Hoewel de ruimte redelijk groot is, blijkt de L vorm toch lastig te zijn om een goede verdeling te maken. De plek waar de douchekop aan de muur hangt is heel erg ruim voor een douche, maar een standaard badkuip past er dwars niet in. In de lengte weer wel, maar dan verlies je ook veel ruimte. En omdat ik een apart doche wil hebben en al lang geleden een badmeubel met wasbak wordt het passen en meten. Doordat ik ook mijn wasmachine en droger in de douche heb staan lijkt het er op dat het niet gaat passen. Ik wil gewoon te veel.
![]()
Gelukkig heb ik een tekenpakket tot mijn beschikking waarmee je allerlei indelingen kan testen om te zien hoe praktisch het allemaal is (of niet). Dit soort paketten is gratis te downloaden op het internet, een aanrader voor iedereen die opties wil uittesten hoe je het beste een ruimte kan verdelen.
Na wat spelen heb ik (globaal) het volgende bedacht. Op de plek waar de douche staat komt een hoekbad wat schuin geplaatst is. Hierdoor benut je de volle ruimte en nemt het toch niet de lengte in van een normaal bad. Hierdoor kan het badmeubel tussen het bad en de wasmachine geplaatst worden en is er voldoende ruimte om overal bij te komen.
Op de plek waar de wastafel stond komt nu de douche. Aangezien ik wel een redelijk grote doche wil hebben, maar toch wat ruimte wil besparen wordt het een 5 hoekige douche. Tussen de douche en de wasmachine komt dan een wand, zodat je bij het inlopen van de douche niet meteen de wasmachine ziet.
De radiator gaat vervangen worden door een design radiator (en niet in de kleur wit natuurlijk
![]()
).
En die witte tegels gaan natuurlijk ook weg.