Beginners Handleidingquote:OGame is een strategisch ruimte simulatie spel met duizenden spelers die tegelijkertijd met elkaar strijden.
Alles wat je nodig hebt om te spelen is een standaard web browser.
Waar gaat OGame over?
Als een intergalactische koning heb je de mogelijkheid om je invloed door de melkwegen te versterken door middel van verschillende strategieën.
Je begint je regring op je thuis planeet waar je met behulp van je grondstoffen een economisch en militaire infrastructuur opbouwt.
Het doen van onderzoek naar nieuwe technieken en het verbeteren van je gebouwen geeft je toegang tot verbeterde technieken en verbeterde wapen systemen.
Gedurende het spel heb je de mogelijkheid om planeten te koloniseren en om allianties te vormen met vriendelijke koningen.
Handel met andere spelers en vechten tegen vijandige koninkrijken helpen om de benodigde grondstoffen te verkrijgen die je nodig hebt om nog sneller te groeien.
Heb je (beperkt) toegelaten, verwacht er nog niet teveel vanquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:56 schreef PPL het volgende:
Ik heb me zojuist ook gemeld op het FoK-forum (het andere...)
Ik weet dat ik geen lid ben... maar toch...
Zelfde geld voor mij, ik zit niet in de fok alliantie maar ik vermaak me best en fokkers die zich normaal gedragen val ik sowieso niet aanquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:56 schreef PPL het volgende:
Ik heb me zojuist ook gemeld op het FoK-forum (het andere...)
Ik weet dat ik geen lid ben... maar toch...
Ik zit nu al op die 1000 punten ging wel lekker snel zoquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 07:23 schreef Wendigo het volgende:
Hmm volgende week maandag moet ik de 1000 punten halen, ik zit nu op 600 dus dat is wel te doen gok ik zo
Eerste kolonie een feit met wel 63 hele velden :/
Wat is je ingame naam?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:18 schreef Wendigo het volgende:
[..]
Zelfde geld voor mij, ik zit niet in de fok alliantie maar ik vermaak me best en fokkers die zich normaal gedragen val ik sowieso niet aan
[..]
Dit houdt ik effe in de gaten.quote:
Je hebt m sowieso nodig dus tjaquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:59 schreef Falco het volgende:
Ik ben nog steeds bezig met resources verzamelen om vervolgens de mijnen up te graden. Dr is ook nog een onderzoekslab gemaakt, maar zo heel nuttig is die nog even niet geloof ik.
Ik vind het wel lekker dat ik nu niet meer ieder uur effe hoef te kijken of het wel goed gaat.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:29 schreef Paxlie het volgende:
wat een ontzettend saai klotespel is het eigenlijk ook
nou het voegt niks toe. Het is een kwestie van goed rekenen en dan weet je alles al, verder een beetje geluk. Beetje gedreig. Ik mis een echt RPG element. Het is het gewoon net nietquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:33 schreef PPL het volgende:
[..]
Ik vind het wel lekker dat ik nu niet meer ieder uur effe hoef te kijken of het wel goed gaat.
Het is nu idd meer in de beheers-fase aan het raken.
Verandert wel weer als de slagschepen massaal gaan vliegen.
Trouwens iemand al die aan uni3 is begonnen hier ?
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:20 schreef PPL het volgende:
Ik ga niet afhaken.
En als Paxlie afhaakt dan (neem ik aan) dat ie z'n leader bij FDF niet vergeet...
Vooralsniog hoop ik dat je gewoon lkkr blijft meespelen toch ?quote:
In Uni2 zijn we ook nog steeds op zoek naar leden!quote:Alliantie hangar
De alliantie hangar biedt de mogelijkheid aan bevriende vloten die meehelpen met verdedigen om bij te tanken. Elk niveau van verbetering biedt de schepen in een baan om de planeet zitten een extra 10000 eenheden deuterium per uur.
Ik heb een account in uni3 maar ben niet van plan die te gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:15 schreef DarkFly het volgende:
Ik ben ook maar begonnen in Uni 3. Heb daar ook maar alvast de FoK! alliantie opgericht! Alle FoK!-kers zijn daar ook welkom!
Ben nog opzoek naar mensen die de FoK!-3 alliantie willen gaan leiden. In Uni3 kunnen we nog een hoge positie halen! Wie-o-wie wil hiermee helpen?
By the way, in alliantie 3 zit een Alliantie hangar
[..]
In Uni2 zijn we ook nog steeds op zoek naar leden!
Reken er maar niet opquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:03 schreef DeHovenier het volgende:
omg
Nu Gabez nog en het clubje is compleet
Invite? Als je lid wil worden van de FoK! alliantie moet je in ogame zoeken op FoK (alliantielabel) en dan kan je daar op ergens op aanvraag o.i.d. drukken, op die manier kan je lid worden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:00 schreef hipkiller het volgende:
heuy, ik speel dit spel ook sinds kort en die aardige meneer dafan zei dat ik hier ff om een invite (of hoe dat ook heet daarzo) moest vragen
dus bij deze
ik doe meequote:Op zaterdag 29 oktober 2005 06:55 schreef DarkFly het volgende:
[..]
Invite? Als je lid wil worden van de FoK! alliantie moet je in ogame zoeken op FoK (alliantielabel) en dan kan je daar op ergens op aanvraag o.i.d. drukken, op die manier kan je lid worden.
@zeromaniac: zin om de FoK!-alliantie in uni 3 (mede) te leiden?
Je bouwt je gebouwen sneller en sommige levels zijn nodig om bepaalde technologieen te 'unlocken'.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:09 schreef Falco het volgende:
Zo'n robot-fabriek, is die erg nuttig en welk voordeel heb je er nou mee?
Helaas zit al in een alliantie zelfde als Uni 2 D.I.A mocht 4 komen dan zal ik wel komen. Of dat ik in Uni3 wel overstap kan ook gebeurenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 06:55 schreef DarkFly het volgende:
[..]
Invite? Als je lid wil worden van de FoK! alliantie moet je in ogame zoeken op FoK (alliantielabel) en dan kan je daar op ergens op aanvraag o.i.d. drukken, op die manier kan je lid worden.
@zeromaniac: zin om de FoK!-alliantie in uni 3 (mede) te leiden?
Kan ik iets doen ?quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:05 schreef DaFan het volgende:
Yay heb ik eindelijk een vrachtschip, wordt ie in de 3e raid al vernietigd
Gelukkig kwam dat ventje ook nog eens bij mij langszetten, maar ik had al 4 kleine lasers (ben nu bezig met onderzoek voor grote) dus dat was al snel afgeslagen
Ik had een kleine en ben al bezig een nieuwe te maken. Ik red me voorlopig wel, ik ga eerst mn verdediging op orde krijgen en daarna weer een vloot in elkaar flanzen. Ben voorlopig wel bezig met onderzoeken enzo, de grondstoffen komen al lekker binnen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:07 schreef PPL het volgende:
[..]
Kan ik iets doen ?
Ging het om groot of klein vrachtschip ?
Ik heb momenteel even geen vloten beschikbaar.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:11 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik had een kleine en ben al bezig een nieuwe te maken. Ik red me voorlopig wel, ik ga eerst mn verdediging op orde krijgen en daarna weer een vloot in elkaar flanzen. Ben voorlopig wel bezig met onderzoeken enzo, de grondstoffen komen al lekker binnen.
Toch bedankt
Onderzoekslab niveau en spionage techniek zijn twee verschillende zaken.quote:Edit: Onderzoekslab niveau 3 dus. Welk spionage techniek niveau raad je aan?
Prober in je achterhoofd te houden wat je zelf kan/kon in een bepaalde fase van het spel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:34 schreef DaFan het volgende:
Hoe kom je het Spionage techniek lvl van je tegenstander dan te weten?
Ik ook. Ik hoop dat we geen gezeur krijgen omdat we beiden op hetzelfde IP adres zitten.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:41 schreef p-etr-a het volgende:
[afbeelding]
Ik heb me ook aangesloten bij de Alliantie in universum 3. Leuk om zo grondstoffen te sparen en dingen te bouwen.
Over het IP-adres? Nou goed, ik heb in de regels gelezen dat het geen probleem is als je maar kunt aantonen dat je twee verschillende personen bent en als je niet samen een bepaalde planeet gaat aanvallen of elkaar zonder duidelijke tegenprestatie gaat helpen (pushing).quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:42 schreef DaFan het volgende:
Ik denk het wel.
En je mag dus ook niet in zelfde alliantie/clan zitten.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:49 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Over het IP-adres? Nou goed, ik heb in de regels gelezen dat het geen probleem is als je maar kunt aantonen dat je twee verschillende personen bent en als je niet samen een bepaalde planeet gaat aanvallen of elkaar zonder duidelijke tegenprestatie gaat helpen (pushing).
Dat is jammer. Gekke regel ook, een alliantie is toch juist bedoeld om elkaar te helpen?quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:53 schreef PPL het volgende:
[..]
En je mag dus ook niet in zelfde alliantie/clan zitten.
Yep, maar niet om anderen te beadelen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:58 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat is jammer. Gekke regel ook, een alliantie is toch juist bedoeld om elkaar te helpen?
Inderdaad. Als het met een ander IP adres is kan je alsnog overleggen op msn of op het forum etc. etc. Beetje krom.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:58 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat is jammer. Gekke regel ook, een alliantie is toch juist bedoeld om elkaar te helpen?
Had ik ook gelezen inderdaad, jammer maar helaas.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:00 schreef PPL het volgende:
[..]
Yep, maar niet om anderen te beadelen.
Je zou anderen kunnen benadelen door te doen aan 'multi-accounting' en zo jezelf vanaf meerdere accounts grondstoffen doorsturen.
Disclaimer: Is niet mijn mening, maar wat ik las in de regels op OGame forum.
Nee, maar m'n vader is er geboren.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:15 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Haha nou het is maar wat je onder echt verstaat. Maar we wonen er wel! Jij ook?
Leuk! In de Stationsstraat bij Fong Shengquote:Op zondag 30 oktober 2005 15:18 schreef PPL het volgende:
[..]
Nee, maar m'n vader is er geboren.
Heeel vaak daar bij m'n opa en oma wezen logeren toen ik jonger was en ze nog leefden.
Nog steeds een en ander aan familie daar wonen.
Drie weken geleden nog wezen wokken in de Stationsstraat ivm familiefeest
Ik ken het stadje redelijk en heeft speciaal plekje bij me.
(Hallo 'Donderdag Meppeldag')
Fong Shengquote:Op zondag 30 oktober 2005 15:21 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Leuk! In de Stationsstraat bij Fong ShengDaar wonen we iig vlakbij.
Ik vind het ook wel een leuke stad, woon hier nu sinds juni maar het is goed wonen. Donderdag Meppeldag is leuk, was het maar elke donderdag hè.
Ja, in die straat tussen het Station en de schouwburg.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:21 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Leuk! In de Stationsstraat bij Fong ShengDaar wonen we iig vlakbij.
Ja joh, is gezellig.quote:Donderdag Meppeldag is leuk, was het maar elke donderdag hè.
Misschien zie ik je dan nog wel volgend jaar.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:29 schreef PPL het volgende:
[..]
Ja, in die straat tussen het Station en de schouwburg.
Was gezellig hoor.
Alleen wel lullig als er één wok-kok staat en je komt met 40 man wokken...
Geinig woord eigenelijk... "wok-kok"
[quote]
Haha, daar hadden ze vast niet op gerekend.
[quote]
Ja joh, is gezellig.
Helaas dit jaar gemist ivmj verhuizing, maar volgend jaar zeker weer.
Lekker bij De Tula een biertje op het terras drinken.
Daarna lkkr poolen bij dat pakhuis
(Hoe heet die toko eigenlijk? Goed je weet vast welke ik bedoel.
Als je vanaf de Hoofdstraat komt en je hebt de Meppler toren aan je rechterhand dan zit het achterin aan de linkerkant.
Regelmatig met m'n broertje naar toe gevlucht als we geen zin hadden in een familie-verjaardag.)
Geen idee waar het drukkerijmuseum zit, maar ik heb het ff getekend (...)quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:33 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Misschien zie ik je dan nog wel volgend jaar.![]()
Ik weet niet precies wat je bedoelt met poolen, ik weet de Tula wel. Zit dat poolpakhuis in hetzelfde pand als het Drukkerijmuseum?
Ja sorry, is idd beetje off-topic.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:35 schreef PICHT het volgende:
Hee PPL, sjansbal!
Geil! Ik heb sex met mijn zusje.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:45 schreef PPL het volgende:
[..]
Geen idee waar het drukkerijmuseum zit, maar ik heb het ff getekend (...)
[afbeelding]
Bij het kruisje en het pijltje dus.
[..]
Ja sorry, is idd beetje off-topic.
Ik laat je zusje al met rust
Dan gaan we maar eens mailen met een game-operator.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:01 schreef DarkFly het volgende:
@P-etr-a & PICHT: met hetzelfde IP-adres mag je niet bij dezelfde alliantie. Misschien een idee voor een van jullie om in uni2 te beginnen? Dan kan je allebei bij de FoK!-alliantie blijven. Echter in UNI 3 moet er een van jullie 2 uit (of je moet een game-operator ervan overtuigen dat jullie in 1 alliantie mogen).
aangenomenquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:36 schreef Sautor het volgende:
Aanvraag is verstuurd... dusk kzie t wel of jullie me willen hebben of niet![]()
Ik weet van niets en krijg inderdaad ook een melding.quote:Op maandag 31 oktober 2005 10:02 schreef LostFormat het volgende:
Is het forum van FDF verplaatst?
Mysql gezeik, nu op het moment doet het het helemaal niet meer trouwens. Ik neem aan dat het uit de lucht ligt om te checken waar het mis gaatquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:15 schreef PPL het volgende:
[..]
Ik weet van niets en krijg inderdaad ook een melding.
Niet, zoals je een vloot ook niet kan annuleren. Alles wat op de werf gemaakt wordt, dus vloot en verdediging, is niet te annuleren.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:08 schreef DaFan het volgende:
Vlug help hoe cancel je het bouwen van Verdediging?
Gedeeltelijk waar.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:47 schreef jeldrik het volgende:
Je kutn beter small lasers bouwen. Zijn in verhouding even sterk als een heavy laser en je hebt dus meer doelen voor een vijandelijke vloot. Dus meer kans om het gevecht te winnen
K had t al gemerkt jaquote:
Ha, das echt nog niks.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:41 schreef Sautor het volgende:
Maar kvind dat het bouwen van dingen nu wel lang begint te duren, zo'n 20 min voor een deteuriumfabriek van lvl 3, wordt ff andere dingen doen
Dat viel ff tegen :/quote:De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 10-31 08:30:13 , toen het tot een gevecht kwam::
Aanvaller
Wapens: 40% Schilden: 50% Romp beplating: 50%
Soort K.Vrachtschip G.Vrachtschip Z.Gevechtsschip Kruiser
Aantal 4 4 3 10
Wapens: 7 7 210 560
Schilden 15 37.5 37.5 75
Romp 600 1800 1500 4050
Verdediger
Wapens: 50% Schilden: 0% Romp beplating: 50%
Soort K.Vrachtschip G.Vrachtschip Z.Gevechtsschip Spionage Sonde Zonneenergie Satelliet Raketten G.Laser
Aantal 2 2 4 5 5 14 5
Wapens: 7.5 7.5 225 0.015 1.5 120 375
Schilden 10 25 25 0.01 1 20 100
Romp 600 1800 1500 150 300 300 1200
De aanvallende vloot vuurt een totaal van 33 keer met een kracht van 11550 op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen 364 schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van 37 keer met een kracht van 4488 op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen 582 schade punten
Aanvaller
Aantal 4 4 3 10
Schilden 15 37.5 37.5 75
Romp 600 1800 1500 4050
Verdediger
Soort G.Vrachtschip Z.Gevechtsschip Spionage Sonde Zonneenergie Satelliet Raketten G.Laser
Aantal 2 3 4 4 8 4
Wapens: 7.5 225 0.015 1.5 120 375
Schilden 25 25 0.01 1 20 100
Romp 1800 1500 150 300 300 1200
De aanvallende vloot vuurt een totaal van 32 keer met een kracht van 10640 op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen 295 schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van 25 keer met een kracht van 3153 op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen 511 schade punten
Aanvaller Arutha
Aantal 3 4 2 9
Schilden 15 37.5 37.5 75
Romp 600 1800 1500 4050
Verdediger ortega
Soort Spionage Sonde Zonneenergie Satelliet Raketten G.Laser
Aantal 2 1 6 4
Wapens: 0.015 1.5 120 375
Schilden 0.01 1 20 100
Romp 150 300 300 1200
De aanvallende vloot vuurt een totaal van 51 keer met een kracht van 21980 op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen 437 schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van 13 keer met een kracht van 2221 op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen 466 schade punten
Aanvaller Arutha
Aantal 3 4 1 9
Schilden 15 37.5 37.5 75
Romp 600 1800 1500 4050
Verdediger ortega
Soort G.Laser
Aantal 1
Wapens: 375
Schilden 100
Romp 1200
De aanvallende vloot vuurt een totaal van 17 keer met een kracht van 5299 op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen 100 schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van 1 keer met een kracht van 375 op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen 38 schade punten
Aanvaller Arutha
Aantal 3 4 1 9
Schilden 15 37.5 37.5 75
Romp 600 1800 1500 4050
Verdediger ortega
Vernietigd
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
21250 Metaal, 11864 Kristal en 11555 Deuterium
De aanvaller heeft een totaal van 51000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 155000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 22200 Metaal en 19200 Kristal.
Naja met schroot erbij toch nog een kleine winstquote:verlies aanvaller: 4.000 Metaal, 4.000 Kristal en 0 Deuterium
verlies verdediger: 98.000 Metaal, 47.000 Kristal en 0 Deuterium
Had je rekening gehouden met wapen, schild en pantsertechniek?quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:57 schreef Wendigo het volgende:
[..]
Dat viel ff tegen :/
speedsim zei heel wat anders
[..]
Naja met schroot erbij toch nog een kleine winst
jaja ik had volledige intelquote:Op maandag 31 oktober 2005 18:03 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Had je rekening gehouden met wapen, schild en pantsertechniek?
Ja, zeker weten.quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:08 schreef Gabez het volgende:
zou het kunnen dat als ik dit ga spelen ik er verslaafd aan word ?
Die is volgens mij druk met van alles behalve zinloze dingen zoals dit en ROSEquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:03 schreef DeHovenier het volgende:
omg
Nu Gabez nog en het clubje is compleet
Als je ze gewoon op je planeet hebt wel ja.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:35 schreef DaFan het volgende:
Als je een grote vloot hebt, telt die dan ook deels mee voor je verdediging?
Natuurlijk, alles telt mee voor je verdediging, zolang ze maar op je planeet staanquote:Op maandag 31 oktober 2005 21:35 schreef DaFan het volgende:
Als je een grote vloot hebt, telt die dan ook deels mee voor je verdediging?
Greetingsquote:Op maandag 31 oktober 2005 21:45 schreef DaFan het volgende:
K danku.
Dit hierboven was in uni 3 trouwens, daar heb ik nu al alle mijnen op niveau 8 en nog niks onderzocht
Kheb net mn aanvraag naar FoK gestuurd omdat ik nu al 2x aangevallen was in 4 uur en zo'n alliantienaam voor je naam houdt ze wel ff tegenquote:Op maandag 31 oktober 2005 21:51 schreef Flowce het volgende:
[..]
Greetings
Zit jij in een alliantie oid? Zo ja, mag ik erbij?
pretty please, with sugar on top![]()
als je nou probs hebt in uni 2 dan helpen ik, arutha en weizz je wel hoorquote:Op maandag 31 oktober 2005 22:02 schreef DaFan het volgende:
[..]
Kheb net mn aanvraag naar FoK gestuurd omdat ik nu al 2x aangevallen was in 4 uur en zo'n alliantienaam voor je naam houdt ze wel ff tegen
Hoop dat DarkFly m kan approven
Niks aan het handjequote:Op maandag 31 oktober 2005 22:13 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
als je nou probs hebt in uni 2 dan helpen ik, arutha en weizz je wel hoor
niet teveel defence nemen he, vooral mijnen bouwen en heel veel raidenquote:Op maandag 31 oktober 2005 22:22 schreef DaFan het volgende:
[..]
Niks aan het handje
En ik heb al 8 kleine lasers... *trots is![]()
quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:42 schreef DaFan het volgende:
Ja baas.
Deze tip onderstreep ik graag even.quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:35 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
niet teveel defence nemen he, vooral mijnen bouwen en heel veel raiden
Welkom bij de FoK!-alliantie!quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:51 schreef Flowce het volgende:
[..]
Greetings
Zit jij in een alliantie oid? Zo ja, mag ik erbij?
pretty please, with sugar on top![]()
Als je Brutii heet in Ogame, ben jij ook toegelaten. En anders heb ik geen aanvraag van je ontvangenquote:Op maandag 31 oktober 2005 22:02 schreef DaFan het volgende:
[..]
Kheb net mn aanvraag naar FoK gestuurd omdat ik nu al 2x aangevallen was in 4 uur en zo'n alliantienaam voor je naam houdt ze wel ff tegen
Hoop dat DarkFly m kan approven
Heb je toegelaten!quote:Op dinsdag 1 november 2005 01:02 schreef Flowce het volgende:
[..]
Mijjn uitnodiging is ook verstuurd. onder de naam van Leonidas
Bruut! Thnx dudequote:Op dinsdag 1 november 2005 01:15 schreef DarkFly het volgende:
[..]
Heb je toegelaten!
@DaFan & Flowce: jullie hebben nu ook toegang tot het andere FoK-forum!
Je moet fok opzoeken en jezelf aanmelden dan kan bv dark fly je toelatenquote:Op dinsdag 1 november 2005 06:41 schreef Gabez het volgende:
zo doe mij ook maar zo'n invite dan ofzo vanmiddag schop ik wel ff iemand
Ja, ik voel me helemaal thuis. Ik mis alleen wel een cloaking skill, die zou wel handig zijn in dit spelquote:
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:15 schreef DaFan het volgende:
Tnx DarkFly.
Die gast die me aanviel heeft zich alweer teruggetrokken
Je spionagetechniek moet level 4 zijnquote:Op dinsdag 1 november 2005 16:31 schreef DaFan het volgende:
Een vijandige vloot van speler KevinG van planeet Kiwii [1:28:9] nadert planeet Gekkenhuis[1:24:4] De missie is aanvallen
Waar dan?
Als je spionage level hoog genoeg is, en je hebt genoeg sondes(?), dan zie je ook waar de vloot uit bestaat en hoeveel.quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:27 schreef Weizz het volgende:
Je ziet alleen het aantal schepen dat er gestuurd wordt, niet wat en in welke hoedanigheid
Het aantal sondes maakt volgens mij niet uit als je aangevallen wordt. Spionage level moet 4 zijn, dan zie je of je een kans hebt of nietquote:Op dinsdag 1 november 2005 16:36 schreef Tweek het volgende:
[..]
Als je spionage level hoog genoeg is, en je hebt genoeg sondes(?), dan zie je ook waar de vloot uit bestaat en hoeveel.
Qua resources jatten is het volgens mij max 50%, mits hij genoeg vrachtschepen stuurt.
Donequote:Op dinsdag 1 november 2005 18:09 schreef Wendigo het volgende:
hehe voeg me eens toe bij friendsik heb een fleetsave locatie nodig
Ow thanksquote:
je kunt altijd melden, no problemo.quote:Op dinsdag 1 november 2005 22:26 schreef Hopey het volgende:
Hi, kan ik me melden voor uni 2?
Zijn er nou 2 alliantiess daar van fok?
Ok, kansloos voor FDF.. 800 punten voor toetreding.. jah.quote:Op dinsdag 1 november 2005 22:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
je kunt altijd melden, no problemo.
Over de allianties:
Fok had eerst een eerste alliantie, maar we gingen fuseren met FDF. Erna is er alsnog een fok alliantie begonnen, dus je zult eigenlijk 2 allianties met veel fokkers zien. FDF is dus geen 'echte' fokalliantie, maar zit wel redelijk vol met fokkers![]()
Zojuist verhoogd naar 1000.quote:Op dinsdag 1 november 2005 22:42 schreef Hopey het volgende:
[..]
Ok, kansloos voor FDF.. 800 punten voor toetreding.. jah.![]()
![]()
Toetredingseis is er niets voor niets, je moet wel wat in je mars hebben, anders komt iedereen er maar bij. En als ik zelfs 2000+ kan halenquote:Op dinsdag 1 november 2005 22:42 schreef Hopey het volgende:
[..]
![]()
![]()
En doet gewone ook Fok moeilijk?![]()
![]()
quote:Op dinsdag 1 november 2005 22:30 schreef DJKoster het volgende:
3 dagen ofzo geleden begonnen in universum 3..
Wordt ik vandaag (zonder enige verdediging) aangevallen door een Tweaker, resultaat:
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
1 Metaal, 1 Kristal en 1 Deuterium
![]()
![]()
Hij had toch veel meer mee kunnen nemenHij kwam aanzetten met 1 L.Gevechtsschip
Leuk spelletje![]()
praat niet zo moeilijkquote:Op dinsdag 1 november 2005 22:55 schreef Wendigo het volgende:
[..]wat doe je in uni 3 ?
kom in uni 2 spelen met dafan gabez akudjinn shilizous hipkiller en nog meer vaffanculoers
Dat is een stigma waar je toch niet afkomt :p
hehehequote:Op dinsdag 1 november 2005 23:02 schreef PPL het volgende:
Vaffan wattes ?
Dat is toch wat Joey (die gast uit Friends) ropet als ie iemand uitscheldt ?
quote:Vaffanculo! Definition: Fuck you! (literally, go and take it in your ass) ...
Aha (nee niet het jaren 80 bandje)quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:04 schreef hipkiller het volgende:
[..]
hehehe
vaffanculo is de coolste wreedste en beste fam in www.barafranca.com
hellaas al afgemaakt.
maar daar kennen wij elkaar van
• @hipkiller is listening to :: AHA - Take On Me :: @ 128kbps - 31s of 3m50s (7/1063)quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:05 schreef PPL het volgende:
[..]
Aha (nee niet het jaren 80 bandje)
Ik snap hem.
Als leider van FoK kan ik zeggen dat we een stuk minder moeilijk doen dan FDFquote:Op dinsdag 1 november 2005 22:42 schreef Hopey het volgende:
[..]
![]()
![]()
En doet gewone ook Fok moeilijk?![]()
![]()
quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:32 schreef LostFormat het volgende:
Barafranca/omerta vond ik echt geen zak aan.
Nu ook een account aangemaakt in uni 2, zoveel tijd kost het toch niet..quote:Op woensdag 2 november 2005 01:02 schreef DaFan het volgende:
Btw niet moeilijk doen over uni 2 of 3. Speel gewoon allebei. Makkie
Zat ik mij ook al af te vragen, hoe veel Deuterium dat ding wel niet nodig heeft. Maar zonne-energie vind ik ook heel irritant, je hebt bijna elke keer als je een gebouw neerzet ook wel weer mee energie nodig.quote:Op woensdag 2 november 2005 08:49 schreef Falco het volgende:
Ik speel ook in beide universums, maar in 2 ben ik wel wat meer bezig. Vooralsnog heb ik nog steeds geen schepen gebouwd en blijf ik die mijnen upgraden. Heeft zo'n fusiecentrale trouwens meer voordelen dan een zonne-energie-centrale?
Ik heb het op 4 omdat ik resources even teveel had op een planeet, dan ga je zoiets onderzoeken. Mijnen en de kans je resources te saven is belangrijker dan een hoge spionagetechniek, imhoquote:Op woensdag 2 november 2005 10:27 schreef DaFan het volgende:
In uni 3 word ik echt om de haverklap aangevallen. Ik vind het toch wel netjes dat men nu al spionagetechniek hoog heeft
Nouja ik zou het ws ook wel kunnen hebben maar wil eerst goeie mijnen
Ik maak nu gewoon al mn resources op, lukt wel in drie kwartierquote:Op woensdag 2 november 2005 10:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb het op 4 omdat ik resources even teveel had op een planeet, dan ga je zoiets onderzoeken. Mijnen en de kans je resources te saven is belangrijker dan een hoge spionagetechniek, imho
gewoon een onderzoek starten. Annuleren als hij langs is geweestquote:Op woensdag 2 november 2005 10:39 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik maak nu gewoon al mn resources op, lukt wel in drie kwartier
En bouw er nog een kleine laser bij, kijkt die kerel mooi op zo'n neus![]()
Kan ook maar kheb geen onderzoeken die precies dat nodig hebben, dan hou ik nog 3000 kristal over (Wat ik nu goed kan gebruiken).quote:Op woensdag 2 november 2005 10:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
gewoon een onderzoek starten. Annuleren als hij langs is geweest
Jij hebt je resources nog, hij heeft weinig tot niets
Is dit uni2 of 3 ?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:12 schreef DaFan het volgende:
-gevecht-
Alleen als je een Recycler hebt, gaat je niet lukken met een vrachtschip.quote:Deze coördinaten...is dat mijn planeet en kan ik die troep nu met een vrachtschip ophalen?
Ja zoiets had ik ook in gedachtenquote:Op woensdag 2 november 2005 10:14 schreef PPL het volgende:
Ik heb ze wel.
Ooit gebouw toen een fusiecentrale 1 goedkoper ws dan een zonne centrale level 13 of zotes.
Khad ff snel energie nodig.
Nu gebruik is ze voornamenlijk als reserve capaciteit, staan zelden op 100% te draaien.
Uni 3.quote:
Maar als ik dan een recycler heb kan ik alles ophalen, want dat blijft er nu wel liggen toch? En dan gewoon op de coordinaten van mijn planeet?quote:Alleen als je een Recycler hebt, gaat je niet lukken met een vrachtschip.
Ik zou er niet teveel moeite in steken, voordat je die recycler kan maken ben je al heel wat meer kwijt dan het schroot wat nu bij je planeet ligtquote:Op woensdag 2 november 2005 11:41 schreef DaFan het volgende:
[..]
Uni 3.
[..]
Maar als ik dan een recycler heb kan ik alles ophalen, want dat blijft er nu wel liggen toch? En dan gewoon op de coordinaten van mijn planeet?
Ja maar kheb er toch 1 nodig als ik een keer een grote aanval doe, dan zou het zonde zijn om geen recycler mee te brengen.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zou er niet teveel moeite in steken, voordat je die recycler kan maken ben je al heel wat meer kwijt dan het schroot wat nu bij je planeet ligt
Vergeet dan niet je recycler van te voren alvast vooruit de sturen.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:50 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ja maar kheb er toch 1 nodig als ik een keer een grote aanval doe, dan zou het zonde zijn om geen recycler mee te brengen.
Die breng je (nooit!) mee met een aanval, allleen in een golf. Je stuurt je recycle vooruit, want die is trager. Als je vloot (die later vertrokken is) de boel gemold heeft, komen zij aan en pikken de spullen op. Maar in het begin is het redelijk nutteloos om die dingen te hebben, ik zou eerder een goede vloot bouwen.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:50 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ja maar kheb er toch 1 nodig als ik een keer een grote aanval doe, dan zou het zonde zijn om geen recycler mee te brengen.
Dat is niet de reden:quote:Op woensdag 2 november 2005 12:02 schreef DaFan het volgende:
Ohja anders gaat t vet lang duren voordat die hele fokking vloot er is
Okay tnx voor de uitlegquote:Op woensdag 2 november 2005 12:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is niet de reden:
een recycler stuur je naar schroot ipv een planeet
Dus als je met recyclers werkt:
- vloot richting planeet
- recycler richting schroot met dezelfde coordinaten als de planeet
Het is maar dat je het weet.quote:Bundy [x:xxx:x](fubar alllianties) val hem nog niet aan daar zijn jullie niet sterk genoeg voor want hij staat op plaats 15
Jep, of een schip wegsturen naar ver weg en hem al je grondstoffen mee laten nemen en terug laten keren als de aanval voorbij is.quote:Op woensdag 2 november 2005 18:39 schreef Falco het volgende:
Ohjee ik word aangevallen in universum 3, dat bericht krijg ik iig bij dat overzicht. Dan is het gewoon het handigst om je grondstoffen zo laag mogelijk te krijgen door er op los te bouwen enzo?
Aah daar zijn die vrachtschepen dus voor. Ik dacht al wat is dat voor onzin om die te hebben.quote:Op woensdag 2 november 2005 18:46 schreef DaFan het volgende:
[..]
Jep, of een schip wegsturen naar ver weg en hem al je grondstoffen mee laten nemen en terug laten keren als de aanval voorbij is.
ur welcome.quote:Op woensdag 2 november 2005 17:53 schreef Wendigo het volgende:
thx voor de tip ppl
Ben benieuwd wat ze gaan doen
En hij staat er niet meer op...quote:Op woensdag 2 november 2005 15:33 schreef PPL het volgende:
@ Wendigo
Let op:
Een van je FUBAR maatjes staat ge-blacklist op de ally-pagina van v.s
[..]
Het is maar dat je het weet.
geil!quote:Op woensdag 2 november 2005 18:29 schreef Weizz het volgende:
Damn, ik krijg een 'aanbod' van UFO om bondgenoten te worden... 2 man en nog geen 1000 punten
Heb je een eigen alli?quote:Op woensdag 2 november 2005 18:29 schreef Weizz het volgende:
Damn, ik krijg een 'aanbod' van UFO om bondgenoten te worden... 2 man en nog geen 1000 punten
nee, de FDF krijgt dat aanbod, maar die komen uiteraard bij mij binnen...quote:
Ik ga er vanuit dat je het bod niet serieus gaat nemen ?quote:Op woensdag 2 november 2005 20:15 schreef Weizz het volgende:
[..]
nee, de FDF krijgt dat aanbod, maar die komen uiteraard bij mij binnen...
Iedereen verveeld zich kapot dus die hele alliancie werd rot gespyedquote:Op woensdag 2 november 2005 19:07 schreef DarkFly het volgende:
[..]
En hij staat er niet meer op...
@Falco: als we (de FoK!-alliantie) wat voor je kunnen doen in uni3, laat het maar horen!
Neem aan dat je dat berichtje hebt verwijderd en lid wordt van de enige echte FoK!-alliantiequote:Op woensdag 2 november 2005 20:35 schreef DJKoster het volgende:
Zow.. vriendschap gesloten met die GOT'er die me aanviel in uni3, in mijn stelsel heb ik 3 zwakke spelers zitten, 2 normale (waaronder die GOT'er) en 1tje die op vakantie is.
Weinig te vrezen dus..
(en zojuist een bericht gehad of ik bij de alliantie Omerta wou, van ene 'godfather')
In Uni2 gaat het nog rustig, net mijn eerste kristalmijn gemaakt..
Beetje aanpappen met de vijand hequote:Op woensdag 2 november 2005 20:35 schreef DJKoster het volgende:
Zow.. vriendschap gesloten met die GOT'er die me aanviel in uni3, in mijn stelsel heb ik 3 zwakke spelers zitten, 2 normale (waaronder die GOT'er) en 1tje die op vakantie is.
Weinig te vrezen dus..
(en zojuist een bericht gehad of ik bij de alliantie Omerta wou, van ene 'godfather')
In Uni2 gaat het nog rustig, net mijn eerste kristalmijn gemaakt..
Kan pas als je een kolonisatieschip hebt.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:28 schreef Falco het volgende:
Hoe kan je eigenlijk regelen dat je een basis op een andere planeet krijgt? Het zal wel iets te maken hebben met een vrachtschip sturen zijn. Maar als ik er een op weg stuur naar één planeet, dan krijg je de melding "Hee, dat kan niet omdat het een onbewoonde planeet is"
Moet je een kolonosatie schip voor hebben. Zie technologie maar, dan ben je nog wel ff bezigquote:Op donderdag 3 november 2005 14:28 schreef Falco het volgende:
Hoe kan je eigenlijk regelen dat je een basis op een andere planeet krijgt? Het zal wel iets te maken hebben met een vrachtschip sturen zijn. Maar als ik er een op weg stuur naar één planeet, dan krijg je de melding "Hee, dat kan niet omdat het een onbewoonde planeet is"
Binnenkort, binnenkort..quote:Op donderdag 3 november 2005 00:01 schreef DarkFly het volgende:
Neem aan dat je dat berichtje hebt verwijderd en lid wordt van de enige echte FoK!-alliantie
Keep your friends close, but your enemies even closer..quote:
Jah.. impulstechniek, 16.000 kristal voor het 3e nivoquote:Op donderdag 3 november 2005 14:29 schreef DaFan het volgende:
[..]
Moet je een kolonosatie schip voor hebben. Zie technologie maar, dan ben je nog wel ff bezig[/sub]
Ik begin nu als aanvaller een beetje in te komenquote:De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
10032 Metaal, 10032 Kristal en 5234 Deuterium
De aanvaller heeft een totaal van 27000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 363000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 54000 Metaal en 33000 Kristal.
Je 5 schoonmakers hebben een totale opslagcapaciteit van 100000. In het bestemmingsveld zweven 54000 metaal en 33300 kristal in de ruimte. Je hebt 54000 metaal en 33300 kristal opgehaald.
Ben je ook een Omerta-speler?quote:Op donderdag 3 november 2005 19:28 schreef donkeyroller het volgende:
Oh, ik ben nieuw overigens![]()
Kzit in uni 2 , sinds een paar dagen ben ik daar nu bezig!
En good-old DaFan, Gabez Shilizous en wendigo zijn mijn lievve vriendjes![]()
Onder technologie kan je dat alles makkelijk opzoeken.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:15 schreef Gabez het volgende:
woehoe de grondstoffen komen steeds sneller binnen en ik kan al onderzoeken en heb zelfs al een werf
maar vraagie waar regel ik zo'n Raket lanceerder, kheb al wel een werf maar zie hem nerges staan die lanceerderen ik zal es wat verdediging bouwen ga ik aapjes knallen
Hehe, je kan hem kopen bij verdediging. Voor niks gaat de zon op.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:32 schreef Gabez het volgende:
Ja achter Raket lanceerder staat Werf niveau 1 en dat heb ik, maar heb ik nou automatisch zo'n raket lanceerder want ik zie hem nerges te bouw staan
Mja, wasquote:Op donderdag 3 november 2005 21:44 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ben je ook een Omerta-speler?
OmfG tEh H4cKz0rz!
Mongool anders neem je ff je originele nick dan herkent tenminste iemand je...quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:25 schreef donkeyroller het volgende:
[..]
Mja, wasDeze versie iig niet -_- *zucht* 2.0 en 2.1
![]()
Oldsk00l
![]()
![]()
Ja dat ben ik nu ook van plan want bij de tweede aanval was ook alles wegquote:Op vrijdag 4 november 2005 14:51 schreef Weizz het volgende:
ALtijd spyen... ik val nooit aan zonder spyreport. Alleen als ik weet dat een planeet al dagen leeg staat, weinig mijnen heeft en geen defense, want dan is de ander gewoon gestopt.
Bij zwaardere gevechten spy ik zelfs nog vlak voor ik aankom om te kijken of ik door moet gaan
quote:Zonne-energie centrale (Niveau 17 )
Zonne-energie centrales converteren foton energie naar electrische energie voor gebruik door vrijwel alle gebouwen en structuren.
Benodigd: Metaal:73.894 Kristal:29.557
Productie tijd: 5u 54m 41s
Betekent dit dat ik aangevallen word? Zo ja....moetk alles ff snel opmakenquote:Een buitenlands vloot van planeet again [2:93:12] werd opgemerkt bij je planeet Grashnack [2:76:8]. Kans op contra espionage: 0 %
Nee dan kijken ze alleen ff wat je hebt. Je ziet in het rood een tekst van Een vijandelijke vloot nadert... als je aangevallen wordt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:03 schreef Sautor het volgende:
[..]
Betekent dit dat ik aangevallen word? Zo ja....moetk alles ff snel opmaken![]()
Oh..dan heb ik nix te vrezen, want kheb toch nixquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:06 schreef DaFan het volgende:
[..]
Nee dan kijken ze alleen ff wat je hebt. Je ziet in het rood een tekst van Een vijandelijke vloot nadert... als je aangevallen wordt.
Van de schade was zon 400.000 van zijn vloot (30% van beschadigde vloot wordt schroot, dus 60k+55.5k / 0.3= bijna 400k) wordt dus schroot, die pik ik op en hij is de lul. Die vloot verliest ie voor 100% terwijl je defense voor 30% zou verliezenquote:De aanvaller heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 538000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 60000 Metaal en 55200 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 1 %
Je 7 schoonmakers hebben een totale opslagcapaciteit van 140000. In het bestemmingsveld zweven 60000 metaal en 55500 kristal in de ruimte. Je hebt 60000 metaal en 55500 kristal opgehaald.
Zo snel ik schepen had begon ik.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:17 schreef donkeyroller het volgende:
Hehe, die's bruikbaar idd.
Nog ff een vraagje, met hoeveel schepen zijn jullie eigenlijk begonnen met raiden? En nam je dan kleine of grote vrachtschepen mee en had je die recycler al? Heb wel een paar schepen nu, maar denk dat als ik ga aanvallen en dat loeder heeft een paar lasers, dat ik behoorlijk kapot ga -____-
Bedoelde je deze?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:04 schreef Sautor het volgende:
Die again die ik een paar posts geleden vermelde is wel heel erg geinteresseerd in mijIs al de vierde keer dattie aant spioneren is
En een goeie tip idd!
Gaat dit over uni1 uni2 of uni3.quote:Een buitenlands vloot van planeet again [2:93:12] werd opgemerkt bij je planeet Grashnack [2:76:8]. Kans op contra espionage: 0 %
Die dude is ook bij mij voor de 2e keer wezen spioneren.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:04 schreef Sautor het volgende:
Die again die ik een paar posts geleden vermelde is wel heel erg geinteresseerd in mijIs al de vierde keer dattie aant spioneren is
En een goeie tip idd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |