten zijn het altijd. En voor de gemiddelde VVD puber hier (die zelf meestal nog door paps en mams onderhouden wordt) zijn de GroenLinksen de vertegenwoordiging van Satan. En de SP'ers hier (die gelijkheid bepleiten maar er zelf gigantisch in falen) halen weer uit naar alles wat met geld te maken heeft, en zo katten we door.

Hebben jullie nou zelf niet door hoe verschrikkelijk zielig je bezig bent hier af en toe?
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:22:01 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32312962
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:00 schreef Guns_n_Roses het volgende:

[..]

Motieven?
Ik ken de krakerswereld al een jaar of 25, daar lopen veel paranoide gekken rond.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')