abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35350761
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:43 schreef Razz_Gul het volgende:

[..]

kun je een voorbeeld noemen van zo'n (ik neem aan gratis?) tekenpakket ?? ben al een tijdje naar op zoek. in PS wil het niet echt vlotten dat 3D modellen.
Erg nuttige tips voor de badkamer !! denk dat ik toch zelf aan t betegelen ga wagen
Zie deze post:
Klusresultaten: de badkamer van Lucille!
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 3 april 2006 @ 22:46:24 #102
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_36625318
En? Is het ding af voor het 1 jarig klusjubileum?
pi_36640162
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:51 schreef Lucille het volgende:
Gelukkig heb ik een tekenpakket tot mijn beschikking waarmee je allerlei indelingen kan testen om te zien hoe praktisch het allemaal is (of niet). Dit soort paketten is gratis te downloaden op het internet, een aanrader voor iedereen die opties wil uittesten hoe je het beste een ruimte kan verdelen.

[afbeelding]
luuc!
Waar heb je het tekenprogramma vandaan?
Hoe heet het?
En is het gemakkelijk te gebruiken?
Ik zoek al zolang naar zoiets!
Vertel!!!!
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
  Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 14:57:00 #104
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36641041
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:26 schreef Baloetjuh het volgende:

[..]

luuc!
Waar heb je het tekenprogramma vandaan?
Hoe heet het?
En is het gemakkelijk te gebruiken?
Ik zoek al zolang naar zoiets!
Vertel!!!!
Het programma heet Bron van Inspiratie

Hier dus te vindenh ttp://www.sanitair.org/
pi_36645714
thnx
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_36982801
Komen er binnenkort weer nieuwe foto's?
I intend to live forever, or die trying.
pi_37022613
Ik zie nu geen foto's?
pi_37038677
Lucille!!!!! Je foto's doen het niet meer!
  maandag 17 april 2006 @ 20:52:43 #109
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37042590
't zou toch wel goed gaan met z'n badkamer?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:56:34 #110
21002 Obi-Wan-Kenobi
is een ouwe lul
pi_38373111
De foto's werken niet meer.
Star Trek is voor nerds.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 18:40:21 #111
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_38379241
Tering, bijna 12.500 views!
Mensen zijn wel heel benieuwd naar de resultaten zo te zien Lucille!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 18:44:13 #112
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_38379422
Je mag de badkamer nú al scharen naast de Sagrada Familia.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_39097813
En eindelijk de laatste kick.

Foto's bleken dus niet meer op de server te staan omdat Tripod mijn account gewoon zonder te zeggen had weggeflikkert.

Inmiddels heb ik daar een nieuw account aangemaakt en de oude foto's weer op de server gezet. Tevens heb ik de laatste serie foto's van de verbouwing van de WC plus het eindresultaat van de badkamer daar aan toegevoegd. Die komen zo hier aan bod.
  donderdag 22 juni 2006 @ 00:16:15 #114
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39098105
Ja!!!!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39098489
De WC - deel 2

In deel 1 had ik al een begin gemaakt met het slopen van de tegels in het toilet. Resultaat was een compleet gestripte ruimte die natuurlijk wel zo lang mogelijk in gebruik moest blijven. De 'downtime' moest zo kort mogelijk zijn, dus had ik twee dagen vrij genomen, net voor een weekend.

Het staande toilet wordt dus vervangen door een hangend exemplaar.

Hierdoor moet dus zowel de pot als de stortbak verwijderd worden.

Het frame van het hangend toilet wordt waterpas op de vloer geplaats en tegen de achterwand aan geplaatst. Daarna wordt er van hout een soort van bekisting omheen gezet, hier worden de platen van de voorzetwand tegenaan geschroefd.

Ik heb de voorzetwand van gipsplaat gemaakt, maar heb daar achteraf spijt van. Dit leverde een tegenvallend resultaat op qua sterkte, waardoor tijdens het afmonteren van het toilet een tegel brak. De constructie bleek te zwak en toen moest de achterplaat vervangen worden door multiplex en kon er opnieuw een deel betegeld worden.

Hier dacht ik nog dat alles goed ging, alle tegels netjes op maat afgezaagd en netjes alle rondingen er in gemaakt. Dit kon dus allemaal overnieuw.

Daarna alle onderdelen aan de muur monteren: het lichtknopje dat verplaatst moest worden, want die zat eerst om de hoek bij de deur. De muurplaat van de spoelknop en de aan en afvoerbuis van de toiletpot.

En toen hing er een toiletpot na vele uren zwoegen.
Dat ging bij de tweede keer monteren dus even goed mis, ik had de pot niet netjes over de afvoerbuid heengeschoven, dus na montage ging ik testen of ik kon doorspoelen en toen flikkerde er liters water over de vloer heen.

Doordat de pot een paar cm hoger is geplaatst als de vorige pot moest de afvoerbuis ook een paar cm omhoog geplaatst worden. Gelukkig was dit geen probleem, omdat de afvoerbuis via de wand in het stookhok uit komt. Met een schrobzaag even de gipswand inzagen en de buis lag 6 cm hoger. Daarna de wand afwerken met multiplex om zo het ontstane gat aan de onderkant af te dekken.

donderdag 22 juni 2006 @ 00:29:20 #116
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39098560
Een hangplee.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39098565
Volgende klus is het monteren van het fonteintje, de kraan en afvoer. Plus de accesoires. En een spiegel.

Als laatste is de vloer aan de beurt. Eerst voorbehandelen met primer.

En daarna de vloertegels er in. Job done.

donderdag 22 juni 2006 @ 00:32:26 #118
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39098633
Netjuhhhhs!

Gets wat ben jij handig, complimenten!

Zie je hoe ik mijn mond hou over 'zonde van de granito vloer'?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39098765
Toen was het tijd voor de vloer in de badkamer. Omdat deze afwaterend liep - oude situatie was zodanig dat er in 1 hoek een afvoerputje was bij de douchekop (waar nu het bad staat) - moest de vloer eerst geegaliseerd worden. Dus aan de slag met gietbeton. Ik heb de vloer dus in 3 secties gegoten, zodat ik telkens makkelijk een deel goed vlak kon krijgen.

Daarna tegels uitleggen om te zien hoe je het beste kan beginnen. Je wilt niet een situatie krijgen dat je aan 1 kant met een hele tegel begint en aan de andere kant maar een tegelrand van 2 cm hebt. Even passen en meten dus.

Met dit als resultaat, alles ligt keurig op z'n plaats, klaar om te voegen. De kleur is in het echt een stuk lichter dan op de foto overigens. Omdat de tegels niet allemaal exact dezelfde kleur moet je wel even puzzelen om er een mooi kleurenpatroon in te krijgen.

pi_39098816
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Netjuhhhhs!

Gets wat ben jij handig, complimenten!
Dank je.
quote:
Zie je hoe ik mijn mond hou over 'zonde van de granito vloer'?
Ik weet het, de helft van de klussers zit denk ik te janken, de andere helft staat te juichen. Maar ik vond de vloer echt niks. Bovendien zaten er flinke vlekken in en op 1 plek zelfs roest. Dat is wel weer weg te krijgen door de vloer te polijsten, maar ik vind een tegelvloer gewoon een stuk mooier.
pi_39098936
Het eindresultaat

Nadat alle rotzooi is opgeruimd en alles netjes is gepoets is het tijd om te laten zien hoe het is geworden. Ik ben er zelf meer dan tevreden over, ook al heeft het afschuwelijk veel tijd gekost. Voorlopig zie je mij geen badkamer meer verbouwen.

Vanuit de deuropening van de badkamer is de wasmachine er droger niet meer zichtbaar, omdat deze achter de douchemuur staan.

Vanuit de plek waar het bad staat heb je natuurlijk wel zicht hierop.

donderdag 22 juni 2006 @ 00:49:12 #122
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39099026
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:39 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dank je.
[..]

Ik weet het, de helft van de klussers zit denk ik te janken, de andere helft staat te juichen. Maar ik vond de vloer echt niks. Bovendien zaten er flinke vlekken in en op 1 plek zelfs roest. Dat is wel weer weg te krijgen door de vloer te polijsten, maar ik vind een tegelvloer gewoon een stuk mooier.
Ik snap het wel hoor En bij jouw wandtegels staat zo'n granito vloer ook niet. Zo is het een mooier geheel vind ik. Très chic!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39099134
Merci
pi_39099145
Waar blijft die klusser van het jaar trofee?
  donderdag 22 juni 2006 @ 01:01:01 #125
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39099223
Die wordt pas uitgereikt wanneer de jury zelf het betreffende klusobject - in dit geval bad en toilet - heeft kunnen beoordelen. Wanneer schikt het je dat Be en ik even langskomen? Een weekendje badderen, lekker eten (laten we de toilettest zo aangenaam mogelijk maken), nog meer badderen, ontbijtje op bed etc, je kent het wel
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')