quote:
Dan kun je nog wel 's geluk hebbenquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:25 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ja.
Ibook 12 inch.
Ik krijg hem in mei.
Zeker!, begin je Apple fan te worden ?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:19 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Choas dat is lang geleden!
*grin* Weet zeker dat je er geen spijt van zal hebbenquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:24 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ben het al.
Nu moet ik het nog financieel waarmaken
Na mijn Mac Mini aanschaf wil ik voor de iBook of Powerbook gaan. Dus ik zit in ongeveer dezelfde situatiequote:Op zaterdag 5 november 2005 16:24 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ben het al.
Nu moet ik het nog financieel waarmaken
quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:32 schreef Rock-shocker het volgende:
Een weekend lang moeten werken op een iMacG3 233 MHZ met 160 MB RAM en 10.3.9 doet je waardering voor je eigen iBook
![]()
G4 800 MHZ met 640 MB RAM trouwens wel enorm stijgen
Op het moment dat je OSX bent gewend zit je flink te irriteren aan een Windows PC. Meer zelfs dan dat je nu al doetquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:33 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik krijg het dan natuurlijk wel, maar toch is het wachten met smart. Nog maar 6 maandjes op deze schijt HP met windows...
Wel..je kunt op zoek naar een OSX86 torrent en die installeren op een harde schijf: kun je alvast wennen! Die nieuwe versie draait hier akelig goed op een Dell 3.2 Ghz P4quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:33 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik krijg het dan natuurlijk wel, maar toch is het wachten met smart. Nog maar 6 maandjes op deze schijt HP met windows...
Je klinkt als mijn vriendin.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:36 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Mijn vriendje heeft er 1
ik hoor em wel es kankeren als ie hier even aan de slag gaat.
De schat, helemaal gefrustreerd
Op school hebben wij PowerMac G5 dual 2ghz met 1gb ram.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:32 schreef Rock-shocker het volgende:
Een weekend lang moeten werken op een iMacG3 233 MHZ met 160 MB RAM en 10.3.9 doet je waardering voor je eigen iBook
![]()
G4 800 MHZ met 640 MB RAM trouwens wel enorm stijgen
Kun je nagaan dat ik het regelmatig moet doen als ik weer bij mijn ouders ben, omdat ik die klote Sagem USB modem niet aan de praat krijg onder 10.4quote:
Dat gaat me dan weer net iets te ver.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Wel..je kunt op zoek naar een OSX86 torrent en die installeren op een harde schijf: kun je alvast wennen! Die nieuwe versie draait hier akelig goed op een Dell 3.2 Ghz P4
Zo duur is een nieuw modem, dat fatsoenlijk via ethernet werkt, anders ook weer niet.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:05 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Kun je nagaan dat ik het regelmatig moet doen als ik weer bij mijn ouders ben, omdat ik die klote Sagem USB modem niet aan de praat krijg onder 10.4
Ik verkap mijn tvp's tenminste!quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:42 schreef tonks het volgende:
Tvp
Ik zorg dat ik altijd de fipo heb, lekker makkelijk!quote:
Dat schijnen nogal wat nieuwe Apple-users te doen; op het moment dat ze eenmaal om zijn, gelijk een hele zooi apparatuur van Apple aanschaffen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Was ook mijn eerste Apple...op 8 november 2004 werd ie bezorgd: mijn eerste Apple jaar zit er bijna op. Ik heb in die tijd toch aardig wat doekoes richting Steve gepassed
Die van mij 500 euro, heb je wel alles erop en eraan voor een G3. Neopreen hoes en MacMouse krijg je er ook bij.quote:Op zondag 6 november 2005 00:03 schreef tonks het volgende:
Wat zou een 2e hands ibookje kosten? waar osx op draait
quote:
Als je em over 3 minuten komt ophalen mag je 'em voor 400 euro en een dikke smakkerd van ome Furi.quote:Op zondag 6 november 2005 00:08 schreef tonks het volgende:
erg jammer is dat aangezien ik niet veel centjes heb.
Vriend van mij uit Den Haag is op zoek naar een tweedehands iBook.quote:Op zondag 6 november 2005 00:09 schreef Furious het volgende:
[..]
Als je em over 3 minuten komt ophalen mag je 'em voor 400 euro en een dikke smakkerd van ome Furi.![]()
![]()
iBook G3 600 (Dual USB)quote:Op zondag 6 november 2005 00:12 schreef XL het volgende:
[..]
Vriend van mij uit Den Haag is op zoek naar een tweedehands iBook.
Ik zal hem mailen.quote:Op zondag 6 november 2005 00:17 schreef Furious het volgende:
[..]
iBook G3 600 (Dual USB)
Combo-drive
Airport
384MB Ram
20GB HDD
Accu; 2 uur lang mee
MacMouse
Second Skin (grijs)
Ik hoor het wel?![]()
![]()
Moet je geen V&A topic starten?quote:Op zondag 6 november 2005 18:57 schreef Furious het volgende:
Avond-schop.
Nee hoor, hier wordt namelijk toch niet naar je vraagprijs geluisterd, heeft dus ook weinig zin.quote:
tweedehandsmac.nl?quote:Op zondag 6 november 2005 19:23 schreef Furious het volgende:
[..]
Nee hoor, hier wordt namelijk toch niet naar je vraagprijs geluisterd, heeft dus ook weinig zin.![]()
Speurders.nl
2,5 week, de accu was na een kwartiertje leeg. Waarschijnlijk is het normaal dat het zo lang duurt, maar ik mis 'mquote:Op zondag 6 november 2005 20:03 schreef De_Hertog het volgende:
Rens: hoe lang was ie al weg, en wat was er mis mee?
Dell 2005FPW.quote:Op zondag 6 november 2005 21:38 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk erover om nog maar eens een externe monitor aan te schaffen, voor m'n iBook. Een cinema scherm lijkt me wel wat.
Neuh, mijn dochter van anderhalf wil een nano.quote:Op zondag 6 november 2005 23:00 schreef tonks het volgende:
E.T. en Swetsenegger willen jullie mij adopteren?
Duurt 3 a 5 weken voor ze het verzenden. Met werkende tracker heb je hem dan voordat ze de eerste intels bekend maken.quote:Op zondag 6 november 2005 23:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar ik vind die quad G5 wel erg geil moet ik zeggen.
Ja daar zit ik ook over na te denken, maar je kunt je iBook toch niet dichtdoen terwijl die is aangesloten op de externe monitor?quote:Op zondag 6 november 2005 21:38 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk erover om nog maar eens een externe monitor aan te schaffen, voor m'n iBook. Een cinema scherm lijkt me wel wat.
Kan wel met een soort hack.quote:Op maandag 7 november 2005 08:29 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja daar zit ik ook over na te denken, maar je kunt je iBook toch niet dichtdoen terwijl die is aangesloten op de externe monitor?
Ja ik wist dat er een hack was maar had ook gehoort dat je dat eigenlijk niet moet doen om de reden die jij al geeft.quote:Op maandag 7 november 2005 08:35 schreef Dementor het volgende:
[..]
Kan wel met een soort hack.
Let wel als je hem dicht doet dat je dan ook direct de koeling verneukt maar dat wist je al uiteraard.
Het schijnt dat de koeling onder het toetsenbordje zit.quote:Op maandag 7 november 2005 08:37 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja ik wist dat er een hack was maar had ook gehoort dat je dat eigenlijk niet moet doen om de reden die jij al geeft.
Je kunt die hack prima gebruiken met de iBook open; stel in systeemvoorkeuren->Energievoorkeuren dat het scherm van je iBook na 1 minuut uit moet gaan en dan heb je iets wat er iig op lijktquote:Op maandag 7 november 2005 08:37 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja ik wist dat er een hack was maar had ook gehoort dat je dat eigenlijk niet moet doen om de reden die jij al geeft.
Dat is natuurlijk wel te doen jaquote:Op maandag 7 november 2005 09:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je kunt die hack prima gebruiken met de iBook open; stel in systeemvoorkeuren->Energievoorkeuren dat het scherm van je iBook na 1 minuut uit moet gaan en dan heb je iets wat er iig op lijkt
Voor t einde van dit jaar: MacMini 1.42, 80/100GB, 1GB RAM, SD, BT/AP, Cinema 23", MightyMouse en Pro Keyboardquote:
Had dat programma nog nooit gezienquote:
Hij vindt 500 teveel, heeft geen haast... dus blijft nog wat wachten op buitenkansjes via eBay ofzo.quote:
Volgens mij niet.quote:Op maandag 7 november 2005 13:57 schreef Remzz het volgende:
[..]
Had dat programma nog nooit gezien
Hij zegt nu: "Dit apparaat word niet ondersteunt."
Het is een Nokia 6230 zijn daar driver voor te installeren ofzo?
Ok.quote:Op maandag 7 november 2005 14:14 schreef XL het volgende:
[..]
Hij vindt 500 teveel, heeft geen haast... dus blijft nog wat wachten op buitenkansjes via eBay ofzo.
De 6230 is een van de weinige Nokia's die niet door iSync ondersteund worden...quote:Op maandag 7 november 2005 13:57 schreef Remzz het volgende:
Hij zegt nu: "Dit apparaat word niet ondersteunt."
Het is een Nokia 6230 zijn daar driver voor te installeren ofzo?
quote:
quote:Op maandag 7 november 2005 13:09 schreef E.T. het volgende:
jahaaaa![]()
![]()
![]()
Vanaf m'n nieuwe iMac!!!
Hij doet ut!!!
(en nu is m'n dochter wakker, dus is het over met spelen...)
quote:Op maandag 7 november 2005 13:09 schreef E.T. het volgende:
jahaaaa![]()
![]()
![]()
Vanaf m'n nieuwe iMac!!!
Hij doet ut!!!
Had je niet zo hard moeten juichen.quote:Op maandag 7 november 2005 13:09 schreef E.T. het volgende:
jahaaaa![]()
![]()
![]()
Vanaf m'n nieuwe iMac!!!
Hij doet ut!!!
Netjes gedaanquote:Op maandag 7 november 2005 19:49 schreef Furious het volgende:
[TK] Apple iBook G3 600, 12 inch
Snelste verkoop ooit.
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1360quote:Apple is in trek.
GENIAAL!quote:Op maandag 7 november 2005 19:49 schreef Furious het volgende:
[TK] Apple iBook G3 600, 12 inch
Snelste verkoop ooit.
Apple is in trek.
Zouden dat echte converts zijn?quote:Op maandag 7 november 2005 20:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Netjes gedaan
[..]
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1360
Je zou het haast denken...
M'n iBook heeft zo'n beeldschermpoort.. ik weet niet wat daar de officiele naam van is maar volgens mij past er ook wel een DVI verloopstuk opquote:Op zondag 6 november 2005 21:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Als je een ACD bedoelt: die hebben een dvi-aansluiting nodig en die zit niet op een iBook.
Ik heb Windows nodig voor maar 1 programma: THRSim.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zouden dat echte converts zijn?
Ik ben best wel een fanatiek Apple gebruiker (sinds OS 7.5), maar voor een paar dingen heb ik toch nog een vaste Windowsbak staan. Al is het met de komst van m'n iBook wel 90% OSX en 10% windows geworden.
[..]
M'n iBook heeft zo'n beeldschermpoort.. ik weet niet wat daar de officiele naam van is maar volgens mij past er ook wel een DVI verloopstuk op
Nee hoor, geen dvi via dat verloopstukquote:Op dinsdag 8 november 2005 00:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zouden dat echte converts zijn?
Ik ben best wel een fanatiek Apple gebruiker (sinds OS 7.5), maar voor een paar dingen heb ik toch nog een vaste Windowsbak staan. Al is het met de komst van m'n iBook wel 90% OSX en 10% windows geworden.
[..]
M'n iBook heeft zo'n beeldschermpoort.. ik weet niet wat daar de officiele naam van is maar volgens mij past er ook wel een DVI verloopstuk op
Ja hoor, geen probleem.quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:30 schreef Tomasso het volgende:
Werkt elke wireless router gewoon voor een Mac ( iBook) ? Even een vraagje tussendoor
Gelukkigquote:
Heb het nagekeken en het is niet hetzelfde nummer, anders zou ik al het geld overgeschreven hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:58 schreef Rock-shocker het volgende:
Is het referentienummer niet een duur woord voor webbestelnummer? maw dat dat exact hetzelfde nummer is?
thanks, en waar vind ik die/hoe kan ik die verwijderen?quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Printerbestanden (zo'n 1.5 Gig) en taalbestanden. Dan heb je al zo wat ruimte te pakken
Aha..bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:21 schreef nietzman het volgende:
Taalbestanden zijn nog wel weg te donderen.
http://monolingual.sourceforge.net/
Ik ga ervan uit dat iedereen Engels gebruikt, Nederlands is zooo 1999.quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:23 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Als je engelstalige progamma's gebruikt engels niet weggooien!
Apple.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:22 schreef IJsmuts het volgende:
jessus man, mn zus heeft net dr nieuwe ibook binnen, heb gisteren die G3 uit V&A opgehaald en OSX erop getieft voor een vriendin, nog even en iedereen is aan de apple![]()
maar nu krijg ik 2x de vraag naar een overzicht van de sneltoetsen en leuke toetscombi's etc van OSX. heeft iemand hier een compleet pdfje of linkje van? (ik kom niet veel verder dan F9)
Cool!quote:Op woensdag 9 november 2005 08:53 schreef E.T. het volgende:
Ik zal vanavond eens een foto maken van m'n nieuw iMac (met ingebouwde iSight)en m'n iBook
(moet ik wel nog ff het buro opruimen)
Wilde net het antwoord komen posten ja.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:37 schreef nietzman het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_fonts
Heb je dit ooit gedaan dan?quote:Op woensdag 9 november 2005 23:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
- Verander de naam van je thuismap niet
Nope...maar ik lees wel 's het eea op internet van mensen die dat wel hebben gedaanquote:
right, ik 'had' idd hetzelfde probleem.. ook op dezelfde manier opgelostquote:Op donderdag 10 november 2005 00:29 schreef Tijn het volgende:
Hey, dit is wel een beetje bagger trouwens. Ik ben net geupdate naar X 10.4.3 en nu werkt m'n Pith Helmet voor Safari niet meer
[edit] Ah, Pith Helmet ook geupdate, nu werkt het weer
ik snap er de ballen niet van, wat doet het?quote:Op woensdag 9 november 2005 23:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
- Download Quicksilver: geweldige programma dat zijn weerga niet kent
- al je applicaties met een simpele actie startenquote:Op donderdag 10 november 2005 03:08 schreef PankPinther het volgende:
[..]
ik snap er de ballen niet van, wat doet het?
zoeken? dat doet spotlight toch al?
kun je eens een paar voorbeelden geven van wat er dan zo goed aan is?
- Eerst via preferences alle plugins dl-enquote:Op donderdag 10 november 2005 08:45 schreef tonks het volgende:
Ik heb net quicksilver geinstaleerd.. wat kan ik er nu allemaal van leuks mee?
Dat kan. OSX install menu opstarten en op een gegeven moment vraagt hij om een keuze. Om al je documenten enzo bewaard te laten moet je dan Archive and Install kiezen (of de nederlandse variant daarvan). Hij bewaart dan volgens mij ook je oude systeembestanden dus die zal je er na je installatie ook af moeten gooien.quote:Op donderdag 10 november 2005 08:43 schreef Remzz het volgende:
Is het mogelijk een instalatie te doen zodat de programma's allemaal worden gedeinstalleerd en je documenten bewaard blijven? Volgenmij kan dat in Windows wel, als ik hier de install cd erin zegt hij meteen iets of alles eraf moet, of dat hij bijvoonbeeld alleen de C/ schrijf opnieuw moet formateren/instaleren.
Ik had eerder gewoon geen zin om te rebootenquote:Op donderdag 10 november 2005 01:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
je bent btw wel laat met updaten tijn, of heb je de kat eerst uit de boom gekeken
Voor mij staat er alweer een update voor Airport klaar. 10.4.3 is pas 8 dagen geleden, moet ik weer rebootenquote:Op donderdag 10 november 2005 10:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had eerder gewoon geen zin om te rebooten
Ja, ik zie 'emquote:Op donderdag 10 november 2005 11:05 schreef XL het volgende:
[..]
Voor mij staat er alweer een update voor Airport klaar. 10.4.3 is pas 8 dagen geleden, moet ik weer rebooten![]()
Ik wil hem ook graag, want ik lijk een VPN-probleempje te hebben.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik zie 'emIk gooi 'em er gelijk maar achteraan, kan ik daarna hopelijk een beetje uptime opbouwen
Dan moet m'n muziek uitquote:Op donderdag 10 november 2005 11:14 schreef Remzz het volgende:
Waarom niet? Rebooten is toch zo gebeurt?
Dan galmt datquote:Op donderdag 10 november 2005 11:14 schreef Remzz het volgende:
Waarom niet? Rebooten is toch zo gebeurt?
OSX opnieuw, ik hoop dat ie mijn documenten laat staan(heb natuurlijk wel back-up's gemaakt maar toch).quote:Op donderdag 10 november 2005 11:59 schreef tonks het volgende:
Wat ben je aan het installeren?
En lukt het een beetje met die torrent?
Ik had zoveel programma's geinstalleerd en geprobeert en in allemaal verschillende mappen enzo gezet dat het eigenlijk 1 grote chaos was. Dus leek het me handig dit ff zo te doen.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:01 schreef tonks het volgende:
Waarom?
Volgens mij doet LimeWire sowieso geen kwaad, niet op de Mac, maar ook niet op Windows of Linux.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:26 schreef E.T. het volgende:
ff vraagje...op windows doen programma's als kazaa enzo een hoop kwaad (spyware enzo) ...
doet LimeWire rare dingen op de Mac? Kan het kwaad?
Kan geen kwaad. Problemen met windows worden ook veelal veroorzaakt door bestanden die je download. Niet door het programma zelf. Voor de mac kun je wel eens bestanden tegenkomen die het niet doen, maar ze zullen nooit schade aanrichten. Limewire is alleen niet de meeste stabiele applicatie in OS X. Ik gebruik het zelden tot nooit en toch is het de applicatie die er bij mij het meeste crasht.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:26 schreef E.T. het volgende:
ff vraagje...op windows doen programma's als kazaa enzo een hoop kwaad (spyware enzo) ...
doet LimeWire rare dingen op de Mac? Kan het kwaad?
IK WIL M'N iBOOK HEBBEN!quote:Op donderdag 10 november 2005 15:33 schreef Rens_Wilders het volgende:
IK WIL M'N iPOD TERUG!
Morgen is hij drie weken weg![]()
Batterij te snel (na 20 minuten) op. Morgen om 9:01 hang ik aan de telefoon met de Dixons.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:35 schreef Remzz het volgende:
Wat was er mis mee dan?
Kon je misschien ook beter via Apple zelf doen....quote:Op donderdag 10 november 2005 15:45 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Batterij te snel (na 20 minuten) op. Morgen om 9:01 hang ik aan de telefoon met de Dixons.![]()
Godver de godver zeg.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:48 schreef Remzz het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers(...)ge/24576475#24576475
quote:Op donderdag 10 november 2005 16:00 schreef tonks het volgende:
Zullen we hem gaan doodsteken Furious?
Ik lees wel net in dat topic:quote:Op donderdag 10 november 2005 16:18 schreef tonks het volgende:
Apple gebruikers moeten in harmonie leven, en neppen andere apple gebruikers niet zomaar.. wat een pauper 15 jarig kut jongentje.
[afbeelding]
Of zal het weer zo'n nigeriaan zijn die 680 bied.quote:[message=24567204,noline]DesertStorm schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:15[/message]:
[...]
Zeer netjes, een exact gelijke iBook staat op marktplaats, en daar staat al een bod van 680 euro op
Misschien hebben ze verdere studie verricht.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:22 schreef tonks het volgende:
Die mailen toch alleen maar?
Kopen?quote:Op donderdag 10 november 2005 16:33 schreef Rock-shocker het volgende:
Met wat uitbreding van geheugen is het toch nog een verdomd leuke Mac. Snap niet dat je hem nog niet verkocht hebt.
Vrouwtje/vriendin/familie?quote:Op donderdag 10 november 2005 16:41 schreef Rock-shocker het volgende:
Als ik zelf nog geen iBook had gehad zou ik het zeker overwegen
De koper die ik voor je had is elders geslaagd.quote:
Netjes.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:54 schreef XL het volgende:
[..]
De koper die ik voor je had is elders geslaagd.
12" G3 800 mHz voor 400 euro.
quote:Op donderdag 10 november 2005 16:00 schreef tonks het volgende:
Zullen we hem gaan doodsteken Furious?
Sppor jij niet ofzoquote:Op donderdag 10 november 2005 16:18 schreef tonks het volgende:
Apple gebruikers moeten in harmonie leven, en neppen andere apple gebruikers niet zomaar.. wat een pauper 15 jarig kut jongentje.
[afbeelding]
watskeburt?quote:Op donderdag 10 november 2005 15:58 schreef Furious het volgende:
[..]
Godver de godver zeg.
Leuk, achter iemands rug om.![]()
Zeg ze maar dat jij geen zin en tijd over hebt om een laptop te onderhouden (spyware/virus vrij houden/geklooi met drivers en updates) in plaats van hem te gebruiken.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:35 schreef LudoSanders het volgende:
Ik wil dus een PowerBook 15" aanschaffen, het liefst zo snel mogelijk.
Dat gaat dus zo'n ¤2200,- kosten, het geld is opzich niet zo'n probleem. Het grootste probleem is mijn ouders die ¤2200,- nogal veel vinden en in foldertjes van de mediamarkt etc. laptops zien staan van rond de ¤1400,-. Nou heb ik ze al beetje proberen proberen te overtuigen waarom een mac, maar weten jullie nog een paar redenen om te switchen zodat ik mijn ouders daarvan kan overtuigen?
Tot 3 jaar terug deed men niet andersquote:Op donderdag 10 november 2005 23:00 schreef LudoSanders het volgende:
Dat is opzich waar, maar ik zie het niet zitten om te flashen, photoshoppen etc op een resolutie van 1024*768.
Entourage heeft een "no mail sound"quote:Op donderdag 10 november 2005 22:34 schreef E.T. het volgende:
Af en toe doet m'n imac *pong**pong*
Ik heb alleen geen idee waar 't vandaan komt?
Heb 'm al opnieuw opgestart en nu alleen FF, Adium en Entourage openstaan en hij doet 't nog....
snap er echt niks van.. 't ding is nu al eigenwijs
quote:Op donderdag 10 november 2005 22:34 schreef E.T. het volgende:
Af en toe doet m'n imac *pong**pong*
quote:Op donderdag 10 november 2005 23:12 schreef E.T. het volgende:
[..]
Entourage heeft een "no mail sound"
Elke keer als ie dus ophaalt maar niks binnenhaalt deed ie 'pong'
Nog een dik halfjaartje wachten en er zijn misschien Intel PowerBooks die wel de kracht hebben om die value for buck weer waar te meken. PowerBooks zijn momenteel echt te duur inderdaadquote:Op donderdag 10 november 2005 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tot 3 jaar terug deed men niet anders
En ja, dan zijn windows laptops toch echt meer value for buck op dit moment.
Powerbook had perfect geweest als er een G5 in gezeten had.
Ik heb hem besteld in het MacHouse, niet via Apple.nl . Dan kan ik dat toch niet zienquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:44 schreef LudoSanders het volgende:
Dat kun je toch in de gaten houden dmv een tracker?
ergens tussen de 65 en 70? pong pong?quote:Op donderdag 10 november 2005 23:15 schreef Swetsenegger het volgende:
PRIJSVRRRRRRRRRRRAAG!!!!
Hoeveel mailaccounts heeft E.T. ingesteld
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:02 schreef E.T. het volgende:
idd best handig als je op de site van microsoft gaat kijken ipv www.windows.com
Ik gebruik nieuwsgroepen niet zoveel, ben dus niet op zoek gegaan naar de meest ideale 'news'-grabber. Ik gebruik Unison, was eigenlijk de eerste die ik tegenkwam.quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:59 schreef tonks het volgende:
Hoe doen we dat eigenlijk met apple en nieuwsgroepen? zoals usenet
Het is het waardquote:
Ja, maar ik wil gewoon m´n iBookquote:Op zaterdag 12 november 2005 14:53 schreef Rock-shocker het volgende:
Indicatie van hoe goed het gaat met de verkopen van Apple![]()
Heheh same herequote:Op zaterdag 12 november 2005 16:00 schreef Tijn het volgende:
Al die mensen die maar zitten te wachten op hun leveringen. Toen ik 2 jaar geleden m'n iBook ging halen, liep ik gewoon een MacHouse binnen en verliet ik een half uur later de winkel met een iBook onder m'n arm
Intel krijgt het beter voor elkaar om snelle processoren te ontwikkelen die niet ontzettend heet worden en veel stroom verbruiken. In tegenstelling tot IBM met hun G5's, die vooralsnog compleet ongeschikt zijn voor mobiel gebruik.quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:07 schreef Remzz het volgende:
Ik als noob vraag me af wat er zo fantastisch is aan Intelmac's wat word er beter?
De Imac met isight was nog niet leverbaar bij MacHouse.quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:00 schreef Tijn het volgende:
Al die mensen die maar zitten te wachten op hun leveringen. Toen ik 2 jaar geleden m'n iBook ging halen, liep ik gewoon een MacHouse binnen en verliet ik een half uur later de winkel met een iBook onder m'n arm
Tsja, dat heb je als je telkens de nieuwste dingen wilquote:Op zaterdag 12 november 2005 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De Imac met isight was nog niet leverbaar bij MacHouse.
Zelfde verhaal met mijn ibook, de winkelier had geen Tiger welke toen net uit was.
Wat hij zegt. Als je bekijkt dat de performance van de G4 de afgelopen anderhalf jaar geen noemenswaardige sprongen vooruit heeft gemaakt wordt het echt tijd voor Apple om te gaan kijken naar een alternatief, zeker voor mobiel gerbuik, waar toch echt de toekomst in zit. IBM kan die snelheid gewoon niet meer leveren en Intel is gewoon het beste alternatief.quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Intel krijgt het beter voor elkaar om snelle processoren te ontwikkelen die niet ontzettend heet worden en veel stroom verbruiken. In tegenstelling tot IBM met hun G5's, die vooralsnog compleet ongeschikt zijn voor mobiel gebruik.
Ah zoquote:Op zaterdag 12 november 2005 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Intel krijgt het beter voor elkaar om snelle processoren te ontwikkelen die niet ontzettend heet worden en veel stroom verbruiken. In tegenstelling tot IBM met hun G5's, die vooralsnog compleet ongeschikt zijn voor mobiel gebruik.
Hier een intel powerbook of ibookquote:Op zaterdag 12 november 2005 17:01 schreef Rock-shocker het volgende:
2006 gaat een duur jaar voor mij worden. Op mijn verlanglijstje staan toch minstens wel een iPod en een Intel iMac
Een intel powerbook lijkt me ook nog weleens een optie, heb jij dan misschien belang bij m'n iBook?quote:
Het kwam zo uitquote:Op zaterdag 12 november 2005 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tsja, dat heb je als je telkens de nieuwste dingen wil
Persoonlijk had ik de voorkeur gegeven aan AMD voor MAC. Innovatiever, goedkoper en de eeuwige underdog. Dat zou Apple toch moeten aansprekenquote:Op zaterdag 12 november 2005 16:37 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Wat hij zegt. Als je bekijkt dat de performance van de G4 de afgelopen anderhalf jaar geen noemenswaardige sprongen vooruit heeft gemaakt wordt het echt tijd voor Apple om te gaan kijken naar een alternatief, zeker voor mobiel gerbuik, waar toch echt de toekomst in zit. IBM kan die snelheid gewoon niet meer leveren en Intel is gewoon het beste alternatief.
Waarom zou je daar op wachten? Op dit moment is AMD innovatiever. Wanneer AMD de deal had gekregen hadden ze misschien ook wel een nieuwe processor specifiek voor Apple ontwikkeld.quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:48 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik wacht eerst nog af met wat voor processors Intel op de proppen gaat komen voordat ik dat soort uitspraken ga doenBijna zeker is dat het geen Pentium gaat worden
Het zal geen Pentium zijn, maar wel een x86 design. En dat is niet bepaald om vrolijk van te worden.quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:48 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik wacht eerst nog af met wat voor processors Intel op de proppen gaat komen voordat ik dat soort uitspraken ga doenBijna zeker is dat het geen Pentium gaat worden
Mjah, PPC liep in ieder geval voor Apple op een dood spoor blijkbaar.quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:50 schreef Anthraxx het volgende:
Het enige wat ik nog steeds niet kan begrijpen is dat Apple het zeer goede design van PPC ingeruild heeft voor het design van een x86. De x86 is echt letterlijk bij elkaar gehackt omdat andere processor fabrikanten bepaalde dingen al wel ondersteunde (protected mode en dat soort ongein om multi tasking systemen te kunnen draaien; dat is pas echt sinds de 386 aanwezig terwijl Motorola het allang had geimplementeerd in hun 68000 processor). En in de huidige x86 designs zitten deze dingen allemaal nog omdat alles backwards compatible moet zijn. Software die op een 80086 draaide moet nu ook nog op een Pentium IV kunnen draaien. Ik begrijp dan ook de keuze niet voor x86 als hardware platform.
Er zit niet zoveel rek in de G5, Apple was van Intel afhankelijk en moest hiervoor ook al steeds opboksen tegen Intel en AMD om bij te blijven qua snelheid. De dual-G4 was destijds een noodoplossing omdat Motorola niet opschoot met het ontwikkelen van een nieuwe processor. Daarom heeft Apple destijds gekozen voor IBM die de G5 wel konden leveren. Helaas lijkt dat ook op een dood spoor te zitten.quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:50 schreef Anthraxx het volgende:
Het enige wat ik nog steeds niet kan begrijpen is dat Apple het zeer goede design van PPC ingeruild heeft voor het design van een x86. De x86 is echt letterlijk bij elkaar gehackt omdat andere processor fabrikanten bepaalde dingen al wel ondersteunde (protected mode en dat soort ongein om multi tasking systemen te kunnen draaien; dat is pas echt sinds de 386 aanwezig terwijl Motorola het allang had geimplementeerd in hun 68000 processor). En in de huidige x86 designs zitten deze dingen allemaal nog omdat alles backwards compatible moet zijn. Software die op een 80086 draaide moet nu ook nog op een Pentium IV kunnen draaien. Ik begrijp dan ook de keuze niet voor x86 als hardware platform.
Huh? Apple heeft toch nooit op x86 gezeten? Voor de PPC zat Apple op Motorola gebaseerd op de 68000 architectuur dacht ik. Of heb ik wat gemist in de NeXt tijd van Steve Jobs?quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er zit niet zoveel rek in de G5, Apple was van Intel afhankelijk en moest hiervoor ook al steeds opboksen tegen Intel en AMD om bij te blijven qua snelheid. De dual-G4 was destijds een noodoplossing omdat Motorola niet opschoot met het ontwikkelen van een nieuwe processor. Daarom heeft Apple destijds gekozen voor IBM die de G5 wel konden leveren. Helaas lijkt dat ook op een dood spoor te zitten.
Het lijkt of Apple nu een grote stap maakt, maar dit is niet zo. Apple is ergens midden jaren '90 overgestapt van x86 naar het PPC platform. Dit was 'toen' een goede beslissing , ook meteen de enige goede beslissing van de CEO die destijds Apple op het rand van faillesement bracht. Jobs heeft het bedrijf op het nippertje gered van de ondergang met de introductie van de iMac.
Apple zat voor de overstap naar het PPC platform dus al op het x86 platform, hetzelfde platform waar ook Amiga op draaide met een Motorola processor als basis. Het enige wat vreemd is aan de keuze is dat Apple voor Intel kiest.. maar ja, de keuze voor IBM was een grotere schok destijds. Dat is iedereen inmiddels vergeten lijkt het, want Apple en IBM waren in het begin de grootste concurrenten van elkaar
Nee, het klopt wat je zegt. Voor de PPC zaten ze op de Motorola 68k, de mainstream processor van de jaren '80 en vroege jaren '90. Je vond ze niet alleen in Apples, maar ook in de machines van o.a. Atari, Amiga, Commodore en in spelcomputers waaronder de Sega Megadrive. Maar in 1994 is Apple overgestapt op de Motorola/IBM PowerPC. En ergens in 2006 zullen ze dus overstappen op Intel.quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:46 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Huh? Apple heeft toch nooit op x86 gezeten? Voor de PPC zat Apple op Motorola gebaseerd op de 68000 architectuur dacht ik. Of heb ik wat gemist in de NeXt tijd van Steve Jobs?
Arch..quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:46 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Huh? Apple heeft toch nooit op x86 gezeten? Voor de PPC zat Apple op Motorola gebaseerd op de 68000 architectuur dacht ik. Of heb ik wat gemist in de NeXt tijd van Steve Jobs?
Ik ga niet 2x in de foutquote:Op zaterdag 12 november 2005 20:01 schreef Anthraxx het volgende:
Ik dacht altijd dat de 68000 een RISC was, maar het is dus een CISC
quote:By the early 1990s, it was thought by some that RISC-architecture CPUs would soon dramatically outpace the speed increases occurring over the same time in CISC CPUs such as the Macintosh's Motorola 68000 series and Intel's x86 series.The AIM alliance of Apple Computer, IBM, and Motorola was announced in 1991 to create a series of RISC CPUs called the PowerPC.
Hooguit dat een aantal programma's trager zijn dan je gewend was omdat er nog geen Intel-versie van is gemaakt en dus via emulatie gedraaid moeten worden.quote:Op zaterdag 12 november 2005 20:29 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik denk dat wij als eindgebruikers vrij weinig van de veranderende arhcitectuur zullen merken.
Volgens Apple heeft AMD minder productiecapaciteit waardoor ze niet kunnen garanderen genoeg chips aan Apple te kunnen leveren. Volgens AMD zelf gaat het voornamelijk om het geld. Intel zou namelijk flink meebetalen aan de overgang van PPC naar x86 en dat kunnen ze ook makkelijker doen dan AMD, omdat ze simpelweg meer geld hebben.quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Persoonlijk had ik de voorkeur gegeven aan AMD voor MAC. Innovatiever, goedkoper en de eeuwige underdog. Dat zou Apple toch moeten aanspreken.
Kan zijn, maar de Mac Mini is eigenlijk ook al een budget Apple. Als Apple bepaald dat OS X alleen op een bepaalde groep componenten van een bepaald merk mag draaien dan is zo'n Dell Mac eigenlijk net zo stabiel als een Apple Mac.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, dan wordt Dell een soort budget Apple.
Ja, maar wel MOOI.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kan zijn, maar de Mac Mini is eigenlijk ook al een budget Apple.
Met een Intel CPU is de behuizing eigenlijk het enige hardwarematige verschil tussen een Mac en een PC.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Apple is natuurlijk meer dan alleen OSX
Je vergeet de groep tweakers die wel OS X willen draaien, maar dan het liefstquote:Op zaterdag 12 november 2005 23:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar wel MOOI.
Apple is natuurlijk meer dan alleen OSX
Dat zijn dezelfde mensen die net zo hard ouwehoeren over OSX als de dev-kit versie, die ze illegaal op hun x86 draaien, of de uiteindelijke versie niet goed draait op hun hardware. Sowieso neem ik menig tweaker (met uitzonderingen daar gelaten) niet serieus.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je vergeet de groep tweakers die wel OS X willen draaien, maar dan het liefst
met het moederbord los op tafel.
oh wacht, maar die kopen natuurlijk ook geen Dell..
Ja, een beetje jammer eigenlijk.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met een Intel CPU is de behuizing eigenlijk het enige hardwarematige verschil tussen een Mac en een PC.
Patenten.quote:Op zondag 13 november 2005 10:38 schreef tonks het volgende:
Apple heeft wel al een patent aangevraagd dat OSX alleen maar op apple computers mag draaien als die intel chips er zijn
Dat mag, ik wel.quote:Op zondag 13 november 2005 11:25 schreef XL het volgende:
Swets, de Intel-AMD discussie zal ik hier niet opstarten, maar ik ben zeker niet voor AMD.
Ook AMD komt gewoon uit Silicon Valley hoor. Ze maken overigens wel onderdelen voor de Mac Miniquote:Op zondag 13 november 2005 11:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat mag, ik wel.
Sowieso al omdat ik graag europesche waar steun wanneer het een gelijkwaardig alternatief is
Ik was altijd in de veronderstelling dat AMD duits wasquote:Op zondag 13 november 2005 13:19 schreef XL het volgende:
[..]
Ook AMD komt gewoon uit Silicon Valley hoor. Ze maken overigens wel onderdelen voor de Mac Mini. Voor de rest heb ik er weinig mee.
Die komen pas in 2006.quote:Op zondag 13 november 2005 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik was altijd in de veronderstelling dat AMD duits was
Tering AMD, ik ga gelijk een intel kopen.
In je wat?quote:Op zondag 13 november 2005 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb toch al een poosje een intel in mijn windowsbak zitten hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |