abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 13:29:04 #101
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32313142
Triest dit,

en dan de reacties hier.

Volgens mij was de man een ongevaarlijke linkse activist.
Beetje in de gaten houden ok, maar omleggen
Dit land is echt veranderd de laatste 10 jaar en niet te goede.
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 16 november 2005 @ 13:29:54 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32313174
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:15 schreef Guns_n_Roses het volgende:

[..]

Het is leuk plot voor een film, maar het lijkt me nog onwaarschijnlijker dan wanneer de AIVD of gerelateerde instantie er zelf achter zouden zitten.
Zo onwaarschijnlijk is het toch niet hoor.

Ten eerste: welk belang zou de AIVD hebben bij het liquideren van een activist? Helemaal niets. Het lijkt me uitgesloten dat een activist waardevolle informatie over de AIVD zou hebben.
Daarentegen is het omgekeerde goed voorstelbaar. Het eerste dat in mij opkwam toen ik over deze aanslag las is dat de AIVD misschien informatie aan deze activist onttrok. Want de activist publiceerde regelmatig allerlei info over de AIVD. Hoe kwam hij daaraan? Waarschijnlijk had hij contacten binnen de AIVD. Nu is het een hele gebruikelijke taktiek van inlichtingendiensten om mensen te laten denken dat ze info aan de dienst onttrekken terwijl ze in werkelijkheid zelf bespioneerd worden en als inlichtingenbron dienen. Als het om dit soort tactieken gaat dan schat ik de AIVD toch een stuk hoger in dan zo'n activist. Dus als er contacten bestonden (en dat lijkt zo te zijn) dan is het meer waarschijnlijk dat de AIVD daarvan proviteerde dan omgekeerd.

Hieruit volgt dan al snel dat de activist als een gevaar kan worden gezien door andere extreem linksen en dan is een liquidatie door linksen zeker niet uitgesloten.
Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 november 2005 @ 13:35:21 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32313308
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ken de krakerswereld al een jaar of 25, daar lopen veel paranoide gekken rond.
Mee eens, ik heb er ook een aantal gekend.
Het percentage geestelijk zeer labiele mensen is ontzettend hoog in die kringen.
Ik gok dan ook dat de kogels uit die hoek komen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 november 2005 @ 13:36:55 #104
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32313355
krakers zijn niet per definitie links. Dat is al heel lang niet meer het geval.

En het is toch weer ongelooflijk hoe men hier met links-rechts tegenstellingen begint. Wacht nou toch gewoon op de bevindingen van de politie.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 16 november 2005 @ 13:37:46 #105
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32313384
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mee eens, ik heb er ook een aantal gekend.
Het percentage geestelijk zeer labiele mensen is ontzettend hoog in die kringen.
Ja, en op Stormfront lopen allemaal super stabiele geestjes rond. Wat een nikszeggend verhaal zeg. Misschien moet je eens in TRU gaan kijken.

NATUURLIJK lopen er labiele mensen rond in extreme kringen, of dit nou extreem links of rechts is. .
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:38:40 #106
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32313412
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:50 schreef What het volgende:
Hartstikke leuk en zo, maar ik ben er niet op tegen dit soort schuim vanuit de schoolbanken in de gaten te houden.
Dat lijkt me inderdaad een goed idee, dat jij weer terug gaat naar de schoolbanken.

Overigens vind ik het onzin om te zeggen dat de Van Welderenstraat 'niet zo'n fijne buurt' is. Ja, de Vlaamse Gas is dichtbij en daar lopen niet altijd de friste lui rond, maar om nou te suggereren dat het een plek is 'waar je niet zomaar 's avonds alleen over straat gaat' - zoals om 13 uur in het 3FM Nieuws gebeurde - is echt volstrekt idioot. Dat doet me dan ook denken dat het hier gaat om meer dan alleen toeval. Of het een 'links/rechts'-, relationeel of drugsverhaal is, zullen we moeten afwachten.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:39:39 #107
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_32313435
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:16 schreef sarkasper het volgende:
kutzooi, kom er net achter dat het ws een kennis van mij en veel vrienden van me is.
Begrijp de 'waarschijnlijk' niet zo goed. Je weet toch wel of je deze man kent, ja of nee?

Zo ja, gecondoleerd.

Zo nee, gecondoleerd.

Ben zelf van rechtse huize, maar vindt het absoluut onacceptabel dat iemand (likns/rechts/zwevend/zwalkend) om het leven wordt gebracht. Al helemaal als dat zou zijn gegaan om zijn mening/standpunten.

Enno
  woensdag 16 november 2005 @ 13:40:19 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32313449
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zo onwaarschijnlijk is het toch niet hoor.
knip
Hieruit volgt dan al snel dat de activist als een gevaar kan worden gezien door andere extreem linksen en dan is een liquidatie door linksen zeker niet uitgesloten.
Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario.
Ik denk dat je gelijk hebt, zeker in een wereldtje waar een beschuldiging een waarheid is en een schuldigverklaring. De kraakscene wordt al sinds de jaren 80 bevolkt door types die er niets te zoeken hebben, drugs, paranoide gekken, politieke extremisten. Ik kan me een paar dingen herinneren die in Vrankrijk hebben gespeeld, en wat basken die ineens in de gracht dreven met hun gezicht naar beneden.
De AIVD hou ik er niet toe in staat, maar gekken genoeg in de kraakscene. Verder zouden buitenlandse veiligheidsdiensten een optie kunnen zijn, maar de man was nederlander, geen Bask of Irakees, of kurdistaan (zou niet in het vizier van de turkse inlichtendienst willen komen, dat zijn geen frisse jongens.)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:41:53 #109
45206 Pietverdriet
pi_32313480
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:37 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ja, en op Stormfront lopen allemaal super stabiele geestjes rond. Wat een nikszeggend verhaal zeg. Misschien moet je eens in TRU gaan kijken.

NATUURLIJK lopen er labiele mensen rond in extreme kringen, of dit nou extreem links of rechts is. .
Zegt hij dat het exclusief een links extreem fenomees is dan?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:43:22 #110
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32313515
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zegt hij dat het exclusief een links extreem fenomees is dan?
Zeg ik dat dan dat hij dat zegt?

(en hopla, het miereneuken is weer begonnen, wederom welkom op FOK!)
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32313534
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mag ik het roepen? Ja? Ja?

De kogel kwam van rechts!
Mag ik dan roepen dat hij het over zichzelf afgeroepen heeft?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 16 november 2005 @ 13:45:45 #112
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32313576
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:29 schreef SeLang het volgende:
Hieruit volgt dan al snel ...
Uit een zelfverzonnen alinea die bol staat van de vage speculaties en aannames volgt helemaal niets snel. Hoogstens de conclusie dat je flink op de zaken vooruit loopt.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:46:14 #113
45206 Pietverdriet
pi_32313595
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:36 schreef DionysuZ het volgende:
krakers zijn niet per definitie links. Dat is al heel lang niet meer het geval.
Zijn er neo nazi krakers dan? Das nieuw voor mij, maar verder heb je wel gelijk. Zeker de doorgedraaide gekken in de krakerswereld zijn vaak niet politiek maar eerder gewoon paranoide en als zo iemand zijn medicatie niet neemt....
quote:
En het is toch weer ongelooflijk hoe men hier met links-rechts tegenstellingen begint. Wacht nou toch gewoon op de bevindingen van de politie.
Jep, die is erg goed in het oplossen van liquidaties in Nederland, daar hebben ze een toonaangevend succes mee neergezet in de wereld...

Maar dat natuurlijk alleen als ze hem direct op heterdaad kunnen pakken, als ze onderzoek moeten doen....
pi_32313798
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat het nog een beetje voorbarig is om te zeggen dat de kogel van rechts kwam.
Dat lijkt mij ook. Als je gisteren Andere Tijden gezien hebt, weet je dat je moet oppassen met beschuldingen. Het kan net zo goed een kraker zijn geweest niet goed bemiddeld is of zo.
pi_32313820
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zijn er neo nazi krakers dan?
Had die loser van een Nordcore destijds niet met zijn groepje kaalkoppen niet een oude kazerne gekraakt?
pi_32313880
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:22 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop niet voor de nabestaanden dat ze net zoveel mensen op deze zaak zetten als ze hebben gedaan bij de moordaanslag op wijlen janmaat.
Zit die moordaanslag op dat stuk onbenul je nog steeds dwars?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:59:49 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32313927
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Als je gisteren Andere Tijden gezien hebt, weet je dat je moet oppassen met beschuldingen. Het kan net zo goed een kraker zijn geweest niet goed bemiddeld is of zo.
precies, het kan zoveel zijn. we wachten af en ondertussen riv (linkse) activist.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 16 november 2005 @ 14:02:52 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32314007
Onlangs nog een flink artikel gelezenvan een advocaat, die in een krant een paginagroot artikel had, over hoe krakers wel niet veranderd zijn, van ongeschoren politiek linkse bierblinkgooiers tot nette studenten, die goed georganiseerd en geweldloos te werk gaan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:07:22 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314122
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:02 schreef Yildiz het volgende:
Onlangs nog een flink artikel gelezenvan een advocaat, die in een krant een paginagroot artikel had, over hoe krakers wel niet veranderd zijn, van ongeschoren politiek linkse bierblinkgooiers tot nette studenten, die goed georganiseerd en geweldloos te werk gaan.
welke krant was dat? want die mogen die journalist wel ontslaan. de krakers die ik zie zijn vies, spreken zelden nederlands, hebben spandoeken buiten hangen waar de honden geen brood van lusten, zorgen voor gevaarlijke situaties en brand vanwege hun gasstelletjes en zijn gewoon parasieten van deze maatschappij. ik vraag me trouwens af of kraken alleen iets nederlands is.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:13:33 #120
45206 Pietverdriet
pi_32314294
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welke krant was dat? want die mogen die journalist wel ontslaan. de krakers die ik zie zijn vies, spreken zelden nederlands, hebben spandoeken buiten hangen waar de honden geen brood van lusten, zorgen voor gevaarlijke situaties en brand vanwege hun gasstelletjes en zijn gewoon parasieten van deze maatschappij.
Goh, zo ken ik ze ook, maar ik ken ook krakers die via een woningbouwconstructie het pand waarin ze wonen, opknappen, en huur gaan betalen om de financiering te betalen.
quote:
ik vraag me trouwens af of kraken alleen iets nederlands is.
In Duitsland heb je ze ook, heftige lui waren dat, daarbij vergeleken zijn de meeste Nederlandse krakers vriendelijk en welbespraakt.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:14:32 #121
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32314318
Dus als een advocaat in vastgoed iets zegt wat niet in je straatje past, moet de desbetreffende interviewer ontslagen worden, want jij hebt er een beter beeld van?

Leg uit. (overigens wel offtopic, maargoed)
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goh, zo ken ik ze ook, maar ik ken ook krakers die via een woningbouwconstructie het pand waarin ze wonen, opknappen, en huur gaan betalen om de financiering te betalen.
Precies, die zijn er ook nog.
Dat stond ook in dat artikel, dat ze het huis flink opgeknapt hadden, etc.
quote:
[..]

In Duitsland heb je ze ook, heftige lui waren dat, daarbij vergeleken zijn de meeste Nederlandse krakers vriendelijk en welbespraakt.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:16:19 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314357
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:14 schreef Yildiz het volgende:
Dus als een advocaat in vastgoed iets zegt wat niet in je straatje past, moet de desbetreffende interviewer ontslagen worden, want jij hebt er een beter beeld van?

Leg uit. (overigens wel offtopic, maargoed)
welke krant?
  woensdag 16 november 2005 @ 14:17:04 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314375
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

noemen we het dan nog krakers?
  woensdag 16 november 2005 @ 14:17:21 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32314384
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welke krant?
een nationale, is het relevant?
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Volgens mij wel, want ze wonen er volgens mij dan nog steeds zonder toestemming van de eigenaar.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:19:34 #125
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314446
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

een nationale, is het relevant?
[..]

Volgens mij wel, want ze wonen er volgens mij dan nog steeds zonder toestemming van de eigenaar.
ja dat is zeker relevant.

ik vind mensen die je huis opknappen en daarnaast nog huur betalen ook geen echte krakers.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:24:41 #126
45206 Pietverdriet
pi_32314612
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Daarna niet meer eigenlijk, maar het geeft aan dat je krakers en krakers hebt, het zijn niet allemaal extreem links spandoek ophangende ongewassen tuig dat hun schizofrenie met grote hoeveelheden drugs onderdrukt (hoewel die er in grote getalen zijn, zeker in Amsterdam en Nijmegen)
  woensdag 16 november 2005 @ 14:27:35 #127
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314683
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daarna niet meer eigenlijk, maar het geeft aan dat je krakers en krakers hebt, het zijn niet allemaal extreem links spandoek ophangende ongewassen tuig dat hun schizofrenie met grote hoeveelheden drugs onderdrukt (hoewel die er in grote getalen zijn, zeker in Amsterdam en Nijmegen)
ik ken idd vooral de groep lakse stinkende nietsnutten. die anderen zijn alleen maar goed voor de 'verhuurder'. ik zie die meer als een soort anti-krakers eigenlijk.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:27:57 #128
45206 Pietverdriet
pi_32314691
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:

Nee, want het eigendom ligt dan bij een stichting die het pand exploiteerd.
Het werkt ongeveer zo, een pand staat al jaren leeg en wordt gekraakt, eigenaar boos.
Krakers doen eigenaar een aanbod om pand te kopen, richten een stichting op, zoeken een financiering.
Eigenaar verkoopt, Krakers knappen het pand op zoals ze dat willen en betalen huur aan de stichting die de financiering afbetaald.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:56:17 #129
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32315402
Moord is per definitie fout. Laten we hopen dat de schuldigen worden berecht en gestrafd.
Say your prayers
pi_32315641
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:56 schreef Sickie het volgende:
Moord is per definitie fout. Laten we hopen dat de schuldigen worden berecht en gestrafd.
Daar gaat het om.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32315980
Waarom trekt men de moord gelijk in politieke sferen?
  woensdag 16 november 2005 @ 15:18:36 #132
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32315981
Ben ik de enige die de optie van een moord in de relationele sfeer serieus open houdt ?

Deze mijnheer werkte hard als activist voor de zaken die hij belangrijk vond. Het is dus voor zijn kornuiten helemaal niet nuttig hem om te brengen.
Zoals ik al zei houden onze overheidsdiensten zich niet bezig met het liquideren van mensen. Ze hebben eerder gemak van iemand die zij al in kaart hebben kunnen brengen.
Een extreem rechtse malloot is een mogelijkheid maar waarom zou die juist een linkse werker in plaats van een kopstuk ombrengen. Als je een statement wilt maken vermoord je niet iemand die over een week vergeten is.

Ik acht het helemaal niet onwaarschijnlijk dat deze mijnheer in het relationele vlak, los van alle politieke beslommeringen, een zodanige vijand had dat die besloot hem te liquideren of ouderwetsch op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats was.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 16 november 2005 @ 15:19:17 #133
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_32316004
Deze regel stond in een tekstbericht van het condoleanceregister:

"De onderste steen moest boven van Louis en moet nu ook boven. Want de oplossing van deze moord komt vanuit het motief; Louis kaartte de rol van een infiltrant aan in de Hofstadgroep; is dit hem fataal geworden; wist hij nog meer?"

Maar goed, misschien horen we daar nog wat van.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_32316018
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:18 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ben ik de enige die de optie van een moord in de relationele sfeer serieus open houdt ?
Nee, 80 % van de moorden heeft een relationele achtergrond dus ik zie dat juist als een zeer serieuze optie.

En voor de mensen die aan samenzweringen denken, jullie zijn gestoord.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:19:52 #135
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32316020
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:56 schreef Sickie het volgende:
Berecht komt vaak nog wel goed.

Bij 'bestraft' gaat het nogal eens verkeerd in Nederland.

Maar dat is een ander verhaal.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 16 november 2005 @ 15:27:30 #136
45206 Pietverdriet
pi_32316224
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:18 schreef Captain_Chaos het volgende:
Nee hoor, maar relationele moord op straat met een vuurwapen lijkt me niet een standaard relationele moord, das toch eerder in huis na een ruzie.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:28:09 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32316243
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor, maar relationele moord op straat met een vuurwapen lijkt me niet een standaard relationele moord, das toch eerder in huis na een ruzie.
lijkt mij ook.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:32:36 #138
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32316373
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mmmmmwahhhhh.....

Dat is meer wanneer dat soort zaken tijdens een ruzie of in een opwelling gebeuren.

Er rollen op jaarbasis behoorlijk wat mensen achterover die een oude vijand tegen het lijf lopen die zich goed voorbereid heeft op hun treffen. Er wordt zelfs af en toe nog wel eens iemand op pad gestuurd met de opdracht zo'n klus te klaren. Geschillen in relaties zijn veel vaker grimmiger dan men denkt.

Maargoed.

Het blijft maar een optie. Als ik het zeker zou weten ging ik lekker de hele dag moorden oplossen en lottoformulieren invullen natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat een moord met twijfelachtig motief me meer boeit dan een voordehandliggende liquidatie.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_32317192
Voor liefhebbers van complottheorieen: er staan er twee op http://www.ans-online.nl

Misschien handig als ik ze gewoon even naar hier kopieer:

"Louis schreef onlangs een artikel in de NRC waarin hij beweert dat de AIVD granaten heeft geleverd aan de Hofstadgroep. Ziet u de complottheorie? Minister Remkes heeft hier zelfs nog op gereageerd op de AIVD-pagina.
Hier het artikel in de Gelderlander ('t Is feest, er staat een partytent').

en we hebben complottheorie nummertje 2: "Seveke (...) was the juridical adviser of a very active group of people - which are critical towards the society and city they live in - occupying a large house called 'The Orphanage' in the historical center of the city of Nijmegen (...). 'We are working day and night to save the city from 'greedy developers' the group says. But last 30 October a local judge ordered the group out by November 30th. (...) Seveke as juridical advisor was a big 'stumbling block' which now is gone. When money millions are involved, people do not count in Holland either."

[ Bericht 78% gewijzigd door thaleia op 16-11-2005 16:11:25 ]
  woensdag 16 november 2005 @ 16:19:04 #140
45206 Pietverdriet
pi_32317670
Het lijstje van verdiensten waarmee deze man nu bij Petrus staat.
quote:
Van BVD-dossiers tot veganistische maaltijd

Door MARTIJN VAN BEEK

NIJMEGEN - De dinsdagavond vermoorde activist Louis Sévèke (41) was een bekende naam in Nijmegen en daarbuiten. Met zijn dossierkennis en volhardendheid won hij tal van processen.

Iedere kraker en activist in Nijmegen moet zijn nummer gekoesterd hebben. Louis Sévèke trad namens hen op in tal van processen. En vaak met succes.

Zijn dossierkennis en doorzettingsvermogen maakten dat rechters hem vaak gelijk gaven in zijn links-princiëpele standpunten. Al gingen er soms jaren overheen: zo oordeelde de Raad van State in 2004 dat oud-korpsbeheerder en burgemeester van Nijmegen Ed d’Hondt in 2000 ten onrechte politiedocumenten geheim had gehouden. Het betrof informatie over milieuactivisten die protesteerden tegen de aanleg van de Betuwelijn.

De Nijmegenaar deed ontelbaar veel van dit soort zaken. Zo hielp hij mensen om inzage te krijgen in hun eigen BVD-dossiers, hij kreeg het voor elkaar dat de gemeente Nijmegen de gebiedsverboden-verordening moest aanpassen en de politie zette voortaan slippers en veganistische maaltijden klaar in het cellencomplex als er weer eens een kraakpand ontruimd moest worden.

Sévèke bood steun en juridisch advies vanuit bureautjes met namen als Onderzoeksburo Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, Werkgroep Klachten Politieoptreden en Steunpunt Inzage PID. Steevast droeg hij een spijkerbroek, zwarte trui, Palestinasjaal en donker jack. De laatste jaren was hij wat kalend en iets gezet geworden.

In 1986 kraakte hij met studievrienden zijn eerste pand. De kraakbeweging was toen al over het hoogtepunt heen, maar beleefde volgens hem eind jaren negentig een kleine opleving. Een tegenreactie op de verrechtsing van de samenleving, vermoedde hij. „De nieuwe krakers zijn andere mensen in een andere tijd, maar met dezelfde idealen”, zei hij in een interview in 2004 met de Gelderlander.

Lange tijd woonde Sévèke in de Grote Broek in de Van Broekhuysenstraat, het oudste en meest bekende kraakpand in Nijmegen. In 1998 publiceerde hij het boek ‘Operatie Homerus’; over de ontmaskering van een BVD-agent die undercoveroperaties deed, ondermeer om te achterhalen wie wie was in het kraakpand. Operatie Homerus leest als een minutieuse ‘tegen-operatie’.

Toen de gemeente in 2002 aankondigde de Grote Broek te willen kopen om het te kunnen legaliseren, stak een storm van protest op. Ondermeer bij de ondernemers in de Van Broekhuysenstraat en omliggende straten.

Sévèke, die zelf al niet meer in de Grote Broek woonde, ontpopte zich toen als een betrokken organisator op de achtergrond. Hij was dé gesprekspartner voor de gemeente, voor de woningcorporatie die het pand zou overnemen. Met verve verdedigde hij de waarde van de Grote Broek als culturele broedplaats. In het pand zijn ondermeer een boekwinkel en restaurant gevestigd. Er zijn regelmatig optredens, filmavonden en discussiebijeenkomsten.

Op het moment dat hij werd vermoord was hij betrokken bij meerdere lopende zaken. De afgelopen weken had hij namens cliënten tweemaal aangifte gedaan tegen politieagenten. De ene beschuligde een agent van meineed, de ander zei dat hij na zijn arrestatie was mishandeld. Ook stond hij krakers bij die hun woning moesten verlaten omdat de gemeente het pand te brandgevaarlijk vond.
pi_32317745
Hij's toch wel echt dood he? Zou het wellicht een cover-up zijn? Volgens mij zit die gast nu lekker in het vliegtuig naar Brazilië om een nieuw leven op te bouwen.
pi_32318212
Waarom deze ophef...........omdat dit type zg politiek actief was?
Er zijn geloof ik nu al 191 mensen vermoord in 2005. Weten we
van alle 191 hun achtergronden cq politieke voorkeur?
Bezopen reactie van de media op deze moord.
Och gutte gut een van ons is vermoord ......... bah.
pi_32318288
"Sévèke kwam net van een vergadering in kraakpand De Grote Broek toen hij in de Van Welderenstraat in het centrum werd neergeschoten. Hij zou door een man zijn beschoten die in een portiek op hem stond te wachten."

(van dezelfde bron als daarnet)
pi_32318403
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:21 schreef indahnesia.com het volgende:
Hij's toch wel echt dood he? Zou het wellicht een cover-up zijn? Volgens mij zit die gast nu lekker in het vliegtuig naar Brazilië om een nieuw leven op te bouwen.
Hebben ze geen lijk dan?
  woensdag 16 november 2005 @ 16:54:44 #145
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32318648
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:44 schreef Steijn het volgende:

[..]

Hebben ze geen lijk dan?
Stel je voor dat je niet alleen doodgeschoten wordt maar dat ook je lijk nog gejat wordt na de daad.
Ik denk dat er gewoon een heel grote verregende PD is in Nijnmegen. Als ik de verrichtingen van deze mijnheer lees dan heeft hij niet stilgezeten als het om het verzamelen van vijanden gaat.

Hoe droevig en verwerpelijk het ook allemaal is; het wordt een mooie zaak om aan te werken.
Helemaal als de dader langdurig achter de tralies verdwijnt.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 16 november 2005 @ 17:03:26 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32318906
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:40 schreef thaleia het volgende:
"Sévèke kwam net van een vergadering in kraakpand De Grote Broek toen hij in de Van Welderenstraat in het centrum werd neergeschoten. Hij zou door een man zijn beschoten die in een portiek op hem stond te wachten."

(van dezelfde bron als daarnet)
dat het een afrekening was is duidelijk. dat het wellicht van een persoon was die veel onroerendgoed heeft en de kleibreier dupe is geworden van deze moge straks ook geen 'oehs' en 'aahs' opleveren.
pi_32319997
Statistisch gezien worden de meeste moorden in Nederland in de relationele sfeer gepleegd. Op de tweede plaats staan de moorden in het criminele circuit. Meestal worden mensen die omkomen door een "crime passionel" niet doodgeschoten, maar eerder gewurgd of doodgestoken.
In het criminele circuit schiet men elkaar het liefst overhoop.
Daarom denk ik zelf dat dit eerder met louche zaakjes te maken heeft dan met "relationele problemen". Deze man is verdomme voor het oog van meerdere getuigen door zijn hoofd geschoten! Met al die liquidaties de afgelopen tijd in het criminele circuit zou het heel goed kunnen dat deze moord in het "plaatje" past... Bij die liquidaties werd ook niet gemaald om het al of niet aanwezig zijn van getuigen.
Nogmaals: er waren meerdere getuigen, maar de moordenaar is nog niet gepakt? Een professional, of gewoon puur toeval?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_32320113
quote:
Op de tweede plaats staan de moorden in het criminele circuit. Meestal worden mensen die omkomen door een "crime passionel" niet doodgeschoten, maar eerder gewurgd of doodgestoken.
In het criminele circuit schiet men elkaar het liefst overhoop.
Tja, zou goed kunnen dat die kerel zich toch met onfrisse zaakjes bezighield.
pi_32320309
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tja, zou goed kunnen dat die kerel zich toch met onfrisse zaakjes bezighield.
Dat hoeft nog niet eens. Misschien heeft het net de verkeerde vijanden gemaakt.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:23:21 #150
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32321012
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:54 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Dat hoeft nog niet eens. Misschien heeft het net de verkeerde vijanden gemaakt.
dat denk ik ook. zijn 'strijd voor recht' en zijn krakersbemoeienissen zijn hem denk ik fataal geworden. mensen pikken het niet langer dat er gekraakt kan worden in nederland. gelukkig buigt de politiek zich straks nog meer over het recht van kraken en het onrecht van krakers.

maar ja dit is maar een losseflodder gedachte.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:28:44 #151
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32321119
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:42 schreef Thisbe het volgende:
Statistisch gezien worden de meeste moorden in Nederland in de relationele sfeer gepleegd. Op de tweede plaats staan de moorden in het criminele circuit.
Het is andersom, maar goed. Van de moorden buiten het criminele circuit staat het inderdaad op een.

Ik wacht wel af met uitspraken. RIP in elk geval.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  woensdag 16 november 2005 @ 18:30:09 #152
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32321142
Zolang er leegstand is en woningnood vind ik de kraakwetten goede wetten.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  FOK!fotograaf woensdag 16 november 2005 @ 18:32:39 #153
73911 ultra_ivo
pi_32321209
Een aantal Fok-users heeft in dit topic zijn/haar masker laten vallen.
pi_32321212
Dubbel
  woensdag 16 november 2005 @ 18:32:49 #155
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32321213
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:30 schreef DionysuZ het volgende:
Zeker weten. Maar dat neemt niet weg dat veel krakers rellend tuig is. Ik ken ook een paar zeer fatsoenlijke mensen die kraken, maar het overgrote gedeelte vind ik vervelend, achterlijk en extreem links.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_32321218
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:30 schreef DionysuZ het volgende:
Totdat jij een leegstaand pand bezit en ze daarin gaan zitten stinken.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:35:12 #157
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32321267
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:33 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Totdat jij een leegstaand pand bezit en ze daarin gaan zitten stinken.
Dan moet ik dat pand maar niet langer dan een jaar zonder bestemmingsplan leeg laten staan. Eigen schuld dikke bult.
pi_32321334
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Waarom zo cryptisch, zo begrijpt niemand je.
pi_32321384
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:35 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Dan moet ik dat pand maar niet langer dan een jaar zonder bestemmingsplan leeg laten staan. Eigen schuld dikke bult.
Ik vind dat je die TV bij je thuis niet voldoende gebruikt, ik kan er wel een gebruiken, kom hem straks halen.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:41:34 #160
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32321418
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik vind dat je die TV bij je thuis niet voldoende gebruikt, ik kan er wel een gebruiken, kom hem straks halen.
Dat is geen vergelijking. TV's zat te krijgen hoor, is ook geen primaire levensbehoefte. Er is ook niet echt een TV-nood
  woensdag 16 november 2005 @ 18:41:41 #161
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_32321423
Niet voldoende is iets anders dan niet. Al helemaal zonder bestemmingsplan.
pi_32321474
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:41 schreef DionysuZ het volgende:
Dat is geen vergelijking. TV's zat te krijgen hoor, is ook geen primaire levensbehoefte. Er is ook niet echt een TV-nood
Woningnood ontstaat niet door dat handjevol vastgoedhandelaars dat hun panden leeg laten staan. Woningnood ontstaat door een falend ro-beleid, er zijn gewoon te weinig woningen gebouwd omdat men een woud van regelgeving heeft opgezet.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:44:02 #163
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32321484
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Mooi hé? Dat transparante zicht.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:44:26 #164
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32321495
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:43 schreef Steijn het volgende:

[..]

Woningnood ontstaat niet door dat handjevol vastgoedhandelaars dat hun panden leeg laten staan. Woningnood ontstaat door een falend ro-beleid.
kan goed zijn. is er nog steeds woningnood
pi_32321511
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:44 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

kan goed zijn. is er nog steeds woningnood
Ja klopt, maar dan is kraken toch maar een schijnoplossing?
  woensdag 16 november 2005 @ 18:45:14 #166
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32321515
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:43 schreef Steijn het volgende:

[..]

Woningnood ontstaat niet door dat handjevol vastgoedhandelaars dat hun panden leeg laten staan. Woningnood ontstaat door een falend ro-beleid, er zijn gewoon te weinig woningen gebouwd omdat men een woud van regelgeving heeft opgezet.
Daar hadden we het pas nog over, precies
  woensdag 16 november 2005 @ 18:46:51 #167
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32321565
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:45 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ja klopt, maar dan is kraken toch maar een schijnoplossing?
Dan is kraken toch een mooie manier om speculatie tegen te gaan waardoor mensen NOG duurder uit zijn voor hun huizen en er NOG minder huizen beschikbaar zijn?
pi_32321627
Allemaal leuk en aardig dat gebabbel over kraken, maar mag ik er even op wijzen dat dit topic gaat over een moord?
  woensdag 16 november 2005 @ 18:54:45 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32321766
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:49 schreef Thisbe het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat gebabbel over kraken, maar mag ik er even op wijzen dat dit topic gaat over een moord?
joh, je zou bijna denken dat dat maar bijzaak is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!fotograaf woensdag 16 november 2005 @ 19:06:35 #170
73911 ultra_ivo
pi_32322152
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:44 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Mooi hé? Dat transparante zicht.
Kunnen we eindelijk zien dat vrijheid van meningsuiting alleen voor hun van toepassing is.
pi_32323092
En dat nog wel in de buurt van 'mijn' coffeeshop!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_32323194
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:39 schreef mrcool het volgende:
En dat nog wel in de buurt van 'mijn' coffeeshop!
En MIJN leatherbar. Verdomme.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32324140
Vervelend voor de man. Maar als je als links extremist in allerlei zaakjes zit te roeren die je niets aangaat moet je natuurlijk niet vreemd opkijken als je een keer tegen de lamp loopt.
Ik het criminele circuit vallen ze ook bij bosjes nadat ze zich met de zaakjes van een paar Joegoslaven hebben bemoeid. Dat hoort niet, maar niemand kijkt er raar van op.
In het links extremistische circuit zijn bedreigingen, geweld en moord ook goed ingeburgerd.
Het criminele circuit en het links extremistische circuit verschillen dan ook vast niet zoveel van elkaar..
  woensdag 16 november 2005 @ 20:20:04 #174
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32324251
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:17 schreef 1.000.000 het volgende:
Vervelend voor de man. Maar als je als links extremist in allerlei zaakjes zit te roeren die je niets aangaat moet je natuurlijk niet vreemd opkijken als je een keer tegen de lamp loopt.
Hij is geen links extremist en hij roert niet in zaakjes die hem niet aangaan.

Tenzij je het van elke journalist of advocaat logisch zou vinden als ie op straat werd neergeschoten .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 16 november 2005 @ 20:20:47 #175
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_32324282
-edit: Nog maar een keer in de herhaling dan:
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:46 schreef kLowJow het volgende:
De volgende die hier komt vertellen hoe geweldig het wel niet is wanneer mensen op straat worden afgeschoten kan direct uit NWS vertrekken.
Dus.-

[ Bericht 81% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 20:32:57 ]
  woensdag 16 november 2005 @ 20:21:30 #176
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32324300
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:17 schreef 1.000.000 het volgende:
Ik het criminele circuit vallen ze ook bij bosjes nadat ze zich met de zaakjes van een paar Joegoslaven hebben bemoeid. Dat hoort niet, maar niemand kijkt er raar van op.
In het links extremistische circuit zijn bedreigingen, geweld en moord ook goed ingeburgerd.
Het criminele circuit en het links extremistische circuit verschillen dan ook vast niet zoveel van elkaar..
Wederom is nog nergens gebleken dat hij extremistisch was, sinds wanneer is de politie vragen om opheldering 'niet zo slim' of zoals jij het stelt zelfs 'logisch dat je omgelegd' wordt?
Want deze persoon had volgens mij niet zoveel tegen rechtse organisaties.
Ook niet tegen grote bedrijven. Klaar.

Hij is nog steeds vermoord, en dat is nog steeds strafbaar, ongeacht of ie dossiers opvraagde, of dat ie met spanning op de uitzending van domino d-day wachtte.
pi_32324961
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Het lijstje van verdiensten waarmee deze man nu bij Petrus staat.
[Van BVD-dossiers tot veganistische maaltijd

Door MARTIJN VAN BEEK

NIJMEGEN - De dinsdagavond vermoorde activist Louis Sévèke (41) was een bekende naam in Nijmegen en daarbuiten. Met zijn dossierkennis en volhardendheid won hij tal van processen.

Iedere kraker en activist in Nijmegen moet zijn nummer gekoesterd hebben. Louis Sévèke trad namens hen op in tal van processen. En vaak met succes.

Zijn dossierkennis en doorzettingsvermogen maakten dat rechters hem vaak gelijk gaven in zijn links-princiëpele standpunten. Al gingen er soms jaren overheen: zo oordeelde de Raad van State in 2004 dat oud-korpsbeheerder en burgemeester van Nijmegen Ed d’Hondt in 2000 ten onrechte politiedocumenten geheim had gehouden. Het betrof informatie over milieuactivisten die protesteerden tegen de aanleg van de Betuwelijn.

De Nijmegenaar deed ontelbaar veel van dit soort zaken. Zo hielp hij mensen om inzage te krijgen in hun eigen BVD-dossiers, hij kreeg het voor elkaar dat de gemeente Nijmegen de gebiedsverboden-verordening moest aanpassen en de politie zette voortaan slippers en veganistische maaltijden klaar in het cellencomplex als er weer eens een kraakpand ontruimd moest worden.

Sévèke bood steun en juridisch advies vanuit bureautjes met namen als Onderzoeksburo Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, Werkgroep Klachten Politieoptreden en Steunpunt Inzage PID. Steevast droeg hij een spijkerbroek, zwarte trui, Palestinasjaal en donker jack. De laatste jaren was hij wat kalend en iets gezet geworden.

In 1986 kraakte hij met studievrienden zijn eerste pand. De kraakbeweging was toen al over het hoogtepunt heen, maar beleefde volgens hem eind jaren negentig een kleine opleving. Een tegenreactie op de verrechtsing van de samenleving, vermoedde hij. „De nieuwe krakers zijn andere mensen in een andere tijd, maar met dezelfde idealen”, zei hij in een interview in 2004 met de Gelderlander.

Lange tijd woonde Sévèke in de Grote Broek in de Van Broekhuysenstraat, het oudste en meest bekende kraakpand in Nijmegen. In 1998 publiceerde hij het boek ‘Operatie Homerus’; over de ontmaskering van een BVD-agent die undercoveroperaties deed, ondermeer om te achterhalen wie wie was in het kraakpand. Operatie Homerus leest als een minutieuse ‘tegen-operatie’.

Toen de gemeente in 2002 aankondigde de Grote Broek te willen kopen om het te kunnen legaliseren, stak een storm van protest op. Ondermeer bij de ondernemers in de Van Broekhuysenstraat en omliggende straten.

Sévèke, die zelf al niet meer in de Grote Broek woonde, ontpopte zich toen als een betrokken organisator op de achtergrond. Hij was dé gesprekspartner voor de gemeente, voor de woningcorporatie die het pand zou overnemen. Met verve verdedigde hij de waarde van de Grote Broek als culturele broedplaats. In het pand zijn ondermeer een boekwinkel en restaurant gevestigd. Er zijn regelmatig optredens, filmavonden en discussiebijeenkomsten.

Op het moment dat hij werd vermoord was hij betrokken bij meerdere lopende zaken. De afgelopen weken had hij namens cliënten tweemaal aangifte gedaan tegen politieagenten. De ene beschuligde een agent van meineed, de ander zei dat hij na zijn arrestatie was mishandeld. Ook stond hij krakers bij die hun woning moesten verlaten omdat de gemeente het pand te brandgevaarlijk vond. ]
Een zeer goede vent dus, jammer dat we hem moeten missen juist nu de burgervrijheden meer dan ooit onder druk staan. R.i.v. en sterkte aan de nabestaanden.
pi_32326591
Volgens mij gaat het hier om een rip-deal. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat onze veiligheidsdiensten mensen op straat doodschieten, dan hadden ze hem ook kunnen oppakken en daarna laten 'verdwijnen'.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  woensdag 16 november 2005 @ 21:40:42 #179
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32326728
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Volgens mij gaat het hier om een rip-deal. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat onze veiligheidsdiensten mensen op straat doodschieten, dan hadden ze hem ook kunnen oppakken en daarna laten 'verdwijnen'.
Al zou het door de overheid gebeurt zijn, is dit wel dé manier om een voorbeeld te stellen in het wereldje.
Maar ik ga er inderdaad niet van uit dat het iets met de AIVD te maken heeft.
pi_32326975
-edit: troll-

[ Bericht 97% gewijzigd door kLowJow op 16-11-2005 22:36:59 ]
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  woensdag 16 november 2005 @ 21:49:57 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32327011
ik denk dat het weinig met drugs te maken heeft, maar ja dat is mijn gevoel.
pi_32330997
Ik denk dat deze Severe op een of andere manier zich bezighield met zaken die het daglicht niet konden verdragen.

Deze manier van liquideren lijkt erg op de manier waarop een aantal "collega's" van hem in Amsterdam zijn vermoord. Bij criminelen mag je zeggen opgeruimd staat netjes waarom nu niet?
pi_32331094
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

een klein succesje moet het toch wel zijn om te zien dat alle ongenuanceerde users vandaag ff kalt gesteld zijn?
Ik heb het niet gevolgd vandaag maar ik weet wel dat in de periodes die jij aanhaalt ook diverse users zijn geband.
pi_32331108
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:53 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat deze Severe op een of andere manier zich bezighield met zaken die het daglicht niet konden verdragen.

Deze manier van liquideren lijkt erg op de manier waarop een aantal "collega's" van hem in Amsterdam zijn vermoord. Bij criminelen mag je zeggen opgeruimd staat netjes waarom nu niet?
Iemand die zojuist vermoord is zonder enige aanwijzing hieromtrent als crimineel omschrijven (vaak zuiver op basis van zijn politieke overtuiging) en dan ook nog eens het gebeurde als iets 'positiefs' omschrijven gaat gewoon te ver. Lijkt me duidelijk.
pi_32331322
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:11 schreef SCH het volgende:
Kwam de kogel van rechts?

In ieder geval een macaber verhaal zeg - als het toeval is dan is het wel weer heel toevallig dat het net om deze man gaat. In ieder geval sterkte voor nabestaanden.
Natuurlijk mag je dat roepen. Alleen het lijkt mij nogal voorbarig. Voor hetzelfde geld is hij door iemand uit zijn 'eigen kring' doodgeschoten. Bijzonder triest overigens dat deze man is doodgeschoten.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_32331490
Ik denk niet dat de AIVD hier achter zit. Totaal onrealistisch. Dat is een organisatie die Arabische vertalers inhuurt die vervolgens gegevens doorspelen naar moslim fundi's. Die vermoorden echt geen mensen. Bovendien, waarom zou je onnodig de aandacht willen trekken? Je weet dan dat je belachelijke complottheorieën krijgt.

Het is, als ik op de verhalen afga, wel gewoon een liquidatie. Iemand zomaar twee keer door het hoofd schieten geeft aan dat het een geoefende schutter is. Dat sommige nog durven te beweren dat hij gewoon op de verkeerde plek op de verkeerde tijd was, tuurlijk...
Ik denk dat hij mij al zijn geprocedeer een of andere crimineel die in de vastgoed zit behoorlijk kwaad heeft gemaakt.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_32331668
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:14 schreef Monidique het volgende:
Je zegt dat-ie crimineel is. Je antwoordt op kLowJow dat hij kennelijk kwaad bloed gezet had - wat me vrij logisch lijkt, ja - en dat is kennelijk je enige uitleg. In dat geval zijn Pim Fortuyn en Theo van Gogh ook criminelen, en zouden we het toe moeten juichen dat ze vermoord/geliquideerd zijn.
Ik speculeer enkel met de liquidaties in de Amsterdamse onderwereld in het achterhoofd dat is iets anders.
quote:
Omdat ze criminele banden hadden, ja. Is er daar nu sprake van?
Het feit dat je wordt doodgeschoten door iemand die blijkbaar weet hoe het moet en meteen verdwenen is doet je wel in die richting denken ja.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:20:07 #188
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32331707
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:56 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Iemand die zojuist vermoord is zonder enige aanwijzing hieromtrent als crimineel omschrijven (vaak zuiver op basis van zijn politieke overtuiging) en dan ook nog eens het gebeurde als iets 'positiefs' omschrijven gaat gewoon te ver. Lijkt me duidelijk.
Ik weet niet of dat te ver gaat. De krakerscene is een goed georganiseerd netwerk. Net zomin als ik een georganiseerde club van motorliefhebbers als de Hells Angels uitsluit van criminele activiteiten, sluit ik ook de krakerscene (uiteraard delen daarvan) hiervan niet uit. Zeker gezien de nauwe banden die zogenaamde autonome groepen onderhouden met bijvoorbeeld de ETA en Koerdische afscheidingsbewegingen. Deze onafhankelijkheidsbewegingen zitten tot aan hun nek in de wapen- en drugshandel. Een crimineel ziet alleen een groot, vrij afgesloten netwerk, die ruikt z'n kans om daar gebruik van te maken.

De kans dat hij op de verkeerde plek op de verkeerde tijd is of een extreme vorm van Happy Slapping, acht ik heel klein. Het lijkt meer op een doelbewuste moord.

De kans dat de kogel van rechts kwam (moord door een rechts radicaal) lijkt mij niet zo groot. WIe kende deze man immers? Als ik rechts radicaal en gewelddadig was, dan had ik een aansprekender iemand om willen leggen dan één of andere lokalo. Met alle respect natuurlijk. Iemand moet door z'n symboolwerking wel voldoende agressie oproepen om hem om te willen leggen uit een ideologische gedrevenheid.

Andere mogelijkheden cq complottheorieen:

- een moord door iemand in de relationele sfeer (kan ook een voormalig juridisch tegenstander zijn);
- iemand die zijn juridische kennis wilde gebruiken voor stinkende zaken wat hij geweigerd heeft, en toen wist hij te veel;
- een liquidatie in opdracht van de AIVD; (wellicht is hij zelfs ooit informant geweest in navolging van Mohammed B.);
- Seveke was in het verleden betrokken bij minder prettige links radicale activiteiten (RaRa, proefdierencentrum Rijswijk, doorsnijden benzineleidingen, vernielen proefvelden) en had hier een conflict met een voormalig medestanderover;

Bovenstaande allemaal uiteraard met de vermelding dat ik hem niet kende, dus niet op de hoogte ben van zijn persoonlijke moraal versus ideologische gedrevenheid. En die verhouding sluit bepaalde genoemde mogelijkheden bij voorbaat uit.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_32331715
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:18 schreef MrX1982 het volgende:

Het feit dat je wordt doodgeschoten door iemand die blijkbaar weet hoe het moet en meteen verdwenen is doet je wel in die richting denken ja.
Nee. Het is mogelijk. Maar als je kundig wordt neergeschoten - waar ik dan even van uitga -, impliceert dat nog steeds geen criminele banden. Vooralsnog heb je geen bewijzen, je hebt zelfs geen aanwijzingen. Ik sluit het overigens niet uit, uiteraard.
pi_32331789
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef Monidique het volgende:
Nee. Het is mogelijk. Maar als je kundig wordt neergeschoten - waar ik dan even van uitga -, impliceert dat nog steeds geen criminele banden. Vooralsnog heb je geen bewijzen, je hebt zelfs geen aanwijzingen. Ik sluit het overigens niet uit, uiteraard.
Het komt in me op door de recente gebeurtenissen in Amsterdam maar we zullen wel zien mocht het ooit opgehelderd worden en er een dader gepakt wordt.
pi_32331855
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat te ver gaat.
Ik heb nergens gezegd dat speculeren over de mogelijkheid dat hij banden met criminelen had, dan wel zelf crimineel was, an sich niet zou kunnen.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:28:36 #192
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32331955
gezien de schutters nederlandstalig waren denk ik vooralsnog niet dat hij bij de groep bruinsma hoorde. ik denk eerder een groep die eigenlijk wel genoeg had van deze man die het krakers heel gemakkelijk maakte en zij hun eigendommen verloren zagen gaan aan mensen die stinken en in het bezit zijn van een onverzorgde herdershond. maar dit is dus puur speculatie aangezien dit het juiste tijdstip is om te maken.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:30:08 #193
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32331996
ik heb nog niets anders dan speculatie gehoord
  donderdag 17 november 2005 @ 00:31:27 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332033
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:30 schreef DionysuZ het volgende:
ik heb nog niets anders dan speculatie gehoord
dat begon vooral met de mod die in het begin al riep dat de kogel van rechts kwam. waarna enkele zeer intelligente users hem vermaande met de woorden "dat lijkt me nogal voorbarig".
  donderdag 17 november 2005 @ 00:34:41 #195
94405 Tarak
pi_32332135
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:28 schreef zoalshetis het volgende:
gezien de schutters nederlandstalig waren denk ik vooralsnog niet dat hij bij de groep bruinsma hoorde. ik denk eerder een groep die eigenlijk wel genoeg had van deze man die het krakers heel gemakkelijk maakte en zij hun eigendommen verloren zagen gaan aan mensen die stinken en in het bezit zijn van een onverzorgde herdershond. maar dit is dus puur speculatie aangezien dit het juiste tijdstip is om te maken.
Schutters? Dat heb ik gemist. Waren er meer dan één?

Ik denk niet dat het vastgoedhandelaren waren. Die durven dat niet. Of het zou een kleintje moeten zijn die failliet ging doordat z'n pand gekraakt was en hij er niets mee kon.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_32332262
Wel amusant dat er nogal wat mensen zijn die geloven dat de AIVD betrokken is. Soms krijg ik het gevoel dat er mensen zij die eigenlijk een beetje jaloers zijn op geheime diensten zoals we die kennen uit Zuid-Amerikaanse bananen republieken. Of eigenlijk kennen uit Hollywood films over Zuid-Amerikaanse bananen republieken.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:39:06 #197
94405 Tarak
pi_32332265
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat begon vooral met de mod die in het begin al riep dat de kogel van rechts kwam. waarna enkele zeer intelligente users hem vermaande met de woorden "dat lijkt me nogal voorbarig".
Die kogel van ..... , is meer een running gag.

"De kogel komt (weer) van links" was mijn post in het Verdonk en de buts in het raam topic, waarna ik gelijk door Verbal Lord_Vetinari gecorrigeerd werd dat ik dat toch echt niet kon concluderen. Hij zal me er wel een note voor gegeven hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tarak op 17-11-2005 00:43:39 (sorry Verbal) ]
  donderdag 17 november 2005 @ 00:40:03 #198
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332291
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:39 schreef Tarak het volgende:

[..]

Die kogel van ..... , is meer een running gag.

"De kogel komt (weer) van links" was mijn post in het Verdonk en de buts in het raam topic, waarna ik gelijk door Verbal gecorrigeerd werd dat ik dat toch echt niet kon concluderen. Hij zal me er wel een note voor gegeven hebben.
lol ach die negatieve notes worden toch wel weer rechtgetrokken met je positieve?
  donderdag 17 november 2005 @ 00:41:14 #199
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332322
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Wel amusant dat er nogal wat mensen zijn die geloven dat de AIVD betrokken is. Soms krijg ik het gevoel dat er mensen zij die eigenlijk een beetje jaloers zijn op geheime diensten zoals we die kennen uit Zuid-Amerikaanse bananen republieken. Of eigenlijk kennen uit Hollywood films over Zuid-Amerikaanse bananen republieken.
en dat terwijl de aivd de meer mensen natrekt en afluistert dan welk willekeurig land ter wereld.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:41:51 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32332338
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:34 schreef Tarak het volgende:

[..]

Schutters? Dat heb ik gemist. Waren er meer dan één?

Ik denk niet dat het vastgoedhandelaren waren. Die durven dat niet. Of het zou een kleintje moeten zijn die failliet ging doordat z'n pand gekraakt was en hij er niets mee kon.
ik kan het ook verkeerd gelezen hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')