Pssst... dit zit gewoon onder CtrlV bij mij sinds ik hier mod ben.quote:
quote:Op donderdag 3 november 2005 14:17 schreef Lucille het volgende:
Overigens is de klus nog steeds niet af. Het is dus nog steeds work in progress.
Stuur maar door.quote:Op donderdag 3 november 2005 16:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik kreeg trouwens een mailtje van Lucille Werner, ze is afgewezen voor Klussen met Kijkers en wilde je adres weten.
Sorry!quote:
Scherp.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:03 schreef Ro�a� het volgende:
Tubsize toch?
Ik ben net bezig geweest om foto's uit mijn camera te trekken en deze ergens te uploaden.quote:Op maandag 7 november 2005 00:20 schreef Liejannuh het volgende:
Nou Lucille, kom maar op met de foto's van een weekendje klussen!
Ik ben in mei begonnen. En aangezien ik er geen vrije dagen voor heb opgenomen doe ik alles in de avonduren en de meeste weekenden. Gelukkig helpt mijn broer mee in de weekenden, want er zijn een paar klussen bij die erg lastig zijn in je eentje.quote:Op maandag 7 november 2005 16:19 schreef Brighteyes het volgende:
Luus!
Zeer nuttige tips!
In welk tijdsbestek is dit gedaan trouwens?
Ach, die rotzooi in de badkamer is nog het minste waar ik me aan erger. Wat veel vervelender is dat zijn zaken als veel stof in het gehele huis wat je echt wekelijks in alle hoeken of gaten vind en waar ook nauwelijks tegenop te werken is. Of het feit dat ik al een half jaar mijn wasmachine en droger in de slaapkamer heb staan en dat ik dus niet mijn was kan doen. Ik lijk dus wel een student die wekelijks met het wasgoed richting mijn moeder gaat om te wassen. Enige voordeel is wel dat ik op zondagavond een maaltijd kan scoren bij mijn moeder plus dat de was netjes gestreken isquote:Op maandag 7 november 2005 17:32 schreef Liejannuh het volgende:
Word je onderhand niet gek van de troep in je badkamer??
Ik zou dat echt niet trekken hoor, een half jaar klussen in de badkamer.![]()
Ik heb dat mijn vader laten doen toen ik op vakantie was!Kwam terug en de badkamer was af!
quote:Op maandag 7 november 2005 17:56 schreef YPPY het volgende:
Wat een werk! Het ziet er wel goed uit hoor. Beter dan onze badkamer. Daar is de spiegel naar beneden gevallen.![]()
![]()
Yep, die douche is groot genoeg om gezellig met zijn tweeen te douchen.quote:Op maandag 7 november 2005 21:27 schreef Jaguarized het volgende:
Mooi werk Lucille! Die douche is echt mooi!Kan je daar met 2 mensen makkelijk in staan?
Ik zou het ook niet echt in mn eigen badkamer willen, maar als je dat zelf mooi vind.quote:Op maandag 7 november 2005 22:18 schreef skiczukie het volgende:
Zo zou je het ook kunnen noemen.Maar goed, ik zou het zelf niet doen, maar als je het mooi vindt. Allah.
![]()
Zoiets hebben wij ook, alleen is die van ons dan vierkant maar bij de deur is de ene kant een stukje langer zodat je een beetje een schuin effect krijgt.quote:Op maandag 7 november 2005 21:39 schreef Lucille het volgende:
[..]
Yep, die douche is groot genoeg om gezellig met zijn tweeen te douchen.![]()
De douchebak is 1x1 meter breed, 10 cm groter dan de meeste douches. Zoals je ook kan zien aan de foto's hierboven is het onderstel van de douchebak er ook op berekend om een redelijk groot gewicht te dragen zonder dat de bak een krimp geeft.
Pah. Solderen met lood/tin gaat inderdaad wat soepeler dan met zilver/tin, maar met zilver/tin en ät bijbehorende etsmiddel gaat 't op zich best, zeker als je eerst wat oefent op losse pijpjes..quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:16 schreef Lucille het volgende:
Nu blijkt gewoon dat de vloei eigenschappen van dit andere spul een stuk slechter is dan de ouderwetse soldeer met S39. Na 3 pogingen hebben we dus maar de ouderwetse methode gebruikt en toen ging het meteen goed. Erg leuk dus dat ze regels hebben bedacht voor het vermijden van lood/tin soldeer verbindingen, maar ik ben niet tevreden met het resultaat.
Het solderen met zilver/tin viel mij erg tegen ten op zichte van lood/tin. Het vloeide gewoon nauwelijks, terwijl de buizen en koppelingen wel goed schoon waren. Het was wel een frustratie om het meerdere keren te solderen, waterleiding op druk zetten en te contrateren dat het nog steeds niet goed was, water aftappen en opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 9 november 2005 08:14 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Pah. Solderen met lood/tin gaat inderdaad wat soepeler dan met zilver/tin, maar met zilver/tin en ät bijbehorende etsmiddel gaat 't op zich best, zeker als je eerst wat oefent op losse pijpjes..
Wel goed schoonmaken, en je moet niet al te lang de boel verhitten als 't eenmaal goed zit, en lastig bereikbare verbindingen zijn een redelijke pain in the ass, maar goed, je kan er altijd meer etsmiddel en tin overheengooien...
Tegels in een lichte kleur.quote:Op woensdag 9 november 2005 08:47 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind de tegels wél mooi, lekker warm kleurtje![]()
Wat komt er op de vloer ?
zilver/tin vloeit inderdaad lang niet zo lekker als lood; wat ik deed was om alles eerst op te schuren, beide delen in te smeren met etsmiddel, 't geheel beschaafd opstoken, en dan over de hele buisomtrek met een draadje 2mm zilversoldeer over het verbindingsoppervlak gaan, haaks op de omtrek, en dat draadje op 't soldeeroppervlak weg te laten smelten. Op die manier hoeft je tin ook nauwelijks te vloeien, tenzij d'r veel speling tussen je koppeling en je pijp is, of je pijp stiekem toch ergens nog een beetje ranzig is.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:51 schreef Lucille het volgende:
[..]
Het solderen met zilver/tin viel mij erg tegen ten op zichte van lood/tin. Het vloeide gewoon nauwelijks, terwijl de buizen en koppelingen wel goed schoon waren. Het was wel een frustratie om het meerdere keren te solderen, waterleiding op druk zetten en te contrateren dat het nog steeds niet goed was, water aftappen en opnieuw beginnen.
Nope, een lichte zandkleur.quote:
Goede tipquote:Op woensdag 9 november 2005 13:16 schreef joshus_cat het volgende:
-knip-
Hoewel 't natuurlijk wel een tip is waar je achteraf weinig meer aan hebt (vast=vast, tenslotte).quote:Op woensdag 9 november 2005 13:31 schreef Lucille het volgende:
[..]
Goede tip
En ja, als de pijp al tegen de muur zit is het lastig om de achterkant te bereiken.
Haha, dat is niet nodig hoor. Afdoppen is voldoende. Of je moet al een eenpijps-systeem hebben.quote:Op maandag 7 november 2005 00:43 schreef Lucille het volgende:
De sloop
De radiator is verwijderd, maar omdat ik een combiketel heb, moet het watercircuit weer doorgelust worden, omdat ik anders geen warm water meer heb. Dus komt er een tijdelijke constructie op de aansluitingen.
Het programma heet Bron van Inspiratie en heb ik ergens van een badkamer site gedownload.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:32 schreef Wojworshebn het volgende:
Het wordt mooi![]()
[..]
Haha, dat is niet nodig hoor. Afdoppen is voldoende. Of je moet al een eenpijps-systeem hebben.
Maar wat ik wou vragen, wat voor een progje heb je gebruikt bij dat 3d ontwerp vd badkamer?
In die bak zit het mechaniek voor de kraan, de kraanuitloop met omschakeling tussen kraan en douche bediening en de handdouche zelf.quote:Op donderdag 10 november 2005 00:09 schreef zwahiel het volgende:
Lucille, waarvoor is die "waterbak" op die foto?
He bedankt voor de tip. Ziet er nl. leuk uit.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:45 schreef Lucille het volgende:
[..]
Het programma heet Bron van Inspiratie en heb ik ergens van een badkamer site gedownload.
Deze dus:
http://www.sanitair.org/
Ik was al van plan om morgen een update te doen, op dit moment staat mijn camera aan de oplader aangezien ik zondag op vakantie ga.quote:Op woensdag 23 november 2005 22:05 schreef Liejannuh het volgende:
Bijna 2 weken verder, hoe staat het er nu voor met de badkamer??
Ik heb in het bad 3 dozen met tegels gezet (ruim 60 kg belasting dus) om zo inderdaad te voorkomen dat het bad omhoog komt bij het uitharden. En alles is dus kraak en piepvrij.quote:Op vrijdag 25 november 2005 08:44 schreef Marsepein het volgende:
Lucille, heb je bij het uitharden van het schuim en de kit het bad wel vol laten lopen? Ik meen mij te herinneren dat je het belast moet laten uitharden. (Ivm kraak en piep).
Ik heb dat iig bij mijn douchbak wel gedaan, een paar emmers water erop gezet, nadat ik eronder geschuimd had.
En het lijkt op de foto's of de kraan en handouche net op de rand van het bad lopen, maar dat is gezichtsbedrog denk ik?
Ehhhm, ik neem liever de foto's van iemand anders in het bad.quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:57 schreef Kanjer het volgende:
Nu nog wachten op de foto's : Lucille die het bad uitprobeerd, Lucille die de douche test....![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:36 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ehhhm, ik neem liever de foto's van iemand anders in het bad.
Lucille, bedankt!quote:Op donderdag 24 november 2005 21:21 schreef Lucille het volgende:
Zo, even de laatste foto's toegevoegd aan mijn post van gisteren.
Of als je in de spiegel kijktquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:06 schreef Lucille het volgende:
Het badmeubel
Een glimp van de volgende klus is op de bovenstaande klus al zichtbaar links onder.
Dat is inderdaad ook mogelijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 07:49 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Of als je in de spiegel kijkt![]()
![]()
Het geeft een heerlijk gevoel nu alles eindelijk een plekje krijgt en meteen bruikbaar is. Sinds gisteren dus niet meer tanden poetsen in de keuken, maar gewoon de wastafel gebruiken.quote:Ziet er goed uit zeg! Moet wel lekker zijn nu er zoveel schot in de zaak zit?!
En wat een verschil met de eerste foto's!!![]()
kun je een voorbeeld noemen van zo'n (ik neem aan gratis?) tekenpakket ?? ben al een tijdje naar op zoek. in PS wil het niet echt vlotten dat 3D modellen.quote:Op donderdag 3 november 2005 22:51 schreef Lucille het volgende:
Gelukkig heb ik een tekenpakket tot mijn beschikking waarmee je allerlei indelingen kan testen om te zien hoe praktisch het allemaal is (of niet). Dit soort paketten is gratis te downloaden op het internet, een aanrader voor iedereen die opties wil uittesten hoe je het beste een ruimte kan verdelen.
Zie deze post:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:43 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
kun je een voorbeeld noemen van zo'n (ik neem aan gratis?) tekenpakket ?? ben al een tijdje naar op zoek. in PS wil het niet echt vlotten dat 3D modellen.
Erg nuttige tips voor de badkamer !!denk dat ik toch zelf aan t betegelen ga wagen
luuc!quote:Op donderdag 3 november 2005 22:51 schreef Lucille het volgende:
Gelukkig heb ik een tekenpakket tot mijn beschikking waarmee je allerlei indelingen kan testen om te zien hoe praktisch het allemaal is (of niet). Dit soort paketten is gratis te downloaden op het internet, een aanrader voor iedereen die opties wil uittesten hoe je het beste een ruimte kan verdelen.
[afbeelding]
Het programma heet Bron van Inspiratiequote:Op dinsdag 4 april 2006 14:26 schreef Baloetjuh het volgende:
[..]
luuc!
Waar heb je het tekenprogramma vandaan?
Hoe heet het?
En is het gemakkelijk te gebruiken?
Ik zoek al zolang naar zoiets!
Vertel!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Dank je.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Netjuhhhhs!
Gets wat ben jij handig, complimenten!
Ik weet het, de helft van de klussers zit denk ik te janken, de andere helft staat te juichen. Maar ik vond de vloer echt niks. Bovendien zaten er flinke vlekken in en op 1 plek zelfs roest. Dat is wel weer weg te krijgen door de vloer te polijsten, maar ik vind een tegelvloer gewoon een stuk mooier.quote:Zie je hoe ik mijn mond hou over 'zonde van de granito vloer'?![]()
Ik snap het wel hoorquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:39 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dank je.
[..]
Ik weet het, de helft van de klussers zit denk ik te janken, de andere helft staat te juichen. Maar ik vond de vloer echt niks. Bovendien zaten er flinke vlekken in en op 1 plek zelfs roest. Dat is wel weer weg te krijgen door de vloer te polijsten, maar ik vind een tegelvloer gewoon een stuk mooier.
Oh geen probleem, Be weet waar ik woon en jullie zijn beide welkom voor een weekendje. Dit weekend heb ik al plannen, maar vanaf volgende week mag je langskomen. Ook voor het eten wordt gezorgd. En ontbijt op bed is ook geen probleem, gelukkig heb ik een groot bed, dus kunnen we met z'n drieen genieten.quote:Op donderdag 22 juni 2006 01:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Die wordt pas uitgereikt wanneer de jury zelf het betreffende klusobject - in dit geval bad en toilet - heeft kunnen beoordelen. Wanneer schikt het je dat Be en ik even langskomen? Een weekendje badderen, lekker eten (laten we de toilettest zo aangenaam mogelijk maken), nog meer badderen, ontbijtje op bed etc, je kent het wel![]()
ziet er prachtig uit zoquote:Op donderdag 22 juni 2006 01:09 schreef Lucille het volgende:
En nu ga ik slapen, moet een beetje krachten sparen voor volgende week natuurlijk.
Nee, volgens mij is het een maandje of 16 geweest.quote:
Nee, 12 maanden.quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:06 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is het een maandje of 16 geweest.
jah! ik heb alleen het licht bij de wastafel gezien..quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:57 schreef Magicmind het volgende:
Hoe bevalt het licht in de badkamer?
Netjes gedaan verder.
Misschien ligt het aan het wattage van de lamp zelf, maar ik zou hier niet van opknappen als ik om 6 uur mijn nest uitkom en het licht in de badkamer aan doe..quote:
Ik denk dat dit expres is gedaan.quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:59 schreef petre86 het volgende:
telkens als ik een foto zie waar een spiegel op staat, vraag ik me af waarom die nou nèt zo genomen is dat je mis(s) klus niet ziet .. dat is vast expres he?
Nope, er is de algemene verlichting aan het plafond:quote:jah! ik heb alleen het licht bij de wastafel gezien..
Foto ziet er wat donker uit, maar de ruimte is echt licht genoeg.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:06 schreef Magicmind het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan het wattage van de lamp zelf, maar ik zou hier niet van opknappen als ik om 6 uur mijn nest uitkom en het licht in de badkamer aan doe..
Ik bedoelde eik zo van , 6 uur, badkamer in en POEF! Lights on!quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:03 schreef Lucille het volgende:
Foto ziet er wat donker uit, maar de ruimte is echt licht genoeg.
True, maar als ik het zo zou zelf zou kunnen uitvoeren zou ik god op mijjn blote knietjes danken.quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:12 schreef mrSPLIFFY het volgende:
maarja over smaak valt niet te twisten....
Kwil niet zeuren hoor, (en je weet natuurlijk wel wat er nu aankomtquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:27 schreef Lucille het volgende:
Ik heb de voorzetwand van gipsplaat gemaakt, maar heb daar achteraf spijt van. Dit leverde een tegenvallend resultaat op qua sterkte, waardoor tijdens het afmonteren van het toilet een tegel brak. De constructie bleek te zwak en toen moest de achterplaat vervangen worden door multiplex en kon er opnieuw een deel betegeld worden.
Oh, bedoel je het zo. In dat geval heb je altijd de keuze om al het licht aan te doen of te kiezen voor de hoofdverlichting of de spotjes. Ze zijn namelijk apart te schakelen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:05 schreef Magicmind het volgende:
[..]
Ik bedoelde eik zo van , 6 uur, badkamer in en POEF! Lights on!
Ik vind het te licht te hard.
Begrijp me niet verkeerd, mooi gedaan.
Bij de plee hangt het gewicht niet aan een simpel wandje, het totale gewicht wordt gedragen door het metalen frame wat er achter zit. Het probleem met de gipswand zit hem dus niet in de draagkracht zelf, maar het feit dat zo'n wand altijd enige flexibiliteit zal hebben en daar ging het dus mis mee toen de pot werd gemonteerd. Dat was dus een verkeerde keuze die hersteld moest worden. Het deel van de voorzetwand waar de bevestiging van de pot zit is nu dus vervangen door watervast verlijmd multiplex.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Kwil niet zeuren hoor, (en je weet natuurlijk wel wat er nu aankomt), maar had jij niet ook gepost in dat topic waarin iemand een hangmat aan een gipswandje wilde hangen?
(en dan nou de vraag: wist je jouw antwoord daar al voor je je plee ophing, of na empirisch onderzoek?)
Mijn ervaring is dat het weinig uitmaakt in welke stijl je een badkamer (of keuken) gaat plaatsen, de volgende bewoners vinden het in veel gevallen niet mooi en willen dan iets anders. Dat blijft altijd een probleem, dus mijn houding is dat je daar geen rekening mee moet houden. Ik verbouw het huis niet voor de volgende bewoners.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:31 schreef gronk het volgende:
Ik denk wel dat de volgende bewoners van jouw woning ontzettend gaan vloeken als ze jouw badkamer zien. Zo perfect afgemaakt, maar wel net in de stijl die alleen jij mooi vindt, en zoveel werk om 't weg te laten slopen en te laten vervangen door iets anders...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |