abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32162694
Bij mij lijkt het soms ook wel een feestje. Het is een rommeltje en dat verberg ik ook niet voor anderen. Wel schaam ik me als er iemand mijn klas binnenloopt als ik lesgeef en het is weer eens een chaos. Dan voel ik me een enorme kneus. Maar aangezien ik mijn nederlaag al heb toegegeven, zou ik me daar misschien niet meer druk om moeten maken...
  donderdag 10 november 2005 @ 22:38:24 #102
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_32162733
Imago je bent leraar klassieke talen he. Dan heb je ook wel de braafsten...
pi_32162971
quote:
Het is een rommeltje en dat verberg ik ook niet voor anderen. Wel schaam ik me als er iemand mijn klas binnenloopt als ik lesgeef en het is weer eens een chaos.
Denk je zelf niet al heel snel dat het een chaos is? Dat had ik een keer. Een collega kwam mijn lokaal binnen om iets pakken. Ik dacht: "Shit, het is hier net een feest". Na de les zei mijn collega dat hij het vrij rustig vond en dat "ze lekker aan het werk waren".
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  vrijdag 11 november 2005 @ 00:44:04 #104
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32166922
Weet je wat nou zo grappig is?
Afgelopen dinsdag ging zowat alles mis in alle lessen. Ik geloof dat ik weinig slechtere dagen heb gedraaid. Het was toen dat ik besloot om met lesgeven te stoppen, op relatief korte termijn. Een en ander werd versterkt door het feit dat ik de volgende dag in een van mijn lessen gefilmd zou worden (eerste keer in 4 jaar) en ik daar nogal nerveus over was.
Nou, tis woensdag, de les-met-video ging niet goed maar ook niet verschrikkelijk en aan het eind van de dag ik met de docentenbegeleidster (die gefilmd had) het resultaat bekijken &bespreken.
Eigenlijk kon ik alle punten gemakkelijk herkennen & benoemen:
* nerveuze lichaamstaal (heen&weer lopen, schichtige blikken, zoekende handen)
* afwachtende houding
* snel afgeleid door ruis in de klas
* niet adequaat (niet tijdig) reageren op lesverstoringen
* haperende lesvoortgang: stoppen, opnieuw beginnen, weer stoppen

allemaal zaken die er voor zorgden dat de leerlingen bezit konden nemen van de les, terwijl eigenlijk ik (de docent) de regie in handen zou moeten hebben. Maar die gaf ik vrij eenvoudig weg door mezelf te verschuilen achter een soort van verlegen beleefdheid.
Heel vreemd om jezelf zo terug te zien.

Het grappige is: ik ben er woensdagavond toch ernstig over gaan nadenken, over wat ik nu eigenlijk voor werk doe en vooral hoe. Ook al stop ik, dan toch in ieder geval niet binnen een paar maanden en zeker niet morgen al, dus dan kon ik maar beter die kids laten zien dat ik gvd nog bestond want wegpesten laat ik me niet.
Ik op donderdagochtend lekker stoer naar mijn werk. Zou me ff vandaag niet de kaas van het brood eten, want ik pak je. ( zo dacht ik op de een of andere manier echt)

En het werkte! Ik heb een aantal lessen gegeven op een manier die ik me niet van eerder kon herinneren. De klas die normaliter de boel graag afbreekt, leek nu naar me te willen luisteren. Degene met de grootste bek zat van uit de achterste rij naarstig te schrijven en had me zelfs een vraag te stellen. Ik heb er weliswaar twee uit moeten flikkeren (dat dan weer wel ) maar dat deed ik resoluut en dus gingen ze weg (je wil niet weten hoeveel keer ik heb gehad dat ze gewoon bleven zitten en ik ten langen leste maar verzuchtte dat ik 'het dan wel na de les met ze zou regelen', wat ik natuurlijk weer vergeet of anderszins erbij laat zitten ) en de klas ging uiteindelijk (laten we zeggen: enthousiast ) aan het werk.
In een andere les zei iemand: 'jezus wat is het hier stil.' En dat klopte ook. (nou ja voor een aardig gedeelte van de les).
Op de een of andere manier wist ik dat het door mijzelf kwam. Alsof ik steviger in dat lokaal stond en zij dat voelden. Ik heb netjes de dag afgemaakt, mijn spullen opgeruimd en ben vertrokken.
Drie dagen vrij.

Het kan verkeren; ik ben nog steeds heel erg van plan om nieuw werk te zoeken maar ik weet nu ook weer (en dat besef was ik even kwijt ) dat er uiteindelijk maar één iemand bepaalt of het écht een klerezooi wordt in zijn lessen.
Je moet niet alles in één dag willen veranderen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_32167728
Gelukkig zijn kleuters nog niet zo vervelend
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_32167757
Maar leuk dat het ineens veel beter gaat Ringo, dat je het blijkbaar toch wel kunt.
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_32170278
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:04 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Dat dachten die mensen waarschijnlijk ook.
Ik zég toch ook het volgende:
quote:
Op donderdag 10 november 2005 20:21 schreef imago het volgende:
Wat niet is kan nog komen natuurlijk, misschien krijg ik volgend jaar een klas from hell en stort ik dan ook in elkaar, ...
en:
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:38 schreef nickybol het volgende:
Imago je bent leraar klassieke talen he. Dan heb je ook wel de braafsten...
Weet ik. En ik heb ook al 10x gezegd dat ik een VMBO-klas ook niet aan zou kunnen. Ik beweer heus niet dat ik een super-leraar ben ofzo.

Dames en heren, het spijt me enorm voor jullie dat ik nog lol heb in m'n werk, dat het goed gaat, en dat jullie dat niet willen accepteren of geloven

Maar Ringo, leuk dat het goed ging, is in ieder geval goed voor je zelfvertrouwen
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_32170756
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:44 schreef Neuralnet het volgende:
Denk je zelf niet al heel snel dat het een chaos is? Dat had ik een keer. Een collega kwam mijn lokaal binnen om iets pakken. Ik dacht: "Shit, het is hier net een feest". Na de les zei mijn collega dat hij het vrij rustig vond en dat "ze lekker aan het werk waren".
Nee, het is ECHT een chaos.
pi_32172910
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:20 schreef Svensational het volgende:
Gelukkig zijn kleuters nog niet zo vervelend
Ik droomde vannacht dat ik leidster was op een kleuter-vakantiekamp met allemaal van die schattige kindjes. En dat ik huilde toen ze terug naar huis gingen

Ik vind alle maatjes kinderen leuk..

En ik blijf ervan overtuigd dat leerlingen het een prettig idee vinden als hun docent zich relaxed gedraagt. Je hoeft niet alles te pikken, maar een beetje dollen met die kids verpest ze echt niet..
Mon 'en!
pi_32174695
Ik denk trouwens ook dat het tijdstip van een les een enorm verschil kan maken. Als je vaak 's morgens kunt lesgeven aan de 'moeilijkere' klassen is het toch aangenamer dan dat je ze voor je krijgt het laatste of het voorlaatste uur. Laat ik dan maar zwijgen van vrijdagavond of het laatste uur voor een verlengd weekend/vakantie.
pi_32174735
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:56 schreef leonieke het volgende:
Ik denk trouwens ook dat het tijdstip van een les een enorm verschil kan maken. Als je vaak 's morgens kunt lesgeven aan de 'moeilijkere' klassen is het toch aangenamer dan dat je ze voor je krijgt het laatste of het voorlaatste uur. Laat ik dan maar zwijgen van vrijdagavond of het laatste uur voor een verlengd weekend/vakantie.
Dat merk ik heel duidelijk. Op de dag dat ik mijn derde klas VMBO het laatste uur heb, is er helemaal geen beginnen aan.
pi_32174792
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat merk ik heel duidelijk. Op de dag dat ik mijn derde klas VMBO het laatste uur heb, is er helemaal geen beginnen aan.
Kun je dan, deze vraag is voor de ´gevorderde docenten onder ons´, niet gewoon iets heel anders dan je lesstof behandelen en ze gewoon bezig houden met iets leuks? Discussie over iets dat ze zelf uitkiezen, een spelletje, een lesje over roddelen.. whatever? Gewoon je oorspronkelijke les loslaten en iets anders doen?
Mon 'en!
pi_32174820
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:00 schreef bloempjuh het volgende:
Kun je dan, deze vraag is voor de ´gevorderde docenten onder ons´, niet gewoon iets heel anders dan je lesstof behandelen en ze gewoon bezig houden met iets leuks? Discussie over iets dat ze zelf uitkiezen, een spelletje, een lesje over roddelen.. whatever? Gewoon je oorspronkelijke les loslaten en iets anders doen?
Dan wordt het helemaal een teringzooi. 't Is een beetje te laat voor dat soort dingen. Ik heb erg weinig controle.
pi_32174934
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:00 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Kun je dan, deze vraag is voor de ´gevorderde docenten onder ons´, niet gewoon iets heel anders dan je lesstof behandelen en ze gewoon bezig houden met iets leuks? Discussie over iets dat ze zelf uitkiezen, een spelletje, een lesje over roddelen.. whatever? Gewoon je oorspronkelijke les loslaten en iets anders doen?
Hmz, zoiets is bij mij niet haalbaar aangezien ik elke klas maar 1 uur per week heb en ik toch mijn leerplan moet zien.
En als ik nu al elke les gewoon les geef, haal ik mijn leerplan al niet volledig. Rekening houdend met uitstappen waardoor een les dan al eens wegvalt, moet ik toch altijd wel gewoon lesgeven.

Wat ik wel soms eens doe, is ze gewoon zelfstandig aan het werk zetten (maar dat lukt dan weer alleen met mijn oudere jaren) Maar dat kan soms wel een verademing zijn. Maar soms is de leerstof zo moeilijk (ik denk maar aan relatieve en absolute celadressering in Excel of selectiequery in Access) dat ik gewoon theorie moet geven, ook tijdens die laatste uren.

Vorig jaar had ik wel 1 klas 7 uur per week (ander vak) en ik had die ook de vrijdag het laatste uur en daar zorgde ik er dan wel voor dat ik 'leukere' dingen kon doen: toneeltje voorbereiden/spelen, huistaken en toetsen verbeteren, ICT-les, ... waardoor ik weinig uitleg moest geven
pi_32175856
@leonieke. Dat uit je laatste alinea bedoelde ik ja. Maar als je je klassen maar 1x per week ziet..
Mon 'en!
  vrijdag 11 november 2005 @ 18:31:54 #116
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_32185773
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:00 schreef bloempjuh het volgende:

Kun je dan, deze vraag is voor de ´gevorderde docenten onder ons´, niet gewoon iets heel anders dan je lesstof behandelen en ze gewoon bezig houden met iets leuks? Discussie over iets dat ze zelf uitkiezen, een spelletje, een lesje over roddelen.. whatever? Gewoon je oorspronkelijke les loslaten en iets anders doen?
Oh, dat doe ik inderdaad vaak genoeg. Soms lig ik vóór op schema, of heb je zo'n "vrijdagmiddag-gevoel" en dan ga ik wel eens totaal andere dingen doen. Een les over wat de leerlingen bezig houdt, etc... Heel leuk en verfrissend.
.
pi_32189837
Bij mij willen ze juist weten wat mij bezighoudt. Bij sommige klassen moet je het dan niet over het internet gaan hebben.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_32189925
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 21:09 schreef Neuralnet het volgende:
Bij mij willen ze juist weten wat mij bezighoudt. Bij sommige klassen moet je het dan niet over het internet gaan hebben.
Hehe, als leerlingen mijn zouden 'vinden' hier op Fok, dan heb ik wel een klein probleempje.
  vrijdag 11 november 2005 @ 21:21:00 #119
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_32190104
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 21:09 schreef Neuralnet het volgende:
Bij mij willen ze juist weten wat mij bezighoudt
Zulke dingen vertel ik dan ook gewoon, mits het niet té persoonlijk wordt. En ik merk wel dat ze dat op prijs stellen. Eén van de punten die ze vorig jaar tijdens een evaluatie noemden was: "U vertelt zoveel over uzelf, da's wel gaaf". Maar ben ook geïnteresseerd in wat m'n leerlingen bezighoudt.
.
pi_32190502
quote:
Hehe, als leerlingen mijn zouden 'vinden' hier op Fok, dan heb ik wel een klein probleempje.
Wat gebeurt er dan? Ik zou me daar niet voor schamen.
quote:
Zulke dingen vertel ik dan ook gewoon, mits het niet té persoonlijk wordt. En ik merk wel dat ze dat op prijs stellen. Eén van de punten die ze vorig jaar tijdens een evaluatie noemden was: "U vertelt zoveel over uzelf, da's wel gaaf". Maar ben ook geïnteresseerd in wat m'n leerlingen bezighoudt.
Zelf vind ik dat heel lastig. Ik doe dat nooit spontaan. Daarom ontstaat er altijd wel een "vragenvuur" rondje waarin ze van alles en nog wat willen weten. De kunst is dan om het een beetje ordelijk te laten verlopen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_32190613
Lupa is SEX-mod, er staan dus best wat sappige details van haar op het forum denk ik, dan zou ik het ook niet fijn vinden als mijn leerlingen me zouden vinden. !
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_32190740
O ja, dat kan natuurlijk. Ik wist dat niet eens. Ik hang teveel in SES rond.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_32190893
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 21:40 schreef Svensational het volgende:
Lupa is SEX-mod, er staan dus best wat sappige details van haar op het forum denk ik, dan zou ik het ook niet fijn vinden als mijn leerlingen me zouden vinden. !
Zeg maar gerust dat mijn hele seksleven na te pluizen is op Fok.
pi_32191070
Wellicht krijgen ze dan zelfs respect? Zorg dan maar dat je anoniem blijft inderdaad. Vooral ook voor de schoolleiding, die daar iets minder blij mee zal zijn dan de leerlingen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_32191089
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 21:56 schreef Neuralnet het volgende:
Wellicht krijgen ze dan zelfs respect? Zorg dan maar dat je anoniem blijft inderdaad. Vooral ook voor de schoolleiding, die daar iets minder blij mee zal zijn dan de leerlingen.
Ach, nog een paar weekjes. Dan kan ik weer foto's in mijn fotoboek zetten.
pi_32191116
Maar de leerlingen zouden het misschien wel leuk vinden ja. In de brugklas verzonnen de leerlingen alternatieve beroepen voor mij toen ik had verteld dat ik er de brui aan ga geven. Eentje opperde dat ik wel Playboy-model kon worden. Ik zal dat maar als een compliment beschouwen.
pi_32191318
De leerling heeft je gewoon al gevonden.

Brugklassers kunnen inderdaad erg scherp zijn. Dan moet je echt op je woorden gaan letten.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:56:00 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32195770
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:00 schreef bloempjuh het volgende:
Kun je dan, deze vraag is voor de ?gevorderde docenten onder ons?, niet gewoon iets heel anders dan je lesstof behandelen en ze gewoon bezig houden met iets leuks? Discussie over iets dat ze zelf uitkiezen, een spelletje, een lesje over roddelen.. whatever? Gewoon je oorspronkelijke les loslaten en iets anders doen?
Ik werk op een school waar de leerlingen veel grafische vakken krijgen dus de meeste van hen vinden tekenen leuk en kunnen het ook goed. Ik geef wel eens een opdracht op een laat uur (als echt heel weinig nog werkt) om bijvoorbeeld een catalogus van het lokaal te maken:
  • neem een a3-tje, vouw het dubbel, doe het open, hebbie een boekie
  • maak van 8 voorwerpen uit het lokaal een tekening aan de binnenkant van het boekje (4 tekeningen per kant)
  • bedenk over elk van de 8 voorwerpen een verhaaltje
  • schrijf de verhaaltjes naast de tekeningen

  • zet op de voorkant een mooie titel en je naam

    en klaar.

    Makkelijk & snel uitgelegd (korte bordinstructie) en leerlingen hebben jouw hulp niet nodig om te beginnen. Eerst tekenen, dan nadenken over je tekst en daarna schrijven.
    Huiswerk aan het eind van het uur: opdracht afmaken en volgende les inleveren.

    Kreeg hele mooie dingen terug. En zij waren lekker rustig.
  • He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_32212435
    Mijn China avontuur zit erop, een van de meest ingrijpende ervaringen van mijn leven en ik heb er ook veel aan gehad wat betreft lesgeven. Ben nu een stuk zelfverzekerder voor de klas en weet een stuk beter hoe het nou is om een vreemde taal te leren.

    In China werden ik en mijn reisgenoten behandeld als onderwijsgoden waar directeuren van enorme instituten alles van ons wilden weten over onderwijs en hoe ze het beter konden doen, maar vanaf volgende week ben ik hier weer gewoon een strontveeg van een 2ejaars stagaire, eventjes omschakelen dus....
    pi_32212980
    -verkeerd-
    Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
    You are a legend in a lovely game
      zondag 13 november 2005 @ 14:52:38 #131
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_32231758
    quote:
    Op zaterdag 12 november 2005 19:48 schreef Evil_Jur het volgende:
    In China werden ik en mijn reisgenoten behandeld als onderwijsgoden waar directeuren van enorme instituten alles van ons wilden weten over onderwijs en hoe ze het beter konden doen,
    Lijkt me een heel aparte evaring ja!

    Fijn dat het zo goed bevallen is.
    .
    pi_32243028
    Klinkt inderdaad als een unieke ervaring, dat China-verhaal. Tof!

    Over huilbuien gesproken: het huilen stond mij afgelopen week nader dan het lachen, vanwege het nieuwe kopieerbeleid op mijn school. Er staan niet meer zoals eerst een paar apparaten waarop we het zelf mogen doen, er staat 1 superdeluxe apparaat dat alleen de concierges mogen bedienen, en een langzaam kutapparaatje waarop wij als het dan echt moet een 'tussendoorklusje' mogen doen, maar liever niet, want het is eigenlijk de bedoeling dat wij al het kopieerwerk als opdracht aan de concierges geven.

    Maar als er dan een leraar komt met "graag 50x de pagina's 67, 68 en 69 uit dit boek", dan mag dat niet, want daar hebben de concierges geen zin in. De betreffende leraar moet dus zelf eerst -op dat langzame kutapparaat, waarachter zich steevast lange rijen vormen- die pagina's gaan kopieren, knippen en plakken, en het aller- allerkleinste beetje van het werk, het intoetsen van "50x", DAT doen de concierges.

    Om te huilen, ja. Ik had afgelopen donderdag erg veel te doen, het is een drukke periode momenteel op mijn school, en ik krijg het werk allemaal best gedaan als ik dat op mijn eigen efficiente manier kan doen, maar zo dus NIET.

    Het zal allemaal ooit wel weer veranderd worden, want dit werkt zo natuurlijk niet, maar ik hoop dat dat gebeurt voordat ik tegen het plafond ben geklapt van frustratie.
      zondag 13 november 2005 @ 22:13:43 #133
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_32244146
    Kun je dit niet aankaarten in de docentenvergaderingen?
    pi_32245094
    Het kopieerapparaat... hoe herkenbaar. Wij hadden er ook een paar. Nu staat er ook hier bij de concierge een groot apparaat en voor de docenten een klein apparaat. Ze vergeten echter dat de meeste "kleine" klusjes voor een klein apparaat GROTE klussen zijn aangezien het toch om een kopieerwerk voor hele klassen gaat. Ook al kopieer je maar een proefwerk voor 30 leerlingen.

    Dat grote ding moet gewoon beschikbaar komen voor de docenten. Zij zijn immers de gebruikers. De concierge kan best tijdens lessen of na schooltijd kopiëren. Maar ja, in de wandelgangen hoor je dat het expres is gedaan zodat de docenten minder gaan kopiëren.
    Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
    pi_32251425
    Thaleia ik denk dat het een gewoonte is dat ze overal willen invoeren. Bij ons hebben ze dat vorig jaar dag op dag ingevoerd. De ene dag had elke leerkracht een eigen account, de volgende dag mocht nog 1 iemand kopiëren.
    Wij hebben 1 apparaat waar we dus niet mogen aankomen en wij mogen onze kopies binnenbrengen tussen 7.45u en 8.15u of tussen 11.50u en 12.15u. Daarbij moeten we nog eens rekening houden met het feit dat het soms 2 dagen kan duren voor we onze kopies krijgen. Zeker tijdens drukke periodes zoals examens.

    De kopies mogen bij ons opgehaald worden tussen 10.u en 10.10 en tussen 14u en 14.10. (de speeltijden dus, als je zelf eens blij bent dat je 2 minuten kunt zitten)

    Waar ze wel geen rekening mee gehouden hebben in heel hun systeem zijn de leerkrachten die om 11.u beginnen en kopies nodig hebben. Maar "als je je lessen op tijd voorbereid, kan dat geen enkel probleem vormen".
    Ik geef toe: vorig jaar stond het wenen mij idd ook nader dan het lachen, dit jaar gaat het al wat beter omdat ik er tijdens de grote vakantie rekening heb meegehouden en dus al een aantal zaken had voorbereid zodat ik altijd een paar dagen voorsprong heb op mijn lessen.
    pi_32259178
    Ik vind het echt belachelijk. Je hoort als docent gewoon zelf snel en eenvoudig de beschikking te hebben over materiaal en een kopieermachine.
    Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
      maandag 14 november 2005 @ 16:14:05 #137
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_32261013
    Wij hebben een kopieermachine waar je maximaal 15 kopieën op kunt maken, ook een waardeloos idee, en een drukkerij die sneller drukt dan het licht. We kunnen via mail de print-opdracht versturen en de dag er na ligt het gedrukt en wel in je postvak. Ik had een keer op zondagavond om 21:00 een drukopdracht verstuurd, en toen ik 's morgens om 8 uur in mijn postvak keek, was de drukopdracht al afgeleverd Echt super systeem. Maar inderdaad, als je even een kopietje voor de klas wil maken, zou dat theoretisch dus niet kunnen.
    .
      woensdag 16 november 2005 @ 13:00:55 #138
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_32312422
    Ik heb zojuist bericht gehad, ik heb een stage in Leiden Ik was bang dat ik in Adam stage zou moeten gaan lopen maar gelukkig hebben ze in mijn woonplaats iets kunnen vinden.

    HEt is wel een behoorlijk pittige school, maar goed daar leer je van. Het ligt ook een beetje aan de locatie en het is me nog niet geheel duidelijk omdat mijn begeleider lesgeeft op een andere locatie dan in de brief staat.

    De ene locatie is vmbo kader/gemengd/theoretisch en de andere is alleen theoretisch. Ik ben in ieder geval erg benieuwd en ik denk dat ik volgende week moet beginnen.

    Ik heb trouwens geen idee wat ik mee moet nemen of iets dergelijks ik heb niet eens een stagereader want die waren nog niet uit. Organisatie is nog een verbeter punt bij de EFA
    pi_32312979
    Ik ga stage lopen in Waalwijk, op het M***** College. Met een tweetal klasgenoten maak ik deel uit van een project waarbij we Flankerend Onderwijs op de stageschool krijgen. Dan is het dus meteen toe te passen. Ik hoop alleen wel een docent te treffen die me een beetje 'ligt'. Misschien was mijn eerste stage-ervaring gewoon té positief, kan het nooit meer zo leuk worden..

    Maar ik heb er wel zin in. Nog negen weken en dan ga ik weer met leerlingen aan de slag!
    Mon 'en!
      woensdag 16 november 2005 @ 13:25:01 #140
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_32313037
    Ik heb dezelfde begeleider als vorig jaar, vanuit de EFA dus. Dat is echt een schat Ze mailde me net dat ze mijn stageschool zo'n goede stagaire als ik gunde
    pi_32314786
    Ik ben dit jaar begonnen op twee scholen. Dit omdat ik anders nogal weinig uren had, vond ik. Maar het bevalt niet goed: het kost enorm veel energie om op twee scholen tegelijk bezig te zijn, vooral ook omdat ik op één school de taak heb gekregen de PTA Havo/VWO onder de loep te nemen en te veranderen. Daarnaast zijn het twee zeer verschillende scholen en ik word er gek van dat het op de ene school zo anders geregeld is dan op de andere. Ook voel ik me na al die weken nog steeds niet erg thuis op de ene school, omdat ik daar maar zes uurtjes lesgeef. Dat voelt toch erg vervelend, vind ik, ik ken mijn collega's amper en kan ook niet de energie opbrengen om daar moeite voor te doen. Ik heb dus besloten op één van deze scholen te stoppen.

    Dat heb ik dus deze week verteld en de conrector en mijn naaste collega daar binnen de sectie waren erg teleurgesteld. Ik voel me nu dus heel schuldig en lullig. Daarbij komt dat ik met twee klassen daar een heel leuk contact heb en het voelt toch een beetje alsof je ze in steek laat hè. Hmz. De uren zijn meteen op meesterbaan.nl gezet en ook dat voelt even raar (hallo, dat zijn míjn uren!).

    Eén pluspuntje: ik kan mijn baantje als museumdocent misschien weer oppakken.

    [ Bericht 8% gewijzigd door RaisinGirl op 16-11-2005 14:37:09 ]
    god i want to get you out of here
    you can ride in a pink mustang
    pi_32320469
    Ik ben maandag met m`n stage begonnen in Nijverdal
    pi_32323127
    Hmmmklote RG, wel begrijpelijk, zowel het besluit om te stoppen als het vervelende gevoel erbij. Ik heb zelf nooit op twee scholen tegelijk gewerkt maar wel van anderen begrepen dat het loeizwaar is. Ze houden er dan ook allemaal onmiddellijk mee op zodra op 1 van beide scholen genoeg uren vrijkomen.
    En ook het vervelende gevoel is begrijpelijk: je laat immers toch directie, collega's, klassen "stikken", om goede redenen natuurlijk, maar voor hen is het lastig. Tja, daar weten ze ook wel weer een mouw aan te passen, voor jou is het ongetwijfeld beter, en als dat museumbaantje er nog is wordt het eind goed, al goed
    pi_32335032
    Dankje thaleia. Het komt allemaal natuurlijk op z'n pootjes terecht. Er zijn al 12 reacties binnen op de vacature op meesterbaan, dus ze vinden vast wel iemand anders. Maar ik ben in dit gehele proces weer op iemands teentjes gaan staan, geloof ik. Kreeg gisteravond nog een telefoontje van een collega daar waarmee ik vorige week een hapje was gaan eten. Die vond het heel vervelend dat ik toen niets heb gezegd hierover. Tja, ik vond dat het meer gepast was om dit eerst met de conrector te bespreken, aangezien hij de aangewezen persoon is en ik dacht dat het niet 'netjes' was om over mijn besluit met anderen te praten voordat ik hem had gesproken. De afspraak om te praten had ik toen al met hem gemaakt. Nu hoor ik dingen als: "ik dacht dat we het goed konden vinden, zowel op professioneel als op persoonlijk vlak, waarom heb je me niet in vertrouwen genomen?". En daarna: "En de leerlingen zullen ook zo teleurgesteld zijn, want die vinden je zo leuk, dat zeiden ze nog tegen me".

    Ik ben slecht in dit soort gesprekken, ik wist dan ook weinig uit te brengen. Emotioneel gedoe. .
    god i want to get you out of here
    you can ride in a pink mustang
    pi_32344915
    Voel je vooral niet schuldig. Want als ze niet tevreden over je waren hadden ze je ook zonder emotie eruit gegooid zonder "vertrouwen". In het leven moet je nu eenmaal keuzen maken en prioriteiten stellen.
    Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
    pi_32421208
    Ik ben vrijdag naar een nascholingsdag geweest over met name de eindexamenonderwerpen van dit jaar, dat was leuk zeg! Werkte uitermate inspirerend. Er was 1 heel slechte lezing, maar ook 1 ontzettend goede, en daarbij nog twee interessante workshops, waardoor ik in een "wat is het eigenlijk allemaal toch interessant!"-stemming kwam.
    Verder spreek je tijdens lunch & koffie allerlei collega's uit den lande, en dat werkte ook inspirerend, want je spreekt er altijd wel een paar die je inschat als voorbeelden van hoe het moet: zo'n heel bevlogen, belezen, inspirerende docent, en dan wil je ineens ervoor gaan om ook zo te worden.

    Dus nu heb ik weer last van het eeuwige dilemma: ga ik mijn energie steken in het interessanter maken van mijn werk, of in het vinden van ander? Ik hang er nu al tijden zo'n beetje tussenin, en ik zou de dingen stukken interessanter kunnen maken als ik gewoon vol voor 1 van beide zou gaan. We zien wel weer even
    pi_32422097
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 00:44 schreef Ringo het volgende:
    Weet je wat nou zo grappig is?
    Afgelopen dinsdag ging zowat alles mis in alle lessen.
    -knip-
    leuk om te lezen , je hebt inderdaad gelijk (tbje overbodig bericht maar ik kon t niet laten)
    pi_32424206
    quote:
    Op woensdag 16 november 2005 13:25 schreef Silmarwen het volgende:
    Ik heb dezelfde begeleider als vorig jaar, vanuit de EFA dus. Dat is echt een schat Ze mailde me net dat ze mijn stageschool zo'n goede stagaire als ik gunde
    Wie
      zondag 20 november 2005 @ 14:11:33 #149
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_32424271
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 14:09 schreef Roellio het volgende:

    [..]

    Wie
    Aafe Vries. Ze begeleid volgens alleen stages in Leiden en omstreken.
    pi_32424447
    Zegt mij in ieder geval niets. Nou ja, succes!
      maandag 21 november 2005 @ 15:59:32 #151
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_32454888
    De EFA heeft een fout gemaakt in mijn voordeel. Mijn stage is namelijk duaal, ik moet nu enkel een sollicitatie brief schrijven en dan word ik geplaatst. De EFA zei echter dat dit een gewone lintstage is.

    Nu is het helemaal perfect want in Leiden en de Bollenstreek is een project onder scholen waarbij ze docenten intern opleiden. Ik bleef gewoon mijn opleiding volgen aan de EFA, maar ik heb wel een zeer grote kans dat ik de rest van mijn opleiding duaal stage kan blijven lopen binnen het project en in het vierde jaar een contract aangeboden krijg. Er is namelijk een groot tekort aan docenten in deze regio.

    Ik ben happy
    pi_32455150
    Ik begrijp er niet veel van, maar aangezien je zo opgewekt bent, jompel ik gewoon ff mee met jou
      maandag 21 november 2005 @ 16:13:40 #153
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_32455181
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 16:12 schreef leonieke het volgende:
    Ik begrijp er niet veel van, maar aangezien je zo opgewekt bent, jompel ik gewoon ff mee met jou
    Ik snap er ook niet veel van.

    In steno. Mijn docentenopleiding heeft mij per ongeluk een duale stage gegeven die ik zelf niet kon vinden

    Tof

    Geld

    Baangarantie
    pi_32455670
    Ah duale stage = geld verdienen?

    Wij gebruiken in België de termen duale stage en lintstage niet. Wij moesten in ons laatste jaar bv 21 uur per week lesgeven maar dat was onbetaald (zoals alle stages bijna in België)

    Maar duale stage = jij vervangt een docent die thuis is wegens ziekte ofzo en jij neemt alle vakken + bijkomstige opdrachten (toetsen, klassenraden, examens, ...) over van die persoon?

    (of ben ik nog helemaal verkeerd?)
      maandag 21 november 2005 @ 16:42:05 #155
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_32455753
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 16:38 schreef leonieke het volgende:
    Ah duale stage = geld verdienen?

    Wij gebruiken in België de termen duale stage en lintstage niet. Wij moesten in ons laatste jaar bv 21 uur per week lesgeven maar dat was onbetaald (zoals alle stages bijna in België)

    Maar duale stage = jij vervangt een docent die thuis is wegens ziekte ofzo en jij neemt alle vakken + bijkomstige opdrachten (toetsen, klassenraden, examens, ...) over van die persoon?

    (of ben ik nog helemaal verkeerd?)
    Je hebt in Nederland onderwijsassistentes (klassenassistentes) die nemen taken over van de docent zoals nakijken, proefwerken maken, opdrachten regelen, groepen helpen enzo. Dat doe ik 1 dag in de week en de andere dag loop ik gewoon stage als aanstaande docent.
    pi_32497613
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 15:24 schreef Neuralnet het volgende:
    Voel je vooral niet schuldig. Want als ze niet tevreden over je waren hadden ze je ook zonder emotie eruit gegooid zonder "vertrouwen". In het leven moet je nu eenmaal keuzen maken en prioriteiten stellen.
    Het is inderdaad vooral positief dat ze het jammer vinden etc.

    Dat emotionele gedoe van mijn vrouwelijke collega had echter nog een andere reden, zo is deze week gebleken. Ik voel(de) me er nogal opgelaten over, moet ik zeggen. Zij (alleenstaande vrouw van 43) heeft opgebiecht dat ze verliefde gevoelens voor mij heeft. Oeps.

    Het was me wel opgevallen dat ze wel heel vaak een overleg met me wilde (1 op 1) en nogal van het 'samenwerken' was en projectjes samen doen, me ook uitnodigde voor etentjes bij haar thuis, wel erg veel complimentjes gaf..Toen ze vorige week zo emotioneel opbelde vond ik dat ook wel apart en mijn intuïtie zei me dat er misschien meer achter zat. Ja dus. Gezellig onder mijn eerste kopje koffie van de dag om 10.00 in haar kamer (ze is decaan) kwam ze vanmorgen met dit verhaal. Ik dacht dat we de repetitie gingen bespreken voor de derde klas, maar nee, ze ging heel omslachtig en stotterend (niks voor haar) uitleggen dat ze al sinds het eerste sollicitatiegesprek 'gevoelens' bemerkte en dat die sinds vorige week toch wel heel heftig zijn geworden. Ze schijnt het zelfs al met de conrector te hebben besproken want het was hem eveneens opgevallen dat ze wel erg overdreven op mijn vertrek reageerde (tegen mij zei hij daarover vorige week: tja, het is een vrouw hè, die reageren soms zo). Ik ben maar een tweede kop koffie gaan halen na dit verhaal.

    En nu kan ik niet slapen. .
    god i want to get you out of here
    you can ride in a pink mustang
    pi_32497919
    Ga je nog wat met het liefdesaanzoek doen?
    Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
    pi_32501233
      donderdag 24 november 2005 @ 22:26:31 #159
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_32550461
    Pff, eindelijk, de kogel door de kerk. Dat was me het weekje wel.

    Ik had al een aantal weken geleden besloten met lesgeven te stoppen, maar nam een en ander nog in overweging. Tot deze week dus.
    Dinsdagochtend had ik een briesende coördinator in mijn lokaal, vlak voor de bel. Hij had een telefoontje gekregen van een ouder van een van mijn leerlingen met een waslijst aan klachten over mijn gebrekkig optreden in de les. Er zou sprake geweest zijn van ernstig pesten en ik had daarop geen actie ondernomen. De ouders overwegen om het kind van school te halen.
    Of ik alsjeblieft en wel ASAP harder&strenger zou willen zijn, zei hij, anders voorzag-ie een zuur leven als docent voor mij weggelegd.

    Het is gezien; het is niet onopgemerkt gebleven. (dacht ik troosteloos)

    Meteen daarop kwam mijn begeleidster in de les langs (ingeschakeld door de coördinator) om mij in de les te ondersteunen, igv problemen. Ik natuurlijk flink van mijn apropos door zo'n klotebegin van de dag, dus het was maar goed dat zij er was.

    Aan het eind van de dag had ik een gesprek met diezelfde begeleidster over mijn voortgang op school. Ik besloot open kaart te spelen: ik trok het niet meer, te weinig progressie en vooral heel veel stress en onnodige fouten, ik overweeg te stoppen, ja dat bedoel ik: ontslag nemen.
    Zij begreep me (gelukkig) erg goed; zelf had ze ook wel door dat ik me niet gelukkig voelde in dit werk. Time for a change, kies voor jezelf, dat was de conclusie van ons gesprek.

    Maar goed, zulks zou ik nog officieel aan mijn directeur moeten meedelen. Vanochtend wilde ik een afspraak met hem maken maar hij was me voor omdat hij me over die gepeste leerling wilde spreken. Ik zou in geen geval in de verdediging schieten, peperde ik mezelf in. Open en eerlijk zijn.
    Dat is me gelukt. Tot grote opluchting van mezelf wist ik het gesprek een subtiele wending te geven en mijn gevoel van zwakte voor de klas op te biechten; daaruit te concluderen dat ik het liefst zo snel mogelijk wilde stoppen.

    Ik zag de arme man in vijf minuten 10 cm kleiner worden.

    Volgende week dinsdag komen we (hij & ik) hierop terug, hebben we afgesproken. Mijn besluit staat allang vast maar ik vond het wel zo netjes om hem die tijd te gunnen.

    En dan was het ook nog ouderavond. Drie uur lang gesprekken voeren met ouders die natuurlijk óok wel eens verhalen horen van hun kroost over de lessen Nederlands van die rare lange meester.

    Na 4 jaar ploeteren ben ik in de epiloog van mijn onderwijscarrière beland.
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_32550682
    Voor mij is het waarschijnlijk volgende week al gebeurd. Aan 1 van mijn klassen geef ik inmiddels samen met een collega les. Het gaat niet alleen. Maar er is een nieuwe gevonden en die wil wel per 1 december beginnen. Ik kan misschien terecht bij http://www.geertlameris.nl terecht voor een stage.
    pi_32550697
    Sterkte, Ringo.
      donderdag 24 november 2005 @ 22:41:46 #162
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_32550952
    Klinkt allemaal heavy, Ringo. Veel sterkte.
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 22:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
    Aan 1 van mijn klassen geef ik inmiddels samen met een collega les. Het gaat niet alleen.
    Hoe dat zo?
    .
    pi_32551010
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 22:41 schreef Baba-O-Riley het volgende:
    Hoe dat zo?
    Moet ik dat werkelijk uitleggen...? Ze zetten het lokaal op z'n kop.
    pi_32558014
    Ow Ringo en Lupa het moet toch verschrikkelijk zijn om zo'n dingen mee te maken.

    Veel sterkte alleszins tijdens de laatste weken. Ik kan me voorstellen dat het een pak van jouw hart is dat het uitgesproken is ringo
      zondag 27 november 2005 @ 11:49:04 #165
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_32613987
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 22:26 schreef Ringo het volgende:
    Pff, eindelijk, de kogel door de kerk. Dat was me het weekje wel.

    Ik had al een aantal weken geleden besloten met lesgeven te stoppen, maar nam een en ander nog in overweging. Tot deze week dus.
    Dinsdagochtend had ik een briesende coördinator in mijn lokaal, vlak voor de bel. Hij had een telefoontje gekregen van een ouder van een van mijn leerlingen met een waslijst aan klachten over mijn gebrekkig optreden in de les. Er zou sprake geweest zijn van ernstig pesten en ik had daarop geen actie ondernomen. De ouders overwegen om het kind van school te halen.
    Of ik alsjeblieft en wel ASAP harder&strenger zou willen zijn, zei hij, anders voorzag-ie een zuur leven als docent voor mij weggelegd.

    Het is gezien; het is niet onopgemerkt gebleven. (dacht ik troosteloos)

    Meteen daarop kwam mijn begeleidster in de les langs (ingeschakeld door de coördinator) om mij in de les te ondersteunen, igv problemen. Ik natuurlijk flink van mijn apropos door zo'n klotebegin van de dag, dus het was maar goed dat zij er was.

    Aan het eind van de dag had ik een gesprek met diezelfde begeleidster over mijn voortgang op school. Ik besloot open kaart te spelen: ik trok het niet meer, te weinig progressie en vooral heel veel stress en onnodige fouten, ik overweeg te stoppen, ja dat bedoel ik: ontslag nemen.
    Zij begreep me (gelukkig) erg goed; zelf had ze ook wel door dat ik me niet gelukkig voelde in dit werk. Time for a change, kies voor jezelf, dat was de conclusie van ons gesprek.

    Maar goed, zulks zou ik nog officieel aan mijn directeur moeten meedelen. Vanochtend wilde ik een afspraak met hem maken maar hij was me voor omdat hij me over die gepeste leerling wilde spreken. Ik zou in geen geval in de verdediging schieten, peperde ik mezelf in. Open en eerlijk zijn.
    Dat is me gelukt. Tot grote opluchting van mezelf wist ik het gesprek een subtiele wending te geven en mijn gevoel van zwakte voor de klas op te biechten; daaruit te concluderen dat ik het liefst zo snel mogelijk wilde stoppen.

    Ik zag de arme man in vijf minuten 10 cm kleiner worden.

    Volgende week dinsdag komen we (hij & ik) hierop terug, hebben we afgesproken. Mijn besluit staat allang vast maar ik vond het wel zo netjes om hem die tijd te gunnen.

    En dan was het ook nog ouderavond. Drie uur lang gesprekken voeren met ouders die natuurlijk óok wel eens verhalen horen van hun kroost over de lessen Nederlands van die rare lange meester.

    Na 4 jaar ploeteren ben ik in de epiloog van mijn onderwijscarrière beland.
    Heb jij toevallig een paar jaar geleden in Eibergen lesgegeven?
      zondag 27 november 2005 @ 12:44:33 #166
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_32614971
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 11:49 schreef nickybol het volgende:
    Heb jij toevallig een paar jaar geleden in Eibergen lesgegeven?
    Nee.

    hoezo eigenlijk?
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
      zondag 27 november 2005 @ 12:59:24 #167
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_32615278
    Gewoon iemand die aan het profiel voldeed
    pi_32623364
    Ik schrik hier wel erg van. Het onderwijs kan voor sommigen inderdaad een hel zijn. Hopelijk vind je snel een werkgever waar je het wat rustiger krijgt.
    Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
      zondag 27 november 2005 @ 18:24:28 #169
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_32623764
    quote:
    Op donderdag 24 november 2005 22:26 schreef Ringo het volgende:
    Dinsdagochtend had ik een briesende coördinator in mijn lokaal
    Zijn ze daar allemaal zo opgefokt? Normaal gesproken zou je toch denken dat zo'n coördinator ook even de versie van zijn collega wil horen, in plaats van klakkeloos aan te nemen wat ouders zeggen.
    quote:
    Hij had een telefoontje gekregen van een ouder van een van mijn leerlingen met een waslijst aan klachten
    Snap niet dat die ouders dan jou niet opbellen. Op onze school staat ergens in de schoolgids dat ouders bij klachten over de docent deze moeten bellen, zelfs thuis.
    quote:
    Er zou sprake geweest zijn van ernstig pesten en ik had daarop geen actie ondernomen. De ouders overwegen om het kind van school te halen.
    Waarom hebben die ouders jou niet gebeld dat ze vermoedens hebben dat hun kind gepest wordt, met de vraag of jij het een beetje in de gaten kunt houden? Was jij de mentor van dat kind?
    quote:
    En dan was het ook nog ouderavond. Drie uur lang gesprekken voeren met ouders die natuurlijk óok wel eens verhalen horen van hun kroost over de lessen Nederlands van die rare lange meester
    Normaal vind ik ouderavonden wel gezellig, maar dit lijkt me inderdaad erg vervelend.
    .
      zondag 27 november 2005 @ 18:44:29 #170
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_32624318
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 18:24 schreef Baba-O-Riley het volgende:
    Zijn ze daar allemaal zo opgefokt? Normaal gesproken zou je toch denken dat zo'n coördinator ook even de versie van zijn collega wil horen, in plaats van klakkeloos aan te nemen wat ouders zeggen.
    Daar valt wat voor te zeggen. Het is iemand die soms gauw zijn conclusies trekt.
    Hij had zelf een briesende ouder aan de lijn gehad en in die sfeer kwam hij weer naar mij toe. Overigens wilde hij wel naar mijn verhaal luisteren, maar zijn oordeel had-ie al klaar.
    quote:
    Waarom hebben die ouders jou niet gebeld dat ze vermoedens hebben dat hun kind gepest wordt, met de vraag of jij het een beetje in de gaten kunt houden? Was jij de mentor van dat kind?
    Yep, ben haar mentor.
    Het meisje waar het om ging, zat afgelopen dinsdag in de les alleen aan een tafel. Normaal zit ze naast een vriendinnetje, maar die twee hadden blijkbaar ruzie want ze keken elkaar nauwelijks aan en dat vriendinnetje maakte wat vervelende opmerkingen naar haar (weet echt niet meer wat)

    Meidengedoe, dacht ik. Vooralsnog geen reden om direct in te grijpen.

    Het desbetreffende meisje is diezelfde dag overspannen thuisgekomen en heeft tegen haar moeder gezegd dat ze gepest wordt; ze wil niet meer naar school en ze verwijt mij dat ik niet voor haar opgekomen ben in de les. (dat hoor ik tenminste via de coördinator)
    Nou ja, inschattingsfout, daar kan ik inkomen. Maar het is niet iets dat al weken speelt, integendeel.

    Dit hele gedoe (vanuit welk perspectief ook bekeken) was voor mij gewoon de druppel en aldus mijn verzoek tot ontslag.
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_32624440
    Ringo, zullen wij ons binnenkort gezamenlijk bezatten om ons vertrek uit het onderwijs te vieren?

    Ik stop definitief 1 december. Ik heb mijn lesje geleerd en ga lekker wat anders doen. Kudos voor de mensen die het wel kunnen.
    pi_32629871
    Ik had het niet geaccepteerd als er een briesende conrector in mijn lokaal kwam. Zeker niet in een periode dat er leerlingen komen en gaan. Ik wens normaal aangesproken te worden en zaken die mijn functie aangaan verneem ik in eerste instantie graag van iemand die dichterbij staat. Een collega, maar eigenlijk vind ik het al heel raar dat jij het nieuws via de conrector te horen krijgt.
    quote:
    Nou ja, inschattingsfout, daar kan ik inkomen.
    Zoals je het vertelt kon je het niet weten. Het pesten bevond zich kennelijk buiten jouw lessen en het enige dat jij ervan zag was iets waar je geen pestgedrag uit kon halen. De leerling in kwestie had ook naar jou toe kunnen stappen als ze zo prijs stelde op jouw steun.
    quote:
    Kudos voor de mensen die het wel kunnen.
    Duw jezelf niet zo de grond in. Het is een lastig beroep en iedereen kan het in principe leren, maar gelukkig kies je er niet voor om je tot het uiterste te drijven.
    Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
    pi_32637617
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 22:18 schreef Neuralnet het volgende:
    Duw jezelf niet zo de grond in. Het is een lastig beroep en iedereen kan het in principe leren, maar gelukkig kies je er niet voor om je tot het uiterste te drijven.
    Heeft niets te maken met de grond in duwen. Ik heb andere talenten. Dit is er niet 1 van. Gelukkig hoef ik niet alles te kunnen.
    pi_32645121
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 18:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
    Ringo, zullen wij ons binnenkort gezamenlijk bezatten om ons vertrek uit het onderwijs te vieren?

    Ik stop definitief 1 december. Ik heb mijn lesje geleerd en ga lekker wat anders doen. Kudos voor de mensen die het wel kunnen.
    Ik doe mee. Ik heb een aantal weken besloten om ook te stoppen. Het lesgeven bevalt me niet. Het is nog niet eens zo dat ik het niet kan, maar ik heb totaal geen plezier in lesgeven. Na mijn stage vorig jaar is me dat weer duidelijk geworden. Ik vond het wel een lastige keuze omdat ik al een tijd bezig ben maar samen met de decaan heb ik dus besloten om te stoppen en ik moet zeggen dat dat een hele opluchting is .
    pi_32647693
    Stopt echt iedereen, of lijkt dat maar zo?
    Mon 'en!
      maandag 28 november 2005 @ 16:52:50 #176
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_32648764
    Nee hoor...
    .
      maandag 28 november 2005 @ 20:33:57 #177
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_32654094
    Ik begin juist!
    Tot nu toe gaat het me qua opleiding redelijk tot goed af. Op mijn stage heb ik gevarieerde ervaringen. Zoals gebruikelijk voor een eerste stage steken nu en dan de ordeproblemen de kop op, maar daar vind ik mijn weg nog wel in. Ik heb ook een vrij lastige school/buurt gekozen om te beginnen, maar als ik zo'n klasje eenmaal aankan, dan kan ik iedere klas aan
    Life is what you make it.
    pi_32659913
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 14:33 schreef Tristessa het volgende:
    Ik doe mee. Ik heb een aantal weken besloten om ook te stoppen. Het lesgeven bevalt me niet. Het is nog niet eens zo dat ik het niet kan, maar ik heb totaal geen plezier in lesgeven. Na mijn stage vorig jaar is me dat weer duidelijk geworden. Ik vond het wel een lastige keuze omdat ik al een tijd bezig ben maar samen met de decaan heb ik dus besloten om te stoppen en ik moet zeggen dat dat een hele opluchting is .
    Dat geldt voor mij precies hetzelfde. Verstandige keus dan denk ik.
    pi_32669038
    Ik ben hier al heel lang niet meer geweest, omdat mijn liostage maar uitgestelt blijft worden door omstandigheden, maar ik wil het nog steeds gaan doen..

    Vanaf donderdag ga ik weer eens in een school kijken, ik ga als student assistent lessen filmen, het lijkt mij wel leuk eigenlijk...
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      dinsdag 29 november 2005 @ 14:43:43 #180
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
      dinsdag 29 november 2005 @ 15:13:07 #181
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_32672288
    Je gaat lessen filmen....waarom in godsnaam. Ga lesgeven, daar leer je voor....
    pi_32675035
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 16:09 schreef bloempjuh het volgende:
    Stopt echt iedereen, of lijkt dat maar zo?
    Nee hoor! Still going strong!

    Morgen 8 uur achter elkaar lesgeven!
    pi_32689648
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 15:13 schreef nickybol het volgende:
    Je gaat lessen filmen....waarom in godsnaam. Ga lesgeven, daar leer je voor....
    Ik mag pas in september als LIO beginnen, tot die tijd leen ik voluit, en heb ik weinig te doen als straks mijn onderzoek af is...(ik doe een Educatiemaster op de uni)

    Om lessen te filmen voor een onderzoek van een docent is leuk meegenomen, ik kijk ook eens rond in een andere school waar ik tot nu toe ben geweest en ik verdien er leuk mee....
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      zaterdag 3 december 2005 @ 16:42:13 #184
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_32783102
    Staat er inmiddels al een week... maar graag even jullie aandacht voor het volgende:
    Aanpak Slowchats in SES... inspraak hier!

    Alvast bedankt
    pi_32784228
    DIt is toch helemaal geen slowchatreeks?
    Iedere droom moet je in een potje vangen.
      zaterdag 3 december 2005 @ 18:26:14 #186
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_32785768
    Nee, inderdaad.

    Gisteren met een paar leerlingen voorbereidingen getroffen voor de kerstmarkt op onze school. Er waren leerlingen bij, die al de hele middag (in hun vrije tijd, en vrijwillig) mee werkten en, alhoewel de kerstmarkt zondag pas om 11 uur begint, al om half 10 present zijn "om nog wat te komen helpen". Sommige leerlingen waren gisteren om half 5 gewoon de deur niet uit te slaan. Echt leuk En toen een van die leerlingen ook nog zei: "Man, ik hoop écht dat ik U volgend jaar als mentor krijg", was mijn weekend al niet kapot te krijgen

    Hebben jullie ook trouwens binnenkort POP-gesprekken?
    .
    pi_32786024
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 18:26 schreef Baba-O-Riley het volgende:

    Hebben jullie ook trouwens binnenkort POP-gesprekken?
    Ja, maar als leerling, niet als leraar Maandag ga ik geheel vrijwillig naar mijn kleuterschool om aldaar Sinterklaas te vieren. .
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
      zaterdag 3 december 2005 @ 18:43:50 #188
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_32786143
    Als je leerlingen zo betrokken kunt krijgen dan doe je toch iets goed. Goed onthouden wat je gedaan hebt en het vanaf nu vaker toepassen!
    pi_32791833
    Wat zijn POP-gesprekken? Zoiets als tafeltjesavond?
    Iedere droom moet je in een potje vangen.
    pi_32792146
    Tafeltjesavond, die term gebruiken ze bij een vriend van me op school ook. Bij ons is het gewoon ouderavond. Ik verwacht een enorme drukte, want ik heb veel onderbouwklassen, en bovendien zijn we in de onderbouw bij ons vak behoorlijk streng, wat ertoe leidt dat nogal wat leerlingen voor alle andere vakken een voldoende op het rapport hebben en voor mijn vak een onvoldoende. Tja, als ik een ouder was zou ik bij een rapport met enkel zevens en 1 vier ook naar de docent van die vier gaan...zal een drukke boel worden!
    pi_32792214
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 21:57 schreef imago het volgende:
    Wat zijn POP-gesprekken? Zoiets als tafeltjesavond?
    Bij mij is het Persoonllijk Ontwikkelings Plan. Weet natuurlijk niet hoe dat met de rest zit.
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
    pi_32792240
    POP - Persoonlijk OntwikkelingsProfiel

    Ik kan die term niet meer horen
      Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 22:11:44 #193
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32792270
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 22:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
    POP - Persoonlijk OntwikkelingsPlan

    Ik kan die term niet meer horen
    Bij mij op school iig.
    Ik haaaat het!
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_32792404
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 22:11 schreef Renesite het volgende:

    [..]

    Bij mij op school iig.
    Ik haaaat het!
    Dat zei ik dus ook al .

    En ik vind het ook stom .
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
    pi_32792633
    Zouden er mensen zijn die het nut er van inzien?
      zaterdag 3 december 2005 @ 22:32:39 #196
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_32792968
    thaleia wat geef je ook alweer voor een moeilijk vak?
    pi_32793222
    Thaleia geeft Klassieke Talen.
      zaterdag 3 december 2005 @ 22:44:07 #198
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_32793488
    Dat is natuurlijk ook een moeilijk vak, daar kun je lage cijfers voor halen. Ik denk dat je bij een vak als klassieke talen ook het lef moet hebben om te zeggen: uw zoon of dochter kan het vak niet aan/ heeft niet de benodigde intelligentie en kan er beter mee stoppen dan om zo`n een kind maar door te laten kwakkelen, valse hoop te geven en dat het in de bovenbouw alsnog een enorme deceptie krijgt.
    pi_32793551
    Voor het type kinderen dat op een gymnasium 'thuishoort' zijn Latijn en Grieks geen 'moeilijke vakken'. Nu ja, ze waren dat voor mij en de meeste van mijn klasgenoten tenminste niet. Ze waren wel moeilijk voor die kinderen die eigenlijk niet op een gymnasium thuishoorden, maar die door hun streberige ouders gepushed werden om toch gymnasium te proberen.
      zaterdag 3 december 2005 @ 22:48:35 #200
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_32793637
    Grieks en Latijn zijn mooie vakken, als je die niet aankunt is Gymnasium waarschijnlijk ook te hoog gegrepen. Althans dat was vroeger zo, tegenwoordig kun je op hele simpele manieren je diploma halen...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')