Ik heb tijdens mijn opleiding (apothekersassistente) een middagje Organon gedaan. Daar was een meneer die ons vol trots vertelde wat ze allemaal op hormoongebied konden doen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:41 schreef dutchie het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd wie er tijdens hun zwangerschap mee hebben gedaan aan het moeders voor moeders-programma
Vanmiddag is de dame van MvM weer geweest en ik doe weer mee. Heb het met Léon ook gedaan.
Ik ken best veel mensen bij wie het zwanger worden gewoon heel moeilijk gaat en gebaat zijn bij medicijnen waar hormonen van zwangere vrouwen (en trouwens ook vrouwen in de overgang) in zitten. Dus voor mij is het heel vanzelfsprekend dat ik hieraan deelneem.
Tuurlijk het is wat gehannes om je urine op te vangen, maar je doet er gewoon veel goeds mee. Het onttrokken HcG-hormoon wordt absoluut niet gebruikt voor zgn. afslankpillen. Puur voor medicijnen die helpen bij het zwanger worden.
Wie heeft meegedaan of doet mee? En wat zijn jouw redenen om het wel of niet te doen?
Haha, hartstikke goedquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:34 schreef jessie het volgende:
De 2e keer heb ik wel mee gedaan. Vol zekerheid en met trots heb ik in die dingen gepiest![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:45 schreef Ireth het volgende:
[afbeelding]
Ik moest ff 4x kijken naar de datum om zeker te weten niet in een oud topic beland te zijn, maar Dutch is echt zwanger! Leon krijgt een brusje! Leuk!![]()
Yups, dat doet ze wel. Zei een vriendin tegen haar, die dat ook deed.quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:55 schreef bixister het volgende:
ze 'pist' toch niet direct in de fles neem ik aan?
De MvM mevrouw die bij mij langs kwam vertelde direct het 'Caroline Tensen' verhaal. Zij gebruikte blijkbaar het HCG hormoon om af te vallen. Helaas kon MvM dit niet voorkomen, ook al zijn er strenge controles op. Het is de schuld van de artsen die dit HCG hormoon voorschrijven om af te vallen. Je kunt het immers gewoon op recept halen in de apotheek. Helaas zijn die artsen niet zo makkelijk te controleren.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:24 schreef nebelung het volgende:
Wat betreft het hormoon gebruiken voor andere doeleinden: De geneesmiddelen die van het HCG-hormoon worden gemaakt, zijn uitsluitend ontwikkeld en goedgekeurd voor de behandeling van onvruchtbaarheid. Een zeer gering percentage van deze geneesmiddelen wordt echter oneigenlijk gebruikt voor andere doeleinden, zoals afslankkuren. Moeders voor Moeders distantieert zich met nadruk van dit oneigenlijk gebruik. Afgezien van het feit dat het HCG-hormoon niet werkt als afslankmiddel wordt de urine niet voor dit doel ingezameld. Er is een strenge controle op, eigen fabriek. Is zelf na te gaan als je daar om vraagt.
En uiteindelijk help je er de dikke mensen ook meequote:Op zaterdag 12 november 2005 18:26 schreef sjak het volgende:
Ik vind het wel een goed streven om mee te doen. Op een relatief makkelijke manier help je andere vrouwen.
Precies. Ook aardig tochquote:Op zaterdag 12 november 2005 21:37 schreef moussy het volgende:
[..]
En uiteindelijk help je er de dikke mensen ook mee
Precies hetzelfde hier.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:44 schreef MUUS het volgende:
Yup, ik heb ook meegedaan toen ik zwanger was. Als een stofje in mijn urine anderen kan helpen om zwanger te worden, waarom niet?
Ik had alleen wel moeite met dat spul wat in de potten zit. Ik was al zo misselijk en die geur van dat spul deed mij elke keer weer over mijn nek gaan..
Kan jij die kan in een keer volpiesen dan? Als ik 's ochtends voor het eerst ga plassen haal ik nog niet eens een kwart. moet denk ik echt meer gaan drinkenquote:Op donderdag 8 december 2005 16:21 schreef Jis het volgende:
En hihi MeNicole... dat staand plassen ken ik nog wel ja![]()
maar op een gegeven moment word je er handiger in... op de wc gaan zitten, pootje omhoog, potje onderdoor schuiven en plassen maar... alleen om die pot dan weer terug te krijgen als ie per ongeluk wat vol zit ('s ochtends vooral) is weleens lastig
![]()
Ik begrijp dat het lastig is als je misselijk bent maar een liter vocht is echt heel weinig, ook als je niet zwanger zou zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:20 schreef MeNicole het volgende:
Ik vang al mijn urine op. En ik hoef niet over te geven![]()
Maar met drinken haal ik denk ik net een liter, van veel drinken word ik juist misselijk. En heb ook gewoon geen dorst. Moet van mezelf af en toe gewoon iets drinken of iets droogs eten zodat ik dorst krijg anders drink ik zo een hele dag maar glaasje.
Ik heb wel eens gelezen dat veel drinken ook goed is voor het aanmaken van vruchtwater. Als dat echt zo is dan heb ik echt wel een probleem.![]()
Ben vandaag is aan het bij houden hoeveel ik drink. Zit nu op een halve liter!! Ga het nu echt zo doen want ik plas gewoon echt heel weinig en dat wat ik plas is ook echt heel geelquote:Op zaterdag 10 december 2005 14:09 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het lastig is als je misselijk bent maar een liter vocht is echt heel weinig, ook als je niet zwanger zou zijn.
Gaat het msischien makkelijker met sapjes, melk, yokidrink, etc?
Ik zou me niet zo zeer zorgen maken over dat vruchtwater, een kind is een heerlijke parasiet die zelf neemt wat hij nodig heeft en jou met de tekorten laat zitten.
volgieten die hapquote:Op zaterdag 10 december 2005 14:13 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ben vandaag is aan het bij houden hoeveel ik drink. Zit nu op een halve liter!! Ga het nu echt zo doen want ik plas gewoon echt heel weinig en dat wat ik plas is ook echt heel geel![]()
Je bent niet de enige die dat niet wilde hoor. Ik deed het standaard in een emmertje in de badkamer (wel een laagje water erinquote:Op zondag 11 december 2005 20:45 schreef FoN het volgende:
Ik heb meegedaan, gewoon omdat er wat mij betreft geen reden was om niet mee te doen.
Vond het trouwens helemaal niet zo stinken, enneuh, een groot voordeel is dat je het gewoon op de gang buiten je slaapkamer kan doen ofzo, als je boven geen toilet hebt. Ik was de eerste paar maanden constant uitgeput en moest supervaak plassen, dan is het handig als je niet steeds de trappen op en af hoeft...![]()
Zie jou toch iets meer als een held als ons hoor. Wij doen nix bijzondersquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Lieve Dames, hierbij wil ik even mijn ongelovelijke waardering uitspreken voor diegenen die piesen voor Moeders v. Moeders. Jullie zijn helden![]()
Wat enorm lief zeg!quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:16 schreef MeNicole het volgende:
Weet je wat ik wel heel mooi vond en misschien beetje offtopic!!!
Mijn achterneefje van 6 sliep hier paar weken terug en hij vroeg waar die bussen voor waren. Dus heb hem zo goed mogelijk uiteglegd waar het voor was enzo. Zegt ie: Dan moet je dat aan K geven want die kan ook geen kindjes krijgen want die hebben J uit China![]()
Vond ik zo mooi dat ik in een keer weer wist waar ik het voor deed![]()
Hihihihi, ik stel me nu voor dat je een stickertje met een adres op die potten plaktquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:21 schreef sjak het volgende:
Zo, deze weer eens omhoog. Er zijn weer een boel nieuwe zwangeren...gaan jullie meedoen?
Ik ben nu in mijn laatste week en ondanks dat ik erg veel moeite in het begin heb gehad met de geur ben ik blij dat ik er toch aan mee gedaan heb. Ik heb nu 10 weken mijn best gedaan en hoop echt dat er ergens 1 iemand zwanger gaat worden (ik heb ook een voorkeur, zou dat mogen?).
Ik ben trots op mezelf dat ik het gedaan heb en volgehouden heb!
Nee hoor. Niet in een schattig melkboerenmandje maar in een felgroene krat waardoor het meteen duidelijk is dat je niet de melk thuis laat bezorgen maar ZWANGER bentquote:Op woensdag 5 april 2006 10:38 schreef Mwanatabu het volgende:
Iiiihhh ik wil meedoen, maar gaan die flessen echt in zo'n melkboerenmandje in het portiek?
Woeha, in dit geval gaat het om een man of 300 (flat), dus dat scheelt dan idd een hoop koffiequote:Op woensdag 5 april 2006 11:02 schreef Neuk het volgende:
Mooi toch. Hoef je ook niet bij je buren op de koffie om het te melden.
Je kunt er ook voor kiezen om ze zelf weg te brengen, heb ik in het begin ook gedaan!quote:Op woensdag 5 april 2006 11:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Woeha, in dit geval gaat het om een man of 300 (flat), dus dat scheelt dan idd een hoop koffie
Ik zie ook dat alweer voor me: ik pak des ochtends in: mijn lunchpakketje, telefoon, sleutels, kratje urine en ik peddel naar het inzamelingspuntquote:Op woensdag 5 april 2006 12:45 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor kiezen om ze zelf weg te brengen, heb ik in het begin ook gedaan!
Whehehe....ap-pel-sap...quote:Op woensdag 5 april 2006 15:01 schreef owlet het volgende:
Hihihi, ik zie het al helemaal voor me. Vrouwen die met een schijnheilig hoofd op de fiets rondcrossen met een groene krat achterop.![]()
Iiiihhh, er komt een muts op bezoek? Nou ja, we zien wel of die van mij minder mutserig is.quote:Het ergste van het hele MvM gebeuren vond ik nog wel het vreselijke bezoek van de MvM consulente![]()
Een mutserig mens wat aan de hand van mijn huis wel dacht te weten bij welke verloskundige ik zou passen en haar best deed de andere praktijk in de stad zo zwart mogelijk te maken. Want "dat was echt niets voor mij" . Brrrrrrr...
Het gekir over de pracht van een eerste kindje was niet van de lucht. Wat een gezever.
Komt voor de bakkerquote:Op woensdag 5 april 2006 22:36 schreef Tajno het volgende:
Ik ben dus 1 van die grootverbruikers van de gemaakte hormonen en had heeeel erg graag mee willen doen met MvM maar helaas mocht ik niet![]()
Sinds 1 april is er nieuwe wetgeving vanuit Brussel en wanneer je een bloedtransfusie hebt gehad mag je niet meer meedoen ivm Creutzfeld Jacob. Toegegeven veiligheid voor alles maar had toch gehoopt dat ik wat van het gekregene terug had mogen geven. Dus dames die nu nog aan het meedoen zijn willen jullie ook wat voor mij erbij in doen? 1 glaasje op een dag meer drinken voor me?![]()
Ik geloof idd dat het percentage mensen met vruchtbaarheidsproblemen (vooral mannen) explosief is gestegen en nog stijgt de laatste 20 jaar in de westerse wereld. Straks zijn we misschien afhankelijk van de goodwill van Afrikaanse mama's.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:42 schreef Tajno het volgende:
Mwana daar zat ik dus ook al aan te denken, maar ik geloof dat dat weer iets te maken heeft met exportbeperkingen of zo die die veiligheid weer garanderen of zo. Nu ja vind het jammer dat ik niet mag maar ben heel blij te lezen dat er hier toch veel dames wel mee (mogen) doen! Super ik vraag me alleen wel af of er over nu ja een paar jaar niet een gebrek aan hormonen komt? Ik hoop dat ze daar al een oplossing voor hebben want er zijn nog teveel stellen afhankelijk van die hormonen.
Neuk gefeli!!
Ik had echt maling aan die financiën. Ik kon rondkomen als student, met een of meer asielzoekers op een kamertje, dus zo'n kindje "paste ik wel in". Daar kwam ik ook wel van terug, het werd een beetje schipperen, maar ik lette er altijd op dat kindje nooit tekort kwam. Dan at ik wel wat minder (luxe). Kindje was altijd schoon, gevoed en goed gekleed, dat kan ook echt wel voor minderquote:Op donderdag 6 april 2006 12:40 schreef Neuk het volgende:
Ja, ik vind dat heel sneu. De maatschappij veroordeelt de huidige vrouw zelf om pas na hun 30e of zelfs later aan kindjes te beginnen. Logisch dat het dan niet meer 1,2,3 gaat. Tuurlijk blijft het je eigen keus wanneer je er aan begint maar dat heeft grotendeels echt wel te maken met hoe je er financieel voor staat.
Ik kwam mr. Right tegen op mn 19e, op m'n 23e mama. Anders was het er ook niet (zo snel) van gekomen denk ik.quote:Op donderdag 6 april 2006 13:18 schreef Neuk het volgende:
Ik was nog nooit de juiste tegengekomen.... en ben ook 30+ inmiddels en nog kwam het me niet uit
Naja, nu kan ik niet meer terug!
Nou hier was het moeilijker te geloven dat het echt zo was ondanks de pilquote:Op donderdag 6 april 2006 13:25 schreef Bass-Miss het volgende:
Het is eigenlijk moeilijk te geloven he, dat het dikwijls zo moeilijk gaat.
Ja, hier ook wel eigenlijk.quote:Op donderdag 6 april 2006 13:30 schreef Neuk het volgende:
[..]
Nou hier was het moeilijker te geloven dat het echt zo was ondanks de pil![]()
bedoelde ikquote:Op donderdag 6 april 2006 15:21 schreef PM-girl het volgende:
Nee het glaasje wat voor de foto zit,
maar het ziet er haast uit alsof er overheen geplast is
te vruchtbaarquote:Op donderdag 6 april 2006 15:34 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, hier ook wel eigenlijk.
Niet dwars door de pil , maar toch.
Hier was het wel de bedoeling, maar na het lezen van al die verhalen denk je niet dat het ook echt meteen lukt.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:45 schreef Neuk het volgende:
[..]
te vruchtbaar
Ik was zelf ook al een foutje van het spiraaltje, en mijn jongste broer ookhaha
Ja je krijgt dat bordje en kommetje en bekertje van nijntje. En dat past niet in de brievenbus nee zo'n grote doos als erom zitquote:Op donderdag 6 april 2006 16:26 schreef PM-girl het volgende:
O dan heb ik me vergist, ik dacht dat ik voor het fotolijstje thuis moest blijven omdat het in de brieven bus moest. Maar het gaat dus om iets anders nog. Ok!
Nou je mist naar mijn idee niks aan het lijstje, is leuk voor de echo zei de mevrouw, maar wit glimmend is niet mijn smaak!quote:Op donderdag 6 april 2006 18:30 schreef Vicky het volgende:
ik kreeg geen fotolijstje. Kreeg het Nijntje bestek bij de laatste krat.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat ik wel weet is dat als je vanaf de 6e zwangerschapsweek mee doet tot aan de 16e week (het max. aantal weken meen ik) dat je dan het Nijntje-bestek bij elkaar geplast hebt.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:54 schreef lcicle het volgende:
Maar ik bedoel dus of je een attentie krijgt wanneer je een vriendin aanmeldt
3 jaar geleden was dat iig wel zo. Dan kreeg je het bestekje dat bij het serviesje paste.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:54 schreef lcicle het volgende:
Maar ik bedoel dus of je een attentie krijgt wanneer je een vriendin aanmeldt
Nee, het serviesje dusquote:Op donderdag 9 november 2006 08:48 schreef Neuk het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat ik wel weet is dat als je vanaf de 6e zwangerschapsweek mee doet tot aan de 16e week (het max. aantal weken meen ik) dat je dan het Nijntje-bestek bij elkaar geplast hebt.
Mag dat wel? Er zit in die flessen iets dat ervoor zorgt dat het hormoon beter bewaard blijft. Als je de flessen open zet, dan vervliegt dat spul misschien wel.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:58 schreef PM-girl het volgende:
Gwennert, vast een tip, mocht je misselijk zijn, (maar anders ook), de geur van de flessen is nogal euhm, 'apart', dus als je een nieuwe krat krijgt, even met de dekseltjes los buiten laten luchten!
Krijg je dat niet eens dubbel als je zwanger bent van een tweeling? Valt me weer tegen! Zoals wel meer me tegenvalt van MvM.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:42 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
euh, kan iemand anders dat kannetje dan niet even vasthouden....moeten wij vrouwen echt alles zelf doen ?
Ben inmiddels zelf klaar met "geplas in kan", dus de tweeling mag over een jaar ruzie maken wie van het MVM bordje mag eten![]()
Inderdaad! En waar ik ook achterkwam, niet de pot recht voor de uitgang van je wc houden, want de geur gaat echt recht omhoog! Dus als je de kan aan de zijkant van de toilet houdt, terwijl je inschenkt, hoef je ook niet meer langs die rans-stank als je uit de toilet gaat.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:40 schreef Nijna het volgende:
Ik ben al een paar weken (3) aan het piesen. Ik vind het met de lucht uit die flessen wel meevallen, snel gieten en deksel er weer op
.
Ik zelf ben er nog een tweede keer ingetrapt. En weer spijt als ik iedere ochtend kotsend bezig was met die flessen. Niets hielp. Dus de drempel wordt ook steeds groter om het vol te houden. Ik probeerde zelfs mijn plas op te houden...achteraf bekeken natuurlijk compleet idioot.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:52 schreef sjak het volgende:
Ik heb een beetje spijt dat ik meedoe. Ik word zo beroerd van de lucht in die potten. Ik durf soms zelf niet meer die dingen open te doen om over te gieten. En dan gebruik ik al alle tips die ze me gegeven hebben. Elke dag een nieuwe pot, pot open laten staan voor gebruik (dat gaat niet altijd want als ik 's ochtends moet plassen dan kan ik niet een kwartier wachten tot dat ding uitgewasemd is) Ik ga wel stug door hoor, ik vind het nog steeds een prima doel waar ik het voor doe.
Maar bij een volgende keer zal ik me niet meer opgeven.
quote:Op maandag 18 juni 2007 11:49 schreef Randa_v het volgende:
Mijn schoonzusje nam de fles overal mee naar toe in een rugzak. Zelfs naar haar moeder toe toen ze niet eens bekend had gemaakt dat ze zwanger was. Is vrij discreet dus het kan wel.
quote:Op maandag 18 juni 2007 11:55 schreef Randa_v het volgende:
Ik ook niet.![]()
Wel leuk was toen ik verwachting van Merlijn was en de kratten zichtbaar op de gang stonden en ik een vergadering aan huis had. Die kerels die op de vergadering kwamen hadden niets in de gaten.Pas een maand later heb ik bekend gemaakt dat ik in verwachting was en al die tijd niet in de gaten hebben.
Je gebruikt elke dag een nieuwe fles toch?? Al was het alleen voor de geurquote:Op dinsdag 13 november 2007 09:59 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik doe ook mee sinds afgelopen woensdag, ook voor de volle 10 weken.
Hier worden de kratten elke woensdag opgehaald...nu maar hopen dat niet de halve buurt doorheeft waar die groene kratten voor zijn![]()
Helaas werk ik wel gewoon fulltime (en ik ga zo'n fles niet mee naar mijn werk slepen), dus ik waarschijnlijk haal ik maar met moeite 1 krat per week![]()
Het is vreselijk!quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
nee, je moet de fles tot aan de hals vullen
en de geur...tja je neus dichthouden als je de fles opendraait he
Dan is de voorlichting in de afgelopen drie jaar veranderd... Ik kreeg gezegd dat ik voor elke dag een nieuwe fles moest gebruiken en die achtste van reserve.quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
nee, je moet de fles tot aan de hals vullen
en de geur...tja je neus dichthouden als je de fles opendraait he
quote:Vruchtbaarheid Moeders voor Moeders haalt al 77 jaar urine op
Een beetje medicijn bestaat uit duizenden liters plas
Door: Arjan Terpstra
Gepubliceerd: donderdag 22 mei 2008 21:56
Update: gisteren 09:35
De plas van zwangere vrouwen bevat een hormoon dat anderen kan helpen zwanger te raken. Een fabriek in Boxtel zet duizenden liters per jaar om.
Heel lichtjes ruik je het, in de fabriek van Organon (tegenwoordig onderdeel van Schering-Plough) in Boxtel. Bij de machine die vrouwenurine uit de groene containers kiept. Maar op alle volgende afdelingen is de lucht zo zuiver als mogelijk is in een biochemische fabriek. Steriele roestvrijstalen vaten bepalen het beeld, metalen pijpleidingen transporteren urine, water, zuren. Personeel heeft stofjassen aan, veiligheidsbrillen op, haarnetjes. De urine zelf is alleen te zien door patrijspoortjes, en in een klein gestaag stroompje van vijf centimeter hoogte, bedoeld om monsters te nemen. Zoals in elke goede fabriek wordt hier getest, getest en nog eens getest.
De fabriek is het eindpunt van een logistieke operatie waar maar weinig mensen weet van hebben. Wekelijks rijden zestien bestelwagens tachtig routes door heel Nederland om bij duizenden vrouwen urine op te halen, vrouwen in de eerste zestien weken van hun zwangerschap. Zij plassen een paar keer per dag in een witte maatbeker die zij voorzichtig leeggieten in groene verzamelflessen. Die gaan in een krat, en het krat wordt aan de chauffeur afgegeven. De bestelauto’s rijden naar vijf verdeelstations, waar de urine wordt overgeladen in een vrachtwagen. En die rijdt elke ochtend naar een fabrieksterrein in Boxtel, waar al die urine voorzichtig weer wordt uitgeladen. Week in, week uit, liter voor liter. Al jaren.
Waarom doen al die vrouwen dat? Waarom elke ochtend met je zwangerschapsmisselijkheid boven een emmertje hurken? Het antwoord ligt in Oss, waar 77 jaar geleden (een voorloper van) Moeders voor Moeders werd opgezet. Deze organisatie zamelt urine van zwangere vrouwen in om er in de fabrieken van Organon het middel Pregnyl uit te maken. Pregnyl wordt door artsen voorgeschreven bij vruchtbaarheidsklachten.
De urine van vroeg-zwangere vrouwen is namelijk bijzonder. In de eerste zestien weken van de zwangerschap maakt het lichaam humaan ChorionGonadotrofine (hCG) aan, een hormoon dat het embryo helpt bij het innestelen in de baarmoeder. Vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen zijn enorm geholpen met hCG-injecties, en ook mannen hebben baat bij het hormoon om de aanmaak van sperma te stimuleren.
In Boxtel wordt de urine gekoeld, gefilterd en wordt het hCG geïsoleerd. Wat overblijft is het pure spul, waarvan de omvang in het niet valt bij de duizenden liters pies die er hier doorheengaan. Elke maand rijdt er een klein bestelwagentje van Organon naar een fabriek in Oss, waar de grondstof van Pregnyl gemaakt wordt uit de hCG. In ampulvorm vindt het zijn weg naar de consument, die de hCG met een injectiespuit in het lichaam krijgt toegediend. En daar ruik je helemaal niets van.
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:09 schreef E.T. het volgende:
Caroline Tensen heeft zo'n kuur gedaan en daarmee is dat gebeuren in het nieuws gekomen.
In het artikel kwam echter naar voren dat ze tegelijkertijd een dieet moesten volgen van 800 calorieen per dag... Geen wonder dat ze snel afvielen en die Pregnyl is alleen maar voor het psychische effect. (wellicht dat je er ochtendmisselijkheid als bijwerking bij krijgt.. dan val je nog sneller af)
Tja, van een kant kan ik me er iets bij voorstellen, van de andere kant denk ik dan: je weet toch dat het voor sommige vrouwen zo ontzettend belangrijk is, omdat er anders geen kind zal komen, dat ik dan het misbruik ervan zou proberen te vergeten en er maar vanuit zou gaan dat mijn potten alleen voor die vrouwen worden gebruikt.quote:Op zondag 25 mei 2008 09:12 schreef lady-wrb het volgende:
in mijn jonge jaren ging het verhaal dat het hormoon ook gebruikt werd om de vruchtbaarheid van varkens te bevorderen.
was voor mij de reden om er niet aan te beginnen
Ik kan me er wel iets bij voorstellen.... ik vind het zo lastig dat je maar 1 kan hebt... 's avonds gaat ie mee naar boven en 's morgens weer mee naar beneden, en dat vergeet ik weleens en heb geen zin om dan weer naar boven te lopen.... Hoe doen jullie dat? Ik overweeg om er een kan bij te kopen... ik spoel hem trouwens ook steeds om als ik geplast heb.quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:40 schreef Reinhilde het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blijj dat ik nog maar één week hoef. Ik ben het echt helemaal zat.
Ow dat is wel erg handig.... ik ga vandeweek eens bellen, ik heb nu ook maar 1 kratje gekregen voor 1 week dat moeten er ook 2 zijn volgens mij.quote:
Ow dat zou ik eens moeten proberen.... niet aan gedacht.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:20 schreef Jelief het volgende:
Kun je die kan niet omspoelen met het spoelwater van het toilet? Dus als je de wc doortrekt de kan even tegen de rand aanhouden zodat er water inloopt? (ouderwets truukje om de po om te spoelen)
Ik heb niet echt het idee dat ik nu meer plas dan voorheen eigenlijk!quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:16 schreef Diaan73 het volgende:
Ze vertelde dat elke druppel telt.... ik merk dat ik vooral smorgens veel plas.. en zelfs wakker wordt om te plassen, heb ik nog nooit gehad....
quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:54 schreef sproet-je het volgende:
Aaaahh, dus hier kan ik iedereen even bedanken voor het opvangen van hun plasje! Dankjulliewel![]()
Ik heb die rotspuiten van een Pregnyl nodig en ben dus erg blij dat jullie al die moeite doen.
Ik heb meegedaan maar ben inmiddels alweer een tijdje uitgeplastquote:Op woensdag 30 september 2009 15:01 schreef CrazyPrincess het volgende:
Wat is er lang niet gepost hier. Doet niemand meer mee?
Ik heb net de informatrice op bezoek gehad en doe vanaf volgende week mee
En geen groene flessen meer, maar blauwe
ik geloof het welquote:Op woensdag 30 september 2009 22:22 schreef freubelmuts het volgende:
op zich wil ik wel wat meer info bij ze opvragen, vind het zeker een goed doel!
weten jullie zo of er ook vanuit hun "bezwaren" zijn om niet mee te doen?
quote:De informatrice test of er voldoende hormoon in de urine zit. Vervolgens legt zij je een aantal vragen voor. Deze vragen zijn belangrijk. Jouw urine wordt gebruikt voor het maken van een geneesmiddel. De gezondheidsautoriteiten die toezien op geneesmiddelen hebben bepaald dat urine van sommige vrouwen niet gebruikt mag worden. De uitslag van de vragenlijst bepaalt of je kunt meedoen of niet.
Mocht je naar aanleiding van de vragenlijst vragen hebben over jouw gezondheid neem dan contact op met je huisarts.
Er is inderdaad een lijstje. Ik mocht de laatste keer niet meedoen, omdat ik een paar jaar ervoor een bloedtransfusie had gehad. Maar de test heb ik nog wel gekregen (toch wel weer leuk op dat moment om te zien dat je echt wel zwanger bentquote:Op woensdag 30 september 2009 22:50 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik me nog kan herinneren mag je bijv niet mee doen als je een bloedtransfusie hebt gehad en ook niet als je voor 1996 (dacht ik) in Groot Brittannie bent geweest.
Dat laatste heeft te maken met BSE en is blijven hangen omdat ik nog net wel mee mocht doen, mijn stage viel precies goed.
Maar er waren idd nog wat meer dingen, dus ik zou gewoon een afspraak maken en mss kan je dat deel al wel door de telefoon doen...
Buiten op het balkon of de tuin die dingen... Echt ze stinken vreselijk!quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:02 schreef PinkPrincess het volgende:
Ik heb me ook opgegeven voor MvM.Woensdag komt er een dame langs![]()
Maar hoe doen jullie dat dan met de flessen?Ik bedoel, niemand weet nog dat ik zwanger ben![]()
Als er onverwacht bezoek (mijn schoonmoeder oa)komt en ze ziet die flessen staan op het toilet
quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:08 schreef Ticootje het volgende:
Buiten op het balkon of de tuin die dingen... Echt ze stinken vreselijk!
Bedenk wel dat ze daar wellicht ook zichtbaar staanquote:
Plantje erop en ze zijn gecamoufleerdquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Bedenk wel dat ze daar wellicht ook zichtbaar staan
Plantje erin en je afvragen waarom je plantjes het zo slecht doenquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:40 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Plantje erop en ze zijn gecamoufleerd
Of juist heel goed, je kind groeit er ook van (nou geloof ik niet dat het zo is maar goed, HCG daar red je mensen en planten mee).quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Plantje erin en je afvragen waarom je plantjes het zo slecht doen
Tsja, kwestie van kosten versus baten. Maar goed, het feit dat je mee wilt doen is al een mooi gebaarquote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:24 schreef Morretje het volgende:
Ik kan niet meedoen, want ik woon in een gebied waar ze niet komen.Stom he?
Je hoeft toch niet elke plas op te vangen?Als je het 'snachts lastig vindt, doe je het lekker nietquote:Op donderdag 8 oktober 2009 07:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nou ik ben nu bezig aan mijn 9e week MvM en begin het plassen in een potje nu wel zat te worden. Vooral ´s nachts vind ik het zo´n gedoe. Ik moet na deze week nog één week en ben dan erg blij dat ik ervan af ben.![]()
Zo'n fotolijstje om de echofoto in te doen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:18 schreef CrazyPrincess het volgende:
En volgens mij hebben ze een foutje gemaakt, want ik heb en het boek, en de DVD gekregen. En ook het fotolijstje al (zou pas in week 16 moeten zijn).
Ja, zo een. Ik kreeg hem ook al direct hoor. Ik heb de vrouw na die ene keer nooit meer gezien. Heb ook nooit een bedank kaartje oid gehad.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:06 schreef PinkPrincess het volgende:
[..]
Zo'n fotolijstje om de echofoto in te doen?
Ik heb trouwens het boek gekozen.
Dat is nog steeds zo. Zo'n nieuw hip ding kan craschen of ook daar kan de accu/batterij leeg zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:08 schreef CrazyPrincess het volgende:
Het boek is ook wat outdated. Er stond zoiets als dat je vantevoren alvast een koffertje moest inpakken voor als je (onverwachts toch) in het ziekenhuis zou bevallen. Als checklistje staat er dan o.a. een camera en daarbij dat je vooral niet moet vergeten een extra rolletje mee te nemen
Ik vond het boek ook tegenvallen. Er staat eigenlijk helemaal niet zo veel in. Die mevrouw vertelde dat er dingen in stonden over de ontwikkeling van je kindje maar ze hebben de maanden in trimesters bij elkaar genomen. Achteraf heb ik een beetje spijt dat ik niet toch voor het serviesje ben gegaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:08 schreef CrazyPrincess het volgende:
Het boek is ook wat outdated. Er stond zoiets als dat je vantevoren alvast een koffertje moest inpakken voor als je (onverwachts toch) in het ziekenhuis zou bevallen. Als checklistje staat er dan o.a. een camera en daarbij dat je vooral niet moet vergeten een extra rolletje mee te nemen
Het serviesje gaan we hier gewoon lekker gebruiken straks.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:26 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik vond het boek ook tegenvallen. Er staat eigenlijk helemaal niet zo veel in. Die mevrouw vertelde dat er dingen in stonden over de ontwikkeling van je kindje maar ze hebben de maanden in trimesters bij elkaar genomen. Achteraf heb ik een beetje spijt dat ik niet toch voor het serviesje ben gegaan.
(had het kind mooi nog mee kunnen spelen).
Fotolijstje heb ik er 2 van gekregen. Eentje van de mevrouw op de dag van intake. En de ophaalchauffeur heeft er nog eentje door de brievenbus geduwd bij de laatste ophaaldag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |