Beginners Handleidingquote:OGame is een strategisch ruimte simulatie spel met duizenden spelers die tegelijkertijd met elkaar strijden.
Alles wat je nodig hebt om te spelen is een standaard web browser.
Waar gaat OGame over?
Als een intergalactische koning heb je de mogelijkheid om je invloed door de melkwegen te versterken door middel van verschillende strategieën.
Je begint je regring op je thuis planeet waar je met behulp van je grondstoffen een economisch en militaire infrastructuur opbouwt.
Het doen van onderzoek naar nieuwe technieken en het verbeteren van je gebouwen geeft je toegang tot verbeterde technieken en verbeterde wapen systemen.
Gedurende het spel heb je de mogelijkheid om planeten te koloniseren en om allianties te vormen met vriendelijke koningen.
Handel met andere spelers en vechten tegen vijandige koninkrijken helpen om de benodigde grondstoffen te verkrijgen die je nodig hebt om nog sneller te groeien.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:34 schreef DaFan het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jou dan over de URL![]()
Uni 3 dus helaas...Kheb nog geen bericht gehad dat ie gaat aanvallen...maar kmaak zo wel ff alles op voort slapen gaanquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:20 schreef PPL het volgende:
[..]
Bedoelde je deze?
[..]
Gaat dit over uni1 uni2 of uni3.
Als het in uni2 is kan ik misschien ff kijken voor je ( als je wilt ? )
Hamsteren!!!!quote:De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
1666 Metaal, 1666 Kristal en 1666 Deuterium
Heeft bij mij ook tijden geduurd hoor.quote:Op zondag 6 november 2005 11:33 schreef Gabez het volgende:
slagschip omgdat duurt nog wel ff bij mij
ik zoek nieuwe raid targets
Stuur mij ff ingame message.quote:Op zondag 6 november 2005 13:07 schreef DaFan het volgende:
Ik heb in Uni 2 ongeveer 15k deut te ruil. Ik ben vooral op zoek naar Kristal volgens de 3:2:1 methode.
Iemand?
De deut transporteren wordt voor mij wel in 3x omdat ik maar 2 klein vrachtschepen heb en ik ook nog wil raiden.
Ik stuur het aan het eind van de middag als mn schepen terug zijn dan heb je 15k ergens vanmiddag/vanavond. (Geen idee hoe ver reizen het is)quote:Op zondag 6 november 2005 13:23 schreef PPL het volgende:
Ingame antwoord gestuurd.
Blijkbaar heb ik even niet genoeg schepen voorhanden.
Over een uurtje vertrekt 30k ristal naar de opgegeven coordinaten.
Ik za je ingame andere coords sturen.quote:Op zondag 6 november 2005 13:25 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik stuur het aan het eind van de middag als mn schepen terug zijn dan heb je 15k ergens vanmiddag/vanavond. (Geen idee hoe ver reizen het is)
Als je ons mist dan ga je toch weer spelen ?quote:Op zondag 6 november 2005 13:42 schreef Eamon het volgende:
schatjes hoe gaat t met FDF.?
Ik mis jullie zo.![]()
lol nee, ben net mn verslaving kwijt. T leven is beter zonder ogame, serieus.quote:Op zondag 6 november 2005 13:50 schreef PPL het volgende:
[..]
Als je ons mist dan ga je toch weer spelen ?
Als je lief bent mag je dan ook bij FDF (moet je wel minimaal 1000 punten hebben he ?)
Is Travian niet wat voor je ?quote:Op zondag 6 november 2005 13:52 schreef Eamon het volgende:
[..]
lol nee, ben net mn verslaving kwijt. T leven is beter zonder ogame, serieus.![]()
1000 punten had k al wel toen k stopte n maand of wat geleden.![]()
Nope dan ga ik ook nog door met raiden.quote:Op zondag 6 november 2005 14:33 schreef PPL het volgende:
@DaFan.
Die deut stuur ik je vanaaf ff.
Ben lekker aan het raiden nu.
Probleem ?
Iemand in uni3 die ook zo'm last van deze gast heeft? Is al de zesde keer ofzo...ben nu met spionagetechniek bezig om m te spioneren/aan te vallen...quote:Een buitenlands vloot van planeet again [2:93:12] werd opgemerkt bij je planeet Grashnack [2:76:8]. Kans op contra espionage: 0 %
Als je de kopjes kan zien, dan is je spionage goed genoeg om het te bekijken. Dus jij zit nu de gorndstoffen tot en met zijn Onderzoek. Het feit dat er niets onder staat wil zeggen dat ie het niet heeft, geen defense geenvloten, en ook geen gebouwen. Hij heeft dus een account gemaakt, het spel bekeken en meteen gestopt.quote:Op zondag 6 november 2005 17:25 schreef donkeyroller het volgende:
Grondstoffen op Zion [3:481:4] op 11-06 17:19:34
Metaal: 3141 Kristal: 1695
Deuterium: 0 Energie: 0
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Onderzoek
Kans op contraspionage:0%
Kloptquote:Op zondag 6 november 2005 18:28 schreef donkeyroller het volgende:
Afgezien van het feit dat ik nu niet kan weten of hij vloten onderweg zou kunnen hebben, kan het in principe dus gewoon met alleen een vrachtschip?
Travian is inderdaad veel rustiger.. een gebouwtje bouwen kost aan het begin al een half uur of meer (met de Galliërs)quote:Op zondag 6 november 2005 14:07 schreef Weizz het volgende:
haha, dat is iig heel wat rustiger idd
Even geduld hebben en dan kosten ze maar 1000 kristal per stuk..quote:Op zondag 6 november 2005 20:16 schreef Sautor het volgende:
Denk je dat je met spionagetechniek eindelijk kan spioneren...moet je nog allemaal sondes gaan maken en daarvoor ook nog een verbrandingsmotoren nodig hebben
Auquote:De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 11-06 19:08:18 , toen het tot een gevecht kwam::
Aanvaller Malfunction (1:24:4)
Wapens: 0% Schilden: 0% Romp beplating: 20% Soort K.Vrachtschip L.Gevechtsschip Z.Gevechtsschip
Aantal 2 2 2
Wapens: 5 50 150
Schilden 10 10 25
Romp 480 480 1200
Verdediger solo (1:31:7)
Wapens: 10% Schilden: 0% Romp beplating: 10% Soort Raketten K.Laser
Aantal 6 2
Wapens: 88 110
Schilden 20 25
Romp 220 220
De aanvallende vloot vuurt een totaal van 6 keer met een kracht van 410 op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen 65 schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van 8 keer met een kracht van 748 op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen 70 schade punten
Aanvaller Malfunction (1:24:4)Soort K.Vrachtschip L.Gevechtsschip Z.Gevechtsschip
Aantal 2 2 2
Schilden 10 10 25
Romp 480 480 1200
Verdediger solo (1:31:7)Soort Raketten K.Laser
Aantal 5 2
Schilden 20 25
Romp 220 220
De aanvallende vloot vuurt een totaal van 6 keer met een kracht van 410 op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen 75 schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van 7 keer met een kracht van 660 op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen 80 schade punten
Aanvaller Malfunction (1:24:4)Soort K.Vrachtschip L.Gevechtsschip Z.Gevechtsschip
Aantal 2 1 1
Schilden 10 10 25
Romp 480 480 1200
Aantal 4 2
Schilden 20 25
Romp 220 220
De aanvallende vloot vuurt een totaal van 4 keer met een kracht van 210 op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen 30 schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van 6 keer met een kracht van 572 op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen 55 schade punten
Aanvaller Malfunction (1:24:4)Soort K.Vrachtschip Z.Gevechtsschip
Aantal 1 1
Wapens: 5 150
Schilden 10 25
Romp 480 1200
Aantal 2 2
Schilden 20 25
Romp 220 220
De aanvallende vloot vuurt een totaal van 2 keer met een kracht van 155 op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen 25 schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van 4 keer met een kracht van 396 op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen 10 schade punten
Aanvaller Malfunction (1:24:4)Soort Z.Gevechtsschip
Aantal 1
Wapens: 150
Schilden 25
Romp 1200
Aantal 1 2
Schilden 20 25
Romp 220 220
De aanvallende vloot vuurt een totaal van 1 keer met een kracht van 150 op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen 25 schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van 3 keer met een kracht van 308 op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen 25 schade punten
Aanvaller Malfunction (1:24:4)
Vernietigd
Aantal 1 1
Schilden 20 25
Romp 220 220
De verdediger heeft het gevecht gewonnen!
De aanvaller heeft een totaal van 36000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 12000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 6600 Metaal en 4200 Kristal.
Lolquote:Op zondag 6 november 2005 20:40 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Even geduld hebben en dan kosten ze maar 1000 kristal per stuk..
Ik vroeg aan mijn broertje of spionage-sondes wel eens uit de lucht worden geschoten, hij zei dat dat amper gebeurde, 3 minuten later was hij 5 sondes kwijt![]()
*insert bepaalde Star Wars tune*quote:
JJkosterquote:Op zondag 6 november 2005 20:40 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Even geduld hebben en dan kosten ze maar 1000 kristal per stuk..
Ik vroeg aan mijn broertje of spionage-sondes wel eens uit de lucht worden geschoten, hij zei dat dat amper gebeurde, 3 minuten later was hij 5 sondes kwijt![]()
En je bent lid van FoK! Welkom, ook namens de rest.quote:Op zondag 6 november 2005 14:17 schreef donkeyroller het volgende:
Ik zit in uni 2, onder de nick Korsakoff, en heb een aanvraag ingediend bij FoK!
Nee, dat broertje daaronder (die jullie niet kennen)quote:
Jep, gewoon FoK. Maar verder nog niet iets waar we allemaal zitten.quote:Op maandag 7 november 2005 07:58 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Nee, dat broertje daaronder (die jullie niet kennen)![]()
Zow.. mijn kolonisatieschip gaat over ruim een uurtje op weg (uni3)![]()
Is daar nog ergens een Fok!-alliantie in uni3?
Jepz, de FoK!-alliantie die ook in Uni 2 zit, zit ook in uni 3.quote:Op maandag 7 november 2005 07:58 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Nee, dat broertje daaronder (die jullie niet kennen)![]()
Zow.. mijn kolonisatieschip gaat over ruim een uurtje op weg (uni3)![]()
Is daar nog ergens een Fok!-alliantie in uni3?
Jep ikke, heb mijn def opgehoogd, spionage tech werk ik aan. En dan ga ik maar eens die schepen bouwen. Aanvalluh! Zin om mee te doen? Hij heeft aardig wat resourses, nl.quote:Op zondag 6 november 2005 18:12 schreef Sautor het volgende:
[..]
Iemand in uni3 die ook zo'm last van deze gast heeft? Is al de zesde keer ofzo...ben nu met spionagetechniek bezig om m te spioneren/aan te vallen...
Ik doe mee! Zullen die gast ff een lesje lerenquote:Op maandag 7 november 2005 15:35 schreef Hopey het volgende:
[..]
Jep ikke, heb mijn def opgehoogd, spionage tech werk ik aan. En dan ga ik maar eens die schepen bouwen. Aanvalluh! Zin om mee te doen? Hij heeft aardig wat resourses, nl.![]()
Ditoquote:Op maandag 7 november 2005 16:27 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik doe mee! Zullen die gast ff een lesje leren
Mooi op tijd gefleetsaved, hem een berichtje gestuurd dat er niets meer te halen is..quote:De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 11-07 13:43:08 , toen het tot een gevecht kwam::
Aanvaller E-C-P _Hollande (1:454:8)
Wapens: 0% Schilden: 0% Romp beplating: 20% Soort K.Vrachtschip L.Gevechtsschip
Aantal 4 8
Wapens: 5 50
Schilden 10 10
Romp 480 480
Verdediger DJKoster (1:462:6)
Wapens: 0% Schilden: 0% Romp beplating: 30% Soort Spionage Sonde Raketten K.Laser
Aantal 3 2 7
Wapens: 0.01 80 100
Schilden 0.01 20 25
Romp 130 260 260
-bla bla bla-
De aanvallende vloot vuurt een totaal van 2 keer met een kracht van 100 op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen 50 schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van 4 keer met een kracht van 380 op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen 20 schade punten
Aanvaller E-C-P _Hollande (1:454:8)Soort L.Gevechtsschip
Aantal 1
Wapens: 50
Schilden 10
Romp 480
Verdediger DJKoster (1:462:6)Soort Raketten K.Laser
Aantal 1 3
Wapens: 80 100
Schilden 20 25
Romp 260 260
Het gevecht eindigt in remise - allebei de overblijvende vloten keren terug naar hun thuis planeten.
De aanvaller heeft een totaal van 44000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 13000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 8700 Metaal en 5400 Kristal.
4 Kleine laser, 1 Raket lanceerder kon worden gerepareerd.
Ik vroeg me precies hetzelfde af! Nu ben ik wel ff benieuwd....quote:Op maandag 7 november 2005 20:07 schreef donkeyroller het volgende:
DJKoster, bij je bericht stond "De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 11-07 13:43:08 , toen het tot een gevecht kwam::"
Betekent dit dat jouw vloot ergens naar op weg was en die van hem ook, en dat jullie elkaar gewoon tegenkwamen, en dat het daardoor op een gevecht uitkwam?
Anders stuur ik mn kleine vrachtscheepjes nooit weer alleen op pad naar een inactieve planeet zonder verdediging
Je moet wel aanvallen meegeven!!quote:Op maandag 7 november 2005 20:14 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik vroeg me precies hetzelfde af! Nu ben ik wel ff benieuwd....
en nog een vraagje. Als je je transport schepen naar een planet stuurt om grondstoffen op te halen, moet je ze dan het commando aanvallen geven of transport? Want kheb nu 2 schepen naar een planet met 18k ijzer () gestuurd met de missie transport..Of moet ik ze nog snel terugroepen?
En Flowce: Da's jammer, anders hadden we die gast met wat meer man kunnen aanpakken
ouchquote:De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 11-07 22:03:44 , toen het tot een gevecht kwam::
Aanvaller Spirit (2:173:10)
Wapens: 70% Schilden: 70% Romp beplating: 80%
Soort K.Vrachtschip Z.Gevechtsschip Kruiser Slagschip
Aantal 6 100 25 10
Wapens: 8.5 255 680 1700
Schilden 17 42.5 85 340
Romp 720 1800 4860 10800
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
215 Metaal, 171 Kristal en 41 Deuterium
De aanvaller heeft een totaal van 4000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 174000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 600 Metaal en 6000 Kristal.
17 Raket lanceerder, 16 Kleine laser, 4 Grote laser, 1 Kleine planetaire schildkoepel kon worden gerepareerd.
En een lekkere opbrengst dat ie heeft.quote:Op maandag 7 november 2005 22:33 schreef Wendigo het volgende:
[..]
ouch
zag gelukkig 15 min voor tijd dat ie op bezoek kwam en kon vleetsaven
voel me zelfs een klein beetje gevleid dat de nr 63 met zon vloot op bezoek komt
Jah.. hij zou op zijn minst met een Ster des Doods moeten komenquote:Op maandag 7 november 2005 23:07 schreef PPL het volgende:
[..]
En een lekkere opbrengst dat ie heeft.
Ik vind het trouwnes wel een beetje een mietje![]()
Op nummer 63 staan en dan met een vloot van voornamenlijk gevechtschepen komen.
Pff.. wat heb ik toch, de verkeerde coördinaten intikken en dan een andere vloot die al 10 min. onderweg is terug halen.quote:Op maandag 7 november 2005 23:18 schreef DJKoster het volgende:
En fleetsaven moet ik nog leren, je vloot wegsturen zonder grondstoffen is niet zo slim![]()
Gelukkig op tijd achter gekomen..
Op het forum staat goed uitgelegd waar je rekening mee zuo moeten houden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:04 schreef Falco het volgende:
Wat is volgens jullie een beste verdeling van aanval en verdediging? Bij mij bestaat de vloot uit één spionagesatelliet, twee kleine vrachtschepen en twee zware gevechtschepen. De verdediging bestaat uit 1 grote laser, 4 kleine lasers en 6 raketlanceerders. Redelijk verdeeld of niet?
Met zijn metaal of deut was ik anders ook al tevreden geweestquote:Op dinsdag 8 november 2005 13:43 schreef DaFan het volgende:
Jah eerst mn vloot weer een beetje op orde krijgen, vorige keer pak slaag gekregen toen ik nog niet kon spyen
Dat kristal wil ik wel hebben
Onderzoek is heel belangrijk.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:24 schreef Gabez het volgende:
omg ik ga binnenkort maar wat zooi onderzoeken o_O
Moet je natuurlijk eerst iets vinden wat makkelijk te raiden isquote:Op dinsdag 8 november 2005 19:05 schreef PPL het volgende:
Zonder raiden heb je alleen de inkomsten uit je mijnen en zal je ontwikkeling dus langzamer gaan.
Dat kan ook, maar moet je eerst zorgen dat je sterk genoeg bent en dat duurt ook nog wel fftjesquote:Op dinsdag 8 november 2005 20:58 schreef PPL het volgende:
Of zorgen dat je sterk genoeg bent, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over een evnetuele defensie.
Daar ben ik ook mee bezig, maar om nou een planeet te vinden waar nog veel opligtquote:Op dinsdag 8 november 2005 21:20 schreef DaFan het volgende:
Ik raid constant inactieve planeten leeg. Hoef ik maar met 1 of 2 vrachtschepen heen (kheb er 5, kan 4 vloten maken). Geven me om de 2.5-3 uur toch weer 10k metaal en 10k kristal ofzo.
Als er 20k ligt in totaal heb je aan 2 vrachtschepen genoeg (omdat je maar 50% kan meenemen). Ook als er maar totaal 8k ligt ofzo ga ik er alsnog heen. Tis gratis op te halen (die 4k dan), duurt maar 2.5 uur en anders blijven je schepen werkeloos in de haven liggen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:26 schreef Sautor het volgende:
[..]
Daar ben ik ook mee bezig, maar om nou een planeet te vinden waar nog veel opligtHad er net wel eentje met 18k ijzer ofzo, dat is dan wel weer relaxt
Wie 't kleine niet eert.....quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:32 schreef DaFan het volgende:
[..]
Als er 20k ligt in totaal heb je aan 2 vrachtschepen genoeg (omdat je maar 50% kan meenemen). Ook als er maar totaal 8k ligt ofzo ga ik er alsnog heen. Tis gratis op te halen (die 4k dan), duurt maar 2.5 uur en anders blijven je schepen werkeloos in de haven liggen.
quote:Op woensdag 9 november 2005 00:04 schreef DarkFly het volgende:
Nieuw op MTV: "Pimp my battleship"
Volgens mij heb ik net je complete basis weggevaagd...aapie!quote:11-09 15:00:48 xx[4:xxxx] Geen onderwerp
laatste waarschuwing.. gaa weg !
Niet, zware gevechtsschepen zuigen in het latere stadium.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:53 schreef Flowce het volgende:
Yes ik heb nu zware gevechtsschepen!!
Heeft iemand nog een tip hoe ik deze het beste kan "opsjonnie-en"??
Nope check ik niet neequote:Op woensdag 9 november 2005 16:43 schreef PPL het volgende:
Checken jullie het OGame forum niet.
Daar loopt de discussie al een tijdje waarom niks het doet.
Ik hoop niet dat het weer een DoS-aanval is zoals een tijdje geleden.
Hadden ze meteen alles ge-reset en kon je een dag geen aanvallen doen...
Dat gebeurt gelukkig niet. Vanavond, Pheno flies again!quote:Op woensdag 9 november 2005 16:43 schreef PPL het volgende:
Checken jullie het OGame forum niet.
Daar loopt de discussie al een tijdje waarom niks het doet.
Ik hoop niet dat het weer een DoS-aanval is zoals een tijdje geleden.
Hadden ze meteen alles ge-reset en kon je een dag geen aanvallen doen...
Ik hoop hetquote:Op woensdag 9 november 2005 17:14 schreef donkeyroller het volgende:
Omfg, leuk vlootje Roellie
@ DaFan
Er valt nog meer te halen daar dus? Goeie keus dat je dan je vloot terug roeptMuahaha, denkt dat aepje "veilig" te zijn, maakt ie zn grondstofjes niet op omdat ie aan het sparen is, wordt ie morgenochtend wakker...whehhehehehehe PWND!
Een aanval te verduren krijgen waar je zooi verliest, oa.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:08 schreef DaFan het volgende:
Hoe kan je punten verliezen?
Sta nu op 636 en heb net nog voor 50-60 punten grondstoffen uitgegeven en ben bezig met 4 raids van tegen de 30-40k resources
Die onthoudt ik voor als ik ook een keer wordt aangevallenquote:Op donderdag 10 november 2005 15:33 schreef zeromaniac het volgende:
Ik was bezig 1tje aan te vallen.
gaat ie mij bericht sturen dat ie gauw zijn grond stoffen op hebt gemaakt.
vervolgens stuurt ie 29 berichten ingame met alleen als inhoudt een "f" en daarna zeggen dat hij doorblijft gaan tot ik me vloot terug trek.
Dat heeft te maken met de snelheid waarmee je bij de planeet aankomt. Als je coördinaten invoert van de planeet en je eigen planeet kan je zien hoeveel deuterium de reis bijvoorbeeld kost.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:25 schreef DJKoster het volgende:
In Speedsim heb je een kopje technologieen met een vakje voor engines.. zijn dat je eigen engines![]()
*mogelijk aanvalsdoel gevonden heeft*
En maakt dat verder nog uit voor je aanvalskracht? vast niet he?
Aha! pas boeiend als je gigantische vloten er op uitstuurd dusquote:Op donderdag 10 november 2005 18:29 schreef DaFan het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de snelheid waarmee je bij de planeet aankomt. Als je coördinaten invoert van de planeet en je eigen planeet kan je zien hoeveel deuterium de reis bijvoorbeeld kost.
Mjah ik heb de mogelijkheid een kolonisatieschip te bouwen, dus is wel een idee jaquote:Op donderdag 10 november 2005 17:05 schreef DaFan het volgende:
Tijd voor een kolonie?
Wanneer er voor het laatst activiteit is geweest op die planeet.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:36 schreef smurfzilla het volgende:
Leuk, de buren begroeten me met een spionageaanval![]()
Wat betekent die tijd in minuten die je soms bij een andere planeet ziet staan trouwens ?
OMFG, das wel een erg lekkere planeet om leeg te plunderen!!quote:Op donderdag 10 november 2005 18:45 schreef DJKoster het volgende:
In Uni2 heb ik een planeetje ontdekt met een productie van 2500 metaal en 1000 kristal per uur, ik ben straks gewoon beter in het universem waarmee ik later ben gestart![]()
[patser]quote:Op donderdag 10 november 2005 18:45 schreef DJKoster het volgende:
In Uni2 heb ik een planeetje ontdekt met een productie van 2500 metaal en 1000 kristal per uur
Zekersquote:Op donderdag 10 november 2005 22:03 schreef donkeyroller het volgende:
[..]
Das wel een erg lekkere planeet om leeg te plunderen!!![]()
![]()
lol?quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:56 schreef DarkFly het volgende:
Ik had net iets vaags (heb de GO's er al over gemailt).
Ik wou even een inactieve planeet leeghalen en had er 3 vloten op afgestuurd, met een tussentijd van ongeveer 20 minuten. Echter met dat de eerste vloot op het punt stond aan te vallen (duurde nog maar een minuut ofzo) verdween in het overzicht opeens alle gebeurtenissen (de vloten die gingen aanvallen). Bij het vlootoverzicht stond alleen nog maar 3 spionagesondes die nog thuis lagen. De rest van de vloot lijkt helemaal te zijn verdwenen!![]()
quote:Recycler ; 10.000 metaal, 6.000 krystal, 2.000 deuterium
quote:11-11 16:26:45 Vloot beheer Spionage rapport van tiomos
11-11 16:26:58 dragon kill man (tiomis dus) Geen onderwerp
val me niet aan alsjeblieft mag ik je aliantie?
2:13:17 Een van jouw vloten van planeet Gnorsia bereikt planeet tiomos. De missie is aanvallen
Lolquote:
Ik had toch wel op iets meer gehooptquote:Verdediger fes (2:76:11)
Vernietigd
Hij steelt
3820 Metaal, 3820 Kristal en 2459 Deuterium
heb je al verbranding 6 dan?quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:22 schreef DaFan het volgende:
Hoeveel kost een Recycler?
Veel onderzoeken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:12 schreef Weizz het volgende:
hehe, aep.. Hoe jij dat volhoud met al die mijnen... Het blijft me een beetje een raadsel
Wie????? Ik???quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:19 schreef PPL het volgende:
Ik heb er geen problemen mee om genoegen te nemen met een opbrengst van maar 10k metaal en 10k kris.
Sommigen zouden zo'n opbrengst minderwaardig vinden.
Grote crashes zijn wel lkkr.quote:
Belachelijk, zo'n grote vloot als jij hebt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:56 schreef Weizz het volgende:
Vanavond heb ik er weer een, gespot met 23 kruisers... straks ff kijken of ik een betere kan vinden. Hij staat ook nog eens ergens op de 125e plaats.. Die gaat zakken
3000...kan je zien in het profiel.quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:40 schreef DeHovenier het volgende:
jahahaha, ben er weer!
Het bleek dat ik mn vakantiemodus kon decativeren, terwijl ik dacht dat dat vanzelf ging. Ik heb het forum niet meer zo goed gevolgd, wat is de nieuwe grens?
Ja daar verbaasde ik me dus ook overquote:Op vrijdag 11 november 2005 21:41 schreef DaFan het volgende:
Whehe hoe dacht je dat al die gasten met 80k kruisers het deden dan
Had je ff moeten zeggen kon ik je leegraidenquote:Op vrijdag 11 november 2005 21:45 schreef DeHovenier het volgende:
Woa, ik heb tegen 1600 punten :s
Heb ook een week of 2 Ogame niet gespeeld
Als het 'gratis' isquote:Op vrijdag 11 november 2005 21:54 schreef DeHovenier het volgende:
20k metaal, 12k kristal en 7k deut?
Is dat de moeite waard dan
Och.. in Uni3 zoek ik nu 5 minuutjes verder, er komen steeds meer idle spelers bij (na 2 weken idle vervalt volgens mij iemands zijn zwakke status)quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:02 schreef DaFan het volgende:
Als het 'gratis' is
Ik raid ook gewoon planeetjes zonder verdediging die me maar 2500 metaal enzo geven. T kost geen moeite en je hebt het toch mooi binnen
Hmm.. ik zat niet op te letten..quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:35 schreef Weizz het volgende:
je kunt dus niet aangevallen worden als je in vakantiemode staat... Dat is het hele punt.
Met dank aan de post van PPL http://www.0tolerance.nl/fdf/viewtopic.php?t=6&postdays=0&postorder=asc&start=315quote:De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
14361 Metaal, 19642 Kristal en 1735 Deuterium
De aanvaller heeft een totaal van 50000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 464000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 111000 Metaal en 43200 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 1 %
Je 6 schoonmakers hebben een totale opslagcapaciteit van 120000.
In het bestemmingsveld zweven 111000 metaal en 43500 kristal in de ruimte.
Je hebt 76500 metaal en 43500 kristal opgehaald.
Ja, moeilijk relaxt!quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:07 schreef DeHovenier het volgende:
Een recycler gebruik je als na een groot gevecht veel schroot ontstaat. In het gevechtsverslag is precies te lezen hoeveen schroot er ligt. Het schroot is afkomstig van de vernielde ruimteschepen. De recycler haalt dat schroot op, en zo heb je weer inkomsten. Omdat recyclers zo traag als de neten gaan, kan je het best voordat je vloot vertrekt al je recyclers op pad sturen. Als je het goed uitrekent komen ze aan nadat de slag is geleverd, zo verlies je dus geen tijd. Want als je recyclers te langzaam gaan, heb je kans dat je tegenstander er al eerder is en dus alle schroot pakt.
Je stuurt je recyclers naar de coordinaten waar je je vloot heen hebt gestuurd. Of je wordt aangevallen, dan zit dat schroot rond je planeet.
Zoiets dus:
[..]
Met dank aan de post van PPL http://www.0tolerance.nl/fdf/viewtopic.php?t=6&postdays=0&postorder=asc&start=315
Heb ik het zo een beetje goed uitgelegd
Morianti moet gewoon zelf een aanvraag sturenquote:Op zaterdag 12 november 2005 09:07 schreef Gabez het volgende:
lekker zometeen samen met morianti twee mensen DP-en, morianti wil btw graag inde Fok! alliantie maar reggen hier bij Fok! lukt hem niet echt
Zou kunnen omdat je je recyclers niet naar de planeet stuut maar naar 'planeet puin' .. schroot is dus een ander doel.quote:Op zaterdag 12 november 2005 08:13 schreef DaFan het volgende:
Als je een recycler meestuurt (gewoon met je vloot) pakt ie dan niet het schroot op wat er komt? Moet ik dus anders doen volgende keer![]()
Ik zit een paar stelsels (stuk of 20) verderop en was op zoek naar idle planeetjes..quote:
Met het allereerste bootje dat ik had heb ik het destijds ook meteen geprobeerd, mocht helaas ook niet baten.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:30 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik zit een paar stelsels (stuk of 20) verderop en was op zoek naar idle planeetjes..
Je buurman was dus een Gameadmin wat ik dus niet zag..
Wat jij doet in Uni 3 doe ik in Uni 2.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:25 schreef Falco het volgende:
Het gaat wederom lekker in Uni2: telkens inactieve planeten bezoeken met vrachtscheepjes. Echt een hele grote slag maak je niet, maar je speelt zo wel redelijk op safe. Bij Uni3 heb ik besloten om eigenlijk niet te gaan aanvallen, maar gewoon veel verdediging te bouwen, zodat ik daar minder aandacht hoeft te besteden.
Nooit geweten dat je daar ook melding van kreeg?quote:Een vijandige vloot van speler dymoboy van planeet swatplanet [2:153:9] nadert planeet Gnorsia[1:462:6] De vloot bestaat uit 1 schip. De missie is spionage
Hoeveel eenheden had jij verloren?quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:09 schreef shilizous_88 het volgende:
De verdediger heeft een totaal van 932000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 162900 Metaal en 93600 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 2 %
ik hou van tweakers
Geloof me.quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:16 schreef DaFan het volgende:
[..]
Hoeveel eenheden had jij verloren?
En zou je niet eens wat recyclers sturen
Nee, je moet je werf eerst op het juiste niveau brengen, hetzelfde gaat voor technologiën die een onderzoekscentrum op een bepaald niveau nodig hebben, onderzoeken die je hebt gedaan op je hoofdplaneet (of evt. andere kolonies) hoef je niet meer te onderzoeken.quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:47 schreef DaFan het volgende:
Als je een kolonie hebt he, en je bouwt daar een werf, kan je daar dan ook meteen kruisers bouwen?
Je kan kiezen tussen Plaatsing en Transportquote:En als je een vrachtschip van je kolonie naar je hoofdplaneet stuurt, blijft ie daar dan liggen of komt ie weer terug? Of is dat te kiezen, zoals Transport/Aanval?
Als je werf hoog genoeg is kan je kruisers bouwen, research is gewoon geldig voor alle planeten, maar niveau van je werf moet wel hoog genoeg zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:47 schreef DaFan het volgende:
Als je een kolonie hebt he, en je bouwt daar een werf, kan je daar dan ook meteen kruisers bouwen?
een lege? of hangt er ook een lading defense aan?quote:
2 raketlanceerdertjes... verder idle dacht ik..quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:17 schreef Weizz het volgende:
[..]
een lege? of hangt er ook een lading defense aan?
check de planeten er omheen, hij kan je proberen te ninja-en ... anders is ie gestoptquote:Op zaterdag 12 november 2005 14:19 schreef DJKoster het volgende:
[..]
2 raketlanceerdertjes... verder idle dacht ik..
Hij zit er niet omheen en het is zijn hoofdplaneet, kassa dus!quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:22 schreef Weizz het volgende:
[..]
check de planeten er omheen, hij kan je proberen te ninja-en ... anders is ie gestopt
Ongelovelijkquote:Op zaterdag 12 november 2005 14:59 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Hij zit er niet omheen en het is zijn hoofdplaneet, kassa dus!
Het was ook te mooi om waar te zijn, iemand anders heeft hem ook al ontdekt.. gelukkig is er nog genoeg te halen!quote:
Welkom.quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:34 schreef DaFan het volgende:
Bedankt FoK, maar ik stap over naar FDF
Nou ja.. niet dus..quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:41 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Het was ook te mooi om waar te zijn, iemand anders heeft hem ook al ontdekt.. gelukkig is er nog genoeg te halen!
Willen de leden van de Fok alliantie in Uni3 even op ons forum kijken, ik moet wat kwijt..quote:De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
3710 Metaal, 1586 Kristal en 644 Deuterium
Zoek een mix (net als ik) en kom ik de top100quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:35 schreef smurfzilla het volgende:
Man, heb eindelijk 1 spionge sonde en 1 klein vrachtschip. Heb 4 inactieve spelers in buurzonnestelsel gescand.
Metaal: 58170 Kristal: 35518
Deuterium: 14852 Energie: 605
Verdediging : 3 raketlanceerders.
Ik balen![]()
Maar snel ff wat vliegtuigjes bouwen
Heh, dacht eerst nog ik wordt turtle, maar ik zie dat met raiden er al veel meer te halen valt
Er is geen fluit.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:29 schreef smurfzilla het volgende:
Oke, als ik geen verdediging zie staan onder het kopje verdediging van een spionage rapport, betekent dat ik het (nog) niet kan zien of dat er geen ene fluit is.
Even kijken of ik het leeg kan halen... kheb een bagger vloot in uni 3quote:Metaal: 77628 Kristal: 29966
Deuterium: 720 Energie: 897
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 13 Kristal Mijn 12
Deuterium fabriek 2 Zonne-energie centrale 13
Metaal opslag 1
Aangevallen en gewonnen. Mijn farmquote:Op zaterdag 12 november 2005 22:29 schreef smurfzilla het volgende:
Oke, als ik geen verdediging zie staan onder het kopje verdediging van een spionage rapport, betekent dat ik het (nog) niet kan zien of dat er geen ene fluit is. Krijg net een rapport terug van iemand met
Metaal: 107952 Kristal: 57213
Deuterium: 2591 Energie: 753
Heeft alleen maar mijnen en verder niks.
Overloperquote:Op zaterdag 12 november 2005 16:34 schreef DaFan het volgende:
Bedankt FoK, maar ik stap over naar FDF
Check je ingame berichtenbox!quote:Op zaterdag 12 november 2005 20:05 schreef Gabez het volgende:
Even over dat andere forum, ik had een bericht gekregen dat er voor mij geregd was met Gabez en een bepaald wachtwoord, maar ik kan er niet inen heb dus geregd met Gabezz, kan een iemand met rechten daaro mij toestemming geven enzo
Lees gewoon het forum, staat zat opquote:Op zondag 13 november 2005 15:42 schreef washandje het volgende:
Ik ben gisteren ook begonnen. Ben nu een beetje bezig met eerste gebouwtjes bouwen en materialen sparen. Ga nu een onderzoekslab maken. Het is wel slecht trouwens dat er geen FAQ oid is (en dat die uit de OP niet werkt).
Die planeet waar ik nu op koers kan niet meer bespioneerd worden wegens 'beginnersbescherming' terwijl dat eerder wel konquote:Op zondag 13 november 2005 15:26 schreef Falco het volgende:
Metaal: 59688 Kristal: 38891
Deuterium: 5175 Energie: 897
Vloten
Verdediging
Raket lanceerder 10
Spannend! Heb wel een redelijk grote vloot er naar toe gestuurd en ben benieuwd hoe dit afloopt.
Omdat je nu ws meer dan 5x zijn punten aantal hebt.quote:Op zondag 13 november 2005 16:58 schreef Falco het volgende:
[..]
Die planeet waar ik nu op koers kan niet meer bespioneerd worden wegens 'beginnersbescherming' terwijl dat eerder wel konMaar de vloot die ik er op af stuur kan wel gezellig doorvliegen
Vaaag!
Ahzo, maar goed de aanval onderbreken door de vloot terug te roepen lijkt me zinloos. Duurt trouwens nog wel evenquote:Op zondag 13 november 2005 17:12 schreef DaFan het volgende:
[..]
Omdat je nu ws meer dan 5x zijn punten aantal hebt.
Vraag gewoon een alliantie genoot met minder punten of die ff wil spioneren.quote:Op zondag 13 november 2005 17:27 schreef Falco het volgende:
Hoewel ik nu wel een * zie bij zijn naam. Dat kan natuurlijk inhouden dat ie verdediging gaat bouwen of al zijn resources gaat verbrassen![]()
Welke uni, in uni 3 wil ik wel fftjes voor je spionerenquote:Op zondag 13 november 2005 17:49 schreef PPL het volgende:
[..]
Vraag gewoon een alliantie genoot met minder punten of die ff wil spioneren.
Zo werkt dat.
Niet slecht voor een eerste massale vlootaanval (6 kleine vrachtschepen + 4 zware gevechtschepen)quote:De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
11322 Metaal, 11322 Kristal en 2754 Deuterium
De aanvaller heeft een totaal van 4000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 20000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 600 Metaal en 600 Kristal.
bijna 32k aan metaal 32k aan kris en 1.5k aan deut geraid.quote:Metaal: 73399 Kristal: 13499
Deuterium: 253 Energie: 897
Vloten
Verdediging
Gebouwen
Metaal Mijn 13 Kristal Mijn 12
Deuterium fabriek 2 Zonne-energie centrale 13
Metaal opslag 1
We are the borg. Prepare for assimilation. Resistance is futile (of zoiets)quote:
Ehmmm....quote:Op zondag 13 november 2005 23:01 schreef DJKoster het volgende:
[..]
We are the borg. Prepare for assimilation. Resistance is futile (of zoiets)
Ik mag toch hopen dat ze niet zulke berichten sturen ingame?![]()
Dit is dus best zuur :/quote:De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 11-14 16:16:00 , toen het tot een gevecht kwam::
Aanvaller Spirit (2:173:10)
Wapens: 80% Schilden: 80% Romp beplating: 80%
Soort K.Vrachtschip L.Gevechtsschip Z.Gevechtsschip Kruiser Slagschip
Aantal 5 150 150 25 20
Wapens: 9 90 270 720 1800
Schilden 18 18 45 90 360
Romp 720 720 1800 4860 10800
Verdediger
Wapens: 60% Schilden: 60% Romp beplating: 70%
Soort K.Vrachtschip G.Vrachtschip Kruiser Slagschip Kol. Schip. Recycler Spionage Sonde Raketten K.Laser G.Laser Ion.K K.Koepel
Aantal 6 7 18 5 1 4 17 20 25 5 3 1
Wapens: 8 8 640 1600 80 1.6 0.016 128 160 400 240 1.6
Schilden 16 40 80 320 160 16 0.016 32 40 160 800 3200
Romp 680 2040 4590 10200 5100 2720 170 340 340 1360 1360 3400
Verdediger
Vernietigd
Hij steelt
34561 Metaal, 34065 Kristal en 25876 Deuterium
De aanvaller heeft een totaal van 234000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 1179000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 244200 Metaal en 127500 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 3 %
16 Raket lanceerder, 19 Kleine laser, 4 Grote laser, 3 Ion kanon, 1 Kleine planetaire schildkoepel kon worden gerepareerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |