'De wereld wacht in spanning af.'quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:30 schreef Monidique het volgende:
Ik hoop dat vandaag de dag is. Er gaan geruchten dat Rove niet aangeklaagd wordt, er gaan geruchten dat-ie wel aangeklaagd wordt. De topadviseur van Cheney zal waarschijnlijk wel aangeklaagd worden. En terwijl al dit moois plaatsvindt, blijkt dat Cheney informatie over Iraks verzonnen massavernietigingswapens achtergehouden heeft. O, wat kan het leven toch mooi zijn.
Ik luister nu, zoals altijd, naar Studio Brussel...alle presentatoren zijn gaan stakenquote:Ons land kleurt vandaag rood en groen (België dus)
vr 28/10/05 - Nu al is duidelijk dat het economische leven op heel wat plaatsen stil ligt. In veel bedrijven blijkt er een grote actiebereidheid tegen het Generatiepact. Ook andere sectoren ondervinden grote hinder.
Overal in het land is de actiedag tegen het Generatiepact van de regering van start gegaan. Het ziet ernaar uit dat er in heel wat bedrijven vandaag nauwelijks of niet zal gewerkt worden.
De staking past in de actiedag tegen de regeringsmaatregelen over het einde van de loopbaan en het brugpensioen.
Vanmiddag is er een grote betoging in Brussel. De spoorwegen rijden normaal, maar De Lijn en de MIVB liggen zo goed als plat.
In het onderwijs staken hier en daar leerkrachten. De Post werkt beperkt.
Bij sommige bedrijven hebben de werknemers gisteravond al het werk neergelegd. Bij Opel in Antwerpen zijn de 1.400 werknemers van de nachtploeg niet aan de slag gegaan.
In veel bedrijven zijn er weinig of geen werknemers komen opdagen, onder meer bij Sidmar, Volvo, BASF en Bayer, Agfa-Gevaert, Total en Esso. De Antwerpse haven is bijna volledig verlamd. Ook het personeel van de voedingssector staakt.
Dánkje, ik ga even etenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:30 schreef sigme het volgende:
Nou goeiemorgen allemaal dan maar.
Ik hou al uren de wacht, heb de server een beetje warm gehouden enzo. Fijn dat jullie er ook weer zijn
[ bron ]quote:he allegation that Zarqawi had visited Baghdad in May 2002 with Saddam's sanction-purportedly for medical treatment-was once a centerpiece of the administration's arguments about Iraq. Secretary of State Colin Powell cited Zarqawi's alleged visit in his speech to the United Nations Security Council. Secretary of Defense Donald Rumsfeld referred obliquely to Zarqawi's purported trip as an example of "bulletproof" evidence that the administration had assembled linking Saddam's regime with Al Qaeda.
But like the uranium yellowcake claims-since determined to be fraudulent-that are at the heart of the CIA leak case, the administration's original allegations about Zarqawi's trip also seem to be melting away. An updated CIA re-examination of the issue recently concluded that Saddam's regime may not have given Zarqawi "safe haven" after all.
The CIA declined to comment on the draft report. But officials tell NEWSWEEK that Zarqawi probably did travel to the Iraqi capital in the spring of 2002 for medical treatment. And, of course, there is no question that he is in Iraq now-orchestrating many of the deadly suicide bombings and attacks on American soldiers.
But before the American-led invasion, Saddam's government may never have known he was there. The reason: he used an alias and was there under what one U.S. intelligence official calls a "false cover." No evidence has been found showing senior Iraqi officials were even aware of his presence, according to two counterterrorism analysts familiar with the classified CIA study who asked not to be identified because of the sensitivity of the matter.
Logisch nadenken en/of analyseren van situaties schijnt tegenwoordig steeds minder in het vakkenpakket te zittenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:14 schreef RichardQuest het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/58918#2317775
Als ze nu ook eens gaan verklaren dat ze 9/11 door lieten gaan, val ik van me stoel.quote:
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:34 schreef George-Butters het volgende:
Ik zit weer s in de zon te genieten!
Ik heb geen zonnebank nodig
Tsja, dat krijg je van deze overheid, mensen die helemaal niet meer *kunnen* nadenken. Da's logisch.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Logisch nadenken en/of analyseren van situaties schijnt tegenwoordig steeds minder in het vakkenpakket te zitten![]()
Jij bent dan ook excuusneger dat scheelt weer.quote:
Sorryquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij bent dan ook excuusneger dat scheelt weer.
Moderne freakshow?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:59 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist
Ik ben ook geen brilsmurf meer!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:58 schreef George-Butters het volgende:
nadenkenik ben toch geen brilsmurf!
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:02 schreef sigme het volgende:
Ik ben ook geen brilsmurf meer!
Ik ben een bilsmurf geworden toen ik later groot was..
![]()
quote:Schudden - Def Rhymz
Yes Yeah
Dit is een bobblingremix van DJ Jean
Alle balluh verzameluh!!!
Zak,zak,zak,zak,zak,zak,zak,zak
maar lekker door,door,door,
zak maar door,door,door,door
zak…
Tot de grond,
Schudden met die kont,
Van links, naar rechts
Het is niet erg,
Kom op, doe het
Het is niet erg,
Kom op, doe het
Hey meisje,
Hey lekker ding,
Hey schattebout, kippebout, moerbout,
Ik wil je naaie, naaie, naaie, naaie huis toe brengen,
Want je hebt echt een lekkere bil koffie,
Lekkere Bobbejaanland.
Hey schattebout, kippebout…ahhh…
Ik wil je billen zien,
Ik wil je billen zien,
Ik wil je billen zien,
Ik wil je billen zien,
Ik wil je billen zien,
Ik wil je billen zien,
Ik wil je billen zien,
Ik wil je billen zien,
Ik wil je billen zien,
Heeey…..
zak…
Tot de grond,
Schudden met die kont,
Van links, naar rechts
Het is niet erg,
Kom op, doe het
Het is niet erg,
Kom op, doe het
Kom op, kom op
Ik vind je leuk, echt leuk,
Wat je met je billen doet,
Maar pas op, hooeee
Anders krijg je billenkoek,
Want je weet, wat ik weet,
En je weet wat ik wil…
Ik ben niet verliefd op jou,
Maar verliefd op je bil.
Ooooh, wat zie jij er heerlijk uit,
Ik wil je opeten net als fruit,
Weet je wat ik moet doen,
Weet je wat ik moet doen
Ohoo ohhh,
Schatje kom even hier!
Even hier,
En doe mij een plezier,
En schud voor mij,
Schudden,Schudden..
Schat je bil, je bil, je bil gaat ontploffen,
Nou schudden met die billen,
Niet stoppen, niet stoppen
Je bil, je bil, je bil gaat ontploffen,
Nou schudden met die billen,
Niet stoppen, niet stoppen
Nou zakken dan, zakken dan, zakken dan,
Zak dan, zak dan,
Zakken dan, zakken dan, zak dan!
zak…
Tot de grond,
Schudden met die kont,
Van links, naar rechts
Het is niet erg,
Kom op, doe het
Het is niet erg,
Kom op, doe het
Tot de grond,
Schudden met die kont,
Van links, naar rechts
Het is niet erg,
Kom op, doe het
Het is niet erg,
Kom op, doe het
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/10/art000050060822.htmlquote:CPB tegen nieuwe verbinding A6-A9
DEN HAAG Het Centraal Planbureau vindt de aanleg van een snelweg tussen Amsterdam-Zuidoost en Flevoland geen goed idee. Zo'n weg tussen de A6 en de A9 is volgens het CPB veel te duur.
Dat komt omdat het natuurgebied het Naardermeer moet worden ondertunneld. Die ondertunneling kost 4,5 miljard euro, heeft het Planbureau becijferd.
Het CPB denkt dat de drukte ten zuiden van Amsterdam beter is te bestrijden met het invoeren van een spitsheffing op de bestaande wegen. Mensen kunnen dan immers kiezen om buiten de spits de weg op te gaan, de trein te nemen of bij te betalen. Een nieuwe weg is dan onnodig.
plicht, niets meer dan dat, m'vrouw.. Het lijkt wel alsof ik dat van vanochtend gister geschreven hebquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 08:33 schreef sigme het volgende:
Knorrepot
For de kofje njet emmelje! (of zoiets).
Het is al helemaal licht man, en het wordt vast weer een mooie dag.![]()
En na vandaag heb *ik* twee weken vakantie![]()
![]()
Wat doe je zo vroeg (vroeg) uit de veren met zo'n humeur?
CPBquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:36 schreef zakjapannertje het volgende:
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/10/art000050060822.html
CPB![]()
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben ook geen brilsmurf meer!
Ik ben een bilsmurf geworden toen ik later groot was..
![]()
dan gaan ze maar met een pontje ofzoquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
CPB
Gewoon dwars door dat natuurgebied heen.
Natuur en Nederland![]()
Vergeet de havens in Rotterdam niet. Volgens mij produceren ze heel wat rotzooi.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:15 schreef Drugshond het volgende:
Wat heeft Nederland nog met natuur te maken ?!
Wat er nog is, wordt misbruikt door homo-sex-parkeerplaatsen.
Ecologisch gezien hadden we een snelweg moeten hebben met +200 km/h. Omdat grotendeels de luchtvervuiling toch afkomstig is van onze oosterburen.
We hebben zo weinig natuur in Nederland dat we elke graspriet krampachtig proberen te beschermen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:22 schreef zakjapannertje het volgende:
dan gaan ze maar met een pontje ofzo, de snelweg is gepland overigens naast het Naardermeer, niet erdoorheen, maar dat maakt de verstoring niet minder om. Vanaf 1874 is het overigens wel doorsneden door de spoorlijn Amsterdam-Gooise Matras
yep.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:25 schreef George-Butters het volgende:
Het Gooi, dieptepunt in Nederland
Het kan volgens mij geen kwaad om te proberen het een en ander te beschermen. Al was het alleen maar om latere generaties te kunnen laten zien dat Nederland meer is dan beton en asfalt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
We hebben zo weinig natuur in Nederland dat we elke graspriet krampachtig proberen te beschermen.
Belachelijk als je het mij vraagt.
Heb je wel 's zondagochtend op Stratumseind gelopen? Dat stinkt nog erger dan Rotterdam en Den Haag samenquote:Juist... dat is ook de hoofdreden waarom ik lekker in Brabant blijf wonen.
Alles boven de rivier stinkt, zuigt of whatever.
Ik ben in ieder geval blij dat ik tussen hectares weilanden over dijken mag en kan fietsen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het kan volgens mij geen kwaad om te proberen het een en ander te beschermen. Al was het alleen maar om latere generaties te kunnen laten zien dat Nederland meer is dan beton en asfalt.
Ik vraag me af of jij ooit wel 's echte natuur hebt gezien, misschien is dat al tekenend.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
We hebben zo weinig natuur in Nederland dat we elke graspriet krampachtig proberen te beschermen.
dat is allemaal om onze Verlosser de otter terug te krijgen, maar het wil nog niet echt lukkenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zelfs dat durf ik aan te vechten op wat kleine hoogveen stukjes na is Nederland gewoon 100% cultuurlandschap.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:32 schreef Monidique het volgende:
Nederland is cultuur, alleen de Veluwe en delen van Noord-Brabant en Limburg kun je tot natuur rekenen.
Ja dat heb ik.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:36 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vraag me af of jij ooit wel 's echte natuur hebt gezien, misschien is dat al tekenend.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)A-B5CA-E800C1F755F3}quote:27/10 Zwitserland hielp Zuid-Afrika aan de atoombom
Zwitserland speelde een belangrijke rol bij de ontwikkeling van de atoombom door het Zuid-Afrikaanse apartheidsbewind. Dat is de belangrijkste conclusie uit een regeringsonderzoek naar het aandeel van Zwitserse bedrijven in de bouw van zes atoomwapens door Zuid-Afrika tussen 1970 en 1993.
Zuid-Afrika had buitenlandse technologie nodig om uranium te kunnen verrijken voor de productie van kernwapens en Zwitserse en Duitse bedrijven, die daarmee het economisch embargo schonden dat lange tijd gold tegen het land, hebben daar een belangrijke bijdrage aan geleverd, stelt de historicus Peter Hug, een van de onderzoekers van het Zuid-Afrikaanse atoomproject. Om welke bedrijven het gaat en wat exact hun bijdrage is geweest aan de ontwikkeling van de Zuid-Afrikaanse atoombom, is niet bekendgemaakt.
Zuid-Afrika was jarenlang verwikkeld in oorlogen in verscheidene buurlanden en het apartheidsregime werkte in het grootste geheim aan de ontwikkeling van nucleaire wapens. In totaal had het land ooit de beschikking over zes gebruiksklare atoomwapens en was een zevende bom bijna af. President Frederik de Klerk gaf in 1993 toe dat Zuid-Afrika kernwapens had ontwikkeld, maar zei dat die allemaal weer waren ontmanteld.
En terecht al zal het bij wind en regen tegen soms minder fijn zijnquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval blij dat ik tussen hectares weilanden over dijken mag en kan fietsen.
Eigenlijk moet de natuur gewoon de goede verliezer spelen, zn boeltje pakken, jas aan doen, petje op en tabee zeggen. Vervolgens alles betegelen betegelen betegelen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
CPB
Gewoon dwars door dat natuurgebied heen.
Natuur en Nederland![]()
jep, misschien ook wat hellingsbossen in Limburg, op de Veluwe schijnen nog grote oerbomen te staan, maar die werden ook gebruikt door de mens als hakhout, zodat alleen het onderste deel echt oer zou zijnquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs dat durf ik aan te vechten op wat kleine hoogveen stukjes na is Nederland gewoon 100% cultuurlandschap.
Johan Cruiff (ofzo)quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja, dat krijg je van deze overheid, mensen die helemaal niet meer *kunnen* nadenken. Da's logisch.![]()
Nederland bestaat nog steeds voor het grootste gedeelte uit agrarische grond.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:33 schreef du_ke het volgende:
Het kan volgens mij geen kwaad om te proberen het een en ander te beschermen. Al was het alleen maar om latere generaties te kunnen laten zien dat Nederland meer is dan beton en asfalt.
Dat je groen belachelijk vind, betekend niet dat je moet regelen via de overheid om groen af te schaffen. Begin je ineens van liberalisme af te stappen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Neehoor, brabanders zijn pas vreemd, hypocriet, huichelachtig, en wat traag van begrip.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:31 schreef Drugshond het volgende:
Juist... dat is ook de hoofdreden waarom ik lekker in Brabant blijf wonen.
Alles boven de rivier stinkt, zuigt of whatever.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |