hopelijk lukt het je...quote:Op maandag 7 november 2005 19:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Da's wel een idee! Mijn buurman heeft een digitale camera. Even kijken of het lukt, of-ie op mijn laptop wil. Het is een Amerikaanse camera.
mmm, ik heb wat gemistquote:Op maandag 7 november 2005 19:07 schreef Floripas het volgende:
Valt wel mee. Vergeleken met Clichy-sur-Bois is het hier de hemel, hoor.
Saint Gillis, daar kom ik niet graag, nee.quote:
echt waarquote:Op maandag 7 november 2005 19:09 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, volgens mij was het een anti-Hollandse brandstichting.![]()
Jij zit ook in de Marollen?!? Waar dan?quote:Op maandag 7 november 2005 19:10 schreef Barcelona het volgende:
[..]
mmm, ik heb wat gemist![]()
waar zit jij dan??
271 steden vannachtquote:Op maandag 7 november 2005 19:08 schreef Eveli het volgende:
Ik wist niet dat er al in zoveel voorsteden rellen waren....
Marollenquote:Op maandag 7 november 2005 19:11 schreef Floripas het volgende:
Jij zit ook in de Marollen?!? Waar dan?
toch vrij serieusquote:Op maandag 7 november 2005 19:13 schreef Floripas het volgende:
Shit, de charge is net geweest, zegt de buurman. Ze roepen iets om, iets met kalmte en binnen blijven.
Ik heb honger, ik wilde net avondinkopen gaan doen
Vooralsnog alleen enkele auto's in de fik in Duitsland en Belgie. In Denemarken rommelt het wat in Arhus, een paar dagen. Maar niet grootschalig.quote:Op maandag 7 november 2005 19:15 schreef popolon het volgende:
Wat is er toch aan de hand man? Wat een chaos.
Nu dus ook al toestanden ook in Duitsland, Belgie en Denemarken.
je hebt niet veel meer.. geen eten, tv, slecht internet...quote:Op maandag 7 november 2005 19:16 schreef Floripas het volgende:
...and TV is out. Er was toch nog niet echt iets op TV net.
Zit jij in Brussel?quote:Op maandag 7 november 2005 19:11 schreef leonieke het volgende:
Als Belg mag ik toch wel een tvp plaatsen, hoop ik?![]()
quote:Op maandag 7 november 2005 19:10 schreef Floripas het volgende:
De camera is klaar!
Floripas gaat voor keukenraam lurken.
Duitsland ook niet voor zover ik heb gelezenquote:Op maandag 7 november 2005 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
Nou in Belgie zijn er geen rellen hoor, net als in Denemarken.
En dat de lange arm der wet met de knuppel op mij inhakt, en dat ik dan het Franse woord voor 'Genade' moet bedenken?quote:
Nopez, Ninovequote:
Geen rellen nee, maar auto's vliegen niet spontaan in de fik hoor.quote:Op maandag 7 november 2005 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
Pardòn?quote:Op maandag 7 november 2005 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
ik denk dat je weinig kans maaktquote:Op maandag 7 november 2005 19:17 schreef NullPointer het volgende:
als het hier in NL zover komt, ga ik me gelijk aanmelden bij de ME en wat schedels inbeuken.
Maar het blijft waarschijnlijk beperkt tot de banlieus, niet?quote:Op maandag 7 november 2005 19:20 schreef Prego het volgende:
hier (Lyon) brand het ook al, ik hoorde net dat er alweer een paar auto"s in de fik staan
en ik wilde nog wel op stap gaan
Hoe moeten wij dan op de hoogte blijven hee??quote:Op maandag 7 november 2005 19:18 schreef Floripas het volgende:
En dat de lange arm der wet met de knuppel op mij inhakt, en dat ik dan het Franse woord voor 'Genade' moet bedenken?
Non, merci.
een tweetal auto's in brand maakt het nog geen rellen of burgeroorlog of wat dan ook. overdrijven is ook een vak.quote:Op maandag 7 november 2005 19:19 schreef popolon het volgende:
[..]
Geen rellen nee, maar auto's vliegen niet spontaan in de fik hoor.
ze beginnen steeds vroeger. Best beangstigend.quote:Op maandag 7 november 2005 19:20 schreef Prego het volgende:
hier (Lyon) brand het ook al, ik hoorde net dat er alweer een paar auto"s in de fik staan
en ik wilde nog wel op stap gaan
popolon zit volgens mij in de VS, dus wellicht krijgt ie een iets ander beeld (?)quote:Op maandag 7 november 2005 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
een tweetal auto's in brand maakt het nog geen rellen of burgeroorlog of wat dan ook. overdrijven is ook een vak.
Nee dat werktquote:Op maandag 7 november 2005 19:23 schreef the_brasman het volgende:
denk nu dat je met ijzeren hand te werk moet gaan gewoon gan schieten met scherp
en wat heeft schieten met scherp voor zin? gewoon iedereen oppakken die na de avondklok op straat looptquote:Op maandag 7 november 2005 19:23 schreef the_brasman het volgende:
Echt ongelofelijk dat er nu pas een burgemeeter wakker word en nu een avondklok insteld.... ben heel benieuwd hoe die hufterszich nu gaan gedragen denk nu dat je met ijzeren hand te werk moet gaan gewoon gan schieten met scherp
Maar de mensen die het slachtoffer worden van de steeds uitbreidende rotzooi, die zijn hier wel blij mee gelukkig.quote:Op maandag 7 november 2005 19:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee dat werkt. Doden door politiegeweld zullen alleen maar averrechts voor veel en veel meer ellende gaan zorgen. Massaal mensen oppakken kan misschien wel werken.
hopelijk blijft het hier dan bij voor je...quote:Op maandag 7 november 2005 19:25 schreef Floripas het volgende:
Ik moet zeggen, het eerste cordon oproerpolitie zag er behoorlijk provocerend uit. Het zijn net poppetjes uit een computerspel, met zo'n schermpje voor, die op robotachtige wijze je proberen te pakken.
Ik ben van mening dat ze de relschoppers moeten aanpakken, maar toch kreeg ik een insurgentie van woede toen ik ze zag, die ventjes. Mijn buurman zegt dat er niets meer was dan een vreugdevuur met wat karton en oud papier dat ze niet hadden opgehaald, en dat de politie meteen kwam om te rammen, opgehitst door de verhalen. Ze lokken ermee wel een aggressieve tegenreactie uit, denk ik: er komen steeds meer mensen op straat.
Het doet denken aan de tijd dat ik nog in Groningen-centrum woonde, als de FC moest spelen. De straten waren toen bezaaid met zingende hooligans. Die waren echter aggressiever tegen het voorbijlopende publiek, maar er werd minder hard tegen opgetreden, lijkt het wel.
Wat gaat er gebeuren?
De jongens die ik hier zie lopen zijn lang niet allemaal moslim, zo te zien. Er zitten wat jacques (boeren) bij en ook geloof ik...zie ik daar een jood?quote:Op maandag 7 november 2005 19:25 schreef jagermeister1 het volgende:
Ach ik denk dat dit allemaal wel weer over waait. Denk iig niet dat dit het werk is van een georganiseerde pro-islamitische organisatie welke banden heeft met Al-Qaida en als doel heeft de westerse samenleving grondig te destabiliseren.Eerder 'kwajongens' die gegroepeerd een beetje lopen te klieren.
overwaaien. heb je Frankrijk gezien?quote:Op maandag 7 november 2005 19:25 schreef jagermeister1 het volgende:
Ach ik denk dat dit allemaal wel weer over waait. Denk iig niet dat dit het werk is van een georganiseerde pro-islamitische organisatie welke banden heeft met Al-Qaida en als doel heeft de westerse samenleving grondig te destabiliseren.Eerder 'kwajongens' die gegroepeerd een beetje lopen te klieren.
en jij denkt echt dat als politie/leger met scherp gaat schieten dit probleem als sneeuw voor de zon verdwijnt?quote:Op maandag 7 november 2005 19:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Maar de mensen die het slachtoffer worden van de steeds uitbreidende rotzooi, die zijn hier wel blij mee gelukkig.Dus er moet toch eens een eind gemaakt aan worden, en heel snel.
nee, met scherp schieten is niet goed, maar stevig ingrijpen wel. Dat is wel handig erbij te vermeldenquote:Op maandag 7 november 2005 19:27 schreef Re het volgende:
[..]
en jij denkt echt dat als politie/leger met scherp gaat schieten dit probleem als sneeuw voor de zon verdwijnt?
er is meer dan louter een buitenwijk en de binnenstad. in de stad brandt het ook. in het 7e bijvoorbeeld en in het 9e ook. ok tis niet hartje centrum, maar het zijn ook geen buitenwijkenquote:Op maandag 7 november 2005 19:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar het blijft waarschijnlijk beperkt tot de banlieus, niet?
Jood ?quote:Op maandag 7 november 2005 19:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
De jongens die ik hier zie lopen zijn lang niet allemaal moslim, zo te zien. Er zitten wat jacques (boeren) bij en ook geloof ik...zie ik daar een jood?![]()
Grappig, ik had niet verwacht dat het mij zou overkomen, maar alle mensen uit de buurt (op de moslims na) die zijn geinterviewd, en ik ook eigenlijk, zijn vrij mild over ze. natuurlijk moet het strafrecht z'n beloop krijgen, en natuurlijk moeten de jongens die aggressief zijn tegen andere mensen aangepakt worden, maar als je hier sommige wijken ziet, man o man, dat zeg ik ervan.quote:Op maandag 7 november 2005 19:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Maar de mensen die het slachtoffer worden van de steeds uitbreidende rotzooi, die zijn hier wel blij mee gelukkig.Dus er moet toch eens een eind gemaakt aan worden, en heel snel.
ja 22.00 lijkt me ook een mooie tijdquote:Op maandag 7 november 2005 19:20 schreef leonieke het volgende:
Dan vraag ik me toch af waarom ze die avondklok pas om 1u instellen
Of is dat wettelijk zo verplicht dat het niet vroeger mag?
Ja maar met scherp schieten moet je alleen gaan doen als je zin hebt in een complete burgeroorlogquote:Op maandag 7 november 2005 19:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
huppakeequote:Op maandag 7 november 2005 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja 22.00 lijkt me ook een mooie tijdkwartiertje blessuretijd nog, en daarna alles wat beweegt glashard doodschieten
er mag van mij inderdaad flink de knuppel overheengehaald wordenquote:Op maandag 7 november 2005 19:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nee, met scherp schieten is niet goed, maar stevig ingrijpen wel. Dat is wel handig erbij te vermelden![]()
Nou ja.quote:Op maandag 7 november 2005 19:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
popolon zit volgens mij in de VS, dus wellicht krijgt ie een iets ander beeld (?)
dat scherp-schieten moest er nog uitquote:Op maandag 7 november 2005 19:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar met scherp schieten moet je alleen gaan doen als je zin hebt in een complete burgeroorlog.
Nou, met 150 molotovcoctails kom je niet héél ver. Ik denk dat ik er al 20 heb zien vliegen.quote:Op maandag 7 november 2005 19:29 schreef Demophon het volgende:
Uit de Belgische krant De Standaard:
Franse politie ontdekt molotov-labo
(Belga) De Franse politie heeft afgelopen nacht een molotov-labo ontdekt in Evry, in de buurt van Parijs. De politie trof in een opslagplaats zo'n 150 zelfgemaakte brandbommen aan. Zes minderjarigen worden ondervraagd. Dit wijst er op dat de rellen van afgelopen week in de Franse steden mogelijk georganiseerd zijn.....
bron: http://www.standaard.be/Kanaal/Index.aspx?kanaalid=62&artikelId=B283441051106
Nee hoor, echt niet hoor! Een journalist op NOVA beweerde hoog en laag dat de rellen écht niet georganiseerd waren.....![]()
Groningen zit het er inderdaad niet echt inquote:Op maandag 7 november 2005 19:25 schreef Idiosincrasico het volgende:
In Nederland woon ik in Groningen en zal de kans op dit soort rellen minimaal zijn. Sinds kort heb ik tevens een appartement in Kiev waar de kans op rellen met immigranten helemaal niet aanwezig is.
Mocht zoiets wel in mijn buurt losbranden dat zal ik mijzelf zeker goed bewapenen.
Het zou kunnen hequote:Op maandag 7 november 2005 19:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou ja.
Ik haal 't van Nederlandse sites hoor.
je stopt ze beter in een transformator huisjequote:Op maandag 7 november 2005 19:31 schreef Re het volgende:
[..]
er mag van mij inderdaad flink de knuppel overheengehaald worden
Ja, als je écht escalatie wil à la de Franse Revolutie, dan moet je dát zeker doen, ja.quote:Op maandag 7 november 2005 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja 22.00 lijkt me ook een mooie tijdkwartiertje blessuretijd nog, en daarna alles wat beweegt glashard doodschieten
nee, rubberkogels doen meer pijnquote:Op maandag 7 november 2005 19:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat scherp-schieten moest er nog uitdat werkt wel, maar is niet de beste oplossing
![]()
molotovs voor je raam langsquote:Op maandag 7 november 2005 19:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, met 150 molotovcoctails kom je niet héél ver. Ik denk dat ik er al 20 heb zien vliegen.
De foto's worden erg onscherp, want ik durf de flits niet aan te zetten (ik zit op de eerste verdieping)
Lach je mij nu uit?quote:Op maandag 7 november 2005 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
neuhquote:Op maandag 7 november 2005 19:32 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
je stopt ze beter in een transformator huisje![]()
Nooit de EFCEErellen meegemaakt? Die hebben er wel wat van weg.quote:Op maandag 7 november 2005 19:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Groningen zit het er inderdaad niet echt in. Kiev is ook een leuke stad maar het aantal kleurlingen aldaar is helemaal te verwaarlozen
.
waar zit jij dan? Bruxelles?quote:Op maandag 7 november 2005 19:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, met 150 molotovcoctails kom je niet héél ver. Ik denk dat ik er al 20 heb zien vliegen.
De foto's worden erg onscherp, want ik durf de flits niet aan te zetten (ik zit op de eerste verdieping)
Da's maar eenmalig, de knuppel kan iedere avond weer overnieuw.quote:Op maandag 7 november 2005 19:32 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
je stopt ze beter in een transformator huisje![]()
Nee, eerste, he.quote:Op maandag 7 november 2005 19:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
molotovs voor je raam langs![]()
Ja, dat zou interessant zijnquote:Op maandag 7 november 2005 19:15 schreef Floripas het volgende:
Hm, internet begint ook te haperen. Ik wilde graag nog vertellen van die Algerijnse jongeren uit Frankrijk, hoe zij tegen de rellen aankeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |