Ik heb tijdens mijn opleiding (apothekersassistente) een middagje Organon gedaan. Daar was een meneer die ons vol trots vertelde wat ze allemaal op hormoongebied konden doen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:41 schreef dutchie het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd wie er tijdens hun zwangerschap mee hebben gedaan aan het moeders voor moeders-programma
Vanmiddag is de dame van MvM weer geweest en ik doe weer mee. Heb het met Léon ook gedaan.
Ik ken best veel mensen bij wie het zwanger worden gewoon heel moeilijk gaat en gebaat zijn bij medicijnen waar hormonen van zwangere vrouwen (en trouwens ook vrouwen in de overgang) in zitten. Dus voor mij is het heel vanzelfsprekend dat ik hieraan deelneem.
Tuurlijk het is wat gehannes om je urine op te vangen, maar je doet er gewoon veel goeds mee. Het onttrokken HcG-hormoon wordt absoluut niet gebruikt voor zgn. afslankpillen. Puur voor medicijnen die helpen bij het zwanger worden.
Wie heeft meegedaan of doet mee? En wat zijn jouw redenen om het wel of niet te doen?
Haha, hartstikke goedquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:34 schreef jessie het volgende:
De 2e keer heb ik wel mee gedaan. Vol zekerheid en met trots heb ik in die dingen gepiest![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:45 schreef Ireth het volgende:
[afbeelding]
Ik moest ff 4x kijken naar de datum om zeker te weten niet in een oud topic beland te zijn, maar Dutch is echt zwanger! Leon krijgt een brusje! Leuk!![]()
Yups, dat doet ze wel. Zei een vriendin tegen haar, die dat ook deed.quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:55 schreef bixister het volgende:
ze 'pist' toch niet direct in de fles neem ik aan?
De MvM mevrouw die bij mij langs kwam vertelde direct het 'Caroline Tensen' verhaal. Zij gebruikte blijkbaar het HCG hormoon om af te vallen. Helaas kon MvM dit niet voorkomen, ook al zijn er strenge controles op. Het is de schuld van de artsen die dit HCG hormoon voorschrijven om af te vallen. Je kunt het immers gewoon op recept halen in de apotheek. Helaas zijn die artsen niet zo makkelijk te controleren.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:24 schreef nebelung het volgende:
Wat betreft het hormoon gebruiken voor andere doeleinden: De geneesmiddelen die van het HCG-hormoon worden gemaakt, zijn uitsluitend ontwikkeld en goedgekeurd voor de behandeling van onvruchtbaarheid. Een zeer gering percentage van deze geneesmiddelen wordt echter oneigenlijk gebruikt voor andere doeleinden, zoals afslankkuren. Moeders voor Moeders distantieert zich met nadruk van dit oneigenlijk gebruik. Afgezien van het feit dat het HCG-hormoon niet werkt als afslankmiddel wordt de urine niet voor dit doel ingezameld. Er is een strenge controle op, eigen fabriek. Is zelf na te gaan als je daar om vraagt.
En uiteindelijk help je er de dikke mensen ook meequote:Op zaterdag 12 november 2005 18:26 schreef sjak het volgende:
Ik vind het wel een goed streven om mee te doen. Op een relatief makkelijke manier help je andere vrouwen.
Precies. Ook aardig tochquote:Op zaterdag 12 november 2005 21:37 schreef moussy het volgende:
[..]
En uiteindelijk help je er de dikke mensen ook mee
Precies hetzelfde hier.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:44 schreef MUUS het volgende:
Yup, ik heb ook meegedaan toen ik zwanger was. Als een stofje in mijn urine anderen kan helpen om zwanger te worden, waarom niet?
Ik had alleen wel moeite met dat spul wat in de potten zit. Ik was al zo misselijk en die geur van dat spul deed mij elke keer weer over mijn nek gaan..
Kan jij die kan in een keer volpiesen dan? Als ik 's ochtends voor het eerst ga plassen haal ik nog niet eens een kwart. moet denk ik echt meer gaan drinkenquote:Op donderdag 8 december 2005 16:21 schreef Jis het volgende:
En hihi MeNicole... dat staand plassen ken ik nog wel ja![]()
maar op een gegeven moment word je er handiger in... op de wc gaan zitten, pootje omhoog, potje onderdoor schuiven en plassen maar... alleen om die pot dan weer terug te krijgen als ie per ongeluk wat vol zit ('s ochtends vooral) is weleens lastig
![]()
Ik begrijp dat het lastig is als je misselijk bent maar een liter vocht is echt heel weinig, ook als je niet zwanger zou zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:20 schreef MeNicole het volgende:
Ik vang al mijn urine op. En ik hoef niet over te geven![]()
Maar met drinken haal ik denk ik net een liter, van veel drinken word ik juist misselijk. En heb ook gewoon geen dorst. Moet van mezelf af en toe gewoon iets drinken of iets droogs eten zodat ik dorst krijg anders drink ik zo een hele dag maar glaasje.
Ik heb wel eens gelezen dat veel drinken ook goed is voor het aanmaken van vruchtwater. Als dat echt zo is dan heb ik echt wel een probleem.![]()
Ben vandaag is aan het bij houden hoeveel ik drink. Zit nu op een halve liter!! Ga het nu echt zo doen want ik plas gewoon echt heel weinig en dat wat ik plas is ook echt heel geelquote:Op zaterdag 10 december 2005 14:09 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het lastig is als je misselijk bent maar een liter vocht is echt heel weinig, ook als je niet zwanger zou zijn.
Gaat het msischien makkelijker met sapjes, melk, yokidrink, etc?
Ik zou me niet zo zeer zorgen maken over dat vruchtwater, een kind is een heerlijke parasiet die zelf neemt wat hij nodig heeft en jou met de tekorten laat zitten.
volgieten die hapquote:Op zaterdag 10 december 2005 14:13 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ben vandaag is aan het bij houden hoeveel ik drink. Zit nu op een halve liter!! Ga het nu echt zo doen want ik plas gewoon echt heel weinig en dat wat ik plas is ook echt heel geel![]()
Je bent niet de enige die dat niet wilde hoor. Ik deed het standaard in een emmertje in de badkamer (wel een laagje water erinquote:Op zondag 11 december 2005 20:45 schreef FoN het volgende:
Ik heb meegedaan, gewoon omdat er wat mij betreft geen reden was om niet mee te doen.
Vond het trouwens helemaal niet zo stinken, enneuh, een groot voordeel is dat je het gewoon op de gang buiten je slaapkamer kan doen ofzo, als je boven geen toilet hebt. Ik was de eerste paar maanden constant uitgeput en moest supervaak plassen, dan is het handig als je niet steeds de trappen op en af hoeft...![]()
Zie jou toch iets meer als een held als ons hoor. Wij doen nix bijzondersquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Lieve Dames, hierbij wil ik even mijn ongelovelijke waardering uitspreken voor diegenen die piesen voor Moeders v. Moeders. Jullie zijn helden![]()
Wat enorm lief zeg!quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:16 schreef MeNicole het volgende:
Weet je wat ik wel heel mooi vond en misschien beetje offtopic!!!
Mijn achterneefje van 6 sliep hier paar weken terug en hij vroeg waar die bussen voor waren. Dus heb hem zo goed mogelijk uiteglegd waar het voor was enzo. Zegt ie: Dan moet je dat aan K geven want die kan ook geen kindjes krijgen want die hebben J uit China![]()
Vond ik zo mooi dat ik in een keer weer wist waar ik het voor deed![]()
Hihihihi, ik stel me nu voor dat je een stickertje met een adres op die potten plaktquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:21 schreef sjak het volgende:
Zo, deze weer eens omhoog. Er zijn weer een boel nieuwe zwangeren...gaan jullie meedoen?
Ik ben nu in mijn laatste week en ondanks dat ik erg veel moeite in het begin heb gehad met de geur ben ik blij dat ik er toch aan mee gedaan heb. Ik heb nu 10 weken mijn best gedaan en hoop echt dat er ergens 1 iemand zwanger gaat worden (ik heb ook een voorkeur, zou dat mogen?).
Ik ben trots op mezelf dat ik het gedaan heb en volgehouden heb!
Nee hoor. Niet in een schattig melkboerenmandje maar in een felgroene krat waardoor het meteen duidelijk is dat je niet de melk thuis laat bezorgen maar ZWANGER bentquote:Op woensdag 5 april 2006 10:38 schreef Mwanatabu het volgende:
Iiiihhh ik wil meedoen, maar gaan die flessen echt in zo'n melkboerenmandje in het portiek?
Woeha, in dit geval gaat het om een man of 300 (flat), dus dat scheelt dan idd een hoop koffiequote:Op woensdag 5 april 2006 11:02 schreef Neuk het volgende:
Mooi toch. Hoef je ook niet bij je buren op de koffie om het te melden.
Je kunt er ook voor kiezen om ze zelf weg te brengen, heb ik in het begin ook gedaan!quote:Op woensdag 5 april 2006 11:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Woeha, in dit geval gaat het om een man of 300 (flat), dus dat scheelt dan idd een hoop koffie
Ik zie ook dat alweer voor me: ik pak des ochtends in: mijn lunchpakketje, telefoon, sleutels, kratje urine en ik peddel naar het inzamelingspuntquote:Op woensdag 5 april 2006 12:45 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor kiezen om ze zelf weg te brengen, heb ik in het begin ook gedaan!
Whehehe....ap-pel-sap...quote:Op woensdag 5 april 2006 15:01 schreef owlet het volgende:
Hihihi, ik zie het al helemaal voor me. Vrouwen die met een schijnheilig hoofd op de fiets rondcrossen met een groene krat achterop.![]()
Iiiihhh, er komt een muts op bezoek? Nou ja, we zien wel of die van mij minder mutserig is.quote:Het ergste van het hele MvM gebeuren vond ik nog wel het vreselijke bezoek van de MvM consulente![]()
Een mutserig mens wat aan de hand van mijn huis wel dacht te weten bij welke verloskundige ik zou passen en haar best deed de andere praktijk in de stad zo zwart mogelijk te maken. Want "dat was echt niets voor mij" . Brrrrrrr...
Het gekir over de pracht van een eerste kindje was niet van de lucht. Wat een gezever.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |