Ik ben voor het eerst zwanger en vond het 'erbij horen' dat ik na de dokter direct MvM belde om me op te geven. Mijn eigen moeder deed vroeger ook al mee, dus ik heb altijd van het bestaan geweten. Meedoen was voor mij vanzelfsprekend. Ik kan andere vrouwen helpen die niet het geluk hebben zo makkelijk zwanger te worden als ik. Kon geen goede reden verzinnen om dat niet te doen
![]()
Elke dinsdag breng ik de bussen weg. Het blijde nieuws vertelde ik de buren liever zélf
![]()
Er zijn een paar dingen die ik lees in dit topic waarop ik wil reageren..
Ik las dat iemand niet mee deed omdat anderen er geld aan verdienen. Dat standpunt kan ik begrijpen, al vind ik het jammer dat je om zo'n reden niet mee doet. Je krijgt er zelf immers ook iets voor terug. Een mooi boek, speelkleed of een prachtige DVD (die ik gisteren in de winkel zag voor 20,-). Na de 16e week, als je niet meer mee mag doen, krijg je ook nog een servies setje oid. Persoonlijk vind ik dat MvM je dus heel erg bedankt voor het meedoen, door deze cadeautjes.
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:24 schreef nebelung het volgende:Wat betreft het hormoon gebruiken voor andere doeleinden: De geneesmiddelen die van het HCG-hormoon worden gemaakt, zijn uitsluitend ontwikkeld en goedgekeurd voor de behandeling van onvruchtbaarheid. Een zeer gering percentage van deze geneesmiddelen wordt echter oneigenlijk gebruikt voor andere doeleinden, zoals afslankkuren.
Moeders voor Moeders distantieert zich met nadruk van dit oneigenlijk gebruik. Afgezien van het feit dat het HCG-hormoon niet werkt als afslankmiddel wordt de urine niet voor dit doel ingezameld. Er is een strenge controle op, eigen fabriek. Is zelf na te gaan als je daar om vraagt.
De MvM mevrouw die bij mij langs kwam vertelde direct het 'Caroline Tensen' verhaal. Zij gebruikte blijkbaar het HCG hormoon om af te vallen. Helaas kon MvM dit niet voorkomen, ook al zijn er strenge controles op. Het is de schuld van de artsen die dit HCG hormoon voorschrijven om af te vallen. Je kunt het immers gewoon op recept halen in de apotheek. Helaas zijn die artsen niet zo makkelijk te controleren.